Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help jij Tweakers Website van het Jaar te worden?

Tweakers is genomineerd voor beste website 2014 in de categorieën Nieuws & Informatie, Community en Vergelijking. Stem nu en maak kans op mooie prijzen!

[WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen

Pagina: 1 ... 39 ... 46 Laatste
Acties:

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:43
quote:
Caelorum schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:46:
Overigens is het interop unlock en niet interlop unlock ;)
Maar inderdaad, met sideloaden van apps blijf je nog steeds binnen de sandbox.
gamen en chatten gaat niet samen zie ik al :P Over het hoofd gezien :)

Zie hier nog een posted uit de wp7.5 tijdperk waar Heathcliff74 het allemaal uitlegt. Zonder hem was de wp7 en wp8 echt nergens.

vali wijzigde deze reactie 18-12-2013 22:51 (24%)

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:49

Martinspire

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

GoTLive.nl Xbox community

Het ging over sideloaden van apps, niet over registersleutels en whatnot. Dus XAPs van buiten de store installeren. Dat kan wel degelijk met een gratis versie van Visual Studio en dev-account

Martinspire wijzigde deze reactie 18-12-2013 22:51 (50%)

Martinspire ; GoTLive Xbox Community ; Tweakers Blog

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17:36
Ik heb het daar ook niet over, ik heb het over idd over sideloaden.
En ja, ik ken de sites van XDA en neen ik heb het niet over tweaken of root.

Amadeus1966 wijzigde deze reactie 18-12-2013 22:52 (37%)

• vali
quote:
Martinspire schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:51:
Het ging over sideloaden van apps, niet over registersleutels en whatnot. Dus XAPs van buiten de store installeren. Dat kan wel degelijk met een gratis versie van Visual Studio en dev-account
discussie ging ook erom of wp8 veilig is en dat is hij nog steeds als je hem developer unlocked.
quote:
Immers een app hoeft geen verhoogde rechten of iets dergelijks te hebben om bijvoorbeeld gebruikersgegevens door te geven of je te bestoken met reclame
Daarvoor hoef je maar een leuk spel voor uit te brengen en ze klikken zonder na te denken op ja. Verhoogde rechten eisen om zonder deze melding alsnog hetzelfde te doen heb je wel meer rechten nodig. Zijn overigens wel .xaps in de omloop die nogal duister zijn raad het ook niet aan om blindelings apps te installeren van het internet.

vali wijzigde deze reactie 18-12-2013 23:00 (9%)

• Amadeus1966
quote:
vali schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:54:
[...]

discussie ging ook erom of wp8 veilig is en dat is hij nog steeds als je hem developer unlocked.

Daarvoor hoef je maar een leuk spel voor uit te brengen en ze klikken zonder na te denken op ja. Verhoogde rechten eisen om zonder deze melding alsnog hetzelfde te doen heb je wel meer rechten nodig. Zijn overigens wel .xaps in de omloop die nogal duister zijn raad het ook niet aan om blindelings apps te installeren van het internet.
Discusie? nee, een andere zienswijze.
jij had het over dat Wp8 veiliger zou zijn dan Android.
En ik zeg dat dat een schijnveiligheid is en dat het grootste gevaar
nog steeds de gebruiker is en niet het o.s.
Want met wat omwegen kan je op beide systemen zaken
installeren die er niet op thuis horen.
Dus wederom door handelen van de gebruiker.

Klein voorbeeldje.
TimeMe, vrij te downloaden in de store.
Werkt voor geen meter, omdat hij door opgelegde beperkingen maar om het half uur zou mogen synchroniseren.
Dezelfde ontwikkelaar heeft zijn app ook ter download aangeboden buiten de store.
En die heeft geen last van een dergelijke beperking.
Dus ja, je kan extra instructies meegeven aan een app en dan maakt het niets uit of deze nu in een zandbak draaien of niet.
Een app hoeft geen toegang te hebben tot je systeem en kan rustig in de zandbak blijven.
Immers vanuit die zandbak kan hij bijvoorbeeld wel jou foto's en contacten benaderen.

Duzzz...........welke veiligheid.
Veiligheid is in de digitale wereld een hol woord.

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:04

Caelorum

quote:
Amadeus1966 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:27:
[...] nog steeds de gebruiker is en niet het o.s.
[...]
Ja, je kan apps sideloaden op een WP8 device, maar die apps zijn nog net zo veilig als dat je ze uit de store zou halen. Die apps hebben geen extra mogelijkheden, omdat ze nog steeds in een sandbox draaien. Daarnaast kan je een WP8 toestel niet 'rooten' om de mogelijkheden te vergroten. Dat is het grootste verschil met Android. Je kan als gebruiker gewoonweg minder.
Het enige waar je met WP8 nog steeds op moet letten is apps die data wegsluizen in de achtergrond. Echter ook daar is het net iets veiliger dan in Android. Waar je in Android met 1 permissie vragen toegang hebt tot de hele SD kaart, heb je in WP8 als developer alleen toegang tot een afgesloten stukje binnen de sandbox. En zo zijn er tal van zaken die net iets anders zijn geďmplementeerd die het geheel veiliger maken voor de gebruiker. Nog steeds niet 100% maar wel stukken veiliger dan in Android.

• vali
quote:
Amadeus1966 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:27:
[...]

Discusie? nee, een andere zienswijze.
jij had het over dat Wp8 veiliger zou zijn dan Android.
En ik zeg dat dat een schijnveiligheid is en dat het grootste gevaar
nog steeds de gebruiker is en niet het o.s.

Klein voorbeeldje.
TimeMe, vrij te downloaden in de store.
Werkt voor geen meter, omdat hij door opgelegde beperkingen maar om het half uur zou mogen synchroniseren.
Dezelfde ontwikkelaar heeft zijn app ook ter download aangeboden buiten de store.
En die heeft geen last van een dergelijke beperking.
Dus ja, je kan extra instructies meegeven aan een app en dan maakt het niets uit of deze nu in een zandbak draaien of niet.
Een app hoeft geen toegang te hebben tot je systeem en kan rustig in de zandbak blijven.
Immers vanuit die zandbak kan hij bijvoorbeeld wel jou foto's en contacten benaderen.

Duzzz...........welke veiligheid.
Veiligheid is in de digitale wereld een hol woord.
Volgens mij heb je de link niet gelezen wat ik had geposted, want daar staat namelijk wat je kan als developer unlocked. Zoals Caelorum ook al zegt kan je niet veel meer als developer als normale user, enige verschil zit hem in de feit dat je .xaps vanaf je pc kan installeren.
quote:
Hier moet hij dus toestemming om vragen en wat jij aanhaalt is iets wat iedere app van de store ook kan doen. Wat bijvoorbeeld niet mogelijk is dat een app zonder te vragen inlog gegevens van whatsapp kan opvragen, dit zit in een andere sandbox. Met een interop unlock kan dit weer wel. Stuk van TimeMe heb ik ook draaiend gehad op een wp8 toestel en de reden waarom hij perfect doet als je toestel interop unlock is, komt omdat hij dan gebruikt maakt van api's waar je normaal geen toeging tot hebt. De beveiliging van om de 30 minuten is verandert naar instant (net als de htc app ).

Ik had vroeger een rechten app op mijn omnia 7 waar ik precies kon bepalen welke app full unlock rechten mocht hebben en welke niet. Zodoende kan je dus voorkomen dat hij buiten de sandbox mag draaien en meer rechten mag hebben op je Phone.

Het is inderdaad zo dat het uiteindelijk bij de gebruiker ligt, maar het is onderhand wel een feit dat Android wel de mits veiligste OS is voor smartphones. Zolang Microsoft hun nokia telefoons goed dicht houden, kunnen de gebruikers alleen van developer unlock genieten en kunnen ze een betere veiligheid garanderen. Bedoel als ze in de Enterprise market willen doorslaan, is het wel een eis dat de boatloader niet gehackt kan worden en zodoende de beveiliging omzeilt kan worden.

vali wijzigde deze reactie 19-12-2013 00:31 (16%)

• Amadeus1966
Oke, omdat het niet mogelijk is scant Microsoft ( schijnbaar tegen beter weten in ) de aangeboden apps op virussen, mallware en dergelijke.
Als dat niet mogelijk zou zijn waarom dan scannen,
immers een dergelijke scan zou dan zinloos en overbodig zijn toch?

Daarnaast zal onderstaande natuurlijk wel een hoax zijn...................of stiekem niet?

http://www.wpcentral.com/tag/shantanu-gawde

http://nakedsecurity.soph.../windows-phone-8-malware/

http://www.phonearena.com...d-Windows-Phone-8_id36726

• vali
quote:
Amadeus1966 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:40:
Oke, omdat het niet mogelijk is scant Microsoft ( schijnbaar tegen beter weten in ) de aangeboden apps op virussen, mallware en dergelijke.
Als dat niet mogelijk zou zijn waarom dan scannen,
immers een dergelijke scan zou dan zinloos en overbodig zijn toch?

Daarnaast zal onderstaande natuurlijk wel een hoax zijn...................of stiekem niet?

http://www.wpcentral.com/tag/shantanu-gawde

http://nakedsecurity.soph.../windows-phone-8-malware/

http://www.phonearena.com...d-Windows-Phone-8_id36726
We hebben op dit moment toch over veiligheid? Natuurlijk is elk OS te kraken, anders hadden ze nooit door een gat in de software van Samsung de mogelijkheid gevonden om de boatloader te kraken. Ander toestel is de Huawei w1, maar daar zijn alleen Japanse ROMS van te vinden.

Wel een feit is doordat bij IOS en bij wp8 de store goed van te voren gecontroleerd wordt, de toegang dat malafide apps via de store flink verkleind wordt. Die links had ik tijd gelezen ook gelezen en bewijst wat een slimme developer kan aanrichten op een toestel als hij hem fysiek in zijn handen heeft. Geeft ook gelijk je antwoord waarom de store goed gescanned moet worden.

vali wijzigde deze reactie 19-12-2013 00:50 (8%)

• Caelorum

Caelorum

Overigens over die WP8 malware, ja de API was niet helemaal afgedekt in het gebruik. Echter zelfs de mensen van het evenement waar die malware werd getoond zeiden:
[...]"We would like to further add that based on our malware research internally, we find that Windows Phone 8 is way superior and better than Android in all aspects of security," Murthy said.[...]
Hoe dan ook is het nogal vreemd om te zeggen dat een OS dat gemaakt is met veiligheid van gebruikersdata in het achterhoofd minder of net zo veilig zou zijn als een OS dat oorspronkelijk was gemaakt voor digitale camera's en later is omgebouwd om als concurrent voor Symbian en Windows Mobile te dienen.

Overigens is met die malware nog steeds niet de sandbox doorbroken. Er werd alleen op zo'n manier gebruik gemaakt van de API's dat de gebruiker er geen melding van krijgt dat bepaalde data wordt opgevraagd. De applicatie kan zover bekend nog steeds niet bij data van andere applicaties.

Caelorum wijzigde deze reactie 19-12-2013 00:57 (15%)

• Amadeus1966
Je hoeft geboefte niet altijd door de voordeur binnen te laten om bestolen te worden,
je hebt ook nog een achter deur en dan is het nog steeds de gebruiker die de deur openzet en niet het o.s.

Toegegeven de controle is beter in de WP store, maar dat geeft nog steeds geen 100% garantie.
Niets is waterdicht.
Ontwikkelaars zitten niet stil en niet elke ontwikkelaar uit zich op een publiek forum.

• vali
quote:
Caelorum schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:53:
Overigens over die WP8 malware, ja de API was niet helemaal afgedekt in het gebruik. Echter zelfs de mensen van het evenement waar die malware werd getoond zeiden:

[...]

Hoe dan ook is het nogal vreemd om te zeggen dat een OS dat gemaakt is met veiligheid van gebruikersdata in het achterhoofd minder of net zo veilig zou zijn als een OS dat oorspronkelijk was gemaakt voor digitale camera's en later is omgebouwd om als concurrent voor Symbian en Windows Mobile te dienen.
Hoezo is dat vreemd? Het zegt al genoeg dat heel xda er verdomt veel moeite heeft om alle wp8 toestellen te kraken, terwijl ze het bij android bij de dag van de release voor elkaar krijgen.

• Caelorum

Caelorum

quote:
vali schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:58:
[...] Hoezo is dat vreemd? Het zegt al genoeg dat heel xda er verdomt veel moeite heeft om alle wp8 toestellen te kraken, terwijl ze het bij android bij de dag van de release voor elkaar krijgen.
Lees die zin nog eens een keer door ;) "vreemd om te zeggen dat WP8 minder of net zo veilig is als Android" staat er ^^
quote:
Amadeus1966 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:57:
Je hoeft geboefte niet altijd door de voordeur binnen te laten om bestolen te worden,
je hebt ook nog een achter deur en dan is het nog steeds de gebruiker die de deur openzet en niet het o.s.
[...]
En die achterdeur is wat met interop unlock noemt en wat niemand tot op heden is gelukt met WP8 toestellen op de verdwaalde Huawei en Samsung toestel na (en ook daar is het met GD3 niet meer mogelijk). Het is als het ware alsof je de achterdeur van de bunker van het witte huis probeert te openen als toerist ^^

Hoe dan ook niemand hier die beweerd dat WP8 100% veilig is, maar het is echt stukken veiliger dan Android.

Caelorum wijzigde deze reactie 19-12-2013 01:03 (48%)

• vali
quote:
Caelorum schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:59:
[...]

Lees die zin nog eens een keer door ;) "vreemd om te zeggen dat WP8 minder of net zo veilig is als Android" staat er ^^

[...]

En die achterdeur is wat met interop unlock noemt en wat niemand tot op heden is gelukt met WP8 toestellen op de verdwaalde Huawei en Samsung toestel na (en ook daar is het met GD3 niet meer mogelijk).
Het is al laat :P Las het opnieuw en zag toen wat je bedoelde. Vraag mij tevens af of met een custom rom plus GDR3 update via een offline updater de lock behoudeh wordt. Zal wel andere keer xda aftuinen of dit gelukt is.

• Amadeus1966
Het is al laat denk ik ;-)
Anyway, ik heb niet gezegd dat het meer of minder veilig is.
Ik heb gezegd dat het de gebruiker is die het onveilig maakt.
En de gedachte dat een systeem onfeilbaar is, is misschien wel het grootste gevaar.

• Amadeus1966
quote:
vali schreef op donderdag 19 december 2013 @ 01:03:
[...]

Het is al laat :P Las het opnieuw en zag toen wat je bedoelde. Vraag mij tevens af of met een custom rom plus GDR3 update via een offline updater de lock behoudeh wordt. Zal wel andere keer xda aftuinen of dit gelukt is.
Hm, heerlijk een customrom, wie weet wat voor heerlijke goodies daar in zitten.
Tja veiligheid......................

• xxxneoxxx
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21:37
quote:
Amadeus1966 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 01:04:
Het is al laat denk ik ;-)
Anyway, ik heb niet gezegd dat het meer of minder veilig is.
Ik heb gezegd dat het de gebruiker is die het onveilig maakt.
En de gedachte dat een systeem onfeilbaar is, is misschien wel het grootste gevaar.
Dat laatste is zeker waar. Feit is wel dat WP de kleinste van de drie is op dit moment. Relatief gezien de minste gebruikers, dus het minst interresant om te hacken. Ik zie het OS qua polulariteit nog wel een 2e plek behalen, waarna MS wel aan de bak zal moeten om o.a. Up to date te blijven qua security. Time will tell.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 30-09 16:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
Amadeus1966 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:48:
[...]

Je sluit je toestel met behulp van een usb kabel aan op je laptop/pc en vandaaruit ga je met je verkenner naar de sd kaart.
Eenmaal aangekomen op je Sd kaart, maak je daar vervolgens een nieuwe map aan.

Geef dat ding een willekeurige naam en sleep vanuit de zelfde verkenner de gewenste afbeeldingen naar deze map.
Bedankt voor je tip, maar mij lukt het nog altijd niet. Hoe kan ik namelijk op mijn PC zien welke van deze foto's in mijn favorieten staan op mijn telefoon? Heb er inmiddels 1000+ op staan, waarvan ongeveer 100 als favoriet.
Heb al geprobeerd een map aan te maken maar ik zie daar niks van terug op mijn telefoon :(

Tomba wijzigde deze reactie 19-12-2013 11:42 (5%)

Subsonic fan ! | Op zoek naar een goede therapeut?

• Amadeus1966
quote:
Tomba schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:38:
[...]

Bedankt voor je tip, maar mij lukt het nog altijd niet. Hoe kan ik namelijk op mijn PC zien welke van deze foto's in mijn favorieten staan op mijn telefoon? Heb er inmiddels 1000+ op staan, waarvan ongeveer 100 als favoriet.
Heb al geprobeerd een map aan te maken maar ik zie daar niks van terug op mijn telefoon :(
Je kan idd niet in de verkenner zien wat je favoriete afbeeldingen zijn.
Deze dien je eerst in je toestel te verwijderen uit de lijst van favorieten.........
Daarna sleep je de foto's die je als favoriet zou willen hebben naar de nieuwe aangemaakte folder/map.

Deze folder zou zichtbaar moeten worden in de Foto's tile onder Albums.
En die foto's zou je opnieuw moeten gaan aanmerken als favoriet.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 30-09 16:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
Amadeus1966 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:38:
[...]

Je kan idd niet in de verkenner zien wat je favoriete afbeeldingen zijn.
Deze dien je eerst in je toestel te verwijderen uit de lijst van favorieten.........
Daarna sleep je de foto's die je als favoriet zou willen hebben naar de nieuwe aangemaakte folder/map.

Deze folder zou zichtbaar moeten worden in de Foto's tile onder Albums.
En die foto's zou je opnieuw moeten gaan aanmerken als favoriet.
Die oplossing had ik ook al bedacht ja, handwerk... Ik zoek gewoon een simpele oplossing waarbij ik niet handmatig 1000 foto's voor de 2e keer moet beoordelen. Evengoed bedankt, want dan heb ik het toch goed begrepen. Dit is toch wel weer iets redelijk elementairs dat WP8 niet heeft. :'(

Heel apart overigens, onder WP7 kon dit prima (via Zune), een extra album aanmaken en dan je favorieten daar naartoe moven :(

Tomba wijzigde deze reactie 19-12-2013 14:22 (7%)

Subsonic fan ! | Op zoek naar een goede therapeut?

• Amadeus1966
Het is even knoeien, maar je kan volgens mij meerdere tegelijk als favo aanmerken.

Ik heb alle afbeeldingen die bij mij in mijn favofolder staan omgezet naar zwartwit afbeeldingen,
vind ik net even anders.
Hoeveel dat het er waren weet ik zo niet, maar was er wel even een avondje zoet mee.

• rbrt2
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 21:40
Hallo tweeakters, van mijn nokia lumia is de hardwarematige volume regeling kapot.(op de knop gevallen, kon nog een tijd met een paperclip het knopje indrukken maar dat is nu helemaal kapot). Nu ben ik verder heel tevreden met de telefoon en wil nog geen nwe kopen. Weet iemand of er ook een softwarematige manier is om het volume te regelen. Kan het zelf niet vinden ook niet in een app.
Hoor graag als iemand een oplossing heeft.

• Caelorum

Caelorum

Ik weet het niet 100% zeker, maar ik geloof dat er geen API beschikbaar is voor developers om dit te regelen. Het beste dat je kan doen is dus je telefoon (laten) repareren. Wellicht dat je de volumeknopjes zelf kan repareren. Nog nooit zelf een lumia 920 geopend, maar hier is een video waarin ze hem uit elkaar halen (op de goede manier): http://www.wpcentral.com/how-take-lumia-920-apart-diy-crowd

• macindroid
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 21:54
Vind m'n 920 heerlijk werken maar stoor me aan n klein detail van IE.

De automatische adres aanvulling doet heel onhandig.

Voorbeeld als zowel t forum en de site van tweakers.net in browser geheugen staan en ik tik 'tweak' in dan geeft hij als suggestie gathering.tweakers.net/ bla bla bal. En dus niet gewoon tweakers.net. Als ik naar het forum had gewild dan had ik wel 'gath' ingetikt ipv 'tweak'
Dat heb ik bij een desktopbrowser ook nog nooit gehad maar op m'n wp heb ik het altijd.

Ander vb is dat als ik naar website.nl wil gaan maar ik heb al eens op website.nl/nieuwsartikel gezeten dat hij bij het intikken van 'web' hij als eerste die website.nl/nieuwsartikel pakt en dus niet gewoon naar de index site gaat: website.nl..
Storend.. Heb n aantal sites in m'n favorieten staan maar deze vind ik ook nogal omslachtig werken dus ik zie liever een oplossing.. Mensen met t zelfde probleem of tips?

• xxxneoxxx
Tip: uc browser. ;)

• Caelorum

Caelorum

quote:
macindroid schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:56:
[...] Mensen met t zelfde probleem of tips?
Ik herken het wel ja. Heb het idee dat die die lijst op laatst geopend sorteert ofzo. Heb er maar mee leren leven. Voor tweakers maar een tile aangemaakt.

• Devin19
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 29-09 22:17

Devin19

Steam ID: turbodevin

Ik zet maar gewoon al mijn vaak gebruikte websites bij favorieten, die autocorrect is echt niet mee te werken...

Intel Core i5 2500K || Asus P8P67 LE || 8GB G.Skill Ripjaws DDR3 1600 MHz || ASUS HD6870 || 64 GB Crucial RealSSD 2,5" SATA 6Gb/s || Western Digital Caviar Black WD1002 1TB || Sonata IV 620 Watt

• GerCor
  • Laatst online: 17:32

GerCor

I Love Microsoft

quote:
macindroid schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:56:
Vind m'n 920 heerlijk werken maar stoor me aan n klein detail van IE.

De automatische adres aanvulling doet heel onhandig.

Voorbeeld als zowel t forum en de site van tweakers.net in browser geheugen staan en ik tik 'tweak' in dan geeft hij als suggestie gathering.tweakers.net/ bla bla bal. En dus niet gewoon tweakers.net. Als ik naar het forum had gewild dan had ik wel 'gath' ingetikt ipv 'tweak'
Dat heb ik bij een desktopbrowser ook nog nooit gehad maar op m'n wp heb ik het altijd.

Ander vb is dat als ik naar website.nl wil gaan maar ik heb al eens op website.nl/nieuwsartikel gezeten dat hij bij het intikken van 'web' hij als eerste die website.nl/nieuwsartikel pakt en dus niet gewoon naar de index site gaat: website.nl..
Storend.. Heb n aantal sites in m'n favorieten staan maar deze vind ik ook nogal omslachtig werken dus ik zie liever een oplossing.. Mensen met t zelfde probleem of tips?
Een aantal sites in favorieten staan ..... en dat is omslachtig? Schiet mij maar lek. :?

Microsoft: Lumia 930 oranje | Surface 2 64gb Type Cover 2 Black Arc Touch Mouse Surface Edition

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:14

Eagle Creek

Hier komt ooit nog eens iets..

Zo... Vandaag overgestapt van WP 7.8 (Lumia 800) naar WP 8 (Lumia 925).

Please, welcome me! :P

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~ EC Blog ~ EC Home ~

• Caelorum

Caelorum

quote:
GerCor schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:19:
[...]

Een aantal sites in favorieten staan ..... en dat is omslachtig? Schiet mij maar lek. :?
Ja, dan moet je telkens op dat knopje drukken en dan weer 1 en dan weer 1, waarbij je drie schermwisselingen verder bent voordat de site wordt getoond. Geef mij dan maar liever tw intypen in de adresbalk en dat dan http://tweakers.net komt te staan. Nu komt er alleen bijv http://gathe ring.tweakers.net/forum/quote_m essage/41477239/76 te staan, iets wat compleet tegengesteld is met het gedrag van zowat alle gangbare browsers (waaronder die van MS zelf).

• GerCor

GerCor

I Love Microsoft

O, oké. Tsja, ik ben inderdaad favorieten gewend. Brengt mij precies op die tweakers pagina die ik wil zien.

Microsoft: Lumia 930 oranje | Surface 2 64gb Type Cover 2 Black Arc Touch Mouse Surface Edition

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22:03
quote:
Caelorum schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:39:
[...]

Ja, dan moet je telkens op dat knopje drukken en dan weer 1 en dan weer 1, waarbij je drie schermwisselingen verder bent voordat de site wordt getoond. Geef mij dan maar liever tw intypen in de adresbalk en dat dan http://tweakers.net komt te staan. Nu komt er alleen bijv http://gathe ring.tweakers.net/forum/quote_m essage/41477239/76 te staan, iets wat compleet tegengesteld is met het gedrag van zowat alle gangbare browsers (waaronder die van MS zelf).
Je kunt de knop naast de adresbalk instellen als favorieten knop ;). In 1 handeling bij je favorieten.

Vreemd dat je alleen gathering.tweakers.net krijgt, bij mij staat tweakers.net er als eerste als ik tw typ. Mogelijk afhankelijk van hoe vaak je welk domein/subdomein bezoekt (als je veel op het forum zit komt die eerder tevoorschijn ofzo).

Mobiele browsers hebben minder ruimte om een dropdown/popup lijst met opties te geven zoals de desktop versie, dus ik vermoed dat er dat soort 'slimme' optimalisaties in zitten.

• Caelorum

Caelorum

Ja en dan heb je weer geen refresh/stop knop :|
Overigens gathering.tweakers.net komt niet bovenaan, maar ook niet tweakers.net. Er komt een ongelooflijk lange lijst met nieuwsartikelen (en forum topics) te staan en http://tweakers.net komt niet eens in die lijst voor zelfs niet als ik "tweakers.ne" typ. Dat is gewoon ronduit dom. Overigens kom ik veel vaker op http://tweakers.net dan welke andere site (of pagina) op mijn telefoon, dus daar kan het niet aan liggen.

• Amadeus1966
quote:
Eagle Creek schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:48:
Zo... Vandaag overgestapt van WP 7.8 (Lumia 800) naar WP 8 (Lumia 925).

Please, welcome me! :P
Bij deze ;-)

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:14

Eagle Creek

Hier komt ooit nog eens iets..

quote:
Caelorum schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:39:
[...]

Dat heb ik ook opgemerkt en begrijp ik niet zo goed. Mijn iPhone snapt dat wel maar ik heb tal van sites die dan "weggedrukt" lijken te worden, ondanks dat het in mijn ogen een logischere keus is (zoals tw, tweakers).

Verder heb ik ook op mijn nieuwe toestel een / de drain bug ontdekt :(. 98% toen ik ging slapen, 36% toen ik wakker werd. Vrijwel alles uit, alleen de radio (tel) stond aan. En ik weet dat na een reboot dat verholpen is.

Eagle Creek wijzigde deze reactie 28-12-2013 10:18 (12%)

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~ EC Blog ~ EC Home ~

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:49

Martinspire

GoTLive.nl Xbox community

Ik heb gewoon tweakers en een paar andere sites aan mn homescreen toegevoegt. Dat is nog sneller ;)

Martinspire ; GoTLive Xbox Community ; Tweakers Blog

• Rockvee2
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:15
Ik heb gewoon de tweakers app gedownload op mijn 520 .

• Caelorum

Caelorum

quote:
Martinspire schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:30:
Ik heb gewoon tweakers en een paar andere sites aan mn homescreen toegevoegt. Dat is nog sneller ;)
Maar dat is het punt niet. Heb tweakers.net ook noodgedwongen aan mijn homescreen toegevoegd, maar heb geen zin om 10+ sites op het homescreen te moeten zetten alleen omdat een ontwikkelaar bij MS een brainfart heeft.

• macindroid
  • Laatst online: 30-09 21:54
quote:
Caelorum schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:10:
[...]

Maar dat is het punt niet. Heb tweakers.net ook noodgedwongen aan mijn homescreen toegevoegd, maar heb geen zin om 10+ sites op het homescreen te moeten zetten alleen omdat een ontwikkelaar bij MS een brainfart heeft.
_/-\o_
Het is geen ramp nee maar wanneer ik m'n 920 in een hand vast hou wordt t favorieten gebruik toch n krampachtige duimgymnastiek.. En omslachtiger dan n paar letters invullen.

Dat deze fout er niet uitgehaald wordt is toch wel verbazingwekkend.. caelorum had het niet beter kunnen verwoorden!

• Dr. Rockzo
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16-05 22:58
Is er voor WP8 al iets tegen ads? Een zoektocht op internet levert echt helemaal niets op. Ik krijg nu in internet explorer van die ads die het halve scherm vullen en totaal irrelevante tekst ads zoals 'spiegels voor uw transportbus' ;w . Het browsen is zo eigenlijk bijna niet meer te doen. Hier moet toch wel iets aan te doen zijn?

• vali
quote:
Dr. Rockzo schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:42:
Is er voor WP8 al iets tegen ads? Een zoektocht op internet levert echt helemaal niets op. Ik krijg nu in internet explorer van die ads die het halve scherm vullen en totaal irrelevante tekst ads zoals 'spiegels voor uw transportbus' ;w . Het browsen is zo eigenlijk bijna niet meer te doen. Hier moet toch wel iets aan te doen zijn?
Geen ervaring met deze browser, maar schijnt support te hebben.

• Dr. Rockzo
quote:
vali schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:43:
Geen ervaring met deze browser, maar schijnt support te hebben.
Ik heb deze geprobeerd maar onder WP8 schijnt er geen optie te zijn om een ad blocker aan te zette. Jammer, eigenlijk is browsen zonder ad blocker gewoon niet meer te doen door alle slechte kwaliteit Google spam en die foto ads die het halve scherm innemen.

• Amadeus1966
Nee, Addblockers worden zoveel mogelijk geweerd in de stores.
Het is immers een bron van inkomsten.
Alleen bij MS liggen de verdiensten meer bij de ontwikkelaars.

Maar als dit verdienmodel zou worden afgenomen
doordat dergelijke tools zou worden toegestaan
dan blijven op ten duur de ontwikkelaars weg.
Immers zij zijn het die het meeste aan die reclames verdienen.

Google heeft datzelfde een paar maanden geleden gedaan en heeft alle ( werkende ) addblockers uit de store verwijdert.

• Dr. Rockzo
Ik snap dat advertenties inkomsten betekent voor websites maar sommige websites bestaan voor 50% of meer uit advertenties zodat normale content vrijwel niet meer op een normale manier te bekijken is. Er is gewoon een grens en die grens is overschreden. Verder snap ik niet dat alle websites met Google in zee gaan, die hebben bij mij nog nooit een zinnige advertentie getoond.

Ik zal uiteindelijk dan toch een ander alternatief kiezen zoals Ubuntu voor smartphones als dat eenmaal beschikbaar is, waar je nog wel zelf bepaald of je een ad blocker draait of niet ipv. zoals bij WP, iOS of Android waar dat voor mij bepaald wordt door de OS bouwer. Een smartphone waar je niet normaal internet op kunt gebruiken is niet acceptabel.

• Caelorum

Caelorum

Och de echte oplossing is natuurlijk gewoon een mail sturen naar die website dat de hoeveelheid reclame er voor heeft gezorgd dat je nooit meer terugkomt en dan ook daadwerkelijk naar een alternatief gaan. Websites met meer dan 50% reclame moet je gewoon niet meer op rondhangen.

• xxxneoxxx
Psies. Overigens kom ik nooit op websites met 50% ads? Sowieso, beetje webdesigner van een beetje website bouwt een mobiele versie van de site welke aangepast is zonder de ads? Of iig aangepaste ad voor kleinere schermen lijkt mij. Of allicht is er een dedicated app voor? Zoveel mogelijkheden lijkt mij..

• MaDLiVe
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:20

MaDLiVe

.-Observer-.

Sinds kort ook een WP8 telefoon met de GDR3 update (een Huawei W1), mooie toestellen, en het OS is lekker strak (gebruik android sinds 1.0, op een HTC G1 ;)). Overstappen ging soepel, mede daar ik mijn account al had geconfigureerd via mijn Surface RT welke ik al ruim een jaar heb. Echter is er 1 probleem. Ik gebruik google contacts, maar mijn windows phone synced niet altijd alle details mee, zo blijven telefoonnummers vaak achterwege. Herkent iemand dit probleem?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria en andere geweldige Avonturen

• SjaakDeBeer
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

Ik zit er over na te denken om (wederom) over te stappen naar Windows Phone. Nu vraag ik mij echter af of er ook een app is voor WP om samba shares te bekijken. Dit omdat ik vaak in bed nog een filmpje bekijk welke op mijn server staat.

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

• Amadeus1966
quote:
SjaakDeBeer schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:02:
Ik zit er over na te denken om (wederom) over te stappen naar Windows Phone. Nu vraag ik mij echter af of er ook een app is voor WP om samba shares te bekijken. Dit omdat ik vaak in bed nog een filmpje bekijk welke op mijn server staat.
Gisteravond toevallig een stukje over gelezen
Waren twee apps voor.
Zal eens kijken of ik dat stuk te voorschijn kan toveren.

Hebbes :-)
http://forums.wpcentral.c...5Cphotos-your-pc-wp8.html
quote:
MaDLiVe schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:32:
Sinds kort ook een WP8 telefoon met de GDR3 update (een Huawei W1), mooie toestellen, en het OS is lekker strak (gebruik android sinds 1.0, op een HTC G1 ;)). Overstappen ging soepel, mede daar ik mijn account al had geconfigureerd via mijn Surface RT welke ik al ruim een jaar heb. Echter is er 1 probleem. Ik gebruik google contacts, maar mijn windows phone synced niet altijd alle details mee, zo blijven telefoonnummers vaak achterwege. Herkent iemand dit probleem?
Ja dat gaat niet altijd vlekkeloos.
Mijn oplossing voor dit probleem was om een MS Hotmail/live/outlook of hoe dat tegenwoordig ook heet account volledig in te richten.
Je bent er even zoet mee, maar dat verdient zichzelf wel weer terug.
Je moet er even voor gaan zitten en alle adressen na lopen.

Amadeus1966 wijzigde deze reactie 06-01-2014 23:24 (53%)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

quote:
Amadeus1966 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:00:
[...]

Ja dat gaat niet altijd vlekkeloos.
Mijn oplossing voor dit probleem was om een MS Hotmail/live/outlook of hoe dat tegenwoordig ook heet account volledig in te richten.
Je bent er even zoet mee, maar dat verdient zichzelf wel weer terug.
Je moet er even voor gaan zitten en alle adressen na lopen.
Thanks voor de suggestie, maar daar ga ik niet aan beginnen. Het geheel destijds goed instellen bij google contact was een heel gedoe (vanuit outlook, offline met active sync) naar google krijgen en goed stream linen was een heel gedoe. Ik denk dat ik het maar zo laat en voor de contacts die nu nog geen nummer dat maar met de tijd moet gaan uitvinden. Jammer dat google en MS niet gewoon lief voor elkaar kunnen zijn ;)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria en andere geweldige Avonturen

• GerCor

GerCor

I Love Microsoft

Microsoft is anders, wat mij betreft, veel te lief voor Google. Wat mij betreft blokken ze alles wat met Google te maken heeft. Maar goed, velen stappen juist over van die Google troep naar Windows, en dan geef je die mensen iets.

• Amadeus1966
Ik gebruik beiden.
Zowel G als MS en ze bevallen me prima.
Maar ook ik zat in Droid steeds te ku**en met die contacten.
Toen ik mijn WP8 toestel begon te configureren en als eerste dus met een MS account moest registreren begon de ellende helemaal.
Nu heb ik dan een zestal accounts, een Google, eentje van mijn provider en vier van MS
En overal had ik wel wat staan, dus één grote doffe ellende.
Een dergelijke ellende had ik toen ook iedere keer op mijn tablet.............
Een grote warboel van contacten, dubbele namen, andere benamingen etc.
Toen heb ik maar besloten om in een keer schoon schip te maken en heb ik alle contacten verplaatst naar mijn eerste hotmail account.
En vandaar uit alles opnieuw ingericht.
Dus in alle overige accounts staan geen contacten meer.
Nieuwe contacten maak ik handmatig aan op mijn laptop en worden op die manier mooi gesynct op zowel mijn tablet als op mijn telefoon.

Google kan ik zeer zeker geen troep noemen, het is anders.
En als je er goed mee overweg kunt, dan heb je ook hier een heerlijk platform aan.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

quote:
GerCor schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 01:13:
Microsoft is anders, wat mij betreft, veel te lief voor Google. Wat mij betreft blokken ze alles wat met Google te maken heeft. Maar goed, velen stappen juist over van die Google troep naar Windows, en dan geef je die mensen iets.
Nutteloos gebash, jarenlang google gebruiker hier, vind de google feats prima werken, in sommige opzichten beter dan WP8. De people hub is erg mooi en WP8 wordt langzaam ook erg volwassen.

• GerCor

GerCor

I Love Microsoft

quote:
Amadeus1966 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 02:05:
Ik gebruik beiden.
Zowel G als MS en ze bevallen me prima.
Maar ook ik zat in Droid steeds te ku**en met die contacten.
Toen ik mijn WP8 toestel begon te configureren en als eerste dus met een MS account moest registreren begon de ellende helemaal.
Nu heb ik dan een zestal accounts, een Google, eentje van mijn provider en vier van MS
En overal had ik wel wat staan, dus één grote doffe ellende.
Gooi 3 MS accounts weg, en klaar. Heb je er nog 3. Wat moet je met 4 MS accounts? :?

• EgMaf
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:06
quote:
GerCor schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 04:19:
[...]

Gooi 3 MS accounts weg, en klaar. Heb je er nog 3. Wat moet je met 4 MS accounts? :?
Nog beter: Maak van die 3 extra accounts aliassen van je 1e account.
Dan blijven alle email adressen werken...

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:58

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Kun je een "full" account omzetten in een alias? Ik heb een eigen domein en ik kan voor mijn vrouw wel een account aanmaken binnen dat domein maar dat kan dan nooit als hoofd-mailadres fungeren. Tenzij dus bestaande accounts als alias aangemaakt kunnen worden.

Surface 2 64 GB | Lumia 920 | XBOX360

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan altijd je eigen email als hoofd-mailadres gebruiken, zo'n account heb ik al jaren. Ook mijn auto heeft een apart account :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• popcorn
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 26-07 12:10
Ik heb hem ook in het L920-topic geplaatst, maar misschien past de vraag beter hier:

Is er een manier om verwijderde data van de Lumia terug te halen? Windows ziet hem niet als USB-schijf, en een recoveryprogramma (in dit geval Recuva) ziet hem daarom helemaal niet.

• Caelorum

Caelorum

• Amadeus1966
quote:
GerCor schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 04:19:
[...]

Simpel 100 gig cloudopslag, naast het kerstcadeautje van een jaar lang extra 20 gb per account.
Kan beter iets over hebben dan te krap zitten wanneer je het nodig hebt
Daarnaast hou ik werk, prive, hobby, administratie e.d mooi gescheiden.
En heb ik een extra account voor de diverse registraties van allerlei zooi waarbij je je moet registreren.

En ik heb ze inderdaad op mijn wp mooi gekoppeld.

• GerCor

GerCor

I Love Microsoft

Oké, op die fiets. Ik maak zelf mappen aan op 1 account. Je kunt, maar dat weet je zelf denk ik ook wel, per afzender, aangeven in welke map de mail terecht moet komen. Bij mij komt bijvoorbeeld de mail van onze planner in de map: 'planning'.

• Amadeus1966
Precies, en dan heb en hou je alles mooi gescheiden.

• Tweaker1234
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12:50
quote:
SjaakDeBeer schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:02:
Filmpje bekijken vanaf een andere PC/Server gaat ook heel mooi via Plex (Plex server/Plex Windows Phone en Windows RT/8 apps).
Lijkt me persoonlijk handiger als via een (samba) share. De enige voorwaarde is processor power op je PC/Server, want die processed de filmpjes.

• xxxneoxxx
Tsjah, ik zit een beetje met hetzelfde.. Het zou mooi zijn als je gewoon standaard functionaliteit van je OS kunt gebruiken. Meeste van die apps verwachten een of andere client geďnstalleerd op je desktop voor het werkt. Leuk, maar om nou op meerdere plekken allerlei zooi te gaan installeren schiet niet erg op naar mijn idee. Zeker niet als de functionaliteit binnen Windows standaard aanwezig is. Misschien is dit wel een missend API issue van Windows phone of zo, geen idee..

• SjaakDeBeer
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

quote:
Amadeus1966 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:00:
[...]

Gisteravond toevallig een stukje over gelezen
Waren twee apps voor.
Zal eens kijken of ik dat stuk te voorschijn kan toveren.

Hebbes :-)
http://forums.wpcentral.c...5Cphotos-your-pc-wp8.html
Bedankt! Zal me er eens in gaan verdiepen. :)

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

• Turn up the Sun
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 07-09 13:38
Folders op de homescreen? Dat is onverwacht!

• matt1991
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18:17
http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/

Mijn Lumia 820 (Duitse Country variant) staat al op Coming Soon, ik denk dat ik binnenkort de update binnen krijg, ik hoef alleen de black update. GDR3 heb ik al geďnstalleerd

Dell XPS L502x | Nokia Lumia 930 Groen

• X-Fighter
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18:34
quote:
Turn up the Sun schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:37:
Folders op de homescreen? Dat is onverwacht!
Veel onverwachte dingen vond ik. Die Nokia Beamer had ik ook nooit van gehoord, leuke verrassing :) Mijn availability staat op coming soon :)

• Razr
  • Registratie: september 2005
  • Niet online

Razr

Ah, bedankt voor de tip. Gelijk even handmatig op updates laten controleren en hij is 'm nu aan het downloaden (925). Altijd leuk weer wat functionaliteit erbij :). Ik had al wel de GDR3 Preview dus sommige zaken zijn niet nieuw, maar er zitten ook leuke dingen bij.

Nu op naar 8.1 :P

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09:55

Whatson

Ondertitel?

*O* ben hem nu ook aan het installeren (Lumia 925)

Download GeenStijl en Dumpert voor Windows Phone | Meld je aan als Beta-tester van mijn apps.

• HooksForFeet
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15:16
Sinds vandaag ook aan de Lumia 620. Eerste indruk is tot nog toe goed, maar hoe stel ik in hemelsnaam in dat de klok in 24 uurs notatie werkt? Onder Datum + Tijd staat die instelling niet...

• Razr
  • Niet online

Razr

quote:
HooksForFeet schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:16:
Sinds vandaag ook aan de Lumia 620. Eerste indruk is tot nog toe goed, maar hoe stel ik in hemelsnaam in dat de klok in 24 uurs notatie werkt? Onder Datum + Tijd staat die instelling niet...
Onder "taal & regio" en dan regionale instellingen op 'Nederland (Nederlands)' zetten.

• HooksForFeet
quote:
Razr schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:19:
[...]

Onder "taal & regio" en dan regionale instellingen op 'Nederland (Nederlands)' zetten.
Daar staat 'ie al op...

Zucht... Ingesteld toen 'ie op 12-uurs notatie stond en dus 10:12 ingevuld... niet door hebbende dat hij nu dacht dat het 10 uur 's ochtends is. Sorry. :P

HooksForFeet wijzigde deze reactie 09-01-2014 22:24 (25%)

• Razr
  • Niet online

Razr

quote:
Heb je nadat je dit de eerste keer allemaal hebt aangepast het toestel al een keer opnieuw gestart? Is de dag / datum notatie op je vergrendelingsscherm wel in het Nederlands?

• Chriztiaan
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:32
Iemand enig idee hoe ik op m'n 520 weer kan zoeken op de server van m'n Gmail account? Eerst kon ik dan wel, laatst helaas mail accounts opnieuw moeten instellen, en nu geeft ie die optie niet meer. En mail downloaden van "1 maand" naar "Any time" veranderen is niet echt een oplossing gezien de grootte van de mailbox. Heb verder op dat account ook kalenders en contacten aanstaan, welke wel syncen.

Qua kalender ook nog een vraagje, als ik een afspraak aanmaak op een bepaalde tijd, zet hij uit zichzelf de afspraak even later een uur eerder in m'n telefoon. Heeft schijnbaar iets te maken met de sync en zomer/wintertijd waar hij niet goed mee om kan gaan. Iemand daar een oplossing voor tegengekomen?

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 26-09 19:13
We weten allemaal (toch?) dat alleen de applicatie die je open hebt resources verbruikt (even achtergrond services daargelaten), en alle andere applicatie die j niet helemaal via de 'back' knop hebt afgesloten naar de achtergrond gedrukt worden en geen resources meer verbruiken.
Maar hoe zit dat met de laatst geopende en niet volledig afgesloten app als je op de Windows toets drukt. Wordt deze dan ook echt naar de achtergrond gedrukt, of verbruikt die nog wel resources.

Zomaar een vraagje :).

• tomverhoeff
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:38
quote:
Chriztiaan schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:06:
Iemand enig idee hoe ik op m'n 520 weer kan zoeken op de server van m'n Gmail account? Eerst kon ik dan wel, laatst helaas mail accounts opnieuw moeten instellen, en nu geeft ie die optie niet meer. En mail downloaden van "1 maand" naar "Any time" veranderen is niet echt een oplossing gezien de grootte van de mailbox. Heb verder op dat account ook kalenders en contacten aanstaan, welke wel syncen.

Qua kalender ook nog een vraagje, als ik een afspraak aanmaak op een bepaalde tijd, zet hij uit zichzelf de afspraak even later een uur eerder in m'n telefoon. Heeft schijnbaar iets te maken met de sync en zomer/wintertijd waar hij niet goed mee om kan gaan. Iemand daar een oplossing voor tegengekomen?
Het probleem met Gmail accounts is dat Google de ondersteuning voor ActiveSync aan het droppen is. Daarom wordt een Gmail account op dit standaard toegevoegd als combinatie van IMAP, CalDav en CardDav. Omdat IMAP server-side search niet ondersteund wordt die optie niet weergegeven.

Ik heb dit zelf opgelost door m'n gmail account toe te voegen als "Exchange" account. Als je in het verleden op deze manier gewerkt hebt dan zou dat met je Gmail account nog moeten werken. Even uit m'n hoofd zou instellen als volgt moeten gaan:
1. Account toevoegen -> Kies voor Outlook (Outlook.com, Exchange, etc.)
2. Inloggen met gmailadres en wachtwoord (vergeet niet evt. een app password aan te maken als je 2 factor auth gebruikt)
3. Inloggen faalt, hij vraagt dan om een domain. Die kun je leeg laten
4. Inloggen faalt weer, nu vraagt hij om een server -> m.google.com invullen
5. Inloggen en syncen zou nu moeten werken

Het is maanden geleden dat ik m'n mail zo heb ingesteld, dus het zou iets anders kunnen gaan. Belangrijkste is om m.google.com als "Exchange-server" te gebruiken.

Voor het agendaprobleem kun je het best even kijken naar de ingestelde tijdzone, dit probleem is bij meer mensen voorgekomen en hier wordt uitgelegd dat switchen naar een tijdzone met een andere naam, maar dezelfde tijd, misschien helpt: http://allaboutwindowspho...x_the_One_hour_out_Ca.php

• Caelorum

Caelorum

quote:
autje schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:54:
[...] Maar hoe zit dat met de laatst geopende en niet volledig afgesloten app als je op de Windows toets drukt. Wordt deze dan ook echt naar de achtergrond gedrukt, of verbruikt die nog wel resources. [...]
Mja, al die apps in dat lijstje verbruiken wel resources. Even uit mijn hoofd:
Ze zijn allemaal nog in het geheugen geladen, tenzij WP van mening is dat er niet genoeg geheugen over is voor de active applicatie, dan wordt de oudste in dat lijstje (meest linker) uit het geheugen geknald.
Op het moment dat je een app naar de background gooit heeft deze nog beperkte tijd om dingen te doen, dacht max 15s. In die tijd kan de app dus druk bezig zijn.

Als je doormiddel van de windows toets naar de homescreen gaat is bovenstaande ook gewoon van toepassing op die app.

Meer informatie kan je hier vinden: MSDN: App activation and deactivation for Windows Phone

Caelorum wijzigde deze reactie 10-01-2014 11:04 (9%)

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 26-09 19:13
Cool, bedankt voor de link.

Misschien had ik ook beter kunnen spreken over het 'verspillen' van resources. Als ze nog geheugen innemen, maar eruit geknald worden als 'hun' geheugen nodig is voor de actieve applicatie, dan nemen ze wellicht effectief gezien geheugen in, maar logisch gezien natuurlijk niet.

Ze verbruiken in ieder geval, afgezien van die 'afkoeltijd', geen CPU, dus ook geen batterij. Dat was meer de achterliggende reden van mijn vraag over de middels de Windows toets weggedrukte laatste app.

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:25
Goh ik heb het eens uitgeprobeerd met die updates van apps. Ik heb namelijk mijn telefoon altijd uit 's nachts (op de vliegtuigstand) en ik heb geprobeerd om 'm eens aan te laten staan. En verrek, de ochtend erop 15 updates. Het lijkt er inderdaad op dat WP 's nachts controleert op updates en als hij dat niet kan, dan probeert ie het niet nog een keer overdag. Misschien handig om dit in een FAQ in de TS te zetten ofzo?

Intel Core i5 4570 | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial PC12800 | MSI GTX760 | Samsung 840 EVO 120GB | Seagate Barracuda 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | Windows 8.1

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

hjs

Lomax

Iemand al gevonden hoe ik nu al de Black update kan krijgen, ik heb nooit zoveel geduld met voor dit soort dingen :+

Gok en steun de NCFS - specs

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:25
quote:
Luuk1983 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:18:
Goh ik heb het eens uitgeprobeerd met die updates van apps. Ik heb namelijk mijn telefoon altijd uit 's nachts (op de vliegtuigstand) en ik heb geprobeerd om 'm eens aan te laten staan. En verrek, de ochtend erop 15 updates. Het lijkt er inderdaad op dat WP 's nachts controleert op updates en als hij dat niet kan, dan probeert ie het niet nog een keer overdag. Misschien handig om dit in een FAQ in de TS te zetten ofzo?
Die van mij staat 's nachts ook gewoon op vliegtuigmodes, maar krijg in de loop van de dag (volgens mij altijd aan het eind van de ochtend) gewoon updates binnen.
Het lijkt er wel op dat het elke 24uur ofzo gebeurd. Als dat bij jou toevallig 's nachts is, dan heb je inderdaad pech.
Blijft het raar dat het niet x uur later weer geprobeerd wordt.

• Sonny7
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19:27
quote:
St00mwals schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:26:
[...]

Die van mij staat 's nachts ook gewoon op vliegtuigmodes, maar krijg in de loop van de dag (volgens mij altijd aan het eind van de ochtend) gewoon updates binnen.
Het lijkt er wel op dat het elke 24uur ofzo gebeurd. Als dat bij jou toevallig 's nachts is, dan heb je inderdaad pech.
Blijft het raar dat het niet x uur later weer geprobeerd wordt.
Bij mij checkt de telefoon ook eens per 24 uur. Ik krijg namelijk app updates rond 22.00 uur en voordat ik een paar weken op vakantie was in het buitenland was dit altijd dagelijks om 11.00 uur ('s ochtends)

• Amadeus1966
quote:
hjs schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:26:
Iemand al gevonden hoe ik nu al de Black update kan krijgen, ik heb nooit zoveel geduld met voor dit soort dingen :+
Word gefaceerd uitgerold.
Per model en provider.

En ik geloof dat die van jou als allerlaatste aan de beurt is ;-)

Amadeus1966 wijzigde deze reactie 10-01-2014 14:52 (16%)

• GerCor

GerCor

I Love Microsoft

Hmm, deze updates beginnen toch interessant te worden in die zin dat ik al een beetje spijt begin te krijgen dat ik geen Nokia heb gekocht. Volgende wordt dus duidelijk een Nokia.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

hjs

Lomax

quote:
Amadeus1966 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:48:
[...]

Word gefaceerd uitgerold.
Per model en provider.

En ik geloof dat die van jou als allerlaatste aan de beurt is ;-)

Precies, zoals altijd. :P
Daarom de vraag hoe krijg ik hem vandaag al :+

Gok en steun de NCFS - specs

• shizoframia
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:05
Weet iemand als de exclusieve nokia apps na overname door Microsoft exclusief zullen blijven? Ik veronderstel dat Microsoft een deel exclusief zal houden, een deel gratis zal ter beschikking stellen van andere WP8-fabrikanten en een deel tegen een prijs (door andere fabrikant of de niet-lumia-eindconsument te betalen) aan zal bieden. Wat denken jullie?

shizoframia wijzigde deze reactie 10-01-2014 15:49 (3%)

Lumia 520-630-920-930 / Surface RT / Surface PRO 2 256-8

• defcon84
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 02-09 14:51

defcon84

Multipass?

"Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:05
Black draait nu een twee daagjes bij mij en ik moet zeggen dat er een paar nuttige toevoegingen zijn. Maar ik heb nog steeds dingen die missen/beter zouden kunnen:

- geen agenda week view
- ringtoon & muziek-afspeelvolume zijn niet gescheiden (zelfs de wekker niet meer, dus als je bij muziek luisteren het geluid op 10/30 had staan wordt je gewoon de volgende ochtend niet wakker. Dit was zelfs op mijn lumia 800 beter geregeld)
- het instellingen menu wordt erg rommelig (ook door alle lumia only dingen). dit moeten ze eens hercategoriseren
- geen notification/quick setting menu zoals op android of iphone

Stuk voor stuk punten waar ze al heel lang niks mee doen maar die ik wel essentieel vind om het OS echt als volwassen te beschouwen.

• SjorsC
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11-09 15:42
Punt 2 en 4 zijn beloofd in Windows phone 8.1. (en 3 geloof ik ook, maar dat weet ik niet zeker)

• badluckboy
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
quote:
SjorsC schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:25:
Punt 2 en 4 zijn beloofd in Windows phone 8.1. (en 3 geloof ik ook, maar dat weet ik niet zeker)
Volgens mij is er helemaal niets beloofd, enkel geruchten en lekken.

• popcorn
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 26-07 12:10
quote:
DeNachtwacht schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:51:
Black draait nu een twee daagjes bij mij en ik moet zeggen dat er een paar nuttige toevoegingen zijn. Maar ik heb nog steeds dingen die missen/beter zouden kunnen:

- geen agenda week view
- ringtoon & muziek-afspeelvolume zijn niet gescheiden (zelfs de wekker niet meer, dus als je bij muziek luisteren het geluid op 10/30 had staan wordt je gewoon de volgende ochtend niet wakker. Dit was zelfs op mijn lumia 800 beter geregeld)
- het instellingen menu wordt erg rommelig (ook door alle lumia only dingen). dit moeten ze eens hercategoriseren

Stuk voor stuk punten waar ze al heel lang niks mee doen maar die ik wel essentieel vind om het OS echt als volwassen te beschouwen.
De wekker gaat toch harder naarmate het langer duurt voor je hem wegdrukt?

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10:57
quote:
DeNachtwacht schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:51:

- geen agenda week view

Is dit serieus waar? dat zou verklaren waarom ik soms mn wekker niet hoor.. ik dacht dat ik gewoon diep sliep hahaha

• Jayblue
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 11:04
Is er nog een workaround om meerdere google calendars in WP8 met GDR3 + Lumia Black update toe te voegen? De workaround die op reddit wordt genoemd (http://www.reddit.com/r/w...ndars_to_my_phone/c8ptbc9) lijkt niet meer te werken? Ik kan namelijk nergens een windows phone entry kiezen, wanneer ik naar m.google.com/sync/settings navigeer...

Verder ook erg vervelend dat Microsoft nog steeds niet de bug met de timezones in je agenda heeft opgelost in GDR3 + Lumia Black update. Vind het geen elegante oplossing om je tijdzone op West Central Africa te zetten...

• bnbaz
  • Niet online

bnbaz

Volgens mij was het wel de bedoeling dat je die m.google.com/sync met je telefoon bezocht. Werkte bij mij de laatste keer iig nog (GDR3 zonder Black update)

• Chriztiaan
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:32
quote:
tomverhoeff schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:02:
[...]

Het probleem met Gmail accounts is dat Google de ondersteuning voor ActiveSync aan het droppen is. Daarom wordt een Gmail account op dit standaard toegevoegd als combinatie van IMAP, CalDav en CardDav. Omdat IMAP server-side search niet ondersteund wordt die optie niet weergegeven.

Ik heb dit zelf opgelost door m'n gmail account toe te voegen als "Exchange" account. Als je in het verleden op deze manier gewerkt hebt dan zou dat met je Gmail account nog moeten werken. Even uit m'n hoofd zou instellen als volgt moeten gaan:
1. Account toevoegen -> Kies voor Outlook (Outlook.com, Exchange, etc.)
2. Inloggen met gmailadres en wachtwoord (vergeet niet evt. een app password aan te maken als je 2 factor auth gebruikt)
3. Inloggen faalt, hij vraagt dan om een domain. Die kun je leeg laten
4. Inloggen faalt weer, nu vraagt hij om een server -> m.google.com invullen
5. Inloggen en syncen zou nu moeten werken

Het is maanden geleden dat ik m'n mail zo heb ingesteld, dus het zou iets anders kunnen gaan. Belangrijkste is om m.google.com als "Exchange-server" te gebruiken.

Voor het agendaprobleem kun je het best even kijken naar de ingestelde tijdzone, dit probleem is bij meer mensen voorgekomen en hier wordt uitgelegd dat switchen naar een tijdzone met een andere naam, maar dezelfde tijd, misschien helpt: http://allaboutwindowspho...x_the_One_hour_out_Ca.php
Erg bedankt! Geloof dat t met m'n mail gaat lukken, en die agenda workaround moet ook lukken.

• Amadeus1966
quote:
Chriztiaan schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:12:
[...]

Erg bedankt! Geloof dat t met m'n mail gaat lukken, en die agenda workaround moet ook lukken.
Doe even een terugkoppeling als je wilt, als het bij jou ook werkt.

Heb zelf ook een G account er tussen.
Deze werkt nog wel, maar weet niet wat hij doet als de Black binnenrolt op mijn 520

• HooksForFeet
Ik heb toen ik m'n telefoon net had via bluetooth contactpersonen van de oude telefoon geďmporteerd. Dat werd een zootje, dus heb ik via outlook.com m'n contactpersonen eens opgeschoond. Rommel verwijderd, dubbele contacten gekoppeld, enzovoort. Op de site is het nu prima, maar wanneer wordt dat gesynct met de telefoon? Ik zie daar namelijk nog een enorme zooi aan accounts staan.

• GerCor

GerCor

I Love Microsoft

quote:
HooksForFeet schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:22:
Ik heb toen ik m'n telefoon net had via bluetooth contactpersonen van de oude telefoon geďmporteerd. Dat werd een zootje, dus heb ik via outlook.com m'n contactpersonen eens opgeschoond. Rommel verwijderd, dubbele contacten gekoppeld, enzovoort. Op de site is het nu prima, maar wanneer wordt dat gesynct met de telefoon? Ik zie daar namelijk nog een enorme zooi aan accounts staan.
Zal, denk ik, ook pas verdwijnen als jij je telefoon reset. Misschien helpt de accounts van je telefoon verwijderen ook wel. Even opnieuw opstarten en accounts installeren?

Pagina: 1 ... 39 ... 46 Laatste

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013