Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:08
quote:
FreshMaker schreef op zondag 21 april 2013 @ 16:56:
Ik heb al diverse keren meegemaakt, dat mijn databundel doorging, terwijl ik had 'uitgezet'
Zodra je van "mast" verwisseld, is de verbinding dat ook niet meer terug te halen.

Aangezien ik in een vrij klein dorp woon is er maar één installatie, dus de handover gebeurt niet snel.
Doorging in de zin van 'toch geld afgeschreven' of doorging als in ' ik had gewoon gratis internet'?

• Jigu-Yong
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Vrijdag middernacht had ik ook nog gewoon verbinding terwijl ik de bundel al uit had, ik denk dat ie gewoon een sessie afmaakt ofzo.

Mijn weblog | Proraso Samenkoop Actie! | Movember 2014

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
zacht schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:17:
[...]

Doorging in de zin van 'toch geld afgeschreven' of doorging als in ' ik had gewoon gratis internet'?
Netwerk bleef beschikbaar, geen 50ct betaald.
quote:
Diqiu-Long schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:41:
Vrijdag middernacht had ik ook nog gewoon verbinding terwijl ik de bundel al uit had, ik denk dat ie gewoon een sessie afmaakt ofzo.
Zoals ik al zei, op de één of andere manier kan *bliep ( tmobile) je niet disconnecten 'in' een active session.
Maar zodra je dus verplaatst ( en een nieuwe sessie moet opbouwen ) ben je niet meer actief in het netwerk.

geeft een interessant testtraject, voor een umts-router in de meterkast .... wat zou de uptime zijn, met 50ct :+

FreshMaker wijzigde deze reactie 22-04-2013 15:18 (52%)

• Jigu-Yong
  • Niet online
Vandaag 188 mb verbruikt met de dagbundel.

• sdk16420
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 02:19
quote:
Diqiu-Long schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:55:
Vandaag 188 mb verbruikt met de dagbundel.
Ik heb laatst 500MB gebruikt (tetheren, internet was uitgevallen).

• Jigu-Yong
  • Niet online
quote:
sdk16420 schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:41:
[...]

Ik heb laatst 500MB gebruikt (tetheren, internet was uitgevallen).
Dat is wel veel en was dat ook met de 50cent bundel? Ik weet dat je bij meeste abbonementen maar 500MB of 1GB kunt gebruiken.

Ik heb nu drie dagen het 50 cent tarief gebruikt en totaal heeft mijn telefoon 306MB gemeten aan verbruik, aangezien mobiel data bij andere providers veel duurdere is en de snelheid bij *Bliep op 384kbps staat vind ik het toch redelijk veel wat je kan verbruiken.

Als de snelheid nog hogere was zou ik youtube video's ook in hogere kwaliteit kunnen afspelen, maar vooralsnog heb je daar het 1 euro tarief voor nodig en ik internet lieve twee dagen voor ¤ 1 op een wat langzameere snelheid, dan ik 1 dag op hoge snelheid internet voor het ¤ 1 tarief.

• MmarkM
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online
Als je 1 euro tarief internet neemt, krijg je max 2GB. Is dat per dag of per maand?

• lars1216
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13:23
Per maand. En daarna kun je gewoon door blijven gebruiken op de 0,50 snelheid.

• MmarkM
  • Niet online
quote:
lars1216 schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:47:
Per maand. En daarna kun je gewoon door blijven gebruiken op de 0,50 snelheid.
Waar kan je zien wat je verbruikt hebt dan?

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11:19

Yucko

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

One clown to rule them all !

Vooralsnog niet ... dat zul je zelf moeten bijhouden. Op zich een verbeterpuntje voor *bliep dus: maak het voor een klant inzichtelijk via de website hoeveel hij/zij die maand aan data verstookt heeft.

@Diqiu-Long hieronder:
dat snap ik, maar je zit ook met afrondingen ivm sessies e.d. waardoor de provider meer dataverbruik registreert dan je Android phone ;)

Mijn provider (Vodafone) registreert een hoger verbruik dan mijn Galaxy Note. Het is geen dramatisch verschil, maar uiteindelijk telt het verbruik wat de provider registreert en niet wat mijn telefoon aangeeft.

Yucko wijzigde deze reactie 23-04-2013 09:14 (48%)

• Jigu-Yong
  • Niet online
Mijn telefoon houdt dat zelf bij dat is al sinds Android 4.0 geloof ik.

• MmarkM
  • Niet online
Ja maar mijn 3G dongle niet.

• Jigu-Yong
  • Niet online
Het 50 cent tarief is onbeperkt dus het maakt niet zoveel uit wat je verbruikt, mijn Android telefoon heeft nu in vier dagen tijd 569MB gemeten, het meeste komt echter voor de rekening van YouTube en dan is het lage kwaliteit YouTube, als ze de snelheid van 50 cent tarief naar 1Mbps deden verhogen zou het verbruik ook direct toenemen.

Ik moet er echt wel goed mijn best voor doen om in vier dagen tijd meer dan 500MB te gebruiken, als ik niet veel YouTube gekeken had dan zou verbruik ook lagere liggen, ik heb mijn smartphone de laatste vier werkdagen ook zeer intensief gebruikt, zo intensief dat ik hem op de werkdag op heb mogen laden.

Maar een beetje surfen gebruikt ook al genoeg data, maar het ¤ 1 tarief is niet onbeperkt, dus in theorie zou je met het 50 cent tarief meer data kunnen verbruiken, duurt alleen langere.

• lars1216
Eigenlijk niet diqiu, want zodra je 2gb data op het ¤1 tarief heb verstookt kun je gewoon door blijven gebruiken op het ¤0,50 tarief, dus als je 24/7 een maand lang data verbruikt zou je met het ¤1 tarief meer kunnen verbruiken in een maand dan met het ¤0,50 tarief.

• Jigu-Yong
  • Niet online
Maar die 2GB is per maand toch he zoals je al zij, hoe berekenen ze die maand dan? Als ik vandaag zeg ik wil het ¤ 1 tarief want ik moet naar vliegveld en wil lekker via de wifi hotspot van mijn telefoon Shadowgun Deathzone spelen bijvoorbeeld?

Of HD content op youtube bekijken? Dan kun je toch redelijk veel verbruiken en dan zet je het tarief aan einde van de dag gewoon uit. Dus ik vind het ¤ 1 tarief een beetje verwarrend, want ik zou ook 2GB op een dag kunnen verstoken en volgende dag lekker verdere op het 50 cent tarief en als ik goed heb zou dan voor rest van maand geen zin hebben om het ¤ 1 tarief te gebruiken.

• lars1216
Je hebt het inderdaad goed, voor zover ik het begrijp tenminste zit het zo: de 2gb word sowieso bij gehouden van de eerste kalenderdag tot de laatste of je nou het ¤1 tarief het ¤0,50 tarief of het ¤0 tarief gebruikt, dus als je binnen die maand meer dan 2gb gebruikt word je automatisch teruggezet op het ¤0,50 tarief, daarnaast kun je volgens mij ook niet meer voor het ¤1 tarief kiezen als je boven die 2gb bent gekomen, als dat nog wel kan is dat inderdaad nutteloos.

• MmarkM
  • Niet online
Wat is de eerste kalenderdag dan? Van de maand of periode wat je het 1 euro tarief had?

• Lemming
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-11 00:31

Lemming

^_^

De eerste dag van de maannd.

BURP.

• Jigu-Yong
  • Niet online
Ik denk wel dat de snelheid van het 50 cent tarief zo laag staat dat je het eigenlijk wel uit je hoofd laat om zeg maar extreem veel data te verbruiken, ik had net namelijk een update van een spel binnen gehaald en dat was 166mb totaal ofzo.

Dat duurt zolang dat je batterij gewoon ligt te drainen en als je geen oplader bij je hebt zou dat gewoon betekenen dat je misschien niet het einde van de dag redt.

Het 50 cent tarief is wel juist net snel genoeg voor browsen, lage kwaliteit YouTube en whatsappen enzo.

• lars1216
Daar heb je inderdaad volledig gelijk in, het is niet echt fijn om daar grote hoeveelheden data mee te gebruiken, maar we hadden het over welke mogelijkheid meer data mogelijk maakt in theorie :P en dat is een combi van 2gb ¤1 tarief en de rest ¤0,50 tarief. Maar zoals je al zei ik zou niets zwaarders van lage kwaliteit youtube gaan proberen want dan is het tergend langzaam (tenminste zo ervaar ik het wel)

• Senaxx
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23-11 23:10
Als je *bliep in een internet dongle gebruik en je hebt bijvoorbeeld ¤ 15,- tegoed op je simkaart gezet moet je deze dan ook elke dag weer activeren? (dus kaart uit de dongle halen, in telefoon doen, smsje sturen, en terugstoppen) Of is het gewoon zo op het moment dat je start en probeert verbinding te maken dat er 0,50 cent wordt afgeschreven?

Senaxx wijzigde deze reactie 24-04-2013 14:53 (13%)

• lars1216
Het ¤0,50 tarief blijft automatisch aanstaan, het ¤1 tarief word automatisch terug gezet naar het ¤0,50 tarief aan het einde van de dag. Tarief kan via de website via de app of via sms worden veranderd.

• Jigu-Yong
  • Niet online
http://tweakers.net/ext/f/vIIJd65g8Y4JAai7EZdlNQ5a/full.png

Zo ik zit al boven de 1GB in vijf dagen tijd, even een nieuw album downloaden van een artiest, het gaat langzaam, maar uiteindelijk heb ik het nog binnen gehaald voor ik naar huis fiets.

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
quote:
lars1216 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:53:
Het ¤0,50 tarief blijft automatisch aanstaan, het ¤1 tarief word automatisch terug gezet naar het ¤0,50 tarief aan het einde van de dag. Tarief kan via de website via de app of via sms worden veranderd.
Is dat echt zo? Lijkt me irritant omdat zo klanten die onbeperkt willen bellen zo worden gehinderd als dit ongemerkt word gebeurt.

PSN, Steam: polopolo150 | Playstation 3 & 4 | Nexus 7 2013 | Motorola Moto G | Pebble Smartwatch | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | Logitech Z-506 | Sennheiser HD-558

• lars1216
Die smsjes kun je met apps automatiseren, dus dat probleem kan de klant zelf oplossen.

• polopolo150
  • Nu online
True, maar als CEO van *bliep zou ik nooit zoiets hebben bedacht :3 Haha.

PSN, Steam: polopolo150 | Playstation 3 & 4 | Nexus 7 2013 | Motorola Moto G | Pebble Smartwatch | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | Logitech Z-506 | Sennheiser HD-558

• lars1216
Juist wel, want veel mensen gebruik standaard het ¤0,50 tarief en alleen het ¤1 tarief als ze een dagje sneller internet nodig hebben (bedenk je wel, *bliep is gericht op internet, niet op bellen/smsen) dus is het juist goede service dat ze je terug zetten op het ¤0,50 tarief als je vergeet het ¤1 tarief uit te zetten.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ze zouden dergelijk gedrag natuurlijk door de gebruiker via het account instelbaar kunnen maken. Op zich zal het voor de meesten zoals het nu (blijkbaar) werkt prima zijn maar sommigen zullen iets anders prefereren.

• polopolo150
  • Nu online
True maar ik grapte meer dat het qua winst nadelig kan zijn. :3 En als je fan bent van het onbeperkt bellen op de ¤1 tarief is dit wel jammer.

• lars1216
Een insteloptie via de site zou inderdaad wel een goed idee zijn! :) Misschien dat ze dat ooit nog eens integreren :)

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
Senaxx schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:47:
Als je *bliep in een internet dongle gebruik en je hebt bijvoorbeeld ¤ 15,- tegoed op je simkaart gezet moet je deze dan ook elke dag weer activeren? (dus kaart uit de dongle halen, in telefoon doen, smsje sturen, en terugstoppen) Of is het gewoon zo op het moment dat je start en probeert verbinding te maken dat er 0,50 cent wordt afgeschreven?
Heb je al eens op de website gekeken van bliep ?

• Jigu-Yong
  • Niet online
quote:
polopolo150 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:42:
True maar ik grapte meer dat het qua winst nadelig kan zijn. :3 En als je fan bent van het onbeperkt bellen op de ¤1 tarief is dit wel jammer.
Aangezien het 50 cent tarief onbeperkt is kun ook gewoon over voip bellen.

• Senaxx
quote:
FreshMaker schreef op donderdag 25 april 2013 @ 07:49:
[...]

Heb je al eens op de website gekeken van bliep ?
Ja, maar kon het niet vinden. Vandaar hier de vraag. Misschien overheen gekeken? Kan jij mij laten zien waar het op de site staat?

• FreshMaker
  • Niet online
overheen gekeken ?

Als je inlogt op je account krijg je 3 megagrote knoppen .... .50 1.00 en uit .....

Dus aan en uitzetten via de website ( en elke verbinding die voorhanden is )

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 11:56
Ze hebben blijkbaar een storing ofzo.
We zitten al 3 dagen op het 0,00 tarief, vlak daarvoor 1,00.
Nog steeds heb ik van die sessie internet met 2,0Mbit en er gaat geen tegoed af...
Ik ga komende dagen even veel data verbruiken als test of die 2GB echt een grens is.
Ik heb er tot nu toe nog helemaal niks van gemerkt dat ik gecapped werd en ik verbruik onderweg echt veel...
Ook heb ik in die drie dagen 200 km gereden dus blijkbaar maakt overschakeling naar andere mast niks uit

Dit allemaal via een Ace met HSDPA

timmie1 wijzigde deze reactie 25-04-2013 18:02 (17%)

• Jigu-Yong
  • Niet online
Zojuist kreeg ik een smsje dat mijn nummer succesvol overgezet was van KPN naar *Bliep. Ik moet zeggen, dat ik blij ben dat je dat kan regelen nadat je de simkaart al in gebruik heb.

• Senaxx
quote:
FreshMaker schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:42:
overheen gekeken ?

Als je inlogt op je account krijg je 3 megagrote knoppen .... .50 1.00 en uit .....

Dus aan en uitzetten via de website ( en elke verbinding die voorhanden is )
Als je inlogt.... ik ben toch nog geen klant? En dus toch nog geen inlog? Ik zou de informatie toch ook moeten kunnen vinden als niet klant?

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:32

MensionXL

Optimaliseren!

quote:
Diqiu-Long schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:35:
Zojuist kreeg ik een smsje dat mijn nummer succesvol overgezet was van KPN naar *Bliep. Ik moet zeggen, dat ik blij ben dat je dat kan regelen nadat je de simkaart al in gebruik heb.
Dat is toch de normale gang van zaken bij prepaid? ;)

Gratis hardware! - Goedkoop bellen via VoIP

• Jigu-Yong
  • Niet online
quote:
MensionXL schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:04:
[...]

Dat is toch de normale gang van zaken bij prepaid? ;)
Zou kunnen, maar ik vind vooral prettig dat ik gewoon in de *Bliep app mijn nummer kon over laten zetten.

Ik weet niet of je bij iedere prepaid provider je nummer kunt laten overzetten. Maar bij abbonementen schijnt een nummer over te zetten altijd zo'n drama te zijn.

• driedees
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23-11 22:04
Heb sinds een paar dagen *bliep en gebruik het alleen in m'n iPad, wellicht dat anderen die overwegen om *bliep te nemen voor hun tablet/dongle wat aan deze info hebben:

- je moet je *bliep simkaart eenmalig activeren in een gsm, je moet namelijk bellen met het gratis nummer 1350
- houd de sim nog even in het toestel waar je mee belt, zodat je de sms met inlogcode voor de online omgeving van *bliep kunt ontvangen
- na activering is er gelijk 50 cent van je tegoed af (geen probleem uiteraard, want je sim wordt geleverd met 1 euro tegoed)
- stop de sim vervolgens in je tablet/dongle
- het wisselen van tarief kan bijna 24 uur p/dag, alleen tussen 23:30 en 23:59 niet (dan worden mutaties doorgevoerd)
- de wijziging gaat direct in en geldt tot 23:59 die dag, het is dus niet zo dat je 24 uur tegoed krijgt.
- als incidentele tablet/dongle gebruiker zul je je tarief doorgaans op 0,00 hebben staan
- denk eraan dat je *bliep alleen "aan kunt zetten" (ergo: het tarief op 0,50 of 1,00 euro zetten) op het moment dat je internet hebt, online of via de mobiele app. Dit aanzetten kan via de website, via een willekeurig apparaat met internettoegang, je logt in met een mailadres + wachtwoord combi
- je kunt *bliep niet een dag vooraf "aanzetten", maar wel een dag vooraf "uitzetten". Stel je weet dat je vrijdagmiddag onderweg *bliep nodig hebt, maar zaterdag niet meer. Zet *bliep dan op z'n vroegst aan vrijdagnacht (de nacht van donderdag op vrijdag dus) om 00:01 aan - hiermee heb je de hele dag internet. Zorg dan dat je het tarief weer op 0,00 zet voor vrijdag 23:29 uur, anders wordt het tarief automatisch verlengd.
- beltegoed opladen kan via de online-omgeving, betaling via iDeal of door het invoeren van de code op een T-Mobile opwaardeerkaart.

Link naar tariefinformatie *bliep

Screenshot *bliep online (app ziet er nagenoeg hetzelfde uit):
http://dl.dropbox.com/s/qr422o27b5usuzb/what-the-bliep.png

Screenshot opwaardeerscherm:
http://dl.dropbox.com/s/2i0n4zm6zclqq61/what-the-bliep02.png

Heb het alleen nog in Utrecht Centrum kunnen testen, maar snelheid van het 50 ct tarief is prima, paar keer een test gedaan en het zat altijd rond de beloofde 384kbps. Genoeg om radio te kunnen streamen en op lage kwaliteit het Journaal te kijken via Journaal 24 online.

driedees wijzigde deze reactie 26-04-2013 11:35 (3%)

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

quote:
driedees schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:33:
- je kunt *bliep niet een dag vooraf "aanzetten", maar wel een dag vooraf "uitzetten". Stel je weet dat je vrijdagmiddag onderweg *bliep nodig hebt, maar zaterdag niet meer. Zet *bliep dan op z'n vroegst aan vrijdagnacht (de nacht van donderdag op vrijdag dus) om 00:01 aan - hiermee heb je de hele dag internet. Zorg dan dat je het tarief weer op 0,00 zet voor vrijdag 23:29 uur, anders wordt het tarief automatisch verlengd.
Als je bliep om 00:01 aanzet kun je onmiddellijk nadat je een bevestigings-SMS gekregen hebt het direct ook weer uitzetten. Dan krijg je een SMS dat het om middernacht, aan het einde van de dag die net begonnen is dus, weer uitgezet zal worden.

Dat heb je binnen een minuut geregeld en dan kun je het niet meer vergeten.

• driedees
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23-11 22:04
@ CaptJackSparrow: dank voor de aanvulling! Het lastige met gebruik in (de meeste) tablets/dongles is dat je geen sms'jes kunt ontvangen. Maar als je 't via de website/app aanzet en paar minuten later weer uitzet, bereik je volgens mij hetzelfde. Voor (zeer) incidenteel 3G-internetgebruik is *bliep wat mij betreft de meest voordelige en handige optie: onbeperkte geldigheid van het tegoed (mits je één keer in de zes maanden actief bent) en ook echt onbeperkt qua gebruik.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• Senaxx
@Driesdees bedankt voor je uitleg.

Mijn ouders zullen gewoon die *Bliep simkaart activeren en dan vervolgens iets van ¤ 15,- op die simkaart zetten vervolgens in een dongle doen, en ze kunnen en met 0,50 cent per dag lekker 30 dagen internetten op de camping voor ¤ 15,-

Zijn er in 3G USB Dongle's nu nog veel verschillen? (simlocked, bereik)

Senaxx wijzigde deze reactie 26-04-2013 13:49 (12%)

• FreshMaker
  • Niet online
Je hoeft alleen maar te activeren, de telefoon hoeft zelfs geen data te ondersteunen.

aan en uitzetten gaat via de webpagina, of de app ( ipadapp ook , al is het een iphone size )
Hebben ze geen netwerkverbinding ( welke dan ook, zelfs 2G op een andere provider ) kan je het uiteindelijk via SMS nog voor elkaar krijgen ( wisselen naar een teleffon, sms, en omwisselen )

Ik ga ervanuit dat de meeste dongle's gewoon via een normaal formaat sim werken.
( ipad heeft zo'n microsim, dus wisselen is wat lastiger )

Deze werkte voor mij vorig jaar, en was simlock vrij
http://www.ah.nl/mobiel/prepaidinternet

( in de bonus destijds voor 25¤ )

kan op windows met eigen software zelfs sms ontvangen en verzenden

Hier meer te vinden over dongle's

FreshMaker wijzigde deze reactie 26-04-2013 17:05 (24%)

• Yucko

Yucko

quote:
FreshMaker schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:00:
Je hoeft alleen maar te activeren, de telefoon hoeft zelfs geen data te ondersteunen.

aan en uitzetten gaat via de webpagina, of de app ( ipadapp ook , al is het een iphone size )
Hebben ze geen netwerkverbinding ( welke dan ook, zelfs 2G op een andere provider ) kan je het uiteindelijk via SMS nog voor elkaar krijgen ( wisselen naar een teleffon, sms, en omwisselen )

Ik ga ervanuit dat de meeste dongle's gewoon via een normaal formaat sim werken.
( ipad heeft zo'n microsim, dus wisselen is wat lastiger )

Deze werkte voor mij vorig jaar, en was simlock vrij
http://www.ah.nl/mobiel/prepaidinternet

( in de bonus destijds voor 25¤ )

kan op windows met eigen software zelfs sms ontvangen en verzenden

Hier meer te vinden over dongle's
ik heb diezelfde 3G stick van AH (werkt perfect onder Windows en Linux), alleen was die van mij dus echt wel simlocked. Gelukkig is dat niet iets wat niet op te lossen is met de juiste software 8)

• FreshMaker
  • Niet online
Ik las idd dat het een gokje was, of de dongle met of zonder lock zou zijn, de mijne waren destijds gewoon 'vrij', terwijl dus anderen wel een probleem ondervinden.

• timmie1
Je hebt blijkbaar op sommige momenten toch flink meer snelheid dan andere.

Dit was 's nachts:
http://i39.tinypic.com/33l2kb9.png

Toen had ik 's middags dit:
http://i41.tinypic.com/24zengn.png
Die ping kreeg ik rond half één en die bleef tot ruim 6 uur 's avonds.
(En nee, het was niet via WiFi, dus gewoon via met de "H")

Nog een ervaring met de Sim's:
Ik heb mijn vorige 2 simkaartjes 4 maanden niet gebruikt toen ik er 4 dagen terug achter kwam dat ze geblokkeerd zijn. Heb dus 2 nieuwe kaartjes moeten kopen in een nieuwe nummer-range, 0641XXX in plaats van 0634XXX. Deze zijn blijkbaar wat beter beveiligd, ik kan nu niet meer internetten na 12 uur, dan wordt het nu gedisconnect. Eerst kon ik een aantal weken doorgaan op 0,50 of 1,00 die ik 1x betaalde.

Één probleempje die ik heb:
Ik heb een Vodafone prepaid voor bellen en een *Bliep voor internet.
Ik schuif voorlopig dus simkaartje in-uit-in.
Het plan is om een dualsim-toestel te kopen of een oude samsung apart te houden voor bellen/sms.
Jammer dat ze voor voice en text zo duur zijn, anders ging ik volledig over.

Ook merk ik dat bereik van T-Mobile onderweg niet zo florisant is, maar dat mag de pret niet drukken

timmie1 wijzigde deze reactie 29-04-2013 00:28 (23%)

• sdk16420
Ik heb een 0634 simkaart, maar na 0:00 wordt gewoon de datakraan dichtgezet (met hooguit 1 of 2 minuten speling).

• lars1216
Ik ga binnenkort weer terug op mijn oude Bold 9700, en gebruik me android dan als soort iPod touch. Hoe activeer ik de BIS van *bliep eigenlijk? Kan het nu niet testen omdat ik mijn Bold tijdelijk aan familie aan de andere kant van het land heb gegeven omdat die een tijdelijk toestel nodig had.

• sdk16420
@hierboven
quote:
tonks schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:00:
Gebruiken mensen hier Bliep ook icm een blackberry? Heb nu tijdelijk een 9780 van Blackberry maar krijg BIS niet geactiveerd.. heb het op instantemail.t-mobile.nl geprobeerd en op het apparaat zelf maar krijg geen contact met de BIS server.

Op de website staat dat mijn browser automatisch een site zou moeten openen op de telefoon maar dat werkt bij deze niet. Helaas werkt het help bestand wat verwijst naar de Blackberry site ook niet.

Iemand een idee?
http://i.imgur.com/pl4MVTJ.png

• lars1216
Okeuh :) bedankt :) (volgende keer dus even verder kijken dan me neus lang is :$)

• XM86BX
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-11 23:00
Vandaag ook maar eens een *bliep simkaartje besteld. Voor die één euro wil ik het wel testen. Hopelijk morgen binnen. :)

EDIT 03-06: had binnen 24 uur mijn simkaartje ontvangen. Na het plaatsen van de sim even bellen met 1350 en het is direct actief. Tot op heden ben ik er positief over. Via de app op je smartphone kan je het e.e.a. instellen en je pukcode opvragen etc.

XM86BX wijzigde deze reactie 03-06-2013 14:32 (51%)
Reden: Update

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Nu online

XanderDrake

Genetics is the key

Nou ik heb ook maar een sim bestelt. 1¤ betalen, geen verzendkosten en 1¤ beltegoed. Dat vind ik al een mooi begin :)

Hephaistos Game PC
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-11 22:19

Camacha

Enfant terrible.

Ik wil vanwege een tijdelijke verhuizing dit (dus ook tijdelijk) gebruiken als alternatief voor echt internet via een dongel. Is dat een beetje te doen, of ga ik beter op zoek naar andere alternatieven?

Ik heb wel internet op locatie voor als ik eens een film wil downloaden of iets dergelijks.

Terrible infant.

• sdk16420
Ja op zich wel te toen als je gewoon een beetje surft en geen video kijkt. Heb zelf wel eens getetherd met het ¤0,50 tarief toen het internet eruit lag. Browsen gaat best als je iets meer geduld hebt.

• Jigu-Yong
  • Niet online
quote:
Camacha schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:33:
Ik wil vanwege een tijdelijke verhuizing dit (dus ook tijdelijk) gebruiken als alternatief voor echt internet via een dongel. Is dat een beetje te doen, of ga ik beter op zoek naar andere alternatieven?

Ik heb wel internet op locatie voor als ik eens een film wil downloaden of iets dergelijks.
Zolang je niet teveel data gebruikt, want anders krijg je zo'n verhaal [bliep] simkaart geblokkeerd

Dus niet films liggen te downloaden, het gaat natuurlijk langzaam maar uiteindelijk kun je toch vele GB verbruiken.

Jigu-Yong wijzigde deze reactie 05-06-2013 19:55 (9%)

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-11 22:19

Camacha

Enfant terrible.

quote:
Diqiu-Long schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:54:
Zolang je niet teveel data gebruikt, want anders krijg je zo'n verhaal [bliep] simkaart geblokkeerd

Dus niet films liggen te downloaden, het gaat natuurlijk langzaam maar uiteindelijk kun je toch vele GB verbruiken.
Nee, films zal niet zo snel gebeuren. Wat functionele zaken in het dagelijks computerverkeer wel, zoals kleine programma's (tot zo'n 100 MB maar meestal aanzienlijk kleiner), drivers, updates en dat soort werk.

Terrible infant.

• Pentiummania
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14-10 17:28
Ik heb wel eens wat films aan het begin van dit jaar gedownload op het duurdere tarief, dat tarief duurde een paar dagen en toen werd ik wel terug gezet. Ik heb ook niet super veel films zitten downloaden misschien 2 of 3 en wat andere dingen, mijn telefoon is nog steeds stuk dus kan nu toch niet bliepen. Maar had de telefoon wel aan de computer hangen, dan zijn download tests en ping tijden ook beter te testen.
Als je problemen hebt met bv een black berry kun je ook via facebook een vraag stellen!

www.facebook.com/whatthebliep

Is er inmiddels al wat bekend over die nieuwe dingen die ze zouden gaan lanceren, of is dat alleen die bliep youtube battle ?

http://goo.gl/9nkYAr http://d3up.com/b/1296707 http://diablo.somepage.com/profile/eu/pmania-2623 http://goo.gl/RXaQaX http://www.twitch.tv/pentiummania

• TStick
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 07-10 15:19
Ben sinds een paar dagen aan de *Bliep

-1 x Wolfgang AT-AS40D dualsim smartphone a 99 Euro bij de Aldi
-1 x Sim van de werkgever om gratis te bellefoneren
-1 x Sim van *Bliep voor data

WINNING !

Ik ben een lichte gebruiker van data en smartphone. Voor mij is dit een uitstekende combo zo, en het werkt vlekkeloos.

TStick wijzigde deze reactie 07-06-2013 13:32 (23%)

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Genetics is the key

Ik heb een Chinese smartphone, de iOcean X7 (http://www.antelife.com/i...i-3g-gps-smart-phone.html). Deze heeft ook dual-sim. Bliep is een geniale toevoeging.
Werkt exact zoals verwacht en de elegantie van hoe Android 4.2 met dual-sim omgaat is echt TOP! Duidelijke iconen, menu keuzes en kleurtjes, echt 10 op 10!

Veel getest: gemiddeld 360kbit/92kbit down/up, ping iets boven 100ms, beste was 86ms (in de auto!).

XanderDrake wijzigde deze reactie 11-06-2013 09:02 (11%)

Hephaistos Game PC

• Jigu-Yong
  • Niet online
Ik ben ook tevreden gebruiker van *Bliep in combinatie met mijn Huawei Honor 2, voor mij is *Bliep gewoon ideale oplossing omdat ik alleen mobiel internet wil gebruiken en nooit bellen, en zelfs smsen doe ik bijna nooit.

Het mooie is dat ik zelfs mijn oude nummer heb kunnen overzetten naar *Bliep en dat was een fluitje van een cent via de *Bliep app.

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Genetics is the key

Ik hou Bliep als extra, oftewel, Ik heb op zeer veel plekken wifi: thuis, werk, trein, bij ouders, familie, vrienden. Dus komt niet veel voor dat ik geen wifi ontvangst heb, zeker met de komst van Ziggo/UPC Wifispots.

Maar er zijn momenten dat ik ineens 3G nodig heb: uitstapjes, uitgaan, bezoek ergens, in de stad, in de auto, op lange fietsreis, verdwaald, etc. Dan ben je blij dat je met 50 cent ineens weer op de kaart staat, en je geen zorgen te maken over de bundel (want die van mij heeft dus sinds kort geen super duur internet meer).

Hephaistos Game PC

• sdk16420
quote:
Diqiu-Long schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:06:
Ik ben ook tevreden gebruiker van *Bliep in combinatie met mijn Huawei Honor 2, voor mij is *Bliep gewoon ideale oplossing omdat ik alleen mobiel internet wil gebruiken en nooit bellen, en zelfs smsen doe ik bijna nooit.
Ik erger me er zelf aan als iemand je smst, en je moet eigenlijk iets terugsturen (niet bellen), dan ben verplicht om het 50ct tarief in te schakelen. Zijn nogal dure smsjes zo. Jammer dat ze hier niet iets op verzinnen, heb ze er al eens over gevraagd, maar ze vonden het onzin.

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
sdk16420 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:35:
[...]

Ik erger me er zelf aan als iemand je smst, en je moet eigenlijk iets terugsturen (niet bellen), dan ben verplicht om het 50ct tarief in te schakelen. Zijn nogal dure smsjes zo. Jammer dat ze hier niet iets op verzinnen, heb ze er al eens over gevraagd, maar ze vonden het onzin.
Je hoeft het niet aan te zetten :)

30ct voor 1 sms.

Soms moet je inderdaad keuze's maken, denk ik, Ligt aan HOE belangrijk je het antwoord vindt

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Of je doet iets geks en je belt. ;)

Heb je geen gratis opwaardeerbelminuten meer dan bel je uit je tegoed tegen ¤0,25 per minuut. In een minuut kun je véél meer vertellen dan in een SMSje. Is weer goedkoper dan die ¤0,30. :p

Rekenen ze de beltijd eigenlijk af per hele minuut of per seconde?

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
CaptJackSparrow schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:02:
Rekenen ze de beltijd eigenlijk af per hele minuut of per seconde?
Goede vraag. Ik zou dit eens kunnen testen.

Verder zou 1 belminuut + 1 sms gratis ook wel mooi zijn per toegevoegde euro. Maar goed, ik ben geen arme puber dus daar doe ik het niet voor.

Hephaistos Game PC

• Jigu-Yong
  • Niet online
Zover ik weet rekenen ze af per sec, maar ik gebruik *Bliep puur voor mobiel internet, dus mijn belminuten lopen maar op, heb er nu nog 19:28 minuten en dan bel ik zelf bijna nooit, ik heb mijn broertje gewoon een keer laten bellen.

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23-11 21:50
Ik heb gisteren mijn Bliep simkaart binnen gekregen, voor ¤1 wilde ik het wel proberen. Het doel is om in mijn iPad te gebruiken. Dus ik heb de simkaart in een dumbphone geactiveerd door 1350 te bellen. Ik kreeg meteen een SMSje met de internetinstellingen, maar dat heb ik genegeerd.

Nadat ik de simkaart in de iPad heb gestopt krijg ik wel linksboven *bliep te zien, en volledige signaalsterkte maar geen 3G of een andere mobiel internet aanduiding. Internetten werkt dan ook niet. Als ik bij de APN-instellingen kijk zie ik als APN smartsites.t-mobile staan. Dat lijkt me niet juist, dus heb ik internet.arta geprobeerd (stond in de SMS op de dumbphone), en ook de instellingen die aart44 in dit topic heeft gepost. Ik heb zelfs een profiel gedownload van http://ipadinstellingen.nl, maar niets helpt.

Uiteindelijk heb ik de simkaart in een Android 4.1 telefoon gestopt. Die komt met de vraag welk netwerk je wilt: Ben, T-Mobile of Youphone. Ik heb T-Mobile gekozen: geen internet. Daarna APN ingesteld op internet.arta: geen internet.

Heb ik gewoon pech met een rotte simkaart ofzo, of zie iets over het hoofd?

• aart44
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 13:20
quote:
RichieB schreef op zondag 07 juli 2013 @ 08:50:

Heb ik gewoon pech met een rotte simkaart ofzo, of zie iets over het hoofd?
Volgens mij lees ik nergens dat je het internet aangezet hebt dus inloggen op de bliep site en bij het tarief 0.50 c of 1 ¤ kiezen en daarna zou het moeten werken.

• RichieB
Als ik inlog op de bliep site of bliep app staat hij al op 50 cent. Het tegoed staat ook op 50 cent, dus er is al 50 cent gebruikt voor vandaag. Hoe zet je het internet aan? Ik zie daar geen aparte optie voor op de site.

Trouwens, ik denk niet dat geen verbinding kunnen maken met de APN te maken heeft met een instelling op de site. Beetje kip-en-het-ei probleem. Om door te krijgen hoe de instellingen staan moet je device wel eerst een verbinding met de APN hebben. Tenzij ze in het netwerk je simkaart blokkeren ofzo als je 0,00 gekozen hebt. Is dat hoe het werkt? Dat als je bliep op pauze staat je geen APN kan benaderen?

RichieB wijzigde deze reactie 07-07-2013 10:08 (14%)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

In mijn Android smartphone:

Name: T-Mobile Internet

Meeste instellingen zeggen: Not set
Blijkbaar niet vereist dus.

APN: internet
MCC: 204
MNC: 16
APN type: default,supl
APN protocol: IPv4

• RichieB
Bedankt. Dat is inderdaad de default T-Mobile APN, die werkt bij mij ook niet. Als ik AAN sms (vanaf de dumbphone) naar 1350 krijg ik een SMS terug: Je was al online, dus je kan gewoon blijven sms'en en internetten. *bliep

De dumbphone blijkt 2g te kunnen, maar dat werkt daar ook niet (onbekende fout opgetreden). SMS'en werkt wel. Ik denk dat ik zo maar even langs ga bij The Phone House. Desnoods koop ik voor ¤ 1 een nieuwe simkaart.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

quote:
How to Turn on 3G for Ipad

Instructions

* 1
Press the "Home" button, then unlock the iPad screen.

* 2
Tap the "Settings" icon.

* 3
Tap the "Cellular Data" tab. A new page will load.

* 4
Slide the blue "Cellular Data" switch from the "Off" position to "On."

* 5
Look for the "3G" icon on the iPad's status bar to confirm the connection.
Je hebt stap 4 toch niet toevallig vergeten hè? ;) En krijg je dat 3G icoontje op je statusbalk te zien?

• RichieB
Nee, dat was ik niet vergeten. Ik ben net terug van The Phone House. Die kregen het ook niet voor elkaar. Conclusie: rotte simkaart. Nieuw Bliep simkaart van The Phone House erin (na geactiveerd te hebben in mijn dumbphone) en alles werkte in 1 keer.

Nu even de Bliep klantenservice testen, want ik wil wel mijn euro terug natuurlijk. :-P

• Tomba
  • Laatst online: 12:29

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
Diqiu-Long schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:06:

Het mooie is dat ik zelfs mijn oude nummer heb kunnen overzetten naar *Bliep en dat was een fluitje van een cent via de *Bliep app.
En dat ging bij mij dus helemaal mis. 27-7 verloopt mijn Vodafone abo. 5-6 een nummerportatie aangevraagd. 27-6 kwam steeds dichterbij (heb maand opzegtermijn) maar hoorde maar niets. Op het moment dat je een probleem hebt is het erg irritant dat je geen klantenservice kunt bellen. Pas na reclamatie via de website kreeg ik reactie (op mijn mail in reactie op de 'nummer portatie mail'), dat de nummerportatie mislukt was. Inmiddels is hij alsnog aangevraagd en ik krijg ook een maand (lees 15¤) tegoed ivm de problemen maar blijf het raar vinden dat ze me totaal niet geinformeerd hebben van het mislukken. Ik weet ook nog steeds niet waarom het mislukt is overigens :/ Ben beniewd of het nu wel gaat lukken.....

Subsonic fan ! | Op zoek naar een goede therapeut?

• Jigu-Yong
  • Niet online
Mijn abonnement was allang afgelopen bij KPN en ik had het nummer nog behouden via prepaid kaartje welke ik van KPN gekregen had zodat ik me nummer kon behouden.

• Joas707
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:38
Ik vind Bliep toch wel ideaal. Wel moet je goed opletten dat je ook echt data gebruikt. Zo had het in mijn Nokia E71 niet veel zin, maar kon ik beter een prepaid kaartje waar ik ¤0,10 betaal per MB nemen, omdat ik het voornamelijk gebruikte voor een dag Whatsapp, en dat kost niet zoveel data :P

• Jigu-Yong
  • Niet online
Data om data te verbruiken trek toch vooral de accu van je smartphone leeg. Als ik alleen zou whatsappen dan zou Aldi mobile wel volstaan, daar heb je voor minder dan ¤ 10 250MB data.

• CokeZero
  • Laatst online: 24-11 11:14

CokeZero

Hi, i'm Cortana

Heb ook een *bliep simkaart bested. Voor die dagen dat ik echt een keer de hele dag online wilt zijn. Mijn 200mb databundel heb ik er gewoon naast.
Maar zeg maar bij situaties als: Storing Ziggo, lange afstand met de auto (Spotify streamen, toekomstig Netflix) enz.

En voor 1 euro wie doet je wat. :)

CokeZero wijzigde deze reactie 11-07-2013 21:47 (16%)

It's Coke, Coke Zero

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Genetics is the key

Hmmm netflix, ik ben benieuwd hoe dat gaat matchen met de FUP van bliep.

Hephaistos Game PC

• polopolo150
  • Nu online
quote:
XanderDrake schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 08:30:
Hmmm netflix, ik ben benieuwd hoe dat gaat matchen met de FUP van bliep.
Daar ga je denk ik geen last van krijgen. Bij mobiel gebruik heb je geen problemen met data, zie eerdere berichten in deze topic en de blogpost over misbruik.

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
polopolo150 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:35:
[...]

Daar ga je denk ik geen last van krijgen. Bij mobiel gebruik heb je geen problemen met data, zie eerdere berichten in deze topic en de blogpost over misbruik.
Ik zit alleen een beetje met dat ze kijken naar je relatief verbruik. Ik kan me voorstellen dat je met 1 netflix film te kijken al richting de 2gb verbruik gaat. Als je dat combineert met andere online dingen (youtube, muziek streamen) dan ga je snel richting "groot verbruiker"

Wat ik vrees: Bliep == jongeren provider, jongeren != netflix gebruikers, netflix gebruikers == zwaar verbruikers

Hephaistos Game PC

• polopolo150
  • Nu online
Ik denk dat het zwaar meevalt. met de 1 euro tarief kan je sowieso al 2 GB verbruiken en het gaat *bliep er om dat er geen 24/7 extreem verbruik is (zoals alles wat je met je normale kabelverbinding zou doen), een geval wat bijvoorbeeld hier te vinden is: [bliep] simkaart geblokkeerd

Daarnaast is rond de periode van netflix ook 4G beschikbaar op de T-Mobile netwerk (ook al is het niet officeel bevestigd is er in de media wel gemeld dat dit ook bij andere providers als *bliep gebruikt kan worden)

En weet je wat, als ze daar moeilijk om gaan doen, laten ze dat maar doen. Dan raken ze mij maar kwijt, genoeg andere providers die semi-vergelijkbaar zijn als *bliep.

• Jigu-Yong
  • Niet online
Ik hoop wel nog steeds dat *Bliep de snelheid van 50 cent tarief in de toekomst gaat verhogen, ik kan er nu prima mee uit de voeten, maar een foto van een paar mb uploaden hoef ik niet te proberen want daar is geen beginnen aan.

Ik had gister de hele dag niks op werk te doen, dus gewoon non stop mijn smartphone gebruikt en aan einde van de dag had ik dus 259mb gebruikt op het 50 cent tarief.

• Lemming

Lemming

^_^

quote:
Diqiu-Long schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:30:
Ik hoop wel nog steeds dat *Bliep de snelheid van 50 cent tarief in de toekomst gaat verhogen, ik kan er nu prima mee uit de voeten, maar een foto van een paar mb uploaden hoef ik niet te proberen want daar is geen beginnen aan.

Ik had gister de hele dag niks op werk te doen, dus gewoon non stop mijn smartphone gebruikt en aan einde van de dag had ik dus 259mb gebruikt op het 50 cent tarief.
Mijn record is 1,6GB op het 50ct tarief op 1 dag :+ (320kbps internetradio), nog steeds geen problemen met bliep gekregen na 21GB verstookt te hebben in een maand @ 50ct tarief xD
(ja, ik ben zwaar addicted aan internetradio/streaming, heb die 32gb muziek op sdkaart al genoeg gehoord en ben te lui om weer wat te downloaden)

Lemming wijzigde deze reactie 13-07-2013 20:17 (9%)

BURP.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik denk dat de grootste kosten ook gaan zitten in het garanderen van de hogere snelheden en de piekcapaciteit die dit vereist. De langzamere verbindingen vereisen veel geringere totale pieksnelheden daarom is meer data op lage snelheid makkelijker/goedkoper voor de providers dan minder data op veel hogere snelheid.

Vandaar dat de 2GB limiet per maand ook alleen maar op de hoge snelheid zit.

• yonislot
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-11-2013
Goedemiddag

Ik heb sindskort een nieuwe smartphone gekocht een daarbij bliep besteld.
Nu zit ik helaas met een probleem waar richieB volgens mij ook last van had.

Ik probeer mijn 3G aan de praat te krijgen maar dat blijkt lastiger te zijn dan ik dacht, waarschijnlijk zelfs onmogelijk. Ik heb zo'n beetje alle APN instellingen die op het internet te vinden zijn geprobeerd en zelfs bliep een paar keer heen en weer gemailt voor de instellingen waarbij ik meerdere variaties van de instellingen kreeg opgestuurd.

Mijn abbo staat op 50ct/dag dus dat lijkt me prima zover.
Ik heb mijn 3g aan de praat gekregen op een android 2.3 samsung maar verder dan dat kwam ik niet.

Heeft er hier iemand toevallig de instellingen voor bliep 3g voor android 4+, ik zit zelf op 4.2.2 op een nexus 4.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nou zegt bliep zelf dat je soms je foon moet rebooten om het werkend te krijgen. Dat ook al geprobeerd?

• yonislot
Al meerdere malen, helaas werkte dit niet.
Ik had zelf de theorie dat mijn telefoon niet de juiste frequentie instellingen heeft, al lijkt me dit onwaarschijnlijk

• Lemming

Lemming

^_^

Als het gewoon een europese nexus 4 is moet er niet veel aan de hand zijn...
Bliep werkt hier perfect met "internet" APN(standaard in rom), maar het kan zijn dat je simkaart idd rot is, vraag anders aan de klantenservice voor vervangende sim

BURP.

• yonislot
Zal ik doen, al vind ik het raar dat het internet het wel deed in een oude samsung.
Hoe dan ook ik zal bliep mailen, bedankt

• edmundzed
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 17-11-2013
Wie kan mij helpen met gegevens om bliep werkend te krijgen op een ( Huawei E220 ) USB modem.
Ik heb het nodig voor op de laptop en heb het maar eens in de zoveel tijd nodig.
Het bliep kaartje heb ik, in m'n GSM werkt het een beetje hoewel de blieb website niet in een half uur geladen wordt en inloggen onmogelijk is, en downloaden van een App ?? ik zou niet weten waar ik dat kan doen.
Ik zie af en toe dat er mensen zijn die zo'n dongle werkend hebben met bliep dus het moet mogelijk zijn.

Als ik m'n dongle inplug komen er vragen welk land welke privider, soms zie ik een nummer staan zoals " #99 "
maar nergens vind ik informatie.

Hulp wordt zeer gewaardeerd.

Edmund

• sdk16420
Waar heb je de app voor nodig? Moet je het 0.50 cent tarief nog activeren (is op de dag van activatie automatisch geactiveerd)?

Je kunt je tarief aanzetten door AAN naar 1350 te smsen op je mobiel (wel uitzetten voor later door UIT te smsen). Probeer ook eens bij provider 'Tmobile' in te vullen.

• Yucko

Yucko

quote:
edmundzed schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:49:
Wie kan mij helpen met gegevens om bliep werkend te krijgen op een ( Huawei E220 ) USB modem.
Ik heb het nodig voor op de laptop en heb het maar eens in de zoveel tijd nodig.
Het bliep kaartje heb ik, in m'n GSM werkt het een beetje hoewel de blieb website niet in een half uur geladen wordt en inloggen onmogelijk is, en downloaden van een App ?? ik zou niet weten waar ik dat kan doen.
Ik zie af en toe dat er mensen zijn die zo'n dongle werkend hebben met bliep dus het moet mogelijk zijn.

Als ik m'n dongle inplug komen er vragen welk land welke privider, soms zie ik een nummer staan zoals " #99 "
maar nergens vind ik informatie.

Hulp wordt zeer gewaardeerd.

Edmund
Ik gebruik hem in mijn huawei usb modem en het enige wat aangepast heb is de APN. Deze heb ik op "internet" gezet waarna het werkte.
Modem dial string (ATDT*99#) e.d. zou je ongewijzigd moeten laten

• edmundzed
OK bedankt maar hier geeft ie zogezegd geen pukkel.
Nu gebruik ik Linux en heb opties om uit verschillende ISP's te kiezen net even onder windows geprobeerd en dan wordt er ies van vodafone geinstalleerd en wil ie uitsluitend met vodafone verbinden.
Moet ik misschien iets "unlocken" reflashen??

Edmund

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 25-11 18:44
quote:
edmundzed schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:59:
OK bedankt maar hier geeft ie zogezegd geen pukkel.
Nu gebruik ik Linux en heb opties om uit verschillende ISP's te kiezen net even onder windows geprobeerd en dan wordt er ies van vodafone geinstalleerd en wil ie uitsluitend met vodafone verbinden.
Moet ik misschien iets "unlocken" reflashen??

Edmund
Lees en probeer dit eens.
Windows ziet het modem ook als een cd-rom en gaat dan automatisch de software installeren.
Dat kun je bijv uitschakelen, zie bijv hier
Kan ook onder windows. Even google gebruiken.

• edmundzed
Hartelijk dank,
Ik zoek al een heel poosje en vind voorlopig doodlopende links :-(
Deze dus ook
http://www.2com.nl/shop/M..._11.030.01.07.03_2com.exe

gr

Edmund

• aart44
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 13:20
Als die Huawei gelockt is voor Vodafone zul je moeten unlocken door andere firmware op de stick te zetten of dat nodig is weet ik niet je kunt het eerst met Mobile partner proberen.
Dan voor een Huawei modem heb je als software voor je pc "mobile partner" nodig die is eenvoudig te vinden met Google het beste Google op de hele naam "Mobile Partner 11.030.01.07.03" bij Rapidshare kun je hem zo downloaden.
En ja daar moet je dan je instellingen op maken zoals je APN.

aart44 wijzigde deze reactie 30-08-2013 21:14 (23%)

• timmie1
Ik heb laatst een t-mobile Internetstick gekocht, omdat de 8Mbit WiFi van de NS bijna altijd overbelast is.
Met m'n laptop eerst met de sim van T-Mobile 40Megabyte verbruikt tot hij leeg was, vervolgens Bliep 0,50 cent aangedaan. Prima mee te surfen, op de een of andere manier krijg ik wel 4,11Mbit D/1,5Mbit U door in plaats van de 364Kbit. Ping hangt in beste geval rond de 95ms. Youtube-en en streamen in de trein gaat wel okee, net als Skype videogesprekken.

Nu ik dus "onbeperkt internet" heb, ben ik eig als de dood dat ik afgesloten ga worden. Was zelfs van plan om mijn sip van thuis mobiel te gaan gebruiken (2 cent ipv 31/min). Ik wissel soms meerdere keren per dag simkaartje van usb-dongle naar smartphone en weer terug. Bovendien ga ik komend jaar verder van huis studeren dus meer reistijd. Vandaar dat ik waarschijnlijk erg veel data begin te gebruiken en dus afgesloten ga worden. Maarja, er is ook geen alternatief. Ik kan geen 10,00+ per maand missen voor een duur abonnement...

Zucht, waar is de tijd dat ik met Vodafone voor EUR9,50 met 7,2/1,0Mbit onbeperkt kon internetten... :(

• Lemming

Lemming

^_^

Ach niet zo'n zorgen maken :)
Afgelopen 2 maanden 7,2GB verbruikt(internetradio + tethering) en nog geen enkel probleem gehad met bliep :P

BURP.

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013