Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 09:44
quote:
aminam schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:02:
ik wil graag het qnix multiinput model kopen van de aanbieder accessoireswhole. iemand al ervaring met deze verkoper? wordt 1 jaar garantie en gratis verzending beweert.

http://www.ebay.nl/itm/QN...nch-Monitor-/121311445122
Gratis verzending is ook inderdaad gratis verzending, gaat gewoon via Ebay ze kunnen je niet achteraf nog eens extra verzendkosten rekenen! Daarnaast willen ze dat je met Paypal betaalt wat ook veilig is :)

Ik geloof dat meerdere mensen bij Accessoireswhole hebben besteld en dat het een prima verkoper is. Ik heb zelf bij 'Storewithstory' besteld en had het scherm 3 dagen later ofzo in huis. Eigenlijk zijn alle verkopers met goede Ebay recensies betrouwbaar!

Edit: Je weet dat de 'multi input' versie niet te overclocken is qua refreshrate?

stin00 wijzigde deze reactie 20-05-2014 19:51 (4%)

• -Bas
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23-07 19:08

-Bas

Jij leest dit toch?

quote:
stin00 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:50:
[...]

Gratis verzending is ook inderdaad gratis verzending, gaat gewoon via Ebay ze kunnen je niet achteraf nog eens extra verzendkosten rekenen! Daarnaast willen ze dat je met Paypal betaalt wat ook veilig is :)

Ik geloof dat meerdere mensen bij Accessoireswhole hebben besteld en dat het een prima verkoper is. Ik heb zelf bij 'Storewithstory' besteld en had het scherm 3 dagen later ofzo in huis. Eigenlijk zijn alle verkopers met goede Ebay recensies betrouwbaar!

Edit: Je weet dat de 'multi input' versie niet te overclocken is qua refreshrate?
Verzendkosten zijn misschien wel gratis, betekend nog niet dat kosten van inklaring ook gedekt zijn :)

| i7 2600k @4.3GHz | Asus GTX670 SLI | D3100 18-105 VR + Tamron 70-300 SP VC USD |

• aminam
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 03:39
quote:
stin00 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:50:
[...]

ja dat weet ik maar ik zie ook niet veel nut in overclocken, en ik wil met mn laptop dat scherm ook kunnen gebruiken :P

• stin00
quote:
aminam schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:20:
[...]

ja dat weet ik maar ik zie ook niet veel nut in overclocken, en ik wil met mn laptop dat scherm ook kunnen gebruiken :P
Compatibility
Macbook, Laptops and On-Board graphics cards could NOT be compatible.
Please check display port of graphic card for compatibility with Monitor,
Because monitor be unable to support all display ports of your PC.

Wel even goed nagaan of het gaat lukken op je laptop! Onboard werkt dus miss niet.

• aminam
heb een gtx560m erin kan me niet voorstellen dat het niet wil. maar bah had nog geen paypal dus nou kan ik paar dagen wachten tot ik er geld op heb staan -_- ideal was wel zo makkelijk geweest

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:48
quote:
aminam schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:58:
heb een gtx560m erin kan me niet voorstellen dat het niet wil. maar bah had nog geen paypal dus nou kan ik paar dagen wachten tot ik er geld op heb staan -_- ideal was wel zo makkelijk geweest
Gebruik https://www.money2.nl/ ;)

• aminam
quote:
ah kak, heb al opdracht gegeven :(
naja paar dagen geduld dan maar

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:48
Ik denk binnenkort maar een verkoper te gaan mailen, die weten er immers het meeste van. Is er een specifieke verkoper die jullie aanraden om contact mee op te nemen, denk dat ze bij 2 ook wel een mooie afspraak kunnen maken namelijk :)

• snsgn
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18-07 19:19
Ok mensen, dit móet ik toch echt even melden, wat ik zojuist meemaak :P

Ik dacht ineens een beestje over mijn QNIX te zien lopen, een heel klein soort spinnetje leek het.
Toen ik dichterbij kwam zag ik dat hij ACHTER m'n scherm liep! Ik kon 'm dus niet aanraken, want hij zat in m'n scherm. Dus VOOR de backlight. Ik weet niet precies waar hij dan precies tussenin zat?

Ik zag 'm allereerst in het midden van het scherm ineens. Hij liep naar links en even later verdween hij linksboven ergens.

Dat de bouwkwaliteit slecht was wist ik al, maar dat het mogelijk is dat er ongedierte de monitor binnen kunnen wandelen. En dan nog ergens tussen de lagen van het paneel nog wel...

Ok, nu op het moment van schrijven is hij weer een kijkje komen nemen. En nu is hij weer verdwenen in de hoek rechtsonder.

• aminam
quote:
snsgn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:34:
Ok mensen, dit móet ik toch echt even melden, wat ik zojuist meemaak :P

Ik dacht ineens een beestje over mijn QNIX te zien lopen, een heel klein soort spinnetje leek het.
Toen ik dichterbij kwam zag ik dat hij ACHTER m'n scherm liep! Ik kon 'm dus niet aanraken, want hij zat in m'n scherm. Dus VOOR de backlight. Ik weet niet precies waar hij dan precies tussenin zat?

Ik zag 'm allereerst in het midden van het scherm ineens. Hij liep naar links en even later verdween hij linksboven ergens.

Dat de bouwkwaliteit slecht was wist ik al, maar dat het mogelijk is dat er ongedierte de monitor binnen kunnen wandelen. En dan nog ergens tussen de lagen van het paneel nog wel...

Ok, nu op het moment van schrijven is hij weer een kijkje komen nemen. En nu is hij weer verdwenen in de hoek rechtsonder.
das gestoord! heb je hem toevallig als een open gehad?

• snsgn
Ik heb alleen de behuizing een keer open gehaald. Dit was zelfs nodig, omdat ik een desk mount wilde gebruiken i.p.v. de originele lelijke voet en daarvoor moet je per se de behuizing eraf halen om de voet te demonteren. Dat kan namelijk niet anders. Maargoed, dit kan het probleem niet zijn, want in de behuizing zit ook gewoon een rooster voor ventilatie en daar zou hij ook naar binnen kunnen.

Het beestje zit echter tussen de coating en de backlight denk ik dan? Ik heb sowieso niks open gehaald waardoor hij daar naar binnen zou kunnen gaan.

Heb 'm in de afgelopen 25 minuten de helft van de tijd zien rondlopen. Dit begint nu al ergerlijk te worden. :(

snsgn wijzigde deze reactie 20-05-2014 23:00 (9%)

• VasZaitsev
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23:41

VasZaitsev

Heeft soms gelijk.

Dit heb ik al eerder gehoord, gebeurd nou eenmaal bij sommige schermen, zeker bij die van lagere kwaliteit. Dit soort beestjes houden van licht en warmte en kleine ruimtes. Drie dingen die een monitorpaneel biedt.

Vervelendste zou zijn als ze doodgaan, midden in je scherm.

Een echte oplossing zou er niet zijn, naast of het paneel helemaal uitelkaar halen. Je paneel helemaal dichttapen kan opzich wel, maar dan kunnen de beestjes ook niet meer weg.

I have the shiniest meat bicycle!

• stin00
Als je het googled dan zijn er veel meer mensen die het in hun tv/monitor hebben, wel aardig bizar. De beste hoop is het scherm uitzetten en laten afkoelen, hopend dat de spinnetje je monitor verlaat :/

• snsgn
Heb 'm een half uurtje uit gehad, maar hij loopt nog vrolijk rond.
Het enige waar ik op hoop, is inderdaad dat hij niet dood gaat waar ik het kan zien :')
Voor de rest vind ik alles prima. Hij zal toch niet over een paar dagen nog leven, lijkt mij :p

• VasZaitsev
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23:41

VasZaitsev

Heeft soms gelijk.

Misschien leeft hij wel van dode pixels? :+

I have the shiniest meat bicycle!

• -Bas

-Bas

Jij leest dit toch?

quote:
snsgn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:50:
Heb 'm een half uurtje uit gehad, maar hij loopt nog vrolijk rond.
Het enige waar ik op hoop, is inderdaad dat hij niet dood gaat waar ik het kan zien :')
Voor de rest vind ik alles prima. Hij zal toch niet over een paar dagen nog leven, lijkt mij :p
Even nakijken wat de minimum temperatuur moet zijn. Anders kun je er ook voor kiezen om de monitor even in een vriezer te zetten op het moment dat je het beestje niet ziet. :)

| i7 2600k @4.3GHz | Asus GTX670 SLI | D3100 18-105 VR + Tamron 70-300 SP VC USD |

• snsgn
quote:
-Bas schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:53:
[...]

Even nakijken wat de minimum temperatuur moet zijn. Anders kun je er ook voor kiezen om de monitor even in een vriezer te zetten op het moment dat je het beestje niet ziet. :)
Wel een goed idee opzich, maar ik heb hier slechts een koelkast met een vriesvak, dus die is niet zo groot :P
Bovendien zie ik 'm momenteel continu lopen. Als hij even weg is, dan kan hij zo weer terug zijn terwijl je de backlight uit hebt, en dan zie je 'm niet.

• -Bas

-Bas

Jij leest dit toch?

quote:
snsgn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:56:
[...]

Wel een goed idee opzich, maar ik heb hier slechts een koelkast met een vriesvak, dus die is niet zo groot :P
Bovendien zie ik 'm momenteel continu lopen. Als hij even weg is, dan kan hij zo weer terug zijn terwijl je de backlight uit hebt, en dan zie je 'm niet.
Het was maar een idee dat er zomaar uit floepte. Denk niet dat het goed voor de elektronica is. Houd je ons op de hoogte wanneer het arme beestje dood is?

• snsgn
quote:
-Bas schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:11:
[...]

Het was maar een idee dat er zomaar uit floepte. Denk niet dat het goed voor de elektronica is. Houd je ons op de hoogte wanneer het arme beestje dood is?
Ja, zal ik doen. Hij loopt nu nog lekker rond.

Ik zit nu te denken dat ik zo'n beestje eerder in een hoekje kruipt dan dat ie op enorm open veld sterft, dus laat ik daar maar op hopen.

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Als ik zie hoelang sommige spinnen leven in huis, zonder ooit maar wat te vangen, kun je je lol nog op de komende weken :o
Ik zou het scherm uit elkaar halen, daar had je toch al ervaring mee.

• vrankerik
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 05-06 23:11
Als dit bij mij zou voorvallen zou ik 's nachts het licht aan te laten zodat het beestje haar weg naar buiten kan vinden. Of dit werkt zal nog moeten blijken.

Off topic mag weg.

• joopv
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Oh de bekende koreaanse beeldschermspin. Installeer een cursor die er uit ziet als een klein vliegje, en probeer daarmee je beestje te lokken. Of zet een doolhof op je scherm waarin hij kan verdwalen.

Do not ignore the fact that Microsoft has really invented the 'fault tolerant' system : they learned **the users** to be tolerant to faults using only two simple commands : 1 - reboot, 2 - Re-install. No Unix system has ever been able to do that!!!

• aminam
nou ik heb de multi-input qnix 27" weten te bestellen, als hij aangekomen is zal even kleine kwaliteits review doen.

• snsgn
Over het spinnetje in m'n beeldscherm:

Heb 'm al een aantal dagen niet meer gezien en zojuist zag ik 'm ineens op de behuizing van het scherm lopen. Het was een miniscuul rood spinnetje. Die komt er niet meer in! (hoop ik)

:')

• Ossi
  • Nu online
:D

Gelukkig maar!

• -Bas

-Bas

Jij leest dit toch?

Mijn Qnix afgelopen zaterdag opgehangen. Kwamen wel wat dingen bij kijken, had een beugel van Vogels gekocht bij karwei. Schroeven(bouten) bleken te lang. Al met al uiteindelijk de goede bouten gevonden en opgehangen. Hier het resultaat:

http://i.imgur.com/6nY2km0l.jpg

Erg tevreden over! :+

Edit:
Vinden jullie mijn Tweakers wallpaper ook al zo mooi?

-Bas wijzigde deze reactie 26-05-2014 20:31 (11%)

• stin00
Nice Bas, ziet er straks uit!

Heb je een verstelbare/draaibare mount of een 'vaste'? Ik heb zelf namelijk een mount op m'n tv zitten die ik niet gebruik en waarschijnlijk ga overzetten op m'n Qnix, maar twijfel een beetje omdat deze mount helemaal niet verstelbaar.

Hoor graag van je hoe het bevalt :D

• -Bas

-Bas

Jij leest dit toch?

quote:
stin00 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:59:
Nice Bas, ziet er straks uit!

Heb je een verstelbare/draaibare mount of een 'vaste'? Ik heb zelf namelijk een mount op m'n tv zitten die ik niet gebruik en waarschijnlijk ga overzetten op m'n Qnix, maar twijfel een beetje omdat deze mount helemaal niet verstelbaar.

Hoor graag van je hoe het bevalt :D
Ik heb de variant gekocht met Tilt, echter werkt dit maar op 2 standen. Gewoon recht, of enorm schuin. Zou hem wel 3 meter hoog moeten hangen denk ik voordat ik de tilt stand echt zou gebruiken.

Denk dat je goed af bent met de variant zonder verstelbaarheid, zit hij ook weer wat strakker tegen de muur dan met tilt stand. :)

• snsgn
quote:
-Bas schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:28:
Mijn Qnix afgelopen zaterdag opgehangen. Kwamen wel wat dingen bij kijken, had een beugel van Vogels gekocht bij karwei. Schroeven(bouten) bleken te lang. Al met al uiteindelijk de goede bouten gevonden en opgehangen. Hier het resultaat:

[afbeelding]

Erg tevreden over! :+

Edit:
Vinden jullie mijn Tweakers wallpaper ook al zo mooi?
Die van mij hangt ook. Kwam er bij het monteren inderdaad achter dat er weer een nadeel was aan de bouwkwaliteit van de QNIX, namelijk dat de gaatjes voor de VESA mount inderdaad echt minimaal kort zijn. Dat hoort niet lijkt mij. Een degelijk mount kan je er niet op monteren. Had zelf geen korte schroeven, dus heb er maar wat ringen tussen gedaan zodat hij toch strak vast kan. Zit nu al een paar maanden stevig aan de mount vast. :P

• kipkruide
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23-07 07:41
Als je 4 schroeven erin hebt zitten tot 3 mm diep ofzo blijft ie wel hangen hoor, ding weegt maar 6-7 kilo.

Zo'n schroef kan wel wat hebben als er alleen maar zwaartekracht op werkt, zou hoogstens fout gaan als alle 4 je bouten over het vlak afbreken buiten de behuizing, Ik acht de kans groter dat die plastic omlijsting zelf van ellende uit elkaar valt.

• -Bas

-Bas

Jij leest dit toch?

quote:
kipkruide schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:20:
Als je 4 schroeven erin hebt zitten tot 3 mm diep ofzo blijft ie wel hangen hoor, ding weegt maar 6-7 kilo.

Zo'n schroef kan wel wat hebben als er alleen maar zwaartekracht op werkt, zou hoogstens fout gaan als alle 4 je bouten over het vlak afbreken buiten de behuizing, Ik acht de kans groter dat die plastic omlijsting zelf van ellende uit elkaar valt.
Metaalbout bij Karwei, 4.0mm diameter. Lengte = 10mm. Bij de Karwei krijg je bij de bouten ook moeren, deze heb ik strak tegen de kop van de bout aangeschroeft en daarna de bout erin gedraait. Werkt prima tot zo ver. :)

• Lynx
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 08:26

Lynx

koekjes?

Nieuwe uitvinding van China.

Het spionage spinnetje

• Jirachi
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23-07 17:22
Hmm, een tijd geleden mijn QNIX overclocked naar 96 Hz, via Custom Resolution Utility, maar ik merk nu opeens dat ik op 60 Hz draai. Geen idee hoe lang dit nu al zo is.

Nu wil ik dus opnieuw een 96 Hz profiel aanmaken voor mijn beeldscherm, maar na herstarten van mijn PC komt de nieuwe refresh rate niet tevoorschijn bij de geavanceerde scherminstellingen.. Enkel 60 Hz ;/ Iemand idee waardoor dit komt?

PC Specs

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 01:44
quote:
Jirachi schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:53:
Hmm, een tijd geleden mijn QNIX overclocked naar 96 Hz, via Custom Resolution Utility, maar ik merk nu opeens dat ik op 60 Hz draai. Geen idee hoe lang dit nu al zo is.

Nu wil ik dus opnieuw een 96 Hz profiel aanmaken voor mijn beeldscherm, maar na herstarten van mijn PC komt de nieuwe refresh rate niet tevoorschijn bij de geavanceerde scherminstellingen.. Enkel 60 Hz ;/ Iemand idee waardoor dit komt?
AMD kaart zeker? Dan heb je je drivers geupdate en mag je de pixel clock weer patchen. :)

http://www.monitortests.c...D-ATI-Pixel-Clock-Patcher

Sinds de laatste 2 nieuwe drivers werkt het niet meer helemaal lekker bij mij. Ik moet na een reboot eerst met restart64.exe mijn video driver herstarten voor ik weer op 110Hz draai. Ook al is dit de enige optie in mijn CRU profiel.

i5 4670k @ 4.20 GHz - GA-Z87-HD3 - 16 GB RAM 1600 MHz - R9 290 - Sound Blaster Z - 120 GB SSD - 2x 240 GB SSD RAID 0 - 2x 1 TB HDD RAID 1 - Fractal Design Define R2 XL - Qnix QX2710 @110 Hz - BenQ TW523P - Logitech: G51, MX Performance, G710+

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:08
QNIX QX2710 LED Evolution ll SE Matte 27" heb ik nu een paar weken thuis. (0 dooie/luie pixels)
Vandaag een brief ontvangen van fedex ..41,20 moet ik overmaken. (ze gingen uit van 200 usd)

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Das niet abnormaal hoog, volgens mij lager dan wat ik moest betalen.

Battlelog - Steam - Diablo3

• stin00
Voor de mensen die hun Qnix refreshrate (Hz) hebben overgeclocked van 60 naar >100 Hz via CRU:

Bij het updaten van Nvidia drivers kan het zijn dat je refreshrate weer gereset is naar het standaard profiel met 60 Hz. Je zal dan weer de overclock patch moeten runnen zodat het overgeclockte profiel weer beschikbaar is in het Nvidia control panel. Ati gebruikers zullen dit waarschijnlijk ook moeten doen!

Ik updatete mijn Nvidia drivers gister en zat ineens vast op 60 FPS in games ipv 105 FPS (Vsync). Zodoende kwam ik ereachter.

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:37
quote:
stin00 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:11:
Voor de mensen die hun Qnix refreshrate (Hz) hebben overgeclocked van 60 naar >100 Hz via CRU:

Bij het updaten van Nvidia drivers kan het zijn dat je refreshrate weer gereset is naar het standaard profiel met 60 Hz. Je zal dan weer de overclock patch moeten runnen zodat het overgeclockte profiel weer beschikbaar is in het Nvidia control panel. Ati gebruikers zullen dit waarschijnlijk ook moeten doen!

Ik updatete mijn Nvidia drivers gister en zat ineens vast op 60 FPS in games ipv 105 FPS (Vsync). Zodoende kwam ik ereachter.
Het mooie van Nvidia is dat je het gewoon kan forceren vanuit de driver en dat je CRU dus niet nodig hebt. Als je de overclock regelt via de driver geeft dat minder problemen met een driverupdate. De instellingen worden namelijk gewoon bewaart. :)
CRU is vooral handig om over te clocken tot het uiterste. Maar in alle andere gevallen voldoet de Nvidia driver prima!

"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten

• ronalddus
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09:37
Heeft het nut om SquareTrade garantie bij een X-star of Qnix te kopen?
Ik ben van plan volgende week een monitor aan te schaffen namelijk.

Er gaat toch wel is het een en ander kapot als ik ervaringen lees en 3 jaar garantie lijkt me toch de moeite waard, maar is dit dan ook echt 3 jaar garantie?

PC: Buffalo77 | New Video http://www.youtube.com/watch?v=nuhFB0-pbwI

• ChojinZ
quote:
ronalddus schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:53:
Heeft het nut om SquareTrade garantie bij een X-star of Qnix te kopen?
Ik ben van plan volgende week een monitor aan te schaffen namelijk.

Er gaat toch wel is het een en ander kapot als ik ervaringen lees en 3 jaar garantie lijkt me toch de moeite waard, maar is dit dan ook echt 3 jaar garantie?
Hangt er vanaf waar je de monitor hebt besteld en wat de extra garantie kost. Je zit namelijk met de retourkosten. Voor zo'n monitor is dat buiten europa al snel 60 euro.
Als je dan na 2 jaar een monitor moet omruilen voor minimaal 60 euro, dan weet ik niet of dat wel zo voordelig is. Als je rekening houd met de afschrijfwaarde na 2 jaar, dan is de monitor niet meer waar dan 100 euro...

• unfor
  • Nu online
Extra garantie is onverstandig. Je moet er met Koreaanse of andere geďmporteerd Aziatische apparatuur uit gaan van geen garantie.

• ronalddus
Ging ik ook een beetje vanuit, maar misshien is dat via ebay goed geregeld. Ik weet genoeg. Dank voor jullie reacties

• ronalddus
Zaterdag deze besteld

http://www.ebay.com/itm/Q...s&hash=item19e78b0791

Nu duimen op weinig BLB en een hoge refresh rate :)

Bedankt voor alle info op dit forum. Was erg nuttig

• i_am_rambo1991
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23-07 16:53
Beste Medetweakers,

Ik ben zojuist voor het eerst aangeland in dit topic en vindt het nu al interessant. nu vraag ik me alleen een aantal dingen af. ten eerste heeft het wel zin om hem te overclocken naar 105 of meer HZ als je in bezit bent van een MSI GTX 780 met overclock die op 1440P nooit zo veel frames gaat halen? vraag 2: de kosten van de douane wanneer krijg je die binnen en moet hij betaald zijn?

Wat is ongeveer de levertijd?

i_am_rambo1991 wijzigde deze reactie 25-06-2014 07:46 (4%)

• ChojinZ
1) Hangt van de spellen af die je speelt. Oude/lichte spellen halen wel makkelijk +100 FPS op een GTX780
2) Rekening wordt tijdens levering aan de deur gepresenteerd en moet contant afgerekend worden.
3) Hangt van de leverancier af. Over het algemeen, wanneer uit Azie geleverd, duurt het ongeveer een week.

• ronalddus
Die van mij heb ik afgelopen zaterdag besteld en dit is het traject wat het pakketje af heeft gelegd.
Maandag verstuurd en dinsdagavond al bij het 'locale' Fedex depot. Dat is echt heel snel.

24-6-2014 22:47 OUDE MEER, NH 1438, NL At local FedEx facility
24-6-2014 22:46 OUDE MEER, NH 1438, NL International shipment release - Import
24-6-2014 22:46 OUDE MEER, NH 1438, NL At local FedEx facility
24-6-2014 18:30 KOELN, NW 51147, DE In transit
24-6-2014 17:05 KOELN, NW 51147, DE Departed FedEx location
24-6-2014 14:40 KOELN, NW 51147, DE In transit
24-6-2014 12:51 KOELN, NW 51147, DE Arrived at FedEx location
24-6-2014 12:27 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702, FR In transit
24-6-2014 12:04 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702, FR Departed FedEx location
24-6-2014 9:14 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702, FR Arrived at FedEx location
24-6-2014 2:44 DUBAI, DU 20000, AE In transit
23-6-2014 21:43 NEW DELHI, DL 110010, IN In transit
23-6-2014 14:32 GUANGZHOU 510890, CN Departed FedEx location
23-6-2014 14:32 GUANGZHOU 510890, CN In transit
23-6-2014 13:01 GUANGZHOU 510890, CN In transit
23-6-2014 10:10 GUANGZHOU 510890, CN Arrived at FedEx location
23-6-2014 6:33 JUNG-GU INCHEON 400340, KR In transit
23-6-2014 4:29 JUNG-GU INCHEON 400340, KR In transit
23-6-2014 2:25 WONMI-GU BUCHEON 420859, KR Left FedEx origin facility
23-6-2014 2:00 WONMI-GU BUCHEON 420859, KR Picked up
22-6-2014 23:48 Shipment information sent to FedEx

• i_am_rambo1991
quote:
ChojinZ schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:15:
1) Hangt van de spellen af die je speelt. Oude/lichte spellen halen wel makkelijk +100 FPS op een GTX780
2) Rekening wordt tijdens levering aan de deur gepresenteerd en moet contant afgerekend worden.
3) Hangt van de leverancier af. Over het algemeen, wanneer uit Azie geleverd, duurt het ongeveer een week.
kun je hier ook games op spelen met 1080P als dit genoodzaakt is bij bijvoorbeeld minder dan 30fps? zo weet ik dat Arma 3 de kaart leeg zuigt xD

• i_am_rambo1991
quote:
ronalddus schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:30:
Die van mij heb ik afgelopen zaterdag besteld en dit is het traject wat het pakketje af heeft gelegd.
Maandag verstuurd en dinsdagavond al bij het 'locale' Fedex depot. Dat is echt heel snel.

24-6-2014 22:47 OUDE MEER, NH 1438, NL At local FedEx facility
24-6-2014 22:46 OUDE MEER, NH 1438, NL International shipment release - Import
24-6-2014 22:46 OUDE MEER, NH 1438, NL At local FedEx facility
24-6-2014 18:30 KOELN, NW 51147, DE In transit
24-6-2014 17:05 KOELN, NW 51147, DE Departed FedEx location
24-6-2014 14:40 KOELN, NW 51147, DE In transit
24-6-2014 12:51 KOELN, NW 51147, DE Arrived at FedEx location
24-6-2014 12:27 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702, FR In transit
24-6-2014 12:04 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702, FR Departed FedEx location
24-6-2014 9:14 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702, FR Arrived at FedEx location
24-6-2014 2:44 DUBAI, DU 20000, AE In transit
23-6-2014 21:43 NEW DELHI, DL 110010, IN In transit
23-6-2014 14:32 GUANGZHOU 510890, CN Departed FedEx location
23-6-2014 14:32 GUANGZHOU 510890, CN In transit
23-6-2014 13:01 GUANGZHOU 510890, CN In transit
23-6-2014 10:10 GUANGZHOU 510890, CN Arrived at FedEx location
23-6-2014 6:33 JUNG-GU INCHEON 400340, KR In transit
23-6-2014 4:29 JUNG-GU INCHEON 400340, KR In transit
23-6-2014 2:25 WONMI-GU BUCHEON 420859, KR Left FedEx origin facility
23-6-2014 2:00 WONMI-GU BUCHEON 420859, KR Picked up
22-6-2014 23:48 Shipment information sent to FedEx
Dat is behoorlijk snel ja wanneer verwacht je hem aan je deur te hebben? als deze er is zou je voor mij een paar foto's ervan kunnen maken ben zeer benieuwd.

• ronalddus
Ze geven donderdag aan als verwachte leverdatum.
Als je mij van de week nog even een PM kan sturen zal ik wat foto's maken ervan.

Ik raad ook aan om op de review pagina van tweakers te kijken. Daar staan een aantal reviews met foto's.
Ook is dit forum heel erg handig

http://www.overclock.net/...x-star-1440p-monitor-club

• ChojinZ
quote:
i_am_rambo1991 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:35:
[...]

kun je hier ook games op spelen met 1080P als dit genoodzaakt is bij bijvoorbeeld minder dan 30fps? zo weet ik dat Arma 3 de kaart leeg zuigt xD
Weet ik niet. Heb ik eerlijk gezegd nooit geprobeerd. Kheb altijd native gedraaid. ;)
Zal het vanavond is voor je testen...

• i_am_rambo1991
quote:
ChojinZ schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:48:
[...]

Weet ik niet. Heb ik eerlijk gezegd nooit geprobeerd. Kheb altijd native gedraaid. ;)
Zal het vanavond is voor je testen...
zou heel fijn zijn ;)

• rainier15
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10:09
Sinds vandaag de x-star DP2710 in gebruik.
Ongeloofelijk, wat een verschil met mijn oude 1680 x 1050 22" TFT scherm!
Enorm veel ruimte, en games zijn veel mooier als eerst.
Overclocken naar 120hz is geen enkel probleem, geen artifacts.
Wel word het beeld een stuk donkerder op 120hz, dit is toch best irritant in games en niet echt op te lossen door de brightness hoger te zetten. Hierdoor word het vooral witter/fletser.

Dus nu maar weer terug gezet op 96Hz, morgen ga ik kijken tot hoe hoog ik kan voor het te donker wordt.

De voet van de X-star valt mij enorm mee, het stelt niet veel voor, maar het wiebelt niet de hele tijd.
Al met al erg blij met de aankoop!

• -Bas

-Bas

Jij leest dit toch?

quote:
Ik kan je verzekeren dat het kan, maar je wil het echt niet ;) dan maar de instellingen wat lager! ;)

• ronalddus
quote:
rainier15 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:29:
Sinds vandaag de x-star DP2710 in gebruik.
Ongeloofelijk, wat een verschil met mijn oude 1680 x 1050 22" TFT scherm!
Enorm veel ruimte, en games zijn veel mooier als eerst.
Overclocken naar 120hz is geen enkel probleem, geen artifacts.
Wel word het beeld een stuk donkerder op 120hz, dit is toch best irritant in games en niet echt op te lossen door de brightness hoger te zetten. Hierdoor word het vooral witter/fletser.

Dus nu maar weer terug gezet op 96Hz, morgen ga ik kijken tot hoe hoog ik kan voor het te donker wordt.

De voet van de X-star valt mij enorm mee, het stelt niet veel voor, maar het wiebelt niet de hele tijd.
Al met al erg blij met de aankoop!
Gefeliciteerd met je monitor.

Misschien moet je even hier kijken en zoeken op color calibration profiles (ICC).
http://www.overclock.net/...x-star-1440p-monitor-club

Daar leggen ze alles precies uit. Het is even zoekwerk, maar alles is op dit forum te vinden

• stin00
Als mensen vragen hebben over de Qnix 27" monitor dan ben ik altijd bereikbaar! Ik heb mezelf 3 maanden geleden verdiept in de Koreaanse monitoren omdat ik net als iedereen een betaalbaar 27" 1440p monitor wilde hebben. Puur door toeval kwam ik hier terecht en heb nog geen moment spijt gehad :D Ik heb het hele scherm uit elkaar gehaald dus weet alle ins en outs. Je kan ook altijd even mijn review doorspeuren, staat gewoon hier op Tweakers.

• chaoscontrol
Hoe meer monitoren ik aansluit, hoe meer artifacts ik krijg op hogere refreshrates. Kan iemand bevestigen dat dit aan de pixelclock ligt?

Voorbeeld, enkele monitor 120Hz no problem (rechterhoek beetje donkerder). 2e monitor erbij, haal ik nog maar 110 HZ zonder groene strepen, nu met een 3e monitor haalt mn Qnix nog maar 92Hz zonder artifacts. Op 93-110Hz zie je heel af en toe een paarse streep, niet altijd maar op 1 plek en bij bepaalde kleuren.

Monitoren weer los, werkt het weer als een trein.

i5 4670k @ 4.20 GHz - GA-Z87-HD3 - 16 GB RAM 1600 MHz - R9 290 - Sound Blaster Z - 120 GB SSD - 2x 240 GB SSD RAID 0 - 2x 1 TB HDD RAID 1 - Fractal Design Define R2 XL - Qnix QX2710 @110 Hz - BenQ TW523P - Logitech: G51, MX Performance, G710+

• ChojinZ
quote:
Getest en non-native ziet er niet al te best uit. Persoonlijk draai dan toch liever native met wat lagere instellingen.
Maargoed, het is natuurlijk ook een kwestie van wat je acceptable vind. wellicht kan jij er wel goed mee leven. :)
quote:
stin00 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:18:
Als mensen vragen hebben over de Qnix 27" monitor dan ben ik altijd bereikbaar! Ik heb mezelf 3 maanden geleden verdiept in de Koreaanse monitoren omdat ik net als iedereen een betaalbaar 27" 1440p monitor wilde hebben. Puur door toeval kwam ik hier terecht en heb nog geen moment spijt gehad :D Ik heb het hele scherm uit elkaar gehaald dus weet alle ins en outs. Je kan ook altijd even mijn review doorspeuren, staat gewoon hier op Tweakers.
Wat ik me al een tijdje afvraag is hoe het zit met de levensduur na een overclock. Kan daar zelf heel weinig over vinden. De monitoren zijn ongeveer een jaartje oud en ik zie nog geen massale uitval.
Dus... in hoevere verkort het de levensduur van je monitor?

• i_am_rambo1991
Dank je mede-Tweakers nu vraag ik me alleen af of deze versie beter is om te bestellen?

http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-II-Multi-TRUE10-TRUE-10-Matte-2560x1440-27inch-Monitor-/121311445122?pt=Computer_Monitors&hash=item1c3eb9c082

wegens meer aansluitingen en 4ms response?

• ChojinZ
DVI DL is over te clocken. DP niet. Hoe dat zit met multi input weet ik niet maar het is wel iets om uit te zoeken als je wilt gaan overclocken.

• unfor
  • Nu online
quote:
ChojinZ schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:06:
[...]
Wat ik me al een tijdje afvraag is hoe het zit met de levensduur na een overclock. Kan daar zelf heel weinig over vinden. De monitoren zijn ongeveer een jaartje oud en ik zie nog geen massale uitval.
Ik ben een van de early adopters, draait hier nu een dik jaar zonder problemen op 120/100 hz.

• Ozza
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-07 22:49
Beste tweakers,

Huidige pc:
ASUS GTX780
ASUS MAXIMUS VI HERO
Intel Core i7-4770K Haswell 3.5GHz

Ik ben op zoek naar een 27" of een 30" monitor met 2560/1440/1600; Ik wil graag wel mijn games op ultra blijven draaien. Is dat nog steeds mogelijk met alle bovenstaande opties?

27" QNIX Monitors:
http://www.newegg.com/Pro...l&N=-1&isNodeId=1

27" Crossover Monitors:
http://www.newegg.com/Pro...%22&SpeTabStoreType=1

30" Crossover Monitors:

Nou ben ik beetje lost in de opties; SE/Multi True/DP Multi true.

Graag hoor ik wat adviezen.

yolo

• aminam
ik heb de qnix genomen voor 270 euro, duurde een weekje voordat hij hier was kon hem met fedex tracken vanuit korea. kreeg 3 weken later 50 euro duane kosten van fedex toegestuurd. hij bevalt heel goed, de voet is ongeloofelijk gammel maar dat was al bekend. de backlight bleeding is ook best erg maar daar heb ik geen last van, voor de rest is het bijna een misdaad dat dit scherm voor zon prikje te koop is

• stin00
quote:
ChojinZ schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:06:
Dat is moeilijk te zeggen. De monitor krijgt een 60Hz refreshrate mee vanuit de fabriek, maar het is bij de Koreaanse monitoren dus mogelijk dit te verhogen naar 96-120 zónder symptomen als frameskipping, screen tearing en andere kwalen. Hiermee geeft je monitor eigenlijk aan dat de overclock prima te draaien is, net als bijvoorbeeld het overclocken van je RAM, GPU en CPU; hardware laat je altijd weten wanneer haar limit bereikt is.

Ik denk dat het paneel zelf geen enkele problemen heeft met het weergeven van hogere Hz waarden zoals 96 of 120 Hz, maar de printplaat achter het paneel zal wel wat in levensduur verminderen, dat kan bijna niet anders. Is er dan verhoogd brandgevaar? Ik schat deze kans op zeer, zeer klein. Eigenlijk 0. Er zit een externe accu in en de monitor wordt verder niet warm.

De life cycle van de monitor zal dus wel wat verminderen, net als dat je een CPU op 4 Ghz ipv 3 Ghz laat draaien; de prestatiewinst moet toch ergens vandaan komen! Ik heb veel verhalen en posts gelezen over Qnix monitoren die bijvoorbeeld al 16 maanden op 120Hz draaien zonder kwalen. Ik gok dat het wel zal meevallen allemaal.

Als je bij je veel gespeelde games maximaal 100 fps haalt, dan zou ik je scherm ook op 100Hz overclocken en niet op 120Hz. Die laatste +20 Hz is leuk voor in Windows, maar eigenlijk niet erg nuttig; dat verschil ga je echt nauwelijks merken in Windows. In games merk je dit natuurlijk wel maar als je fps 100 is dan heeft een refreshrate van 120Hz dus geen enkele nut: 120 frames per seconde vernieuws terwijl je maar 100 frames per seconde behaalt.

Ik blijf mezelf echter inlezen en laat het je weten zodra ik meer weet over de gevolgen van de overclock :)

• ChojinZ
quote:
stin00 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 18:37:
[...]

Dat is moeilijk te zeggen. De monitor krijgt een 60Hz refreshrate mee vanuit de fabriek, maar het is bij de Koreaanse monitoren dus mogelijk dit te verhogen naar 96-120 zónder symptomen als frameskipping, screen tearing en andere kwalen. Hiermee geeft je monitor eigenlijk aan dat de overclock prima te draaien is, net als bijvoorbeeld het overclocken van je RAM, GPU en CPU; hardware laat je altijd weten wanneer haar limit bereikt is.

Ik denk dat het paneel zelf geen enkele problemen heeft met het weergeven van hogere Hz waarden zoals 96 of 120 Hz, maar de printplaat achter het paneel zal wel wat in levensduur verminderen, dat kan bijna niet anders. Is er dan verhoogd brandgevaar? Ik schat deze kans op zeer, zeer klein. Eigenlijk 0. Er zit een externe accu in en de monitor wordt verder niet warm.

De life cycle van de monitor zal dus wel wat verminderen, net als dat je een CPU op 4 Ghz ipv 3 Ghz laat draaien; de prestatiewinst moet toch ergens vandaan komen! Ik heb veel verhalen en posts gelezen over Qnix monitoren die bijvoorbeeld al 16 maanden op 120Hz draaien zonder kwalen. Ik gok dat het wel zal meevallen allemaal.

Als je bij je veel gespeelde games maximaal 100 fps haalt, dan zou ik je scherm ook op 100Hz overclocken en niet op 120Hz. Die laatste +20 Hz is leuk voor in Windows, maar eigenlijk niet erg nuttig; dat verschil ga je echt nauwelijks merken in Windows. In games merk je dit natuurlijk wel maar als je fps 100 is dan heeft een refreshrate van 120Hz dus geen enkele nut: 120 frames per seconde vernieuws terwijl je maar 100 frames per seconde behaalt.

Ik blijf mezelf echter inlezen en laat het je weten zodra ik meer weet over de gevolgen van de overclock :)
Duidelijk verhaal.
Wat ik mijzelf overigens ook afvroeg: Men weet (neem ik aan) dat de monitoren overgeclocked worden. Zouden ze hier rekeningen mee houden door de printplaat die het scherm aanstuurt beter te bouwen? Dus componenten te nemen die beter en langer functioneren wanneer deze heet worden?

Overclocken zorgt voor meer hitte waardoor componenten minder lang mee gaan. Maar daar kan je natuurlijk rekening mee houden. Zouden ze dat ook doen?

• chaoscontrol
quote:
ChojinZ schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:29:
[...]

Duidelijk verhaal.
Wat ik mijzelf overigens ook afvroeg: Men weet (neem ik aan) dat de monitoren overgeclocked worden. Zouden ze hier rekeningen mee houden door de printplaat die het scherm aanstuurt beter te bouwen? Dus componenten te nemen die beter en langer functioneren wanneer deze heet worden?

Overclocken zorgt voor meer hitte waardoor componenten minder lang mee gaan. Maar daar kan je natuurlijk rekening mee houden. Zouden ze dat ook doen?
Ik denk dat deze schermen in de tests gewoon niet de 120Hz volgens de eisen van de fabrikant halen. Deze worden dan als 60Hz schermen verkocht, de logica op de printplaat zal hetzelfde zijn.

• stin00
quote:
ChojinZ schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:29:
[...]
Duidelijk verhaal.

Dat is moeilijk te zeggen. Het is natuurlijk wel opvallend dat alle verkopers via Ebay altijd duidelijk aangeven dat de monitoren overclockbaar zijn tot 120Hz. De 120Hz heeft veel te maken met compatabiliteit met de grafische kaart in je pc, ze kunnen daarom niet garanderen dat iedereen de 120Hz kan halen.

Het Samsung paneel dat in alle Qnix monitoren zit kan overigens maximaal 120Hz aan. Ik denk _ persoonlijk _ dat ze wel enigszins rekening houden met de overclock capaciteiten. Iedereen overclockt ze, de aanbieders zetten het met toeters en bellen op hun verkooppagina's en het relatief dure Samsung paneel support 120Hz. Het zou behoorlijk kortzichtig zijn om dan de overige componenten relatief goedkoop te houden waardoor er veel problemen zouden kunnen ontstaan met monitoren die overclocked zijn; daar zitten ze zelf ook niet op te wachten (garantie? terugsturen? negatieve feedback?).

Maargoed dit blijft speculeren :)

• -Bas

-Bas

Jij leest dit toch?

quote:
Ozza schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:52:
Beste tweakers,

Huidige pc:
ASUS GTX780
ASUS MAXIMUS VI HERO
Intel Core i7-4770K Haswell 3.5GHz

Ik ben op zoek naar een 27" of een 30" monitor met 2560/1440/1600; Ik wil graag wel mijn games op ultra blijven draaien. Is dat nog steeds mogelijk met alle bovenstaande opties?

27" QNIX Monitors:
http://www.newegg.com/Pro...l&N=-1&isNodeId=1

27" Crossover Monitors:

30" Crossover Monitors:

Nou ben ik beetje lost in de opties; SE/Multi True/DP Multi true.

Graag hoor ik wat adviezen.
Ik denk dat je heel goed kan zoeken op google naar benchmarks van games op 1440p nietwaar?

Wil je overclocken? Kies voor de DVI-dual link.
Wil je dat niet en meerdere apparaten aansluiten? Kies dan voor de multi-input.

• lethal pi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 00:05
Ik zit te twijfelen tussen
QX2710 LED Evolution ll Multi TRUE10 SE (4ms)
http://cgi.ebay.com/ws/eB...63&fromMakeTrack=true
en
QX2710 LED Evolution ll (8ms)
http://www.ebay.nl/itm/Pe...item338d45ef98&_uhb=1

De eerste TRUE10 lijkt nieuwer te zijn en heeft dus kennelijk ook een snellere response tijd. Ik wil eigenlijk wel kunnen overklokken naar 100hz ofzo zonder frames te missen en ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze dat niet kan. Of is dat alleen bij het vorige model? Het gebruik is eigenlijk alleen maar voor gaming dus een snelle response tijd is dus redelijk wenselijk.

Kan iemand mij helpen in mijn keuze? :)

HiFi-Showcase Steam

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09:50
Het voordeel van de QX2710 Evolution II Multi TRUE 10 is de meerdere beeldscherm ingangen, 10-bit kleuren en virtueel 4K weergave, maar overklokken zit er idd niet in dan krijg je frameskipping. Er vallen dus dan gewoon frames tussen uit als je een hogere frequentie instelt, maakt overklokken dus nutteloos.

Intel Xeon X3440 @ 4GHz - Biostar Tpower I55 - 8GB RAM - HD7950 en HD6950 - 120GB Samsung 840 - Enermax Pro82+ 625W - Qnix QX2710 Evolution II
HP Elitebook 2540p, Core i7 L640, 2GB, 160GB Intel X18-M SSD, 12,1 inch 1280x800, Windows 8 Pro 64bit

• ChojinZ
quote:
-The_Mask- schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:29:
Het voordeel van de QX2710 Evolution II Multi TRUE 10 is de meerdere beeldscherm ingangen, 10-bit kleuren en virtueel 4K weergave, maar overklokken zit er idd niet in dan krijg je frameskipping. Er vallen dus dan gewoon frames tussen uit als je een hogere frequentie instelt, maakt overklokken dus nutteloos.
Nu alleen nog een consumenten kaart + software die ook daadwerkelijk 10 bits kleuren uit poept. Die zijn er namelijk nauwelijks (of niet?).
Die 10 bits kleuren zijn in veel gevallen een wassen neus. :(

• unfor
  • Nu online
quote:
ChojinZ schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:36:
[...]

Nu alleen nog een consumenten kaart + software die ook daadwerkelijk 10 bits kleuren uit poept. Die zijn er namelijk nauwelijks (of niet?).
Die 10 bits kleuren zijn in veel gevallen een wassen neus. :(
Daarnaast word bij dit scherm ook een truukje uitgehaald om die 10 bits te behalen, het is niet echt 10 bits.

• ChojinZ
quote:
unfor schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:39:
[...]

Daarnaast word bij dit scherm ook een truukje uitgehaald om die 10 bits te behalen, het is niet echt 10 bits.
Zoiets vaags kon ik mij ook herinneren. Is volgens mij in dit topic ook al besproken. Kon echter niets meer vinden... O-)

• lethal pi
Wel jammer want dit model heeft dus wel een snellere response tijd (4ms). Weet iemand tot hoever je bij dit model wel kunt overklokken zonder frameskipping te krijgen? Zijn hier soms tests over gemaakt?

Ik ben nog een beetje huiverig omdat de input lag ook nogal hoog schijnt te liggen en je dit misschien wel met gamen merkt. Zou dit ook per model verschillen?

HiFi-Showcase Steam

• -The_Mask-
quote:
lethal pi schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:46:
Wel jammer want dit model heeft dus wel een snellere response tijd (4ms). Weet iemand tot hoever je bij dit model wel kunt overklokken zonder frameskipping te krijgen? Zijn hier soms tests over gemaakt?
Ja helemaal niks.

Intel Xeon X3440 @ 4GHz - Biostar Tpower I55 - 8GB RAM - HD7950 en HD6950 - 120GB Samsung 840 - Enermax Pro82+ 625W - Qnix QX2710 Evolution II
HP Elitebook 2540p, Core i7 L640, 2GB, 160GB Intel X18-M SSD, 12,1 inch 1280x800, Windows 8 Pro 64bit

• lethal pi
quote:
Helemaal niks overklokken of helemaal geen tests? :)

HiFi-Showcase Steam

• chaoscontrol
quote:
lethal pi schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:24:
[...]

Helemaal niks overklokken of helemaal geen tests? :)
max 60hz, daarna skippen

• ronalddus
De inputlag is ook een stuk hoger bij de multi input versie. Dat vermelden ze niet, maar is er wel. Stond in een van de tests die ik heb gelezen

• lethal pi
quote:
ronalddus schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:28:
De inputlag is ook een stuk hoger bij de multi input versie. Dat vermelden ze niet, maar is er wel. Stond in een van de tests die ik heb gelezen
Maar dat is toch raar want de response time is juist sneller. Namelijk 4ms ipv 8ms. Lijkt me stug dat dan de inputlag wel lager is. Is het niet zo dat dit geld voor het oude multi input model?

HiFi-Showcase Steam

• -Bas

-Bas

Jij leest dit toch?

Tja input lag/response time is hoger op het multi input model, zelfs op de nieuwe true10. Dit betekend niet dat je het hoeft te merken! Ik zelf heb de oudere variant met meerdere inputs en merk zelf niets van de input lag.

als je in de buurt woont kun je het zelf wel komen testen ;)

-Bas wijzigde deze reactie 03-07-2014 14:09 (16%)

• ChojinZ
quote:
lethal pi schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:46:

Ik ben nog een beetje huiverig omdat de input lag ook nogal hoog schijnt te liggen en je dit misschien wel met gamen merkt. Zou dit ook per model verschillen?
In princiepe hoeft dit geen probleem te zijn. Overclocken zorgt namelijk ook voor een snellere response tijd. 2 keer zoveel hz (120hz) levert in princiepe de helft aan response tijd (4ms) op.
quote:
lethal pi schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:47:
[...]

Maar dat is toch raar want de response time is juist sneller. Namelijk 4ms ipv 8ms. Lijkt me stug dat dan de inputlag wel lager is. Is het niet zo dat dit geld voor het oude multi input model?
Waarom is dat raar? Inputlag en responstijd staan in princiepe los van elkaar.

• lethal pi
Sorry, dat zal dan wel door mijn onwetendheid komen. Het klinkt in ieder geval zo raar omdat de resonse tijd beter is maar de inputlag slechter.

Overigens ben ik even van het idee afgestapt te willen upgraden. Ik wil namelijk wachten op de adaptive sync monitors. Of is er soms al iets bekend of deze Qnix monitors later te upgraden zijn met bv een firmware?

HiFi-Showcase Steam

• rainier15
Net douane papieren/rekening binnen gekregen... ¤116,01 ! !!!!
Dit is toch wel enorm veel hoger dan ik had verwacht. Gezien de reacties hier ging ik uit van een ¤50 tot ¤70.
Bedrag is als volgt verdeeld:

Invoerrechten : ¤38,22
BTW : ¤67,04
Voorschietkosten accijnzen en invoerrechten : ¤10,75

Is hier nog wat aan te doen/aan te vechten, of heb ik simpelweg domme pech gehad?

*Edit* FEDex heeft het geleverd, besteld via dreamseller (x-star)

rainier15 wijzigde deze reactie 22-07-2014 14:31 (8%)

• ChojinZ
quote:
rainier15 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:15:
Dit is toch wel enorm veel hoger dan ik had verwacht. Gezien de reacties hier ging ik uit van een ¤50 tot ¤70.

Is hier nog wat aan te doen/aan te vechten, of heb ik simpelweg domme pech gehad?
Damn... das wel hoog...
Heb zelf rond de 50 euro moeten betalen. Wie heeft hem geleverd? DHL?

• Ossi
  • Nu online
quote:

*Edit* FEDex heeft het geleverd, besteld via dreamseller (x-star)
Ik zou mijn papieren eens na moeten gaan, volgens mij heb ik geen invoerrechten hoeven betalen, dan kom je redelijk uit op het bedrag wat ik heb betaald. Ook via FedEx.
Mail ze eens, ik kreeg meestal een dag later antwoord op de vragen.

• -The_Mask-
quote:

Je kan het topic even doorlezen, maar volgens mij klopt het niet, invoerrecht hoort denk ik 0 euro te zijn. Beeldscherm was een dikke 300 euro incl. verzenden? Dan klopt de BTW wel, voorschietkosten zijn 'normaal'.

• chaoscontrol
Zou hier eens kunnen kijken:
http://gebruikstarief.douane.nl/

Maar volgens mij moet je over een HDMI monitor wel invoerrechten betalen omdat dit als TV gezien/gebruikt kan worden (?).

• rainier15
Het is alleen geen HDMI monitor.
De factuur van dreamseller geeft $319.90 (¤236,60) aan.
De douane geeft aan dat ze ¤273,- belasten.
De douane ziet het als een industrieel product en heft daar 14% invoerrechten op.
Daarna heffen ze op de 273 + invoerrechten + op een losse ¤8,-(??) de btw.
Deze ¤8 kan ik niet plaatsen.

Het is natuurlijk logisch en terecht dat je wat kosten betaald voor het inklaren e.d. Maar het is toch vele malen hoger als verwacht. Ook voor toekomstige bestellers iets om rekening mee te houden.

De monitor is het overigens wel meer dan waard, maar als echte gieriger hollander moet het natuurlijk zo goedkoop mogelijk ;)

rainier15 wijzigde deze reactie 22-07-2014 20:20 (5%)

• -The_Mask-
Klopt dus niet echt wat ze gedaan hebben, btw hoort een kleine 50 euro te zijn en dan dus nog zo'n 10 euro voorschietkosten. Je kan dus bezwaar maken, maar gelijk krijgen valt vast niet mee.

• rainier15
quote:
chaoscontrol schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:16:
Zou hier eens kunnen kijken:
http://gebruikstarief.douane.nl/

Maar volgens mij moet je over een HDMI monitor wel invoerrechten betalen omdat dit als TV gezien/gebruikt kan worden (?).
Dank voor deze link!!
Ze hebben als goederen code, een code opgegeven die een beeldscherm met kathodestraalbuis (crt) omschrijft. Hier hoort 14% invoerrechten vanuit derde landen op belast te worden. Op lcd schermen zit 0% vanuit derde landen. Vraag is alleen hoe ik ga bewijzen dat ik geen crt maar een lcd scherm heb ingevoerd..
Morgen maar een nette brief typen, en kijken of ik wat 'bewijzen' van de verpakking kan gebruiken.

Nogmaals dank voor de hulp!

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23-07 15:37

Camacha

omdat het kan

quote:
chaoscontrol schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:16:
Dat is raar, dan kan mijn stereotoren ook wel als televisie ingevoerd moeten worden omdat ik er het geluid van mijn televisie op af kan spelen. Hetzelfde geldt voor koptelefoons en noem maar op.

Dat bepalen wij wel.

• ChojinZ
quote:
-The_Mask- schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:02:
Klopt dus niet echt wat ze gedaan hebben, btw hoort een kleine 50 euro te zijn en dan dus nog zo'n 10 euro voorschietkosten. Je kan dus bezwaar maken, maar gelijk krijgen valt vast niet mee.
Nee, maar dat doet het zelden. Inklaring/invoerrechten berekening van de douane is natte vinger werk.
Dat zie je ook terug in dit topic. Meerdere tweakers die bij 1 en dezelfde seller een monitor kopen voor 1 en dezelfde prijs maar vervolgens zie je geen enkel bedrag aan invoerrechten wat gelijk is aan elkaar. 8)7

• jcvjcvjcvjcv
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08:13
Die btw en douaneheffingen zijn zo ondoorzichtig als de pest. Ik had een keer een doos met boeken (6% BTW, geen douaneheffingen) en één (educatieve) DVD (19% BTW). Eenmaal raden: het hele pakket is a 19% aangeslagen.

En ook bij het importeren van lenzen is het iedere keer anders: de ene keer wél de 6,7% dounarechten erbij; de andere keer weer niet.

• stin00
Dat is wel bizar veel douanekosten pff. Op mijn verpakking zat een sticker met iets als 'Douane value $ 100,-' en moest geloof ik ¤53 betalen in totaal.

Misschien toch maar even namailen en vragen hoe dit zit!

• chaoscontrol
quote:
Camacha schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 03:05:
[...]

Dat is raar, dan kan mijn stereotoren ook wel als televisie ingevoerd moeten worden omdat ik er het geluid van mijn televisie op af kan spelen. Hetzelfde geldt voor koptelefoons en noem maar op.
Het is uiteraard alleen van toepassing op schermen (met speakers?) met een HDMI aansluiting. ;)

Ter info: stond volgens mij elders ook in het topic, maar ik heb 65 euro moeten betalen voor 2 schermen.

chaoscontrol wijzigde deze reactie 23-07-2014 17:09 (12%)

• Plato112
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01:38

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ok, ik heb besloten dat ik ook maar een Qnix ga halen en dan dus de Dual DVI variant.

Ik heb ondertussen dit halve topic gelezen dus heb ik wel een redelijk idee wat ik kan verwachten. Nu weet ik daardoor dus dat de voet van die monitor waardeloos is en normaal zou ik dat niet zo erg vinden, maar we wonen in een erg oud huis en de vloer waarop het (ook gammele) bureau staat is van hout wat meegeeft als je eroverheen loopt. Dus elke keer dat ik opsta of iemand anders hier even langs loopt wiebelt de monitor. De huidige is een 22" Samsung met een redelijk voet en daarbij is het al redelijk irritant.
Nu heb ik gelezen dat een aantal de voet van een oude monitor met vesa mount hebben gebruikt. Die luxe heb ik helaas niet en dus moet ik opzoek naar een andere voet. Ik zag ergens een voet op amazon maar die is niet in hoogte verstelbaar.

Ik zoek dus een voet die ik via de vesa mount kan gebruiken, en minimaal kan tilten en in hoogte verstelbaar is. Ik dacht misschien kan ik ergens een defecte monitor opsporen zodat ik de voet daarvan kan gebruiken, maar dan moet ik dus modelnr's weten zodat ik gericht kan zoeken.
Heeft iemand een idee waar ik een goede voet kan kopen?
Of heb je zelf de voet van een oude monitor geroofd en zou je me dan het typenr. door kunnen geven zodat ik kan kijken of ik een defecte kan vinden?

Van stin00 weet ik dat hij de voet van de LG W2442PA-BF heeft gebruikt maar die kan ik helaas nergens defect vinden.

Speed limits are like herpes.

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 03:11

Thomg

Aww yiss

quote:
Misschien een muurbevestiging?

Zo doe ik het.
http://i.imgur.com/dd9BqOZ.jpg

Edit: Het ziet er niet zo stevig uit, maar het valt eigenlijk wel mee. Op deze manier schokt het scherm niet zo.

Thomg wijzigde deze reactie 23-07-2014 21:53 (42%)

Waarom een gigabyte 280X de beste 280X is die er is.

• unfor
  • Nu online
http://www.amazon.co.uk/D...6&keywords=vesa+mount

zoiets, kost je ook geen rib uit je lijf. :)

unfor wijzigde deze reactie 23-07-2014 21:59 (10%)

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

quote:
Bedankt voor de tip.

Dat was ik dus vergeten te vermelden.
Het bureau bestaat delen, waarbij ieder deel van het bureaublad een 1,5cm dik is en ong. 50x50cm is. Deze delen liggen in principe los in de verticale richting en schuif je als het ware in de poten. Ze worden dus alleen door de zwaartekracht op hun plaats gehouden. Het is dus allemaal was losjes en licht en daarom ben ik bang dat zo'n bevestiging met een flinke monitor het hele bureaublad meeneemt als het fout gaat.

Ik zal er nog eens over nadenken en wat testen, maar het liefst heb ik gewoon een losse poot zodat ik de monitor altijd makkelijk kan verplaatsen.
quote:
Thomg schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:44:
[...]

Misschien een muurbevestiging?

Zo doe ik het.
[afbeelding]

Edit: Het ziet er niet zo stevig uit, maar het valt eigenlijk wel mee. Op deze manier schokt het scherm niet zo.
Is inderdaad ideaal als ik de monitor niet zou willen verplaatsen en ik ben bang dat ik dit thuis niet verkocht krijg i.v.m. de benodigde gaten in de muur.
Ook bedankt voor de tip, maar deze had ik al wel in overweging gehad ;)

Plato112 wijzigde deze reactie 23-07-2014 22:16 (23%)

• jcvjcvjcvjcv
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08:13
quote:
stin00 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:29:
Dat is wel bizar veel douanekosten pff. Op mijn verpakking zat een sticker met iets als 'Douane value $ 100,-' en moest geloof ik ¤53 betalen in totaal.

Misschien toch maar even namailen en vragen hoe dit zit!
Omdat elke douanebeambte die er naar kijkt weet dat het ding meer dan $100 waard is...!?

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

quote:
Plato112 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:13:
[...]

Bedankt voor de tip.

Dat was ik dus vergeten te vermelden.
Het bureau bestaat delen, waarbij ieder deel van het bureaublad een 1,5cm dik is en ong. 50x50cm is. Deze delen liggen in principe los in de verticale richting en schuif je als het ware in de poten. Ze worden dus alleen door de zwaartekracht op hun plaats gehouden. Het is dus allemaal was losjes en licht en daarom ben ik bang dat zo'n bevestiging met een flinke monitor het hele bureaublad meeneemt als het fout gaat.

Ik zal er nog eens over nadenken en wat testen, maar het liefst heb ik gewoon een losse poot zodat ik de monitor altijd makkelijk kan verplaatsen.

[...]

Is inderdaad ideaal als ik de monitor niet zou willen verplaatsen en ik ben bang dat ik dit thuis niet verkocht krijg i.v.m. de benodigde gaten in de muur.
Ook bedankt voor de tip, maar deze had ik al wel in overweging gehad ;)
Ik ben er inmiddels achter via overclock.net dat HP veel steunen gebruikt die eigenlijk standaard al VESA ondersteunen al wordt daar niet mee geadverteerd. Ik heb al een defecte monitor gevonden die wellicht in aanmerking komt, nu hopen dat de verkoper ook wil verzenden.

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Populair: Desktops Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Games Apple Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013