Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• svenk91
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02-09 01:06
quote:
TRNSLN schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:23:
Misschien handig om te weten, ook met de ROM van Peter kun je in CWM belanden door je uitgeschakelde tablet aan te zetten door Menu/Opties button en aan/uit knop ingedrukt te houden. Heb je hele ADB niet nodig...
Via adb recovery in komen lukte niet met mijn tablet. Dit gaat achter prima :) Moet ze wel een tijdje ingedrukt houden terwijl je een zwart scherm hebt.

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 26-04 15:38
quote:
TRNSLN schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:12:
Het is me gelukt om CM9 te installeren op mijn Q-Ware Tablet Pro3 7". Ik heb de instructies van deze website gevolgd:

http://androidforums.com/...9-based-18-06-2012-a.html

Hij draait als een trein!
Kick ass, dank je wel voor deze tip die toch zomaar ineens uit de lucht komt vallen (is jou post nu niet de eerste werkende CyanogenMOD link voor de Pro3 7")?!

Mijn mini-review na uur gebruik, op basis van de dingen die nog wel eens niet werken:
- Installatie heel eenvoudig, als je PeterRom 0804 al hebt is het reboot naar recovery, alles wipen, en 2 zipfiles installeren, verder geen gotcha's of extra stappen, ik was binnen 10 minuten klaar). Zelfs /mnt/sdcard blijft bewaard als PeterROM je basis is.
- Wifi, rotatie, locatie, camera, adb werkt allemaal prima. Nederlandse taal aanwezig. Google Play is er meteen, maps installeert zonder problemen alle andere apps staan ook in play (ooit ontbraken nog wel eens buienradar, tweaker, nu.nl, maar die zijn er allen).
- Root-toegang standaard, su-app ook al geinstalleerd. Verder dus Cyanogenmod en apex launcher.
- Hiden bar werkt ietsje anders, maar voor mij is dit eigenlijk de beste oplossing: Er is een togglebar app die dat gewoon globaal bar wel of niet laat zien, auto-hide werkt voor mij niet.
- Ik zie geen geluid lag in MX Player bij een mp4 video file.
- Geprobeerde apps naast bovenstaande: cifsmanager, vk.nl, world of goo angry bird temple run brave opera mobile instapaper mobo player (die wel wat lag).

Werkt alles perfect?: Chrome en Dead Space werken nog steeds niet, maar goed die heb ik nog nooit zien werken. De launcher voelt wat langzaam aan, rest apps niet, maar ook zeker niet sneller. Er is een prestaties sectie in de instellingen, daar ben ik verder niet aan geweest. Ik vind de volumeknoppen in de systeembalk lelijk (die kunnen vast wel uit).

Aanrader? Ja, nogmaals bedankt voor deze tip TRNSLN!! Of je er nu echt wat aan hebt weet ik niet zeker, maar ik blijf wel even op deze mod. Alles werkt, installatie is eenvoudig (aangezien volgens mij de meesten hier op PeterROM 0804 zitten, *of* wel weten hoe ze CWM moeten installeren), en het voelt erg af aan na kort gebruik.

• Hoodlum77
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 01-09 15:39
Ik heb de qware 9,7 slim line voor mijn zoontje gekocht. Nu blijft dat ding vaak hangen en reageert niet altijd leer soepel.

Ik zou dus graag een custom rom erop willen zetten. Het zal waarschijnlijk de Cm9 worden.

De instructies van het installeren van de rom vanuit CWM zijn helder.

Enige is dat ik niet helemaal begrijp hoe ik de CWM op de tablet krijg. Ik heb adb.exe op min laptop(ivm het rooten van mijn One X)

ook heb ik 9,7-IPS-CWM.zip op de laptop. Kan iemand me de instructies vertellen hoe nu verder?

Asus A8R MVP Radeon X200 - AMD Opteron 146 - Sapphire GTO2 - Corsair XMS 3200 c2 - 2x WD caviar Sata2 raid0

• antidote
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 02-09 00:07
@Hoodlum: zie m'n post van gisteren, met een link naar een stappenplan voor installeren van cwm en cm9. Voor cwm heb je de bestanden en Root explorer (of vergelijkbaar programma) nodig, kan zonder adb.

• mistercheese
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 29-03-2013
edit*

mistercheese wijzigde deze reactie 24-06-2012 19:02 (99%)

• TRNSLN
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 01-08-2013
Ik heb vanochtend laatste update ontvangen van CyanogenMod 9 (cm9_nightly_20120624.zip). Gelijk ge´nstalleerd. Werkt nog stabieler!

Q-Ware Tablet Pro 3 7"

• sner
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 09-04 13:13
hÚ, zie een aanbieding van GAMMA, DIFRNCE 9,7" tablet.
Is deze niet (grotendeels ) identiek aan QWARE of Cherry???

specs:
*Resolutie 1024x768 pixels.
*8 GB intern geheugen, 1 GB werkgeheugen.
*Rockchip A8 1 GHz processor.
*Micro SD kaartslot (max. 32 GB), USB 2.0, earphone jack.
*Wi-Fi: 802.11b/g/n.
*G-sensor.

• exelletor
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-07 01:11
quote:
sner schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:45:
hÚ, zie een aanbieding van GAMMA, DIFRNCE 9,7" tablet.
Is deze niet (grotendeels ) identiek aan QWARE of Cherry???

specs:
*Resolutie 1024x768 pixels.
*8 GB intern geheugen, 1 GB werkgeheugen.
*Rockchip A8 1 GHz processor.
*Micro SD kaartslot (max. 32 GB), USB 2.0, earphone jack.
*Wi-Fi: 802.11b/g/n.
*G-sensor.
Rockchip CPU heeft wat slechtere GPU prestaties.

• Batje4
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14-08 11:30
quote:
Batje4 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:10:
Leo1010 en SopSop, dank voor de feedback. Ik zal me eens verdiepen in Peter's werk. Zal dit weekeinde worden denk ik.
En zo geschiedde. Vrijdagavond de ROM van Peter ingeladen. Als volkomen noob heb ik de handleiding van Qware gebruikt, die is erg straightforward en met de plaatjes erbij (jawel) kom je er in een minuut of 10 wel uit.

Met de ROM van Peter zijn de spontane WIFI reboots bijna weg. Bijna, want ik heb nog verschillende momenten dat de pro3 7' spontaan reboot. Dat komt opmerkelijk vaak voor als ik de default browser gebruik. Ik zal Opera eens een kans geven.

Voorlopig best tevreden met dit instapmodel. Dank aan Peter, je ROM is een echte verbetering. Drop een mail als je middelen nodig hebt, dat is het me zeker waard.

En dank aan Leo1010 en SopSop voor jullie beider advies.

Het is vast wel mooi weer buiten.

• Hoodlum77
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 01-09 15:39
@antidote Thanx het is gelukt. Ik heb het overigens via het bat bestand gedaan, welke in de zip verpakt zat. Daarna eitje.

Wat een verschil maakt CM9 tov originele rom.
Het voelt als een andere, snellere, tablet.

Helemaal top. Moest alleen de camera zip, via update me app flashen om de back camera te kunnen gebruiken.

Asus A8R MVP Radeon X200 - AMD Opteron 146 - Sapphire GTO2 - Corsair XMS 3200 c2 - 2x WD caviar Sata2 raid0

• Smash
  • Laatst online: 25-07 22:26
Heeft iemand anders ook problemen met het benaderen van de interne storage via USB met de nieuwste CM9 versies?

• TRNSLN
quote:
Smash schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:12:
Heeft iemand anders ook problemen met het benaderen van de interne storage via USB met de nieuwste CM9 versies?
Ik heb de CM9 er weer van afgehaald. Aanleiding was niet het probleem wat jij hierboven beschreef maar dat ik nadat ik het scherm heb uit gedaan raar geluid hoorde vanuit de speaker. Een soort ruis en dat hield niet op ook als ik het scherm weer had aangezet. Ik denk dat er toch een soort instabiliteit is ook als je momo9 compatibiliteit hebt ge´nstalleerd.

Ik ben terug naar de ROM van Peter. Jammer dat Peter er niet meer door kan gaan met het uitbreiden van deze ROM.

Q-Ware Tablet Pro 3 7"

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hm, raar. Mijn tablet's touchscreen reageert ineens nergens meer op. Toetsen prima, maar touchscreen :N. Eerst ff een keer gereset, maar dat maakte geen verchil.
Vanavond ff kijken of een ROM-update helpt, en zo niet, dan maar retour. :/

Nomen nescio

• bbgt08
  • Laatst online: 24-09-2013
Tablet aanbieding van Aldi al gezien?
(Ook een WiFI repeater)

bbgt08 wijzigde deze reactie 25-06-2012 18:40 (25%)

• mvkdev
  • Laatst online: 26-03 20:34
quote:
Brabo-Joossie schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:33:
Hm, raar. Mijn tablet's touchscreen reageert ineens nergens meer op. Toetsen prima, maar touchscreen :N. Eerst ff een keer gereset, maar dat maakte geen verchil.
Vanavond ff kijken of een ROM-update helpt, en zo niet, dan maar retour. :/
Welk tablet? > ik had dat ook met mijne, toen maar is ff schoongemaakt op mn tshirt ... even over je buik wrijven met dat ding.. (en echt, hij was niet smerig, zaten alleen wat vingers op)

deed het vervolgens weer als een trein, even helemaal uitschakelen daarvoor/daarna ; ).

• quicksnack
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-07 19:07
Ik heb gisteravond ook cd CM9 op mijn tablet ge´nstalleerd (Qware Pro3 7") en heb hiervoor de volgende bestanden gebruikt:

CyanBook_v0.3 : CyanBook_V0.3.zip
Gapps :http://www.mediafire.com/download.php?2sdq3naw8dvl24g

Dit allemaal volgens: http://androidforums.com/...9-based-18-06-2012-a.html

Nu heb ik het probleem dat de agenda niet wil synchroniseren met Googles Calender.

Als account is wel mijn gmail account ingesteld maar er wordt niets opgehaald. Iemand een idee ?

quicksnack wijzigde deze reactie 25-06-2012 20:07 (14%)

• Smash
  • Laatst online: 25-07 22:26
Net alle versies getest, cm9_nightly_20120607 is de laatste versie op de 9,7" waarbij USB storage normaal werkt zonder na een x aantal seconde weg te vallen.

Zou iemand hier een fix voor kunnen tweaken?

• SanderBos
quote:
quicksnack schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:06:
Ik heb gisteravond ook cd CM9 op mijn tablet ge´nstalleerd (Qware Pro3 7") en heb hiervoor de volgende bestanden gebruikt:

CyanBook_v0.3 : CyanBook_V0.3.zip
Gapps :http://www.mediafire.com/download.php?2sdq3naw8dvl24g

Nu heb ik het probleem dat de agenda niet wil synchroniseren met Googles Calender.

Als account is wel mijn gmail account ingesteld maar er wordt niets opgehaald. Iemand een idee ?
Ik draai ook dat, en het werkte bij mij ook niet. Maar uiteindelijk heb ik het nu toch aan de praat, maar wel met heel veel geknoei. Ik weet nu ook niet precies wat ik heb gedaan, en probleem daarbij is dat ik ook niet goed naar mijn agenda's keek (ik gebruik geen Google calendar, maar vind het leuk om wat te klooien), dus ik weet niet wanneer het nu precies begon te werken.

Anyway, heb je al geprobeerd:
1 - Of bij Instellingen|Accounts en synchronisatie|Google account je wel Agenda synchroniseren aan hebt staan? Want dat moet het doel zijn, en misschien kan het wel direct (die optie staat er dus niet altijd)?
2 - Toen heb ik https://ohsocool.org/aino...s_Fixer_Calendar_Sync.zip geinstalleerd via CWM. Je kunt gewoon kijken wat dit script doet door de files te openen, hij herschrijft 1 config file). Ik denk nu achteraf dat dit werkte, dat ik toen de account kon synchroniseren via wat hierboven staat. Maar ik had maar 1 agenda-item en die was niet zichtbaar in de default view....
3 - Vervolgens heb ik http://www.mediafire.com/?7qb69gaw7vnezy6 geinstalleerd, ook weer via CWM (cache en onder advanced dalvik cache gecleared, maar hoefde dus geen factory reset te doen)., dat is versie 4.0.3 van de calendar, maar ook van wat andere apps helaas. En daarna kreeg ik het dus zeker werkend, want het werkt nu (en ik kan ook nog gmail gebruiken en app vanuit play installeren).

Ik zou als je maar desperate genoeg bent de bovenstaande stappen proberen, met steeds focus om die checkbox zichtbaar te maken in de account synchronisatie instellingen. Maar garantie tot de deur vanzelfsprekend, links is allemaal wat ik in forums heb gevonden.

Installatie via cwm is dus files neerzetten op /mnt/extsd, en dan vanuit terminal emulator app op tablet eerst commando su te doen en dan commando reboot-recovery.sh en in CWM menu install zip. Althans, dat was het enige wat mij lukte, snap niet hoe je via adb root commando kan doen.

• mistercheese
quote:
Smash schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:44:
Net alle versies getest, cm9_nightly_20120607 is de laatste versie op de 9,7" waarbij USB storage normaal werkt zonder na een x aantal seconde weg te vallen.

Zou iemand hier een fix voor kunnen tweaken?
installeer Dual Mount SD http://dl.dropbox.com/u/2889810/apps/d323.apk

open het en vink auto mount aan.. noooooit meer problemen

• dannyvdb1997
  • Laatst online: 16:12
Hallo,

Mijn vriend heeft een cherry pc677, maar in de TS staat een custom rom voor de m667. Kan ik deze er dan op zetten?

Gr.

iPad Air 16gb Space Grey - iPhone 4s 16gb - Windows 8.1 Pro - Mac OS X 10.9 (Apple MacBook Pro Retina mid 2014, 13 inch, 2,6 gHZ (turbo 3,1 gHZ) Intel Core i5, SSD 256gb, 8gb geheugen)

• quicksnack
  • Laatst online: 25-07 19:07
quote:
SanderBos schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:07:
[...]

2 - Toen heb ik https://ohsocool.org/aino...s_Fixer_Calendar_Sync.zip geinstalleerd via CWM. Je kunt gewoon kijken wat dit script doet door de files te openen, hij herschrijft 1 config file). Ik denk nu achteraf dat dit werkte, dat ik toen de account kon synchroniseren via wat hierboven staat. Maar ik had maar 1 agenda-item en die was niet zichtbaar in de default view....
3 - Vervolgens heb ik http://www.mediafire.com/?7qb69gaw7vnezy6 geinstalleerd, ook weer via CWM (cache en onder advanced dalvik cache gecleared, maar hoefde dus geen factory reset te doen)., dat is versie 4.0.3 van de calendar, maar ook van wat andere apps helaas. En daarna kreeg ik het dus zeker werkend, want het werkt nu (en ik kan ook nog gmail gebruiken en app vanuit play installeren).
Nou, ik ben niet zo snel desperate maar ik gebruik wel graag de kennis van anderen. Zo heb ik dus ook Google agenda werkend gekregen door stap 2 en 3 uit te voeren. Alleen stap 2 werkte niet.
Ik heb verder nog niet veel tijd gehad om te controleren wat er verder nog veranderd is maar zoals het nu lijkt lijkt het allemaal stabiel te werken. Heel erg bedankt voor je informatie !

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 02-09 10:38

Damian

Insane Obtrusion

ugh, heeft iemand een snelle link naar de laatste custom rom van Peter?

Die links in het TS doen het niet of zijn traaaaag!

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:32
Suggesties voor een filehost? Als je even geduld hebt kan ik hem wel opnieuw uploaden.
quote:
dannyvdb1997 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:05:
Hallo,

Mijn vriend heeft een cherry pc677, maar in de TS staat een custom rom voor de m667. Kan ik deze er dan op zetten?

Gr.
Dat lijkt me dezelfde :)

Petervanakelyen wijzigde deze reactie 26-06-2012 22:20 (61%)

Somewhere in Texas... there's a village missing an idiot.

• mwieggers
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21-08 15:48
quote:
quicksnack schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:31:
[...]

Nou, ik ben niet zo snel desperate maar ik gebruik wel graag de kennis van anderen. Zo heb ik dus ook Google agenda werkend gekregen door stap 2 en 3 uit te voeren. Alleen stap 2 werkte niet.
Ik heb verder nog niet veel tijd gehad om te controleren wat er verder nog veranderd is maar zoals het nu lijkt lijkt het allemaal stabiel te werken. Heel erg bedankt voor je informatie !
Bij mij hetzelfde. Volgens mij doet alleen bestand 3 ertoe

• umit1981
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21-11-2012
Is er een verschil met de wifi ontvangst tussen de 9.7 van qware en de 9.7 van kruidvat?

Ik begrijp dat ze hetzelfde zijn, maar uitgaande van de qware pro 3 is de wifi uitstekend. Dus zou dat ook voor de 9.7 gelden? iemand idee?

Mvg.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik kan niet zeggen dat ik de WiFi prestaties van mijn 9,7" Kruidvat Cherry onder de maat vind. Hij heeft een gevoeligheid die vergelijkbaar is met die van mijn HTC Flyer.

Die twee doen het veel beter dan mijn allereerste Viewsonic Viewpad 7. Die ziet alleen maar mijn eigen netwerken en niet die van de buren en heeft moeite om het contact in stand te houden.

• Petervanakelyen
Volgens de aankondiging van Jelly Bean zijn er de nodige prestatieverbeteringen doorgevoerd, iets wat op deze tablets zeker en vast van pas komt. Ik zal binnenkort als de source uit is (ook al is het zonder tablet) eens een poging wagen :)

• SanderBos
Hee, verrek, Chrome is out of beta, en hij doet het zelfs (met Cyanbook 0.3 op Pro3 7").
Dus goed nieuws via Google I/O.

• drs.titulaer
  • Laatst online: 01-09 15:59
quote:
SanderBos schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:08:
Hee, verrek, Chrome is out of beta, en hij doet het zelfs (met Cyanbook 0.3 op Pro3 7").
Dus goed nieuws via Google I/O.
Bedankt voor de tip!! Werkt nu ook op de Peter rom trouwens.

De wondere wereld van de micro-electonica

• bbgt08
Ben aan het experimenteren met de Airdroid App tussen QW TB-9718 (Pro 3 9.7") en mijn laptop.
De wifi accounts moeten absoluut wel gelijk zijn (geen gast-acct met hoofdacct).
Werkt beste met via Google Chrome browser op laptop.
Nu bekijken wat voor plussen er aan deze verbinding zitten...

• dannyvdb1997
Zal Qware ook komen met de update naar Jelly Bean? Of kunnen de tablets dat niet aan?

iPad Air 16gb Space Grey - iPhone 4s 16gb - Windows 8.1 Pro - Mac OS X 10.9 (Apple MacBook Pro Retina mid 2014, 13 inch, 2,6 gHZ (turbo 3,1 gHZ) Intel Core i5, SSD 256gb, 8gb geheugen)

• pa3fat
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-08 20:18
Algemeen vraagje.

Heb Flash geinstalleerd, echter zowel bij Chrome, Dolphin en de standaard browser blijkt dat websites met flash gebruik toch melden dat ik Flash moet installeren.

Iemand hier een oplossing voor?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=29590&sid=27110

• Petervanakelyen
quote:
dannyvdb1997 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:44:
Zal Qware ook komen met de update naar Jelly Bean? Of kunnen de tablets dat niet aan?
De tablets kunnen dat prima aan, maar ik denk niet dat Qware met een update zal aankomen.
quote:
pa3fat schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:00:
Algemeen vraagje.

Heb Flash geinstalleerd, echter zowel bij Chrome, Dolphin en de standaard browser blijkt dat websites met flash gebruik toch melden dat ik Flash moet installeren.

Iemand hier een oplossing voor?
Niet alle websites met Flash werken met Flash voor Android. Probeer het eens met een website zoals http://speedtest.ziggo.nl/, die zou wel moeten werken :)

Petervanakelyen wijzigde deze reactie 29-06-2012 13:33 (3%)

• dannyvdb1997
quote:
Petervanakelyen schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:32:
[...]

De tablets kunnen dat prima aan, maar ik denk niet dat Qware met een update zal aankomen.

[...]

Niet alle websites met Flash werken met Flash voor Android. Probeer het eens met een website zoals http://speedtest.ziggo.nl/, die zou wel moeten werken :)
Oke, dus waarschijnlijk krijg ik dan geen 4.1 op m'n tablet, of misschien komt dat ployer met een update of is die kans ook klein? Heb inmiddels ook al een mailtje naar qware gestuurd.

dannyvdb1997 wijzigde deze reactie 29-06-2012 14:15 (4%)

• mistercheese
christian troy zal zodra de source vrijgegeven is gelijk gaan compilen... (denk ik)

• Eboman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 21:56

Eboman

Canon 450d 50mm1.8 18-200iS

pssst @msatter DSLR controller werkt met de CM9 nightly's en de momo9 patch.. :P

Consoles: NDS Lite, Wii
Phone: Apple IPhone 4s, HTC Desire S
Mediaspeler: HDX-1000 (CF ->PCH A-110)
Tablet: iPad 2.4

• Tabbie
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:46
quote:
Hoodlum77 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:29:
@antidote Thanx het is gelukt. Ik heb het overigens via het bat bestand gedaan, welke in de zip verpakt zat. Daarna eitje.

Wat een verschil maakt CM9 tov originele rom.
Het voelt als een andere, snellere, tablet.

Helemaal top. Moest alleen de camera zip, via update me app flashen om de back camera te kunnen gebruiken.
Ik heb de camera zip ook gebruikt, maar de back camera doet het nog steeds niet, zie ik wat over het hoofd?

• KoffieAnanas
  • Laatst online: 21:19
quote:
Was al eerder vermeld, en heeft ook al op de frontpage gestaan. nieuws: Aldi legt zaterdag nieuwe 9,7"-tablet in de winkel

Algemene conclusie is toch wel dat het te weinig bang for bucks is, zeker voor een medion. Je hebt naar mijn inziens 2 soorten afnemers van tablet (kort door de bocht genomen dan). Of het huis-tuin-en-keuken publiek, en die zijn goed af met een 9.7" Intertoys of Kruidvat tablet van 150 tot 200 euro. De medion tablet biedt niks meer voor dit publiek. Een GPS of FM tuner zal toch niet gebruikt worden, laat staan 'subwoofers'.... Op een enkeling na wellicht. En de tablet biedt te weinig specs voor de meer serieuze gebruikers. Die wil toch wat meer voorop lopen wat betreft hardware. En dan wil je niet met een scherm rondlopen dat ook in een Intertoys tablet zit. Of met een goedkopere chipset, en met slechts 1 GPU. Ze hadden beter 2 tablets kunnen ontwikkelen. Eentje die max 169 euro kost, en eentje die max 349 euro kost en betere specs biedt dan de Asas transformer (pad) of Samsung Galaxy 2.

• TukkerXL
  • Laatst online: 05-07-2012
Ik geef het toe: Ik ben een Noob met Android. Ik heb zelfs geen smartphone. :+ :+

Mijn zoontje heeft de Qware 9,7" 7918 Slim. Geen Firmware updates. :)
Die vind ik trouwens ook niet op de Qware site waar ze volgens de gebruiksaanwijzing zouden moeten staan. :(
Regelmatig werkt Touch niet of heel traag. Na afsluiten/nieuw starten is alles weer in orde. :'(

Ik heb een hele avond zitten zoeken en Googlen, maar ik krijg de info niet bij elkaar. En aangezien ik de tablet hiermee schijn te kunnen slopen wil ik eerst alles gedownload hebben en klaar hebben liggen voordat ik hieraan begin.

Ik heb dus de volgende vragen:
1) Is dit met een firmware update op te lossen? Zo ja, waar vindt ik die.
2) Is een CustomRom hetzelfde als andere firmware?
3) Kan ik met zo'n ROM het probleem oplossen?
4) Hoe krijg ik zo'n ROM op de Tablet. Volgens de header moet dat met CWM, ik kan echter geen handleiding vinden hoe ik CWM op de Tablet krijg: als ik al wat vind is het voor de 7" en 10".Links naar ROMS zoals uit de Header geven een hele lijst. Welke moet ik hebben? De CyanoGen heeft ook een hele lijst, Q-Ware, Cherry en Momo staan er niet bij. Welke moet ik hebben?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Bas

TukkerXL wijzigde deze reactie 30-06-2012 21:37 (27%)
Reden: Tekst verbeterd. Smiley's toegevoegd

• Wwwillem
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Zou kunnen dat een custom rom dat probleem oplost, maar weet niet zeker. Een custom rom is hetzelfde als 'andere firmware'.

CWM installeer je door het batch bestandje (.bat) uit de zip te draaien met je tablet aangesloten (in debug modus, zie settings als dit nog niet aan staat). Hoe je CM9 installeert staat hier, het topic van de maker van de rom. Volg de instructies daar. Als daarna je touchscreen niet werkt probeer dan de fix uit de TS. Succes

(De link naar de CM9 download in de TS is verkeerd btw, moet dit zijn:
http://www.androidfilehos...opers/christiantroy/roms/
Of misschien is een link naar de thread nuttiger:
http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/
Voor de topic starters)

• TyronIAM
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 24-05-2013
Hoi mede-tableteigenaren,

Heb vorige week de Qware Tablet PC Pro 3 7 inch gekocht en ben sindsdien jullie mooie clubje aan het volgen. Wilde registreren om mezelf in de vorderingen te mengen en tegelijkertijd wat vragen te stellen. Ben overigens super tevreden met het tablet. Wist helemaal niet dat er zoveel mogelijk was.

Na een week heb ik besloten wat spellen te installeren (de tablet is nog helemaal standaard) en helaas moet m'n tabletje nu aan snelheid inboeten. ;( Ik heb zo'n hele mooie (en dure) 32GB SDHC kaart gekocht, maar ik kwam er al achter dat ik buiten een paar torrents er niet veel mee kon doen :X

Nu zag ik dat jullie met custom firmware bezig waren en dat die allerlei voordelen ten opzichte van de originele firmware zouden hebben. Uit de beschrijving begreep ik dat met de custom rom mogelijk was om apps op de extSD in plaats van de intSD te plaatsen, maar is dit ook echt zo? En komt dat de snelheid van het tablet dan ook ten goede? Ik had totdat ik spelletjes installeerde eigenlijk geen slowdowns, dus uit voorzorg heb ik ze allemaal maar weggepleurd. Toch wil ik wel wat leuke apps op m'n tablet. Het is niet dat ik 30GB aan films of muziek zal plaatsen ;)

Aangezien ik af en toe wat stukjes schrijf zou ik graag een toetsenbordje op m'n tablet aansluiten. Ik heb nu een gewoon USB toetsenbord, en dat werkt perfect. Maar het is niet erg portable. :9 En alle kleine draagbare toetsenbordjes zijn wireless met Bluetooth. Nu begreep ik dat de custom rom het mogelijk maakt om een BT USB Dongle aan de tablet te hangen? Dat zou geweldig zijn. Anders ben ik toch toegewezen aan een draagbaar draadtoetsenbord..

http://www.saake-shop.nl/simg/webshop_images/Toetsenbord2.jpg
Zoiets bv.?

Als iemand mij hier wat meer antwoord over kan geven, zou dat geweldig zijn. :P Ik ben best bereid om de stap naar firmware flashen te nemen, maar wil toch ook zeker weten wat ik doe. Verder heel tof dat jullie zo diehard met dit tablet bezig zijn, ik vind het een geweldig beestje. _/-\o_

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

quote:
mvkdev schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:50:
[...]

Welk tablet? > ik had dat ook met mijne, toen maar is ff schoongemaakt op mn tshirt ... even over je buik wrijven met dat ding.. (en echt, hij was niet smerig, zaten alleen wat vingers op)

deed het vervolgens weer als een trein, even helemaal uitschakelen daarvoor/daarna ; ).
Late reactie, maar dit hielp inderdaad zowaar. Wel vreemd, het is ondertussen nog een keer gebeurd (en ook toen hielp goed poetsen weer). Vond het al raar, en ik was al aan het bedenken om maar eens terug te gaan naar Intertoys, totdat m'n lieve mammie mijn tabletje uit haar vingers liet kletsen. ;(

Scherm is gebarsten, maar hij doet het wel nog. Opgegeven aan de verzekering, en die maken geld over voor een nieuwe. Dus deze dan maar naar m'n pa, kan ie ook ff spelen, en ik ga aan een verse. Morgen ff naar Intertoys.

Nomen nescio

• Smarron
  • Registratie: oktober 2000

Smarron

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

10K!

Ik heb de 9" Pro3 hier weer liggen van mijn oom. Hij blijft hangen bij het Android (tekst) scherm. Al tig keer uit en aan gedaan, maar hij boot gewoon niet door zo lijkt het. Kent iemand dit probleem en kan ik dit verhelpen zonder alles opnieuw te moeten installeren ?

Ik had een maandje geleden de officiele ICS update erop gezet, daarvoor hebben ze er nooit wat mee gehad (GB).

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Asus MemoPad HD7=- -=Asus Transformer TF101=- -=Samsung Galaxy S4=- -=Nikon D5100=-

• Petervanakelyen
Kan aan alles liggen. Heb je nog toegang met adb? In dat geval kan je d.m.v. logcat wellicht vinden waarop hij bootloopt.

• mistercheese
gewoon opnieuw flashen

• jjurjen
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14-08 11:54
quote:
Brabo-Joossie schreef op zondag 01 juli 2012 @ 09:13:
[...]

.... totdat m'n lieve mammie mijn tabletje uit haar vingers liet kletsen. ;(

Scherm is gebarsten, maar hij doet het wel nog. Opgegeven aan de verzekering, en die maken geld over voor een nieuwe. Dus deze dan maar naar m'n pa, kan ie ook ff spelen, en ik ga aan een verse. Morgen ff naar Intertoys.
Goh, heb in mijn leven zoveel uit mijn handen laten vallen, gebroken verloren etc. Nooit een haar op mijn hoofd 8)7 die eraan heeft gedacht het door anderen te laten vergoeden.

Is dat omdat ik zo dom ben of gewoon niet goed op de hoogte waar verzekeringen toe dienen ?

Zeg je dan "mijn moeder liet tab vallen" of "heb tab van mijn zoon laten vallen" ?

Of kleed je het anders in ?

Wil graag weten, zodat ik e.v. keer als ik weer eens iets breek hoe ik te werk dien te gaan.

Bedankt alvast.

• TRNSLN
Ik heb bootanimation van CM9 compitable gemaakt voor onze tablets. Het bestand is hier te downloaden:
http://www.mediafire.com/?y23n4ahj82n4oap

(Met een root explorer ga naar /system/media vervang het bootanimation.zip met die van boven)

Q-Ware Tablet Pro 3 7"

• Smarron

Smarron

10K!

quote:
Petervanakelyen schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:56:
Kan aan alles liggen. Heb je nog toegang met adb? In dat geval kan je d.m.v. logcat wellicht vinden waarop hij bootloopt.
Ik verwacht het wel, maar nog niet geprobeerd. Maar mocht ik wat vinden via bijv. logcat, hoe los ik dat dan op, heb daar echt 0,0 verstand van.

Ik denk dat ik hem maar opnieuw flash, er stond gelukkig weinig interessants op. Is wel het snelste.

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Asus MemoPad HD7=- -=Asus Transformer TF101=- -=Samsung Galaxy S4=- -=Nikon D5100=-

• augustus
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 12:17

augustus

Take 6

Trekpleister heeft volgens mij 'onze' tablets in de aanbieding voor 80 en 130 euro ...of zijn het totaal andere apparaten: Cortex, 1GB, 8GB?

Ik heb mijn 7" gister bijna tegen de muur gegooid, vanwege de traagheid bij het browsen: minuten wachten voor een klein berichtje in een krant. :( En ja: ik heb meerdere browsers geprobeerd. Dan werkt een in mijn ogen essentiele funktie niet correct. Ergerlijk. (Mijn Samsung Gio is ook zo traag).

• TukkerXL
:*) @WWWillem: bedankt voor de hulp. Ik ben nu verder, heb echter nog 1 probleem. :'(

1) Mijn PC met Windows 7 ziet de Tablet (9,7"Slim/QW TB-9718) nu (USB driver werd niet compleet ge´nstalleerd, installatie van PDAnet loste dat op: PDAnet-Link
2) Daarna heb ik de 9,7" IPS van CWM kunnen installeren: uit deze download: CWM 9,7 IPS-Link volgens deze handleiding: handleiding CWM installeren Link
3) Vervolgens lukte het om de meest recente CM9 te installeren: CM9-Link
4) Touch werkte niet dus de Patch ge´nstalleerd: Touch-fix Link
5) Touch werkte nog steeds niet, dus de Compatibiliteit voor 907c ge´nstalleerd: 907c compatibiliteit Link
6) Het tablet doet het nu, nog geen uitval van touch gehad.
_/-\o_

De Uitdaging die ik nu heb: Play denkt dat er nog steeds Apps op het tablet ge´nstalleerd zijn, deze kan ik echter niet verwijderen, installeren wil echter ook niet. Op de Tablet zijn er geen "Snelkoppelingen" voor de gedownloade Apps die ik naar het scherm kan slepen. :(
- Heb ik iets vergeten te wissen bij de installatie? 8)7
- Of kan ik dit op een andere manier wissen, zodat ik met een schone lei kan beginnen? :?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp

• gandyman
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 01-09 21:03
quote:
augustus schreef op maandag 02 juli 2012 @ 07:35:

Ik heb mijn 7" gister bijna tegen de muur gegooid, vanwege de traagheid bij het browsen: minuten wachten voor een klein berichtje in een krant. :( En ja: ik heb meerdere browsers geprobeerd. Dan werkt een in mijn ogen essentiele funktie niet correct. Ergerlijk. (Mijn Samsung Gio is ook zo traag).
Koop eens een goede wireles router of Accespoint ?
Bijv. een Senau !

• Wwwillem
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
quote:
TukkerXL schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:43:
De Uitdaging die ik nu heb: Play denkt dat er nog steeds Apps op het tablet ge´nstalleerd zijn, deze kan ik echter niet verwijderen, installeren wil echter ook niet. Op de Tablet zijn er geen "Snelkoppelingen" voor de gedownloade Apps die ik naar het scherm kan slepen. :(
- Heb ik iets vergeten te wissen bij de installatie? 8)7
- Of kan ik dit op een andere manier wissen, zodat ik met een schone lei kan beginnen? :?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp
Goed bezig! Probeer eens een random app te installeren uit de market en kijk dan of er nog steeds apps zijn die onterecht op 'geinstalleerd' staan. Anders zou je even kunnen proberen om .android_secure en .data te wissen van je sdcard. Of de data clearen van de play store (in settings -> apps). Ik weet het anders ook niet, je zou wel bv titanium backup of rom toolbox kunnen proberen, die hebben features om de market te repareren.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

quote:
TukkerXL schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:43:
Een factory reset vanuit Android zelf doen?

• Eboman

Eboman

ik heb nu de funbook en de originele CM9 versie voor de qware geprobeerd (waarbij de funbook stabieler is bij mij). Maar alleen in google maps lijkt locatie te werken, bv in earth staat er wachten op locatie maar deze komt niet. Iemand dit probleem ook en misschien een oplossing ?

nog handig voor de mensen met een grote externe kaart:
http://funbook.gizmolord....apping-sd-card-and-extsd/

Eboman wijzigde deze reactie 02-07-2012 15:48 (21%)

• Patabaron_Krabs
  • Laatst online: 14-07-2012
[b]Hallo, ik heb een Qware tablet pro 3 7 inch en ik heb er ICS op.
als ik het aandeed kwam de logo van Qware en dan die van Android, normaal is het dan aan maar bij mij valt het uit of is het laden 5 min. aan de gang en alsnog valt het uit . Hoe kan ik dit fixen ?
Als ik hem probeer op te laden via de adapter laadt het juist niet op, maar gaat de batterij lager.. Ligt dit aan de tablet of de adapter ?

MVG, Patabaron_Krabs :)

• mistercheese
quote:
Patabaron_Krabs schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:35:
[b]Hallo, ik heb een Qware tablet pro 3 7 inch en ik heb er ICS op.
als ik het aandeed kwam de logo van Qware en dan die van Android, normaal is het dan aan maar bij mij valt het uit of is het laden 5 min. aan de gang en alsnog valt het uit . Hoe kan ik dit fixen ?
Als ik hem probeer op te laden via de adapter laadt het juist niet op, maar gaat de batterij lager.. Ligt dit aan de tablet of de adapter ?

MVG, Patabaron_Krabs :)
mijn AC lader laadt niet op (connectors maken geen contact)
ik kan wel laden via de USB met een blackberry lader
dit gezeik kreeg ik sinds cm9

• Patabaron_Krabs
  • Laatst online: 14-07-2012
quote:
mistercheese schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:37:
[...]

mijn AC lader laadt niet op (connectors maken geen contact)
ik kan wel laden via de USB met een blackberry lader
dit gezeik kreeg ik sinds cm9
Ik heb het al vaak geprobeerd om me tablet op te laden via de usb, maar dan gaat hij ook niet aan.
De blackberry-lader kan er niet in ..

• TukkerXL
@WWWillem: Nee dat werkt allemaal niet.

De oplossing: Gapps installeren vanaf deze link : Gapps
Ik heb ergens gelezen:eest Gapps en daarna de Compatability. Dus voor de zekerheid de compat er maar achteraan gegooid.

groeten,

Tukker

• TRNSLN
http://i48.tinypic.com/1o17jd.gif

Een mooie bootanimation, kan hier gedownload worden:
http://www.mediafire.com/?44947t2ah0e477o

TRNSLN wijzigde deze reactie 03-07-2012 21:58 (2%)
Reden: Gif kleiner gemaakt.

Q-Ware Tablet Pro 3 7"

• TukkerXL
:*) @WWWillem en anderen: bedankt voor de hulp.

Hieronder de meest complete beschrijving voor het installeren van een ROM op de Qware Pro3 9,7" Slim, type 9718 (voorlopig, denk ik):
- Bedenk dat een halve installatie waarschijnlijk een niet werkend Tablet tot gevolg heeft. Lees dus eerst de installatie door en zorg dat je alle benodigde bestanden gedownload hebt.
- CWM hoeft natuurlijk maar 1x ge´nstalleerd te worden. ALs je al een custom ROM hebt en alleen een nieuwere ROM wil installeren hoeft dat dus niet opnieuw, maar start je vanaf stap 3).
- Na deze installatie is je Tablet schoon: Instellingen voor Taal, Wireless, etc. moeten na de installatie opnieuw gedaan worden. Zorg dus dat je weet hoe die staan. Ook de Apps moeten opnieuw ge´nstalleerd worden. Play weet wel welke Apps je gekocht heb, die kun je wel opnieuw downloaden en installeren.

1) Als de PC (Windows 7) de tablet via de USB niet ziet (geen driver voor Android), installeer dan op je PC het programma PDAnet : PDAnet-Link
2) Zet op je Tablet bij Instellingen -> System -> Developer Options -> USB Debugging aan
2) Installeer vanaf de PC op je Tablet ClockWorkMod (CWM 9,7" IPS) uit deze download: CWM 9,7 IPS-Link volgens deze handleiding: handleiding CWM installeren Link
3) Zet de Zips uit stappen 8), 9), 10) en 11) vast op de SD-kaart van je Tablet (Moest bij mij op de Interne, de 32GB microSD kon niet gemount worden).
4) Zet de Tablet echt uit (POWER lang indrukken).
5) Start de Tablet op door VOL- en POWER tegelijk in te drukken gedurende 3 sec. Dan POWER loslaten. Na nog 1 sec. ook VOL- los laten. Wacht 10 sec, dan is je Tablet in CWM gestart.
- navigeren gaat met VOL- en VOL+, kiezen met POWER, Menu terug met BACK
6) Kies "wipe data/factory reset"
7) Kies "install zip from sdcard" -> "choose zip from sdcard" (voor installatie vanaf micro SD) of "choose zip from internal sdcard" (installatie vanaf intern Tablet-geheugen).
8) Installeer de meest recente CyanogenMod-ROM (CM9): CM9-Link
9) Installeer de Patch om Touch werkend te krijgen: Touch-fix Link
10) Om Google Play werkend te krijgen installeer Gapps vanaf deze link: Gapps-Link
11) Installeer de Compatibiliteit voor 907c om wat laatste probleempjes op te lossen: 907c compatibiliteit Link
12) Kies "Reboot system now" en wacht tot je Tablet opnieuw is opgestart (Duurt de eerste keer best wel lang. Je zit een hele tijd naar het CyanoGen-venster te kijken).

Succes

TukkerXL wijzigde deze reactie 05-07-2012 01:15 (3%)

• 225481
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 04-01-2013
quote:
Eboman schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:37:
pssst @msatter DSLR controller werkt met de CM9 nightly's en de momo9 patch.. :P
Dank je, ik ga CM9 nightly installeren. Eerst goed lezen want het is wat ingewikkelder dan een img-bestand flashen.

• ronjon
  • Laatst online: 25-07 12:45
quote:
msatter schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:27:
[...]

Dank je, ik ga CM9 nightly installeren. Eerst goed lezen want het is wat ingewikkelder dan een img-bestand flashen.
zonet ook CM9 nightly geinstalleerd. fluitje van een cent.

ClockworkMod 5 installeren, daarna http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/ volgen

kind kan de was doen. wel even opletten dat je ook de momo9 compatibility zip installeert, anders werkt je scherm niet. bij voorkeur direct na installatie cm9 in recovery doen.

ik re bootte tussentijds nog een keer en kon alleen nog naar recovery via adb

Nexus 7 Kopen? http://www.nexus7kopen.info

• sopsop
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 02-09 13:47

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Zo gisteren een kruidvat Cherry 7" van mijn schoonbroer teruggebracht en vandaag die van mijn dochter. De eerste heb ik geprobeerd te flashen, maar die deed erna helemaal niets meer (ook geen bootlogo, hij gaf alleen twee mass storage devices aan bij het aansluiten op USB), bij de andere belachelijke wifi ontvangst en lichtvlekken op het scherm (bij alleen wifi problemen zou ik 'm nog wel gemod hebben).

Maar vanmiddag dus twee witte 7" Pro 3's ingekopt. Meteen met de Rom van Peter geflashed. Werkte in een keer als een tierelier. Dan maar een wat minder scherm: deze doet het in ieder geval naar behoren.

• johnny65
  • Registratie: maart 2012
ben sinds enige weken de trotse bezitter van de quare pro 3 slim 9,7 tablet. alles waarvoor ik hem wilde hebben doet het.
ik wil nu de tablet op mijn nieuw tv aansluiten. heb hiervoor 2 hdmi kabels van verschillende lengte gekocht. 1 uiteinde passend gemaakt door 2 mm van het omhulsel aan de tablet kant eraf te snijden.
de tv is geschikt voor hdmi en beschikt oa over 4 hdmi aansluitingen en 1 ethernetaansluiting. ik kan echter geen beeld krijgen, nadat kabel is aangesloten. (korte werkt ook niet)
in de intertoyswinkel had men geen idee, bij de audio/tv winkel zei men dat ik de resolutie van de tablet moest aanpassen aan die van de tv.
heeft iemand een idee waar de fout zit?

bvd,

• bbgt08
Bij mij werkt ie prima. Heb je alle vier hdmi ingangen v d tv uitgeprobeerd? Zal toch wel.
(Ik heb een tv met slechts 2 hdmi's. Daarom een splitter gekocht die ik handmatig
tussen A en B moet switchen).

• TRNSLN
quote:
johnny65 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:44:
ben sinds enige weken de trotse bezitter van de quare pro 3 slim 9,7 tablet. alles waarvoor ik hem wilde hebben doet het.
ik wil nu de tablet op mijn nieuw tv aansluiten. heb hiervoor 2 hdmi kabels van verschillende lengte gekocht. 1 uiteinde passend gemaakt door 2 mm van het omhulsel aan de tablet kant eraf te snijden.
de tv is geschikt voor hdmi en beschikt oa over 4 hdmi aansluitingen en 1 ethernetaansluiting. ik kan echter geen beeld krijgen, nadat kabel is aangesloten. (korte werkt ook niet)
in de intertoyswinkel had men geen idee, bij de audio/tv winkel zei men dat ik de resolutie van de tablet moest aanpassen aan die van de tv.
heeft iemand een idee waar de fout zit?

bvd,
Ik denk dat je de kabel niet goed aansluit op je tablet. Ik had het ook. Er was nog een millimeter afstand tussen tablet en de plastic gedeelte van de kabel. Ik moest het verder goed insteken. En toen deed hij het prima!

Q-Ware Tablet Pro 3 7"

• johnny65
  • Registratie: maart 2012
quote:
TRNSLN schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:37:
[...]

Ik denk dat je de kabel niet goed aansluit op je tablet. Ik had het ook. Er was nog een millimeter afstand tussen tablet en de plastic gedeelte van de kabel. Ik moest het verder goed insteken. En toen deed hij het prima!
dank voor snelle reakties. ja heb alle 4 hdmi poorten geprobeerd en de kabel kan niet verder in de tablet. heb ruim voldoende bescherming weggesneden dat ik zelfs een stukje van het metaal kan ziet wat in de tablet gaat. (geen beschadigingingen aan poort en kabel)

• mvkdev
Na het flashen van de laatste cyanogen (had een werkende versie), via Update Me, heb ik de verkeerde compatibility zip geinstalleerd

ik krijg nu bij het inschakelen geen beeld, backlight gaat wel aan; in adb kom ik wel, wat zou ik nu het beste kunnen doen? in de adb shell geeft het command 'recovery' vrijwel altijd een segmentation failed : (

• Smarron

Smarron

10K!

Hmmpf ... :(

http://tweakers.net/ext/f/Orz8Ht6MNBVKDVdXTDVvalh1/medium.jpg

Uiteraard gevallen op de grond, de siliconen hoes zat er wel omheen. Waarschijnlijk was de schade anders nog groter geweest. Het touchscreen functioneert nog als vanouds, maar hier laat ik mijn zoontje niet meer mee spelen. Er is ook een heel klein stukje glas uit.

Nu maar eens kijken of de verzekering een beetje coulant is.

• mistercheese
quote:
Smarron schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:37:
Hmmpf ... :(

[afbeelding]

Uiteraard gevallen op de grond, de siliconen hoes zat er wel omheen. Waarschijnlijk was de schade anders nog groter geweest. Het touchscreen functioneert nog als vanouds, maar hier laat ik mijn zoontje niet meer mee spelen. Er is ook een heel klein stukje glas uit.

Nu maar eens kijken of de verzekering een beetje coulant is.
grappig.. mijn zoontje heeft exact hetzelfde geflikt :D

• Biideru
  • Niet online
Dat krijg je... de kids willen natuurlijk een iPad.. ;)

• Smarron

Smarron

10K!

quote:
Biideru schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:00:
Dan liggen ze binnen 1 dag al op de grond .. >:)

• umit1981
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21-11-2012
Hoe is de wifi bereik van qware proline 9.7?
Is het te vergelijken als de qware pro3 7 ? Want die werkt bij mij uitstekend.

Ik wil graag die 9.7 kopen van qware :-)

umit1981 wijzigde deze reactie 06-07-2012 08:58 (15%)

• Lemming
  • Laatst online: 01-09 14:35

Lemming

^_^

quote:
Biideru schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:00:
Niet kid-vriendelijk
Als je de ipad van 2mm hoogte laat vallen heb je al een verbrijzeld scherm :+

BURP.

• Sgtdutch
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 27-08 17:15
Mijn glasvezelprovider biedt nu Live TV kijken op de tablet aan. De app wordt op GP voor de Qware 7" Pro 3 niet ondersteund en dus niet aangeboden. Met de fingerprint van de Samsung Galaxy II van de laatste Custom van Peter, kan het dan wel mogelijk wel lukken??????

Sgtdutch wijzigde deze reactie 06-07-2012 16:40 (7%)

• Petervanakelyen
Naam van de app?

• Sgtdutch
Google Play: Glashart Media

Bedankt voor het bekijken Peter. Zal wel iets met de DPI instellingen en zo te maken hebben.

Mijn 7 " pro 3 heeft nu de officiele ICS er op staan _/-\o_

Sgtdutch wijzigde deze reactie 06-07-2012 18:41 (12%)

• mvkdev
Iemand enig idee hoe je een pro 3 slim, firmware kan installeren via adb?
of een compatibility zip installatie ongedaan maakt?

• Petervanakelyen
@Sgtdutch: ook met de custom ROM staat hij niet in de Play Store. Probeer hem eens handmatig te installeren, ik heb het bestand hier even voor je op dropbox gezet.

@mkdev: reboot via adb naar ClockworkMod en installeer de juiste compatibility zip.

• Sgtdutch
Thanks Peter, getest, deels werkend alleen Live TV bouwt hij geen beeld op uiteindelijk.
Toch bedankt, we sleutelen er verder aan.

Sgtdutch wijzigde deze reactie 06-07-2012 21:10 (74%)

• NE5Freak
  • Laatst online: 31-08 20:25
Dag mensen. Voor diegenen die een kapot scherm hebben of natuurlijk gewoon leuk willen klooien:

Ik kwam een $70 mini PC tegen op dealextreme:
http://dx.com/p/android-4...i-white-4gb-137012?item=4

De volgende site bied hiervoor ubuntu images aan:
https://www.miniand.com/forums/forums/2/topics/1

Nu kon ik het natuurlijk niet laten en heb een microSD kaartje de 512mb 720p lubuntu image gezet. In mijn kruidvat tablet (cherry m677) gezet en lubuntu werkt prima (via hdmi/usb muis/toetsenbord). Wifi werkt. Het enige nu nog is wachten op hardware versnelling, maar de X server werkt nu ook.

Omdat de tablet boot vanaf de SD kaart hoeft er niet eens iets geflashed te worden. Gewoon rebooten zonder het SD kaartje en hij start weer op naar android.

• mvkdev
quote:
Petervanakelyen schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:09:
@Sgtdutch: ook met de custom ROM staat hij niet in de Play Store. Probeer hem eens handmatig te installeren, ik heb het bestand hier even voor je op dropbox gezet.

@mkdev: reboot via adb naar ClockworkMod en installeer de juiste compatibility zip.
maar ik heb geen beeld meer, dus ik zie ook geen CWM;
backlight staat aan, en laptop draait ook gewoon android (zie alleen nix)

mvkdev wijzigde deze reactie 06-07-2012 22:34 (7%)

• TRNSLN
quote:
mvkdev schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:33:
[...]

maar ik heb geen beeld meer, dus ik zie ook geen CWM;
backlight staat aan, en laptop draait ook gewoon android (zie alleen nix)
Met LiveSuit een willekeurige ROM (bijv. van Petervanakelyen) flashen. Dat moet lukken. Je kan zien wanneer het uit staat en wanneer aan toch? Dan moet het wel lukken met de instructies hoe je een ROM moet flashen.

Q-Ware Tablet Pro 3 7"

• Eboman

Eboman

quote:
Eboman schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:43:
ik heb nu de funbook en de originele CM9 versie voor de qware geprobeerd (waarbij de funbook stabieler is bij mij). Maar alleen in google maps lijkt locatie te werken, bv in earth staat er wachten op locatie maar deze komt niet. Iemand dit probleem ook en misschien een oplossing ?

nog handig voor de mensen met een grote externe kaart:
http://funbook.gizmolord....apping-sd-card-and-extsd/
iemand hetzelfde probleem met de locaties ?
@TRNSLN heb even genantwoord op jou bericht op slatedroid, met de CM9 van christian heb ik hetzelfde probleem, bij de funbook rom dus niet...

• mvkdev
quote:
TRNSLN schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:38:
[...]

Met LiveSuit een willekeurige ROM (bijv. van Petervanakelyen) flashen. Dat moet lukken. Je kan zien wanneer het uit staat en wanneer aan toch? Dan moet het wel lukken met de instructies hoe je een ROM moet flashen.
Jep gelukt, maar nu is het weer fout gegaan.. laatste CWM van Christian Troy met compatibility voor MOMO9 EN JE TABLET GEEFT GEEN BEELD MEER... niet installeren die compatibility zip dus..

maar compatibiliiy zip moet je dan wel hebben?

• TRNSLN
heb je versie 1.1.0 of 1.2.0 ? Gebruik gewoon 1.1.0 die moet het doen.

Q-Ware Tablet Pro 3 7"

• TRNSLN
quote:
Eboman schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:04:
[...]

iemand hetzelfde probleem met de locaties ?
@TRNSLN heb even genantwoord op jou bericht op slatedroid, met de CM9 van christian heb ik hetzelfde probleem, bij de funbook rom dus niet...
Bedankt Eboman, ik ga het even proberen.

Q-Ware Tablet Pro 3 7"

• mvkdev
[Pro3Slim]Het liefst zou ik Momo11-Bird firmware er op houden, maar daarbij doet het touchscreen het niet, en goog-apps ook nie, en ik betwijfel of die cwm9 compatibility .zip's werken (qware 9.7 touchscreen fix uit dit topic iig niet)

welke touchscreen controller zit er in deze 3-slim?

-edit met cm9_nightly_20120624.zip werken bij mij de volgende touch compat. updates dus niet:
momo9 compatibility van 1.1/1.2
qware_9,7_slim_touchscreen_fix.zip (uit topic)

-edit: TRNSLN, jij hebt dus een 7", ik had het over de 9,7"

mvkdev wijzigde deze reactie 07-07-2012 12:09 (44%)

• TRNSLN
Als je naar de info over je tablet kijkt, via instellingen, wat voor apparaat naam staat er bij? Kernel versie etc...

Q-Ware Tablet Pro 3 7"

• mvkdev
Als je de laatste CM9 versie van Christian Troy wilt installeren: cm9_nightly_20120624.zip
zorg dan eerst dat je CWM (clockwork mod) werkend hebt.

Vervolgens installeer je cm9_nightly_20120624.zip, vervolgens
907c_compatibility_1.1.0.zip, en als laatst, de hier in dit topic genoemde qware_9,7_slim_touchscreen_fix.zip

mocht het mis gaan kan je met de livesuit (google) een momo11 bird firmware .img flashen, en aan de host port met het verloopje kan je vervolgens een muis gebruiken.

A10 SOC based tablets zijn in principe niet stuk te krijgen (wbt software natuurlijk).

-edit: mocht iemand bovenstaande uit gaan voeren, iemand bereid om 907c_compatibility_1.2.0.zip even te proberen?

mvkdev wijzigde deze reactie 07-07-2012 19:26 (9%)

• dylankastablank
  • Laatst online: 08-07-2012
ik ga een rom met 4.1 jellybean maken voor de 7 inch en 9,7 inch
(10 inch is veel tijdverspilling

• TRNSLN
quote:
dylankastablank schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:41:
ik ga een rom met 4.1 jellybean maken voor de 7 inch en 9,7 inch
(10 inch is veel tijdverspilling
Als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het van je. Heb er een 7"...

Q-Ware Tablet Pro 3 7"

• jjurjen
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14-08 11:54
quote:
NE5Freak schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:09:
Dag mensen. Voor diegenen die een kapot scherm hebben of natuurlijk gewoon leuk willen klooien:

Ik kwam een $70 mini PC tegen op dealextreme:
http://dx.com/p/android-4...i-white-4gb-137012?item=4

De volgende site bied hiervoor ubuntu images aan:
https://www.miniand.com/forums/forums/2/topics/1

Nu kon ik het natuurlijk niet laten en heb een microSD kaartje de 512mb 720p lubuntu image gezet. In mijn kruidvat tablet (cherry m677) gezet en lubuntu werkt prima (via hdmi/usb muis/toetsenbord). Wifi werkt. Het enige nu nog is wachten op hardware versnelling, maar de X server werkt nu ook.

Omdat de tablet boot vanaf de SD kaart hoeft er niet eens iets geflashed te worden. Gewoon rebooten zonder het SD kaartje en hij start weer op naar android.
1. Begrijp ik goed dat hij gelijk boot vanaf sd-kaart zonder maar iets te veranderen ?

2. En kan je dit met elk willekeurig tablet doen ?

3. Verschijnt dus niet op scherm tab maar moet via hdmi (heb ik helaas niet) verbonden met extern scherm ?

4. Als zo is als ik denk, dan is eea analoog RaspberryPi ?

5. Is dit wat je noemt "Linux on ARM", oftewel zijn er meerdere distros die je op -ieder willekeurig tablet kunt draaien ?

6. Hoe is de snelheid van Lubuntu ?

• dannyvdb1997
quote:
TRNSLN schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:27:
[...]

Als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het van je. Heb er een 7"...
Kan er niemand eentje voor de 10'' maken?

• dylankastablank
de reden dat ik het niet voor de 10 inch ga maken omdat het dan uitgerekt zou zien.
Maar als er veel vraag ervoor is dan probeer ik het wel

• Petervanakelyen
Wut? Uitgerekt? Android scaled prima hoor (mits de juiste DPI in build.prop).

• dylankastablank
oh sorry komt er nu achter
ben bezig met hardware versnelling,software,audio video enzo
heb nog 2-3 weken nodig voor dat hij helemaal klaar is

dylankastablank wijzigde deze reactie 08-07-2012 11:02 (5%)

• Petervanakelyen
De source van Jelly Bean is nog niet beschikbaar op dit moment en je gaat een heel aantal dingen niet gefixt krijgen zonder source. Je kan dus beter nog 2-3 weken wachten en werken met de source dan nu te beginnen aan een SDK/Galaxy Nexus port (wat toch vergeefse moeite is).

Petervanakelyen wijzigde deze reactie 08-07-2012 11:12 (5%)

• dylankastablank
thanx voor je support,hier krijg je gelijk feedback
dat is wel anders op andere forums
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Populair: Desktops Samsung Smartphones Privacy Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013