Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Unlocked Windows Phone

Pagina: 1
Acties:

• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23-04 16:23

StrongArmLance

StrongArmLance

Mede-auteur:
  • vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:14

vali

Unlocked Windows Phone

Je hebt er vast wel eens van gehoord of wellicht al gedaan. Je Windows Phone unlocken. Dit is vergelijkbaar met het welbekende Jailbreaken op de iPhone en iPod.
Microsoft heeft hier geen problemen mee en heeft dit een tijd lang gesponsord via ChevronLabs, je kon hier je Windows Phone in een paar seconden laten unlocken voor 9 dollar.
Echter dit is helaas niet langer mogelijk, een developer unlock (99 dollar) is nog wel mogelijk en op internet (fora als XDA) gaan verschillende technieken rond om je WP alsnog te unlocken, gratis welteverstaan.

Er worden hier GEEN links geplaatst naar illegale content, dit wordt ook NIET besproken.

Inhoudsopgave
[list]
Intro
Unlocken
Full Unlock
Mogelijkheden
Black Market
Fouten en toevoegingen?

Unlocken

Op het moment zijn er drie manieren om je telefoon te unlocken:
1. Via Microsoft, een developer unlock, tenzij je echt geld wil verdienen met apps maken, is deze optie niet serieus te nemen.
2. De Heathcliff74 unlock, deze (nederlandse) jongen heeft een (interop) unlock ontwikkelt waardoor je je telefoon kan unlocken en ook rooten, hierdoor kan je de accent, tekst, achtergrond kleuren allemaal aanpassen. En ongelimiteerd Side-Loaden. Dit is niet mogelijk voor elk apparaat, voor meer informatie: Heathcliff74 Unlock
3. Last but not least, Windowbreak. Windowsbreak is de makkelijkste van allen en is binnen een paar seconden uit te voeren:

1. Surf op je Windows Phone naar: http://windowsphonehacker.com/windowbreak
2. In het menu klik je de .XML aan.
3. Ga naar je "Phone" Tile en naar de Dialer.
4. Typ in: ##634#, de diagnosis app zal starten.
5. In de diagnosis app typ je: *#9908# in. Een GPRS menu opent.
6. Selecteer: "windowbreakme" en druk op "save"
7. Reboot en Done.

Niet alle telefoons worden reeds ondersteund

Full Unlock

In aanbouw

Mogelijkheden

Als je je Windows Phone eenmaal unlocked hebt, kun je aan de slag met verschillende apps.

Pas op: Sommige apps vereisen een interop unlock en ook dat ondersteunt Microsoft absoluut niet.
Voor verschillende projecten kun je terecht op XDA maar ook op Windows Phone Hacker
een paar voorbeelden (die geen Interop unlock vereisen):

1. Orientation Lock, aangezien er geen speciale hardware button is of een standaard software optie is om het bijdraaien van je scherm te stoppen is hier Orientation Lock:

Download: Orientation Lock
2. Folders, Windows Phone kent geen mappen zoals we die in iOS kennen, om de schade te beperken hebben we Folders:

Download: Folders

3. Themes, fleur je windows phone op, met Themes!

Download: Themes

Voorbeeld

XDA kent ook apps die meer een legale richting in gaan: XDA

4. Screencapture, Windows Phone kent ook geen screenshot app, of een simpele toetsencombinatie om dat te doen, een unlocked Windows Phone dus wel:
http://img.wpxbox.com/Screen-Capture-Tool-for-Windows-Phone-180x300.jpg

Download: Screen Capture Tool

5 Een developer op XDA developers heeft slim gebruikt gemaakt van de Wi-Fi bug die zich bevindt in wp7 en sommige lostaande bestaande apps maakte hier al gebruik van. Wi-Fi blijft namelijk in stand-by aanstaan. Met een gemakkelijke live tiles kunt u gebruik maken van deze applicatie.

http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/Keep%20WiFi%20Alive.png

De applicatie heeft de naam "Keep Wifi alive", is nog in bŤta stadion maar is wel alvast gratis te downloaden voor de geÔnteresseerde.

Voor sommige Homebrew apps heb je Root toegang nodig de benodigde bestanden en uitleg vind je op deze site. WP7 Root Tools Als het je niet lukt, DM gerust. Of maak je problemen kenbaar in de reaguursels.

Een goed voorbeeld waarom je een Root zou uitvoeren is WPH tweaks, met deze app kan je zo'n beetje alles op je Windows Phone tweaken. Van een Fake Xbox "Gold" (zodat je berichten kan versturen) tot het veranderen van je Marketplace (denk aan USA, Noka marketplace etc.) en het veranderen van "Alert sounds".

WPH Tweaks

Behalve Root Tools, allemaal beschikbaar op Bazaar.

Black Market

Bazaar is op dit moment dť Cydia van Windows Phone, er staat geen gecrackte apps op, alleen homebrew stuff. Het is beschikbaar op de PC, dan link je je telefoon aan de computer en installeert het via Bazaar. Je hebt ook een Mobiele versie, alleen die vereist een Full Unlock.

Bazaar

http://wp-bazaar.com/Bazaar/Bazaar/Images/BazaarPhoneApplication/main.jpg
http://wp-bazaar.com/Bazaar/Bazaar/Images/BazaarForPC/small/PhoneDeploying.png

Fouten en toevoegingen?

Foutjes in de tekst? DM
Leuke apps gevonden? Reactie

Als er interesse is om de taal op Nederlands te zetten op 1st gen toestellen, dan wil ik het wel posten.

Nog 1 keer:

Er worden hier GEEN links geplaatst naar illegale content, dit wordt ook NIET besproken.
Dit IS besproken met de mods, er is toestemming zolang iedereen zich aan de regels houdt.

Kristan en Vali

vali wijzigde deze reactie 31-07-2012 22:56 (57%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

Gereserveerd

• vali
Ik ben in de bazaar store op de wp7 een mooie app tegen gekomen. Het is eindelijk mogelijk om de multitasking screen van 5 naar 8 te veranderen. De app heet "wintt". Hierin staan vele register tweaks (bv. ook het veranderen van je OEM market). Echt een aanrader.

vali wijzigde deze reactie 25-05-2012 13:41 (17%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
vali schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:20:
Ik ben in de bazaar store op de wp7 een mooie app tegen gekomen. Het is eindelijk mogelijk om de multitasking screen van 5 naar 8 te veranderen. De app heet "wintt". Hierin staan vele register tweaks (bv. ook het veranderen van je OEM market). Echt een aanrader.
Inderdaad, dat is een goede app al zou ik zelf eerder WPH Tweaks aanraden :)

• vali
quote:
kristan schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:43:
[...]

Inderdaad, dat is een goede app al zou ik zelf eerder WPH Tweaks aanraden :)
Ja die heb ik er ook opstaan. Sinds kort draai ik een custom ROM op mijn omnia 7 en daar heb ze al het 1 en ander aan getweakt. Was eerst zeer huiverig om custom ROMS te draaien (nare nasmaak van android en wm6.x), maar ik wil nu niet meer terug naar stock. Updates van Microsoft zijn nog steeds mogelijk en je bent niet afhankelijk van de developer.

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
vali schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:00:
[...]

Ja die heb ik er ook opstaan. Sinds kort draai ik een custom ROM op mijn omnia 7 en daar heb ze al het 1 en ander aan getweakt. Was eerst zeer huiverig om custom ROMS te draaien (nare nasmaak van android en wm6.x), maar ik wil nu niet meer terug naar stock. Updates van Microsoft zijn nog steeds mogelijk en je bent niet afhankelijk van de developer.
Ah, full unlock, Ja nu er nog geen malware is, is het nog veilig. Waar heb je die CR vandaan?

• MRELynx
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 06:32

MRELynx

FS Weldoener !

Voor de lumia 800 is er nog steeds geen full unlock, althans niet als je een locked bootloader hebt. Wellicht dat dit bij de openings post erbij gezet kan worden.

XBL: MRE Inc | Twitch: MRE_Inc | PSN: MRE-Inc

• sjaakwortel
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:54

sjaakwortel

Give-A-Fuck-O-Meter

Ik heb nu mijn LG optimus 7 developer unlocked met de registry methode, maar hoe kan ik er nu dingen op instaleren, als ik de theme wil aanpassen met de themes for wp7 tool en ik klik op deploy dan geeft hij een error, en zegt dat ik het handmatig moet doen, maar daar kan ik geen programma voor vinden ?

• vali
quote:
MRELynx schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:35:
Voor de lumia 800 is er nog steeds geen full unlock, althans niet als je een locked bootloader hebt. Wellicht dat dit bij de openings post erbij gezet kan worden.
Ik dacht dat ik niet zo lang geleden heb gezien dat ze voor alle lumia 800ers een custom rom mogelijkheid hadden. Deze bijvoorbeeld.

• Novermars
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:10
Daarvoor heb je een Qualcomm bootloader nodig. Bij de eerste serie was een gedeelte voorzien van deze bootloader en die kunnen dus een Custom Rom op hun telefoon zetten.

• vali
quote:
Novermars schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:22:
Daarvoor heb je een Qualcomm bootloader nodig. Bij de eerste serie was een gedeelte voorzien van deze bootloader en die kunnen dus een Custom Rom op hun telefoon zetten.
Dat had ik inderdaad ook gelezen. Blijkbaar klopte het niet wat ik de laatste keer had gelezen (dat nu alle lumia's custom roms kunnen draaien). Lumia 710 hebben ze in ieder geval wel volledig voor elkaar gekregen! Het is in ieder geval een begin :+

vali wijzigde deze reactie 02-06-2012 23:27 (11%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
sjaakwortel schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:06:
Ik heb nu mijn LG optimus 7 developer unlocked met de registry methode, maar hoe kan ik er nu dingen op instaleren, als ik de theme wil aanpassen met de themes for wp7 tool en ik klik op deploy dan geeft hij een error, en zegt dat ik het handmatig moet doen, maar daar kan ik geen programma voor vinden ?
Een LG hoef je niet te unlocken, ga op je mobiel naar windowsphonehacker.com/windowbreak en volg de instructies. Dan moet je root tools downloaden en root toegang verkrijgen en in die app andere apps ook toegang geven.

Ik run nu deze custom rom, geloof ik ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1571068

Ondertussen deze:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1581838

Voor mooie skins :)

http://i1090.photobucket.com/albums/i368/kristanoost/ScreenDump_2012-21-030221031460PM.jpg
Heb ik nu

StrongArmLance wijzigde deze reactie 03-06-2012 17:13 (39%)

• vali
quote:
kristan schreef op zondag 03 juni 2012 @ 01:03:
[...]

Een LG hoef je niet te unlocken, ga op je mobiel naar windowsphonehacker.com/windowbreak en volg de instructies. Dan moet je root tools downloaden en root toegang verkrijgen en in die app andere apps ook toegang geven.

Ondertussen deze:

[afbeelding]
Heb ik nu
Ik denk niet dat die manier werkt op een lg en alleen op een samsung phone. Deze manier heb ik uitgevoerd op een lg van een maat van mij en dat verliep perfect.
quote:
LG

1. Install the MFG app by dialing: ##634#
2. Open the MFG app. The password is: appmfg#*#
3. Go to Engineer Menu -> Other Settings -> Edit Registry
4. Set your ROOT PATH to "HKEY_LOCAL_MACHINE"
5. Set your input path to "\Comm\Security\LVMod"
6. Set your input key to "DeveloperUnlockState" and set to DWORD.
7. Leave input data box empty and tap "SET".
8. The output should be 0.
9. Now enter "1" in the inputbox and tap "SET".
10. The output should be 1.
11. Set your input path to "\Software\Microsoft\DeviceReg"
12. Set your input key to "PortalUrlProd" and set to DWORD.
13. Clear the input data box and hit "SET".
14. Output result should be "0".
15. Set your input key to "PortalUrlInt" and set to DWORD.
13. Clear the input data box and hit "SET".
14. Output result should be "0".
15. Set your input path to "\Software\Microsoft\DeviceReg\Install"
16. Set your input key to "MaxUnsignedApp" and set to DWORD.
17. Clear the input data box and hit "SET".
18. The output should be 0.
19. Now enter "2147483647" in the inputbox and tap "SET".
20. Output result should be "2147483647".

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
vali schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:17:
[...]

Ik denk niet dat die manier werkt op een lg en alleen op een samsung phone. Deze manier heb ik uitgevoerd op een lg van een maat van mij en die werkte perfect.

[...]
Ja dat is de goede methode, daarna bedoel ik dat je m root, voor root access met roottools.

• vali
quote:
kristan schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:22:
[...]

Ja dat is de goede methode, daarna bedoel ik dat je m root, voor root access met roottools.
Root acces kan je gemakkelijk doen met wp7 roolt tools 0.9. Hiermee kan je per app full root acces geven. Natuurlijk maakt een custom rom alles gemakkelijker, omdat iedere app full root acces heeft. Dit brengt ook beveiligings risico's met zich mee, maar een beetje tweaker weet wat hij doet met zijn phone.

Voor het aanpassen van je thema gebruik ik Advanced configuration 1.5 Deze werkt nog steeds perfect.

vali wijzigde deze reactie 04-06-2012 01:09 (18%)

• sjaakwortel

sjaakwortel

Give-A-Fuck-O-Meter

Ik heb netjes de instructies gevolgd van windows phone hacker en heb nu de bazaar geinstaleerd, maar die claimed dat ik dus niet goed unlocked ben zodra ik een app probeer te instaleren.
En ik snap Root tools niet helemaal, alleen een .dll file ?

• vali
quote:
sjaakwortel schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:28:
Ik heb netjes de instructies gevolgd van windows phone hacker en heb nu de bazaar geinstaleerd, maar die claimed dat ik dus niet goed unlocked ben zodra ik een app probeer te instaleren.
En ik snap Root tools niet helemaal, alleen een .dll file ?
Je moet met wp7 rool tools 0.9 nog wel de bazaar full root rechten geven bij het kopje policies. Hierna moet je na de installatie van de app van bazaar de desbetreffende app ook full root rechten geven. Je zult hierna zien dat de app netjes opstart (behalve opera die werkt alleen op custom roms).

• sjaakwortel

sjaakwortel

Give-A-Fuck-O-Meter

tis gelukt, bedankt voor de hulp
http://i50.tinypic.com/20jrbx2.jpg

sjaakwortel wijzigde deze reactie 03-06-2012 21:41 (46%)

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23-04 19:25
Dat is wel gaaf zeg. Jammer dat dit nog niet gaat op mijn Lumia 800 :(.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

hjs

Lomax

quote:
spNk schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:37:
Dat is wel gaaf zeg. Jammer dat dit nog niet gaat op mijn Lumia 800 :(.
Oh, jammer dat de Lumia 800 nog niet ondersteund is. :o

Gok en steun de NCFS - specs

• urk_forever
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:58
quote:
kristan schreef op zondag 03 juni 2012 @ 01:03:
[...]

Ondertussen deze:

[afbeelding]
Heb ik nu
Ik ben niet echt enthousiast over die skins, die lijken wel heel erg op Windows Mobile skins :X

Hail to the king baby!

• vali
quote:
urk_forever schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:27:
[...]

Ik ben niet echt enthousiast over die skins, die lijken wel heel erg op Windows Mobile skins :X
Ik ook niet, gebruik zelf deze custom ROM en heb de blauwe themakleur van facebook genomen

http://img571.imageshack.us/img571/5375/screendump2012100402103.jpg

vali wijzigde deze reactie 04-06-2012 14:17 (44%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

De Lumia 800 is te doen geloof ik, ik zal eens zoeken.

Voorbeeldje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1665651
(Quallcomm bootloader)

Ik vind de skin niet prachtig, maar welkome afwisseling :)

Oh, Vali, geen Tango?

StrongArmLance wijzigde deze reactie 04-06-2012 16:26 (48%)

• vali
quote:
kristan schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:15:
De Lumia 800 is te doen geloof ik, ik zal eens zoeken.

Voorbeeldje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1650353
Er is iig werk aan, 710 dan :/

Ik vind de skin niet prachtig, maar welkome afwisseling :)

Oh, Vali, geen Tango?
hahaha nee Tango zet ik er nog niet op. Ik houw het liever bij officiŽle releases en push offline de Microsoft updates toe. Volgende maand komt hopelijk de echte built van Tango uit en dan update ik hem gelijk natuurlijk :+ .

Ik hoop wel dat Samsung tegen die tijd eindelijk een update uitbrengen om de accu duur wat beter te maken op de omnia 7. Als je ziet hoeveel updates Nokia al onderhand heeft uitgebracht...

vali wijzigde deze reactie 04-06-2012 16:30 (7%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

Mijn accuduur is wel achteruit gegaan met de CR... echt snel gaat het nu :/

• vali
quote:
kristan schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:30:
Mijn accuduur is wel achteruit gegaan met de CR... echt snel gaat het nu :/
Komt denk ik doordat je veel met je phone zit te hobbien (heb ik zelf ook last van haha). De meeste custom ROMS zorgen niet voor minder accuduur verbruik, eerder verbetering ervan (of ze moeten de multitasking hebben verhoogd van 5 naar 8 ). Ik weet niet of je de tango build gebruikt, maar het kan zijn dat de huidige drivers daar niet echt goed op functioneren.

Zelf merk ikals ik onderweg ben naar school (lekker roaming in de trein |:( ) verbruik ik ook veel meer accuduur. Dan is mijn telefoon binnen 12 uur leeg, normaal die ik er anderhalf tot 2 dagen mee.

vali wijzigde deze reactie 04-06-2012 16:36 (6%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
vali schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:34:
[...]

Komt denk ik doordat je er veel mee speelt. De meeste custom ROMS zorgen er niet voor dat er mee accuduur wordt verbruikt (of ze moeten de multitasking hebben verhoogd van 5 naar 8 ). Ik weet niet of je de tango build gebruikt, maar het kan zijn dat de huidige drivers daar niet echt goed op functioneren.

Zelf merk ikals ik onderweg ben naar school (lekker roaming in de trein |:( ) verbruik ik ook veel meer accuduur. Dan is mijn telefoon binnen 12 uur leeg, normaal die ik er anderhalf tot 2 dagen mee.
Vandaag niet zoveel mee gedaan, 20% over vam 8 tot 4 ofzo :o
Ik flash back naar Mango denk ik... Gewoon voor de zekerheid :)
Ik heb dehydration hack ook niet aan, geloof ik, ik weet niet precies hoe die werkt... Met 3 apps voor settings geeft elke wat anders aan.

Telefoon heeft blijkbaar een moeilijke dag gehad, hij valt de laatst tijd vaak en de regen deed het hem denk ik, het scherm is compleet fckd up. |:( Oh ik weet wat het is! Ik ben vandaag ontiegelijk hard op mijn bek gegaan toen ik bij iemand achterop zat ;(
Dat wordt een Lumia 900 :?

StrongArmLance wijzigde deze reactie 04-06-2012 18:39 (12%)

• vali
quote:
kristan schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:37:
[...]

Vandaag niet zoveel mee gedaan, 20% over vam 8 tot 4 ofzo :o
Ik flash back naar Mango denk ik... Gewoon voor de zekerheid :)
Ik heb dehydration hack ook niet aan, geloof ik, ik weet niet precies hoe die werkt... Met 3 apps voor settings geeft elke wat anders aan.

Telefoon heeft blijkbaar een moeilijke dag gehad, hij valt de laatst tijd vaak en de regen deed het hem denk ik, het scherm is compleet fckd up. |:( Oh ik weet wat het is! Ik ben vandaag ontiegelijk hard op mijn bek gegaan toen ik bij iemand achterop zat ;(
Dat wordt een Lumia 900 :?
Dat klinkt inderdaad niet best o_0. Als ik de filmpjes van de lumia 900 mag geloven is het een aardig sterk toestel :) Wel zonde dat je omnia 7 kapot is gegaan door een valpartij.

vali wijzigde deze reactie 04-06-2012 19:24 (3%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
vali schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:23:
[...]

Dat klinkt inderdaad niet best o_0. Als ik de filmpjes van de lumia 900 mag geloven is het een aardig sterk toestel :) Wel zonde dat je omnia 7 kapot is gegaan door een valpartij.
Ja, hij was niet direct kapot, alleen ik stopte hem in de pc en toen was het scherm kapot (allemaal van die strepen door het beeld, eerst nog werkend, nu helemaal niets meer, slechts streepjes), het ene noemenswaardige dingetje die dag, was dat. En dat was heel hard...

Probleem met de Lumia 900 is dat het scherm geen elasticiteit heeft, superhard is ook meteen super broos...

StrongArmLance wijzigde deze reactie 04-06-2012 19:34 (8%)

• sjaakwortel

sjaakwortel

Give-A-Fuck-O-Meter

Als je er een spijker mee in kan slaan dan is ie hard genoeg, en daarnaast, gorrila glass is juist naast hard ook flexibel

*doe het ff in een edit*
Zo taai is gorilla glass
hammertime

sjaakwortel wijzigde deze reactie 04-06-2012 22:24 (42%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
sjaakwortel schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:18:
Als je er een spijker mee in kan slaan dan is ie hard genoeg, en daarnaast, gorrila glass is juist naast hard ook flexible
Ja? Ik las ook over oa de HTC one X dat die snel kapot gaat, dat scherm dan.

Dit is vrij off-topic trouwens

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Oh cewl ik zie dat dat Themes ook zonder interop unlock werkt. Dat klink doable volgens unlock methode 3

Maar ik kan gewoon m'n omnia 7 blijven updaten etc via zune? Dus geen boze MS?

specs

• vali
quote:
maratropa schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 18:42:
Oh cewl ik zie dat dat Themes ook zonder interop unlock werkt. Dat klink doable volgens unlock methode 3

Je kan offline vanaf je pc alle updates pushen van Microsoft en de desbetreffende fabrikant. Gebruik het zelf al een tijd voordat ik over ging naar custom ROM en het werkt gewoon precies hetzelfde als via zune. Neem altijd de branded versie van de provider waarbij je zit en als je telefoon simlock vrij is neem je de unbranded versie.

Voordeel vind ik zelf van offline updates is dat je de updates een stuk sneller hebt en je hoeft niet steeds opnieuw een custom rom te flashen.

edit:
Oeps ik dacht dat je een custom rom had geinstalleerd. Zoals kristan al aangeeft krijg je nog steeds alle updates van Microsoft via zune.

vali wijzigde deze reactie 05-06-2012 21:03 (16%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
maratropa schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 18:42:

Ik had dev/interop unlocked, gewoon via Zune blijven updaten :) Soms komt er echter een anti interop unlock update langs, die niets doet, totdat je een hard reset uitvoert. Dan kan je hem niet meer unlocken en zal je hem terug moeten flashen naar een oudere firmware.

StrongArmLance wijzigde deze reactie 05-06-2012 20:03 (21%)

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 23-04 15:27

Domino

8F32

Ik heb een vraagje over de themes.

Worden alle tiles dynamisch aangepast of moet je per se offline alle tiles genereren?
Ik heb bijvoorbeeld een aantal apps (rowi, 4th&mayor) gepinned, en ik denk dat ik die zelf moet aanmaken. Als dit zo werkt gaat het nut van een theme ook een beetje verloren, dan moet je elke keer een nieuwe theme xap maken en pushen.

Seikoholic by nature!.

• vali
quote:
Domino schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:43:
Ik heb een vraagje over de themes.

Worden alle tiles dynamisch aangepast of moet je per se offline alle tiles genereren?
Ik heb bijvoorbeeld een aantal apps (rowi, 4th&mayor) gepinned, en ik denk dat ik die zelf moet aanmaken. Als dit zo werkt gaat het nut van een theme ook een beetje verloren, dan moet je elke keer een nieuwe theme xap maken en pushen.
Ik gebruikte dat programma niet Het is erg omslachtig en je moet alles handmatig toevoegen. De app die ik hier aanhaalde werkt stukken beter.

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 23-04 15:27

Domino

8F32

quote:
vali schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:36:
[...]

Ik gebruikte dat programma niet Het is erg omslachtig en je moet alles handmatig toevoegen. De app die ik hier aanhaalde werkt stukken beter.
Advanced config heb ik er al een tijdje opstaan. Maar hiermee kun je volgens mij alleen de thema kleuren aanpassen. Niet een afbeelding als achtergrond op de tiles aangeven, zoals bij sjaakwortel:

http://i50.tinypic.com/20jrbx2.jpg

Seikoholic by nature!.

• sjaakwortel

sjaakwortel

Give-A-Fuck-O-Meter

Vind het alleen jammer dat het niet werkt met live tiles, dus zie geen notifications bij telefoon/message. Of foto's in people.

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
sjaakwortel schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:40:
Vind het alleen jammer dat het niet werkt met live tiles, dus zie geen notifications bij telefoon/message. Of foto's in people.
Dat is met dat glass theme dus wel zo, voor dat soort dingen heb je sowieso een Custom Rom nodig.

• vali
Voor de geintresseerde onder ons, ik heb er een stuk bijgeplaatst over de nieuwe app die het mogelijk maakt om wifi aan te laten staan wanneer je phone in stand-by stand staat.

Getest met verschillende apps (whatsapp ect) en het werkt zover ik getest had.

vali wijzigde deze reactie 12-07-2012 21:50 (18%)

• sjaakwortel

sjaakwortel

Give-A-Fuck-O-Meter

zou je een test met accuduur kunnen doen ?

• vali
Ik had hier een test gevonden waar wifi constant aan staat. De test kwam er schrikbarend goed eruit moet ik eerlijk zijn.

vali wijzigde deze reactie 14-07-2012 11:48 (28%)

• vali
Voor de mensen die willen overstappen naar een outlook.com accound, het is niet noodzakelijk om een hardreset te doen als je phone unlocked is.

Met wp7 root tools is het mogelijk om je register aan te passen. Pas deze register tweak toe en start je phone opnieuw op.
quote:
How to change primary LiveID email without resetting WP7 (by sensboston)

On the desktop:
1) Go to http://account.live.com and sign in with your old account;
2) Change your LiveID email (use existing email or get new one from @hotmail.com);
3) Save your changes and re-login with new ID.

On the handset:
1) Using registry editor or provisioning file, change these values:
quote:
[HKCU\Software\Microsoft\ActiveSync\Partners\{B2830118-7BC6-4A74-8C9A-3D8B9CEF88E0}]
"Email"=your_new_id@hotmail.com
"User"=your_new_id@hotmail.com

[HKCU\Software\Microsoft\IdentityCRL\Environment\Production]
"DefaultID"=your_new_id@hotmail.com

vali wijzigde deze reactie 31-07-2012 22:17 (6%)

• vali
Keep Wifi alive heeft een update ondergaan. Bij deze release krijg je niet mee zien wat onderonder is afgebeeld. Dit was toch wel een nadeel als je gebruikte maakte van deze app.

http://cloud.addictivetips.com/wp-content/uploads/2012/07/Keep-Wifi-Alive-Agent.jpg

De app is hier te vinden.

vali wijzigde deze reactie 13-08-2012 01:03 (29%)

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
quote:
vali schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:45:
Ik had hier een test gevonden waar wifi constant aan staat. De test kwam er schrikbarend goed eruit moet ik eerlijk zijn.
Wat een raar artikel. Volgens mij is de slurper bij WiFi juist het zoeken naar nieuwe netwerken als je niet connected bent met een netwerk. Aka tijdens het reizen. En je kan niet automatisch met je "wifi access point in your car" connecten als je niet zoekt dus slurpt hij nog steeds batterij.

En ja het is logisch dat wanneer je goed dichtbij een sterk wifi signaal zit je een lange batterij duur hebt, maar ga maar eens 100m verder op staan en test dan nog eens, dus zo zwart-wit als deze dude het wil doen geloven en dat MS het heeft gedaan om de carriers tegemoet te komen ( :F ) is het allemaal niet.

Misschien is er wel een intelligent algoritme te verzinnen icm GPS maar denk dat MS andere dingen belangrijker vind.

• m1dnigh7
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01-04 15:40
Hallo,

Ik vind al deze opties zeer interressant om te doen eigenlijk, maar ik zou een zekerheid willen of het op een of andere manier ongedaan kan gemaakt worden? Want daar vind ik niet metteen iets over! :) Het gaat overigens om een lumia 800.
Pagina: 1