Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:01

SkyStreaker

Fist of Fury

Als eerste even het volgende: dit topic open ik niet om verhalen te horen over "wat stom", "dom van je" en dergelijke niet constructieve kritiek, het is gebeurd. Al bijna 6 jaar is het goed gegaan bij mij op marktplaats, het zat er aan te komen.

Goed, dat gezegd hebbende het volgende:

Vodafone abo+tablet heb ik op marktplaats gezet, 2 weken geleden ong.:

Aangeboden: Samsung Galaxy Tab 10.1 16GB 3G/Wifi + Abonnement
Kenmerken
Prijs: Zie omschrijving
Hoogste bod:
Rubriek:
Telecommunicatie Mobiele telefoons | Samsung
Geplaatst: 05-05-12
Uw beschrijving
Wij willen graag het tablet verkopen omdat wij hem toch minder gebruiken dan wij dachten.
Alle toebehoren + bescheiden zijn aanwezig. Contract is van 07/01/2012 en loopt 2 jaar.
Betreft: MBB Start + Hardware van 35 Euro met een bundel van 500MB (Dit is puur een SMS/DATA abonnement!). Er loopt nog een korting van 50% op het abo over 1 jaar.Bij overname van ons abonnement wordt er wat ons betreft de Galaxy Tab er gratis bijgegeven.Wij hebben er voor betaald, de overnemer krijgt hem gratis.
Let op: wij verkopen niet het apparaat zelf niet, deze wordt slechts bijgeleverd bij abonnementsovername.

Wij wouden hier gewoon zo snel mogelijk vanaf, goed bericht gekregen van een geintresseerde.
Er zijn wellicht aanwijzingen geweest om lont te ruiken, maar niet dat ik heb gezien/gemerkt.

Het moest allemaal snelsnel want meneer ging op reis aankomende Dinsdag. Alles is geregeld zoals het moest middels Vodafone, kopietjes, ID-cards, handtekeningen. Alles toegemaild, toegestuurd gekregen. Meneer zou de kosten voor versturen pakket betalen (ook nooit gekregen, die 8,05 achteraf).

Alles netjes geregeld, originelen via brief verstuurd. Scans e.d. gefaxed naar Vodafone. Pakket opgestuurd.

Begin deze week belden wij met vodafone voor confirmatie dat het gelukt is, blijkt dus creditering compleet te zijn mislukt. Abo staat nog steeds op onze naam. Je begrijpt: "verdomme". :/
Wij konden dit ook nooit weten volgens de lieve mevrouw van Vodafone (die al meer zei dan eigenlijk mocht) en heeft ons geadviseerd om contact op te nemen. Dit heb ik gedaan middels de volgende mail":

Geachte heer -x-,

Bij deze wil ik je te kennen geven, gaarne de rekeningen te gaan betalen
bij Vodafone. Je bent niet door de creditering gekomen, neem contact op
met de klantenservice van Vodafone op telefoonnummer (via vaste lijn):
0900-0940. Dan wordt het contract namelijk over genomen door jou als de
betaling door is. Vraag het beschuldigde bedrag aan de klantenservice van
Vodafone betreffende het telefoonnr.: 062 -x-.

Je kan dit doen door het verschuldigde bedrag wat jou kenbaar is gemaakt
door Vodafone en o.v.v. telefoonnr. 062 -x- te storten aan: 26.51.21.809,
Vodafone Libertel BV te Maastricht.

Graag zou ik willen weten of dit allemaal is gelukt zodat we allemaal met een
gerust hart weer verder kunnen gaan. Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

R. -x- en T. -x-.

Vanochtend weer een mail gestuurd om te vragen of het inmiddels is gelukt, geen antwoord. Tevens te kennen gegeven dat 062 -x- geblokkeerd is door ons.

Inmiddels heb ik even wat onderzoek gedaan (dit is echt een dure les... zucht) en het pakket moest naar Zedam, meneer zijn i.d.-kaart echter laat zien dat hij Zevenaar woont, goed - je kan verhuisd zijn. Er bestaat echter een Facebook pagina van meneer die spoort met de gegevens op zijn ID-kaart.... Tja. Tevens is hij op netlog te vinden, met minimaal aan info, maar kloppend.

Wat ben ik van plan te gaan doen morgen/doe ik op dit moment:

Nu:

- Marktplaats informeren over de situatie
- Mijnpolitie.nl aangifte doen

Morgen:

- Vodafone informeren over de situatie en mijn handelingen
- Zo nodig ook naar het politiebureau om te vragen hoe verder te handelen

Details:

Ik heb echt ALLES bewaard en OVERAL kopieën van gemaakt. Letterlijk. Emails, bonnen, contracten, de hele rambam.

Graag jullie advies.

BATTLETAG: Tekknician#2871 STEAM: DaFunkalist

• FreestyleFrl
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:58
Je hebt het over "vanochtend" zou je de persoon niet even tijd geven om te reageren ? Ik zou niet erg happy worden mocht ik niet binnen 24 uur reageren en dat er dan meteen een aangifte bij de politie ligt. Ik kies hier geen kant, maar ik vind het wel een beetje snel allemaal.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

quote:
FreestyleFrl schreef op zondag 20 mei 2012 @ 09:38:
Je hebt het over "vanochtend" zou je de persoon niet even tijd geven om te reageren ? Ik zou niet erg happy worden mocht ik niet binnen 24 uur reageren en dat er dan meteen een aangifte bij de politie ligt. Ik kies hier geen kant, maar ik vind het wel een beetje snel allemaal.
Beste man, de overdracht is 2 weken geleden en ik weet ook van Vodafone dat er meer aan de hand is. Vertrouw daar even op. Wat precies zeg ik niet, het is iets wat wij ook nooit achter hebben kunnen komen. Vandaar dat ik er meteen opspring.

@Rgras, dit laat ik aan de politie over. Ga hem zelf niet opzoeken.

SkyStreaker wijzigde deze reactie 20-05-2012 09:44 (15%)

• rgras
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Je hebt altijd zijn adres nog.

• siren
  • Laatst online: 16-11 11:55
Had je een afschrift van de bankrekening met die id gegevens, als dat allemaal zou kloppen zou er ook gewoon een administratie probleem bij vodafone kunnen zijn.
Niet door de creditering komen is dat gelijk aan BKR registratie?

siren wijzigde deze reactie 20-05-2012 09:46 (17%)

• tonks
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
SkyStreaker schreef op zondag 20 mei 2012 @ 09:42:
[...]

@Rgras, dit laat ik aan de politie over. Ga hem zelf niet opzoeken.
Toch lijkt dit mij ook de snelste oplossing.
quote:
siren schreef op zondag 20 mei 2012 @ 09:45:
Had je een afschrift van de bankrekening met die id gegevens, als dat allemaal zou kloppen zou er ook gewoon een administratie probleem bij vodafone kunnen zijn.
Niet door de creditering komen is dat gelijk aan BKR registratie?
Volgens mij doen ze dat niet meer via BKR, zal wel preventel zijn. Of hij heeft natuurlijk eerder een achterstand gehad bij Vodafone zelf.

tonks wijzigde deze reactie 20-05-2012 09:48 (50%)

• Cardo
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03-11 14:14
Je kunt bij iemand langsgaan en hem confronteren met de feiten. Dat is ook opzoeken, maar dan met een andere weergave van hoe mensen vaak bij opzoeken denken. Natuurlijk moet je als er echt iets aan de hand is altijd de politie of ander overheidsorgaan dit laten regelen. Alleen ik verwacht dat je dat zelf ook wel snapt. :+

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

@ Tonk: daar ligt hem dus het probleem, vermoedelijk.

Brief van Vodafone heb ik al dat het niet is doorgegaan om redenen die zij uit privacyoverwegingen niet kunnen melden (al weet ik het een en ander onofficieel al). Bankgegevens (ABN AMRO) laat alleen naam en rekeningnr. zien met zwartgemaakte bedragen.

@ Cardo: hoog kans dat het escaleert, dus pak ik het liever zo aan. Ik ken mijzelf.

SkyStreaker wijzigde deze reactie 20-05-2012 09:54 (12%)

• weigerambtenaar
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 27-01-2013
Goh, ik ben wel benieuwd naar het verdere verloop van dit issue. Hoe (snel) pakt de politie dit op als je aangifte doet? En wat zijn dan de eventuele straffen c.q. boetes voor de oplichter?

Heel erg vervelend dat mensen uit goed vertrouwen zaken doen, maar door dit soort 'gasten' het verpest moet worden.

• Nijn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12:45
Tja, Marktplaats informeren en aangifte doen moet je zeker doen, maar gaat je niet verder helpen.

Marktplaats kan en mag jou geen informatie geven noch hem blokkeren. (Hij maakt toch zo weer een nieuw account aan). De Politie zal enkel in actie komen als ze nog een stapel aangiftes tegen hem hebben liggen.

Aan je acties denk ik af te kunnen lezen dat je geen rechtsbijstand hebt. Dat zou m'n eerste advies zijn als je actief bent op Marktplaats.

Je hebt een adres. Ga is uitzoeken of dat echt zijn adres is. Ga er desnoods langs (of laat iemand er langs gaan) om te kijken welke naam er op de deur staat. Maar, ik zou je afraden de confrontatie op te zoeken. Hij zal niet verwachten dat je opeens voor z'n deur staat, een kat in het nauw...

Als dat daadwerkelijk zijn adres is en niet dat van een stroman of zelfs een 3e koper, wordt het alweer een stuk makkelijker om je geld terug te krijgen. In dat geval zou ik toch een advocaat (liefst een kennis / familie i.v.m. kosten) een brief laten schrijven. Die brieven hebben ze bijna kant en klaar liggen en kunnen voor niet ingewijden behoorlijk angstaanjagend zijn. Heb je geen vrienden / kennissen die dat kunnen, vraag dan bij een paar advocaten na wat de kosten zouden zijn of ga naar een rechtswinkel. Ik vermoed dat het niet eens zo duur hoeft te zijn.

• FreestyleFrl
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:58
Vervelende situatie echter wat betreft het aangifte doen.... Houd er rekening mee dat de politie weinig tot niks doet. Per geluk zouden ze deze persoon pakken en hoor je er nog iets van maar dat is ook alles. Mijn ervaring na dit soort gevalletjes op marktplaats is het volgende: Komt politieburean binnen, wil graag aangifte doen, legt het verhaal uit, politie begint wat te lachen: Wat verwacht je wat je hiermee bereikt? Je geld/product terug gaat zo goed als zeker niks worden. 1 keer ben ik door de politie benaderd nog voor ik zelf aangifte kon doen, ze hadden iemand opgepakt en vonden mijn gegevens daar terug. Maar over het algemeen doen ze erg weinig tot niks met oplichtingszaken op marktplaats. Verwacht er dus niet te veel van.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

Ik heb rechtsbijstandsverzekeringen. Wie voert dat ook alweer uit.

SkyStreaker wijzigde deze reactie 20-05-2012 10:03 (29%)

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:49

SeatRider

Back in the seat

quote:
SkyStreaker schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:01:
Ik heb rechtsbijstandsverzekeringen. Wie voert dat ook alweer uit.
En wat zeiden die?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Nijn
quote:
FreestyleFrl schreef op zondag 20 mei 2012 @ 09:57:
Vervelende situatie echter wat betreft het aangifte doen.... Houd er rekening mee dat de politie weinig tot niks doet. Per geluk zouden ze deze persoon pakken en hoor je er nog iets van maar dat is ook alles. Mijn ervaring na dit soort gevalletjes op marktplaats is het volgende: Komt politieburean binnen, wil graag aangifte doen, legt het verhaal uit, politie begint wat te lachen: Wat verwacht je wat je hiermee bereikt? Je geld/product terug gaat zo goed als zeker niks worden. 1 keer ben ik door de politie benaderd nog voor ik zelf aangifte kon doen, ze hadden iemand opgepakt en vonden mijn gegevens daar terug. Maar over het algemeen doen ze erg weinig tot niks met oplichtingszaken op marktplaats. Verwacht er dus niet te veel van.
Heel vervelend (en herkenbaar!). Toch is aangifte doen wel erg belangrijk. Niet alleen voor de statistieken (zodat ze evt. hogerop beter zien waar problemen liggen), maar zeker ook omdat, als er genoeg aangiftes tegen iemand liggen, de Politie wel in actie gaat komen. En dan kan het snel gaan, met de middelen die de Politie heeft om iemand op te sporen. (Laten we wel wezen, dit zal waarschijnlijk geen professionele ondergedoken crimineel zijn).

@TS: Lees net dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt. Dan moet dat altijd je eerste actie zijn. Eigenlijk nog voordat je aangifte doet. Voorwaarde van je verzekering is ook dat je niet zelf in actie komt. Ook advocaten kunnen mensen opsporen. (Zij het minder makkelijk dan de Politie, ze hebben mogelijkheden).

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

Lekker. heb net aangifte gedaan. Ik weet niet meer wie het uitvoert, die instantie die de verzekering daadwerkelijk uitvoert.

Afijn, die aangifte kan ik nog intrekken me dunkt.

SkyStreaker wijzigde deze reactie 20-05-2012 10:06 (76%)

• Nijn
Is geen enorme ramp (al vinden ze het soms niet leuk, het zal in dit geval voor hun weinig uitmaken). Maar neem wel voordat je verdere stappen onderneemt contact op met je verzekering.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

Ik neem morgen eerst contact op met MRT in dit geval dan.

Wat een gedonder hoor, dit.

SkyStreaker wijzigde deze reactie 20-05-2012 10:11 (21%)

• arcadios2007
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13-10 11:49

arcadios2007

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Men zegt vaak dat ik negatief ben, dus dat zal ik hier dan ook maar even laten zien:

Het blijkt dat de abonnementsovername afhankelijk is van de goedkeuring van Vodafone.
Ik vraag me af of je je telefoon dus wel überhaupt af had mogen geven voor die toestemming er was, en wat je verzekering hier van gaat zeggen.

arcadios2007 wijzigde deze reactie 20-05-2012 10:12 (0%)
Reden: typo

• Sigma2k8
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18-11 17:04
Er is gewoon een overeenkomst tussen twee partijen die niet nageleefd wordt. Me dunkt dat de rechtsbijstand je daar gewoon mee gaat helpen.

• MrTre
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-11 10:50
Waarom heb je deze transactie niet in persoon afgehandeld, in plaats van vai de mail/post?

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

quote:
arcadios2007 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:11:
Men zegt vaak dat ik negatief ben, dus dat zal ik hier dan ook maar even laten zien:

Het blijkt dat de abonnementsovername afhankelijk is van de goedkeuring van Vodafone.
Ik vraag me af of je je telefoon dus wel überhaupt af had mogen geven voor die toestemming er was, en wat je verzekering hier van gaat zeggen.
Er komt hier informatie bij kijken die ik op voorhand niet kan weten. Deze informatie draagt in principe de hele overdracht. Dit is teruggehouden door deze persoon. Anders had alles gewoon doorgegaan en had dit topic nooit bestaan. Zoals hierboven gezegd wordt: een overeenkomst die niet naar behoren wordt nageleefd.

Nu weet ik het leuk te zeggen natuurlijk, maar hier ga ik vanuit.

@ MrTre..... Ja, waarom he? Dit is achteraf praten en ik zie inmiddels de aanwijzingen ook wel waar ik op had moeten letten. Maar goed, achteraf daar heb ik nu niks aan. Zoals ik al zei - hier ga ik niet op in. Het is gebeurd. In essentie: het maakt geen verschil.

Wellicht iemand die iemand kent die in Zedam woont of in de buurt van?

SkyStreaker wijzigde deze reactie 20-05-2012 10:23 (17%)

• davidgilmour
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20-11 11:18
quote:
rgras schreef op zondag 20 mei 2012 @ 09:43:
Je hebt altijd zijn adres nog.
Ik zou gewoon even langs gaan bij die persoon en gewoon alles daar oplossen, de politie gaat dat echt niet voor jou doen.

davidgilmour wijzigde deze reactie 20-05-2012 12:49 (30%)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

quote:
davidgilmour schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:35:
[...]

Ik zou gewoon even langs gaan bij die persoon en gewoon alles daar oplossen, de politie gaat dat echt niet voor jou doen.
2e keer: ik ken mijzelf. heb er geen behoefte aan dat dit escaleert. Van mijzelf uit ben ik niet agressief, waar ik niet tegen kan echter is BS. Al wat er daarna in een verhitte discussie gezegd wordt kan tegen mij gebruikt worden. Bovendien is de aangifte al gedaan.

SkyStreaker wijzigde deze reactie 20-05-2012 14:54 (31%)

• remcoboy1479
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:08
http://www.opgelichtopinternet.nl/ (stichting) heeft mij gratis geholpen om mijn geld terug te krijgen nadat ik mijn spullen (ook MP) niet kreeg.

Bekijk dat eens, heeft bij geholpen (meer klachten).

• davidgilmour
*snip* doe maar niet

Mig29 wijzigde deze reactie 21-05-2012 18:46 (92%)

• GS88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:36

GS88

π raat

*snip* doe ook maar niet

OT: Helaas heel erg herkenbaar, kopen en verkopen via marktplaats verliest bij mij steeds meer vertrouwen.
Los van de 'stuur het even naar Nigeria op' die zo overduidelijk zijn, heb je mensen die iets te koop aanbieden en bijv. niks opsturen, of wanneer je komt je geld wordt afgepakt. Bij een buur die ik ken die had via marktplaats eens een dure videocamera gekocht.. ze zeiden dat ze die dag toch in Rotterdam moesten zijn en dat zou hem dus reistijd besparen. Hij kreeg de camera te zien, mocht het testen, en ze zouden het voor hem in een doos doen. Eénmaal binnen zag hij dat er 2 volle flessen water in de doos zaten ipv. een peperdure camera. :'(

Mig29 wijzigde deze reactie 21-05-2012 18:47 (16%)

Rotterdam - Sony Xperia ZL te KOOP / ruil

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

quote:
remcoboy1479 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:05:
http://www.opgelichtopinternet.nl/ (stichting) heeft mij gratis geholpen om mijn geld terug te krijgen nadat ik mijn spullen (ook MP) niet kreeg.

Bekijk dat eens, heeft bij geholpen (meer klachten).
Heb dit meteen geregeld, dank.

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-11 15:37
quote:
SkyStreaker schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:04:
Afijn, die aangifte kan ik nog intrekken me dunkt.
Nee, een aangifte kun je niet intrekken.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

• thobe
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19-11 16:15
Maar wat ik nog niet heb gelezen (mss heb ik er overheen gelezen), is of je je abonnement nu al hebt laten blokkeren? Als je vodafone belt is dit als het goed is mogelijk, en tegen een vergoeding (aansluitkosten) krijg je een nieuwe simkaart met daarop het abonnement. Je hebt dan in ieder geval je abonnement terug.

Mocht je de tablet niet terugkrijgen kun je opnieuw proberen het abonnement te verkopen/overdragen (en dit maal wacht je dan met sturen tot alles rond is). Zie dit meer als tip mocht het allemaal niet lukken met de 'koper'.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

Ja, dat heb ik laten blokkeren.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

Krijg eindelijk eens antwoord: "hoe bedoeld u" om 2:35 in de ochtend... :/

Wat moet ik hier nu mee? "Creditering is niet gelukt, dus contract blijft van ons, gelieve Vodafone te bellen". Probeert hij een reactie uit te lokken?

SkyStreaker wijzigde deze reactie 22-05-2012 05:05 (52%)

• ictinteresse
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:15
Ik denk het wel. Als het dus een Android tablet was, is deze waarschijnlijk via het internet wel op te sporen.

Misschien in samenwerking met Vodafone de abbo deblokkeren, kijken waar meneer online komt met de tablet en dan weer blokkeren en zodoende de politie daar naartoe sturen?

Vodafone heeft ook een eigen App hiervoor. En volgens mij zit deze functie tegenwoordig standaard in Android?

In ieder geval, succes. Klote situatie

• newbreed
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-11 12:17
Vervelend voor je.
Je kan informatie vergaren over de persoon die het device gebruikt via Android Lost
Is te pushen naar het apparaat via http://www.androidlost.com/

succes.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

Zal ik een reactie terugsturen:

Geachte x,

Jongstleden heb ik een brief ontvangen van Vodafone, dat de contractovername niet is gelukt. Gaarne het apparaat (de Galaxy Tab 10.1 16GB) terug te sturen zoals u hem heeft ontvangen van mij. Onbeschadigd, in goede staat. Ik geef u 5 dagen, bij geen reactie voel ik mij genoodzaakt stappen te ondernemen.

Hoogachtend,

x

Is dit wat?

SkyStreaker wijzigde deze reactie 22-05-2012 17:51 (5%)

• rdjnl
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 04:08
Je kunt een poging wagen om op die manier je tablet terug te krijgen, maar ik ben bang dat je brief van weinig juridische waarde is. Jullie zijn overeengekomen het contract over te zetten. Zolang je wederpartij niet in verzuim is, kun je die overeenkomst niet ontbinden. Het is maar de vraag voor wie het risico is dat Vodafone niet mee wil werken. De logische stap zou zijn dat de wederpartij de maandelijkse kosten aan jouw vergoed totdat Vodafone het contract wil overzetten. Echter door de sim te laten blokkeren zorg jij ervoor dat de overeenkomst niet kan worden nagekomen. Je wederpartij zou daarom kunnen stellen dat jij in gebreke blijft. In dat geval hebben jou eisen geen juridische betekenis meer.

• erofact
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14-06-2013
deleted

erofact wijzigde deze reactie 22-05-2012 22:24 (86%)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

quote:
rdjnl schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:22:
Je kunt een poging wagen om op die manier je tablet terug te krijgen, maar ik ben bang dat je brief van weinig juridische waarde is. Jullie zijn overeengekomen het contract over te zetten. Zolang je wederpartij niet in verzuim is, kun je die overeenkomst niet ontbinden. Het is maar de vraag voor wie het risico is dat Vodafone niet mee wil werken. De logische stap zou zijn dat de wederpartij de maandelijkse kosten aan jouw vergoed totdat Vodafone het contract wil overzetten. Echter door de sim te laten blokkeren zorg jij ervoor dat de overeenkomst niet kan worden nagekomen. Je wederpartij zou daarom kunnen stellen dat jij in gebreke blijft. In dat geval hebben jou eisen geen juridische betekenis meer.
\
Zodra hij betaald is hij bij machte om te deblokkeren, echter ik snap je punt. Saillant details is dus echter dat deze persoon nogal in gebreke blijft met betalen bij Vodafone. Vodafone heeft al een wanbetalingsgeschiedenis met hem (waarom - doet er niet toe) en dit komt er dan nog eens bij. Het lijkt mij dat ik mijn kosten simpelweg wil beschermen in dit geval. Als ik je goed interpreteer is hij absoluut in verzuim ten opzichte van Vodafone en heeft hij verzuimd dit tegen mij te vertellen.

Ik zou willen dat ik, voor je zoiets regelt, een fatsoenlijke audit kon doen bij iemand. Al was het maar een hint... Zucht.

Kijk, ik ben de kwaadste niet hoor (of te goed voor deze wereld), wil best zelfs dit abo voor hem betalen (die ene maand), dat kleine beetje, als dat betekend dat het overgaat. Maar aangezien hij al had beloofd om de pakketkosten te betalen en dat nog niet gedaan heeft.... Tja, he....

SkyStreaker wijzigde deze reactie 22-05-2012 22:41 (17%)

• Nielskr
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Toevallig ben ik laatst ook opgelicht op marktplaats door iemand uit Zeddam. Ik zal hier geen namen noemen. Begint het IP-adres van deze oplichter met 195.240.XX.XX of tel. 063407XXXX stuur mij dan maar een DM.

Je rechtsbijstandverzekering inschakelen is inderdaad hetgeen wat je nu moet doen. De Politie onderneemt helaas alleen actie bij veelplegers. (meestal nog erg laat ook)

• weigerambtenaar
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 27-01-2013
quote:
Nielskr schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:58:
Toevallig ben ik laatst ook opgelicht op marktplaats door iemand uit Zeddam. Ik zal hier geen namen noemen. Begint het IP-adres van deze oplichter met 195.240.XX.XX of tel. 063407XXXX stuur mij dan maar een DM.

Je rechtsbijstandverzekering inschakelen is inderdaad hetgeen wat je nu moet doen. De Politie onderneemt helaas alleen actie bij veelplegers. (meestal nog erg laat ook)
en wat kan de rechtsbijstand dan meer doen dan de politie? Naast het feit dat je premie betaalt.

• chime
  • Laatst online: 00:23
quote:
weigerambtenaar schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 05:50:
[...]

en wat kan de rechtsbijstand dan meer doen dan de politie? Naast het feit dat je premie betaalt.
Een burgerlijke procedure tegen de tegenpartij inspannen ...

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

Er zit schot in de zaak, na de dreigingsmail zit meneer ineens flink mee te werken. De beste man zal geschrokken zijn dat dit niet gaat lukken of het zal blijken dat dit een uitstel-techniek is. Ik heb op zijn minst gevraagd dat op zijn vrouw's rekening naam en adres zichtbaar is. Ik zal laten weten van welke bank, opdat jullie mij kunnen vertellen of dit wel of niet mogelijk moet zijn. Pak het nu natuurlijk wel beter aan.

Ook onder persoonlijke aandacht, deze zaak, van een MP-medewerkster. Fijn :)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

Geen antwoord natuurlijk. 20:00 zal ik een mail sturen dat ik morgen een track&trace code verwacht en vodafone trachten te bellen over de stand van zaken. Of hij nu wel of niet een code verstuurd. Gezeik!

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:06
quote:
SkyStreaker schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:41:
De beste man zal geschrokken zijn dat dit niet gaat lukken of het zal blijken dat dit een uitstel-techniek is.
Uiteraard het laatste. Dit soort dingen zijn meestal gewoon verloren zaken. De dader "wint" hier vrijwel altijd.

Nickname does not reflect reality

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

"Hoe bedoel je", als antwoord.

Ongelofelijk hoe zo'n figuur op je irritatie kan werken. Nog 1 keer uitgelegd, morgen wordt het geregeld. Anders ben ik het zat. Als de rest niet lukt, dan zoek ik pas zijn adres op en ga ik d'r heen.

SkyStreaker wijzigde deze reactie 25-05-2012 16:31 (7%)

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 10:39

leuk_he

1. Controleer de kabel!

quote:
Hij is dom , of speelt dom. Beide werkt uiteraard. maar gewoon zakelijk de tablet terug proberen te krijgen, als hij alsnog door de creditering van Vodafoon weet te komen wordt het uiteraard zijn zaak.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

het volgende heb ik verstuurd als antwoord:

"Wx,

Quote: "Ja , ik zal vanavond alle gegevens bij elkaar pakken en scannen . Groetjes"

Ik wil je telefoonnummer. Je zou de bescheiden van je vrouw opsturen.
Dus kopie van de identiteitskaart van je vrouw, beide kanten. Uittreksel van de bankrekening van je vrouw.
Dit ga je regelen, vandaag nog. Anders stuur je morgen of vandaag het apparaat weer naar mijn adres, AANGETEKEND.
Bij in gebreke blijven van mijn verzoeken, onderneem ik stappen. Het zou erg jammer zijn mocht het zover komen.

Rx
Rx 8x
8x Ex "

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14:48
Met alle respect hoor maar op die toon had ik je mail gelijk de prullenbak ingedaan en écht niet meer meegewerkt. Ik denk dat je als koper niet verantwoordelijk bent voor de contractoverdracht maar dat de verkoper dit is.

Hij reageert nu nog wel op je reacties dus er zit nog een bepaalde vorm van "wil" in die man maar wanneer je zo gaat mailen lijkt me dat ook dat snel afgelopen zal zijn.

Snap ook niet hoe je dit van te voren niet aan ziet komen. Hoe verliep het mailcontact voor de koop? Meneer typt op een normale manier Nederlands? Hoe waren zijn reacties? Iedereen op een website als marktplaats (dus zonder feedback systeem) die te korte reacties stuurt of de Nederlandse taal niet voldoende beheerst moet je per definitie al links laten liggen.

Wie dit leest is gek. Fo real.

• tonks
  • Niet online
quote:
lasharor schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:59:
Met alle respect hoor maar op die toon had ik je mail gelijk de prullenbak ingedaan en écht niet meer meegewerkt. Ik denk dat je als koper niet verantwoordelijk bent voor de contractoverdracht maar dat de verkoper dit is.

Hij reageert nu nog wel op je reacties dus er zit nog een bepaalde vorm van "wil" in die man maar wanneer je zo gaat mailen lijkt me dat ook dat snel afgelopen zal zijn.

Snap ook niet hoe je dit van te voren niet aan ziet komen. Hoe verliep het mailcontact voor de koop? Meneer typt op een normale manier Nederlands? Hoe waren zijn reacties? Iedereen op een website als marktplaats (dus zonder feedback systeem) die te korte reacties stuurt of de Nederlandse taal niet voldoende beheerst moet je per definitie al links laten liggen.
Ja want mensen die de Nederlandse taal niet beheersen verdienen helemaal geen tablets!!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

quote:

Met alle respect hoor, dit is al de 3e "ik nie begrijp nie" van die gast. Die "wil" zie ik namelijk niet zo. Bovendien weet ik wat info die ik hier niet en publique kan neer kwakken van Vodafone. Zijn Nederlands was/is goed. Mailcontact VOOR de koop was zeker directer en toen snapte hij mij prima. Verplaats jij je eens in mijn schoenen, als dat lukt. Dan zou je na zoiets je ook even ietwat krachtiger laten spreken.

Bovendien, de prullenbak in? Het lijkt mij dat jij niet op een dergelijke manier "handelt" op MP. Persoonlijk gaat die vlieger niet op voor mij wat jij daar zegt.

Aanvullend:
Ik zal je even wat beter uit proberen te leggen waarom ik nu krachtiger reageer: 4x heb ik hem verteld contact op te nemen met Vodafone, 5x heb ik hem uitgelegd wat hij exact moet doen, meerdere keren heb ik hem gevraagd om mee te werken aan een oplossing en die oplossing stap voor stap uitgelegd. En dan krijg je "ik snap niet wat u bedoeld". Kijk, of hij is echt gewoon geestelijk achtergesteld of het wordt gewoon elke keer weer pijnlijk duidelijk dat wij zijn opgelicht.

SkyStreaker wijzigde deze reactie 25-05-2012 17:55 (20%)

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14:48
quote:
tonks schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:02:
[...]

Ja want mensen die de Nederlandse taal niet beheersen verdienen helemaal geen tablets!!
Je moet mensen ergens op beoordelen, op marktplaats is mail en of contact met de telefoon ook gelijk alles wat je hebt. Dus dan kan je wel blind iedereen gaan vertrouwen maar echt veel zal je daar niet mee opsteken.

Kan je wel de moraalridder gaan uithangen maar daar heb je op het einde alleen jezelf mee.

Wie dit leest is gek. Fo real.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:04
quote:

Amen _/-\o_

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-11 20:07

Vinzz

Fools and kings decide...

quote:
tonks schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:02:
[...]

Klopt, die hebben de schijn tegen. En als je dan te goed van vertrouwen bent, ben jij de sjaak. Niet doen dus.

...ways to live your life.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

quote:
Juist. En als het jullie overkomt? Je snapt mij toch ook wel als ik ettelijk keren helemaal ABC uitleg, hij zelf komt met ik zal de boel scannen, ik daar later om vraag en dan krijg "ik niet snappen jij bedoelen" dat je iets krachtiger gaat reageren?

SkyStreaker wijzigde deze reactie 26-05-2012 20:55 (38%)

• Sigma2k8
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18-11 17:04
quote:
SkyStreaker schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:52:
[...]

Juist. En als het jullie overkomt? Je snapt mij toch ook wel als ik ettelijk keren helemaal ABC uitleg, hij zelf komt met ik zal de boel scannen, ik daar later om vraag en dan krijg "ik niet snappen jij bedoelen" dat je iets krachtiger gaat reageren?
Ben het met je eens. Bovendien gaat het hier blijkbaar niet om iemand met de allerbeste bedoelingen. Wellicht als dat wel het geval zou zijn dat het dan inderdaad averechts zou werken. In dit geval denk ik niet. Wellicht alvast expliciet aangeven dat je aangifte doet/gaat doen?

Verder nog nieuws? Ben benieuwd!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

Ik heb nu nog eenmaal gevraagd "waarom wil je nou niet meewerken?", heel concreet.

Zo niks, dan GA ik hem niet eens vertellen dat ik verder ga... Geen zin, geen woorden meer aan vuil maken.

• CptChaos
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CptChaos

It's a kind of magic

quote:
SkyStreaker schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:47:
Aanvullend:
Ik zal je even wat beter uit proberen te leggen waarom ik nu krachtiger reageer: 4x heb ik hem verteld contact op te nemen met Vodafone, 5x heb ik hem uitgelegd wat hij exact moet doen, meerdere keren heb ik hem gevraagd om mee te werken aan een oplossing en die oplossing stap voor stap uitgelegd. En dan krijg je "ik snap niet wat u bedoeld". Kijk, of hij is echt gewoon geestelijk achtergesteld of het wordt gewoon elke keer weer pijnlijk duidelijk dat wij zijn opgelicht.
Dit soort mensen zie je steeds vaker. Begin me af te vragen of deze persoon in kwestie wel zomaar aankopen mág doen (en er dus iemand anders nog een fiat moet geven). Een collega van mij kreeg een klant, vroeg om een PC samen te stellen. Uiteindelijk gaf die vent dus de opdracht. Collega spullen besteld en toen puntje bij paaltje kwam bleek dus dat de man in kwestie die vaker heeft gedaan en daardoor dus veel mensen gedupeerd heeft en uiteindelijk dus niet meer in staat geacht wordt om zelf dingen te bestellen, zonder een toestemming van een ander erbij (dit is dan uiteraard wel ergens geregistreerd, BKR in Tiel wellicht?). Lijkt erop dat deze persoon dat ook heeft.

Je doet er helaas weinig tegen.

CptChaos wijzigde deze reactie 27-05-2012 00:09 (4%)

[ Spotweb ][ BuG Community ][ Diablo ]

• Bonkdoos
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-11 17:36
Nog een update?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

Ik ben er nog steeds mee bezig. Het gaat allemaal erg traag. Straks ga ik er wel gewoon heen om dat ding op te halen. Man, man, man.

• BaSsDruM
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 13:56
quote:
SkyStreaker schreef op maandag 11 juni 2012 @ 04:51:
Ik ben er nog steeds mee bezig. Het gaat allemaal erg traag. Straks ga ik er wel gewoon heen om dat ding op te halen. Man, man, man.
Besef gewoon dat je bent opgelicht en neem concreet stappen. Als je op hem moet wachten, wacht je volgend jaar nog...

Dus.....

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

quote:
BaSsDruM schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:22:
[...]

Besef gewoon dat je bent opgelicht en neem concreet stappen. Als je op hem moet wachten, wacht je volgend jaar nog...
Die concrete stappen duren dus ff.

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-11 14:22

mcsluis

Yeah but no but, shut up!

Wat verwacht je nu precies van ons? Ik kan je nu al vertellen dat je gewoon pech hebt, jouw naam staat gewoon nog onder het contract. Het zal vodafone een rotzorg zijn dat jij nu een probleem hebt doordat die andere niet door de creditering heen komt.

Het is een les voor de volgende keer..

[DS211+2TB] [LG 47LM860V] [Mrzntz-SR6008+ 4x Monitor Audio BX2+BXCenter+SVS PB-1000] [RaspPi -B] [60D+50MM1.8+Sigma 17-50F2.8 EX OS+EF-610DG Super] [Iphone 5s] [Asus T100]] [DSGN R4+Z77-Extreme4+i7-3770K+16GB+840 EVO(250)+R9 290 TWNFRZR+2443BW+K90+G500]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

quote:
mcsluis schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:28:
Wat verwacht je nu precies van ons? Ik kan je nu al vertellen dat je gewoon pech hebt, jouw naam staat gewoon nog onder het contract. Het zal vodafone een rotzorg zijn dat jij nu een probleem hebt doordat die andere niet door de creditering heen komt.

Het is een les voor de volgende keer..
Wat ik verwacht van jullie? Hopen dat er misschien een jurist tussen zit die mij wel even pro deo zou kunnen helpen, door gewoon een brief te sturen naar die gast... Een les voor de volgende keer? Ja, nou - die les kost mij verdorie wel 35 Euro in de maand voor de komende 2 jaar vriend. :/

Maar goed een update: kerel zegt niks, vodafone zegt "jammer dan, totdat hij betaald", rechtsbijstand zegt "ja, sorry - onvoldoende verzekerd, donder maar op. Zoek het maar uit". Kan wel een rechtswinkeltje gaan bellen of de jurofoon, gaat me lekker nog klauwen vol geld kosten. Mijn budget is "weinig", welteverstaan.

Misschien moet ik maar wel bij de die gast langs gaan en mijn dinges terug eisen, dan escaleert het maar toch? Gadverdamme.

Overigens - de reden dat ik hier niet meer reageer is omdat ik als ik in dit topic zit, mijn bloed kookt. Graag begrip.

SkyStreaker wijzigde deze reactie 01-07-2012 06:23 (5%)

• Hillie
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-11 05:51

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat kost het je om het contract voortijdig te beeindigen?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• tonks
  • Niet online
quote:
Hillie schreef op zondag 01 juli 2012 @ 06:49:
Wat kost het je om het contract voortijdig te beeindigen?
35 euro * 24 waarschijnlijk

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

quote:
tonks schreef op zondag 01 juli 2012 @ 06:58:
[...]

35 euro * 24 waarschijnlijk
Ja.

• StevenK
Weet je zeker dat je de gegevens van de persoon in kwestie hebt? Dan gewoon sommeren, dagvaarden en uiteindelijk door de deurwaarder die 24x35 laten innen.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

Iemand heeft dat voor mij kunnen bevestigen. Maar de termen "sommeren" en "dagvaarden" zeggen mij niks...

Even opgezocht: ik heb meerdere keren hem gesommeerd wat te doen hieraan, houdt zich compleet van de domme. Zelfs na dat ik het 2 keer kinderlijk eenvoudig heb uitgelegd.

Hoe kan ik hem dagvaarden? Het toch voor de rechter laten komen? Ik heb dat geld niet voor dat hele gedonder....

SkyStreaker wijzigde deze reactie 01-07-2012 08:33 (58%)

• Reacher
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21-11 21:11

Reacher

oldschool

Op basis van wat? niks. Heb je aangifte gedaan? want daar houdt het spelletje wel zo'n beetje op.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• Obelink
  • Laatst online: 01-11 19:29
Je abonnement is geblokkeerd dus er kan niet mee gebeld worden. Komen er tenminste nog geen belkosten bij de schade. Het toestel heeft die koper denk ik al lang doorverkocht. "Ik begrijp niet wat je bedoeld" moet je vertalen als "je ziet maar, ik weet best dat je nauwelijks mogelijkheden hebt mij aan te pakken".

Je kan zeker niet de telefoon als gestolen opgeven en het IMEI nummer laten blokkeren?

Het enige dat ik nog voor je kan verzinnen is dit opnemen met Vodafone en proberen iets te schikken. Misschien kan je dan de overeenkomst afkopen voor een bepaald percentage zodat dat hun kosten eruit zijn. Je hebt in ieder geval alles gedocumenteerd en kunt aangeven dat je werkelijk alles geprobeerd heb.

Kan je geen gehoor vinden bij Kassa of Radar of zo?

• Ramon 73
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:35
En bij Vodafone de oude SIM+toestel als verloren opgeven, laten blokkeren, en een nieuwe SIM aanvragen? Heeft de koper al geen mogelijkheid meer om nog te surfen via jouw abonnement, en je kunt het abbo weer opnieuw verkopen (zonder tablet weliswaar).

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

@ Reacher - al lang en breed gedaan.

@ Obelink - ik heb het laten blokkeren. Ik denk idd. dat hij het apparaat al lang heeft verkocht. Vodafone, tja.... De een zegt dit, dat, zus, zo - die kant op.

@Ramon, dat kan misschien nog - maar zou jij het willen? Laten we reëel zijn.

• davidgilmour
quote:
SkyStreaker schreef op zondag 01 juli 2012 @ 06:22:
[...]

Misschien moet ik maar wel bij de die gast langs gaan en mijn dinges terug eisen? Gadverdamme.
Die gast lacht zich helemaal kapot. En jij lekker 840 euro betalen. Waarom ga je niet gewoon langs? Door geen stappen te ondernemen neemt dit soort gasten alleen maar toe op marktplaats...

• Obelink
  • Laatst online: 01-11 19:29
quote:
Vodafone, tja.... De een zegt dit, dat, zus, zo - die kant op.
De aanhouder wint.

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:01
quote:
SkyStreaker schreef op zondag 01 juli 2012 @ 10:02:
@ Obelink - ik heb het laten blokkeren. Ik denk idd. dat hij het apparaat al lang heeft verkocht.
Tuurlijk heeft die dat allang gedaan, zo dom is die natuurlijk ook niet. Maar, volgens mij denk jij echt werkelijk dat hij een IQ van een poffertje heeft.
Neem je verlies er valt nu toch niks meer halen, en laat dit een duidelijke, en helaas dure les wezen. Er telkens weer over beginnen levert je alleen maar boosheid en frustratie op, sluit het af zou ik zeggen.
quote:
Het moest allemaal snelsnel want meneer ging op reis aankomende Dinsdag.
Hij zal wel genoten hebben van de zon, strand i.c.m. de tablet!

Wietsee. wijzigde deze reactie 01-07-2012 13:08 (21%)

regenthet.in: weten waar het regent

• Mig29
  • Laatst online: 16-02 21:57

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

quote:
Wietsee. schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:04:

Neem je verlies er valt nu toch niks meer halen, en laat dit een duidelijke, en helaas dure les wezen. Er telkens weer over beginnen levert je alleen maar boosheid en frustratie op, sluit het af zou ik zeggen.
Volgens mij is afschrijven niet echt een optie (zie hieronder). Daarnaast zou ik -maar ik zit in een andere financiele situatie dan TS- er een zaak van maken zolang de kosten hiervan lager zijn dan de schade die de oplichter heeft veroorzaakt. Nadeel daarvan is dat je eea nog wel dient voor te schieten.
quote:
SkyStreaker schreef op zondag 01 juli 2012 @ 08:31:
Ik heb dat geld niet voor dat hele gedonder....

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

quote:
Wietsee. schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:04:
[...]

Tuurlijk heeft die dat allang gedaan, zo dom is die natuurlijk ook niet. Maar, volgens mij denk jij echt werkelijk dat hij een IQ van een poffertje heeft.

- Nee, dat denk ik niet. Ik gok financiële problemen (a.d.h.v. wat info van een partij)

[...]

Hij zal wel genoten hebben van de zon, strand i.c.m. de tablet!
Ik baal er ook van dat verzekeringen die standaard dekking hebben eigenlijk dus compleet waardeloos zijn. Geen beetje hulp of een hint, nee - ze laten je compleet in de stront zakken. Wellicht dat ik het nog kan onder de inboedel verzekering onder het mom van diefstal, maar... mja.

• Reacher
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21-11 21:11

Reacher

oldschool

Hoezo baal je daarvan. Jij verkoopt een device alleen in combinatie met een abonnement, waar is de meerwaarde? As ik behoefte hadmaan device + abonnement ga ik naar telco en scoor ik daar de beste deal. Dat je vervolgens iemand vind die znder enig weerwoord noch probleem dit over wilt nemen op goed vertrouwen... Realty check.. Dit was een hele harde les die je moest leren.

Je gelijk hebben en je gelijk krijgen zijn 2 hele andere dingen. In je recht staan en daar ook daadwerkelijk iets mee winnen idem dito.

Ja het is diefstal, misdaad whatever, maar ongetwijfelt zal de politie ook wel een klein beetje bedenkingen hebben bij dit soort gevallen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• EnderQ
  • Laatst online: 11:36
quote:
Reacher schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:26:
Hoezo baal je daarvan. Jij verkoopt een device alleen in combinatie met een abonnement, waar is de meerwaarde? As ik behoefte hadmaan device + abonnement ga ik naar telco en scoor ik daar de beste deal. Dat je vervolgens iemand vind die znder enig weerwoord noch probleem dit over wilt nemen op goed vertrouwen... Realty check.. Dit was een hele harde les die je moest leren.

Je gelijk hebben en je gelijk krijgen zijn 2 hele andere dingen. In je recht staan en daar ook daadwerkelijk iets mee winnen idem dito.

Ja het is diefstal, misdaad whatever, maar ongetwijfelt zal de politie ook wel een klein beetje bedenkingen hebben bij dit soort gevallen.
De stelling van de verkoop mag in beginsel vergezocht zijn maar dat geeft geen argumentatie om de TS de schuld toe te wijzen op het morele vlak. Gezien de stelling van de TS vind ik het vrij beledigend.

ontopic:

Ik ben geen! jurist, in de formulering stel de TS dat de goederen op voorwaarde van overname abonnement gratis is wat impliceert dat indien dat niet gebeurd het waarde heeft. In essentie is door het terugdraaien bezit abonnement niet aan die voorwaarden voldaan dus is de situatie mij inziens gelijk aan fysieke diefstal.
Wel een waar iemand ook nog voor getekend heeft....

Vraagje was het aangetekend verstuurd? (als de identiteit van de ontvanger niet overeenkwam met jouw tegenpartij dan speelt er nog de een ander vorm van diefstal misschien? maar wat de regels voor de overdracht zijn voor aangetekende paketten weet ik niet).

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

@Reacher: vanaf de zijlijn "reality check" roepen is makkelijk. Ik handel al verdorie flink lang op Marktplaats en dit is de eerste keer dat het zo schuin loopt.

@Ender: ja, aangetekend. De bon heb ik zelfs ook nog.... Een medetweaker heeft voor mij kunnen bevestigen dat de persoon in kwestie ook in Zeddam woont op het adres.

Is er iemand die wellicht een jurist(e) in opleiding kent die zich wellicht even hierover zou willen buigen?

• RedHat
  • Nu online
Brief maken dat je óf het tablet binnen 7 dagen retour wilt en anders de kosten in rekening gaat brengen.

Na 7 dagen gespecificeerde factuur.

Dan naar de deurwaarder.

Dat is denk ik de kortste route :? Het is maar een hersenscheet.

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk

• StevenK
quote:
SkyStreaker schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:09:
@Reacher: vanaf de zijlijn "reality check" roepen is makkelijk. Ik handel al verdorie flink lang op Marktplaats en dit is de eerste keer dat het zo schuin loopt.

@Ender: ja, aangetekend. De bon heb ik zelfs ook nog.... Een medetweaker heeft voor mij kunnen bevestigen dat de persoon in kwestie ook in Zeddam woont op het adres.

Is er iemand die wellicht een jurist(e) in opleiding kent die zich wellicht even hierover zou willen buigen?
Als jij de griffierechten en betekeningskosten wil betalen, zijn er genoeg te vinden die deze incasso op zich zullen willen nemen. Het gaat dan om 207,-- griffierecht en 90,-- betekeningskosten. Bij een toewijzend vonnis zal de tegenpartij de kosten ook aan jou moeten vergoeden.
quote:
RedHat schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:38:
Brief maken dat je óf het tablet binnen 7 dagen retour wilt en anders de kosten in rekening gaat brengen.

Dan naar de deurwaarder.

Zeker geen factuur gaan sturen, want er is geen overeenkomst op grond waarvan een factuur gestuurd kan worden. Het gaat om schade ten gevolge van wanprestatie. Die schade moet vergoed worden.

StevenK wijzigde deze reactie 01-07-2012 16:53 (24%)

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-11 22:55
quote:

Dan naar de deurwaarder.

Denk dat dit inderdaad de kortste route is.

• SaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:12
quote:

Dan naar de deurwaarder.

Dat is wel een grappig idee :) Laat hem dan maar worstelen met het incassobureau.

• DivxLover
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-11 08:59
Luister nu maar naar hetgeen StevenK zojuist heeft gepost, dan werk je met feiten en niet met aannames.

(Zo, heb je op zondagmiddag toch nog gratis juridisch advies gehad ook ;) )

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:43
Een incassobureau zal toch meestal volgens no-cure no-pay werken. Daarnaast laten ze de schuldenaar zoveel mogelijk van hun kosten betalen.

Als het niet lukt krijg je niks, maar kost het je ook niks. Als het wel lukt heb je een deel, niet alles, van je geld terug.

TheS4ndm4n#1919

• merfej
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 05-08 22:28
*snip* Hoi, welkom op GoT. Het advies dat hier stond is strafrechterlijk niet in de haak en ik verzoek je dan ook om je van dergelijke reacties te onthouden.

Mig29 wijzigde deze reactie 01-07-2012 17:31 (89%)

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:47
En dan ben je precies verkeerd bezig.

Wat heeft TS allemaal aan documentatie van het geval?

IT Manager en jurist in de dop.

• Mig29

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

quote:
RocketKoen schreef op zondag 01 juli 2012 @ 17:09:
Een incassobureau zal toch meestal volgens no-cure no-pay werken. Daarnaast laten ze de schuldenaar zoveel mogelijk van hun kosten betalen.

Als het niet lukt krijg je niks, maar kost het je ook niks. Als het wel lukt heb je een deel, niet alles, van je geld terug.
Als ik StevenK in "Opgelicht via Marktplaats, abo overname+tab, graag advies." lees en eveneens de OP lees dan denk ik dat er veel aanknopingspunten zijn voor een zaak en ik verwacht dan ook dat het geen enkel probleem zal zijn om deze zaak te winnen. No-cure no-pay is zeer zelden aan te raden. Om op deze manier te kunnen werken moet het tarief hoger zijn dan een normaal uurtarief, aangezien zij ook de kosten moeten dekken voor de minder eenvoudig te winnen zaken. In een uitgemaakte zaak zal een advocaat die per uur werkt, dus goedkoper zijn dan een die volgens no-cure no-pay werkt. Bij een zaak die lastig te winnen zal zijn, zal een advocaat veel tijd moeten investeren en in dat geval zal die advocaat zich niet al te hard inzetten voor jouw zaak, aangezien hij meer marge maakt op de eenvoudige zaken. Kortom, betaal per uur en je krijgt altijd de inzet die je mag verwachten, tegen een normaal tarief.

Ik raad iedereen aan om even heel aandachtig StevenK in "Opgelicht via Marktplaats, abo overname+tab, graag advies." te lezen en lees dan ook met name even zijn signature. Ik heb het gevoel dat er in dit topic weer heel veel geroepen wordt door mensen die denken de TS een dienst te bewijzen, maar in feite onjuist advies geven. Verzoek: als je niet zeker bent van je zaak/je stelling niet kunt onderbouwen, reageer dan alsjeblieft niet.

• EnderQ
  • Laatst online: 11:36
quote:
merfej schreef op zondag 01 juli 2012 @ 17:15:
*snip* Hoi, welkom op GoT. Het advies dat hier stond is strafrechterlijk niet in de haak en ik verzoek je dan ook om je van dergelijke reacties te onthouden.
*snip* citeer dit toch niet....

Banken spreken hun rekeninghouders wel op hun gedrag (gebruiksvoorwaarden?) aan heb ik gehoord.
Dus indien iemand struktureel niet levert oid kan de bank wel aan hun klant vragen over hoe en wat. Ik weet niet hoe dat juridisch werkt maar er zal wel iets met kennis hebben van en aansprakelijkheid van de faciliteit zijn. (weer een leken mening ik heb geen juridische ervaring hiermee).

Mig29 wijzigde deze reactie 01-07-2012 17:32 (38%)

• RedHat
  • Nu online
quote:
Ik heb het gevoel dat er in dit topic weer heel veel geroepen wordt door mensen die denken de TS een dienst te bewijzen, maar in feite onjuist advies geven. Verzoek: als je niet zeker bent van je zaak/je stelling niet kunt onderbouwen, reageer dan alsjeblieft niet.
Moet hij dan niet een jurist bellen ipv op een techinfo informatie inwinnen? Als je hier een topic aanmaakt hoe je een vrouw moet versieren heb je kans dat je niet 100% juiste informatie zult krijgen. Dat is met juridische dingen precies ook zo (Alleen dan ligt het wat gevoeliger); het is de keuze van TS om Tweakers in te schakelen en moet zelf in acht nemen dat niet alle reacties juridisch terecht zijn.

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:47
TS: kun je even middels PM contact met mij opnemen?

IT Manager en jurist in de dop.

• kfaessen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21-11 20:14
Heb je hier al gekeken: Wat zijn mijn rechten en plichten bij kopen en verkopen op Marktplaats?

Ik heb ingevuld "Verkocht via Marktplaats" en vervolgens "Koper trekt bod in".

Dan kom ik uiteindelijk bij de volgende tekst uit:
Wat kan ik doen?
U kunt de koper aanschrijven dat hij alsnog het product komt ophalen. Het wordt een probleem als u niet voldoende gegevens heeft van de koper. Of de koper niets van zich laat horen.

En dan?
Het hangt van uw situatie af of u hierna nog iets kunt ondernemen. Vaak gaat het om te kleine bedragen om nog iets te kunnen doen. Of heeft u niet de (juiste) gegevens van de verkoper. Heeft u vragen of u in uw situatie nog iets kunt doen? Neem dan contact op met het Juridisch Loket.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Mig29

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

quote:
RedHat schreef op zondag 01 juli 2012 @ 17:35:

Moet hij dan niet een jurist bellen ipv op een techinfo informatie inwinnen? Als je hier een topic aanmaakt hoe je een vrouw moet versieren heb je kans dat je niet 100% juiste informatie zult krijgen. Dat is met juridische dingen precies ook zo (Alleen dan ligt het wat gevoeliger); het is de keuze van TS om Tweakers in te schakelen en moet zelf in acht nemen dat niet alle reacties juridisch terecht zijn.
True, maar zoals je zelf al aangeeft is het effect van een verkeerd advies in dit geval wat groter dan wanneer je probeert een vrouw te versieren (arbitrair voorbeeld, maar ach). Mijn oproep is meer gericht naar gebruikers die op hun zondagmiddag denken een medetweaker vooruit te helpen zonder daarvoor een gedegen basis te hebben. Daarnaast zijn dit soort topics bijzonder nuttig voor toekomstige gebruikers die eenzelfde ervaring hebben en ik hoop bij ieder topic dat we met de info in het topic een volgende klant goed kunnen helpen. Dat staat en valt bij de kwaliteit van de info.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

Ik heb gelukkig wel een beetje in de gaten wanneer ik correcter juridisch advies krijg ten opzichte van welgemeend "grabbelton advies", zullen we maar zeggen. Hetzij dat ik de sig/gallery even check van de gebruiker of dat de gebruiker zelf aangeeft dat hij/zij geen expert is.

Wat ik overigens wel zeer zeker fantastisch vindt: het feit dat ik via DM's veel betrokkenheid mag genieten van mijn mede-forumgebruikers. Er zijn veel mensen met interesse in de zaak, er zijn mensen die mij ook een helpende hand hebben aangeboden. Dit doet mij heel erg veel goed en voelt ook heel erg goed. Zonder weerga - bedankt!

• ESteg
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 04:27

ESteg

Lees net dat de kosten een drempel waren om juridische hulp te zoeken - en ik weet natuurlijk niet wat er inmiddels al per DM's is aangeboden - maar mensen met een laag inkomen kunnen via het Juridisch Loket inderdaad een advocaat toegewezen krijgen voor een relatief bescheiden eigen bijdrage (voor de laagste inkomens is dat iets van 76,- euro, meen ik).
Dat kan misschien alweer een hoop deuren openen!

• StevenK
quote:
ESteg schreef op maandag 02 juli 2012 @ 04:11:
Lees net dat de kosten een drempel waren om juridische hulp te zoeken - en ik weet natuurlijk niet wat er inmiddels al per DM's is aangeboden - maar mensen met een laag inkomen kunnen via het Juridisch Loket inderdaad een advocaat toegewezen krijgen voor een relatief bescheiden eigen bijdrage (voor de laagste inkomens is dat iets van 76,- euro, meen ik).
Klopt. En dan is de deurwaarder gratis en krijg je een lager griffierecht van maar 73,-- in rekening gebracht.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12:10

Señor Sjon

Moderator SG/ASP

Magnificent bastard

quote:
ESteg schreef op maandag 02 juli 2012 @ 04:11:
In hoeverre krijg je dit als de zaak gaat om een luxegoed zoals een tablet?

SG-feedback | ASP-feedback

• StevenK
quote:
Senor Sjon schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:15:
[...]

In hoeverre krijg je dit als de zaak gaat om een luxegoed zoals een tablet?
Dat het een 'luxegoed' is doet er niet toe.

• Quad
  • Nu online

Quad

Delivered ✓✓

Maar worden die kosten niet verhaald op de verliezer van de zaak? Stel dat de TS een zaak er van zou maken, en deze winnen, dan zijn de gemaakte kosten voor de verliezende partij lijkt me?

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓

• StevenK
quote:
Quad schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:34:
Maar worden die kosten niet verhaald op de verliezer van de zaak? Stel dat de TS een zaak er van zou maken, en deze winnen, dan zijn de gemaakte kosten voor de verliezende partij lijkt me?
Griffierechten en deurwaarderskosten en daarnaast een forfaitair bedrag voor incasso/kosten rechtsbijstand, maar die moeten wel voorgeschoten worden door TS.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013