Asus Transformer Pad 300T

Pagina: 1 ... 15 16 17 18 laatste

Acties:
Reacties: 856
Reg. datum: 07-07-2008

ik heb er ook een op de tablet zitten, goed ding, je merkt er niet veel van met swipen maar reflecties zijn en stuk minder

Samsung Galaxy S III, Android 4.1.2 Omega rom 43.1/Asus transformer tab TF300T, JB 4.2.1

Reacties: 831
Reg. datum: 11-12-2010

quote:
reyals schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:48:
ik heb er ook een op de tablet zitten, goed ding, je merkt er niet veel van met swipen maar reflecties zijn en stuk minder
Ja daarom heb ik er ook eentje opzitten. Ik moet nogal veel artikelen lezen voor mijn studie en dat leest wel fijner op een tablet dan op een pc. Met een screenprotector erop is het allemaal net iets chiller :)
Reacties: 1.124
Reg. datum: 09-01-2006

pfff... wat een verademing dat dit ding wel ntfs lust (yeah, I'm late to the party ;)). Te vaak android devices tegengekomen die moeilijk doen en fat32 vereisen. Een 4GB limiet op bestandsgrootte is ronduit klote met de videoformaten van tegenwoordig.
Reacties: 64
Reg. datum: 05-06-2011

Dat was dan ook mijn voornaamste reden om voor de TF300 te kiezen (m'n eerste tablet). (Eerste reden was het dock, ik schrijf veel.)
Gister even een paar mkv's getest. Een 1080p mkv van >6GB ging goed over WiFi. Oke, van spoelen werd DicePlayer niet vrolijk, maar verder speelde het bestand vloeiend. De interne speaker heeft nog redelijke geluidskwaliteit voor een tablet, wel spijtig dat het mono is.

Dan even vragen over twee dingen die mij opvallen.
Als ik in de browser de adresbalk aan tik, wordt niet de hele tekst geselecteerd (zoals op mijn S2). Ik moet dus eerst de hele tekst wissen voordat ik een nieuwe pagina kan intikken. Moet ik hier maar mee leven of is dat een instelling die ik niet kan vinden?
Edit: had ik hier vanochtend nog last van, is het probleem nu, zonder iets te veranderen, verdwenen.

Als mijn tablet in de slaapstand zet, schakelt WiFi uit. Ik weet dat je dit kunt instellen en heb het dan ook zo ingesteld dat WiFi altijd verbonden moet blijven. Toch was WiFi niet verbonden toen ik de tablet vanochtend uit zijn slaap haalde. Van emails die wel op mijn telefoon waren binnen gekomen, had ik geen melding op mijn tablet. Is dit een bug?

pim_smeets wijzigde deze reactie 13-04-2013 17:45 (14%)

Reacties: 737
Reg. datum: 24-10-2002

Gisteren ook een screenprotector bested voor mijn TF300.

Ben benieuwd!
B.S.U.R.
Reacties: 778
Reg. datum: 18-01-2002

Hoe typen jullie speciale karakters via het toetsenbord? Dus letters met een trema bijvoorbeeld?

B.S.U.R.

Reacties: 29
Reg. datum: 28-09-2011

Een letter ongeveer een seconde inhouden zorgt ervoor dat er een menu verschijnt met variaties op een letter.
Reacties: 266
Reg. datum: 08-02-2005

quote:
KoekjevanLU schreef op donderdag 04 april 2013 @ 07:47:
[...]
Wel merk ik dat hij de laatste tijd flink traag wordt, maar dat zal verder wel door de bak apps/games komen die ik er op heb staan :)
Dit bleek bij mij toch niet door de hoeveelheid apps te komen. Hij bleef maar trager worden en de batterij ging aardig snel leeg. Nu bleek "Asus Weather" de boosdoener. Ik heb heel de widget niet op mijn homescreen, maar deze gebruikte 85% van mijn batterij!!

Na deze gestopt en uitgeschakeld te hebben loopt hij als een zonnetje, nog nooit zo snel geweest heb ik het idee (kan ook de relativering zijn na een tijd lang zo extreem traag te zijn geweest :) ). Ook de batterij is gaat flink beter mee, afgelopen nacht heeft hij in ~10 uur tijd maar 2% verbruikt, wat voorheen meer richting 20% was.

Ik ben weer helemaal tevreden :)
B.S.U.R.

quote:
CaptainPanda schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:28:
Een letter ongeveer een seconde inhouden zorgt ervoor dat er een menu verschijnt met variaties op een letter.
Ik bedoelde met het toetsenborddock. Of heb jij het daar ook over? Bij mij krijg ik gewoon een reeks van die letter wanneer ik het langer dan een halve seconde indruk. Hetzelfde als op een computer zegmaar...

B.S.U.R.

Reacties: 29
Reg. datum: 28-09-2011

O nee, ik heb zelf geen dock, excuses. Probeer eens shift tegelijkertijd met het enkele aanhalingsteken links van de enter (zodat je dus eigenlijk het dubbele aanhalingsteken kiest), dat los te laten en daarna een klinker te typen voor een letter met een trema, misschien dat dat werkt?
Voor een letter met een streepje naar rechts is het zonder de shift gevolgd door een letter en met een streep naar links is het de toets linksboven onder de back-knop.
Reacties: 171
Reg. datum: 07-08-2006

quote:
RaJitsu schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:14:
Hoe typen jullie speciale karakters via het toetsenbord? Dus letters met een trema bijvoorbeeld?
Volgens deze post is de makkelijkste oplossing om je invoertaal te wijzigen in spaans zodat je de genoemde Alt-toets en Alt-Shift-toets combinaties kunt gebruiken.

Fijn dan, wil ik vanavond wat episodes van een serie kijken bij vrienden die geen mediaplayer hebben, dus tablet volgeplempt en meegenomen om die met hdmi aan een tv te hangen. Wat blijkt: sinds de 4.2 update zijn er grote issues met de hdmi-out: wel beeld, geen geluid. Beetje googlen leverde op dat Asus nog niet heeft erkend dat er een probleem is. Het kan dus nog wel even duren voordat er een update met fix beschikbaar is.

Ellende, daar gaat een belangrijk deel van de functionaliteit.

quote:
Beetje googlen leverde op dat Asus nog niet heeft erkend dat er een probleem is.
http://www.transformerfor...-4-2-1-update-issues.html

Ah dat scheelt alweer. Dan maar hopen dat ze een beetje opschieten, tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk van de update naar 4.2. Het lijkt allemaal heel iets vloeiender maar de 4.2 launcher vind ik geen verbetering (integendeel zelfs) en dit soort issues helpen natuurlijk ook niet.

Ik blijf twijfelen over custom roms, maar wacht een update nog maar even af...
Reacties: 2.094
Reg. datum: 16-03-2000

Al sinds 4.1 en nu ook met 4.2 heb ik dat de Youtube app zich niets van de rotation lock setting aantrekt en altijd meedraait. Hebben meer mensen hier last van?
Reacties: 52
Reg. datum: 15-03-2009

Heeft iemand zijn tg voorzien van een andere rom ?
Ik kom niet heel veel tegen op xda.

jroersma wijzigde deze reactie 23-04-2013 21:49 (6%)

B.S.U.R.

quote:
Slashdotter schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:07:
Al sinds 4.1 en nu ook met 4.2 heb ik dat de Youtube app zich niets van de rotation lock setting aantrekt en altijd meedraait. Hebben meer mensen hier last van?
Lijkt me gewoon een gegeven dat dit zo is. Zeer irritant inderdaad. Het is niet eens zo dat hij stopt op een gegeven moment, zoals op WP het geval is. Hij blijft gewoon meedraaien.

B.S.U.R.

Reacties: 162
Reg. datum: 07-04-2012

Gebruikers TF300TG check softwareupdate !!!!
:) :) :)
Het is de 4.2 voor de TF300TG

flippermans wijzigde deze reactie 24-04-2013 13:01 (21%)

Als ik check zegt hij server bezet
Reacties: 162
Reg. datum: 07-04-2012

quote:
jroersma schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:18:
Als ik check zegt hij server bezet
misschien een keer opnieuw opstarten?
hij staat er toch echt op !!
draait zonder problemen, ook de 3G

Nee geen verbetering. Denk dat ik niet de enige ben en dat daarom de server er uit ligt.
Geen paniek, Ik heb geduld. :O

Het is gelukt. Mijn root behouden met rootkeeper .. Lekker hoor. :9~

jroersma wijzigde deze reactie 24-04-2013 22:47 (25%)

quote:
Bundin schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:44:
Ah dat scheelt alweer. Dan maar hopen dat ze een beetje opschieten, tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk van de update naar 4.2. Het lijkt allemaal heel iets vloeiender maar de 4.2 launcher vind ik geen verbetering (integendeel zelfs) en dit soort issues helpen natuurlijk ook niet.

Ik blijf twijfelen over custom roms, maar wacht een update nog maar even af...
http://www.transformerfor...available.html#post272387

Schijnt in ieder geval HDMI te fixen
Reacties: 383
Reg. datum: 24-03-2001

quote:
Mijn tf300t zegt na handmatig checken dat er geen update beschikbaar is. Hebben anderen dit ook?

Had ik vanochtend ook, maar ik kreeg zojuist een notificatie dat de update gedownload is. Ik stel het instaleren echter nog even uit.
nul nest parfait saif moi
Reacties: 839
Reg. datum: 01-06-2001

Ik wacht ook altijd even de reviews af, lijkt me verstandig.
Reacties: 477
Reg. datum: 28-06-2006

heb hem geupdate en hem gelijk geroot volgens deze methode http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2228613.

Nu met titanium backup aan het maken.
Reacties: 4
Reg. datum: 29-01-2009

Ik heb de update gedaan en het enige wat gelijk opvalt is het klokje rechtsonderin deze heeft een andere font gekregen, verder merk ik dat hij soepeler omgaat met de mail aps deze laden sneller. Van de accuduur kan ik niks zeggen hij staat er pas twee dagen op. :*) :)
Reacties: 2.436
Reg. datum: 01-08-2002

Net een update gedaan naar 4.2.1 en ben niet blij:
- USB doet het niet meer, kan geen bestanden meer kopieren als ik de tablet met de PC koppel.
- In settings resulteert het klikken van "ASUS Customised Settings" in een crash: "Unfortunately, Settings has stopped." Is dit een bekend probleem?
- Meerdere accounts leek zo mooi, maar apps gekocht met mijn account zie ik niet met de account van mijn zoontje (3 jaar). Ik wil niet mijn gmail account instellen onder zijn account want dan worden er allerlei dingen gekocht. Kennelijk moet je allerlei root applicaties installeren om dit te fixen. Ik vind dat hier wel eens voor gewaarschuwd had mogen worden. Meerdere gebruikers was juist waarom ik de update deed.

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

Reacties: 4
Reg. datum: 29-01-2009

Ari, rustig als ik dit zo lees is elke oplossing die hier aangedragen wordt niet goed genoeg om jouw ervan te overtuigen dat het voor dit geld een goed apperaat is. Koop lekker een Ipad zou ik zeggen.

quote:
ari3 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:53:
Net een update gedaan naar 4.2.1 en ben niet blij:
- USB doet het niet meer, kan geen bestanden meer kopieren als ik de tablet met de PC koppel.
- In settings resulteert het klikken van "ASUS Customised Settings" in een crash: "Unfortunately, Settings has stopped." Is dit een bekend probleem?
- Meerdere accounts leek zo mooi, maar apps gekocht met mijn account zie ik niet met de account van mijn zoontje (3 jaar). Ik wil niet mijn gmail account instellen onder zijn account want dan worden er allerlei dingen gekocht. Kennelijk moet je allerlei root applicaties installeren om dit te fixen. Ik vind dat hier wel eens voor gewaarschuwd had mogen worden. Meerdere gebruikers was juist waarom ik de update deed.
Probleem 1 en 2 heb ik niet na de update. Hier werkt alles ok. Heb je al een cold boot geprobeerd?
Reacties: 72
Reg. datum: 07-10-2009

quote:
kavorka schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 10:57:
[...]

Probleem 1 en 2 heb ik niet na de update. Hier werkt alles ok. Heb je al een cold boot geprobeerd?
Ik heb deze twee problemen ook niet.

Verder blijft het een vreemde keus voor een tablet, im de drie toetsen in het midden te plaatsen. Zeker als er op dit moment niets links en rechts geplaatst is. Vanuit welk optiek is de positionering in het midden beter?

Dat er nu twee pulldown-menu's zijn vind ik ook geen verbetering, evenals de plicht om te swypen ipv te kunnen slepen. Ik probeer het een weekje, en als ik er dan nog niet aan gewend ben, ga ik terug naar het oude opstartprogramma...
Reacties: 123
Reg. datum: 01-01-2004

Ik ben eens een beetje aan het experimenteren met mijn vanmiddag aangeschafte Transformer Pad, en man wat een mooi ding! :) Ik vroeg me alleen af of het nog steeds mogelijk is om mappen te creëren voor je apps? Op het bureaublad lukt me dit wel, maar in het de app omgeving lukt me dit niet!

http://s15.postimg.org/d7mj2npuf/Screenshot_2013_04_27_19_11_46.jpg

Dit menu bedoel ik ;)

Saiyan Extreme wijzigde deze reactie 27-04-2013 19:22 (11%)

Weet iemand waar ik de optie voor ontwikkelaars kan vinden? Kan hem niet meer vinden.(4.2) :?

jroersma wijzigde deze reactie 27-04-2013 19:31 (4%)

Reacties: 1.793
Reg. datum: 18-06-2004

quote:
Saiyan Extreme schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:21:
Ik ben eens een beetje aan het experimenteren met mijn vanmiddag aangeschafte Transformer Pad, en man wat een mooi ding! :) Ik vroeg me alleen af of het nog steeds mogelijk is om mappen te creëren voor je apps? Op het bureaublad lukt me dit wel, maar in het de app omgeving lukt me dit niet!

[afbeelding]

Dit menu bedoel ik ;)
In dit menu is het niet mogelijk om mappen te maken, hier komt alles automatisch alfabetisch in te staan (misschien is er een tweak om dit wel mogelijk te maken, maar die ken ik niet)

PC: Asus P8P67 EVo | i5 2500k | Samsung 830 128GB | 8GB DDR3 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | | NAS: Synology DS413 | Laptop: HP EliteBook 8540w | i5 540M | 4GB DDR3 | Samsung 830 128GB | 320GB HDD 7200rpm | Ati FirePro M5800 |15,6" 900p

Reacties: 280
Reg. datum: 23-01-2010

Nova Launcher kan dacht ik wel folders in the app drawer. Is wel even instelwerk om de juiste tablet-feel te krijgen met Nova.

Thmz159 wijzigde deze reactie 27-04-2013 19:36 (83%)

Reacties: 259
Reg. datum: 30-09-2007

Ai, ik ben de sjaak. Er is voor de TF300T een nieuwe 4.2 update. Dus als gewoonlijk de normale procedure doorlopen. Met m'n stomme kop vergeten dat de dit keer tablet geroot was. Update mislukt, kreeg een robotje op de rug met een uitroepteken.

Gelukkig kan ik de tablet wel weer starten maar het Build-nummer is JOP40D.WW_epad-10.6.1.8-20130225 en dat is de oude versie. System update zegt vrolijk dat m'n systeem up-to-date is, dus hij ziet de update nu ook niet meer.

Heeft iemand hier een idee hoe dit opgelost kan worden?

Edit: ik had ook een paar systeem applicaties gedisabled (vibe, WebStorage, Press Reader enz troep), dus dat lijkt ook een goede reden voor het mislukken. Zal na herstellen wel een handmatige update moeten doen, hopelijk bijft OTA wel werken voor de volgende update want dat vind ik wel gemakkelijk.

pe1dnn wijzigde deze reactie 27-04-2013 20:31 (22%)

Mijne was ook geroot maar met de motochopper manier, ik kon de update gewoon uitvoeren. Had rootkeeper geïnstalleerd waardoor ik de root met een druk op de knop ook weer terug had.

quote:
jroersma schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 20:40:
Mijne was ook geroot maar met de motochopper manier, ik kon de update gewoon uitvoeren. Had rootkeeper geïnstalleerd waardoor ik de root met een druk op de knop ook weer terug had.
Okay, mooi voor volgende keer dan, dan was de oorzaak het disabelen van meuk met RootAppDelete. Niet meer doen dus, hoewel die nodeloze troep wel irritant is. Maar ja, ben nog niet rijp voor een custom rom.

Had trouwens ook motochopper gebruikt.

Edit: inmiddels handmatig geupdate. Voodoo OTA rootkeeper faalde bij mij, na de update was de veiliggestelde kopie van "su" toch weg. Geen idee wat ik verkeerd gedaan kan hebben, zoveel opties zijn er nu ook weer niet.

Ik had wel root tijdelijk gedisabled met dat tool maar dat zal het toch niet zijn hoop ik... Gelukkig werkt die motochopper methode ook nog prima na de update dus was root in een oogwenk weer terug.

Kan ik in elk geval TitanumBackup blijven gebruiken, dat is nog het enige waar ik root toegang voor nodig heb want die opschoon tools zijn ook geen succes als daardoor OTA niet meer goed werkt.

pe1dnn wijzigde deze reactie 28-04-2013 10:02 (36%)

B.S.U.R.

Hier trouwens ook de update gedaan. Moet zeggen dat ik soortgelijke irritaties heb. Daarnaast dat het uit standby komen iets van een seconde of twee duurt. Of ben ik de enige? Wat is trouwens de code die je op het lockscreen ziet? Ik weet dat ik het ergens anders ook gezien heb, maar ik kan niet terugvinden wat het nu precies is. Na een bepaalde tijd staat er 'geen service'.

RaJitsu wijzigde deze reactie 28-04-2013 16:59 (37%)

B.S.U.R.

Reacties: 178
Reg. datum: 19-02-2005

quote:
RaJitsu schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:43:
Hier trouwens ook de update gedaan. Moet zeggen dat ik soortgelijke irritaties heb. Daarnaast dat het uit standby komen iets van een seconde of twee duurt. Of ben ik de enige? Wat is trouwens de code die je op het lockscreen ziet? Ik weet dat ik het ergens anders ook gezien heb, maar ik kan niet terugvinden wat het nu precies is. Na een bepaalde tijd staat er 'geen service'.
Dat trage ontwaken uit standby had ik al met de update van 4.1 naar 4.2 een tijdje terug, de nieuwe update heeft daar geen verandering in gebracht. Het zal wel een bepaalde reden hebben gok ik zo...
BOFH
Reacties: 923
Reg. datum: 23-03-2005

quote:
RaJitsu schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:43:
Wat is trouwens de code die je op het lockscreen ziet? Ik weet dat ik het ergens anders ook gezien heb, maar ik kan niet terugvinden wat het nu precies is. Na een bepaalde tijd staat er 'geen service'.
Volgens mij is dat je MAC adres.

"Real life" is that big high-resolution, high-colour screen saver behind all the windows.

Opzich tevreden over de update, merk weinig verschil eerlijk gezegd. Wel heb ik nu problemen met het ontvangen. Ik heb deze (tijdens spitsuren) op 'push' staan, echter krijg ik pas veel later een melding of zelfs pas als de email app open. Hier had ik voor de update geen last van. Ik heb al alle gegevens en de cache gewist om daarna opnieuw mijn hotmail account toe te voegen.
Reacties: 3.602
Reg. datum: 07-09-2003

quote:
pe1dnn schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 20:57:
[...]
Edit: inmiddels handmatig geupdate. Voodoo OTA rootkeeper faalde bij mij, na de update was de veiliggestelde kopie van "su" toch weg. Geen idee wat ik verkeerd gedaan kan hebben, zoveel opties zijn er nu ook weer niet.
Vorige keer had ik hetzelfde, maar dat komt dus (was mij verteld) door de handmatige update. Enkel OTA updates kunnen worden gerecovered (hence the name, OTA Rootkeeper).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Iemand erveringen met de VersaSleeve?

http://www.asus.nl/Periph...s/VersaSleeve_X/#overview
Reacties: 2.453
Reg. datum: 31-08-1999

Wat wil je weten? Ik heb 'm, gebruik de VersaSleeve op dit moment. Je kan de transformer redelijk goed vast zetten. Via twee opstaande randjes kun je 'm redelijk recht omhoog zetten of bijna plat. Wel altijd even controleren, want de randjes zijn niet super hoog. Als het eenmaaal goed staat, kun je ook wel hardhandig typen. Geen probleem.

Let er op dat de VersaSleeve nog iets naar voren uitsteekt als de transformer omhoog staat. Is dan niet zo ruimte-efficient als een smartcover.

Maar verder: ideaal. Beschermt rondom als je 'm meeneemt en typt comfortabel.

Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. Groucho Marx

Mooi, weer geluid via hdmi-out. Nu nog weer zover krijgen dat content in 1080 ook op 1080 output wordt. Blijft op 720 hangen...

quote:
Speed24 schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:37:
Wat wil je weten? Ik heb 'm, gebruik de VersaSleeve op dit moment. Je kan de transformer redelijk goed vast zetten. Via twee opstaande randjes kun je 'm redelijk recht omhoog zetten of bijna plat. Wel altijd even controleren, want de randjes zijn niet super hoog. Als het eenmaaal goed staat, kun je ook wel hardhandig typen. Geen probleem.

Let er op dat de VersaSleeve nog iets naar voren uitsteekt als de transformer omhoog staat. Is dan niet zo ruimte-efficient als een smartcover.

Maar verder: ideaal. Beschermt rondom als je 'm meeneemt en typt comfortabel.
Oke klinkt wel goed opzich. Maar de tablet zit dus niet vastgeklikt in de hoes of wel? Men neemt de tablet uit de hoes en dan kan de hoes eventueel gebruikt worden in een gevouwde stand?
Het liefst had ik iets in de richting van een TranSleeve, maar helaas past die niet op mijn MeMo Smart Pad 10. Deze is overigens qua lengte en breedte afmetingen gelijk aan de TF201, hij is enkel 1,6 mm dikker. Dat zal wel geen probleem opleveren dacht ik zo? :)
Reacties: 1
Reg. datum: 30-04-2013

ik heb een vraag over de digitiser..ik heb een asus 300t overgekocht maar de digitiser werkt niet goed..de verkoper zei dat die mss de verkeerde had geplaatst na stuk gaan van de originele..is er een manier om te weten te komen welke juiste digitiser er in moet via serienummer of zo..nu zit er een g01 in en die heeft glitchen en werkt niet goed

quote:
LiquidT_NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:10:
Vorige keer had ik hetzelfde, maar dat komt dus (was mij verteld) door de handmatige update. Enkel OTA updates kunnen worden gerecovered (hence the name, OTA Rootkeeper).
Aha, dat is het. Blijkbaar wordt de systeem partitie geheel opnieuw gemaakt bij handmatige update maar niet bij OTA. Eigenlijk is handmatig dan ook net iets beter want bij OTA blijft blijkbaar "restafval" achter; in positieve zin de veilig gestelde su binary met juiste rechten maar in negatieve zin kan er dus in theorie ook andere rommel achterblijven.

Kan die su binary niet gewoon op een andere partitie staan? Bij gewoon Linux of ander Unix systeem is dat geen enkel probleem, desnoods op een ext4 filesysteem op een micro SD kaart die je er bij de update uithaalt zodat die onmogelijk kan worden overschreven. Of heeft Android daar aanpassingen voor zodat binaries met s bitje allen op de systeem partitie mogen staan? Laat de vraag maar, dit is misschien niet het juiste forum hier, is meer algemeen Android.

In elk geval leerzaam voor de volgende update als die ooit komt. Ik heb over deze laatste versie geen klachten, maar de vorige deed het bij mij ook al prima.

Iemand een idee wanneer android 4.2.2 beschikbaar komt? Voor de nexus7 is deze al beschikbaar.
B.S.U.R.

quote:
fabio_d schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 01:47:
ik heb een vraag over de digitiser..ik heb een asus 300t overgekocht maar de digitiser werkt niet goed..de verkoper zei dat die mss de verkeerde had geplaatst na stuk gaan van de originele..is er een manier om te weten te komen welke juiste digitiser er in moet via serienummer of zo..nu zit er een g01 in en die heeft glitchen en werkt niet goed
Op XDA loopt er ook een topic over:
http://forum.xda-develope...e88530a13a0&t=2091233

Maar kun je via het kanaal waar je een digitizer vandaan wil halen niet gewoon vragen welke je nodig hebt?

RaJitsu wijzigde deze reactie 30-04-2013 21:49 (18%)

B.S.U.R.

Reacties: 42
Reg. datum: 07-02-2011

@jroersma

6 keer op buildnummer drukken
Reacties: 66
Reg. datum: 03-05-2012

quote:
pe1dnn schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 12:28:
[...]
Aha, dat is het. Blijkbaar wordt de systeem partitie geheel opnieuw gemaakt bij handmatige update maar niet bij OTA. Eigenlijk is handmatig dan ook net iets beter want bij OTA blijft blijkbaar "restafval" achter; in positieve zin de veilig gestelde su binary met juiste rechten maar in negatieve zin kan er dus in theorie ook andere rommel achterblijven......
Betekent dit dat het zonder een "rootkeeper" niet mogelijk is om OTA updates te doen? Ik heb TWRP Recovery geïnstalleerd en hiermee onder andere een paar standaard apps verwijderd.

@tendence Thnx.

Rootkeeper gebruik je wanneer je door een ota je root toegang verloren hebt.
Volgens mij heeft het niks te maken of de update goed of niet goed word uitgevoerd.
Ik gebruik geen back up, maar kan je niet beter een back up van het origineel maken daarna dingen verwijderen en aanpassen en weer terugzetten als er een OTA beschikbaar is en daarna de OTA uitvoeren??
Zo zou ik het denk ik doen..

jroersma wijzigde deze reactie 02-05-2013 21:43 (142%)

Vanwege de matige performance van de browser wil ik Browser2Ram proberen, alleen zie ik door de bomen het bos niet meer hoe ik deze erop kan krijgen.

Momenteel heb ik stock, unrooted en locked TF300T.

Volgens mij moet ik de Tf300T rooten middels motochopper ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2228613 ) en daarna eerst Superuser (vanuit google play) Browser2Ram installeren?

Weet iemand waar ik Browser2Ram kan downloaden. Heb zelf https://github.com/jp-beaumont/Browser2Ram gevonden, maar snap niet echt hoe ik dit kan installeren. Volgens mij heb ik een apk nodig.

Het unlocken is volgens mij niet nodig. Hoe zit het met toekomstige OTA updates van Asus; kan ik die na motochopper gewoon installeren?

kavorka wijzigde deze reactie 08-05-2013 12:35 (18%)

quote:
kavorka schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:16:
Vanwege de matige performance van de browser wil ik Browser2Ram proberen, alleen zie ik door de bomen het bos niet meer hoe ik deze erop kan krijgen.

Momenteel heb ik stock, unrooted en locked TF300T.

Volgens mij moet ik de Tf300T rooten middels motochopper ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2228613 ) en daarna eerst Superuser (vanuit google play) Browser2Ram installeren?

Weet iemand waar ik Browser2Ram kan downloaden. Heb zelf https://github.com/jp-beaumont/Browser2Ram gevonden, maar snap niet echt hoe ik dit kan installeren. Volgens mij heb ik een apk nodig.

Het unlocken is volgens mij niet nodig. Hoe zit het met toekomstige OTA updates van Asus; kan ik die na motochopper gewoon installeren?
Volgens mij worden updates gewoon geïnstalleerd maar moet je h`m daarna opnieuw rooten!

quote:
pitchdown schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:23:
[...]

Volgens mij worden updates gewoon geïnstalleerd maar moet je h`m daarna opnieuw rooten!
Daar is voodoo OTA rootkeeper voor.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

quote:
LiquidT_NL schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:29:
[...]

Daar is voodoo OTA rootkeeper voor.
De naam klinkt logisch :-)

Ik had het pakket erop staan..toch was ik volgens mijn root kwijt na een systeem-update...

quote:
pitchdown schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:17:
[...]

De naam klinkt logisch :-)

Ik had het pakket erop staan..toch was ik volgens mijn root kwijt na een systeem-update...
Niet in alle gevallen behoud je het, maar de meeste wel. Let ook op dat als je geen OTA update doet maar de update handmatig doet, OTA Rootkeeper hem ook niet kan herstellen.

Reacties: 122
Reg. datum: 29-07-2007

Wil op mijn tablet ( 300 FT ) graag naar Horizon TV van UPC kijken, maar er word gevraagd om flashplayer, welke is geschikt ?

quote:
blackburst schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:02:
Wil op mijn tablet ( 300 FT ) graag naar Horizon TV van UPC kijken, maar er word gevraagd om flashplayer, welke is geschikt ?
http://www.transformerfor...ur-tablet.html#post198792

http://helpx.adobe.com/fl...lash-player-versions.html

stukje scrollen en daar staan de android versies

Samsung Galaxy S III, Android 4.1.2 Omega rom 43.1/Asus transformer tab TF300T, JB 4.2.1

+1 Overgewaardeerd
Reacties: 3.804
Reg. datum: 14-09-1999

Ik heb gisteren geprobeerd mijn TF300T te flashen naar CleanRom. Eerst unlocked, geroot en TWRP 2.5 erop. De installatie van de rom leek goed te gaan maar nu start de tablet niet meer op. Blijft hangen op 'cold-booting linux'. Ik kan wel weer TWRP starten en heb al geprobeerd nog een keer te flashen maar met hetzelfde resultaat.

Wat kan ik verkeerd gedaan hebben en is dit nog te fixen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

quote:
Boss schreef op maandag 13 mei 2013 @ 07:26:
Ik heb gisteren geprobeerd mijn TF300T te flashen naar CleanRom. Eerst unlocked, geroot en TWRP 2.5 erop. De installatie van de rom leek goed te gaan maar nu start de tablet niet meer op. Blijft hangen op 'cold-booting linux'. Ik kan wel weer TWRP starten en heb al geprobeerd nog een keer te flashen maar met hetzelfde resultaat.

Wat kan ik verkeerd gedaan hebben en is dit nog te fixen?
had je voordat je begon met flashen de allerlaatste update van asus al geinstalleerd? en welke versie van cleanrom probeer je te installeren?

PC: Asus P8P67 EVo | i5 2500k | Samsung 830 128GB | 8GB DDR3 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | | NAS: Synology DS413 | Laptop: HP EliteBook 8540w | i5 540M | 4GB DDR3 | Samsung 830 128GB | 320GB HDD 7200rpm | Ati FirePro M5800 |15,6" 900p

+1 Overgewaardeerd

quote:
hellboy123 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:02:
[...]
had je voordat je begon met flashen de allerlaatste update van asus al geinstalleerd? en welke versie van cleanrom probeer je te installeren?
Ik heb de laatste update van Asus erop staan. Ben bang dat ik de verkeerde versie van CleanRom erop heb geprobeerd te zetten: 3.4.6 voor JB 4.1.1 (http://dlcdnet.asus.com/p...1_15_3-UpdateLauncher.zip) zie ik nu.

Ik kan nog wel via Fastboot bij het apparaat komen en geprobeerd de laatste zip van de Asus site erop te zetten, maar daar krijg ik de melding
code:
1
update package has no android-info.txt or android-product.txt

Is er een ander bestand dat ik met Fastboot erop kan proberen te zetten om de tablet weer tot leven te wekken?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

quote:
Boss schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:39:
[...]

Ik heb de laatste update van Asus erop staan. Ben bang dat ik de verkeerde versie van CleanRom erop heb geprobeerd te zetten: 3.4.6 voor JB 4.1.1 (http://dlcdnet.asus.com/p...1_15_3-UpdateLauncher.zip) zie ik nu.

Ik kan nog wel via Fastboot bij het apparaat komen en geprobeerd de laatste zip van de Asus site erop te zetten, maar daar krijg ik de melding
code:
1
update package has no android-info.txt or android-product.txt

Is er een ander bestand dat ik met Fastboot erop kan proberen te zetten om de tablet weer tot leven te wekken?
Je kan nog steeds in twrp komen? Dan kan je vanuit daar proberen een stock rom erop te zetten. ( Wel de download even uitpakken zodat je een bestand als WW_epad-user-10.6.1.15.3,zip hebt)

hellboy123 wijzigde deze reactie 13-05-2013 10:54 (5%)

Have a nice day!
Reacties: 4.335
Reg. datum: 17-09-2001

Vandaag ontdekte ik dat je kon kiezen uit 2 start schermen;

1 van Android 4.1 en 1 van Android 4.2

Dit doe je door naar instellingen te gaan en dan te kiezen voor "Opstartprogramma" en dan klikken op Opstartprogramma xxxxxx voor Android Jelly Bean 4.2" of Herstellen voor 4.1

Dutch American Van Club
ThaNetRunner.nl
Dutch American Van Club Forum!

+1 Overgewaardeerd

quote:
hellboy123 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:53:
[...]
Je kan nog steeds in twrp komen? Dan kan je vanuit daar proberen een stock rom erop te zetten. ( Wel de download even uitpakken zodat je een bestand als WW_epad-user-10.6.1.15.3,zip hebt)
Hoe kan ik dat bestand op de tablet krijgen? Kan dat alleen via een MicroSD of is er ook een manier om het via USB (en Fastboot?) vanaf de computer op de tablet te zetten?

quote:
Boss schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:23:
[...]

Hoe kan ik dat bestand op de tablet krijgen? Kan dat alleen via een MicroSD of is er ook een manier om het via USB (en Fastboot?) vanaf de computer op de tablet te zetten?
Toevallig heb ik dit zelf laatst op deze manier gedaan, helaas kan ik het topic op XDA niet meer terug vinden. Volgens mij was het op de volgende manier:
Rom uitpakken zodat je een bestand genaam "blob" hebt. Deze kopieer je naar de map voor fastboot. Open een opdrachtvenster en gebruik de volgende code:

fastboot -i 0x0b05 flash system blob

+1 Overgewaardeerd

quote:
hellboy123 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:56:
[...]
Toevallig heb ik dit zelf laatst op deze manier gedaan, helaas kan ik het topic op XDA niet meer terug vinden. Volgens mij was het op de volgende manier:
Rom uitpakken zodat je een bestand genaam "blob" hebt. Deze kopieer je naar de map voor fastboot. Open een opdrachtvenster en gebruik de volgende code:

Er lijkt wel iets te gebeuren, maar na 2 uur lijkt er nog steeds iets te gebeuren zonder dat er daadwerkelijk iets is gebeurd. Krijg geen (fout)melding van Fastboot en op de tablet is eigenlijk geen enkele reactie te zien.

quote:
Boss schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:19:
[...]

Er lijkt wel iets te gebeuren, maar na 2 uur lijkt er nog steeds iets te gebeuren zonder dat er daadwerkelijk iets is gebeurd. Krijg geen (fout)melding van Fastboot en op de tablet is eigenlijk geen enkele reactie te zien.
Geeft fastboot wel aan dat hij klaar is? Pas na een reboot van het device wordt de rom daadwerkelijk geinstalleerd volgens mij

+1 Overgewaardeerd

quote:
hellboy123 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:19:
[...]
Geeft fastboot wel aan dat hij klaar is? Pas na een reboot van het device wordt de rom daadwerkelijk geinstalleerd volgens mij
Nee, dat ook niet. Ik heb hem echt uren laten draaien maar geen resultaat. Ik ga het vanavond nog eens proberen en dan laat ik hem misschien maar gewoon de hele nacht doorgaan. Zou toch zonde van de tablet zijn als hij niet meer tot leven is te wekken...

Reacties: 1.417
Reg. datum: 20-07-2006

Voor de mensen die Whatsapp op hun tablet willen hebben, maar deze niet willen rooten: http://forum.xda-develope...40618530&postcount=99

quote:
rgras schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:32:
Voor de mensen die Whatsapp op hun tablet willen hebben, maar deze niet willen rooten: http://forum.xda-develope...40618530&postcount=99
Heb jij dit werkend gekregen?
Wanneer je tablet geroot hebt kan je dan sowieso whatsapp gebruiken?

pitchdown wijzigde deze reactie 17-05-2013 15:48 (10%)

ik heb het geprobeerd maar moet dan weer activeren op mn smartphone...

Dat is het probleem, je kan het (volgens mij) niet naast elkaar gebruiken. Toevallig was dat voor deze persoon geen probleem aangezien deze niet de beschikking heeft over een smartphone.
Reacties: 26
Reg. datum: 05-12-2009

quote:
Boss schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:26:
[...]

Nee, dat ook niet. Ik heb hem echt uren laten draaien maar geen resultaat. Ik ga het vanavond nog eens proberen en dan laat ik hem misschien maar gewoon de hele nacht doorgaan. Zou toch zonde van de tablet zijn als hij niet meer tot leven is te wekken...
Heb je een sd-kaartje? Wat ik begrijp van je eerdere berichten is de cleanrom-versie die je gebruikt het probleem. Als dat inderdaad het probleem is, is het makkelijk op te lossen. Cleanrom 4.5 op je sd-kaart en via je recovery flashen. Zou dan van te voren even alles formateren op je tablet (system, userdata, cache etc)

quote:
rgras schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:14:
Dat is het probleem, je kan het (volgens mij) niet naast elkaar gebruiken. Toevallig was dat voor deze persoon geen probleem aangezien deze niet de beschikking heeft over een smartphone.
Ik gebruik gewoon wa met een ander(prepaid) nummer op mijn tablet. Dus het kan wel, mits het nummer niet in gebruik is.

En dan krijg je dezelfde berichten op allebei de apparaten binnen?

quote:
rgras schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:46:
En dan krijg je dezelfde berichten op allebei de apparaten binnen?
Nee, natuurlijk niet. Maar kunnen dit soort vragen niet beter naar een What's App topic in plaats van dit TF300 topic?

quote:
pe1dnn schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 00:00:
[...]

Nee, natuurlijk niet. Maar kunnen dit soort vragen niet beter naar een What's App topic in plaats van dit TF300 topic?
Ik heb whatsapp op TF300 ook werkend met een apart nr.
Werkt niet onaardig.

Ze zouden een betaalde dienst moeten maken om op een 2e device whatsapp beschikbaar te hebben.
Zou ik geen moeite mee hebben.
Reacties: 1.537
Reg. datum: 28-06-1999

quote:
pitchdown schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 09:37:
[...]

Ze zouden een betaalde dienst moeten maken om op een 2e device whatsapp beschikbaar te hebben.
Zou ik geen moeite mee hebben.
WhatsApp zou niet zo moeilijk moeten doen en gewoon installatie op tablets toe moeten staan.

Gelukkig is er nu Google Hangouts, dat wel op alle apparaten draait en die ook chats synchroniseert tussen je tablet en je smartphone :)

quote:
Mr Magic schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:37:
[...]

WhatsApp zou niet zo moeilijk moeten doen en gewoon installatie op tablets toe moeten staan.

Gelukkig is er nu Google Hangouts, dat wel op alle apparaten draait en die ook chats synchroniseert tussen je tablet en je smartphone :)
KWestie van tijd dat iedereen migreerd?
+1 Overgewaardeerd

quote:
hellboy123 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:56:
[...]
Op mijn oude laptop liep dit voor geen meter, heel vreemd. Heb het nu op mijn workstation gedaan met voldoende resources en dat werkt een stuk beter: ik zit nu naar een first-boot screen te kijken!

Bedankt voor de hulp, hellboy123! _/-\o_

Oh die ja!
Reacties: 969
Reg. datum: 18-03-2004

Voor degene die zoeken naar een goedpassende hoes voor je Tablet, bij DX.com hebben ze een mooie, die specifiek voor de TF300/T is. Ik heb hem gekocht en hij past goed, materiaal is prima.

Ik kon in NL geen passende hoes vinden. De meeste zijn generiek en zitten daarom veel te los. Deze is precies passend en ziet er ook mooi uit.
http://dx.com/p/lychee-pa...tf300-tf300t-black-186911

Canon30D~10-22USM~24-105L~70-300IS~50mk1~580EXII | Foto's hier: http://www.getiem.nl/

quote:
Get!em schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:02:
Voor degene die zoeken naar een goedpassende hoes voor je Tablet, bij DX.com hebben ze een mooie, die specifiek voor de TF300/T is. Ik heb hem gekocht en hij past goed, materiaal is prima.

Ik kon in NL geen passende hoes vinden. De meeste zijn generiek en zitten daarom veel te los. Deze is precies passend en ziet er ook mooi uit.
Ziet er inderdaad goed uit, maar hoe zit de tablet precies vast? Klikt de rand van de hoes om de tablet heen?
Mijn tablet is helaas weer terug naar de winkel, het dock werd niet meer goed herkend door de tablet. Hopelijk valt het gewoon onder de garantie, ondanks dat het apparaat ge-unlocked is

Oh die ja!

Bij deze hoes is het een nauwsluitende hardplastic case die vastklikt op de achterkant/zijkant/hoeken van de tablet. Eigenlijk ideaal. Je merkt er vrij weinig van in gebruik. Hij kan gewoon 360graden draaien in de hoes (zit een draaischijf op de achterkant van die plastic case), waardoor je in alle standen met je tablet kunt werken.
Het is niet het dunste materiaal, maar daardoor beschermt hij wel weer goed.

Canon30D~10-22USM~24-105L~70-300IS~50mk1~580EXII | Foto's hier: http://www.getiem.nl/

quote:
pitchdown schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:31:
[...]

KWestie van tijd dat iedereen migreerd?
Vast wel, zeker omdat wa betaald is/wordt.

quote:
Get!em schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:02:
Ik heb bij DX deze gekocht.
De hoes sluit netjes strak aan, maar ik raad 'm toch niet aan, want na enkele keren gebruiken liet de bevestiging voor het rechtop zetten los.
Oh die ja!

@Condor70
Dat is dus exact zo'n hoes die ik niet wilde hebben. Die zit met de hoes dus over de randen heen. De tablet zit dus losjes in het kunstleer/elastiek.

Die ik nu heb, klikt echt vast en zit niet aan de schermkant van de tablet met bevestiging of hoesgedeeltes.

Hij kan bijv ook niet, zoals bij die van jou wel kan, met het hoesje over de lens van de camera komen.

quote:
Get!em schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:14:
@Condor70
Dat is dus exact zo'n hoes die ik niet wilde hebben. Die zit met de hoes dus over de randen heen. De tablet zit dus losjes in het kunstleer/elastiek.
Dat valt wel mee. Links/rechts zit de hoes redelijk strak in het elastiek en boven/onder zit hij ingeklemd in het kustleer dmv klitteband.

Met die randen is het soms echter wel lastig om de bovenste twee menus te openen.

Jouw hoes vind ik inderdaad beter, maar beschermt hij wel goed als hij alleen maar plastic randjes heeft?
Oh die ja!

Zoals je op deze foto kunt zien, zit er geen schokabsorberend materiaal tussen plastic en tablet op de twee linker hoeken. Dat is misschien minder beschermend. De andere kant is wel beschermd door de extra omvouw waar die draaischijf aan vast zit. Al met al beschermd hij voor mij goed genoeg.

http://img.dxcdn.com/productimages/sku_186911_3.jpg

Reacties: 380
Reg. datum: 19-05-2005

quote:
Condor70 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:28:
[...]

Ik heb bij DX deze gekocht.
De hoes sluit netjes strak aan, maar ik raad 'm toch niet aan, want na enkele keren gebruiken liet de bevestiging voor het rechtop zetten los.
Ik heb dezelfde, maar bij mij is hij na een half jaar gebruik nog steeds prima.

Nikon D90 | 18-105 VR | 70-300 VR | Medion Monster PC

quote:
DitisKees schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:00:
[...]

Ik heb dezelfde, maar bij mij is hij na een half jaar gebruik nog steeds prima.
hier dezelfde ervaring, ook nog prima na een dik half jaar gebruik. Grootste minpunt is voor mij dat het zo goed als onmogelijk is om de nieuwe Android interface te draaien, de veegbeweging voor de 2 menu's reageert vaak erg slecht omdat je "te laag" begint met vegen.

Ik heb deze http://www.amazon.de/dp/B...17221_31005211_3p_M3_dp_1 gekocht.
Bevalt prima, is nu helaas niet meer te krijgen.
Reacties: 183
Reg. datum: 18-10-2006

ik heb een vergelijkbare als jroersma via ebay gekocht. Bevalt mij ook prima en is nog steeds te krijgen, bijvoorbeeld hier http://www.ebay.com/itm/B...s&hash=item2a276ca4bf en hier http://www.ebay.com/itm/P...s&hash=item1c30f67186

Zijn er trouwens nog meer mensen die last hebben van een dramatisch slechte stand by tijd als de tablet in het dock zit? Zonder dock ligt hij meer dan een week stand by, met dock hooguit een dag. Volgens bbs is asusdec_wake de dader. Blijkbaar komt de tablet niet in deep sleep omdat de dock hem wakker houdt. Op xda zag ik dat dit wel vaker voorkomt, maar nog geen oplossing. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2167454

Hmmmmmm
Reacties: 261
Reg. datum: 27-09-2001

Heeft hier iemand ervaring met een mobiele lader met ingebouwde accu voor de Tf300?

Ik heb geen dock maar zou wel wat meer runtime willen hebben voor een lange vliegreis.
En om daar speciaal een dock voor te kopen is me wat te duur.

Ik heb een 5200mAh A-solar AL270 powerbank maar helaas wil deze alleen laden als het scherm uit is en dan maar heel traag. Lader levert 5V 1A.
Dat duurt dus even voor die 5200mAh in de accu van de tablet zit.

Na wat nalezen lijkt de TF300 alleen "online" te laden op een laadstroom van minimaal 12v.

Heeft iemand hier iets, betaalbaars, voor gevonden?
NWO
Reacties: 2.365
Reg. datum: 01-06-2001

Heeft het nog zin om dit tablet te kopen?

Hij is namelijk al een jaar op de markt of kan ik beter naar een ander model kijken voor bijvoorbeeld 100 euro meer.

Ik zat ook te kijken naar een Nexus 10, maar daar is de batterijduur weer zo weinig.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Reacties: 7
Reg. datum: 13-02-2011

Ik heb hem nu 2 dagen in mijn bezit en kan hem nogsteeds aanraden. Voor rond de 400 euro incl dock zal je niet snel een beter tablet vinden.

Pagina: 1 ... 15 16 17 18 laatste

© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies

Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True

Website van het jaar 2012