Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Win8]Zwart scherm na laden, ook geen veilige modus

Pagina: 1
Acties:

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 27-07 21:04
Ik draai al een tijdje Windows 8 als hoofd-OS op mijn computer zonder al te veel problemen. Nadat ik hem gisteren echter uit standby haalde, kreeg ik ineens een melding dat er "diskproblemen" waren en dat ik de computer opnieuw op moest starten om de problemen te verhelpen; dit kwam via het onderhoudscentrum. Na ongeveer een halfuurtje repareren laadde het OS, maar sindsdien krijg ik altijd een zwart scherm na het laden van windows (daarmee doel ik op de soort otter en niet het korte laadproces na het inloggen). Ik heb via F8 ook al geprobeerd in de veilige modus te komen, maar dat mocht allemaal niet baten. Ook de lage resolutiemodus werkt niet en alles resulteert in een zwart scherm. Mijn 1680x1050 monitor geeft overigens aan dat het signaal 1024x768 is en het signaal actief is.

Ik heb even geprobeerd Ubuntu 11.10 te booten via een live cd'tje, wat prima werkte. Het lijkt me dus niet waarschijnlijk dat er iets met m'n videokaart is en hij geeft gewoon beeld tot na de soort otter. Ik heb ook google al afgezocht, maar dat daar vind ik alleen problemen met zwarte schermen na het inloggen. Ik kan nog gewoon bij m'n bestanden komen via Ubuntu, maar aangezien ik m'n Adobe CS3 licentie nu niet meer kan deactiveren heb ik liever geen reinstall. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen en hoe ik dit eventueel in de toekomst kan voorkomen, of heb ik nu gewoon pech gehad?

• ArchLinux
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 30-04 11:57
Ik heb zelf 2 uur ervaring met Windows 8, dus ik weet niet hoe het komt.
Maar misschien kun je vanaf het installatiemedium een herstelproces starten (ik kan me vaag herinneren dat ik een dergelijke optie bij de XP-installatie tegenkwam).

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:52

TheVMaster

Moderator WOS/BV Tweakers abonnementen

Windows Geek

Eh...wat bedoel je met de 'otter' ....? Windows start niet op..je kunt niet inloggen? Heb je de 'veilige modus' al geprobeerd?

Helmers Blog | IkwerkindeICT | How-to USA Xbox One Games in NL | TeamMicrosoft

• Niekess
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 10-07 16:01
Je Windows doet een kale opstart en niet de hybrid boot optie.
Deze kale opstart duurt best wel lang in sommige gevallen en kan dus op een zwart scherm haken voor 2 a 3 minuten.

Dit gaat Microsoft nog oplossen in latere builds heb ik begrepen.
Pagina: 1

Populair: Tablets Nokia Smartphones Beheer en beveiliging Google Laptops Apple Sony Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013