Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• thijssiee94
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 24-05-2012
Problemen en "garantie afhandelingen" van de HTC One X

http://www.htcone-x.com/wp-content/gallery/htc-one-x-officieel/htc-one-x-black.jpg

Introductie

Dit topic is bedoeld om elkaar op de hoogte te brengen van garantie, zowel algemeen als afhandelingen daarvan. Ook kan hier over "problemen", onder andere over het scherm, gesproken worden.

Voor levertijden en prijzen zie: HTC One X - Levertijden en Prijzen
Voor ervaringen en discussie zie: [HTC One X] Ervaringen & Discussie

Voor slowchatten (of juist gezellig chatten), ga dan naar: http://irc.tweakers.net/htconex
Hier kun je ook de laatste updates vinden met betrekking tot de levering en de prijs van de HTC One X!

pricewatch: HTC One X Wit
    pricewatch: HTC One X Zwart

Ik heb een grove fout begaan, waar ik veel spijt van heb. Daarom heb ik als straf dat ik tot 26/5 niet meer op tweakers mag

• thijssiee94
    Tot mijn grote teleurstelling heb ik afgelopen week een klein stofdeeltje onder mijn scherm ontdekt. Ik heb mijn HTC One X bij GSMEasy besteld. Omdat het nogal veel geld kost om ze telefonisch te bereiken, heb ik een mail gestuurd. Nouja,..... één mail? Nee, maar liefst drie mails, omdat ik geen antwoord kreeg. Er is zojuist vanmorgen op een van de drie mails gereageerd.

Dit stuurde ik:
    quote:
    Goedemiddag,

Ik heb het toestel nu een aantal dagen in bezit. Hij bevalt mij ontzettend. Echter heb ik een stofdeeltje onder het scherm ontdekt, wat er uiteraard niet hoort te zitten. Ik ben van plan om hiervoor een garantie- / reparatieprocedure te laten starten. Kunt u mij vertellen welke oplossingen er mogelijk zijn en hoeveel tijd het in beslag zou nemen? Of heb ik recht op een vervangend toestel.

Graag hoor ik van U en hoop ik dat we dit op een nette manier kunnen
    oplossen.

Met vriendelijke groeten,

Thijs
    Dit antwoord kreeg ik vanmorgen terug:
    quote:
    Geachte heer Tijsen

Hartelijk bedankt voor uw reactie.
    Naar aanleiding van uw reactie ben ik hier achteraan gegaan.
    Wat ik het beste kan adviseren is om naar onze website te gaan
    www.gsmeasy.nl. Daar ziet u bovenaan het kopje Help. Als u daar op staat
    kunt u naar reparaties en garanties. Daar vragen ze wat vragen die u in
    kunt vullen en daarna komt er een advies naar voren. U zult uw toestel ter
    reparatie moeten sturen naar Dynafix. De gemiddelde duur van een reparatie
    is ongeveer 4 tot 6 weken.
    Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet.

J-W
    GSMeasy.nl
    Ik schrok echt ontzettend. Ik zou mijn mobiel dus echt niet 4 tot 6 weken kwijt willen. Ik ben ook van mening dat de afhandeling sneller/makkelijker kan. Zit dus te twijfelen of ik er niet goed aan doe om morgen toch even te bellen. Het is immers niet mijn fout dat er een stofje onder het scherm zit.

Ik heb een grove fout begaan, waar ik veel spijt van heb. Daarom heb ik als straf dat ik tot 26/5 niet meer op tweakers mag

• Falqoon
    • Registratie: maart 2010
    • Laatst online: 20-04 18:46
    Ik heb dit zelfde antwoord gekregen, nadat ik zij dat het glas aan de onderkant heel makkelijk in te drukken was. en dus een beetje los zat of iets dergelijk's.

hieronder mijn reactie dat ik terug kreeg van hun

Geachte heer de Lange,

Hartelijk bedankt voor uw reactie.

Naar aanleiding van uw reactie ben ik hier achteraan gegaan.
    Wat ik het beste kan adviseren is om naar onze website te gaan
    www.gsmeasy.nl. Daar ziet u bovenaan het kopje Help. Als u daar op staat
    kunt u naar reparaties en garanties. Daar vragen ze wat vragen die u in
    kunt vullen en daarna komt er een advies naar voren. U zult uw toestel ter
    reparatie moeten sturen naar Dynafix. De gemiddelde duur van een reparatie
    is ongeveer 4 tot 6 weken.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Gsmeasy.nl Supportdesk
    0900-GSMEASY (0900-4763279) (15ct/min)

Gewoon een kopie!

[CIP] Project Stealth | [CIP] Mustang BOSS 302

• lennartbnl
    • Registratie: oktober 2011
    • Laatst online: 24-05-2013
    Ik heb vandaag twee keer mijn One X omgeruild voor een nieuwe bij de Belcompany, en de derde blijkt nu WEER een hot pixel te hebben. Ik leg me er bij neer...

• Victor.S
    • Registratie: september 2009
    • Laatst online: 13-04 22:32
    Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik had het toestel maar 2 dagen in bezit dus heb het onder een DOA teruggestuurd. Ook bij GSMeasy, maar zonder mailwisseling. Een DOA was ook het 'advies' na het invullen van die paar vraagjes.

• Victor.S
    quote:
    lennartbnl schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:36:
    Ik heb vandaag twee keer mijn One X omgeruild voor een nieuwe bij de Belcompany, en de derde blijkt nu WEER een hot pixel te hebben. Ik leg me er bij neer...
    Hoe ziet een 'hot pixel' eruit?
    Continu op 1 kleur?

• thijssiee94
    quote:
    Victor.S schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:37:
    Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik had het toestel maar 2 dagen in bezit dus heb het onder een DOA teruggestuurd. Ook bij GSMeasy, maar zonder mailwisseling. Een DOA was ook het 'advies' na het invullen van die paar vraagjes.
    Okee.. interesting.. Misschien dat ik dat ook beter kan doen... Alleen heb ik hem al anderhalve week.. :O

• Thenotorious
    • Registratie: mei 2011
    • Laatst online: 20-04 18:43
    Als je bij de site van GSMeasy bij het kopje 'help' en dan reparatie en garantie gaat.
    Kun je een paar gegevens invullen van je telefoon, oa. merknaam, hoe oud hij al is etc.
    Ik heb het even ingevuld (minder dan 3werkdagen oud) en er staat dat ik hem kan terugsturen als DOA (dead on arrival) en dan zou mijn telefoon vervangen worden....

Ik denk dat dit dan geen 4tot6 weken duurt?

Aah hierboven net voor mij vermeld haha

Thenotorious wijzigde deze reactie 13-04-2012 18:38 (6%)

Im notorious

• lennartbnl
    quote:
    Victor.S schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:37:
    [...]

Hoe ziet een 'hot pixel' eruit?
    Continu op 1 kleur?
    Een hot pixel is wit, en dus alleen zichtbaar op donkere vlakken. Aangezien de resolutie zo hoog is valt het niet heel erg op, in een donkere omgeving echter wel (mijn huis dus).

http://i.imgur.com/jyFh5.jpg

• Falqoon
    Die van mij is nu 8 dagen oud, gemeld bij 7 dagen oud, zou nog kunnen maar na die 8 dagen optie staat er bij dat ik het moet laten repareren door dynafix

• Victor.S
    quote:
    thijssiee94 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:37:
    [...]

Okee.. interesting.. Misschien dat ik dat ook beter kan doen... Alleen heb ik hem al anderhalve week.. :O
    DOA kan binnen 15 dagen van bestelling/contract tekening.

Had de mijne op 29 maart besteld, maar pas 11 april binnen.

Zat dus op beide data binnen de 15 dagen :)

• mvantimmeren
    • Registratie: februari 2010
    • Laatst online: 30-08-2012
    Jongens, niet GSM-easy ofzo bellen! Gewoon direct HTC bellen, zij kunnen je de dichtstbijzijnde service center aanwijzen. Het scherm kan vaak binnen een uurtje, soms de volgende dag, worden vervangen!

• thijssiee94
    quote:
    Victor.S schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:39:
    [...]

DOA kan binnen 15 dagen van bestelling/contract tekening.

Had de mijne op 29 maart besteld, maar pas 11 april binnen.

Zat dus op beide data binnen de 15 dagen :)
    Ik zie het.. Misschien dat ik dat dan maar moet doen...... Alhoewel Ik inderdaad misschien ook wel beter HTC kan bellen.

• Victor.S
    quote:
    mvantimmeren schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:40:
    Jongens, niet GSM-easy ofzo bellen! Gewoon direct HTC bellen, zij kunnen je de dichtstbijzijnde service center aanwijzen. Het scherm kan vaak binnen een uurtje, soms de volgende dag, worden vervangen!
    damn....

• thijssiee94
    Alsjeblieft voor degenen die het nodig hebben:

HTC Klantenservice Netherlands
    + 31(0)20-715-7310
    Taal :Nederlands

Openingstijden :

Maandag-Vrijdag
    09:00- 21:00

Zaterdag
    09:00- 13:00

Ik ga het sowieso zometeen even proberen. :)

• CLB
    • Registratie: oktober 2004
    • Niet online
    quote:
    mvantimmeren schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:40:
    Want jij vind het normaal om een toestel van enkele dagen oud te laten repareren? Hmm ik niet...

Ik had 'n mooie witte One X van Typhone, met gele vlekken:

Dinsdag 10 april opgestuurd, woensdag 11 april ontvangen..
    Woensdag 11 april werd er 'n nieuwe opgestuurd, donderdag 12 april ontvangen.

Nog niet uitgebreid bekeken, maar het scherm lijkt in eerste instantie helemaal goed... DOA @ Typhone: d:)b

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
    512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• Falqoon
    Dus @CLB, jij zou mij adviseren om het glas wat je zo makkelijk kan indrukken hier als DOA laten vervangen? Hier heb ik ook recht op?

• Thenotorious
    Net met HTC gebeld met de nummer die hierboven werd gegeven.
    Ik belde voor mijn dode pixel, de man die niet zo goed Nederlands sprak zei dat ik beter met GSMeasy contact kon nemen en als zij het niet accepteerden dat ik dan met HTC contact zou moeten nemen.
    Dus... nu weet ik niet wat ik eigenlijk moet voor een dode pixel die ik bijna nooit zie...
    Maar toch is het een storende gedachte.

Im notorious

• thijssiee94
    quote:
    Thenotorious schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:49:
    Net met HTC gebeld met de nummer die hierboven werd gegeven.
    Ik belde voor mijn dode pixel, de man die niet zo goed Nederlands sprak zei dat ik beter met GSMeasy contact kon nemen en als zij het niet accepteerden dat ik dan met HTC contact zou moeten nemen.
    Dus... nu weet ik niet wat ik eigenlijk moet voor een dode pixel die ik bijna nooit zie...
    Maar toch is het een storende gedachte.
    Als je wil dat het via HTC gemaakt wordt, kan je toch zeggen dat GSMEasy het niet accepteren of dat je het liever via HTC wilt laten verlopen..? Ik weet het, het is niet echt fair, maar it's possible.. :)

• Thenotorious
    quote:
    thijssiee94 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:51:
    [...]

Als je wil dat het via HTC gemaakt wordt, kan je toch zeggen dat GSMEasy het niet accepteren of dat je het liever via HTC wilt laten verlopen..? Ik weet het, het is niet echt fair, maar it's possible.. :)
    Klopt maar de man wist niet zeker of ik hem weer moest opsturen naar HTC of dat ie naar een servicecenter moest worden gebracht... Als ik hem moet opstuern kan ik hem net zo goed opsturen naar GSMeasy?
    Ookal heb ik niet echt een positieve ervaring met hun aangezien het bij mij 2 weken duurde...

Im notorious

• thijssiee94
    quote:
    Thenotorious schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:53:
    [...]

Klopt maar de man wist niet zeker of ik hem weer moest opsturen naar HTC of dat ie naar een servicecenter moest worden gebracht... Als ik hem moet opstuern kan ik hem net zo goed opsturen naar GSMeasy?
    Ookal heb ik niet echt een positieve ervaring met hun aangezien het bij mij 2 weken duurde...
    Ik ga zometeen bellen, dus zal ik het eens even vragen.. :)

• CLB
    • Niet online
    quote:
    kevindelange schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:46:
    Dus @CLB, jij zou mij adviseren om het glas wat je zo makkelijk kan indrukken hier als DOA laten vervangen? Hier heb ik ook recht op?
    Als het jou negatief opvalt en je vind het helemaal niks, gewoon netjes een email sturen met je probleem.
    M'n nieuwe One X heb ik nu twee uurtjes getest en gezien, maar ik druk niet als 'n leip overal op de behuizing.
    Dus zelf heb ik nog geen krakende behuizing of een in te drukken scherm gezien of opgemerkt.. Jij wel..
    DOA dus, hoort gewoon niet, of het is echt minimaal en je hebt 't eigenlijk niet door in het dagelijks gebruik.

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
    512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• thijssiee94
    Misschien dat ik hem ook wel gewoon via DOA opstuur.. Alleen moet ik dan over 1 vraag liegen. Dat is hoelang ik met het toestel gebeld heb. (je kan maximaal 15 min invullen.. anders gaat de DOA niet door)

• Thenotorious
    quote:
    thijssiee94 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:01:
    Misschien dat ik hem ook wel gewoon via DOA opstuur.. Alleen moet ik dan over 1 vraag liegen. Dat is hoelang ik met het toestel gebeld heb. (je kan maximaal 15 min invullen.. anders gaat de DOA niet door)
    Ik snap niet wat dat zou uitmaken of je nou 50 minuten hebt gebeld of 10 minuten....

Im notorious

• Victor.S
    quote:
    thijssiee94 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:01:
    slaat ook echt nergens op. Maarja, een factory reset en ze zullen het nooit weten :)

• thijssiee94
    Haha ja, inderdaad. Ik snap het ook niet wat de beltijd er nou mee te maken heeft, maar ach. Zal even vanavond bekijken hoe je een factory reset uit moet voeren en dan gaat hij hoogst waarschijnlijk retour. :)

• lennartbnl
    quote:
    Victor.S schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:02:
    [...]

slaat ook echt nergens op. Maarja, een factory reset en ze zullen het nooit weten :)
    Zou ik nog even extra voorzichtig mee zijn. Ik had mijn eerste One X een factory reset gegeven incl. verwijderen van muziek, foto's etc. In de belcompany kwam ik er achter dat m'n foto's er nog op stonden, de medewerker zei dat zoiets wel vaker gebeurde met HTC.

Even driedubbel controleren dus ;)

• Brackpc
    • Registratie: mei 2007
    • Laatst online: 20-04 01:56
    mijn defecte htc ook naar typhone gestuurd waar ze hem gisterenochtend ontvangen hebben volgens track en trace, typhone heeft het zelf echter nog niet verwerkt en ik hoef dus niet voor dinsdag op een nieuwe te rekenen, toch jammer(maar nog normaal) had gehoopt dat het net zo snel ging als bij clb

ach zolang het niet zolang duurt als met mn laptop :P die zit al 6 maand in repair

• Victor.S
    Hoe zit het eigenlijk met de DOA procedure met GSMeasy. Je hoeft nergens je email in te vullen alleen je ordernummer. Weten ze aan de hand van dat nummer je overige gegevens?

• _BLAST3R
    • Registratie: oktober 2007
    • Laatst online: 00:12
    Ook ik heb een 'pixelprobleem'. Wanneer ik een grijze overlay op het scherm heb (bijvoorbeeld notification bar naar beneden) zit er aan de linkerkant (verticaal in het midden) een pixel die lichter is dan de rest van de grijze. Soms wordt ie blauw wanneer je swiped over kleuren.

Daarbij heb ik een pixel ergens bovenin die wanneer je een grijze overlay (met bijv tabs werkt), soms even heel kort wit oplicht en dan weer meegaat met de rest. Niet zo storend als de statische eerder genoemde pixel.

Met wat ik hierboven lees, vraag ik me af of het het waard is om hem terug te sturen. Blijkbaar heeft een groot aandeel HTC One X's last van dode, danwel niet goed functionerende pixels.

Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor volgende dode pixels.

Zonde..

• lennartbnl
    quote:
    _BLAST3R schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:18:
    Ook ik heb een 'pixelprobleem'. Wanneer ik een grijze overlay op het scherm heb (bijvoorbeeld notification bar naar beneden) zit er aan de linkerkant (verticaal in het midden) een pixel die lichter is dan de rest van de grijze. Soms wordt ie blauw wanneer je swiped over kleuren.

Daarbij heb ik een pixel ergens bovenin die wanneer je een grijze overlay (met bijv tabs werkt), soms even heel kort wit oplicht en dan weer meegaat met de rest. Niet zo storend als de statische eerder genoemde pixel.

Met wat ik hierboven lees, vraag ik me af of het het waard is om hem terug te sturen. Blijkbaar heeft een groot aandeel HTC One X's last van dode, danwel niet goed functionerende pixels.

Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor volgende dode pixels.

Zonde..
    Erg jammer ja ;(

Bij mijn eerste One X had ik ook 2 bijna niet zichtbare (zelfs in het donker) pixels die net als die van jou werkten. Het was echter zo amper zichtbaar dat ik niet zeker wist of het in m'n hoofd zat :P

Maar het is in jouw geval wel de moeite waard om dit even 20min te laten draaien: Google Play: Dead Pixel Detect and Fix

• bramv82
    • Registratie: oktober 2010
    • Laatst online: 08:28
    Waarom bellen jullie niet met HTC zelf? Ik heb zelf een Desire en erg goede ervaringen met hun service. Bijvoorbeeld toen mijn lader kapot was netjes een nieuwe opgestuurd gekregen...

• Thenotorious
    quote:
    bramv82 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:23:
    Waarom bellen jullie niet met HTC zelf? Ik heb zelf een Desire en erg goede ervaringen met hun service. Bijvoorbeeld toen mijn lader kapot was netjes een nieuwe opgestuurd gekregen...
    Als je even naar de vorige posts leest dan zie je dat sommige (inclusief ik) al naar HTC hebben gebeld.
    Aan mij zeiden ze dat ik met GSMeasy moest contact nemen.

Im notorious

• _BLAST3R
    quote:
    lennartbnl schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:22:
    [...]

Erg jammer ja ;(

Bij mijn eerste One X had ik ook 2 bijna niet zichtbare (zelfs in het donker) pixels die net als die van jou werkten. Het was echter zo amper zichtbaar dat ik niet zeker wist of het in m'n hoofd zat :P

Maar het is in jouw geval wel de moeite waard om dit even 20min te laten draaien: Google Play: Dead Pixel Detect and Fix
    Thanks, gaan we proberen!

• Thenotorious
    quote:
    lennartbnl schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:22:

Ik ben hem nu ook aan het draaien, Is het bij jou gelukt of ben je ook bezig?

Im notorious

• thijssiee94
    Okee.. Zonet heb ik HTC gebeld met een onverwachte uitkomst. Voor de duidelijkheid heb ik dus een minuscuul stofje onder mijn beeldscherm. Ik kon hem naar HTC opsturen en dan zouden ze hem daar voor me maken (duurt dan ongeveer 4 weken). Echter vroeg ik of ik ook langs een service-center kon en dat was mogelijk. Wel dacht hij dat die 'm ook evengoed zouden doorsturen, maar je kan het altijd proberen. Morgen ga ik dus even naar de service-center in Alkmaar. Ben benieuwd wat ze voor mij kunnen betekenen!

thijssiee94 wijzigde deze reactie 13-04-2012 19:42 (3%)

• lennartbnl
    quote:
    Thenotorious schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:40:
    [...]

Ik ben hem nu ook aan het draaien, Is het bij jou gelukt of ben je ook bezig?
    Heb het op alle drie de telefoons geprobeerd maar is geen enkele keer gelukt :')

Maar het is altijd het proberen waard natuurlijk, is me ooit met m'n PSP wel gelukt om het daarmee op te lossen :)

• DennusB
    • Registratie: mei 2006
    • Niet online
    Hang nu bij HTC aan de lijn, en HTC heeft 2 weken DOA garantie op hardware. Je kan dat dus 'afdwingen' bij GSMEasy of een andere winkel

Deyron Is het al bijna vrijdag?

• _BLAST3R
    quote:
    lennartbnl schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:44:
    [...]

Heb het op alle drie de telefoons geprobeerd maar is geen enkele keer gelukt :')

Maar het is altijd het proberen waard natuurlijk, is me ooit met m'n PSP wel gelukt om het daarmee op te lossen :)
    Helaas hier ook niet gelukt.. Kwam er wel achter dat ik nog (!) een stuck pixel heb :O..
    Deze is alleen zichtbaar op volledige helderheid, en is miliscuul klein (eerder halve pixel), en alleen zichtbaar onder een bepaalde invalshoek.

• thijssiee94
    Haha wat erg.. ik heb helemaal geen zin om morgen helemaal naar Alkmaar toe te gaan... en ik wil al hélémáál niet, dat mijn toestel voor een paar weken opgestuurd moet worden.. Ben van plan om toch misschien te kiezen voor een DOA bij GSMEasy... Iemand hiermee ervaring, bij GSMEasy? En kun je me dan vertellen wat je ervaringen zijn?

• eazyez
    • Registratie: oktober 2006
    • Laatst online: 30-01 19:35
    quote:
    kevindelange schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:46:
    Vanuit de wet gezien bestaat er geen recht op DOA.
    DOA is een regeling die de fabrikant of de shop aanbied.
    Zie t als een extraatje.

Dat wil nog niet zeggen dat je buiten die DOA termijn, of als er geen DOA zou bestaan, nergens recht meer op hebt.

Als ik het goed begrepen heb stelt de wet, wat betreft de wettelijke garantie, dat:

Als er zich binnen 6 maanden na aankoop gebreken vertonen, je mag aannemen dat dit al aanwezig was bij de aankoop maar dat dit zich pas nu openbaart.
    Het is dan aan de verkoper om te bewijzen dat dit niet zo is.
    Jij hoeft dus niet te bewijzen dat dit wel zo is.

Bij vaststelling van een gebrek moet de koper dit binnen maximaal 2 maanden melden aan de verkoper.
    De verkoper zal dit dan binnen een redelijke tijd moeten oplossen (zonder dat u daar veel hinder van heeft).
    ( wat dan die redelijke tijd is, en wat weinig hinder inhoud blijft mij onbekend.)

Dit oplossen van het gebrek kan door vervanging of reparatie.
    De keus is in principe aan de koper, mits de kosten van vervangen niet onredelijk veel hoger zijn dan de kosten voor reparatie, of andersom.

enz. enz.
    Dit is een erg beknopte samenvatting, en maar een deel van alle wetten die erover bestaan.

(Ontbinden van de koop door de koper is ook een optie geloof ik.)

Ik heb me er, met wat hulp van een medetweaker, wat in geprobeerd te verdiepen voordat ik mijn toestel terug stuurde ivm. schermdefecten. ;)

ps.
    Ik heb er niet voor geleerd ofzo, dus als iemand denkt dat er iets niet klopt aan deze tekst, verbeter me maar.

Bronnen:
    http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_14-04-2012
    http://www.jipvenlo.nl/do...ntenkoop_en_garanties.pdf
    http://twinklemagazine.nl...-arrival-een-extraatje-1/
    http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
    http://www.consuwijzer.nl/
    http://www.consumentenbond.nl/

eazyez wijzigde deze reactie 14-04-2012 01:59 (13%)

• thijssiee94
    UPDATE:

Als je het nummers van HTC belt en het verhaal uitlegt, kun je vaak met je probleem naar een service center. Je hoeft ervoor natuurlijk niets te betalen, omdat het in je garantie zit. HTC zal je dan een telefoonnummer geven van zo'n service center. In mijn geval is de service center in Alkmaar de dichtstbijzijnde. (tel nmmr: 072 540 667 9). Meneer die ik aan de telefoon heb gekregen denkt dat hij het wel even ter plekke kan verhelpen. (stofje onder het scherm). Hopelijk hebben jullie iets aan mijn advies.

• jabberwock
    • Registratie: februari 2003
    • Laatst online: 21-08-2013
    Ik had ook gele vlekken bij mijn eerste One X. Bij 4launch besteld, en dus maar een RMA aanvraag gedaan. Die werd geaccepteerd, maar er stond wel bij dat de technische dienst eea zou vastsellen, alvorens er met de fabrikant besloten zou worden wat te doen. Ik zag de bui dus al hangen....

Maar blijkbaar was dat een algemeen stukje tekst, want ik kwam daar aan, de man achter de service balie vroeg het RMA nummer,keek op zijn schermpje en vroeg of ik mijn geld terug wilde of een andere? Omdat hij nog op voorraad lag voor een andere gekozen. Deze is wel perfect! Niks technische dienst....het doosje van de "defecte" heeft hij nog niet eens opengemaakt.

• thijssiee94
    quote:
    jabberwock schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:10:
    Ik had ook gele vlekken bij mijn eerste One X. Bij 4launch besteld, en dus maar een RMA aanvraag gedaan. Die werd geaccepteerd, maar er stond wel bij dat de technische dienst eea zou vastsellen, alvorens er met de fabrikant besloten zou worden wat te doen. Ik zag de bui dus al hangen....

Maar blijkbaar was dat een algemeen stukje tekst, want ik kwam daar aan, de man achter de service balie vroeg het RMA nummer,keek op zijn schermpje en vroeg of ik mijn geld terug wilde of een andere? Omdat hij nog op voorraad lag voor een andere gekozen. Deze is wel perfect! Niks technische dienst....het doosje van de "defecte" heeft hij nog niet eens opengemaakt.
    Okee.. Dat is wel hééél erg netjes! Ik wil mijn toestel juist niet inruilen voor een ander, omdat op het vuiltje na, mijn toestel helemaal perfect is. :p

• CLB
    • Niet online
    Zelf gemaakte One X vs One X foto's:
    http://tweakers.net/ext/f/va2VgOzHCTfEhWUZnbe0aG3M/full.jpg

http://tweakers.net/ext/f/f0G8yj6w83XhRoQviO4JAEuy/full.jpg

http://tweakers.net/ext/f/RLRMseDIOdF2lyP7TTawlFGK/full.jpg

http://tweakers.net/ext/f/VIiXCV4eEQhFFeJMfASFFmBm/full.jpg

Verschillende fabrikanten ofzo neem ik even aan... Maar groot verschil zeg....
    Nu willen mensen weer ruilen bij winkels om dit fenomeen denk ik: ik wil wit... Ik geel...

• thijssiee94
    Dit is inderdaad een wereld van verschil. Met name zie je dat bij het balkje van brightness.. Heel apart.. Ik denk een ander soort/fabrikant van het scherm.

• CLB
    • Niet online
    Balkje van brightness is blauw vs groen door andere skin :p

• Falqoon
    Ik ben gister verschillende telefoonwinkels langsgegaan maar die zijde dat ik moest proberen hem per direct om te ruilen, het flikkerende backlight wat ik heb scheen ook niet normaal te zijn en inderdaad de versies die ze in de winkel hadden hadden er helemaal geen last van. Maandag gsm easy maar bellen dat ik gewoon een nieuwe wil en niks geen genoegen neem met reparatie. Nadat ik een nieuwe heb gaat hij de verkoop in. Beetje klaar met alle kinderziektes qua hardware.

• thijssiee94
    quote:
    CLB schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:49:
    Balkje van brightness is blauw vs groen door andere skin :p
    Oooooh, haha dat verklaart een hoop! Ik dacht al: wtf! xD

• Victor.S
    quote:
    kevindelange schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:52:
    Ik ben gister verschillende telefoonwinkels langsgegaan maar die zijde dat ik moest proberen hem per direct om te ruilen, het flikkerende backlight wat ik heb scheen ook niet normaal te zijn en inderdaad de versies die ze in de winkel hadden hadden er helemaal geen last van. Maandag gsm easy maar bellen dat ik gewoon een nieuwe wil en niks geen genoegen neem met reparatie. Nadat ik een nieuwe heb gaat hij de verkoop in. Beetje klaar met alle kinderziektes qua hardware.
    Hier is het niet-0900 nummer: 0768886439 . Ik ga morgen even bellen om te vragen hoe het gaat met mijn DOA. Zou morgen aan moeten komen... ik vrees het ergste eerlijk gezegd :'(

Victor.S wijzigde deze reactie 16-04-2012 00:15 (0%)
    Reden: nummer vergeten 8)7

• Falqoon
    Laat maar weten wat er van gekomen is, ik heb vanmiddag pas tijd om te bellen.

• _gibeon_
    • Registratie: maart 2009
    • Laatst online: 20-04 23:05
    Ik heb m'n 1X teruggestuurd naar Coolblue aangezien het scherm niet helemaal vlak in de behuizing lag, de linkerbovenhoek stak boven de behuizing uit. Het was misschien maar een mm, maar dat hoort niet voor 600 euro. Na telefonisch contact werd me verteld dat ik gewoon een nieuw toestel zou krijgen ipv een reparatie, aangezien het toestel nog maar 12 dagen oud was.
    Ik wacht 't af. :)

• _BLAST3R
    Zojuist mijn One X opgestuurd naar Typhone na telefonisch contact. De helpdeskmedewerker was het helemaal met mij eens; stuck pixels en een flikkerend scherm horen niet op een nieuwe telefoon. Daarbij had ik meteen op de dag van ontvangst al een mail gestuurd. Hij zei dat ik dan wel heel erg sterk stond in mijn DOA aanvraag.. Hij had toen meteen een retour formulier gestuurd naar mijn mail.

Hopelijk heb ik in de loop van de week weer een nieuwe aan de deur. We shall see..

Overigens is het handig om meteen een cover aan te schaffen, gezien de kwetsbaarheid van de camera. De lens krast heel snel.

_BLAST3R wijzigde deze reactie 16-04-2012 18:05 (40%)

• Victor.S
    Heb even gebeld maar niets bijzonders. Aangezien ze vandaag het pakketje hadden moest ik morgen maar even bellen over de status van de DOA. (bij GMSeasy) Hopen dat ze me morgen kunnen vertellen dat ik een nieuw toestel krijg. Komt dan ook uit een nieuwe lading (nu niet binnen 24 uur leverbaar) dus misschien minder kans op defecten.

• Brackpc
    Mijn ervaring met typhone qua garantieafhandeling is tot nu toe helaas nog niet zo positief als die van clb,

donderdag is het toestel bij ze binnen gekomen, had dus de stille hoop dat er diezelfde dag een nieuwe verstuurd werd, dit gebeurde niet maar dit is natuurlijk geen probleem.

Omdat ik op dit moment dus zonder toestel zit vrijdagnamiddag gebeld met de vraag wanneer mijn toestel verwerkt zou worden, het toestel was door de retourafdeling nog niet ingeboekt maar dit zou maandag gebeuren en dan zou het een kwestie van enkele uren zijn voordat er ene nieuwe uitgestuurd zou worden

maandag ik hoor niets van typhone

Dinsdag (vandaag): het zelfde verhaal weer toestel is volgens hun nog niet binnen/ingeboekt door de retourafdeling en verder kunnen ze niets zien

Het gaat me niet om het feit dat ik nog geen nieuw toestel heb maar erom dat mij iets beloofd werd en dit niet nagekomen is. (ook begin ik stilaan bang te worden dat er iets mis is gegaan met mijn toestel aangezien het bij de anderen wel zo snel gegaan is)

• CLB
    • Niet online
    Geduld... Komt vast en zeker goed! Heb je straks een mooi gloednieuw toestel!

• Falqoon
    Ik heb vanmiddag gsm easy aan de lijn gehad en die vertelde mij dat dit gewoon nog onder DOA viel en dus het toestel op moest sturen.

Net terug van het post kantoor en mijn toestel laten verzenden.

Twijfel nu heel erg of ik het volgende toestel moet houden en dus open maken of dat ik het zal verkopen en een ander toestel moet halen. Na al deze verhalen gehoord te hebben en het zelf ook meegemaakt te hebben ben ik toch ook best bang geworden dat het toestel niet super is qua bouw kwaliteit en qua degelijkheid etc. Misschien maar een Galaxy Note of Xperia S halen...

• Victor.S
    Even GSMeasy gebeld en ze proberen het vervangende toestel vandaag de deur uit te doen. Heb hem vrijdag verstuurd dus ik ben positief verrast. Hopen dat de volgende One X het helemaal goed doet :)

• Brackpc
    quote:
    CLB schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:28:
    Geduld... Komt vast en zeker goed! Heb je straks een mooi gloednieuw toestel!
    Welke statusupdates kreeg jij tijdens de wachttijd, enkel dat het nieuwe toestel verzonden was of ook dat deze goed aangekomen was?

• Falqoon
    Dinsdag opgestuurd, vandaag mn nieuwe binnen gekregen, das snel! Nu verkopen denk ik

• _BLAST3R
    Net Typhone gebeld, want ik had nog steeds niets gehoord noch bevestigd gekregen betreffende mijn DOA verzoek van m'n HOX. Blijkbaar hebben ze hem wel al ontvangen, maar waren ze afhankelijk van een derde partij. Huh? Ik heb hem direct op dezelfde dag dat ik hem heb ontvangen als DOA aangemerkt, dan neem ik aan dat ik een nieuwe krijg, en niet weken zonder kom te zitten omdat hij gerepareerd moet worden.

Je hebt helemaal niets aan de helpdesk want zij kunnen er verder ook niets van maken. Lekker dan.

_BLAST3R wijzigde deze reactie 20-04-2012 13:29 (10%)

• Brackpc
    Hij wordt inderdaad doorgestuurd naar dynafix, daar wordt gekeken of het echt een DOA is. Dan wordt er weer een berichtje naar typhone gestuurd en die sturen dan een nieuwe uit.

Ik heb mijn HTC vorige week woensdag verstuurd, deze is donderdag aangekomen. Gisteren kreeg ik eindelijk nadat ik het zelf nagevraagd had de melding dat het toestel eergisteren doorgestuurd was en gisteren goedgekeurd was voor omruiling, ik verwacht dus dat ze vandaag een nieuwe op de post doen.

• Denzis
    • Registratie: februari 2012
    • Laatst online: 20-04 18:16
    Hm 4 april de telefoon binnen gekregen, de camera rammel zat er al vanaf dag 1. Precies 2 weken later op de 18de toch maar een mail gestuurd voor een DOA procedure . Dit is afgewezen door Typhone, maar de camera rammel viel wel onder de garantie.

Nou vraag ik me af wat ik kan doen. Ik kan hem opsturen en laten repareren, dan heb ik meteen geen last meer van de bestaande krassen indien ze de hele achterkant vervangen. Of zou ik evengoed voor een DOA in aanmerking komen?

If you're going trough hell, keep going.

• _BLAST3R
    quote:
    Brackpc schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:40:
    Hij wordt inderdaad doorgestuurd naar dynafix, daar wordt gekeken of het echt een DOA is. Dan wordt er weer een berichtje naar typhone gestuurd en die sturen dan een nieuwe uit.

Ik heb mijn HTC vorige week woensdag verstuurd, deze is donderdag aangekomen. Gisteren kreeg ik eindelijk nadat ik het zelf nagevraagd had de melding dat het toestel eergisteren doorgestuurd was en gisteren goedgekeurd was voor omruiling, ik verwacht dus dat ze vandaag een nieuwe op de post doen.
    Dan hadden ze dat wel wat duidelijker mogen communiceren, ik zie namelijk helemaal niets in mijn orderstatus overzicht. Heb ook niets per mail ontvangen. Ik moest zelf bellen. Daar werd verteld dat hij ontvangen is. Verder wist ze niets. Toen ik vroeg hoe lang het nog ging duren, werd er geantwoord dat er een externe partij aan te pas zou komen voor reparatie. Pardon? Reparatie? Ik heb dat ding als DOA aangemeld op de dag dat ik hem ontvangen heb. Dan wil ik een nieuwe telefoon.

Wat jij zegt zorgt ervoor dat ik weer een beetje snap hoe ze het nu precies bedoelen, want uit hun eigen communicatie is nergens op te maken dat deze procedure gehanteerd wordt.

De vrouw aan de telefoon kon wel zeggen dat als het te lang zou duren, ik het wel vergoed zou krijgen. Leuk, maar daar zit ik ook niet op te wachten. Ik wil gewoon een telefoon, en ik kan niets met het abonnement zolang ik geen microsim-geschikte telefoon heb.

Ze moeten gewoon duidelijker communiceren. Ik word hier gewoon moe van. :(

Overigens wel frappant dat de enige mailtjes die ik nog van hun krijg, in de trend van de volgende zijn:
    quote:
    Geachte klant,

Op 12 april 2012 hebben wij u uw nieuwe HTC One X Brown Grey geleverd. Wij
    willen u nogmaals hartelijk bedanken voor uw bestelling. Wij hopen dat u het
    bestelproces als prettig heeft ervaren en dat u tevreden bent over uw nieuwe
    HTC One X Brown Grey.

Zoals u op onze website heeft kunnen zien, kunnen bezoekers een review over
    hun toestel achterlaten op onze website. Wij stellen het zeer op prijs
    wanneer u uw ervaringen met de HTC One X Brown Grey zou willen delen met de
    overige bezoekers van onze site.
    Op deze manier kunnen wij onze bezoekers nog beter informeren bij de aankoop
    van een nieuwe GSM.

U kunt uw review schrijven door te klikken op de onderstaande link.

_BLAST3R wijzigde deze reactie 20-04-2012 13:47 (20%)

• Brackpc
    ik ben inderdaad ook van mening dat du communicatie erg slecht verloopt, ik mijn orderstatus overzicht is ook niets gewijzigd en ik heb ook dagelijks zitten bellen en kreeg telkens de melding dat er nog niets van in het systeem stond, gisteren eindelijk een goede medewerker te pakken gekregen die ging direct naar dynafix een mailtje sturen, 15 min later had ik de bevestiging dat het toestel omgeruild zou worden en dat ik het binnen enkele dagen zou ontvangen.

Heb haar vanochtend weer een mailtje gestuurd met de vraag of ik een tracktrace code zou krijgen en binnen 10 min antwoord (nog voor 9 uur zelfs) dat ik deze zoals gewend zou ontvangen zodra het verzonden was.

het ligt er dus heel erg aan wie je aan de lijn krijgt daar

• _BLAST3R
    Wat gebruik je dan als mail adres? Ik zie namelijk alleen info@typhone.nl staan.

• Brackpc
    quote:
    _BLAST3R schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:43:
    Wat gebruik je dan als mail adres? Ik zie namelijk alleen info@typhone.nl staan.
    Is het directe emailadres van die medewerker, die ga ik hier dus niet posten is niet zo netjes =), als je iemand aan de lijn hebt die competent is moet je die persoon gewoon even vragen of ze een bevestiging kan sturen per mail

• _BLAST3R
    Snap ik. Dat is wel slim, ga ik morgen ook maar eens proberen.

• Ron_J
    • Registratie: april 2012
    • Laatst online: 27-05-2012
    Ik heb het toestel net een week, erg tevreden over...
    Vandaag liet ik het toestel uit mijn handen glijden, weet hem nog met mijn voet op te vangen, toestel valt op de grond en wat denk je... scheur in het glas over de geheel breedte! :F
    Niet eens vanuit de rand maar net een paar mm er vanaf.
    Vind dat echt niet normaal, had wel iets meer kwaliteit/stevigheid verwacht. Geloof me, de "val" stelde werkelijk niets voor!
    HTC gebeld en die verwezen me door naar Dynafix. De man aan de telefoon vertelde dat ze pas een prijsopgave kunnen doen als ze het toestel hebben gezien. Ook vertelde hij me dat HTC niet echt bekend staat om stevigheid en slagvastheid van de schermen en dat schermreparatie bij HTC over het algemeen vrij vaak voor komt.

Beetje erg jammer van dit mooie toestel.
    Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?

Ron_J wijzigde deze reactie 20-04-2012 15:38 (3%)

• David Regeling
    • Registratie: september 2006
    • Laatst online: 09:00
    Op 11-4 mijn One X ontvangen (via internet besteld bij Coolblue) maar vanaf het begin al last van gele vlekken op mijn scherm, ook heb ik last van hier en daar wat flikkeringen op mijn scherm (vooral goed te zien op de laagste helderheidsstand). Ik hoopte dat deze gele vlekken zouden wegtrekken omdat het misschien lijm was, maar dit blijkt niet het geval te zijn, en het lijkt eerder op een montage fout waardoor de onderkant van het LCD scherm tegen het LCD zelf aan drukt waardoor de folie zichtbaar wordt.

Ik denk dat ik liever even persoonlijk naar een Coolblue winkel ga voor de omruil. Weet iemand of het dan ook mogelijk is om mijn omruil telefoon alvast te testen ? Want ik heb geen zin om helemaal naar Eindhoven(vanuit Zuid-Limburg) af te reizen om volgens met een toestel thuis te komen wat er nog erger aan toe is dan mijn huidige

David Regeling wijzigde deze reactie 21-04-2012 14:34 (0%)
    Reden: typo

Lies are obvious to read because the truth is already written

• _gibeon_
    quote:
    _gibeon_ schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:09:
    Ik heb m'n 1X teruggestuurd naar Coolblue aangezien het scherm niet helemaal vlak in de behuizing lag, de linkerbovenhoek stak boven de behuizing uit. Het was misschien maar een mm, maar dat hoort niet voor 600 euro. Na telefonisch contact werd me verteld dat ik gewoon een nieuw toestel zou krijgen ipv een reparatie, aangezien het toestel nog maar 12 dagen oud was.
    Ik wacht 't af. :)
    En het toestel is inmiddels terug. Hij is niet omgeruild (zoals beloofd) maar "Gerepareerd: Specificaties van het toestel zijn opnieuw afgeregeld naar de standaardwaarden van de fabrikant."
    Concreet: er is niets aan gedaan. Sterker nog, ik heb het toestel teruggekregen met een barst in het stalen frame dat om het scherm heen zit! Coolblue direct gebeld en maandag gaat 'ie weer terug, deze keer gaan ze 'm wel echt omruilen (hoop ik). Jammer dat het zo loopt, maar ze behandelen je wel altijd netjes bij Coolblue. :)

• David Regeling
    quote:
    _gibeon_ schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:23:
    [...]

En het toestel is inmiddels terug. Hij is niet omgeruild (zoals beloofd) maar "Gerepareerd: Specificaties van het toestel zijn opnieuw afgeregeld naar de standaardwaarden van de fabrikant."
    Concreet: er is niets aan gedaan. Sterker nog, ik heb het toestel teruggekregen met een barst in het stalen frame dat om het scherm heen zit! Coolblue direct gebeld en maandag gaat 'ie weer terug, deze keer gaan ze 'm wel echt omruilen (hoop ik). Jammer dat het zo loopt, maar ze behandelen je wel altijd netjes bij Coolblue. :)
    Ik neem aan dat Coolblue een DOA/omruil van 14 dagen hanteert ?
    Ik wordt iig niet echt wijzer op hun website want onder DOA staat dat het maar 7 dagen mogelijk is :/

http://www.smartphoneshop...garantie-en-defecten.html

• David Regeling
    Verder heb ik wel al via de email contact gehad met hun hierover, en hierin staat dat in de winkel beslist wordt of het toestel omgeruild kan worden ? Ik neem aan dat ze de staat van het toestel checken en aan de hand hiervan beslissen of hij omgeruild kan worden ?

Ik neem aan dat het toestel toch wel gebruikt mag zijn geworden ? anders zou men natuurlijk geen defecten kunnen vaststellen zonder het toestel eerst gebruikt te hebben.

Ook stond dit in de email:

- De consument Koper kan binnen veertien (14) dagen na aflevering van het product zonder boete en zonder
    opgaaf van redenen zijn herroepingrecht uitoefenen. Van dit herroepingrecht zijn uitgezonderd software of
    andere vergelijkbare producten waarvan de verzegeling (seal) verbroken is of software waarvoor een bindende
    productregistratie is uitgevoerd. Alleen wanneer het product en de verpakking in originele, complete,
    onbeschadigde en ongebruikte staat verkeren, kan er na overleg met Coolblue B.V. aanspraak gemaakt
    worden op de tevredenheidsgarantie. Alle meegezonden documentatie, garantiebewijzen en
    verpakkingsmaterialen dienen te worden gevoegd bij de retourzending.
    - Coolblue B.V. is nimmer aansprakelijk voor enige schade -diefstal of verlies.

Hier lijkt het dus alsof je het toestel niet gebruikt mag hebben '' Alleen wanneer het product en de verpakking in originele, complete,
    onbeschadigde en ongebruikte staat verkeren,''

David Regeling wijzigde deze reactie 21-04-2012 14:33 (52%)

• _gibeon_
    quote:
    David Regeling schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:26:
    [...]
    Ik neem aan dat Coolblue een DOA/omruil van 14 dagen hanteert ?
    Ik wordt iig niet echt wijzer op hun website want onder DOA staat dat het maar 7 dagen mogelijk is :/

http://www.smartphoneshop...garantie-en-defecten.html
    Dat was mij dus ook niet duidelijk. Ik heb mijn probleem op dag 9 gemeld, maar kreeg dus geen omruil (telefonist van zonet snapte ook niet waarom).

Dat het product gebruikt is, moet geen enkel probleem zijn.

_gibeon_ wijzigde deze reactie 21-04-2012 14:32 (5%)

• Virtuozzo
    • Registratie: mei 2009
    • Niet online
    quote:
    David Regeling schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:30:

Hier lijkt het dus alsof je het toestel niet gebruikt mag hebben '' Alleen wanneer het product en de verpakking in originele, complete,
    onbeschadigde en ongebruikte staat verkeren,''
    Wet gaat boven Algemene Voorwaarden. Ze kunnen best dat proberen, maar het is natuurlijk niet correct. De consument heeft immers het recht om een product te toetsen op overeenstemming van aangegeven mogelijkheden voor gebruik en staat van het product. Er zijn grenzen aan natuurlijk, namelijk die van redelijkheid van gebruik. Een smartphone uitpakken, aanzetten, controleren op functionaliteit alsmede configuratie en controle van kwaliteit is gewoon rechtsgeldig. Als je echter bijvoorbeeld het ding demonteert verder dan wat het product standaard toestaat (sim installeren, batterij vervanging e.d. is prima, zelf chips losmaken dus niet) dan kom je wel in aanraking met garantie en aansprakelijkheidsverplichtingen.

Om het even heel plat te zeggen: het argument is flauwekul, want het is niet rechtsgeldig. Klaar.

Ik zit op de tablet op het moment, dus kan zo 123 even niet de correcte links invullen maar in de sticky thread in het shopping forum hier vind je de relevante informatie, en op het blog.iusmentis.com van Arnoud Engelfriet zijn er een aantal relevante artikels over aanwezig (de comments waren erg interessant ook).
    quote:
    _gibeon_ schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:31:
    [...]

Dat was mij dus ook niet duidelijk. Ik heb mijn probleem op dag 9 gemeld, maar kreeg dus geen omruil (telefonist van zonet snapte ook niet waarom).

Dat het product gebruikt is, moet geen enkel probleem zijn.
    Dat is dus niet correct van hen. Je staat in je recht, mocht je dat willen, om een omruil te verkrijgen van nieuw product (niet refurbished of een reeds verkocht maar geretourneerd product).

En inderdaad, zie hierboven, je hebt recht om het product te toetsen. Wet gaat boven Algemene Voorwaarden.

Virtuozzo wijzigde deze reactie 21-04-2012 14:42 (18%)

• _gibeon_
    quote:
    Virtuozzo schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:40:
    [...]
    Dat is dus niet correct van hen. Je staat in je recht, mocht je dat willen, om een omruil te verkrijgen van nieuw product (niet refurbished of een reeds verkocht maar geretourneerd product).
    Wie zegt dat? Het apparaat functioneerde naar behoren en ik heb het toestel niet binnen zeven werkdagen geretourneerd. Dat het niet netjes is, aangezien het me wel beloofd is, ben ik met je eens.

• CLB
    • Niet online
    Hmmm was ik net de Typhone-drukte voor denk ik, verliep hier vlekkeloos...
    Had niet eens tijd om online mn orderstatus te checken of ik kreeg al verzendemail van de nieuwe One X.

@ Ron_J: Heb je misschien wat foto's van die scheur / scherm?

• Brackpc
    die van mij is nu nog niet verstuurd :P en ik heb hem volgens mij 2 dagen na jou terug gezonden dus je hebt echt geluk ^^

Brackpc wijzigde deze reactie 21-04-2012 15:48 (6%)

• Denzis
    Mensen, ik heb een vraagje,

Ik heb vanmiddag mijn telefoon laten vallen van 40 cm hoogte. Als gevolg een scheur in het scherm. Ik had toevallig wel gisteren een verzekering afgesloten bij unigarant. Die maandag in gaat. Ik heb de telefoon bij Typhone met een abbo gekocht. Wat kan ik nu het beste doen? Wat denken jullie dat de reparatie kosten zullen zijn? en is het misschien een optie om de telefoon over 1 week of 2 op te geven voor de verzekering?

http://img32.imageshack.us/img32/9817/dscf1562n.jpg

Denzis wijzigde deze reactie 22-04-2012 13:44 (10%)

• CLB
    • Niet online
    Heb je wat foto's...?

• thijssiee94
    quote:
    Denzis schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:31:
    Mensen, ik heb een vraagje,

en is het misschien een optie om de telefoon over 1 week of 2 op te geven voor de verzekering?
    Dit zou ik zeer zeker doen. :)

• Denzis
    Artikel 21. Verzekerd is
    Schade ten gevolg van:
    1. Brand
    schade ontstaan door brand;
    2. Diefstal
    diefstal van de verzekerde mobiele apparatuur uit een recreatieverblijf of
    afgesloten voertuig is alleen verzekerd indien sporen van braak aanwezig zijn;
    3. Neerslag en storm
    a. schade door neerslag, behalve door geleidelijke inwerking (art. 22.2.a);
    b. schade door storm en vallende voorwerpen door storm;
    4. Andere oorzaken
    schade door enig ander plotseling van buitenkomend onheil.

Dit komt uit mijn polis. Valt ''uit je handen vallen'' er ook onder? :P

• thijssiee94
    quote:
    Denzis schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:50:
    Artikel 21. Verzekerd is
    Schade ten gevolg van:
    1. Brand
    schade ontstaan door brand;
    2. Diefstal
    diefstal van de verzekerde mobiele apparatuur uit een recreatieverblijf of
    afgesloten voertuig is alleen verzekerd indien sporen van braak aanwezig zijn;
    3. Neerslag en storm
    a. schade door neerslag, behalve door geleidelijke inwerking (art. 22.2.a);
    b. schade door storm en vallende voorwerpen door storm;
    4. Andere oorzaken
    schade door enig ander plotseling van buitenkomend onheil.

Dit komt uit mijn polis. Valt ''uit je handen vallen'' er ook onder? :P
    Ik zou me beroepen op 3b. Je liep op het strand, in ene een soort van stormen en hup, daar ging ie! _/-\o_ OOPS.. 8)7

• Denzis
    quote:
    thijssiee94 schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:40:
    [...]

Ik zou me beroepen op 3b. Je liep op het strand, in ene een soort van stormen en hup, daar ging ie! _/-\o_ OOPS.. 8)7
    Ik baal hier echt van, heb dat ding nog maar 2 weken. Zou dat strand verhaal echt werken? haha

• CLB
    • Niet online
    quote:
    Hij is nu kapot, niet maandag... Verzekering tillen is niet echt tof.

• thijssiee94
    quote:
    CLB schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:50:
    [...]

Dat het niet mag is voor iedereen duidelijk, maar uit eigen ervaring weet ik dat het genoeg gebeurt. Ik zou het in dit geval misschien wel gedaan hebben. Maar de keuze is voor ieder voor zich.

• Denzis
    quote:
    CLB schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:50:
    [...]

Enig idee wat de kosten zouden kunnen zijn voor reparatie?

• thijssiee94
    quote:
    Denzis schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:10:
    [...]

Enig idee wat de kosten zouden kunnen zijn voor reparatie?
    Dat gaat echt wel wat kosten.. sowieso 50 euro +

• Denzis
    quote:
    thijssiee94 schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:35:
    [...]

Dat gaat echt wel wat kosten.. sowieso 50 euro +
    Het is alleen het glas wat kapot is, niet het scherm. Ik heb maar een verzekering afgesloten, ook voor de toekomst via typhone zelf. van Lifeline.

misschien kan het gerepareerd worden. In elk geval hou ik de verzekering. Mezelf kennende

• GKW
    • Registratie: augustus 2002
    • Laatst online: 19-04 12:12
    quote:
    Denzis schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:33:
    [...]

Het is alleen het glas wat kapot is, niet het scherm. Ik heb maar een verzekering afgesloten, ook voor de toekomst via typhone zelf. van Lifeline.

misschien kan het gerepareerd worden. In elk geval hou ik de verzekering. Mezelf kennende
    LCD scherm en glas is meestal één geheel....

• thijssiee94
    quote:
    GKW schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:48:
    [...]

LCD scherm en glas is meestal één geheel....
    True.. Maar het gaat echt wel meer dan 50 euro kosten, dat weet ik haast zeker. Ik heb een stofdeeltje onder mijn scherm zitten en daarvoor moet ook het hele scherm vervangen worden heb ik begrepen.

• TWeaKLeGeND
    • Registratie: februari 2004
    • Laatst online: 01:44

TWeaKLeGeND

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
    Zelfde verhaal hier met Typhone.

Woensdag 11 april toestel binnen (na slechte communictie, wat ik ze toen nog wel vergaf) , direct geconstateert dat het toestel mij niet bevalt door het inferieure gele scherm in mijn exemplaar (en krakende behuizing/glas).

Niet gebruikt meteen de doos weer in, volgende dag gebeld (uren in de wacht is niet raar) teruggestuurd, vrijdagochtend aangekomen (en we hebben het hier niet over afgelopen vrijdag maar die week daarvoor al..) Heb meteen gevraagd om de reparatieafdeling om toch zekerheid te krijgen over of het toestel nou binnen is of niet, zou terugkoppeling op krijgen maar ook tot op heden niet gehad.

Ik heb daarna totaal niks meer vernomen, ik heb wel maandag gebeld en toen te horen gekregen dat het toestel nog niet binnen was. Ik heb dinsdag een e-mail gestuurd met het hele verhaal opnieuw en dit keer erbij dat als het niet onder een DOA valt ik het dan maar onder wet verkoop op afstand wil doen daar het toestel totaal niet naar mijn tevredenheid is. Ik heb toen donderdag een reply ontvangen.. 'We sturen het door naar de klachtenafdeling en je hoort binnen 5 werkdagen van ons.'

Inmiddels beetje pissed off wegens 0,0 communicatie wederom nu dus afgelopen vrijdag gebeld met dat ik het belachelijk vond worden dat ik klachten heb over communicatie en dat dat na 2 dagen pas beantwoord word met 'binnen 5 werkdagen komen we erop terug' en dat het toestel alweer ruim een volle week bij hun terug is en ik nog steeds niks heb vernomen etc. En toen eindelijk iemand die zijn excuses aanbied, mij verteld dat het toestel al wel binnen is en maandag is ingeboekt. Dat mijn klacht naar voren geschoven zal worden voor spoed behandeling en ik zo spoedig mogelijk terugkoppeling kan verwachten inclusief een compensatie voor de tot nu toe belabberde service. Of ik diezelfde vrijdag nog sluitend antwoord zou krijgen kon hij niet verzekeren, en dat begrijp ik wel. Nu is er dan wel een weekend overheen gegaan maar met zo snel mogelijk verwacht ik toch wel de volgende werkdag, die bijna voorbij is..

Aanschafwaarde om toestel elders aan te schaffen vragen dan maar? (Of dan maar nog langer wachten op een GSIII) Ik geef het tot morgenmiddag.

TWeaKLeGeND wijzigde deze reactie 23-04-2012 17:34 (10%)

• CLB
    • Niet online
    Hmm afwachten en een ShopReview plaatsen... Heel apart hoor, bij mij was alles hop binnen 2 dagen geregeld...

Dat terzijde heb ik ook vandaag (pas) m'n declaratieformulier opgestuurd naar Typhone, om m'n gemaakte verzendkosten voor m'n DOA-toestel terug te krijgen... Vorige week was ik midweek weg en dus geen tijd...

• Victor.S
    Ik heb mijn One X al een keer geDOA'd bij GSMeasy. GSMeasy blijkt bij The Phone House te horen want kreeg een nieuwe One X met een omruilfactuur van The Phone House en ook The Phone House als afzender. Nu heb ik het zelfde defect als bij mijn vorige, namelijk dat het scherm los begint te raken. Alleen aan de linker kant. Baal hier echt van en denk ondertussen dat elke One X dit heeft. Verder heeft hij niet echt gele vlekken, mooi wit scherm. Wel is er een backlightbleed van de led's. Ook is er een lightbleed naar buiten de behuizing, in het donker komt er een beetje licht uit de kleine inkeping tussen het scherm en die metalen rand. Dit stoort me echter niet. Het kraken van de behuizing wel heel erg. Maar kan ik nu met het retourformulier (factuur) van The Phone House gewoon even langs bij de vestiging in de buurt, ipv GSMeasy. En zouden jullie ruilen voor een niet goed vast zittend scherm bij een verder nagenoeg perfect toestel?

edit: Het loszitten gebeurde pas na +-5 dagen. Daarvoor zat stevig in elkaar. Ik denk dat het warm worden van het toestel hiervan de oorzaak kan zijn. Waarom kan HTC niet gewoon goede lijm gebruiken :(

Victor.S wijzigde deze reactie 23-04-2012 21:58 (9%)

• _BLAST3R
    Ook mijn geval is nu doorgezet naar de klachtenafdeling, met een belofte dat er binnen 5 werkdagen gereageerd zou worden. Nog steeds 0,0 communicatie, het kleine beetje wat ik weet moest ik zelf maar vissen.

Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, en niemand kan daar blijkbaar wat doen.

Beetje jammer.

_BLAST3R wijzigde deze reactie 23-04-2012 22:18 (15%)

• Brackpc
    mij hebben ze morgen ook weer boos aan de lijn, heb donderdag de bevestiging gekregen dat ik een nieuwe zou krijgen en ging er dus van uit dat er donderdag/vrijdag/maandag wel een nieuwe opgestuurd zou worden, niets is minder waar....

inmiddels ook al de eerste rekening van vodafone terwijl ik het abo dus nog helemaal niet heb kunnen gebruiken :@

• Denzis
    Valt een scheur in het glas onder cosmetische schade? veel verzekeringen gaan pas repareren als de schade de functionaliteit belemmerd..

• TWeaKLeGeND

TWeaKLeGeND

Scheur in glas is niet meer cosmetisch, je gebruikt tenslotte het scherm om toestel te bedienen.

• David Regeling
    Damn ben zojuist persoonlijk bij Coolblue geweest om mijn toestel in te ruilen.. Na meer dan 1 uur wezen zoeken voor een telefoon die geen gele vlekken/screen flex/flikkeringen had hebben we( ik en verkoper ) het maar opgegeven. Ondankt dat mijn toestel last heeft van gele vlekken zijn de scherm imperfecties nog niet zo erg als wat ik van de ''omruil'' toestellen heb gezien.

Dat er meer mensen waren met het vlekken/flikker/flex probleem dat wist ik wel, maar dat het zo erg is dat het gewoon niet in orde is bij 6 toestellen achter elkaar die ik in de winkel getest heb vind ik wel heel treurig van HTC. Ik zou echt bijna denken dat er amper kwaliteitscontrole heeft plaatsgevonden voordat de One X de fabriek verlieten.

Desondanks ben ik uiteindelijk maar weer met mijn oude toestel naar huis vertrokken aangezien deze nog het beste was. Wel goede service van Coolblue! want ik mocht ze stuk voor stuk grondig inspecteren voordat er omgeruild ging worden.

• TWeaKLeGeND

TWeaKLeGeND

Een mailtje van typhone ontvangen zojuist dat ik nog langer zal moeten wachten daar ze nog geen uitsluitsel kunnen geven

Hoe moeilijk kan het zijn om te zeggen: PRIMA je gele scherm en krakende behuizing behandelen we als DOA of PRIMA je gele scherm behandelen we als wet verkoop op afstand geval. In beide gevallen sturen we je nu per direct een nieuw toestel toe.

Iemand enig idee of ik de koop ongedaan kan maken en daarmee geld kan krijgen in plaats van het toestel? Daar ik het toestel via mijn abbo betaal in plaats van in contanten geeft ze toch niet het recht 'ok je krijgt je 36 euro terug' te zeggen? Ik vind het al acceptabel als ik enkel de inkoopwaarde (25 euro minder dan de verkoopwaarde misschien?) terug krijg.
    Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste