Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• xzavyur
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-11 17:31
Beste Tweakers,

Ik ben niet de beste met computers, daarom ook mijn nood voor hulp.
Het systeem heb ik zelf in elkaar gezet en bestaat uit het volgende(zie Productkoppelingen).

Mijn vraag: Hoe kan ik mijn Samsung (1TB) vinden in explorer? (Vindbaar in Apparaatbeheer)

Historie:
Het systeem begon langzaam te worden en ik was van plan een nieuwe 'clean-install' te doen. Had 9 updates dus deed een restart, maar toen wilde windows niet meer opnieuw opstarten. Het repareer programma van windows kon het probleem niet verhelpen, vele dingen geprobeerd om uit te vinden waar het probleem lag, uiteindelijk zelfs CMOS batterijtje eruit gewipt en opgestart met 1 GB RAM in plaats van 4, niets hielp. Toen maar de schijf(WD 500GB) geformatteerd en een nieuwe installatie er overheen gegooid. Toen met Speedfan de harde schijf gecontroleerd (S.M.A.R.T. Test), daaruit bleek dat de schijf 13 bad-sectors had. Nog een keer zelfde test uitgevoerd met programma van Western Digital, daaruit bleek het zelfs 15 bad-sectors te zijn.

Nu denk ik dat Windows niet meer kon opstarten door de bad-sectors.
Dit legt voor mij helaas niet uit hoe het komt dat ik mijn 1TB-schijf niet kan vinden als ik Computer open.

Heeft iemand ideeŽn, of meer informatie ergens over?
Alvast bedankt als je de tijd voor mij wilt nemen.

Grtz,
Xzavyur

Ps. Sorry voor eventuele typo's

• KeDeShCh
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Heb je de schijf al gepartitioneerd en geformatteerd?

• xzavyur
Beide gepartitioneerde delen zijn geformatteerd.

Edit: Van de schijf die ik zoek wil ik liever de bestanden behouden. Deze heb ik dus niet geformatteerd.

xzavyur wijzigde deze reactie 12-04-2012 00:52 (55%)

• KeDeShCh
En ook een driveletter toegewezen??

• xzavyur
Kan je mij uitleggen hoe ik dit opnieuw kan doen, dit heb ik namelijk heel lang geleden bij de vorige installatie wel een keer gedaan.

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 26-11 22:21

Jimster

A State of Trance

Daar bestaat een handige OM FAQ voor

• xzavyur
Ah!, bedankt @Jimster. Ik heb dat topic helaas niet kunnen vinden tijdens het zoeken naar antwoorden. Ik hoop dat ik er nu uit kom.

Edit: Het is gelukt! Heel erg bedankt voor jullie vragen en opmerkingen. Nu weet ik weer hoe dat in elkaar stak(er valt altijd nog veel te leren, hoe lang je ergens ook mee omgaat). Nu op zoek naar een nieuwe harde schijf voor Windows. Zou ik deze harde schijf ondanks de bad-sectors nog kunnen gebruiken? Eventueel voor Ubuntu bijvoorbeeld?

xzavyur wijzigde deze reactie 12-04-2012 01:05 (56%)

• KeDeShCh
quote:
Graag gedaan hoor.
Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013