Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 30 ... 103 Laatste

Onderwerpen

• Kippenijzer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12-04 18:42

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

quote:
UltraSub schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 01:49:
http://www.trainerroad.com/tour
Klinkt interessant. Ook integratie met sufferfest video's lees ik net. Misschien toch maar eens een ANT+ stickje voor pc kopen..
Geweldig, ga ik zeker proberen dus (als de CC: rekening gereset is, waar ik ook nog op wacht voor ik mijn eigen sufferfest aanschaf, fiets nu op een geleende van collega, maar wil er graag voor betalen). Ben ook heel benieuwd naar de VO2max en ook zeker die virtual-power meting. Strava is leuk met zijn schatting, maar enkel op bekende iets stijlere klimmetjes accuraat begreep ik. (Het plan voor de Ant+ Garmin pedalen is er ook, enkel het geld niet :P).

• TheCrius
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18:55
quote:
SePtiCTaNk schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:10:
[...]

Staat ook in de TS ;) Evenals klimmenbijnijmegen.com.
Leuke sites. Doet ook iemand mee aan de Hel van de Heuvelrug op 5 augustus? Denk eraan om daar heen te gaan met een clubje voor de 100 km. Vorig jaar was er eind augustus (geloof de 27e) ook een tocht, maar deze kan ik niet terugvinden?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:09
quote:
Dick schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 03:05:
Ik had al even het vermoeden dat het voorwiel van mijn fiets niet meer 100% recht is, vandaag even wat beter bekeken en hij lijkt inderdaad een beetje scheef te zijn. Ik weet dat het mogelijk is om je wielen te laten richten maar gezien de prijs daarvan zit ik er ook aan te denken om maar gewoon een nieuw setje wielen te halen. Momenteel zitten er namelijk ook twee verschillende willen in de fiets, het voorwiel is het originele wiel terwijl het achterwiel een keer vervangen is. Het achterwiel is een Shimano WH-R500, een instapmodelletje dus. Op het voorwiel zie ik enkel op de naaf 'Shimano HB-2200' staan wat enkel over die naaf lijkt te gaan. Als ik voor andere wielen zou gaan dan zou dat ook een budget setje worden, ik zie bijvoorbeeld de Shimano RS30 of 105 wielsets voor best aantrekkelijke prijzen voorbij komen. Is dit echter ook wat of kan ik daar beter vandaan blijven? Ik zou absoluut niet weten wat belangrijk is bij de keuze van een wiel maar ik neem aan dat er grote verschillen bestaan gezien de prijzen variëren van zo'n ¤ 75 tot ruim ¤ 2000 per set!
Volgens mij hoeft een wiel richten of een slag verhelpen helemaal niet zoveel te kosten, misschien dat het de moeite waard is om even lokaal rond te bellen om te zien wat ze er voor vragen.

Bij het kopen van nieuwe wielen zijn de belangrijkste factoren om rekening mee te houden is wat je weegt en waar je ze voor gebruikt. Als je wat zwaarder bent (>85kg) dan krijg je vaak problemen met budget setjes zoals de R500. Wat de prijsverschillen betreft kan je heeeeel globaal stellen dat tot zo'n 300 euro de stevigheid toeneemt bij gelijk blijvend gewicht, 300-750 euro de stevigheid gelijk blijft bij afnemend gewicht en afnemende luchtweerstand en dat boven de 750 euro de wat exotischere racewielen beginnen met hoge aero velgen en lichte materialen. Je zou kunnen zeggen dat gewicht en luchtweerstand afnemen bij afnemende stevigheid/duurzaamheid in dat hoge segment.

Uiteraard is dit een zeer globale omschrijving. Dus wat specifiek advies: Veel mensen in dit topic scoren een setje fulcrum racing 5 als allround wieltjes met een goede balans tussen stevigheid, duurzaamheid en prijs, maar ook voor die wielen geldt dat je niet te zwaar moet zijn (uit m'n hoofd heeft fulcrum het geloof ik over 83kg, als je daar boven zit "moet je ze vaker nakijken")

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• St@m
  • Laatst online: 19:36

St@m

@ Your Service

zo, ik ga morgen mijn eerste echte tourtocht maken.. mijn collega's verklaren me voor gek, maar ik kan al niet meer terug, want ik heb mijn opa en oma al ingelicht.

Morgen bij het krieken van de dag (06:00) stap ik op de fiets, vanuit Zwolle ga ik op bezoek bij mijn opa en oma in Enschede, dat is zo'n 70KM fietsen. E.T.A 09:00 uur. Ik ga rustig aan fietsen, want het is de bedoeling dat ik daar een kopje koffie drink, een uurtje rust pak, en dan weer terug :P

Nou klinkt dat allemaal niet zo spannend voor de gevorderde fietser :+ Maar voor mij wel :P Ik ga ergens heen fietsen, ik ken de weg niet, heb nog nooit zover gefietst en kan amper een band plakken :+
Dus net de route uitgeprint, globaal opgeschreven door welke plaatsen ik zou moeten komen :P

Zwolle - Laag Zuthem - Liederholthuis - Raalte - Haarle - Rijssen - Enter - Delden - Hengelo - Enschede.

Dus als er morgenochtend tweakers op de route staan en ze zien een mij voorbij stoempen op mijn fietsje, schroom dan niet om me een duwtje in de rug te geven :P

Ik heb er zin in.
Tips voor eten onderweg? Een banaan en 2 boterhammen moet wel genoeg zijn toch? Bij mijn opa en oma vul ik ook wel aan.

• Lointje
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 15:19
Is zeker genoeg ja. Ook genoeg water voorzien.
Ik fiets zelf zelden meer dan 60km, maar ik zou zeggen: als je wind mee hebt in het heengaan, niet te overmoedig worden en jezelf kapot rijden. Je hebt dan namelijk nog tegenwind op de weg naar huis. :)

Voldoende drinken, en na een km of 30-40 al een beetje eten.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Mueslirepen, elke 45 minuut eentje (ik neem nooit brood en slechts incidenteel banaan mee), yoghurt/cranberry (Jumbo, C1000), werkt bij mij erg goed. Ik heb zelf, als het weer meezit een 212KM toch (Groningen->Vinkeveen) waar ik de route niet ken en mijn Edge500 denk ik niet vertrouw voor navigatie op de planning, 'even' een excuus voor een tochtje om bij vrienden hun verjaardagen te gaan vieren.

• Skoezie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 15:29
Vorige week klein ingreep gehad (sterilisatie) en dit weekend voor het eerst weer op de fiets. Mits ik geen last van het zakie krijg, is het plan om voor het eerst eens een 100+ te doen. Niet echt een route gepland, dus we zien wel waarheen en langs.

Eet zelf een uur voor een fietstocht eerst 4 boterhammen en meestal nog een appel/banaan in de hand bij vertrek. Dan nog banaantje en 1 of 2 mueslirepen en dan zien we wel. Altijd wel pinpas bij me, dus iets kopen bij een pomp etc onderweg kan altijd nog.

Steun me in de strijd tegen NF | MTB Assen

• Taigu
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:21
quote:
MrAngry schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:18:
[...]

Volgens mij hoeft een wiel richten of een slag verhelpen helemaal niet zoveel te kosten, misschien dat het de moeite waard is om even lokaal rond te bellen om te zien wat ze er voor vragen.
Wiel richten/spaken spannen kost bij mijn lbs tussen de ¤5-¤7 en met spaak vervangen rond de ¤10. Daar koop je geen nieuwe voor...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

quote:
St@m schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:37:
...

Morgen bij het krieken van de dag (06:00) stap ik op de fiets, vanuit Zwolle ga ik op bezoek bij mijn opa en oma in Enschede, dat is zo'n 70KM fietsen. E.T.A 09:00 uur. Ik ga rustig aan fietsen, want het is de bedoeling dat ik daar een kopje koffie drink, een uurtje rust pak, en dan weer terug :P

...
Een vriend van mij kreeg recentelijk last van irritatie 'onder de broek' na tijd stilzitten. Zweten, stilzitten, droogt op, weer gaan bewegen, zweten.

Weet niet of dit algemeen is...

1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004, 2011, 2012, 2013

• the_RJ
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:15

the_RJ

Banana Hammock!

quote:
St@m schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:37:
zo, ik ga morgen mijn eerste echte tourtocht maken.. mijn collega's verklaren me voor gek, maar ik kan al niet meer terug, want ik heb mijn opa en oma al ingelicht.

Nou klinkt dat allemaal niet zo spannend voor de gevorderde fietser :+ Maar voor mij wel :P Ik ga ergens heen fietsen, ik ken de weg niet, heb nog nooit zover gefietst en kan amper een band plakken :+
Dus net de route uitgeprint, globaal opgeschreven door welke plaatsen ik zou moeten komen :P

Zwolle - Laag Zuthem - Liederholthuis - Raalte - Haarle - Rijssen - Enter - Delden - Hengelo - Enschede.

Dus als er morgenochtend tweakers op de route staan en ze zien een mij voorbij stoempen op mijn fietsje, schroom dan niet om me een duwtje in de rug te geven :P

Ik heb er zin in.
Tips voor eten onderweg? Een banaan en 2 boterhammen moet wel genoeg zijn toch? Bij mijn opa en oma vul ik ook wel aan.
Als je wat gezelschap/mentale steun wil hebben voor een stukje/de terugweg, laat maar weten. Ik woon in Enschede en wil morgen nog een rustig tochtje maken ^^.

Belangrijkste is vooral dat je voordat je op de fiets stapt al wat eten binnen hebt, dan is banaan en 2 boterhammen ruim voldoende.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• St@m

St@m

@ Your Service

quote:
Vos schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:40:
[...]

Een vriend van mij kreeg recentelijk last van irritatie 'onder de broek' na tijd stilzitten. Zweten, stilzitten, droogt op, weer gaan bewegen, zweten.

Weet niet of dit algemeen is...
Ach we gaan het wel zien, zal vanavond nog even een doosje mueslirepen halen in ieder geval, dat is wat makkelijker en kleiner dan een banaan en boterhammen.
quote:
the_RJ schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:53:
[...]

Als je wat gezelschap/mentale steun wil hebben voor een stukje/de terugweg, laat maar weten. Ik woon in Enschede en wil morgen nog een rustig tochtje maken ^^.
Lijkt me een beetje onhandig :) Weet niet precies hoe laat enzo. Misschien een andere keer.

St@m wijzigde deze reactie 20-07-2012 18:32 (29%)

• Jazzper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:42

Jazzper

BB4E^Guerilla

@St@m:
als je de weg lastig vindt; ik heb wel eens al die plaatsnamen onderweg miniscuul op een briefje onder elkaar geschreven (al dan niet met km's tussen haakjes erachter) en dat als een strookje papier op de stuurpen geplakt met plakband. Eenvoudig maar helpt prima. Veel plezier en succes!

Tevens: ik zou de route tracken met een GPS-app. Leuk om dat vanaf het begin al bij te gaan houden.

Mijn strategieblog // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // luister naar Sublime FM

• St@m

St@m

@ Your Service

quote:
Jazzper schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:36:
@St@m:
als je de weg lastig vindt; ik heb wel eens al die plaatsnamen onderweg miniscuul op een briefje onder elkaar geschreven (al dan niet met km's tussen haakjes erachter) en dat als een strookje papier op de stuurpen geplakt met plakband. Eenvoudig maar helpt prima. Veel plezier en succes!

Tevens: ik zou de route tracken met een GPS-app. Leuk om dat vanaf het begin al bij te gaan houden.
Neuh, die plaatsnamen onthoud ik wel :) Ik kom er met de auto wel regelmatig. Maar wel een goede tip, zal ff een briefje op het stuur plakken, dan kan ik het ook niet vergeten. De uitgebreide routebeschrijving gaat gewoon achterin mijn shirt, voor de zekerheid. En ik heb natuurlijk een telefoon bij me, dus dat gaat goedkomen.

• MrTinux
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:28

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

quote:
St@m schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:45:
[...]

Neuh, die plaatsnamen onthoud ik wel :) Ik kom er met de auto wel regelmatig. Maar wel een goede tip, zal ff een briefje op het stuur plakken, dan kan ik het ook niet vergeten. De uitgebreide routebeschrijving gaat gewoon achterin mijn shirt, voor de zekerheid. En ik heb natuurlijk een telefoon bij me, dus dat gaat goedkomen.
Tip, zeker als je niet voor op topsnelheid doorknallen gaat: gebruik de routeplanner van de Fietsersbond en kies bij routetype voor "Netwerk fietsknooppunten". Schrijf vervolgens de knooppuntnr's op een briefje en you're good to go. Voordeel is ook dat je op alle knooppunten een kaart hebt staan, waar je je evt kan heroriënteren. En je fietst over -doorgaans- goede en doorgaande fietspaden.

Het nadeel van plaatsnaamborden volgen, vind ik, is dat je vaak van centrum naar centrum wordt geleid. Nou kom je op jouw route door weinig grote plaatsen, maar vaak kan je prettiger doorfietsen OM de stad, dan DOOR de stad* (minder druk, betere wegen, minder verkeerslichten)

*) i.h.a., natuurlijk is van A'dam Noord naar A'dam Zuid helemaal buiten de stad om niet de snelste manier, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel :P

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• MrAngry
Die fietskooppunten hebben mij de laatste keer dat ik ze gebruikte getrakteerd op meer dan 10km onverhard tussen hilversum en amersfoort. Toen had ik trouwens niet de routeplanner van de fietsersbond gebruikt, maar gewoon dat netwerk erbij gepakt en nummers opgeschreven, maar toch een kleine waarschuwing.

Het was wel een schitterende route :)

• St@m

St@m

@ Your Service

quote:
MrTinux schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:03:
[...]

Tip, zeker als je niet voor op topsnelheid doorknallen gaat: gebruik de routeplanner van de Fietsersbond en kies bij routetype voor "Netwerk fietsknooppunten". Schrijf vervolgens de knooppuntnr's op een briefje en you're good to go. Voordeel is ook dat je op alle knooppunten een kaart hebt staan, waar je je evt kan heroriënteren. En je fietst over -doorgaans- goede en doorgaande fietspaden.

Het nadeel van plaatsnaamborden volgen, vind ik, is dat je vaak van centrum naar centrum wordt geleid. Nou kom je op jouw route door weinig grote plaatsen, maar vaak kan je prettiger doorfietsen OM de stad, dan DOOR de stad* (minder druk, betere wegen, minder verkeerslichten)

*) i.h.a., natuurlijk is van A'dam Noord naar A'dam Zuid helemaal buiten de stad om niet de snelste manier, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel :P
Ik had een route van routeplanner, die was 69,5 KM, de routeplanner van de fietsersbond doet is 10KM langer en gaat door geheel andere plaatsen :D
Ja, er zijn meerdere wegen naar Rome natuurlijk.. Ach we zien het morgen wel. Ik ga gewoon lekker fietsen, heb geen haast.

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Mijn ervaring is juist dat je beter wél de plaatsnamen kunt volgen. Die knooppunten liggen juist middenin de dorpen! Met de plaatsnamenbordjes word je er veel meer omheen geleid.

MrAcid wijzigde deze reactie 20-07-2012 15:00 (8%)

Twitter | Duursport en technologie weblog

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:45
Bekijk ongeveer waar de zon zou moeten staan en fiets daar op :) (Dus gewoon zon links op 9 uur houden oid) Heeft mij al leuke routes opgeleverd. Op 't eind weet je vaak toch wel ongeveer welke kant je op moet sturen.

Edit: En leuk om Laurens ten Dam te volgen op Strava! Heeft er inmiddels ook wat reclame voor gemaakt, dus daar gaan mijn zuurverdiende KOM's wel last van krijgen ;) http://nos.nl/video/397012-ten-dam-registreert-elke-col.html

I-King wijzigde deze reactie 20-07-2012 15:23 (34%)

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:20
Vandaag lus 3 van de Amstel Gold Race experience gedaan.. toch wel een heel andere beleving dan gewoon op vlak fietsen :+ Mijn record qua afstand stond op 90 km en vandaag de 75 km aangetikt maar dan wel met 1151 hoogtemeters. Uiteindelijk de volgende bergen gedaan:
Geulhemmerberg
Bemelerberg
Wolfsberg
Loorberg
Gulpenerberg
Kruisberg
Eyserbosweg
Fromberg
Keutenberg
Cauberg

Waarbij ik uiteindelijk op de Eyserbosweg en de Keutenberg toch af heb moeten stappen omdat mijn benen gewoon compleet leeg waren en ze gewoon op bepaalde stukken gewoon echt te stijl waren. De andere bergen ging best redelijk! Over 4 weken weer en dan eens kijken hoe het dan gaat!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Wat voor verzet fietste je mee? Leuk stuk verder, ik heb ze recent (hoewel ik een deel al kende van mijn vakantie eind mij) deels gedaan met Boogie's Extreme, erg leuke tocht wel!

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:16

Tjebakka

FIXED GEAR

Eindelijk, vanaf vanavond m'n racefiets en gear in Groningen. Nog 5 weken naar de Tour For Life, dus er moet nog 4 weken veel gefietst worden.

Groningers die in het weekend of doordeweeks (avond) willen fietsen?

A little bit of that and this and that's how it is.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Afhankelijk van weer, afstand, tijd, gewenste inspanning en al dat soort nare gegevens, fiets ik graag een stukje mee op momenten dat ik kan (door de week werk tijdens reguliere kantoortijden, ma/do avond andere verplichtingen, zo-middag andere verplichtingen).
Ik overweeg morgen in ieder geval, mits weer e.d. te doen is niet te laat een rondje Appelscha ofzo, rond 90KM denk ik.

[edit]
Zelf heb ik voor 29 juli mogelijk 200+ op de planning (Groningen->Vinkeveen, terug maar gewoon fiets in de trein), 11 augustus 160KM LBL (le champion) met mogelijk 5 augustus nog Hel van de Heuvelrug, zoals een reactie of 10-20 geleden nog even aangekaart, lijkt me een fijne laatste training voor LBL. Daarna stug door want ik hoop 4 september mijn eerste TT te doen met enig tempo ;).

Kippenijzer wijzigde deze reactie 20-07-2012 17:22 (34%)

• la_fusion
quote:
Kippenijzer schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 17:10:
Wat voor verzet fietste je mee? Leuk stuk verder, ik heb ze recent (hoewel ik een deel al kende van mijn vakantie eind mij) deels gedaan met Boogie's Extreme, erg leuke tocht wel!
Dat moet ik eigenlijk nog eens even nakijken.. ik ben nog niet zo denderend lang aan het fietsen en niet zo super erg bezig met materiaal.. Voor ligt er in ieder geval een triple en achter ligt er een 'standaard'!? 9-speed op? Kan dat of heb ik het dan gewoon over het schakelmechanisme van Shimano? :+

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ah, wel een triple dus? Dan ben ik vooral benieuwd naar het aantal tanden van je grootste blad achter (en of je netjes kleinste voor en grootste achter deed op Keutenberg) ;).

• la_fusion
Ja wel een triple inderdaad. Achter heb ik 23 tanden en ik ben eigenlijk iedere berg met het lichtste verzet opgefietst dus ja ;) Keutenberg ook het steile stuk in het begin voorbij gekomen maar daarna benen gewoon opgeblazen, vooral omdat ik toen al zoveel km voor mijn doen erop had zitten. De Gulpenerberg ging nog wel maar daar was ik toch ook erg blij dat ik boven was ;)

• Tjebakka

Tjebakka

FIXED GEAR

Ach daad is toch niks mis mee, kleinste verzet rijden? Dat ding is stijl en je hebt t verzet toch!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ah, ik heb achter 25 tanden en dat icm mijn triple had ik in het begin ook vrij hard nodig. Afgelopen keer meet met 23 of 21 tanden achter geprobeerd (goed genoeg voor eyserbosweg, blij met 25 voor keutenberg ;) ). Dat soort kracht (en het leren doseren van je krachten dat je zware klimmetjes aan het einde van je ritjes nog energie hebt) leer je snel zat daar ;).

• BRT
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Vandaag mijn fiets eens getrakteerd op een nieuw stuurlint en derailleur wieltjes. Het zwarte stuurlint ipv het witte stuurlint vind ik iets rustiger staan. Alle onderdelen buiten het frame zijn nu zwart. Woensdag vertrekken wij op vakantie naar Frankrijk. De fiets gaat mee, ik ga een paar bergen beklimmen in de Alpen.

Nieuw
http://www.foarm.nl/onzin/canyon_zwartstuurlint.jpg

Oud
http://www.foarm.nl/onzin/canyon_witstuurlint.jpg

• St@m

St@m

@ Your Service

Zo vanmorgen om 6 uur zat ik inderdaad op de fiets. Waarschijnlijk een paar keer iets omgereden, want na 76 km kwam ik pas aan bij opa en oma ipv 67 km. Koffie gedaan, uur gebleven en weer naar huis, andere route uiteraard, maar na 15 km had ik al door dat ik niet helemaal goed ging, uiteindelijk 10km omgefietst. Laatste 40/50 km waren echt lood, maar dan ook loodzwaar, mede door de toch stevige tegenwind. Uiteindelijk helemaal naar de vernieling :p 157,70 km in 06:24:12 uur met een gemiddelde van 24,77

Lekker gedoucht, film kijken en na een half uur in slaap gevallen :p
Een hele ervaring, zeker omdat ik nooit meer dan 45 km gefietst heb.

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:18
Paar weken geleden wat nieuwe onderdelen besteld LuPo in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17". Ik heb toch besloten de boel naar een FM te brengen zodat ik er geen gedoe mee heb. Jongen woont dichtbij m'n vriendin en is z'n eigen fietsreparatie zaak aan huis begonnen, nadat hij jarenlang bij een goede raceshop in de buurt heeft gewerkt. Uiteindelijk 31 euro kwijt voor de montage van alle onderdelen en direct ook een onderhoudsbeurt. Erg netjes imho. :)

Before:
http://tweakers.net/ext/f/ggz7S2hOwJUneiW39rIolleR/full.jpg

After:
http://tweakers.net/ext/f/NX6xekZvRosyzte8Gu59z80F/full.jpg

http://tweakers.net/ext/f/icxQi37b57Dep82FteCyvkv8/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/b8XxB9F0Vz8NtJGehQ8JMn95/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/Db6NZGclSXgobitgGfaGKyU1/medium.jpg

@ BRT, ziet er goed uit. Misschien alleen je stuurpen nog even omdraaien voor de looks. Heb ik ook laten doen (zie foto's hierboven). ;)

@ St@m, netjes gedaan. Ik heb nog niet verder dan 80km gefietst. Dus zie mezelf nog niet zo snel 150 fietsen. d:)b

• Fastclaimer
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:41
Morgen op vakantie naar frankrijk :)
Hopen dat ik nog wat leuke bergjes kan pakken, uiteraard log ik alles met strava.
Heb er zin in!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-03 09:14
quote:
BRT schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:16:
Vandaag mijn fiets eens getrakteerd op een nieuw stuurlint en derailleur wieltjes. Het zwarte stuurlint ipv het witte stuurlint vind ik iets rustiger staan. Alle onderdelen buiten het frame zijn nu zwart.
Dat zwart stuurlint oogt inderdaad rustiger, staat mooi zo. Komende winter laat ik de lbs mijn wit stuurlint ook vervangen door een zwart stuurlint. Ook zwart zadel erop (i.p.v. wit nu) en dan oogt het allemaal wat kalmer.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

• Dick
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
quote:
MrAngry schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:18:
[...]

Bij het kopen van nieuwe wielen zijn de belangrijkste factoren om rekening mee te houden is wat je weegt en waar je ze voor gebruikt. Als je wat zwaarder bent (>85kg) dan krijg je vaak problemen met budget setjes zoals de R500. Wat de prijsverschillen betreft kan je heeeeel globaal stellen dat tot zo'n 300 euro de stevigheid toeneemt bij gelijk blijvend gewicht, 300-750 euro de stevigheid gelijk blijft bij afnemend gewicht en afnemende luchtweerstand en dat boven de 750 euro de wat exotischere racewielen beginnen met hoge aero velgen en lichte materialen. Je zou kunnen zeggen dat gewicht en luchtweerstand afnemen bij afnemende stevigheid/duurzaamheid in dat hoge segment.

Uiteraard is dit een zeer globale omschrijving. Dus wat specifiek advies: Veel mensen in dit topic scoren een setje fulcrum racing 5 als allround wieltjes met een goede balans tussen stevigheid, duurzaamheid en prijs, maar ook voor die wielen geldt dat je niet te zwaar moet zijn (uit m'n hoofd heeft fulcrum het geloof ik over 83kg, als je daar boven zit "moet je ze vaker nakijken")
Bedankt :)

Ik zit zo rond de 70kg dus qua stevigheid zullen alle velgen wel voldoen,een budget setje lijkt me dus geen probleem. Ik had al even bij een lokale fietsenwinkel gekeken maar daar kwam ik direct een stuk duurder uit dan online, nu was dat ook een winkel die zich sowieso wat op het duurdere segment richt dus ik zal binnenkort even bij een andere winkel kijken :)
quote:
Taigu schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:10:
[...]

Wiel richten/spaken spannen kost bij mijn lbs tussen de ¤5-¤7 en met spaak vervangen rond de ¤10. Daar koop je geen nieuwe voor...
Oh dat valt zwaar mee :) Toen ik er mee bezig was was de fietsenmaker al lang dicht, prijzen die ik online vond waren nogal fors vond ik maar ik zal hier in de buurt nog even rondbellen. Als het voor dat bedrag lukt dan is de keuze snel gemaakt, de enige andere reden om voor andere wielen te gaan zou puur optisch zijn. Dat is zeker wat waard, maar bij zo'n groot verschil begin ik daar niet aan :)

1815

• C.QL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:41
Woensdag de Passo dello Stelvio gedaan in een tochtje van 80km na 10 maand niet op mijn fiets gezeten te hebben wegens te druk met thesis. Die eerste tocht was dus meteen raak! Normaal geraak ik door mijn kleine gestalte en laag gewicht (60kg) en toch goede conditie zonder veel problemen boven op een koppenberg/oude kwaremont/paterberg/..., maar wat een monster is die Stelviopas met zijn 48 haarspeldbochten!
Ik reed ook met mijn gewone dubbel met juniorenverzet (kleinste: 39 x 27) dat altijd gemonteerd staat. Een compact aanschaffen had beter geweest, want nog een tandje kleiner kunnen schakelen had mijn benen deugd gedaan. Wel prachtig mooi bij 32°C en zicht op de Ortler.
Maar 26km aan gemiddeld 8% en bijna 2000 hoogtemeters was toch dicht bij mijn limiet (of er net over). Wel een aanrader voor iedereen! Maar train een beetje en monteer een compact/triple want (zelfs) 39x27 is zwaar sterven! ;)

• MrAngry
quote:
C.QL schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:53:
Woensdag de Passo dello Stelvio gedaan
Ik kan uit ervaring vertellen dat het met 30*25 ook zwaar sterven is. Al hielp het niet dat ik hem van beide kanten gedaan heb :p. Schitterende klim! Kan zo op je CV

MrAngry wijzigde deze reactie 21-07-2012 23:07 (58%)

• Pelle
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:46

Pelle

jellejanvanveelen.nl

Lekker rondje gemaakt vanavond. Wilde 60km doen, maar het ging wel lekker, dus ik heb er nog 25 aan vastgeplakt. Halverwege 2 keer de Heinenoordtunnel meegenomen, die is pittiger dan ik had verwacht met een stukje van 8%. Uitgekomen op 30.1 gemiddeld, dus al met al aardig tevreden :)
Endomondo

~ Jelle-Jan van Veelen fotografie ~ Site nodig? Zicht! ~

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Gisteren weer eens echt lang gefietst, tijd geleden (was ook eigenlijk niet helemaal de bedoeling :p). Kwam thuis met 170km op de teller. 30 gemiddeld op 129 hartslag gemiddeld, tijd geleden dat ik nog eens met zo'n hartslagje rond heb gereden :p.

Vandaag zal dat wel niet lukken, staat 155 km rond Tecklenburg op het programma ^^.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• BRT
  • Niet online
Bedankt voor de complimenten over het stuurlint. De stuurpen heb ik zelf omgedraaid. Ik heb een vrij zwakke, stijve rug en kan daarom niet te ver voorover buigen als ik fiets. Het staat inderdaad mooier met de pen naar beneden.

Vandaag maar weer eens fietsen, ik ga zo een blok om. Is alweer een tijd geleden door drukte en slecht weer. Hoe snel gaat het eigenlijk met de afbouw van conditie als je zoals ik 3 weken lang geen 3x per weer meer traint, maar 1x per week een korte rit?

• Bananeman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:10
Ik ga medio augustus in de Franse Alpen rijden rond Guillestre. Ik heb nog nooit in de hooggebergten gereden (heb überhaupt pas een racefiets sinds dit jaar) maar twijfel even over de cassette.

Ik heb een compact (34/50) en momenteel een 11-28 cassette van Shimano die standaard op de fiets zat (heb de Dura Ace 7900 groep). Nu lijkt 28 mij prima om licht te kunnen trappen, maar het volgende kransje is 24 en dan 21. Is dat geen groot verschil? Welke cassette zouden jullie adviseren puur voor in de bergen? Ik kan eventueel nog een andere cassette kopen, of kransjes vervangen (kan dat eigenlijk wel of is het één blok?)

Motormedia.nl Motor-forum.nl Motorshopper.nl Motorstek.nl Motormeuk.nl

• Flits flits
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2013
Als je met 34x28 als lichtste verzet uitkomt, dan adviseer ik om er niets aan te doen.
24-28 lijkt op papier een grote sprong , maar in de praktijk is het precies de goede sprong als je in een zware klim lichter of zwaarder wil.
Bij Shimano cassettes zijn de 3 grootste tandwielen doorgaans aan elkaar geklonken en daar is natuurlijk een reden voor.

• MrAngry
Volgens mij ondersteunt de Dura Ace derailleur officieel niet eens grotere cassettes achter, dus kan je er niet eens wat aan doen. Wat Flits flits zegt over die grote stappen tussen de kransjes klopt, dat is in de bergen niet zo erg.

• SePtiCTaNk
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-03 09:14
Vanochtend eind wezen fietsen. Wilde de 115km van vorige week in de regen verbeteren. Uiteindelijk 130 km kunnen fietsen, 31,23 gemiddeld en een cadans van 95. Midden D1. Benen voelde wel beroerder dan vorige week. Hiermee en passant ook nog de 2000km grens van dit jaar voorbij gebold :)

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

• BRT
  • Niet online
quote:
SePtiCTaNk schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:31:
Vanochtend eind wezen fietsen. Wilde de 115km van vorige week in de regen verbeteren. Uiteindelijk 130 km kunnen fietsen, 31,23 gemiddeld en een cadans van 95. Midden D1. Benen voelde wel beroerder dan vorige week. Hiermee en passant ook nog de 2000km grens van dit jaar voorbij gebold :)
Zo, dat is volgens mij een hoog gemiddelde voor D1. Ik ben vanochtend de 3000km voor dit jaar gepasseerd, maar denk niet dat ik zo'n hoog gemiddelde in D1 haal. Meet dat trouwens ook nooit.

• Martijn-V4
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:21
Gisteren mijn nieuwe fiets opgehaald bij Beukers Bikecentre in Petten. Fantastische fiets. Ik heb de fiets zonder wielen en zadel gekocht, die had ik zelf al liggen.

http://farm8.staticflickr.com/7262/7621562986_5791222a18_z.jpg
DSC00531 by Martijn Valkier, on Flickr

http://farm8.staticflickr.com/7139/7621581138_c7cc98a3dc_z.jpg
DSC00532 by Martijn Valkier, on Flickr

http://farm9.staticflickr.com/8026/7621577932_df3284b13b_z.jpg
DSC00534 by Martijn Valkier, on Flickr

http://farm9.staticflickr.com/8434/7621585278_37642c1f2b_z.jpg
DSC00533 by Martijn Valkier, on Flickr

Het bovenste stuk van de stuurpen word er van de week nog even afgezaagd bij Beukers, dit ziet er natuurlijk niet uit.

Martijn-V4 wijzigde deze reactie 22-07-2012 14:57 (58%)

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

The Legend

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

*Plop*

Luxe ding! :P

Ik heb besloten dat ik fietsen wel leuk vind :) Sinds vorige week vrijdag (fiets gekocht) 6 ritjes gemaakt, in totaal 152km in 26km/u gemiddeld. Begonnen met 2x 15km en zo opgebouwd. Vandaag 42,5km.

Je gaat toch anders kijken naar fietsen op TV :+

The Legend wijzigde deze reactie 22-07-2012 15:28 (3%)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Martijn-V4
Fietsen is hier een verslaving. Elk moment dat ik er tijd voor heb stap ik op de fiets, of rammen of wat rustiger aan, mij maakt het niet uit.

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

The Legend

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

*Plop*

Ik kijk al van kinds af naar wielrennen, dus in theorie ben ik er best mee bekend. Vandaag voor het eerst ook meegemaakt wat 'uit de wind zitten' nu precies is :D Op een lang recht stuk werden we ingehaald door 2 opgevoerde 25km-brommertjes. Ik dacht, spring es mee kijken wat er gebeurd. Tot m'n verbazing trap je zo fluitend 42km/u bij zo'n ding in het wiel. Na een kilometer keek 'ie wat boos achterom, toen maar gelost :+

Ik ben toch malle pietje niet!

• Martijn-V4
Ik doe dat ook vaak, lekker mee jakkeren achter een brommertje. Morgen doe ik een rond Zurich (heen en weer over de Afsluitdijk) dus dan is het altijd leuk als je een brommertje tegen komt.

• Flits flits
Mij lukt dat niet zo met die scootertjes.
De niet-opgevoerde zijn zeldzaam en gaan me ook te langzaam, die rij ik eigenlijk moeiteloos voorbij en de opgevoerde gaan meestal net te hard om relaxt mee te rijden (50+)
40 zou ideaall zijn , maar die zie ik vrijwel nooit.

• pachacuti
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:44
Ik fiets vandaag juist op de kop 1 jaar en dat moest gevierd worden met een ritje richting Valkenburg.

http://app.strava.com/rides/14114101

Aangezien ik op het platteland woon en dus normaal nooit beklimmingen doe ben ik best tevreden met mijn tijd vandaag.
Ook de progressie die ik het verleden jaar gerealiseerd heb in het fietsen is meer dan goed te noemen.

Een echte verslaving is het :P

SCJP and SCWCD certified

• Martijn-V4
quote:
Flits flits schreef op zondag 22 juli 2012 @ 15:58:
De niet-opgevoerde zijn zeldzaam en gaan me ook te langzaam, die rij ik eigenlijk moeiteloos voorbij en de opgevoerde gaan meestal net te hard om relaxt mee te rijden (50+)
Het moeten ook niet van die opgevoerde zijn, dat ga ik niet trekken.

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:06
quote:
Flits flits schreef op zondag 22 juli 2012 @ 15:58:
Toevallig gisteren onderweg naar de wielervereniging achter één gereden die volgens mijn GPS strak 40 reed. Had van mij nog wel wat harder gemogen,maar boven de 50 achter een brommer hou ik niet zo lang vol.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

@Martijn, nice ride :p

@scooters, mja het is inderdaad altijd even treffen. Ik reed van de week langs het kanaal en toen haalde een auto mij niet al te snel in, dus ik beetje aanzetten en erachter en hij gaat steeds net wat harder rijden. Uiteindelijk ging dat 55 totdat het onverhard werd voor hem en ik het fietspad op moest, maar dan gaat 55 ook heerlijk fluitend :p.

Vandaag dus rondje gemaakt in/rond Tecklenburg, had dat Strava maar eens op mijn telefoon gezet. Wel grappig om zo te vergelijken met anderen, al weet je niet tijdens het fietsen vanaf waar de segment start, voor korte klimmen toch lastig. Op alle klimmetjes top 6 tijden genoteerd, ging wel aardig.

• witeken
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 06-04 19:41

witeken

Linkin Park

Sinds vanmiddag terug van reis naar Spanje, San Eloy in Tossa de mar (zo'n 80km boven barcelona aan de kust richting Frankrijk). Mijn stadsfietsje heeft er hard afgezien. Het landschap is er zeer heuvelig. Het hoogste punt waar ik geweest ben was zo'n 100 meter, maar volgens Google Earth is er op nog geen 3 km vogelvlucht een berg van 400 meter.

-Direct achter het hotel was er al een beklimming met een stijgingspercentage van 10,0% (percentages met Google Earth en Windows rekenmachine berekend). Een klim van 430 meter meter met 43 meter klimmen. Het is een aardepad en je wiel kan soms draaien zonder dat je vooruit komt wegen gebrek aan grip en leuk om een paar keer te doen.
-De volgende is een redelijk lange van meer als 800 meter (inc. afdaling). Het gaat over zo'n geel pad dat je zou denken dat je hier ook je grip zou verliezen maar is eigenlijk niet het geval. Er zit in het midden wel een kleine daling dus ik heb de percentages apart berekend tot beide toppen. Mede door die kleine pauze vind ik het een toffe klim. Het eerste deel is ook niet zo stijl en omdat het redelijk recht gaat kan je hard afdalen vanaf het einde van de laatste klim. Ik heb zo'n 45 gehaald. Tot de eerste top is het 9% maar daarna wordt het loodzwaar met een stijgingspercentage van maar liefst 18%. Start is op 35 en de top op 88.
-Een loodzware klim in het centrum. Slechts 9% maar vooral het eerste deel zit je nog in het dichtgeplakte stadsgedeelte met kleine uiterstzware klimmetjes van 15-20% schat ik. Totale klim iets meer als 600 meter.
-Waar je bij het vorige streepje op een bepaald moment naar links moet krijg je als je rechtdoor blijft gaan een ontzettend zware klim die ik zelfs op mijn kleinste versnelling maar amper kon volbrengen. In totaal wat meer als 100 meter en 17%, met de laatste 30 meter tot 20%.
-De laatste was nog wel de leukste. 8,5% en ruimte voor een versnelling wat het dus zo leuk maakte. Juist in de bochten is het wat lastiger. Jammer pas de op de laatste dag ontdekt en het is een paadje met uitzicht op zee + langs een soort kasteel dus veel volk 's avonds.

Alle klimmen buiten de laatste vereisten de kleinste versnelling. Normaal zweet ik niet vaak met 26+ graden een beklimming doen is echt loodzwaar. Maar door de hitte zelf had ik eigenlijk geen last.

In totaal meer als 130 kilometer gereden (heb geen teller dus moest m'n broer maar geloven).

Thorium. Thorium. Post-Silicium: Indium Antimonide, InSb. Grafeen.

• Pelle
  • Registratie: januari 2001

Pelle

jellejanvanveelen.nl

quote:
Martijn-V4 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:52:
Gisteren mijn nieuwe fiets opgehaald bij Beukers Bikecentre in Petten. Fantastische fiets. Ik heb de fiets zonder wielen en zadel gekocht, die had ik zelf al liggen.
Wow, mooi ding!

~ Jelle-Jan van Veelen fotografie ~ Site nodig? Zicht! ~

• TheCrius
quote:
Martijn-V4 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:52:
Nette fiets. Wat voor framemaat heb jij? Oogt erg klein.. O-)

Ik zoek eigenlijk voor naast mijn racefiets een tweedehands sportieve fiets om bijvoorbeeld naar school te komen, 20 kilometer verderop. Nu zie ik wel eens halve racefietsen met een stuurbeugel/opzetstuur(tje). Heeft iemand een idee waar ik op moet zoeken om zo een te vinden? Of wat zou een goede basis fiets hier voor zijn? Dat ik zelf zo'n stuur er op zet?

TheCrius wijzigde deze reactie 23-07-2012 08:08 (34%)

• Martijn-V4
58cm en zit perfect.

• Bananeman
quote:
Flits flits schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:32:
Als je met 34x28 als lichtste verzet uitkomt, dan adviseer ik om er niets aan te doen.
24-28 lijkt op papier een grote sprong , maar in de praktijk is het precies de goede sprong als je in een zware klim lichter of zwaarder wil.
Bij Shimano cassettes zijn de 3 grootste tandwielen doorgaans aan elkaar geklonken en daar is natuurlijk een reden voor.
Dank voor de feedback. Dan laat ik het zo en ga ik kijken hoe het bevalt. Het zal een week afzien worden iig ;)

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:33
quote:
C.QL schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:53:
Woensdag de Passo dello Stelvio gedaan in een tochtje van 80km na 10 maand niet op mijn fiets gezeten te hebben wegens te druk met thesis. Die eerste tocht was dus meteen raak! Normaal geraak ik door mijn kleine gestalte en laag gewicht (60kg) en toch goede conditie zonder veel problemen boven op een koppenberg/oude kwaremont/paterberg/..., maar wat een monster is die Stelviopas met zijn 48 haarspeldbochten!
Ik reed ook met mijn gewone dubbel met juniorenverzet (kleinste: 39 x 27) dat altijd gemonteerd staat. Een compact aanschaffen had beter geweest, want nog een tandje kleiner kunnen schakelen had mijn benen deugd gedaan. Wel prachtig mooi bij 32°C en zicht op de Ortler.
Maar 26km aan gemiddeld 8% en bijna 2000 hoogtemeters was toch dicht bij mijn limiet (of er net over). Wel een aanrader voor iedereen! Maar train een beetje en monteer een compact/triple want (zelfs) 39x27 is zwaar sterven! ;)
Wij vertrekken over twee weken voor een week fietsen rond Stelvio. Vorig jaar de Alpen gedaan met mijn vorige fiets (2009 Bulls Harrier plus), ben benieuwd hoe het gaat lopen met mijn huidige scheurcarbon (2012 Focus Izalco Pro Team 4.0) en met een compact. Afgelopen maandag de nacht kotsen boven de wc gehangen en begin er net pas een beetje bovenop te komen qua conditie.

Read the code, write the code, be the code!

• Martijn-V4
Net terug van ruim 95km door de Noordkop. Ik had vanmorgen alleen de wind even verkeerd ingeschat en moest dat bekopen met ruim 50km windkracht 6 tegen, ik voel mijn benen nu wel.

De fiets doet het overigens uitstekend. Tijdens de research had ik al gelezen dat het een strak sturende en bij tijd en wijle weinig vergevingsgezinde fiets is. En dat heb ik vandaag wel gemerkt, tegen de wind in beuken over asfalt dat er uitzag alsof ze er juist een bombardement op uit hadden gevoerd, geen pretje. Ook de keihard opgedroogde plakkaten modder van het oogsten deden er geen goed aan. Ik heb het gevoel dat ik vanmorgen een paar vullingen ben kwijt geraakt in de polder.

• RamO
  • Laatst online: 09-04 18:29

RamO

The Alchemist of Happiness

Cross post uit het hardloop topic:

Een paar interessante artikelen over drinken tijdens het sporten en het effect op performance.

Uit de British Medical Journal:
http://www.bmj.com/content/345/bmj.e4868
http://www.bmj.com/content/345/bmj.e4737

Kort door de bocht: er is geen bewijs dat het zin heeft om meer te drinken dan dat je dorst hebt.

Ik ben benieuwd wat iedereen hiervan vind...

Floccinoccinihilipilification

• Griffin
  • Laatst online: 18-04 15:41

Griffin

Is mythical

quote:
RamO schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:49:
Cross post uit het hardloop topic:

Een paar interessante artikelen over drinken tijdens het sporten en het effect op performance.

Uit de British Medical Journal:
http://www.bmj.com/content/345/bmj.e4868
http://www.bmj.com/content/345/bmj.e4737

Kort door de bocht: er is geen bewijs dat het zin heeft om meer te drinken dan dat je dorst hebt.

Ik ben benieuwd wat iedereen hiervan vind...
Goede info. Maar dat meer drinken dan dat je dorst hebt niet nodig is, is logisch. Je pist het toch weer uit. Zo is hetzelfde voor teveel eten... je lichaam kan toch maar een X hoeveelheid energie opslaan.

Echter ben ik persoonlijk van mening dat je wel beter en met regelmaat kan blijven drinken. Op het moment dat jij namelijk alleen gaat drinken als je dorst hebt ben je al te laat. Als je namelijk dorst hebt en dan gaat drinken duurt het nog even voor alles verwerkt is.
quote:
Is er dan wel bewijs dat drinken tot je geen dorst meer hebt en weer gaan drinken als je dorst hebt negatief / positief is voor de prestaties en voor de hoeveelheid dat je moet plassen?

Als er namelijk geen bewijs is dat je er beter door gaat presteren blijf ik gewoon drinken om niet 'te laat' te zijn en op eens (vooral bij warme dagen) koppijn te krijgen omdat je veel inspanning leverd en wellicht dus te weinig drinkt (er vanuit gaand dat je dan geen dorst had).

~Darkness cannot drive out darkness; only light can do that. Hate cannot drive out hate; only love can do that.~ Martin Luther King, Jr.

• RamO
  • Laatst online: 09-04 18:29

RamO

The Alchemist of Happiness

Wellicht was het ook te kort door de bocht. Uit de conclusie van het eerste stuk:
quote:
However, drinking according to the dictate of thirst throughout a marathon seems to confer no major disadvantage over drinking to replace all fluid losses,11 and there is no evidence that full fluid replacement is superior to drinking to thirst.11 A meta-analysis of cycling studies concluded that drinking either more or less than to thirst impairs exercise performance.12 This analysis also found that up to a 4% body mass loss did not alter out of door cycling performance.
Met andere woorden het kan inderdaad geen kwaad om (gematigd) te blijven drinken tijdens het sporten. Teveel of te weinig drinken hebben wel allebei een negatieve impact.

Floccinoccinihilipilification

• Flits flits
Dat komt geheel en al overeen met m'n eigen ruime ervaring op dit gebied, vooral het 2e artikel is onthullend:
Propaganda van de gekleurdwater-industrie..... >:)
Al die snuiters op fora met het getoeter over zoveel per uur of drinken voor je dorst krijgt blijken dus gewoon napraters van marketingkopij te zijn....
Nog nimmer heb ik ook maar 1 slok genomen als ik geen dorst had en nooit heb ik daar last van gehad, in 14 jaar wielrennen (dus geen toertochten) nooit kramp gehad.
Komt er weer zo iemand die een camelback van 5 liter mee wil nemen voor 150Km en dan halverwege nog een keer wil vullen:mijn zegen heeft ie , maar echt nut heeft het niet.
Hoe droger, hoe lichter.

• MrAngry
quote:
Griffin schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:14:
[...]

Echter ben ik persoonlijk van mening dat je wel beter en met regelmaat kan blijven drinken. Op het moment dat jij namelijk alleen gaat drinken als je dorst hebt ben je al te laat. Als je namelijk dorst hebt en dan gaat drinken duurt het nog even voor alles verwerkt is.
Dat geldt voor eten, maar in veel mindere mate voor drinken. Water wordt zeer snel opgenomen.

• @r!k
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:11

@r!k

It is I, Leclerq

quote:
Flits flits schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:29:
Dat komt geheel en al overeen met m'n eigen ruime ervaring op dit gebied, vooral het 2e artikel is onthullend:
Propaganda van de gekleurdwater-industrie..... >:)
Al die snuiters op fora met het getoeter over zoveel per uur of drinken voor je dorst krijgt blijken dus gewoon napraters van marketingkopij te zijn....
Nog nimmer heb ik ook maar 1 slok genomen als ik geen dorst had en nooit heb ik daar last van gehad, in 14 jaar wielrennen (dus geen toertochten) nooit kramp gehad.
Komt er weer zo iemand die een camelback van 5 liter mee wil nemen voor 150Km en dan halverwege nog een keer wil vullen:mijn zegen heeft ie , maar echt nut heeft het niet.
Hoe droger, hoe lichter.
5 liter water wegdrinken en dan nog meer kan volgens mij zelfs gevaarlijk zijn. Staat me iets van bij dat er een tijdje terug iemand is overleden omdat deze persoon op 1 dag 8 liter water gedronken had.

MCP, MCSA: Security, MCSE: Messaging, MCITP SA, MCITP EA, MCITP EMA

• St@m

St@m

@ Your Service

quote:
@r!k schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:23:
[...]

5 liter water wegdrinken en dan nog meer kan volgens mij zelfs gevaarlijk zijn. Staat me iets van bij dat er een tijdje terug iemand is overleden omdat deze persoon op 1 dag 8 liter water gedronken had.
Ik drink altijd rond de 4 liter per dag. Zeker met dit weer :P 's ochtends anderhalve liter, 's middags anderhalve liter, en 's avonds anderhalve liter. Exclusief koffie/cola en andere meuk. Dat is zonder sporten trouwens. Gewoon achter mijn bureau. Maar ik heb ook altijd dorst.. en overgewicht.. hmmm :+ diabetes :?

nee hoor ;)

St@m wijzigde deze reactie 23-07-2012 16:28 (13%)

• Flits flits
Dat is dan weer het andere uiterste, de waarheid in zulke gebieden ligt altijd ergens in het midden.....
Bovendien blijken er toch individuele verschillen in waterbehoefte te zijn, ik zit dan aan de bescheiden kant.
Jaartje terug deed ik eens een dagje Zuid limburg. Mooi weer, iets van 24 gr.
Na een uurtje flink rossen zou ik eens een slokje nemen, maar ik was vergeten m'n bidon te vullen...leeg..
Half uurtje verder bij een pompstation 2 weggooiflessen limonadeachtig spul gekocht, bij elkaar 1,5 liter en daar heb ik dus 100km en 4 uur op gereden zonder ook maar 1 probleem.

• Griffin
  • Laatst online: 18-04 15:41

Griffin

Is mythical

@ Flits Flits:
Het is ook voor iedereen anders. Ik ben iemand die veel drinkt omdat ik anders sneller hoofdpijn krijg. Maar dit is ook weer onderheven aan de temperatuur.
Je hoort soms ook dat mensen, vooral die net beginnen, nog hun eten en drinken balans moeten vinden. Had een vriend welke na 30KM al bijna op was en hoofdpijn kreeg. Ik vroeg toen naar z'n eten / drinken gewoonte en of hij volle bak fietste.
Wat bleek, hij had 28gemiddeld gereden maar in dat uur dronk hij bijna niets (pas echt nadat hij op was en weer bijna thuis was), ook at hij niet iets voor hij vertrok (bijna lege maag oid).
Heb toen gezegd dat hij iets meer moest drinken en wat eten voor hij wegging (en afhankelijk van de afstand misschien ook een reepjes mee moest nemen). Sinds dien heeft hij minder snel het 'ben helemaal kapot' gevoel.

Ik drink liever die 200ml oid meer dan dat ik hoofdpijn krijg ervan.

~Darkness cannot drive out darkness; only light can do that. Hate cannot drive out hate; only love can do that.~ Martin Luther King, Jr.

• Martijn-V4
Ik heb altijd 2 drinkbussen mee, of ik nu 50 of 100 km ga fietsen. Als ik meer dan 100km ga fietsen heb ik altijd cash of mijn pinpas bij me om onderweg mijn bussen te vullen. Ik heb alleen altijd het probleem dat ik te weinig eten mee neem. De komende weken maar wat van die muesli repen meenemen als ik 100km+ ga fietsen.

• Flits flits
Mij bevallen die simpele fruitreepjes van Aldi/Lidl nog het beste als aanvullende energie.
Voor elk uur dat ik wil rijden neem ik er 1 en ik kan blijven gaan.

• Martijn-V4
Ik heb van de week een paar van die dozen met repen bij de ah gehaald. Morgen een rustdag en dan woensdag 120+ km dus dan heb ik ze zeker nodig.

• 202119
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10-07-2013
Afgelopen weekend had ik een lang weekend, en ben ik 4 dagen wezen fietsen, met dit als resultaat:

Distance: 332 km
Avg Speed: 28,9 km/h
Elevation Gain: 2288 m

Route: Barcelona - Can Parpers - Barcelona
Distance: 70,44 km
Time: 2:33:20
Avg Speed: 27,6 km/h
Elevation Gain: 622 m
Calories: 1.837 C
Avg Temperature: 34,1 °C
Bike: Jan Janssen road bike
Link: http://connect.garmin.com/activity/200818168

Route: Barcelona - Can Parpers - Mataro - Barcelona
Distance: 70,00 km
Time: 2:31:07
Avg Speed: 27,8 km/h
Elevation Gain: 517 m
Calories: 1.606 C
Avg Temperature: 27,3 °C
Bike: Bianchi Pista 48/15 fixed gear
Link: http://connect.garmin.com/activity/201102086

Route: Barcelona - Calella - Barcelona
Distance: 100,18 km
Time: 3:14:53
Avg Speed: 30,8 km/h
Elevation Gain: 428 m
Calories: 2.086 C
Avg Temperature: 27,7 °C
Link: http://connect.garmin.com/activity/201434171

Route: Barcelona - Sitges - Barcelona
Distance: 91,38 km
Time: 3:06:57
Avg Speed: 29,3 km/h
Elevation Gain: 721 m
Calories: 1.861 C
Avg Temperature: 29,2 °C
Link: http://connect.garmin.com/activity/201813882

• TheCrius
Meestal drink ik een liter ongeveer. Voordat ik weg ga even naar de toilet en dan nog 1,5 liter mee op de fiets. Met 1,5 liter kan je wel even vooruit. Ook zoals Martijn heb ik de pinpas of een briefje geld mee om even wat te kopen onderweg. Voor wat drinken of een tweede lekke band. Heb meestal 1 extra band mee.
Snelle Jelles, mueslierepen en bananen houden mij op de fiets... :)

• thijsvk
  • Laatst online: 22-03 09:43

thijsvk

O\-o+

Niet voldoende eten en drinken kan je echt slopen, zeker als het warm is.
Vorig jaar naar de Veluwe gereden, was zo'n 80/90 km met een temperatuur tussen de 25 en 28 graden (met bagage) Niet genoeg gegeten en gedronken en ik was gesloopt bij aankomst.
Iemand had nog een gelletje en samen met wat ander voer weer een beetje bijgekomen.
Wat ik wel vaker heb bij dergelijk mooi weer is dat er gewoon een zoutkorst op m'n voorhoofd staat, ik neem aan dat ik daarin niet de enigste ben.
Al dat vocht en zout moet wel worden aangevuld, dus ik ben er idd wel zo een die een paar liter vocht meezeult.
Ik rijd dan ook voornamelijk met een doel, ergens heen, of heen en weer, en ook vakanties.
Dus dat zijn wel andere situaties, gelukkig kan ik voldoende spullen kwijt in/op m'n ligfiets.
Feit blijft dat wat je aan vocht verliest beter kunt aanvullen, nou ja feit, imho :)

• Flits flits
Het begon ermee dat het juist geen uitgemaakt feit was.....en dan alleen nog maar over water.

• Martijn-V4
@thijsvk: Ik had vandaag ook een korst op mijn ei staan, kun je nagaan hoeveel belangrijke mineralen je via het zweet proces verliest. Ik rij altijd rond met kraanwater en als ik een pitstop maak bij een pomp, gewoon spa. Ik las van de week dat het op zich geen kwaad kan als je een heel klein beetje zout in het water doet. Het word dan makkelijker opgenomen door het lichaam. Pas wel op dat je er geen ORS (Oral Redhydration Solution) achtige oplossing van maakt, dan ga je gegarandeerd over je nek en ben je helemaal ver van huis.

Ik had vandaag ook niet gegeten onderweg en was versleten toen ik thuis kwam.

Ik denk dat het voor eenieder verschillend is hoe we met de inname van vloeistoffen omgaan tijdens het fietsen. Een ding is zeker, met dit weer is helemaal niets mee nemen ongezond.

• Znivian
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:30
Genoeg gelurked, ik zal me hier ook maar eens een beetje voorstellen.

Ik ben Vincent, 28 jaar en fiets nu sinds 3 jaar. Op zoek naar een minder blessure gevoelige sport (ik heb jaren gewaterpolood) heb ik een oude racefiets geleend van mn zwager en was na 1 ritje al verkocht. Beetje gespaard en mn eigen fiets gekocht: een Cube Aerial, met ipv Sora groepen, Tiagra.

Door nog meer blessureleed heeft mn fiets na een enthousiast eerste seizoen, daarna ruim een seizoen een kwijnend bestaan gehad aan de katrollen in de berging. Inmiddels heb ik het fietsen weer opgepakt sinds een week of 4 a 5. Wat heb ik het gemist om op de racefiets te zitten :)
Ik ben weer bij het begin begonnen en ben eigenlijk puur op hartslag aan het fietsen om het rijden van langere afstanden op te bouwen en een goede basis te leggen. Eerder kwam ik voor mijn gevoel nooit verder qua conditie, maar ik was toen alleen op mijn snelheid aan het letten.

Echt lang zit ik nog niet op de fiets, ik fiets nu meestal zo rond een uur, maar ga deze week dat naar anderhalf uur veranderen. Met mijn 120+ kilo (1,86m) en 0,0 conditie tot 5 weken geleden begint het opbouwen aardig te lopen, al zeg ik het zelf.

Mijn hogere doel met het fietsen is me fitter voelen en ook daadwerkelijk zijn. Mijn directe doel waar ik naar toe aan het werken ben (maar of dat voor de winter nog gaat lukken durf ik niet te voorspellen) is van Roosendaal naar Vlissingen fietsen (geschat ruim 100km).

Ik geniet erg van de wieler gemeenschap hier op GoT en vind het mooi dat er mensen rondhangen in allerlei stadia van fitheid en gedrevenheid.

Ben trouwens door alle mensen die hier Strava gebruiken een tijdje terug ook overgestapt (ipv Runkeeper): Strava profiel

- It's okay to get lost in the process, start to walk -

• Martijn-V4
@Znivian: Goed om te horen. Met beleid sporten en goed op je eten letten, de kilo's raak je op die manier lekker kwijt. Scheelt overigens een hoop, elke kilo die je niet mee hoeft te slepen.

• TheCrius
quote:
Znivian schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:25:
Genoeg gelurked, ik zal me hier ook maar eens een beetje voorstellen.

Ik ben Vincent, 28 jaar en fiets nu sinds 3 jaar. Op zoek naar een minder blessure gevoelige sport (ik heb jaren gewaterpolood) heb ik een oude racefiets geleend van mn zwager en was na 1 ritje al verkocht. Beetje gespaard en mn eigen fiets gekocht: een Cube Aerial, met ipv Sora groepen, Tiagra.
Hey Vincent, waterpolo zelf ook enkele keren per week maar vind het persoonlijk een vrij safe sport wat blessures betreft? Of toevallig een schouderblessure opgelopen? :P Zonde hoor. Erg leuke sport. :|

In ieder geval goed te horen dat je weer los gaat. Met fietsen heb je aardig plezier denk ik; doelen blijven stellen en je zal merken dat je steeds verder en sneller fietst. :)

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:18
Zo, ik heb nieuwe wielrenschoenen gekocht. Ik had de Sidi Genius 5 Pro. Aangeschaft via internet op basis van de looks. Maar nu na twee jaar en elke keer zere voeten na het fietsen begon ik me toch af te vragen of het wel de goede schoenen voor mij zijn. :P
http://www.belgafietsen.nl/shared/groot/8096.jpg

Vanavond een uur bij Belga gezeten en allerlei schoenen gepast. O.a. Specialized, Shimano, Northwave en Chain. Uiteindelijk bleek Northwave het beste te zitten. Dus heb ik de Northwave Fighter SBS aangeschaft. Op internet 15 euro goedkoper maar ik gun de winkel die 15 euro voor al het passen. _/-\o_ Qua looks misschien geen stijlpunten, maar lelijk zijn ze ook niet en ze zitten super! Ik heb al zin in m'n eerste ritje met deze schoenen.
http://www.belgafietsen.nl/shared/groot/16174.jpg

LuPo wijzigde deze reactie 23-07-2012 21:41 (5%)

• 202119
Ik heb ook zonet een Strava profiel aangemaakt. Ik heb al Garmin Connect, en Endomondo, maar Strava is leuk vanwege het vergelijken en de "prijzen" dingen die ze doen. Ik moet nog zien hoe het allemaal werkt.

http://app.strava.com/athletes/808828

• thommich
  • Laatst online: 20:44
Nadat ik vanavond voor de eerste keer op de fiets klom sinds m'n operatie ben ik opnieuw aan het kijken voor een eerste racefiets. Een beperkt budget dus. Aangezien jullie bij m'n vorige post collectief voorbeelden vroegen geef ik hieronder enkele voorbeelden van fietsen die ik tegenkom in mijn zoektocht. Commentaar (positief of negatief) over de fietsen wordt erg geapprecieerd!

1. Nieuwe fiets uit Decathlon sportwinkel:
http://www.decathlon.be/NL/triban-5-173341585/#INFO-DETAIL
-Qua looks geen winner, maar qua prijs/kwaliteit misschien niet slecht?

2. Tweedehands fiets
http://nl.kapaza.be/west-...k-madone-5-2-66214951.htm
Carbon Trek Madone 5 .2 voor 450 euro

3. Tweedehands fiets
http://nl.kapaza.be/west-...aat--maat-56-66204838.htm

Aan de hand van jullie commentaren weet ik misschien al wat meer welke punten belangrijk zijn bij aanschaf.

Verder weet ik ook nog niet welke fietsmaat ik heb. Kan ik dat zelf bepalen? Want om nu naar een fietswinkel te stappen om m'n maat op te nemen maar er geen fiets te kopen vind ik ook een beetje onbeschoft... (De lokale fietswinkel vraagt trouwens 5euro om eens banden op te pompen, dus hoe minder ik daar moet gaan hoe liever ;) )

thommich wijzigde deze reactie 23-07-2012 21:53 (4%)

• 202119
¤5 voor een beetje lucht? ik wil niet weten wat het opmeten dan wel niet kost...

Hier "gratis" ->

http://www.fietsgigant.com/framehoogte.php
http://www.fietsnet.nl/racefietsen/racefiets-maten/

• Znivian
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:30
quote:
TheCrius schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:16:
[...]

Hey Vincent, waterpolo zelf ook enkele keren per week maar vind het persoonlijk een vrij safe sport wat blessures betreft? Of toevallig een schouderblessure opgelopen? :P Zonde hoor. Erg leuke sport. :|
Jup, schouderblessure is een van de oorzaken. Ik ben een matig zwemmer, moet het vooral van mn kracht hebben en die heb ik zat. Maar als een schouder niet meewerkt, gaat de kracht tegen je werken heb ik gemerkt. Plus het feit dat ik al jaren problemen met mijn voeten heb en de belasting van de trainingen niet meer aankon. Ja, zelfs de verminderde weerstand van het water hielp daar niet bij. Ik snap ook niet zo goed waarom ik geen last van mn voeten krijgen op de fiets, maar het is op dit moment het enige dat me lukt qua sport.... Ik mis polo nog wel hoor ;w zeker als ik de verhalen van mn pa hoor (heb bij hem in het team gespeeld), die met zijn 56 nog steeds op doel ligt (laagste klasse, maar dat maakt niet uit :P )

- It's okay to get lost in the process, start to walk -

• MrAngry
quote:
thommich schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:52:
1. Nieuwe fiets uit Decathlon sportwinkel:
http://www.decathlon.be/NL/triban-5-173341585/#INFO-DETAIL
-Qua looks geen winner, maar qua prijs/kwaliteit misschien niet slecht?

2. Tweedehands fiets
http://nl.kapaza.be/west-...k-madone-5-2-66214951.htm
Carbon Trek Madone 5 .2 voor 450 euro

3. Tweedehands fiets
http://nl.kapaza.be/west-...aat--maat-56-66204838.htm
Ik zou die decathlon laten liggen en die andere 2 zo kopen. Die sora groep van de decathlon is matig. Die andere fietsen hebben prima kaders en goede onderdelen. Zelfs als ze niet in topconditie zijn en je moet bijv cassette, ketting en banden vervangen heb je nog een veel betere fiets voor minder geld.

Maar zoek idd eerst je maat even uit

• Martijn-V4
@tommich:

Let op wanneer je voor een carbon fiets gaat kijken, als er mee gevallen is of andere onzichtbare schade koop je een gevaarlijke kat in de zak. Het is natuurlijk niet zo dat carbon frames die 2e hands verkocht worden altijd linke soep zijn, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. De aluminium fiets met ultegra lijkt me een mooie fiets als ik er zo naar kijk.

Zorg er wel voor dat je zeker weet welke maat je nodig hebt, een 58cm frame van merk A kan heel anders zitten als een 58cm frame van merk B. Je kunt nog het een en ander doen met de zadel positie en de lengte van de stuurpen maar ook daar zijn grenzen aan.

• Tjebakka

Tjebakka

FIXED GEAR

Zooo. Gister 55 gefietst met wat luitjes uit Groningen, 31,4 gemiddeld. Ging wel harder maar we hadden 1 keer een lekke band en 1 keer ging ik wat ophalen bij m'n ouders :+

Vandaag in m'n eentje 50 gefietst, 33,3 gemiddeld. Tussen Norg en Lieveren ligt trouwens echt een 2345u$&^#%@#$%^^%@# klinkerpad. Dat gestuiter ging me wel irriteren.

Morgen met Kippenijzer een rondje maken. Ben benieuwd!

Woensdag even rust en dan donderdag, vrijdag en zondag weder.

ik twijfel ... Zal ik m'n setje WH-R500's vervangen voor Fulcrum R5 2012's?
http://www.salden.nl/defa...mp;fs=8686&catid=3180

Tjebakka wijzigde deze reactie 24-07-2012 08:10 (13%)

• MrAcid
  • Niet online
Waarom zou je? :)

Ik ga zelf ook altijd twijfelen hoor, bij dat soort aanbiedingen. Je kunt jezelf wel 100 redenen geven waarom je het wél zou doen. Gisteren had ik ook weer een virtueel winkelmandje vol met wielermeuk (¤60+). Uiteindelijk even kritisch gekeken wat ik nou echt nodig had en toen alleen een klein tasje van ¤8 besteld.

• MrAngry
Op zich is het best een goed idee om R500's te vervangen voordat je de tour for life gaat rijden. Als je jeuk krijgt om geld tegen je fiets aan te smijten dan zou ik daar beginnen.

• Bananeman
Ik heb een Garmin Edge 800 met GSC 10 cadance sensor. Nu heb ik heel regelmatig dat de cadans niet wordt weergegeven en geregistreerd; er wordt dan "---" getoond op het display wat mij laat concluderen dat de Edge geen data ontvangt en het dus niet zo is dat de sensor en/of de magneetjes niet goed zijn gemonteerd (anders zou er "0" staan, net als wanneer je je benen stilhoudt). Het lichtje op de sensor springt ook even aan als ik de crank ronddraai. Via Garmin Connect zie ik ook een gat in de dataregistratie.

Iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb de batterij van de sensor al vervangen en de sensor opnieuw gescand via de Edge. Ik heb geen logica kunnen ontdekken in wanneer het gebeurt, tijdens een tocht wordt ongeveer de helft van de tijd de cadans geregistreerd/weergegeven en de andere helft niet.

• Tjebakka

Tjebakka

FIXED GEAR

quote:
MrAcid schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:32:
Waarom zou je? :)

Ik ga zelf ook altijd twijfelen hoor, bij dat soort aanbiedingen. Je kunt jezelf wel 100 redenen geven waarom je het wél zou doen. Gisteren had ik ook weer een virtueel winkelmandje vol met wielermeuk (¤60+). Uiteindelijk even kritisch gekeken wat ik nou echt nodig had en toen alleen een klein tasje van ¤8 besteld.
Tja. M'n huidige wielen rollen nog toch? Maar voorwiel merk ik dat de naaf minder wordt (je voel 'm in het stuur als je de fiets optilt en je wiel laat draaien).

Achterwiel heeft klein slagje en voelde gister alsof hij soms dubbel zou buigen in een bocht :X

• Lointje
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 15:19
quote:
Bananeman schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:00:
Ik heb een Garmin Edge 800 met GSC 10 cadance sensor. Nu heb ik heel regelmatig dat de cadans niet wordt weergegeven en geregistreerd; er wordt dan "---" getoond op het display wat mij laat concluderen dat de Edge geen data ontvangt en het dus niet zo is dat de sensor en/of de magneetjes niet goed zijn gemonteerd (anders zou er "0" staan, net als wanneer je je benen stilhoudt). Het lichtje op de sensor springt ook even aan als ik de crank ronddraai. Via Garmin Connect zie ik ook een gat in de dataregistratie.

Iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb de batterij van de sensor al vervangen en de sensor opnieuw gescand via de Edge. Ik heb geen logica kunnen ontdekken in wanneer het gebeurt, tijdens een tocht wordt ongeveer de helft van de tijd de cadans geregistreerd/weergegeven en de andere helft niet.
Lijkt mij dat door een bobbel of putje je magneet of de ontvanger een klein beetje zijn bewogen, waardoor de afstand net te ver was om nog data door te geven. Eventueel je magneetje wat schuiner zetten zodat hij dichter langs de ontvanger komt, is wat ik heb gedaan op mijn (wel de edge 705 maar zal wel zelfde cadanssensor zijn)

• MrAcid
  • Niet online
quote:
Bananeman schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:00:

Als het lichtje in de sensor aanspringt is dat volgens mij juist een teken dat hij een omwenteling registreert. Heb je de sensor wellicht iets te ver van de magneet aan je crank zitten?

• argro
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online

argro

Moderator ASP / FTM
quote:
Tjebakka schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:04:
[...]

Tja. M'n huidige wielen rollen nog toch? Maar voorwiel merk ik dat de naaf minder wordt (je voel 'm in het stuur als je de fiets optilt en je wiel laat draaien).

Achterwiel heeft klein slagje en voelde gister alsof hij soms dubbel zou buigen in een bocht :X
Bestellen die wielen. Je hebt de aankoop voor jezelf al lang verantwoord lees ik hierboven.

Prima upgrade overigens. Op mijn vorige fiets ben ik na een botsing, waarbij het Shimano WHR-550 voorwiel onherstelbaar beschadigd was geraakt, ook overgestapt op R5's. Heerlijke wielen voor dat geld en echt een pak beter dan de Shimano's.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Bananeman
quote:
Lointje schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:20:
[...]

Lijkt mij dat door een bobbel of putje je magneet of de ontvanger een klein beetje zijn bewogen, waardoor de afstand net te ver was om nog data door te geven. Eventueel je magneetje wat schuiner zetten zodat hij dichter langs de ontvanger komt, is wat ik heb gedaan op mijn (wel de edge 705 maar zal wel zelfde cadanssensor zijn)
Ja ik denk idd dat het zoiets wel moet zijn, verklaart het "onvoorspelbare" gedrag. Ik zal het hele zaakje eens demonteren en volledig opnieuw monteren, kijken of dat helpt.
quote:
MrAcid schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:22:
[...]

Als het lichtje in de sensor aanspringt is dat volgens mij juist een teken dat hij een omwenteling registreert. Heb je de sensor wellicht iets te ver van de magneet aan je crank zitten?
Klopt, ik zei het wat onduidelijk; het is juist goed dat het lampje aangaat, m.a.w. het magneetje op de crank zit goed en het probleem lijkt/leek dus in de communicatie te zitten.

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
Wil de Assos T FI.Uno S5 Bibshort bestellen bij Futurumshop.
2-6 werkdagen leverbaar. Wat blijkt, en dat is me al vaker opgevallen, als het niet op voorraad is kun je het ook niet bestellen. Moet ik iedere dag zelf maar even kijken op de site? Pfff..
Andere sites waar ik heb gekeken tonen geen voorraad info :|

Twitter Xbox 360

• MrAngry
quote:
UltraSub schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:11:
Wil de Assos T FI.Uno S5 Bibshort bestellen bij Futurumshop.
2-6 werkdagen leverbaar. Wat blijkt, en dat is me al vaker opgevallen, als het niet op voorraad is kun je het ook niet bestellen. Moet ik iedere dag zelf maar even kijken op de site? Pfff..
Andere sites waar ik heb gekeken tonen geen voorraad info :|
Dat klopt niet hoor. Als het niet op voorraad is kan je prima bestellen. Je kan het niet bestellen als zij het niet meer kunnen bestellen. "Tijdelijk niet leverbaar"

• argro
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online

argro

Moderator ASP / FTM
quote:
MrAngry schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:23:
[...]

Dat klopt niet hoor. Als het niet op voorraad is kan je prima bestellen. Je kan het niet bestellen als zij het niet meer kunnen bestellen. "Tijdelijk niet leverbaar"
Zie http://www.futurumshop.nl...bretels-zwart-heren.phtml (24 juli 2012)

Maat XL is op voorraad. Wanneer je die selecteert verschijnt de knop 'in winkelwagen'. Maat M is niet op voorraad (2-6 werkdagen). Wanneer je die selecteert verdwijnt de knop 'in winkelwagen' en verschijnt de mededeling 'item/uitvoering tijdelijk niet beschikbaar'. Het is dus zoals UltraSub zegt. Het is wel zo dat dit voorheen anders was. Het viel mij laat ook al (in negatieve zin) op.

argro wijzigde deze reactie 24-07-2012 11:48 (6%)

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1 ... 30 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.