Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 10:17

thunder8

Het gedonder begint weer.

Flat Ultimate voor 4.91 per maand, bij cheapnews? Krijg je een promocode bij het aanvragen van een testaccount? Op de site staat 8.25 euro per maand en dat noem ik nou niet super goedkoop. Supernews kost 60 euro per jaar. Maar een provider die langer erover doet om de DMCA takedowns te verwerken is welkom, NewsXS heb ik een week geleden opgezegd, omdat ik daar weinig nog compleet binnen kreeg.

PSN-ID: Thunder8nl

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 31-08 12:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
thunder8 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:33:
Flat Ultimate voor 4.91 per maand, bij cheapnews? Krijg je een promocode bij het aanvragen van een testaccount? Op de site staat 8.25 euro per maand en dat noem ik nou niet super goedkoop. Supernews kost 60 euro per jaar. Maar een provider die langer erover doet om de DMCA takedowns te verwerken is welkom, NewsXS heb ik een week geleden opgezegd, omdat ik daar weinig nog compleet binnen kreeg.
Er is een aanbieding op die site van 59 euro voor 12 maanden, deel dat door elkaar en je komt op het genoemde bedrag uit.

www.digitalracing.nl

• SidewalkSuper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 02:29
Search providers: aantal privé Newznabs (die indexeren met rar inspectie aan hebben ;) ) en de Sickbeard Index.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:35:
[...]

Er is een aanbieding op die site van 59 euro voor 12 maanden, deel dat door elkaar en je komt op het genoemde bedrag uit.
Ik kan hem niet vinden? Heb je een URL?
quote:
SidewalkSuper schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:45:
Search providers: aantal privé Newznabs (die indexeren met rar inspectie aan hebben ;) ) en de Sickbeard Index.
Ah dat kan schelen :) Toch meer eens gaan kijken naar Newznab dan....

Tomba wijzigde deze reactie 17-01-2013 09:52 (36%)

Subsonic fan ! | Op zoek naar een goede therapeut?

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 03:19
Ik zie het op hun startsite hoor, 59 idd, cheapnews he.

Specs

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 30-08 21:31
quote:
Tomba schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:51:
[...]

Ik kan hem niet vinden? Heb je een URL?

[...]

Ah dat kan schelen :) Toch meer eens gaan kijken naar Newznab dan....
summerdeal invoeren als promocode, staat op de hompage.
Heb nu nog Sunny maar deze loopt over enkele dagen af... Opzich geen problemen tot nu toe, maar ga toch even kijken wat 'de markt' nog meer bied :)

• McPoowl
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
quote:
Tomba schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:32:
[...]

[...]

Bij mij heeft Sickbeard hem niet kunnen vinden en ook op nzbindex.nl/binsearch kom ik m niet tegen. Welke Search providers gebruiken jijjullie?

Ik heb zelf de Sick-beard Index en nzb-matrix.eu geselecteerd staan.
Ik heb precies dezelfde search providers. Ik weet wel dat als ik nu opnieuw die aflevering wil downloaden, het fout gaat. Supernews is nogal rap met takedown requests honoreren.. Zeker bij o.a. Arrow.

• Ricardo-
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 31-08 20:23
Zit de laatste tijd wat meer om me heen te kijken nu ik bij Supernews de laatste tijd veel niet meer kan downloaden (vooral last van bij series (edit)). Maar vraag me af of dit beter wordt bij andere nieuwsservers.

Cheapnews voor 59 euro per jaar is zeker interessant, maar ben wat huiverig om nu een jaarabonnement af te sluiten (over een paar maanden kan Cheapnews bijvoorbeeld ook niet meer bestaan, veel takedowns hebben en dan zit je opgescheept met een jaarabonnement...).

Ricardo- wijzigde deze reactie 17-01-2013 11:24 (4%)

• C.44
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:39

C.44

TurboCharged Supra Driver

Uiteindelijk is 't allemaal een kwestie van er op tijd bij zijn. De ene provider verwerkt DCMA's sneller dan de andere. Resellers hebben daar nul invloed op. Zelf doe ik op dit moment maximaal een kwartaal per keer zodat ik nog redelijk snel kan switchen.

Mss is het ook een idee om de namen van series en films even te veranderen en/of te verwijderen... (zie topicwarning)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• MaceNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 31-08 08:59
Discount has expired bij Cheapnews

• Smarron
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 21:14

Smarron

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

10K!

quote:
MaceNL schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:50:
Discount has expired bij Cheapnews
Hoe weet je dat? Aangezien het op dit moment nog wel op de website staat.

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Asus MemoPad HD7=- -=Asus Transformer TF101=- -=Samsung Galaxy S4=- -=Nikon D5100=-

• quirinus
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 30-07 17:07
Idd, bij het ingeven van de code krijg ik dit: "Deze kortingsactie is reeds verlopen".

• Sc0rPi0N
  • Laatst online: 29-08 12:42

Sc0rPi0N

Papa³

quote:
quirinus schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:01:
Idd, bij het ingeven van de code krijg ik dit: "Deze kortingsactie is reeds verlopen".
ja ik heb ze maar even gemaild.

Apple iPhone 4s & iPad 3 32Gb
CM Storm QuickFire Rapid (Cherry MX Red) (US import)
Specs Steam

• McPoowl
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
quote:
Sc0rPi0N schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:45:
[...]

ja ik heb ze maar even gemaild.
Dat zou balen zijn, wilde vanavond overstappen naar Cheapnews vanaf Supernews :/

• Sc0rPi0N

Sc0rPi0N

Papa³

Zojuist antwoord gehad van Cheapnews
quote:
Beste heer,

Excuus, staat weer aan!
With kind regards, met vriendelijke groeten,

Cheapnews
Vanavond maar eens naar kijken :)

Specs Steam

• Dikkiedikdik
  • Niet online
ik heb 2 weken geleden nog wel die actie genomen op supernews?
ik lees verkeerd

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 17-01-2013 16:56 (16%)

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 12:42
Vraagje, ik heb nu een block account in SABNZB erbij gezet maar hoe weet ik nu zeker dat hij alleen wordt gebruikt als mijn andere provider niet compleet is? Ik heb een vinkje gezet voor "reserve server" maar ik kan ook een vinkje zetten voor "optioneel".
Heb ik het goed ingesteld en wat houdt de optie "optioneel" in?

Laat maar, ik had gewoon eerder help moeten lezen in sabnzb 8)7
Reserve server is inderdaad de backup voor als het misgaat me de andere
Optioneel, houdt in dat de server een bepaalde tijd wordt uitgeschakeld als hij te veel time outs heeft.

chippie777 wijzigde deze reactie 17-01-2013 17:32 (28%)

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:30
quote:
chippie777 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:30:
Ik heb een vinkje gezet voor "reserve server" maar ik kan ook een vinkje zetten voor "optioneel".
Heb ik het goed ingesteld en wat houdt de optie "optioneel" in?
http://wiki.sabnzbd.org/configure-servers-v2 :)

Alleen 'backup server' aanvinken en gaan met die banaan :P (Eigenlijk hoop je juist dat je 'm niet nodig hebt maarok XD)

Ik bestel vanavond ook maar even de Tweaknews 50GB voor ¤7 of de CheapNews 500GB voor ¤19,95 als backup server.
Hoop dat ik 'm niet nodig ben met EasyUsenet als main provider, maar heb nog weinig kunnen testen gezien de series tijdelijk een winsterstop hadden :P Als ik eerst tijdelijk een goedkope test dan is de aanbieding van CheapNews wss verlopen :/

SmiGueL wijzigde deze reactie 17-01-2013 19:18 (45%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 rev2.0 WINDFORCE 3X @ OC || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & Western Digital 3+1.5 TB || Samsung 226BW + UE32B7000 || Synology DS213+ 6TB

• Wissertje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-01 16:22
quote:
Coenen schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:54:
Daar lijkt het op. Dan maar met een torrent.
Ik heb het eens bij een vriend getest ook met telfort, maar werkt prima. Je moet dan even een 6to4 tunnel aanmaken (zoals in de uitleg telfort site). Als je hierna een downloadprogramma hebt die ipv6 ondersteund (bv SabNZB en Newsbin zijn het sowieso.) kan je zonder moeite verbinding maken.

Hopelijk heb je hier wat aan. :)

Wissertje wijzigde deze reactie 18-01-2013 13:03 (0%)
Reden: typo

• Coenen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 31-08 19:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dank Wissertje, dan weet ik iniedergeval dat het hoort te werken. :)
Door een stroomstoring vanavond helaas geen kans gekregen om er nog eens naar te kijken. :( Nu eerst weer de boel opstarten.

• Mick1990
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online
Gisteren sickbeard geïnstalleerd. Ik wist al dat deze automatisch series kon downloaden, maar wist niet dat hij er ook helemaal een overzicht van ging maken en ging kijken welke afleveringen er nog missen! Als ik dit eerder had geweten dan had ik het zeker eerder gedaan.

Voorheen moest ik dus eerst in spotnet gaan kijken, nu gaat alles volledig automatisch en heb ik er geen omkijken meer naar. Daarnaast heb ik ook autosub geïnstalleerd, deze scant de folders en haalt automatisch ondertiteling van bierdopje af. SUPERVET!

Ook een handige manier om DMCA voor te zijn.

Hackintosh: Gigabyte Z87N-Wifi | Intel i5 4670k | 8GB DDR3 | GTX660Ti

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Mick1990 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:48:
Gisteren sickbeard geïnstalleerd. Ik wist al dat deze automatisch series kon downloaden, maar wist niet dat hij er ook helemaal een overzicht van ging maken en ging kijken welke afleveringen er nog missen! Als ik dit eerder had geweten dan had ik het zeker eerder gedaan.

Voorheen moest ik dus eerst in spotnet gaan kijken, nu gaat alles volledig automatisch en heb ik er geen omkijken meer naar. Daarnaast heb ik ook autosub geïnstalleerd, deze scant de folders en haalt automatisch ondertiteling van bierdopje af. SUPERVET!

Ook een handige manier om DMCA voor te zijn.
Zieke baard kan ook nog eens sheets aanmaken voor je mediaspeler (backdrops etc.). Als je nog couchpotato met periscope installeert heb je ook de films en subs daarvan geautomatiseerd.

Ideaal als je het op een nas of server kan draaien, je hebt werkelijk nergens meer werk van.

• MadBear
  • Laatst online: 07-08 16:38

MadBear

BOE :)

Ik moet zeggen ik download vrij veel via Usenet en heb de afgelopen maanden weinig problemen met Astraweb.
Een aantal maanden geleden (ik meen in oktober, november) wel een aantal weken wat problemen gehad, maar de afgelopen tijd toch tientallen series en films gedownload en geeneen die DMCA removed was. En nee ik download niet alles dezelfde dag dat het gepost is..

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 29-08 22:58

mphilipp

Ne Obliviscaris

quote:
Dikkiedikdik schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:04:
[...]
Zieke baard kan ook nog eens sheets aanmaken voor je mediaspeler (backdrops etc.). Als je nog couchpotato met periscope installeert heb je ook de films en subs daarvan geautomatiseerd.

Ideaal als je het op een nas of server kan draaien, je hebt werkelijk nergens meer werk van.
Sickbeard vind ik ideaal, behalve voor Nederlandse dingen. En soms kan ie ergens de HD versie niet vinden, terwijl ie er wel is. Zal wel aan de search engine liggen, maar als ik met Spotnet kijk, kom ik er gewoon aan (en die dingen vind ik ook met al die andere search eniges, dus ze zijn er wel degelijk).
Couch potatoe heeft voor mij nog niet veel goed gedaan. Heel veel kan ie niet vinden of hij pakt een hele crummy versie. Uiteindelijk vind ik het met Spotnet nog het makkelijkste gaan. Dat automatische gedoe heeft nog teveel downsides naar mijn idee. Een computer kan nu eenmaal niet nadenken, dus daar gaat het al mis. Ik heb ook een keer ruzie met 'm gehad. Ik snapte al niet waarom ik steeds alleen maar een sample van een film binnen kreeg. Bleek dat ie zelf steeds de film weggooide en de sample hield.
Komt natuurlijk door vage posts met namen die niet aan een of andere conventie voldoen. Maar het toont aan dat het Usenet zich niet altijd leent voor automatisering.

No sidon na bakra sturu fu seri yu nengre bangi.

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

quote:
mphilipp schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:34:
[...]

Sickbeard vind ik ideaal, behalve voor Nederlandse dingen. En soms kan ie ergens de HD versie niet vinden, terwijl ie er wel is.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar lees anders even de openingspost van dit topic: [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3 , hierin staat een stukje over 1080P WEB-DL support.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• MaceNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 31-08 08:59
quote:
Sc0rPi0N schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:51:
Zojuist antwoord gehad van Cheapnews

[...]

Vanavond maar eens naar kijken :)
Top !

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
mphilipp schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:34:
En soms kan ie ergens de HD versie niet vinden, terwijl ie er wel is. Zal wel aan de search engine liggen, maar als ik met Spotnet kijk, kom ik er gewoon aan (en die dingen vind ik ook met al die andere search eniges, dus ze zijn er wel degelijk)
Dat probleem heb ik zelf niet, ik laat hem eerst de HDTV versie pakken en later vervangen door de WEB-DL versie, in 2012 had ik ook wat problemen ,maar de laatste paar maand van 2012 en nu in 2013 werkt het heel goed.

• Coenen
  • Laatst online: 31-08 19:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Wissertje, ik heb IPv6 werkend. Eigenlijk met dezelfde settings als van de week, maar nu werkt het wel.
Mogelijk dat de stroom storing van gister en dus de reboot van het modem geholpen hebben, aangezien ik het modem wel vaker een trap heb gegeven als ie niet lekker werkte.

Het klopt dat ik op m'n PC geen IPv6 DNS server krijg? Wel IPv6 IP adress en internet werkt, zowel IPv4 als IPv6, dus niet zeuren? ;)

Newszilla6 aan gang krijgen viel achteraf gezien mee, ik moest dus de bat met lokale tunnel even als admin! opnieuw starten. Daarna 1.2MB/s ~ 1.4MB/s op iets wat bij Supernews/Astraweb/Blocknews al lang weg is. :)

• mphilipp

mphilipp

Ne Obliviscaris

quote:
Dikkiedikdik schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:49:
[...]
Dat probleem heb ik zelf niet, ik laat hem eerst de HDTV versie pakken en later vervangen door de WEB-DL versie, in 2012 had ik ook wat problemen ,maar de laatste paar maand van 2012 en nu in 2013 werkt het heel goed.
Ik vind het allemaal maar meer gekloot dan dat het voordeel voor me oplevert. Sickbeard is prima, couchpotatoe voegt voor mij toch weinig toe. Ik kijk vrij regelmatig met Spotnet en ik pik er de leuke films toch wel uit. Zodra een automation tool ervoor zorgt dat ik zijn werk moet controleren, heeft ie voor mij afgedaan. Dan kan ik het net zo goed zelf doen. Maar da's mijn opvatting daarover, stoor je er vooral niet aan ;)

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 09:14

Cyrus The Virus

Project Minibot

Iemand problemen met supernews, bij download hij niks meer (maakt niet uit wat). Op de US en EU server, internet werkt wel gewoon. Hij maakt ff verbinding en dan houd hij op.

Cyrus The Virus wijzigde deze reactie 18-01-2013 16:58 (6%)

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• mphilipp

mphilipp

Ne Obliviscaris

quote:
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:53:
Iemand problemen met supernews, bij download hij niks meer (maakt niet uit wat). Op de US en EU server, internet werkt wel gewoon. Hij maakt ff verbinding en dan houd hij op.
Geen probleem hier. Ik pak net iets van 1.5G en die kwam met 6.4MB/s gemiddeld binnen. Mag wat sneller, maar goed ;)

• Cyrus The Virus

Cyrus The Virus

Project Minibot

quote:
mphilipp schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:12:
[...]

Geen probleem hier. Ik pak net iets van 1.5G en die kwam met 6.4MB/s gemiddeld binnen. Mag wat sneller, maar goed ;)
Hmm het lijkt op DCMA :X

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ben nu wel klaar met Supernews, kan steeds minder binnenhalen door beperkingen her en der. Nu maar op zoek naar eentje die wat minder "kritisch" is en 120 Mbit ondersteunt.

• Fanatix
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08:49
quote:
Exorcist schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 09:30:
Ik ben nu wel klaar met Supernews, kan steeds minder binnenhalen door beperkingen her en der. Nu maar op zoek naar eentje die wat minder "kritisch" is en 120 Mbit ondersteunt.
Ik ben zojuist overgegaan (zoals meerdere hier) naar Cheapnews.
Eerste indruk is al goed, naja als je het vergelijkt met Supernews de laatste weken is alles al gauw goed.

Ik ben blij tot nu toe.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

quote:
Fanatix schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 09:35:
[...]

Eerste indruk is al goed, naja als je het vergelijkt met Supernews de laatste weken is alles al gauw goed.

Ik ben blij tot nu toe.
Thanks for the tip!

• Fanatix
quote:
You're welcome!
Gebruik ook even de code summerdeal tijdens het betalen (als je het duurste abbo neemt).
Zorgt voor een besparing van 4 tientjes. :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Aanzienlijk bedrag en de moeite waard. We gaan er voor, de trial bevalt tot nog toe prima ;)

• Goose00
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-04 15:24
hier ook CheapNews (als 2de server) om de Ewaka gaten op te vullen.
werkt tot nu toe prima.

Goose00 wijzigde deze reactie 19-01-2013 16:25 (200%)

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07:14

Tortelli

vr0em!

Wat is jullie snelheid op cheapnews?. Trial account is behoorlijk langzaam imo.
8 connecties resulteert in zo'n 5-6MB/s (op 120Mbit lijn). Is de betaalserver sneller?.

Main PC Fileserver

• blubbers
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 30-08 21:09
Nog meer mensen die niet meer op nzb.su geraken met een pc? Met m'n ipad wel maar dan zit ik op de mobile versie van de website.. :)

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:54

ciris

Equator in "Newsservers met binaries [Deel 12]"

En dan met name puntje 2.

Een heel korte zoektocht met het almachtige google geeft antwoord op je vraag trouwens.

ciris wijzigde deze reactie 20-01-2013 13:11 (30%)

http://31gaming.nl

• Azqi
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

quote:
Tortelli schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:33:
Wat is jullie snelheid op cheapnews?. Trial account is behoorlijk langzaam imo.
8 connecties resulteert in zo'n 5-6MB/s (op 120Mbit lijn). Is de betaalserver sneller?.
Nee, dat serverpark (backbone) heeft een lagere snelheid per thread als b.v. Supernews. Persoonlijk zou ik Cheapnews nooit als primary newsserver gebruiken om die reden.

• ciris

ciris

Daarentegen mag je standaard meer threads gebruiken. 12 stuks. Dus zo heel vreemd is die snelheid niet als je maar 8 threads gebruikt. Vannacht prima verbinding gehad met gemiddeld 9MB/s op een 100Mb lijn. En dat eigenlijk al wekenlang. Ik heb standaard 10 threads aanstaan van de 12. Anders trekt ie echt alles dicht.

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07:14

Tortelli

vr0em!

Ook vanaf Gbit dedicated server ging ik straks niet veel harder dan ~6MB/s. Denk dat hun lijn gewoon vol zit / zat.

Main PC Fileserver

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
mphilipp schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:45:
Ik vind het allemaal maar meer gekloot dan dat het voordeel voor me oplevert. Sickbeard is prima, couchpotatoe voegt voor mij toch weinig toe. Ik kijk vrij regelmatig met Spotnet en ik pik er de leuke films toch wel uit.
films doe ik ook zo, kijk ook erg weinig films. Dan is spotnet veel fijner en als je elke dag even kijkt heb je zo wat nieuw is en wat je smaak is.

Als je een grote filmfreak bent is couchpotato wel fijn denk ik, maar ook hier niet heel boeiend. Sickbeard is echter wel een echte must hier, vooral nu alles zo snel weer weg is.

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb ook even een Trial Cheapnews account genomen.
Bij Giganews kreeg ik van een RAR 8/32 delen binnen nu 32/32. Heb nu 16 RARs van 100MB binnen allemaal compleet en zijn 993 dagen oud.

Alleen gaat het heel sloom gemiddeld 1,12MB/s. Maar ik ben een beetje dom geweest, ik had mijn VPN nog aan staan. Die haalt normaal max 4MB/s op Giganews meestal maar 2,5MB/s. Daarom zet ik normaal de VPN uit als ik ga downloaden omdat ik dan de volledige snelheid haal op Giganews 14,5MB/s (ik heb 120Mbit dus 15MB/s verbinding)

Als ik nu mijn VPN uit zet krijg ik geen verbinding op Cheapnews en er staat ook geen error. Soms heb ik dat ook bij Giganews maar dan staat er wel een error en dan wacht ik een paar minuten en dan werkt het weer. Ik heb nu 5 minuten gewacht bij Cheapnews maar geen error en geen verbinding. Dus VPN weer aangezet ik heb wel weer een ander IP maar krijg nu wel gewoon verbinding.

• Cyrus The Virus

Cyrus The Virus

Project Minibot

quote:
Fanatix schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 09:35:
[...]

Ik ben blij tot nu toe.
is die veel beter betreft DCMA ? Tot afgelopen week had ik nog weinig problemen met supernews, maar sickbeard deed niet veel meer.

Misschien toch maar eens proberen dan cheapnews toevallig een link van die summerdeal ?

Cyrus The Virus wijzigde deze reactie 20-01-2013 17:21 (3%)

• ciris

ciris

Dat staat gewoon op de site zoals ook al regelmatig is gemeld.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Ik heb vandaag toch veel series met supernews binnengehaald? En dan heb ik het gewoon over seizoen 1 t/m 5 bijvoorbeeld van een serie.

Ik heb even de statistieken van mijn nas (sabnzb) gepakt, dit is van de afgelopen maand en dit zijn vooral series die verwijderd worden:

Ziggo alles in 1 gratis newsserver
Vandaag: 2.7 GB
Deze Week: 13.0 GB
Deze Maand: 34.0 GB

Supernews
Vandaag: 5.5 GB
Deze Week: 24.7 GB
Deze Maand: 67.7 GB

Easyusenet
Vandaag: 827 MB
Deze Week: 3.8 GB
Deze Maand: 10.3 GB

Nu is de verdeling mij wat onduidelijk, maar supernews heeft toch nog wel het leeuwendeel van de files binnengehaald. Ik vermoed dat ik easyusenet ook niet nodig heb en dat ik het met alleen ziggo wel zou redden, maar helemaal zeker weet ik dat niet.

Volgens mij zit de truuk ook erin om gewoon meerdere abonnementen te hebben, dan lossen de programma's het wel weer op en sabnzb kan kennelijk prima bepalen waar wat te halen is in goede staat. Helaas was het voorheen een stuk goedkoper met 1 abonnement.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 20-01-2013 17:28 (17%)

• ciris

ciris

Zeker weet je het dus niet dus je eerste opmerking gaat al niet op.

• Ra_gdd
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 22:55

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Ik heb ook de Cheapnews Ultimate Unlimited genomen voor een jaar met de promocode.
Dit als aanvulling voor m'n Supernews Unlimited.
Gedeeld met 3 vrienden, dus elk 4 verbindingen.

Tip voor de Belgen, niet verplicht om met iDeal te betalen, kan ook via overschrijving.
Gewoon user account aanmaken bij Cheapnews, dan Usenet account bestellen en betalen via overschrijving met als referentie je klantennummer en datum aankoop.
Nadien email sturen naar btp @ cheapnews.eu met bewijs van betaling en klantennummer en aankoopdatum.
Zie:

http://www.cheapnews.eu/bankpayment

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Ik heb naar aanleiding van jullie reacties ook nog even cheapnews.nl erbij genomen.

Nu ziggo, supernews, easyusenet en supernews, ideale combi, kan niks meer misgaan :P

• pimpimmers
  • Niet online
quote:
Ra_gdd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:29:
Ik heb ook de Cheapnews Ultimate Unlimited genomen voor een jaar met de promocode.
Dit als aanvulling voor m'n Supernews Unlimited.
Gedeeld met 3 vrienden, dus elk 4 verbindingen.

Tip voor de Belgen, niet verplicht om met iDeal te betalen, kan ook via overschrijving.
Gewoon user account aanmaken bij Cheapnews, dan Usenet account bestellen en betalen via overschrijving met als referentie je klantennummer en datum aankoop.
Nadien email sturen naar btp @ cheapnews.eu met bewijs van betaling en klantennummer en aankoopdatum.
Zie:

http://www.cheapnews.eu/bankpayment
Hoe gaat het sharen dan? Goed?
Ik heb nu een Trail account maar heb nog steeds problemen. Als ik mijn VPN uit zet kan ik niet downloaden met mijn Ziggo IP. Krijg geen errror maar kan ook geen verbinding krijgen.
Ik hoop dat het alleen met een Trail account is, ik was namelijk van plan een jaar abo te nemen.

Net SSL uitgezet en nu kan ik wel downloaden zonder VPN. Zet ik SSL weer aan werkt het weer niet. SSL met VPN werkt weer wel raarrr 8)7.
Snelheid is slecht 1,3MB/s op een 120MB verbinding.

pimpimmers wijzigde deze reactie 20-01-2013 18:31 (8%)

• Cyrus The Virus

Cyrus The Virus

Project Minibot

quote:
Dikkiedikdik schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:26:
Ik heb vandaag toch veel series met supernews binnengehaald? En dan heb ik het gewoon over seizoen 1 t/m 5 bijvoorbeeld van een serie.

Ik heb even de statistieken van mijn nas (sabnzb) gepakt, dit is van de afgelopen maand en dit zijn vooral series die verwijderd worden:

Ziggo alles in 1 gratis newsserver
Vandaag: 2.7 GB
Deze Week: 13.0 GB
Deze Maand: 34.0 GB

Supernews
Vandaag: 5.5 GB
Deze Week: 24.7 GB
Deze Maand: 67.7 GB

Easyusenet
Vandaag: 827 MB
Deze Week: 3.8 GB
Deze Maand: 10.3 GB

Nu is de verdeling mij wat onduidelijk, maar supernews heeft toch nog wel het leeuwendeel van de files binnengehaald. Ik vermoed dat ik easyusenet ook niet nodig heb en dat ik het met alleen ziggo wel zou redden, maar helemaal zeker weet ik dat niet.

Volgens mij zit de truuk ook erin om gewoon meerdere abonnementen te hebben, dan lossen de programma's het wel weer op en sabnzb kan kennelijk prima bepalen waar wat te halen is in goede staat. Helaas was het voorheen een stuk goedkoper met 1 abonnement.
Hmm dat is wel goei tip denk ik, weet alleen niet hoe goed de telenet server is.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Cyrus The Virus schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:30:
Hmm dat is wel goei tip denk ik, weet alleen niet hoe goed de telenet server is.
Ik dacht dat ziggo die volgens mij wel vergelijkbaar is met telenet nooit wat was, maar omdat het nooit zo bijzonder was is er ook niet een heel actief beleid om zaken te verwijderen, bij ziggo zijn ze daar best traag mee.

Nu ik het een maand heb zie ik dat sabnzb het toch wel vaak pakt, dus kennelijk is dat een ideale manier om zaken gratis aan te vullen.

Ik heb nu supernews voor 120mbit en daar betaal ik iets van 60 of 70 euro per jaar voor, easyusenet en cheapnews heb ik beiden zo goedkoop mogelijk (wel flat free abonnementen), zijn beiden dus maar 5mbit ofzo, maar genoeg om aan te vullen. Zit je al met al op iets van 12 euro per maand in plaats van 6 euro in 2012, maarja, als dit zorgt dat ik het zo binnenkrijg zonder ergernis, dan is het het wel waard.

• Ra_gdd

Ra_gdd

Telenet heeft geen usenet server meer.
Ze hadden ze eerst uitbesteed aan derden en sinds enige maanden is deze ook afgesloten.
Telenet usenet server was toch niets meer sinds SABAM Telenet verplicht had om muziek te verwijderen van hun usenet server en nadien BAF voor series en films.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• Cyrus The Virus

Cyrus The Virus

Project Minibot

quote:
Ra_gdd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:46:
Telenet heeft geen usenet server meer.
Ze hadden ze eerst uitbesteed aan derden en sinds enige maanden is deze ook afgesloten.
Telenet usenet server was toch niets meer sinds SABAM Telenet verplicht had om muziek te verwijderen van hun usenet server en nadien BAF voor series en films.
Daar kwam ik net ook achter :+

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Het is de laatste tijd echt kut met Supernews. Zal ook eens naar de Cheapnews kijken of uitwijken. Beter nog komt die filmindustrie eens met een fatsoenlijk legaal alternatief. Voor Spotify betaal ik ook al jarenlang, kom met zoiets voor films en series en ik heb dat illegale gebeuren niet meer nodig.

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

• djpdjpnl
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
Mijn Eweka abonnement ligt voor het eerst in ruim drie jaar stil omdat er toch veel incompleet was de laatste tijd. Een tijdje geleden zag ik in dit topic Supernews voorbijkomen als fatsoenlijk alternatief maar ik begrijp dat dit ook niet meer zo goed is als het eerst was? Cheapnews lijkt ok maar heeft maar 900 dagen retentie waar ik bij Eweka op 1600+ zat. Ik download geregeld iets wat al langer op de server staat dus vroeg of laat heb ik daar een keer last vast. Ik neig toch naar Supernews momenteel... is dat echt zo slecht momenteel of valt het mee?

• Ingcharoth
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-11-2013
quote:
Dikkiedikdik schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:26:
[...]
Vink bij alle servers 'Backup server' aan, behalve bij Supernews. Ga een paar dagen flink downloaden, en kijk vervolgens naar de stats. Zijn er dan nog servers zonder dataverbruik, dan kun je daar waarschijnlijk zonder. Het is alleen jammer dat Sabnzbd geen prioriteiten kent bij het instellen van servers. NZBget kan dat wel, en dan kan je heel nauwkeurig bepalen welke server noodzakelijk is, en welke overbodig.
quote:
Daarom heb ik ook blockaccounts voor de meeste Tier-1 providers. Kost eenmalig zo'n 20 euro, en dan heb je waarschijnlijk aan één unlimited account genoeg. Gaat één van die blockaccounts snel op, dan kun je overwegen om voor die Tier-1 provider een unlimited account af te sluiten. En met die server-priority optie (helaas niet in Sab, maar wel in bv NZBget) kun je dan weer vaststellen of dat oude unlimited account (inmiddels) overbodig is geworden. Gaat hier al vele TB's prima ;)
quote:
Tom schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:02:
[...]
Voor Spotify betaal ik ook al jarenlang, kom met zoiets voor films en series en ik heb dat illegale gebeuren niet meer nodig.
Probleem met Spotify is dat het niet permanent is, maar een vorm van huren. Als je, om welke reden dan ook, stopt met je abonnement, of Spotify, om welke reden dan ook, stopt met zijn dienst, dan ben je al je muziek 'kwijt'. En het is nog maar de vraag of Spotify over bv. een paar jaar nog steeds in huidige vorm bestaat. Of bv. niet z'n prijzen (flink) verhoogt (of daartoe genoodzaakt wordt). Voor series en films niet zo erg, die kijk je meestal toch maar één keer, maar m'n muziek wil ik ook over een paar jaar nog kunnen beluisteren. En met Spotify is dat helaas niet zeker.

//
quote:
djpdjpnl schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:40:
[...]
Ik neig toch naar Supernews momenteel... is dat echt zo slecht momenteel of valt het mee?
Ik vind Supernews (maar vooral backend Giganews (vrijwel hetzelfde)) momenteel opvallend slecht, en ik download niet eens series. Veel ontbrekende bestanden die dan van Tweaknews of Astraweb gehaald worden.

Ingcharoth wijzigde deze reactie 20-01-2013 22:00 (6%)

Iedere click is er één teveel.

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 31-08 14:50

TFHfony

Professional Weirdo

Het is denk ik ook (deels) een kwestie van wat je download: Ik heb Supernews (al weer ruim 3 jaar), aangevuld met de Ziggo server & een gratis account van XSUsenet. Hiermee haal ik nog steeds alles binnen wat ik wil, op volledige snelheid en over het algemeen zonder dat er reparaties nodig zijn.
Ik download hoofdzakelijk films, muziek & af en toe een Wii game. Zowel recent als oud materiaal.

http://www.file-hunter.com | Crunching for Division Brabant

• ciris

ciris

Zullen we afspreken dat we niet met z'n allen naar cheapnews overstappen? }:| Ja? Mooi. :+

• Ingcharoth
quote:
TFHfony schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:12:
Het is denk ik ook (deels) een kwestie van wat je download: Ik heb Supernews (al weer ruim 3 jaar), aangevuld met de Ziggo server & een gratis account van XSUsenet. Hiermee haal ik nog steeds alles binnen wat ik wil, op volledige snelheid en over het algemeen zonder dat er reparaties nodig zijn.
Ik download hoofdzakelijk films, muziek & af en toe een Wii game. Zowel recent als oud materiaal.
Maar lukt het ook zonder aanvullende accounts? Want ik krijg ook nog steeds alles zonder reparaties binnen, alleen niet meer met Giganews/Supernews alleen. Voor Supernews vind ik dat nog wel acceptabel (par-reparatie is zelfs nog mogelijk), maar voor (de prijs van) Giganews niet ;) Die moet voor die prijs gewoon probleemloos werken, zoals-ie hier ook jarenlang gedaan heeft, maar sinds kort helaas niet meer (want die onbrekende bestanden hebben zeer waarschijnlijk geen DMCA oorzaak).

• Rikkiz0r
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08:46
Ik heb zojuist een beetje het topic door gelezen alleen is het me nog niet duidelijk wat nu de beste keus is m.b.t. van usenet provider.

Ik zoek dus een usenet server met een 120mb/s lijn en die account sharing toestaat en het liefst zo min mogelijk last heeft van DMCA takedowns.

• SmiGueL
Ik merk dat veel mensen druk bezig zijn met een lading aan newsservers toevoegen zodat er voldoende backup is, maar ik kom er net achter dat een fatsoenlijke indexer eigenlijk MINSTENS zo belangrijk is (in feite belangrijker :P)

Als ik UsenetCrawler bijvoorbeeld bovenaan zet, haalt deze van de paar weken oude bekende series misschien een paar honderd kB binnen, gevolgd door een error dat er blocks missen (duh :P)
Nu weet ik niet of SickBeard een half uur later (de Search Frequency) op het idee komt om met een andere indexer gaat zoeken (zou wel logisch zijn namelijk, maar nog geen ervaring mee) of dat hij ze alleen 1-voor-1 afgaat net zolang totdat er een match is.
Maar tot dusver lijkt hij te stoppen en de boel af te breken.

Zet ik NZBtv bovenaan, dan komen de series ineens wel binnen (ok, still downloadingtesting, maar het lijkt allemaal goed te gaan)

*Zal binnenkort wat meer testjes uit gaan voeren over hoe slim SickBeard hier mee omgaat. Ook vraag ik me af hoe SABnzbd zijn backup-servers verdeeld en of hij in geval van een fail weet welke er faalt de boel aanvult met een andere backup-server

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 rev2.0 WINDFORCE 3X @ OC || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & Western Digital 3+1.5 TB || Samsung 226BW + UE32B7000 || Synology DS213+ 6TB

• Ingcharoth
quote:
SmiGueL schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:28:
Ik merk dat veel mensen druk bezig zijn met een lading aan newsservers toevoegen zodat er voldoende backup is, maar ik kom er net achter dat een fatsoenlijke indexer eigenlijk MINSTENS zo belangrijk is (in feite belangrijker :P)
Hangt ervan af of je zonder Sickbeard of Coachpotato kunt, en hoe graag je iets wil hebben ;) Ik heb net nog een paar honderd miljoen headers gedownload om iets terug te vinden van meer dan 1400 dagen oud, wat Binsearch niet meer had.
quote:
[...]
Ook vraag ik me af hoe SABnzbd zijn backup-servers verdeeld en of hij in geval van een fail weet welke er faalt de boel aanvult met een andere backup-server
Volgens mij gaat-ie steeds het hele rijtje backup-servers af, maar dit is idd. één van de redenen waarom ik sinds kort liever NZBget gebruik (ik wil graag sommige backup-servers voorrang geven).

• Pistolebob
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:12
quote:
SmiGueL schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:28:

Als ik UsenetCrawler bijvoorbeeld bovenaan zet, haalt deze van de paar weken oude bekende series misschien een paar honderd kB binnen, gevolgd door een error dat er blocks missen (duh :P)
Nu weet ik niet of SickBeard een half uur later (de Search Frequency) op het idee komt om met een andere indexer gaat zoeken (zou wel logisch zijn namelijk, maar nog geen ervaring mee) of dat hij ze alleen 1-voor-1 afgaat net zolang totdat er een match is.
Maar tot dusver lijkt hij te stoppen en de boel af te breken.

Zet ik NZBtv bovenaan, dan komen de series ineens wel binnen (ok, still downloadingtesting, maar het lijkt allemaal goed te gaan)

*Zal binnenkort wat meer testjes uit gaan voeren over hoe slim SickBeard hier mee omgaat. Ook vraag ik me af hoe SABnzbd zijn backup-servers verdeeld en of hij in geval van een fail weet welke er faalt de boel aanvult met een andere backup-server
Ik heb de indruk dat NZBGet beter omgaat met backupservers.
Je kan ook zelf de volgorde aangeven.
Ik heb nu zeven backupservers ingesteld, werkt goed tot nu toe.
Ik ga ze hier niet neerzetten want GoT ondersteunt geen spoilers die alleen ingelogde gebruikers kunnen zien..

• jmk
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 27-08 20:40
Ik ben een klant van Sunny en van NZB.su, en ik heb geen problemen.
Ik gebruik sickbeard en SAB.

Als backup heb ik me georiënteerd op torrents maar dat heb ik de afgelopen maand niet nodig gehad.

Als optie had ik nog in mijn hoofd cheapnews als backupserver, maar als het niet nodig is...

jmk wijzigde deze reactie 21-01-2013 01:25 (5%)

• Sc0rPi0N

Sc0rPi0N

Papa³

Tja nog twee dagen en dan loopt mijn Sunny 60 af.
Ik heb opzich de provider als backup maar die verbinding is nog slechter dan een ongestrooid wegdek ;)

Heb zelf een 50Mb verbinding en zit te twijfelen of ik ga overstappen naar Cheapnews (met de actie) of maar bij Sunny blijf en hem verleng.

Een 'trage' verbinding maakt voor mij niet zoveel uit mijn max is nu toch iets van 6Mb/s in Sab. GEbruik zelf nog geen sickbeard.

Misschien vanavond een trial aanvragen bij cheapnews en kijken hoe of wat. Als het niets is verleng ik Sunny wel. Of hebben jullie nog alternatieven?

Specs Steam

• EJPostema
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 31-08 17:46
Ik zit sinds kort bij tweaknews. Tot nu toe nergens last van en ik kijk vrij veel series.

Ben dik tevreden :)

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Is het een idee als statements met betrekking tot het wel of niet last hebben van takedowns gepaard gaan met welke series dan wel of niet gekeken worden? Want claimen dat je geen last hebt van takedowns omdat je geen materiaal bekijkt wat door een takedown getarget wordt hebben we nog niet veel aan.

• SidewalkSuper
Kijk alles (←, Evolution, BBT, 2½M), nergens last van, Eweka :+
edit:
Het is een serieus antwoord, maar het heeft dus vrij weinig nut om te melden, want je weet niet wie welke upload pakt en op welk tijdstip diegene dat doet

SidewalkSuper wijzigde deze reactie 21-01-2013 14:57 (59%)

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09:17

kraades

Guru Meditation

M.b.t. de rode opmerking onderaan deze pagina...mag je nu wel of niet namen noemen zoals ^^^

V&A | Synology DS211 | HP ZBook 15 i7-4700MQ | iPhone 5S | iPad Air | Raspberry Pi | Philips 55PFL8008 | Onkyo HT-S9405THX

• SidewalkSuper
Lijkt me geen probleem als je de context van mijn opmerking in acht neemt, toch?

• jmk
quote:
Sc0rPi0N schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:27:
Tja nog twee dagen en dan loopt mijn Sunny 60 af.
Ik heb opzich de provider als backup maar die verbinding is nog slechter dan een ongestrooid wegdek ;)

Heb zelf een 50Mb verbinding en zit te twijfelen of ik ga overstappen naar Cheapnews (met de actie) of maar bij Sunny blijf en hem verleng.

Een 'trage' verbinding maakt voor mij niet zoveel uit mijn max is nu toch iets van 6Mb/s in Sab. GEbruik zelf nog geen sickbeard.

Misschien vanavond een trial aanvragen bij cheapnews en kijken hoe of wat. Als het niets is verleng ik Sunny wel. Of hebben jullie nog alternatieven?
Ik denk dat je meer hebt aan sickbeard, en je PC 's nachts laten aanstaan, dan aan een andere USP. Je hebt veel gratis searchproviders met sickbeard maar ook een paar goede betaalde.
Omdat je er dan op tijd bij bent, deren de takedowns je niet dan. Dat is mijn ervaring.

Ik kijk iets met een grote knal, misdaad-plaats-onderzoek, pijltje, maar ook tal van andere series. Films download ik overdag, kijk iedere dag of er iets bij is gekomen, soms 2 dagen later. Gaat ook goed. Veelal blockbusters.

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21:56

GrooV

tv slet

Blijf het hypocriet vinden hoe er op het forum wordt gemodereerd en op de frontpage. De FP kan niet wachten tot ze nieuw piraten nieuws hebben maar op t forum mag je nergens over praten

Mijn blog op Webstack.nl

• jmk
Laten we ons nou maar aan de regels houden, dan kunnen we in ieder geval nog dingen bespreken.

Als dit topic dicht wordt gegooid is het voor veel mensen moeilijk om aan de info te komen, die WEL mag worden gedeeld.

Je kan de regels toch niet veranderen.

• EJPostema
quote:
Tsurany schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:26:
Is het een idee als statements met betrekking tot het wel of niet last hebben van takedowns gepaard gaan met welke series dan wel of niet gekeken worden? Want claimen dat je geen last hebt van takedowns omdat je geen materiaal bekijkt wat door een takedown getarget wordt hebben we nog niet veel aan.
Zit wel wat in idd, maar volgens mij wordt dat niet heel erg op prijs gesteld. Ik haal de volgende series binnen (ook voor mn vriendin)

Iets met sprookjes, grote knal, anarchisten op motors (al is dat afgelopen), Seriemoordenaar (afgelopen), dagboek van een vampier, Sex and the city met arme vrouwen, nieuw meisje, de hedendaagse familie, amerikaans horror verhaal, familieman, en advocaten in pakken.

Komt allemaal probleemloos binnen met tweaknews. Blockbusters overigens ook.

Heb wel als backup line de newsserver van ziggo, maar heb niet echt een idee dat die veel wordt gebruikt (sowieso werkt dat niet in combi met spotnet)

• Ra_gdd

Ra_gdd

Cheapnews account sharen werkt goed.
Ik heb bij mijn Ultimate Unlimited Flatfree account maximum 12 verbindingen.
Zijn met 3 mensen die deze account gebruiken, dus elk maximum 4 vebindingen zodat we elkaar niet voor de voeten lopen.
Met onze 120 Mbit internetverbinding zitten we +/- dan aan 60 Mbit download snelheid met enkel onze Cheapnews account geactiveerd in Newsleecher en 4 draadjes.

Snelheid speelt niet zoveel rol, Cheapnews is maar backup account samen met gratis XSusenet en een Fill account bij PFCorner. Hoofdaccount is bij Supernews.
Zo zitten we bij 4 van de 8 verschillende usenet netwerken of TIR-1 providers.

In begin ook last dat SSL verbinding Cheapnews niet werkte op poort 563, wel op niet-SSL poort 119.
Gisteren nog eens getest enwas wel in orde met SSL verbinding op poort 563.
quote:
pimpimmers schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:57:
[...]

Hoe gaat het sharen dan? Goed?
Ik heb nu een Trail account maar heb nog steeds problemen. Als ik mijn VPN uit zet kan ik niet downloaden met mijn Ziggo IP. Krijg geen errror maar kan ook geen verbinding krijgen.
Ik hoop dat het alleen met een Trail account is, ik was namelijk van plan een jaar abo te nemen.

Net SSL uitgezet en nu kan ik wel downloaden zonder VPN. Zet ik SSL weer aan werkt het weer niet. SSL met VPN werkt weer wel raarrr 8)7.
Snelheid is slecht 1,3MB/s op een 120MB verbinding.

• Elvis56686
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
quote:
EJPostema schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:45:
[...]

Zit wel wat in idd, maar volgens mij wordt dat niet heel erg op prijs gesteld. Ik haal de volgende series binnen (ook voor mn vriendin)

Iets met sprookjes, grote knal, anarchisten op motors (al is dat afgelopen), Seriemoordenaar (afgelopen), dagboek van een vampier, Sex and the city met arme vrouwen, nieuw meisje, de hedendaagse familie, amerikaans horror verhaal, familieman, en advocaten in pakken.

Komt allemaal probleemloos binnen met tweaknews. Blockbusters overigens ook.

Heb wel als backup line de newsserver van ziggo, maar heb niet echt een idee dat die veel wordt gebruikt (sowieso werkt dat niet in combi met spotnet)
Waarschijnlijk komt juist door die backup server wel alles compleet binnen. Vaak worden niet de complete posts verwijderd maar net genoeg delen om de post incompleet te maken. Die delen zullen op de ziggo server nog wel aanwezig zijn. Probeer anders eens zonder de backup server dezelfde bestanden te downloaden, dan weet je of het door de backup server komt dat je alles compleet binnen krijgt.

• mister9
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 31-08 17:18
quote:
Ra_gdd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:43:

Met onze 120 Mbit internetverbinding zitten we +/- dan aan 60 Mbit download snelheid met enkel onze Cheapnews account geactiveerd in Newsleecher en 4 draadjes.

[...]
Waarom haal je met een 120 mb verbinding, maar 60 mb/s bij Cheapnews?

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
mister9 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:48:
Waarom haal je met een 120 mb verbinding, maar 60 mb/s bij Chepnews?
4 draadjes vermoed ik, met 8 zal hij wel ongeveer 120 halen.
quote:
kraades schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:37:
M.b.t. de rode opmerking onderaan deze pagina...mag je nu wel of niet namen noemen zoals ^^^
dat deed ik vorige week en mijn bericht is geedit en ik had een (vriendelijke) mail in mijn DM boxje hier dat ik het niet mag doen. Als je pech hebt krijg je er een tijdelijke ban door.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 21-01-2013 14:51 (44%)

• mister9
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 31-08 17:18
Toch vreemd, dat je bijna ( zo lijkt het bijna) met geen enkel usenet-provider je spullen nog gewoon binnen krijgt, zonder gebruik te maken van backup-servers etc...

• EJPostema
quote:
Elvis56686 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:46:
[...]

Waarschijnlijk komt juist door die backup server wel alles compleet binnen. Vaak worden niet de complete posts verwijderd maar net genoeg delen om de post incompleet te maken. Die delen zullen op de ziggo server nog wel aanwezig zijn. Probeer anders eens zonder de backup server dezelfde bestanden te downloaden, dan weet je of het door de backup server komt dat je alles compleet binnen krijgt.
Het meeste download ik via spotnet, die ondersteund geen back up. Alleen als ik het op spotnet niet kan vinden zoals ik het wel hebben schakel ik altbinz in

• Ra_gdd

Ra_gdd

Ja, omdat ik maar 4 van de 12 verbindingen gebruik (shared account Cheapnews).
quote:
Dikkiedikdik schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:50:
[...]

[...]

dat deed ik vorige week en mijn bericht is geedit en ik had een (vriendelijke) mail in mijn DM boxje hier dat ik het niet mag doen. Als je pech hebt krijg je er een tijdelijke ban door.

• ejtnaj
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:23

ejtnaj

Hmm. Ik ben van Eweka naar Tweaknews overgestapt. Ik kom een probleempje tegen: eerst kreeg ik maar een kleine snelheid in Grabit en Sabnzb. Toen realiseerde ik dat ik voor Eweka maar 4 threads had ingesteld. Met Tweaknews moet ik 30 threads instellen om de topsnelheid te halen.

Ik wil toch wel liever 4 threads gebruiken dan 30, omdat mijn cpu nu veel meer belast wordt. Is er een manier om de snelheid per thread te vergroten of moet ik maar overstappen naar een usenet provider die een hogere snelheid per thread aanbiedt? Is daar een overzicht van, welke provider per thread de hoogste snelheid biedt?

• EJPostema
Eweka heeft max 8bthreads trouwens.... En dan haal je ook een betere snelheid.

Geen idee overigens, 30 is best veel. Volgens mij zitten de meeste rond de 10 threads

• ciris

ciris

quote:
Dikkiedikdik schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:50:
[...]

[...]

Bij Cheapnews heb je 12 draadjes nodig.

• CptChaos
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CptChaos

It's a kind of magic

Heeft Cheapnews trouwens een aparte headerserver? Ik lees wel dat die headerserver een retentie heeft van 70-100 dagen, maar ik lees dan weer niet wat het adres is van die header server...

[ Spotweb ][ BuG Community ][ Diablo ]

• Glamdring
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Ik was al een hele poos tevreden klant bij Supernews. Destijds via de Super special aanbieding. Wat me aansprak was dat ze reseller zijn van Giganews, met lange retentie en goede compleetheid. Zelden een repair nodig.

Een tijdje terug probeerde ik binaries binnen te halen van 169 dagen oud via supernews, maar dat mislukte vanwege de beruchte DMCA Notice & Takedown.

Nu, een tijdje dit topic gevolgd en cheapnews leek mij wel wat. Ik heb een trial aangevraagd om wat te testen en ja hoor, ik kan de binaries van 169 dagen oud die niet lukte via supernews gewoon binnen halen bij cheapnews.

Heb gelijk mijn trial om laten zetten naar een block account van 500 GB via een aanbieding die ik tegenkwam voor ¤ 19,95. Ik heb supernews de deur uit gedaan en gebruik nu cheapnews als fill server.

edit: typo

• SmiGueL
quote:
EJPostema schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:43:
Het meeste download ik via spotnet, die ondersteund geen back up. Alleen als ik het op spotnet niet kan vinden zoals ik het wel hebben schakel ik altbinz in
Lees deze post ff door (of alleen de edit), zo kun je de features van een losse SABnzbd+ installatie combineren met de voordelen Spotnet :)

(Zo heb ik enkele backupservers, op gezette tijden een speed-limit, en kun je hem zelfs tegelijk met de PC laten opstarten zodat Spotnet niet aan hoeft te staan als je download :D

SmiGueL wijzigde deze reactie 21-01-2013 17:46 (8%)

• pimpimmers
  • Niet online
Bedankt voor je bericht.

Bij mij is het trouwens nu ook goed.
Ik had vannacht even geprobeerd en toen haalde ik tussen de 6-7MB/s. Netjes maar mag nog wel sneller :)
En SSL werkte nu gelukkig ook.
Vandaag verder niet meer geprobeerd ik wil nog wat dingen proberen die ik bij Giganews niet binnen krijg maar zit ook alweer bijna aan de 10GB limiet. Daarna neem ik denk ik een jaar abo flat ultimate erbij.
quote:
Ra_gdd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:43:
Cheapnews account sharen werkt goed.
Ik heb bij mijn Ultimate Unlimited Flatfree account maximum 12 verbindingen.
Zijn met 3 mensen die deze account gebruiken, dus elk maximum 4 vebindingen zodat we elkaar niet voor de voeten lopen.

Snelheid speelt niet zoveel rol, Cheapnews is maar backup account samen met gratis XSusenet en een Fill account bij PFCorner. Hoofdaccount is bij Supernews.
Zo zitten we bij 4 van de 8 verschillende usenet netwerken of TIR-1 providers.

In begin ook last dat SSL verbinding Cheapnews niet werkte op poort 563, wel op niet-SSL poort 119.
Gisteren nog eens getest enwas wel in orde met SSL verbinding op poort 563.

[...]

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
SmiGueL schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:45:
Lees deze post ff door (of alleen de edit), zo kun je de features van een losse SABnzbd+ installatie combineren met de voordelen Spotnet :)
dat is inderdaad een aanrader. Met batch hoeft niet eens, je kan ook de nzb openen vanaf spotnet en dan start hij zelf newsleecher of sabnzbd of welke tool je ook koppelt aan de extensie .nzb op. Wel even bij spotnet opgeven dat de nzb (bewerken in spotnet en dan kies je downloadknop en dan nzb openen).

• Fanatix
quote:
Cyrus The Virus schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:19:
[...]

is die veel beter betreft DCMA ? Tot afgelopen week had ik nog weinig problemen met supernews, maar sickbeard deed niet veel meer.

Misschien toch maar eens proberen dan cheapnews toevallig een link van die summerdeal ?
Het gaat bij mij veel beter. Maar het is jammer genoeg geen garantie over hoe het over twee weken daar gaat. :)

• Muncher
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
In hoeverre is de info in de OP nog actueel? Ben op zoek naar een nieuwe usenet provider die het sharen van accounts toestaat.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Muncher schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 07:23:
In hoeverre is de info in de OP nog actueel? Ben op zoek naar een nieuwe usenet provider die het sharen van accounts toestaat.
we hebben hier de afspraak dat je eerst het topic doorleest. De afgelopen dagen is daar al veel over geschreven. Dus doe wat moeite.

• Muncher
  • Nu online
quote:
Dikkiedikdik schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 07:34:
[...]

we hebben hier de afspraak dat je eerst het topic doorleest. De afgelopen dagen is daar al veel over geschreven. Dus doe wat moeite.
Rustig aan maar :). Ik heb het meeste van in dit topic al doorgelezen. Ik vraag alleen of de informatie in de OP nog actueel is.

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Gisteren liep m'n proefabo af bij Sunny en ben zeer tevreden, sickbeard kon de series die ik volg direct downloaden. Ik heb in een weekje tijd ~350GB gedownload en 1 release had 2 stukke rars die bij Eweka wel goed waren (laten checken door mn zwager). Nu een weekje Tweaknews proberen... tot nu toe gaat het goed.

Ik denk dat ik een abo neem bij tweaknews en dan sunny ga delen met m'n zwager zodat ik op 2 netwerken zit. Beiden zijn goed betaalbaar en lijken goed te werken :)

• Dacuuu
  • Laatst online: 08:08

Dacuuu

raspberrypihelp.net

quote:
Cartman! schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:21:
Gisteren liep m'n proefabo af bij Sunny en ben zeer tevreden, sickbeard kon de series die ik volg direct downloaden. Ik heb in een weekje tijd ~350GB gedownload en 1 release had 2 stukke rars die bij Eweka wel goed waren (laten checken door mn zwager). Nu een weekje Tweaknews proberen... tot nu toe gaat het goed.

Ik denk dat ik een abo neem bij tweaknews en dan sunny ga delen met m'n zwager zodat ik op 2 netwerken zit. Beiden zijn goed betaalbaar en lijken goed te werken :)
Sunny, hier ook prettig. dmca niet zo snel. Sickbeard staat hier op een uur. Werkt goed :)

Raspberry Pi Tutorials!

• EJPostema
quote:
SmiGueL schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:45:
[...]

(Zo heb ik enkele backupservers, op gezette tijden een speed-limit, en kun je hem zelfs tegelijk met de PC laten opstarten zodat Spotnet niet aan hoeft te staan als je download :D
Dank, dat is wel een goede tip. Nu ben ik van plan een server aan te gaan schaffen. Ga daar waarschijnlijk gewoon sannzb op draaien in combi met sick beard etc. Maar zal er eens naar kijken
Pagina: 1 ... 27 ... 53 Laatste

Populair: Samsung Intel Smartphones Processors Sony Microsoft Games Apple Politiek en recht Smartwatches

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013