Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ossebol
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19-04 23:28

Ossebol

Nieuwsposter
Hoi allemaal,

Vanwege een fout vergat ik het aanzetten van de microfoon in de opties voor een vraaggesprek. Daardoor heb ik een interview opgenomen zonder geluid. Normaliter controleer ik altijd de instellingen voordat ik ga filmen, maar deze keer ging ik ervan uit dat alles goed was ingesteld. Niets bleek minder waar.

Mijn vraag is of er mogelijkheid bestaat dat ik de audio toch kan oprakelen. Dus dat de camera die wel heeft opgenomen. Ik vermoed dat het antwoord 'nee' is, maar ik wil het toch eerst navragen. Overigens was dit een belangrijke les, die ik niet snel meer zal vergeten.

Alvast bedankt.

'Curiosity is the lust of the mind' - Thomas Hobbes

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-03 20:59

Hahn

Twijfel aan alles

Als jij de microfoon uit hebt gezet, dan is er geen audio opgenomen en dan is er natuurlijk ook niks terug te halen. Maar mag ik vragen waarom je de microfoon ooit uit hebt gezet? Als je het geluid een keer niet nodig hebt, dan kan je dat toch in de nabewerking eruit halen?

The devil is in the details.

• Ossebol

Ossebol

Nieuwsposter
Het is niet mijn camera. Ik mag de Canon in bruikleen gebruiken van mijn opleiding. Waarschijnlijk heeft een van mijn voorgangers aan de instellingen gezeten.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18-04 18:33

Ventieldopje

Geen Tandenfee

(jarig!)
Die audio krijg je natuurlijk niet meer terug, volgende keer toch even de instellingen controleren voordat je bezig gaat. Niet dat je bijvoorbeeld ook leuk op zit te nemen in 640x480px ofzo :+

www.maartendeboer.net
1Ds Mark III | 85mm f/1.8 | 35mm f/1.4 | 14mm f/2.8 | 3 Legged Thing "Jack"

• Ossebol

Ossebol

Nieuwsposter
Nee. Wijze levensles, zogezegd.

• Frits Flits
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:33
No way dat je dat terug krijgt. Bij de 550d kan het geluid alleen aan of uit. Instellingen check je altijd van te voren, vooral als het niet je eigen apparaat is! Sowieso geluid opnemen op een 550d is niet chique door de autogain. Je kan dan beter een externe recorder gebruiken.

specs

• Snuurtje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18-04 00:49
kan uit via magic lantern, autogain. Enne, hoewel veel werk, zou camera volgende keer gewoon ff resetten alvorens ermee aan de slag te gaan.
Pagina: 1