Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help jij Tweakers Website van het Jaar te worden?

Tweakers is genomineerd voor beste website 2014 in de categorieën Nieuws & Informatie, Community en Vergelijking. Stem nu en maak kans op mooie prijzen!

• SidewalkSuper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 00:04
1. Zet je iMessage uit op je iPad
2. Is mogelijk door niet alle apps te syncen, maar manueel aan te geven welke apps je wil syncen :)

Apps kun je gewoon opnieuw aanschaffen op je iPad, zo lang je maar hetzelfde Apple ID gebruikt, en dan zal ie aangeven dat je hem al hebt gekocht en niks in rekening brengen.

SidewalkSuper wijzigde deze reactie 23-03-2012 08:53 (40%)

• TranceSetter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:40

TranceSetter

Nothing rhymes with orange

Voor optie 2 kan je toch gewoon ze verwijderen op de iPad of iPhone als ze geïnstalleerd staan. Die zullen dan niet opnieuw erop gezet worden als je weer synchroniseert met je computer.

Mijn website - Flickr - Facebook
5DII + TS-EF17-200 f/2.8-4 L IS USM II + 2xIII + licht

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik heb wel wat problemen ervaren met het syncen van foto's. (tweakers headline: nieuwe iPad kan geen foto's syncen)

gebeurt omdat ik een backup heb gerestored maar nadat alle apps geinstalleerd zijn, de computer uitgezet te hebben.

Oplossing:
in iTunes sync photo's uitzetten en eenmalig synchen om foto's weggegooid te hebben
iPod photo cache leeggooien (in folder van te syncen foto's)
iTunes->edit->preferences->devices->reset sync history
restart pc
in iTunes sync photo's aanzetten en sync :P

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:34

Herko_ter_Horst

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
MrBlueEyes schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 00:45:
Je ziet wel enorm dat licht lekken vanaf de bovenkant en een zijkant als je met een hoek van bijna 180 graden kijkt. Dat ziet er wel raar uit, net alsof je een lamp ziet. Maarja zolang het geen kwaad kan maakt het niet uit. Want met zo'n hoek kijk ik toch nooit naar mijn iPad.
Als je echt een lamp ziet, zou ik teruggaan. Dat hoort niet.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator VV Tweakers abonnementen
Net in de winkel geweest, en besloten niet de Ipad 3 te halen. Het scherm is fenomenaal, maar als ik het dan zou doen, dan zou ik voor mijn gevoel beide Ipad 2s (vrouw en mij) moeten vervangen. Nu weer thuis ben ik zeer tevreden met het Ipad 2 scherm, en zolang er niemand met een 3 naast me gaat zitten, heb ik ook geen last van de resolutie.

Ik wacht even een jaartje :)

Nu, met zonder ondertitel

• kmf
  • Niet online
Je merkt wel dat plaatjes op sites hele lage resoluties hebben, ben benieuwd of en hoe snel deze aangepast zullen worden.

http://imageoptim.com/ipad.html

kmf wijzigde deze reactie 23-03-2012 10:00 (12%)

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:29
quote:
kmf schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:59:
Je merkt wel dat plaatjes op sites hele lage resoluties hebben, ben benieuwd of en hoe snel deze aangepast zullen worden.

http://imageoptim.com/ipad.html
Hoe wil je dat doen? :)

• jafd01
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-09 13:35
Even voor de mensen die denken dat de nieuwe iPad uber zwaar is. We praten hier over een verschil van 50 gram..

Het zit dus alleen maar tussen je oren.

• kmf
  • Niet online
quote:
Ik als webmaster zal van alle plaatjes een _x2-versie moeten maken, de iPad zal de juiste versie oppikken.

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
quote:
kmf schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:12:
[...]

Ik als webmaster zal van alle plaatjes een _x2-versie moeten maken, de iPad zal de juiste versie oppikken.
Even wat linkjes over deze materie:
http://bradfrostweb.com/blog/mobile/hi-res-optimization/
http://www.webmonkey.com/...means-for-web-developers/

• kmf
  • Niet online
Mijn oude (naja, die van mijn vader) smartcover werkt prima op nieuwe iPad.

• edgarf28
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
quote:
kmf schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:15:
Mijn oude (naja, die van mijn vader) smartcover werkt prima op nieuwe iPad.
Wat mag ik verstaan onder 'oude'?
Ik heb namelijk een ledere smartcover die ik tegelijk met de lancering van de iPad 2 heb aangeschaft.
Vraag me af of deze gaat passen op m'n nieuwe (vanmiddag op te halen) iPad.

• Bigg Balls
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

quote:
PWM schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:56:
Net in de winkel geweest, en besloten niet de Ipad 3 te halen. Het scherm is fenomenaal, maar als ik het dan zou doen, dan zou ik voor mijn gevoel beide Ipad 2s (vrouw en mij) moeten vervangen. Nu weer thuis ben ik zeer tevreden met het Ipad 2 scherm, en zolang er niemand met een 3 naast me gaat zitten, heb ik ook geen last van de resolutie.

Ik wacht even een jaartje :)
In die situatie kan ik me het iets voorstellen. Zelf werk ik nu 8 dagen met de iPad 3 en gisteren moest ik één en ander instellen op de iPad 2 van een vriend van mij en dat was een wereld van verschil. Je wilt niet meer terug naar de 2 wanneer je een tijdje op de 3 hebt zitten lezen.

• kmf
  • Niet online
quote:
edgarf28 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:22:
[...]

Ik heb namelijk een ledere smartcover die ik tegelijk met de lancering van de iPad 2 heb aangeschaft.
Oude= gekocht samen met de ipad2 vorig jaar.
Passen doet ie sowieso, maar er zijn berichten dat sommige smartcovers niet werken. Voor auto unlocken en zo

kmf wijzigde deze reactie 23-03-2012 10:28 (11%)

• treative
  • Registratie: november 2007
quote:
kmf schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:27:
[...]

Oude= gekocht samen met de ipad2 vorig jaar.
Passen doet ie sowieso, maar er zijn berichten dat sommige smartcovers niet werken. Voor auto unlocken en zo
"Oude" = gewoon de huidige smartcover, er zijn geen wijzigingen aan gemaakt. De "smartcovers" die niet passen zijn dan ook geen officiële covers, ze klikken vast aan de achterkant van de iPad en die is net anders.

treative wijzigde deze reactie 23-03-2012 10:30 (64%)

T809

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

Creature with Amethyst Gem

OPGELET MET DE SMART COVER !

Een aantal van de oudere smart covers (pre-refresh I guess) hebben geen auto lock/unlock omdat blijkbaar de iPad 2 niet keek naar de polariteit van de magneten in de smartcover, maar de iPad 3 wel. Vermoedelijk komt er in de toekomst daar een nuttig iets voor.

Een forum dient om te discussiëren, waar er meningsverschillen zullen zijn.
Voel je niet direct aangevallen als er meningen verschillen.

• MrBlueEyes
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 30-09 22:04
quote:
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:50:
[...]

Als je echt een lamp ziet, zou ik teruggaan. Dat hoort niet.
Ik zie dat bij stukjes wel ja, in het donker, maar als ik een tv en/of beeldscherm koop kijk ik ook nooit in zo'n hoek om te controleren of je dat ziet.

Gigabyte Z68X-UD3H-B3, i72600K, 16GB, MSI 560GTX-Ti Hawk 1GB, X-25M160GB, 2xDELL U2311H, Samsung LE46A856, Panasonic TX-P50UT50E, Epson TW5900, Zappiti MP, Sony DN1040, Jamo S606HCS3, Xbox One, Surface Pro 3, iPad3 32GB, Galaxy Note 3, iPhone 5 32GB

• kronolith
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 29-09 06:33

kronolith

[EDIT]

Heb hem zojuist gekocht, nu lekker ermee spelen :D

Eerste indruk: Damn, wat een scherm!

• MrBlueEyes
quote:
Phuncz schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:32:
OPGELET MET DE SMART COVER !

Een aantal van de oudere smart covers (pre-refresh I guess) hebben geen auto lock/unlock omdat blijkbaar de iPad 2 niet keek naar de polariteit van de magneten in de smartcover, maar de iPad 3 wel. Vermoedelijk komt er in de toekomst daar een nuttig iets voor.
Kan het me niet voorstellen. Mijn cover is ook gewoon van toen de iPad 2 net uitkwam, er is aan de voorkant niets verandert. Dus hij doet het dan ook gewoon.

Gigabyte Z68X-UD3H-B3, i72600K, 16GB, MSI 560GTX-Ti Hawk 1GB, X-25M160GB, 2xDELL U2311H, Samsung LE46A856, Panasonic TX-P50UT50E, Epson TW5900, Zappiti MP, Sony DN1040, Jamo S606HCS3, Xbox One, Surface Pro 3, iPad3 32GB, Galaxy Note 3, iPhone 5 32GB

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:16
Yeah, de paashaas was ook nog lief voor mij :)

https://p.twimg.com/AoqSmy0CAAABikf.jpg

Netjes achtergelegd door Xando, heb 'm vanmorgen voor werktijd opgehaald.

Volg mij op Strava!

• kmf
  • Niet online
quote:
MrBlueEyes schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:44:
[...]

Kan het me niet voorstellen. Mijn cover is ook gewoon van toen de iPad 2 net uitkwam, er is aan de voorkant niets verandert. Dus hij doet het dan ook gewoon.
Voor de bevestiging wel, maar voor de auto-unlocken zijn er problemen gemeld. Waarschijnlijk weer overtrokken.

http://edition.cnn.com/20...-cover-problem/index.html

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

quote:
MrBlueEyes schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:44:
[...]
Leuk dat jij het niet kan voorstellen, helaas verhelpt je mening geen werkelijk probleem. Ik zuig het niet uit mijn duim.

Ik zei dan ook:
quote:
Phuncz schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:32:
Een aantal van de oudere smart covers
http://gizmodo.com/589552...ot-work-with-the-new-ipad

• MrBlueEyes
quote:
Phuncz schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:52:
[...]

Leuk dat jij het niet kan voorstellen, helaas verhelpt je mening geen werkelijk probleem. Ik zuig het niet uit mijn duim.

Ik zei dan ook:

[...]

http://gizmodo.com/589552...ot-work-with-the-new-ipad
Rustig maar je hoeft je niet zo op te winden.
Er zullen heus wel wat problemen zijn, er zijn miljoenen nieuwe iPads verkocht dus zijn er altijd wel wat problemen.

Ik wilde alleen zeggen dat ik een iPad 2 cover heb toen hij net uit was en die werkt zonder problemen.

• QQCTomas
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 05-08 07:33
Weet iemand meer over de bestandsgrootte van retina apps? Ik lees ergens op internet dat deze 3-5x zo groot kan zijn t.o.v. ipad 1/2 apps. Is een 16GB versie dan wel interessant?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik wind me op omdat je mijn opmerking afwimpelt met "bij mij doet ie het wel". Daar help je niemand mee want het is een probleem waar mensen last van kunnen ondervinden. Zelf ga ik straks mijn nieuwe iPad halen en heb zelf ook nog een oude smart cover. Ik dacht in het begin dat dat natuurlijk gaat werken, maar online zijn genoeg ervaringen te vinden van mensen met issues met ook de originele smart covers.
quote:
QQCTomas schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:35:
Weet iemand meer over de bestandsgrootte van retina apps? Ik lees ergens op internet dat deze 3-5x zo groot kan zijn t.o.v. ipad 1/2 apps. Is een 16GB versie dan wel interessant?
Die kunnen idd 3-5x zo groot zijn, maar buiten games zijn de meeste apps vaak een paar MB groot. Op een 16GB heb je ongeveer 15.000MB vrij, dus maak je daar niet meteen zorgen over. Wel over multimedia-gebruik: voor foto's, muziek en video is een een 16GB vaak te weinig.

Phuncz wijzigde deze reactie 23-03-2012 11:36 (40%)

• zAo
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 01-10 09:00

zAo

GPLv2 Fanboy

quote:
QQCTomas schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:35:
Staat genoeg over in dit topic. Het is erg afhankelijk van de app; sommige zijn 5% groter, andere 300%.

• pelt
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:51
quote:
Phuncz schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:35:
Ik wind me op omdat je mijn opmerking afwimpelt met "bij mij doet ie het wel". Daar help je niemand mee want het is een probleem waar mensen last van kunnen ondervinden. Zelf ga ik straks mijn nieuwe iPad halen en heb zelf ook nog een oude smart cover. Ik dacht in het begin dat dat natuurlijk gaat werken, maar online zijn genoeg ervaringen te vinden van mensen met issues met ook de originele smart covers.
Het blijkt allemaal wel mee te vallen. Het kan zijn dat in sommige batches van de covers de magneten 'verkeerd om' zitten. Dat maakte voor de iPad 2 niet uit. Voor de iPad 3 echter wel. Daar moet de Noord kant aan de goede kant zitten. In de oude covers werden de magneten willekeurig geplaatst. In de nieuwe covers worden deze op dezelfde manier geplaatst. In theorie heb je dus een 50/50 pct kant.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

quote:
pelt schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:37:
[...]
Het blijkt allemaal wel mee te vallen...
...In theorie heb je dus een 50/50 pct kant.
Dat "meevallen" zou ik eerder gebruiken als minder dan 5% er last van heeft. Ik hoop dat het voor mij ook werkt, zou vrij lame zijn als die 69¤ weggegooid is...

• pelt
quote:
Phuncz schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:40:
[...]

Dat "meevallen" zou ik eerder gebruiken als minder dan 5% er last van heeft. Ik hoop dat het voor mij ook werkt, zou vrij lame zijn als die 69¤ weggegooid is...
Wacht nou maar gewoon af. Wat voor zin heeft het om je zo op te winden? Bovendien kan je hem volgens de verhalen gratis omruilen bij Apple.

Bovendien lees ik meer verhalen van mensen waarbij de cover wel werkt dan niet. Ik heb er vorige week een gekocht bij iCentre en ik mag hem iig gratis omruilen als die van mij niet blijkt te werken.

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 30-09 22:49
Kensington hoesje hier, met harde achterkant. Werkt niet

• Innovi0
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-07 11:18
Ik heb vanochtend mijn gereserveerde iPad bij ifactors Rotterdam opgehaald. Thuis kwam ik na een uurtje spelen een dode pixel tegen... Bummer! Even getwijfeld of ik er wel mee terug moest, want het is maar een minuscuul klein zwart puntje. Eerst gebeld en mijn model (32gb wifi wit) was nog op voorraad en ze zouden er een apart leggen. Daar aangekomen werd de pixel ook daar vastgesteld. Zonder problemen een nieuwe gekregen. Deze meteen maar even in de winkel getest. Je raad het al... WEER een dode pixel. Ik en de medewerker waren wel erg verbaasd en de storemanager werd er ook maar even bij gehaald. Gelukkig deed deze niet heel moeilijk en een derde iPad werd van achter gehaald. Driekeer is scheepsrecht gelukkig! De derde is 100% goed en ik zit er nu heerlijk mee in de tuin deze post te typen.

Ik weet niet of ik gewoon pech had of dat het een veel voorkomend probleem is. Waarschijnlijk merken de meeste mensen een dode pixel op zo'n scherm niet eens op.

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

quote:
Innovi0 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:09:
Ik heb vanochtend mijn gereserveerde iPad bij ifactors Rotterdam opgehaald. Thuis kwam ik na een uurtje spelen een dode pixel tegen... Bummer! Even getwijfeld of ik er wel mee terug moest, want het is maar een minuscuul klein zwart puntje. Eerst gebeld en mijn model (32gb wifi wit) was nog op voorraad en ze zouden er een apart leggen. Daar aangekomen werd de pixel ook daar vastgesteld. Zonder problemen een nieuwe gekregen. Deze meteen maar even in de winkel getest. Je raad het al... WEER een dode pixel. Ik en de medewerker waren wel erg verbaasd en de storemanager werd er ook maar even bij gehaald. Gelukkig deed deze niet heel moeilijk en een derde iPad werd van achter gehaald. Driekeer is scheepsrecht gelukkig! De derde is 100% goed en ik zit er nu heerlijk mee in de tuin deze post te typen.

Ik weet niet of ik gewoon pech had of dat het een veel voorkomend probleem is. Waarschijnlijk merken de meeste mensen een dode pixel op zo'n scherm niet eens op.
Een dode pixel is voor mij, zodra ik 'm heb gezien, onacceptabel - simpelweg omdat ik 'm vanaf dat moment altijd zal zien.

• niekbaars
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13-06-2012
quote:
edgarf28 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:22:
[...]

Net de iPad 3 in huis.
De officiële smartcover van Apple past zowel op de 2 als op de 3
Andere merken hebben geloof ik problemen met de magneten

• rinkel
quote:
niekbaars schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:31:
[...]

Net de iPad 3 in huis.
Klopt, ik heb de bekende Kensington, dus harde cover aan de achterkant. Deze werkt dus niet, het scherm gaat niet uit.
Ik laat em er nog even op totdat er een revisie van is. Tot die tijd even handmatig uit en aan zetten.

• Innovi0
quote:
Uniciteit schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:21:
[...]
Een dode pixel is voor mij, zodra ik 'm heb gezien, onacceptabel - simpelweg omdat ik 'm vanaf dat moment altijd zal zien.
Als je er eenmaal één ontdekt hebt zul je hem altijd zien inderdaad. Ik ben dan ook blij dat ik er gewoon mee terug ben gegaan en nu een goede heb.

• skank
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 29-09 08:26
quote:
Innovi0 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:49:
[...]

Als je er eenmaal één ontdekt hebt zul je hem altijd zien inderdaad. Ik ben dan ook blij dat ik er gewoon mee terug ben gegaan en nu een goede heb.
hoe test je zoiets snel?

• edgarf28
  • Niet online
Ik ben hem zonet wezen ophalen...
De Smartcover (die ik bij de launch van de iPad 2 had aangeschaft) werkt prima op de nieuwe iPad.

Alleen had ik het verschil in schermkwaliteit tussen de iPad 2 en de nieuwe groter ingeschat... Je ziet wel verschil, maar het is geen groot verschil vind ik.
M'n oude iPad ziet wat geler van beeld, en iets minder scherp.

Gelukkig kan ik m'n iPad 2 voor een mooi prijsje verkopen, dus heeft de nieuwe mij niet veel gekost.

• Res1ght
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 11:52

Res1ght

Was Izealia

quote:
skank schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:50:
[...]

hoe test je zoiets snel?
even een paar kleuren plaatjes opzoeken (hele scherm 1 kleur) in de resolutie van de ipad, die dan even bekijken

Steam PSN: res1ght SC2: NaZGaL.207

• niekbaars
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13-06-2012
quote:
skank schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:50:
[...]

hoe test je zoiets snel?
Wil ik ook graag weten. Hoe test je snel op dode pixels.
Heb al goed gekeken, maar zie niets. Hoe weet ik zker dat ik niets mis?
Springt zo'n dode pixel er uit? Wil niet over een paar maanden er pas achter komen.
Vandaag eventueel omruilen is veel gemakkelijker

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:17
quote:
niekbaars schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:31:
[...]

Net de iPad 3 in huis.
Zijn er trouwens cases die de achterkant bedekken en te combineren zijn met de officiele smartcover? En passen die nog op een 3?

In an isolated system, entropy can only increase.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:43

Hahn

Twijfel aan alles

Gewoon een plaatje met één kleur aanzetten, brightness voluit zetten en dan heel het scherm afgaan of je ergens een pixel ziet die niet de kleur is van het plaatje. Doe dat met zwart, wit, rood, groen, geel en blauw en dan moet je toch wel vrij zeker weten of je dode pixels hebt of niet. Of je hebt een bril nodig als er toch een dode pixel zat, maar je het niet hebt gezien.

The devil is in the details.

• iApp
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online

iApp

 Apple

quote:
Innovi0 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:49:
[...]

Maar aangezien het een retina scherm is, is het juist de bedoeling dat je géén pixels ziet. :9

Ze deden niet moeilijk met omruilen?
Ik heb wel eens verhalen gehoord dat ze pas een nieuwe gaven wanneer je meerdere dode pixels had...

 MacBook Pro 15'' Retina |  iPad Air |  iPhone 5 |  Apple TV3 | Desktop: i7 920 / 285GTX / 128GB SSD / 12GB DDR3

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

quote:
HardCoreGamer schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:59:
[...]

Maar aangezien het een retina scherm is, is het juist de bedoeling dat je géén pixels ziet. :9

Ik heb wel eens verhalen gehoord dat ze pas een nieuwe gaven wanneer je meerdere dode pixels had...
Je ziet juist alleen maar pixels. Een retina display is juist dat je, vanaf een bepaalde afstand, de pixels niet meer van elkaar kan onderscheiden - dat is een groot verschil.

• iApp
  • Niet online

iApp

 Apple

quote:
Uniciteit schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:01:
[...]

Je ziet juist alleen maar pixels. Een retina display is juist dat je, vanaf een bepaalde afstand, de pixels niet meer van elkaar kan onderscheiden - dat is een groot verschil.
Het was sarcastisch sarcastisch :)

Btw, de game Modern Combat 3 is wel erg groot geworden!
Een paar weken terug was dat spel nog maar 1GB, nu alweer 1,75GB.
Met mijn 16GB iPhone en iPad kan ik dat spel dus beter verwijderen... :)

 MacBook Pro 15'' Retina |  iPad Air |  iPhone 5 |  Apple TV3 | Desktop: i7 920 / 285GTX / 128GB SSD / 12GB DDR3

• enzoronald
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22:51
quote:
CopyCatz schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:59:
[...]

Zijn er trouwens cases die de achterkant bedekken en te combineren zijn met de officiele smartcover? En passen die nog op een 3?
Ja, ik heb zelf deze besteld :

http://www.incipio.com/ne...light-Hard-Shell-Case.asp

• iApp
  • Niet online

iApp

 Apple

Trouwens, is er een manier om toch aan een hogere watt lader te komen voor de nieuwe iPad?
Hij zit nu al 3 kwartier aan de lader, en is nog maar 6% extra opgeladen. - Enige wat ik in tussentijd heb gedaan is bestanden synchroniseren via iTunes. :S

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

Hey, breaking news trouwens, het is naar mijn weten de eerste keer dat het Apple is gelukt om hun productpagina te vertalen naar het Nederlands (http://www.apple.com/nl/ipad), normaal duurt dat toch wel een tijdje langer... :)

• Innovi0
quote:
HardCoreGamer schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:59:
[...]

Nee ze deden niet moeilijk. Volgens mij hanteerd apple op mobile devices (iPhone/iPod/iPad etc) ook een 0 dead pixel policy, maar dit weet ik niet 100% zeker.

Ik test het overigens gewoon door een nieuwe tab in safari te openen en naar de witte pagina te kijken, met een brillendoekje bij de hand om stofjes van dode pixels te onderscheiden. Nog even op z'n kop houden om te checken waar de menubalk normaal zit en als je dan niets gevonden hebt, dan heb je er geen.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

quote:
Innovi0 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:10:
[...]

Nee ze deden niet moeilijk. Volgens mij hanteerd apple op mobile devices (iPhone/iPod/iPad etc) ook een 0 dead pixel policy, maar dit weet ik niet 100% zeker.

Ik test het overigens gewoon door een nieuwe tab in safari te openen en naar de witte pagina te kijken, met een brillendoekje bij de hand om stofjes van dode pixels te onderscheiden. Nog even op z'n kop houden om te checken waar de menubalk normaal zit en als je dan niets gevonden hebt, dan heb je er geen.
Bij de iPad 1 en iPad 2 moest je drie dode pixels of meer hebben om in aanmerking te komen voor een vervanging. Het is daarom crucial dat je het eigenlijk nog in de bedenkperiode ontdekt.

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000

In an isolated system, entropy can only increase.

• maxap
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 11:30
quote:
pelt schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:43:
[...]

Wacht nou maar gewoon af. Wat voor zin heeft het om je zo op te winden? Bovendien kan je hem volgens de verhalen gratis omruilen bij Apple.

Bovendien lees ik meer verhalen van mensen waarbij de cover wel werkt dan niet. Ik heb er vorige week een gekocht bij iCentre en ik mag hem iig gratis omruilen als die van mij niet blijkt te werken.
Nou, ik heb ook een originele Apple Smart Cover thuis liggen (zwart leer). Heb hem in maart 2011 samen met de iPad 2 aangeschaft en nooit gebruikt omdat de iPad 2 teruggestuurd moest worden (backlight bleeding). Nu heb ik het tot de release van de iPad3 kunnen uithouden (wetende dat mijn gloednieuwe Smart Cover op de nieuwe iPad ligt te wachten) en het blijkt dat sommige oude Smart Covers het niet meer doen met de nieuwe iPad.

Mijn nieuwe iPad is al besteld, dus ik heb vanochtend even Apple gebeld. Ze hebben niets van het probleem gehoord: ik heb ze verzocht om goed te googlen en macrumors.com en http://markshangout.com/b...-feature-not-working.html te bezoeken. Zij zeggen dat de Smart Cover een jaar geleden is aangeschaft (ik heb nog alle facturen en de cover is zo goed als nieuw) en niet omgeruild kan worden. Dat is jammer! In de VS worden de Smart Covers blijkbaar gewoon omgeruild bij de Apple Stores. Het wordt weel 69 euro betalen... :(

Let wel dat je je Smart Cover wel binnen 14 dagen na de aanschaf bij de Apple Store mag omruilen. Dat werd wel bevestigd. Andere iPad 2 bezitters hebben pech.

maxap wijzigde deze reactie 23-03-2012 14:01 (5%)

"Hoe vrolijker je bent, hoe meer je nog hebt te leren." Don Herold.

• Amps
  • Registratie: juni 2009
Heb vandaag mijn 3de generatie iPad ook gehaald. Tot nu toe positief, echter heb ik ook die gele waas over het scherm. In eerste instantie merkte ik dat niet (geen vergelijkingsmateriaal), maar vergeleken met mijn iPod Touch is dit scherm wel erg geel. Zover geen backlight bleeding of dode pixels gespot (alleen een stofdeeltje achter het scherm). Heb mijn screen protector er al op zitten. Ik neem de gele kleur maar lief zoals het nu is (misschien dat het beter wordt).

Eerste indruk van het scherm is niet "wow" imo :P Het is mooi, maar niet verbluffend :P Dat komt waarschijnlijk omdat ik de pixel density gewend ben van mijn iPod Touch, en deze iPad mijn eerste tablet is :P

• rinkel
Mijn eerste indruk is eigenlijk: dit hoort zo, dit is mooi, net als de iPhone4
Als ik dan kijk naar de iPad2 denk ik: ehm..

rinkel wijzigde deze reactie 23-03-2012 14:00 (9%)

• edgarf28
  • Niet online
Geinig dat veel mensen een gele waas over hun nieuwe iPad zien...
Ik heb juist het tegen over gestelde, m'n iPad 2 ziet er veel geler uit qua kleur dan mijn nieuwe iPad!

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

GekkePrutser

quote:
Goeie vondst, bedankt! Ik ga daar ook voor denk ik, ik heb mijn iPad 1 altijd in de officiele case gehad (die voor de iPad 1 beschermde ook de achterkant) en heb er geen krasje op. Je voelt de warmte van de nieuwe iPad dan ook wat minder denk ik.

Had je al gezien dat er ook een 'secure' versie is? Deze heeft een magneetje aan de achterkant die de smart cover vasthoudt als je hem achterop de iPad vouwt. Ik denk dat ik daar maar voor ga.

• quirinus
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:51
quote:
Lijkt hard op de Coverbuddy van Switcheasy waar ik heel tevreden van ben :). http://www.switcheasy.com...?product=CoverBuddy_iPad2

• matthijst
  • Laatst online: 23:10
Deze is ook wel relaxt denk ik:
http://www.macally.com/EN...cleShow.asp?ArticleID=435
Houdt de smartcover op z'n plek...

• MrBlueEyes
quote:
edgarf28 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:03:
Geinig dat veel mensen een gele waas over hun nieuwe iPad zien...
Ik heb juist het tegen over gestelde, m'n iPad 2 ziet er veel geler uit qua kleur dan mijn nieuwe iPad!
Ik heb wel dat ik licht zie onder een hoek van bijna 180 graden vanuit de zijkant, maar beeld is wit veel witter dan bij iPad 2.

• Xeanor
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 30-09 14:21
Nog iemand waarbij iBooks best lang duurt om op te starten?

Als ik 'm open krijg ik eerst iets van 5 seconden een lege bookshelf te zien, daarna laadt hij het boek wat ik het laatst open had. Dit was instantaan op m'n iPad 2 zowat...

• Herko_ter_Horst
  • Laatst online: 22:34

Herko_ter_Horst

Misschien beter om de discussie rondom hoesjes en case in een ander topic te houden?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• freddyathlon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:09

freddyathlon

Vodafone McLaren Mercedes

Ik heb pasgeleden een iPad 2 gekocht, er valt me nu wat op:

Het scherm zit er wel recht in, maar het staat ietsje uit het midden.
Het beeld is dus ietsje te ver naar rechts geplaatst, waardoor het zwarte randje links wat breder is dan rechts.

Hebben meer gebruikers dit?

{Sony Xperia Z2} {Sony PS3 Slim} {Ford Mondeo 1.8i 1st Edition, 2001} {Canon EOS 650D - 18-55 IS II / 55-250 IS}

• luifel
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Als je in de winkel na het betalen even vraag, of ze de ipad even aanzetten om te controleren of goed is,
kan dat dan? Nu zou ik hem eerst aansluiten op itunes om mn oude kopie over te zetten.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

Nou, ik heb 'm ook! Wat een mooi scherm en hij werkt lekker snel ten zachte van mijn eerste generatie iPad.:)

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

GekkePrutser

quote:
MrBlueEyes schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:32:
[...]
Ik heb wel dat ik licht zie onder een hoek van bijna 180 graden vanuit de zijkant, maar beeld is wit veel witter dan bij iPad 2.
Dit is niet normaal, mijn nieuwe iPad had dit niet, dat je zo'n lichtspleet zag tussen scherm en glas. Ik zou er zelf mee terug gaan.

• S913
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:10

S913

Abusus non tollit usum

Ok, ok, een Apple/iPad n00b vraag: Mijn nieuwe iPad is 83% vol qua accu. Eerst zo goed als leeg gebruiken en dan goed vol laden of nu al goed vol laden?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• pelt
quote:
S913 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:50:
Ok, ok, een Apple/iPad n00b vraag: Mijn nieuwe iPad is 83% vol qua accu. Eerst zo goed als leeg gebruiken en dan goed vol laden of nu al goed vol laden?
Don't start the flamewar. Met andere woorden: de meningen zijn hierover verdeeld.

• S913
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:10

S913

Abusus non tollit usum

Ok, forget I asked :P

S913 wijzigde deze reactie 23-03-2012 15:54 (5%)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• VeeGee
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:54
Gewoon gebruiken, en dan aan het einde van de dag gewoon lekker aan de lader hangen. Apple adviseerde 1x per maand helemaal leeglopen geloof ik, maar zelf doe ik niet aan al die stelregels en laadt ik hem gewoon op als het mij uitkomt :)

 iMac 27'' 2011  MacBook Pro 15'' 2010  iPhone 6 16GB  iPad Air 16GB Wifi

• MTBS
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20-09 20:16
Iemand die de overstap maakte van 2 naar 3 en het verschil impressionist vindt? Van 1 naar 3 is uiteraard een enorm verschil (o.a. door processor), maar wat van 2 naar 3?

iMac mid 2011 (21,5"/i5 2,7Ghz/12Gb RAM), Iphone 4S, Ipad 2 (32Gb/3G), MBA (13"/i5/256Gb), ATV3, Ipod 3rd Gen

• rinkel
Ik heb de overstap van 2 naar 3 gemaakt. Meteen gebruik gemaakt om een ander model te kiezen. De 2 was een 16gb en mijn eerste om eens te zien of het iets voor me is.
Nu dus de 3. Het enige verschil (imo) is het scherm, dat is echt wel een stuk beter. Eigenlijk zoals het zou moeten zijn, vergelijkbaar met de iPhone4. Vooral bij teksten leest het prettiger en alles oogt gewoon mooier. Wauw effect? Nee, niet echt, meer herkenbaar van de iphone4, gewoon heel mooi.
Is dit het waard? Ik vind van wel, maar anderen vinden weer van niet.

Vwb afmetingen en gewicht; ik voel/zie geen verschil. Wellicht als ik m naast de 2 leg.

• Xeanor
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 30-09 14:21
Iemand nog een tip om een 1080p film (H.264 mkv) te converteren naar MP4 in Windows 7 ?

MP4Tools is kennelijk uitstekend hiervoor, maar is alleen maar beschikbaar voor Mac OS X.

De film in AVPlayer laden werkt niet, want die app maakt geen gebruik van de GPU, dus de film speelt niet soepel af.

• Seph
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 10:16
Ik post hier even mijn ervaringen bij het proberen te kopen van de nieuwe Ipad. Vooral over het "gele" scherm. (De meeste mensen zullen hier overigens geen last van hebben (Het scherm is duidelijk warmer van tint, niet echt geel). Maar ik doe grafisch design en heb twee gekalibreerde schermen waar de ipad naast komt te staan).

Ik ben in Alkmaar bij Dixons geweest en heb daar twee Ipads uitgeprobeerd (1 wifi en 1 3g 16GB) Ik heb de schermen samen met de verkoper naast de Ipad 2 gehouden (Ze hadden daar helaas nog geen nieuw Ipad demonstratiemodellen. De schermen waren duidelijk geel vergeleken bij de Ipad 2, de verkoper zag het verschil trouwens ook. (Ik werd wel erg vriendelijk geholpen)

Daarna ben ik langs I-center in Alkmaar gegaan. Deze hadden wel een demonstratiemodel van de nieuwe Ipad staan. Die zag er perfect uit (Het scherm was mooi wit en had een hoog contrast en helderheid). Ook daar heb ik gevraagd of ik de nieuwe ipad 16GB wifi naast dit demonstratiemodel mocht houden. Het scherm was weer geel en ook minder licht dan het demonstratiemodel. (Volgens mij was het scherm ook iets fletser trouwens). Ook hier zag de verkoper het verschil duidelijk. De bediening was ook hier prima trouwens.

Daarna ben ik naar Amsterdam gereden, naar de nieuwe Apple store. De demonstratiemodellen waren allemaal perfect (wit, goede helderheid en hoog contrast). Ook hier mocht ik de nieuwe ipad eerst uitproberen 16GB wifi. En weer het zelfde probleem (Geel en minder licht). Ook hier zag de verkoper duidelijk het verschil. Hij zei wel dat het misschien nog bij zou trekken, maar daar durfde ik hem toch niet op te kopen. (Ook weer vriendelijke bediening).

Mijn Conclusie: Apple gebruikt duidelijk de beste schermen in de demonstratiemodellen. Vervolgens verkopen ze "gele" schermen. Ik vind dit niet juist van Apple. Als de gele schermen binnen de specificaties vallen moeten ze die ook als demonstratiemodel gebruiken en niet de beste versies specifiek selecteren. Misschien moeten de schermen nog drogen of zoiets, dat weet ik niet 100%, maar ik koop er nog geen een.

Wat mij trouwens ook opviel was dat belangrijke review sites allemaal Ipads met witte schermen hebben gekregen. Apple heeft ook hier volgens mij duidelijk de Ipads met de beste schermen naar toe gestuurd. Ook in het Tweakers review schijnt het scherm gewoon wit te zijn. Je ziet wel gele schermen op youtube bij reviews van "gewone mensen"

• Virtuozzo
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Tja, welkom bij marktwerking voor lock-in markten one-on-one.

Als je een scherm met waas hebt, gewoon ruilen. Hoef je niet te accepteren. Let er wel op dat je dit op tijd doet, veel APR's hanteren de onrechtmatige termijn van 1 jaar garantie, en na 6 maanden valt de bewijslast bij de consument. Of selecteer bij een verkooppunt wat wel correcte aansprakelijkheid verzorgt in hun garantievoorwaarden.

Virtuozzo wijzigde deze reactie 23-03-2012 16:20 (48%)

• rinkel
quote:
Ik heb mijn nieuwe 3 naast de 2 gehouden en geen geel of waas gezien. De 3 is in mijn beleving witter.
Hierbij zeg ik niet dat je kleurenblind bent overigens. Ik heb bij vorige launches ook verhalen gelezen over een gele waas, dit zou komen door de lijm van het display en zou na verloop van tijd wegtrekken. Dit zou kunnen verklaren waarom de demo modellen er geen last van hebben. Probleem is alleen: durf je het risico te nemen.

Overigens heeft de 3 volgens vele sites de beste kleurcalibratie van alle tablets tot op heden.
Zie tomshardware (linkje had ik eerder gepost)

rinkel wijzigde deze reactie 23-03-2012 16:25 (3%)

• edgarf28
  • Niet online
quote:
Seph schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:16:
Ik post hier even mijn ervaringen bij het proberen te kopen van de nieuwe Ipad. Vooral over het "gele" scherm. (De meeste mensen zullen hier overigens geen last van hebben (Het scherm is duidelijk warmer van tint, niet echt geel). Maar ik doe grafisch design en heb twee gekalibreerde schermen waar de ipad naast komt te staan).

Ik ben in Alkmaar bij Dixons geweest en heb daar twee Ipads uitgeprobeerd (1 wifi en 1 3g 16GB) Ik heb de schermen samen met de verkoper naast de Ipad 2 gehouden (Ze hadden daar helaas nog geen nieuw Ipad demonstratiemodellen. De schermen waren duidelijk geel vergeleken bij de Ipad 2, de verkoper zag het verschil trouwens ook. (Ik werd wel erg vriendelijk geholpen)

Daarna ben ik langs I-center in Alkmaar gegaan. Deze hadden wel een demonstratiemodel van de nieuwe Ipad staan. Die zag er perfect uit (Het scherm was mooi wit en had een hoog contrast en helderheid). Ook daar heb ik gevraagd of ik de nieuwe ipad 16GB wifi naast dit demonstratiemodel mocht houden. Het scherm was weer geel en ook minder licht dan het demonstratiemodel. (Volgens mij was het scherm ook iets fletser trouwens). Ook hier zag de verkoper het verschil duidelijk. De bediening was ook hier prima trouwens.

Daarna ben ik naar Amsterdam gereden, naar de nieuwe Apple store. De demonstratiemodellen waren allemaal perfect (wit, goede helderheid en hoog contrast). Ook hier mocht ik de nieuwe ipad eerst uitproberen 16GB wifi. En weer het zelfde probleem (Geel en minder licht). Ook hier zag de verkoper duidelijk het verschil. Hij zei wel dat het misschien nog bij zou trekken, maar daar durfde ik hem toch niet op te kopen. (Ook weer vriendelijke bediening).

Mijn Conclusie: Apple gebruikt duidelijk de beste schermen in de demonstratiemodellen. Vervolgens verkopen ze "gele" schermen. Ik vind dit niet juist van Apple. Als de gele schermen binnen de specificaties vallen moeten ze die ook als demonstratiemodel gebruiken en niet de beste versies specifiek selecteren. Misschien moeten de schermen nog drogen of zoiets, dat weet ik niet 100%, maar ik koop er nog geen een.

Wat mij trouwens ook opviel was dat belangrijke review sites allemaal Ipads met witte schermen hebben gekregen. Apple heeft ook hier volgens mij duidelijk de Ipads met de beste schermen naar toe gestuurd. Ook in het Tweakers review schijnt het scherm gewoon wit te zijn. Je ziet wel gele schermen op youtube bij reviews van "gewone mensen"
Hier geen last van een gele waas bij mijn nieuwe iPad, dus het kan wel!
M'n vorige iPad 2 is veel geler van kleur als ik hem er naast leg.

• Luke_msx
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 01-10 10:32
quote:

Voor wat het waard is: mijn nieuwe iPad, nu één week oud, is absoluut niet geel. Het vreemde is: in eerste instantie dacht ik ook dat het scherm geler was dan van mijn iPad 2, maar als ik ze nu, een week later, weer naast elkaar leg, is de iPad 2 duidelijk geler. Het lijkt er dus toch op dat de schermen even een tijdje gebruikt moeten worden voordat de kleurweergave optimaal is. Wat ook zou verklaren dat de demo exemplaren allemaal beter lijken.

iMac Core i5 2,5Ghz Quad 8GB 1TB

• Seph
quote:
jalumsx schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:29:
[...]

Voor wat het waard is: mijn nieuwe iPad, nu één week oud, is absoluut niet geel. Het vreemde is: in eerste instantie dacht ik ook dat het scherm geler was dan van mijn iPad 2, maar als ik ze nu, een week later, weer naast elkaar leg, is de iPad 2 duidelijk geler. Het lijkt er dus toch op dat de schermen even een tijdje gebruikt moeten worden voordat de kleurweergave optimaal is. Wat ook zou verklaren dat de demo exemplaren allemaal beter lijken.
Ik hoop het want ik wil graag een nieuwe Ipad. Het scherm van de demonstratiemodellen was schitterend. Misschien kan iemand een foto maken van zijn nieuwe Ipad en een week later weer een. Het liefst natuurlijk naast een ander scherm of een Ipad 2. Ik hoop ook dat het scherm dan helderder wordt, het demonstratiemodel was duidelijk lichter.

• Luke_msx
Bij deze een foto gemaakt met een iPhone.

http://i177.photobucket.com/albums/w202/jalumsx/28bf55fc.jpg

Links de iPad 3, rechts de iPad 2. Helaas komt het op de foto anders over, alsof de iPad 2 een wat rode tint heeft, maar voor het blote oog lijkt de 2 geler. De kleuren van de iPad 3 zijn duidelijk natuurlijker.

• MR_VIPER
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 01-10 06:08

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

quote:
jalumsx schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:41:

[afbeelding]

Links de iPad 3, rechts de iPad 2. Helaas komt het op de foto anders over, alsof de iPad 2 een wat rode tint heeft, maar voor het blote oog lijkt de 2 geler. De kleuren van de iPad 3 zijn duidelijk natuurlijker.
Kan aan mij liggen maar vind de linkse geler als de rechtse dus dat zou de new ipad dan zijn.

..:: Life... it doesn't help me a bit ::..
..:: When nothing goes right, go left. ::..

• SImmenga
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01-10 12:10
Wat betreft de gele waas. Ik heb dit ook al veel vaker bij nieuwe Apple producten gehoord, en de conclusie is telkens dat dit na enkele dagen gebruiken vanzelf bijtrekt. Ik zou zeggen, haal er een op en breng m terug als de waas na enkele dagen nog niet verdwenen is.

• Luke_msx
quote:
MR_VIPER schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:42:
[...]

Kan aan mij liggen maar vind de linkse geler als de rechtse dus dat zou de new ipad dan zijn.
Nope, de linker is een new iPad. En zoals ik al zei: de iPhone geeft helaas de realiteit niet goed weer, je ziet een wat rodige gloed op de iPad2, die er voor het blote oog geler uitziet, waar de 3 neutraler lijkt.

Maar hier kom je gelijk tegen het probleem aan dat je kleurweergave eigenlijk niet aan de hand van een foto kunt beoordelen, omdat de camer én het scherm waarop je de foto weergeeft er ook weer een stempel op drukken.

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Nou ik loop net zonder voorbedachte raden de iCentre in, en ja hoor ik heb weer een iPad gekocht haha, nu even uitpakken. (Waar ik vooraf gezegd had er geen een te kopen)

• rinkel
quote:
jalumsx schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:41:

[afbeelding]

Die linker is duidelijk geler...
Als je nou over een week nog zo'n foto maakt, op dezelfde plek, zelfde omstandigheden, dan kunnen mensen misschien een verschil zien.

• Jeffrey88
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 30-09 16:46
Ik heb een uur gespeeld met een iPad 2 en iPad 3th gen en vreemd genoeg waren er genoeg momenten waar ik het scherm van de 2 mooier vond. (ook als het aankwam op texten lezen)

Is er iets mis met mijn ogen of zo :-o

Jeffrey88 wijzigde deze reactie 23-03-2012 17:03 (9%)

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:25

Tourniquet

Hiya, fellas!

quote:

[...]
Volgens mij zijn de exemplaren die Tweakers heeft gebruikt voor de review hoogstpersoonlijk door Femme (als 'gewone' klant) gehaald bij de Apple Store in Oberhausen. :P

https://twitter.com/#!/femmetaken/status/179924200172175361
https://twitter.com/#!/femmetaken/status/180596837118517249

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• kronolith
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 29-09 06:33

kronolith

[EDIT]

Pff, opladen duurt toch wel lang hoor! In 3 2,5 uur tijd van 43 naar 71%...

kronolith wijzigde deze reactie 23-03-2012 17:05 (10%)

• rinkel
quote:
Seph schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:33:
[...]

Ik hoop het want ik wil graag een nieuwe Ipad. Het scherm van de demonstratiemodellen was schitterend. Misschien kan iemand een foto maken van zijn nieuwe Ipad en een week later weer een. Het liefst natuurlijk naast een ander scherm of een Ipad 2. Ik hoop ook dat het scherm dan helderder wordt, het demonstratiemodel was duidelijk lichter.
Ik heb zelf ook maar even een foto geschoten.

links de 2 (een witte), rechts de 3 (een zwarte)

http://i44.tinypic.com/x1edxl.jpg

Ik heb overigens niet naar de helderheid-instelling gekeken, die staan anders ingesteld.

rinkel wijzigde deze reactie 23-03-2012 17:06 (6%)

• Luke_msx
quote:
rinkel schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:55:
[...]

Die linker is duidelijk geler...
Als je nou over een week nog zo'n foto maakt, op dezelfde plek, zelfde omstandigheden, dan kunnen mensen misschien een verschil zien.
Als je nou gewoon even leest wat ik zeg: mijn nieuwe iPad ís al een week oud en voor het blote oog is de iPad2 duidelijk geler, wat je op mijn foto terugziet als een wat rode tint.

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:

Wat dacht je van:

"Conclusie: de demonstratiemodellen (die al heel lang aan hebben gestaan) zijn inmiddels "ingelopen", waardoor het gele verdwenen is."

MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- Nexus 5 --- Synology DS213 --- RPi met XBian --- Nexus 7 (2013)

• Seph
Op het Macrumors forum zijn er mensen die schrijven dat ze het gele scherm wit hebben gekregen door de Ipad in een handdoek te wikkelen en op deze manier warm te laten worden. Ik weet niet of dit de Ipad kan beschadigen maar ik denk het niet, mijn Ipad 1 sloeg vanzelf uit als deze te warm werd.

• skank
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 29-09 08:26
niemand die hem online via de store gekocht heeft?

• MrBlueEyes
quote:
Smultie schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:19:
[...]

Wat dacht je van:

"Conclusie: de demonstratiemodellen (die al heel lang aan hebben gestaan) zijn inmiddels "ingelopen", waardoor het gele verdwenen is."
Bij mij was hij meteen een stuk witter dan mijn iPad 2.

• rinkel
quote:
jalumsx schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:17:
[...]

Als je nou gewoon even leest wat ik zeg: mijn nieuwe iPad ís al een week oud en voor het blote oog is de iPad2 duidelijk geler, wat je op mijn foto terugziet als een wat rode tint.
Ik heb gelezen wat je zei, maar je foto komt duidelijk niet overeen met wat je zegt. Dit schept bij mij verwarring.

• t mac
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 25-09 22:21
speelt een ipad(3) 720p mkv soepel af op een tv? (met bijvoorbeeld Oplayer en uiteraard een HDMI verloopje)

• Hahn

Hahn

Twijfel aan alles

quote:
jalumsx schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:17:
[...]

Als je die foto nou gewoon weghaalt, want hij komt totaal niet overeen met wat je zegt, waardoor het alleen maar onduidelijker wordt :P

Op je foto ziet de iPad 2 er gewoon goed uit (ik zie écht geen rode tint), terwijl de iPad 3 een stuk geler is. Als dat in het echt niet zo is, wat heeft die foto dan voor nut?

• D-TECH
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:22

D-TECH

Kip specialist

quote:
MrBlueEyes schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:26:
[...]

Bij mij was hij meteen een stuk witter dan mijn iPad 2.
Hij lijkt witter door een andere witbalans, deze is koeler (meer blauw). ! ;)

• Luke_msx
quote:
Hahn schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:34:
[...]

Als je die foto nou gewoon weghaalt, want hij komt totaal niet overeen met wat je zegt, waardoor het alleen maar onduidelijker wordt :P

Op je foto ziet de iPad 2 er gewoon goed uit (ik zie écht geen rode tint), terwijl de iPad 3 een stuk geler is. Als dat in het echt niet zo is, wat heeft die foto dan voor nut?
Op mijn scherm ziet die iPad2 er wel degelijk rood uit. Voor het blote oog is-ie geel. Wat is daar nou zo moeilijk aan?

• Hahn

Hahn

Twijfel aan alles

quote:
jalumsx schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:35:
[...]

Op mijn scherm ziet die iPad2 er wel degelijk rood uit. Voor het blote oog is-ie geel. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Wat is er voor jou zo moeilijk aan te begrijpen dat andere mensen dat blijkbaar niet zien? En haal het gewoon weg, als je al van meerdere mensen te horen hebt gekregen dat het alleen maar voor verwarring zorgt.

• kmf
  • Niet online
Bij mij is het scherm witter dan de witte rand :p

Pagina: 1 ... 18 ... 77 Laatste

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013