Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• teiltjemetromme
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-08 14:56
quote:
Raznorr schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:57:
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor het 'herhalende letters' probleem in chrome, als je iets wilt typen in een tekstvak op een site? Ik heb al gespeeld met de aanwijzersnelheid en de spellingcontrole etc, maar ik blijf het probleem houden. Erg irritant, nu surf ik met chrome, maar open ik de sites waarop ik moet typen vaak snel even met de dolphin browser, die dat probleem niet heeft.
Ik heb precies hetzelfde probleem en heb hiervoor ook nog geen oplossing kunnen vinden (behalve browser switchen ofc :9 ).

Wie biedt? :)

• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-08 21:23
quote:
BB72 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:45:
Heb hier absoluut geen last van met ICS op mijn Xperia P. Gebruik hem vrij intensief (email/facebook/whatsapp koppeling via bluetooth met auto om te bellen en muziek te streamen en believe it or not bellen). Kom er ruimschoots de dag mee door. Haal hem 's-morgens rond 7 uur van de lader en hang hem er s-avonds rond 23.00-24.00u weer aan. Vaak nog ruim 20% accuduur over.
Ik denk dat onze opvattingen dan verschillen over "intensief gebruik".
Zou je een keer screenshots willen maken van de grafiek + schermtijd?

• Millennium
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 14:56

Millennium

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Bug free !!!

quote:
teiltjemetromme schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:14:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem en heb hiervoor ook nog geen oplossing kunnen vinden (behalve browser switchen ofc :9 ).

Wie biedt? :)
SwiftKey (Altans ik heb het probleem niet)

Rampen bak 2004

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zo, het batterijverbruik verbaast mij ook wel wat, nog iets van 20% over na een dag (wel wat meer gespeeld dan gemiddeld, hij is tenslotte nieuw). Mijn Defy had meer over aan het einde van de dag, maar dat kwam niet echt overeen, die viel bij de 30% in 1x naar 20, en zakte dan vrij snel naar 10%.

Zo maar eens een HDMI kabeltje bestellen, lijkt me wel handig, benieuwd hoe dat met Asphalt 7 speelt :P

_ferry_ wijzigde deze reactie 01-11-2012 18:48 (136%)

• JAM
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-07 01:06

JAM

hoi

Ik ben er gisteren ook achter gekomen dat het instellen van een datalimiet ook iets met de telefoon doet waardoor ie ineens veel meer batterij ging gebruiken.
Eergisteravond om 23:30 uur van de lader gehaald. Nog even m'n mailtjes/Facebook gecheckt en in een paar minuten zat ik al op 90%. Gisteren, met naar schatting een uur schermtijd, zat ik aan het eind van de dag op 1% (ik was nťt op tijd bij de lader).

Normaal zit ik aan het eind van de dag op 50% met veel mťťr schermtijd dan gisteren. Ik heb de datalimiet weer uitgezet en het accugebruik is weer normaal. Misschien iets om even te controleren voor degenen bij wie de accu erg snel leeg is. :)

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:04

The Inquisitor

Greetings weaklings

Het instellen van een datalimiet waar? Ik gebruik 3G watchdog, maar ik weet niet of je het daarover hebt...?

Alienware M17 | Sony Vaio E-series | Creative T20 II | Logitech Performance Mouse MX | Sony Xperia P | Lumia 1320 | Sennheiser RS170

• DaneV
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 01-07 13:09
Hier nog iemand die gebruik maakt van een virtuele provider op het KPN Netwerk? Ik gebruik zelf telfort en mijn telefoon geeft aan dat hij aan het roamen is. Door dataroaming aan te zetten kan ik wel gewoon internetten, maar ik zie in de signal bar niet of hij 2G, 3G of HSDPA verbinding heeft.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen ?

• DigitalExcorcist
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07-05 16:27

DigitalExcorcist

11101 years old

quote:
The Inquisitor schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:38:
Het instellen van een datalimiet waar? Ik gebruik 3G watchdog, maar ik weet niet of je het daarover hebt...?
In ICS kun je 'gewoon' een datalimiet instellen, werkt ongeveer hetzelfde als 3G Watchdog. Staat in het instellingenmenu bovenaan.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't.

• DaneV
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 01-07 13:09
En nog een probleem :)
Ik woon in een gebied waar de 3G ontvangst matig is. Op zich is dit niet zo erg omdat ik thuis Wifi heb, maar omdat de telefoon tůch verbinding probeert te maken via 3G, levert dit soms problemen op met normale telefoongesprekken.

Met mijn vorige android (sensation) kon ik dit oplossen door via het servicemenu (*#*#INFO#*#*) de telefoon op GSM Auto (PRL) te zetten, waardoor de telefoon enkel overschakelde naar 3G als het signaal boven een bepaalde treshold was.

Met mijn Xperia (ICS) staat deze optie ook in de dropdown-box maar zodra ik hem selecteer switcht hij meteen weer terug naar CDMA Preferred. Als ik GSM Only selecteer, blijft hij hier wel op staan.

Een app die de telefoon op "GSM Only" zou zetten zodra er Wifi verbinding is, zou het probleem ook oplossen, maar ook die heb ik niet kunnen vinden tot nu toe...

• AmbroosV
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18:41

AmbroosV

Moderator Mobile
quote:
DaneV schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:40:
Een app die de telefoon op "GSM Only" zou zetten zodra er Wifi verbinding is, zou het probleem ook oplossen, maar ook die heb ik niet kunnen vinden tot nu toe...
Dat zou met Tasker wel mogelijk moeten zijn denk ik.

• nWn Music
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18:22
quote:
AmbroosV schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:06:
[...]

Dat zou met Tasker wel mogelijk moeten zijn denk ik.
Dat was bij mij niet gelukt, Tasker zei dat deze instelling niet beschikbaar was. Als het bij iemand anders wel lukt hoor ik het graag!

Over het batterijgebruik onder ICS, bij mij gaat alles prima denk ik. Heb zelfs ooit de 6 schermtijd aangetikt. Dit is met stock ICS, en met de stock kernel (wel root). Met andere kernels schiet het gebruik van 'android-besturingssysteem' de lucht in.

http://equivoquia.com/media/images/screen1.png http://equivoquia.com/media/images/screen2.png

Equivoquia.com

• teiltjemetromme
quote:
[...]

Over het batterijgebruik onder ICS, bij mij gaat alles prima denk ik. Heb zelfs ooit de 6 schermtijd aangetikt. Dit is met stock ICS, en met de stock kernel (wel root). Met andere kernels schiet het gebruik van 'android-besturingssysteem' de lucht in.
Hoe krijg je dat ooit voor elkaar? Ik heb mn telefoon alleen geflasht, verder niks met de kernel gedaan. Ik heb mn scherm altijd op energiebesparend staan en alles synchroniseren staat uit. Verder kill ik regelmatig mn apps met die killer. :? Ik kom nooit verder dan 2,5 uur schermtijd

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

quote:
DaneV schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:55:
Hier nog iemand die gebruik maakt van een virtuele provider op het KPN Netwerk? Ik gebruik zelf telfort en mijn telefoon geeft aan dat hij aan het roamen is. Door dataroaming aan te zetten kan ik wel gewoon internetten, maar ik zie in de signal bar niet of hij 2G, 3G of HSDPA verbinding heeft.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen ?
Inderdaad, dat heb ik ook, wel jammer dat dat niet zichtbaar is.
Vandaag de telefoon "normaal" gebruikt, en het verbruik is vrijwel hetzelfde als met mijn vorige telefoon. Mag dus verder niet klagen, ach, zolang ik de dag er maar gewoon mee doorkom :P

• onbekendxoxo
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 02-11-2012
hoi, weet een van jullie hoe je een screenshot kan maken? eerst kon ik het met het aan uit knopje, maar nadat ik een update heb gehad, kan ik met het aan/uit knopje geen screenshot meer maken, weet iemand hoe je het wel kan maken of met een bepaalde app? iig bedankt alvast!

• JRKAP
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07-07 10:46
power button + volume down TEGELIJK indrukken. (ik vond via het power menu ook handiger)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zit alleen nog met de file transfer in de clinch. Vroegahhh.. had ik gewoon een tooltje waarmee ik doel en bron map opgaf.
Maar omdat de xperia geen schijfletter meer krijgt gaat dat niet werken. Dus nu zit ik geloof ik vast aan de sony software, of ik moet zelf met de hand de fotomap overkopieeren, maar dan krijg je weer de vraag of je bestanden wil vervangen etc. Schiet allemaal niet op. Via dropbox is ook niet echt waar ik naar op zoek ben. Ik wil gewoon via wifi of USB de foto's backuppen. D'r kan tegenwoordig zoveel, maar dat soort eenvoudige dingen worden juist moeilijk gemaakt lijkt wel.

Hmm, naast de PC companion is er ook nog media go, syncen bla bla maar totaal niet wat ik zoek :P

_ferry_ wijzigde deze reactie 03-11-2012 14:30 (22%)

• teiltjemetromme
Met dropbox backup je je foto's juist via wifi :p

• Corman
  • Laatst online: 16-08 20:52
FTP servertje opzetten op je telefoon en dan eenvoudig overzetten?

• cocico
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:20

cocico

CitroŽn DS 23 IE

Zucht. Daarnet sloot m'n gsm zich na 19% zelf af. Doet me denken aan m'n vorige Desire. Nu doet hij moeilijk met opladen.

Sowieso ťcht niet te spreken over batterijgebruik. Ik raak de dag niet door, en doe er zeker niks gek mee!

Ik draai ICS, misschien moet ik terug naar GB :(

• JAM
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-07 01:06

JAM

hoi

Heb je 'Advanced Task Killer' en 'Android Assistant' (+ eventueel 'Easy Battery Saver') al geÔnstalleerd. Die zorgen er bij mij voor dat het batterijgebruik binnen de perken blijft. 21,5 uur op accu en op 52% batterij.
Ik heb vandaag m'n telefoon wel minder gebruikt dan normaal. Een heel etmaal haal ik doorgaans makkelijk als ik kijk naar het resterende batterijpercentage (hij ligt natuurlijk eerder dan een volledig etmaal aan de lader).

• OfNoAvail
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-08 10:17

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Ik heb sinds vandaag in eens last van een vastlopende WiFi verbinding. Uitschakelen van WiFi of een netwerk selecteren werkt niet meer maar ondertussen trekt het wel de accu leeg.

Ik zit op ICS maar het bijzondere is dat ik dit pas vandaag voor het eerst heb terwijl ik al 2 weken ICS draai... Iemand dezelfde ervaring?

• wim-vdv
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23-07 10:08
quote:
_ferry_ schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:12:
Zit alleen nog met de file transfer in de clinch. Vroegahhh.. had ik gewoon een tooltje waarmee ik doel en bron map opgaf.
Maar omdat de xperia geen schijfletter meer krijgt gaat dat niet werken. Dus nu zit ik geloof ik vast aan de sony software, of ik moet zelf met de hand de fotomap overkopieeren, maar dan krijg je weer de vraag of je bestanden wil vervangen etc. Schiet allemaal niet op. Via dropbox is ook niet echt waar ik naar op zoek ben. Ik wil gewoon via wifi of USB de foto's backuppen. D'r kan tegenwoordig zoveel, maar dat soort eenvoudige dingen worden juist moeilijk gemaakt lijkt wel.

Hmm, naast de PC companion is er ook nog media go, syncen bla bla maar totaal niet wat ik zoek :P
Is "ES File Explorer" iets voor jou (Google Play: ES File Explorer File Manager)? Ik gebruik het om bestanden tussen mappen te verplaatsen, naar/van pc te kopieren, ftp server te bereiken enz. Je kan er ook Dropbox, Google drive en Skydrive bestanden mee bereiken.

wim-vdv wijzigde deze reactie 07-11-2012 12:31 (3%)

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19:19

woutur

Klauwtjes uit!

Ik ga vandaag even een mod proberen: NFC dat ook reageert wanneer het lockscreen aanstaat of zelfs met scherm uit. Er zijn drie modes:
  • Normaal, NFC werkt alleen met een unlocked scherm
  • Locked, NFC werkt met een unlocked scherm en locked scherm aan.
  • Altijd, de vorige twee maar ook met het scherm uit werkt NFC
Op XDA is deze mod hier te vinden.
Waar ik bang voor ben: dat mijn batterij sneller leeg raakt. Ik heb de vraag al gesteld en mensen ondervinden geen verschil. We zien het wel, je kan namelijk altijd terug naar de normale werking van NFC.

Gedaan:
  • Rooten van de telefoon via FlashTool. Dit was nodig omdat anders /system niet makkelijk write/rewrite gemount kan worden
  • APK naar de telefoon gekopieerd.
  • Oude Nfc.apk gekopieerd en ergens anders opgeslagen als backup
  • Met ES File explorer de oude verwijderd en de nieuwe geplaatst met de juiste permissies (ES vraagt eerst om root-rechten en je kan dan instellen dat er toegang tot de rootdirectory van de telefoon mogelijk is).
  • NFC uit, reboot, immer gut!
Pushen met adb lukte niet, ik kreeg het file system niet ge-remount met adb remount. Vandaar deze manier. NFC werkt nu zo dat ik mijn telefoon op mijn nachtkastje kan leggen en huppetee: nacht instellingen zonder de telefoon aan te doen!

woutur wijzigde deze reactie 12-11-2012 11:33 (39%)
Reden: Stappen plan toegevoegd.

M.v.g. Wouter.

• beeman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07-08 02:02
Sinds een maand of twee gebruik ik de Xperia P en ik moet zeggen dat ik maar zeer matig te spreken ben over dit toestel. Ik vind de bouwkwaliteit beneden niveau (het balkje onder de knoppen lijkt bij mij erg los te zitten, het voelt alsof het er zo af kan vallen) en de batterij houdt het met moeite 1 dag vol. Ik heb geupgrade naar de laatste ICS image die door Sony geleverd is, maar ben er dus niet echt over te spreken.

Ik zou graag een ROM draaien die zo dicht mogelijk bij 'Vanilla Android' is, iemand suggesties? Op XDA-Developers kan ik niet echt wat vinden...

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Tip voor het verwijderen van de update notificatie bij een unlockte bootloader:
Installeer Titanium Backup (ik heb deze ooit gekocht) en 'freeze' updatecenter.apk. Voila, weg notificatie!

M.v.g. Wouter.

• heijst
  • Laatst online: 20-11-2012
ik heb een probleem bij mijn xperia p met de wifi.
ik kan deze soms niet uitzetten dit lukt alleen als ik hem opnieuw aanzet.
daarnaast geeft hij aan nog met internet van school verbonden te zijn terwijl ik allang thuis ben dat is 75 km verder opdit moment krijg ik wifi ook niet uit dus moet ik mijn telefoon weer opnieuw opstarten iemand hetzelfde probleem of kan iemand mij helpen???

• zeeuwsmeisjeman
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 07-08 15:41
quote:
heijst schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:34:
daarnaast geeft hij aan nog met internet van school verbonden te zijn terwijl ik allang thuis ben dat is 75 km verder opdit moment krijg ik wifi ook niet uit dus moet ik mijn telefoon weer opnieuw opstarten iemand hetzelfde probleem of kan iemand mij helpen???
Ik heb hetzelfde probleem. Het gebeurt niet altijd maar toch wel vaak. Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik navizon gebruik tijdens het rijden. Maar het gebeurt ook als ik dit programma niet gebruikt heb.
De verbinding kan niet uitgezet worden en er kan ook geen verbinding gemaakt worden met een ander netwerk.

Als ik trouwens bij mijn ouders binnenwandel met wifi aan, dan crasht de internetverbinding daar. Iedereen die dan verbonden is met de router verliest verbinding, maakt niet uit of ze via wifi of kabel verbinding hebben. De router is een al wat oudere draytek vigor ...

Al bij al toch wel 2 vervelende problemen.

• heijst
quote:
zeeuwsmeisjeman schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:53:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Het gebeurt niet altijd maar toch wel vaak. Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik navizon gebruik tijdens het rijden. Maar het gebeurt ook als ik dit programma niet gebruikt heb.
De verbinding kan niet uitgezet worden en er kan ook geen verbinding gemaakt worden met een ander netwerk.

Als ik trouwens bij mijn ouders binnenwandel met wifi aan, dan crasht de internetverbinding daar. Iedereen die dan verbonden is met de router verliest verbinding, maakt niet uit of ze via wifi of kabel verbinding hebben. De router is een al wat oudere draytek vigor ...

Al bij al toch wel 2 vervelende problemen.
ik hoop dat iemand ons met dit probleem zou kunnen helpen. en anders moet ik er maar even naar de winkel mee terug waar ik mijn telefoon gehaald heb.

• Prup
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 31-07 09:37
quote:
heijst schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:34:
Dat heb ik dus ook. :(

• J-Force
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10-12-2012
quote:
heijst schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:18:
[...]

ik hoop dat iemand ons met dit probleem zou kunnen helpen. en anders moet ik er maar even naar de winkel mee terug waar ik mijn telefoon gehaald heb.
Welke android versie heb je draaien? Wat is het build-nummer?

Ik heb totaal geen problemen met mijn wifi op mijn Xperia P. Hij verbindt automatisch met mijn voorkeursnetwerken en kan ook zonder problemen mijn wifi verbinding uitschakelen.
Dus ik zou eerst eens goed naar de instellingen binnen het thuisnetwerk gaan bekijken en evt. alles opnieuw instellen. Wellicht dat de router ook een firmware update nodig heeft.

• heijst
quote:
J-Force schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:23:
[...]

Welke android versie heb je draaien? Wat is het build-nummer?

Ik heb totaal geen problemen met mijn wifi op mijn Xperia P. Hij verbindt automatisch met mijn voorkeursnetwerken en kan ook zonder problemen mijn wifi verbinding uitschakelen.
Dus ik zou eerst eens goed naar de instellingen binnen het thuisnetwerk gaan bekijken en evt. alles opnieuw instellen. Wellicht dat de router ook een firmware update nodig heeft.
ik heb de android versie 4.0.4
hij heeft dit probleem met elke router. bij mijn vriend thuis gebeurd dit thuis gebeurt dit in de trein en op school dus denk niet dat het nog aan de instellingen ligt. heb ook al alles proberen in te stellen

• J-Force
  • Laatst online: 10-12-2012
Dan ligt het aan je Android firmware.
Heb je deze android versie geÔnstalleerd via de officiŽle weg of heb je een custom rom/ mod draaien?

• heijst
quote:
J-Force schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:18:
Dan ligt het aan je Android firmware.
Heb je deze android versie geÔnstalleerd via de officiŽle weg of heb je een custom rom/ mod draaien?
ik heb het gewoon via de officiŽle weg geinstalleerd kreeg gewoon een update.
ik ga vanmiddag terug naar de winkel misschien dat hun er meer van weten!

• beeman
Mijn wifi-verbinding is ook slecht... Thuis werkt het helemaal niet en op m'n werk of bij m'n vriendin thuis werkt het wel maar gaat de accu nog sneller leeg...

Ik gebruik de officiŽle ICS firmware. Misschien maar eens downgraden naar de 2.3... :-(

Ondertussen druk aan het zoeken welke telefoon ik ter vervanging ga kopen...

• F97
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 30-12-2013

F97

Fabian

Iemand een idee waarom mijn batterij iedere nacht op spectaculaire wijze naar beneden gaat ook al ga ik slapen met meer dan 60% capaciteit en staat de telefoon in vliegtuigmodus? Android 4.0.4 staat erop via de flashtool.

http://farm9.staticflickr.com/8048/8137547841_4723170c9d.jpg
http://farm9.staticflickr.com/8054/8137577576_0c25a295f5.jpg

Dat de Bluetooth aan staat is omdat ik daar toevallig op geklikt heb voor ik de screenshot nam, dus dat staat uit. En het was ook niet de bedoeling dat de tweede pic gedraaid is, maar ik was niet goed wakker op dat moment ... Zal nog wel eens andere pics posten, 't gebeurt om de haverklap.

• Billie
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18-08 14:27
quote:
F97 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:07:
Iemand een idee waarom mijn batterij iedere nacht op spectaculaire wijze naar beneden gaat ook al ga ik slapen met meer dan 60% capaciteit en staat de telefoon in vliegtuigmodus? Android 4.0.4 staat erop via de flashtool.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

Deze app zal je een stuk meer informatie kunnen vertellen. ;)

• nyand
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:52
Voor diegene die er nog op zitten te wachten, zojuist bericht gekregen dat de ICS update geÔnstalleerd kan worden op een unbranded NL xperia P.

Trouwens niet via update center, op de telefoon, maar via PCC, op de pc.

• heijst
quote:
ik ben naar de winkel terug geweest deze hebben alleen de fabriekinstellingen terug gezet ( maak wel een back up als je dit doet) en nu doet mijn telefoon het weer normaal met de wifi.
als het probleem zich weer voordoet kun je hem laten maken bij een reparatieservice de telefoon heeft volgens de winkel 24 europese garantie dit kunnen ze aan de telefoon zelf zien wanneer deze is gekocht.

• OfNoAvail

OfNoAvail

ik heb hetzelfde WiFi probleem . ik ga proberen de fabrieksinstellingen terug te zetten en dan maar zien of en hoelang het helpt ...bedankt voor je update in ieder geval.

• JRKAP
Buiten de ICS update, weet iemand of dit soort updates naar 'onze' P's komt?

http://www.xperiablog.net...r-xperia-p-u-go-and-sola/

Ik zie op het blog vaker firmware updates voorbij komen voor de P, maar mijn P met ICS zit (nog) op 6.1.B.0.544

• BenEN
  • Laatst online: 28-12-2013
Net de officiŽle update gedaan voor mijn xperia P
Opnieuw opgestart en nu staat hij al meer dan een half uur op "opstarten afronden" is dit normaal ?

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

quote:
JRKAP schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:28:
Buiten de ICS update, weet iemand of dit soort updates naar 'onze' P's komt?

http://www.xperiablog.net...r-xperia-p-u-go-and-sola/

Ik zie op het blog vaker firmware updates voorbij komen voor de P, maar mijn P met ICS zit (nog) op 6.1.B.0.544
Deze zijn gecertificeerd, maar wil niet zeggen dat SONY ze ooit beschikbaar maakt. Is een leuke manier om een mogelijke firmware update te spotten, maar zegt verder niks. Sommige die daar verschijnen zijn Operator/Country specifiek en zal je dus nooit krijgen. Overigens zal de 6.1.1 wel en keer globaal komen. Vraag is waarneer en een 2 vraag waarneer de NL version, 3e vraag waarneer NL branded (deze laat het langst op zich wachten)

Rampen bak 2004

• JRKAP
Thnx for the info! Zon vermoeden had ik al.

Overigens hield mijn 'bel'speaker er vandaag mee op :( Hoor niets meer tijdens gesprekken, en zodra ik hem op de luidspreker zet hoor ik het wel.

Aan/uit, 'batterij eruit' (vol up + power 10 sec) , niets hielp. Dus gok hardware defect.

Hi Smartcare gebeld, maandag afspraak. Gaan we ook eens meemaken ...

nou breekt mijn klomp, muziek (speaker) deed het ook niet meer. Koptelefoon erin, en dat werkte wel. Haal de koptelefoon eruit en muziek komt weer uit mijn speaker. Ik bel even naar de thuistelefoon en jahoor mijn interne speaker doet het ook (weer)! :? 8)7 8)7

Dit kan niet veel goeds voorspellen 8)7

JRKAP wijzigde deze reactie 16-11-2012 18:52 (30%)

• cocico

cocico

CitroŽn DS 23 IE

Zucht. Snerttelefoon :(

http://s9.postimage.org/paedzp58b/Screenshot_2012_11_16_20_55_18.jpg

Ik kan geen eens een dag met mijn gsm doen! Abnormaal hoog Android-systeem gebruik vind ik, terwijl de software gisteren compleet vanaf nul opnieuw geÔnstalleerd is.

Moest ik kunnen: ik breng 'm terug en neem een andere gsm.

• AmbroosV
  • Laatst online: 18:41

AmbroosV

Moderator Mobile
quote:
cocico schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 21:24:

[afbeelding]

Ik kan geen eens een dag met mijn gsm doen! Abnormaal hoog Android-systeem gebruik vind ik, terwijl de software gisteren compleet vanaf nul opnieuw geÔnstalleerd is.

Wat is de screen on time?

• Creqaw
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 10-08 20:55
quote:
cocico schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 21:24:

[afbeelding]

En dan haal ik nog wel geregeld 2 dagen en soms zelfs 3...

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

1%, goed gedaan lol.

Alienware M17 | Sony Vaio E-series | Creative T20 II | Logitech Performance Mouse MX | Sony Xperia P | Lumia 1320 | Sennheiser RS170

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nou, telefoon bevalt nog best goed :) het scherm heeft wat sneller last van die micro krasjes in vergelijking met mijn defy. En hij ligt wat minder prettig in de hand, vooral als ik hem uit mijn broekzak wil halen heb ik er weinig grip op, Doordat ie zo glad is. Accu gaat makkelijk een dag mee. Tenzij ik ga gamen, dan gaat het hard. Maar mijn vriendin kon er zelfs 2 dagen mee vooruit. Heb wel een keer of 3 gehad dat het touchscreen niet meer reageert. Een restart via de knopjes is dan de enige optie.

• booh
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:33
Gisteren via PCC ook de ICS update erop gezet, even genieten van de veel mooiere interface en de soepele overgangen tussen de appscreens. Helaas lijken de homescreens iets minder soepel te bewegen, met soms een hickup. Even kijken of dat nog overgaat de komende dagen en anders maar eens terug naar fabrieksinstellingen zetten. En de accuduur is vannacht van 45 naar 5 procent gegaan, dus daar klopt ook iets niet helemaal, met GB kon ik er 2 dagen meedoen als ik geen games speelde of het scherm halve dagen aanhad. Voor de rest ontzettend tevreden, het aluminium is behoorlijk krasvast, stuk beter dan mijn oude ipod touch :p In het begin last gehad van wat kraakjes in het plastic dopje onder de telefoon, maar inmiddels geen last meer van. Het plastic moest zich blijkbaar even 'zetten'.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ICS zou juist de batterijduur verbeteren... maar soms hoor ik toch anders. Dat is mijn enige twijfel voordat ik naar ICS overga (dat, en het feit dat er geen ICS update voor mijn phone beschikbaar was).

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Het gekke is dat ik lange tijd tevreden was over de accuduur. De afgelopen week zie ik een enorme teruggang. Gedurende nacht verbruikt de telefoon soms meer dan 40 procent, zelfs in vliegtuigmodus. Ik heb nu betterbatterystats geinstalleerd, misschien geeft die een aanwijzing. Vorige week heb ik de telefoon geroot, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

M.v.g. Wouter.

• M3 SMGII
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-08 15:43
Ik vind dat de wifi ontvangst zeer slecht is van de xperia P. Als ik mijn One X en de iPhone naast leg dan heeft de P het slechtste bereik. De beide telefoons geven 4 strepen aan thuis en de P 1 of geen streepjes en de verbinding valt dan weg.

Hebben jullie ook last van slechte ontvangst?

• booh
quote:
M3 SMGII schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:09:
Ik vind dat de wifi ontvangst zeer slecht is van de xperia P. Als ik mijn One X en de iPhone naast leg dan heeft de P het slechtste bereik. De beide telefoons geven 4 strepen aan thuis en de P 1 of geen streepjes en de verbinding valt dan weg.

Hebben jullie ook last van slechte ontvangst?
Absoluut niet, ik heb mijn telefoon beter bereik dan met mijn vorige mobiel (htc legend). Je zou een fabrieksreset kunnen proberen? Ik zit hier op de 3e verdieping, met op de begane grond een kpn routertje en heb niet veel bereik, maar het valt nooit weg, wat mijn htc nogal eens overkwam.

• beeman
Mijn Xperia P heeft af en toe helemaal geen verbinding meer... Rood kruisje door het icoontje van het bereik, terwijl ik normaal bij mij thuis gewoon 4 of 5 streepjes heb... Airplane mode aan- en uitzetten helpt dan soms, een herstart helpt altijd. ;(

Dit zorgt er dus voor dat ik soms gewoon geheel onbereikbaar ben, aangezien ik ook problemen met Wifi heb als ik thuis zit... Ben nu bezig om de laatste versie van FreeXperia erop te zetten, hopelijk hou ik het daarmee uit tot ik een Nexus 4 heb...

Wat een klotetelefoon is het zeg... :(

• renio
  • Laatst online: 16:45
ik merk nu sinds enkele weken dat het batterijverbruik-gedrag erg variŽert... de ene dag kom ik makkelijk rond en verbruikt 'm 's nachts in flightmode slechts 1% batterij... de andere dag kom ik maar net toe (terwijl het gebruik niet erg anders is) en verbruikt 'm in flightmode ineens 30% batterij en loopt 'm leeg waardoor mijn wekker dan niet afgaat... argh

• beeman
Sinds gisteravond heb ik FreeXperia erop staan, een variant van CyanogenMod 9 speciaal voor Xperia devices. Tot nu toe ben ik er wel tevreden over, alleen de batterij blijft weinig bijzonders...

Hier zit dus een paar uur slaap bij waar het beeldscherm geheel uit stond...
http://i.imgur.com/El0wv.png

• Coocoocachoo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:47
quote:
renio schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:31:
ik merk nu sinds enkele weken dat het batterijverbruik-gedrag erg variŽert... de ene dag kom ik makkelijk rond en verbruikt 'm 's nachts in flightmode slechts 1% batterij... de andere dag kom ik maar net toe (terwijl het gebruik niet erg anders is) en verbruikt 'm in flightmode ineens 30% batterij en loopt 'm leeg waardoor mijn wekker dan niet afgaat... argh
Ik merk inderdaad precies hetzelfde, erg vervelend als je niet van de alarmfunctie uit kan gaan. (Vroeger ging mijn "domme" telefoon zelfs als hij uit stond en batterij zo goed als dood was gewoon aan om mij wakker te maken op het moment dat mijn alarm stond ingesteld...)

Ik wil 's nachts graag bereikbaar zijn in noodgevallen via telefoon, maar heb geen zin om wakker te liggen van whatsapp en emailtjes. Voorheen deed ik dat altijd door data uit te zetten. Sindskort gebruik ik echter thuis Wi-Fi, dus moet ik Wi-Fi en data uitzetten. Omdat twee handelingen natuurlijk vťťťl te veel voor mij is ( :+ ) dacht ik de "Extended standby mode" te gebruiken. In het weekend zorgde dat inderdaad voor het gewenste effect met een laag batterij gebruik en geen data terwijl ik slaap. Dus vanacht weer op "Extended standby mode" gezet. Om 7 uur zou mijn wekker af moeten gaan, voor mijn gevoel was het echter al 7 uur geweest, dus even voor de zekerheid checken op mijn telefoon. Toen ik het scherm aanzetten stond hij op 00:01, waarna hij na ongeveer 2 seconden op 07:01 schoot en het alarm dus aanging. Op snooze gedrukt en precies hetzelfde gebeurde. Ipv na 5 minuten gewekt te worden moest ik om 7:16 zelf het scherm aanzetten om de klok te zien verspringen en het alarm aan te krijgen...
Ik gebruik niet de standaard alarm applicatie, maar Google Play: Wekker (Alarm) Xtreme Free, maar dat zou toch geen verschil mogen maken?

Hebben anderen ook deze ervaring, of werkt bij jullie het alarm wel met "Extended standby mode"? (En zo ja, met welke alarm app?)

• Pazienza
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19-08 19:17
Waarom willen jullie uberhaupt je telefoon als wekker gebruiken? Haal zo'n ding bij de Blokker voor een 10tje en je bent klaar: http://www.blokker.nl/web...ryId=&productId=98301 ;)

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb het idee dat Googles Location services bij mij voor een groot deel de battery drain veroorzaken (ook 's nachts in airplane mode). Ga dat de komende dagen even verder testen.

M.v.g. Wouter.

• Miss_80
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:13
quote:
Coocoocachoo schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:48:
[...]
Ik wil 's nachts graag bereikbaar zijn in noodgevallen via telefoon, maar heb geen zin om wakker te liggen van whatsapp en emailtjes.
Ik heb die wens dus ook. Ik gebruik al enige tijd Handy Profiles waarin ik een night profiel heb aangemaakt in combinatie met een timer. Data synchronisatie gaat uit zodra Night profiel aangaat (in het weekend doe ik dat handmatig), beltoon gaat iets naar beneden, wifi gaat uit. Je kan je alarm beltoon gewoon aan laten staan. Om 6.00 sůchtend gaat bij mij mijn "home"profiel weer werken, wifi en data synchronisatie gaan weer aan, etc. In die stand verlies ik s'avonds ongeveer 5% van mijn batterij dus het werkt goed. Misschien ook iets voor jou.

• Davitos
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-08 22:59
Easily Fix Sony Xperia P Battery Drain Issue

http://www.xda-developers...ia-p-battery-drain-issue/

Zou aan de standaard wheather widget liggen

• Pau1p
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 29-07 17:56
Weet er iemand een oplossing om de trilstand te veranderen naar hoe het vroeger was (bijv op de Xperia X10 mini pro). Daar was het zo dat je het volume aan kon passen met de volumeknop van hard naar zacht naar trillen naar volledig stil.

Dit is zover ik weet onmogelijk bij mijn Xperia P. Alleen moeilijke instellingen met trillen altijd/nooit/bij geluid aan/bij geluid uit. Maar ik wil via mijn hardwareknop trillen kunnen togglen.

Iemand ideeŽn?

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

quote:
Pau1p schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:02:
Weet er iemand een oplossing om de trilstand te veranderen naar hoe het vroeger was (bijv op de Xperia X10 mini pro). Daar was het zo dat je het volume aan kon passen met de volumeknop van hard naar zacht naar trillen naar volledig stil.

Dit is zover ik weet onmogelijk bij mijn Xperia P. Alleen moeilijke instellingen met trillen altijd/nooit/bij geluid aan/bij geluid uit. Maar ik wil via mijn hardwareknop trillen kunnen togglen.

Iemand ideeŽn?
Welke android versie, hier in 4.0.4 werkt dat gewoon zoals jij omschrijft. hard -> zacht -> trillen -> stil

Overigens werkt dit alleen als je scherm unlocked is.

Millennium wijzigde deze reactie 19-11-2012 23:13 (4%)

Rampen bak 2004

• Pau1p
Ik heb nog GB. Wacht nog op de ICS T-mobile update.
Maar prettig om te weten dat het bij de update dus weer normaal werkt!

Nog even geduld dus.

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Ah, TMobile heeft hem nog steeds niet :) Ben blij dat ik hem unbranded heb nu :)

Rampen bak 2004

• Pau1p
Lijkt mij ook wel prettig, unbranded. T-mobile stelt me wel wat teleur. En flashen blijft een optie, maar heb geen windows pc bij de hand + heb geen haast. Alles op zijn tijd.

• booh
Bleef problemen houden met de accuduur. Na een nacht 40 procent van de batterij kwijt zijn terwijl de xps in airplane modus stond was me wat te gortig. Dus maar eens een fabriekreset gedaan, van te voren een backup gemaakt met PCC. Nu verbruikt 'ie 's nachts ongeveer 1 a 2 procent batterij in airplane-mode. Ik heb mijn instellingen wel terug gezet, maar de weather widget nog niet ingesteld. Ben benieuwd of dit inderdaad de verspiller was. Even een paar dagen gebruiken en dan kan ik daar pas een conclusie over trekken. Ik merk overigens ook dat android 4.04 stukken beter draait na de fabrieksreset dan direct na de update :-)

• Coocoocachoo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:47
quote:
Tweety1 schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:19:
[...]

Ik heb die wens dus ook. Ik gebruik al enige tijd Handy Profiles waarin ik een night profiel heb aangemaakt in combinatie met een timer. Data synchronisatie gaat uit zodra Night profiel aangaat (in het weekend doe ik dat handmatig), beltoon gaat iets naar beneden, wifi gaat uit. Je kan je alarm beltoon gewoon aan laten staan. Om 6.00 sůchtend gaat bij mij mijn "home"profiel weer werken, wifi en data synchronisatie gaan weer aan, etc. In die stand verlies ik s'avonds ongeveer 5% van mijn batterij dus het werkt goed. Misschien ook iets voor jou.
Bedankt voor de tip, ik zat al een tijdje te denken om ook zoiets te doen. Ik heb niet voor niets NFC op mijn telefoon en twee van die tags. Misschien moet ik daarvan maar gewoon eentje op mijn nachtkastje leggen zodat mijn telefoon op mijn nachtkastje altijd in de databesparende stand staat.
quote:
Pazienza schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:31:
Waarom willen jullie uberhaupt je telefoon als wekker gebruiken? Haal zo'n ding bij de Blokker voor een 10tje en je bent klaar: http://www.blokker.nl/web...ryId=&productId=98301 ;)
Omdat het leuker is om met een liedje wakker te worden dan met een klote wekker toontje; omdat ik mijn alarmtoon af wil laten wisselen (ik wordt gewekt met een random liedje uit een playlist); omdat ik niet altijd thuis slaap en dan mijn telefoon wel altijd bij me heb en een wekker niet; omdat ik de wekkerfunctie niet alleen gebruik om wakker te worden; etc...
Is dat ook niet de hele reden van een smartphone en geen dumbphone, meerdere functies in ťťn apparaat.

• ticootje
  • Laatst online: 03-12-2012
Ik heb vandaag de ICS update gekregen en geinstalleerd, nu krijg ik geen geluid bij meldingen en werkt de speaker niet, dus kan niet bellen. Ik vind via Google meer mensen met deze problemen, maar nergen hoe dit is op te lossen. Hier mensen met gelijke ervaringen en evt een oplossing?

Alvast bedankt.

EDIT: Na de update denkt de telefoon dat er een headset is aangesloten, de plug van de headset een paar keer in en uit doen lost dit op.

ticootje wijzigde deze reactie 22-11-2012 22:42 (17%)

• FreektheCreep
  • Laatst online: 21-11-2012
Heej allemaal,

Ik heb net een sony xperia p gekocht en ik ben er heel tevreden van.
Ik had bij al mijn contacten netjes een foto staan van hun facebookprofiel maar vandaag heeft een vriendin zich aangemeld op mijn gsm en nu krijg ik die foto's naast mijn contacten er niet meer terug op...

Kan iemand mij helpen? (ik heb al bijna alles geprobeerd, bij facebook zelf staat dat het mijn contacten mag synchroniseren en bij mijn contacten staat ook dat het facebookcontacten moet tonen)

• Mantis
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19-08 16:58
Hier op het werk zitten zijn we met 3 collega's die een xperia P hebben. Na de upgrade naar ICS heeft ťťn van ons ook lat van battery drain door het Android OS proces. Dit is nu toch wel een duidelijk probleem. Jammer dat de support van Sony zo crappy is.

• OfNoAvail

OfNoAvail

het bij mij weer hommeles met de Wifi verbinding. Week geleden een factory reset gedaan, toen was het over.
Nu is het al weer terug. Wanneer ik WiFi aan heb staan loopt deze op een bepaald moment vast en wordt er helemaal geen dataverbinding meer opgezet. Uit en aan zetten is de enige oplossing...

Een van de eerdere 'klagers' ook al weer last?

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:42
Ja, ik bedenk me net dat ik ook last heb gehad van een Wifi probleem. Elke keer paar seconden na verbinden viel mijn router eruit (geen internet verbinding meer, wel netwerk). Bleek te liggen aan de WPA2 beveiliging, uiteindelijk omgezet naar WPA en toen werkte het prima.

Alhoewel dit ws lag aan mijn router? :D

• Prup
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 31-07 09:37
quote:
OfNoAvail schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:30:
het bij mij weer hommeles met de Wifi verbinding. Week geleden een factory reset gedaan, toen was het over.
Nu is het al weer terug. Wanneer ik WiFi aan heb staan loopt deze op een bepaald moment vast en wordt er helemaal geen dataverbinding meer opgezet. Uit en aan zetten is de enige oplossing...

Een van de eerdere 'klagers' ook al weer last?
Ik ben een eerdere klager en ik heb ICS wel opnieuw geinstalleerd, maar geen reset gedaan. Nog altijd last :(

• OfNoAvail

OfNoAvail

Met mijn router is niets aan de hand. Het is de telefoondataverbinding die als het ware vast loopt.
Omdat het na de factory reset eerst wel goed ging denk ik dat het met een app te maken heeft, maar zoveel spannends heb ik niet geÔnstalleerd... heel maf.
Nu gebruik ik dus geen WiFi meer, dan loopt de boel ook niet vast namelijk.

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online
Ook hier zo nu en dan problemen met het niet doorgeven van data, ook al geeft het toestel aan dat er een goede verbinding is. Dit gebeurt zowel met wifi, mobiele data (2G en 3G) als de wifi hotspot-functie. 't betreft Android 4.0.4 die ik via Flashtool heb geÔnstalleerd.

Tesamen met de zwakke accu zijn dat toch echt wel de zwakke punten van wat verder naar mijn mening een toptoestel is.

We are shaping the future

• Locke_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11-08 20:54
Sinds vorige week vrijdag heb ik ook een Xperia P, als opvolger van mijn iPhone 4.
Met de update naar ICS heb ik eigenlijk nog maar 1 minpuntje. De accu is na een nacht laden met mijn gebruik nog voor 22:00 uur 's avonds leeg. Ik heb de weer widget zojuist eruit gegooid en hoop dat dat helpt, maar als ik naar het accu verbruik kijk heb ik er nog steeds een hard hoofd in.....

Ander advies dat ik gelezen heb is een factory reset geven en daarna een backup terugzetten.
Ik hoop in ieder geval dat dat dan iets helpt....

*update*

oke, alleen de weerwidget bracht geen soelaas. Ik heb gisteravond een factory reset gedaan en dit ziet er stukken beter uit. Android system gebruikt nu nog maar iets van 10% battery ipv 40%. Enige grootverbruiker die er nog in zit is het scherm zelf (59%). Als iemand hier nog een tip voor heeft hou ik me aanbevolen?

Overigens valt het mij ook op dat als ik de telefoon oplaad terwijl hij aan staat de battery meter niet hoger wordt (hij blijft bv op 13% staan). Ook gaat het rode notificatie ledje niet over naar groen als de accu vol is. Ik moet de telefoon herstarten voordat hij 100% aan geeft. Hebben meer mensen daar last van?

Locke_ wijzigde deze reactie 24-11-2012 08:34 (38%)

• Boneka
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 01-05 22:25
Een Sony medewerker zei tegen me, dat ik voor de Sony T moest gaan, want dat vond ie een veel beter toestel. Betere frontcamera en processor, maar volgens mij heeft de P verder veel betere specs. Waarom zouden jullie voor de P gaan afgezien van de accuduur?

• Alex)
  • Nu online
Ik vind het ontwerp van de P mooier dan dat van de T. De T is qua design redelijk standaard (een grote rechthoek) terwijl de P anders is vanwege de doorschijnende balk onderin. :)

• Boneka
Ik denk persoonlijk ook dat ik de P mooier vind. Voor mij hoeft het ook geen groter scherm te worden. Betere frontcamera? Tja. Grotere processor was misschien wel beter geweest of een beter accu. Maar goed je kunt niet alles hebben. Ik heb de P nog niet binnen, maar voorlopig is dat nog wel mijn doel. Wifi problemen zal denk ik niks uitmaken wat voor soort toestel. Alleen een beetje jammer van de P vind ik de speaker; slechts eentje.

• beeman
quote:
kepler schreef op donderdag 22 november 2012 @ 23:14:
Ja, ik bedenk me net dat ik ook last heb gehad van een Wifi probleem. Elke keer paar seconden na verbinden viel mijn router eruit (geen internet verbinding meer, wel netwerk). Bleek te liggen aan de WPA2 beveiliging, uiteindelijk omgezet naar WPA en toen werkte het prima.

Alhoewel dit ws lag aan mijn router? :D
Ik heb hetzelfde probleem, straks eens proberen om m'n router op WPA te zetten, hopelijk helpt dat :-)

Edit: het heeft geholpen! Bedankt voor de tip d:)b

beeman wijzigde deze reactie 25-11-2012 16:30 (4%)

• Majesty
Ik heb nog eens een test gedaan door heel de dag alleen maar Whatsapp te gebruiken en wat Photobucket om foto's te uploaden.
Bluetooth, NFC, GPS, AutoSync allemaal uit, brightness op energy saving mode - low brightness.
Een totale schermtijd van 4 uur (vergeten screenshot te maken).
Na 6,5 uur was hij dus volledig leeg.

http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Screenshot_2012-11-18-18-18-44.png
http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Screenshot_2012-11-18-18-18-34.png
http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Screenshot_2012-11-18-18-19-04.png

• El Cid
  • Niet online
Nu twijfel ik toch of ik moet upgraden naar ICS. Al die verhalen over accu's die snel leeg zijn, stemmen niet echt vrolijk.

• Boneka
Samsung Galaxy heeft er ook last van........

http://www.androidworld.n...cu-snel-leeg-ics-kpn.html

• Majesty
quote:
El Cid schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:42:
Nu twijfel ik toch of ik moet upgraden naar ICS. Al die verhalen over accu's die snel leeg zijn, stemmen niet echt vrolijk.
Dit had ik bij GB ook al hoor, er is niets veranderd voor mij.

• Locke_
quote:
Boneka schreef op zondag 25 november 2012 @ 00:52:
Een Sony medewerker zei tegen me, dat ik voor de Sony T moest gaan, want dat vond ie een veel beter toestel. Betere frontcamera en processor, maar volgens mij heeft de P verder veel betere specs. Waarom zouden jullie voor de P gaan afgezien van de accuduur?
Ik ben voor de P gegaan omdat deze gewoon erg lekker in de hand ligt, fatsoenlijke specs heeft en er niet uit ziet als een standaard telefoon. De T ziet er uit als elke andere android telefoon. Op de achterkant steekt de cameralens uit en verder is ie dun en net even te groot om lekker vast te kunnen houden.

De accuduur heb ik op mijn toestel in ieder geval opgelost en ik hoop dat deze nog wat beter wordt met de upgrade naar android 4.1 in 2013. Verder ben ik echt happy met mijn keuze.

• Locke_
quote:
Majesty schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:11:
[...]

Dit had ik bij GB ook al hoor, er is niets veranderd voor mij.
Factory reset geprobeerd?

Wat me ook opviel in ICS is dat standaard wifi ingesteld staat op always on. Wat betekend dat deze ook aan is als het scherm uit staat. Wifi op de Xperia P vreet in verhouding tot 3G erg veel accu en door deze instelling aan te passen bespaar je ook flink.

• Tweakers.mette
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19-08 08:33
Iemand interesse in een gouden Xperia P?

http://blogs.sonymobile.c...-gold-xperia-p/#more-6917

• F97
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 30-12-2013

F97

Fabian

quote:
Locke_ schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:35:
Overigens valt het mij ook op dat als ik de telefoon oplaad terwijl hij aan staat de battery meter niet hoger wordt (hij blijft bv op 13% staan). Ook gaat het rode notificatie ledje niet over naar groen als de accu vol is. Ik moet de telefoon herstarten voordat hij 100% aan geeft. Hebben meer mensen daar last van?
Ja, ik.

Een ander probleem dat ik heb, is dat hij gewoon niet lijkt op te laden soms. Het rode lampje gaat even aan en dan weer uit, en op het scherm geeft ie ook niet aan dat hij oplaadt. Ik vraag mij af of het een softwareprobleem is of dat de gsm gewoon slecht contact maakt met de oplader.

Trouwens algemeen over het opladen: ik heb ook een backup genomen van de telefoon en dan een mooie factoryreset. Aanvankelijk lijkt het niet beter te gaan (batterij plat in een dag), maar gisteren gsm even opnieuw opgestart en nu gaat ie al 20 uur mee en heb ik nog 66 procent over (zelfde gebruik als op de andere dagen). Soit, ik kan het pas beoordelen eens hij helemaal plat is, want voor de factoryreset was het soms ook zo dat hij lang leek mee te gaan, maar dan ging hij 's nachts opeens in 5 uur helemaal leeg (40% en meer in een keer weg).

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb location services nu uitstaan en dat lijkt al een hoop te helpen. Heb van de week in het buitenland gezeten en mobiele data uit gehad, ook dan hield de telefoon het prima vol (>60 procent na een hele dag).

M.v.g. Wouter.

• Boneka
Ik zat eigenlijk nog een beetje te wachten op de opvolger van de Sony P zoals ook bij de S (SL). Maar deze schijnt er niet te komen bij de P.

• Locke_
quote:
F97 schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:35:
[...]

Ja, ik.

Een ander probleem dat ik heb, is dat hij gewoon niet lijkt op te laden soms. Het rode lampje gaat even aan en dan weer uit, en op het scherm geeft ie ook niet aan dat hij oplaadt. Ik vraag mij af of het een softwareprobleem is of dat de gsm gewoon slecht contact maakt met de oplader.
wat mij opvalt is dat het probleem bij de meegeleverde lader niet optreed, maar wel als ik een andere lader gebruik. Ik heb zelf bv de Philips AS111 wekker met microUSB charger, maar hierin geeft hij continue dit probleem. Met de meegeleverde lader heb ik er vooralsnog geen last van te hebben.
quote:
Trouwens algemeen over het opladen: ik heb ook een backup genomen van de telefoon en dan een mooie factoryreset. Aanvankelijk lijkt het niet beter te gaan (batterij plat in een dag), maar gisteren gsm even opnieuw opgestart en nu gaat ie al 20 uur mee en heb ik nog 66 procent over (zelfde gebruik als op de andere dagen). Soit, ik kan het pas beoordelen eens hij helemaal plat is, want voor de factoryreset was het soms ook zo dat hij lang leek mee te gaan, maar dan ging hij 's nachts opeens in 5 uur helemaal leeg (40% en meer in een keer weg).
voordat ik een factory reset deed ging mijne ongeveer 10 uur mee en dan was ie plat. Nu gaat ie al 20+ uur mee. Nog steeds slechter dan mijn iPhone die ongeveer 36 uur mee ging met normaal gebruik, maar het wordt al beter

• Boneka
Ik lees steeds dat dit toestel een matige frontcamera heeft. Wat is jullie ervaring?

Andere minpunten uit tests zijn:

matige frontcamera
- behuizing snel vol krassen
- slechte multi-tab browsing
- stijve cameratoets
- lastig microSIM-kaartslot
slechte accuduur
- display ziet er niet natuurlijk uit
- enige gedateerde interface-elementen
- weinig geheugen voor de prijs
- lastig met inline oordopjes
- openspringende accuklep

Best wel veel minpunten als je ze op een rij zet........maar dan heb ik de pluspunten natuurlijk niet vermeld. Ben toch nieuwsgierig naar jullie meningen.

• cocico

cocico

CitroŽn DS 23 IE

quote:
Boneka schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:16:
Ik lees steeds dat dit toestel een matige frontcamera heeft. Wat is jullie ervaring?

Andere minpunten uit tests zijn:

matige frontcamera
- behuizing snel vol krassen hier nog geen last van
- slechte multi-tab browsing met google Chrome ook geen last van
- stijve cameratoets tja, een beetje een punt
- lastig microSIM-kaartslot hoeveel keer wissel jij je SIM?
slechte accuduur da's met ICS wel juist...
- display ziet er niet natuurlijk uit persoonlijke smaak; ik ben fan!
- enige gedateerde interface-elementen JB 4.1 komt in 2013
- weinig geheugen voor de prijs als je aan 12GB genoeg hebt, geen probleem.
- lastig met inline oordopjes waarom?
- openspringende accuklep er is helemaal geen accuklep?

• Alex)
  • Nu online
Ik heb een probleempje: gisteravond bleef de telefoon hangen tijdens het afspelen van een YouTube-video. Ik heb een battery pull gedaan door de toetscombinatie te gebruiken (power + volume up). De telefoon herstartte en alles leek het weer te doen. Alleen... het geluid bij muziek en notificaties blijft stil. Media en de ringtone voor inkomende gesprekken doen het wel.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd is het volume aanpassen, de telefoon opnieuw opstarten en nog een battery pull. Helaas lijkt het geen van allen te werken :(

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17-08 13:22

Joopieboy

Petrolhead

quote:
Hij vergelijkt zijn ervaring met die uit de ervaringen die jij gelezen hebt, toch netjes? :)

"Het Jooperieaanse meetstelsel" aldus prof. naaitsab

• Boneka
Nou en...........kloppen de kritieken of is het overdreven?

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

quote:
Boneka schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:14:
Nou en...........kloppen de kritieken of is het overdreven?
Jij verwacht na zo'n antwoord nog een reactie? Iemand neemt de moeite de kritiek punten te nuanceren door zijn eigen ervaringen te melden. Wat jij kennelijk wil, anders zou je hier niet posten. Vervolgens intresseert zijn ervaring je niet.

Rampen bak 2004

• Pazienza
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19-08 19:17
quote:
Millennium schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:46:
[...]

Jij verwacht na zo'n antwoord nog een reactie? Iemand neemt de moeite de kritiek punten te nuanceren door zijn eigen ervaringen te melden. Wat jij kennelijk wil, anders zou je hier niet posten. Vervolgens intresseert zijn ervaring je niet.
Idd. Erg onbehoorlijk in de richting van cocico.

Weet je wat je moet doen, Boneka? Een nokia 3310 kopen, die heeft al die minpunten niet.
Pagina: 1 ... 21 ... 34 Laatste

Populair: Gamescom 2014 Gamecontrollers Smartphones Apple Sony Microsoft Games Wetenschap Besturingssystemen Consoles

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013