Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• maarten12100
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 07-08 14:54
Ik heb een 40GB model van de Playstation 3.
Het is degene waarbij de gpu nog in het 90nm procedé was maar de cpu wel al met 65 nm werd gemaakt.
Nu vroeg ik me af welke het heetste word zodat ik weet op welke ik de zware koeler moet zetten en op welke de lichtere.
Ik neem natuurlijk aan dat de gpu meer warmte genereert omdat grotere transistoren meer energie opnemen en dus ook meer warmte afgeven.
Maar mischien zit ik ernaast en is de cpu een heethoofdje omdat deze veel vaker schakeld vanwege zijn hoge klok.

Ik heb zitten googelen maar krijg vrij weinig resulaten vooral veel total draw of draw van gpu en cpu samen.

watergekoelde mac mini Buildlog(i7 3820qm hd7850)

• maarten12100
Ik ben eruit ookal weet ik nog steeds niet welke het warmste word gaat de kleine op gpu omdat deze een groot contact opervlak heeft waardoor ik ook de vram chips op de gpu kan koelen.

Hier kan dus een slotje op.

• karstnl
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-06-2013
Er zijn genoeg reviews die een hitte meter gebruikt hebben:)

^^

• maarten12100
quote:
karstnl schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:53:
Er zijn genoeg reviews die een hitte meter gebruikt hebben:)
Dat is waar helaas word de hittemeter op de achterkant van de mounting gericht waardoor je ze niet echt kan vergelijken.
Tenslote is het airflow afhankelijk, hoe goed de koeler vast zit hoe de koelpasta erop zit en natuurlijk of de IHS zelf wel goed zit.

Het enige wat me nu nog kan gebeuren is dat ik de die crush met mijn 1,2 kg wegende koeler :+ (ik stop er wel gewoon thermische tape tussen zodat ik weet waneer ik moet stoppen met aandraaien)

Pagina: 1

Populair: Desktops Samsung Smartphones Sony Microsoft Apple Games Politiek en recht Consoles Smartwatches

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013