[WP7] Ervaringen met de Nokia Lumia 800 - Deel 2

Pagina: 1 ... 39 40 41 42 laatste

Acties:
Reacties: 8.633
Reg. datum: 03-07-2000

Ik heb een vreemd probleem. Ik ben momenteel in Zwitserland en heb mijn wifi en dataverbinding dus uitstaan (heb wel wifi op mijn laptop atm).
Als ik mijn telefoon via de datakabel aan mijn laptop hang, druppelt er opeens mail binnen op mijn telefoon en update de buienradar tile..terwijl de dataverbinding en wifi uitstaan..

Iemand enig idee hoe dit kan? Want ik wil hier natuurlijk geen data verstoken, want dat is hartstikke duur..
Reacties: 1.567
Reg. datum: 27-08-2008

quote:
Glacier schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 07:58:
Ik heb een vreemd probleem. Ik ben momenteel in Zwitserland en heb mijn wifi en dataverbinding dus uitstaan (heb wel wifi op mijn laptop atm).
Als ik mijn telefoon via de datakabel aan mijn laptop hang, druppelt er opeens mail binnen op mijn telefoon en update de buienradar tile..terwijl de dataverbinding en wifi uitstaan..

Iemand enig idee hoe dit kan? Want ik wil hier natuurlijk geen data verstoken, want dat is hartstikke duur..
Als je hem aan je laptop hangt dan deelt hij de internetverbinding van je laptop met je telefoon :).
VAIO powered
Reacties: 5.110
Reg. datum: 02-06-2001

Mijn scherm is kapot en wordt binnenkort opgehaald om gerepareerd te worden. Nu wil ik alle data verwijderen ivm privacy. Temeer nu ik geen toegang heb tot het toestel om zo e-mail accounts ed te verwijderen.

Is het mogelijk om het toestel via de computer (Zune) te resetten oid?
Reacties: 49
Reg. datum: 19-07-2011

quote:
FMS schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:31:
Mijn scherm is kapot en wordt binnenkort opgehaald om gerepareerd te worden. Nu wil ik alle data verwijderen ivm privacy. Temeer nu ik geen toegang heb tot het toestel om zo e-mail accounts ed te verwijderen.

Is het mogelijk om het toestel via de computer (Zune) te resetten oid?
Hard reset (= factory reset) dmv knoppen telefoon: langdurig volume_down & power & camera knoppen ingedrukt houden totdat de telefoon gaat vibreren. (De enige knop die je dus niet ingedrukt houdt is de volume_up knop.)

Ik dacht dat het via Zune niet mogelijk is.

Misschien via de Nokia Care suite?

hieper wijzigde deze reactie 13-03-2013 16:44 (6%)

quote:
Propane schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:26:
Als je hem aan je laptop hangt dan deelt hij de internetverbinding van je laptop met je telefoon :).
Dat is een hele opluchting :p

Ik kan internetten en whatsappen idd, maar skype werkt niet helaas..
Reacties: 704
Reg. datum: 16-10-2011

quote:
Glacier schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:54:
[...]

Dat is een hele opluchting :p

Ik kan internetten en whatsappen idd, maar skype werkt niet helaas..
skype kan via je laptop toch ;-)
Reacties: 15
Reg. datum: 17-11-2004

quote:
hieper schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:42:
[...]

Hard reset (= factory reset) dmv knoppen telefoon: langdurig volume_down & power & camera knoppen ingedrukt houden totdat de telefoon gaat vibreren. (De enige knop die je dus niet ingedrukt houdt is de volume_up knop.)

Ik dacht dat het via Zune niet mogelijk is.

Misschien via de Nokia Care suite?
En als de telefoon gaat vibreren laat de je power knop los en hou je volume down + camera nog voor ong. 5 seconden ingedrukt.
Reacties: 3.435
Reg. datum: 08-08-2005

Tot nu toe niemand hier die melding gemaakt heeft van een vandaag beschikbaar gekomen software_update voor 7.8? Zal hem zo eens aan een Zune PC hangen en bij gaan werken.

Edit: 7.10.8860.142

Edit 2: er schijnt ook nog een 2e update achteraan te komen: 7.10.8862.144 waarmee het "live tile" probleem opgelost lijkt te zijn.

Edit 3: inderdaad, bovenstaande 8862 update wordt direct daarna vanzelf al geïnstalleerd.

hardware-lover wijzigde deze reactie 15-03-2013 18:03 (57%)

.. mijn handen begrijpen mijn gedachten niet ..

Ah, dat verklaart idd al heel erg veel :)

DX
Reacties: 8.232
Reg. datum: 13-09-2006

Zijn er meer mensen waarbij de telefoon is geupdate maar de firmwareversie achterblijft? Ik heb nu Windows Phone 7.8 al een tijdje, en nu ook inclusief de laatste 2 updates, maar mijn firmware blijft op 12220 waardoor ik bijvoorbeeld geen foto's kan versturen.

edit: Opgelost. Ik heb handmatig een firmwareupdate geforceerd!

Uit de XDA thread met cabsender de package 'Nokia Lumia 800 RM-801 WP 7.8 update (Thanks to ChrisKringel)' gepakt.

Sebazzz wijzigde deze reactie 16-03-2013 09:10 (32%)

[Website en online portfolio]

Because I'm a potato
Reacties: 12.711
Reg. datum: 28-06-2006

Was er voor WP7 niet een alternatieve nu.nl app? Ik heb die officiële er nu echt afgeflikkerd, werd echt gek van die irritante pop-ups continu. Gisteren kreeg ik elke keer bij het starten iets van 15x achter elkaar een popup met een nutteloze melding. En dan nog de popups dat 'het registreren voor pushnotificaties is gelukt' en dat er 'geen internetverbinding' is (terwijl die er wel is).

De alternatieve versie kan ik echter niet vinden :(

Blog || Follow me on Twitter

Pastafari
Reacties: 23.931
Reg. datum: 11-03-2001

quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:36:
Tot nu toe niemand hier die melding gemaakt heeft van een vandaag beschikbaar gekomen software_update voor 7.8? Zal hem zo eens aan een Zune PC hangen en bij gaan werken.

Edit: 7.10.8860.142

Edit 2: er schijnt ook nog een 2e update achteraan te komen: 7.10.8862.144 waarmee het "live tile" probleem opgelost lijkt te zijn.

Edit 3: inderdaad, bovenstaande 8862 update wordt direct daarna vanzelf al geïnstalleerd.
Iemand die ook al via de niet officiele handmatige manier 7.8 had geinstalleerd (al zeker 3 maanden geleden) en nu ook deze updatemelding heeft ontvangen? Iemand die weet of je die dan gewoon kan installeren via Zune?

Ik weet niet of die update uitgaat van 7.5 als source en straks mn telefoon onbruikbaar maakt of wiped. Deze officiele updates zijn normaal zo dat ze echt een update doen zonder dataverlies namelijk.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Reacties: 380
Reg. datum: 11-12-2004

quote:
DeMoN schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 22:49:
[...]

Iemand die ook al via de niet officiele handmatige manier 7.8 had geinstalleerd (al zeker 3 maanden geleden) en nu ook deze updatemelding heeft ontvangen? Iemand die weet of je die dan gewoon kan installeren via Zune?

Ik weet niet of die update uitgaat van 7.5 als source en straks mn telefoon onbruikbaar maakt of wiped. Deze officiele updates zijn normaal zo dat ze echt een update doen zonder dataverlies namelijk.
geen probleem en zonder data verlies...
heb m zelf ook geupdate gister terwijl ik al via de onofficiele manier 7.8 r op had staan

P990

Pastafari
Reacties: 23.931
Reg. datum: 11-03-2001

quote:
tijmeng schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 22:52:
[...]

geen probleem en zonder data verlies...
heb m zelf ook geupdate gister terwijl ik al via de onofficiele manier 7.8 r op had staan
Thanks!!

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Hier komt ooit nog eens iets..
Reacties: 1.805
Reg. datum: 03-10-2002

Heb een Lumia 800 maar de Windows Phone 7.8-update wordt nog steeds niet aangeboden bij mij.. Meer mensen die ervaring?

Heb nu de flight mode truc maar toegepast maar raar vind ik het wel :/

Edit
Nu weer foutcode en update afgebroken. Zucht..

Eagle Creek wijzigde deze reactie 17-03-2013 22:16 (36%)

~ (Information) Security enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~ EC Blog ~ EC Home ~

Reacties: 40
Reg. datum: 20-12-2008

ja, ik ook. Ach.. ik heb er geen haast mee.

Ik had gister spontaan weer 2 updates... geen idee hoe dat kwam. Ik had al 7.8
Reacties: 51
Reg. datum: 08-12-2011

Hier ook nog geen 7.8.. Heb nu al zo lang gewacht dat een paar dagen/weken er ook nog wel bij kunnen..
Papa van Ruben en Amber!
Reacties: 5.647
Reg. datum: 20-10-2000

quote:
[...]

Ging hier prima. Ik zat al tijden op 7.8 via de onofficiële manier (en nog niet eens de versie die bij mijn productcode hoort ook!) en kreeg gisteren ook de updatemelding. Gewoon via Zune kunnen updaten zonder problemen :)

Denon | B&W | Cabletalk | Ixos | Oehlbach | Monster Cable | XBOX Live Gamertag: InZane NL

VETAK y0
Reacties: 29.410
Reg. datum: 07-11-2000

Ik heb een Lumia 800 van iemand overgenomen, zou simlock vrij zijn. Echter, als ik mijn simkaart erin stop dan krijg ik de melding
quote:
Deze simkaart kan alleen op specifieke netwerken worden gebruikt. Neem contact op met de klantenservice voor de blokkeringscode.
Als ik onder info van de foon kijk dan zie ik bij provider echter Norway SW VariantID 430 v.05 staan.Er staat dus geen provider, alleen een land. Wat moet ik hiermee :? :/
Reacties: 2.743
Reg. datum: 14-05-2002

Degene van wie je hem hebt overgenomen om opheldering vragen. Dit ziet er uit als een simlock.
VETAK y0

Ja daar ben ik ook mee in gesprek maar het is wel typisch dat er een land staat ipv een provider en het tóch niet werkt.
____(>^^(>0o)>____
Reacties: 29.512
Reg. datum: 27-11-2001

Norway SW is volgens mij gewoon een noorse provider, net als bv UK SW (al staat er meestal iets voor UK, SV of BT bijvoorbeeld).

Maar in principe is dat ook gewoon te unlocken, maar lijkt in iedergeval geen 100% NL simvrij variant te zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

VETAK y0

Ik kan geen naam van een Noorse provider afleiden van de afkorting.
Ja, dat mod
Reacties: 8.567
Reg. datum: 29-04-2003

Misschien een stomme vraag, maar WAAR zie je dat staan? Als ik in info kijk, dan zie ik helemaal niets dat naar mijn provider wijst.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

VETAK y0

Instellingen -> info en daar staat dan provider met iets erachter. Stomme is dat ik zonet een prepaid TMobile sim erin heb gedaan en daarbij vraagtie wél gewoon naar de pincode van de simkaart; hiervan weet ik alleen niet waar die is :') Ken die niet uit m'n hoofd. Misschien maar eens met de telefoon naar een winkel en providers proberen. Vaag hoor...

Edit: werkt niet :/

JT wijzigde deze reactie 18-03-2013 21:36 (3%)

Reacties: 496
Reg. datum: 10-07-2011

quote:
JT schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:22:
Instellingen -> info en daar staat dan provider met iets erachter. Stomme is dat ik zonet een prepaid TMobile sim erin heb gedaan en daarbij vraagtie wél gewoon naar de pincode van de simkaart; hiervan weet ik alleen niet waar die is :') Ken die niet uit m'n hoofd. Misschien maar eens met de telefoon naar een winkel en providers proberen. Vaag hoor...
Is dat een standaard code? want ik heb ook T-Mobile sim

als het hetzelfde is 1115

triesvan wijzigde deze reactie 18-03-2013 21:31 (4%)

VETAK y0

Nee, maar ik had de pincode al gevonden en na het typen daarvan krijg ik weer dezelfde melding van simkaart, netwerk bla bla :/
____(>^^(>0o)>____

Hoeveel pogingen staan er dan nog op het scherm?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Ja, dat mod

quote:
JT schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:22:

Edit: werkt niet :/
Nou, dan is de jouwe inderdaad sim-locked. De mijne is 100% simlock vrij en heeft he-le-maal niets in het info menu staan dat naar mijn provider te herleiden is.

Mijne is ook simlock vrij, staat alleen vodafone SW variant ID206 v.05 in de info. Heb overigens geen vodafone (meer)
Reacties: 7
Reg. datum: 28-10-2012

De batterij van mijn lumia is vannacht helemaal leeg gegaan. Gister kon ik hem nog gewoon opladen ook al moest ik de usb scheef in de oplader steken zodat hij geen geluid meer maakte. Maar nu als ik hem op precies dezelfde manier wil opladen doet hij niets meer. Ik heb geprobeerd aan de computer te hangen maar dit gaf ook geen resultaat. Is mijn telefoon defect of heeft iemand een slim trucje om hem aan te krijgen? De hardreset met de knoppen induwen werkt niet.

mabo11 wijzigde deze reactie 20-03-2013 09:01 (5%)

DX

Mijn Nokia Lumia 800 heeft steeds meer batterijproblemen, hij gaat vaak geen dag mee, zelfs al zit ie gewoon in mijn broekzak. Dit begint heel vervelend te worden.

Ik heb mijn telefoon gekregen via de Microsoft developer actie, bijna een jaar geleden. Weet iemand of en bij wie ik voor garantie of reparatie kan aankloppen?

Reacties: 1.821
Reg. datum: 04-05-2007

Gewoon rechtstreeks bij Nokia lijkt me.
Reacties: 56
Reg. datum: 18-05-2010

Zijn er nog mensen die last hebben van volgende bug/error

Wanneer ik iemand probeer te bellen wordt heel de telefoon zwart, en doet hij neits meer. Als je luistert dan hoor je de telefoon nog over gaan maar dat is het ook. Alles blokkeert en het enige dat je nog kan doen is de simkaart eruit halen. Ik ben nu bezig met het toestel te resetten, hopelijk werkt dit.

Iemand die weet wat ik voor de rest zou kunnen doen, of gewoon in garantie binnensteken?
Quis custodiet ipsos custodes?
Reacties: 2.234
Reg. datum: 17-05-2000

quote:
Sebazzz schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:32:
Mijn Nokia Lumia 800 heeft steeds meer batterijproblemen, hij gaat vaak geen dag mee, zelfs al zit ie gewoon in mijn broekzak. Dit begint heel vervelend te worden.

Ik heb mijn telefoon gekregen via de Microsoft developer actie, bijna een jaar geleden. Weet iemand of en bij wie ik voor garantie of reparatie kan aankloppen?
Gewoon aankloppen bij Nokia inderdaad: http://www.nokia.com/nl-nl/support/contact/

On a side note, klopt het dat het idee Nokia Care Point opgeheven is? Ik kan er nergens meer iets over vinden althans.

Subsonic fan ! | Nu met Windows Home Server

Reacties: 184
Reg. datum: 08-06-2010

quote:
Sebazzz schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:32:
Je zou in Diagnostics kunnen kijken wat de huidige Full Charge Capacity nog is, en op wat de Current (Discharging) aangeeft. Veel achtergrond taken gebruiken vaak ongemerkt stroom. Ook 3G uitzetten, als je toch alleen maar belt, helpt erorm om de accu te sparen.

Ik zie trouwens dat mijn 800 nu na een jaar gebruik nog maar 988 mAh capaciteit overheeft van de oorspronkelijke 1300 na aankoop (1450 mAh volgens de specs van Nokia, maar die waarde is te optimistisch).

Of Nokia support gaat helpen vraag ik me af; in de voorwaarden staat onder "Wat deze garantie niet dekt": "gereduceerde oplaadcapaciteit van de batterij, hetgeen een resultaat is van de natuurlijke beperkte levensduur van batterijen" :|
____(>^^(>0o)>____

Mijn accu zakte na krappe 5 maanden al terug naar maximaal een dag, nu een W1 kleine 2 weken en zit nu op 3rde dag, zelfde gebruik/locatie als de Lumia.

Maar zelfs als de W1 batterij minder gaat worden, die is gewoon vervangbaar en kan ik er weer tegenaan.

Ergens is het jammer, de knoppen-locaties vond ik erg fijn op het toestel, de zwartwaardes (zeker tov de W1) heel netjes, maar buiten de Nokia-apps mis ik mijn lumia zeker niet.

Hoe kom je in diagnostics?
Reacties: 8.549
Reg. datum: 22-11-2000

quote:
Even 'bellen' naar ##634#.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something[/b]

Reacties: 5
Reg. datum: 02-02-2013

quote:
[...]

Hier zonder data verlies. Vorige versie:
http://qatsi.ath.cx/diverse/lumia/Screen_Capture_010.jpg

Besturingssysteem is in 2 stappen 7.10.8862.144 geworden, firmware is hetzelfde gebleven...
Reacties: 1.135
Reg. datum: 20-06-2008

Mijn lumia heeft de val op een betonnenvloer tijdens een feestje niet overleefd. Zit een dikke barst in het scherm. Dus binnenkort maar even een nieuw scherm bestellen, want laten maken is de prijs niet meer waard.
Reacties: 3.496
Reg. datum: 04-06-2001

quote:
richhanz schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:42:
[...]

Hier zonder data verlies. Vorige versie:
[afbeelding]

Besturingssysteem is in 2 stappen 7.10.8862.144 geworden, firmware is hetzelfde gebleven...
Is bij mij ook gewoon via Zune gelukt. Dat 7.8 net op NaviFirm stond heb ik hem via die weg geupgrade, en nu gewoon via Zune naar .144 geupdate.

Hail to the king baby!

Gek word ik er van!
Reacties: 301
Reg. datum: 21-10-2003

Vanochtend merkte ik dat de hoofdtelefoon niet goed meer in mijn lumia ging. Na wat gepor met een paperclip in het gaatje kwamer er een paar flinke stofflokken uit. Waarschijnlijk zijn deze in de broekzak er in gekomen. Misschien een tip voor gebruikers om dit ook af en toe eens te checken.
0'Life`enVyy
Reacties: 958
Reg. datum: 21-04-2009

Heb de lumia 800 nu bijna een jaartje, en sinds een week heb ik irritante probleempjes.

Als eerst, dat de 7.8 update nog steeds niet uit is (ik krijg iig geen notificatie)
Ten 2e, dat mijn telefoon tegenwoordig vast loopt na een tijdje muziek luisteren. Van t ene op t andere moment geen muziek meer, scherm blijft aan (als ie al aan stond) of zwart (als ie uit stond), niets reageerd meer, en na een minuutje of 2 gaat ie automatisch rebooten ..
Erg irritant :( ,ik gebruik de originele dopjes, verder zit er een barst van onder naar boven in t scherm, maargoed dieheb ik al een maandje of 6-7 en nooit ergens last van gehad ..

De batterijduur is de laatste tijd ook extreem brak, een uurtje of 2 intensief whappen en hij's alweer op critical niveau ..
Word sowieso al niet goed van whapp, elke keer "resuming (3-4 sec) of opnieuw opstarten van whapp (8-10 sec), is dit via een hackje oid te veranderen? dat het net als bij de meeste android telefoons insta verder gaat?

Quit while you're ahead! That's how I troll! Gaming doesn't make you violent, lagg does!

Reacties: 49
Reg. datum: 19-07-2011

quote:
Zen!th schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:41:
[probleem1: WP 7.8]
[probleem2: vastlopers met Music]
[probleem3: gebruiksgemak Whatsapp icm batterij]
Mbt probleem 1: check het topic over WP 7.8 om geforceerd te updaten. NB: hierna kun je niet meer eenvoudig downgraden van WP7.8 naar WP7.5. Dus weet waar je aan begint.

Mbt probleem2: Soms loopt WP7.x vast. Een soft-reset (onderste volumeknop + aan/uitknop gezamenlijk 10 seconden ingedrukt houden) verhelpt dit. Overigens, Android-toestellen lopen gemiddeld vaker vast.

Mbt probleem3: tja Whatsapp heeft altijd al een mindere gebruikservaring op WP tov bepaalde Android telefoons. Als je batterij de laatste tijd veel sneller leeg is tov vroeger kun je contact opnemen met Nokia Care voor een vervangend exemplaar. Ik weet niet of dit binnen de garantie valt.

hieper wijzigde deze reactie 29-03-2013 12:00 (4%)

Reacties: 649
Reg. datum: 12-01-2008

quote:
hieper schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:56:
[...]

Mbt probleem3: tja Whatsapp heeft altijd al een mindere gebruikservaring op WP tov bepaalde Android telefoons. Als je batterij de laatste tijd veel sneller leeg is tov vroeger kun je contact opnemen met Nokia Care voor een vervangend exemplaar. Ik weet niet of dit binnen de garantie valt.
Op de batterij zit maar een half jaar garantie. Mijn Lumia 800 wilde, na een jaar matig gebruik, helemaal niet meer aan. Opgestuurd naar Nokia Care en daar hebben ze er een nieuwe batterij ingezet. Kosten: 48 euro. Was het me waard. Maar volgende keer zet ik er zelf een andere in.
Reacties: 2.467
Reg. datum: 09-02-2004

quote:
Jefrim schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:54:
Mijn lumia heeft de val op een betonnenvloer tijdens een feestje niet overleefd. Zit een dikke barst in het scherm. Dus binnenkort maar even een nieuw scherm bestellen, want laten maken is de prijs niet meer waard.
Mijn Lumia had al op dag 2 een dikke vette barst. Mijn 3GS had ik tig keer laten vallen van mijn fiets, trap, tafel, handen en noem maar op maar werkt nog steeds prima. Mijn Lumia is één keer gevallen tijdens het fietsen en BAM. Barst in het scherm. Heeft mij 165 euro gekost om het scherm bij een Nokia Care te laten maken.
Reacties: 4.829
Reg. datum: 03-06-2000

Ik heb een optie op mijn Lumia 800 die ik nog niet op andere Lumia's gezien heb.

Als ik in Internet Explorer een zoekterm tik in de URL balk en enter doe, dan zoekt hij in Google.
In de instellingen van IE kan ik ook kiezen voor Bing of Google als search provider.

Ik ben wat huiverig om de laatste kleine update te installeren, omdat ik deze functie niet kwijt wil.
Hebben jullie deze functie ook?

Zo staat hij bij mij(in het nederlands):
http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2011/09/image308.png
Kijkt en Luistert
Reacties: 864
Reg. datum: 04-04-2007

Die mogelijkheid heb ik niet en heb ik ook nog niet eerder gezien. Custom rom?

Z-machine OriginID: JaccoW

Reacties: 75
Reg. datum: 10-01-2011

Hello allemaal,

ik heb een vraagje, het geluid van mijn Lumia 800 is er opeens mee opgehouden. Als ik typ hoor ik geen toetsbordgeluid, bij het ontgrendelen en vergrendelen niet. Ook binnenkomende mail, sms, telefoontjes blijft stil.
Filmpjes op youtube en muziek blijft stil.

Net naar mijn voicemail gebeld en op de luidspreker gezet dat werkt wel.

Heeft iemand een idee wat dit is en hoe en of dit te verhelpen is?

quote:
magnifor schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:49:
[...]

Mijn Lumia had al op dag 2 een dikke vette barst. Mijn 3GS had ik tig keer laten vallen van mijn fiets, trap, tafel, handen en noem maar op maar werkt nog steeds prima. Mijn Lumia is één keer gevallen tijdens het fietsen en BAM. Barst in het scherm. Heeft mij 165 euro gekost om het scherm bij een Nokia Care te laten maken.
Ik heb mijn 3GS twee keer laten vallen. Een keer vanaf ongeveer 50 cm hoog, maar wel op een tegelvloer. Beide keren het scherm aan diggelen en de nodige reparatiekosten. Mijn dochter heeft de 3GS van me overgenomen en die heeft hem al tig keer zonder gevolgen laten vallen. Conclusie: het hangt er heel erg van af hoe het toestel terecht komt. Volgens mij maakt het dan niet uit of het een Lumia 800 of een iPhone is. Misschien dat het gezien de nieuwprijs bij de iPhone alleen harder aankomt. ;)

quote:
Devian schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:26:
Ik heb een optie op mijn Lumia 800 die ik nog niet op andere Lumia's gezien heb.

Als ik in Internet Explorer een zoekterm tik in de URL balk en enter doe, dan zoekt hij in Google.
In de instellingen van IE kan ik ook kiezen voor Bing of Google als search provider.

Ik ben wat huiverig om de laatste kleine update te installeren, omdat ik deze functie niet kwijt wil.
Ik kon het plaatje niet zien, maar dit is toch gewoon onderdeel van de update naar 7.8?
i'm a lama again !
Reacties: 1.901
Reg. datum: 07-06-2000

quote:
Jefrim schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:54:
Scherm vervangen is echt peanuts, je moet overigens wel de proximity sensor overzetten van het eerste scherm. Check ook Youtube even, er staat een uitgebreide disassembly op.

-- Altijd blijven prutsen --

quote:
coenox schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:50:
[...]

Ik kon het plaatje niet zien, maar dit is toch gewoon onderdeel van de update naar 7.8?
Heb die optie ook gewoon.
Ik zoek nu met google. Het enige verrvelende is dat ik IE op desktopversie heb staan maar op een of andere manier heeft google daar lak aan.

Gezocht!
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something[/b]

quote:
coenox schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:44:
[...]

Ik heb mijn 3GS twee keer laten vallen. Een keer vanaf ongeveer 50 cm hoog, maar wel op een tegelvloer. Beide keren het scherm aan diggelen en de nodige reparatiekosten. Mijn dochter heeft de 3GS van me overgenomen en die heeft hem al tig keer zonder gevolgen laten vallen. Conclusie: het hangt er heel erg van af hoe het toestel terecht komt. Volgens mij maakt het dan niet uit of het een Lumia 800 of een iPhone is. Misschien dat het gezien de nieuwprijs bij de iPhone alleen harder aankomt. ;)
Ik breng het daarom niet als een feit. Wellicht heb ik gewoon geluk gehad of heb ik simpelweg een stevig exemplaar. Echter mijn ervaring is dat de 3GS steviger is dan de Lumia 800. Sterker nog, had een weddenschap verloren en daarom moest mijn 3GS aantal seconden onder water (ik had mijn Lumia toen, kon mij het schelen of mijn 3GS kapot zou gaan). Niet kapot te krijgen dat ding.
Gek word ik er van!

Als je tig keer je telefoon laat vallen zal je misschien sowieso eens wat voorzichtiger met jes pullen moeten om gaat ;).
Mijn Lumia 800 is nu 2 keer gevallen de beide keren zonder schade op een heel klein dutsje naast de koptelefoonaansluiting na.

quote:
Telfordia schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:14:
Als je tig keer je telefoon laat vallen zal je misschien sowieso eens wat voorzichtiger met jes pullen moeten om gaat ;).
Mijn Lumia 800 is nu 2 keer gevallen de beide keren zonder schade op een heel klein dutsje naast de koptelefoonaansluiting na.
Ik zie telefoons als wegwerp producten, producten die je 1 a 2 jaar gebruikt en dan vervangt door een nieuwe. Ik wil gewoon genieten van een nieuw toestel en niet als een paranoid dat ding krasvrij proberen te houden. Een telefoon moet gewoon tegen een val kunnen aangezien het mobiel is en vroeg of laat klappen krijgt te verduren.

Ik geef toe dat ik misschien iets voorzichtiger kan omgaan met mijn spullen maar het is niet dat ik ze bewust laat vallen. Dat je toestel uit je zak valt, uit je handen gelipt, valt tijdens het fietsen, in de trein van het tafeltje afdondert omdat je oplaadkabel ergens blijft haken zijn dingen die gewoon gebeuren en in mijn ogen moet een toestel daar tegen kunnen.
Ja, dat mod

quote:
coenox schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:50:
[...]

Niet van wp7.8. Mijn Lumia heeft die optie niet met WP7.8. Lijkt een firmware dingetje

quote:
Devian schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:26:

Yep:

http://qatsi.ath.cx/diverse/lumia/wp_ie_zoek.jpg
Kijkt en Luistert
Reacties: 864
Reg. datum: 04-04-2007

Ik mis dat kopje. Jammer maar helaas. Zou ik wel handig vinden.

Z-machine OriginID: JaccoW

VETAK y0

Weet iemand waar ik de originele custom NL firmware kan vinden? Ik heb deze van iemand anders en er is een verkeerde firmware op geflasht. Ik kan bij Nokia de juiste originele firmware niet vinden; data package manager kan de firmware niet downloaden. Google bied ook geen uitkomst.

Lukt dat ook niet met de oplossing die vanaf hier besproken wordt? Bij mij ging dat prima.

pclinde in "[WP7] Ervaringen met de Nokia Lumia 800 - Deel 2"

VETAK y0

Dat zal ik eens proberen...zodra de drivers het doen :X Net Zune geinstalleerd en die vind mijn foon niet eens...en dat terwijl ik de drivers nog een keer handmatig heb geinstalleerd.... *zucht* wordt er niet goed van. Ben er al 2,5 uur mee bezig ;( Telefoon lijkt ook direct te disconnecten zodra ik hem aansluit. Je hoort direct dat toontje dat de foon is aangesloten en nog geen seconde nog een keer. Dan zie ik in Windows de status "apparaat losgekoppeld"...

JT wijzigde deze reactie 03-04-2013 22:36 (29%)

quote:
FoggyFreek schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:53:
[...]

Scherm vervangen is echt peanuts, je moet overigens wel de proximity sensor overzetten van het eerste scherm. Check ook Youtube even, er staat een uitgebreide disassembly op.
Klopt, heb er al een aantal gezien. Een een maat van mij het scherm ook al een keer vervangen. Dus het komt wel goed. Begin zelfs al aan de barst in mijn scherm gewend te raken.

quote:
JT schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:34:
Dat zal ik eens proberen...zodra de drivers het doen :X Net Zune geinstalleerd en die vind mijn foon niet eens...en dat terwijl ik de drivers nog een keer handmatig heb geinstalleerd.... *zucht* wordt er niet goed van. Ben er al 2,5 uur mee bezig ;( Telefoon lijkt ook direct te disconnecten zodra ik hem aansluit. Je hoort direct dat toontje dat de foon is aangesloten en nog geen seconde nog een keer. Dan zie ik in Windows de status "apparaat losgekoppeld"...
Al een andere kabel geprobeerd ?

quote:
F_demon schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:21:
Hmm, die heb ik ook niet..ik heb alles qua zoekmachines uitgezet omdat het alleen maar Bing is..en ik dat geen fijne zoekmachine vind.
Ik ben echt benieuwd waar dat aan ligt. Net alsof ik een update gemist heb ofzo..ik draai wel gewoon 7.8. Bij de update naar 7.8 kreeg ik 3 updates en onlangs kreeg ik een update voor de live tiles (die het overigens al goed deden bij mij).
Volgens Zune is mijn telefoon up to date en is de software versie 7.10 (8862).
Reacties: 51
Reg. datum: 08-12-2011

Nog steeds geen 7.8... Begint nu wel erg lang te duren!
Hoe zit het met anderen hier? Ook nog geen 7.8?

quote:
Sonny7 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:52:
geforceerde update.. als 2 maanden geleden ofzo

quote:
Installatie - toestel is als nieuw - met Nokia Care Suite op simlockvrij toestel sinds 21 januari; berichtje op Facebook erover: http://www.facebook.com/p...;theater&notif_t=like
quote:
Toestel kwam daarna zelf met update eroverheen. Het lijkt erop dat het toestel zuiniger met de batterij omgaat sinds de laatste update.
Papa van Ruben en Amber!

quote:
Al een paar maanden geleden de update gedaan via Nokia Care Suite en er inmiddels alweer een nieuwe update via Zune overheen gehad.

Denon | B&W | Cabletalk | Ixos | Oehlbach | Monster Cable | XBOX Live Gamertag: InZane NL

Reacties: 10.069
Reg. datum: 24-03-2000

Hier ook nog geen 7.8 update op de 800 van mijn vriendin.. Het stomme is op laptops met wifi is die update zo lastig te forceren omdat je geen kabel kan trekken.. Of iemand nog tips?

maratropa wijzigde deze reactie 10-04-2013 09:59 (5%)

quote:
maratropa schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:58:
Hier ook nog geen 7.8 update op de 800 van mijn vriendin.. Het stomme is op laptops met wifi is die update zo lastig te forceren omdat je geen kabel kan trekken.. Of iemand nog tips?
Ik heb het ook met wifi gedaan. Ging best simpel. Gewoon de wifi adapter disablen tijdens dat hij zoekt naar updates..
Ik had 2 van de 3 updates in 1 keer :)
Lomax
Reacties: 6.684
Reg. datum: 15-06-1999

Ik heb op een laptop een knopje om wifi uit te zetten ;)
Maar duurde evengoed nog wel even, ik deed het meestal te snel :+

Ik heb trouwens een batch-filetje langs zien komen om de verbinding te verbreken.
Opzich best simpel met iets in de trant van:

@ECHO OFF
ipconfig /release
pause
ipconfig /renew

in een cmd prompt.

ah, hier staat het
Sebazzz in "[WP7] Ervaringen met de Nokia Lumia 800 - Deel 2"

hjs wijzigde deze reactie 10-04-2013 14:07 (14%)

shop en steun de NCFS - specs

Reacties: 158
Reg. datum: 13-11-2009

Ik wacht wel tot ik de 7.8 aankondiging op m'n telefoon krijg. Maar ik blijf het idioot vinden dat er drie maanden nodig zijn - als het niet meer wordt - om een update uit te rollen die al bijna een jaar geleden is aangekondigd (juni 2012 was het, meen ik). Ik zie mezelf nog eerder met een telefoon met WP 8.5 rondlopen voor ik eindelijk 7.8 op mijn lumia heb.

Is het niet zo dat als je provider de update tegenhoudt, je hem nooit officieel krijgt?
Persoonlijk zou ik via het truucje gewoon de update forceren, zeker omdat het zo makkelijk is.
Lomax

Die Meneer Hoekstra van microsoft heeft vanmorgen de update gekregen voor de L800 van zijn vrouw zegt hij net op twitter ;)
Blijkbaar zijn ze dus nog wel bezig met de uitrol. (7.10.8858.136 & 7.10.8862.144)

Reacties: 158
Reg. datum: 13-11-2009

Ik kreeg vanochtend ook eindelijk de melding dat er een update beschikbaar is. Ik ga Nokia lekker twee maanden laten wachten voor ik hem installeer. Een koekje van eigen deeg, dat zal ze leren :P !
Only visiting this planet
Reacties: 207
Reg. datum: 16-04-2003

Probleempje; Wanneer de L800 net is aangezet kan ik mail ophalen en verzenden (via WiFi, dataverbinding staat uit). Maar na enige tijd werkt mail syncen niet meer (blijft poging doen om te syncen), maar na uitschakelen en weer aanzetten van L800 werkt het weer. Zou kunnen dat het na standby stand komt. Ik heb wat gegoogled en het forum doorzocht op relevante woorden. Uitkomst was interessant, maar sloeg niet op mijn probleem.

CyberJoe wijzigde deze reactie 11-04-2013 22:49 (3%)

Ja ik heb ook een computer.

VAIO powered
Reacties: 5.110
Reg. datum: 02-06-2001

quote:
F_demon schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:21:
Bij mij ontbrak die functie ook. Later kreeg ik een nieuw toestel en daar op heb ik die functie ineens wel. Telkens met de zelfde versie OS. :S

Is zeker handig.
Reacties: 3.496
Reg. datum: 04-06-2001

quote:
CyberJoe schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:49:
Probleempje; Wanneer de L800 net is aangezet kan ik mail ophalen en verzenden (via WiFi, dataverbinding staat uit). Maar na enige tijd werkt mail syncen niet meer (blijft poging doen om te syncen), maar na uitschakelen en weer aanzetten van L800 werkt het weer. Zou kunnen dat het na standby stand komt. Ik heb wat gegoogled en het forum doorzocht op relevante woorden. Uitkomst was interessant, maar sloeg niet op mijn probleem.
Wat voor mail account, exchange/pop/gmail/iets anders?

Hail to the king baby!

Only visiting this planet
Reg. datum: 16-04-2003

quote:
urk_forever schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:43:
[...]

Wat voor mail account, exchange/pop/gmail/iets anders?
POP

Ja ik heb ook een computer.

Reacties: 748
Reg. datum: 18-01-2004

quote:
Vistajevski schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:07:
Ik kreeg vanochtend ook eindelijk de melding dat er een update beschikbaar is. Ik ga Nokia lekker twee maanden laten wachten voor ik hem installeer. Een koekje van eigen deeg, dat zal ze leren :P !
Ik moest lachen :D

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Reacties: 12
Reg. datum: 17-02-2013

Na bijna een jaar nog steeds hartstikke tevreden over dit toestel. Op het feit na dat ik Windows Phone 7.8 nog niet heb(heb zondag en woensdag wel 2 updates gehad dus ik denk dat ik dit weekend eindelijk 7.8 kan gaan installeren) helemaal niets te klagen over deze telefoon. Nog steeds zeer mooie telefoon, superstrak design, software loopt als een zonnetje met nog geen enkele vastloper in bijna een jaar tijd. Snelheid van de telefoon is goed, internetbrowser laad razendsnel(ook grote websites als pdashop.nl) de interface is mooi, origineel en leuk ontworpen en als je de telefoon oppakt heb ik nog steeds het gevoel echt iets waardevols vast te hebben.

5-2014 mag ik verlengen en ik ben er bijna zeker van dat dat weer een Lumia gaat worden
Reg. datum: 02-03-2010

Zojuist ook eindelijk de updates gekregen. Het heeft even geduurd inderdaad, maar we zijn er... ;-)
Reg. datum: 17-02-2013

Pff wat ik gisteravond toch weer heb meegemaakt: gisteravond om 23:45 de laatste update binnen gehaald nadat de telefoon deze aangaf. De update was zo goed als klaar, krijg ik ineens een foutmelding op Zune. Zune gaf aan dat de update niet verwerkt is en dat ik de telefoon moet ontkoppelen om het nog een keer te proberen. Ik ontkoppel de telefoon van m'n pc en vervolgens blijft t scherm hangen op de afbeelding dat de lumia aan de pc hangt(terwijl dit niet was) harde reset ging niet, aan en uitzetten ging niet! De lumia maar heel de nacht aan de lader gehangen, geen oog dicht gedaan omdat ik bang was hem op te sturen en hem 4 weken kwijt ben, vannacht nog paar keer uit bed geweest om te kijken of ie al reageert. Kom ik zojuist beneden: geeft de telefoon ineens pincode aan. Na de pincode ingevoerd te hebben kreeg ik een melding dat de update geslaagd is, god dank!!
1337 Bhagwag
Reg. datum: 13-02-2001

De Lumia 800 geeft aan dat de headset verbonden is terwijl deze niet verbonden is, hierdoor heb ik ook geen geluid meer. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Before me there were many, after me there will be none

Gek word ik er van!

Ik heb een keer gehad dat er een grote pluk stof in de aansluiting van de koptelefoon zat. Zit er bij jou niet is in de aansluiting waardoor hij denkt dat er een koptelefoon aangesloten is?
Ja, dat mod

quote:
Jay-K schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:04:
De Lumia 800 geeft aan dat de headset verbonden is terwijl deze niet verbonden is, hierdoor heb ik ook geen geluid meer. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Paar keer de headset er in en er uit? Het toestel opnieuw opstarten?

Werkt dat allemaal niet, probeer het morgen nog eens. Doet ie het nog steeds, dan wordt het tijd om hem op te sturen.

Reacties: 10
Reg. datum: 02-11-2012

Ligt het nou aan mij of gaat de tijd om de Lumia te snel? Iedere 2-3 kan ik de klok weer bijstellen omdat ie ineens weer 2 minuten voorloopt...
Hej
Reacties: 7.849
Reg. datum: 21-10-2001

quote:
Zhero10 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:13:
Ligt het nou aan mij of gaat de tijd om de Lumia te snel? Iedere 2-3 kan ik de klok weer bijstellen omdat ie ineens weer 2 minuten voorloopt...
Yes, hier ook. Maar ik gok iets van 1 minuut per week voorlopen.
Reacties: 222
Reg. datum: 27-11-2009

quote:
Ja, bij mij ook. Automatische tijd inschakelen of handmatig zetten heeft geen zin. Tijd blijft fout lopen.. |:(
Papa van Ruben en Amber!

quote:
Zelfde verhaal hier.. Klok blijft een drama op de 800.

DX

Sterker nog, de tijd op de laatste mobieltjes die ik heb gehad gaat allemaal fout. Of het nou op de Samsung I8510 of Motorola Milestone was: beide smartphones maakten er een potje van, want zelfs met automatische tijdinstelling liep de tijd nooit goed.

Lomax

Hier loopt hij ook altijd een paar minuten voor (niet automatisch). Af en toe met RealTime even de tijd checken en weer gelijk zetten. Gelukkig loopt hij altijd wat voor ivm het halen van de trein :+

Die klok is inderdaad super irritant, volgens mij komt er ongeveer 20 seconde bij. Op een gegeven moment liep mijn telefoon 14 minuten voor. Vind het ook jammer dat Nokia deze bug niet fixt. En het probleem ligt volgens mij aan dat je provider niet NITZ ondersteunt.

quote:
Jefrim schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:28:
Die klok is inderdaad super irritant, volgens mij komt er ongeveer 20 seconde bij. Op een gegeven moment liep mijn telefoon 14 minuten voor. Vind het ook jammer dat Nokia deze bug niet fixt. En het probleem ligt volgens mij aan dat je provider niet NITZ ondersteunt.
Ze kunnen het heel simpel oplossen door de tijd te synchroniseren met een ntp server.

NITZ wordt alleen ondersteund door vodafone als ik me niet vergis?

Gezocht!
Router

*zucht*
Reacties: 28.530
Reg. datum: 05-06-2001

quote:
Sebazzz schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:50:
Sterker nog, de tijd op de laatste mobieltjes die ik heb gehad gaat allemaal fout. Of het nou op de Samsung I8510 of Motorola Milestone was: beide smartphones maakten er een potje van, want zelfs met automatische tijdinstelling liep de tijd nooit goed.
Mijn 800 heeft hier ook last van inderdaad.. echt te gaar.. Inmiddels loopt ie ook weer 7 minuten voor.

Met de iPhone's die ik gehad heb (3GS, 4 en 5 nu) heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Bosmonster wijzigde deze reactie 15-05-2013 17:27 (40%)

Difficult takes a day. Impossible takes a week. [Diablo 3 profiles: Battle.net / Diabloprogress]

Pagina: 1 ... 39 40 41 42 laatste

© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies

Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True

Website van het jaar 2012