Hoofdcategorieën
Device Settings
Topicacties

Samknows: Europees project om bandbreedte te meten

Pagina: 1 2 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 08 april 2009

quote:
Vorlon schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:13:
[...]

Haha, datzelfde mailtje heb ik gistermorgen gestuurd. Ik kreeg vanmorgen een reply dat dat geen probleem was en ze me verzochten om mijn adresgegevens even te sturen. Ik had niet in de gaten dat die whitebox tussen mijn router en het netwerk moest. Dan is het wel handig dat de whitebox ook gigabit is.

Het enige waar ik niks aan kan doen is mijn geplande iTV. Dat heeft voorrang over normaal internet verkeer en als die iptv box actief is heb ik effectief een lagere internet snelheid.
Naar welk mail adres heb jij het gestuurd? Ik heb al 5 dagen geleden gemaild en nog niets gehoord. Of heb jij het via het formulier op de website gedaan.

Reg. datum: 04 oktober 2004

quote:
Gangster93 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:37:
Wat zijn de resultaten die jullie te zien krijgen?
Mijn resultaten zijn niet echt best, ik heb een 120Mbit verbinding van Ziggo maar het hoogste wat ik tot nu in een test heb gehaald is 85Mbit. Als ik een test uitvoer op de speedtest sites van Ziggo, UPC en Reggefiber haal ik wel normale snelheden dus geen idee wat er aan de hand is.

http://i44.tinypic.com/jil2yq.jpg
http://i44.tinypic.com/156qt6x.jpg

Reg. datum: 05 september 2001

Bij mij gaat het wel vrij redelijk. Momenteel heb ik vanwege problemen de whitebox feitelijk aangesloten als een gewone client ipv een infrastructure node. Het verkeer wat er verder nog plaatsvindt van en naar mijn netwerk (ca. 10TB per maand in totaal) wordt dus niet in acht genomen. Het is een 100/100 FttB/EttH-verbinding.

http://vandenborne.net/img/sam.png

HarmoniousVibe wijzigde dit bericht 22-02-2012 23:01 (15%)
Reden: pleonasme

Reg. datum: 27 augustus 1999

quote:
Kalua schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:06:
[...]

Naar welk mail adres heb jij het gestuurd? Ik heb al 5 dagen geleden gemaild en nog niets gehoord. Of heb jij het via het formulier op de website gedaan.
Ik had het via team@samknows.com gedaan, maar die is bij hun geforward naar community@samknows.com. Ik heb overgens nog geen bevestiging gekregen dat er daadwerkelijk een nieuwe box is opgestuurd noch antwoord op de vraag wat ik dan met mijn huidige box moet doen.

[update]
Ik heb net een reply gekregen. Met mijn 100mbit box mag ik iemand anders blij maken. >> "It will be great if you can pass it to friends or a family member this will help SamKnows gather more data to the on EU study." ;)

En mijn gigabit unit gaat opgestuurd worden alleen kan dat nog wel even duren aangezien daar blijkbaar heel veel vraag naar is. Ze houden me op de hoogte. :)
[/update]

Vorlon wijzigde dit bericht 23-02-2012 12:01 (27%)
Reden: Reply van Samknows toegevoegd.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Deze ochtend aangemeld. Wachten wachten wachten. Zojuist een mailtje dat ik geselecteerd was en mijn adres ingevuld. 14 - 21 dagen heb ik hem binnen. Even afwachten :). Benieuwd welke router ik krijg :D.

[Canon EOS 450D] [EFS18-55IS] [EF 70-300mm DO IS USM] [Foto's]

Reg. datum: 05 december 2009

Vandaag ook me mailtje gekregen waarin gevraagd word om meer informatie.
We wachten af.

*le post-->

quote:
summetje schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:05:
Vandaag ook me mailtje gekregen waarin gevraagd word om meer informatie.
We wachten af.
die heb ik een paar dagen geleden ook gehad. Nog niets van weer gehoord maar 't zal vast wel goed komen. Ze zeiden iig dat ik wel bij de gene zat waar ze interesse in hadden :P

Ook heb ik een week geleden gemailt dat ik ipv 100mbit de 1gbit versie nodig heb. Hier echter niets van gehoord.

Dafuq i just read?

quote:
hostler schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:15:
[...]
Ook heb ik een week geleden gemailt dat ik ipv 100mbit de 1gbit versie nodig heb. Hier echter niets van gehoord.
Geen idee als bij het formulier de optie er toen al was. Maar ik kon kiezen wat voor thuisnetwerk ik had 100Mbit op 1000Mbit.

[Canon EOS 450D] [EFS18-55IS] [EF 70-300mm DO IS USM] [Foto's]

Reg. datum: 28 mei 2009

Op dit moment blijft het SYS lampje op de sam knows continu knipperen.
Heeft iemand dit wel is gehad? het QSS lampje gaat ook niet aan.

Stroomloos gemaakt maar dit mocht niet baten.

*le post-->

quote:
vandeMeulenhof schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:21:
[...]

Geen idee als bij het formulier de optie er toen al was. Maar ik kon kiezen wat voor thuisnetwerk ik had 100Mbit op 1000Mbit.
had ik ook maar die had ik perongeluk op 10mbit gezet.

Dafuq i just read?

Reg. datum: 04 november 2001

Ik ben toch niet zo tevreden over de switch:

mijn opstelling:
router-TP-switch-Pc1
|-> server

en dit zijn mijn smokeping waarde naar de router toe vanaf mijn server:
http://i40.tinypic.com/dwjn9.jpg

en 3 keer raden wanneer ik de TP eruit heb getrokken...

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

*le post-->

Begin van dinsdag? :+

iig, ik hoor helemaal niets meer van Samknows... Had me aangemeld, kreeg 2 dagen daarop een mail dat ik interessant ben voor hun, wederom ingevuld en nu hoor ik niets meer... :(

edit: dat was 18-02-2012

hostler wijzigde dit bericht 29-02-2012 13:10 (8%)

Dafuq i just read?

Reg. datum: 04 oktober 2004

quote:
hostler schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:09:
Begin van dinsdag? :+

iig, ik hoor helemaal niets meer van Samknows... Had me aangemeld, kreeg 2 dagen daarop een mail dat ik interessant ben voor hun, wederom ingevuld en nu hoor ik niets meer... :(

edit: dat was 18-02-2012
Je hebt best kans dat je dan dit weekend nog een mailtje ontvangt. Zat bij mij in ieder geval ook twee weken tussen, ontving mijn eerste mailtje van hun op zondag 22-01-12 en het tweede op zaterdag 04-02-12. Uiteindelijk de whitebox ontvangen op donderdag 16-02-12.

Reg. datum: 05 september 2001

Kan lang duren inderdaad:

Mail 1 (Broadband Performance Monitoring - Next Steps): nov 2011
Mail 2 (Welcome to the SamKnows community!): jan 2012
Mail 3 (Your Whitebox is now connected!): feb 2012

Elke keer zo ongeveer halverwege de maand, dus stappen van 2 resp. 1 hele maand. Geduld is een schone zaak.

HarmoniousVibe wijzigde dit bericht 29-02-2012 14:14 (14%)

Pagina: 1 2 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011