Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Xyphoid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:21
quote:
yorroy schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:11:
[...]

Ik kan me herinneren dat bij mij video-ts mappen het ook niet altijd lekker deden, ik maakte er destijds gewoon een iso van en de problemen waren verholpen, zou je eens kunnen proberen.

Je kan ook even proberen als je de boel op een USB stick zet, kun je in ieder geval uitsluiten dat het niet aan je verbinding ligt.
oh ja, goed idee. Thanks! Beter dan helemaal een kabel neer gaan leggen 8)7

Casio SF-5580 (128 KB) > Casio SF-5980 (512 KB ) > Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5

• roviaro
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15:27
quote:
Dikkiedikdik schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:15:
[...]

Het klinkt alsof het wel moet werken als je alleen DD en DTS aanzet en de andere 2 opties niet. Had je dat al geprobeerd?
Als ik op de hdmi aansluiting alleen DTS aanzet dan werkt het niet. Als ik op de optische aansluiting alleen DTS aanzet dan werkt het wel. Alles wordt dan zo te zien omgezet in DTS waarbij normale stereo blijkbaar goed gaat terwijl dit bij DD niet zo is.

• Musicmasters
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 17:13
quote:
Xyphoid schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:55:
Ik heb gister een DVD gekopieerd (gratis DVD van Woezel en Pip) en op mijn NAS (Synology DS212+) gezet (video-TS map gekopieerd).
Alle .vob files werkten gewoon op mijn pc.
Maar als ik ze op mijn WD TV Live afspeel (draadloos via mijn Asus RT-N66U router), dan heb ik alleen 2 seconden geluid en daarna niet meer. Paar keer opnieuw filmpje gestart en op een gegeven moment was er geluid, maar dat duurde maar 6 minuten, voordat het geluid weer weg viel.
Weet iemand waar dat aan kan liggen? Een DVD streamen via wifi moet toch wel kunnen?
Netflix en mkv'tjes doen het gewoon goed.
Gewoon inpakken in MKV middels bijvoorbeeld: http://www.makemkv.com/ Dan werkt iedere dvd file en tevens speelt het dan af via DS Video op je tablet etc.

• WD-Medic
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22-10 11:56
quote:
roviaro schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:45:
Als ik op de hdmi aansluiting alleen DTS aanzet dan werkt het niet. Als ik op de optische aansluiting alleen DTS aanzet dan werkt het wel. Alles wordt dan zo te zien omgezet in DTS waarbij normale stereo blijkbaar goed gaat terwijl dit bij DD niet zo is.
... en hoe staat het op de receiver dan? Daar kan het ook mis gaan als er een verkeerde setting staat op de HDMI ingang die je nu wil gebruiken.

Dune HD Duo | WDTV Live Hub | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

• roviaro
quote:
WD-Medic schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:05:
[...]

... en hoe staat het op de receiver dan? Daar kan het ook mis gaan als er een verkeerde setting staat op de HDMI ingang die je nu wil gebruiken.
Op de receiver moet ik instellen welke source gebruikt wordt voor audio en video afzonderlijk per ingang. Voor de ingang voor de wdlive staat video dus op hdmi en digital input (audio) op hdmi of optical, afhankelijk van welke ik gebruik.

• Xyphoid
quote:
yorroy schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:11:
[...]

Ik kan me herinneren dat bij mij video-ts mappen het ook niet altijd lekker deden, ik maakte er destijds gewoon een iso van en de problemen waren verholpen, zou je eens kunnen proberen.

Je kan ook even proberen als je de boel op een USB stick zet, kun je in ieder geval uitsluiten dat het niet aan je verbinding ligt.
Heb het met een usb stick geprobeerd en de .vob files werken gewoon.
Ligt dus niet aan de files, maar aan de verbinding. Ik ga vanavond nog wat meer tests doen.

Casio SF-5580 (128 KB) > Casio SF-5980 (512 KB ) > Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
quote:
roviaro schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:45:
Bij mij werkt het goed als ik optie 2 en 3 aanzet, dus geen AAC en niet de onderste (PCM ofzo uit mijn hoofd). Maar ik neem aan dat je beiden geprobeerd hebt (dus zowel DD als DTS aangevinkt en de rest niet)?

• roviaro
quote:
Dikkiedikdik schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:58:
[...]

Bij mij werkt het goed als ik optie 2 en 3 aanzet, dus geen AAC en niet de onderste (PCM ofzo uit mijn hoofd). Maar ik neem aan dat je beiden geprobeerd hebt (dus zowel DD als DTS aangevinkt en de rest niet)?
Als ik DD en DTS allebei aanzet dan werkt het niet, het werkt alleen als ik alleen DTS aan heb. Wat ik nog niet geprobeerd heb is AAC en PCM ook aanzetten, het lijkt hier echt te gaan om DD.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Apart zeg, geen idee hoe dat op te lossen. De versterker moet het toch aankunnen als ik zo de specs bekijk.
Misschien een andere hdmi poort op de versterker proberen?

Ik was trouwens verder aan het zoeken en kwam dit tegen:
productreview: WD TV Live (2011) review door Twazerty

Daarin staat dat er een bug in de Onkyo zit? Die user heeft ook een wd (of gehad) en is heel erg onderlegd met geluid e.d. , ik zou hem anders even een DM sturen.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 16-09-2014 14:07 (66%)

• Bakk3
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-10 12:47
Ik gebruik Thumbgen om metadata voor mijn films en series te genereren. Ik stoor me echter aan het feit dat ik wel zelf handelingen moet uitvoeren. Is er ook een Synology package welke dezelfde rol kan vervullen als Thumbgen? Ik heb YAMJ al geprobeerd, maar dat lijkt geen succes te zijn..

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Bakk3 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:31:
Ik gebruik Thumbgen om metadata voor mijn films en series te genereren. Ik stoor me echter aan het feit dat ik wel zelf handelingen moet uitvoeren. Is er ook een Synology package welke dezelfde rol kan vervullen als Thumbgen? Ik heb YAMJ al geprobeerd, maar dat lijkt geen succes te zijn..
sickbeard kan wel wat handelingen uitvoeren, zelf nooit geprobeerd. Ik lees overal wel dat het werkt, het zit hier en ipv xmbc moet je dan natuurlijk de wd tv live selecteren:

http://cdno.htpcbeginner.com/images/2012/09/12-Sick-Beard-Post-Processing.png

Geen idee of het ook voor films zo kan, maar dan heb je de tv series in iedergeval al voorzien.

Missschien kan je je ervaringen hiermee met ons delen?

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 16-09-2014 15:25 (9%)

• roviaro
quote:
Dikkiedikdik schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:05:
Apart zeg, geen idee hoe dat op te lossen. De versterker moet het toch aankunnen als ik zo de specs bekijk.
Misschien een andere hdmi poort op de versterker proberen?

Ik was trouwens verder aan het zoeken en kwam dit tegen:
productreview: WD TV Live (2011) review door Twazerty

Daarin staat dat er een bug in de Onkyo zit? Die user heeft ook een wd (of gehad) en is heel erg onderlegd met geluid e.d. , ik zou hem anders even een DM sturen.
Inderdaad, volgens specs moet het kunnen. En mijn oudere pioneer doet het wel. Ik zal de andere hdmi poort nog eens proberen, bedankt voor de suggestie.

Ik heb de betreffende user een dm gestuurd, wellicht is het een soortgelijk probleem.

• Habana
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21-10 21:17
quote:
roviaro schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:45:
[...]

Inderdaad, volgens specs moet het kunnen. En mijn oudere pioneer doet het wel. Ik zal de andere hdmi poort nog eens proberen, bedankt voor de suggestie.

Ik heb de betreffende user een dm gestuurd, wellicht is het een soortgelijk probleem.
Bij mij staat op de Onkyo TX-NR808 alle HDMI instellingen op standaard, ik gebruik enkel de HDMI.

BD/DVD = HDMI1
VCR/DVD = HDMI2 voor de WDTV
CBL/SAT=HDMI3
GAME= HDMI4
PC=HDMI5

Op de WDTV Audio/Videouitgang = HDMI (auto) en alleen op digitale pasthrough via HDMI

Het kan inderdaad geen kwaad even een andere HDMI port te proberen, op mijn oude Onkyo 606 had ik daar ook problemen mee, apparaten omwisselen op andere HDMI port bracht de oplossing.

@ Dikkiedikdik, Dat is irritant inderdaad, ik had één port (op de NR606)waar met geen mogelijkheid geluid eruit te halen was, wel beeld, na een tip op een Amerikaanse site van iemand met het zelfde probleem, simpel HDMI apparaten wisselen van port en wel geluid op die port, dus stuk was hij niet, met de TX-NR808 nog geen problemen .… ;)

Habana wijzigde deze reactie 16-09-2014 20:52 (17%)

• Dikkiedikdik
  • Niet online
ik moest toevallig hier alle hdmi poorten wisselen, had steeds een soort ruis, nu heb ik alles 1 hdmi poort opgeschoven en is het probleem weg. Het is wel rete irritant als je alles netjes in kabelgootjes hebt zitten, boel werk had ik ervan.

• abalmelo
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-10 08:44
quote:
Bakk3 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:31:
Ik gebruik Hubflow .... maakt genoeg info aan met weinig handelingen

• chip68
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 26-09 19:50
vanwege aanhoudende problemen met uitvallen netwerk verbinding van de WDTV veroorzaakt door temperatuur problemen, wordt hij via een advanced RMA gewisseld. had regelmatig problemen met uitvallen verbinding. netwerk was o.k. 10 minuten afkoelen (stekker eruit) en hij deed het weer. stof eruit geblazen en dan deed hij het weer even. toch kwam het steed weer terug.
na de firmware update vaak vastlopen en tijdens een film ineens terug naar het hoofdscherm van de WD.
een tijdje met een externe koeling gedraaid (zo'n ding wat je onder een laptop kan plaatsen met ventilatoren) dat leek eerst de oplossing maar probleem komt nog regelmatig terug.

wordt vervolgd

• Xyphoid
quote:
chip68 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:00:
vanwege aanhoudende problemen met uitvallen netwerk verbinding van de WDTV veroorzaakt door temperatuur problemen, wordt hij via een advanced RMA gewisseld. had regelmatig problemen met uitvallen verbinding. netwerk was o.k. 10 minuten afkoelen (stekker eruit) en hij deed het weer. stof eruit geblazen en dan deed hij het weer even. toch kwam het steed weer terug.
na de firmware update vaak vastlopen en tijdens een film ineens terug naar het hoofdscherm van de WD.
een tijdje met een externe koeling gedraaid (zo'n ding wat je onder een laptop kan plaatsen met ventilatoren) dat leek eerst de oplossing maar probleem komt nog regelmatig terug.

wordt vervolgd
Ben benieuwd of je het met de nieuwe ook hebt. Bij mij valt ie af en toe ook uit of herstart hij uit zichzelf.

• chip68
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 26-09 19:50
ben ook zeer benieuwd. herstarten was niet aan de orde... maar stoppen vd film en dan zwart scherm of soms het hoofdscherm.
de weer aanduiding (accu weather) was bij opnieuw starten verdwenen. geen internet connectie.
hieraan kon ik meteen zien of er communicatie was of niet. NAS was dan uiteraard ook weg....

• Sanderr2
  • Laatst online: 22-10 08:36
Die grid themes zien er inderdaad leuk uit maar voor degene die dit nog te tricky vinden heb ik nog iets anders. Het is even geleden dat ik wat van me heb laten horen en de laatste keer heb ik met hulp van WD Medic en Dikkiedikdik geprobeerd het Aeonisch theme op te frissen. Door de beperkingen van de wdtv liep dit echter op niks uit.

Nu kwam in de tussentijd Joey Smyth met een veel belovende update van het Aeonisch thema alleen heeft hij deze zoals vaker niet afgemaakt (http://community.wd.com/t5/WD-TV-Themes/%C3%86onish-Hub-ReV2-WDTV-LIVE-HUB/td-p/181990/page/96) . Ik heb hem nog benaderd maar ook van die kant weinig hulp of bestanden die hij wilde delen. Wel was zijn opzet van de linksheet erg creatief waardoor je toch met 1 sheet een aantal verschillend uitziende views kunt creëren.

Dus heb ik besloten om me zelf maar eens te verdiepen in het theming. Ik heb het oude Aeonisch theme, het Aeonisch SMP theme van Medic en stukken van het Alaska theme van Medic en Dikkiedikdik gebruikt. Alle credits voor hun en ik hoop dat ze dit geen probleem vinden. Dus onder het mom van een "work in progress" wil ik mochten jullie interesse hebben deze alvast delen. Dit was al eerder gebeurd maar door de aankoop van een huis en een computer die crashte (kon ik fijn alles opnieuw doen) is dit er niet van gekomen.

https://lh4.googleusercontent.com/-5x5FOr2Ucos/VBx0wcpNQwI/AAAAAAAAD44/50YXTF_3G8E/w959-h719-no/IMG_4668.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-1rDZueD_BCU/VBx0wsvljNI/AAAAAAAAD48/JXHshMC_7P8/w959-h719-no/IMG_4669.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-IXV-SKZ2I_c/VBx0uLvBhEI/AAAAAAAAD4U/sbl9g34hjpo/w959-h719-no/IMG_4658.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-35Vp6uxYAOo/VBx0s26xQjI/AAAAAAAAD4A/sSORqab09qY/w959-h719-no/IMG_4650.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-aPfetjmhgg0/VBx0tSnpKAI/AAAAAAAAD4I/_OmdbSCd9bo/w959-h719-no/IMG_4652.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-ufYhu6UYgfc/VBx0uhvqL7I/AAAAAAAAD4g/Y99LgkMrKSk/w959-h719-no/IMG_4661.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-bNm7Fy7f-9Y/VBx0uPGGWvI/AAAAAAAAD4Y/GBxx_9ryqY4/w959-h719-no/IMG_4660.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-06LVrZm66Y0/VBx0vQ4J6dI/AAAAAAAAD4o/O2li2zKlzss/w959-h719-no/IMG_4665.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-oN0tPMGXX8w/VBx0vxdlJtI/AAAAAAAAD4w/fTNdYOJTGZU/w959-h719-no/IMG_4667.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-GJtBKSCPQH0/VBx0rhhS7lI/AAAAAAAAD30/xM_YOPXDOQk/w959-h719-no/IMG_4646.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-oXNrFGIRxo8/VBx0rqxhlXI/AAAAAAAAD3w/WHr06L2sU28/w959-h719-no/IMG_4647.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-8J6tVxyS3n8/VBx0rnfDRsI/AAAAAAAAD3s/w8wG85pNf0M/w959-h719-no/IMG_4648.JPG

Mijn photoshop skills zijn overigens niet het allerbeste dus mogelijk dat iemand dit straks beter kan doen :*)

PS! Zijn er trouwens nog meer mensen die problemen hebben met het generen van tv serie sheets via thumbgen. Het lijkt erop dat hij de acteurs en het genre niet langer pakt. Bij films werkt dit wel vlekkeloos!??

• roviaro
quote:
roviaro schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:45:
[...]

Het wisselen van poorten helpt helaas ook niet. Raar verhaal, moet toch een fout in de receiver zijn. Kwam er achter dat er ook nog een brom uit mijn sub komt. Geen succes deze overstap van mijn oude pioneer naar deze onkyo.

• abalmelo
@Sanderr2 : ziet er veelbelovend uit .... ben benieuwd ...... w8 op dl link ..... dank

• WD-Medic
quote:
Sanderr2 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:45:
Ik heb het oude Aeonisch theme, het Aeonisch SMP theme van Medic en stukken van het Alaska theme van Medic en Dikkiedikdik gebruikt. Alle credits voor hun en ik hoop dat ze dit geen probleem vinden.
Ik heb daar geen enkel probleem mee dus leef je uit!
quote:
Nu kwam in de tussentijd Joey Smyth met een veel belovende update van het Aeonisch thema alleen heeft hij deze zoals vaker niet afgemaakt
Ja dat is vaak het probleem met deze meneer, hij start, hij belooft, hij wil geen hulp en gaat vervelend doen als je hem laat weten dat je best wil helpen of wanneer je een verbetering post... ( Dikkiedikdik :+ )
Jammer want de ontwerpen die hij maakt zitten altijd erg goed in elkaar.
quote:
Ik heb het oude Aeonisch theme, het Aeonisch SMP theme van Medic en stukken van het Alaska theme van Medic en Dikkiedikdik gebruikt.
Ik denk dat je het HUB thema bedoeld? :P
quote:
PS! Zijn er trouwens nog meer mensen die problemen hebben met het generen van tv serie sheets via thumbgen. Het lijkt erop dat hij de acteurs en het genre niet langer pakt. Bij films werkt dit wel vlekkeloos!??
Daar heeft ThumbGen wel meer last van gehad, Het bleek toen bij TVDB vandaan te komen, die hadden hun API gewijzigd. Na een update van ThumbGen werkte alles weer zoals bedoeld.

Voor de rest. Je thema ziet er veel belovend uit. Ben benieuwd naar het eind resultaat...

---

TIP*

Je kan op je AB screenshots maken instellen. Ik denk dat de SMP deze dan op een USB wel kwijt kan. Wanneer je die dan post ziet het er veel beter uit.

---

Dune HD Duo | WDTV Live Hub | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

• WD-Medic
quote:
roviaro schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:08:
Het wisselen van poorten helpt helaas ook niet. Raar verhaal, moet toch een fout in de receiver zijn. Kwam er achter dat er ook nog een brom uit mijn sub komt. Geen succes deze overstap van mijn oude pioneer naar deze onkyo.
Nee dat is begrijpelijk.

Is er inmiddles dan geen FW update van Onkyo beschikbaar...?

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
WD-Medic schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:17:
Je kan op je AB screenshots maken instellen. Ik denk dat de SMP deze dan op een USB wel kwijt kan. Wanneer je die dan post ziet het er veel beter uit.
Dat werkt niet altijd lekker bij mij.

Ik vind het ook een leuke theme, zitten leuke dingen in zoals de instellingen rechts en die blauwe balk eronder met de bestandsnaam ziet er ook mooi uit.
quote:
hij start, hij belooft, hij wil geen hulp en gaat vervelend doen als je hem laat weten dat je best wil helpen of wanneer je een verbetering post... ( Dikkiedikdik :+ )
O-)

ik heb onlangs nog post ontvangen waarin het een en ander stond... maar ik ben er wel blij mee . Mooi werk verder hoor, maken we het zelf wel af. Ik laat me verder maar niet uit wat ik ontvangen heb, maar mijn vrouw vond het wat vreemd dat er vertalingsprogramma's gebruikt worden om sites te volgen zoals ons geliefde tweakers door mensen die geen Nederlands spreken. Daarin heeft ze wel gelijk, had er niet eens zo over nagedacht.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 20-09-2014 14:54 (45%)

• Habana
quote:
roviaro schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:08:
[...]

Mijn advies, neem contact op met CE Repair in Mijdrecht, zij zijn de officiële Repair Centre van Onkyo in Nederland, deze hebben mij perfect geholpen destijds met mijn defect NR606HDMI bordje.

http://www.cerepair.nl/vestigingen
http://www.cerepair.nl/contact
succes

• WD-Medic
quote:
Dikkiedikdik schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:50: ...
ik heb onlangs nog post ontvangen waarin het een en ander stond... maar ik ben er wel blij mee . Mooi werk verder hoor, maken we het zelf wel af. Ik laat me verder maar niet uit wat ik ontvangen heb, maar mijn vrouw vond het wat vreemd dat er vertalingsprogramma's gebruikt worden om sites te volgen zoals ons geliefde tweakers door mensen die geen Nederlands spreken. Daarin heeft ze wel gelijk, had er niet eens zo over nagedacht.
Toch geen vervelende dreigementen met zgn advocaten kantoren die jouw wel eens even de oren zullen wassen? Daar had dat mens, hoe heet ze ook weer, ook zo'n handje van. Advocaten over de hele wereld had ze ... :z en owee als je niet doet wat ze zegt ...

Al die gebakken lucht meteen, hopeloos moe word je er van ... :O

Vreemd dat ze tweakers blijven volgen is het idd wel daar heeft moeders gelijk in. Maar ja Boeiiii..

• Sanderr2
quote:

Ik denk dat je het HUB thema bedoeld? :P
Uiteraard ;)
quote:
Daar heeft ThumbGen wel meer last van gehad, Het bleek toen bij TVDB vandaan te komen, die hadden hun API gewijzigd. Na een update van ThumbGen werkte alles weer zoals bedoeld.
Klopt ik heb dit wel vaker gezien alleen zover ik weet heb ik nu de nieuwste update van ThumbGen en het werkt dus niet> overigens echt alleen het genre en de acteurs bij series. Maar ik hoor hier verder niemand over terwijl ik eigenlijk verwacht dat er meerdere zijn met dit probleem. Ik vermoed dat het probleem wederom voortkomt uit een wijziging van TVDB, vandaar de vraag. Als ik echt de enige ben hebben we een andere probleem haha!
quote:
Voor de rest. Je thema ziet er veel belovend uit. Ben benieuwd naar het eind resultaat...
quote:
Dikkiedikdik schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:50:

Ik vind het ook een leuke theme, zitten leuke dingen in zoals de instellingen rechts en die blauwe balk eronder met de bestandsnaam ziet er ook mooi uit.
Thanks voor de positieve reacties! Tips zijn zeker welkom. Ik heb nog geen echte sheet voor bijvoorbeeld box sets, Seizoenen e.d. Deze zijn nu nog allemaal afgeleid van de basis sheet. Mogelijk dat daar nog iets creatiefs mee gedaan kan worden zodat deze weer afwijken van de sheets voor de video's.
quote:

TIP*

Haha ik was al benieuwd hoe de rest dit deed. Met de iphone is het idd niet ideaal :P
quote:
Meen je nou serieus dat jullie worden aangesproken op het delen van informatie en het geven van een mening? Dus ik moet nog oppassen ook wat ik zeg en plaats?

Verder lijkt het mij top om het thema zelf af te maken, alle hulp is overigens welkom. Dit is het eerste thema wat ik zelf heb omgebouwd dus met jullie ervaring kan die alleen maar beter worden. Ik heb me alleen gericht op video's dus voor muziek en afbeeldingen heb ik totaal nog geen opzet. Het menu, video's, opties e.d. werken allemaal wel naar behoren en de scrollsnelheid is mijn inziens heel acceptabel. Ik weet al wel dat er bij die instellingen rechts wat problemen zitten dat wanneer een optie wordt gekozen zoals bijvoorbeeld subtitles dat deze rechts over de bestaande tekst worden weergegeven.

Ik zal in ieder geval zo snel mogelijk het thema met wat voorbeeld sheets e.d. online zetten zodat jullie er ook even naar kunnen kijken. krijg je meteen een idee hoe ik de overlays voor verschillende views heb opgebouwd. Ik hide nu als het ware bepaalde delen. Heb nog geen idee of ik de komende periode zelf veel tijd heb aangezien de overdracht van het huis op 14 november staat haha.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
WD-Medic schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:25:
Toch geen vervelende dreigementen met zgn advocaten kantoren die jouw wel eens even de oren zullen wassen? Daar had dat mens, hoe heet ze ook weer, ook zo'n handje van. Advocaten over de hele wereld had ze ... :z en owee als je niet doet wat ze zegt ...
Ja, die meid wilde tegen mij een rechtzaak beginnen omdat ik een theme van haar online had gezet (haar eigen file) nadat ze met ruzie die weggehaald had. Leverde mij ook een ban op op dat forum omdat WD van mening was dat een theme copyrighted was en dat ik in overtreding was door een theme van een ander aan te bieden aan iemand die hem kwijt was 8)7

Maar dit was niet echt vergelijkbaar, wel iets van: ik houd jullie met mijn oogjes door een kiertje in de gaten. Wat kaasschaafsel NL'tje omdat de vertranstaalmachine van g00g het anders omzet naar de taal van de overkant van onze grond zeg maar.
quote:
Sanderr2 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:59:
Thanks voor de positieve reacties! Tips zijn zeker welkom. Ik heb nog geen echte sheet voor bijvoorbeeld box sets, Seizoenen e.d. Deze zijn nu nog allemaal afgeleid van de basis sheet. Mogelijk dat daar nog iets creatiefs mee gedaan kan worden zodat deze weer afwijken van de sheets voor de video's.
Ik ga er nog naar kijken, maar zit al vanaf vrijdag in de verjaardagen en die duren tot en met morgen en dan moet ik eerst een paar dagen bijkomen. Elke dag 20+ gasten over de vloer en in de middag de vrouwen hier die willen shoppen en ik moet met zoonlief mee, tja... dan blijft er helaas niet veel energie over om met themes te gaan klooien. Maar ik ga zeker wat dingen bekijken hoe je die gedaan hebt.
quote:
Meen je nou serieus dat jullie worden aangesproken op het delen van informatie en het geven van een mening? Dus ik moet nog oppassen ook wat ik zeg en plaats?
Niet iedereen kan ertegen als je een foutje gaat melden, de betere themebouwers die op die andere site zitten vallen daar onder. Ik zou het als hulp zien of als compliment, maar veel wordt gezien als aanval. Dat is op zich wel raar omdat ze zelf allemaal de xmbc themes ombouwen voor de wd en eigenlijk niks zelf bedacht hebben. Maar ik zie het zo: als je wat bouwt en je zet het online voor anderen, dan mag iedereen ermee doen wat hij/zij wil. Ik heb nu ook meerdere themes bij elkaar geharkt en een geheel gemaakt. Als ik nu geen baan had of geen gezin, dan had ik vanaf scratch mijn eigen theme gemaakt (en geen idee of ik dat zou delen of niet, maar dat boeit ook niet zo). Het is ook geen hogere wiskunde. Het is alleen irritant dat je elke keer dat theme moet uploaden om iets te testen, als je het gewoon in een browser kon testen was je 100 keer zo snel klaar.
quote:
Heb nog geen idee of ik de komende periode zelf veel tijd heb aangezien de overdracht van het huis op 14 november staat haha.
je hebt de hele maand oktober dus nog :+

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 20-09-2014 20:05 (57%)

• WD-Medic
quote:
quote:
Dikkiedikdik schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:58:
Het is alleen irritant dat je elke keer dat theme moet uploaden om iets te testen, als je het gewoon in een browser kon testen was je 100 keer zo snel klaar.
En daar was de HUB nu beter in, de interne HDD. Een thema b.v. bewerk je terwijl het gewoon op de HDD staat. De NAS functie in de HUB maakt dit mogelijk. Voor screenshots en extra thema's ... ruimte genoeg ... geen gedoe met inpakken, uploaden enz..

Maar ja, WD dacht daar anders over ... ;w

• roviaro
quote:
Habana schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:00:
[...]

Mijn advies, neem contact op met CE Repair in Mijdrecht, zij zijn de officiële Repair Centre van Onkyo in Nederland, deze hebben mij perfect geholpen destijds met mijn defect NR606HDMI bordje.

http://www.cerepair.nl/vestigingen
http://www.cerepair.nl/contact
succes
Bedankt voor de tip, zal contact met hen opnemen!

• Sanderr2
Aeonisch Thema Test:
https://www.mediafire.com/?xklb0vv7c7g5yvm

Ik heb het thema online gezet. In de rar heb ik twee mappen geplaatst. Het theme (uitgepakt), deze dien je zelf even te zippen als je hem wilt uploaden naar je wdtv. Het is overigens wel een linksheet thema dus je moet je SMP flashen zodat je het thema van een usb kan draaien ivm de uploadlimiet van 30mb of je moet de hub gebruiken die 1tb intern geheugen heeft.

Ik heb er nog een tweede map bijgezet die je op een server, hardeschijf, usb of iets dergelijks kan zetten en kan gebruiken om te testen. Hierin staat een folderstructuur met films en series. De bijbehorende linksheets heb ik reeds in het thema geplaatst dus je zou direct kunnen testen hoe het eruit ziet.

Uiteraard heb ik zelf ook het 1 en ander getest en de sheets voor de films zijn als jpeg gegenereerd en daarom ook een stuk kleiner. De sheets voor de folders en serie zijn gegenereerd als png en daarom beduidend groter. Dit heeft ook zijn invloed op de scrollsnelheid. Dus om een goed beeld te krijgen van de scrollsnelheid raad ik aan om door de film map te scrollen.

Ik zal van de week eens kijken welke mappen ik uit thumbGen moet halen zodat ik die ook kan posten en jullie zelf de sheets en covers kunnen genereren. Overigens komen de serie covers van het kudo theme. Alle credits voor de maker hiervan! :)

Sanderr2 wijzigde deze reactie 22-09-2014 22:19 (3%)

• Xyphoid
quote:
Xyphoid schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:55:
Ik heb gister een DVD gekopieerd (gratis DVD van Woezel en Pip) en op mijn NAS (Synology DS212+) gezet (video-TS map gekopieerd).
Alle .vob files werkten gewoon op mijn pc.
Maar als ik ze op mijn WD TV Live afspeel (draadloos via mijn Asus RT-N66U router), dan heb ik alleen 2 seconden geluid en daarna niet meer. Paar keer opnieuw filmpje gestart en op een gegeven moment was er geluid, maar dat duurde maar 6 minuten, voordat het geluid weer weg viel.
Weet iemand waar dat aan kan liggen? Een DVD streamen via wifi moet toch wel kunnen?
Netflix en mkv'tjes doen het gewoon goed.
Ik heb de files op een USB stick gekopieerd en in de WD TV Live geprikt. Dan spelen ze zonder moeite af.

Daarna de WD met een kabel verbonden aan mijn router. Dan spelen de files ook goed af.

Het probleem ligt dus aan de wifi verbinding. De afstand tussen mijn router en de WD is ongeveer 4 meter.
Via wifi heb ik rond de 90Mb/s. Getest met speedtest.nl op mijn laptop, die wireless verbonden is met de router, op dezelfde plek als waar de WD staat . Bedenk me net dat ik op mijn laptop alleen op 5Ghz heb getest, maar ik neem aan dat 2.4Ghz ook wel snel genoeg is om een DVD'tje te streamen.

Mijn conclusie tot nu toe is dat de wifi van de WD TV Live niet snel genoeg is.
Wat ik nu wil gaan doen, is nog een Asus RT-N66U kopen en deze als bridge in de woonkamer te zetten, zodat ik de WD en mijn tv met kabels daarop kan aansluiten. Hopelijk is de wifi snelheid tussen de twee routers wel snel genoeg om de .vob files te streamen.

Als iemand nog andere suggesties heeft, dan hoor ik het graag.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Xyphoid schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:02:
maar ik neem aan dat 2.4Ghz ook wel snel genoeg is om een DVD'tje te streamen.
Wellicht een verkeerde instelling op het 2.4Ghz netwerk?

Dit staat in de handleiding:

De aanbevolen instelling voor Wireless N-routers is alleen 802.11n met een kanaalbreedte
van 20/40 MHz. Als u een Wireless-N-toegangspunt gebruikt en het is ingesteld in de 802.11n-modus met een andere beveiligingsinstelling dan WPA2-PSK+AES of Geen, dan zal de mediaspeler werken met de lagere 802.11g-snelheden.

• Xyphoid
Vandaag mijn tweede RT N66U binnen. In Bridge mode gezet en draadloos verbonden met mijn eerste N66U. Verbinding was heel traag. Bleek dat ik de firmware nog moest updaten.
Gedaan en daarna was de snelheid super.

WD TV Live er aan gekoppeld met een kabel en daarna kon ik de .vob files zonder moeite streamen.
Ligt toch aan de wifi in de WD die te traag is. Raar dat ze geen goede wifi module er in hebben gezet.

- Edit -
Het opstarten gaat nu ook veel sneller. Ook het menu reageert sneller. Wel vreemd dat de snelheid van het menu met de wifi verbinding samenhangt.

Xyphoid wijzigde deze reactie 26-09-2014 13:02 (16%)

• Musicmasters
quote:
Xyphoid schreef op donderdag 25 september 2014 @ 23:09:
Vandaag mijn tweede RT N66U binnen. In Bridge mode gezet en draadloos verbonden met mijn eerste N66U. Verbinding was heel traag. Bleek dat ik de firmware nog moest updaten.
Gedaan en daarna was de snelheid super.

WD TV Live er aan gekoppeld met een kabel en daarna kon ik de .vob files zonder moeite streamen.
Ligt toch aan de wifi in de WD die te traag is. Raar dat ze geen goede wifi module er in hebben gezet.
Raar???? Vind je voor zeven tientjes? Je kan dan volgens mij niet te hoge eisen stellen. Ik vind het audiogedeelte brak maar klaag daar ook niet over en hou het apparaatje om film te kijken (beeld vind ik wel goed) en voor muziek ga ik toch naar een Bluesound van een veelvoud vd prijs van een WD Live. Alle waar naar zijn geld. ;)

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Maar 4 meter is wel erg kort , dat moet een slechte wifi ook kunnen :P
Alleen jammer dat je niet voor die paar meter een kabel kan trekken, dat was wat goedkoper geweest.

• Xyphoid
quote:
Musicmasters schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:46:
[...]

Raar???? Vind je voor zeven tientjes? Je kan dan volgens mij niet te hoge eisen stellen. Ik vind het audiogedeelte brak maar klaag daar ook niet over en hou het apparaatje om film te kijken (beeld vind ik wel goed) en voor muziek ga ik toch naar een Bluesound van een veelvoud vd prijs van een WD Live. Alle waar naar zijn geld. ;)
Voor ¤80 verwacht ik dat de wifi het goed doet en dat ik zonder problemen een .vob file van een DVD'tje kan streamen. Ik heb deze juist gekocht, omdat er wifi in zat. Maar goed, nu heb ik dus die RT N66U er bij gezet. Beetje overkill, maar ik irriteer me in ieder geval niet meer aan een trage verbinding.
quote:
Dikkiedikdik schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:54:
Maar 4 meter is wel erg kort , dat moet een slechte wifi ook kunnen :P
Alleen jammer dat je niet voor die paar meter een kabel kan trekken, dat was wat goedkoper geweest.
Zeker goedkoper, maar ik heb helaas geen keuze. Ik heb vloerverwarming, dus ik kan niet door de vloer heen. En heb geen zin om te gaan boren en pijpen te gaan leggen.
En zelfs op 2 meter afstand is de verbinding traag.

Xyphoid wijzigde deze reactie 26-09-2014 20:21 (25%)

• .Gertjan.
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-10 19:18
Ik heb de laatste tijd last van een hangende speler als ik Netflix gebruik. Op een gegeven moment lopen de ondertitels vast. Als ik dan de afstandsbediening gebruik om te pauzeren of te switchen (op andere devices werkt switchen van de ondertitels als ze hangen) reageert hij niet (en blijft dus gewoon beeld en geluid spelen, met hangende ondertitels).

Vervolgens pakt hij na verloop van tijd een deel van de afgevuurde commando's alsnog op (kan enkele minuten duren). Als ik stop en opnieuw start gaat het soms goed, maar gisteren bleef zelfs de laad indicator staan terwijl het geluid al begon te lopen.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Recentelijk een update gegeven en ook al een keer een reset gegeven, maar de problemen lijken nog niet helemaal verholpen.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Xyphoid
quote:
.Gertjan. schreef op maandag 29 september 2014 @ 08:51:
Ik heb de laatste tijd last van een hangende speler als ik Netflix gebruik. Op een gegeven moment lopen de ondertitels vast. Als ik dan de afstandsbediening gebruik om te pauzeren of te switchen (op andere devices werkt switchen van de ondertitels als ze hangen) reageert hij niet (en blijft dus gewoon beeld en geluid spelen, met hangende ondertitels).

Vervolgens pakt hij na verloop van tijd een deel van de afgevuurde commando's alsnog op (kan enkele minuten duren). Als ik stop en opnieuw start gaat het soms goed, maar gisteren bleef zelfs de laad indicator staan terwijl het geluid al begon te lopen.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Recentelijk een update gegeven en ook al een keer een reset gegeven, maar de problemen lijken nog niet helemaal verholpen.
Heb je de speler via wifi in je netwerk hangen?
Als de verbinding te traag is, dan wil de speler wel eens stotteren of helemaal niet meer reageren.
Daar had ik ook last van. Nu ik hem bedraad heb aangesloten (paar dagen geleden), heb ik geen freezes of storingen meer gehad.

• .Gertjan.
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-10 19:18
quote:
Xyphoid schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:47:
[...]

Heb je de speler via wifi in je netwerk hangen?
Als de verbinding te traag is, dan wil de speler wel eens stotteren of helemaal niet meer reageren.
Daar had ik ook last van. Nu ik hem bedraad heb aangesloten (paar dagen geleden), heb ik geen freezes of storingen meer gehad.
Mmmm, dat zou het kunnen zijn. Hij hangt inderdaad op de WiFi. Bedraden is eigenlijk geen optie, maar volgens mij is mijn signaal sterk genoeg.

Ik heb wel het idee dat Netflix de laatste tijd wat instabieler is op mijn verbinding. Ook mijn PS3 hapert wel eens en op andere devices lijkt de ondertiteling ook wel eens te hangen (maar die herstellen zich na verloop van tijd)...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Xyphoid
quote:
.Gertjan. schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:19:
[...]

Mmmm, dat zou het kunnen zijn. Hij hangt inderdaad op de WiFi. Bedraden is eigenlijk geen optie, maar volgens mij is mijn signaal sterk genoeg.

Ik heb wel het idee dat Netflix de laatste tijd wat instabieler is op mijn verbinding. Ook mijn PS3 hapert wel eens en op andere devices lijkt de ondertiteling ook wel eens te hangen (maar die herstellen zich na verloop van tijd)...
Bij mij was de wifi verbinding ook sterk genoeg. Heb een Asus RT N66u op 4 meter afstand.
Maar blijkbaar is de wifi van de WD TV Live niet goed genoeg. Andere apparaten hebben namelijk wel gewoon snelle verbinding.
Als je een paar posts terugleest, zie je hoe ik het opgelost heb met een tweede router. Ik kan namelijk ook geen kabel trekken.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
.Gertjan. schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:19:
Het probleem met wifi is dat je buurman of iemand anders in de straat op jouw kanaal kan gaan uitzenden en dan denk je: het staat goed ingesteld, maar dan zit iemand anders jouw signaal te storen.

Heb er zelf ook last van sinds 2 weken, vanavond maar weer eens met een wifi scanner controleren of ik op het meest ideale kanaal zit :(

• ginod
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:16
Eigenlijk moeten ze er gewoon geen WIFI bijdoen, of waarschuwen dat het vaak voor ellende kan veroorzaken. Je doet toch wat meer dan een webpagina alleen laden. Een constante stream openhouden via WIFI is vaak lastig.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• Ceejay
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:57
quote:
ginod schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:08:
Eigenlijk moeten ze er gewoon geen WIFI bijdoen, of waarschuwen dat het vaak voor ellende kan veroorzaken. Je doet toch wat meer dan een webpagina alleen laden. Een constante stream openhouden via WIFI is vaak lastig.
Yup, in het verleden ook een maat proberen te helpen die via WiFi wou streamen met de WD Live. (Zelf ook pogingen ondernomen). Het is echt een recept voor problemen. Gooi een kabeltje erheen en je bent van alle problemen af. Ik heb makkelijk praten want mijn router en NAS staan toevallig ook bij de tv. Ik heb echter ook een desktopPC boven staan en heb maar een kabeltje langs de trap gelegd. Foeilelijk maar er zijn ergere dingen in de wereld, en ik had geen keuze moest 1 Gigabit verbinding hebben. Alles went hoor.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Ceejay schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:51:
Foeilelijk maar er zijn ergere dingen in de wereld, en ik had geen keuze moest 1 Gigabit verbinding hebben. Alles went hoor.
Ik had het eerst ook door het trappenhuis, maar nu ben ik vanuit de woonkamer door het kozijn gegaan en dan buitenom naar boven en dan door het kozijn van de slaapkamer. Netjes weggewerkt met kabelgootje en het werkt nu al 2 jaar (heb geen buiten utpkabel gebruikt omdat ik nog iets had liggen).

• Ceejay
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:57
quote:
Dikkiedikdik schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:02:
[...]

Ik had het eerst ook door het trappenhuis, maar nu ben ik vanuit de woonkamer door het kozijn gegaan en dan buitenom naar boven en dan door het kozijn van de slaapkamer. Netjes weggewerkt met kabelgootje en het werkt nu al 2 jaar (heb geen buiten utpkabel gebruikt omdat ik nog iets had liggen).
Werkt ook idd. Iets dergelijks had ik in mijn andere huis, maar heb nu een huurhuis dus geen optie. Vind je dat niet lelijk dan zo'n kabel buiten langs de muur? Wist niet eens dat er buiten utp kabel bestaat, waar is dat goed voor? kabel is toch kabel?

Ceejay wijzigde deze reactie 01-10-2014 00:44 (12%)

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Ceejay schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 00:41:
Wist niet eens dat er buiten utp kabel bestaat, waar is dat goed voor? kabel is toch kabel?
Ik heb nu de kabel buitenom, ik heb de kabelgoot naast de regenpijp, zie je amper. De buitenkabel kan volgens mij beter tegen temperatuurschommelingen. Nu viel het afgelopen winter mee, maar ik weet niet wat er met mijn kabel gebeurd als het -20 ofzo gaat worden.

Maar een nieuwe kabel plaatsen is niet zo lastig. Alleen even een lader lenen/huren omdat ik op 8 meter hoogte de kabel door het kozijn moet duwen en dan het weer netjes moet afwerken. Probleem is alleen dat ik de buitenverf niet meer heb, moet dus even wat netter werken dan de vorige keer :P

• timbe
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:50
Hallo,

Ik vraag me af hoe ik zelf CD covers toe kan voegen?
Als ik ze in de map van de cd toevoeg worden ze helaas niet zichtbaar.
Zou iemand mij hier bij kunnen helpen ?

Alvast bedankt,

Jos

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:39

Notna

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Where are you?®

Ik neem aan per liedje? Ik ben lui en gebruik daar iTunes voor en dan edit ik de liedjes, voeg een cover toe en klaar.

Maar eigenlijk heb je genoeg aan een IDv3 tag editor zoals dit:

http://www.mp3tag.de/en/

TS van DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• WD-Medic
Precies ...

http://community.wd.com/t5/image/serverpage/image-id/20000i935F69E8B90F8DE8/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Met Tagscanner kan je ook nog een xml exporteren zodat je ook info bij de cover art kan gebruiken. Dit is echter wel afhankelijk van het gebruikte GUI thema op je WD..

• timbe
quote:
Notna schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:09:
Ik neem aan per liedje? Ik ben lui en gebruik daar iTunes voor en dan edit ik de liedjes, voeg een cover toe en klaar.

Maar eigenlijk heb je genoeg aan een IDv3 tag editor zoals dit:

http://www.mp3tag.de/en/
Bedankt!

Maar ben zelf ook graag lui, dus hoe doe je dat met iTunes? ;)

• Andre21
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 21:09

Andre21

Inmiddels 30....

Hoe zit het precies met die nieuwe versie van de WD TV. Personal Edition?
Bij Bol.com en Coolblue lijken ze hem te verkopen, maar ziet het eruit alsof hij zonder afstands bediening geleverd wordt. Klopt dat?

En wat zijn de andere verschillen met de 2011 versie?

Blender....

• delacer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03-10 11:45
Geen Netflix... :|

• Xyphoid
quote:
Echt een hele vreemde keuze van WD. Weet niet of het met rechten te maken heeft of gewoon een domme keuze...

• Notna

Notna

Where are you?®

quote:
timbe schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:34:
[...]

Bedankt!

Maar ben zelf ook graag lui, dus hoe doe je dat met iTunes? ;)
Liedjes selecteren --> rechter muisknop --> Get Album Info/Cover. Of je doet Edit en dan kan je het handmatig erin kwakken (slepen naar het vakje waar coverart op staat)

Also: http://www.dummies.com/ho...-or-images-in-itunes.html
quote:
Xyphoid schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:22:
[...]

Echt een hele vreemde keuze van WD. Weet niet of het met rechten te maken heeft of gewoon een domme keuze...
Dat komt door een dispute tussen Netflix en WD. Kan mij niet goed herinneren waarom maar er is voor gekozen het maar te droppen in de nieuwe modellen.

Notna wijzigde deze reactie 01-10-2014 16:28 (40%)

• timbe
quote:
Notna schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:23:
[...]

Liedjes selecteren --> rechter muisknop --> Get Album Info/Cover. Of je doet Edit en dan kan je het handmatig erin kwakken (slepen naar het vakje waar coverart op staat)

Also: http://www.dummies.com/ho...-or-images-in-itunes.html

[...]

Dat komt door een dispute tussen Netflix en WD. Kan mij niet goed herinneren waarom maar er is voor gekozen het maar te droppen in de nieuwe modellen.
Super bedankt ga het proberen!

• Frag_majeuR
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-10 16:24
quote:
ginod schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:08:
Stream al meer dan een jaar wireless van mijn nas in de meterkast naar de wd in de slaapkamer (een verdieping hoger, betonnen verdiepingsvloer, hemelsbreed ongeveer 7 meter).
DVD's zijn geen enkel probleem. Sommige HD-content vraagt te veel bandbreedte en schokt.
Die kijk ik dan bedraad via mijn Mede8er in de woonkamer.

Ik ben helemaal happy met dit kastje, uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.
(Idem voor de Mede8er overigens).

Alleen de laatste firmware (2.02) heb ik moeten terugdraaien naar 1.x.
WiFi was heel instabiel. Voor alle zekerheid 2* geinstalleerd, maar 2* terug moeten draaien.

Frag_majeuR

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:56
quote:
Frag_majeuR schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 05:01:
[...]

Stream al meer dan een jaar wireless van mijn nas in de meterkast naar de wd in de slaapkamer (een verdieping hoger, betonnen verdiepingsvloer, hemelsbreed ongeveer 7 meter).
DVD's zijn geen enkel probleem. Sommige HD-content vraagt te veel bandbreedte en schokt.

WiFi was heel instabiel. Voor alle zekerheid 2* geinstalleerd, maar 2* terug moeten draaien.
Waar heb je die originele firmware 1x vandaan gehaald ?

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Albert020 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:08:
Waar heb je die originele firmware 1x vandaan gehaald ?
Ik denk dat hij de link uit de openingspost gebruikt heeft ;)

http://wdc.custhelp.com/a...3L3NpZC9zYUQ5Y1NSaw%3D%3D

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 02-10-2014 08:37 (21%)

• Frag_majeuR
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-10 16:24
downloads: Western Digital WD TV Live 2.02.32

Hierin wordt beschreven hoe je oude firmware kunt terugzetten door aveman2.
En aan de rechterkant zie je de historie en links naar de oude versies.

Frag_majeuR

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Frag_majeuR schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:03:
downloads: Western Digital WD TV Live 2.02.32

Hierin wordt beschreven hoe je oude firmware kunt terugzetten door aveman2.
En aan de rechterkant zie je de historie en links naar de oude versies.
Dat is hoogst onverstandig om het op die manier te doen. De link boven jouw bericht geeft de methode die door WD wordt aangereikt. De methode van aveman heeft een grote kans op een defecte mediaspeler. Aangezien WD gewoon al haar firmwares aanbied met een hoog versienummer erin zodat je altijd terug kan naar een vorige is dat de manier om het te doen.

• Andre21
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 21:09

Andre21

Inmiddels 30....

quote:
Maar klopt dat van die afstandsbediening? Zit die er nou wel of niet bij?

Blender....

• Sanderr2
Over die covers gesproken, gebruikt iedereen hier voor films en series Thumbgen of zijn er alternatieven. Zoals ik eerder aangaf werkt thumbgen voor series niet helemaal vlekkeloos meer. Ik heb daar afgelopen week even naar gekeken en het blijkt dat de stekker uit thumbgen is getrokken. Wel is het nu open-source maar zolang niemand het oppakt zullen deze problemen blijven en waarschijnlijk groter worden in de toekomst.

https://thumbgen.codeplex.com/

Ik wacht dus ook nog even met wijzigingen doorvoeren op het Aeonisch theme dat ik heb gepost omdat ik wel zeker moet zijn dat we sheets kunnen blijven genereren. Ik blijk overigens niet de enige te zijn die problemen ervaart met series.

http://forum.wdlxtv.com/v...35ce05773b9&start=420

Een alternatief of oplossing voor thumbgen is in ieder geval welkom :*)

• delacer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03-10 11:45
quote:
Ander21 scfreef:
Maar klopt dat van die afstandsbediening? Zit die er nou wel of niet bij?
Jazeker zit er een afstandsbediening bij.
Google eens op WD TV Play remote (bij afbeeldingen kijken)

• Musicmasters
Wat een verademing. Heb mijn Playon HD weer up en running en de geluidskwaliteit een op een vergeleken met de WD Live. Conclusie: voor muziek in stereo is de WD Live echt een drama. Dat ding krijgt het voor elkaar om Flac bestanden die gemaakt zijn van mijn eigen cd's met EAC te laten klinken als een mp3 met de laagste bitrate. WD gaat snel naar boven om wat filmpjes en netflix te kijken op slaapkamer maar ik koop never nooit meer een andere. Diegene die echt goed geluid willen verwijs ik naar de Bluesound die ik denk ik mezelf straks met kerst maar cadeau doe.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Musicmasters schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:06:
Wat een verademing. Heb mijn Playon HD weer up en running en de geluidskwaliteit een op een vergeleken met de WD Live. Conclusie: voor muziek in stereo is de WD Live echt een drama. Dat ding krijgt het voor elkaar om Flac bestanden die gemaakt zijn van mijn eigen cd's met EAC te laten klinken als een mp3 met de laagste bitrate. WD gaat snel naar boven om wat filmpjes en netflix te kijken op slaapkamer maar ik koop never nooit meer een andere. Diegene die echt goed geluid willen verwijs ik naar de Bluesound die ik denk ik mezelf straks met kerst maar cadeau doe.
Ik zou ook geen AC Ryan meer kopen, man wat een wanproduct. Dit is werkelijk de 1e keer dat ik hoor dat een AC Ryan iets goed kan. Ik heb er meerdere gehad, nooit meer :P

Maar ik luister met beiden geen muziek, ik heb zelf een tablet aan de stereo gehangen. Niet de goedkoopste oplossing, maar het werkt prima. Elke mediaspeler vind ik daarin te traag.

• Musicmasters
quote:
Dikkiedikdik schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:30:
[...]

Ik zou ook geen AC Ryan meer kopen, man wat een wanproduct. Dit is werkelijk de 1e keer dat ik hoor dat een AC Ryan iets goed kan. Ik heb er meerdere gehad, nooit meer :P

Maar ik luister met beiden geen muziek, ik heb zelf een tablet aan de stereo gehangen. Niet de goedkoopste oplossing, maar het werkt prima. Elke mediaspeler vind ik daarin te traag.
Je kan ook geen Ryan meer kopen want ze worden niet meer gemaakt/verkocht en ja hij heeft wat tekortkomingen waaronder trage interface.

Een tablet aan de stereo kan nooit echt goed klinken of je moet dat ding middels USB aan een fatsoenlijke DAC hebben hangen en dan naar versterker. Lijkt me stug dat hij optisch naar een DAC is aangesloten en dan nog.....de WD Live hing optisch aan mijn interne DAC van mijn reciever en klinkt gewoon slecht. Blijkbaar is digitaal geen digitaal wat vaak wordt gedacht en gaat er toch wat mis met de omzetting naar een optisch signaal. Voor film met wat knallen etc misschien ok maar voor een echte luisteraar van muziek die wat veeleisender is op dit gebied is het niks. Het topmodel audiostreamer van Marantz kost rond de ¤ 3000,- en het moet toch ergens in zitten. Als je dan toch een dure tablet eraan hebt hangen kan je net zo goed voor de : http://www.bluesound.com/nl/products/node gaan. Top apparaat voor het geld.

Rest my case! ;)

• Sanderr2
Dikkiedikdik of WD-medic, met welke programma's generen jullie moviesheets voor films en tv-series?

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Sanderr2 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 21:06:
Dikkiedikdik of WD-medic, met welke programma's generen jullie moviesheets voor films en tv-series?
ik gebruik geen moviesheets. Ik werk alleen met een folder.jpg afbeelding. Ik vond het teveel gedonder geven met mijn tv series (bestandsnamen zijn niet in het formaat zoals de mediaspeler ze nodig heeft waardoor sheets niet werken en ik ben te lui om daarvoor het aan te passen, verder had ik gedonder met Nederlandse series).

Ik gebruik photoshop elements (niet de meest recente) voor het maken van folder.jpg afbeeldingen. Ik gebruik niet de meest recente omdat ik die minder fijn vind werken, de oudere versie die ik heb kan minder en is makkelijker voor mij (ik gebruik het puur en alleen voor mijn wd mediaspelers).

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 05-10-2014 10:17 (13%)

• abalmelo
quote:
Een alternatief of oplossing voor thumbgen is in ieder geval welkom :*)
Ik gebruik Hubflow .... genereert zowel xml als jpg voor series en films

• WD-Medic
quote:
Sanderr2 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 21:06:
Idd HubFlow kan je eens bekijken.

Ik gebruikte voorheen ook ThumbGen maar zoals je al ontdekt heb is dat project voorlopig bevroren totdat iemand anders het op pakt. Je kan kijken of TViXie iets is voor je. Het maken van Thumbs en Moviesheets is ook daarmee mogelijk..

• Sanderr2
quote:
WD-Medic schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:58:
[...]

Idd HubFlow kan je eens bekijken.

Ik gebruikte voorheen ook ThumbGen maar zoals je al ontdekt heb is dat project voorlopig bevroren totdat iemand anders het op pakt. Je kan kijken of TViXie iets is voor je. Het maken van Thumbs en Moviesheets is ook daarmee mogelijk..
Bedankt! Heb er even snel naar gekeken maar heb niet het idee dat dit waardige vervangers zijn van Thumbgen. Daar had je toch net wat meer mogelijkheden. Voor het creëren van een jpeg of xml lijken me het prima programma's maar voor een sheet zoals ik gebruik bij het Aeonish theme niet.

Betekend wel dat voor series je altijd de info handmatig moet gaan invoeren bij Thumbgen en daar zit ik niet op te wachten. Films doen t voorlopig wel maar dat zal ook een keer ophouden. Al met al toch tijd om misschien een keer naar een andere mediaspeler te gaan kijken. Heeft weinig nu om het Aeonish theme door te zetten op deze manier. Ik heb al wel plex en dsvideo draaien op mijn synology dus een rasberry pi met rasplex of samsung tv met dsvideo zouden het ook doen. Helaas is de wdtv één van de weinige die alle bestandsformaten bijna moeiteloos afspeelt, zelfs iso e.d.

• WD-Medic
Nou idd het is een media speler waarmee je alle kanten uit kan maar er komt een tijd dat je meer of iets anders wil. Zelf ben ik vorig jaar al naar Dune overgestapt en intussen zit ik toch ook alweer naar een HTPC te staren met uiteindelijk XBMC want dat blijft toch wel de mooiste gebruikers omgeving voor al je media..

• ginod
quote:
Frag_majeuR schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 05:01:
[...]

Ja, dat geloof ik ook wel, maar de verhalen met problemen en WIFI komen nu eenmaal vaak voor. En als je het apparaat koopt, lijkt het alsof je draadloos alles kan doen, maar velen komen dan terug van een koude kermis. Dus een waarschuwing zou best op zijn plaats zijn, maar ja, dat gaat nooit gebeuren natuurlijk.

• Jee_Vee
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-10 08:46
quote:
Dikkiedikdik schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 10:16:
[...]

ik gebruik geen moviesheets. Ik werk alleen met een folder.jpg afbeelding. Ik vond het teveel gedonder geven met mijn tv series (bestandsnamen zijn niet in het formaat zoals de mediaspeler ze nodig heeft waardoor sheets niet werken en ik ben te lui om daarvoor het aan te passen, verder had ik gedonder met Nederlandse series).
Om de bestandsnamen van series in het goede formaat te zetten gebruik ik theRenamer (http://www.therenamer.com). De juiste namen etc. worden uit een database gehaald zoals bijvoorbeeld theTVDB. Omzetten van de bestandsnamen kan ook in batch en als je wilt kun je ook de episode titels mee laten opnemen in de bestandsnaam. Misschien heb je er iets aan :).

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Ik denk dat ik het goed kan gebruiken, klinkt heel heel interessant. Ik heb gelijk een knutselproject dus voor vanavond. Eens zien wat ik ermee kan en dan wat movie / tv sheets maken. Leuk!

• Xyphoid
Ik word moe van die WD TV Live.
Zit net Netflix te kijken, valt ie gewoon helemaal uit (witte lampje blijft branden).
Enige manier om hem te herstarten, is stekker er uit.

Heb ook al de hele film last van artifacten in beeld. Volgens de WD TV Live is het een 1080p SD film (Netflix).

ZIt op firmware 2.02.32

• Notna

Notna

Where are you?®

Nooit last van, lijkt mij een warmte probleem?

• Xyphoid
quote:
Notna schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 07:45:
Nooit last van, lijkt mij een warmte probleem?
Ja, heb hem daarna ook op zijn zij gezet. Weer iets waar WD geen rekening mee heeft gehouden... :(

• Habana
Ik heb ook nooit last van warmte met de WD, ik heb de deksel eraf gehaald en één mooi rooster in geboord.

• ginod
quote:
Xyphoid schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:45:
[...]

Ja, heb hem daarna ook op zijn zij gezet. Weer iets waar WD geen rekening mee heeft gehouden... :(
Misschien niet, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Wel andere dingen, maar nog nooit hitte probleem. Hij staat wel gewoon open en bloot, en niet in een kastje, wellicht is dat nog een reden ?

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:34
Mijn WD TV staat op de uitblaas van mijn versterker.... De versterker is wel eens "uit" gegaan (beveiliging?) tijdens het spelen. Maar de WD TV nog nooit problemen gehad.

alleen 3D subtitles zijn vaak 2D weergegeven heb ik het idee. Veel 3D films die ik van internet pluk hebben dan opeens 2D subs. Heel apart. Kan aan de films liggen, maar gebeurt me zo vaak. (en 3D subtitler uitleggen aan mijn meissie is niet ideaal)

http://www.martijnbouius.nl

• Xyphoid
quote:
ginod schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:46:
[...]

Misschien niet, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Wel andere dingen, maar nog nooit hitte probleem. Hij staat wel gewoon open en bloot, en niet in een kastje, wellicht is dat nog een reden ?
Van mij staat ook helemaal open. Als enigste apparaat in een open kast (ruimte is 50cm breed en 50 cm hoog).

Zoals gezegd ook last van blokken in beeld tijdens Netflix kijken. Van het weekend maar de hele weekend testen met een kabel tussen de router en WD. Dan weet ik zeker dat het niet aan de verbinding ligt (die nu op zich snel genoeg is. Misschien te snel?).
Als ie dan nog steeds hangt, dan denk ik dat ik maar een pc in de kast ga bouwen. Moet ik wel weer met muis en toetsenbord gaan werken, maar scheelt me weer hoofdpijn van de WD TV Live...

• Dikkiedikdik
  • Niet online
ik heb ook nergens last van met al mijn wd mediaspelers.

• Blo0odyHell
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:39
ik kan plotseling geen video_ts meer fatsoenlijk afspelen met mijn WD TV Personal Edition. de film start gewoon goed. Maar na een paar seconden houd het geluid met een kraak op en speelt de film schokkerig af. Af en toe springt hij weer goed, als je bijvoorbeeld op volgende hoofdstuk drukt, speelt hij weer even normaal af tot het fenomeen weer voor doet.

Het betreft films die op een externe harde schijf staan, deze schijf hangt aan de experia box van kpn en via de samba server wordt hij gedeeld in het netwerk.

-Als ik via mijn laptop met vlc player de video_ts mappen afspeel, gaat dit naar behoren.
-Via mijn oude EnVivo HD Media Player op de slaapkamer gaat het afspelen wel naar behoren.
-Via usb speelt hij ook gewoon naar behoren af.
-Video_ts mappen die op mijn pc staan en gedeeld zijn, speelt hij ook gewoon normaal af.

Het lijkt dus echt een netwerk gerelateerd probleem te zijn. Maar wel specifiek met de externe harde schijf.

Ik heb mijn WD TV Personal Edition al meerdere keren gereset en naar de fabrieksinstellingen gedaan, zonder enig succes.
Ik heb onlangs een nieuwe experiabox gekregen ivm wifi problemen. Ik ben van een KPN ExperiaBox (ZTE) naar een KPN ExperiaBox V9 (ZTE) gegaan. Verandering qua usb is: op de oude zaten 2 usb 2.0 poorten (gebruikte er maar 1) en op de nieuwe zit 1 usb 3.0 poort op.
Verder kan ik me echt niets meer bedenken waar het aan kan liggen, wat de oplossing kan zijn.

Ik begin onderhand steeds meer ontevreden te worden over mijn aankoop een paar maand geleden. Het enige wat echt fatsoenlijk werkt is de spotify app.
-Verder heb ik erg vaak last van dat hij niet in 1x opstart. Soms herstart hij zich wel een keer of 3 voordat ik hem gebruiken kan.
-Soms valt hij zo uit het niets uit als ik een youtube filmpje wil kijken.
-Hij wordt redelijk warm, terwijl hij in een open ruimte staat met lucht ruim om zich heen.
-Soms wil hij geen verbinding maken met het netwerk, een paar keer herstarten en dan wil die weer.
-USB aan de voorkant herkent hij nooit in 1x
-99 van de 100x loopt het geluid niet gelijk. door een geluidshapering die je hoort gebeuren bij het starten van het afspeel bestand. Bij meeste bestanden kun je dit via het geluidsmenu fixen, maar lang niet overal. Erg irritant!

hopelijk herkent iemand dit en kan hij/zij mij graag er mee helpen. Ik ben het spoor bijster :(

Blo0odyHell wijzigde deze reactie 18-10-2014 23:21 (7%)

• WD-Medic
Heb je die HDD al eens direct op de WD aangesloten?

Ik bedoel die KPN Experiabox(en) daar heb ik geen hoge pet van op. De temperatuur van de WD daar zal je iets aan moeten doen, leg de WD eens op zijn kant of onderste boven. Daarna kijken of hij nog zo warm word.

Dat crashen bij gebruik van YouTube heb ik al meer voorbij zien komen overigens...

WD-Medic wijzigde deze reactie 19-10-2014 11:58 (55%)

• Blo0odyHell
quote:
WD-Medic schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:53:
Heb je die HDD al eens direct op de WD aangesloten?

Ik bedoel die KPN Experiabox(en) daar heb ik geen hoge pet van op. De temperatuur van de WD daar zal je iets aan moeten doen, leg de WD eens op zijn kant of onderste boven. Daarna kijken of hij nog zo warm word.

Dat crashen bij gebruik van YouTube heb ik al meer voorbij zien komen overigens...
Zoals ik al eerder zei, via usb werkt het wel gewoon.
Ik dacht eerst ook namelijk dat het aan mijn harde schijf lag. Het betreft een ruim 4 jaar oude WD Elements 1TB Black. Ik heb hem ook al geformatteerd zonder enig succes. Maar dit blijkt het probleem niet te zijn.

Als ik een andere externe hd (een maxell 500 gb) op de experiabox aansluit geeft hij het zelfde probleem. Het ligt dus duidelijk aan de experiabox. Dacht ik erop vooruit te gaan met usb 2.0 naar 3.0 met de nieuwe experiabox, is de samba server functie dus totaal onbruikbaar geworden.
Maar toch ook weer niet geheel onbruikbaar. Want met mijn oude Envivo op de slaapkamer werkt het wel gewoon naar behoren, een film vanaf de samba server afspelen.
HD --> Experiabox --> TL-WR1043ND --> Envivo
HD --> Experiabox --> Switch --> WD TV Personal Edition

Ik heb ook nog een TL-WR1043ND aan mijn netwerk hangen. Deze heeft ook een usb poort, maar die kan ik alleen als media server laten fungeren. Wat niet erg optimaal is. Zoals de samba server fungeerde was eigenlijk precies wat ik wilde. Zowel al mijn films, foto's, word/excel bestanden, etc. allemaal vanaf 1 plek beschikbaar op elke pc/laptop die aanstaat.
Dus ik zou graag willen dat het samba gebeuren op de experiabox weer zou werken zoals ik het al jaren gebruik, zonder wat nieuws te moeten aanschaffen.

Blo0odyHell wijzigde deze reactie 19-10-2014 13:37 (7%)

• WD-Medic
De combinatie WD --> Experiabox is dus niet geweldig.

Ik heb geen Personal maar kan je daar geen Samba op instellen/gebruiken dan?

Via de Live Hub ( en Live SMP volgens mij ook ) kan dat wel en op die manier is je HDD toch zichtbaar in je netwerk. Wanneer je dat dan voor elkaar hebt is een NAS op je wensenlijst een item dat je meteen op nummer 1 moet zetten dan ben je van al het gedoe met losse apparaten af ... ;)

• Blo0odyHell
quote:
WD-Medic schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 00:51:
De combinatie WD --> Experiabox is dus niet geweldig.

Ik heb geen Personal maar kan je daar geen Samba op instellen/gebruiken dan?

Via de Live Hub ( en Live SMP volgens mij ook ) kan dat wel en op die manier is je HDD toch zichtbaar in je netwerk. Wanneer je dat dan voor elkaar hebt is een NAS op je wensenlijst een item dat je meteen op nummer 1 moet zetten dan ben je van al het gedoe met losse apparaten af ... ;)
Toch lullig dat het met mijn brakke experiabox v8 (ZTE H220n) toch altijd goed gewerkt heeft.

Je hebt inderdaad gelijk. Als je een usb schijf op de WD TV aansluit komt hij automatisch in het netwerk te staan als het zelfde als een "computer" of als de externe hd van de samba server. Ook al staat de WD uit. Uiteraard moet wel de werkgroep in de wd hetzelfde zijn als je netwerk.
Zelfs via deze optie kan ik op de slaapkamer ook films vanuit de WD/externehd afspelen. Dus het fungeert precies hetzelfde als de samba server op de experiabox.
Echter zijn de kopiereer waardes wel bedroevend.
dvd (4,11 gb) van externe hd --> pc = 10 min (6 a 7 mb/sec)
dvd (4,11 gb) van pc --> externe hd = 9 min (schommelend van 5 a 7,5 mb/sec

dan zal ik toch inderdaad maar moeten gaan sparen voor een goedkope NAS ben ik bang. (eigenlijk altijd al wel willen hebben, maar door alternatieven nog nooit ECHT nodig gehad)

Blo0odyHell wijzigde deze reactie 20-10-2014 10:47 (6%)

• WD-Medic
Ik meen op het WD forum al meer gezien te hebben over de WD --> Experia combi en ook daar kon men er niet echt een vinger op leggen wat nou de oorzaak kon zijn waardoor het niet lekker werkte.

Het zijn idd de netwerk snelheden die je uiteindelijk doen besluiten om van al dat gedoe met kastje hier en kastje daar af te stappen. Ook naar de Live HUB ( interne of externe HDD ) is het overzetten van 4GB een missie waar je de tijd voor moet nemen dus dat is toch echt een WD issue.

Om o.a. deze reden was ik al dat geklooi helemaal zat en heb inmiddels een Dune --> Syno NAS combi staan .... wat een weelde. De WD is nu tweede voor boven en dat werkt prima deluxe in combinatie met de Synology.

WD-Medic wijzigde deze reactie 21-10-2014 00:37 (1%)
Reden: typo

• Habana
Een goede nas in je netwerk is altijd aan te bevelen, het voorkomt veel van dit soort vervelende zaken, tegelijk een goede backup van PC -image/laptop en andere belangrijke documenten, ik heb zelf een synology en een ZFS nas (backup), het vraagt een kleine investering maar ik wil nooit meer zonder, indien mijn SSD(C:\) schijf er om een of andere reden defect raakt ben ik na de image terug zetten weer met 20 minuten on line …. heerlijk. ;)

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:52
Mijn WD zit met HDMI op mijn Onkyo 515NR.
Wanneer ik beide aanzet, geeft de Onkyo aan dat het HDMI signaal 'UNKNOWN' is.
Vervolgens HDMI bij WD erin en eruit en krijg ik wel beeld.

HDMI setting WD staat op 'auto'. Heb hem ook al op 1080p 60HZ gehad maar dat maakt geen verschil.
Iemand een idee? (heb laatste formware)

• Xyphoid
Gister een Netflix film via ChromeCast gekeken in plaats van via de WD. Geen enkel probleem met hangende beelden of ondertitels, nergens een blokje in beeld gezien.
Denk dat ik toch maar een RMA via de site van WD aan ga vragen.

• Habana
quote:
Canis Lupus schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:06:

HDMI setting WD staat op 'auto'. Heb hem ook al op 1080p 60HZ gehad maar dat maakt geen verschil.
Iemand een idee? (heb laatste formware)
Bij mij ook op een Onkyo (Pass Though) en op de WDtv Video uitgang op HDMI(Auto) en Audio-uitgang op Pass Trough, en/of probeer eens een andere HDMI ingang op je Onkyo.

@Canis Lupus, hier werkt alles prima

Habana wijzigde deze reactie 21-10-2014 21:13 (3%)

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:52
quote:
Habana schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:54:
[...]
Bij mij ook op een Onkyo (Pass Though) en op de WDtv Video uitgang op HDMI(Auto) en Audio-uitgang op Pass Trough, en/of probeer eens een andere HDMI ingang op je Onkyo.
Hamvraag: werkt het bij jou wel goed? (kon ik niet opmaken uit je reactie)

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Canis Lupus schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:06:
Even uit nieuwsgierigheid: heb je dit ook als de WD helemaal uit is geweest en weer aangaat (dus aan/uitknop paar seconden ingedrukt houden als je hem uitzet zodat de internetpoort ook geen lichtjes meer geeft)?

• Blo0odyHell
quote:
Habana schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:44:
Een goede nas in je netwerk is altijd aan te bevelen, het voorkomt veel van dit soort vervelende zaken, tegelijk een goede backup van PC -image/laptop en andere belangrijke documenten, ik heb zelf een synology en een ZFS nas (backup), het vraagt een kleine investering maar ik wil nooit meer zonder, indien mijn SSD(C:\) schijf er om een of andere reden defect raakt ben ik na de image terug zetten weer met 20 minuten on line …. heerlijk. ;)
Nu raak ik toch wel meer geinterresseerd in een NAS. Wat ik me nu zo te binnen schiet; is het mogelijk om bijvoorbeeld een map met dvds erin te delen vanaf de NAS met mijn zwager, zodat hij thuis mijn films op de laptop oid kan kijken? Nu zet ik eens in de zoveel tijd een zooi films op dvds voor hem. Als dat zou werken zou het een makkelijkere en een goedkoper alternatief worden.

Blo0odyHell wijzigde deze reactie 22-10-2014 18:15 (47%)

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Blo0odyHell schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:52:
is het mogelijk om bijvoorbeeld een map met dvds erin te delen vanaf de NAS met mijn zwager, zodat hij thuis mijn films op de laptop oid kan kijken? Nu zet ik eens in de zoveel tijd een zooi films op dvds voor hem. Als dat zou werken zou het een makkelijkere en een goedkoper alternatief worden.
Dat werkt, maar de router van je zwager moet dan wel wat gevanceerder dan een standaard modem van de provider zijn. Alternatief is een ftp server ofzo draaien op je nas. Ik meen dat in dit topic iemand zoiets voor zijn ouders had gemaakt. Maar met google kom je vast een eind. Het probleem met de wd tv mediaspelers is wel dat ze geen ftp ondersteunen, dus je moet iets met samba of nfs en dus feitelijk jouw locatie als samba schrijf in die router van je zwager krijgen en dat kan dus wel, maar niet met de standaard ubee van ziggo of de experiabox van kpn.

Maar als hij op de laptop kijkt kan je het zo regelen, kost echt amper moeite op bijv. een synology nas.

• Blo0odyHell
quote:
Dikkiedikdik schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:17:
[...]

Dat werkt, maar de router van je zwager moet dan wel wat gevanceerder dan een standaard modem van de provider zijn. Alternatief is een ftp server ofzo draaien op je nas. Ik meen dat in dit topic iemand zoiets voor zijn ouders had gemaakt. Maar met google kom je vast een eind. Het probleem met de wd tv mediaspelers is wel dat ze geen ftp ondersteunen, dus je moet iets met samba of nfs en dus feitelijk jouw locatie als samba schrijf in die router van je zwager krijgen en dat kan dus wel, maar niet met de standaard ubee van ziggo of de experiabox van kpn.

Maar als hij op de laptop kijkt kan je het zo regelen, kost echt amper moeite op bijv. een synology nas.
oke bedankt, de mogelijkheid bestaat dus wel. Zij hebben nu UPC Horizon.
Ik denk dat ik maar eens snel ga kijken voor een goedkope NAS mogelijkheid.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Blo0odyHell schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:10:
oke bedankt, de mogelijkheid bestaat dus wel. Zij hebben nu UPC Horizon.
Ik denk dat ik maar eens snel ga kijken voor een goedkope NAS mogelijkheid.
Je kan het nu eigenlijk ook proberen door gewoon op jouw pc / laptop een ftp servertje te draaien, kan je eens testen.

Met weinig geld is een 214j model nas aan te raden. Daarin past de 3TB schrijf, hij kan downloaden (met pakweg 3MB/sec , meer trekt hij niet qua snelheid door de tragere processor) en je kan alle apps zoals sickbeard, sabnzb, couchpotato, ftp etc. draaien. Dan ben je onder de 100 euro klaar en heb je echt een leuk apparaat dat zijn waarde amper verliest.

Ik doe zelf vrij veel met mijn nassen en heb alleen maar j modellen. De normale of + modellen zijn reteduur (helaas). Maar wat jij wilt kan prima met een j model en als je ooit wil upgraden verkoop je hem hier of op marktplaats en kan je eenvoudig upgraden. De synology's kunnen heel goed overweg met meerdere nassen in het netwerk, je zou dus op termijn ook dat j model kunnen gebruiken als backup van bijv. andere zaken op andere nassen.
Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013