Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15:44

Popcorn Hour C-300

Er is nog niet echt veel bekend over de nieuwe Mediaplayer van Popcorn Hour en daarom heb ik het Tweakers nieuwsbericht even gebruikt als vulling. Aanpassing volgt later.
(Zodra de Popcorn Hour site is bijgewerkt)

De nieuwste mediaspeler van fabrikant Syabas, de Popcorn Hour C-300, is vanaf 12 december in Nederland te koop. De speler wordt aangedreven door een 800MHz-cpu van Sigma Designs en biedt ruimte aan zowel een 2,5"- als een 3,5"-harde schijf

Syabas gebruikt voor de C-300 dezelfde Sigma Design SMP8647-cpu als voor de onlangs aangekondigde A-300-speler. Deze cpu is voorzien van 256KB l2-cache en draait op een kloksnelheid van 800MHz. De chip is gekoppeld aan 512MB ddr2-werkgeheugen. Volgens Syabas moet die combinatie krachtig genoeg zijn om vrijwel alle bestanden af te spelen met bitrates tot 100Mbps.

De behuizing is grotendeels voortgekomen uit die van de C-200. Het tft-display heeft een diagonaal van 2,5" en is vierkant in plaats van rechthoekig. De knoppen aan de voorzijde zijn verdwenen en in de plaats daarvan zijn twee usb-poorten gekomen. De speler is ook wat hoger, dat komt omdat boven de 3,5"-bay ook ruimte is vrijgelaten voor het plaatsen van een slimline-blu-ray-speler. Intern is nog ruimte voor een 2,5"-harde schijf.

Aan de achterzijde is de C-300 voorzien van s-video-, hdmi- en component-uitgangen voor de uitvoer van video. Audio kan digitaal verstuurd worden via coaxiale- of optische- verbindingen, of analoog in stereo via twee tulpstekkers. Verder zijn aan de achterzijde nog twee usb-poorten en een gigabit-ethernet-aansluiting te vinden.

De firmware van het kastje kan overweg met een groot aantal combinaties van containers en codecs, waaronder mkv-bestanden met 3d-video. Verder kan de speler overweg met iso-bestanden, het avchd-formaat en dvd's. Ook is er ondersteuning voor 'simple blu-ray navigation'. Ondertitels kunnen automatisch gedownload worden, zonder tussenkomst van een pc.

De C-300 beschikt verder over een Apps Market, waarin op het moment van schrijven ongeveer 80 applicaties te vinden zijn, waarvan een deel betaald. Verder heeft het kastje bittorrent en usenet-clients ingebouwd en kan het ook fungeren als nas-server. De C-300 moet 379 euro gaan kosten.

http://img560.imageshack.us/img560/6594/1323175728.jpg

http://img708.imageshack.us/img708/2457/1323175864.jpg

http://img848.imageshack.us/img848/8554/1323175734.jpg

Specificaties

Maximale resolutie:
  • 1080p
    Audio/Video uitgangen:
  • Stereo analoge audio
  • Component video
  • Composite video
  • HDMI
  • HDMI v1.3a
  • S/PDIF Optische Digitale Audio
  • S/PDIF Coaxiale Digitale Audio
    Ondersteunde video codecs:
  • Divx
  • XviD
  • MKV
  • WMV9
  • MPEG-2
  • MPEG-1
  • H.264
  • VC-1
    Video containers:
  • MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V)
  • MPEG1/2 PS (M2P, MPG)
  • MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS)
  • VOB
  • AVI
  • ASF
  • WMV
  • Matroska (MKV)
  • MOV (H.264)
  • MP4
  • RMP4
    Ondersteunde audio codecs:
  • AAC
  • Dolby Digital
  • DTS
  • FLAC
  • LPCM
  • MP1
  • MP2
  • MP3
  • VORBIS
  • WavePack
    Audio containters:
  • AAC
  • M4A
  • MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA)
  • WAV WMA, FLAC, OGG
    Audio pass through :
  • DTS
  • Dolby Digital
  • DTS-HD MA
  • DTS-HD HR
  • Dolby True HD
  • Dolby Digital Plus
    [b]Foto formaten:[b]
  • BMP
  • GIF
  • JPEG
  • PNG
    Overige formaten:
  • ISO
  • IFO
  • AVCHD navigation
  • Simple BD navigation
    Ondertitels:
  • MicroDVD
  • SRT
  • SSA
  • SUB
  • SUB/IDX
    Geheugen:
  • 512MB DDR2 DRAM

• 256MB NAND Flash
    Chipset
  • Sigma Designs SMP8647
    Connectiviteit:
  • Bonjour
  • UPnP SSDP
  • UPnP AV
  • Windows Media Connect
  • Windows Media Player NSS
  • SMB
  • NFS
    HTTP servers:
  • myiHome
  • WizD
  • SwissCenter
  • MSP Portal
  • Llink
  • GB-PVR
  • Usenet downloader
  • BitTorrent P2P
    NAS access:
  • SMB
  • NFS
  • FTP
    Interface:
  • 2x USB 2.0 host op de achterkant
  • 2x USB 2.0 host op de voorkant
    Netwerk:
  • Ethernet 10/100/1000
  • Draadloos netwerk (WLAN) Optioneel
    Gewicht en Afmetingen
  • Gewicht: 3,7kg
  • Afmetingen: 425mm (L) x 290mm (W) x 80mm (H)
- Specificatie's worden later geŁpdatet (waar nodig) zodra de Popcorn hour C-300 pagina online is -

http://i44.tinypic.com/2hnanua.png

http://i41.tinypic.com/2q0ja85.png

Youtube

Op Youtube is al het een en ander aan filmpjes te vinden. We zien hier dat de "nieuwe" layout van de C-300 sterk overeenkomt met de layout van de A-300. Op zich geen straf want het ziet er allemaal prima uit.

De layout heb ik even "geleend" van het C-200 topic, wordt mogelijk later geŁpdatet.

Donstil wijzigde deze reactie 08-12-2011 15:51 (8%)

Flickr -

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18-04 09:17

Joopieboy

Petrolhead

Mooi begin van een nieuw topic, keurig. :) Ben benieuwd met de kieskeurigheid en snelheid met de harde schijven. Dit vond ik vaker toch wel een minpunt van de C-200. Verdere specs zien er goed uit moet ik zeggen!

• GameSpel
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-04 12:39
Ben benieuwd of de C-300 goed gebruik kan maken van de 1000 Mbit ethernet verbinding. Dit is bij de C-200 niet echt het geval.

smartphonekopen.nl

• Donstil
Ja dat hoop ik ook idd.
Ik download meestal alleen de grotere mkv's maar soms zit er wel eens een Blu-Ray tussen.

Ik krijg hem waarschijnlijk Zaterdag of Maandag binnen en dan zal ik het ff testen.
Ik krijg hem voor de kerst van mijn betere helft dus ff snel testen en dan onder de boom helaas :'(

Flickr -

• GameSpel
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-04 12:39
quote:
Donstil schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:18:
Ik krijg hem voor de kerst van mijn betere helft dus ff snel testen en dan onder de boom helaas :'(
Zet je toch alleen de lege doos onder de boom 8)

smartphonekopen.nl

• Donstil
quote:
GameSpel schreef op woensdag 07 december 2011 @ 01:22:
[...]

Zet je toch alleen de lege doos onder de boom 8)
Haha nee zo werkt dat hier helaas niet 8)7

Flickr -

• tita_tovenaar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:24
Wat ik nog mis en nog niet ben tegen gekomen,dat zijn de maten en het gewicht van de C300 ??

Soms weet het ook niet meer.........

• Donstil
quote:
tita_tovenaar schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:33:
Wat ik nog mis en nog niet ben tegen gekomen,dat zijn de maten en het gewicht van de C300 ??
Dit komt omdat de Popcorn hour site nog niet is geŁpdatet. Ik heb de info nu van webshop's gehaald en die hadden de afmetingen/gewicht niet vermeld.

Info zal worden bijgewerkt zodra mogelijk.

Flickr -

• buzzbuzz68
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 17:37
Voor de specs, zie hier. Hier staan ook de afmetingen en het gewicht in, 425mm (L) x 290mm (W) x 80mm (H), Weight: 3.7kg.
En de snelheid van het netwerk is ook al ergens aangegeven. Reken op tussen de 22 - 26MB/s.
Het grootste probleem is de adviesprijs, §379,-. Daarvoor heb je ook een Dune incl. BD-rom. Dit is gewoon veel te duur. Er is te veel concurrentie om deze prijs te vragen. Ik hoop dan ook maar dat dit pur is om wat mensen uit te melken die er sowieso 1 willen hebben, en dat ze daarna de prijs naar een reŽler niveau brengen, richting §250,- of zo.

• Donstil
quote:
buzzbuzz68 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:00:
Voor de specs, zie hier. Hier staan ook de afmetingen en het gewicht in, 425mm (L) x 290mm (W) x 80mm (H), Weight: 3.7kg.
En de snelheid van het netwerk is ook al ergens aangegeven. Reken op tussen de 22 - 26MB/s.
Het grootste probleem is de adviesprijs, §379,-. Daarvoor heb je ook een Dune incl. BD-rom. Dit is gewoon veel te duur. Er is te veel concurrentie om deze prijs te vragen. Ik hoop dan ook maar dat dit pur is om wat mensen uit te melken die er sowieso 1 willen hebben, en dat ze daarna de prijs naar een reŽler niveau brengen, richting §250,- of zo.
Thnx! Ik zal vanavond de specs even aanpassen.
De popcorn C-300 zal heus zakken in prijs, bij welke hardware (Behalve Apple producten) is dat immers niet?

Mensen kiezen waarschijnlijk voor een C-200 of C-300 ivm de user base die er achter zit, problemen zijn altijd wel te vinden en (belangrijker nog) oplossingen ook.

Voor mij persoonlijk is een HD-Dune D1 ook een prima machine maar ik vind het formaat niet fijn (ivm versterker enz) en een Blu-ray speler heb ik al dus vandaar dat ik voor een C-300 ben gegaan.

Flickr -

• WBT
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20-01 16:53
Voor de liefhebber, ik kwam net deze foto's tegen van de binnenkant van de Popcorn Hour C-300:

http://hdsupplies.nl/media/prod_content/popcorn-hour-c300-003.jpg

http://hdsupplies.nl/media/prod_content/popcorn-hour-c300-005.jpg

• Donstil
HDSupplies.nl heeft ze dus mogelijk al binnen. Althans dat lijkt me zo aan de foto's te zien.

Ik begreep online dat informatique "het alleen recht" heeft hem op 9-12-11 te mogen verkopen.
Echt storm lijkt het niet te lopen, er zouden onder de verschillende winkels 500 stuks beschikbaar komen maar de meeste webshops zijn nog (lang) niet door hun eerste zending heen.

Donstil wijzigde deze reactie 09-12-2011 13:15 (8%)

Flickr -

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-04 12:40
Hij ziet er wel heel mooi uit! Net op wat details aan de buitenkant wat moderner en dat schermpje ziet er heel slik uit :-)

Ik heb sinds hij uitkwam de C-200 en ben wel toe aan een nieuwe alleen is de prijs nog iets te hoog, ik wacht nog wel een half jaar (of neem hem mee uit de US eind april).

Ben wel benieuwd of ik mijn WIFI uit de C-200 in de C-300 kan gebruiken, hoop het wel want weer ťťn kopen is niet echt wenselijk.

• pimpimmers
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ik heb er vandaag ťťn besteld . Komt morgen binnen. Heb net mail dat die is verzonden.
Maar vind hem eigenlijk wel te duur.

Maar ik heb nu al zo lang zitten wachten eerst wou ik de AC Ryan brengt de Fluxx helaas is AC Ryan nooit duidelijk geweest en zo ineens maar maanden zeggen ze hij komt niet uit. Dat merk hoef ik dus niet meer.
Toen zag ik de Xtreamer Prodigy en is inmiddels uit en ik had mijn twijfels over Android
Op een mediaplayer en na een aantal reviews dacht ik die moet ik ook niet.

En nu de Popcorn Hour C-300 maar besteld ik wil een HDD tray anders had ik de A-300 genomen.
Had geen zin meer om te wachten bij elke mediaspeler is wel wat op aan te merken.
Ik mis alleen wel een E-SATA of USB 3.0 aansluiting. Ben benieuwd of een USB 3.0 naar E-SATA adapter ook gaat werken die kan namelijk ook op een USB 2.0 poort.

Ik hoop dat die bevalt ik geef nu namelijk 200,- meer uit dan wat de bedoeling was.
Maar omdat ik minimaal 1 film per dag kijk moet het kunnen vind ik.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:17

JB

Cťdric roelt!

Hoop dat de case van de C-300 ook beschikbaar komt voor de C-200 die ziet er gelikt uit!

Mijn boefje is liev!

• DJ-B
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-01 10:35
Is er al iemand die deze media speler heeft kunnen installeren? Ik heb 'm vandaag gekocht maar het lukt met niet om de HDD installatie af te ronden.

Voor deze installatie lijkt het apps.nmt bestand nodig te zijn. De media speler zou zelf in staat moeten zijn om deze via internet binnen te halen maar ik krijg steeds de melding dat er geen update beschikbaar is.
Alternatief is om dit bestand via een USB stick te installeren maar ik kan nergens op de website van de Popcorn het juiste installatie bestand vinden voor de C-300.

Is er iemand die het al wel is gelukt? :)

• Donstil
quote:
DJ-B schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:31:
Is er al iemand die deze media speler heeft kunnen installeren? Ik heb 'm vandaag gekocht maar het lukt met niet om de HDD installatie af te ronden.

Voor deze installatie lijkt het apps.nmt bestand nodig te zijn. De media speler zou zelf in staat moeten zijn om deze via internet binnen te halen maar ik krijg steeds de melding dat er geen update beschikbaar is.
Alternatief is om dit bestand via een USB stick te installeren maar ik kan nergens op de website van de Popcorn het juiste installatie bestand vinden voor de C-300.

Is er iemand die het al wel is gelukt? :)
Ik denk dat je een van de eerste hier bent met een c-300.
Ik hoop hem morgen te hebben dus dan ga ik het proberen.

Heb je een HDD in de front Bracket gedaan of intern ingebouwd?

(Ik ga zelf voor een interne 2,5" HDD omdat ik die nog heb liggen)

Flickr -

• DJ-B
quote:
Donstil schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:46:
[...]

Ik denk dat je een van de eerste hier bent met een c-300.
Ik hoop hem morgen te hebben dus dan ga ik het proberen.

Heb je een HDD in de front Bracket gedaan of intern ingebouwd?

(Ik ga zelf voor een interne 2,5" HDD omdat ik die nog heb liggen)
Ik had al begrepen dat vandaag de pas de verkoop gestart is. Ik heb een 3,5" HDD in de front Bracket gedaan. De disk (320 GB) wordt netjes herkend.

De HDD initialisatie kun je als volgt vinden (was voor mij even zoeken maar heb nog geen ervaring met media spelers)

Setup --> Onderhoud --> HDD Initialisatie. (NL taal)

Heb reeds een e-mail gestuurd naar support maar nog geen reactie gehad.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen, hou je ons op de hoogte? :)

• Donstil
quote:
DJ-B schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 19:06:
[...]

Zal ik doen :)

Flickr -

• nemol
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-04 15:28
Hallo Tweakers

Ik heb intresse in deze speler, heb nu een Playon! HD

Vraag is of iemand kan vertellen of ik deze speler kan bedienen met mijn Logitech Harmony One AB, dacht namelijk dat de voorganger gebruik maakt van IR?????

alvast bedankt!

• Donstil
Voor de c-200 is een Logitech module te koop dacht ik, of dat werkt met de c-300 is nog even afwachten.

Flickr -

• DJ-B
Zojuist deze e-mail ontvangen van Syabas, doe er je voordeel mee. Scheelt weer wat frustratie. ;)

You can download the apps.nmt file here until we get the firmware page up on our website. http://support.popcornhour.com/article.aspx?id=1140
quote:

• nemol
lees net ergens (http://www.anandtech.com/...aunches-popcorn-hour-c300) dat de AB op RF en IR werkt...

hopen dat de info correct is.

nemol wijzigde deze reactie 09-12-2011 21:50 (107%)

• pimpimmers
  • Niet online
quote:
nemol schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:06:
Hallo Tweakers

Ik heb intresse in deze speler, heb nu een Playon! HD

Vraag is of iemand kan vertellen of ik deze speler kan bedienen met mijn Logitech Harmony One AB, dacht namelijk dat de voorganger gebruik maakt van IR?????

alvast bedankt!
Zit IR en RF ingebouwd, en er zit een RF AB bij. Zie foto.

http://www.networkedmediatank.com/images/C300/C-300_4.jpg

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13-02 22:33
quote:
DJ-B schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 19:06:
[...]

Ik had al begrepen dat vandaag de pas de verkoop gestart is. Ik heb een 3,5" HDD in de front Bracket gedaan. De disk (320 GB) wordt netjes herkend.

De HDD initialisatie kun je als volgt vinden (was voor mij even zoeken maar heb nog geen ervaring met media spelers)

Setup --> Onderhoud --> HDD Initialisatie. (NL taal)

Heb reeds een e-mail gestuurd naar support maar nog geen reactie gehad.

Dat probleem heb ik ook met mijn nieuwe A210. Hoe heb je dit nou opgelost? Ik krijg het niet voor elkaar.

• steven2
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 07-04 20:02
quote:
Moreno schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 11:28:
[...]

Dat probleem heb ik ook met mijn nieuwe A210. Hoe heb je dit nou opgelost? Ik krijg het niet voor elkaar.
Probeer eens dit bestand te downloaden en dan de apps.nmt op een usbstick te zetten en naar deze te verwijzen bij het installeren.

steven2 wijzigde deze reactie 10-12-2011 12:48 (11%)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), Asus Radeon HD 6970 DCII/2DI4S/2GD5, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• DJ-B
Dat zou inderdaad de oplossing moeten zijn. Het probleem bij de C-300 is dat de juiste apps.nmt nog niet op de website gepubliceerd is.
quote:
steven2 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:37:
[...]

Probeer eens dit bestand te downloaden en dan de apps.nmt op een usbstick te zetten en naar deze te verwijzen bij het installeren.

• steven2
Als het goed is zijn de apps.nmt van de A300 en C300 gelijk aan elkaar

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), Asus Radeon HD 6970 DCII/2DI4S/2GD5, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• steven2
Iemand er al achter wat je met de 2,5 display kan, want tot nu toe zie ik alleen het logo van de Network Media Jukebox :?

Ik zag hier een demo, maar dat doet hij dus niet bij mijn C-300.

steven2 wijzigde deze reactie 10-12-2011 15:56 (37%)

• Donstil
Vandaag (Zaterdag 10/11/12) opgehaald bij HDSupplies.
Perfecte afhandeling en zeker een aanrader voor andere leden hier die hem willen aanschaffen.

Vanavond maar eens goed mee klooien.

Edit: begint hier al goed. HDD is geformatteerd maar de Player staat nu al 20minuten op "een moment geduld aub.... Herstarten."
quote:
DJ-B schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:44:
Zojuist deze e-mail ontvangen van Syabas, doe er je voordeel mee. Scheelt weer wat frustratie. ;)

You can download the apps.nmt file here until we get the firmware page up on our website. http://support.popcornhour.com/article.aspx?id=1140

[...]
Goeie tip.

Ik heb een 500gb 2,5" HDD geplaatst, althans in de media player gelegd want er leek niet echt een mooie plek voor te zijn. Zodra je deze wil installeren heb je idd het NMT Apps filetje nodig. Deze is idd niet door de speler zelf te downloaden.

Donstil wijzigde deze reactie 10-12-2011 18:06 (9%)

Flickr -

• DJ-B
Bij met hetzelfde, zelfs als je het apparaat uit (standby) zet blijft het schermpje aan. Allemaal leuk en aardig maar van mij hoeft dat niet zo, het mag gewoon uit. :) Ik ben nog nergens een optie tegen gekomen om het schermpje uit te zetten. Iemand anders wel?
quote:
steven2 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:27:
Iemand er al achter wat je met de 2,5 display kan, want tot nu toe zie ik alleen het logo van de Network Media Jukebox :?

Ik zag hier een demo, maar dat doet hij dus niet bij mijn C-300.

• Donstil
Nou ik ben nog niet echt weg geblazen door het apparaat.
De eerste film die ik bekeek had outsync audio terwijl hij het op de mac keurig deed (3DMKV met DTS audio) en ik heb al 2 complete vastlopers gehad waarin alleen de aan/uit knop van de voeding werkte.

Edit: Ik hoop ook dat ze IDX/Sub ondertitels met .XML gaan ondersteunen. Dat werkt helaas nog niet en is best wel onhandig als je een 3d MKV kijkt 8)7

(IDX/SUB werkt helemaal niet, ook niet in 2d)

Donstil wijzigde deze reactie 10-12-2011 20:31 (28%)

Flickr -

• pimpimmers
  • Niet online
Heb hem vanmorgen binnen gekregen maar en hem net aangesloten netjes kabels weggewerkt en ingesteld. Ben nog met die F***ing kerstboom bezig. Maar ik kom er ook niet uit, display blijft gewoon aan. Ik hoop dat die wel uit kan anders plak ik hem af :)

En nog een vraag wat hebben jullie bij Netwerk > Geavanceerd staan? 10/100Mbps? of ook 1000?
Ik heb namelijk er 10/100 staan. Heb hier gewoon Gbit door het huis alleen heb ik een oude 100Mbit CAT5 kabel gepakt maar op mijn laptop doet die gewoon 1Gbit.
Anders moet ik nog ff een kabel maken. Heb geen kant-en-klare meer liggen.

• Donstil
Cat5 kan gewoon 1000mbps hebben ik doe dat al jaren.
Hij gaf bij mij ook 10/100 aan en heb hem toen op automatisch gezet.

Bestands overdracht gaat met 25mb/s dus dat is meer dan 100mbit maar lange na heen 1000 natuurlijk.

Flickr -

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb net uitgevonden hoe het scherm uit kan in standby.
Als je hem uitzet een paar seconden en aan/uit knop inhouden tot het lampje op je popcorn knippert en de display gaat ook uit.
Hoe die uit gaat als die aan staat weet ik nog niet.

• nemol
Heb hem ook binnen, schermpje uit idd ook alleen maar het logo verder niets.

Ben ook nog nie achter de hd audio alles op passtrough staan maar het werkt nog niet.

Verder hoorde ik vandaag van verkoper informatique dat er al nieuwe firmware uit is, maar deze nogniet beschikbaar is ivm officiele release datum van 12 dec.

Verder totaal geen documentatie erbij ook niets te downloaden op site. Sterker nog daar word hij nog helemaal niet genoemd.

Iemand een idee waar drc voor staat bij de audio instellingen? Gevonden bedankt

• steven2
Het schijnt dat de C-300 uitgeleverd is met produktie-firmware en dat er een nieuwe volgende week wordt geplaatst. Dan moet het schermpje ook goed gaan werken. Ik ben benieuwd of er nog meer veranderingen gelijk worden doorgevoerd.

• Donstil
Ooh dat zou wel mooi zijn, ding zit nu nog vol fouten valt me op.
Ik "krijg" hem eigenlijk voor de kerst dus moet morgen de doos weer in maar echt erg vind ik dat met deze firmware nog niet.

Kijken of het 24dec beter is.

Flickr -

• pimpimmers
  • Niet online
quote:
nemol schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:26:
Heb hem ook binnen, schermpje uit idd ook alleen maar het logo verder niets.

Ben ook nog nie achter de hd audio alles op passtrough staan maar het werkt nog niet.

Verder hoorde ik vandaag van verkoper informatique dat er al nieuwe firmware uit is, maar deze nogniet beschikbaar is ivm officiele release datum van 12 dec.

Verder totaal geen documentatie erbij ook niets te downloaden op site. Sterker nog daar word hij nog helemaal niet genoemd.

Iemand een idee waar drc voor staat bij de audio instellingen? Gevonden bedankt
Ik heb ook alles op alles op passtrough gezet en alles werkt hier heb je er wel een AV receiver tussen hangen?

Heb net een film gekeken maar beeld is goed beter dan verwacht. Gewoon een DVD9 ISO op een 55" Plasma maar prima beeld. Heb hem afgespeeld via het netwerk, "spoelen" en naar een ander hoofdstuk gaan gaat ook goed.
Ik denk dat dit wel wat gaat worden. Moet nu wel veel foutjes uitgehaald worden maar dat komt vast wel goed.
Heel veel dingen kunnen ook niet full screen zoals de video's van de TED app. Youtube logo onderin zit niet goed en zo heb ik nog wel wat andere dingen gezien.

Ik druk alleen wel steeds op de verkeer knop op de AB :P ik ben mijn humax gewend en de back knop op de humax is de stop knop op de popcorn.

• pimpimmers
  • Niet online
quote:
Donstil schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 21:29:
Cat5 kan gewoon 1000mbps hebben ik doe dat al jaren.
Hij gaf bij mij ook 10/100 aan en heb hem toen op automatisch gezet.

Bestands overdracht gaat met 25mb/s dus dat is meer dan 100mbit maar lange na heen 1000 natuurlijk.
Ja ik hem hem ook maar op auto gezet. Maar dan weet ik dat het niet aan mijn ligt.
Ik heb in het hele huis Cat5e liggen. Maar heb nog een berg cat5 kabels liggen dus als er weer een apparaat bij komt wat op het netwerk komt dan pak ik altijd een kant en klare Cat5 kabel. De CAT5e zit op een rol en ben te lui om er snel 2 plugjes aan te maken :O
Nooit problemen met Cat5 op 1Gbit maar ik ging nu twijfelen.

• nemol
quote:
pimpimmers schreef op zondag 11 december 2011 @ 04:06:
[...]

Ja ik hem hem ook maar op auto gezet. Maar dan weet ik dat het niet aan mijn ligt.
Ik heb in het hele huis Cat5e liggen. Maar heb nog een berg cat5 kabels liggen dus als er weer een apparaat bij komt wat op het netwerk komt dan pak ik altijd een kant en klare Cat5 kabel. De CAT5e zit op een rol en ben te lui om er snel 2 plugjes aan te maken :O
Nooit problemen met Cat5 op 1Gbit maar ik ging nu twijfelen.
Ook bij mij geeft ie 10/100 aan dus geen gigabit nog....

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Mr Majestic

quote:
nemol schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:44:
lees net ergens (http://www.anandtech.com/...aunches-popcorn-hour-c300) dat de AB op RF en IR werkt...

hopen dat de info correct is.
Ook interessant stukje over Cinavia uit dat artikel:

The C-300 is expected to ship before Christmas, and it should make an ideal gift for the geeky media streamer fan who also wants full Blu-ray support. Note that Cinavia will be applicable to this unit, as it is an AACS licensed system. However, whether it will be implemented or not is an unknown at this point of time. AACS mandates February 2012 as the cut-off date for all BD players to implement Cinavia. However, it might be only for players manufactured after that date, and it may not make it into previous systems through forced firmware upgrades. We will discuss this further in our official review.

Priced at $349, it costs more than the A-300 (at $219). However, this is the price one needs to pay for the full Blu-ray license. Unless you have an absolute need for playing back full commercial Blu-rays, I strongly suggest going with the A-300 (as there is no threat of Cinavia in that model -- perfect for those playing back backups with their media player).

BF4 - Why its broken & current state of gaming industry
Sale: Cyber Snipa Game pad V2
PC Specs

• Donstil
Heeft iemand Meta data al aan de praat voor mkv files? Ik had op internet begrepen dat de C-300 (A-300) zelf naar deze informatie kan zoeken. Kan het alleen niet vinden.

Edit: Ik heb trouwens ook problemen met de internet verbinding naar de C-300. Via FTP is hij keurig bereikbaar maar om er echt internet op te kunnen gebruiken (De app market oid) moet ik continu de "setup assistent" doorlopen. Meer mensen hier last van?

Edit2: Ik ben inmiddels wel een stap verder. Als je een .mkv hebt geselecteerd kan je op de i drukken op je remote. Je komt dan in een nieuw venster waar hij de info van de serie/film gaat ophalen. Nadat de player dit heeft gedaan kan je deze info opslaan.

Beetje onhandig om dit per aflevering te moeten doen maar het is een stap in de juiste richting.

Lijst zonder info :
http://i53.tinypic.com/2e55ugx.jpg

Gevonden info :
http://img805.imageshack.us/img805/7262/img1739ab.jpg

Donstil wijzigde deze reactie 12-12-2011 00:15 (85%)

Flickr -

• steven2
quote:
Donstil schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:40:
Edit: Ik heb trouwens ook problemen met de internet verbinding naar de C-300. Via FTP is hij keurig bereikbaar maar om er echt internet op te kunnen gebruiken (De app market oid) moet ik continu de "setup assistent" doorlopen. Meer mensen hier last van?
Wat voor router/switch heb je? Wat voor snelheden haal je met FTP en Samba?
Waarom stel je de C-300 niet handmatig in?

steven2 wijzigde deze reactie 12-12-2011 00:31 (4%)

• Donstil
Media Jukebox doet trouwens wel wat ik wil. Deze functie moet je aan zetten en kan dan vervolgens opgegeven mappen scannen.

Nieuwe scan (de eerste keer) duurde ongeveer 5 minuten, een "bijwerk" scan duurt ca. 30seconden (hij gaat dan alleen de nieuwe files af).

Hij download dan wel keurig de meta data en voegt covers enz toe. Keurige functie als je het mij vraagt.
Het schermpje doet alleen nog niets (hier zou bv de cover op getoond kunnen worden)

Zie mijn korte Youtube opnamen :
quote:
steven2 schreef op maandag 12 december 2011 @ 00:29:
[...]

Wat voor router/switch heb je? Wat voor snelheden haal je met FTP en Samba?
Ik heb nog geen Samba gebruikt eigenlijk. FTP haalt ongeveer 25mb/s constant.

Ik heb een Linksys E2000 achter UPC 120mbit en dan boven op de movie kamer een Zyxel 460 met DHCP uit.
Beiden prima in staat om snel verkeer te vesturen dus het lijkt echt aan de C-300 te liggen.

De E2000 haalt het niet de zolder te voorzien van Wifi dus vandaar dat ik daar nog een "wifi router" heb staan maar dan zonder DHCP, ik heb ook nog een 3com 10/100/1000 switch liggen maar als ik de Zyxel weg haal en die 3com plaats blijft het resultaat gelijk.
quote:
pimpimmers schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:16:
Ik heb net uitgevonden hoe het scherm uit kan in standby.
Als je hem uitzet een paar seconden en aan/uit knop inhouden tot het lampje op je popcorn knippert en de display gaat ook uit.
Hoe die uit gaat als die aan staat weet ik nog niet.
Met welke knoppen doe je dit precies? Ik krijg het hier niet voor elkaar namelijk.
Scherm blijft branden.

Donstil wijzigde deze reactie 12-12-2011 03:26 (41%)

Flickr -

• pimpimmers
  • Niet online
Als je C-300 aan staat power knop op je ab inhouden tot het lampje op je C-300 gaat knipperen en dan los laten.

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13:56

rally

Irini Ria RaphaŽlla

Ik hoop echt dat de nieuwe firmware vandaag verschijnt, want er zitten wel "wat" lastige bugs in.
Het schermpje dat niet uit gaat of helemaal niet gebruikt wordt is daarvan de minsten.
Maar met SMB "vergeet" hij soms de username/password en moet je dat opnieuw invoeren voor een share.
NMJ heb ik 35-40 minuten laten lopen en nog was hij niet klaar met scannen van mijn content.
En nog wat meer van de kleine bugs waar ik nu zo even niet op kom.

Daarintegen speelt hij de content van onze home video's (die op de C-200 stotterde) wel moeiteloos af, dus het is wel een verbetering.

Ik verwacht dat de bugs snel opgelost zijn. Ik heb de A-300 ook in huis gehaal en daar lijkt alles goed te werken.

Weet iemand trouwens hoe je de slimline blu-ray drive kunt vastzetten? Ik zie nl. nergens punten waar ik hem kan vastschroeven! :(

http://irini.wachtel.nl

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:17

JB

Cťdric roelt!

quote:
pimpimmers schreef op maandag 12 december 2011 @ 04:47:
Als je C-300 aan staat power knop op je ab inhouden tot het lampje op je C-300 gaat knipperen en dan los laten.
Bij de C-200 zet je 'm dan helemaal uit, dus ik verwacht dat je 'm nu ook echt down laat gaan ipv standby met deze handeling. Das niet handig omdat je dan meer uitschakeld op de background.

Mijn boefje is liev!

• rally

rally

Irini Ria RaphaŽlla

Het "schijnt" dat het probleem met de display (zowel het niet uitgaan als het niet weergeven van informatie) met de nieuwste firmware opgelost gaat worden.

Ik zit met smart te wachten en ik ben vrij zeker dat ik niet de enige ben... :P

• Donstil
Haha ik ook. De knop ingedrukt houden werkt hier namelijk niet.

Ik hoop ook dat ze het vastlopen oplossen. De Player loopt bij mij nu om de haverklap vast.
Het lijkt erop dat hij al vast loopt als je een commando ingeeft wat op dat moment niet mogelijk is.
(Bv op de audio knop drukken terwijl er maar 1 audio Stream beschikbaar is)

Flickr -

• Avinash
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 11-04 15:18
Bij ondersteunde audio codecs, zie ik geen DTS HD, zie hieronder:
AAC
Dolby Digital
DTS
FLAC
LPCM
MP1
MP2
MP3
VORBIS
WavePack

Wat betekend de: Audio pass through waar ik dit formaat wel in terug zie?
DTS
Dolby Digital
DTS-HD MA
DTS-HD HR
Dolby True HD
Dolby Digital Plus

Kan ik nou wel/niet een dts hd stream horen vanaf bijvoorbeeld een mkv'tje die ik via een nzb binnenhaal op de c-300 ?

• buzzbuzz68
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 17:37
Pass-through betekent dat hij, zonder ook maar iets met de data te doen, deze doorgeeft naar de receiver. Als deze dit kan decoderen zul jij een DTS HD stream horen.

• Avinash
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 11-04 15:18
quote:
buzzbuzz68 schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:41:
Pass-through betekent dat hij, zonder ook maar iets met de data te doen, deze doorgeeft naar de receiver. Als deze dit kan decoderen zul jij een DTS HD stream horen.
Bedankt :)

• nemol
Wel raar dat op de website van popcorn hour nog niets is te lezen over de speler, iemand hier een idee over?

• DJ-B
quote:
nemol schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:39:
Wel raar dat op de website van popcorn hour nog niets is te lezen over de speler, iemand hier een idee over?
Klopt, de website moet nog bijgewerkt worden. Zie ook mijn berichtgeving eerder in dit topic ;). Maar ik begrijp wat je bedoeld. Door de opsomming van problemen die je tegenkomt voelt het aan als een overhaaste release van dit apparaat.

• pimpimmers
  • Niet online
quote:
JB schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:07:
[...]

Bij de C-200 zet je 'm dan helemaal uit, dus ik verwacht dat je 'm nu ook echt down laat gaan ipv standby met deze handeling. Das niet handig omdat je dan meer uitschakeld op de background.
Voor nu is het even handig anders blijft het scherm altijd aan :)

• pimpimmers
  • Niet online
quote:
Donstil schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:02:
Haha ik ook. De knop ingedrukt houden werkt hier namelijk niet.

Ik hoop ook dat ze het vastlopen oplossen. De Player loopt bij mij nu om de haverklap vast.
Het lijkt erop dat hij al vast loopt als je een commando ingeeft wat op dat moment niet mogelijk is.
(Bv op de audio knop drukken terwijl er maar 1 audio Stream beschikbaar is)
Raar dat het bij jou niet werkt.
Vastlopers heb ik nog niet gehad.

• Donstil
Ik heb ook best wat MKV's waarvan de audio NET NIET sync loopt.
Op de Mac zijn ze dan prima maar op de c-300 zie ik er wat aan.

C-300 is op dit moment gewoon op de tv aangesloten. Gaat niet via een versterker oid.

Flickr -

• steven2
quote:
pimpimmers schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:48:
[...]

Raar dat het bij jou niet werkt.
Vastlopers heb ik nog niet gehad.
Bij werkt het vasthouden van de powerknop ook niet. Wel als ik power en direct delete indruk.

• rally

rally

Irini Ria RaphaŽlla

Je moet ook niet de powerknop op de AB indrukken, maar op het apparaat zelf.

Dat werkt bij mij perfect.

Iemand al de nieuwe firmware gespot? ...

• nemol
Bij mij werkt he beide, dus op AB en op apparaat zelf,

heb een mailtje gestuurd naar klantenservice van informatique die zouden de nieuwe firmware hebben en mogen geven aan klanten. (info van verkoper).

Ik zou graag de nieuwe firmware willen proberen voordat de terug beng garantie is verlopen. (8 dagen)

nemol wijzigde deze reactie 13-12-2011 13:36 (20%)

• Donstil
Bij mij werkt het dan weer niet. Zowel met de knop als remote geen resultaat.

@Hierboven.
Wel even posten hŤ die Firmware

Flickr -

• rally

rally

Irini Ria RaphaŽlla

@Nemol: Same here: Als je de nieuwe firmware hebt dan heb ik (uiteraard) ook interesse.

Op het officiele forum is nl. ook nog steeds de nieuwe firmware niet opgedoken :(

• steven2
@Nemol, mag ik ook :)

• madman72
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14-10-2013
Ik zit enorm te twijfelen tussen deze en de Xtreamer Prodigy. Lees alleen dat de prodigy bepaalde signalen downscaled, die hij naar de receiver stuurt via bitstream. Dit zou gaan over hoge bitrate flac en dts-hd ma die hij zou downscalen naar 24.
Is dat met deze popcorn ook het geval?
Ik heb namelijk niet voor niks een goede receiver gekocht voor deze high bitrate signalen....

• rally

rally

Irini Ria RaphaŽlla

Ik heb gekozen voor de PCH omdat ik al een aantal Xtreamer producten heb gebruikt en ze echt zo'n beetje de slechtste service hebben die ik heb meegemaakt. Daarna komen ze stelselmatig beloften niet na en liegen ze ook met grote regelmaat.

Ik heb een aantal vrienden die Xtreamer producten gebruiken en er tevreden over zijn, maar als je er *iets* meer mee wilt doen, dan kun je toch beter even verder kijken.

Overigens heb ik de C-300 gekocht om vervolgens te horen/lezen dat je voor dat geld een hele goede HTPC kunt bouwen. Daar hebben ze gelijk in, maar ze missen het punt dat ik daar geen zin in heb (hoewel ik het wel zou kunnen) en al helemaal niet in het zelf installeren/onderhouden van de software.

Ik heb zowel de A-300 als de C-300 en die bevallen me perfect. Zeer compact (compacter dan een HTPC) en zeer stil (geruisloos want ik heb er geen HD in) en speelt alles moeiteloos af.

Mijn PCH zit aangesloten op een Onkyo 8xx receiver en ik heb geen klachten over de audio pass through. Maar wellicht dat anderen ook hun ervaring kunnen delen.

@Nemol: Heb je de nieuwe firmware al gekregen van Informatique? Op het NMT forum en PCH website is het "akelig" stil m.b.t. de C-300 :(
Ik zou graag het probleem met het display oplossen en het probleem met de tijdzone (want: compleet verkeerde tijd via NTP)

• Donstil
Edit: Ik heb mij HD Supplies via de mail ook de firmware aangevraagd. Weet niet of ze er weet van hebben maar hun service kennende zullen ze er wel achteraan gaan mochten ze het nog niet weten.

@madman72
Daar zit nou precies het verschil met een Xtreamer en een "echte" media player. De Xtreamer doet heus leuk zijn werk voor zijn geld maar kan bepaalde dingen toch net niet hebben.

Voor het volledige werk ga je daarom voor een c-300 (c-200) of HDDune Max

@hierboven.

Ik heb gekeken naar een Apple Mini ipv de c-300. Speelt alles prima af maar is het toch net niet is mijn ervaring. Ik heb een hele tijd gewerkt met een pc onder de tv en het blijft toch onhandig.

Navigeren met een remote gaat gewoon fijner als met een keyboard/muis dingetje.

Internetten op de tv is naar mijn mening met de komst van de Smartphone kompleet overbodig geworden en aangezien dat voor mij de enige meerwaarde was van een echte htpc ben ik voor de Popcorn gegaan.

Donstil wijzigde deze reactie 14-12-2011 12:58 (11%)

Flickr -

• rally

rally

Irini Ria RaphaŽlla

Deze melding stemde mij niet heel erg happy :(
http://www.mobile-harddis...ncties-in-nieuwe-firmware

En ook op het NMT forum word een "interessante" discussie gevoerd m.b.t. de reeds (lees: naar mening van Syabas te vroeg) uitgeleverde C-300's
http://www.networkedmedia...&pid=527604#pid527604

• ZenphiR
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2012

ZenphiR

Felix tha Cat

Inderdaad voor muziekliefhebbers zoals ik een zeer welkome functie om de speler volledig te kunnen bedienen zonder dat de t.v. aan staat. Alleen officiele firmware: "binnen een paar weken verwacht" is dan wel weer een beetje jammer...

Hebben trouwens meer mensen dat de linker USB-poort aan de voorkant nogal flexibel is in de zin dat als je er een kabel in stopt het hele TFT-scherm wat meebeweegt? 'kweetniet of dit bevorderlijk is voor duurzaamheid, maargoed we zullen zien. Voor de rest vind ik overigens het apparaat wel een degelijke uitstraling hebben, zowel van binnen als van buiten.

Voor de rest doet de PCH C-300 het vooralsnog wel goed, video afspelen echt prima (scaling naar "volledig scherm" werkt bijvoorbeeld beter dan bij mijn vorige speler HDX-1000 / PCH 110). Hetzelfde geld voor audio bestanden, sommige flac bestanden werden niet afgespeeld door mijn HDX maar de PCH C-300 speelt deze vlekkeloos af.

ZenphiR wijzigde deze reactie 14-12-2011 15:46 (6%)

Felix tha Cat

• Donstil
inmiddels terugkoppeling van Hd Supplies ontvangen.

Ze hebben al om opheldering van Syabas gevraagd maar deze helaas nog niet mogen ontvangen. De problemen die ik heb hadden ze nog niet eerder vernomen maar ze waren uiteraard wel op de hoogte van het niet functioneren van het scherm.

Ze adviseerde me de speler volledig te restoren met de huidige firmware via usb stick.
Dit heb ik nog niet gedaan dus dat ga ik vanavond zeker even proberen.

Edit: De versie op de site van popcorn is een andere als nu op mijn speler staat zie ik.

05-01-111111-23-POP-420-000 op de site. 05-01-111111-23-POP-420-094 op mijn speler.

Edit2: Recovery moest gestart worden door de UART0 jumper te plaatsen. Nu bezig met een recovery.

Donstil wijzigde deze reactie 14-12-2011 19:31 (40%)

Flickr -

• nemol
voor de mede-wachters onder ons

Deze mail van de klantenservice Informatique gekregen:

http://http://support.popcornhour.com/article.aspx?ID=1140

Succes ik heb nog ff geen tijd ervoor :|

• Donstil
quote:
nemol schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:23:
voor de mede-wachters onder ons

Deze mail van de klantenservice Informatique gekregen:

http://support.popcornhour.com/article.aspx?ID=1140

Succes ik heb nog ff geen tijd ervoor :|
Deze firmware lost helaas nog niets op. Ik heb deze zojuist geÔnstalleerd (kreeg deze link door van HD supplies) maar het schermpje werkt nog steeds niet, hij voelt wel iets snappier ( 8)7 ) aan.

Flickr -

• nemol
Mag ik vragen hoe je hem hebt geÔnstalleerd?

Kon hem niet bereiken met de filebrowser (usb) of de automatische update

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:56
Zit er verschil in tussen het rechtstreeks aansluiten op je tv of met tussenkomst van een versterker?
Zijn er dan bepaalde dingen die je wel of niet kunt doen/gebruiken ?

Ben al een tijdje aan het denken om een mediaplayer aan te schaffen om van dvd's af te stappen.

• Donstil
quote:
ToyotaMR2 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:09:
Zit er verschil in tussen het rechtstreeks aansluiten op je tv of met tussenkomst van een versterker?
Zijn er dan bepaalde dingen die je wel of niet kunt doen/gebruiken ?

Ben al een tijdje aan het denken om een mediaplayer aan te schaffen om van dvd's af te stappen.
Als je een fatsoenlijke versterker hebt zit daar geen verschil tussen. behalve het betere geluid van je versterker tov de tv natuurlijk
quote:
nemol schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:42:
Mag ik vragen hoe je hem hebt geÔnstalleerd?

Kon hem niet bereiken met de filebrowser (usb) of de automatische update
Recovery moest gestart worden door de UART0 jumper te plaatsen

Beginnen bij stap A

Donstil wijzigde deze reactie 14-12-2011 21:14 (71%)

Flickr -

• steven2
quote:
Donstil schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:35:
[...]

Deze firmware lost helaas nog niets op. Ik heb deze zojuist geÔnstalleerd (kreeg deze link door van HD supplies) maar het schermpje werkt nog steeds niet, hij voelt wel iets snappier ( 8)7 ) aan.
snappier :?

Deze firmware is, volgens mij, zelfs nog 3 dagen ouder dan de vorige waar ze heen verwezen :(

• Donstil
Ja snappier ;) als in vlotter, beter bij de les enz.

Hij onthoud eindelijk ook mijn internet instellingen weer. Nu mijn Jukebox database ff opnieuw laten opbouwen en dan kan ik nog wat verder testen.

Flickr -

• rally

rally

Irini Ria RaphaŽlla

Onderstaande antwoord heb ik van Informatique ontvangen. M.a.w. er is nog geen concrete datum waarop we de nieuwe firmware kunnen ontvangen.

Geachte heer/mevrouw,

De firmware in kwestie komt zo spoedig mogelijk uit.
Helaas hebben wij nog geen indicatie weten te krijgen wanneer dit zal zijn.

Wanneer de firmware hebben zullen wij deze vrijgeven via onze website.

Met vriendelijke groet,
Informatique computers en componenten BV

Overigens is er in het NMT forum ook geen duidelijkheid, sterker nog, de C-200 gebruikers hi-hacken diverse topics om vragen te stellen over hun firmware :(

• nemol
Ik heb nieuwe firmware gekregen (zie eerder link) maar ik ga geen jumpers plaatsen om een firmware update uit te voeren. Ik wacht dan nog wel ff

• ZenphiR

ZenphiR

Felix tha Cat

Zojuist heb ik op een andere C-300 kunnen bevestigen dat de linker USB poort aan de voorkant enigzins flexibel is en dat het TFT scherm wat mee beweegt in de rechter onderhoek als je een harddisk/flashdrive aansluit. Nogmaals: ik hoop dat dit de duurzaamheid op de lange duur niet negatief beinvloedt en ga ervan uit dat het apparaat degelijk genoeg in elkaar zit.

Er is overigens nog iets dat mij opviel: als je de C-300 aandoet d.m.v de knop aan de achterkant/voeding dan gaat de C-300 in standby (powerknop voorkant licht rood op) en het apparaat is volledig stil. Als je nu opstart en even later het apparaat weer in standby zet dan hoor ik dichtbij ineens een elektronische zoemtoon (harddrive niet actief). Ik vermoed dat het geluid bij de voeding vandaan komt en misschien is dit heel normaal bij dit apparaat (is ook geen hard of storend geluid), maar ik vraag mij af of meer mensen dit is opgevallen.

Edit: er blijken 2 types standby te zijn, de eerste is een semi-standby waarbij het scherm, NMT apps en dergelijke nog gewoon draaien maar geen videosignaal meer wordt doorgegeven. De tweede is een sleep/suspend mode waarbij scherm en NMT apps en dergelijke uitgeschakeld worden (standby/power knop even ingedrukt houden).

ZenphiR wijzigde deze reactie 17-12-2011 11:45 (15%)

Felix tha Cat

• steven2
quote:
nemol schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:09:
Ik heb nieuwe firmware gekregen (zie eerder link) maar ik ga geen jumpers plaatsen om een firmware update uit te voeren. Ik wacht dan nog wel ff
Het is geen nieuwe firmware, maar een 3 dagen oudere firmware. Ik hoop dat de nieuwe snel komt.

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18-04 12:16
quote:
[b][message=37338840,noline]

...

Edit: er blijken 2 types standby te zijn, de eerste is een semi-standby waarbij het scherm, NMT apps en dergelijke nog gewoon draaien maar geen videosignaal meer wordt doorgegeven. De tweede is een sleep/suspend mode waarbij scherm en NMT apps en dergelijke uitgeschakeld worden (standby/power knop even ingedrukt houden).
Dit werkt exact gelijk als in de 200 serie.

i7 2600K + 16GBDDR3 1600 + 16 Tb + ATI 5870 + Dell U2713HM + PCH C200 + Asus N53SN

• rally

rally

Irini Ria RaphaŽlla

Volgens het NMT forum komt de nieuwe firmware "in de loop van volgende week". Dat is natuurlijk niet met 100% zekerheid, maar ik hoop het van harte.

Ik heb nu namelijk een probleem dat ik nog nooit heb gehad met geen enkele PCH.
De C-300 "ziet" namelijk geen enkele SMB share meer. Ook niet als ik ze er "hard" in zet. Ik heb een QNAP als backup server en de NFS shares ziet hij wel.

Het vreemde is dat mijn A-300 en A-210 de shares WEL zien, met exact dezelfde instellingen.

M.a.w. De C-300 zit wel op het netwerk, maar ziet gewoon de windows shares niet. Rebooten helpt niet, dus wellicht moet ik hem terug naar factory settings doe, maar ik hoop van niet :(
Heef iemand dit al meegemaakt? En zo ja, hoe hebben jullie het opgelost?

• iambold
  • Laatst online: 26-10-2013
Als ik de specs vergelijk op http://www.networkedmediatank.com/images/C300/Comparison.jpg

zie ik weinig redenen de C-300 te kiezen in plaats van de A-300. Een HDD Quick dock en een optionele Blue Ray speler kan mij niet overtuigen.

Is er iemand die nog andere argumenten kan bedenken om toch voor de C-300 te kiezen???

• Donstil
Ik hoop wel dat deze week de firmware dan eindelijk gaat komen.
Ik heb nog steeds het probleem dat hij internet instellingen niet onthouden wil en dat het geluid net niet tot niet sync loopt.

(en dan de bekende problemen natuurlijk, schermpje werkt niet enz)
quote:
iambold schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:10:
Als ik de specs vergelijk op http://www.networkedmediatank.com/images/C300/Comparison.jpg

zie ik weinig redenen de C-300 te kiezen in plaats van de A-300. Een HDD Quick dock en een optionele Blue Ray speler kan mij niet overtuigen.

Is er iemand die nog andere argumenten kan bedenken om toch voor de C-300 te kiezen???
Voor mij was de Blu-ray licentie de reden dat ik voor een C300 ben gegaan ipv een A300.
Edit: En ook wel een beetje het design. De A300 past niet mooi in de "versterker toren". De C300 ivm zijn afmetingen wel.

Donstil wijzigde deze reactie 19-12-2011 01:25 (7%)

Flickr -

• ZenphiR

ZenphiR

Felix tha Cat

Nieuwe firmware voor de C-300 :*) :
http://www.popcornhour.com/download/C300/firmware-C300.html
Zie <release note> voor wijzigingen (+ werkend scherm! _/-\o_ ).

Edit: als C-300 verbonden is met internet dan kan firmware ook via auto-update.

ZenphiR wijzigde deze reactie 19-12-2011 15:03 (29%)

Felix tha Cat

• rally

rally

Irini Ria RaphaŽlla

Mooi... vanavond het 2e wat ik ga doen (eerst onze dochter eten geven :) )

• Donstil
Vanavond ook maar even doen. Hopen dat mijn sync probleem ook opgelost is.

Flickr -

• rally

rally

Irini Ria RaphaŽlla

Ok... het Display werkt nu... Networkbrowsing (Samba) niet :(
En potverdorie wat was dat een gedoe om die nieuwe firmware er op te krijgen. Online werkte het niet en nadat ik een 3e USB stick had geformatteerd op NTFS wilde hij eindelijk de firmware installeren.

Morgen maar eens kijken waarom network browsing niet meer werkt op de C-300 en de A-300 wel.

• Donstil
Ik ben hem nu ook aan het installeren. Schandalig lange lijst met Fixes zeg niet normaal.
Een aantal problemen die ik had (oa het probleem met de audio) lijkt te zijn aangepakt.

Ben benieuwd want via internet updaten gaf al een ERR005, dus maar via USB stick verder.

Edit: Zo die zit erop. Scherm werkt en internet werkte zonder de wizzard te hoeven voltooien. Erg fijn als je het mij vraagt.

De Covers van je films zijn ook keurig zichtbaar als de player in Jukebox staat. Erg fraai.

http://img853.imageshack.us/img853/5728/img1803j.jpg

Donstil wijzigde deze reactie 20-12-2011 00:06 (35%)

Flickr -

• rally

rally

Irini Ria RaphaŽlla

Update: Network browsing werkt nog steeds niet, maar als ik nu de shares er handmatig in zet, dan werkt het i.i.g. Dus dat is vooruitgang!

En het schermpje is ERG fraai inderdaad :P

• pimpimmers
  • Niet online
Bij mij ging de internet update wel gewoon.
Ik wou een film kijken zie de melding en binnen 5 minuten was alles klaar.
Scherm gaat gelukkig nu uit tijdens het kijken naar een film.

• siemed
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 30-11-2013
Ik ben benieuwd waarom jullie voor de C-300 gekozen hebben i.p.v. de A-300. Het schermpje vind ik wel mooi moet ik zeggen, maar verder kan ik niet direct vinden waar de voordelen zitten.

Ik zit te twijfelen.

Webwinkels in de verlichting

• Ninja1
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04-12-2012
43 centimeter breed.
Eigenlijk is dat voor mij de belangrijkste reden.
Sneller dan de 200 en zelfde formaat, win-win voor mij.

• Donstil
quote:
siemed schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:00:
Ik ben benieuwd waarom jullie voor de C-300 gekozen hebben i.p.v. de A-300. Het schermpje vind ik wel mooi moet ik zeggen, maar verder kan ik niet direct vinden waar de voordelen zitten.

Ik zit te twijfelen.
Voor mij was de Blu-ray licentie de reden dat ik voor een C300 ben gegaan ipv een A300.
Edit: En ook wel een beetje het design. De A300 past niet mooi in de "versterker toren". De C300 ivm zijn afmetingen wel.

Flickr -

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-04 20:25

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death Rule

Voor mij een van de redenen om nu een C-300 te kopen en niet de A-300 en daarmee mijn A-200 te vervangen... De afstandbediening en het schermpje.

De A-200 is een hele fijne speler, niet de mooiste en de stilste. Maar hij doet wat hij moet doen. Puur het missen van de fan zou reden zijn nu de A-300 te kopen.

Waarom ik (waarschijnlijk) toch ga voor de C-300: ik heb een redelijk grote verzameling muziek en die kan ik daarmee afspelen zonder dat de TV aan moet...

En de afstandsbediening. Die is bij mijn A-200 infrarood. Dat is ook zo bij de A-300. Bij de C versies is die RF en IR (dat is bij de C-200 optioneel) . En RF lijkt mij toch wel prettiger.

Zie overigens voor een volledig vergelijk: http://files.syabas.com/p...oductsComparison_2011.pdf

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, HTC One X

• iambold
  • Laatst online: 26-10-2013
Pff, wat een grote hoeveelheid problemen. Ik wil een media speler aanschaffen maar begin sterk te twijfelen of de Popcorn een goede keuze is.

Als ik bv de recensies lees van de Mede8er MED500X2 en zie wat ik daar krijg voor 159 euro vraag ik me sterk af waarom niet hiervoor te gaan....

• Donstil
Mijn problemen met audio sync lijken ook te zijn verdwenen, ik heb een aantal series gekeken inmiddels en die waren allemaal keurig sync.

Van het weekend even wat films proberen maar ik ga er vanuit dat die ook werken.

Flickr -

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:56
Hier ook!

Had bijna de vorige versie gekocht, blij dat ik het niet deed toen ik hier opeens een topic voorbij zag komen over die verbrande transistors oid.

*twijfelt ook enorm

• Ninja1
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04-12-2012
Problemen met vorige versie, condensatoren die een beetje bol gaan staan, is meer een foutje van de voeding.
Laat die voeding nu in het apparaat zitten en niet extern zoals bij de A variant.
Kwestie van voeding vervangen of condensators vervangen, ben zelf voor optie 1 gegaan.
Niet echt een probleem van het apparaat zelf geweest, speelt ook gewoon alles wat je aanbied.

*offtopic* Zie dat je vaker de vorige versie kiest, rij zelf een SW20 :)
ZZW30 slaan we over voor het gemak
Pagina: 1 2 3 4 Laatste