Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CHBF
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23-09-2013
Ik heb zelf een vraagje. Weet iemand waar ik duurdere hoofdtelefoons kan uitproberen? Deze bijv.: http://www.amazon.com/bey...amp;keywords=beyerdynamic
Bij Mediamarkt hebben ze alleen de goedkopere modellen en volgens mij niet eens dit merk.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17:19

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Binnenkort ga ik een tripje maken naar Amerika. Ik wil daar waarschijnlijk gaan kijken voor een koptelefoon. Is er iemand die mijn kan vertellen welke merken goedkoper zijn in Amerika dan in Nederland en omringende landen?
Ik weet dat bijv. Sennheiser erg duur is Amerika.
Ik luister vooral naar Laid-back muziek, mijn vader het een ATH-M50 en die koptelefoon vind ik fijn klinken. Muziek stijlen zijn: R&B (toni braxton, Craig David etc) Klassiek (Ludovico Enaudi, Kenny G)

Lenovo Thinkpad W530 | 3720QM | 750Gb + 128Gb SSD | 8Gb | 1080p 95% RGB | K2000M | 9-cell | Win8 || Surface RT 64Gb

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
brilsmurfffje schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:01:
Binnenkort ga ik een tripje maken naar Amerika. Ik wil daar waarschijnlijk gaan kijken voor een koptelefoon. Is er iemand die mijn kan vertellen welke merken goedkoper zijn in Amerika dan in Nederland en omringende landen?
In elk geval Grado. Dat is ook een Amerikaans merk.

• MikeVM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:32

MikeVM

- Baloo -

quote:
CHBF schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:57:
Ik heb zelf een vraagje. Weet iemand waar ik duurdere hoofdtelefoons kan uitproberen? Deze bijv.: http://www.amazon.com/bey...amp;keywords=beyerdynamic
Bij Mediamarkt hebben ze alleen de goedkopere modellen en volgens mij niet eens dit merk.
in gent weet ik dat die te testen valt. kunnen we eens een lijstje maken met winkels waar je kan testen; want hier in belgie is dat gewoon een ramp imo

\\ Baloo \\ www.onlydutch.nl \\ Mijn iRacing profiel

• PvdV1
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15-12-2012
quote:
PvdV1 schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:02:
Ik heb een ESI Juli@ audiokaart in mijn htpc. Ik vraag mij af of het ook kwaad kan om de koptelefoon aan te sluiten op de line-out uitgangen dmv een verloopje van 2 rca naar grote female jack.
Ik heb mijn Brainwavz HM5 er eens aangehangen en als ik het line-out volume op -30db zet en de master volume op 100% (of andersom, komt op hetzelfde neer, maar dan loop je het risico dat het maximaal volume veel hoger ligt) dan kan ik op luid genoeg volume luisteren.
Wat ik me ineens afvraag: Beperk ik zo niet de "dynamic range" van het signaal? M.a.w. gaat de geluidskwaliteit (in potentie) niet achteruit als ik het zo doe? Misschien is het beter als ik alle outputs op max zet en mijn pa2v2 tussen de Juli@ en mijn HM5 zet....

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 22:54
Je hebt inderdaad kans dat het nergens naar klinkt. Als ik bijvoorbeeld de headphone op mijn line out aansluit klinkt hij erg vlak. Waarschijnlijk zal hij door die headphone amp het beste klinken want dan sluit je m aan zoals t hoort.

Het kan ook zijn dat het niks uit maakt maar dat is een kwestie van uitproberen ;) bij de action kosten die kabels 60 cent :P

Pentax glas in de verkoop. 35mm, 500mm, 2x converter en meer!

• Mother_Goozz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:15
Beste mede tweakers,
Ik volg dit topic al een tijdje, en al flink wat terug zitten lezen en zoeken. Ik ben sinds kort verhuisd, en wou graag nieuwe luidprekers hebben. Omdat ik boven een winkel woon, en ik de baby van onze buren kan horen huilen vind ik het niet een optie om flinke zuilen neer te gaan zetten :P

Heb me voorgenomen om voor een goed stel headphones te gaan. Op deze manier kan ik dan net zo genieten van mijn muziek (eventueel ook films) :) maar ik vind het lastig met zoveel opties. Mijn budget is 250-300 euro. En momenteel heb ik de Akg K550 & de Shure SRH940 op het oog (welke ik hier ook kan luisteren in de winkel) De muziek die ik luister is hoofdzakelijk Soundtrack muziek, en ook rock. Belangrijk vind ik dat de headphones geblanceerd klinkt.

Hebben jullie tips/aanraders die ik miss totaal gemist heb?
Moet wel een gesloten model zijn. Speel het af met me Cowon Z2.

• newbreed
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:03
quote:
brilsmurfffje schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:01:
Ik weet dat bijv. Sennheiser erg duur is Amerika.
Ik luister vooral naar Laid-back muziek, mijn vader het een ATH-M50 en die koptelefoon vind ik fijn klinken. Muziek stijlen zijn: R&B (toni braxton, Craig David etc) Klassiek (Ludovico Enaudi, Kenny G)
Een paar Grado's kopen. Als het niet bevalt verkoop je ze met winst door en zoek je in Nederland iets uit wat je wel mooi vindt klinken. ;)

SR80i
MSRP in USA: 99 USD
MSRP in NLD: 150 EUR

• Heilige Kaas
Mother gooze. Die akg k550 is wel een goede optie als je hem met een cowon gebruikt. Ik ben er achter gekomen wat er zo raar klinkt. En dat is een piek bij de 7khz. Nu heb ik dat aangepast en klinkt die heerlijk. Eq settings. 105hz narrow +1, 7khz narrow -3

Maar als je veel rock luister zal je ook eens naar grado moeten kijken. Ik heb eens een rs2i geluisterd. Omnomnom heerlijk!. Misschien tweedehands.

Als je een hobo hifi in de buurt heb kan je daar van alles luisteren ;)

• PvdV1
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15-12-2012
quote:
Mother_Goozz schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:02:
Heb me voorgenomen om voor een goed stel headphones te gaan. Op deze manier kan ik dan net zo genieten van mijn muziek (eventueel ook films) :) maar ik vind het lastig met zoveel opties. Mijn budget is 250-300 euro. En momenteel heb ik de Akg K550 & de Shure SRH940 op het oog (welke ik hier ook kan luisteren in de winkel) De muziek die ik luister is hoofdzakelijk Soundtrack muziek, en ook rock. Belangrijk vind ik dat de headphones geblanceerd klinkt.
Ik heb net een Brainwavz HM5 aangeschaft en kan hem je zeker aanraden. Is heel comfortabel op je hoofd voor langere duur (films!), is gesloten, en kost rond de ¤150,-. Hij is heel neutraal, als je dat bedoeld dat met gebalanceerd, en is veel bang for buck aldus verschillende bronnen, ook hier op het forum.
Je houdt bovendien geld over voor eventueel een amp, al is de HM5 redelijk makkelijk te "driven".

PvdV1 wijzigde deze reactie 05-11-2012 11:32 (6%)

• Big Womly
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17:18

Big Womly

Live forever, or die trying

Is noise cancelation nuttig voor binnenshuisgebruik?
Ik ben op zoek naar een deftige hoofdtelefoon, en ik zie van zowel de Sennheiser PXC450 als de Bose QC15 veel positieve reacties. De Sennheiser zou qua geluidskwaliteit er bovenuit steken, terwijl de Bose het best doet qua noise cancellation.
Vermits ik de hoofdtelefoon vooral ga gebruik om muziek te analiseren, lijken beide functies mij zeer nuttig, of is de actieve noisecancellation echt enkel bedoeld om te gebruiken tijdens verplaatsingen?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Brilsmurfffje

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
Big Womly schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:46:
Is noise cancelation nuttig voor binnenshuisgebruik?
Ik ben op zoek naar een deftige hoofdtelefoon, en ik zie van zowel de Sennheiser PXC450 als de Bose QC15 veel positieve reacties. De Sennheiser zou qua geluidskwaliteit er bovenuit steken, terwijl de Bose het best doet qua noise cancellation.
Vermits ik de hoofdtelefoon vooral ga gebruik om muziek te analiseren, lijken beide functies mij zeer nuttig, of is de actieve noisecancellation echt enkel bedoeld om te gebruiken tijdens verplaatsingen?
Kort: Nee
Noisecanceling heeft vooral effect bij constante geluiden zoals een vliegtuigmotor of achtergrond geroezemoes. Voor thuisgebruik biedt een gesloten koptelefoon in de meeste gevallen genoeg demping om ongestoord van de muziek te genieten.

Je kan eens kijken naar de gesloten modellen van Beyerdynamic, zeer natuurlijk geluid en kwalitatief zeer hoogwaardige koptelefoons.

Lenovo Thinkpad W530 | 3720QM | 750Gb + 128Gb SSD | 8Gb | 1080p 95% RGB | K2000M | 9-cell | Win8 || Surface RT 64Gb

• Sick Nick
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:20

Sick Nick

Drop the top!

NC thuis heeft weinig zin tenzij je continu naast een draaiende stofzuiger, wasmachine of airco compressor zit ofzo. Maar zodra je in het vliegtuig stapt of op kantoor is het heerlijk, wil niet meer zonder :D

SLK 230 Kompressor | Surface Pro 2 - 8GB - 512GB | Lenovo Y510p - i7 4700MQ - 16GB RAM - 512GB SSD - 2 x GT 755M SLI
Sony RX1 | Sony RX10 | Ricoh GR

• Heilige Kaas
Even erbij vermelden dat een NC koptelefoon meestal wel het dubbele kost, of misschien wel meer, in vergelijking met een gewone koptelefoon als je kijkt naar geluidskwaliteit.
Ik raad je aan om een keer naar hobo hifi te gaan en daar het een en ander uit te proberen. Daar kan je ook een open koptelefoon uitproberen. Voor thuis heb je toch niet echt een gesloten nodig tenzij je kinderen hebt of in de woonkamer/bij een tv/noem maar op luisterd.
Voor een open koptelefoon geld weer dat deze meestal een beter geluid geven dan een gesloten systeem.

• Boefmans
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13:31
Dag beste tweakers,

Zit ik hierboven voor een vraag over headphones voor de computer?

Nunik voor echt luistergebruik ultrasones heb, vind ik de fatality headset voor mijn pc wel erg verrot zitten. Ik zoek dus nieuwe headset voor de pc:
-max 200 euro
- goede microfoon
- liefst 7.1 of 5.1 (is geen harde must maar moet kunnen voor dat geld?)
- lekker op het hoofd en niet een lelijk vierkant ding oid :)
En natuurlijk fatsoenlijk geluid, zal er heel af en toe muziek mee luisteren maar daar isdie dus niet voor. Een eigen controller zou leuk zijn (dat je daar weer de normale luidsprekers van de pc op aansluit) maar ik heb anders nog wel een externe geluidskaart met DAC liggen.

Ik heb er totaal geen verstand van, zelf zat ik te denken aan een razer (maar hoor daar wisselnde geluiden over) of de nieuwe asus (die dus nog niet uit is, maar geen bloedhaast).

Little Devil case, FormulaV z77 3570@4.6 (cpu370); GTX580 SLI ((EK FC580) dual loop 3x sr1-480 2xmcp35x, 16gb trident 2400, Corsair1200AX. WIndows7 64 bit on crucialm4 128 games on m4 256 data on 3x 2gb greenC

• Heilige Kaas
quote:
Boefmans schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:03:
Dag beste tweakers,

Zit ik hierboven voor een vraag over headphones voor de computer?

Nunik voor echt luistergebruik ultrasones heb, vind ik de fatality headset voor mijn pc wel erg verrot zitten. Ik zoek dus nieuwe headset voor de pc:
-max 200 euro
- goede microfoon
- liefst 7.1 of 5.1 (is geen harde must maar moet kunnen voor dat geld?)
- lekker op het hoofd en niet een lelijk vierkant ding oid :)
En natuurlijk fatsoenlijk geluid, zal er heel af en toe muziek mee luisteren maar daar isdie dus niet voor. Een eigen controller zou leuk zijn (dat je daar weer de normale luidsprekers van de pc op aansluit) maar ik heb anders nog wel een externe geluidskaart met DAC liggen.

Ik heb er totaal geen verstand van, zelf zat ik te denken aan een razer (maar hoor daar wisselnde geluiden over) of de nieuwe asus (die dus nog niet uit is, maar geen bloedhaast).
Dit is eigenlijk niet het juiste topic. Maar deze is misschien wel wat: pricewatch: Sennheiser PC 360 G4ME

• Boefmans
Was al bang dat ik verkeerd zat, maaruh, waar dan wel :)

Little Devil case, FormulaV z77 3570@4.6 (cpu370); GTX580 SLI ((EK FC580) dual loop 3x sr1-480 2xmcp35x, 16gb trident 2400, Corsair1200AX. WIndows7 64 bit on crucialm4 128 games on m4 256 data on 3x 2gb greenC

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

er is een topic voor, maar dat topic is echt compleet dood, ik vind het heel spijtig dat er geen levend topic is voor Headsets. want de kwaliteit van de headsets zijn enorm verschillend, meeste headsets zijn ontwikkeld voor games en niet voor geluidskwailiteit, de hoge tonen worden zwaar versterkt en de bassen onderdrukt.

ook het gebrek aan degelijke reviews is ook een enorm probleem voor mij om een goede keuze te maken..
ik kan hier wel even over doorgaan, kortom, ik heb tot op heden nog steeds geen goede headset gevonden voor mij..

voor het budget van 50 euro zijn er tal van goede koptelefoons; maar als je beter wilt is er geen goede keus...

ik heb uiteindelijk gekozen voor een normale koptelefoon met een losse microfoon..

• Brilsmurfffje

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Koop voor gamen een goede koptelefoon en neem dan een Zalman clip on mic..

5.1 en 7.1 is imho echt overrated voor headsets.. met een goede stereo koptelefoon kan je het geluid ook prima plaatsen

• Heilige Kaas
De Audio Technica AD700 schijnt wel een goede game headphone te zijn die ook goede muziek kwaliteit levert. https://www.google.nl/sea...&biw=1517&bih=714

• Negakinu
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:38
quote:
Boefmans schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:51:
Was al bang dat ik verkeerd zat, maaruh, waar dan wel :)
quote:
Heilige Kaas schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:33:
De Audio Technica AD700 schijnt wel een goede game headphone te zijn die ook goede muziek kwaliteit levert. https://www.google.nl/sea...&biw=1517&bih=714
Wat hij zegt. Ik heb de AD700 jarenlang met belachelijk veel plezier gebruikt als gaming headset. Ik zelf gebruikte een Audio Technica ATR-3350 als mic. Met die AD700 worden FPS wedstrijden gewonnen. Waanzinnig goede soundstage voor gaming. Ik gebruikte hem in combinatie met een X-Fi Xtreme Gamer. Immersive! :) Ik heb echter mijn AD700 onlangs hier op Tweakers verkocht, in dit topic zelfs, en nu gebruik ik mijn DT880 voor gaming. Maar die is ook 2,5x zo duur.

Gewoon van Ebay plukken trouwens, heb ik ook gedaan. Scheelt je zo 50 euro.

http://www.ebay.nl/itm/Au...3f1e82999a#ht_1692wt_1139

Negakinu wijzigde deze reactie 06-11-2012 11:41 (18%)

TE KOOP audiofiele DUNU DN-19 in-ear monitor

• Mother_Goozz
Gisteren heerlijk headphones kunnen luisteren bij een winkel in de stad. De AKG K550 & Shure SRH940. Persoonlijk vond ik de Akg een stuk mooier klinken, maar ik merk met gesloten koptelefoon's dat ik toch snel hoofdpijn krijg omdat al het geluid nergens anders heen kan. Dus ik wil een een "open" koptelefoon proberen, en na veel lezen zie ik dat de Sennheiser HD 650 echt wel bang-for-bucks is.

Nou had ik Hobo Hifi gebeld en gevraagd of ze dit model hadden (helaas niet in amersfoort) maar toen noemde ik dat ik dit graag wilde afspelen met mijn Cowon met een amp/dac erbij omdat de 650 300ohm is. Maar ik werd door de verkoper eigenlijk een beetje uitgelachen want dat ging nooit werken, iets met analoog/digitaal ect.

Stel ik heb een Fiio E17 of iets, en ik connect die met mijn Cowon Z2 moet dat toch prima de Sennheiser HD 650 aan kunnen sturen? Ik zag in review's dat ze dan bijv. met een ipod niet via de audio uit doen, maar via de poort aan de onderkant (iets met digital out?) En hoe zou dit eventueel werken met de Cowon Z2? Misschien beetje domme vragen, maar ik merk dat ik hierin vast loop.

• Brilsmurfffje

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
Mother_Goozz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:04:
Gisteren heerlijk headphones kunnen luisteren bij een winkel in de stad. De AKG K550 & Shure SRH940. Persoonlijk vond ik de Akg een stuk mooier klinken, maar ik merk met gesloten koptelefoon's dat ik toch snel hoofdpijn krijg omdat al het geluid nergens anders heen kan. Dus ik wil een een "open" koptelefoon proberen, en na veel lezen zie ik dat de Sennheiser HD 650 echt wel bang-for-bucks is.

Nou had ik Hobo Hifi gebeld en gevraagd of ze dit model hadden (helaas niet in amersfoort) maar toen noemde ik dat ik dit graag wilde afspelen met mijn Cowon met een amp/dac erbij omdat de 650 300ohm is. Maar ik werd door de verkoper eigenlijk een beetje uitgelachen want dat ging nooit werken, iets met analoog/digitaal ect.

Stel ik heb een Fiio E17 of iets, en ik connect die met mijn Cowon Z2 moet dat toch prima de Sennheiser HD 650 aan kunnen sturen? Ik zag in review's dat ze dan bijv. met een ipod niet via de audio uit doen, maar via de poort aan de onderkant (iets met digital out?) En hoe zou dit eventueel werken met de Cowon Z2? Misschien beetje domme vragen, maar ik merk dat ik hierin vast loop.
Weet niet welke Cowon je hebt, maar mijn D2 kan prima een HD650 aansturen

• Mother_Goozz
quote:
brilsmurfffje schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:32:
[...]

Weet niet welke Cowon je hebt, maar mijn D2 kan prima een HD650 aansturen
Heb een Cowon Z2, met de headphones van gisteren met 32Ohm zat ik op volume 40-44, kan niet echt voorstellen dat een 300Ohm koptelefoon goed zal klinken hierop.

• Omaatjehenk
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 01-09 11:40
quote:
Mother_Goozz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:04:

Toevallig ga ik deze week (ik denk vrijdag) naar de Hobo Hifi in Apeldoorn om de HD600 en HD650 (en mijn eigen HD598) te vergelijken. Ik heb dan niet de Cowon Z2 die jij hebt, maar wel een iPod Touch met Fiio E1. Ik weet niet of dit gelijkwaardig is aan wat de Cowon Z2 normaal gesproken aankan, maar ik zal mijn combinatie voor de zekerheid ook even voor je testen.

Ik vraag mij wel af waarom je de HD650 in combinatie met je Cowon wil gebruiken, ik neem aan dat je de koptelefoon dan portable wil gebruiken? Zo ja, zou ik je een iets makkelijker aan te sturen koptelefoon aanraden (bijvoorbeeld de HD598 die ik ook gebruik als portable koptelefoon).

• Mother_Goozz
quote:
Omaatjehenk schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:15:
[...]

Toevallig ga ik deze week (ik denk vrijdag) naar de Hobo Hifi in Apeldoorn om de HD600 en HD650 (en mijn eigen HD598) te vergelijken. Ik heb dan niet de Cowon Z2 die jij hebt, maar wel een iPod Touch met Fiio E1. Ik weet niet of dit gelijkwaardig is aan wat de Cowon Z2 normaal gesproken aankan, maar ik zal mijn combinatie voor de zekerheid ook even voor je testen.

Ik vraag mij wel af waarom je de HD650 in combinatie met je Cowon wil gebruiken, ik neem aan dat je de koptelefoon dan portable wil gebruiken? Zo ja, zou ik je een iets makkelijker aan te sturen koptelefoon aanraden (bijvoorbeeld de HD598 die ik ook gebruik als portable koptelefoon).
De koptelefoon is bedoelt voor thuis gebruik. De reden dat ik het op een portable wil hangen is omdat ik geen ander apparaat heb wat flac kan afspelen. Heb geen enorme cd collectie, meeste is digitaal. Vandaar dat ik de Cowon Z2 wil gebruiken. Kan aan me Pc hangen maar ik wil ook gewoon lekker in mijn woonkamer muziek luisteren (paar post terug leg ik uit dat de koptelefoon een vervanging is voor zuilen die ik eigenlijk wou hebben)

Heb juist voor cowon gekozen vanwege de audio kwaliteit.
Edit: Zie in veel youtube filmpjes dat mensen dit doen met hun Ipod of Iphone, en dan niet de line-out uitgang, maar de "Connector-out naar AUX" Ik heb alleen geen idee of Cowon Usb audio ondersteund.

Mother_Goozz wijzigde deze reactie 06-11-2012 13:45 (6%)

• Omaatjehenk
quote:
Mother_Goozz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:24:
[...]

De koptelefoon is bedoelt voor thuis gebruik. De reden dat ik het op een portable wil hangen is omdat ik geen ander apparaat heb wat flac kan afspelen. Heb geen enorme cd collectie, meeste is digitaal. Vandaar dat ik de Cowon Z2 wil gebruiken. Kan aan me Pc hangen maar ik wil ook gewoon lekker in mijn woonkamer muziek luisteren (paar post terug leg ik uit dat de koptelefoon een vervanging is voor zuilen die ik eigenlijk wou hebben)

Oh, vandaar. Dat het een alternatief zou zijn voor zuilen had ik gelezen, maar had er niet bij nagedacht dat jij dat had gepost. Ik zal voor je testen of een dergelijke hoofdtelefoon kan worden aangestuurd door de combinatie die ik voor portable gebruik heb. Ook zal ik daar ter plekke eens vragen hoe het zit met aansturing voor portable apparaten. En als je het zelf wil testen, in Apeldoorn hebben ze de HD600 en HD650 te luisteren. Ik zal mijn ervaringen hier delen als ik zelf ben gaan vergelijken, misschien dat je daar wat aan hebt.

• Heilige Kaas
Als je de hd650 wilt gebruiken op je cowon kan je beter een fiio e11 halen dan een e17. De e17 heeft een dac functionaliteit die je alleen met een pc kan gebruiken. (externe geluidskaart) en een versterker, de e11 heeft alleen een versterker.

Het is dus de vraag of je alleen je cowon gebruikt of hem ook voor de pc wil gebruiken. De e11 is in verhouding stukken goedkoper.

P.s.
Er zullen vast portable amps zijn die beter zijn dan de e11, hier moet iemand anders maar wat nuttigs over zeggen :P

• Mother_Goozz
Thanks voor de reacties. Ik vraag me af, van de line-out van de Cowon naar bijvoorbeeld de E-11, levert dat dan niet kwaliteit verlies op? Verkoper zei vanochtend iets over line-out analoog signaal-Amp digitaal omzetten ect, dat je veel kwaliteit verliest hierdoor.. En wanneer je via USB doet dat het signaal digitaal blijft.

Of gebruiken jullie (degene die er gebruik van maken) gewoon de line out uitgang?

Mother_Goozz wijzigde deze reactie 06-11-2012 13:56 (21%)

• Negakinu
quote:
Mother_Goozz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:24:
[...]

Edit: Zie in veel youtube filmpjes dat mensen dit doen met hun Ipod of Iphone, en dan niet de line-out uitgang, maar de "Connector-out naar AUX" Ik heb alleen geen idee of Cowon Usb audio ondersteund.
Hoppa! ;) Daar gaan we weer:

Je haalt het een beetje door elkaar. Een "amp/amplifier" is een versterker. Deze versterkt (lees: maakt luider) dus alleen het analoge geluid uit je bron.

Een "DAC/Digital-to-Analog-Converter" is een chip die het digitale signaal omzet naar analoog geluid. Zonder DAC is digitaal geluid slechts eentjes en nulletjes. Iets moet die data vertalen naar geluid.

De iPod/iPhone heeft in de connector aansluiting onderaan het toestel de mogelijkheid tot line-out. Dit betekent dat het een analoog signaal uitstuurt zonder door het toestel zelf versterkt te worden. Er komt dan een constant volume uit dat je zelf nog zult moeten versterken. Dit is dus een analoog, geen digitaal, signaal.

Er zijn echter ook een paar apparaten op de markt die het digitale signaal van een iDevice omzetten in analoog geluid. Dit in de hoop dit klusje beter te kunnen uitvoeren dan de chip in je iDevice. Je zult dit signaal daarna nog zelf moeten versterken. Dit vind ik persoonlijk zonde van het geld. Een iPod heeft een principe een heel redelijke digitaal naar analoog converter ingebouwd. Onderweg ga je dit verschil, met de meeste hoofdtelefoons, echt niet horen.

Een "amp/dac" is een aparaat dat eerst het geluid van digitaal omzet naar analoog en daarna ook nog versterkt. 2 in 1 dus. Een DAC kan worden aangesloten met USB of Coax of SPDIF of Firewire etc... Vereiste is dus een digitale aansluiting. Een amp/amplifier/versterker kun je op elke analoge uitgang aansluiten en zal alleen het al van digitaal naar analoog omgezette geluid versterken.

De volgorde is dus, met digitale naar analoog conversie:
BRON => digital-out => DAC => line-out => AMP => hoofdtelefoon/speaker

of, zonder digitaal naar analoog conversie:
BRON => Line-out => AMP => hoofdtelefoon/speaker

Jouw Cowon heeft geen Line-out. Je kunt echter wel een versterker aansluiten op je hoofdtelefoon uitgang. Je maakt het geluid, dat eerst door je Cowon versterkt wordt, daarna nog luider om je hoofdtelefoon luid genoeg te laten spelen. Dit heet double-amping; je versterkt het analoge signaal 2x. Dit kan prima als je bron redelijk schoon is en niet tot vervorming of ruis wordt versterkt. Ik zelf gebruik bijvoorbeeld een Sansa Clip+ en een Headstage Arrow versterker. De Clip+ heeft geen line-out dus ik zet het volume op 0db versterking in Rockbox, hang de Arrow aan de hoofdtelefoon-uitgang en regel daarna het volume met mijn versterker. Volgens veel audiofielen is dit echter not-done en mag je alleen een schoon line-out signaal versterken. :O

Anyway, je wilt een HD650? Dat kan. Portable versterker op je hoofdtelefoon uitgang en je HD650 speelt kneiterhard. Je kunt upgraden door je Cowon niet als primaire bron te gebruiken. Steek gewoon een goede in-ear in die Cowon en gebruik je HD650 alleen achter je computer met een USB DAC en hoofdtelefoon versterker. Een UD100 DAC ($50) i.c.m. een Objective2 ($150) is al een hele grote stap omhoog.

Klaar! ;)

Negakinu wijzigde deze reactie 06-11-2012 14:16 (3%)
Reden: Iets meer lekentaal gebruikt

• Brilsmurfffje

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
Mother_Goozz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:42:
[...]

Heb een Cowon Z2, met de headphones van gisteren met 32Ohm zat ik op volume 40-44, kan niet echt voorstellen dat een 300Ohm koptelefoon goed zal klinken hierop.
Dat gaat inderdaad niet werken dan, de D2 heeft bijna het dubbele vermogen per kanaal.

• Mother_Goozz
Dank je Negakinu.
Ik zou dus een DAC/AMP kunnen kopen (bijv. Fiio E17 DAC/AMP in 1) Dan zou ik de Sennheiser HD 650 perfect op de pc kunnen gebruiken. Voor in de woonkamer, met Cd's, heb ik geen AMP nodig toch? Mijn cd speler loopt direct naar mijn versterker (Onkyo) zou ik de koptelefoon hier direct op aan kunnen sluiten. Zelfde als mijn blu-ray speler (HDMI aangesloten, audio doorgestuurd naar de versterker ipv de blu-ray speler zelf) Eventueel later een oudere generatie Ipod Classic, i.c.m. de E17 gebruiken voor iets in-house portable.

Ben helemaal audio gek, maar nooit aan toegegeven, wil me er nu volop in verdiepen
Als ik er nog helemaal naast zit, schop me maar :P (met uitleg waar ik eventueel nog fout zit)

• Negakinu
quote:
Mother_Goozz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:30:
Dank je Negakinu.
Ik zou dus een DAC/AMP kunnen kopen (bijv. Fiio E17 DAC/AMP in 1) Dan zou ik de Sennheiser HD 650 perfect op de pc kunnen gebruiken. Voor in de woonkamer, met Cd's, heb ik geen AMP nodig toch? Mijn cd speler loopt direct naar mijn versterker (Onkyo) zou ik de koptelefoon hier direct op aan kunnen sluiten. Zelfde als mijn blu-ray speler (HDMI aangesloten, audio doorgestuurd naar de versterker ipv de blu-ray speler zelf) Eventueel later een oudere generatie Ipod Classic, i.c.m. de E17 gebruiken voor iets in-house portable.

Ben helemaal audio gek, maar nooit aan toegegeven, wil me er nu volop in verdiepen
Als ik er nog helemaal naast zit, schop me maar :P (met uitleg waar ik eventueel nog fout zit)
Je zit goed. :) PC => E17 => HD650. Je kunt de HD650 ook gewoon op de hoofdtelefoon uitgang van je Onkyo aansluiten. Sommige huis, tuin en keuken receivers klinken stiekem ontzettend goed. Veel mensen kopen een hoofdtelefoon versterker en komen er dan achter dat hun receiver nog beter klinkt. Ik zelf gebruik ook wel eens de hoofdtelefoon uitgang van mijn NAD 3020BE. Portable kun je je iPod gebruiken met de E17 eraan vast. Je gebruikt dan alleen de versterker van de E17. Koop vooral een goedkope, korte Fiio L9 line-out kabel voor je iPod voor wat meer ergonomie en een line-out signaal. Succes!

• ThaOdie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 30-10-2013

ThaOdie

Daar ben ik...

Ik ben op zoek naar een allround koptelefoon die ik de hele dag door kan gebruiken.

Wat ik zoek?

Een gesloten koptelefoon voor een beperkt budget (rond de 60 euro).

Wat zoek ik niet?
Een kleine koptelefoon past niet bijv. deze

Verdere wensen..
Niet echt, zwart of zilverkleurig is wel waar ik aan denk. Als het opvouwbaar is dan is het ook goed (geen must).

ThaOdie wijzigde deze reactie 06-11-2012 21:22 (9%)

Zeg wat of zeg niks..

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:26

Tjebakka

FIXED GEAR

Die Sennheister HD-25-1 II he, hoe presteert die als ik hem op m'n smartphone aansluit (dus als ik onderweg ben op de fiets?). Of heb ik dan zo'n versterkertje-unit nodig?

A little bit of that and this and that's how it is.

• Negakinu
quote:
Tjebakka schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:16:
Die Sennheister HD-25-1 II he, hoe presteert die als ik hem op m'n smartphone aansluit (dus als ik onderweg ben op de fiets?). Of heb ik dan zo'n versterkertje-unit nodig?
Je hebt geen versterker nodig. Een telefoon klinkt echter niet vaak even goed als een dedicated mp3 speler.

• Solictice
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01-09 19:56
Hoe denken jullie over de Ultrasone HFI 580?

Ik was vanmiddag naar een lokale audiozaak geweest, om eigenlijk de Beyerdynamic DT770PRO uit te proberen, maar die had hij helaas niet. Er werd mij toen verteld dat de Ultrasone redelijk overeen komt met de Beyer. Ik heb hem dan ook even geprobeerd en hij klonk goed in mijn oren. Gebruikte overigens mijn Galaxy S en Spotify voor het luisteren, normaal zal dit een iPod classic zijn en in de toekomst een Note 2. Zal hier nog verschil in geluid tussen zitten?

Diablo 3 Profiel || Galaxy Note II > FiiO E07K > BeyerDynamic Custom One Pro / B&W P5 / Shure SE215 / Sennheiser HD 598

• Negakinu
quote:
Solictice schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:20:
Hoe denken jullie over de Ultrasone HFI 580?

Ik was vanmiddag naar een lokale audiozaak geweest, om eigenlijk de Beyerdynamic DT770PRO uit te proberen, maar die had hij helaas niet. Er werd mij toen verteld dat de Ultrasone redelijk overeen komt met de Beyer. Ik heb hem dan ook even geprobeerd en hij klonk goed in mijn oren. Gebruikte overigens mijn Galaxy S en Spotify voor het luisteren, normaal zal dit een iPod classic zijn en in de toekomst een Note 2. Zal hier nog verschil in geluid tussen zitten?
Die HFI-580 heeft Ultrasone's S-Logic technologie. Ik kan me dus niet voorstellen dat ie ook maar enigszins hetzelfde klinkt als de DT770. De enige twee overeenkomsten is dat ze allebei gesloten zijn en allebei wat nadruk op de bass hebben.

EDIT: handig linkje: http://www.head-fi.org/products/ultrasone-hfi-580

Negakinu wijzigde deze reactie 07-11-2012 16:23 (4%)

• Solictice
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01-09 19:56
quote:
Negakinu schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:22:
[...]

Die HFI-580 heeft Ultrasone's S-Logic technologie. Ik kan me dus niet voorstellen dat ie ook maar enigszins hetzelfde klinkt als de DT770. De enige twee overeenkomsten is dat ze allebei gesloten zijn en allebei wat nadruk op de bass hebben.

EDIT: handig linkje: http://www.head-fi.org/products/ultrasone-hfi-580
Hmm, oke dan.
Dan ga ik toch nog eens proberen de Beyers te pakken te krijgen om te luisteren.

Weet je toevallig nog headphones in diezelfde prijsklasse waar ik nog eens naar kan kijken? Ben op zoek naar closed headphones voor zowel thuis gebruik als voor een enkele keer op de fiets.

Solictice wijzigde deze reactie 07-11-2012 16:29 (15%)

Diablo 3 Profiel || Galaxy Note II > FiiO E07K > BeyerDynamic Custom One Pro / B&W P5 / Shure SE215 / Sennheiser HD 598

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:28

Catch22

De ene is je moeder

quote:
Touchdomex schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:50:
[...]

Voor de PX100II heb je gelukkig geen extra versterker nodig. Juist omdat het dingetje zo klein is en bedoeld als portable.

Ik meot die van mij binnenkort altijd nog eens opsturen naar Sennheiser. Vergeet dat telkens :o
Ik kan mijne ook opsturen vrees ik... wou vanochtend wegfietsen en hij deed het niet meer. Had geen tijd om goed te kijken, dus moest even snel oordopjes pakken en weer weg.

Kak.

En de ander is je zus
Xbox360, PS3, G25, SRSeat, Pana P42S20, Epson TW450, ASUS t100, OnePlus One, BMW e34 520i '95, CX919, Vaporshark rDNA, Erl, Tobh, Cloupor clone
HET IS SOWIESO
@maxx0r

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Swaggypus!

quote:
Catch22 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:14:
[...]

Ik kan mijne ook opsturen vrees ik... wou vanochtend wegfietsen en hij deed het niet meer. Had geen tijd om goed te kijken, dus moest even snel oordopjes pakken en weer weg.

Kak.
Ja ik heb ondertussen nieuwe gekocht en dit keer wel de bon goed bewaard. Gelukkig doen ze het nog :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• DiscoSuperFly
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-02 23:48
Hallo,

Ik heb een vraag met betrekking tot de 250 ohm beyerdynamic DT 770 pro..

Ik wil deze gaan gebruiken voor produceren maar heb niet direct een hoofdtelefoonversterker staan, wel een oude behringer mixer en een simpel medion versterkertje (Die wel flink hard kan) met een grote jack input voor koptelefoons.

Nou heb ik ooit ergens gelezen dat de 250ohm inderdaad stiller is, maar dat een hogere ohm wel een natuurgetrouwer geluid tot stand brengt. Zou deze versterker genoeg zijn om mijn koptelefoon te versterken?

En zo nee, waaraan moet een versterker voldoen om deze beyerdynamic goed op te vangen?

Het medion versterkertje: http://www.vergelijk.be/h...dion/md_40205/specs.rhtml

Alvast bedankt voor de reacties!

DiscoSuperFly wijzigde deze reactie 07-11-2012 19:50 (14%)

• -Tom96
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 08-03-2013
Hallo,

Ik heb een vraag wat betreft het kopen van een nieuwe koptelefoon. Ik had hiervoor een simpel sennheiser koptelefoontje die eigenlijk niet zo heel bijzonder was wat betreft de geluidskwaliteit. Nu wilde ik een wat betere koptelefoon die geschikt is voor vrijwel elk genre, dus dan hebben we het over diepe bassen van elektro house, de schellere tonen van metal, maar ook over klassieke muziek. Nu zat ik zelf te kijken naar de Philips SHP-6000. Ik zit namelijk qua budget zo rond de 40 tot 60 euro.

Lijkt dit jullie een goede keuze? Zijn er nog andere aanbevelingen voor rond de prijs van 40 tot en met 60 euro??

Bedankt!

• Nef
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-06 19:41
Gisteren mijn Sennheiser HD280 ontvangen, ben er nu al erg blij mee!
Ik gebruik hem i.c.m. mijn Denon DRA-585RD.

Ik zou het erg zonde vinden als er wat mee gebeurt en zou daarom graag een hoofdtelefoonstandaard kopen. Hebben jullie hier enige tips voor? Budget ligt op een euro of 25.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
Nef schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:44:
Ik zou het erg zonde vinden als er wat mee gebeurt en zou daarom graag een hoofdtelefoonstandaard kopen. Hebben jullie hier enige tips voor? Budget ligt op een euro of 25.
Sennheiser HH-10. Nog geen 2 tientjes.

http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/e-earphone/cabinet/00749084/hh10_02.gif

• Nef
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-06 19:41
quote:
downtime schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:26:
[...]

Sennheiser HH-10. Nog geen 2 tientjes.

[afbeelding]
Besteld! Bedankt voor de tip!

• CHBF
quote:
Negakinu schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:12:

Anyway, je wilt een HD650? Dat kan. Portable versterker op je hoofdtelefoon uitgang en je HD650 speelt kneiterhard. Je kunt upgraden door je Cowon niet als primaire bron te gebruiken. Steek gewoon een goede in-ear in die Cowon en gebruik je HD650 alleen achter je computer met een USB DAC en hoofdtelefoon versterker. Een UD100 DAC ($50) i.c.m. een Objective2 ($150) is al een hele grote stap omhoog.

Klaar! ;)
Leg alsjeblieft eens uit wat exact het verschil is in het geluid tussen zo'n DAC en versterker in vergelijking met een ietwat betere geluidskaart (waar dat natuurlijk ook op zit maar vaak goedkoper)?
Ik heb momenteel mijn hoofdtelefoon (Sennheiser 598) aangesloten via een Soundblaster XFi pro, ik heb eerlijk gezegd niet de indruk dat de geluidskwaliteit hierdoor minder is dan wanneer ik het op zo'n manier als die jij beschrijf zou aansluiten maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen aangezien ik graag beter geluid heb voor een bescheiden investering.
Duidelijk is dat die versterker die jij aanbeveelt analoog is maar geeft dat echt beter geluid dan digitaal?

Ik luister trouwens alleen maar via mijn PC.

Edit: na wat gelezen te hebben over die DAC ben ik redelijk van overtuigd dat die de investering waard is maar ja, dan zou ik ook een versterker moeten hebben en gaan die twee samen beter geluid geven dan wat ik nu heb?

CHBF wijzigde deze reactie 08-11-2012 01:22 (36%)

• Rakuli
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 24-08 12:28
Hoi tweakers,

Laatst is mijn headset stuk gegaan en ik wil nu graag een headphone met een losse microfoon. Over de headphone twijfel ik eigenlijk nog. Na wat lezen heb ik wel een idee welke merken goed zijn.
Ik heb een budget van ongeveer ¤80 kan nog wat bovenop mocht het dat echt waard zijn.
Nu had ik zelf al een kleine selectie gemaakt maar weten jullie nog betere alternatieven?

http://www.bax-shop.nl/dj...details.html#.UJtdlsVmJSF
http://tweakers.net/price...mdr-v55-(rood-zwart).html
http://tweakers.net/price...00-(zwart)/specificaties/
http://tweakers.net/price.../grado-sr60i-(zwart).html

Maar waar moet ik nou op letten bij het kopen van een nieuwe headphones?

Mijn eisen:
- Niet te drukkend op het hoofd moet er enkele uren mee op kunnen zitten zonder er last van te hebben.
- Liefst een 3,5mm jack aansluiten zodat ik hem op mijn geluidskaart kan aansluiten en op mijn ipod.
- Er hoeft geen overdreven bas in te zitten, als ik een gitaar partij mooi kan horen zou dat leuk meegenomen zijn.
- Bedraad

Weten jullie nog een headphone die binnen mijn eisen valt? En welke van de hier bovengenoemde headphones voldoet het beste aan mijn eisen?

Rakuli wijzigde deze reactie 08-11-2012 08:32 (0%)
Reden: typo's

• Boefmans
quote:
Negakinu schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:38:
[...]

[...]

Wat hij zegt. Ik heb de AD700 jarenlang met belachelijk veel plezier gebruikt als gaming headset. Ik zelf gebruikte een Audio Technica ATR-3350 als mic. Met die AD700 worden FPS wedstrijden gewonnen. Waanzinnig goede soundstage voor gaming. Ik gebruikte hem in combinatie met een X-Fi Xtreme Gamer. Immersive! :) Ik heb echter mijn AD700 onlangs hier op Tweakers verkocht, in dit topic zelfs, en nu gebruik ik mijn DT880 voor gaming. Maar die is ook 2,5x zo duur.

Gewoon van Ebay plukken trouwens, heb ik ook gedaan. Scheelt je zo 50 euro.

http://www.ebay.nl/itm/Au...3f1e82999a#ht_1692wt_1139
Txs. Is die dt880 lekkerder voor games, of is er enkel verschil met muziek?
En een clip microfoon, best goed idee, dan ben ik idd niet meer afhankelijk van welke hoofdtelefoon ik kies. Ik zou zelfs mijn ultrasones kunnen gebruiken al denk ik dat dat geen lekkere game hoofdtelefoon is :)

• Negakinu
quote:
CHBF schreef op donderdag 08 november 2012 @ 00:22:
[...]

Duidelijk is dat die versterker die jij aanbeveelt analoog is maar geeft dat echt beter geluid dan digitaal?

Ik luister trouwens alleen maar via mijn PC.
Lees alsjeblieft mijn verhaal hierboven nog eens. Je haalt het door elkaar. Het geluid dat uit jouw geluidskaart komt is ook analoog. Digitaal geluid kun je niet horen, dat is alleen maar data. Er zal altijd een conversie naar analoog gedaan moeten worden. Dit vertalen van data naar geluid, van digitaal naar analoog, gebeurt door, eenvoudig gezegd, een DAC-chip. Jouw geluidskaart heeft zo'n chip aan boord en die vertaalt het digitale geluid naar analoog. Tevens zit er op jouw geluidskaart een versterker die dat vertaalde geluid versterkt en vervolgens naar de output stuurt.

Begrijp me niet verkeerd, een geluidskaart kan heel goed klinken! Een DAC is niet altijd per definitie beter. Kaarten van ESI of die nieuwe Xonar komen in veel metingen even goed uit de bus als een degelijke DAC. Het enige probleem is dat die geluidskaarten in een volgebouwde en, electromagnetisch gezien, lawaaierige computerbehuizing zitten. Je voeding kan storen en je videokaart ook. Er zijn bijvoorbeeld online tutorials te vinden waarin ze laten zien hoe je je geluidskaart kunt isoleren met aluminium folie. Of je dit verschil gaat horen is een tweede.

Feit is dat jij geen geluidskaart hebt die bedoelt is voor kritisch muziek luisteren. Tijdens het ontwerpen van jouw kaart werd op hele ander dingen gelet en de topografie is daarom ook heel anders opgebouwd. Ik heb zelf een X-Fi Extreme Gamer in mijn PC en voor games vind ik het fantastisch. Hij klinkt echter anders dan mijn DAC. Scheller, minder ruimtelijk en ruiziger.

Het upgraden naar de door mij voorgestelde UD100 + Objective2 combo (er zijn trouwens talloze andere mogelijkheden, ik noem deze gewoon omdat ik vind dat je hier erg veel waar voor je geld krijgt) zal hoorbaar verschil maken. Let wel, dit is afhankelijk van je hoofdtelefoon. Het heeft weinig zin om dure bronnen en versterkers te kopen als je hoofdtelefoon niet in staat is je je investering te laten horen.

• Negakinu
quote:
Boefmans schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:07:
[...]

Txs. Is die dt880 lekkerder voor games, of is er enkel verschil met muziek?
En een clip microfoon, best goed idee, dan ben ik idd niet meer afhankelijk van welke hoofdtelefoon ik kies. Ik zou zelfs mijn ultrasones kunnen gebruiken al denk ik dat dat geen lekkere game hoofdtelefoon is :)
De DT880 heeft bij mij de AD700 vervangen omdat ik merkte dat de DT880 ook geweldig werkte bij games. Ik had ze eerst allebei en gebruikte de AD700 uitsluitend voor gaming en de DT880 voor goed opgenomen klassieke muziek en soundtracks. De DT880 is een beetje overkill voor games, veel spellen hebben gecompressed geluid dus daar hoef je geen dure hoofdtelefoon voor te gebruiken, de AD700 is prima. Ik had ze echter allebei liggen dus de AD700 kon de deur uit. Ik merk echter wel dat bij bijvoorbeeld Battlefield3, waar het geluid wel echt briljant is, de DT880 me nog net iets meer pakt. Bij spellen als Mass Effect3 hoor ik nu echter de hele tijd de compressie en sibilance in de opgenomen spraak. Dat is echt super irritant. Hier zou ik dus liever een goedkopere koptelefoon gebruiken. Upgraden is dus niet altijd zo leuk als het klinkt. :P

• Omaatjehenk
quote:
Negakinu schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:19:
[...]

Feit is dat jij geen geluidskaart hebt die bedoelt is voor kritisch muziek luisteren. Tijdens het ontwerpen van jouw kaart werd op hele ander dingen gelet en de topografie is daarom ook heel anders opgebouwd. Ik heb zelf een X-Fi Extreme Gamer in mijn PC en voor games vind ik het fantastisch. Hij klinkt echter anders dan mijn DAC. Scheller, minder ruimtelijk en ruiziger.
Hier zou ik graag even op willen inhaken, ik luister al mijn muziek vanaf de pc ook via mijn geluidskaart. Hoe te bepalen of je geluidskaart gemaakt is om muziek kritisch muziek te luisteren? Ik heb bijvoorbeeld de Creative SoundBlaster Audigy 2, zo ver ik weet is dit een goede geluidskaart om muziek mee te luisteren. Klopt het dat dit inderdaad een geluidskaart is die gemaakt is voor kritisch muziek luisteren?

• newbreed
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:03
quote:
Omaatjehenk schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:38:
[...]

Hier zou ik graag even op willen inhaken, ik luister al mijn muziek vanaf de pc ook via mijn geluidskaart. Hoe te bepalen of je geluidskaart gemaakt is om muziek kritisch muziek te luisteren? Ik heb bijvoorbeeld de Creative SoundBlaster Audigy 2, zo ver ik weet is dit een goede geluidskaart om muziek mee te luisteren. Klopt het dat dit inderdaad een geluidskaart is die gemaakt is voor kritisch muziek luisteren?
Ja de Audigy 2 is inderdaad gepositioneerd als een geluidskaart voor de gebruiker die kritisch naar muziek luistert. Of de doelstelling voor jou wordt behaald is natuurlijk een tweede.

Ik heb heel lang naar een audigy 2 geluisterd, wat absoluut geen slechte kaart is. Maar nadat ik begon te luisteren naar een Focusrite saffire PRO 24 dsp, was dit toch een behoorlijke openbaring.

• CHBF
quote:
Negakinu schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:19:
[...]

Lees alsjeblieft mijn verhaal hierboven nog eens. Je haalt het door elkaar. Het geluid dat uit jouw geluidskaart komt is ook analoog. Digitaal geluid kun je niet horen, dat is alleen maar data. Er zal altijd een conversie naar analoog gedaan moeten worden. Dit vertalen van data naar geluid, van digitaal naar analoog, gebeurt door, eenvoudig gezegd, een DAC-chip. Jouw geluidskaart heeft zo'n chip aan boord en die vertaalt het digitale geluid naar analoog. Tevens zit er op jouw geluidskaart een versterker die dat vertaalde geluid versterkt en vervolgens naar de output stuurt.
Ik had dat verhaal begrepen maar ik drukte me ongelukkig uit, heel dat netwerk van condensators en zo zal op die schaal, als ik de foto juist interpreteer, niet zo gemakkelijk in mijn kleine geluidskaartje passen. Uiteraard zal het wel op de een of andere manier naar analoog moeten worden omgezet.
quote:
Begrijp me niet verkeerd, een geluidskaart kan heel goed klinken! Een DAC is niet altijd per definitie beter. Kaarten van ESI of die nieuwe Xonar komen in veel metingen even goed uit de bus als een degelijke DAC. Het enige probleem is dat die geluidskaarten in een volgebouwde en, electromagnetisch gezien, lawaaierige computerbehuizing zitten. Je voeding kan storen en je videokaart ook. Er zijn bijvoorbeeld online tutorials te vinden waarin ze laten zien hoe je je geluidskaart kunt isoleren met aluminium folie. Of je dit verschil gaat horen is een tweede.

Het upgraden naar de door mij voorgestelde UD100 + Objective2 combo (er zijn trouwens talloze andere mogelijkheden, ik noem deze gewoon omdat ik vind dat je hier erg veel waar voor je geld krijgt) zal hoorbaar verschil maken. Let wel, dit is afhankelijk van je hoofdtelefoon. Het heeft weinig zin om dure bronnen en versterkers te kopen als je hoofdtelefoon niet in staat is je je investering te laten horen.
Uiteraard is de ketting zo sterk als de zwakste schakel maar dat is nu juist zo moeilijk te beoordelen zonder met geld te smijten en het uit te proberen, of advies in te winnen. ;)
Ik luister momenteel met een Sennheiser HD598 (impedantie van 50 ohm gemiddeld, boven de 100 ohm voor de lage tonen). Zou het daarvoor veel verschil maken? Ik wil graag in de toekomst nog een iets beter hoofdtelefoon kopen (sowieso open model en comfortabele pasvorm met grote oorschelpen). Wat zou voor mij een betaalbare maar goede combinatie zijn van DAC en versterker, wetende dat ik het via USB zal moeten aansluiten?

• Boefmans
Je kunt eventueel een externe DAC en versterker nemen, van fiio (is eerder in dit topic van alles over gezegd), prijs val best mee.

• Chckdsk!
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:18
quote:
Rakuli schreef op donderdag 08 november 2012 @ 08:31:
Hoi tweakers,

Laatst is mijn headset stuk gegaan en ik wil nu graag een headphone met een losse microfoon. Over de headphone twijfel ik eigenlijk nog. Na wat lezen heb ik wel een idee welke merken goed zijn.
Ik heb een budget van ongeveer ¤80 kan nog wat bovenop mocht het dat echt waard zijn.
Nu had ik zelf al een kleine selectie gemaakt maar weten jullie nog betere alternatieven?

http://www.bax-shop.nl/dj...details.html#.UJtdlsVmJSF
http://tweakers.net/price...mdr-v55-(rood-zwart).html
http://tweakers.net/price...00-(zwart)/specificaties/
http://tweakers.net/price.../grado-sr60i-(zwart).html

Maar waar moet ik nou op letten bij het kopen van een nieuwe headphones?

Mijn eisen:
- Niet te drukkend op het hoofd moet er enkele uren mee op kunnen zitten zonder er last van te hebben.
- Liefst een 3,5mm jack aansluiten zodat ik hem op mijn geluidskaart kan aansluiten en op mijn ipod.
- Er hoeft geen overdreven bas in te zitten, als ik een gitaar partij mooi kan horen zou dat leuk meegenomen zijn.
- Bedraad

Weten jullie nog een headphone die binnen mijn eisen valt? En welke van de hier bovengenoemde headphones voldoet het beste aan mijn eisen?
http://thewalkmanblog.blo.../sony-mdr-v55-review.html

Erg fancy looking! Heb ook overwogen deze te halen. Zelf heb ik nu de Sony MDR-V500DJ (qua pasform geloof ik net zo groot) en die begint na enige tijd toch wel wat te drukken. Heb uiteindelijk voor de MDR-1R gekozen (totaal andere prijsklasse overigens).

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Nou dan gooi ik er maar een paar in de ring die ik gezien heb voor mijn budget.. ik gebruik hem zoals ik al zij overal voor PC/MP3/TEL/RADIO, voor mij allemaal even raadselachtig...

Van goedkoopste naar de max..

American Audio HP-550 ... 19
Behringer HPX 4000 ... 24
Hercules HDP DJ M 40.1... 29
AKG K44 v2 .... 29
DAP Audio HP-290 Pro ... 32
AKG K-77 ... 39

of toch iets meer en kiezen voor een van deze..
Shure SRH240A .... 52 (lees wisselende ervaringing met deze.. :/ )
Sennheiser HD 429 .... 54

Zeg wat of zeg niks..

• Miezjell
  • Laatst online: 11-08 22:19
Hallo allen,

Ik heb de laatste 10 pagina's doorgelezen omdat ik opzoek ben naar een nieuwe hoofdtelefoon.
Nu ben ik echter niet meer helemaal zeker wat een betere upgrade zal zijn.

- Nieuwe hoofdtelefoon +/- ¤150
- Goedkopere hoofdtelefoon met een DAC/Versterker erbij?

Zal gebruikt worden op een iMac voor films en muziek.

Hoor het graag!

• Omaatjehenk
Vandaag heb ik een lange luistersessie gehad met de HD600, HD650 en mijn eigen HD598. Hierbij bestond de opstelling uit Laptop usb -> Musical Fidelity M1 DAC -> Marantz PM-KI Pearl Lite -> Headphone.

HD600:
Met deze koptelefoon begon ik, af en toe wisselde ik even met de HD650 om de verschillen te ontdekken. Het leek alsof de HD600 iets "vlakker" overkomt, misschien door de neutralere/natuurlijkere weergave (misschien té analystisch voor mij?). Er zit een goede punch achter de bass die de muziek wel redelijk levendig houdt. De hoge tonen springen er echter wel wat uit na iets langer luisteren en beginnen me iets tegen te staan. Ik denk dat deze koptelefoon erg geschikt is voor de rock en metal liefhebbers. Begrijp me niet verkeerd, deze koptelefoon speelt alle genres èrg goed en is een allrounder.
Bijvoorbeeld bij het luisteren naar Adèle komt de stem heel natuurlijk over, net of ze 5 meter voor je staat en dus eigenlijk een privéconcertje hebt, de band lijkt echter op even grote afstand te staan. Maar het wordt zo neutraal weergegeven dat het op een gegeven moment voor mij op het saaie af gaat. De high hats in nummers springen er ècht uit, als je daarnaar op zoek bent denk ik dat deze koptelefoon het beluisteren waard is.

HD650:
Toen ik deze koptelefoon beluisterde naast de HD650 hoorde ik in het begin niet heel veel verschil, tot ik iets vaker ging wisselen. Deze koptelefoon lijkt wat dieper te gaan in de lage tonen en geeft de bass meer "body". De HD650 levert mij de muziek op een iets warmere manier aan dan de HD600. Ook de hoge tonen springen er minder uit dan bij de HD600. Bij kritisch luisteren hoor je alle hoge tonen wel langskomen, maar ze vallen niet zo op als bij de HD600. Na nog langer luisteren en wisselen met de HD600 kom ik tot de conclusie dat de HD650 (voor mij) de muziek meer tot leven laat komen. Wat mij betreft is de HD650 de èchte allrounder van de 2. Alle genres die ik hem heb voorgeschoteld heeft hij wat mij betreft bijna perfect weergegeven zonder dat ik me ging irriteren aan bijvoorbeeld de hoge tonen.
Ik zal hier hetzelfde voorbeeld geven als dat ik bij de HD600 heb gedaan, bij het luisteren naar Adèle komt haar stem iets warmer over dan bij de HD600. Het gaf de stem body en het was net of ze echt 1 meter voor me stond te zingen. In tegenstelling tot de HD600 leek het hier alsof de band iets verder van mij af stond waardoor de stem er iets meer uit springt. De muziek kwam van alle kanten en nam mij helemaal mee in het nummer. Na enig equalizen vond ik dat ik de HD650 behoorlijk dicht bij de HD600 kon laten komen, het warmere geluid van de HD650 bleef echter wel. De HD600 richting het geluid van de HD650 krijgen lukte me echter niet helemaal, de lage tonen hadden net niet genoeg body en de stem in de muziek bleef wat mij betreft iets meer op de achtergrond.

HD598 vs HD600/HD650:
Het verschil is mij vanaf het begin al duidelijk, de HD598 klinkt veel vlakker dan de andere 2 koptelefoons. Ik heb niet het gevoel dat de muziek van alle kanten komt en de stem lijkt minder diepte te hebben. Misschien komt dit door de enorme body die de HD650 aan de muziek geeft, dat het geluid wat ik nu hoor heel dunnetjes is. De HD598 doet echter wel heel muzikaal aan en doet wat dat betreft totaal niet onder voor de HD600/HD650. De lage frequenties worden veel meer benadrukt dan bij de HD600/HD650, in combinatie met de wel sprankelende hoge tonen van de HD598 klinkt muziek heel anders door deze koptelefoon. Er zijn echter wel een aantal genres waar ik de HD598 er uit vond springen. Alle elektronische muziek vond ik beter klinken op deze koptelefoon. Waar dat aan ligt weet ik niet. De verhalen van mensen die zeggen dat klassiek erg goed klinkt op deze koptelefoon kan ik niet zeggen, ik luister zelf bijna nooit (eens in de 3 maanden) naar klassiek. Daarom heb ik de koptelefoons hier niet mee getest. Ook al klinkt deze koptelefoon wat mij betreft niet zo goed als de HD600/HD650, de HD598 blijft voor mij een echte aanrader. Hij is veel makkelijker aan te sturen (ik gebruik hem iedere dag portable met enkel een iPod touch en een Fiio E1) en is wat mij betreft 1 van de beste in zijn prijsklasse.

In het kort:

HD600
-------------------------------------------------------------
+ neutraal/analystisch
+ punchy bass
+ allrounder
+ heel ruimtelijk
- te analystisch?
- hoge tonen na een tijd vervelend?

HD650
+ (lage tonen) veel body
+ warme weergave
+ allrounder
+ nòg ruimtelijker
- te warm?

Mijn keuze:
Vanaf het begin is het eigenlijk al duidelijk; de grote broer voor mijn HD598 zal de HD650 worden. Voor langere luistersessies lijkt mij de HD650 geschikter dan de HD600. Na niet eens heel lang luisteren gingen de hoge tonen van de HD600 al een beetje tegenstaan, laat staan bij een lange luistersessie. De HD650 is uitsluitend voor thuisgebruik en de HD598 zal blijven dienen als mijn portable koptelefoon en voor de momenten dat ik elektronische muziek luister.

Voor Mother_Goozz:
De HD650 kàn worden aangedreven door mijn iPod + Fiio E1. Maar hierbij mist het geluid body en de lage tonen. Het geluid is flinterdun. Ik weet niet of jouw portable combinatie wat meer power kan bieden aan de HD650 maar ik denk dat je er beter aan doet de HD650 niet als portable te gebruiken.

Bedenk dat dit allemaal erg subjectief is, ik heb de verschillen beschreven hoe ik deze heb ervaren en dit kan voor iedereen anders zijn!

• CHBF
Ik luister met een desktopcomputer naar mijn muziek, ik gebruik geen MP3-speler, iPhone of iets dergelijks hiervoor.
JIj denkt dat de Fiio E1 tekort schiet om met een desktopcomputer het maximale uit een hoofdtelefoon te halen die tot de hoge middenklasse behoort of beter?
Voor de zekerheid meld ik nog maar een keer dat ik momenteel enkel met de HD598 luister maar dat ik zeker ook nog een betere hoofdtelefoon wil kopen. Het merk maakt me hierbij niet zoveel uit maar het moet er een zijn die het geluid zo realistisch mogelijk weergeeft en dat het een open model met grote oorschelpen zal zijn (geen idee of dat dat technisch gezien relevante informatie is).

CHBF wijzigde deze reactie 09-11-2012 20:35 (41%)

• Omaatjehenk
quote:
CHBF schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:33:
Ik luister met een desktopcomputer naar mijn muziek, ik gebruik geen MP3-speler, iPhone of iets dergelijks hiervoor.
JIj denkt dat de Fiio E1 tekort schiet om met een desktopcomputer het maximale uit een hoofdtelefoon te halen die tot de hoge middenklasse behoort of beter?
Sorry, ik dacht dat je eerder zei dat je ook wel eens door het huis wilde lopen en daarbij een portable speler zou gebruiken (Ik zie nu dat ik je door de war haal met Mother_Goozzz, ik zal het ook even in de grote post aanpassen) Een desktopcomputer is wel degelijk genoeg om veel uit deze koptelefoon te halen, maar ik denk dat met een goede geluidskaart (of DAC) en amp je er nog nèt iets meer uit krijgt.

Omaatjehenk wijzigde deze reactie 09-11-2012 20:37 (7%)

• CHBF
Dat maakt niet uit. ;)

Een vaste geluidskaart is sowieso geen optie voor mij aangezien ik geen vrij slot hebt. Bij een nieuwe computer ga ik op dit soort zaken letten maar dat duurt nog een jaar of 4.
Zou je wat verschillende DAC's, versterkers of combinaties van beiden (als dat meer opportuun) willen aanraden?
Ik begrijp dat op dit forum al van alles te vinden is maar ik ben hier nieuw.

CHBF wijzigde deze reactie 09-11-2012 21:22 (33%)

• Omaatjehenk
quote:
CHBF schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:19:
Dat maakt niet uit. ;)

Een vaste geluidskaart is sowieso geen optie voor mij aangezien ik geen vrij slot hebt. Bij een nieuwe computer ga ik op dit soort zaken letten maar dat duurt nog een jaar of 4.
Zou je wat verschillende DAC's, versterkers of combinaties van beiden (als dat meer opportuun) is willen aanraden?
Ikzelf heb niet heel veel verstand van DACs en versterkers. De DAC die ik gebruik zit in mijn videokaart (Creative Soundblaster Audigy 2) en de versterker die ik nu gebruik is die van een Sony set (Sony HST-471
). Ik nijg echter naar het kopen van een andere versterker. Welke weet ik niet, ik denk dat je dat beter aan Negakinu kunt vragen. Die heeft hier veel en veel meer vestand van dan ik.

Ook raad ik je aan eens een aantal topics op head-fi.org te lezen. Hier heb ik ook heel veel dingen vandaan en er staan heel veel topics over de meest neutrale koptelefoons en welke versterkers bij welke koptelefoon goed zouden klinken.

Omaatjehenk wijzigde deze reactie 09-11-2012 21:37 (12%)

• Miezjell
Zojuist een Sennheiser HD558 besteld.

Ik ben heel benieuwd!!

• Heilige Kaas
quote:
ThaOdie schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:49:
Nou dan gooi ik er maar een paar in de ring die ik gezien heb voor mijn budget.. ik gebruik hem zoals ik al zij overal voor PC/MP3/TEL/RADIO, voor mij allemaal even raadselachtig...

Van goedkoopste naar de max..

American Audio HP-550 ... 19
Behringer HPX 4000 ... 24
Hercules HDP DJ M 40.1... 29
AKG K44 v2 .... 29
DAP Audio HP-290 Pro ... 32
AKG K-77 ... 39

of toch iets meer en kiezen voor een van deze..
Shure SRH240A .... 52 (lees wisselende ervaringing met deze.. :/ )
Sennheiser HD 429 .... 54
Welke muziek luister je?
quote:
Miezjell schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:00:
Hallo allen,

Ik heb de laatste 10 pagina's doorgelezen omdat ik opzoek ben naar een nieuwe hoofdtelefoon.
Nu ben ik echter niet meer helemaal zeker wat een betere upgrade zal zijn.

- Nieuwe hoofdtelefoon +/- ¤150
- Goedkopere hoofdtelefoon met een DAC/Versterker erbij?

Zal gebruikt worden op een iMac voor films en muziek.

Hoor het graag!
Welke muziek luister je en welke koptelefoon had je? Hoe tevreden was je hier mee?

• Mother_Goozz
Dank voor het delen met je ervaring over de 600 serie Omaatjehenk. Portable met de cowon heb ik uit me hoofd gezet, als het een portable set nog eens wordt dan wordt het een ipod classic, Fiio E17. Heb de HD650 in de mediamarkt kunnen horen (met de rot muziek die aan stond) want ze vertikken om moeite voor je te doen.... Koptelefoon zat heerlijk, maar over geluidskwaliteit kan ik nog weinig zeggen, klonk prima met de muziek die opstond.

Kga maar eens bellen met Hobo vragen wat de luistermogelijkheden zijn bij hun. Miss dan toch naar Apeldoorn toe ofzo... (Alleen is deze bij hun veeeel te duur om te halen)

• Omaatjehenk
quote:
Mother_Goozz schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 09:22:
Kga maar eens bellen met Hobo vragen wat de luistermogelijkheden zijn bij hun. Miss dan toch naar Apeldoorn toe ofzo... (Alleen is deze bij hun veeeel te duur om te halen)
Ze doen totaal niet moeilijk wat luisteren betreft, als ze het in huis hebben (in doos of niet) halen ze hem eruit voor je en mag je luisteren. Ik zal hem daar ook niet kopen, ik snipe er een van marktplaats af denk ik. Neem wel je eigen materiaal wat betreft muziek mee, het liefst op een laptop, dan hangen ze er daar wel een DAC en Amp aan. Je kunt zelf kiezen met welke DAC of Amp je wil luisteren en als je het zonder wil proberen mag dat natuurlijk ook.

De verschillen tussen HD600 en HD650 zou ik eigenlijk zo voor je willen omschrijven:

HD600 is perfect voor het analyseren en zeer kritisch luisteren naar muziek
HD650 is perfect voor mensen die ervan houden om muziek te luisteren

Maar ga zeker zelf luisteren! Misschien denk jij er heel anders over

• Miezjell
quote:
Heilige Kaas schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 06:30:
[...]

Welke muziek luister je?

[...]

Welke muziek luister je en welke koptelefoon had je? Hoe tevreden was je hier mee?
Ik ben eigenlijk vrij allround qua muzieksmaak. Voornamelijk pop/rock/soul maar ik heb ook geregeld uitstapjes naar kanten als Metal en R&B. Alleen klassieke muziek zal denk nooit door de oorschelpen komen.

Ik heb op dit moment een Sennheiser 205. Opzich was ik er qua geluid altijd redelijk tevreden over (lees: ik wist niet beter). Qua comfort begint deze na een uurtje toch wel te irriteren. Mijn kamergenoot heeft echter waanzinige Bose boxjes gekocht voor aan zijn laptop. We gingen het geluid even vergelijken en toen besefte ik dat het geluid uit mijn 205 eigen helemaal nergens over gaat. Vandaar dat ik nu opzoek ben naar een hoofdtelefoon met wél mooi geluid.
quote:
Mother_Goozz schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 09:22:
Bij Hobo staat op de site een mooi formulier dat je kunt invullen indien je een product ergens anders goedkoper hebt gezien. Je krijgt dan een offerte toegestuurd met een aantrekkelijke korting. Ik heb hem zelf ook ingevuld gister, maar ik ben ongeduldig dus fiets zo even naar Hobo in Amersfoort om te vragen wat ze aan de prijs kunnen doen.

• Heilige Kaas
Misschien is een sennheiser hd558 wat voor jou ;) ik ben zelf begonnen met de 518 en ik vind de 558 overal wat beter klinken. En ook wat helderder. Dus die zou ik even ergens beluisteren als ik jou was.

• Miezjell
Zat ik zelf inderdaad ook naar te kijken.. Lees echter wel dat veel mensen vinden dat die bass heavy is. En dat de treble af en toe te wensen overlaat. Maar ik ga hem vanmiddag zeker even proberen!

• Omaatjehenk
quote:
Miezjell schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:06:
Zat ik zelf inderdaad ook naar te kijken.. Lees echter wel dat veel mensen vinden dat die bass heavy is. En dat de treble af en toe te wensen overlaat. Maar ik ga hem vanmiddag zeker even proberen!
De HD598 is iets minder bass heavy en wat mij betreft een èrg goede koptelefoon. Het is een verbeterde HD558 op eigenlijk alle fronten, als je de mogelijkheid hebt ook deze te beluisteren. Doen!

• Miezjell
quote:
Omaatjehenk schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:12:
[...]

De HD598 is iets minder bass heavy en wat mij betreft een èrg goede koptelefoon. Het is een verbeterde HD558 op eigenlijk alle fronten, als je de mogelijkheid hebt ook deze te beluisteren. Doen!
Die heb ik inderdaad gister nog op mijn hoofd gehad in de Saturn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of het aan mijn oren ligt of dat de kwaliteit van de afgespeelde muziek daar gewoon crap is, maar ik hoor amper verschil tussen de HD598 en een hoofdtelefoon van 60 euro die ernaast hangt.. :X

• Omaatjehenk
quote:
Miezjell schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:20:
[...]

Die heb ik inderdaad gister nog op mijn hoofd gehad in de Saturn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of het aan mijn oren ligt of dat de kwaliteit van de afgespeelde muziek daar gewoon crap is, maar ik hoor amper verschil tussen de HD598 en een hoofdtelefoon van 60 euro die ernaast hangt.. :X
Dan denk ik dat het aan de muziek ligt, sowieso voor de geluidskwaliteit is het luisteren naar muziek in een grote zaak zoals bijvoorbeeld de Saturn/Mediamarkt alles behalve ideaal. Alleen als je je eigen bron er aan kan hangen kun je het testen.

En vergeet niet dat het allemaal subjectief is! De één vind een koptelefoon helemaal het einde, de ander verafschuwt hem.

Omaatjehenk wijzigde deze reactie 10-11-2012 11:31 (8%)

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

quote:
Heilige Kaas schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 06:30:
[...]

Welke muziek luister je?

[...]

Ik luister eigenlijk alles behalve hardstyle en dergelijke (wat nog harder is) hoeft van mij niet. Af en toe is een lekkere bass nummer is wel lekker. Onderweg meestal radio decibel en als ik thuis ben voor de pc rpg's of film. Ik heb dus ook 1 nodig die goed dicht is :*)

Ik had een goedkope philips SHP2000 waar ik nog ruim 2 jaar mee heb gedaan (de rechter kant laat het nu afweten dus hij moet nu echt vervangen worden.. :+ )

Ik ben nog in opleiding, dus die 558 is net even te ver voor mij.. (kost mij ong 2 weken boodschappen extra :o )

Zeg wat of zeg niks..

• Heilige Kaas
Als je hem veel onderweg gebruikt is open sowieso niet echt the way to go, en al helemaal niet met de Sennheiser hd5xx serie want die hebben een lange stugge kabel met een hele grote plug.

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 27-08 18:29
Iemand ervaring met een Sennheiser HD212Pro en/of een HD590? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe koptelefoon maar vind het moeilijk om een goede te vinden die vergelijkbaar geluid geeft.
Het moet een gesloten koptelefoon zijn, het liefst eentje die om de oren valt maar mag eventueel ook net als de HD212pro op de oren rusten.

Er zijn maar weinig plekken in de buurt waar ik ze kan proberen en dan is de keuze ook nog enorm beperkt. Ik vind het extra lastig omdat de prijs niet altijd wat zegt over de kwaliteit. Zo vond ik het geluid van de HD212pro aanzienlijk beter dan dat van de HD590 terwijl die in een hogere prijsklasse zit.

Is er hier misschien iemand met een gouden tip?

• CHBF
quote:
Miezjell schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:20:
[...]

De ene (HD598) heb ik, de andere heb ik gehad. Het verschil is groot, ik kan echter niet beoordelen wat de verschillen zijn met de hogere klasses hoofdtelefoons. Ik hoor nu tal van klanken die ik met die hoofdtelefoon van 60 Euro (ook een Sennheiser, misschien niet de beste keuze in die prijsklasse) niet kon horen. De balans is veel beter, de percussie (hogere frequenties) klinkt veel beter, de stemmen klinken meer natuurgetrouw. Grootste klacht: iets te zachte basgeluiden maar dat kan ook komen doordat ik met een relatief eenvoudige geluidskaart (XFi pro) luister. Ter referentie, ik kan bij dit fantastische nummer alle basgeluiden prima horen maar ik moet me er teveel op richten om ze te horen waardoor het ritmeeffect van die bas wat verloren gaat: YouTube: Miles Davis - Freddie Freeloader
Ik wil binnenkort eens een DAC en een versterker die geoptimaliseerd zijn voor muziek uitproberen maar het valt niet mee om er achter te komen welke ik moet kopen aangezien het zo'n wereldje lijkt te zijn waarin er nogal veel wordt betaald voor merknaam, image en dat soort shit in plaats van dat simpelweg voor een matige prijs een topkwaliteit wordt geleverd.

Luister altijd met je eigen muziek als het mogelijk is (bij een goede speciaalzaak vast wel altijd mogelijk).

Weet iemand eigenlijk of dat er in Eindhoven een winkel zoals de Hobo is waar je naar hartelust alle goede hoofdtelefoons, versterkers enz. kan uitproberen? De dichtstbijzijnde lijkt in Tilburg te liggen, dat is bijna 40 kilometer. Op zich wel leuk hoor, zo'n fietstochtje, maar het kan even duren voordat ik daar de tijd voor ga hebben.

CHBF wijzigde deze reactie 11-11-2012 20:35 (14%)

• Heilige Kaas
quote:
CHBF schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:32:
[...]

De ene (HD598) heb ik, de andere heb ik gehad. Het verschil is groot, ik kan echter niet beoordelen wat de verschillen zijn met de hogere klasses hoofdtelefoons. Ik hoor nu tal van klanken die ik met die hoofdtelefoon van 60 Euro (ook een Sennheiser, misschien niet de beste keuze in die prijsklasse) niet kon horen. De balans is veel beter, de percussie (hogere frequenties) klinkt veel beter, de stemmen klinken meer natuurgetrouw. Grootste klacht: iets te zachte basgeluiden maar dat kan ook komen doordat ik met een relatief eenvoudige geluidskaart (XFi pro) luister. Ter referentie, ik kan bij dit fantastische nummer alle basgeluiden prima horen maar ik moet me er teveel op richten om ze te horen waardoor het ritmeeffect van die bas wat verloren gaat: YouTube: Miles Davis - Freddie Freeloader
Ik wil binnenkort eens een DAC en een versterker die geoptimaliseerd zijn voor muziek uitproberen maar het valt niet mee om er achter te komen welke ik moet kopen aangezien het zo'n wereldje lijkt te zijn waarin er nogal veel wordt betaald voor merknaam, image en dat soort shit in plaats van dat simpelweg voor een matige prijs een topkwaliteit wordt geleverd.

Luister altijd met je eigen muziek als het mogelijk is (bij een goede speciaalzaak vast wel altijd mogelijk).

Weet iemand eigenlijk of dat er in Eindhoven een winkel zoals de Hobo is waar je naar hartelust alle goede hoofdtelefoons, versterkers enz. kan uitproberen? De dichtstbijzijnde lijkt in Tilburg te liggen, dat is bijna 40 kilometer. Op zich wel leuk hoor, zo'n fietstochtje, maar het kan even duren voordat ik daar de tijd voor ga hebben.
Ik moet wel zeggen dat er gewoon erg weinig bass in zit hoor :P

Je kan deze winkel ff bellen:
http://www.headsetshop.nl/winkels/locatie/121#winkel

• CHBF
Dat is een webwinkel (ik heb daar al eens iets gekocht), het concept is dat ze daar vanuit tal van webwinkels hun magazijnen een besteld produkt laten overkomen nadat het besteld is, in principe de werkdag later als het op voorraad ligt in die magazijns. Je kan daar dus niet eventjes van alles uitproberen aangezien daar enkel produkten liggen die de vlak daarvoor door klanten zijn besteld en die normaal gesproken een dag later worden gekocht en opgehaald. Voor het kopen is het wel interessant omdat de prijs lager ligt dan in een gewone winkel (geen eigen magazijn, klein winkeloppervlakte, geen uitstalling van produkten enz.).

Ik wil natuurlijk ook niet meer bas dan dat er daadwerkelijk is, hoofdtelefoons die de bas kunstmatig verhogen zijn eveneens niet goed naar mijn mening (voor bepaalde soorten 'muziek' wellicht leuk maar niet wat ik zoek). ik wil gewoon een zo'n natuurgetrouwe mogelijke representatie van het geluid. Tot redelijk lage tonen (een zware mannenstem) gaat het goed maar bij de basgitaar en de contrabas lijken de tonen wat te zacht te zijn. De vraag is of dat het aan de hoofdtelefoon ligt of aan de geluidskaart. Het middengeluid is uitstekend en de hoge tonen zijn ook uitstekend, in ieder geval tot die hoogte die in muziek normaal gesproken voorkomt (geluiden van +10 kHz zijn toch niet mooi voor muziek dus die hoeven niet zo goed te worden weergegeven, denk ik).

CHBF wijzigde deze reactie 11-11-2012 21:52 (33%)

• Tjebakka

Tjebakka

FIXED GEAR

In plaats van de Sennheiser HD 25-1 II te gaan, heb ik de Brainwavz HM3 besteld. Nogal een verschil in prijs en van wat ik las zijn ze goed. Al zullen de Sennheisers vast beter zijn, maar ik wilde toch eerst even wat anders proberen voordat ik zo'n bedrag voor mezelf kon rechtvaardigen. Vandaag komt hij binnen dus vanavond zal ik een uitvoerige test doen.

• Negakinu
quote:
Tjebakka schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:41:
In plaats van de Sennheiser HD 25-1 II te gaan, heb ik de Brainwavz HM3 besteld. Nogal een verschil in prijs en van wat ik las zijn ze goed. Al zullen de Sennheisers vast beter zijn, maar ik wilde toch eerst even wat anders proberen voordat ik zo'n bedrag voor mezelf kon rechtvaardigen. Vandaag komt hij binnen dus vanavond zal ik een uitvoerige test doen.
Hee wat is dit? http://www.conrad.nl/ce/n...otionareaSearchDetail=005

Even terug lezen in een topic loont. ;)

• Mother_Goozz
Vandaag de Sennheiser HD 650 geluisterd in apeldoorn. Pfff wat klinkt die mooi zeg! (hiervoor de Akg k550 & Shure SHR940 getest) en deze klinkt echt veel beter naar mijn mening! Veel meer detail en overall gewoon sterker dan de andere 2 die ik gehoord heb. Maar de prijs bij Hobo Hifi was 459, ik noemde naar de verkoper: Als jij wat aan de prijs wil doen, neem ik hem mee ;) uiteindelijk voor 350 mee kunnen nemen (2-3 tientjes duurder dan vage web-shops) Kan niet stoppen met luisteren :D

Ook heb ik direct de Fiio E17 besteld op Mp4nation, 107 euro incl FedEx verzending (levertijd 1-5 dagen)
(Uiteindelijk nog eens op zoek naar een Ipod 5G met de Wolfsen chip :+ )

• Brilsmurfffje

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
Mother_Goozz schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:05:
Vandaag de Sennheiser HD 650 geluisterd in apeldoorn. Pfff wat klinkt die mooi zeg! (hiervoor de Akg k550 & Shure SHR940 getest) en deze klinkt echt veel beter naar mijn mening! Veel meer detail en overall gewoon sterker dan de andere 2 die ik gehoord heb. Maar de prijs bij Hobo Hifi was 459, ik noemde naar de verkoper: Als jij wat aan de prijs wil doen, neem ik hem mee ;) uiteindelijk voor 350 mee kunnen nemen (2-3 tientjes duurder dan vage web-shops) Kan niet stoppen met luisteren :D

Ook heb ik direct de Fiio E17 besteld op Mp4nation, 107 euro incl FedEx verzending (levertijd 1-5 dagen)
Kijk dan of je nog een Cowon D2 of D2+ ergens kan vinden, die kan een HD650 ook aansturen zonder versterker..

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

quote:
Mother_Goozz schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:05:. Maar de prijs bij Hobo Hifi was 459, ik noemde naar de verkoper: Als jij wat aan de prijs wil doen, neem ik hem mee ;) uiteindelijk voor 350 mee kunnen nemen (2-3 tientjes duurder dan vage web-shops)
dat lukt in belgie dus niet, echt spijtig.. ik wil ook wel betalen voor de service die ik krijg door de winkel, maar 100 euro teveel betalen voor service is teveel van het goede :)

• Miezjell
Is er iemand die een winkel kent waar je naar een Brainwavz HM5 kan luisteren?

Kan zelf heeeel erg weinig vinden over deze hoofdtelefoon in Nederland.

• TheThomas
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 31-08 23:57

TheThomas

Quod Ergo?

Gisteren naar de Mediamarkt geweest en daar de AKG K550 beluisterd, klonk erg goed en hij zat ook goed! En dus gelijk gistermiddag besteld bij Thomann.de, voor maar ¤185. Verder kreeg ik vandaag bericht dat hij bij UPS was aangekomen en de track&trace zegt dat ik em donderdag binnen moet krijgen :D

Diablo 3 Profiel!

• MortalPiso
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:57

MortalPiso

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
Ik neem aan dat je er dan wel een hoofdtelefoon versterker tussen zet. Ik heb zowel de HD650 als een iPod Video 5.5G (verbeterde versie van de 5G met dezelfde Wolfson DAC) en direct aansluiten is niet echt aan te bevelen met zo'n 300Ω impedantie hoofdtelefoon :+

• Negakinu
quote:
Miezjell schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:07:
Is er iemand die een winkel kent waar je naar een Brainwavz HM5 kan luisteren?

Kan zelf heeeel erg weinig vinden over deze hoofdtelefoon in Nederland.
Deze is nergens te koop behalve bij Mp4nation. Daar heb ik hem ook gekocht. Je kunt wel Headsound.de een mailtje sturen en vragen of je de Fischer Audio FA-003 als leenmodel mag. Dat is namelijk exact dezelfde hoofdtelefoon.

• Negakinu
quote:
brilsmurfffje schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:11:
[...]

Kijk dan of je nog een Cowon D2 of D2+ ergens kan vinden, die kan een HD650 ook aansturen zonder versterker..
Dat is wel heel erg optimistisch.

• Omaatjehenk
quote:
Heb je ook de HD600 beluisterd of niet? Maar ik ben het helemaal met je eens hoor, de HD650 is echt een hele, hele goede koptelefoon. Je hebt er nog een behoorlijk bedrag vanaf kunnen krijgen trouwens! Ik hoop ook dat je nog iets aan mijn "mini"-review hebt gehad =p Ik probeer er nu ook 1 op de kop te tikken, heb er al 1 gevonden in perfecte staat, maar een paar uur gebruikt. Dus ik denk dat ik binnenkort ook thuis kan genieten van deze geweldige koptelefoon.

Hoe stuur je hem nu aan als ik vragen mag?

• Tjebakka

Tjebakka

FIXED GEAR

quote:
Dat had ik gelezen hoor, maar die zilverkleurige vlakken op de zijkant vind ik maar lelijk. De Brainwavz is het mooist van de 3 :) .

• Miezjell
quote:
Negakinu schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:22:
[...]

Deze is nergens te koop behalve bij Mp4nation. Daar heb ik hem ook gekocht. Je kunt wel Headsound.de een mailtje sturen en vragen of je de Fischer Audio FA-003 als leenmodel mag. Dat is namelijk exact dezelfde hoofdtelefoon.
Thnx! Ik denk dat ik de HM5 maar ga bestellen bij Mp4nation.

Is er misschien iemand die een vergelijking kan geven tussen de HM5 en de HD558/598?
De laatste 2 heb ik wel weten te beluisteren, maar de HM5 helaas niet. Toch gaat mijn voorkeur aan de hand van reviews uit naar de HM5.

Hoor het graag!

• Negakinu
quote:
Miezjell schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:46:
[...]

Thnx! Ik denk dat ik de HM5 maar ga bestellen bij Mp4nation.

Is er misschien iemand die een vergelijking kan geven tussen de HM5 en de HD558/598?
De laatste 2 heb ik wel weten te beluisteren, maar de HM5 helaas niet. Toch gaat mijn voorkeur aan de hand van reviews uit naar de HM5.

Hoor het graag!
De HM5 is gesloten, de Sennheisers open. Dit alleen zorgt er al voor dat ze compleet anders klinken. De HD598 is echt een stapje hoger dan de HM5 trouwens. De HD558 heb ik nooit gehoord. De HM5 is een hele leuke gesloten hoofdtelefoon voor het geld met een relatief neutraal-warm geluid. Het is geen detailmonster, hij is enorm groot en niet heel comfortabel. De Sennheiser zijn wat mooier vormgegeven en zachter op je oren.

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Welke heeft dan de beste prijs/kwaliteit?? :?

Zeg wat of zeg niks..

• Negakinu
quote:
ThaOdie schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:45:
Welke heeft dan de beste prijs/kwaliteit?? :?
Dat hangt helemaal af van wat je eisen zijn. Moet je per isolatie hebben, wil je hem portable gebruiken, wat is je bron, wat is je favoriete genre etc.

• Miezjell
quote:
Negakinu schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:05:
[...]

Dat hangt helemaal af van wat je eisen zijn. Moet je per isolatie hebben, wil je hem portable gebruiken, wat is je bron, wat is je favoriete genre etc.
Heb nu een gesloten hoofdtelefoon, en dat bevalt me eigenlijk helemaal prima. Bron zal hoofdzakelijk iMac worden voor veel verschillende soorten muziek en films. Er komt nu eerst een hoofdtelefoon en later wil ik me nog wat meer gaan verdiepen in een eventuele amp en/of dac.

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Dat is al ruim een week kenbaar zie mijn eerdere posts, vandaar dat ik maar weer 1 moet plaatsen om geholpen te worden.. :/

Zeg wat of zeg niks..

• Negakinu
quote:
ThaOdie schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:52:
Dat is al ruim een week kenbaar zie mijn eerdere posts, vandaar dat ik maar weer 1 moet plaatsen om geholpen te worden.. :/
Als je niet afhankelijk wilt zijn van 1 Tweaker, die trouwens niet betaald wordt om je van advies te voorzien, kun je ook zelf, op elk gewenst moment, de search functie op Head-Fi.org gaan gebruiken. ;)

• Mother_Goozz
quote:
Omaatjehenk schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:59:
[...]

Heb je ook de HD600 beluisterd of niet? Maar ik ben het helemaal met je eens hoor, de HD650 is echt een hele, hele goede koptelefoon. Je hebt er nog een behoorlijk bedrag vanaf kunnen krijgen trouwens! Ik hoop ook dat je nog iets aan mijn "mini"-review hebt gehad =p Ik probeer er nu ook 1 op de kop te tikken, heb er al 1 gevonden in perfecte staat, maar een paar uur gebruikt. Dus ik denk dat ik binnenkort ook thuis kan genieten van deze geweldige koptelefoon.

Hoe stuur je hem nu aan als ik vragen mag?
Klopt, had zelf niet verwacht dat die naar 350 zou gaan met de prijs :)
Ik vond het erg fijn dat je de review gepost had, was voor mijzelf al doorslag om niet voor de 600 te gaan (en andere review's gelezen) Heb hem nu 2 dagen en denk dat ik 5-6 uur heb zitten luisteren. Kwam erachter toen ik thuis was, dat de plug van 6.5 naar 3.5mm er niet bij zat :( deze wordt samen met de factuur (systeem storing) nog naar mij opgestuurd door Hobo. Daardoor heb ik op dit moment alleen de mogelijkheid om de koptelefoon te beluisteren op mijn set in de woonkamer (Onkyo TX607, LG blu-ray speler & cd speler)

Heb paar cd's gebrand met Flac bestanden, niet echt handig maar kan nu toch heerlijk luisteren :)
Wacht nog steeds op de Fiio E17 (welke door Fedex terug gestuurd is vanwege foute documentatie zucht) want dan kan ik de koptelefoon ook aansluiten op mijn pc en later nog ipod. Lees toch dat dit een vette combi is (wel met 5g ipod Wolfsen chipset) Dit wil ik vooral zodat ik lekker in de woonkamer kan zitten maar toch veel muziek bij me kan hebben, zonder cd's en rommel.
Pagina: 1 ... 28 ... 68 Laatste

Populair: Desktops Samsung Smartphones Sony Microsoft Apple Games AMD Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013