Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04 01:01

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Ik ben geen dell fan :P Ik raad hetgeen aan wat het meest aantrekkelijk geprijsd is en de meeste pluspunten heeft. Het valt moeilijk te ontkennen dat dat meestal dell's zijn. Als je tenminste je weg rond de kortingsbonnen weet te vinden... Maar dat is een discussie voor een ander topic.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Y.Y.Eagle
  • Laatst online: 05-05 19:28

Y.Y.Eagle

Black&White

Het is ten eerste een 1080p scherm met een 6770m (2gb) videokaart. ;)
Voor de specs die ik nu heb met mijn HP Pavilion DV6-6b41ed is de prijs echt niet duur; ¤859,-. Dan moet je hem dus deze week bestellen bij Mediamarkt waarbij de actie geldig is. Bij Dell kom je dus nog goedkoper uit met alle kortingen etcetera.
Ik vind de XPS lijn gewoon geen mooie design hebben en ook nog eens dik. De Pavilion serie van HP heeft wel een mooie design en is ook niet zo dik.

Ter vergelijking:
http://www.dell.net76.net/images/dell-xps-15/dell-xps-15-picture-311.jpg http://img2.topproduct.nl/img/1170004/aba51b-600-600-max-max/hp-pavilion-dv6.jpg

Y.Y.Eagle wijzigde deze reactie 24-11-2011 22:31 (34%)

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Ik doelde op de pricewatch: HP Pavilion dv7-6b22ed, pipo1000 is op zoek naar een 17" notebook.

Verwarrend he? Een topic voor 2 notebooks. Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic is nog een stapje erger: daar wordt gediscussieerd over 4 verschillende body's door elkaar..

De 15" is wel competief geprijsd met ¤999, al kunnen we dat op dit moment moeilijk zeggen omdat we nog niet weten hoe de bouwkwaliteit en andere dingen zijn die niet direct uit de specs te halen zijn. Er zijn veel belangrijkere dingen dan hoe het beestje eruit ziet.

Eigenlijk vind ik die pricing best raar. Ik zou eerder verwachten dat de 17" en 15" ongeveer gelijk zijn qua prijs. De 17" HP is echter ongeveer ¤100 duurder.

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Het is niet verwarrend eigenlijk, ik heb zijn eerdere berichten niet gelezen, dus ligt het aan mij. 8)

Ik vind die videokaart wel slecht vergeleken met de rest van de laptop. Ik zou eerder 100 euro meer betalen en deze laptop halen: pricewatch: HP Pavilion dv7-6b30ed (A6H58EA).
Als je deze laptop met de actie van MM besteld heb je hem voor ¤1039,-.

De bouwkwaliteit is natuurlijk erg belangrijk. Maar daar maak ik me niet druk om bij mijn laptop. Ik heb hiervoor ook altijd HP gebruikt en die was ook goed. En ja over het design; het ook wil ook wat hé.

Als je het hebt over duurder, moet je eens zien hoeveel je meer betaald bij een MacBook Pro 13 naar 15 of 17 inch. Dat is pas schrikken.

Y.Y.Eagle wijzigde deze reactie 24-11-2011 23:02 (28%)

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Met dank aan Y.Y.Eagle zijn we er nu ook achter welk scherm er in de 15" variant zit:
quote:
Darkstone schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 00:19:
De DV6 bevat dus een B156HW01 v3. Specs:
220cd/m
60% gamut

Dat ligt idd in lijn met een review die ik kon vinden:
http://www.notebookcheck....40w-Notebook.32440.0.html
Geen slecht scherm. Maar ook zeker geen top ding.

• pipo1000
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:24
In de dv7 zit een Full HD scherm met het type nummer AUO159D !

AUO159D = B173HW01 V5 is a 72% NTSC Color Gamut Matte Display

• Elijan9
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:42
quote:
Y.Y.Eagle schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:24:
Voor de specs die ik nu heb met mijn HP Pavilion DV6-6b41ed is de prijs echt niet duur; ¤859,-. Dan moet je hem dus deze week bestellen bij Mediamarkt waarbij de actie geldig is.
Helaas wil Media Markt Zwolle daar niet aan meewerken... Heb net gehoord dat zij alleen korting willen geven op artikelen die op voorraad zijn. ("Leegverkoop" noemen ze het) :(

A free society is one where it is safe to be unpopular. -- Adlai Stevenson

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

quote:
Elijan9 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:59:
[...]

Helaas wil Media Markt Zwolle daar niet aan meewerken... Heb net gehoord dat zij alleen korting willen geven op artikelen die op voorraad zijn. ("Leegverkoop" noemen ze het) :(
Heb je ze ook gezegd dat het bij MM Hengelo wel kan, als ze je niet geloven laat je ze bellen naar Hengelo? Als ze het dan ook niet willen doen dan kom je toch morgen naar Hengelo? ¤859,- + reiskosten is nog steeds goedkoper dan de adviesprijs van ¤999,-. Ben zelf ook een keer voor een fotocamera naar MM Utrecht geweest en dat was gewoon rendabel.

• GmrGppy
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08-07 17:59
Dat is raar want ik heb, ja echt, deze gisteren in Zwolle besteld en vandaag werd ik gebeld dat ik de mijne morgen mag ophalen. (Ja, in eerdere posts had ik contact met Deventer maar door toeval reed ik langs Zwolle)

GmrGppy wijzigde deze reactie 25-11-2011 23:15 (25%)

• Elijan9
Hmm, morgen nog maar een keer ruim 30 minuten aan de lijn hangen bij Zwolle want ik wil deze notebook wel erg graag... :( (Gelukkig betaal ik alleen het starttarief.) Anders Ede misschien, Hengelo is wel een beetje te ver weg...

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

quote:
GmrGppy schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:09:
Dat is raar want ik heb, ja echt, deze gisteren in Zwolle besteld en vandaag werd ik gebeld dat ik de mijne morgen mag ophalen. (Ja, in eerdere posts had ik contact met Deventer maar door toeval reed ik langs Zwolle)
En als het goed is beschik je nu ook over een 6b41ed?
quote:
Elijan9 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:57:
Hmm, morgen nog maar een keer ruim 30 minuten aan de lijn hangen bij Zwolle want ik wil deze notebook wel erg graag... :( (Gelukkig betaal ik alleen het starttarief.) Anders Ede misschien, Hengelo is wel een beetje te ver weg...
Arnhem kun je ook nog proberen, daar geldt de actie ook zover ik weet.

• GmrGppy
Ik heb hem inderdaad. Mijn eerste indrukken zijn zeer positief. Hij ziet er mooi uit, mooie details met verlichting, de fingerscanner werkt goed, zit relatief weinig mallware op, het geluid doet het aardig en de behuizing voelt robuust en stevig aan. Het scherm is lekker helder, mat en scherp en natuurlijk HD waardoor ik 2 vensters naast elkaar kan openen. Het toetsenbord is even wennen aangezien de toetsen best ver uit elkaar staan maar hij typt fijn en het tikkend geluid is minimaal. Ik zal vaak een muis bij de hand hebben maar dat neemt niet weg dat ik iets minder blij ben met de touchpad. De toetsen eronder klinken wat hard wanneer je deze indrukt en dat "dual touch" is niet altijd even gevoelig. Ook het knopje aan de zijkant op de cd/dvd speler vind ik fragiel en moet relatief hard ingedrukt worden voordat hij open gaat. Verder blaast hij minimaal bij lichtere programma's en de fans zijn goedgeplaats zodat je been niet aanbrand als je hem langdurig op schoot gebruikt.Al met al de perfecte laptop voor mij en al helemaal voor deze prijs! Verder ga ik er ook een ssd in plaatsen.

Toevoeging: Er moet hier en daar wel wat aangepast worden aan de switchable graphics, ander zit je (bijv.) met je spel op de integrated videochip te werken. Mijn persoonlijke dank gaat uit naar Y.Y. Eagle voor zijn MediaMarkt tip.

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

De touchpad is inderdaad wat minder. Maar het is zeker wel te doen zonder optische muis. Enige wat ik eigenlijk raar vind; je hebt een full-hd scherm zonder blu-ray speler, die combinatie klopt niet.
Het toetsenbord vind ik erg fijn typen.
Graag gedaan en veel plezier met de laptop! Hopelijk hebben meer mensen van de MediaMarkt actie kunnen profiteren!

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Full-hd scherm zonder blu-ray speler is een slechte combinatie, omdat? Je koopt geen full-hd scherm voor bewegende beelden. Maar om 2x zoveel content tegelijk op het scherm te krijgen als normaal... De groote van de pixels is met bewegende beelden te verwaarlozen.

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Klopt, het verschil met een foto of video zie je eigenlijk niet. Maar toch had een blu-ray speler deze laptop nog completer gemaakt.

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

* Darkstone heeft zijn blu-ray speler vervangen door een SSD en vervolgens verkocht...

Optische media is dood :+

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Omdat je anders geen ruimte had voor je SSD?
Stel dat ik ook een SSD wil, moet ik dan ook mijn dvd-driver vervangen voor een SSD?

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Je moet de dvd drive of de harde schijf opofferen voor een SSD. Dat lijkt mij een heel erg makkelijke keuze...

• Xaero
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 28-07 18:42
Bij mijn dv7 heb ik gewoon plek voor een 2e HDD. Moet ik alleen een kabel ervoor zien te regelen. En die kosten rond de 30/40 euro.
quote:
Toevoeging: Er moet hier en daar wel wat aangepast worden aan de switchable graphics, ander zit je (bijv.) met je spel op de integrated videochip te werken. Mijn persoonlijke dank gaat uit naar Y.Y. Eagle voor zijn MediaMarkt tip.
Dit werkt echt bij mij bagger. Elke keer als ik een applicatie op een 'Hoge prestaties' zet en op toepassen klik switcht ie terug naar 'Niet toegewezen' -_-'.

Xaero wijzigde deze reactie 27-11-2011 13:13 (61%)

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

In de 17" variant kunnen 2 HDD's, ja. De 15" niet. Wel extreem brak dat HP die kabel niet gewoon erbij doet....

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

quote:
Darkstone schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:28:
Je moet de dvd drive of de harde schijf opofferen voor een SSD. Dat lijkt mij een heel erg makkelijke keuze...
Misschien neem ik wel een SSD in de toekomst, nu nog niet. Hopelijk zijn die dingen dan wat goedkoper dat ik gewoon mijn HDD kan vervangen naar een 500GB SSD. Die is nu onbetaalbaar voor mij.
quote:
Xaero schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:12:
Bij mijn dv7 heb ik gewoon plek voor een 2e HDD. Moet ik alleen een kabel ervoor zien te regelen. En die kosten rond de 30/40 euro.

[...]

Dit werkt echt bij mij bagger. Elke keer als ik een applicatie op een 'Hoge prestaties' zet en op toepassen klik switcht ie terug naar 'Niet toegewezen' -_-'.
De DV7 is ook groter qua formaat. Jij kunt dus gaan profiteren van deze grootte.

Volgens mij is dit al opgelost. Zie voor een uitgebreide discussie; http://forum.notebookrevi...-graphics-discussion.html

Y.Y.Eagle wijzigde deze reactie 27-11-2011 13:18 (3%)

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

quote:
Y.Y.Eagle schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:17:
[...]

Misschien neem ik wel een SSD in de toekomst, nu nog niet. Hopelijk zijn die dingen dan wat goedkoper dat ik gewoon mijn HDD kan vervangen naar een 500GB SSD. Die is nu onbetaalbaar voor mij.
Tegen de tijd dat 500GB SSD's betaalbaar zijn zijn 4TB HDD's in notebook mainstream. Weet je zeker dat je dan niet precies hetzelfde zegt als nu? ;)

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Denk het niet, ik wil mijn dvd-drive niet missen aangezien ik cd's wil kunnen branden. Ik kan mijn HDD wel vervangen (750GB) naar een 64GB SSD die wel betaalbaar is, maar dan heb ik niet genoeg ruimte. Ik wil echt minimaal rond de 500 GB ruimte hebben.

• Xaero
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 28-07 18:42
Van je dvd-drive een externe dvd-drive maken door een case te kopen, en de plek die vrij gekomen is een SSD inbouwen?

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Er zijn altijd opties om allebei toch te behouden. Alleen ben ik gelukkig op dit moment tevreden met mijn HDD. We zullen zien wat de tijd met zich mee zal brengen...

• pipo1000
For your information: Als je de dv7 met CoolSense in de stilste stand zet dan wordt ook gelijk de Intel Turbo Boost van de processor uitgezet... In de 'middelste' modus werkt Turbo Boost nog wel!

• pipo1000
Oh ja, bij BCC.nl zijn ALLE dv6 en dv7 notebooks nu (ik denk alleen nog vandaag) voor de Mediamarkt & Saturn prijzen te bestellen!

• Elijan9
quote:
pipo1000 schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:29:
Oh ja, bij BCC.nl zijn ALLE dv6 en dv7 notebooks nu (ik denk alleen nog vandaag) voor de Mediamarkt & Saturn prijzen te bestellen!
Niet allemaal, bijvoorbeeld de dv6-6b41ed niet, maar daar kun je ze wel op aanspreken!

Elijan9 wijzigde deze reactie 27-11-2011 20:52 (4%)

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

De mensen die echt waren geïnteresseerd in de 6b41ed of een ander nieuwe Pavilion model hadden deze week de kans om er één te bestellen voor een zeer scherpe prijs. Als je weer wil profiteren moet je wachten op de BTW actie van MM in januari.

• Zant
  • Laatst online: 03-03-2013
Y.Y. bedankt voor de MM tip, heb zaterdag snel nog even toegeslagen bij de MM in Utrecht en verwacht deze week de laptop. Heb voor de DV6 gekozen vanwege het handzame formaat.

Ik zal de laptop gaan gebruiken voor met name fotobewerking en videomontage en verwacht dat dat gelet op de specs zeker wel gaat lukken!

Ik ben zeer benieuwd! :)

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Graag gedaan Zant. Ik gebruik de laptop eigenlijk voor bijna alles. Voor mijn studie gebruik ik ook Illustrator, Photoshop en andere vergelijkbare programma's en dat kan deze laptop met alle gemak aan.

• mono-oXide
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19:03
quote:
Darkstone schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:41:
* Darkstone heeft zijn blu-ray speler vervangen door een SSD en vervolgens verkocht...

Optische media is dood :+
Vandaag komt mijn 6B41ED had bijna het zelfde idee, de 750GB in de diskdrive en een SSD om te booten.
Heb op ebay nog geen caddy gevonden die echt past bij het model.

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Die dingen zijn gewoon universeel.. Er zijn maar 2 mogelijkheden: 12.7, of 9.5mm dik.

Die bekende "sony F" caddy's zijn precies hetzelfde als de universele, maar kosten 3 a 5x zoveel, dat geldt voor elk model.

• Elijan9
quote:
mono-oXide schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:59:
Heb op ebay nog geen caddy gevonden die echt past bij het model.
Ze zijn niet de goedkoopste, maar ik kwam gisteren op www.hddcaddy.nl terecht, ik heb er zelf nog geen ervaring mee...

Zaterdag wordt mijn dv6-6b41ed bezorgt!

• NYG
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19:01
Ik heb vandaag mijn dv6-6b41ed binnen gekregen. Besteld bij bol.com want hij was nergens meer op voorraad behalve daar. Ik ben naar MM Maastricht geweest en daar zeiden ze dat ze hem niet meer geleverd krijgen. Hetzelfde verhaal bij MyCom.
Toch voel ik me wel genaaid als ik hoor dat veel mensen hem hier voor ruim 140 euro goedkoper konden krijgen :P , maar ik heb hier in Maastricht niks meegekregen van die laptop acties.

Iig bevalt de laptop zeer goed tot nu. Hoewel ik nog veel bestanden moet overzetten en een paar games installeren om te kijken hoe goed de videokaart presteert.

Dat Beats audio geeft wel redelijk goed geluid voor een laptop. Alleen als je het uitzet klinkt het ineens uber slecht.
Ik heb men Audioengine A2 aangesloten, maar die klinken met zowel beats als zonder beats echt heel slecht.
Hebben andere 6b41ed bezitters hier misschien een oplossing voor? Is het mogelijk om terug te gaan naar default windows audio o.i.d ?

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik heb zelf geen problemen met mijn Logitech speakers die ik heb aangesloten, prachtig geluid! De Beats Audio geeft in mijn ogen ook goed geluid. Tot nu toe ben ik dan ook erg tevreden over mijn laptop.
En of je Beats Audio helemaal kunt uitzetten? Ik denk het wel, alleen weet niet hoe. Dat wordt googlen denk ik...

Y.Y.Eagle wijzigde deze reactie 01-12-2011 18:56 (22%)

• GmrGppy
Grrr... ik gebruikte de afgelopen dagen actief mijn fingerprint scanner voor websites als hotmail, gmail en youtube etc. Toen een vriend op mijn laptop naar youtube surfde vroeg deze dan ook om de vinger te scannen. Maar aangezien hij niet wist wat hij moest doen drukte hij op iets als "niet meer weergegeven". En nu krijg ik dus nergens meer deze handige finger-scanner mogelijkheid. Heb al in simplepass 2011 bij options "Web site log on" aan en uit gezet maar heeft niet geholpen. Iemand een oplossing?

Update: Antwoord gevonden. In simplepass rechts onder naar lijstweergave gegaan en daar in de lijst websites die van youtube verwijderd. Op deze manier vraagt simplepass de eerst volgende keer bij je bezoek aan youtube of je het wachtwoord (weer) wilt opslaan.

GmrGppy wijzigde deze reactie 03-12-2011 00:17 (20%)

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

quote:
GmrGppy schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 00:07:
Grrr... ik gebruikte de afgelopen dagen actief mijn fingerprint scanner voor websites als hotmail, gmail en youtube etc. Toen een vriend op mijn laptop naar youtube surfde vroeg deze dan ook om de vinger te scannen. Maar aangezien hij niet wist wat hij moest doen drukte hij op iets als "niet meer weergegeven". En nu krijg ik dus nergens meer deze handige finger-scanner mogelijkheid. Heb al in simplepass 2011 bij options "Web site log on" aan en uit gezet maar heeft niet geholpen. Iemand een oplossing?

Update: Antwoord gevonden. In simplepass rechts onder naar lijstweergave gegaan en daar in de lijst websites die van youtube verwijderd. Op deze manier vraagt simplepass de eerst volgende keer bij je bezoek aan youtube of je het wachtwoord (weer) wilt opslaan.
Handig lijkt het mij wel, alleen gebruik ik het niet. Stel je bent op een laptop/computer waarbij de vingerscanner niet aanwezig is, kun je dan gewoon met je normale wachtwoord inloggen?

• GmrGppy
Natuurlijk, kan je gewoon je wachtwoord invullen. Kan namelijk ook gewoon op de computer met simple pass (staat standaard op HP laptops met fingerscanners). Het enige wat simplepass doet is de wachtwoorden sterk geencrypt opslaan in het programma. Deze websites waarvan je het wachtwoord wilt onthouden kun je toewijzen aan een van alle 10 je vingers. Ik koppel gewoon alles aan mn ringvinger. Als je nu een website bezoekt kun je gewoon je vinger over de scanner halen en het programma vult in feite je wachtwoord in, al gaat dat zo snel dat je dat niet merkt.

Werkt hetzelfde als de standaard optie van Internet Explorer om je wachtwoord te onthouden. Alleen nu moet je voordat je daadwerkelijk kan inloggen je vinger er overhalen, wat een kleine moeite is.

GmrGppy wijzigde deze reactie 03-12-2011 13:53 (5%)

• kardox
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 24-07 00:31
quote:
Darkstone schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:28:
Ik heb zelf een Sony Vaio VPCEB1S1E/BJ. Is het mogelijk dat ik mijn dvdspeler eruit haal en een ssd daarin plaats? zoja, dan ziet hij toch niet meer netjes eruit! dan heb je dvd opening in je laptop, of is er een manier om die opening te vullen?

kardox wijzigde deze reactie 03-12-2011 14:12 (6%)

• GmrGppy
Weet niet precies of het geldt voor jouw serie, maar zoek je naar zoiets? (Zie item description)

http://www.ebay.com/itm/S...0231085334#ht_8177wt_1163

Deze verkoopt er ook heel wat voor HP's. Ook al ziet zijn Ebay pagina's er schreeuwerig uit, ik zie op een aantal andere fora dat de verkoper er veel van af weet en ook vragen goed beantwoord over compatibiliteit.

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Die ziet er exact hetzelfde uit als mijn generieke 8-pond caddy. Al die merkendingen zijn veel te duur.

• Chiii
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 29-07 09:12
quote:
kardox schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:10:
[...]

Ik heb zelf een Sony Vaio VPCEB1S1E/BJ. Is het mogelijk dat ik mijn dvdspeler eruit haal en een ssd daarin plaats? zoja, dan ziet hij toch niet meer netjes eruit! dan heb je dvd opening in je laptop, of is er een manier om die opening te vullen?
Je kan het dvd-frontje overzetten op de hddcaddy zodat aan het uiterlijk niks verandert. Bij de meeste laptops moet je kiezen tussen een 12.7mm of een 9.5mm SATA hddcaddy. Dit kan je zien door je dvd-speler eruit te halen, dikte opmeten en kijken of je SATA aansluiting hebt (meestal is het wel een SATA, die oude connectoren is van laptops voor ~2008). En dan zoeken naar een generieke/universele SATA hddcaddy <12/7/9.5> mm caddy.

http://hddcaddy.nl/wp-content/uploads/2011/11/laptopaansluiting.jpg

Chiii wijzigde deze reactie 03-12-2011 15:40 (5%)

• GmrGppy
En daarbij kan je relatief gemakkelijk de zojuist gedemonteerde cd/dvd/blueray drive met een kastje tot een externe USB aangesloten drive ombouwen.

GmrGppy wijzigde deze reactie 04-12-2011 12:39 (5%)

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Mijn eerste review is een feit jongens, foto's volgen nog. :)

productreview: HP Pavilion dv6-6b41ed review door Y.Y.Eagle

• pipo1000
Damn ik heb een bright stuck red subpixel op mijn dv7-6b70ed full hd scherm... Ik heb nog 4 dagen om hem terug te brengen, wat te doen. :'(

• GmrGppy
Ah, das vervelend. Toch geef je het antwoord al zelf, even terug brengen. Daarnaast heb je automatisch 2 jaar carry-in van HP dus dan nog is het geen ramp. (Weet alleen niet precies hoe HP zich gedraagt tegenover dat 7-pixels-policy) En daarnaast heb je nog een paar "oplossingen" zoals het voorzichtig masseren van het gebied rondom de pixel, etc.

In het erste geval ben je een tijdje je laptop kwijt.

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Meteen terugsturen. De meeste fabrikanten hanteren een class II pixel beleid, wat betekent dat er maximaal 2 hot pixels, 2 dode pixels, of 5 hot/dode subpixels mogen zijn in een scherm. Per miljoen pixels... Je kan proberen te bellen met HP, maar neem in geen geval contact op met de shop waar je hem hebt gekocht. Die zien dat altijd als een manier om onder de wet kopen op afstand uit te komen..

• GmrGppy
Die mening deel ik niet helemaal. Ligt aan de service van de shop. Heb het zelf een keer ondervonden en ook een vriend van mij, en bij mycom deden ze er niet moeilijk over en kregen we gewoon een nieuwe mee naar huis. Heb het gevoel dat grotere winkels (Mediamarkt) hier inderdaad moeilijker over gaan doen. Zelf heb ik bijvoorbeeld ondervonden dat Salland hier erg moeilijk over deed (Bedrijf is tegenwoordig trouwens de diepte ingezonken).

GmrGppy wijzigde deze reactie 11-12-2011 21:27 (4%)

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Ik heb genoeg slechte verhalen geboord uit de tijd dat praktisch elke sony F11 met dode pixels kwam om te zeggen dat je het beter niet kan melden.

Hangt er ook af voor welke prijs je hem hebt gekocht. Als je hem goedkoop bij de mediamarkt hebt gehaald loont het wellicht de moeite langs te gaan. Anders zou ik hem echt terugsturen.

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik zou hem terugbrengen naar de winkel. Normaal gesproken hoor je gewoon een nieuwe te krijgen. In het verleden is mij dit ook gelukt.

• RHPJS
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:52
Hebben de dv6-6100-serie en de dv6-6b00-serie BIOS of uefi?
Ik heb op internet gezocht, maar echt duidelijkheid heb ik nog niet.

RHPJS wijzigde deze reactie 12-12-2011 11:03 (37%)

• Zant
Heb mijn laptop zaterdag bij de MM opgehaald. Helaas zat er een fabricagefoutje in (lijmfout/beschadiging bij de boxjes rechtsboven het toetsenbord). Natuurlijk zonde als je relatief veel neerlegt voor een laptop.

Meteen terug naar de MM en in het begin leek het een heel probleem: een fout waarvoor geen garantie of reparatie mogelijk zou zijn. Gelukkig waren er personen die er iets meer van begrepen hadden: binnen 24 uur terug bij de MM en je krijgt (mits alles aanwezig) een nieuw apparaat. Een nieuw exemplaar kon ik dan ook meteen meenemen.

Tip: check je laptop thuis goed en ga anders meteen terug naar de winkel. Voorkomt de nodige irritatie en ergernis tijdens de resterende gebruiksduur van je laptop!

• johanneslol
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 25-07 23:05
Hallo, ik had even een kort vraagje.

Ondersteunen deze reeks laptops ook virtuele machines ? Ik moet voor voor mijn opleiding een aantal servers en clients draaien, maar dan moet deze laptops dat natuurlijk wel ondersteunen.

• MegaTronics
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:01

MegaTronics

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Bij alle recente HP laptops die ik heb gezien kun je sowieso de VM extentie in de BIOS aanzetten.

Is dit beleid of is hier over nagedacht?

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Sowieso, een laptop ondersteunt geen VM's, dat doet de processor. En zelfs zonder VT-d kan je prima VM's draaien. Het gaat alleen wat trager. Je kan op ark.intel.com kijken welke processoren VT-d hebben. Iig alles boven de i5.

VT-x is een ander verhaal, maar dat is praktisch onmogelijk zinvol te gebruiken in een laptop, bovendien ben je dan min of meer overgeleverd aan dell's en clevo's omdat HP nu eenmaal geen laptop aanbied met de benodigde i7-2760QM of hoger. Dat is het geld echt niet waard.

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Als ik mijn laptop op de accu gebruik dan werkt de 'esc' knop niet altijd. Ik snap echt niet hoe dit kan maar soms is het wel vervelend. Iemand anders dit ook opgevallen?

• Zant
Dat met die Esc knop is mij nog niet opgevallen (heb dat ook nog niet geprobeerd).

Gisteren heb ik al wel de eerste vastlopers meegemaakt, na wat ruzie met de Windows-wizard om foto's vanaf een camera (Nikon) te importeren. Van gedelete bestanden kreeg ik de melding dat deze reeds op de pc stonden (had ze toch echt eerst verwijderd na een verkeerde map te hebben aangemaakt), maar de pc zal ze wel ergens onthouden hebben.

Vervolgens foto's importeren direct vanaf het SD-kaartje met de Windows-wizard. Hij gaf aan dat ie klaar was nadat er 540 van de 680 foto's waren geïmporteerd. Gelukkig krijg ik wel al mijn foto's via verkenner op de laptop. Werk alleen graag met de wizard omdat deze direct mapjes met de bijbehorende data van de foto's aanmaakt.

Mogelijk zijn de problemen met de importeer wizard een Windows probleem.

Zijn anderen hiermee bekend?

• GmrGppy
Nee maar ik merkte in het begin wel veel problemen op met betrekking tot randapparatuur en wifi internet connectie. Dit werd allemaal opgelost na het updaten van drivers en bios. (weet niet welke er voor zorgde want ik liet de updates automatisch achter elkaar uitvoeren.) Misschien dat de updates dit probleem ook oplost. Wellicht weet je al hoe je de drivers kan installeren zonder deze individueel van de site van HP te downloaden. Mocht je het niet helemaal weten, dan vind je het antwoord IN DE REACTIES op de review in de volgende link:
productreview: HP Pavilion dv6-6b41ed review door Y.Y.Eagle

• lucjuh8
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18:20
Even een vraagje voor eigenaars van een dv6: hoe is de kwaliteit van het geluid in vergelijking tot dat van een xps 15?

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

quote:
lucjuh8 schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:12:
Even een vraagje voor eigenaars van een dv6: hoe is de kwaliteit van het geluid in vergelijking tot dat van een xps 15?
Ik ken niemand met een XPS 15. Heb hem wel vergeleken met een Macbook en Asus, maar die van mij was wel beter. Beats Audio geeft in mijn ogen goed en helder geluid.

• GmrGppy
"Beats Audio geeft in mijn ogen goed en helder geluid."

En hoe zit het met je oren?

• ArjanKros
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-12-2013
Wat doet HP besluiten of ze een notebook de extensie sd of ed meegeven?
De dv6-6150sd (QB005EA) Specsheet en de dv6-6150ed (LX225EA) Specsheet
geven exact dezelfde specs. Het enige verschil (wat ik kan vinden) is de prijs die zo'n 60 euro is het voordeel is van de sd.
Dus ik ben erg benieuwd wat deze extensies inhouden. Google heeft mij vooralsnog geen antwoord kunnen geven, dus ik hoop dat iemand hier de kennis bezit.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02:37
quote:
Turbokanarie schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:35:
Wat doet HP besluiten of ze een notebook de extensie sd of ed meegeven?
De dv6-6150sd (QB005EA) Specsheet en de dv6-6150ed (LX225EA) Specsheet
geven exact dezelfde specs. Het enige verschil (wat ik kan vinden) is de prijs die zo'n 60 euro is het voordeel is van de sd.
Dus ik ben erg benieuwd wat deze extensies inhouden. Google heeft mij vooralsnog geen antwoord kunnen geven, dus ik hoop dat iemand hier de kennis bezit.
Het enige wat ik hierover kan vinden is dat ED voor Airshipment staat en SD voor Sea Delivery.
Wat dat voor ons als consument uitmaakt, geen idee :/

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Ik kwam een tijd terug inderdaad een verschil in productcode tegen afhankelijk van de shipping. Wat het nut daarvan is ontgaat mij volledig. Maar het is een mogelijkheid.

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

@GmrGppy, ik neem aan dat je een grapje maakt...

@ArjanKros, ik heb me dit ook echt afgevraagd en veel op Google gezocht, maar helaas zonder resultaat. Hhet gekke is dat je de 'sd' en 'ed' versie op de website van HP kunt zien. Maar op geen één webshop/winkel kun je kiezen of je een 'sd' of 'ed' wil kopen.

• GmrGppy
Spreekt voor zich, ;), ik bedoel: "in mijn ogen goed en helder geluid".

Ik heb ook wat research gedaan maar heb nog niets gevonden met sources.
Alle antwoorden op tweakers zeggen hetzelfde; SD = sea delivery,ED = air delivery (?).
Andere fora (minder betrouwbaar natuurlijk) zeggen dat het te maken heeft met de garantieperiode (2 jaar vs 1 jaar, maar missen ook onderbouwing). Ik heb even gekeken in Duitsland of daar ook 2 verschillende abbreviations gebruikt worden, en dat is zo, al mist daar ook de nodige uitleg.

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik begrijp wat je bedoeld 8) .

Ook België maakt gebruik van 'eb' en 'sb'. Ik heb trouwens ook weleens gehoord dat je de ene 2 en de andere 1 jaar garantie hebt, maar het is nooit ergens bevestigd.
Het is volgens mij wel duidelijk dat ze beide identiek zijn. Misschien kan iemand HP hierover mailen? Als HP het weet :9 .

• ArjanKros
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-12-2013
Blijft een merkwaardig iets, maar goed; dan mooi voor de goedkopere gaan :)

• Morzzz
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:28
Ik heb interesse in een dv6-6b41ed. Aangezien de laptop vaak ik donkere omgevingen gebruikt zal worden zou een backlit keyboard wel een hele fijne toevoeging zijn.

Weet iemand of deze ergens met backlet keyboard te krijgen is, of dat HP deze los levert?

• lucjuh8
De HP dv6 is niet verkrijgbaar met een backlit tobo en ik denk ook niet dat HP ze apart levert, de beste kans heb je volgens mij bij eBay.

• Kev!n
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 26-06 12:06
Jammer dat ik nu pas zie dat deze laptop erg goed is. Helaas is de prijs nu wat te duur.. Het lijkt alsof er weinig concurrentie is.... Toch maar even wachten op een MM actie :(... (doe het tijdelijk maar met een 5 jaar oude asus laptop)

Overigens vindt ik het raar dat er geen afstandsbediening bij zit.. Bij de HDx16 (mijn overleden HP) zaten er 2 bij.. 1 ingbouwd aan de zijkant en een normale los.. + dvbt tuner.. jammer hoor

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Er is concurrentie.. Namelijk de xps 15 voor ¤200 minder. Maar behalve deze 2 is er niet veel inderdaad.

Het gerucht gaat dat er begin 2011 (januari) een mediamarkt actie komt. Dat is dan een goed moment om te kopen.

• Kev!n
vandaag een HP bij Komplett alleen wel wat slechter:
http://www.komplett.nl/Ko...438&affiliateID=12781

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Gaaf. Een AMD laptop met een 1080p scherm. Dat moet de eerste ooit zijn :o
Maar ik vind hem niet heel aantrekkelijk eigenlijk. Als ik http://www.notebookcheck....on-HD-6755G2.57278.0.html opensla presteert hij nu niet bepaald consistent beter dan de GT540m, welke al in combinatie met een 1080p scherm (en een i5, welke overigens een stuk sneller is dan die A6...) te krijgen is voor .. ¤100 minder. Raar is dat. Je zou toch denken dat er met 880 shaders betere prestaties worden neergezet :?

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

quote:
Kev!n schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:18:
Jammer dat ik nu pas zie dat deze laptop erg goed is. Helaas is de prijs nu wat te duur.. Het lijkt alsof er weinig concurrentie is.... Toch maar even wachten op een MM actie :(... (doe het tijdelijk maar met een 5 jaar oude asus laptop)

Overigens vindt ik het raar dat er geen afstandsbediening bij zit.. Bij de HDx16 (mijn overleden HP) zaten er 2 bij.. 1 ingbouwd aan de zijkant en een normale los.. + dvbt tuner.. jammer hoor
Ik had ook een afstandsbediening bij mijn vorige HP laptop en moet zeggen dat ik dat soms wel mis.
MM heeft elke jaar de BTW-actie in januari dus dan kun je de laptop aanschaffen voor een scherpe prijs.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 28-07 14:04
Die Komplett is helemaal niet goedkoop, eenzelfde DV6 maar dan met de snellere A8 staat voor minder in de pricewatch:
pricewatch: HP Pavilion dv6-6b15ed (QG927EA)

Ben er wel benieuwd naar, vooral naar het switchen van de graphics. Het lijkt erop dat de Crossfire tussen A8 en aparte 6750 niet heel lekker werkt waardoor de prestaties lager liggen dan een aparte 6750... Het zou mooi zijn als je gewoon geheel kon switchen, zonder Crossfire dus, ala de Intel versies. Ik kom er echter niet uit of en hoe lekker dat loopt.

Brent wijzigde deze reactie 02-01-2012 15:00 (14%)

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Dat is een verkeerde vergelijking, omdat de 6b75ed een beter scherm heeft (1920x1080p) en meer hdd ruimte. Toch is de actie bij Komplett niet goedkoop; bij Redcoon is deze goedkoper.

pricewatch: HP Pavilion dv6-6b75ed

• Kev!n
Ik vroeg me eigenlijk af of de laptop te bestellen is in het bruin zoals dat wel kan in amerika.. (zilver kost gewoon meer!!) Vindt dat bruin toch was mooier overkomen.. + prijzen zijn beter denk ik?

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

quote:
Kev!n schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:42:
Ik vroeg me eigenlijk af of de laptop te bestellen is in het bruin zoals dat wel kan in amerika.. (zilver kost gewoon meer!!) Vindt dat bruin toch was mooier overkomen.. + prijzen zijn beter denk ik?
Ik vind juist zilver mooier. Volgens de website van HP zijn er 4 kleuren; zwart, donkerbruin, wit en zilver. In Nederland is de zilver kleurige dus verkrijgbaar. Volgens mij moet je het ook daarmee doen. Tenzij je gaat importeren...

• lucjuh8
volgens mij hangt het van het model af, ik heb gezien dat de dv6-6b14ed alleen in het bruin verkrijgbaar is maar bij alle andere modellen heb ik ze nog alleen maar in zilver gezien.

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Klopt, elke keer kiezen ze voor één kleur en niet meer. Sony en Dell pakken dit wel anders aan. Maar goed, ik ben dik tevreden met mijn zilver kleurige laptop :).

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:16
Waar ik op dit moment minder tevreden over ben met mijn 6151 is dat, na overigens een zeer acceptabele accuduur, de laptop ineens uitvalt. De eerste keer startte ik de videobewerking op, die staat op de ATI ingesteld, en ik had nog iets van 12% accu. Ik dacht de stekker er nog even in te doen, maar de laptop was al uit.

De tweede keer had ik al wel een 10% waarschuwing gehad, was ik niets bijzonders aan het doen maar voordat ik kon reageren was de laptop ook uit. Niet naar hibernation gegaan of iets, maar echt helemaal uit. Windows mekkerde ook dat hij niet goed was afgesloten.

Is dit een probleem met de accu of kan het nog ergens anders aan liggen?

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Zo te lezen lijkt het op een accu probleem. Er zit standaard een half jaar garantie op de accu, dus misschien kun je nog een nieuwe krijgen?
Btw, heb je via HP Support Assistent je accu laten checken of die goed werkt?

• johanneslol
Ik heb nu een paar dagen deze laptop, hij doet wat ik verwacht maar wel met een paar dingen:

Soms hangt muziek
Er komt soms raar geluid uit de laptop
Er zijn vlekken in het beeld onder bepaalde manier van backlight.
Ook wordt de laptop erg warm met battlefield 3!

Over dit laatste punt had ik wat vragen, hebben meer mensen dit? De laptop moederbord word 90 graden ! En de processor en videokaart 80 tijdens het spelen van battlefield. Hebben jullie dit ook ? Zo ja hoe koelen jullie deze laptop ? Of is het niet erg dat deze zo warm wordt ?

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

90° is niets. Pas bij 95° klokt de laptop terug (van 2.6ghz op 4 cores, naar 2.0 ghz in stappen van 100mhz, en vervolgens in wat grotere stappen). Daar zijn ze op gemaakt. Als hij echt te heet wordt schakelt hij zichzelf uit.

• johanneslol
quote:
Darkstone schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:27:
90° is niets. Pas bij 95° klokt de laptop terug (van 2.6ghz op 4 cores, naar 2.0 ghz in stappen van 100mhz, en vervolgens in wat grotere stappen). Daar zijn ze op gemaakt. Als hij echt te heet wordt schakelt hij zichzelf uit.
Dus het is niet erg dat hij zo warm wordt ? Moederbord van 90 graden ? Ik wil namelijk niet de laptop slopen ...

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Nope. Ik had een screenshot van mijn laptop die 112.5° was, maar die ben ik helaas kwijt.. Mocht ik op die manier mijn notebook slopen dan valt dat gewoon onder garantie.

• johanneslol
quote:
Darkstone schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:16:
Nope. Ik had een screenshot van mijn laptop die 112.5° was, maar die ben ik helaas kwijt.. Mocht ik op die manier mijn notebook slopen dan valt dat gewoon onder garantie.
Haha oké dan ga ik morgen nog even wat battlefield 3 doen !:p

• lucjuh8
Ik ben er net achter gekomen dat er nieuwe videokaarten in de dv6 in Amerika zijn te krijgen, weet er iemand of dat hier ook het geval is? Het gaat over de nieuwe 7000 serie van AMD.

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

De 7000 is een rebrand van de vorige serie. Niet zomaar een rebrand, een zonder hogere kloksnelheden.
Edit: bij nader inzien. Alleen wat meer kloktikken op het RAM. Maar wat weerhoud je om dat zelf te doen?

Werkelijk waar, het enige verschil is het nummertje. Daar moet je gewoon niet op wachten... Al zullen ze ongetwijfeld met veel tamtam worden aangekondigd.

Darkstone wijzigde deze reactie 08-01-2012 23:40 (16%)

• lucjuh8
Is het niet vreemd dat de nieuwe 7690 heet terwijl het eigenlijk de 6770 vervangt zou het niet logischer als het de 7770 wordt? Verder is het wel jammer dat er eigenlijk geen verschil tussen de twee is.

• Mauritsvdb
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 26-07 17:26
Ik heb mijn 6060ed nu een paar weken, en wat mij opvalt is dat de prestaties achteruit gaan? Ik heb minder fps in games, en de accu gaat ook minder lang mee.

In het begin draaide ik Gta iv met standaard settings op 30fps stabiel, en nu een kleine 20. Dat is dan toch wel een verschil? De accu ging eerst bijna 5 (!) uur mee, en nu een schrale 3. Ook valt de videokaart soms "uit", en lijkt het alsof ie terug schakelt naar de intel hd graphics.

Toch ben ik zeer tevreden over mijn aankoop. Hij's lekker vlot en multitasken trekt ie goed :).

• lucjuh8
volgens mij zit je probleem met de grafische kaart en de intel hd kaart, volgens mij schakelt die verkeerd bij jou, dat zou de reden kunnen zijn dat de batterij minder lang mee gaat en ook dat je fps omlaag gaat. je kan die ook handmatig instellen volgens mij via amd catalist control center of iets dergelijks. dan moet je het zo instellen dat die op de 6770m gaat als je gta4 speelt en op de intel hd als je dat niet doet.

• Morzzz
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:28
Dag luitjes,

Ik heb nu een aantal dagen de dv6-6b41ed.

Nu blijken de USB 3.0 poorten aan de linkerkant zo losjes contact te maken dat een connectie bij een klein beetje beweging al verbroken kan worden. Is er iemand met ditzelfde probleem? Als in: Is dit een ontwerpfout in deze laptops?

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

quote:
Morzzz schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:54:
Dag luitjes,

Ik heb nu een aantal dagen de dv6-6b41ed.

Nu blijken de USB 3.0 poorten aan de linkerkant zo losjes contact te maken dat een connectie bij een klein beetje beweging al verbroken kan worden. Is er iemand met ditzelfde probleem? Als in: Is dit een ontwerpfout in deze laptops?
Ik heb er helemaal geen last van. Ik zou hem omruilen als ik jou was.

• Zant
quote:
johanneslol schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:23:
Ik heb nu een paar dagen deze laptop, hij doet wat ik verwacht maar wel met een paar dingen:

Soms hangt muziek
Er komt soms raar geluid uit de laptop
Er zijn vlekken in het beeld onder bepaalde manier van backlight.
Ook wordt de laptop erg warm met battlefield 3!

Over dit laatste punt had ik wat vragen, hebben meer mensen dit? De laptop moederbord word 90 graden ! En de processor en videokaart 80 tijdens het spelen van battlefield. Hebben jullie dit ook ? Zo ja hoe koelen jullie deze laptop ? Of is het niet erg dat deze zo warm wordt ?
Met wat voor raar geluid heb jij te maken?
Die van mij (dv6 6b41ed) geeft om de zoveel tijd een piepend geluid.

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

quote:
Zant schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:50:
[...]

Met wat voor raar geluid heb jij te maken?
Die van mij (dv6 6b41ed) geeft om de zoveel tijd een piepend geluid.
Ik raad jullie beiden aan een video te maken van het geluid en deze hier te delen.

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Geluid? Je bedoelt cpu whine?

:X

• lucjuh8
weet er iemand of de hp dv6 6b641ed ook verkrijgbaar is bij de mediamarkt want er komt binnenkort weer een btw actie bij MM zou een mooi moment zijn om er een te kopen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Populair: Nokia Lumia 930 Nokia Lumia Smartphones Google Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013