Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• aliberto
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21-08 11:56

aliberto

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Matched: broekzak
Ik was al een paar dagen aan het kijken naar deze telefoon maar er was nog geen topic van. Ik had bijna een topic willen starten, maar dit vergt ook veel onderhoud, dus heb me hier afzijdig van gehouden.

Topicstarter bravo!!!!!

De reden waarom deze telefoon mijn aandacht heeft is omdat ik meer doe internetten dan bellen. Zeker met deze resolutie zal het een stuk aangenamer werken dan in vergelijking met de resolutie die Windows Phone 7 hanteert.

Het lijkt mij dat je minder moet in en uitzoomen om een pagina volledig en duidelijk te kunnen zien.
Ik internet gemiddeld 6 uur per dag en bel maximaal 15 minuten per dag. Wil geen losse apparaten overal naar toe zeulen.

Helaas heb ik het apparaat nog niet in het echt kunnen bewonderen maar ik hoop dat het apparaat enigzins nog in je broekzak past. De Note is lekker dun, heeft een grote accu dus lijkt me dat je er lang mee kan spelen.

Het pennetje om notities te maken heeft voor mij niet direct een meerwaarde want zal het niet zakelijk gebruiken.
Als je deze telefoon met de Galaxy Nexus moet vergelijken snap ik 1 ding niet waarom krijgt de Nexus Androd 4.0 en de Note 2.3.
Waarom doen ze dit?

Iedereen wil tenslotte vaak wel het nieuwste van het nieuwste.

@ topic starter

misschien is het nog een suggestie om filmpjes toe te voegen van youtube bijvoorbeeld.

aliberto wijzigde deze reactie 27-10-2011 11:08 (4%)

Kennis begint met informatie vergaren.

• AmonTobin
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13:56
Ik ga deze denk ik ook halen. Ik zit nu met een Desire HD en merk dat ik toch vaak nog dingen als internetbrowsen ietwat onhandig vind door het "kleine" 4,3" scherm. Ik zoek dus eigenlijk iets wat een zo groot mogelijk scherm heeft, maar toch nog portable is. De Galaxy Note bevindt zich daarin echt op een randje, maar volgens mij nog net 'binnenkant paal'... ;)

Ik heb even een object van vergelijkbare grootte in mijn broekzak gedaan en ik kon er verder nog prima met zitten/hurken etc (1,79m/65-70kg) dus dat zit wel goed. Ik bel niet veel, ik gebruik hem meer voor het "smart" gedeelte, dan het "phone" gedeelte, dus dat is ook geen issue.

Het enige issue wat ik misschien heb is het gebruik met één hand. Mijn telefoon is tevens mijn afstandbediening van mijn XBMC HTPC en nu ben ik benieuwd of de XBMC app een beetje fatsoenlijk te bedienen is met één hand. De layout van de app is op zich wel gunstig, omdat de meeste functies die ik gebruik zich onderin het scherm bevinden, maar ik weet ook niet hoe dit qua scaling eruit ziet ivm de hoge resolutie van de Galaxy Note. Iemand die hier een lichtje op kan schijnen?

Ik moet helaas nog even wachten tot ik mijn exemplaar kan halen, Vodafone heeft e.e.a. met mijn abbo ge-f*cked waardoor ik nu -volgens het systeem- een 2-jarig abbo heb i.p.v. een 1-jarig abbo (maar wel met kortingen die bij een 1-jarig abbo horen...zucht). Gelukkig heb ik mijn (papieren) contract -waarop staat dat ik een 1-jarig contract heb ondertekend- bewaard en deze als bewijs aan Vodafone geleverd. Echter, om dit terug te draaien, kan dat weer 2-3 weken duren. :(

• Imperium
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Eerste indruk:

Helderheid is prima, op de maximale stand geeft deze meer dan voldoende "brightness"
Tevens de grootte... tsja dat is denk ik heel erg persoonlijk. Ik had een groot toestel verwacht, maar dit slaat alles haha.. Begrijp me niet verkeerd, hij is niet té groot maar wel stevig aan de maat.

Past overigens prima in m'n broekzak van m'n spijkerbroek dus dat is ook wel prettig.

Het toestel aan de oor houden tijdens het bellen vind ik zelf geen enkel probleem en ik voel mezelf ook niet voor paal lopen om eerlijk te zijn.

Toestel is wel behoorlijk rap, een applicatie installeren uit de market gaat vergeleken met mijn vorige toestel (HTC Desire) erg snel.

Mochten er nog vragen zijn die ik gemist heb te beantwoorden, laat maar even weten.

Specs

• periofloss
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 19-02-2012
Voor een ieder die zich afvraagt hoe je in het dagelijkse leven met een 5" + telefoon omgaat. Ik ben al ongeveer een jaar een Dell Streak gebruiker en heb juist deze telefoon gekozen vanwege het formaat van het scherm. De formaten van de Dell Streak en de Note zijn fysiek bijna gelijkwaardig aan elkaar, vandaar dat ik deze post dus ook schrijf voor de ‘mogelijke toekomstige gebruiker’.

De telefoon gebruik ik voornamelijk zakelijk. Ik bel er dus veel mee, maar daarnaast is het ook mijn projectplanner, agenda etc. Het telefoneren doe ik voornamelijk met een headset, bedraad, dan wel via bluetooth. In geval een van beiden niet toepasbaar is dan is de telefoon ook prima in de hand te houden. Of het raar staat is een andere vraag. Mijn antwoord luid ‘nee’, maar menig persoon kan daar misschien een ander oordeel over uiten in geval zij dit formaat niet kennen en of gewend zijn. Anderzijds, is dat zo belangrijk en moet daar echt zoveel waarde aan worden gehecht? In mijn geval is functionaliteit belangrijker.

Hoewel ik de telefoon niet zozeer gebruik als ‘media device’ (browsen, video etc.) gebruik ik deze wel om zo nu en dan muziek mee te luisteren (PowerAMP). Het browsen en ook navigeren is ten opzichte van kleinere modellen een stuk prettiger, dan wel niet beter, maar verwacht er niet te veel van.

Een aantal punten waaraan wel moet worden gedacht als men overweegt een telefoon van dit formaat aan te schaffen: het is niet echt een broekzak telefoon (vind ik persoonlijk, hij zit namelijk altijd in mijn colbert, map of ligt in de hand en bijna nooit in de pantalon), de telefoon is moeilijk bedienbaar met één hand en soms is zelfs de duim niet toereikend genoeg om alle ‘standard buttons’ te bereiken wanneer de telefoon loodrecht in de handpalm ligt (afhankelijk hoe de telefoon wordt gemanoeuvreerd). Echter, de dikte van de telefoon maakt een hoop goed. Hierdoor komt de telefoon niet als een kolossaal apparaat over. Een case kan dit beeld overigens teniet doen, maar de ‘Note’ heeft daar als het goed is al een mooie oplossing voor.

Kortom: is 5” te groot?
a. Nee, niet voor als de functionaliteit van een apparaat prevaleert met betrekking tot de doeleinden van de gebruiker.
b. Ja, als een 3.5” / 4.5” volstaat, dan wel.

• kikkeraap
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:35
Hoe zit het eigenlijk met de afmetingen vs broekzak?

• Iggy_
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 24-06-2013
quote:
kikkeraap schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:02:
Gezien z'n afmetingen is hij daar niet écht geschikt voor (Zojuist opgemeten, hij is ruwweg 8,5cm breed en 14,5cm hoog.), naast het feit dat ik daar überhaupt m'n telefoons niet in bewaar.

"Are you happy to see me or do you have a Galaxy Note in your pocket?" :+ :+

Iggy_ wijzigde deze reactie 04-11-2011 18:25 (52%)

• alteclansing
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15:15
quote:
kikkeraap schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:02:
Heeft iemand al getest in diverse zakken
YouTube: The Samsung Galaxy Note Vs Galaxy S II Vs Pockets Showdown / "Pocketability" demo!

• kwaza
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 11:30

kwaza

http://dogepool.nl

Heb hem nu een goede 24 uur in bezig en hij is gewoonweg fantastisch. M'n broekzak moet nog wel eventjes wennen aan de grootte, maar m'n handen zijn er wel al aan gewend. Typen gaat gewoon heel vlot, zeker ten opzichte van mijn Galaxy S.

Één ding waar je wel rekening mee moet houden. Als je dit toestel uit je broek tilt in openbare plaatsen krijg je zeker de aandacht... :X Iemand belde me toen ik bij de bakker stond :o

Tot nog toe dolenthousiast. Zeker over de batterij, deze gaat gewoon lang mee.

Kan niet wachten tot er wat lekkere custom ROMs gebakken worden voor deze foon. Ik mis wel een beetje de CRT-lock animatie van mijn custom rom op de S1 :*)

Kleine waarschuwing voor de flashers onder ons: de telefoon houdt blijkbaar bij hoe vaak je de kernel geflashed hebt. Op XDA-Dev zijn ze nog volop aan het experimenteren om deze 'counter' op 0 te zetten, maar tot die tijd zou ik toch nog even wachten met Odin op te starten _/-\o_ Gewoon klein tipje.

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• DDarkForce
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:01
Ik heb mijn Note zaterdag binnen gekregen en er het weekend mee gespeeld..wow wat een prachtig toestel!

Ik kom van een motorola milstone 1 en dat vond ik ook een geweldig scherm hebben. Als ik ze nu vergelijk denk ik; hoe heb ik dat ooit een mooi groot scherm kunnen vinden;-)

Hoewel ik mijn twijfels had over het on-screen toetsenbord zijn deze ondertussen helemaal weg! Ik merk dat ik er nu al aan begin te wennen en sneller kan typen. Alles werkt zeer vloeiend, browsen en filmpjes kijken werkt perfect. Een 720p (mkv) serie aflevering speelt moeiteloos af (met v-player). Ook HD filmpjes van youtube zien er werkelijk geweldig uit! De S-pen werkt goed maar ik heb hem nog niet zoveel gebruikt.

De grootte is behoorlijk maar je went er erg snel aan. Hij past (bij mij in ieder geval) goed in mijn broekzak. Omdat hij vrij licht is en dun merk je het bijna niet (net zoiets als milestone 1, misschien zelfs minder)!

• x-man
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06-08 17:35

x-man

Proud newbie!

Ik ben naar de kalverstraat gegaan en het toestel in m'n handen gehad. Mijn conclusie is dat het toestel net te groot is. In het verleden heb ik een zo'n xda window mobile pda achtige toestel gehad die ook groot was (wel wat dikker) en je gaat je aanpassen aan de grootte van zo'n mobiel. Voor onderweg en thuis is het geweldig, maar niet als je gaat stappen.
Dat ding is wel ontiegelijk licht en dun. En hij pastte ruim in m'n broekzak, maar stak uit in het voorvakje van m'n jas.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• Kyoshi
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09-01 09:57
Zijn er hier ook andere mensen die niet op universiteiten/hogescholen met het Eduroam netwerk (TTLS/PAP) kunnen verbinden? Het schijnt 1 en dezelfde bug te zijn in ieder geval Android 3.3.5, maar niet iedereen heeft er daadwerkelijk last van. Ook fixes d.m.v. 'advanced wifi settings' apps schijnen soms wel, soms niet te werken.
quote:
Nog een vraag voor de mensen die hem hebben:
Als je een koptelefoon aansluit op de headphonejack, kan je dan nog normaal zitten?
Ja, de telefoon steekt wel wat uit in de gemiddelde broekzak, maar dat maakt het weer zo dat de volumeknop makkelijk te bedienen is.

Kyoshi wijzigde deze reactie 09-11-2011 06:04 (30%)

• AmonTobin
Ik heb 'm binnen hoor. Echt snel gaat dat via Studentmobiel...erg fijn zo. Maar god, wat een kut toestel...die gaat meteen terug...

...

Haha, nee hoor...errug blij mee tot dusver. Hij is groot, maar dat was wel duidelijk. Past verder prima in m'n broekzak. Dat is nog wel ff wennen, maar dat was met m'n DHD ook in het begin. Het valt me eigenlijk nog alleszins mee.

Het toestel voelt verder erg solide aan en het scherm is gewoon :9~

AmonTobin wijzigde deze reactie 09-11-2011 12:33 (58%)

• stephenophof
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 11-06 11:04
quote:
Kyoshi schreef op woensdag 09 november 2011 @ 06:01:
Zijn er hier ook andere mensen die niet op universiteiten/hogescholen met het Eduroam netwerk (TTLS/PAP) kunnen verbinden? Het schijnt 1 en dezelfde bug te zijn in ieder geval Android 3.3.5, maar niet iedereen heeft er daadwerkelijk last van. Ook fixes d.m.v. 'advanced wifi settings' apps schijnen soms wel, soms niet te werken.

[...]

Ja, de telefoon steekt wel wat uit in de gemiddelde broekzak, maar dat maakt het weer zo dat de volumeknop makkelijk te bedienen is.
Hier met Desire HD op 2.3.5 werkt het Eduroam netwerk wel.
Laatst ook al eens CyanogenMod7 geprobeerd (Android 2.3.7) en daarmee ook geen problemen. Misschien een specifieke Samsung-gerelateerde bug? Krijg je een foutmelding of lukt het gewoonweg niet om te verbinden?

• joosthaarman
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-07 19:15
Sinds vandaag ook in het bezit van de Galaxy note! wat een verschil met me oude desire.. Ik had niet verwacht dat de note zo makkelijk in mijn broekzak past! En wat is het typen een verademing, dat gaat zo lekker snel en.vlot!

• sc00p
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20-08 15:55
Eerst was ik van plan om een galaxy nexus te kopen, ik heb nu de note vastgehad in de winkel en ben er nu achter dat de note wel in de broekzak past.

Ik merk wel dat het in portrait niet helemaal lekker werkt met 1 hand..

Kan ik deze telefoon ook, net als bij mijn N900 gebruiken met landscapemodus locked? Dat is voor mij nogal een must...

• Bigg Balls
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-08 13:26

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zijn er mensen die hier mee fietsen als ze de telefoon in hun broekzak hebben? Ik vind het toestel echt huge. Wilde er 1 halen maar zie er toch vanaf.

• René van Gaalen
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13-10-2012
Ik fiets ermee, geen probleem. (spijkerbroek met gemiddelde broekzak).

• forgeti
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 06-02-2012
er mee fietsen in je broekzak is geen probleem. In m'n binnenzak van m'n jas zit ie iets prettiger maar dan moet ik eerst mijn jas openen om er bij te kunnen. Baal ervan dat m'n nokia bluetooth headset veel te veel hapert om nog fatsoenlijk een muziekje te luisteren (als jullie een oplossing weten graag). Formaat van de tel went snel, ik zou niet kleiner meer willen. Bedienen met 1 hand is wel wat lastiger, heeft deels.ook te maken met de.flip cover.
Universele auto houder uit china besteld, die.werkt prima met die flipcover.

• DidierS
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 26-08-2013
quote:
Bigg Balls schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:28:
Zijn er mensen die hier mee fietsen als ze de telefoon in hun broekzak hebben? Ik vind het toestel echt huge. Wilde er 1 halen maar zie er toch vanaf.
Ik ben vandaag overgeschakeld van een Nokia N82 naar de Galaxy Note en het gaat met de Note zelfs beter dan met de N82, raar maar waar. Vooral het verschil in dikte maakt dat je er helemaal geen last van hebt.

• jip_86
  • Laatst online: 14:49
Vrijdag ook de Note in mijn handen gehad. Eerste indruk was wat groot! Maar went ook bijzonder snel. Kreeg hem zelfs in mijn broekzak met de veiligheidskabels van de MM er aan. Geloof dat dat wel goed zit. Een QWERTY toetsenbord heb ik iig niet meer nodig met zon scherm :D

Als ik dan kijk wat een tablet voor meerwaarde bied vind ik eigenlijk geen reden om daar voor te gaan naast een wat kleinere telefoon. De demotablets vond ik eerlijk gezegd ronduit traag.

Flickr

• AmonTobin
Grappig is dat: Telkens wanneer ik de Note aan iemand laat zien, reageert die persoon zo van: "Dat past toch nooit in je broekzak?!"...

Dan demontreer ik het even en zien ze de Note moeiteloos in mijn broekzak verdwijnen en dan is het opeens van: "Ohhh, dat valt inderdaad erg mee!"...

Ik moet ook zeggen dat ik in het begin de Note nog wel in m'n (spijker-)broekzak voelde zitten, maar dat is nu ook over...het went erg snel. Tuurlijk, als ik er bewust aan denk voel ik hem wel zitten, maar anders echt niet.

Overigens ben ik erg te spreken over de Note, maar het achterkantje begint steeds losser te zitten en steeds meer te kraken, evenals de knoppen. Dat vind ik toch best wel storend...maar goed, wellicht went dat ook wel.

• ludoke1955
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:20
quote:
AmonTobin schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:10:
Grappig is dat: Telkens wanneer ik de Note aan iemand laat zien, reageert die persoon zo van: "Dat past toch nooit in je broekzak?!"...

Dan demontreer ik het even en zien ze de Note moeiteloos in mijn broekzak verdwijnen en dan is het opeens van: "Ohhh, dat valt inderdaad erg mee!"...

Ik moet ook zeggen dat ik in het begin de Note nog wel in m'n (spijker-)broekzak voelde zitten, maar dat is nu ook over...het went erg snel. Tuurlijk, als ik er bewust aan denk voel ik hem wel zitten, maar anders echt niet.

Overigens ben ik erg te spreken over de Note, maar het achterkantje begint steeds losser te zitten en steeds meer te kraken, evenals de knoppen. Dat vind ik toch best wel storend...maar goed, wellicht went dat ook wel.
Als ik eraan denk voel ik hem ook zitten,en s'morgens ook

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Catch22

De ene is je moeder

Hij is vooral erg dun, heb hem zelf ook even in mijn broekzak gehad en dat past prima. Hij is dunner dan mijn galaxy s bijvoorbeeld.

En de ander is je zus
Xbox360, PS3, G25, SRSeat, Pana P42S20, Epson TW450, ASUS t100, OnePlus One, BMW e34 520i '95, CX919, Vaporshark rDNA, Erl, Tobh, Cloupor clone
HET IS SOWIESO
@maxx0r

• Iwes
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09:09

Iwes

Blaat

Je moet ook even naar de dekkingskaart van de provider kijken: heb je bij vodafone wel de maximale snelheid? Ik heb nu 14.4Mb max, maar in Enschede haal ik dat volgens de kaart ook wel... Er zijn genoeg plaatsen waar je dat niet haalt: dan in zo'n abbo gewoon niet handig..

Ik heb uiteindelijk wel de Nexus verkozen boven de Note, heb nu een Milestone die de helft van mijn spijkerbroeken heeft gesloopt. De Nexus is dan al een stapje groter, de Note is voor mij dan denk ik te groot. De Milestone is voor 1 broekzak al iets te groot, dus veel groter kan ik helaas niet hebben. Ben wel vrouw, maar absoluut geen fan van tasjes ed :P

Blaat!

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-08 22:34

alex3305

MARIO! Not the plumber.

quote:
Arif schreef op zondag 27 november 2011 @ 03:09:
Ik ben van plan een Note aan te schaffen, maar heb een vraagje aan de mensen die van een Streak komen.
Momenteel gebruik ik een custom rom (Streakdroid 2.4.4), maar vind dat dit erg onstabiel is. Dit is voornamelijk de reden dat ik van toestel wil veranderen. De batterij is ook erg slecht.
Zijn er dingen die jullie missen van de Streak?
En voor alle gebruikers, hoe is het batterijverbruik?
Ik ben overgestapt van de Streak naar de Note. Om even je eerste vraag te beantwoorden, de software van Samsung bevalt me tot nog toe erg goed. OTA updates werken gewoon en AllShare (DLNA client/server) en Kies OTA zijn leuke aanvullingen. Ook de Photo- en Movie Editor zijn erg goed om te gebruiken.

Nu heb ik vooral op de Streak met FroYo gewerkt, maar ben de laatste maand overgestapt naar StreakDroid 2.4.3 (niet 4 dus!) en die werkte voor mij erg goed. Ik had met mijn Streak een batterijduur van ongeveer anderhalve dag tot drie dagen. Dit haal ik met de Note nog niet, maar dat komt denk ik vooral omdat ik er tot nog toe flink mee heb gespeeld :9.

Wat ik wel mis aan de Note is de fysieke (two stage) camera knop. Ook de unlock-knop kan voor sommige mensen - met kleine handen - op de verkeerde plek zitten. Als je echter gewend bent aan de Streak is dit an sich niet zo'n probleem. Ook voelt de Note wat plastic aan ten opzichte van de Streak, het ding is gewoon een heel stuk lichter en dat merk je gewoon meteen.

Wel is de Note in ongeveer alle andere opzichten een zeer aangename vooruitgang. Geen geklooi meer met custom DPI's bijvoorbeeld, dat is bij de Note gewoon al goed! Het scherm is adembenemend en de processorkracht is goed genoeg om 1080p met 5.1 geluid te kunnen afspelen. De flip-cover werkt gewoon lekker en alles voelt gewoon net wat beter aan.

Mocht je echter de huidige Streak op FroYo of GingerStreak 2.4.3 goed bevallen, dan zou ik daar voorlopig bij blijven, mits je de Note voor ongeveer 500 euro of minder kunt aankomen. Althans dat was mijn overweging. De adviesprijs van 750 euro is namelijk gewoonweg te hoog.

Als laatste opmerking wil ik overigens nog plaatsen dat je de Note door de fysieke afwerking wat meer in je broekzak voelt dan de Streak met z'n ronde hoeken. Vind ik niet echt een groot probleem, maar dat was zeker even wennen :).

Hopelijk kun je wat met dit advies :).

• Arif
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-07 15:42
quote:
alex3305 schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:54:
[...]

Ik ben overgestapt van de Streak naar de Note. Om even je eerste vraag te beantwoorden, de software van Samsung bevalt me tot nog toe erg goed. OTA updates werken gewoon en AllShare (DLNA client/server) en Kies OTA zijn leuke aanvullingen. Ook de Photo- en Movie Editor zijn erg goed om te gebruiken.

Nu heb ik vooral op de Streak met FroYo gewerkt, maar ben de laatste maand overgestapt naar StreakDroid 2.4.3 (niet 4 dus!) en die werkte voor mij erg goed. Ik had met mijn Streak een batterijduur van ongeveer anderhalve dag tot drie dagen. Dit haal ik met de Note nog niet, maar dat komt denk ik vooral omdat ik er tot nog toe flink mee heb gespeeld :9.

Wat ik wel mis aan de Note is de fysieke (two stage) camera knop. Ook de unlock-knop kan voor sommige mensen - met kleine handen - op de verkeerde plek zitten. Als je echter gewend bent aan de Streak is dit an sich niet zo'n probleem. Ook voelt de Note wat plastic aan ten opzichte van de Streak, het ding is gewoon een heel stuk lichter en dat merk je gewoon meteen.

Wel is de Note in ongeveer alle andere opzichten een zeer aangename vooruitgang. Geen geklooi meer met custom DPI's bijvoorbeeld, dat is bij de Note gewoon al goed! Het scherm is adembenemend en de processorkracht is goed genoeg om 1080p met 5.1 geluid te kunnen afspelen. De flip-cover werkt gewoon lekker en alles voelt gewoon net wat beter aan.

Mocht je echter de huidige Streak op FroYo of GingerStreak 2.4.3 goed bevallen, dan zou ik daar voorlopig bij blijven, mits je de Note voor ongeveer 500 euro of minder kunt aankomen. Althans dat was mijn overweging. De adviesprijs van 750 euro is namelijk gewoonweg te hoog.

Als laatste opmerking wil ik overigens nog plaatsen dat je de Note door de fysieke afwerking wat meer in je broekzak voelt dan de Streak met z'n ronde hoeken. Vind ik niet echt een groot probleem, maar dat was zeker even wennen :).

Hopelijk kun je wat met dit advies :).
Heel erg bedankt voor je antwoord :)

De voornaamste reden dat ik wil overstappen op de Note is eigenlijk dat er wel iets niet werkte of ontbrak in de meeste custom roms in de Streak wat mij irriteerde. Dit is met de komst van de GB custom rom nog erger geworden met batterijslurpende wifi (1 dag haal ik niet met mail en twitter updates).

De camera knop op de Streak vind ik eigenlijk maar irritant. Ik weet niet of dit bij ieder exemplaar zo is, maar als ik de knop helemaal wil indrukken moet ik redelijk veel kracht gebruiken, waardoor het toestel beweegt en de foto's bijna altijd wazig worden :D

De Note wilde ik vooral gaan gebruiken om N64oid en FPSE met bluetooth controllers te gebruiken met HDMI out. Heeft de Note eigenlijk een HDMI out mogelijkheid zonder een dock oid?

Iets anders wat mij mateloos irriteert is de 3.5mm output. Dat is zo laag dat ik mijn omgeving kan horen met het volume op maximum. Is dit beter bij de Note?

Nog iets wat ik me afvraag is, kan je op de Note de tekstgrootte instellen? Of zijn deze al goed leesbaar op de standaardinstellingen? Op de Streak zette ik altijd de DPI wat hoger wegens slecht zicht, maar dat propte alles op elkaar bij sommige apps :)

Nou ja, in het kort zijn er dus aardig wat dingen die ik niet erg fijn vind werken op de Streak. Eens tijd voor een nieuw toestel dus. Eigenlijk wilde ik wachten op de Padfone, maar het is niet echt duidelijk wanneer die gaat verschijnen :D
quote:
Focus en shoot :D

Arif wijzigde deze reactie 27-11-2011 23:33 (7%)

• Nicksterrr
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-01-2012
Mannnnnnnnnnn die telefoon past gewoon in je broekzak, mocht het toch niet passen dan zou ik maar andere broeken aanschaffen!

• localjoost.nl
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-08 17:16
Dat vraag ik toch niet? Ik weet dat hij past in je broekzak, vraag me meer af hoe het comfort is als je gaat zitten.

site

• Catch22
  • Nu online

Catch22

De ene is je moeder

ja dat ligt een beetje aan de wijdte van je broek en wat jij als comfortabel bestempelt he...

Ik vind het al oncomfortabel om met mijn SGS in mijn broekzak te zitten, die ligt dan ook altijd op mijn buro/asbak (in de auto)

En de ander is je zus
Xbox360, PS3, G25, SRSeat, Pana P42S20, Epson TW450, ASUS t100, OnePlus One, BMW e34 520i '95, CX919, Vaporshark rDNA, Erl, Tobh, Cloupor clone
HET IS SOWIESO
@maxx0r

• Nicksterrr
  • Laatst online: 18-01-2012
Enorm comfortabel, zelfs als ik niemand ga bellen doe ik hem in m`n broekzak om van dat comfort te kunnen genieten!

Tis toch een stuk makkelijker om even naar de winkel te lopen en vragen of je de telefoon even vast mag houden en in je broekzak te doen en dan even te gaan zitten.
Dat weet je precies hoe het voelt, en of het je bevalt.

IK persoonlijk heb nooit last van m`n telefoon als die in m`n broekzak zit, en nou draag ik natuurlijk ook geen skinny jeans ofzo en ook geen wijde broeken.

Ik ben denk ik dan een "normale" broekendrager!

Nicksterrr wijzigde deze reactie 28-11-2011 17:33 (7%)

• marcel23456
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-08 00:15
Mijn batterij test: 1 uur youtuben, anderhalf uur navigeren van en naar Maarsenbroek, half uur internetten en mail checken. van 100% naar 54%! zéér netjes vind ik dit.
quote:
iml schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:44:
Iemand de Android 2.3.6 update al binnengehaald voor de Galaxy Note. Ben benieuwd wat dit precies met zich meebrengt, aangezien de Galaxy S2 deze update ook krijgt in december.
Het schijnen wat veiligheids iseu's te zijn en verder weet ik het eigenlijk niet. Ik heb al eerder gepost dat ik het idee hebt dat de batterij langer mee gaat dan op 2.3.5 maar kan ook tussen m;n oren in zitten.

Dan de broekzak test: ook geen moeite mee. Ik draag normale spijkerbroeken en daar glijd die prima in en uit. Ook bukken en dergelijke hebben ik gedaan en ook dan geen problemen...waarvan akte :)

marcel23456 wijzigde deze reactie 28-11-2011 20:35 (72%)

• Ballebek
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:06

Ballebek

quote:
marcel23456 schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:27:
Dan de broekzak test: ook geen moeite mee. Ik draag normale spijkerbroeken en daar glijd die prima in en uit. Ook bukken en dergelijke hebben ik gedaan en ook dan geen problemen...waarvan akte :)
Ik ben zeer benieuwd of dit ook geldt als je er een pouch omheen hebt zitten.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• oknot
  • Laatst online: 14-02 16:58
quote:
marcel23456 schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:08:
[...]

Goed punt dat je aansnijd. Ik ben vanmiddag op city plaza de saturn en belcompany ingelopen, maar beide hadden nog geen beschermhoes ervoor :/ Eeen medewerker van saturn zei wel dat ze eraan kwamen maar kon niet een datum geven wanneer.
Ik heb de flipcase om de note en vervolgens het geheel weer in een neopreen hoesje (shocksock,ebay) en dat alles past probleemloos in mijn broekzak. Ook bukken etc geen probleem.

Edit: ik quote de verkeerde zie ik. Ik wilde antwoord geven op ballebeks vraag. 8)7

oknot wijzigde deze reactie 28-11-2011 21:21 (7%)

• xTino81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-06-2012
Sinds zes dagen ben ik de trotse bezitter van de Galaxy Note. Hiervoor bezat ik een Sony Ericsson W995. Mijn enige Androidervaring was op de HTC Desire van mijn vriendin. Van internetten daarop werd ik scheel door het kleine scherm en ik drukte vaak op de verkeerde links en letters. Daarom heb ik sinds de aankondiging met smart op de Note gewacht!

Gelukkig is mijn verwachting waargemaakt; de Note is een fantastische telefoon. Browsen gaat heerlijk en alles is goed leesbaar op het scherm. Ik heb nog niet een keer een verkeerde link aangeraakt. Ook voor het kijken van films is de schermgrootte erg prettig. Overigens gebruik ik nu bijna uitsluitend handschriftherkenning, wat bijna vlekkeloos werkt. Alleen mijn 'W' herkent hij nog wel eens moeilijk, maar wanneer ik deze wat scherper neerzet gaat dit ook prima.

Een van de voornaamste redenen dat ik dit toestel heb aangeschaft is de mogelijkheid tot het maken van notities. Ook hierover kan ik mijn tevredenheid uiten. Het schrijven gaat goed, al zou ik het liefst iets kleiner willen schrijven dan nu het geval is. Doordat ik het scherm niet probeer aan te raken en het schrijfoppervlak glad is, schrijf ik toch iets minder mooi dan met een echte pen op papier.

De button op de S Pen had wat mij betreft wel wat reliëf mogen hebben. Nu vind ik hem op de tast te lastig vindbaar en richt ik altijd mijn ogen even op de pen wanneer ik de button wil indrukken. Ook de power button had ik liever bovenop het toestel gezien in plaats van tegenover de volumeknop. Druk hem soms nog per ongeluk in.

Via Belcompany heb ik de officiële pouch besteld. Deze beschermt de telefoon goed. Echter past hij niet comfortabel meer in mijn broekzak, ook niet als ik mijn ruimste spijkerbroek draag. Wanneer je beweegt of gaat zitten, voel je de randen van de pouch in je been drukken. Overigens had ik dit ook niet verwacht.

Al met al een zeer tevreden gebruiker. Net als anderen in dit topic meldt KIES trouwens dat mijn toestel niet geschikt is voor updates en kan ik uitsluitend OTA updates installeren.

[Edit] Aan Catch-22 hieronder: dat heb ik inderdaad al gedaan. Ondanks dat lukt het me niet om zo klein als ik wil te schrijven :(

xTino81 wijzigde deze reactie 30-11-2011 11:47 (3%)

• René van Gaalen
Heb vandaag de FlexiShield Skin voor Samsung Galaxy Note binnengekregen.
Zit zeer degelijk om de Note heen, het rubber is wel behoorlijk stroef waardoor de Note in mijn broekzak niet meer door/in de zak glijd maar een beetje geremd word.
Beschreming met name om de zijranden is perfect, de Note uit je handen laten glijden is fors afgenomen.
Ik verwacht eigenlijk ook dat de Note minder gevoelig is voor een regenbuitje tijdens bellen.

De Note is wel een stukje zwaarder geworden, 210 gram totaalgewicht Note/Skin.
Ik voel me een stuk prettiger met de skin, heb nu nog geen val gehad maar dat gaat op zeker geregeld gebeuren.

P.S., heb hem bij Mobilefun gekocht, word verstuurd uit Engeland, 5 dagen onderweg geweest.

• René van Gaalen
quote:
TerreurBV schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:53:
Je bent niet de enige, ik heb nu ook al een paar keer gehad beetje iritant ja.
Misschien een goed idee voor degene met deze problemen om de skin waar ik eerder over schreef te gebruiken.
Met de skin om de rand moet ik namelijk flink op de aan/uit knop drukken om aan/uit te zetten omdat de knop nu verdiept in de siliconen ligt verstopt. Als ik met mijn vinger over de rechter zijkant schuif voel ik de knop niet, de knop ligt exact op gelijke hoogte met de skin.
Het lijkt mij uitgesloten dat met de skin om de Note in een broekzak zich zelf kan aan/uit schakelen.

Het gaat om deze skin voor de duidelijkheid, http://www.mobilefun.nl/3...g-galaxy-note---zwart.htm

• JensinatoR
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12-08 21:47
Als je de note in een borstzakje oid doet is het geen probleem lijkt me. Heel misschien zal de grote ten koste gaan van de bewegingsvrijheid als je het in een broekzak op heuphoogte doet ongeveer...

• Karp
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50
Mag ik vragen hoe iedereen hier omgaat met het formaat van de Note? Nemen jullie hem nog wel gewoon mee in de broekzak?

www.erikkroes.nl

• Alessandr0
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22-08 19:43
Soms broekzak, andere keren in een leather case met riem Clip.

• Hilvaro
  • Laatst online: 24-03-2012
quote:
Karp schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:15:
Mag ik vragen hoe iedereen hier omgaat met het formaat van de Note? Nemen jullie hem nog wel gewoon mee in de broekzak?
Mijn Note gaat altijd mee in mijn broekzak.

• drijfhout
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-08 14:56
Altijd in mijn broekzak, geen enkel probleem (past er zelfs vaak nog op zijn zijkant in).
Alleen tijdens het drummen haal ik hem eruit omdat hij dan wel in de weg zit :P

drijfhout wijzigde deze reactie 08-01-2012 00:38 (15%)

CPU: INTEL CORE I7 930 @ 4.00 GHZ | 20 x 200 MHZ | L2: 4 x 256 K | RAM: 12288 MB DDR3-SDRAM @ 600MHZ (8-8-8-24) | A-DATA TECHNOLOGY | MB: ASUS | P6T SE | INTEL X58

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik heb hem ook gewoon in de broekzak, sommigen mensen denken wel eens dat ik blij ben om ze te zien.

Si vis pacem, para bellum

• localjoost.nl
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-08 17:16
In m'n broekzak behalve als een koptelefoon er op aan het gesloten - dan gaat ie in mijn jaszak mee. Heeft meer te maken met het kabeltje van de koptelefoon die ik niet wil breken dan de grootte van de note :)

site

• wij
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09-08 14:24
Ik ben zelf overgestapt van de eerste Desire naar de Galaxy Note. Het meenemen van de telefoon in mijn broekzak of binnenzak van mijn jas is tot nu toe geen enkel probleem. Ik kan me voorstellen dat het in strakke jeans niet fijn zit, maar dan heb je hetzelfde probleem met bv een portemonnee of sleutelbos, Ik heb ook geen enkele moeite gehad om ermee te bellen op straat omdat het echt niet zo opvalt. Ik moest de eerste keer wel even een beetje zoeken voordat de luidspreker goed voor mijn oor zat ;)

Het batterijverbruik viel me wel in het begin een beetje tegen, ik had een heel hoog standby gebruik. Maar ik ben erachter gekomen dat dat veroorzaakt wordt door mijn Dlink dir655 router. (Veel mensen met Galaxy SII en de Note hebben dit probleem.) Als ik wifi uitzet en mobiel internet gebruik gaat de accu veel langer mee. Ik ben nog opzoek naar een oplossing hiervoor.

Door de grote accu kan de Note veel langer bellen en op standby staan dan de gemiddelde smartphone. Dat is handig omdat ik nu als ik een keer niet kan opladen (uitgaan etc.) ik weet dat mijn mobiel het lang kan volhouden. Echter wanneer je intensief gaat internetten of filmpjes kijkt kost dit redelijk wat stroom en is de accuduur gemiddeld.

Het is een erg fijn toestel voor mij aangezien ik meestal te lui was om mijn Novo8 tablet te gebruiken (lag maanden ongebruikt in de kast). Thuis gebruik ik nu de Note om op de bank te internetten en anders kan ik de laptop pakken. Ik kijk wel erg uit naar de ICS update omdat ik verwacht dat de tablet-features, zoals de hoge resolutie, dan nog beter tot zijn recht zullen komen.

• ludoke1955
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:20
quote:
wij schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:22:
Ik ben zelf overgestapt van de eerste Desire naar de Galaxy Note. Het meenemen van de telefoon in mijn broekzak of binnenzak van mijn jas is tot nu toe geen enkel probleem. Ik kan me voorstellen dat het in strakke jeans niet fijn zit, maar dan heb je hetzelfde probleem met bv een portemonnee of sleutelbos, Ik heb ook geen enkele moeite gehad om ermee te bellen op straat omdat het echt niet zo opvalt. Ik moest de eerste keer wel even een beetje zoeken voordat de luidspreker goed voor mijn oor zat ;)

Het batterijverbruik viel me wel in het begin een beetje tegen, ik had een heel hoog standby gebruik. Maar ik ben erachter gekomen dat dat veroorzaakt wordt door mijn Dlink dir655 router. (Veel mensen met Galaxy SII en de Note hebben dit probleem.) Als ik wifi uitzet en mobiel internet gebruik gaat de accu veel langer mee. Ik ben nog opzoek naar een oplossing hiervoor.

Door de grote accu kan de Note veel langer bellen en op standby staan dan de gemiddelde smartphone. Dat is handig omdat ik nu als ik een keer niet kan opladen (uitgaan etc.) ik weet dat mijn mobiel het lang kan volhouden. Echter wanneer je intensief gaat internetten of filmpjes kijkt kost dit redelijk wat stroom en is de accuduur gemiddeld.

Het is een erg fijn toestel voor mij aangezien ik meestal te lui was om mijn Novo8 tablet te gebruiken (lag maanden ongebruikt in de kast). Thuis gebruik ik nu de Note om op de bank te internetten en anders kan ik de laptop pakken. Ik kijk wel erg uit naar de ICS update omdat ik verwacht dat de tablet-features, zoals de hoge resolutie, dan nog beter tot zijn recht zullen komen.
Rooten,dan Sheeprom erop en dan heb je 30 a 40% méér accuduur.
Je zal even moeten googlen want weet niet meer precies hoe ik eraan kwam,maar ben er zéér over te spreken. Wel eerst kijken welke kernel versie je hebt ,als het .21 is kan je deze wss nog niet rooten.

• Silvin
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:26
quote:
Butra schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:32:
Ik heb vorige week de test versie 3 van Speedmod gedraaid op RocketROM, maar dat was bij lange na niet zo soepel als Abyss of FM.
Ik wacht rustig af tot hardcore alles heeft geoptimaliseerd, want ik ben sinds mijn SGS1 ook een trouwe Speedmod aanhanger.

Blijf voorlopig toch een voorkeur houden voor FM. Sinds er in 2.0 ook ondersteuning is voor Voodoo LOUDER is de keus helemaal snel gemaakt.
Ja, ik heb dus gisteren toch Speedmod op de Note gezet en het bevalt tot zover juist uitstekend! Soepeler en zuiniger dan Abyss :)
quote:
Leeuwarden122 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:21:
Jullie zullen deze vraag wel vaker gehad hebben, maar hoe is de telefoon in het gebruik? Is die niet te groot? Bijvoorbeeld enkelhandig gebruik zul je moeten afleren waarschijnlijk. Went dat een beetje vlot?

Deze telefoon is zeker vooral handig als je dr vooral andere dingen meedoet dan bellen, zoals browsen oid?
Tsja, bellen is gewoon goed te doen. De telefoon is wat groot ja, maar klein genoeg om comfortabel in 1 hand tegen je hoofd aan te houden.

Verder volledig met Catch22; andere telefoons (heb er _heel_ wat gehad) bediende ik ook vrijwel uitsluitend met 2 handen. Dat is gewoon makkelijker. Het enige wat ik met 1 hand doe is telefoon uit broekzak halen en m'n vriendin bellen. Dat is makkelijk door het unlockscreen dat overal op het scherm werkt en een direct-bellen koppeling rechts op 1 van de homescreens te maken (indien rechtshandig). Alle andere handelingen doe ik met 2 handen dus.

• Bravo_Joe
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 03-11-2012
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 weken mijn Galaxy Note ....
Ik was er na een paar uur al aan gewend en wil echt niks anders meer!

Maar ik heb eigenlijk deze week pas voor het eerst muziek geluisterd met de note ...
En daar loop ik tegen een groot probleem aan ...
Het valt mij op dat na een half uurtje muziek luisteren (met oortjes) de telefoon echt heel erg warm wordt ...
Zo warm dat ik hem niet tegen mijn oor wil houden want dan krijg ik 100% zeker een brandblaar !!

Ik had hem namelijk in mijn borstzak zitten en ik moest hem er gewoon uithalen want het deed gewoon pijn!
Zo ook in broekzak overigens!

Het gaat om zowel de achterkant EN het scherm ...
Heb het nogmaals getest door met Advanced Task Killer alle apps uit te schakelen voordat ik muziek luister ... maakte geen verschil!

Dit lijkt mij niet echt de bedoeling !!
Kijk als je 8 a 9 uur achter elkaar muziek luistert is het logisch dat hij warm wordt, maar niet gloeiend heet na een half uurtje ....

Hebben meer mensen er last van (gehad?)

Waar kan het aan liggen ??
Toestel is verder helemaal standaard

Android-versie : 2.3.6
Baseband versie : N7000XXKK5
Kernel versie : 2.6.35.7-N7000XXKKA-CL726566 root@DELL87 #2
Buildnummer : GINGERBREAD.XXKKA

(op de android na, geen flauw idee wat het allemaal inhoudt)

Hoop dat jullie tips/hulp hebben

• Catch22
  • Nu online

Catch22

De ene is je moeder

waar had je de telefoon toen je luisterde? In een krappe broekzak ofzo?

En de ander is je zus
HET IS SOWIESO
@maxx0r

• SurfHenk
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-08 10:57
quote:
Frano schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:47:
Hoi, ik zit zelf te twijfelen tussen de galaxy note en de tab. Met een tab ga je neem ik aan niet bellen, met een note kan het nog wel toch?

Qua abonnement ook nog wel redelijk zag ik: http://www.samsungblog.nl/tag/galaxy-note-n7000-vergelijken/

Nu heb ik de Galaxy S en wil ook een Samsung TV kopen met bediening via de Note/Tab.. Wat is het beste om te doen?
Note of Tab, die vraag kan enkel jij beantwoorden.

De hamvraag daarbij is gewoon hoe je het toestel juist plant te gebruiken.
Wil je het altijd bij je hebben? Ben je bereid steeds een tas(je) te dragen in geval van de Tab? Ga je bellen met het toestel zelf of eventueel met een Bluetooth headset? Bel je vaak? Hoeveel uren per dag ga je er daadwerkelijk iets op lezen/films kijken/... enzoverder enzovoort

Het voordeel van de Note is een (grote) telefoon en (kleine) tablet in één.
De Tab heeft dan weer een groter scherm maar past zeker niet meer in je broekzak en ermee bellen lijkt me enkel handig via een Bluetooth handset...

• Silvin
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:26
Om je kennis te laten maken met mijn afweging;

Ik had een iPad en een Nexus S (daarvoor een Asus Tranformer en SE Xperia Arc). Ik lees veel, heel veel op internet. Artikelen, forums, nieuws, het hoort bij mijn dagelijkse bezigheden. Sinds tablets populair werden heb ik er altijd met plezier 1 gehad (wel meerdere soorten in bezit gehad). Maar eigenlijk gebruikte ik ze alleen maar thuis. Vaak had ik geen zin om een hele tablet mee te slepen of op straat tevoorschijn te toveren voor het nieuws.

Resultaat was dat ik buitenshuis vrijwel alles deed via de smartphone. Uiteindelijk heeft mij dat tot de keus gedreven om de iPad en Google Nexus S weg te doen en er de Note voor terug te nemen. Nog geen moment spijt van gehad! Ik heb het ding altijd bij me (goed te doen in broekzak) en het leest een stuk comfortabeler dan een 'normale' smartphone. Toch is het ding groot genoeg om op de bank ook even wat te lezen :)

Voor mij was de keuze dus duidelijk. Wellicht dat je dit wat op weg helpt?

• Bravo_Joe
Maar niemand heeft hier nog last gehad van het extreem warm worden dus? Kon met de zoekfunctie ook al zowat niks vinden namelijk ....
Ik weet even niet meer wie het toestraks vroeg, maar er werd mij gevraagd, of ik hem in een strakke broekzak had ... wat was de gedachte van diegene erbij dan??

• onkeltje
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18-08 09:55
quote:
Bravo_Joe schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:08:
Maar niemand heeft hier nog last gehad van het extreem warm worden dus? Kon met de zoekfunctie ook al zowat niks vinden namelijk ....
Ik weet even niet meer wie het toestraks vroeg, maar er werd mij gevraagd, of ik hem in een strakke broekzak had ... wat was de gedachte van diegene erbij dan??
In een strakke broekzak zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat er altijd op de harder/stiller knop gedrukt wordt.
Dit kan er volgens mij voor zorgen dat er een procces loopt wat steeds de toestand controleert en daardoor wordt er meer van de processor gevraagd en dat zou kunnen leiden tot warmer worden.
Dat was mijn gedachtegang, misschien kun je dat eens controleren hé.

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:18

Prulleman

a.k.a Nilz

quote:
onkeltje schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:20:
[...]

In een strakke broekzak zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat er altijd op de harder/stiller knop gedrukt wordt.
Dit kan er volgens mij voor zorgen dat er een procces loopt wat steeds de toestand controleert en daardoor wordt er meer van de processor gevraagd en dat zou kunnen leiden tot warmer worden.
Dat was mijn gedachtegang, misschien kun je dat eens controleren hé.
lijkt me dat je een druk op harder/zachter wel merkt tijdens muziek luisteren...

Maar het zal ongetwijfeld een process zijn wat ten onrechte 100% cpu vraagt. Er zijn slechts weinig taken waarbij een mobiel echt warm mag worden (bv zware spellen, full hd materiaal encoden/decoden, benchmarks etc.) Muziek luisteren valt hier zeker niet onder. Je zou ook het ook moeten merken in je accu verbruik. Gaat dat ook niet er hard? De warmte moet namelijk ook ergens vandaan komen, en dat is je accu...

• Astennu
  • Laatst online: 13:36

Astennu

-= R9 290X =-

quote:
harley schreef op zondag 12 februari 2012 @ 10:48:
[...]

heb gisterenavond mijn Note binnengekregen. Ga morgen wel even via een cellebrite alles over laten zetten
contacten zijn als sync via google maar smsjes en fotos wil ik ook nog even overgezet hebben van mijn iPhone.

1e reactie van iedereen is dat hij groot is en dat is hij ook. Voor de rest nog niet echt persoonlijke ervaringen na enkele uurtjes :P
Ja inderdaad :P heb al een paar keer de opmerking gekregen: heb je een tablet gekocht :P
Ik ben er zelf al helemaal aan gewend. Sterker nog. Ik vind me HD2 akelig klein :P ik wil nu niet meer terug. Maar groter moet hij ook echt niet worden want dan heb je gewoon te veel last als je em in de broekzak bij je draagt. Een 5,1" zou misschien beter zijn net wat compacter.

Sys -=Game PC=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Catch22
  • Nu online

Catch22

De ene is je moeder

Hij is echt mooi inderdaad. Ik heb hem vrijwel nooit in mijn broekzak. Onderweg zit hij in mijn tas, alleen als ik in de stad loop zit hij wel eens in mijn broekzak.

Meestal zit hij in mijn tas als ik op de fiets zit. Thuis en op werk ligt hij gewoon op de tafel/buro.

En de ander is je zus
HET IS SOWIESO
@maxx0r

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 22-08 16:25
zonder
vind dat zo onhandig telkens een headset erbij pakket _ nog iets wat me op moet laden en meenemen.

Moet nog steeds wennen aan de grootte, maar da vooral in mijn broekzak omdat hij telkens kantelt en dus in landscape ipv portrait in mijn broekzak zit en dan is hij best groot :P Maar als ik de iPhone er weer even bijpak dan is die ERG klein.

Ook het met 1 hand surfen is niet echt optimaal dan houd je hem niet stevig genoeg vast helaas :( Twijfel of ik niet beter een Galaxy nexus had kunnen pakken.

Ben benieuwd wanneer de ICS update officieel is. Heb eerlijk gezegd geen zin in gerotzooi met een GSM. als het nou een tablet alleen was maakt het me niet uit maar ik moet op een GSM kunnen vertrouwen. Hoop wel dat hij snel komt zodat ik chrome kan installeren (handig met snelkoppelingen enzovoorts)

Iemand trouwens een idee hoe je dat tap n talk uit kunt schakelen ?

harley wijzigde deze reactie 17-02-2012 14:35 (26%)

...

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Mee eens over het commentaar over de maat. Koop wat je zelf fijn vindt...

Ik heb zelf niet zulke grote handen, maar de Note is platter dan mijn oude ipaq waarmee ik ook prima kon bellen.

Hij past alleen wat minder geslaagd in m'n broekzak, dan maar colbert jasje aan dan past het wel ;)
Of misschien moet ik wel aan de handtas.

...

Nah.

• Astennu
  • Laatst online: 13:36

Astennu

-= R9 290X =-

quote:
harley schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:32:
zonder
vind dat zo onhandig telkens een headset erbij pakket _ nog iets wat me op moet laden en meenemen.

Moet nog steeds wennen aan de grootte, maar da vooral in mijn broekzak omdat hij telkens kantelt en dus in landscape ipv portrait in mijn broekzak zit en dan is hij best groot :P Maar als ik de iPhone er weer even bijpak dan is die ERG klein.

Ook het met 1 hand surfen is niet echt optimaal dan houd je hem niet stevig genoeg vast helaas :( Twijfel of ik niet beter een Galaxy nexus had kunnen pakken.

Ben benieuwd wanneer de ICS update officieel is. Heb eerlijk gezegd geen zin in gerotzooi met een GSM. als het nou een tablet alleen was maakt het me niet uit maar ik moet op een GSM kunnen vertrouwen. Hoop wel dat hij snel komt zodat ik chrome kan installeren (handig met snelkoppelingen enzovoorts)

Iemand trouwens een idee hoe je dat tap n talk uit kunt schakelen ?
Nexus S is een flut ding. Scherm is veel te lang en niet breed genoeg. HD2 FTW wint het qua formaten en scherm afmetingen van de GSII en die Nexus S. Lang scherm zuigt hard. Toestel is bijna net zo hoog als een Note :S Veel langer dan een GSII.

Dus dat zegt meer over die Nexus S dan over de note. Ik ben zelf super happy met me note. Me HD2 bediende ik ook bijna altijd met twee handen omdat dat sneller was. en sms'en kan ik prima met een hand op de note.

Astennu wijzigde deze reactie 17-02-2012 16:59 (5%)

Sys -=Game PC=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Catch22
  • Nu online

Catch22

De ene is je moeder

Ik merk wel dat als ik tussen non-geeks zit mensen wel vaker verbaasd reageren.

"is dat een telefoon of zo'n tablet" (tablet op zijn nederlands)
"kan je ermee bellen?"
"Pas het in je broekzak?"

En de ander is je zus
HET IS SOWIESO
@maxx0r

• GrAwL
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14-11-2012

GrAwL

Jungle Monk

quote:
AMDathlonxp schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:11:
Ik ben al bijna 4 weken aan het wachten op mijn Note :( Besteld bij Vodafone hier in de stad, maar sta jammer genoeg nog altijd 3de in de wachtrij.

Meer mensen die aan het wachten zijn op hun Toestel? Zijn die dingen nu zo enorm slecht leverbaar.... :(
Ik heb de mijne via internet besteld op de 13e van feb. en uiteindelijk vorige week donderdag (17 dagen later) geannuleerd omdat het nog steeds niet bekend was wanneer ze er weer eentje kregen. Vervolgens diezelfde dag (1 maart) via studentmobiel de witte Note besteld met nummerbehoud en vandaag ontvangen. Met een goedkoper abonnement dan bij Vodafone zelf ook (nl. 42,50/maand ipv 48,50), met gratis toestel + hoesje.

Zit dat klaphoesje er standaard bij overigens? Want Studentmobiel adverteert heel nadrukkelijk met "gratis klaphoesje", maar het zat gewoon in het gesealde doosje van het apparaat.

edit: Ben zeer tevreden over het apparaat en toestel pakt goed in broekzak. Ging vandaag eten in een restaurant en toen had ik er wel last van bij het zitten. Tevens bij het nemen van foto's raak in bij het maken van horizontale foto's telkens de "terug"-knop of per ongeluk de stand-by knop.

GrAwL wijzigde deze reactie 03-03-2012 23:23 (13%)

If sometimes you feel little, useless, offended or depressed, always remember that you were once the fastest and most victorious sperm in your group

• Arsenius
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 02:17
Past dit ding een beetje in je broekzak van een spijkerbroek? Niet dat je gaat zitten en je dan moet uitkijken dat je 'm niet in 2en breekt..

Mijn Specs

• Bravo_Joe
past je hand in je broekzak?

zo ja .. .dan past de note ook ;)
(qua grootte dan ... qua dikte is de note veel dunner natuurlijk)

Bravo_Joe wijzigde deze reactie 04-03-2012 22:28 (33%)

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
Loop naar de dichtsbijzijnde mediamarkt en ga ff spelen met beide toestellen. Pas ook vooral of de note in je broekzak kan, als dat de bedoeling is.

Heb ik ook gedaan, ik twijfelde tussen dezelfde 2 toestellen. Ben voor de Note gegaan. ICS komt vanzelf wel, de grootte valt best mee/bevalt me prima, de stylus is geweldig, de nexus stond me qua model (design) niet zo aan toen ik hem in mijn handen had. YMMV. Dus gewoon zelf gaan vastpakken/uitproberen/goed bekijken.

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13:50

mphilipp

Ne Obliviscaris

quote:
Catch22 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:14:
ik zou persoonlijk de s3 eerst afwachten komende maand...
Heb ik over gedacht, maar ik denk dat ik meer heb aan de Note. Ik heb ermee gespeeld en in mijn broekzak gestopt, en ik mag 'm wel. Ennehh...size matters! ;)

No sidon na bakra sturu fu seri yu nengre bangi.

• Catch22
  • Nu online

Catch22

De ene is je moeder

quote:
mphilipp schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 01:03:
[...]

Heb ik over gedacht, maar ik denk dat ik meer heb aan de Note. Ik heb ermee gespeeld en in mijn broekzak gestopt, en ik mag 'm wel. Ennehh...size matters! ;)
natuurlijk! het is een superapparaat maar de s3 wordt mooier (gok ik) en sneller... als ik nu zou mogen verlengen zou ik wachten maar dat moet een ieder voor zich weten.
quote:
KneoK schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 03:48:
[...]

Het jeukt bij mij op zich ook wel om een ICS rom te proberen maar ik ben op het moment zo ontzettend tevreden met mijn huidige setup dat ik eigenlijk niet wil gaan prutsen. Ik draai nog steeds Rocket Rom V23 met SpeedMod Kernel en het toestel is echt ontzettend snel bij alles wat ik doe.

Batterijverbruik is ook fantastisch. Heb in de afgelopen twee dagen 8 korte telefoontjes gepleegd, drie Whatsapp berichtjes gestuurd, een stuk of 5 emailtjes ontvangen en vlug gelezen en een paar woordjes gelegd met Wordfeud en zo staat het er op het moment voor (Greenpower synct elk uur, Wifi en 3G gaan uit in standby):

[afbeelding]
sja dat ligt aan je instelling. ik ben tevreden over mijn telefoon nu dus ik hou t zo. heb even met ics gespeeld op een s2 en had niet iets van wow dit moet ik ook hebben... heel veel beter kan het voor mij niet worden.

En de ander is je zus
HET IS SOWIESO
@maxx0r

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

Oja en een aparte accu in je andere broekzak zeker :+

:+

• Vandread
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:11
Broekzak? Zo:
quote:
Catch22 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:03:
Hij is echt mooi inderdaad. Ik heb hem vrijwel nooit in mijn broekzak. Onderweg zit hij in mijn tas, alleen als ik in de stad loop zit hij wel eens in mijn broekzak.

Meestal zit hij in mijn tas als ik op de fiets zit. Thuis en op werk ligt hij gewoon op de tafel/buro.
Met deze hard siliconen skin eromheen:
http://www.rockphone.cn/UploadFile/News/2011111815565210.jpg

GRATIS WITLOF in ruil voor een Oneplus Invite! .......... Ik zeg doen!

• Yvesss
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20-08 18:49
Een dik etmaal de nieuwe ICS gebruikt, ik ben er nog niet kapot van. Met CF root kernel, waar nu al die heisa om te doen is. Geflashed via de Dr.Ketan methode met mobile odin zoals hier boven ergens beschreven. Dat navigatieprogramma's zoals navigon en sygic niet meer werken onder ICS wist ik al van eerdere Chinese leaks. Mijn algehele ervaring is dat het absoluut niet sneller is. Integendeel zelfs. Veel hickups en freezes. Bepaalde apps willen niet eens meer opstarten. Verder had ik bij zeer gering gebruik een batterij leeg van 7:30 tot 12:00. Nog nooit meegemaakt bij wat voor GB rom dan ook. Deze ICS heeft wat moeite met deep sleep las ik al. Verder werd de note spontaan ineens warm in mijn broekzak, iets wat duidt op wasted energy.
Van een fijne telefoon ineens gedegradeerd naar een probleemapparaat, buggy as hell. Snel weer teruggeflashed naar GB Kingdroid en speedmod kernel. Nu werkt alles weer, stukje sneller en zuiniger. Overigens deed ik dit terugflashen op de gevaarlijke manier, ik had dan ook iets van een softbrick. Gelijk CWM recovery draaien. Die recovery stopte er ineens mee, kreeg ik het welkomstscherm. Dat bleef. Batterij er een paar keer uit, handmatig recovery opgestart, alles wipen en weer recovery. Toen kwam het gelukkig weer goed. Het schijnt beter te zijn om eerst een cleane rom te flashen en dan pas recovery te doen. Zoals met alles, your mileage may vary. Ik kijk de kat nog een paar maandjes uit de boom, want deze ICS is het nog niet voor mij.

• Devrim
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 21:08
quote:
Yvesss schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:39:
Een dik etmaal de nieuwe ICS gebruikt, ik ben er nog niet kapot van. Met CF root kernel, waar nu al die heisa om te doen is. Geflashed via de Dr.Ketan methode met mobile odin zoals hier boven ergens beschreven. Dat navigatieprogramma's zoals navigon en sygic niet meer werken onder ICS wist ik al van eerdere Chinese leaks. Mijn algehele ervaring is dat het absoluut niet sneller is. Integendeel zelfs. Veel hickups en freezes. Bepaalde apps willen niet eens meer opstarten. Verder had ik bij zeer gering gebruik een batterij leeg van 7:30 tot 12:00. Nog nooit meegemaakt bij wat voor GB rom dan ook. Deze ICS heeft wat moeite met deep sleep las ik al. Verder werd de note spontaan ineens warm in mijn broekzak, iets wat duidt op wasted energy.
Van een fijne telefoon ineens gedegradeerd naar een probleemapparaat, buggy as hell. Snel weer teruggeflashed naar GB Kingdroid en speedmod kernel. Nu werkt alles weer, stukje sneller en zuiniger. Overigens deed ik dit terugflashen op de gevaarlijke manier, ik had dan ook iets van een softbrick. Gelijk CWM recovery draaien. Die recovery stopte er ineens mee, kreeg ik het welkomstscherm. Dat bleef. Batterij er een paar keer uit, handmatig recovery opgestart, alles wipen en weer recovery. Toen kwam het gelukkig weer goed. Het schijnt beter te zijn om eerst een cleane rom te flashen en dan pas recovery te doen. Zoals met alles, your mileage may vary. Ik kijk de kat nog een paar maandjes uit de boom, want deze ICS is het nog niet voor mij.
Ik was ook totaal niet tevreden met ICS. D'r zitten nog zulke grote oerdomme bugs in. Zo herkent ICS in Messaging de landcodes niet. Lekker dan. Zo'n simpele functie en dat lukt al niet 8)7 . Ook de performance vond ik niet je van het. Gelukkig had ik nog een CWM backup. Eerst ff met ODIN naar stock Gingerbread gegaan natuurlijk, ff zerg rushen en daarna CWM-en

• uroy
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
quote:
Jedi_Pimp schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 12:52:
[...]

De grootte, en of het praktisch is in alledaags gebruik. Of hij in elke soort broek past e.d..
En of je hem met een gemiddelde hand grootte in één hand kan vastpakken i.v.m typen enzo.
Past goed in mijn kleine hand, je kan fatsoenlijk met 2 duimen typen zonder fouten.
Past ook in mijn jas zak en ook in mijn broekzak.
Internetten is een openbaring op dit toestel. alles is goed te lezen.
Ik ben een gelukkig Note eigenaar O-)

talkin' is cheap, people follow like sheep

• Yvesss
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20-08 18:49
Qua koeling en energiebeleid zijn 'simpele' smartphones juist een stuk geavanceerder dan pc's. Je moet het wel heel bont maken wil een pc idle af-fikken. Hoe dan ook, en ik herken ze, je wil niet van die loze warmtepieken in je note. Daar heeft een cover niets mee te maken, voel je toch wel. Zijn rogue proccessen, meestal moeilijk de vinger op te krijgen. Helemaal als je veel zut op de foon hebt staan. Kost je uiteraard ook de batterij. De laatste keer dat ik het meemaakte was met de officiele Duitse ICS release. De telefoon begon gewoon idle te gloeien in mijn broekzak en batterij was in 4 uur leeg. Hence mijn commentaar op die rom, ik lees het dagelijks van andere gebruikers. Doorgaans wordt aan customroms gerefereerd als meuk, in mijn geval mag eerder de fabrieksrom als meuk gekwalificeerd worden. Heat issues? Ik ken ze niet bij ICS.

• jip_86
  • Laatst online: 14:49
quote:
Nieulz schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:23:
Hij is besteld!!!

Iemand al tips, trucs, handigheidjes wat ik er sowieso mee moet doen?
Veel uit je broekzak halen en mee patsen :+

Flickr

• Daimen
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 22-08 17:23
Ik vind dat de note op het moment nog goed mee kan, alle apps draaien er goed op. Natuurlijk niet de zwaardere games ofzo, maar dit gaat ook nog wel redelijk.
Custom roms zijn er zeker wel, toestel is ook wel op xda te vinden. Er is wel minder keuze volgens mij in custom roms, ik draai nu de ultimate JB rom. (aanrader, gewoon touchwiz, heeft note 2 functies)

Batterijduur blijft aan de magere kant bij mij, haal de dag wel (met moeite, echter gebruik ik hem flink)
Snelheid zit ook wel goed, het is natuurlijk geen high-end telefoon meer, maar het blijft gewoon een goede telefoon.

In de meeste broekzakken past die bij mij, in sommige is het wat lastig maar dan steekt die 0,5 cm uit ofzo. Vind ik geen probleem.

Voor 100 euro zou ik het zeker doen.

• dbhuis
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:08

dbhuis

I'm going slightly mad

quote:
Daimen schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:32:
Ik vind dat de note op het moment nog goed mee kan, alle apps draaien er goed op. Natuurlijk niet de zwaardere games ofzo, maar dit gaat ook nog wel redelijk.
Custom roms zijn er zeker wel, toestel is ook wel op xda te vinden. Er is wel minder keuze volgens mij in custom roms, ik draai nu de ultimate JB rom. (aanrader, gewoon touchwiz, heeft note 2 functies)

Batterijduur blijft aan de magere kant bij mij, haal de dag wel (met moeite, echter gebruik ik hem flink)
Snelheid zit ook wel goed, het is natuurlijk geen high-end telefoon meer, maar het blijft gewoon een goede telefoon.

In de meeste broekzakken past die bij mij, in sommige is het wat lastig maar dan steekt die 0,5 cm uit ofzo. Vind ik geen probleem.

Voor 100 euro zou ik het zeker doen.
Bedankt voor je antwoord. Ik neigde sowieso al naar de Note over een SGS2, en nu ben ik er vrij zeker van. Moet die kerel nog wel even reageren.

Het enige is dan nu nog eigenlijk de grootte, en ik zit op een school waar je geen mobieltjes bij je mag hebben }:O Maar dan stop ik hem wel in mijn tas, ik SMS toch bijna nooit in de les.

En wat betreft batterijduur: heb je Greenify? Dat maakt echt een enorm verschil.
quote:
Jogai schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:50:
@DBhuis: Hier kun je mooie roms vinden: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1700

Real racing 3 speel ik op deze note. Dat is denk ik de zwaarste game die de note aankan. Dan moet je wel een 4.3 rom draaien, of een 4.2 rom met de nx-kernel om het soepel te laten werken. De andere apps die je noemde werken uiteraard ook gewoon.

Als je na je nieuwe phone van deze note af wil hou ik me voor onder de 100 euro aanbevolen.
Ah bedankt, dan heb ik het toch over het hoofd gezien. Ik wil eigenlijk geen functionaliteit verliezen, maar de tweaker in mij zegt me dat ik waarschijnlijk toch wat ROMs uit ga proberen. Gamen is dan geen probleem, veel heftiger dan block puzzle en doodle jump word het bij mij toch niet.

Ik was eigenlijk niet van plan om het ding te verkopen hierna, meer om hem als backup-telefoon te gebruiken. Maar mocht ik van gedachten veranderen ( Ik wil stiekem ook nog een iPhone 4, gewoon om eens te kijken hoe dat is dus als ik die nou voor 100 Euro zou kunnen scoren na de Note...) dan weet ik je te vinden.

Do you even mechanical?

Pagina: 1

Populair: Websites en communities Smartphones Beheer en beveiliging Apple Sony Microsoft Games Politiek en recht Consoles Besturingssystemen

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013