Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)

Pagina: 1 ... 37 38 39 40 laatste

Acties:
Reacties: 285
Reg. datum: 02-08-2008

quote:
Gianni Rombios schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:13:
[...]

Swype Beta gewoon even downloaden. Is duidelijk beter. En ook net naar versie 1.4.9 verbeterd.
Heb het geinstalleerd en werkt prima.

Nu lijkt het alsof ik niet net zoals in het oude Swype een woord kan wijzigen of toevoegen.
Met het toetsenbord toevoegen lukt ook niet omdat er punten in het woord staan.
Wat ik wil is onderaan elke bericht: "M.vr.gr.J. Klepzijker".
Als het woord in het woordenboek staat hoef ik alleen maar "m." in te typen en kan ik M.vr.gr.J. Klepzijker" selekteren 8)

Voel we zo'n digibeet met Android :( :+
Reacties: 4.285
Reg. datum: 02-02-2002

Dat kun je ook wel in je email programma als vaste handtekening instellen? Ook een goede optie is Clipper.
Google Play: Clipper - Clipboard Manager
Reacties: 1.561
Reg. datum: 01-12-2003

quote:
nokiaan958GB schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:47:
[...]

Weet je zeker of Swype Beta 1.4 veilig is?
Swype wil toegang tot:
  • persoonlijke gegeven
  • uw locatie
  • uw berichten
  • netwerkcommunicatie
  • telefoonoproepen
Normaal gesproken installeer ik alleen programma's die zoveel rechten vragen als ik er echt niet zonder kan :+
zucht ... elke keer die rechtenkwestie ...

"hoe weet je dat het veilig is"
Dat weet je niet ...

Maar een keyboard wat de genoemde toestemmingen niet krijgt, kan je niet gebruiken om een telefoonnummer te kiezen, te navigeren, of om je contactlijst te bewerken ...

Soms zou het ook gewoon "logisch" kunnen zijn als een app dat wil ..

Als Angrybirds 'ineens' root acces zou willen, ja DAN kan je twijfelen...

quote:
FreshMaker schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:49:
[...]

zucht ... elke keer die rechtenkwestie ...

"hoe weet je dat het veilig is"
Dat weet je niet ...

Maar een keyboard wat de genoemde toestemmingen niet krijgt, kan je niet gebruiken om een telefoonnummer te kiezen, te navigeren, of om je contactlijst te bewerken ...

Soms zou het ook gewoon "logisch" kunnen zijn als een app dat wil ..

Als Angrybirds 'ineens' root acces zou willen, ja DAN kan je twijfelen...
Wat een onnozele reactie.
Waarom zou je niet hoeven na te denken over de veiligheid.
Dit toestel gebruik ik zakelijk en wil zo weinig mogelijk risico's lopen.
Ik root niet en gebruik geen custom roms.

En leg jij mij eens uit waarom Swype toegang tot mijn GPS moet hebben 8)7

quote:
Gianni Rombios schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:02:
Dat kun je ook wel in je email programma als vaste handtekening instellen? Ook een goede optie is Clipper.
Google Play: Clipper - Clipboard Manager
Nee is voor het SMS-en. Heb daar nog niet de mogelijkheid voor het aanmaken van een standaard handtekening ontdekt.......................

Open een nieuwe sms, type de handtekening. Selecteer alles, daarna kopiëren. Tap and hold in het sms venster achter je handtekening, selecteer klembord. Tap and hold de handtekening op het klembord. Vergrendel op klembord. Dan kun je hem zo tevoorschijn toveren.

quote:
Gianni Rombios schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:15:
Open een nieuwe sms, type de handtekening. Selecteer alles, daarna kopiëren. Tap and hold in het sms venster achter je handtekening, selecteer klembord. Tap and hold de handtekening op het klembord. Vergrendel op klembord. Dan kun je hem zo tevoorschijn toveren.
Geweldige workaround _/-\o_
Niet heel erg logisch maar werkbaar en snel :)

Maar kijk nog eens goed in instellingen van sms, er blijkt toch wel degelijk een handtekening optie in te zitten... (wist ik ook niet).
Reacties: 516
Reg. datum: 30-04-2008

De weer widget van 4.1.2 blijft op wintertijd staan, terwijl de telefoon wel de goede tijd aangeeft. Hoe kan ik dit corrigeren?

Ow hij is om 14:00 uur toch gewijzigd, 12 uur te laat dus.

pafdaddy wijzigde deze reactie 31-03-2013 14:04 (21%)

quote:
nokiaan958GB schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:54:
[...]

Wat een onnozele reactie.
Waarom zou je niet hoeven na te denken over de veiligheid.
Dit toestel gebruik ik zakelijk en wil zo weinig mogelijk risico's lopen.
Ik root niet en gebruik geen custom roms.

En leg jij mij eens uit waarom Swype toegang tot mijn GPS moet hebben 8)7
Navigeren, evt vaststellen dat je in het buitenland zit, en je misschien wel andere 'spraak' gebruikt ?

Ik zeg niet dat je totaal geen veiligheid moet nemen, maar soms zijn de reacties zó immens overtrokken nav de permissie en mogelijkheden.

Veiligheid en gezond verstand gaan samen, maar dat is 'ons' niet meer gegund om te verwachten

quote:
Gianni Rombios schreef op zondag 31 maart 2013 @ 01:40:
Maar kijk nog eens goed in instellingen van sms, er blijkt toch wel degelijk een handtekening optie in te zitten... (wist ik ook niet).
Gevonden!
:)

quote:
FreshMaker schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:54:
[...]
Navigeren, evt vaststellen dat je in het buitenland zit, en je misschien wel andere 'spraak' gebruikt ?
In Swype moet je zelf je taal kiezen. Hij doet dit niet automatisch
quote:
FreshMaker schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:54:Ik zeg niet dat je totaal geen veiligheid moet nemen, maar soms zijn de reacties zó immens overtrokken nav de permissie en mogelijkheden.
Overtrokken? Ben gewoon kritisch over wat ik op mijn Note zet.
Idd, ben wel een beetje paranoide want ik doe ook elke avond de achterdeur op slot :+
quote:
FreshMaker schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:54:Veiligheid en gezond verstand gaan samen, maar dat is 'ons' niet meer gegund om te verwachten
Sorry gaat mijn pet te boven wat je hier zegt.
Oh die ja!
Reacties: 958
Reg. datum: 18-03-2004

Als je dan toch moeite hebt met de permissions, installeer dan de xda vertaalde versie van LBE Security Manager en manage daar de privacy gerelateerde permissies van alle apps. Oa IMEI, GPS, Contacten, SMS, Telefoon rechten kun je terugtrekken van de meeste apps zonder verlies aan functionaliteit. Uiteraard de apps die bij je contacten moeten komen voor hun eigen functie kun je toestaan.
Let op: ROOT required.

Canon30D~10-22USM~24-105L~70-300IS~50mk1~580EXII | Foto's hier: http://www.getiem.nl/

quote:
Get!em schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:32:
Als je dan toch moeite hebt met de permissions, installeer dan de xda vertaalde versie van LBE Security Manager en manage daar de privacy gerelateerde permissies van alle apps. Oa IMEI, GPS, Contacten, SMS, Telefoon rechten kun je terugtrekken van de meeste apps zonder verlies aan functionaliteit. Uiteraard de apps die bij je contacten moeten komen voor hun eigen functie kun je toestaan.
Let op: ROOT required.
Bedankt voor je tip.

Dat rooten he |:(
Lijkt wel dat dat voor alle belangrijke apps (zoals backup) nodig is.
Is dit nou een denkfout van Android of ga ik verkeerd met mijn toestel om :+
Mr Google gaat er natuurlijk vanuit dat iedereen in de cloud werkt en daarom geen backups meer nodig zijn :'(
Reacties: 103
Reg. datum: 25-10-2007

Na 1,5 jaar draaien heb ik nu ook het "screen flickering and fake battery drain" probleem: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070567 Reparatiecentrum gaf gelijk aan dat de Accu kapot is vanwege "verdikking". En die valt niet onder garantie helaas. Meer Note's hier met dit probleem? En is het dan ook opgelost door een nieuwe accu?

Eerder is al het sim slot vervangen. Nu wordt ook de trilfunctie gerepareerd. Toch een btje een maandagochtend modelletje..
meester in alles
Reacties: 71
Reg. datum: 26-02-2011

quote:
joda77 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:26: Reparatiecentrum gaf gelijk aan dat de Accu kapot is vanwege "verdikking". En die valt niet onder garantie helaas. Meer Note's hier met dit probleem? En is het dan ook opgelost door een nieuwe accu?
Ja, ik heb dit probleem eerder gezien. Dit komt voor wanneer één van de cellen van de accu zijn geknapt, de accu komt dan bol te staan. Ik zou zeker niet te lang wachten, want een geknapte accu kan end of life voor je Note betekenen. Een nieuwe accu heeft in zijn geval prima geholpen, accu duur weer helemaal als nieuw. 8)
Divinity in Motion
Reacties: 527
Reg. datum: 02-04-2013

Hallo,

Galaxy note hier (N7000) en eens in de zoveel tijd loopt om onbekende redenen (voor mij althans) het toetsenbord vast. Ben ik te snel (plausibel) of is dit een bekend kwaaltje en niet iets waar wat aan te doen is en ik maar mee moet leven?

Telefoon is helemaal up to date.

Agressief, fel en razend snel. Soms.

The secret of success is sincerity. Once you can fake that, you've got it made.

\m/.([oO]).\m/
Reacties: 6.731
Reg. datum: 01-12-1999

quote:
joda77 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:26:
Na 1,5 jaar draaien heb ik nu ook het "screen flickering and fake battery drain" probleem: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070567 Reparatiecentrum gaf gelijk aan dat de Accu kapot is vanwege "verdikking". En die valt niet onder garantie helaas. Meer Note's hier met dit probleem? En is het dan ook opgelost door een nieuwe accu?
Yep. De mijne had hetzelfde helaas. Zelf een nieuwe (originele) accu gekocht en die deed het weer prima.
Rotte batch ofzo denk ik :X
Reacties: 1.478
Reg. datum: 09-06-2004

quote:
Gadgeteer schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:33:
[...]

Gewoon in je eigen NOTE opladen lijkt me.
Hij zal als hij compleet leeg is niet direct aangezet kunnen worden maar na een aantal minuten opladen zal dat wel weer lukken.

bron: handleiding.. leest niemand dat ding? :S
Ik heb ook een laad probleem. Mijn note gaat gewoon laden, maar tijdens het opstarten zie je het scherm flikkeren alsof er te weinig stroom is. Dan valt hij vervolgens ook uit. Kan ik voorkomen dat hij bij laden automatisch aangaat? Net een nacht aan de lader laten hangen, maar dan heeft ie dus steeds dezelfde cycli doorlopen (laden - starten - uitvallen, dat kan toch ook nooit goed zijn).

Hoe zal het met garantie gaan? Ik heb deze nieuw uit een veiling maar heb dus geen aankoopbon van de originele verkoper.

edit: het is dus anders als het probleem van joda77. In dit geval weet ik dat hij inderdaad leeg was. Connector was een beetje vuil denk ik. Eerste paar keer startte hij ook nog naar mn lockscreen waar ik "Charging, 0%" zag.

Jogai wijzigde deze reactie 09-04-2013 08:30 (11%)

...only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection...

live cam hieronder
Reacties: 2.941
Reg. datum: 03-11-2003

quote:
Jogai schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:26:
Ik heb ook een laad probleem. Mijn note gaat gewoon laden, maar tijdens het opstarten zie je het scherm flikkeren alsof er te weinig stroom is. Dan valt hij vervolgens ook uit. Kan ik voorkomen dat hij bij laden automatisch aangaat? Net een nacht aan de lader laten hangen, maar dan heeft ie dus steeds dezelfde cycli doorlopen (laden - starten - uitvallen, dat kan toch ook nooit goed zijn).
Klinkt wel degelijk als soortgelijke symptomen. Probeer eens een nieuwe batterij of een batterij van een andere Note-gebruiker. Nieuwe kost ¤16 ¤19...

¤16 die ik betaalde was blijkbaar tijdelijke aanbieding.

gertvdijk wijzigde deze reactie 09-04-2013 10:19 (14%)

You should try free software. Not just free like in costless, but free in more ways.
GnuPG/OpenPGP key ID: A08C9903

Reacties: 13
Reg. datum: 04-06-2009

Ik zou eens kijken of de batterij in je note opgezwollen is. Dat is een vaker voorkomend probleem wat erop duidt dat de batterij gewoon kapot is. Als je batterij eruit haalt is het vrijwel meteen te zien.

Door de bolling maakt de batterij ook niet goed contact meer waardoor hij soms dus uitvalt en het scherm gaat flikkeren. Nieuwe accu en het is opgelost.

TweakerBas wijzigde deze reactie 09-04-2013 09:53 (27%)

Al gekeken, maar hij is niet vervormd oid. Ik haalde wel heel wat stof uit de connector. Probleem is dat mijn rom vrij traag start waardoor hij teveel stroom verbruikt.

Op zoek naar een nieuwe (liefst halfvolle) batterij. 16 euro is niet veel. Waar verkopen ze die?

...only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection...

En wat denken jullie van een niet originele accu? zoals deze: http://www.digitalsonline...ng-galaxy-note-n7000.html

Reg. datum: 04-06-2009

Ik zou het over het algemeen niet aanraden. Gezien prijs verschil van een originele en een andere partij.

Idd, zeker omdat ie nu in de aanbieding is: http://www.digitalsonline...axy-note-n7000-orig..html
Besteld, dus morgen weten we meer.

Overigens kreeg ik hem nu wel in downloadmodus, en het lijkt er op dat ie dan ook langzaam laad.

Rodin
Reacties: 2.246
Reg. datum: 30-01-2000

.

Animal_X wijzigde deze reactie 10-04-2013 21:01 (119%)
Reden: verkeerde topic...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt." | Specs!

Ik heb nu met odin de officiele firmware weer geflashed. Maar...
Hij start, laat de samsung bootanimation zien met geluid, en vervolgens zie ik alleen nog maar de bootanim
ation steeds opnieuw starten. Dus niet meer de 1e witte tekst en ook niet meer het geluidje. Dit is geen bootloop toch? Wat is het wel en hoe start ik hem verder...

Vanuit recovery mode volume up + home + power nog eens reset to factory defaults kiezen. Dat was bij 4.0.4 iig de oplossing.
Reacties: 63
Reg. datum: 16-10-2006

Valt dat "bol staan" staan echt keihard op? Ik heb nu de stock van 4.1.2 opnieuw geflashed via Odin maar de batterydrain blijft hallucinant. Ik geef m'n Note nog een weekje de tijd om te klimatiseren en zo maar daarna wordt het dus toch terugkeren naar de stock van 4.0.4 vrees ik.

Zekerheidshalve even de achterkant afgehaald om de batterij te controleren en die ziet er normaal uit. Misschien staat hij heel lichtjes bol maar ik heb geen referentie om mee te vergelijken natuurlijk... Vandaar even de vraag in de groep gooien.
live cam hieronder

quote:
DidierS schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:38:
Valt dat "bol staan" staan echt keihard op?
Nee, viel bij mij wel mee. Viel pas op toen ik de nieuwe batterij ermee vergeleek. De "battery health" was ondanks alles altijd "Good" en dat zegt dus helemaal niks overigens.

You should try free software. Not just free like in costless, but free in more ways.

quote:
Gianni Rombios schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:06:
Vanuit recovery mode volume up + home + power nog eens reset to factory defaults kiezen. Dat was bij 4.0.4 iig de oplossing.
Thanx, dat werkte. Het kostte alleen nogal wat moeite om in recovery te komen. Ik heb hem nu geboot in de officiele firmware van Samsung. Eens kijken hoelang ik het op stock software uit houd..

Reacties: 63
Reg. datum: 16-10-2006

quote:
gertvdijk schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:02:
[...]

Nee, viel bij mij wel mee. Viel pas op toen ik de nieuwe batterij ermee vergeleek. De "battery health" was ondanks alles altijd "Good" en dat zegt dus helemaal niks overigens.
Idem: status is ook nog goed maar nu toont hij het gelukkig wel een stuk duidelijker...
  • Van 100% naar 80% op 1 uur
  • Flikker-flikker-flikker-uit
  • Batterij plat
  • Opladen: in 5min terug naar 65%
Nu is het dus overduidelijk. Beetje zonde na anderhalf jaar maar we kunnen dus weer kosten gaan doen.

Ik heb uiteindelijk mijn nieuwe accu niet gebruikt. Uiteindelijk kreeg ik hem in downloadmodus geladen, en heb ik stock firmware teruggeflashed. Vervolgens had de batterij geen problemen dus de nieuwe heb ik er niet eens in gehad. Vandaar: V&A aangeboden: Samsung EB615268VU Batterij

In mijn unlockscreen heb ik Weather toegevoegd. Leek mij handig want dan weet ik altijd welk weer het is als ik niet naar buiten heb gekeken.
Heb nu al dagen dat hij aangeeft dat het in Leeuwarden -2 is ;-)
Meer mensen hier last van?
Fear me, I'm German!
Reacties: 9.888
Reg. datum: 17-06-2001

Ik heb nou weer wat vervelends met mijn Note. Vandaag had ik hem in mijn tennistas zitten en zijn er waarschijnlijk wat knopjes ingedrukt. Links onderin stond de melding "Veilige Stand". Deze heb ik weggehaald door de telefoon opnieuw op te starten. Echter zijn nu mijn icoontjes naast "Applicaties" weg en ik heb gewoon geen enkel idee meer hoe ik die terug kan plaatsen. Hoe ging dat ook alweer?

http://tweakers.net/ext/f/YpPlCwOSIMksrLwuR71IObbK/full.png

So I was fucking my sister the other day, and she was like: "OMG, u are better than dad", and I was like: "I know, mum already told me

Oh die ja!

Sinds 4.1.2 kun je ze er gewoon heen slepen.

Canon30D~10-22USM~24-105L~70-300IS~50mk1~580EXII | Foto's hier: http://www.getiem.nl/

Fear me, I'm German!

Heb nog 4.0.3. Tijd voor een update dus...

So I was fucking my sister the other day, and she was like: "OMG, u are better than dad", and I was like: "I know, mum already told me

Oh die ja!

In 4.0.3 gaat het als volgt:
-Ga naar je apps-drawer
-druk op menu knop
-selecteer edit/bewerken
-sleep nu de gewenste icons naar je drawer

Fear me, I'm German!

Ja, dat dacht ik, maar de functie bewerken stond er niet meer bij. Maar ik heb de update uitgevoerd, nu is het ook weer OK.

Ik ben al weer aan het af stappen van stock. Niet eens zo stabiel als een custom rom en niet genoeg tweak-mogelijkheden. (DPI PIE etc) Oh ja, en niet snel genoeg..

Oh die ja!

Ik weet niet wat je allemaal in een Custom ROM extra zoekt, maar je kunt middels ROM Toolbox en Android Tweaker nagenoeg alles instellen als je Root hebt. Ik ben ondertussen genezen van customs, omdat ze ook weer functionaliteit missen en ook bugs bevatten, waardoor je blijft updaten.

Als je echt update-junky bent, dan wil een custom met goed ontwikkelteam wel verzadigen.

Voorlopig wacht ik gewoon weer verder tot 4.2 uitkomt voor de N7000 (is aangekondigd, zal alleen weer lang duren)

Ik zoek eigenlijk niet veel extra, maar juist minder, maar wel beter configureerbaar. Zoals:
- Quick pulldown (rechts pulldown geeft je de quick-toggles, links gewoon notificaties)
- Quick toggles (configureerbare 'tegels', alles direct in beeld)
- Custom DPI
- Betere SMS app. (Die stock app is serieus f***ed. Geen woord voorspelling... Gebruikt iemand dat nog)

Het zal vast allemaal met apps kunnen (Hoewel je custom DPI met xposed moet doen, en die is ook niet altijd stabiel) maar dit vind ik nu eenmaal makkelijker. Bijkomend voordeel is dat ik nu een custom kernel kan draaien. De NX-Kernel geeft wat betere grafische performance, wat Real Racing 3 beter laat draaien. Overigens is deze kernel wel echt nog in ontwikkeling dus daarmee lever je wat stabiliteit en mogelijk features in. (Overigens had ik met stock meer vastlopers dan met JellyBeer + NX). Het is natuurlijk vrij persoonlijk wat je fijn vind, maar ik mis niets tov stock en krijg juist de dingen die ik nodig heb.

Oh die ja!

- Grafische performance kun je tweaken met Android Tweaker
- Betere SMS --> Handcent SMS
- Custom kernel met stock is ook prima te doen indien nodig.
- Alleen die toggles/menu/notification van de tablet ui of customs zul je inderdaad ergens anders vandaan halen.

Verder zou Samsung de TouchWizz eindelijk eens meedraaiend moeten maken, maar daar kun je ook een andere Launcher voor installeren.

Tot nog toe is alleen Paranoid echt toegevoegde waarde voor mij als ik al over zou stappen.

maar goed, gelukkig kan iedereen zelf kiezen :)

AntTek Quick Settings geeft je een tweede notification area.

@^^: Maar dat is evenveel werk als een custom rom en dit voelt geintegreerder.

Ben nog een beetje aan het kiezen tussen PA en JellyBeer.

PA:
+ Goeie DPI Settings
- PIE is alleen te benaderen in Expanded Desktop Modus, en dan heb je weer geen statusbalk.
- Sommige CM dingetjes mis ik.

JellyBeer:
+ Expanded desktop met statusbalk!
+ Gebaseerd op CM
- Pie van CM... (van PA vind ik mooier, misschien nog meer customizen)
- DPI groepen gedraagd zich soms wat onverwacht.

Misschien ben ik wel een update-junky. Heb nog nooit (nou ja 2x een week TW) stock gedraaid. Dat vind ik juist het mooie van een meer open systeem. Ik hou er wel van om andere software uit te proberen.

Oh die ja!

quote:
Jogai schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:29:

Misschien ben ik wel een update-junky. Heb nog nooit (nou ja 2x een week TW) stock gedraaid. Dat vind ik juist het mooie van een meer open systeem. Ik hou er wel van om andere software uit te proberen.
Haha, zelf heb ik er geen tijd voor en telefoon moet gewoon altijd up and running zijn ivm bereikbaarheid. Dat is ook een van de redenen om dichter bij Stock te blijven. Gelukkig kan ik, als ik het wil, redelijk snel over door ervaringen van degenen die wel graag updaten/customizen, zoals jij, dank :)

quote:
Get!em schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:38:
[...]

Haha, zelf heb ik er geen tijd voor en telefoon moet gewoon altijd up and running zijn ivm bereikbaarheid. Dat is ook een van de redenen om dichter bij Stock te blijven. Gelukkig kan ik, als ik het wil, redelijk snel over door ervaringen van degenen die wel graag updaten/customizen, zoals jij, dank :)
Mn werk heeft hem niet betaald, dus ik vind dat ik weinig bereikbaarheids verplichting heb. Instructies (Zie Jogai in "[Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware") geef ik graag, maar voor de rest is mijn bijdrage (helaas) ook maar minimaal.

Reacties: 55
Reg. datum: 21-02-2009

Ik heb sinds ongeveer een maand in toenemende mate problemen met wifi. Signaal komt binnen, en goed, volgens het ikoontje rechtsboven, maar het is een drama om een stabiele verbinding te krijgen.
Mijn radiostreamer Tune In doet het vaak wel, al duurt het soms voor ik contact heb. Maar dan loopt hij, meestal, wel soepel (vanwege de buffer?). Maar internetten, appen, mailen, weerberichten (het standaard widgetje), buienalarm-widget, noem maar op... Drama. Ik krijg een time-out o.i.d., terwijl ik echt wel wifi-contact heb.

Mijn laptop en de telefoon (Alcatel) van een gezinslid heeft hier geen probleem mee dus dan zoek ik het probleem toch bij het toestel. Mobiel internetten is geen probleem, maar ongewenst vanwege de kosten (heb geen abo meer; het probleem begon overigens al toen ik het abo nog had).

Verschillende mensen in mijn omgeving zeiden dat dat komt vanwege Jelly Bean, maar ik heb pas gisteren de update gekregen (leuke update, maar qua Wifi merk ik geen verbetering).

Ik heb niets "getweaked" aan de Note en zit softwarematig ook niet vast aan één of andere provider (destijds zonder simkaart gekocht, die had ik namelijk al). Ben ook geen technische hoogvlieger...

Schijnbaar zijn er mensen die problemen hebben met de Samsung push service. Verwijder de updates daar eens van in je app overzicht.
Reacties: 712
Reg. datum: 16-05-2010

Nou mijn batterij heeft het ook begeven van mijn Galaxy Note.
Als er maar iets van teveel spanning op kwam te staan viel die uit.

Whatsapp kon nog wel, maar zodra ik ging internetten viel die binnen 1 minuut uit.

De batterij was ook helemaal bol komen te staan. Hij paste bijna niet meer in de mobiel.

Nieuwe besteld via Ebay (9 euro en OEM batterij ook nog) en de problemen zijn weer verholpen.

Maar waarom valt de batterij niet onder garantie? Het hoort tenslotte bij de mobiel?

De batterij van een laptop heeft meestal maar 6 tot 12 maanden garantie. Zal bij telefoons ook wel zoiets zijn. De batterij is een verbruiksartikel. Die van mij is ook twee keer zo snel leeg inmiddels. Na anderhalf jaar zware belasting vind ik dat niet zo slecht. Ook zijn nieuwe batterijen mooi goedkoop, zelfs originele. Verwisselbare batterij blijkt toch wel belangrijk!
One clown to rule them all !
Reacties: 3.061
Reg. datum: 10-05-2000

quote:
Gianni Rombios schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:39:
De batterij van een laptop heeft meestal maar 6 tot 12 maanden garantie. Zal bij telefoons ook wel zoiets zijn. De batterij is een verbruiksartikel. Die van mij is ook twee keer zo snel leeg inmiddels. Na anderhalf jaar zware belasting vind ik dat niet zo slecht. Ook zijn nieuwe batterijen mooi goedkoop, zelfs originele. Verwisselbare batterij blijkt toch wel belangrijk!
precies waarom ik geen mobiel met niet-verwisselbare accu wil hebben. *kuch* HTC *kuch*
Je kunt wel zeggen "ach na 1 jaar koop je toch een nieuw mobieltje" maar dat gaat niet voor iedereen op. Ik heb net mijn telefoon los gekocht omdat ik wist dat ik er langer dan 1 jaar mee ging doen icm met een sim-only abo

quote:
Yucko schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:35:
[...]

precies waarom ik geen mobiel met niet-verwisselbare accu wil hebben. *kuch* HTC *kuch*
Je kunt wel zeggen "ach na 1 jaar koop je toch een nieuw mobieltje" maar dat gaat niet voor iedereen op. Ik heb net mijn telefoon los gekocht omdat ik wist dat ik er langer dan 1 jaar mee ging doen icm met een sim-only abo
Dat, EN het voordeel van verlengde gebruiksduur.

Mijn wederhelft wil nog wel eens naar een stadionconcert, en dan zit je soms al 8 uur voor de poorten opengaan aan de poort :|
Zit je dan ... met je koptelefoon, en een paar afleveringen of films op de SDkaart, en een gebruiksduur van 4 á 5 uur max.
Dan ben je blij met 3 of 4 accu's extra ( á 4¤ van ebay ) die je de uurtjes bij-leveren hiervoor.

( en voor de 'social nerds' ... Nee, ik hoef in die tijd niet persé tegen iedereen te praten, of gezellig te doen, soms ben ik net zo gelukkig in mijn "eigen wereldje" )

quote:
FreshMaker schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:45:
[...]

...

( en voor de 'social nerds' ... Nee, ik hoef in die tijd niet persé tegen iedereen te praten, of gezellig te doen, soms ben ik net zo gelukkig in mijn "eigen wereldje" )
_/-\o_ zo herkenbaar :D
Reacties: 38
Reg. datum: 08-12-2010

Beste Tweakers,

Mijn vriendin loopt tegen het volgende aan.

De batterij van haar Note(4.1.2) is heel snel leeg, en laadt niet meer volledig op. Ook tijdens het opladen loopt de baterij leeg. Ik heb al het topic (gedeeltelijk) gelezen en de batterij is niet bol, en ook niet warm geworden. Verder hebben we het al geprobeerd met een andere oplader maar dat heeft niet geholpen.

Een nieuwe batterij is al onderweg, maar het zou leuk zijn deze als backup gebruiken mochten we dit eufel kunnen repareren, iemand een idee?!

En bij Instellingen > Verbruik zie ik dat het scherm maar liefst 48% verbruikt, terwijl alles op spaarstand staat.

Als iemand een antwoord heeft, graag!

quote:
Ja, hoe vaak ik dat al niet om me heen gehoord heb, als ik vertel dat we (weer) 6uur minstens op voorhand ergens gingen zitten/hangen.
Boeien, ik kijk wel iets voor mijzelf, zo nu en dan eens opkijken om niet helemaal uitgeveegd te worden ( hey, wel bier ... ja... )

Maar op een afstandje oordelen, dat kunnen onze "vrienden" online wel ... net als de heftige discussie's over Facebook en uitgaan ... er zijn maar 2 mogelijkheden, zwart en wit ... niets grijs ... grijs is niet mogelijk
quote:
Elcappucino schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:51:
Beste Tweakers,

Mijn vriendin loopt tegen het volgende aan.

De batterij van haar Note(4.1.2) is heel snel leeg, en laadt niet meer volledig op. Ook tijdens het opladen loopt de baterij leeg. Ik heb al het topic (gedeeltelijk) gelezen en de batterij is niet bol, en ook niet warm geworden. Verder hebben we het al geprobeerd met een andere oplader maar dat heeft niet geholpen.

Een nieuwe batterij is al onderweg, maar het zou leuk zijn deze als backup gebruiken mochten we dit eufel kunnen repareren, iemand een idee?!

En bij Instellingen > Verbruik zie ik dat het scherm maar liefst 48% verbruikt, terwijl alles op spaarstand staat.

Als iemand een antwoord heeft, graag!
Een batterij hoeft niet bol te staan om versleten te zijn, het is een gebruiksproduct. Net als benzine, houtskool of condooms.
De ene kan je vaker gebruiken dan de andere, soms heb je geluk, kan je hem een keer omdraaien ;)

Maar een accu is vaak na een jaartje gewoon "op"
vervangen is het beste ... voor 5 tot 50¤ kan je weer een jaar vooruit !
Reacties: 38
Reg. datum: 08-12-2010

quote:
[b]FreshMaker schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:04:

Een batterij hoeft niet bol te staan om versleten te zijn, het is een gebruiksproduct. Net als benzine, houtskool of condooms.
De ene kan je vaker gebruiken dan de andere, soms heb je geluk, kan je hem een keer omdraaien ;)

Maar een accu is vaak na een jaartje gewoon "op"
vervangen is het beste ... voor 5 tot 50¤ kan je weer een jaar vooruit !
En weet je iets om die schermverbruik terug te dringen? Ik zag een aantal pagina's eerder dat iemand maar 8% verbruik had. :9~

quote:
Elcappucino schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:43:
[...]

En weet je iets om die schermverbruik terug te dringen? Ik zag een aantal pagina's eerder dat iemand maar 8% verbruik had. :9~
Dat was ik :+
Moet er wel bij vertellen dat ik hem buiten de vakanties en als ik niet te vissen ben de note uitsluitend gebruik om te bellen en zo nu een dan een foto O-)

Screen Filter helpt ook wel wat in het gebruik.
Google Play: Screen Filter
Reg. datum: 24-12-2012

Weet iemand hoe je die lens cover aan de achterkant eraf kan halen?
De camera maakt al een tijdje slecht foto's volgens mij zit er stof voor de lens..

Ik heb gezien dat het voor de S3 heel simpel om het schoon te maken maar de bij de Note is het volgens mij iets ingewikkelder..

quote:
Elcappucino schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:43:
Ja, die persoon gebruikt zijn telefoon niet ....

Scherm is DE verbruiker van je toestel, het grootste element, en één van de belangrijkste.
Elke handeling heb je je scherm natuurlijk nodig.

Paar kleine dingen die schelen, helderheid op laagste niveau, geen felle kleuren op background ( all black )
Geen widgets, status of snelkoppelingen.

Maar echt heel veel omlaag zal het niet gaan.

Je kan ook deze nog proberen: Google Play: Battery Doctor (Battery Saver)

Reacties: 2.089
Reg. datum: 26-02-2001

Toevallig zit ik ook naar een nieuwe batterij te kijken.
De originele kost rond de 35 euro. Ik zal ook de iets betere van Mugen:

http://www.mugen-power-ba...axy-note-e160s-korea.html

Ervaringen?

Ik zit steeds te twijfelen om mijn Note terug te brengen naar de winkel.
Ik heb al een tijd een probleem met mijn batterij, een maand geleden is mijn oude batterij kapot gegaan.
De batterij werd heet, scherm begon te knipperen, telefoon viel uit en de batterij zelf was iets gezwollen.

Toen ben ik een nieuwe originele batterij gaan kopen en die doet het wel iets beter maar hij gaat nu veel sneller leeg met Wifi aan en als ik rond de 50% batterij over heb dan loopt die opeens heel snel leeg.
Ook als ik een minuut of 10 de telefoon gebruik gaat het ook allemaal erg snel.
En gister toen ik de batterij weer een beetje had opgeladen en van de lader had gehaald liep het percentage opeens weer van 40% naar 45%

Het is toch niet de bedoeling dat ik na een dikke 9 uur de batterij weer aan de oplader moet hangen als ik hem niet eens zo heel intensief heb gebruikt

Hier heb ik een screenshot van de batterij een tijd geleden (met nieuwe batterij)
http://oi35.tinypic.com/295zfas.jpg
http://oi38.tinypic.com/wtys6e.jpg

Dit is toch veel te snel? of overdrijf ik nu?

Ik twijfel gewoon om hem terug te brengen, want ik lees vaak verhalen van mensen die het zelfde probleem hebben en ook de telefoon opsturen ter reparatie, en de een heeft geluk dat als ze hem terug krijgen dat hij weer prima loopt en andere hebben gewoon nog steeds dezelfde problemen..

Dat is inderdaad veel te snel. Maar hoe zit het met je mobiele netwerk signaal? Dat is continu slecht. Waarschijnlijk kost dat veel stroom?
Reacties: 2.667
Reg. datum: 28-02-2007

Het mobiele netwerksignaal ziet er idd niet goed uit. Het constante switchen/aanmelden/contact houden met het 3G signaal kost redelijk wat energie. Laad m eens vol, en gebruik dan alleen eens 2G voor een tijdje. Dataverkeer kan je gewoon aan laten staan. Krijg je in ieder geval nog je push etc....

Je scherm zit ook hoog aan verbruik. Hoeveel tijd stond je scherm aan uitgaande van de pics? En hoe hoog staat de helderheid.

Monitor dat eens een dag en kijk wat er met je verbruik gebeurd.

Heppieboeddah wijzigde deze reactie 10-05-2013 14:57 (15%)

Asrock P67 Extreme 6; iCore i7 2600K; 16GB DDR3; Samsung 840Pro 256GB; 4x2TB WDC Ears Green; Radeon HD 6870

quote:
Heppieboeddah schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:53:
Het mobiele netwerksignaal ziet er idd niet goed uit. Het constante switchen/aanmelden/contact houden met het 3G signaal kost redelijk wat energie. Laad m eens vol, en gebruik dan alleen eens 2G voor een tijdje. Dataverkeer kan je gewoon aan laten staan. Krijg je in ieder geval nog je push etc....

Je scherm zit ook hoog aan verbruik. Hoeveel tijd stond je scherm aan uitgaande van de pics? En hoe hoog staat de helderheid.

Monitor dat eens een dag en kijk wat er met je verbruik gebeurd.
Die dag heb ik de telefoon idd wat vaker vliegtuigmodus aangezet gewoon om te kijken of de batterij langer meegaat enzo, en dan gaat dat batterij zeker weten langer mee...

Ik heb net de telefoon een uur of 3 helemaal niet gebruikt, ik heb wel gewoon het mobiele netwerk aan laten staan en Wifi was ook aan.
En net kom ik terug en toen zag ik dat het alweer van 61% batterij naar 43% batterij is gegaan..
Even later heb ik de telefoon opnieuw opgestart en toen had ik opeens nog maar 17% over :(

En mijn scherm staat gewoon op het allerlaagst..
Ik heb ook zover als ik weet alle automatisch updates enzo uitstaan Twitter, facebook, mail update ik allemaal handmatig..

Het is trouwens steeds slechter geworden na firmware updates, maar sinds Jellybean 4.1.2 is het echt zwaar klote..

Ik begin dit zo vervelend te vinden..
Maar ik denk dat ik morgen dan maar eens 3G uitzet (hoe moet dit eigenlijk, zat ik een tijdje geleden ook naar te zoeken maar kon het niet vinden :@) en kijken hoe het dan loopt

En als ik geen verbetering merk dan ga ik maandag gewoon terug naar de winkel..
Oh die ja!

Via instellingen --> draadloos en netwerken (meer instellingen) --> mobiele netwerken -->

je hebt hier de keuze:
-Zet mobiele gegevens uit, je download dan alleen nog gegevens via wifi
-Zet Netwerkmodus in Auto (default), alleen gsm of alleen wcdma (3g). Zet je deze op alleen gsm, dan zul je niet meer snel kunnen internetten via mobiele netwerken, maar het scheelt wel veel batterij.

In jouw geval, omdat je slecht bereik hebt, zal dit heel veel schelen. 3G bij slecht bereik (1 streepje, zoals bij jou), is ongeveer de grootste stroomvreter die er is.

Een andere keuze is om bijv je WIFI altijd aan te laten staan, of juist niet. Kijk hiervoor bij Wifi instellingen--> geavanceerd (via menuknop). Probeer even 1 dag met "altijd aan", en daarna 1 dag "uitschakelen bij scherm uit". Kijk dan welke voor jou het beste is. Dit verschilt namelijk per wifi netwerk. Drukke Wifi netwerken met veel aangesloten apparaten (zoals op het werk) zijn ook funest voor je batterijverbruik.

Check ook even je Google instellingen (zie in je app-drawer het groene google instellingen icoon). Kijk hier onder Maps en Lattitude of "Locatie melden" wel uitstaat. Dit kost ook veel batterij en is bij 1 van de vorige updates standaard aangezet (gezien op zowel galaxy s1, s2 als op de note).

quote:
Get!em schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:20:
Via instellingen --> draadloos en netwerken (meer instellingen) --> mobiele netwerken -->

je hebt hier de keuze:
-Zet mobiele gegevens uit, je download dan alleen nog gegevens via wifi
-Zet Netwerkmodus in Auto (default), alleen gsm of alleen wcdma (3g). Zet je deze op alleen gsm, dan zul je niet meer snel kunnen internetten via mobiele netwerken, maar het scheelt wel veel batterij.

In jouw geval, omdat je slecht bereik hebt, zal dit heel veel schelen. 3G bij slecht bereik (1 streepje, zoals bij jou), is ongeveer de grootste stroomvreter die er is.

Een andere keuze is om bijv je WIFI altijd aan te laten staan, of juist niet. Kijk hiervoor bij Wifi instellingen--> geavanceerd (via menuknop). Probeer even 1 dag met "altijd aan", en daarna 1 dag "uitschakelen bij scherm uit". Kijk dan welke voor jou het beste is. Dit verschilt namelijk per wifi netwerk. Drukke Wifi netwerken met veel aangesloten apparaten (zoals op het werk) zijn ook funest voor je batterijverbruik.

Check ook even je Google instellingen (zie in je app-drawer het groene google instellingen icoon). Kijk hier onder Maps en Lattitude of "Locatie melden" wel uitstaat. Dit kost ook veel batterij en is bij 1 van de vorige updates standaard aangezet (gezien op zowel galaxy s1, s2 als op de note).
Bedankt voor de tips d:)b
Reacties: 345
Reg. datum: 20-09-2007

NU heb ik eindelijk weer mijn Note aan de praat gekregen (van twee not's 1 gemaakt). na eindeloos updaten zit ie dan weer op 4.1.2. ZIjn er al updates naar 4.2?

Leuk man gatheren

Reacties: 70
Reg. datum: 21-08-2007

quote:
migros schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:59:
NU heb ik eindelijk weer mijn Note aan de praat gekregen (van twee not's 1 gemaakt). na eindeloos updaten zit ie dan weer op 4.1.2. ZIjn er al updates naar 4.2?
Niet op de normale weg

quote:
Off-road dus?

Leuk man gatheren

quote:
Zoiets:
http://rootbox.ca/wp-content/uploads/2013/04/Screenshot_2013-04-23-20-18-00-470x260.png
First Nightly build for n7000 users. Report any bugs in here.

http://goo.im/devs/RootBox/Nightlies/n7000

Reacties: 43
Reg. datum: 07-04-2013

Sinds vandaag ook deze telefoon binnen, erg blij mee! Groot, maar dat vind ik niet erg! Kan hem alleen nog niet gebruiken verder..sim-kaartje is te groot, dus ik moet wachten op een micro kaartje. Ben benieuwd hoe die gaat werken!

quote:
Alwayshappyz schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:13:
Sinds vandaag ook deze telefoon binnen, erg blij mee! Groot, maar dat vind ik niet erg! Kan hem alleen nog niet gebruiken verder..sim-kaartje is te groot, dus ik moet wachten op een micro kaartje. Ben benieuwd hoe die gaat werken!
Volgens mij zit je in de verkeerde topic of heb je de verkeerde gsm voor je neus. De Note 1 heeft een gewone simkaart ingang :) :+

Leuk man gatheren

Reacties: 43
Reg. datum: 07-04-2013

Haha, sorry. Dacht dat ik het Note2 topic zat :)
Reacties: 7
Reg. datum: 08-01-2010

quote:
Jogai schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:29:
@^^: Maar dat is evenveel werk als een custom rom en dit voelt geintegreerder.

Ben nog een beetje aan het kiezen tussen PA en JellyBeer.

PA:
+ Goeie DPI Settings
- PIE is alleen te benaderen in Expanded Desktop Modus, en dan heb je weer geen statusbalk.
- Sommige CM dingetjes mis ik.
Dat is niet waar. Ik heb gewoon PIE met normale desktop.

En er is nu HALO, dat is echt een top toevoeging aan PA. _/-\o_

Nou, ik heb als probleem dat mijn aan/uit knop niet meer werkt.

Nu zit ik met het punt dat mijn telefoon een custom rom draait.
In Recovery kan ik dus niks meer doen, aangezien ik niks kan selecteren.

Nu wil ik hem dus opsturen voor garantie, aangezien dit gewoon gefixed moet worden.
Echter wil ik hem, om eventuele problemen te voorkomen weer terug flashen naar zijn standaard rom.
Alleen vraag ik me nu af wat daarvoor de handigste manier is. Of moet ik hem gewoon geflashed en wel opsturen?

quote:
hupske schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:22:

Nu wil ik hem dus opsturen voor garantie, aangezien dit gewoon gefixed moet worden.
Echter wil ik hem, om eventuele problemen te voorkomen weer terug flashen naar zijn standaard rom.
Alleen vraag ik me nu af wat daarvoor de handigste manier is. Of moet ik hem gewoon geflashed en wel opsturen?
als je aan/uit knop het niet meer doet, en hij gaat een keer helemaal uit .. dan krijg je hem toch niet meer aan :?

Ja, als je hem dan aan de lader doet start die automatisch op.

Alleen dan heb je vaak net te weinig batterij, dus start die niet op. Krijg je stuk van je boot animatie te zien en dan valt die weer uit.
Dus dan zorg ik eerst dat hij in recovery komt en dan laat ik hem een tijdje in recovery. Batterij eruit halen, batterij erin en dan kan die weer opstarten.

Het is wel een hele operatie. Vaak heb ik ook eerst 20x nodig voordat het een keer lukt om in recovery te komen.

quote:

op sammobile een "originele" rom ophalen, en met ODIN flashen ?
ipv naar recovery te booten, naar de downloadstatus, en dan flashen
live cam hieronder

quote:
FreshMaker schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:34:
op sammobile een "originele" rom ophalen, en met ODIN flashen ?
ipv naar recovery te booten, naar de downloadstatus, en dan flashen
Juist.

Maar gaat daarmee het oranje waarschuwingsdriehoekje weg dat je een custom ROM hebt geflasht?

Via mobile Odin of via de PC?
Ik ben iig niet bekend met Odin, dus zal wel even op onderzoek gaan.

Maar Odin voert toch ook alle stappen voor jou uit? Waarom kan ik dan niet gewoon via recovery?
live cam hieronder

quote:
hupske schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:54:
Maar Odin voert toch ook alle stappen voor jou uit? Waarom kan ik dan niet gewoon via recovery?
Je zegt toch net zelf dat je powerknop stuk is en dat je niks kunt selecteren in recovery? :?
quote:
[...]

gertvdijk wijzigde deze reactie 19-05-2013 15:44 (29%)

Had type fout. Ben niet bekend met PC odin.

Wel met de mobile versie. Daarbij hoef je alleen je bestand aan te geven en Odin doet alles voor jou.
Hierbij ook geen keuze voor Recovery of download status. Je hoeft dan dus zelf ook helemaal niks te selecteren in Recovery.

Nu vraag ik me dus af of je dus met Mobile Odin direct terug kan naar orginele firmware zonder dat er iets fout gaat.

quote:
gertvdijk schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:36:
[...]

Juist.

Maar gaat daarmee het oranje waarschuwingsdriehoekje weg dat je een custom ROM hebt geflasht?
Waarschijnlijk niet,
Het driehoekje krijg je omdat je de keuze gemaakt hebt om 'van' de originele firmware af te stappen

Met triangle away, kan je het resetten, het is een betaalde app, van dezelfde maker als mobile odin

Waar is die triangle te zien overigens? Ik heb al heel wat custom roms geprobeerd, maar ik zie de waarschuwingsdriehoek nergens?

live cam hieronder

quote:
Jogai schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:56:
Waar is die triangle te zien overigens? Ik heb al heel wat custom roms geprobeerd, maar ik zie de waarschuwingsdriehoek nergens?
http://androidadn.com/files/2012/09/10_thumb.jpg

quote:
Thanks, maar ik heb hem niet. Toch ben ik al 2 keer van stock naar custom gegaan.

Not in a million lightyears
Reacties: 6.207
Reg. datum: 20-12-2001

quote:
FreshMaker schreef op maandag 20 mei 2013 @ 08:11:
[...]

Waarschijnlijk niet,
Het driehoekje krijg je omdat je de keuze gemaakt hebt om 'van' de originele firmware af te stappen

Met triangle away, kan je het resetten, het is een betaalde app, van dezelfde maker als mobile odin
Voor mensen die om wat voor reden dan ook niet kunnen betalen biedt hij de apk ook gratis aan op XDA. Even zoeken daar op het forum dus als je bijvoorbeeld geen credit card hebt.

Diablo 3: DeChaoOrdo#2418 || specs

quote:
Jogai schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:13:
[...]

Thanks, maar ik heb hem niet. Toch ben ik al 2 keer van stock naar custom gegaan.
Klopt, soms zie je alleen maar in recovery een tekst waaruit blijkt dat je teller > 0 is (zoals bv. op mijn Tab2)
Maar zoals door anderen al aangegeven, prima terug op 0 te zetten middels Triangle Away :)

Maar nu ben ik nog benieuwd of gewoon met mobile Odin terug kan flashen naar stock?

Ja dat kan, maar je zult de teller alsnog op 0 moeten zetten :)

Volgens mobile odin:

Flashing with Mobile ODIN does NOT increase your custom kernel flash counter or make the yellow warning triangle appear.

Dus dan zal het wel goed moeten komen.
live cam hieronder

quote:
hupske schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:00:
Volgens mobile odin:

Flashing with Mobile ODIN does NOT increase your custom kernel flash counter or make the yellow warning triangle appear.

Dus dan zal het wel goed moeten komen.
increase in het Engels is het ophogen van de teller. Het niet ophogen betekent niet dat hij hem voor je reset (op 0 zet). Oftewel, nee, het komt niet vanzelf goed.

gertvdijk wijzigde deze reactie 21-05-2013 09:02 (6%)

Maar hij hoeft niks te resetten voor mij. Hij staat nog altijd op 0.
Als ze aangeven dat er geen bij komt, waarom zal het dan nodig zijn om het te resetten?

Wat mis ik?
Oh die ja!

Mijn ervaring: na flashen met PC Odin krijg je (bij gebruik custom rom) een Triangle en een teller+1.
Indien je daarna met PC odin flasht met stock, blijft triangle, maar ook teller blijft op stand die hij stond.
Nu heb je na deze twee acties dus weer stock.
Heb je stock met daaroverheen een OTA, dan verdwijnt de Triangle weer, echter de teller blijft op de stand zoals hij was.

Dat is nu dus ook de stand die ik heb: Stock + OTA = geen triangle, maar teller staat niet meer op 0

quote:
hupske schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:40:
Maar hij hoeft niks te resetten voor mij. Hij staat nog altijd op 0.
Als ze aangeven dat er geen bij komt, waarom zal het dan nodig zijn om het te resetten?

Wat mis ik?
Nou ja, jij hebt hetvolgende gepost:
quote:

Jij zegt dat er een custom rom op je toestel staat. Custom rom installeren = teller ophogen.
En gezien het feit dat je blijkbaar nog niet wist hoe je de teller op 0 kon zetten gaan we ervan uit dat je hem nog niet teruggezet hebt --> ergo: moet nog gebeuren.

Er is een manier van rooten en flashen wat ervoor zorgt dat je counter niet omhoog gaat. Staat ook beschreven op XDA.

Flash hem iig maar terug met mobile Odin naar stock. Anders maar met zo driehoekje opsturen.
Gaat tenslotte om de powerknop en niet om de software.
Daarnaast hebben we nog dit artikel:
nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

Pagina: 1 ... 37 38 39 40 laatste

© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies

Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True

Website van het jaar 2012