Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Martjens
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 01-06 18:06
quote:
denan schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:12:
[...]
Klinkt als een misverstand.
En zo is de cirkel weer rond, en tast ik wederom in het duister. 8)7
Maar goed, ik heb nog tot 25 december. Tot die tijd zal ik de boel o.a. hier in de gaten houden en dan de knoop doorhakken.

• denan
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-09 14:06

denan

[Plausible deniability]

Of je stelt de vragen gewoon hier? ;)

(Disclaimer) == Roomba 780 review

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:10
quote:
denan schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:12:
[...]

1- Bitrates kloppen niet
2- resolutie klopt niet (bron afhankelijk)
3- Ze leveren gewoon een dienst met genexis CPE's. Het dorps/stadsnetwerk draait op Cisco hardware
4- Vodafone heeft momenteel wel een aanbieding met een gratis linksys router, wellicht dat daar de verwarring ontstaat?

Klinkt als een misverstand.
De misverstanden stapelen zich wel op hè!
Ik begin met toch wel zorgen te maken over de informatie die over glasvezel verspreid wordt.
Zelfs op vragen door tweakers aan techneuten worden de verkeerde antwoorden gegeven.

Hoe moet de "gemiddelde" (niet-tweaker) Nederlander nu een goed afgewogen keuze gaan maken om over te stappen op glas? En daarbij ook nog eens de juiste aanbieder te selecteren.
Je maakt tenslotte niet alleen de keuze op basis van de prijs.
De meeste mensen hebben al een kabelpakket of ander combinatie van internet/TV/telefoon.

Je moet als aanbieder (dus ook Vodafone!) heel erg duidelijk en onderscheiden zijn tov van de concurrent.
En de concurrent is voornamelijk de kabel en in mindere mate de satelliet (voor TV).

Er wordt wel in een aantal vraagbundelingsgebieden gevraagd je maar zo snel mogelijk in te schrijven maar je weet niet eens waarom je dat zou moeten doen.
Vreemd toch?

Lees de draad voordat je blaat!

• hhoekstra
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23:47
Iemand de TS al gelezen ?
quote:
ObAt schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:22:
Helaas moet dit Topic worden gesloten naar reactie van Vodafone :(

• HoppyF
quote:
Pardon?
Wat is hier aan de hand!
Hopelijk heeft iemand de info die in de TS wel ergens bewaard, zo nodig openen we gewoon een nieuw topic als de topicstarter er geen tijd/zin meer voor heeft.

Dit topic is juist informatief en belangrijk voor de ontwikkelingen op glasvezel gebied.

• denan

denan

[Plausible deniability]

quote:
HoppyF schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 10:29:
De misverstanden stapelen zich wel op hè!
Ik begin met toch wel zorgen te maken over de informatie die over glasvezel verspreid wordt.
Zelfs op vragen door tweakers aan techneuten worden de verkeerde antwoorden gegeven.
Het is ook wel nieuw (voor VF) en je kunt dan altijd verwachten dat je reacties krijgt die niet 100% kloppen.. vooral als je vragen stelt die buiten de FAQ vallen. En laat dat nou net de favoriete bezigheid van menig tweaker zijn. :)

Hetzelfde met de mensen in die lokale winkels, zolang ze niet bij de technische helpdesk zitten (of daar een direct lijntje mee hebben) kun je verwachten dat vragen buiten de FAQ problemen op zullen leveren.

En soms maken jullie het ook wel erg bont hoor zo kreeg ik laatst een van een vodafone medewerker een mail van 2 a4'tjes met technische vragen over het netwerk en de werking van de IPTV diensten te zien. En heb ik het niet over FAQ/1e lijns vragen.. maar over 2e/3e-lijns (en verder) vragen. :)

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:39

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
quote:
denan schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:58:
[...]

Het is ook wel nieuw (voor VF) en je kunt dan altijd verwachten dat je reacties krijgt die niet 100% kloppen.. vooral als je vragen stelt die buiten de FAQ vallen. En laat dat nou net de favoriete bezigheid van menig tweaker zijn. :)

Hetzelfde met de mensen in die lokale winkels, zolang ze niet bij de technische helpdesk zitten (of daar een direct lijntje mee hebben) kun je verwachten dat vragen buiten de FAQ problemen op zullen leveren.

En soms maken jullie het ook wel erg bont hoor zo kreeg ik laatst een van een vodafone medewerker een mail van 2 a4'tjes met technische vragen over het netwerk en de werking van de IPTV diensten te zien. En heb ik het niet over FAQ/1e lijns vragen.. maar over 2e/3e-lijns (en verder) vragen. :)
lol ;)

Tja, je kan natuurlijk altijd als klant een mailtje sturen 'hoe zit het netwerk in elkaar, stuur even visio + configfiles' ;)

Degene met dergelijke kennis weten ongetwijfeld wel hun weg op internet te vinden voor deze info, waar beschikbaar. Een helpdesk daarmee lastig vallen heeft weinig nut, en gaat ook gewoon te ver.

Enige punt voor helpdesks is wel dat ze de basis moeten weten en een correct antwoord geven. Indien de helpdesk het niet weet, doorsturen waar relevant naar de 2e lijn, en andere vragen gewoon antwoorden met iets als 'dat kunnen we niet melden' iets dergelijks.

De fout die nu nog (tevaak) gemaakt wordt is foutieve informatie. Roepen dat je alle HD zenders in 1080p doorgeeft is gewoon slecht. Zeg dan niets, of gewoon 'Wij geven 1:1 de resolutie door die de zenders aanleveren'.

De discussies over WGDO/WBA+ zenders enz kunnen enorm duidelijk worden door simpelweg iets van 'Vodafone levert zelf een aantal zenders bovenop het pakket van GHM' of 'Onze netwerkleverancier is momenteel bezig met een netwerkupgrade. Deze is afgerond als wij gaan leveren, wij kunnen u daardoor ook hoogwaardige kwaliteit streams garanderen van 14-16Mbit voor HD kanalen'.

Je voorkomt onduidelijkheid en foute antwoorden. Dat zijn gewoon 2 dingen die nu wel tevaak voorkomen. De meeste klanten hebben liever geen antwoord (wel reactie natuurlijk), dan een fout antwoord.
quote:
Vreemd... waar andere providers zich ook op social media (gaan) begeven (Twitter, webcare van diverse isp's zoals Lijbrand, XMS, Telfort enz hier op t.net) enz, gaat VF dat juist weigeren?

Ook met kritiek van een consument, of een mierenneuker (zoals sommige tweakers';) ) kan best interessant voor een provider zijn. Zeker als de provider zelf op hun site amper informatie verstrekt (zoals vf imho op hun website) kan dat een toevoeging zijn voor potentieel nieuwe klanten.
Prijstechnisch zijn ze best interessant. Mag een klant dan ineens niet kritisch zijn?

DJSmiley wijzigde deze reactie 19-11-2011 12:20 (13%)

• Fiber
  • Laatst online: 20:32
En sinds wanneer bepaalt Vodafone wat er wel en niet op het Tweakers forum mag staan?

Fiber wijzigde deze reactie 19-11-2011 13:52 (3%)

Beaches are for storming!

• HoppyF
quote:
DJSmiley schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:14:
[...]

<knip>
De fout die nu nog (tevaak) gemaakt wordt is foutieve informatie. Roepen dat je alle HD zenders in 1080p doorgeeft is gewoon slecht. Zeg dan niets, of gewoon 'Wij geven 1:1 de resolutie door die de zenders aanleveren'.
[...]
Je voorkomt onduidelijkheid en foute antwoorden. Dat zijn gewoon 2 dingen die nu wel te vaak voorkomen. De meeste klanten hebben liever geen antwoord (wel reactie natuurlijk), dan een fout antwoord.

Vreemd... waar andere providers zich ook op social media (gaan) begeven (Twitter, webcare van diverse isp's zoals Lijbrand, XMS, Telfort enz hier op t.net) enz, gaat VF dat juist weigeren?

Ook met kritiek van een consument, of een mierenneuker (zoals sommige tweakers';) ) kan best interessant voor een provider zijn. Zeker als de provider zelf op hun site amper informatie verstrekt (zoals vf imho op hun website) kan dat een toevoeging zijn voor potentieel nieuwe klanten.
Prijstechnisch zijn ze best interessant. Mag een klant dan ineens niet kritisch zijn?
Helemaal mee eens!
Ik verwacht ook echt niet dat op ieder (technisch) detail een uitvoerig en correct antwoord van een helpdesk medewerker of een medewerker van een glasvezelwinkel komt op een vraag.

Als er gevraagd wordt om een simpele vraag over de HD resolutie is het 1080i of 1080p kan best een normaal antwoord komen. En weet de medewerker het niet, geen enkel probleem. Laat ze er dan later op terugkomen en de vraag naar de 2e/3e lijn doorzetten. Zomaar iets roepen is veel dommer dan de vraag doorspelen.

Er is ook geen uitgebreide beschrijving van het achterliggende netwerk, routers en andere onderdelen nodig.
Het gaat erom wat er aan de achterkant (bij de klant) uit komt.
Als die specificaties op een A4-tje staan is het prima.
Zet er in simpele bewoordingen in wat je mag verwachten, dus een (HD) TV signaal wordt 1-op-1 gecodeerd of ongecodeerd doorgezet of niet, via wat of wie dat loopt hoeft de klant niet te weten.
Termen als WGDO, WBA, GHM zeggen eindgebruikers niets, laat dit dan ook weg.
Er hoeft echt niet bijgezet te worden wat de codering precies is of hoe de route van het signaal loopt.

Er is dus nog veel werk aan de winkel. (letterlijk!)

HoppyF wijzigde deze reactie 19-11-2011 14:17 (10%)

• HoppyF
quote:
Fiber schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:38:
En sinds wanneer bepaalt Vodafone wat er wel en niet op het Tweakers forum mag staan?
Misschien sponsoren ze Tweakers wel (net als het TV programma TvoH, The Voice of Holland). :X

Nee, Vodafone heeft op dit forum niets te zoeken.
Dat wil zeggen, ze zijn welkom om als helpdesk te reageren, dat doen (gelukkig) steeds meer serieuze en zichzelf respecterende bedrijven.
Dit geeft een bedrijf meteen de gelegenheid om onjuistheden recht te zetten of een klant tevreden te houden.
Overal worden fouten gemaakt, dit geeft niets, als er maar een goede oplossing gevonden wordt.

• denan

denan

[Plausible deniability]

VF kan ook niet zomaar een topic sluiten op tweakers, daar zou GoT nooit mee instemmen. De TS was alleen zijdelings verbonden aan VF dus als VF dan aangeeft bij TS dat ze dit op prijs stellen dan kan ik me voorstellen dat hij de startpost wist.

Er is al geïnformeerd bij VF of de ts de thread gewoon kan heropenen zonder consequenties, met daarbij wat uitleg wat tweakers precies is. Nu even wachten op een reactie.. en als die negatief is dan kan iemand anders (zonder link naar VF) de startpost natuurlijk overnemen.

• Fiber
De topic starters zijn sowieso relatief weinig aanwezig hier. Misschien is het een idee dat HoppyF, als hij dat leuk vindt, zich er mee gaat bemoeien... :z

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03:58
Momenteel de eerste internetstoring bij Vodafone. Televisie doet het maar het modem krijgt geen ip-adres meer uitgedeeld. Middenin het weekend, dus ben benieuwd wanneer het opgelost is. Gelukkig hebben we nog een tweede abonnement lopen. :)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. PSN + Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin: The_Worst_NL

• HoppyF
quote:
Fiber schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:33:
De topic starters zijn sowieso relatief weinig aanwezig hier. Misschien is het een idee dat HoppyF, als hij dat leuk vindt, zich er mee gaat bemoeien... :z
Ik ben er wel!
Vanavond was de eerste voorlichtingsavond in Ermelo (zie ook het Glasvezel gemeente Ermelo topic).
Vodafone zegt nog steeds 1-op-1 TV signalen van Glashart Media te gaan leveren en niet de KPN streams te gebruiken.

• thefox154
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 01:23
Tja dat van die TS verbaast me niets. Heb al eerder geroepen dat daar een aantal dingen instonden die op zijn hardst gezegd nogal dubieus waren en waardoor het leek alsof Voda dit zelf geschreven had.

Maar goed ik ben er ook nog niet uit. Hier loopt de inschrijving tot begin december. Maar ook in de reggefiber winkel geen voorbeeld apparatuur etc. Nu heeft vodafone me vanuit het callcenter wel goede docu over de apparatuur gestuurd. Ik nijg toch sterk naar Vodafone.. De kwaliteit met de tv wordt vast nog opgelost en het is de enige aanbieder met standaard de basis HD zenders in het pakket.

Wij mogen overigens kiezen uit: KPN, Vodafone, Concepts, Lijbrand.

• IJsbeer
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Lijbrandt levert standaard ook HD zenders, alleen voor NET5/SBS en veronica zitten in het 'HD - pakket'.
In het Lijbrandt topic wordt er overigens gesproken dat er binnen 2 weken meer duidelijkheid is over de 'verbeterde' streams in WBA+ gebieden.

• HoppyF
quote:
thefox154 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:08:
Tja dat van die TS verbaast me niets. Heb al eerder geroepen dat daar een aantal dingen instonden die op zijn hardst gezegd nogal dubieus waren en waardoor het leek alsof Voda dit zelf geschreven had.

Maar goed ik ben er ook nog niet uit. Hier loopt de inschrijving tot begin december. Maar ook in de reggefiber winkel geen voorbeeld apparatuur etc. Nu heeft vodafone me vanuit het callcenter wel goede docu over de apparatuur gestuurd. Ik nijg toch sterk naar Vodafone.. De kwaliteit met de tv wordt vast nog opgelost en het is de enige aanbieder met standaard de basis HD zenders in het pakket.

Wij mogen overigens kiezen uit: KPN, Vodafone, Concepts, Lijbrand.
Wat heeft Vodafone je doorgestuurd?
Wil je die info met ons delen?
Vodafone is inderdaad één van de aanbieders die een vrij uitgebreid pakket HD zenders in het pakket heeft opgenomen. Het is leuk dat je 3333 (ofzo) SD kanalen krijgt maar daar wil ik echt niet na kijken met mijn HDTV.
Ok, als er geen HD variant van een bepaald kanaal is misschien wel maar dat zijn toch uitzonderingen.
Het speelt natuurlijk wel mee als de SD kanalen kwalitatief de HD kanalen benaderen.
Het is niet altijd zo dat SD perse slecht hoeft te zijn en HD altijd superieur.

• jeffrey1994
  • Laatst online: 19-02-2013
Ik ben waarschijnlijk van plan om een glasvezel abonnement te nemen bij Vodafone met een Alles in een pakket omdat dat bij 100mb/s toch 10/15 euro goedkoper is dan bij KPN. Ook omdat mijn ouders onbeperkt bellen willen is het goedkoper en komen we uit op 85 Euro per maand en dat is bij KPN 100 Euro per maand.

Alleen nu de vraag kun je meerdere TV's aansluiten op de Interactieve Box? Want wij hebben 5 TV's in huis die allemaal TV moeten hebben(nu hebben we TV via de kabel van de regio en gewoon verdeeld over 5 TV's).

• Fiber
Nee, je hebt per tv een box nodig. Maar je kan natuurlijk ook een aantal tv's analoog of over DVB-C aansluiten.

• jeffrey1994
  • Laatst online: 19-02-2013
quote:
Fiber schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:22:
Nee, je hebt per tv een box nodig. Maar je kan natuurlijk ook een aantal tv's analoog of over DVB-C aansluiten.
Dus aan 1 box hebben we genoeg want op een tv(in de woonkamer HD TV) hoeven de HD kanalen maar te werken. De rest kan gewoon prima via analoog of DVB-C?

• Fiber
Precies.

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20-09 11:29

eymey

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
DJSmiley schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:48:
[...]

In nieuwe gebieden... die vermoedelijk pas opgeleverd worden als KPN de issues 'allang' verholpen heeft. Op dit moment is dat nog niet mogelijk in WBA+ gebieden. Maar omdat Vodafone nog geen klanten live heeft in WBA+ gebieden (alleen wat pilots in wgdo geloof ik) kun je dat prima beloven.

Er zal ook ongetwijfeld een oplossing gaan komen, en bedenk wel dat (in het geval van Ermelo) de eerste aansluiting nog minimaal een half jaar duurt (bij doorgang), en tegen die tijd kan er natuurlijk een hoop veranderd zijn.
Die duidelijkheid zal vanzelf wel komen, en helpdesken zijn dan lang niet altijd goed op de hoogte, maar het hele tv-kwaliteitsverhaal begint dermate bekend te worden dat ik verwacht dat dit tegen die tijd wel opgelost is, en ook de providers die TV inkopen via GHM gewoon een goede kwaliteit gaan leveren.

Overigens ben je in het geval van Ermelo niet verplicht een provider te kiezen die TV van GlashartMedia afneemt, er komt nog een nieuwe provider bij die zelf het complete netwerk levert en (oa) een compleet DVB-C pakket levert (incl film1, HD enz)
Inmiddels is een collega van me in Almere Haven (WBA+/WMP+) ook aangesloten op een Vodafone pilot. Dus ook op WBA+ zijn nu 'klanten' live.

En hij heeft dus ook gewoon de 'inferieure' HD-streams die KPN op dit moment levert. Dus wat Vodafone belooft is bij deze onderuit geschoffeld. Overigens nog als pilot, de 1e zes maanden kosteloos dus men heeft nog ff de tijd....

Bovendien blijft het slecht te verteren dat KPN de beloofde verbetering in NOVEMBER 2011 had beloofd (wat nu voorbij is). Inmiddels zijn, zoals eerder hier aangehaald, enkele zenders 13-15 mbit geworden (Discovery HD, Brava HD, Eurosport HD, Belgie 1 en 2 HD, en nog wat andere buitenlandse HD-zenders). Maar ook hier geeft Vodafone weer onjuiste informati ewant die streams zijn allemaal gewoon encrypted dus niet 1:1.

(hopelijk leest Vodafone ook hier mee).

Verder heeft mijn collega een IP adres gekregen in het Lijbrandt domein van ispfabriek.nl. Oftewel, het lijkt erop dat Vodafone zelf geen enkel netwerk hier in de strijd gooit maar gewoon levert via Lijbrandt.

Als KPN nog zo veel moet oplossen (ook de andere zenders 1:1 gaan doorgeven, versleuteling eraf halen) dan ben ik wel benieuwd wanneer -dat- nou eens een keer gaat gebeuren.... anders is het nog niet voor elkaar voor het netwerk in bv. Ermelo wordt opgeleverd.... als ze daar Uberhaupt voor glas gaan kiezen want ook daar (o.a. bij de ouders van m'n vriendin, die daar wonen) is doorgesijpeld dat je bij UPC Digital beter af bent qua beeldkwaliteit......

• DJSmiley

DJSmiley

quote:
eymey schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:31:
[...]
Maar ook hier geeft Vodafone weer onjuiste informati ewant die streams zijn allemaal gewoon encrypted dus niet 1:1.

(hopelijk leest Vodafone ook hier mee).
Dat was dus ook exact wat ik verwachtte, en gaat denk ik ook bij mij gebeuren (alleen dan bij Solcon). De wijzigingen.. eerst zien, dan geloven. Ze hebben nog een maand of 3-4 voordat ik aangesloten wordt, maar in kpn-termen zegt dat niets... (zoals je zelf al zegt, de upgrade staat al ruim een jaar ofzo op de planning....)
quote:
Verder heeft mijn collega een IP adres gekregen in het Lijbrandt domein van ispfabriek.nl. Oftewel, het lijkt erop dat Vodafone zelf geen enkel netwerk hier in de strijd gooit maar gewoon levert via Lijbrandt.
Ik geloof dat isp-fabriek een (groot deel?) van de provisioning enz van het wmp+ verhaal afhandelt.
quote:
Als KPN nog zo veel moet oplossen (ook de andere zenders 1:1 gaan doorgeven, versleuteling eraf halen) dan ben ik wel benieuwd wanneer -dat- nou eens een keer gaat gebeuren.... anders is het nog niet voor elkaar voor het netwerk in bv. Ermelo wordt opgeleverd.... als ze daar Uberhaupt voor glas gaan kiezen want ook daar (o.a. bij de ouders van m'n vriendin, die daar wonen) is doorgesijpeld dat je bij UPC Digital beter af bent qua beeldkwaliteit......
We zullen zien... helaas woon ik niet in Ermelo, dus heb geen keuze uit andere netwerken dan WMP+. In Ermelo is tenminste straks een fatsoenlijk DVB-C aanbod + analoog radio/tv zonder gezeur met bitrates en settopboxen, en geheel los van de beperkingen van WMP+. Gewoon het pakket van Cai Harderwijk, geen geknepen GHM streams met Verimatirx, gewoon ongecodeerd basis en de rest met een normale CI+ oplossing. En dan heb je voor 35 eur internet EN digitale TV, waar je bij UPC alleen al 30 eur kwijt bent voor minder zenders en geen internet :X

De diverse infoavonden enz waren trouwens goed bezocht, dus animo is er iig wel.

DJSmiley wijzigde deze reactie 02-12-2011 22:55 (9%)

• eymey

eymey

Dat las ik idd ook in het Ermelo topic. Blijft idd grappig dat daar met name 50+ computerhobbyisten op af komen (was in Almere ook al zo). Ergens ook wel logisch natuurlijk (en ook niets ten nadele van 50+'ers :P ). De tweakers weten namelijk toch de meeste info al via media zoals dit forum :D

ISP-fabriek lijkt inderdaad een groot deel van de provisioning op het wmp+ verhaal af te handelen, maar m'n collega had dus ook gewoon echt de aanduidingen "ftth" , "almere" en "lijbrandt" in z'n reverse DNS staan (of ispfabriek moet dit nog gaan veranderen in Vodafone :P ).

• HoppyF
quote:
eymey schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:55:
Dat las ik idd ook in het Ermelo topic. Blijft idd grappig dat daar met name 50+ computerhobbyisten op af komen (was in Almere ook al zo). Ergens ook wel logisch natuurlijk (en ook niets ten nadele van 50+'ers :P ). De tweakers weten namelijk toch de meeste info al via media zoals dit forum :D

ISP-fabriek lijkt inderdaad een groot deel van de provisioning op het wmp+ verhaal af te handelen, maar m'n collega had dus ook gewoon echt de aanduidingen "ftth" , "almere" en "lijbrandt" in z'n reverse DNS staan (of ispfabriek moet dit nog gaan veranderen in Vodafone :P ).
Ho ho!, ik was ook één van die 50+-ers. ;)
Ik denk dat het goed is dat wel elkaar als tweakers in dit forum en op andere plekken die te maken hebben met glasvezel, regelmatig laten horen.
Vroeger of later zal het tot partijen als KPN en Vodafone gaan doordringen wat er aan de hand is.

Het blijft voorlopig onduidelijk wat Vodafone nu precies wil. Ze willen glasaanbieder worden en moeten daar dus ook iets voor doen. Een pilot draaien is leuk maar daar wordt je niet rijk van.
Vodafone is een zeer grote speler met een flinke financiële buffer, zij kunnen dan ook investeren en een blok vormen tegen KPN (en andere merken van KPN).
Als Vodafone besluit om her en der maar wat in te kopen en er een eigen label "Vodafone" aan te hangen levert dat uiteindelijk niets op.
Pas als ze een eigen identiteit neerzetten met een goed product (=totaal pakket) kunnen ze een leuk marktaandeel veroveren.
Ik denk dat Vodafone het in het begin voorzichtig aanpakt maar op een gegeven moment wel vol gas zal geven.
Ik heb me nog bij geen één aanbieder aangemeld in Ermelo maar ga dat wel doen.
Ik kijk nog even de kat uit de boom in de hoop toch nog meer technische details te verzamelen.

Ik zie verder veel vergelijkingen met UPC/Ziggo over de beeldkwaliteit die nu op glas geleverd wordt.
Daarbij is UPC/Ziggo wellicht nog beter, maar vergeet niet hoe de situatie een paar jaar geleden was. Compleet anders.
UPC leverde gewoon een slecht TV signaal en is pas veel later overgegaan op verbetering. Dat heeft vele jaren geduurd en dat alles liep gewoon over dezelfde coax kabel die er nog steeds ligt.
Ok, het achterliggende netwerk van de kabelaars is grotendeels verglaasd ondertussen maar dat heeft (te) lang geduurd. Pas nu ze de hete adem van glas in hun nek voelen komen de kabelaars massaal in actie met mailings en promotie campagnes. Best wel zielig.

• eymey

eymey

Inderdaad. Bovendien zal dat laatste stukje koper dat ze nog hebben liggen ALTIJD een bottleneck blijven, zolang ze zelf niet dat laatste stukje ook nog verglazen.

Bij met name UPC zit (naar ik heb gehoord van 'insiders') de gehele frequentieruimte volgeboekt. Analoog, HDTV, up- en downstream channels voor DOCSIS3 (kabelinternet), het is en blijft schipperen. Plus dat je het laatste stukje kopersegment dus nog steeds deelt met je buren/buurtgenoten. Gelukkig is de bandbreedte per kanaal van DOCSIS3 behoorlijk groot, maar als op 1 docsis headend alle klanten tegelijk 120 mbit down gaan trekken, dan halen ze dat gegarandeerd niet allemaal tegelijk.

Bij glasvezel zal er ook wel een overboeking zijn, maar dat is dan in ieder geval op backbone-capaciteit (die eenvoudig is uit te breiden door bv. nog wat dark fibertjes op te lichten). Bij UPC kunnen ze die 'overboeking' alleen maar oplossen door glasvezel NOG dichter bij de consument te brengen, of hopen op een upgrade van DOCSIS (versie 4 schijnt al bijna klaar te zijn).

• denan

denan

[Plausible deniability]

quote:
HoppyF schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:31:
Ho ho!, ik was ook één van die 50+-ers. ;)
Ik denk dat het goed is dat wel elkaar als tweakers in dit forum en op andere plekken die te maken hebben met glasvezel, regelmatig laten horen.
Mijn ervaring is juist dat de 50+ doelgroep veel meer interesse heeft in de techniek dan de huidige 18-30 groep. Voor die laatste is dat altijd al een dienst geweest en boeit de achtergrond meestal niet.
Maar waarschijnlijk ben ik bevooroordeeld.. als jong broekie heb ik op de hcc dagen gestaan en daar was de gemm. leeftijd al 40+. En dan ook nog de 'teleac computer cursus'-diensten die we vanuit InterNLnet serviceden.. Oeverloze discussies met mannen met baarden over bits en bytes .. maar stiekem wel leuk :)

Maar één punt moeten jullie me toch wel uitleggen: Wat vodafone nu doet is niet veel anders dan wat veel andere providers in het verleden hebben gedaan: ze kopen wholesalediensten in bij een netwerkbeheerder/dienstenleverancier. Dan blijft er imho nog steeds genoeg ruimte over om een eigen sausje over het product te gooien... op het gebied van prijs, service, opties, diensten etc.

Of zijn jullie van mening dat alle via BBNED (of KPN) leverende ISP's exact hetzelfde waren? ;)

• FendtVario
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-09 21:37

FendtVario

The leader drives Vario!

Bij deze meld ik me ook maar weer eens op GoT. Begin oktober ben ik benaderd door ADSL Winkel met de vraag of ik zou willen mee doen in een test met Vodafone Glas in Berkel en Rodenrijs (Lansingerland). Natuurlijk willen we dat ;-). Na enige moeite om de verbinding opgeleverd te krijgen, ADSL winkel had het verkeerde huisnummer doorgeven, is na een aantal keren bellen toch alles goed gekomen. Afgelopen week is het glasvezelmodem geinstalleerd. Zaterdag zijn met de post de router en tv-receiver geleverd dus we kunnen aan de gang. Internet en TV doen het nu, telefoon moet nog geinstalleerd worden (op zoek naar een tweede toestel omdat er ook nog een KPN lijntje ligt).

Het lijkt er op dat Vodafone hier zijn spullen inkoopt bij Lijbrant, te zien aan de uitgedeelde hostnames, routers en DNS servers. Van een Vodafone medewerker heb ik vernomen dat de TV streams de KPN streams zijn. De geleverde Animo 540 is wel Vodafone branded en toont in de systeem informatie referenties naar Glashart Media. Een groot voordeel vind ik wel dat er ook een analoog signaal geleverd binnen komt, al was het maar voor de radio die nu niet via de aparte settop box hoeft te lopen en je dus gewoon het tv-geluid zacht kan zetten en toch ook radio luisteren.

Nog een voordeeltje vind ik dat het glasvezel modem ook direct de internet verbinding opbouwd en er dus direct een router op aangesloten kan worden. In de doos zat een Linksys E2000, voor zo ver ik nu gezien geheel origineel, geen aparte software, en is het is ook mogelijk een eigen router te gebruiken. Een van de redenen om geen KPN glas te nemen was de experia box waar je verder niet zo veel mee kan, dit is een betere oplossing.

Voorlopig ben ik blij met wat er ligt.

www.fendt.com | Konica Minolta D7D | PS3
Heeft nog geen kaas gegeten van digitale fotobewerking

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Wat ik nog nergens terug vind in alle meningen over Vodafone is het volgende: Als er in de komende jaren een andere actieve operator opstaat die zijn actieve apparatuur gaat plaatsen in de PoPs van Reggefiber, dan zijn er nog maar weinig bestaande glasISP's die daar mee in zee kunnen gaan. Simpelweg omdat het gros inmiddels eigendom is (of bijna is) van KPN. De eerst mogelijke bestaande die dan in mij opkomt is Vodafone :-)
EN: er is inmiddels een nieuwe operator begonnen met diensten op glasvezel. Glasoperator (www.glasoperator.nl)
Vooralsnog in Rotterdam, maar nu ook als pilot op één Reggefiber netwerk. Als dat doorzet, en ze leveren betere kwaliteit dan WBA+, dan ben ik benieuwd...Is opgericht door de mensen die ooit begonnen met WGDO dus wie weet?

Barre73 wijzigde deze reactie 09-12-2011 21:53 (7%)

• DJSmiley

DJSmiley

quote:
Barre73 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:51:
Wat ik nog nergens terug vind in alle meningen over Vodafone is het volgende: Als er in de komende jaren een andere actieve operator opstaat die zijn actieve apparatuur gaat plaatsen in de PoPs van Reggefiber, dan zijn er nog maar weinig bestaande glasISP's die daar mee in zee kunnen gaan. Simpelweg omdat het gros inmiddels eigendom is (of bijna is) van KPN. De eerst mogelijke bestaande die dan in mij opkomt is Vodafone :-)
EN: er is inmiddels een nieuwe operator begonnen met diensten op glasvezel. Vooralsnog in Rotterdam, maar nu ook als pilot op één Reggefiber netwerk. Als dat doorzet, en ze leveren betere kwaliteit dan WBA+, dan ben ik benieuwd...
Er zijn/komen wel meer plekken waar andere actieve operators zijn.

Ik geloof dat Glasoperator een aantal pilots heeft lopen (geen idee waar die tv vandaan halen en in welke vorm), Solcon heeft in Dronten/Biddinghuizen/Swifterbant eigen apparatuur (tv is gok ik ghm, maar dan de wdgo pakketten?, iptv), in Ermelo is XSyou (tv via dvb-c, pakketten van Cai Harderwijk) en zo zullen er vast wel meer plaatsen zijn.

Ze zijn wel in de minderheid, en in de meeste gevallen is het dus idd een WMP+ pakketje, en zijn de verschillen tussen de diverse providers minimaal (alleen routeringen naar internet, service en eventuele bijkomende diensten)

• Barre73
  • Nu online
Glasoperator haalt vooralsnog zijn televisie van Multivisie. En dat is nog niet alles want het aantal zenders is beperkt... (en dan druk ik me nog zacht uit) maar alles heeft tijd nodig.. En ja, je hebt uiteraard gelijk qua Solcon en XSyou (en Edutel in Brabant), maar zoals je zelf al aangeeft is het meer een verpakking via WBA of WGDO en zeer kleinschalig. En groter zullen die ook nooit worden.
Ik hoop gewoon op een grote andere actieve operator die grootschalig durft uit te rollen met de kwaliteit van WGDO. Ik blijf erbij dat KPN niet overtuigd is van de noodzaak om alles uit glasvezel te halen wat er in zit.
En helaas blijkt keer op keer dat de meeste nederlanders dat ook wel prima vinden.

• HoppyF
quote:
Barre73 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:06:
Glasoperator haalt vooralsnog zijn televisie van Multivisie. En dat is nog niet alles want het aantal zenders is beperkt... (en dan druk ik me nog zacht uit) maar alles heeft tijd nodig.. En ja, je hebt uiteraard gelijk qua Solcon en XSyou (en Edutel in Brabant), maar zoals je zelf al aangeeft is het meer een verpakking via WBA of WGDO en zeer kleinschalig. En groter zullen die ook nooit worden.
Ik hoop gewoon op een grote andere actieve operator die grootschalig durft uit te rollen met de kwaliteit van WGDO. Ik blijf erbij dat KPN niet overtuigd is van de noodzaak om alles uit glasvezel te halen wat er in zit.
En helaas blijkt keer op keer dat de meeste nederlanders dat ook wel prima vinden.
Die laatste zin is opvallend.
KPN zou nu juist heel overtuigd moeten zijn van hun eigen kwaliteit. Ze gaan er namelijk prat op de beste te zijn op hun gebied (hier glas). Om de beste te zijn (en blijven) moet je er ook wat voor doen.
Je er met een Jantje van Leiden vanaf maken kan natuurlijk niet.
Dus als KPN een ''kleine" operator of aanbieder tegenover zich ziet die wel een betere kwaliteit levert kunnen ze zich dat niet veroorloven.
Ze zullen zich echter passief opstellen en niet altijd haantje de voorste willen zijn, de kleinere spelers komen met iets nieuws of beter, en KPN volgt of gaat erover heen.
Die truuk kennen we van KPN.
Terug naar Vodafone dan.
Vodafone is geen kleine speler in de markt en kan haar positie enorm versterken door een beter pakket te leveren dan KPN.
De gemiddelde Nederlander zal het allemaal wel best vinden en bij KPN (en dochters) blijven zitten, een ander deel maakt de keus om naar een technisch betere aanbieder over te stappen.
Dit is het scenario dat ik zie, of dit helemaal de waarheid is en wordt moet nog wel blijken want de markt is nogal in beweging.

• eymey

eymey

@HoppyF: Naar mijn (eigen) mening heb je het bij het juiste eind, of iig het dichtst bij de waarschijnlijkheid ;).

Solcon en Edutel hebben , zoals DJSmiley ook zegt, op een aantal netwerken eigen apparatuur in de pops (en dat heeft dan dus niets met WBA/WMP of WGDO te maken, in tegenstelling tot wat Barre73 beweert). In die gevallen zorgen die bedrijven gewoon voor hun eigen verbindingen en kopen in dit geval de TV (en de streams) in bij Glashart Media.

In andere plaatsen zal Solcon wel weer gebruik maken van netwerkdiensten/wholesalediensten van anderen.

Dat is geowon de keuze die je op dit moment hebt in de markt, als je klanten wil gaan bedienen als ISP.

We kunnen alleen maar gissen naar wat onafhankelijke partijen als Vodafone, Solcon, Tweak, etc. in de toekomst gaan doen. In het begin zullen ze diensten gewoon aanbieden door wederverkoop van KPN- of Glashart Media producten. In sommige kleinere plaatsen zullen ze wellicht zelf het netwerk en de apparatuur in pops verzorgen.

En als er nieuwere operators komen die substantieel beter aanbieden dan wat KPN nu biedt, dan zullen ze daar mee in zee kunnen gaan. Tweak heeft (als kleine provider) ook al bewezen prima in staat te zijn om glasvezel te bieden via meerdere wholesalepartijen (in sommige plaatsen kan je zelfs kiezen of je via Reggefiber WGDO of KPN WMP aangesloten wil worden, jammer genoeg bieden ze nog geen WMP+-gebaseerde pakketten).

Hoe het ook zij: Op dit moment krijgen klanten die Glashart Media via KPN WMP+ ontvangen langzaamaan verbeterde streams binnen voor de HD-zenders (helaas nog niet voor SD). Vodafone klanten zouden dit dus ook moeten merken.

Waarom de +-streams voor KPN klanten nog niet beschikbaar zijn is slechts gissen (meest plausibele verklaring tot nu toe is dat KPN hier voorzichtig in wil zijn aangezien ze bij heel veel mensen een oplossing met een Devolo powerline netwerk hebben uitgerold als alternatief voor de UTP kabel).

eymey wijzigde deze reactie 09-12-2011 23:48 (15%)

• Barre73
  • Nu online
@Eymey en HoppyF: Ergens prat op gaan wil niet zeggen dat het achter de schermen ook zo werkt. Wat ik bedoelde is wat je bijvoorbeeld de laatste 2 jaar hebt gezien met hun mediastreams. In plaats van aparte stromen te creëren voor glas en DSL kozen ze er voor om er 1 stroom van 6mbit te maken en die voor de glasklanten weer op te waarderen (soort van..).
KPN heeft de laatste jaren voor mij alleen maar bewezen dat ze niet het uiterste voor de klant willen maar meer op de korte termijn kijken naar kosten en baten. En helaas verandert die visie ook nog eens elke paar jaar.
En ik ken eigenlijk maar 1 tactiek van KPN bij bedreigingen en kleinere en betere aanbieders: overnemen...
Zie Reggefiber 3 jaar geleden, XS4all, etc...

Ik kan nu ook inschrijven voor glasvezel (30% campagne) en ik kies dus voor Vodafone, mede omdat de andere vijf aanbieders bij ons van KPN zijn/worden (en KPN zelf dan).

• eymey

eymey

Hoezo Reggefiber 3 jaar geleden? Ze zijn alleen gaan samenwerken. Niets overname. Bovendien was toen al afgesproken dat, wat nu dus is aangekondigd, op termijn alle "layer 2 en hoger" onderdelen van Reggefiber over genomen zouden worden omdat die zich eigenlijk alleen met de fysieke vezels en pop-gebouwen wil bezig houden.

En wat is je punt met XS4ALL? Dat is gewoon nog steeds een aparte BV, met een geheel eigen productportfolio, eigen extra's, eigen apparatuur (behalve de Motorola settopbox van KPN voor hun TV), eigen internetconnectiviteit met o.a. native ipv6 (wat KPN nog niet ondersteunt), etc. Dat onder de streep de omzet en winst van XS4ALL in de boeken bij KPN komen te staan betekent nog steeds niet dat het daarom functioneel ook KPN is.....

• IEF
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 02-09 07:52

IEF

Why so serious?

TS is hersteld, om te voorkomen dat het gehele topic hierdoor breekt. Graag zouden wij opheldering willen zien waarom de TS in de eerste plaats is weggehaald? Mocht de TS andere verplichtingen hebben richting Vodafone, wellicht wil iemand het topic overnemen?

• Barre73
  • Nu online
Eymey,

41% eigendom overnemen met vaste afgesproken momenten en mogelijkheden om meer aandelen over te nemen van Reggeborgh is meer dan alleen samenwerken..Als eind 2012 de afgesproken target is gehaald kan KPN op 51% komen. En dan zijn ze gewoon eigenaar hoor. Of in ieder geval de meerderheidsaandeelhouder.
Dat de niet-passieve activiteiten zijn afgestoten vind ik ook niet meer dan logisch. Had het alleen beter voor de markt gevonden als dat naar een andere partij dan KPN was geweest. maar goed, je kan niet alles hebben.
En ik deel je mening niet over XS4all. Ik zie een duidelijk verschil in aanpak, service, kennis en portfolio van voor overname door KPN en erna.
Maar dat geeft ook niet, ieder zijn mening.

• frissie
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Krijg net een aanbieding door de dus 50% korting op het eerste jaar.
Vodafone is aan het stunten om klanten te krijgen ...

• iBosvelt
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18-06-2012
quote:
frissie schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:18:
Ik ook.. Zit te bedenken of het voordeliger is om over te stappen van Lijbrandt naar Vodafone (ivm de 50% korting).

Is er al meer informatie bekend over de apparatuur voor IPTV (heb hier een Animo met PVR van lijbrandt). Ik wil namelijk niet weer een nieuwe aan hoeven schaffen.
KPN Streams ook verbeterd zoals bij Lijbrandt?

Ik woon btw in Leeuwarden

iBosvelt wijzigde deze reactie 05-01-2012 19:58 (4%)

• eymey

eymey

@Barre73: Ik zal ook zeker niet ontkennen dat, bijvoorbeeld, XS4all tegenwoordig kwalitatief stukken minder is dan voor de overname door KPN. Maar je kan ook niet ontkennen dat ze nog wel degelijk substantieel andere diensten bieden. Om maar ff een paar dingen te noemen die XS4ALL biedt en KPN niet: Native IPV6, Shell server, hotspots, andere router dan dat Experiabox ding, etc.

En ik heb ook niet ontkend dat KPN zo ongeveer 'eigenaar' wordt van alles passieve onderdelen van Reggefiber: De vraag voor 2012 is: In hoeverre gaan we daar wat (negatiefs) van merken. Natuurlijk zou het beter geweest zijn als.... etc. etc. Feit blijft dat, zonder deze deal in het verleden, KPN waarschijnlijk nooit zo fors mede-geinvesteerd zou hebben in het verglazen van grotere gebieden/grotere steden als Almere, Leeuwarden, etc.

Nogmaals, als Lijbrandt (en Vodafone) inhoudelijk gewoon hetzelfde blijven leveren als wat nu geleverd wordt, dan mogen we blij zijn en maakt het mij niet uit als dit alleen ergens in de boekhouding van KPN merkbaar is.

@iBosvelt: Even met een slag om de arm, denk ik dat je er van uit kan gaan dat Vodafone precies hetzelfde levert als Lijbrandt (dat is ook wat ik tot nu toe heb gezien bij andere vodafone klanten). Dus de verbeterde streams, zelfde settopbox, etc.

Toch is het wel even de vraag of je de Lijbrandt settopbox zo maar bij Vodafone zou kunnen aansluiten (om nog te wijgen van overstap perikelen)

eymey wijzigde deze reactie 05-01-2012 22:02 (16%)

• BeZaX
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 09:17
Destijds de glasvezel aanbiedingen voor onze wijk afgeslagen, omdat ik dacht dat ik verplicht was om mijn CI+ module (van Ziggo) in te ruilen voor een extern kastje van KPN, etc. Nu lees ik echter hier:
quote:
Zoals eerder gezegd worden 39 kanalen Analoog en Digitaal (DVB-C) uitgezonden, dat wil zeggen dat 39 kanalen op alle TVs in huis kan worden ontvangen zonder extra kastjes en modules te hoeven kopen (in tegenstelling tot de 25 van Ziggo). Ook een voordeel ten opzichte van Ziggo is dat de kanalen niet worden gecodeerd, dus er is geen CI+ kaart meer nodig! Ook blijft alle apparatuur van Ziggo gewoon werken, hetzelfde geld voor de Modules die tegenwoordig in vrijwel elke TVs kunnen. Er hoeft dus geen nieuwe hardware worden aangeschaft!
Interessant! Alleen kan iemand mij hier meer duidelijkheid in scheppen? Ik kan dus 39 kanalen digitaal via de TV kijken, alleen:

- Om welke zenders gaat het? Ik kan het nergens online vinden. Er zijn in totaal 60 las ik. Welke zenders mis ik dan?
- Is de beeldkwaliteit vergelijkbaar met Ziggo?

Alvast bedankt!

• HoppyF
quote:
frissie schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:18:
Waar kan ik die aanbieding vinden?
Hier staat alleen de gewone prijs met daarbij 2 maanden gratis.
http://www.vodafone.nl/in...ernet_bellen_en_tv/30_mb/

• eymey

eymey

@BeZaX: Hier kan je de zenderlijsten vinden, zowel van IPTV (met extra settop kastje) als via DVB-C en analoog (via de ingebouwde tuner van je tv).
http://glashartmedia.nl/Diensten/Zenderlijsten/

De kwaliteit van het DVB-C signaal is prima! Op z'n minst gelijk aan dat van Ziggo omdat via dvb-c de streams zonder omzetting of her-coderen worden doorgezet van de mediagateway van Technicolor in Hilversum of SAT aanvoer.

Je moet er dus alleen rekening mee houden dat je geen HD krijgt. Maar de SD kwaliteit is prima in orde. Wil je HD, dan zal je toch echt aan settopbox moeten.

• BeZaX
@Eymey: Kijk daar kan ik wat mee!

Als ik het goed begrijp zijn er dus drie smaken voor TV beeld: analoog, digitaal (=SD) en HD. Nu ondersteund DVB-C slechts analoog en SD. Echter was dit ook het geval bij Ziggo, omdat ik gebruik maakte van een CI+ module (DVB-C).

• IJsbeer
  • Niet online
DVB-C ondersteun alleen SD. Analoog gaat ook gewoon via de kabel, maar staat los van DVB-C

• Fiber
Als je een moderne tv hebt dan prik je de coax zo in je tv. Automatisch zenders laten zoeken en je hebt gelijk 2 setjes zenders, DVB-C onder de lage nummers en analoog ergens in de 9000 nummers of zo. Bij een Sharp bijvoorbeeld wordt zelfs de EPG direct herkend en automatisch opgepikt. (Dit zijn XMS ervaringen, maar het zal bij Vodafone niet anders zijn verwacht ik.)

DVB-C ziet er perfect uit op een 32 inch Sharp LCD. Ondanks dat het inderdaad SD is.

Fiber wijzigde deze reactie 06-01-2012 15:04 (10%)

• BeZaX
Mooi... Ik blijf dezelfde kwaliteit TV houden die ik nu heb. Zo meteen maar even een glasvezel abbo afsluiten. Iedereen bedankt voor de nuttige informatie!

• eymey

eymey

Hangt er nog wel van af wat voor TV je hebt. Voor zover ik weet geeft Ziggo, ook in het basis abbo met CI+ module, ook div. zenders in HD door (en de meeste moderne tv's ondersteunen dat ook). Maar goed, als je zeker weet dat je alles nu bij Ziggo ook al in SD bekijkt, dan zal je er met glasvezel zeker niet op achteruit gaan :)

• BeZaX
Dan hebben wij waarschijnlijk wel zo'n moderne TV die dat wel kan. We hebben namelijk een Sony KDL-40EX711 (40" - 1 jaar oud) waarmee we naar NL1 HD, etc kunnen kijken. We gaan er dan wel op achter uit qua beeldkwaliteit als we overstappen dus. Hmmm...

BeZaX wijzigde deze reactie 06-01-2012 15:56 (6%)

• iBosvelt
www.vodafone.nl/thuisactie

alleen almere en lwd

• Barre73
  • Nu online
Vodafone doet mee in een aantal vraagbundelingen (waar dus nog niet is aangelegd) , maar dan met de normale kortingen die de rest ook geeft ( 2 maanden dus) maar alleen in Almere en Leeuwarden (reeds aangelegde netwerken) gaan ze proberen de bestaande markt te penetreren. En dat doen ze vrij agressief... met grote kortingen dus. Een half jaar korting bij een jaarabonnement is dus gewoon 50% korting (op jaarbasis dan)

• iBosvelt
Dat wordt, als er niet veel negatieve verschillen zijn, een jaar abonnementje bij vodafone ;)

• HoppyF
quote:
Barre73 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:54:
Vodafone doet mee in een aantal vraagbundelingen (waar dus nog niet is aangelegd) , maar dan met de normale kortingen die de rest ook geeft ( 2 maanden dus) maar alleen in Almere en Leeuwarden (reeds aangelegde netwerken) gaan ze proberen de bestaande markt te penetreren. En dat doen ze vrij agressief... met grote kortingen dus. Een half jaar korting bij een jaarabonnement is dus gewoon 50% korting (op jaarbasis dan)
Beetje triest van Vodafone om inwoners van Almere/Leeuwarden voor te trekken tov andere inwoners.
De normale korting die Vodafone geeft is 2 maanden gratis. Je loopt dus zomaar 4 maanden korting mis en dat is veel geld.
Dat ze alleen korting weggeven om nieuwe klanten te trekken begrijp ik wel, maar om ook nog eens onderscheid per woonplaats te maken gaat me te ver.
Ik was van plan om binnenkort glasvezel van Vodafone te gaan bestellen omdat er een vraagbundeling in ons dorp loopt maar twijfel nu of ik wel Vodafone zal nemen.

Ook interessant.
KPN gaat morgen (9 jan) aankondigen de snelheden van haar glasabonnementen te gaan verhogen zonder daarvoor extra kosten te rekenen.
Het zou verstandig zijn van Vodafone om hierop gepast te reageren !!!!

Brons -> Instap = 30/30 -> 50/50
Silver -> Standaard = 50/50 -> 100/100
Gold -> Premium = 100/100 -> 500/500

HoppyF wijzigde deze reactie 08-01-2012 11:40 (14%)
Reden: KPN info

• eymey

eymey

Tsja, dat is gewoon een gezonde keuze van Vodafone hoor. Heeft niet heel veel met Triest te maken (het is ook een commercieel bedrijf :+ ).

Naast de nieuwe gebieden willen ze ook in bestaande plaatsen marktaandeel verweven. En ze pakken daar meteen twee middelgrote tot grote steden voor. Dat ze het niet meteen in meer steden gaan doen is waarschijnlijk omdat ze eerst ervaringen willen opdoen met hoe makkelij/moeilijk het is om op bestaande wholesale infrastructuren in te pluggen.

Zelf ga ik overigens geen gebruik maken van het aanbod. Lijbrandt is niet de goedkoopste, maar alles loopt/werkt nu inmiddels. Bovendien lijkt overstappen op glasvezel binnen KPN->KPN Wholesale nog steeds niet goed geregeld te zijn (op de wholesale roadmap van KPN is het gemarkeerd als vertraagd).

Ik denk overigens voorlopig niet dat Vodafone (of Lijbrandt) mee zal gaan in de verhogingen. Voor zover ik weet ben je qua snelheden die je kan aanbieden gebonden aan de opties van de Wholesale operator (in de meeste gebieden KPN, in een paar gebieden nog WGDO). Sowieso is het hoogste wat tot nu toe via WGDO verkrijgbaar is 200 mbps. Ik denk dat KPN eerst ervaring opdoen met eigen klanten voor ze 500 mbit ook als Wholesale optie gaan aanbieden.

Sowieso gaan de verhogingen ook nog niet in alle plaatsen direct in, omdat in vooral oudere netwerken bij iedereen de NT thuis en de POP aangepast zal moeten worden om meer gigabit aansluitingen te krijgen.

Verder zie ik die snelheidsverhogingen eigenlijk ook een beetje als symbool-politiek. Het is leuk om straks te kunnen zeggen dat je 500/500 biedt om UPC en Ziggo de loef af te steken, aangezien die in tegenreclame nu te koop lopen met het feit dat zij 120 mbps kunnen bieden en KPN 'slechts' 100 (waarbij ze de uploadsnelheden negeren).

• frissie
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
eymey schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:37:
Zelf ga ik overigens geen gebruik maken van het aanbod. Lijbrandt is niet de goedkoopste, maar alles loopt/werkt nu inmiddels. Bovendien lijkt overstappen op glasvezel binnen KPN->KPN Wholesale nog steeds niet goed geregeld te zijn (op de wholesale roadmap van KPN is het gemarkeerd als vertraagd).
Zit nu op Tweak (glasvezel groen) hier in Leeuwarden, wat nu prima bevalt na de voip perikelen.
Zit alleen met de overstap ... lees er positieve en negatieve berichten over.
Iemand al ervaringen met de overstap van vodafone ?

• HoppyF
@eymey:
Natuurlijk is Vodafone net als andere aanbieders een commercieel bedrijf.
Daar is niets op tegen. Punt is dat je één lijn moet trekken en dat doet Vodafone niet.
KPN geeft ook kortingen maar dan voor het hele jaar en voor iedereen die een nieuw abo neemt (¤ 7,50/maand).
Vodafone geeft 2 maanden gratis, ook prima maar doe het dan overal bij nieuwe abonnementen.
Ik zie echt niet in waarom ze nu per se in Almere en Leeuwarden zonodig abonnementen willen afsnoepen van de concurrent.
Als dat zo belangrijk zou zijn hadden ze bij de start al een pakket moeten aanbieden.

Verder geldt dat Vodafone voorlopig toch de underdog blijft van de aanbieders, het merendeel van de aanbieders (zeker in vraagbundelingsgebieden) is van KPN en dochters.
KPN laat geen kansen onbenut om aanbieders op te kopen en marktaandeel te verwerven. Vodafone zal zich dus dubbel en dwars moeten laten gelden om nog een deel van die markt te kunnen afhalen.
Vodafone is dan wel een groot bedrijf maar of ze dit gaat lukken is maar de vraag.

Scherpe prijzen is één ding, een goed en compleet pakket kan een ander sterk verkoopargument zijn om over te stappen.

Die 500/500 snelheid is zuiver bedoeld om kabelaars de loef af te steken. Ik verwacht dan ook niet dat KPN (en Vodafone) hiermee veel klanten zullen gaan werven. De "grootverbruikers" die zo'n snelheid willen vormen maar een minderheid.
De mainstreamsnelheid zal voorlopig wel rond de 30-50 Mbits blijven liggen en ook dat is best prima.

• eymey

eymey

Ik denk juist dat Vodafone heel goed gaat liften op de naam die ze op mobiel gebied al hebben. Daarom denk ik ook dat ze juist ook in twee grotere steden hoog van de toren gaan blazen.

Mensen kennen Vodafone beter dan bv. Lijbrandt of KickXL. Het feit dat Lijbrandt een KPN dochter is doet daar niets aan af, zeker niet als Lijbrandt als 'merk' gewoon blijft bestaan.

Dat ze dit bij de start al hadden moeten doen is natuurlijk een beetje een 'raar' argument (hoewel ik begrijp dat je het aandraagt). "Bij de start" (in Almere al in 2008) was de markt nog zo anders dan dat ie nu al is.

Bij de start in Almere bood KPN ook nog analoog aan (daar hebben slechts de early adopters in Almere Haven van mogen 'genieten' voor het alweer ongedaan werd gemaakt). Bovendien was KPN doen de enige aanbieder. Vervolgens kwam pas in het voorjaar van 2010 de eerste Wholesale MultiPlay aanbieder (Tweak) met een aanbod en eind 2010 pas WMP+ (Lijbrandt).

• HoppyF
quote:
eymey schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:17:
Ik denk juist dat Vodafone heel goed gaat liften op de naam die ze op mobiel gebied al hebben. Daarom denk ik ook dat ze juist ook in twee grotere steden hoog van de toren gaan blazen.

Mensen kennen Vodafone beter dan bv. Lijbrandt of KickXL. Het feit dat Lijbrandt een KPN dochter is doet daar niets aan af, zeker niet als Lijbrandt als 'merk' gewoon blijft bestaan.

Dat ze dit bij de start al hadden moeten doen is natuurlijk een beetje een 'raar' argument (hoewel ik begrijp dat je het aandraagt). "Bij de start" (in Almere al in 2008) was de markt nog zo anders dan dat ie nu al is.

Bij de start in Almere bood KPN ook nog analoog aan (daar hebben slechts de early adopters in Almere Haven van mogen 'genieten' voor het alweer ongedaan werd gemaakt). Bovendien was KPN doen de enige aanbieder. Vervolgens kwam pas in het voorjaar van 2010 de eerste Wholesale MultiPlay aanbieder (Tweak) met een aanbod en eind 2010 pas WMP+ (Lijbrandt).
Almere is misschien een slecht voorbeeld omdat daar al veel langer aan glas wordt gewerkt.
Voor veel andere plaatsen geldt dit niet en zou Vodafone volgens jou zeggen geen extra reclame of korting nodig hebben omdat ze toch al een bekende naam hebben.
Ze negeren dit echter en gaan toch een grote kortingsactie houden ondanks de beperkte geldigheid in deze twee plaatsen.
Ik begrijp dit echt niet.
Je ziet ook dat ze in nieuwe plaatsen waar nog begonnen moet worden met de aanleg, niet eens veel moeite doen. Ze zetten hun prijs op hetzelfde niveau als de concurrent en bieden alleen twee maanden gratis wat ook overeenkomt met de kortingsacties die de concurrent doet (o.a. KPN maar ook Solcon).

De keuze waarom ik Vodafone zou kiezen tov andere aanbieders is niet de prijs maar het pakket.
Vodafone biedt namelijk standaard veel HD kanalen en geen andere partij doet dit.
Ook bieden ze DVB-C met goede kwaliteit wat ook een pré is.

A.s. zaterdag is hier een inschrijfdag dus ik ga wel eens kijken wat Vodafone medewerkers nog te melden hebben. De deadline komt hier immers dichterbij (eind februari) om de 30% drempel te gaan halen.

• eymey

eymey

Tsja.... ik gis verder ook alleen maar hoor :).

Maarehm, voor zover ik weet biedt Lijbrandt bv. hetzelfde als Vodafone. Iig ook DVB-C moet goede kwaliteit. En de meest populaire zenders ook standaard in HD.

Ik weet verder niet of Vodafone, naast het standaardpakket met de belangrijke zenders in HD, ook het pluspakket/hd-pakket inbegrijpt in het basispakket. Dat zou dan een pre kunnen zijn van Vodafone. Verder bieden ze ook een router in bruikleen aan. Verder bieden ze eigenlijk niets wat Lijbrandt niet ook biedt (want beiden bieden verder qua TV het pakket van Glashart Media aan).

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03:58
Hier draait alles ook nog steeds alles als een tierelier. Televisie werkt goed, met af en toe een freeze maar dat is een bekend probleem. Ik wacht nu alleen nog op het interactieve kastje met harddiskrecorder maar Vodafone heeft hier blijkbaar geen haast mee. Monteur had tijdens de oplevering al gebeld naar de klantenservice (~2½ maand terug), kon een paar weken duren. Vorige week zelf maar erachteraan gebeld aangezien we nog niks hadden gehoord: we wachten nog steeds.

Wie verder Vodafone heeft in het WGDO-gebied, volg dit topic: Lijbrandt: vragen en klachten ; andere provider maar is dezelfde Wholesale-operator. Je krijgt hier informatie over storingen e.d.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. PSN + Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin: The_Worst_NL

• 4320p
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-09 12:04
Vodafone heeft ook 20 HD zenders in het basispakket. KPN maar tien toch ?

• breeeem
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Ik woon in de gemeente lingewaard en hebben hier al verschillende medewerkers van zowel kpn als vodafone aan de deur gehad, om ons glasvezel te slijten.
Wij hebben nu UPC alles in 1 voor 45 euro, en zie zosnel nog niet het nut om naar glasvezel te gaan.

Nu zijn ze hier bezig om te kijken of de animo hoger ligt als 30% en dan gaat het door.
Mijn vraag die ik niet helemaal duidelijk krijg is het volgende:
Als ik nu niet voor glasvezel kies en in onze gemeente meer als 30% het wel doet, word dan de kabel wel in alle overige huizen aangelegd ??
Het vrouwtje van vodafone vertelde mij, als ik er niet voor zou kiezen nu, ik 150 euro per meter vanaf de straat zou moeten betalen en voor de niet eerste 30% aangemelde klanten dit ook gelde.

Weet iemand hoe dit nu echt zit

• Fiber
quote:
breeeem schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:46:
...vodafone vertelde mij, als ik er niet voor zou kiezen nu, ik 150 euro per meter vanaf de straat zou moeten betalen en voor de niet eerste 30% aangemelde klanten dit ook gelde.

Als de 30 procent niet gehaald wordt gaat het sowieso niet door en krijgt niemand glasvezel. Die 30 procent contracten lijkt veel, maar is echt haalbaar, het was tot voor kort zelfs 40 procent. Genoeg plaatsen of wijken die dat ook gehaald hebben. En dat percentage is echt nodig om op termijn de investering er uit te kunnen krijgen.

Als de 30 procent wel wordt gehaald dan gaat de aanleg door. Als je je dan niet aangemeld hebt, en dus niet bijdraagt aan die 30 procent, dan krijg je in de meeste gemeenten toch vaak alsnog het verzoek om toestemming te geven om de glasvezel gratis tot in je huis aan te sluiten. Als je dit weigert dan wordt dit niet gedaan, en als je het dan achteraf toch wil dan wordt het inderdaad een dure grap. Dit vertellen ze er echter niet bij, logisch, want als iedereen gaat zitten afwachten dan komen ze nooit aan de 30 procent contracten en gaat het hele feest dus niet door.

• 4320p
Bij UPC moet je dik bijbetalen voor HD. Bij Vodafone is het standaard 20 HD zenders

• Tc-Chub
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-09 17:45
Bij ons is er ook een 30% initiatief. Ik heb voor concepts gekozen in plaats van voor Vodafone. Nu is zaterdag de laatste inschrijfdag en ik krijg nu pas van vodafone een folder in de bus. Niet erg slim lijkt mij.

• IJsbeer
  • Niet online
quote:
Tc-Chub schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:33:
Bij ons is er ook een 30% initiatief. Ik heb voor concepts gekozen in plaats van voor Vodafone. Nu is zaterdag de laatste inschrijfdag en ik krijg nu pas van vodafone een folder in de bus. Niet erg slim lijkt mij.
Ook oude ijsselstreek?

• almeerder
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12-09 17:51
Zojuist even contact gehad met Vodafone, ikzelf woon in Almere en de actie 6 maanden gratis klinkt wel aantrekkelijk, echter is er nog wel wat onduidelijkheid.

Mijn contract met UPC loopt pas in mei af, zover ik heb begrepen kan ik nu wel al de actie 6 maanden gratis bestellen en pas in mei laten ingaan, dat is dus wel gunstig

ook had ik enkele vragen over de installatie, want wat doet de monteur nu wel en wat nu niet? Nou dit is mij nog steeds niet geheel duidelijk, misschien dat iemand daar iets meer over kan vertellen? Moet ik nu bv zelf cat 6 kabels door de kabelgoot trekken van de Meterkast naar de Woonkamer waar de TV staat? idem dito voor de bekabeling naar boven waar de computer staat? of is dit iets wat de monteur doet? Moet ik zelf zorgdragen voor de bekabeling van de Settopbox naar de TV?

Ik ga er nog maar even over nadenken en het forum hier volgen :-)

• eymey

eymey

Wat de monteur allemaal doet hangt af van de service die de provider biedt. Zou het dus even vragen, als ik jou was.

Meestal doen ze alleen de basisinstallatie, dus ze plaatsen de NT op de FTU en activeren alle diensten en checken even dat alles werkt. Voor de rest van de verbindingen en je eigen router moet je dan zelf zorgen.

Maar wellicht bieden ze ook een "volledige" installatie aan ;)

• Fiber
Geen idee of het bij Vodafone hezelfde is, maar de monteur die XMS stuurt voor de aanleg, als je dat aanvraagt, gaat via een of ander buro, die weer een locale technicus inhuurt. Bij de prijs in zit kabels leggen langs de plint, vastgezet om de 5 meter of zo. Internet, tv en telefoon wordt dan werkend opgeleverd. (max. 2 toestellen per dienst geloof ik.) Kabels trekken door kabelgoten, loze leidingen, etc. is meerwerk à 15 Euro per kwartier.

• Tc-Chub
quote:
Jup, ik hoop dat het gevraagde percentage gehaald wordt :)

• Fiber
quote:
Tc-Chub schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:23:
[...]
Jup, ik hoop dat het gevraagde percentage gehaald wordt :)
Dat heb je min of meer zelf in de hand: Folderen, actie voeren, buren aanspreken, etc. ;)

• Tc-Chub
quote:
Fiber schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:30:
[...]

Dat heb je min of meer zelf in de hand: Folderen, actie voeren, buren aanspreken, etc. ;)
Mwah niet helemaal, vaak gooien mensen folders zo weg. Ik maak iedereen die ik ken er inderdaad wel op attent, en help ze met het inschrijven :)

Ook is het natuurlijk zo dat ik er niet gek veel tijd voor heb en ik in mijn eentje ook niet kan bewerkstelligen.

• DaMenaCe82
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 25-10-2013
Ik heb het 100Mbit vodafone pakket aangevraagd. Ik vraag mij af of er ook HD zenders over het DVB-C netwerk gaat. Ik heb namelijk een Vu+ met een dvb-c tuner erin. Weet iemand dat?
De klantenservice kon mij geen duidelijkheid geven.

• denan

denan

[Plausible deniability]

quote:
DaMenaCe82 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:43:
Ik heb het 100Mbit vodafone pakket aangevraagd. Ik vraag mij af of er ook HD zenders over het DVB-C netwerk gaat. Ik heb namelijk een Vu+ met een dvb-c tuner erin. Weet iemand dat?
De klantenservice kon mij geen duidelijkheid geven.
Nee, voor HD heb je het IPTV pakket nodig. op DVB-C zitten nu alleen de SD zenders.

• Fiber
Nope. Alleen (zeer goede kwaliteit) SD voorlopig. (Zal ooit, in de komende paar jaar of zo, vast wel een keer HD worden, maar niemand weet wanneer, kan dit jaar zijn, kan ook nog 5 jaar duren.) Voor HD heb je iptv met een settopbox nodig.

• DaMenaCe82
Jammer. Dan zal ik mijn Vu+ aan de kant doen, en volledig over op Vodafone IPTV. Bedankt voor de reacties.

• Fiber
Je kan het natuurlijk ook naast elkaar gebruiken. DVB-C staat volledig los van iptv. Het zit zelfs niet op dezelfde glasvezel.

• DaMenaCe82
Dat begrijp ik. Maar ik wil natuurlijk wel de HD zenders bekijken. Tot die tijd gebruik ik het kastje van Vodafone.
Overigens kijken we alleen beneden televisie. Anders zouden we het natuurlijk wel naast elkaar gebruiken.

• iBosvelt
Weet iemand of je Sport1 bij Vodafone af kan gaan sluiten?

Een medewerker van de klantenservice belde mij gisteren en die vertelde mij dat het gewoon mogelijk was.
Toen ik het probeerde via de Sport1 website, kon ik geen sport1 aanvragen.

Weet iemand hoe dit zit?

• Sabes
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:29
Voor wat ik weet heeft Vodafone geen Sport1 omdat met gebruik maakt van Glashartmedia en die heeft het niet in pakket. Sport1 staat ook niet vermeld op de website van Vodafone.

Sport1 is via de glasvezel alleen via de ITV diensten van KPN te ontvangen.

• denan

denan

[Plausible deniability]

quote:
iBosvelt schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:24:
Weet iemand of je Sport1 bij Vodafone af kan gaan sluiten?

Een medewerker van de klantenservice belde mij gisteren en die vertelde mij dat het gewoon mogelijk was.
Toen ik het probeerde via de Sport1 website, kon ik geen sport1 aanvragen.

Weet iemand hoe dit zit?
Film 1 en sport 1 zijn inderdaad niet te ontvangen bij Vodafone. Glasvezel is een beetje nieuw voor vodafone dus ik kan me voorstellen dat niet alle agents exact weten wat er mogelijk is. De website van Vodafone heeft wat dat betreft altijd gelijk: Staat daar iets niet op dan kun je het ook niet bestellen :)

• iBosvelt
Beetje Jammer dit..
Ben ik dus overgeleverd aan KPN of tweak, die beiden geen analoge tv aanbieden..
Misschien is het dan toch de moeite waard om KPN te nemen met een extra settopbox..

Hopelijk komt er snel verandering in de aanbieders die sport 1 aanbieden..

• IJsbeer
  • Niet online
Ik zou eens bij Sport1 gaan klagen. Als ze genoeg klachten krijgen zullen ze heus wel een keer naar andere aanbieders gaan.

• stormed
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 02-06-2013
quote:
IJsbeer schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 03:51:
Ik zou eens bij Sport1 gaan klagen. Als ze genoeg klachten krijgen zullen ze heus wel een keer naar andere aanbieders gaan.
Er is al vaker op Tweakers besproken dat een provider zoals Vodafone die de TV diensten van Glashart Media afneemt : Geen Sport1 of Film1 gaat leveren de reden hier van is dat Chellomedia het moederbedrijf van Film1 Sport1 werkt met minimale garanties dit houd in dat er een minimaal aantal klanten moet zijn wanneer Glashart Media winst wil maken op Film1 Sport1 wanneer dit minimale aantal klanten niet word bereikt moet Glashart Media geld toeleggen op het aanbieden van Film1 Sport1 wat ze niet gaan doen.

• denan

denan

[Plausible deniability]

quote:
stormed schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:56:
Er is al vaker op Tweakers besproken dat een provider zoals Vodafone die de TV diensten van Glashart Media afneemt : Geen Sport1 of Film1 gaat leveren de reden hier van is dat Chellomedia het moederbedrijf van Film1 Sport1 werkt met minimale garanties dit houd in dat er een minimaal aantal klanten moet zijn wanneer Glashart Media winst wil maken op Film1 Sport1 wanneer dit minimale aantal klanten niet word bereikt moet Glashart Media geld toeleggen op het aanbieden van Film1 Sport1 wat ze niet gaan doen.
Kleine toevoeging: De "minimale" garantie is dusdanig hoog dat het voor de huidige fiber leveranciers onmogelijk is om daaraan te voldoen. Wellicht een bewuste keuze, maar tot Film1/Sport1 (eigendom van ChelloMedia -> gelinked met de kabelaars) die minimale garantie aanpassen is niemand in staat om dit product aan haar portfolio toe te voegen. De partijen die dat wel doen hebben oude afspraken of nemen het enorme verlies voor lief en schrijven dat weg op hun marketing budget :)

• HoppyF
Afgelopen week heeft Hoppy het contractformulier ingevuld voor een abo van Vodafone Thuis (Ermelo).
Paar dagen later kreeg ik wat email met o.a. de gegevens om in te kunnen loggen en voor de webmail (alvast...)
Daarbij ook een website om de overstapgegevens in te vullen.
Dat is een site van de ISP fabriek. (ispfabriek.vodafone.nl. secure link met https)
Volgens mij is de ISP fabriek gelijk aan Lijbrandt Telecom (ze 'wonen' op hetzelfde adres), en Lijbrandt is dan weer van KPN.
Zodoende zijn we via de achterdeur weer bij KPN/Reggefiber uitgekomen omdat alles immers zo'n beetje aan elkaar hangt in glasvezelland.

Hoe dan ook maar even afwachten wat het gaat worden, voorlopig ligt er hier nog niets en is alles nog een vraagbundeling. Over een maand (ruim) weten we meer.

• acid303
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:09
quote:
breeeem schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:46:
Ik woon in de gemeente lingewaard en hebben hier al verschillende medewerkers van zowel kpn als vodafone aan de deur gehad, om ons glasvezel te slijten.
Wij hebben nu UPC alles in 1 voor 45 euro, en zie zosnel nog niet het nut om naar glasvezel te gaan.

Nu zijn ze hier bezig om te kijken of de animo hoger ligt als 30% en dan gaat het door.
Mijn vraag die ik niet helemaal duidelijk krijg is het volgende:
Als ik nu niet voor glasvezel kies en in onze gemeente meer als 30% het wel doet, word dan de kabel wel in alle overige huizen aangelegd ??
Het vrouwtje van vodafone vertelde mij, als ik er niet voor zou kiezen nu, ik 150 euro per meter vanaf de straat zou moeten betalen en voor de niet eerste 30% aangemelde klanten dit ook gelde.

ik woon ook in lingewaard en heb me wel aangemeld ,omdat ik voor onder 60
euro bij concepts ict 3 in 1 100 Mbit kon afsluiten inc IPTV ,wil je alle zenders en hd dan zit je op 68.5 euro
bij UPC zou dit veel hoger liggen
je kunt natuurlijk afwachten en hopen dat die 30 procent wordt gehaald ,maar ja als het niet wordt gehaald kan nog heel;wat jaren duren ,dat het dan komt
daarbij blijf je dan aan UPC vast zitten ,nu is er de kans om van die gasten af te komen
heb pas sinds Nov de mogelijkheid om alle diensten af te nemen bij UPC ,was die vragenbundel niet geweest hadden we het nog steeds niet gehad

heb deze weken al heel vaak gehoord ach dat komt er toch wel
ik zeg ga er maar niet vanuit ,wil je het in de toekomst gewoon aanmelden
dus nu kost de aanleg niks ook als je niet aanmeld indien 30 procent gehaald word
indien het niet gehaald en over een paar jaar als ze nog terug komen ,want dat is nog af te wachten
gaat het zeker geld kosten

• denan

denan

[Plausible deniability]

quote:
HoppyF schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:47:
Daarbij ook een website om de overstapgegevens in te vullen.
Dat is een site van de ISP fabriek. (ispfabriek.vodafone.nl. secure link met https)
Volgens mij is de ISP fabriek gelijk aan Lijbrandt Telecom (ze 'wonen' op hetzelfde adres), en Lijbrandt is dan weer van KPN.
ISPfabriek is een wholesale glasvezelleverancier waarbij verschillende partijen aangesloten zijn om op WMP+/WGDO netwerken te kunnen leveren. Lijbrandt (www.lijbrandt.nl) is een ISP die gebruik maakt van die leverstraat, lijbrandt telecom (http://www.lijbrandt-telecom.nl/) is weer een andere partij die een eigen afwijkend netwerk heeft in Lisse/Hillegom en volledig los staat van het nieuwe Lijbrandt. En pas na goedkeuring van de NMA is de ISPfabriek eigendom van KPN.
quote:
Hoe dan ook maar even afwachten wat het gaat worden, voorlopig ligt er hier nog niets en is alles nog een vraagbundeling. Over een maand (ruim) weten we meer.
Bij vragen weet je me te vinden :)

• 4320p
Krijgen jullie dan toch het baggerbeeld van KPN IPTV of toch een betere kwaliteit ?

• HoppyF
quote:
denan schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:40:
[...]
ISPfabriek is een wholesale glasvezelleverancier waarbij verschillende partijen aangesloten zijn om op WMP+/WGDO netwerken te kunnen leveren. Lijbrandt (www.lijbrandt.nl) is een ISP die gebruik maakt van die leverstraat, lijbrandt telecom (http://www.lijbrandt-telecom.nl/) is weer een andere partij die een eigen afwijkend netwerk heeft in Lisse/Hillegom en volledig los staat van het nieuwe Lijbrandt. En pas na goedkeuring van de NMA is de ISPfabriek eigendom van KPN.
[...]

Bij vragen weet je me te vinden :)
Nou, dat wordt er anders niet makkelijker op toch?
Als tweaker raak ik het overzicht al kwijt op welke partij nu wel/niet van KPN is en media streams van Glashart Media levert of niet. Hoe moet de gemiddelde Nederlander daar nu mee om gaan?
Ik vraag me toch af of de NMA hier iets mee gaat doen.
Het hoeft (technisch gezien) niet slecht te zijn via wie je de signalen geleverd krijgt maar als alle partijen uiteindelijk bij dezelfde eigenaar zitten heeft dit toch een vreemde bijsmaak.
Juist daar is de NMA voor om kartelvorming en monopolie posities te voorkomen.

Vodafone doorbreekt naar mijn idee dit sterke blok (nog) niet omdat ze behalve een samengesteld pakket geen enkel uniek Vodafone onderdeel/product lijkt te gaan leveren of zou het misschien alleen de vast telefoonlijn zijn die Vodafone zo uniek gaat maken. Dat is nu juist het gebied waarop je nauwelijks onderscheidend kunt zijn.

• eymey

eymey

Een gemiddelde consument zal zich hier helemaal niet druk om maken (en hoeft dat op zich ook niet). Die krijgt gewoon streams van een prima kwaliteit aangeboden van een naam die ze kennen (en waar ze zich ook toe mogen/moeten wenden bij vragen en klachten).

Zoals eerder gezegd is er voldoende mogelijkheid tot concurrentie (xsyou bewijst dat).

Dat Vodafone ervoor kiest om op de makkelijke manier deze markt te betreden is geheel aan hen zelf. Juist van Vodafone zou je verwachten dat ze best wel wat in huis hebben om zelf netwerken in steden aan te wenden om POP's te bevoorraden van eigen netwerkconnectiviteit. Toch vinden ze het product van Glashart Media en het internet product van ISPfabriek blijkbaar voldoende.

• DJSmiley

DJSmiley

quote:
eymey schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:22:
Een gemiddelde consument zal zich hier helemaal niet druk om maken (en hoeft dat op zich ook niet). Die krijgt gewoon streams van een prima kwaliteit aangeboden van een naam die ze kennen (en waar ze zich ook toe mogen/moeten wenden bij vragen en klachten).

Zoals eerder gezegd is er voldoende mogelijkheid tot concurrentie (xsyou bewijst dat).

Dat Vodafone ervoor kiest om op de makkelijke manier deze markt te betreden is geheel aan hen zelf. Juist van Vodafone zou je verwachten dat ze best wel wat in huis hebben om zelf netwerken in steden aan te wenden om POP's te bevoorraden van eigen netwerkconnectiviteit. Toch vinden ze het product van Glashart Media en het internet product van ISPfabriek blijkbaar voldoende.
Afaik leveren ze niet het internetproduct van ispfabriek, maar vermoedelijk is dat 'slechts' de provisioningschil.
Bij een WMP+ koppeling krijg je al je traffic gewoon opgeleverd op een WAP poortje in KPN ASD2 of Nikhef (uit mn hoofd), en vanaf daar:veel succes... De routering verder het internet op of naar whatever mag de betreffende ISP zelf uitzoeken.
Een ISP kan binnen het WMP+ model gewoon bandbreedte X met qos A bestellen, en krijgt dat afgeleverd op z'n poortje in Amsterdam.

En dan ben je met 1 (of meerdere) poortjes klaar, en dat is een stuk goedkoper dan overal je eigen apparatuur plaatsen. In het geval van XSyou is dat net andersom: Als je lokaal al een sloot glas hebt liggen en vezels met TV is het een kleine moeite om in te koppelen op een citypop, dan hoef je alleen 'nog maar' de actieve meuk te regelen.

• denan

denan

[Plausible deniability]

quote:
4320p schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:06:
Krijgen jullie dan toch het baggerbeeld van KPN IPTV of toch een betere kwaliteit ?
Ik zou je informatie even checken; het beeld op WMP+ netwerken is enorm verbeterd, zie de andere fora.
quote:
HoppyF schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:18:
Vodafone doorbreekt naar mijn idee dit sterke blok (nog) niet omdat ze behalve een samengesteld pakket geen enkel uniek Vodafone onderdeel/product lijkt te gaan leveren of zou het misschien alleen de vast telefoonlijn zijn die Vodafone zo uniek gaat maken. Dat is nu juist het gebied waarop je nauwelijks onderscheidend kunt zijn.
Wat is het verschil tussen de huidige situatie waarbij KPN/Reggefiber en nog wat andere wholesale partijen diensten leveren aan ISP''s.. of aan de oude situatie waarin je BBNED/BabyXL en KPN had?
Elke ISP, en dus ook vodafone, is prima in staat om een eigen propositie te maken op basis van de bouwstenen die in de markt beschikbaar zijn. En aangezien Vodafone al heeft aangegeven dat ze TV kijken op je IPAD gaan ondersteunen wijken ze toch echt af van de "standaard" GHM isp's

• CasaDude
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07:17
Ik kon het hier niet goed vinden of ik heb het verkeerd begrepen maar mijn vraag is als ik Vodafone glasvezel neem kan ik dan mijn eigen router blijven gebruiken (Gigabit router) ?
Tevens wil ik digitale tv kunnen ontvangen op 2 tv's ( geen HD) nu heb ik 2 digitale decoders (DVB-C) van Ziggo met in beiden een smartcard , deze zijn aangesloten op daar waar de kabel binnenkomt met een coax kabel.
Kan ik deze gebruiken ? moet dan de smartcard eruit want ik neem aan dat die bedoeld is voor Ziggo.
Of moet ik een digitale ontvanger/decoder van Vodafone kopen of huren ?

• Fiber
quote:
CasaDude schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:37:
Ik kon het hier niet goed vinden of ik heb het verkeerd begrepen maar mijn vraag is als ik Vodafone glasvezel neem kan ik dan mijn eigen router blijven gebruiken (Gigabit router) ?
Volgens mij doet Vodafone er een gratis router bij, maar je kan vast je eigen router, als die beter is, ook wel blijven gebruiken ipv die Vodafone router
quote:
Tevens wil ik digitale tv kunnen ontvangen op 2 tv's ( geen HD) nu heb ik 2 digitale decoders (DVB-C) van Ziggo met in beiden een smartcard , deze zijn aangesloten op daar waar de kabel binnenkomt met een coax kabel.
Kan ik deze gebruiken ? moet dan de smartcard eruit want ik neem aan dat die bedoeld is voor Ziggo.
Of moet ik een digitale ontvanger/decoder van Vodafone kopen of huren ?
Je kan je Ziggo decoders blijven gebruiken, zonder smartcard. Tenminste, zo werkt het bij XMS, ik neem aan dat het bij Vodafone niet anders is. Voor HD en extra zender pakketten en diensten als Uitzending Gemist heb je wel iptv en een Vodafone settopbox nodig.

• CasaDude
Kijk , hier kan ik wat mee .

Tnx voor de reply

• CasaDude
Welk glasvezel modem gebruikt Vodafone trouwens ?
Ik Zie dat het bij Reggefiber een Genexis is , ik had mij al aangemeld bij Cogas en weet niet welke die gaan gebruiken.

CasaDude wijzigde deze reactie 24-01-2012 19:53 (55%)

• Leeuwarden
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 03-08 18:29
Is ook bekend hoe lang het duurt voordat je bent aangesloten bij Vodafone na de aanvraag?

• trinity999
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-09 20:03
quote:
Leeuwarden schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:03:
Is ook bekend hoe lang het duurt voordat je bent aangesloten bij Vodafone na de aanvraag?
Dat ligt aan Reggefiber en KPN.
Reggefiber legt het netwerk aan en zodra dit gereed is kan Vodafone haar diensten aanbieden.

• HoppyF
quote:
trinity999 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:17:
[...]

Dat ligt aan Reggefiber en KPN.
Reggefiber legt het netwerk aan en zodra dit gereed is kan Vodafone haar diensten aanbieden.
Precies.
Wat er nog niet ligt kun je immers niet aansluiten.
Je kunt bij de aanvraag opgeven z.s.m. na opleveren van het glas, of anders een wensdatum invullen.
Dat is handig als je nog een lopend contract hebt en dus om die reden niet eerder aangesloten wilt worden.

Voor de rest is het zo dat veel aanbieders dan wel "bouwblokken" leveren maar dat dit vaak van hetzelfde is, een soort eenheidsworst waar dan door de aanbieder nog een smaakje aan gegeven wordt.
In het geval van Vodafone is het smaakje standaard extra HD kanalen tov de concurrent, en DVB-C standaard. De overige opties zijn meestal aanbiedingen zoals een gratis draadloze router en gratis installatie kosten. De meeste aanbieders doen wel zo iets.

Over het algemeen is mijn conclusie dat glasaanbieders weinig onderscheidend zijn op de hoofdgebieden en dat ze alleen op details verschillen. Dat geldt voor het pakket maar ook voor de prijs. De verschillen zijn klein maar wel aanwezig en daarop moet je dus je keuze baseren.

Pagina: 1 2 3 ... 60 Laatste

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013