Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Nieuwe website nodig? || BF3 Stats
Onderwerpen
Pfft, tijdens mijn studie werkte ik toch beter op bier dan op koffie. Even op het laatste moment je opdracht afronden? Pilsje erin en gaan met die banaanquote:MueR schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:39:Waarom een coffee corner en geen kroeg?
No coffee, no code.
Aan het einde van de avond (of krat bier
Beetje de kwaliteit die offshoring nu vaak weet op te leveren
Overigens ging de kwaliteit van de variabelen er niet echt op vooruit. Hoe later het werd hoe vreemder de namen
C#:
1 | int klaas = piet * henk; |
.Gertjan. wijzigde deze reactie 28-09-2011 12:44 (10%)
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Reg. datum: 16-10-2010
Ik heb mij nooit in weten te houden, het is een van mijn beste én slechtste kwaliteiten.quote:Darkstone schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:43:
Ik hield me nog in...
[GoT topic extension for Chrome - werkt nog niet met tweakers.net 7] - [T.net karma monitor]
[Deus Ex: HR] - [Lara Croft and the Guardian Of Light]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
De Devschuur Cola Corner... ? Nee, klinkt toch nét niet.quote:
Cola? Dat is toch alleen goed om roest mee op te lossen?quote:Kharay1977 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:57:
[...]
De Devschuur Cola Corner... ? Nee, klinkt toch nét niet.
Moet sowieso maar weinig hebben van frisdranken. Doe mij maar een glaasje gemeentepils of een spa-tje rood
De Devschuur Fristi Hoek dan maar doen?
Of als ik mijn dag niet heb De Devschuur Frusti Hoek
Oh, een modje met een TVPquote:
.Gertjan. wijzigde deze reactie 28-09-2011 13:00 (17%)
... en tanden.quote:.Gertjan. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:00:
Cola? Dat is toch alleen goed om roest mee op te lossen?
Iets met deadline, lang doorwerken, paar uurtjes tussendoor slapen, en de cola houdt me verrassend genoeg voor de rest wel vrij helder.
Maar toch zo maar eens koffie zetten
Mijn Tweakblog en zoeken in Tweakblogs
Underclocken is cool - Phenom II X4 955 (3.2GHz) @ 800MHz!
+1.quote:.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:54:
posthistory-post
Btw, om deze post nog wát inhoud te geven, ik kwam er afgelopen week achter dat wanneer je in Chrome de debugger gebruikt. De debugger de code dan weer netjes opmaakt, ook al is de code minified
gewoon koffie, men zegt niets voor niets dat je koffie omzet in code
Nope, je zet het om in zeik (en volgens mijn vrouw in behoorlijk meurende zeik). Hoewel sommige mensen het ook lukt om het om te zetten in gezeikquote:windwarrior schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:09:
De Devschuur Thee Corner - NEE
gewoon koffie, men zegt niets voor niets dat je koffie omzet in code
Reg. datum: 17-02-2001
Kun je die mok uit de TS trouwens ergens bestellen?
Hier wel een lekker dagje, eerst dacht ik de hele morgen te kunnen gaan werken aan een raar probleem wat alleen in de productieomgeving van onze betalingsprovider optrad. Vorige week al een paar keer naar gekeken, maar geen tijd gehad om het fatsoenlijk op te pakken. Kijk ik vanmorgen, foutje in de naam van de configuratievariabele
En daarna heb ik me zitten verbazen over deze bug in PHP. Blijkbaar hebben de PHP-devs het zo gemaakt dat als "display_errors" uit staat, hij een error opgooit en dus keihard faalt. Maar als "display_errors" aan staat, dan negeert hij de multibyte en toont hij het gewoon. Zonder foutmeldingen. En dat is "as designed" en ze gaan het niet aanpassen, omdat er nu volgens hun veel mensen "display_errors" aan hebben staan op productieservers, en ze die omgevingen niet willen slopen
Gelukkig was het in mijn geval te wijten aan een bug van mijn kant, dus kon ik er gemakkelijk omheen werken
Webdeveloper (backend) - Meldersnet LAN-Parties - Dreksbak.nl
http://www.thinkgeek.com/homeoffice/mugs/e55d/quote:Flard schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:15:
Kun je die mok uit de TS trouwens ergens bestellen?
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Nieuwe website nodig? || BF3 Stats
quote:
Een leuke voor het vrouwtje:

Alleen jammer dat ze daar dan waarschijnlijk niet de humor van in ziet...
Reg. datum: 17-02-2001
Hmm, kom toch geregeld op thinkgeek, maar heb 'm blijkbaar gemist. Thanks :-)quote:
Webdeveloper (backend) - Meldersnet LAN-Parties - Dreksbak.nl
Ipsa Scientia Potestas Est
Ever wanted to skip the boring parts and jump right to the nice bits of a video? Try the LikeLines demo!
Doe mij dan maar het Oktoberfest met een lekker pintjequote:RayNbow schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:33:
* RayNbow zit lekker te hacken in Berlijn tijdens Knight-Mozilla's #hacktoberfest...
Damn, nu heb ik zin in bier
My iRacing profile | HBV Ons Genoegen | Mijnzestal.nl handboogadministratie
Wat let je?...quote:
Nog @ work, en daarna naar huis rijden.quote:
Overigens krijg je van InfoPath sowieso wel de neiging aan de drank te gaan
Hoogie2004 wijzigde deze reactie 28-09-2011 13:41 (33%)
My iRacing profile | HBV Ons Genoegen | Mijnzestal.nl handboogadministratie
Bier overgieten in een grote koffiemok en vervoer regelen.quote:Hoogie2004 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:40:
[...]
Nog @ work, en daarna naar huis rijden.
tja, als ik ga coden dan drink ik meestal eerst een kop koffiequote:.Gertjan. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:10:
[...]
Nope, je zet het om in zeik (en volgens mijn vrouw in behoorlijk meurende zeik). Hoewel sommige mensen het ook lukt om het om te zetten in gezeik
Starterswoning in Amersfoort? Te koop!
Noquote:SoaDmaggot schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:44:
Can I haz history trackback?
Dit jaar is het laatste jaar (normaal gezien) dat ze dit vak geven. Ach ja, ...quote:.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:54:
posthistory-post
Nothing to see here!
quote:Rutix schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:01:
Ik dacht wat word er weinig gepost maar we zijn in een andere topic verder gegaan.
Ik ben vandaag goed bezig met "foute" namen in de code
Bij IPhone ben ik geneigd deze om te bouwen naar ITelepone
Reg. datum: 15-10-2002
Lust geen koffie namelijk
En het leuke is dat ik straks iets van events moet gaan triggeren vanuit de WCF en ik heb geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen
edit:
Sjonge, lekker wakker... Vroeg me af waarom mijn service sloot, bleek ik te "wachten" buiten de using
C#:
1 | using(ServiceHost)
|
Was even vergeten dat bij de } behorende bij de using de connectie dus afgesloten werd en dus de closing werd aangeroepen. Geen wonder dat de poort niet open staat om mee te communiceren
Blijf er bij dat het lastig is, maar als je niet echt lekker oplet is het nog lastiger
.Gertjan. wijzigde deze reactie 28-09-2011 15:15 (59%)
Paf op met wat je zegt, anders wordt je voor niet-IT'er uitgemaaktquote:ZaZ schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:40:
Mag er ook nog Spa worden gedronken?
Mijn problemen met BizTalk lijken, met een slag om de arm, ook verleden tijd. M'n geheugen is gaar (memtest heeft na krap drie uur nog niks gevonden, nog maar even 24 uur laten draaien), of de hypervisor is brak. Dezelfde VHD op een andere machine werkt perfect... Scratch that, weer corrupt.
Anderhalve week inclusief weekend vergooid, erg fijn, en het eind is dus nog niet in zicht...
CodeCaster wijzigde deze reactie 28-09-2011 15:53 (6%)
And another thing you / Should've known from the start / The problems in hand / Are lighter than at heart
Hier wordt ook geen koffie gedronken.quote:ZaZ schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:40:
Mag er ook nog Spa worden gedronken?
Ik zeg het nogmaals... jij bent echt toe aan vakantie.quote:.Gertjan. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:59:
Sjonge, lekker wakker... Vroeg me af waarom mijn service sloot, bleek ik te "wachten" buiten de using
Reg. datum: 29-01-2009
Opengl control zit bij het begin op de locatie van de oude window border. Tenzij je met muis erover heen gaat..
Reg. datum: 25-09-2006
Mmmm, ik zal eens naar mex kijken (wederom een term die ik veel zie, maar weer niets van weet). Heb echt het gevoel weer vanaf niets te moeten beginnen.quote:CodeCaster schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:19:
Om een service vanuit VS te kunnen hosten moet je VS als Admin uitvoeren, wellicht is dat het? En heb je wel een mex-endpoint?
@CodeCaster -> u bent een held
Ik heb nu een voorbeeld gevonden waar ze inderdaad zo'n Mex ding setten om de meta data op te harken (tenminste dat begrijp ik uit de code). Ik dacht ik knoop een simpel AddServiceEndpoint statement aan mijn servicehost en klaar, maar helaas is het toch wat complexer dan ik dacht... De meldingen die ik kreeg dat ik geen http adres mocht reserveren zijn inderdaad opgelost door admin te draaien...
Pfff, als we het internet niet hadden
.Gertjan. wijzigde deze reactie 28-09-2011 15:47 (34%)
Op internet is ook veel crap te vinden hoorquote:.Gertjan. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:24:
[...]
Mmmm, ik zal eens naar mex kijken (wederom een term die ik veel zie, maar weer niets van weet). Heb echt het gevoel weer vanaf niets te moeten beginnen.Sta je dan mooi met je .NET 3.5 MCTS in je broekzak
@CodeCaster -> u bent een held![]()
Ik heb nu een voorbeeld gevonden waar ze inderdaad zo'n Mex ding setten om de meta data op te harken (tenminste dat begrijp ik uit de code). Ik dacht ik knoop een simpel AddServiceEndpoint statement aan mijn servicehost en klaar, maar helaas is het toch wat complexer dan ik dacht... De meldingen die ik kreeg dat ik geen http adres mocht reserveren zijn inderdaad opgelost door admin te draaien...
Pfff, als we het internet niet hadden
Nothing to see here!
* Alex) zit zich lekker te vermaken met een crappy app uit 2008, het "een beetje aanpassen" werd "85% opnieuw schrijven".
We are shaping the future
Klopt. Of verouderde zooi. Soms kom ik inderdaad ook code voorbeelden tegen waarbij ik denk: "als dat een collega was geweest had ik hem een schop gegeven"quote:Rutix schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:05:
[...]
Op internet is ook veel crap te vinden hoor
Ook lees je tegenwoordig 10x hetzelfde omdat veel sites gewoon content van elkaar overnemen. Daarnaast duikt ook expertsexchange nog geregeld op in de results. Man, wat een !#$&! site is dat zeg
Ga maar eens direct naar die pagina, dan zie je de antwoorden niet. Die antwoorden zie je alleen als google.com je referer was
.oisyn wijzigde deze reactie 28-09-2011 17:36 (25%)
[GoT topic extension for Chrome - werkt nog niet met tweakers.net 7] - [T.net karma monitor]
Mmmm, nasty. Ik wist wel dat ze vroeger trucjes deden zoals de content verbergen, maar dit is natuurlijk ook wel erg nasty. Ik snap ook niet echt meer waarom ze nog bestaanquote:.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:36:
Moet je ook, maar ze willen natuurlijk wel in Google's search results staan, en dat betekent ook dat ze content moeten laten zien die de gebruiker ook ziet want anders krijgen ze punten aftrek.
Ga maar eens direct naar die pagina, dan zie je de antwoorden niet. Die antwoorden zie je alleen als google.com je referer was
Reg. datum: 30-08-2010
http://driverdatabase.nl/ - Drivers zoeken op hardware ID
Over Google's resultaten, datum maakt mij niet veel uit, het is zo getest of het werkt. Waar ik echter wel een hekel aan heb (net zoals GertJan) : de oplossing hebben gevonden maar niet openbaar maken...
Het kan erger hoor!quote:Alex) schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:25:
Heuj, een nieuw deel!
* Alex) zit zich lekker te vermaken met een crappy app uit 2008, het "een beetje aanpassen" werd "85% opnieuw schrijven".
* Rhapsody mompelt iets over VB6 meuk...
In Metal We Trust
Mijn bedrijf biedt VB6-renewal aan, om apps te moderniseren naar .net enzo. Ik hoop dat ik nooit op zo'n project kom, ik krijg al jeuk als ik VB zie.quote:Rhapsody schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:34:
[...]
Het kan erger hoor!
* Rhapsody mompelt iets over VB6 meuk...
Nou ja, in principe ben ik die renewal ;-) maar het mag van mij wel wat sneller. Maar ja, weinig man, veel buiten de deur... duurt lang!quote:Alex) schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:37:
[...]
Mijn bedrijf biedt VB6-renewal aan, om apps te moderniseren naar .net enzo. Ik hoop dat ik nooit op zo'n project kom, ik krijg al jeuk als ik VB zie.
(ben programmeur + beetje consultant zeg maar)
In Metal We Trust
Nou ja... als het ook naar andere talen van het .NET framework mag...quote:Alex) schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:37:
[...]
Mijn bedrijf biedt VB6-renewal aan, om apps te moderniseren naar .net enzo. Ik hoop dat ik nooit op zo'n project kom, ik krijg al jeuk als ik VB zie.
Reg. datum: 20-03-2002
Gelukkig is er een apart certificering traject voor WCF tegenwoordig, dus hoef je je niet te schamen ;-)quote:.Gertjan. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:24:
[...]
Mmmm, ik zal eens naar mex kijken (wederom een term die ik veel zie, maar weer niets van weet). Heb echt het gevoel weer vanaf niets te moeten beginnen.Sta je dan mooi met je .NET 3.5 MCTS in je broekzak
[/verkapteposthistorypost]
Jan_V wijzigde deze reactie 28-09-2011 20:00 (3%)
Consoles: Master System II | Mega Drive II | DC | GBA | PS 2 | GC | Wii
PC: Core i7 2600, 8GB, Radeon HD6850, 128GB Corsair SSD, 1TB Spinpoint F2
Laptop: Dell E6510, 256GB SSD, 8GB
Oh nee, we doen hoofdzakelijk C#, gelukkig. Maar ik had het over VB lezen, nog niet eens schrijvenquote:Kharay1977 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:44:
[...]
Nou ja... als het ook naar andere talen van het .NET framework mag...Of is het echt strikt VB6 > VB.NET?
Ah... ja, dat is inderdaad... onvermijdelijk in een dergelijke situatie. En overigens deel ik die mening wel. Ooit schreef ik best veel in Basic. GW-BASIC, PowerBASIC, Visual Basic (ja, de oude DOS variant)... ik klink wel oud zo... enfin, in de tussentijd ben ook ik de smaak ervoor wel verloren.quote:Alex) schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:10:
[...]
Oh nee, we doen hoofdzakelijk C#, gelukkig. Maar ik had het over VB lezen, nog niet eens schrijven
Het verdient niet altijd zo z'n schoonheidsprijsjes.
Styxxy wijzigde deze reactie 28-09-2011 21:08 (57%)
Reg. datum: 04-04-2004
Nu eerst eens een dikke joint roken om het van me af te zetten
.oisyn wijzigde deze reactie 28-09-2011 23:02 (5%)
quote:Fusioxan schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:20:
Nondeknetters. Tijdens het lezen van wie er koffie drinkt of niet, is mijn koffie koud geworden. Op naar het volgende bakkie!
Nou dat valt soms vies tegen. Ik probeer het altijd in mijn project (lang leve de undo-checkout functiequote:Over Google's resultaten, datum maakt mij niet veel uit, het is zo getest of het werkt.
Testen in aparte projecten heeft niet altijd zin, want dan reageert code (en vooral WPF/HTML/CSS) toch anders dan in je eigen project...
Weet je wat ook irritant is? Mensen die je naam verkeerd spellenquote:Waar ik echter wel een hekel aan heb (net zoals GertJan) : de oplossing hebben gevonden maar niet openbaar maken...
Ook klanten maken er soms een potje van... Staat toch duidelijk onder mijn mailtjes en toch lezen ze er overheen... Ooit zelfs dikgedrukt en met grotere letters afgesloten, kwam er een mailtje terug "Beste Gert-Jan"
Toen ik het deed was het onderdeel van je MCTS (het werd lichtjes aangetipt)quote:Jan_V schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:59:
[...]
Gelukkig is er een apart certificering traject voor WCF tegenwoordig, dus hoef je je niet te schamen ;-)
[/verkapteposthistorypost]
Maar gisteren maakte ik wel een vreugdesdansje door het kantoor toen mijn service en servicehost eindelijk werkte
Daarna eens buigen over een wazig probleem / bug in Dynamics CRM waar het platform opeens besluit om de ID van een user uit een andere organisatie terug te geven zodat calls naar de webservice opeens unauthorized zijn
Haan wijzigde deze reactie 29-09-2011 08:04 (39%)
Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel
Het gaat om 'the billion dollar mistake' die een null pointer volgens hem is.
http://www.infoq.com/pres...Dollar-Mistake-Tony-Hoare
Na Januari moet ik uit mijn tijdelijke kamer in Utrecht wie heeft iets voor me voor daarna? ~ Mijn progblog! ~ @royTries
Die is wel heel wazigquote:Haan schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:02:
Daarna eens buigen over een wazig probleem / bug in Dynamics CRM waar het platform opeens besluit om de ID van een user uit een andere organisatie terug te geven zodat calls naar de webservice opeens unauthorized zijn
Worden er niet toevallig met 2 verschillende instances van de CRM-service gewerkt ofzo?
Wel grappig! Een maatje van mij was een poosje geleden ook bezig om en robot te laten opstaan door zelf aan leren. Toen ze het ging uittesten op een robot hadden ze ook opgenomen en daar kon ik ook uren naar kijkenquote:st0p schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:20:
In de eerste iteratie was ooit een link geplaatst naar autotjes die beter werden op basis van genetische algoritmes. De mensen die dat leuk vonden, vinden dit denk ik ook wel leuk: http://www.cambrianexplosion.com/
Nothing to see here!
Ik ga ook debuggen in Dynamics, maar dan in het prachtige AXquote:Haan schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:02:
Belooft een mooi dagje te worden, ben 1,5 uur bezig en het nu al beu
quote:Alex) schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:28:
[...]
Die is wel heel wazig
Worden er niet toevallig met 2 verschillende instances van de CRM-service gewerkt ofzo?
Ik heb een blog gevonden waar ze het ook hebben meegemaakt, het schijnt te kunnen gebeuren als dezelfde user in meerdere organisaties aanwezig is en er ook wat gerommeld is met de default organisatie. (en uiteraard is dat het geval, ik heb 1 test account en er draait een hele OTAP straat op 1 server, en ik krijg op alle organisatie de ID van de user uit de Test organisatie..). Maar om het te fixen zou er op database niveau wat gehackt moeten worden en daarvoor hebben wij uiteraard geen rechten, dus dat gaat lekker.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel
Jah, daar gaat mijn productiviteit voor vandaag. Het helpt niet dat ik dan ook nog eens die autotjes terug heb opgezocht. Zowel de wormpjes, als de autotjes draaien hier nu op mijn tweede scherm. Bij de auto's kan je nu zelf een design maken en dat laten evolueren.quote:st0p schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:20:
In de eerste iteratie was ooit een link geplaatst naar autotjes die beter werden op basis van genetische algoritmes. De mensen die dat leuk vonden, vinden dit denk ik ook wel leuk: http://www.cambrianexplosion.com/
URL: www.boxcar2d.com
Otherside1982 wijzigde deze reactie 29-09-2011 09:31 (4%)
Oh cool! Wat was de URL ook alweer?quote:Zowel de wormpjes, als de autotjes draaien hier nu op mijn tweede scherm. Bij de auto's kan je nu zelf een design maken en dat laten evolueren.
Mijn vriendin drinkt zelf ook koffie (voor zover je Senseo Cappuccino koffie kan noemen), toch al gauw een bak, vaak twee, per avond. Ik krijg juist het verwijt dat ik chagrijnig ben van het stoppen met roken (hoewel ze er wel compleet achter staat, overigens)quote:.Gertjan. schreef op donderdag 29 september 2011 @ 07:53:
[...]
Ik heb nu een vers stomend bakje naast me staan. Overigens krijg ik van mijn vrouw geregeld het verwijt dat ik van koffie druk, opgefokt of juist chagrijnig wordt... Meer mensen daar last van? En dan bedoel ik eigenlijk beide zaken, dus een klagende vrouw en/of de genoemde symptomen.
Starterswoning in Amersfoort? Te koop!
Misschien moet ik dan maar beginnen met rokenquote:SoaDmaggot schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:01:
[...]
Ik krijg juist het verwijt dat ik chagrijnig ben van het stoppen met roken (hoewel ze er wel compleet achter staat, overigens)
quote:.Gertjan. schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:30:
Ik ga ook debuggen in Dynamics, maar dan in het prachtige AXHebben een externe dll gebouwd en gekoppeld welke perfect werkt op de development omgeving... Ding is netjes in de GAC gezet door systeembeheer, AX ziet hem ook staan als je een reference wilt toevoegen, maar vervolgens krijg je een melding dat de referentie niet goed is wanneer je de code aanroept
Krijg de boel niet eens meer gecompiled op de test omgeving
Ah well, dan maar een sproedje richting systeembeheer om de DLL dan ook maar daar te plempen...
Reg. datum: 15-04-2005
Wat is ie9 ook een fail browser wat betreft coole sites.quote:st0p schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:20:
1) Een server waarvan de meeste mensen binnen de organisatie het bestaan niet vermoeden. (Server A)
2) Een server waarvan nog minder mensen het bestaan vermoeden (Server B )
3) Een applicatie Y waarvan heel veel mensen gebruik maken, maar waar maar op 1 uitzondering na geen ontwikkelaar het bestaan van vermoedt. (Die uitzondering noemen we X)
4) Een workstation voor X dat is ingericht om die applicatie te onderhouden op server A en B.
Men zorge dat:
1) Server A voor geen enkele andere ontwikkelaar toegankelijk is dan X.
2) Server B voor geen enkele andere ontwikkelaar toegankelijk is dan X.
Nadat we hebben gecontroleerd of applicatie Y wel echt bedrijfskritisch is, gaan we echt beginnen:
1) X verdwijnt.
2) Het workstation van X duikt onder.
3) Useraccounts van X worden geblokkeerd.
en
3) We wachten op een productiestoring in applicatie Y
Drie keer raden waar ik gisteren een hele dag aan heb besteed
Belangrijke features: SSD!
Wat me wel opvalt: Een gewone desktop PC is zoveel goedkoper dan een laptop. Laptop ben je (in mijn geval) 2500 euri voor kwijt, als ik de videokaart weghaal ben ik voor mijn systeem (inclusief dik Dell 24' scherm en duur toetsenbord)... iets van 1300 euro kwijt?
Dus, werkgevers en IT-managers, geef uw personeel een PC budget van 1500 euro (en vrije keuze qua OS en software en support, dus niet afnemen bij een partij als Dell of HP of Computerboer-om-de-hoek) en u kunt ze zeer blij maken.
(persoonlijke rant) Stiekem wil ik graag werk met een vaste werkplek, goed bureau, stoel, en eigen keuze qua PC systeem (inclusief jaarlijks upgradebudget
Het oplossen van de productiestoring?quote:Dido schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:26:
Intel i5 3350p/Asrock B75 Pro-M/Asus EAH5770 CuCore 1G/Corsair XMS3 2x4096MB DDR3-1600/OCZ Agility 3 120Gb/WD Green 1 Tb
Software archeologie?quote:Dido schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:26:
...
Otherside1982 wijzigde deze reactie 29-09-2011 10:50 (68%)
Doe eens nietquote:YopY schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:37:
Dus, werkgevers en IT-managers, geef uw personeel een PC budget van 1500 euro (en vrije keuze qua OS en software en support, dus niet afnemen bij een partij als Dell of HP of Computerboer-om-de-hoek) en u kunt ze zeer blij maken.
Overigens werkt zware hardware ook de volgende opmerking in de hand "Hoezo traag, het performt perfect op mijn machine"... Je gebruikers hebben namelijk niet altijd zulke gave machines. Die krijgen als ze geluk hebben de afdankertjes van de afdeling ICT, maar meestal staat er een partij prehistorische machines te draaien
Een snelle PC is prima, maar je moet dan wel onthouden dat niet iedereen zo'n snelle bak heeft
Hahaquote:
.Gertjan. wijzigde deze reactie 29-09-2011 11:16 (11%)
Reg. datum: 22-11-2000
Nee hoor geef ze een core duo en als hier commentaar op komt zeg je gewoon het is toch sneller als de vorige. Op het werk kost een rebuild van onze app 15min terwijl ik het thuis quad-core + ssd in < 1 min doe. Vervolgens krijgen alle verkopers natuurlijk wel een mac-book (waar maar een klein deel van onze software op draaitquote:YopY schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:37:
Jeuj vandaag komen de laatste onderdelen van m'n nieuwe (thuis) PC binnen. Stiekem wou ik dat ik die op het werk had, maar ja, een desktop is niet zo handzaam.
Belangrijke features: SSD!. 16 GB geheugen!
. I7 2600K @ 3.4 GHz
. En een (groot uitgevallen) MSI R6950, maar da's voor devzijnde niet zo boeiend.
Wat me wel opvalt: Een gewone desktop PC is zoveel goedkoper dan een laptop. Laptop ben je (in mijn geval) 2500 euri voor kwijt, als ik de videokaart weghaal ben ik voor mijn systeem (inclusief dik Dell 24' scherm en duur toetsenbord)... iets van 1300 euro kwijt?
(persoonlijke rant) Stiekem wil ik graag werk met een vaste werkplek, goed bureau, stoel, en eigen keuze qua PC systeem (inclusief jaarlijks upgradebudget).
Reg. datum: 15-04-2005
Simpele oplossing:quote:.Gertjan. schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:14:
[...]
Overigens werkt zware hardware ook de volgende opmerking in de hand "Hoezo traag, het performt perfect op mijn machine"... Je gebruikers hebben namelijk niet altijd zulke gave machines. Die krijgen als ze geluk hebben de afdankertjes van de afdeling ICT, maar meestal staat er een partij prehistorische machines te draaien
1) ~1200E budget voor eeng oede computer + jaarlijks upgrade budget. (ontwikkelen)
2) koop voor ~300E een pc bij de lokale pc-boer. (testen)
Ik hoor trouwens nooit meer eindgebruikers klagen over langzame PC's? Alleen mensen die een beetje de grenzen opzoeken met filmpjes bewerken of games en dergelijke hebben nog heftige machines nodig. Thuis denk ik na zes jaar pas nu weer een beetje aan het upgraden van mijn machine. Ik doe verder niks behalve een beetje internetten en PHP'en.
BikkelZ wijzigde deze reactie 29-09-2011 13:04 (23%)
Ik fix problemen die volgens de vorige ontwikkelaar in werkelijkheid toch nooit zouden voorkomen.
Que? Fijn als iedere developer z'n eigen OS en tools heeft ja, dat werkt ook zo lekker als je dan een project van een collega overneemt. Ontwikkelen doe je het liefst in Virtual Machines die je, als je aan een project begint, van een centrale plank trekt, waarna je de code uit source control haalt. Nooit gezeik met custom controls, third-party libs, configuratie en dat soort ongein, want alles staat al in de VM geconfigureerd.quote:YopY schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:37:
(en vrije keuze qua OS en software
Que? Dell staat hier binnen vier uur op de stoep met nieuwe onderdelen, daar hebben we toch zeker wel een aantal keren profijt van gehad.quote:en support, dus niet afnemen bij een partij als Dell of HP of Computerboer-om-de-hoek)
CodeCaster wijzigde deze reactie 29-09-2011 13:17 (22%)
And another thing you / Should've known from the start / The problems in hand / Are lighter than at heart
deel 2!
~~~~
Ik ben hier smerige CSS hacks aan't schrijven voor IE7. Position: relative's, z-index's, etc.
/** @deprectated This message is obsolete and should not be read. */
Nou nee,quote:.Gertjan. schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:14:
Een snelle PC is prima, maar je moet dan wel onthouden dat niet iedereen zo'n snelle bak heeftJe zult dus altijd een traag hok ernaast moeten hebben om te testen
Ja maar het kost geld / neemt een hap uit je budget,quote: CodeCasterQue? Dell staat hier binnen vier uur op de stoep met nieuwe onderdelen, daar hebben we toch zeker wel een aantal keren profijt van gehad.
En mbt het verhaal over een project overnemen, heb ik ervaring mee (helaas). Een project voor een ISP werkte om de een of andere reden gewoon niet onder Windows, waarschijnlijk vanwege een of andere native library (ActiveMQ? Klinkt dat logisch?). Maar ja, dan maar gewoon dualboot windows / linux, kleine moeite, groot plezier.
Gewoon platform-onafhankelijk programmeren, moet geen probleem zijn dan. In theorie,
(bij ons hebben we dus vrije keuze qua OS, de meesten prutsen op OSX, de rest op Windows en / of Linux. Ik op alle drie,
Vergeet vooral niet de sites die 'overal' een antwoord op hebben.quote:.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:09:
Waar ik vooral een hekel aan heb zijn blogposts en informatiepagina's waar geen datum bij staat.
www.somedomain.com/how-to-fix-boot-problem/
En dan kan je de URL gewoon aanpassen naar iets anders. www.somedomain.com/how-to-fix-nonexisting-problem/ en dan krijg je nog resultaat....
“Lost time is never found again.” - Benjamin Franklin
Gelukkig hebben we over een aantal jaar nog meer IE versies om te ondersteunen.quote:Gamebuster schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:12:
holy fucking shit!
deel 2!
~~~~
Ik ben hier smerige CSS hacks aan't schrijven voor IE7. Position: relative's, z-index's, etc.
In-browser notepad? Paste this into address bar: data:text/html, <html contenteditable>
Radio Sputnik: 24/7 underground House & Techno
PHP:
| <?php
|
Zodat je IDE op de locatie van xx weet welke properties $klass heeft, namelijk alle van Class Klaass.
Volgens mij ben ik verwend met C#.net
Guillome wijzigde deze reactie 29-09-2011 16:50 (7%)
If then else matters! System
Portfolio! site
Met PhpStorm werkt dit:quote:Guillome schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:50:
Waarom bestaat er in PHP niet iets als:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9<?php
Class Klaass
{
}
Class Klooes
{
public $list = Array<Klass>();
forEach($list as $klaass)
xx
}
?>
Zodat je IDE op de locatie van xx weet welke properties $klass heeft, namelijk alle van Class Klaass.
Volgens mij ben ik verwend met C#.net
PHP:
| <?php
|
Reg. datum: 21-11-2007
Alleen even klikken is voldoende (we moeten met google analytics website statistieken gaan onderzoeken)!
*snip* neen: werving
Feedback op het project mag natuurlijk ook
En verder hoop ik dat jullie devjes nu ook lekker van de zon kunnen gaan genieten met een heerlijk biertje op het terras
RobIII wijzigde deze reactie 29-09-2011 17:36 (13%)
Nou ik doe het niet meerquote:Gamebuster schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:12:
holy fucking shit!
deel 2!
~~~~
Laatst nog iemand die mij een screenshot van een website liet zien die we gemaakt hadden. Hij was niet goed... stond IE Compatibility modus aan.
Behalve dat moet ik zeggen dat bijna iedereen over is naar IE8 al is dat natuurlijk ook nog geen feest zonder alle CSS3 functies.
Idem hier ;-). Twee uitnodigingen gekregen voor sollicitatiegesprekken (kennissen hadden mijn contactgegevens doorgegeven). Daarnaast ga ik een interview en photoshoot deze zondag doen voor een artikel in een magazine (15 minutes of fame, olé).quote:Ram0n schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:28:
Maf hoe dat soort dingen altijd tegelijk lijken te komen.
Ik denk dat in veel gevallen de extra productiviteit en vooral de blijheid die vrijheid van OS en tools een ontwikkelaar geeft ruimschoots opweegt tegen de extra tijd die het kost voor een nieuwe ontwikkelaar om de boel geschikt te maken voor zijn omgevingquote:CodeCaster schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:05:
Que? Fijn als iedere developer z'n eigen OS en tools heeft ja, dat werkt ook zo lekker als je dan een project van een collega overneemt.
Euhm nee, zo ontwikkel ik niet het liefst.quote:Ontwikkelen doe je het liefst in Virtual Machines die je, als je aan een project begint, van een centrale plank trekt, waarna je de code uit source control haalt. Nooit gezeik met custom controls, third-party libs, configuratie en dat soort ongein, want alles staat al in de VM geconfigureerd.
Ontwikkelen doe ik het liefste met de editor of ide van mijn keuze, met het OS van mijn keuze op een machine van mijn keuze.
En dat is ie dus welquote:.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:01:
(en toen crashte m'n xbox ook nog eens halverwege, ik hoop dat de videocapture daarvan niet verneukt is).
In netbeans werkt @var ArrayVanObjecten[] niet en daar erger ik me al ruim anderhalf jaar aan, aangezien het wel de notatie is die ik gebruik en die ik ook probeer te pushen bij mijn teamleden (of momenteel eigenlijk teamlid, maar hopelijk is dat morgen weer voorbij...)quote:Michali schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:02:
[...]
Met PhpStorm werkt dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9