Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Bananenspin
  • Registratie: december 2008
  • Nu online

Bananenspin

Omdat het kan

quote:
Vertel dan ook dat we mega aan het trollen waren :+

HOI.

• mindcrash
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 27-07 10:46

mindcrash

Web Monkey

quote:
Bananenspin schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:04:
[...]

Vertel dan ook dat we mega aan het trollen waren :+
Absoluut niet obvious, ofzo.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013), Nelson Mandela (1918-2013)

• Rynji
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:35
quote:
mindcrash schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:41:
Heeft iemand enig idee of er (en waar dan) de mogelijkheid aanwezig is om downloaded replays van je HDD af te gooien?
Paar seconden zoeken:
Steam\SteamApps\common\dota 2 beta\dota\replays

i5 3570k - GTX 670 SLI - 27" 2560x1440 @ 120Hz Inventaris - Minus Gallery (Spoilers!)

• Bananenspin
  • Registratie: december 2008
  • Nu online

Bananenspin

Omdat het kan

quote:
mindcrash schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:14:
[...]

Absoluut niet obvious, ofzo.
Nee.

HOI.

• Equilibrium9
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-07 11:19
Cool ik loop een tijdje achter, wist niet dat ze al een beta DOTA 2 hadden. Ik heb totaal niets meegekregen ervan maar het is vrij fijn dat ze de gameplay van DOTA 1 wel aangehouden hebben met items/heroes/spells. Ik zat even een replay te kijken en het grootste gedeelte kon ik wel herkennen. Lijkt nu alleen door nieuwe graphics wel een mess als er een 5v5 battle is. Maarr misschien is dat ook kwestie van wennen.

• Fiole
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 27-07 12:25

Fiole

What you did there, I see it.

Moet zeggen, het is een kleine wereld in de DotA2 matchmaking :p
Alleen lijken de 'pros' altijd te verliezen.

Speelde gister tegen een team waari emand van Next in zat, en van youBoat. Potje hadden we dus gewonnen ondanks het feit dat deze speler van Next Anti-mage had (rikimaru werkt daar geweldig tegen). Had al eerder met Quantic.Link gespeeld, met Na'Vi. Dendi (beide verloren) en met joinDOTA|DHMS (die won ik wel). Leuk om tegen pro's gematched te worden :)

• Rub3s
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online

Rub3s

+3 , omdat het kan

@ Fiole
Dan zul je zelf ook wel niet slecht zijn :P

Ik heb zelf een gigantische losing streak achter de rug. Gisteren er gelukkig vanaf gekomen door solo matchmaking te doen. Samen met iemand anders spelen eindigt altijd in een gigantische ramp |:( , rage hier, rage daar (misschien wil ik ook te graag winnen :P )

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 06:44

The Chosen One

Zie signature!

Me vorige game was ook een drama (sortoff). Weer Bloodseeker. Na 5,5 minuut had ik me Midas gewoon al. Maar ja die 5e persoon pakte Antimage. Wij allemaal pick a ranged! Nope...
En daarna gaat AM en Axe constant alleen rondlopen en de hele tijd dood. Sven (enemy) had als 1e item gewoon een daedelus en boots/threads volgens mij...
Axe met phaseboots en sange dus aparte kerel was het sowieso al.

Tijdje nog hard gevochten met midas/radiance/butterfly maar die Sven was gewoon te snel vroeg sterk.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One

• Fiole

Fiole

@Rib3s: zit geloof ik met 125 wins, 95 losses. Verder is er nog geen formele 'ladder', dus matchups zijn totaal random. Kan zijn dat je met de meest grote noobs wordt geteamed, en daarna met een full team pro's. (voor zover ik weet dan). Verder geen plezier hebben en je best doen :p

• xminator
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
quote:
Fiole schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:46:
@Rib3s: zit geloof ik met 125 wins, 95 losses. Verder is er nog geen formele 'ladder', dus matchups zijn totaal random. Kan zijn dat je met de meest grote noobs wordt geteamed, en daarna met een full team pro's. (voor zover ik weet dan). Verder geen plezier hebben en je best doen :p
Volgens mij is het niet totaal random hoor... In het begin zat ik voornamelijk met beginnelingen en nu dus totaal niet meer.

• Alberts
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14-07 09:12

Alberts

Gezellig (B)

Hebben meer mensen problemen met het niveau. Heb nu een kleine 15 games gespeeld. Heb hon een tijd geleden vrij actief gespeeld. 1650+ mmr / 1725 psr

Ik speel redelijk. Hero's als urza en corrupted disciple own ik de lane mee. Buddy blijft achter.. doet niks / passief (kost alleen maar). En mid ( e.g. vorige game sniper die zat in forrest op lvl14??) doet niks... Top lane is zo zo. Wat moet ik er mee? De matchmaking geeft minimaal 2 spelers die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn... Gaat helemaal nergens over.Winnen is meer geluk met wie/ tegen wie je speelt...

En dan nog dit....- de gameplay vs hon-
Na een aantal potjes moet ik toch zeggen dat Dota 2 leuker is als beter oogt / lekkerder speelt. Van het veronderstelde 'langzamere' merk ik weinig. Game phases zijn redelijk dito? Zo rond 21min moet je toch wel de core hebben.... und es geht los... of toch niet (zie bovenstaande :F ) ...

Is er groep beta-dota2-tweakers die spelen? Clan... of wat losse wel ervaren spelers wie eens potje wil doen?

• Rub3s
  • Nu online

Rub3s

+3 , omdat het kan

quote:
Fiole schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:46:
Dat dacht ik eerst ook, maar daar ben ik op terug gekomen (naar aanleiding van mensen hier).

Als je pro bent, wordt je met pro's gematched..... Waarschijnlijk kom je zelfs bij de top live matches te staan (zeker als mensen als navi.dendi etc meespelen). Volgens mij is het ook zo dat als je met een team naar matchmaking gaat, dat je ook alleen tegen andere teams gezet wordt (jammer dat er af en toe toch flinke flapdrollen tussen zitten :( ).

Mensen die niks doen erger ik me ook aan. Gisteren zat er ook een ursa in men team die alleen maar zat te farmen |:( en het andere team had o.a. void en nog wat andere semi-carriers... Ursa had veel kills, maar doordat hij weigerde te pushen/finishen hebben we verloren :'(

• Alberts

Alberts

Gezellig (B)

Had net team waar alles goed leek te gaan 5-0 ... Maar was niet zo'n boeide game. Met void en drow... Maar kregen dc (of ze hadden opgegeven)... Als dat al kan? Je moet een hele game uitzitten wil je geen dc krijgen of een aantal uur in een low-priority op match-making toch?

De match-making gaat alleen op basis van w/l ratio? Dan ben ik ook nog wel even bezig (16l-4w). Eerste 10-12 potjes was toch wel wennen aan andere gameplay. Rest door inco buddies. Eindig nu wel met redelijk goede k/d ratio's ... hoewel die rond de minuut 30 ook omlaag ivm 'team' fights.... waar team te weinig doet... e.g. net tegen een farmed void (rest van hun team was waardeloos) weten ze hem niet te stunnen zodat ik hem had kunnen leechen met Razor. En dan zit je nog met buddies die niet in team fights komen.

Maar goed... nu is er even rust storing.

Alberts wijzigde deze reactie 08-03-2012 15:46 (3%)

• MELKpak
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-07-2013
de Matchmaking gaat volgens mij aan de hand van hoeveel games je hebt gewonnen, maar de MM is nog niet heel accuraat volgens mij.

Als er NL spelers zijn die zin hebben om met mij te spelen en meer met andere Nederlanders, add me dan op steam. We zijn bezig wat dingetjes op te zetten om de NL scene een beetje bij elkaar te krijgen. De scene is niet zo heel groot en erg verspreid, dus we zetten bijvoorbeeld een mmble op en proberen de mensen zoveel mogelijk op 1 hetzelfde forum te krijgen, zodat het allemaal wat meer samenkomt :)

steam: melkexp

• Rynji
Dat er een hidden rating is, is vrijwel zeker.
Eerder in de beta kon je door middel van de commands: "developer 1" en daarna "dota_game_account_debug" je rank oproepen, je kreeg deze waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
wins: 1
losses: 1
rank: 3115
achievement_showcase_0: 0
achievement_showcase_1: 0
achievement_showcase_2: 0
tag_line: ""
xp: 0
level: 1
initial_skill: 1
leaver_count: 0
left_last_game: false
rank_uncertainty: 452
prevent_match_until_date: 0
win_loss_streak: -1
prevent_text_chat_until_date: 0
prevent_voice_until_date: 0
last_abandoned_game_date: 0
leaver_penalty_count: 0

Deze waardes zijn van een random persoon die ze gepost had (gevonden ergens op reddit).

Zelf heeft Valve vrij weinig bekend gemaakt over hoe de matchmaking/rating werkt voor zover ik weet.
Het blijft dus gissen hoe het precies werkt.
Het is (nogmaals: voor zover ik weet) onbekend waarvan je rank omhoog gaat en hoe ze je met andere spelers matchen etc.

i5 3570k - GTX 670 SLI - 27" 2560x1440 @ 120Hz Inventaris - Minus Gallery (Spoilers!)

• Michielodc
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 02:49
Als er uiteindelijk een rating komt, moet je met vrienden gaan spelen. Zodat je rating boven al die noobs ligt, anders kom je die alleen maar tegen.

Had vandaag wel iets grappigs gehoord van een vriend. Ik heet bij Steam Piet Piraat en zo'n kerel vroeg waar Piet was. Hij wist dus dat wij twee samen speelde, maar wij kennen hem niet. Blijkbaar een keer noobs ingemaakt, want hij vond mij goed Oo

Dota 2: Piet Piraat

• Rub3s
  • Nu online

Rub3s

+3 , omdat het kan

Flinke changelog van dota 1 : http://www.playdota.com/forums/showthread.php?t=699814

Zal volgende week wel naar dota 2 komen (ze zullen er al wel aan bezig zijn, misschien daarom geen nieuwe hero). Volgende week komt geloof ik ook die shadow demon naar dota 2..... (nooit echt mijn favoriet geweest)

• daanteb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 25-07 11:07
Nice, DS geen allied illusions meer en EMP raakt geen heroes die getornadoed worden :)

Maar damn, als je die lijst zo doorkijkt missen er nog wel veel heroes, nog een lange weg te gaan voordat alles erin zit.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• Rub3s
  • Nu online

Rub3s

+3 , omdat het kan

klopt, er missen er nog iets van 40 heroes..... en een paar hele gave missen er. Ik mis vooral veel strength heroes, zoals centaur die er met die buff ook wel erg goed uitziet. Techies is natuurlijk ook altijd lulz }:O

Volgens mij ook wel handig dat de 'unexplored fog' verdwijnt. Ik dacht namelijk dat vooral alle blinkers en prophet daar last van hebben (zoveel speel ik die niet, maar hij kan geloof ik niet naar die fog teleporteren)

Rub3s wijzigde deze reactie 10-03-2012 13:42 (26%)

• BlackR
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01-07 15:02
Mocht iemand nog graag met andere willen spelen, je kunt me adden op Steam: Threeloves. We hebben onze eigen mumble, maar daat praten we wel engels =).

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Al wat bekend over wat er gaat komen in de patch? Twitter or reddit stuff?
Kwil weer een echte update en niet 1 intelhero...

The Chosen One wijzigde deze reactie 13-03-2012 14:57 (25%)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One

• Forn
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 27-07 17:33
Denk toch dat je teleurgesteld wordt. Alles wijst erop dat het Shadow Demon wordt, de naam van de vorige post, Tobi Wan zei het op zijn stream.

Misschien komen er nog meer heroes bij, maar zou er niet op rekenen.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

• Rub3s
  • Nu online

Rub3s

+3 , omdat het kan

@chosen one
Toch wel een intel hero.... Shadow demon. Verder waarschijnlijk de updates die dota 1 ook heeft gekregen (vrijdag of de week erop)

• Alberts

Alberts

Gezellig (B)

Als er nog zoveel gemaakt moet worden zal de game nog wel lange tijd in beta blijven? Een game kan toch geen vervolg heten als bij release zeg 30-40% mist.

Misschien dat zo ook aan het beraden zijn wat te doen met de mogelijk juridische stappen van Blizzard (battle.net). Daar (ik heb HON gespeeld en dota eigelijk nooit echt serieus / veel / vaak) dat alle heroes min of meer direct uit WC 3 (TFT) komen. Ik had eerste tig potjes echt het idee WC 4 te spelen... bij wijze van natuurlijk. Echter met het schrijven / creëren van de heroes voor dota2 kan Valve beter de rechten van WC3 kopen en op basis van de dota2 engine WC4 creeren. (zal nooit gaan gebeuren... maar uhuh). Lijkt mij toch 1,2,3, - niet goed over na gedacht-. HON (en lol?) heeft wat dat betreft een redelijk andere set-up qua benamingen van heroes 8)7 ...

Verder vast door iemand opgemerkt eerder dit topic.... Ze kunnen beter eerst wat aandacht schenken aan het scheiden van oost en west EU ... probleem zit hem imo (naast alcohol misbruik :> ) in het niet in het engels willen communiceren van de russen.

T 'spelen gaat verder wel goed. Zit nu op 28-37 met AP als ik geen carry kies krijg ik daar om een reden vaak spijt van. Incompetentie te over. Zeker als enemy team zn lane-up goed heeft is het allemaal vrij kansloos. Tot dus verder leukste game gezien met -SD .... Was geen high skill game... maar teams gingen redelijk gelijk op... en dat is toch het leukste.

• Rub3s
  • Nu online

Rub3s

+3 , omdat het kan

Tjah, de modellen gebruiken van WC3 heeft z'n voor en nadelen. Het heeft natuurlijk ook een reden waarom icefrog de modellen uit WC3 heeft gebruikt voor dota1: Gemak en tijd tekort om zelf modellen te maken. Nu valve daar voor zorgt in dota 2 is dat probleem er niet meer echt (geld en tijd zat).

Het blijft alleen zooooo lang duren -O-

Ik geloof dat ze ergens op een forum hadden berekend, dat als het op dit tempo door gaat, pas in 2014 alle heroes erin zitten }:|

• MELKpak
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-07-2013
Jaa Shadow Demon, heb deze hero nooit gespeeld in DotA 1, toen was ik al overgestapt naar HoN, maar deze hero gaat zo'n grote impact hebben op competitive play!

• Alberts

Alberts

Gezellig (B)

quote:
MELKpak schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 01:40:
Jaa Shadow Demon, heb deze hero nooit gespeeld in DotA 1, toen was ik al overgestapt naar HoN, maar deze hero gaat zo'n grote impact hebben op competitive play!
8 berichten? en dergelijke statements?

Waarom denk je dat?

Hoe was je overstap van hon naar dota 2 (heb ik ook gemaakt)? Speelde je hon dan competive? Als niet wat dan psr/mmr?

Alberts wijzigde deze reactie 16-03-2012 04:16 (9%)

• Rub3s
  • Nu online

Rub3s

+3 , omdat het kan

Zelf twijfel ik een beetje of hij veel impact gaat hebben op competitive play. Hij heeft natuurlijk wel 2 disables (ik weet ff niet meer uit men hoofd of zijn ulti ook een disable was) en een damage amplifier, maar zelf vond ik er echt niks aan om hem te spelen :(

Op joindota zei iemand (uit 1 van de topteams) dat de aankomende lycan en syllabear pas echt wat uit gingen maken bij competitive. Waarschijnlijk doordat beide tank + push + best goede lategame hebben.

• apNia
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 09:31

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Iemand een idee of er een forfeit optie in Dota2 gaat komen? Ik erger me kapot aan die momenten dat het downwards spiralled maar het wel een drag van ~20 minuten wordt en ik gewoon aan een nieuwe game wil beginnen.

• Morax
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Ik vraag me soms weleens af hoe wenselijk dat is. Ik heb al meerdere malen in een potje gezeten waar de situatie uitzichtloos leek, maar we uiteindelijk toch wonnen :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• apNia

apNia

Ja maar dat is een beetje een lastige kwestie. Ik heb dat ook wel een paar keer gehad met LoL. Maar verreweg de meeste potjes die uitzichtloos leken met Dota2 waren dat ook daadwerkelijk. Uiteindelijk geef ik persoonlijk niet al te veel om de win/loss ratio, maar om het ingame plezier. En om nou voor die kans van 1/10 te hebben dat de game ineens omdraait, en me 9/10 keer te ergeren. Sterker nog, ik heb het idee dat bij Dota2 de game zelden ineens een draai van 180 graden maakt, in tegenstelling tot LoL. Als het down the shitdrain gaat bij Dota2 gaat het ook goed fout. Kortom, voor mij persoonlijk (!) reden genoeg een forfeit optie in te bouwen. Ik verwacht het alleen niet omdat het ook niet in Dota1 zat (toch?). Maar het zou wel fijn zijn om klotepotjes te versnellen.

• Rynji
Forfeit is een lastige kwestie imo.
Je wilt het er in hebben om de games die lost zijn sneller te eindigen. Alleen wat is lost?, vaak zijn games zeker nog om te draaien. Dit wordt alleen erg lastig als er een paar mensen in het 'verliezende' team de hoop al opgeven. Ze gaan spelen alsof de game al verloren is, waardoor het nog lastiger wordt om het om te draaien.

Als er forfeit in zou zitten moet je ook hebben dat het hele team het op wil geven. Als er een paar (of één) zijn die niet willen forfeiten zie je vaak dat de mensen die wel willen forfeiten afk gaan in de fountain, of lastig aan doen.

Het mooiste zou zijn als forfeit er pas in komt wanner het hele team door blijft pushen tot het echt over is en dan pas forfeiten.
Dit perfecte scenario zal alleen nooit voorkomen vrees ik.

• Michielodc
Forfeit moet er gewoon in komen. Zelf heb ik ook wel een paar keer meegemaakt dat het omdraaide, maar dat is nog geen eens 1 van de 10 keer dat ik op wil geven. Gewoon voor 30min 5/5 ja voten, daarna 4/5 lijkt mij het beste.

• Phyc
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 27-07 20:50
Ik vind dat er geen forfeit in moet komen. De originele dota heeft dit niet, dus waarom 2 wel?

Daarnaast denk ik dat je eenzelfde effect krijgt als in hon, waar op lagere niveaus al om concede word gevraagd wanneer een carry van de tegenpartij 3-0-0.

Zeker als de game straks open is, en we een gigantische stroom van LoL mensen krijgen, denk ik dat je dit heel vaak gaat zien.

• apNia

apNia

quote:
Phyc schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:37:
De originele dota heeft dit niet, dus waarom 2 wel?
Top argument!

http://i.imgur.com/47vha.gif

• Rub3s
  • Nu online

Rub3s

+3 , omdat het kan

Het heeft allebei zijn voors en tegens. Ik denk dat forfeit de mensen vooral lui maakt. Ook zijn potjes die toch nog een onverwachte wending hebben het leukst!

• apNia

apNia

Helemaal mee eens, maar het plezier wat ik daar uit haal weegt niet op tegen de (opgetelde) urenlange sleur waar je last van hebt door het niet kunnen forfeiten.

• Equilibrium9
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-07 11:19
quote:
Phyc schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:37:
Ik vind dat er geen forfeit in moet komen. De originele dota heeft dit niet, dus waarom 2 wel?

Daarnaast denk ik dat je eenzelfde effect krijgt als in hon, waar op lagere niveaus al om concede word gevraagd wanneer een carry van de tegenpartij 3-0-0.

Zeker als de game straks open is, en we een gigantische stroom van LoL mensen krijgen, denk ik dat je dit heel vaak gaat zien.
De "standaard" games hebben dit niet, echter als je games speelt die door bots gehost zijn heb je dat soort mogelijkheden wel. Gebruikelijk is het dan inderdaad dat iedereen binnen het team forfeit. Lijkt me wel handig dat dit standaard zit in dota 2, aangezien games soms so lost zijn dat verder spelen zonde van de tijd is. Ik hoop vooral ook dat er een goede league functie komt of iets dergelijks, in ieder geval dat je met dezelfde niveau kunt spelen. Dan zit je ook al een stuk minder snel met leavers en betere games imo.

• outcast within
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-06 19:28

outcast within

Nieuwe ondertitel

quote:
Rynji schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:56:
Forfeit is een lastige kwestie imo.
Niet echt. Als de meerderheid het niet meer zoekt en het wil opgeven, laat ze. Dat de minderheid dan traantjes in hun ogen krijgen en wel zin hebben om er moeite in te steken voor die 10% kans, too bad.

MaxBurn schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:50: Volgens mij snap je de hele opzet van GoT niet helemaal. We zitten hier om elkaar te helpen, maar niet om het wiel opnieuw uit te vinden of om luie mensen te helpen

• Rynji
Zo denk jij, maar je speelt wel als team.
Je reactie komt op mij over zo van: Ik wil forfeit dus dan moet de rest maar meegaan.
Een goed team blijft door gaan met knokken zolang er een kans is (ook al is het 10%).
Is er echt geen kans meer, dan beslis je als team dat je forfeit.
Helaas is dit (bijna) nooit het geval en krijg je onenigheid binnen het team over of door knokken of opgeven. De helft wil opgeven en de andere helft niet (vaak is er nog een kans) waardoor mensen gaan zeuren/ragen op de andere en blabla.
Misschien een makkelijke kwestie als je alleen naar jezelf kijkt (of altijd met een team van 5 speelt), maar zo makkelijk is het niet.

• outcast within
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-06 19:28

outcast within

Nieuwe ondertitel

quote:
Rynji schreef op maandag 19 maart 2012 @ 01:30:
Zo denk jij, maar je speelt wel als team.
Je reactie komt op mij over zo van: Ik wil forfeit dus dan moet de rest maar meegaan.
Een goed team blijft door gaan met knokken zolang er een kans is (ook al is het 10%).
Is er echt geen kans meer, dan beslis je als team dat je forfeit.
Helaas is dit (bijna) nooit het geval en krijg je onenigheid binnen het team over of door knokken of opgeven. De helft wil opgeven en de andere helft niet (vaak is er nog een kans) waardoor mensen gaan zeuren/ragen op de andere en blabla.
Misschien een makkelijke kwestie als je alleen naar jezelf kijkt (of altijd met een team van 5 speelt), maar zo makkelijk is het niet.
Je speelt met 5 mensen dus of de helft wil wel of de helft wil niet.

MaxBurn schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:50: Volgens mij snap je de hele opzet van GoT niet helemaal. We zitten hier om elkaar te helpen, maar niet om het wiel opnieuw uit te vinden of om luie mensen te helpen

• Crell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 27-07 18:33
Merk in mijn potjes dat mensen zeer snel lopen te klagen dat het allemaal slecht is en iedereen noob. Terwijl als je het even een paar minuten gunt het zo erg nog niet lijkt. Dat het ene team early game overmacht heeft betekent niet dat ze dat de hele game hebben. Sommige heroes hebben even tijd nodig om wat te groeien.

Gebeurt regelmatig dat mensen lopen te zeuren, maar dat we 5 minuten later wel overmacht hebben omdat we dan op stoom komen vanwege een ability die unlocked is of een paar items die we bij elkaar gespaard hebben. Denk dat een forfeit er alleen maar voor zorgt dat mensen er eerder mee kappen en helemaal niet leren dat je soms in het begin wat moet incasseren voordat je kan gaan domineren.

Vind sowieso de zeurfactor vrij hoog. Iedereen noemt iedereen noob en iedereen vind zichzelf de beste en het team zuigt altijd. Stelletje kleuters lijken het wel. Erg jammer, want het is een leuke game met best wat diepgang.

• Rub3s
  • Nu online

Rub3s

+3 , omdat het kan

De zeurfactor komt door verschillende dingen:
-Het is een team game.
-Het is gewoon een lastig spel.
-Meningen verschillen soms nogal in een team.
-De één wil erg graag winnen, en de ander boeit het helemaal niets.

Zelf ben ik ook weer gestopt met -sd potjes. Ik dacht dat het een verademing zou zijn, maar helaas is het dat niet. Komt er op neer dat je met -sd gewoon geluk moet hebben met de heroes (op de manier waarop ze samen kunnen werken). Voor sommige mensen leuk om ervaring met andere heroes op te doen, maar de uitkomsten zijn vaak al bepaald bij het kiezen van de heroes. (bij -ap is het gevaar weer dat iedereen een carrier kiest.)

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Community is ook gewoon flut voor een deel. Veel te veel mensen die denken dat ze "pro" zijn en absoluut niet kunnen accepteren dat mensen in hun potjes niet altijd monsterkills halen en niet onsterfelijk zijn. Wordt nog wat als de game uitkomt.
Ben ook veel te vaak de persoon die zich weer moet aanpassen aan het team omdat de rest weer 3 carries pakt.

- Zeg je dat je out of mana bent en dan gaat je lane partner dood en begint je uit te schelden waarom je niet stunned.
- Gaat je laneparner weg zonder wat te zeggen en wordt je 2-3 maal geganked door 3 mensen en wordt je uitgescholden omdat je geen kills hebt
- Je wordt uitgescholden omdat je geen wards koopt ook al heeft iemand anders ze net gekocht.

Laatst zo'n Mirana die gewoon de hele game zat te chatten en mij en een Riki zat te beledigen dat we zo superslecht waren terwijl ze zelf alle arrows e.d. mist.... had gewoon geen zin meer om uberhaupt me best te gaan doen.

Naja ik blijf altijd aardig voor anderen en op dit moment heb ik nog 12 wins meer dan losses dus ben ik nog tevreden met me W/L's. Speel nu ook alleen maar op US aangezien er gewoon minder russen zitten.

• apNia

apNia

Ik had dat gisteren, bloed irritant, en ik hoopte dat de Dota2 community anders was dan LoL, maar dat blijkt soms niet zo te zijn. Ik ben relatief nieuw met Dota2, en gaf dat ook aan. Ik speelde gewoonweg niet goed, maar goed ik ben dan ook een noob en moet het spel leren spelen. In plaats daarvan werd ik gesommeerd om op te rotten en lekker LoL te gaan spelen. Ik vroeg vervolgens hoe de hel je goed kon worden in een dergelijk spel zonder gewoon online te gaan spelen en te oefenen. Maar ik was een noob en moest oprotten. Echt, sommige mensen :|

Komend vanaf Starcraft 2, waar over het algemeen er best wat onderling respect is, lijken MOBA games het spelletje te zijn van het vingerwijzen. Nooit maakt iemand zelf een fout en altijd is het de fout van een ander. Waarom heerst die kutcultuur toch onder MOBA's?

• xminator
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
quote:
apNia schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:30:
Ik had dat gisteren, bloed irritant, en ik hoopte dat de Dota2 community anders was dan LoL, maar dat blijkt soms niet zo te zijn. Ik ben relatief nieuw met Dota2, en gaf dat ook aan. Ik speelde gewoonweg niet goed, maar goed ik ben dan ook een noob en moet het spel leren spelen. In plaats daarvan werd ik gesommeerd om op te rotten en lekker LoL te gaan spelen. Ik vroeg vervolgens hoe de hel je goed kon worden in een dergelijk spel zonder gewoon online te gaan spelen en te oefenen. Maar ik was een noob en moest oprotten. Echt, sommige mensen :|

Komend vanaf Starcraft 2, waar over het algemeen er best wat onderling respect is, lijken MOBA games het spelletje te zijn van het vingerwijzen. Nooit maakt iemand zelf een fout en altijd is het de fout van een ander. Waarom heerst die kutcultuur toch onder MOBA's?
Noob, waarom gebruik je een key als je toch al een noob bent? Dit is een beta en niet de full game om het te leren spelen. Noob!

spoiler:
:') Grapje, maar gewoon oefenen en misschien eerst met bots spelen? Zelf ben ik niet super slecht maar ook weer niet super pro. Dus ik speel alleen random, leer ik tenminste veel heroes. (behalve invoker is super lastig)

Wat ik echt jammer vind is dat er enorm veel russen aanwezig zijn, elke potje bestaat minstens uit 5 russische spelers. Word er gek van!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Met bots spelen om de heroes/item/skills te leren kennen en veel spectaten. En daarna is het gewoon online je geluk beproeven. En online niet gelijk op de carries springen maar beetje support en daarna maybe gank achtige heroes.

Enige wat ik verder kan zeggen is dat er ook mensen zoals ik rondlopen, jazeker, en dat je ook best leuke potjes kunt hebben waar iedereen gewoon chill is en al dan niet ook nog redelijk/goed samenwerkt.

• Phyc
Bots helpt idd zeker. Ik speel het genre (maar dan HoN) zo'n 3 of 4 jaar, en speel zelf ook nog wel eens potjes tegen bots om beter te leren lasthitten. Niets is frustrerender dan iemand die een carry kiest, en niet 50 lasthits in 10min kan halen..

Welk skilllevel zitten de meeste van jullie trouwens? Ik was in december high, en ben toen 2 maand gestopt, maar tegenwoordig kom ik altijd in mid-skill potjes..

Je kan dit overigens checken door in het hoofdmenu op watch te klikken, dan naar filter games, en daar skill level selecteren, en vervolgens je eigen naam in te typen, en op search games te klikken :+

• Fiole

Fiole

quote:
Welk skilllevel zitten de meeste van jullie trouwens? Ik was in december high, en ben toen 2 maand gestopt, maar tegenwoordig kom ik altijd in mid-skill potjes..

Je kan dit overigens checken door in het hoofdmenu op watch te klikken, dan naar filter games, en daar skill level selecteren, en vervolgens je eigen naam in te typen, en op search games te klikken :+
Grappig nooit geweten. Zal vanmiddag zeker is gaan kijken!
Als ik gok zit ik op high ben namelijk al vaker met 'pro' spelers geteamed / tegen gespeeld dus denk dat dat wel wat zegt :p

Weet iemand toevallig ook welke 'skills' er zijn? low-mid-high? Of low - low/mid - mid - mid/high - high - very high?

Fiole wijzigde deze reactie 19-03-2012 14:26 (11%)

• daanteb
quote:
Phyc schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:09:
OH SHH-

Meteen straks thuis uitproberen :D Zijn er maar 3 niveaus?

daanteb wijzigde deze reactie 19-03-2012 14:22 (3%)

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

12 pagina's met high.

26 pagina's + 5 matches medium

2 pagina's + 2 matches low.

• Rub3s
  • Nu online

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik zal het vanavond es checken, ik denk niet zo heel hoog skill level ;(

Gisteren had ik zelf een potje waar ik de carrier was en uiteindelijk totaal niet kon carrien. Ik was nightstalker en het ganken ging wel aardig, maar creep-lasthits had ik nauwelijks (wat valt er slecht te farmen met NS....).

Tot best wel ver in de game stonden we voor qua kills, maar uiteindelijk was de enemy riki natuurlijk een veel betere late game hero (en hij kon wel farmen...).

Eigenlijk had ik een andere hero moeten hebben tegen riki en alchemist (alch deed uiteindelijk niet zoveel), maar helaas was het -sd (1 van de redenen om geen -sd te spelen...)

• daanteb
NS is ook wel lastig te spelen als carry, zo'n goeie ganker, kun je bijna niet maken dat je op je lane blijft :P

• BlackR
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01-07 15:02
1 game op high, 40 ofzo op medium, en dan 1 op low.

Die game op high was trouwens grote onzin, ik zat in een team met ursa, bounty hunter en riki...... Heerlijke setup, dus verloren we zwaar.

• Rub3s
  • Nu online

Rub3s

+3 , omdat het kan

quote:
Phyc schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:09:

1 potje in high (ook in december), de rest allemaal in medium. Behalve een twintigtal potjes die ik samen met 2 mensen heb gedaan die nog nieuw zijn in dota, die waren in low skill.

• daanteb
32 pagina's high, 5 medium en 2 low, maar ik weet niet, lijkt ook alsof de kwaliteit vd game ermee te maken heeft. Bijna al m'n low games zijn korte games met leavers.

• Fiole

Fiole

quote:
daanteb schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:06:
32 pagina's high, 5 medium en 2 low, maar ik weet niet, lijkt ook alsof de kwaliteit vd game ermee te maken heeft. Bijna al m'n low games zijn korte games met leavers.
Nice volgens mij is dat niet slecht, veel high spelen! :)

Hoeveel games heb je op je naam staan en waarmee heb je het meeste gespeeld/wins als ik vragen mag?

Fiole wijzigde deze reactie 19-03-2012 19:41 (12%)

• daanteb
quote:
Fiole schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:38:
[...]

Nice volgens mij is dat niet slecht, veel high spelen! :)

Hoeveel games heb je op je naam staan en waarmee heb je het meeste gespeeld/wins als ik vragen mag?
135/125 w/l. Meeste gespeelt met AA en lina, aa op 22/13 en lina 8/9 maar das ook wel eens beter geweest. Probeer meestal gank of support te spelen. Carry lukt me niet zo best, maar nu potje weaver, kijken hoe ik het ervan afbreng :P

• Fiole

Fiole

Net zelf even gekeken, zit op

29 pagina's "high",
3 pagina's "medium", en
2 pagina's "low". Zegt wel wat over me gok ik :D

121 wins / 99 losses
Top 3 heroes zijn Furion, Anti-Mage en windrunner

• Rub3s
  • Nu online

Rub3s

+3 , omdat het kan

Wat is je naam eigenlijk ingame? Dan kan ik je es toevoegen. (en live meekijken :P )

• Phyc
Hier is het:

3 pagina's high, 8 med, 2 low. Hoop binnenkort weer wat vaker in high terecht te komen.. ;/

• Fiole

Fiole

quote:
Rub3s schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:33:
Wat is je naam eigenlijk ingame? Dan kan ik je es toevoegen. (en live meekijken :P )
Volgens mij heb je me al op steam: Guvneur :p

• Morax
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Hmmm, interessant. 143 games played in totaal.
3 daarvan vallen onder low, 15 onder medium en de rest dus onder high.

Not bad :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Michielodc
Ik heb 69 gewonnen en 64 verloren. Ik speel wel vaak met een vriend en soms met 2 andere. Wel allemaal dota ervaring, waarvan een vaak speelt als een baksteen. Feed soms gewoon super hard.

Dat filteren is wel leuk om te zien.

10 pagina's high
9 medium
en 4 games low xD

• Forn
quote:
Fiole schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:35:
Net zelf even gekeken, zit op

29 pagina's "high",
3 pagina's "medium", en
2 pagina's "low". Zegt wel wat over me gok ik :D

121 wins / 99 losses
Top 3 heroes zijn Furion, Anti-Mage en windrunner
Heeft misschien ook te maken met jouw favoriete heroes :P.

Maar denk niet dat je er al te veel naar moet kijken. Speel veel met vrienden, en zelfs met iemand die echt niet heel goed is, zit ik vaak in high.

• daanteb
Heeft iemand CM mode al eens geprobeerd? Ik weet niet hoe het werkt en was bang dat ik dan de picks moest doen en zou falen :D

• Multensor
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09:57
Alleen met teams van 5 doen. Want online CM is altijd zeuren dat je OF verkeerde bans kiest OF verkeerde heroes picked OF beide ;). Lekker bij SD en AP houden voor online games met vreemden ;).

erhmm.

• Fiole

Fiole

quote:
daanteb schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:33:
Heeft iemand CM mode al eens geprobeerd? Ik weet niet hoe het werkt en was bang dat ik dan de picks moest doen en zou falen :D
Als je CM komt en jij bent captain zou ik dit doen:
bans (in willekeurige volgorde als je tegenstander het niet al heeft gedaan) : Anti-Mage, Furion, Windrunner, Broodmother, invoker (als je high speelt), Chen (if high), Riki (if low), en anders zou je nog bans kunnen nemen als je echt focust op een strategy (ga je voor push team zoals Brood / Enigma pick, ban venomancer / windrunner).

Picks: Neem igd 2 support, en probeer zoveel mogelijk "team-fight" heroes te nemen, zoals Tidehunter, Enigma, Dark Seer. Daarnaast 1 carry (AM / Riki / Void / etc), en een semi-carry / mid solo.

^ Dat is redelijk standaard hoe CM werkt :p

• daanteb
Is de captain gewoon een random iemand vh team dan? Of kun je ook aangeven dat je geen captain wil zijn? Ik wil het een keer proberen, maar dan wel als speler. Ik heb het gevoel dat in CM je meer teamplay hebt zoals idd 2 support, 2 gank en 1 carry. Weet niet of dat gevoel juist is hoor :)

• Michielodc
Gister was ik een game geleaved en daarom duurt een game zoeken nu erg lang. Had er net een gespeeld, maar nu vind ik er nog geen na 25min. Ben daarna opnieuw gaan zoeken en nog steeds niks na 7min ofzo. Hebben hier meer last van?

• Rub3s
  • Nu online

Rub3s

+3 , omdat het kan

Nee, wij leaven niet })

Straks als de ingame shop er is, kan je dat waarschijnlijk uitkopen :P (die gast van cyborgmatt.com had items daarvoor gevonden)

• Phyc
quote:
Fiole schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:11:
[...]

Als je CM komt en jij bent captain zou ik dit doen:
bans (in willekeurige volgorde als je tegenstander het niet al heeft gedaan) : Anti-Mage, Furion, Windrunner, Broodmother, invoker (als je high speelt), Chen (if high), Riki (if low), en anders zou je nog bans kunnen nemen als je echt focust op een strategy (ga je voor push team zoals Brood / Enigma pick, ban venomancer / windrunner).

Picks: Neem igd 2 support, en probeer zoveel mogelijk "team-fight" heroes te nemen, zoals Tidehunter, Enigma, Dark Seer. Daarnaast 1 carry (AM / Riki / Void / etc), en een semi-carry / mid solo.

^ Dat is redelijk standaard hoe CM werkt :p
Ik zou chen er uit laten. Zijn ook op high maar weinig mensen die 'm goed kunnen spelen, eigenlijk alleen de pro's. Verder is dark seer sinds de wall-nerf geen top pick meer, en op normaal niveau al helemaal niet. Verder is het in low skill games vaak wel nuttig om huskar te bannen.

• Rub3s
  • Nu online

Rub3s

+3 , omdat het kan

Lycan zit trouwens in de beta beta!

Zal vrijdag wel in de beta zitten denk ik :)

http://www.cyborgmatt.com...ta-2-21st-march/#more-826

Rub3s wijzigde deze reactie 22-03-2012 09:51 (28%)

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 27-07 18:39
(jarig!)
Is het inmiddels al makkelijker om aan een beta key te komen? Ben al een tijdje level 30 op LoL maar begin genoeg te krijgen van de mensen die het spel niet begrijpen, gaan zitten zeuren en het spel verzieken

|| Limbeckx Damp Reviews [YouTube] || Vaporstuff reviews || Limbeckx Facebook Group

• apNia

apNia

Ik vind het tbh bij Dota2 niet veel anders anders ECiftci..

• sbmuc
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 26-07 15:47
quote:
ECiftci schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:41:
Is het inmiddels al makkelijker om aan een beta key te komen? Ben al een tijdje level 30 op LoL maar begin genoeg te krijgen van de mensen die het spel niet begrijpen, gaan zitten zeuren en het spel verzieken
Dit heb je bij HoN, Dota 2 en LoL. Je kan altijd weer een retard hebben die het niet begrijpt of gewoon heel slecht is... constand feed etc. Soms heb je gewoon dikke vette pech. En tijdens beta's is dat extra erg. Dus waarschijnlijk zal je het in LoL minder vaak hebben op lvl 30 dan de beta van Dota 2 :).

• Limbeckx
(jarig!)
Hmm ok. Ik heb laatst ook HoN geprobeerd maar de animaties in dat spel zijn zo onduideljik dat ik er maar niet achter kan komen wat er daadwerkelijk gebeurd. Is er al enig zicht op wanneer de game (Dota2) uit beta gaat?

edit: Ik schrijf het op en denk bij mezelf: natuurlijk niet, het is blizzard...

Limbeckx wijzigde deze reactie 22-03-2012 11:39 (15%)

|| Limbeckx Damp Reviews [YouTube] || Vaporstuff reviews || Limbeckx Facebook Group

• daanteb
Nee, er is wel gesproken over een open beta, maar daar hoor ik de laatste tijd ook niks meer over. Er missen nog 30+ heroes en als het elke keer 1 of geen per week is duurt het nog wel ff :P

het is Valve btw ;)

daanteb wijzigde deze reactie 22-03-2012 11:45 (9%)

• Limbeckx
(jarig!)
Excuus. Valve idd. Maarja als het gaat om release schedules, is het tomato... tomato...

Ha, die uitdrukkig komt niet echt over in geschrift :D

• apNia

apNia

potato potatoe :+

• Alberts

Alberts

Gezellig (B)

quote:
Michielodc schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:41:
Gister was ik een game geleaved en daarom duurt een game zoeken nu erg lang. Had er net een gespeeld, maar nu vind ik er nog geen na 25min. Ben daarna opnieuw gaan zoeken en nog steeds niks na 7min ofzo. Hebben hier meer last van?
Leaven maakt weinig uit imo. Ik krijg met low-prio overdag een game binnen 3á 5 minuten (dito als 'medium' prio). En high prio... tja t maakt allemaal niet zo heel veel uit. Alleen s nachts vindt je na 3- 4.00 uur (bijna) geen games meer met low prio ;).

Er is af en toe storing waardoor je mogelijk geen game kan vinden (gister 2 keer gezien). Lossen ze meestal vrij vlot op.

En niet leavers... wat doen jullie als na 5 minuten de game 1-15 staat... Je zelf geen carry speelt.. je team geen carry heeft... Uitzichtloosheid ten top... En enemy team gaan er 60+ minuten voor nemen om te winnen daar ze wel geheel uit-farmed moeten zijn... ... Is ook een irritatie factor aldus dat carry (ook al heb je een flinke edge op het enemey team rond 25 min) ze gaan farmen tot 40 en vervolgens verlies je daar een hard-carry online is gekomen. Zucht... Gister een alchemist die 40 minuten had gefarmed dikke dps (met 1300 hp :> ) hij was of dood of zat (weer) in het forrest. 8)7

Alberts wijzigde deze reactie 22-03-2012 12:37 (29%)

• daanteb
Als het na 5 min 1-15 staat report ik iig de lui die feeden, verder speel ik gewoon tot het einde. Als het overduidelijk wie er aan het winnen is wordt er meestal ook wel gepushed, enemy die dan weer flink gaat farmen heb ik nog niet echt meegemaakt. Anders smoke gang in enemy forest ofzo, altijd leuk :P

• Forn
quote:
Alberts schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:30:
[...]

Leaven maakt weinig uit imo. Ik krijg met low-prio overdag een game binnen 3á 5 minuten (dito als 'medium' prio). En high prio... tja t maakt allemaal niet zo heel veel uit. Alleen s nachts vindt je na 3- 4.00 uur (bijna) geen games meer met low prio ;).

Er is af en toe storing waardoor je mogelijk geen game kan vinden (gister 2 keer gezien). Lossen ze meestal vrij vlot op.

En niet leavers... wat doen jullie als na 5 minuten de game 1-15 staat... Je zelf geen carry speelt.. je team geen carry heeft... Uitzichtloosheid ten top... En enemy team gaan er 60+ minuten voor nemen om te winnen daar ze wel geheel uit-farmed moeten zijn... ... Is ook een irritatie factor aldus dat carry (ook al heb je een flinke edge op het enemey team rond 25 min) ze gaan farmen tot 40 en vervolgens verlies je daar een hard-carry online is gekomen. Zucht... Gister een alchemist die 40 minuten had gefarmed dikke dps (met 1300 hp :> ) hij was of dood of zat (weer) in het forrest. 8)7
Behalve dat je met andere low priomensen zit, en dat wil je echt niet. Die mensen zitter er vaak met een reden, nee ik wacht liever 10 minuten in een verloren game, dan dat ik abandon en in low prio terechtkomt.

Eergisteren mijn eerste rampage gehaald trouwens! De mensen waren niet echt goed, maar hadden wel een clantag :P. Was met Sand King, heb wel wat fouten gemaakt die game, vooral te vroeg in sandstorm gaan. Is wel mijn favoriete hero geworden de laatste tijd. Early game en midgame is hij geweldig. Voor de mensen die benieuwd zijn naar de game: 8117558.

• Alberts

Alberts

Gezellig (B)

quote:
Forn schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:07:
[...]
Behalve dat je met andere low priomensen zit, en dat wil je echt niet. Die mensen zitter er vaak met een reden, nee ik wacht liever 10 minuten in een verloren game, dan dat ik abandon en in low prio terechtkomt.
Waarom veronderstel je dat low prio met low prio komt. Als een game niet start daar één of meer een game niet accept zit je (ook al begon je met low prio) in de high prio... Dan krijg je allemaal high prio mensen? Nah... ... de leavers penalty is momenteel echt langer wachten op een game in de MM.... Wat heel erg meevalt imo.

Als je tijd bekijkt die je moet wachten in een kansloze game (zeg 15-30 minuten) ... Kun je beter een paar minuten langer wachten (terwijl je tabbed e.g. dit topic leest ;) ) in de MM. Overigens raad ik niemand aan het te doen... Maar soms.... ....

Als de release (ooit komt).... en je hebt een betaald account is het op zijn minst beter het niet te doen... Anders zul je vast een 'leaver flag' krijgen waar iedereen op schijt :-( ... Maar goed dan is het ook zaak om in een clan oid. te komen. Solo que-en hou je altijd het - incompentie probleem -.

Alberts wijzigde deze reactie 22-03-2012 13:50 (5%)

• Forn
Voorzover ik weet wordt er gewoon een game gemaakt met mensen uit de low prio queue. Met matchmaking heb je dan eigenlijk twee pools waaruit games gemaakt worden. Één normale en één low prio.

• Alberts

Alberts

Gezellig (B)

quote:
Forn schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:49:
Voorzover ik weet wordt er gewoon een game gemaakt met mensen uit de low prio queue. Met matchmaking heb je dan eigenlijk twee pools waaruit games gemaakt worden. Één normale en één low prio.
Speculatie? Bron?

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

High priority is niks anders dat je voorrang krijgt op andere normal prio mensen omdat je game niet lukte.

Volgens mij zijn ze idd gewoon gesplitst.

• Alberts

Alberts

Gezellig (B)

Het lijkt idd. te kloppen dat er twee verschillende pools zijn. Imo wel wat raar als er geen CC optie is. leave of 5 minuten afk en je mag een dagje brommen in low prio. Zou wel aardig zijn als de statistieken openbaar zouden zijn van hoeveelheid mensen die in de low-prio zitten ... + skills ; low,med,high ... Volgens mij is het allemaal wel wat krom. Maar goed.

• Limbeckx
(jarig!)
Bij LoL is queue leaven 5 of 10 minuten niet queuen en game leaven is dag (of meer) niet spelen. Dan nog voorkom je het niet maar het is in ieder geval een signaal...

• daanteb
Ik snap niet wat er zoveel beter is aan een surrender systeem. Je hebt toch nog steeds 5 votes nodig voordat men zich daadwerkelijk overgeeft? Gasten in je team die bij elke death gg en <-afk zeggen heb ik al een hekel aan, helemaal als je om de paar min een of ander surrender schermpje moet wegklikken.

• Limbeckx
(jarig!)
Volgens mij heb je bij een 5vs5 match 4 surrender votes nodig en bij een 3vs3 match heb je 3 votes nodig. Wat ik prettig vind, is dat je dan niet eindeloos hoeft door te emmeren. Vooral ook omdat regelmatig mensen niet goed tegen hun verlies kunnen of niet echt goed om kunnen gaan met een overwinning...

• Alberts

Alberts

Gezellig (B)

quote:
daanteb schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:26:
Ik snap niet wat er zoveel beter is aan een surrender systeem. Je hebt toch nog steeds 5 votes nodig voordat men zich daadwerkelijk overgeeft? Gasten in je team die bij elke death gg en <-afk zeggen heb ik al een hekel aan, helemaal als je om de paar min een of ander surrender schermpje moet wegklikken.
Het gaat hier om tijd. Je suggereert dat wie een CC optie wil weinig optimistisch is. Echter als op minuut 21 niemand enig farm heeft en enemey carry staat 5-0 (en team 7-2 oid).... Dan zie ik weinig toegevoegde waarde in mijn speelplezier t.o.v. tijd die het gaat kosten voordat de boom.... kapot is gemaakt wat dan nog rustig 10-20 minuten of meer kan duren. Dat spelers dat niet inzien en door willen spelen (om vervolgens 3-15+ te eindigen) is ruimte voor een andere discussie...

Bovenstaande k/d ratio is verzonnen en berust niet op daad werkelijk gespeelde game... Uiteraard. Je kan ook een dergelijke strekking maken met GPM. Als team op 150gpm gemiddeld zit t.o.v. 300 enemy team wat voor plezier haal jij dan nog uit de game?

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Als een carry 5 kills heeft is de game echt nog niet verloren hoor... Je moet wel ff je strategie aanpassen.

• Alberts

Alberts

Gezellig (B)

quote:
The Chosen One schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:05:
Als een carry 5 kills heeft is de game echt nog niet verloren hoor... Je moet wel ff je strategie aanpassen.
Een dergelijke kort - door de bocht - reactie heb ik trachten uit te sluiten dmv. de tweede alinea (8> .

• Limbeckx
(jarig!)
quote:
The Chosen One schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:05:
Volgens mij begrijp je niet waar het over gaat, in het verhaal hierboven. Dus even uitgelegd: er zijn situaties waarin onzinnig of in iedergeval ongwenst is om verder te spelen in hetzelfde potje. Daarom is het handig om er onderuit te kunnen komen. Zeker als meerdere tot alle mensen in de team dat vinden...

• daanteb
quote:
Alberts schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:04:
[...]

Het gaat hier om tijd. Je suggereert dat wie een CC optie wil weinig optimistisch is. Echter als op minuut 21 niemand enig farm heeft en enemey carry staat 5-0 (en team 7-2 oid).... Dan zie ik weinig toegevoegde waarde in mijn speelplezier t.o.v. tijd die het gaat kosten voordat de boom.... kapot is gemaakt wat dan nog rustig 10-20 minuten of meer kan duren. Dat spelers dat niet inzien en door willen spelen (om vervolgens 3-15+ te eindigen) is ruimte voor een andere discussie...

Bovenstaande k/d ratio is verzonnen en berust niet op daad werkelijk gespeelde game... Uiteraard. Je kan ook een dergelijke strekking maken met GPM. Als team op 150gpm gemiddeld zit t.o.v. 300 enemy team wat voor plezier haal jij dan nog uit de game?
Klinkt een beetje alsof je alleen wil winnen? De tegenstander met 3-15+ rapen is er dan ook niet meer bij he ;)

• Fiole

Fiole

quote:
daanteb schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:19:
[...]

Klinkt een beetje alsof je alleen wil winnen? De tegenstander met 3-15+ rapen is er dan ook niet meer bij he ;)
Lijkt er inderdaad op dat zodra het niet lekker loopt er opeens "geen plezier" meer is, in dat geval raad ik af dit spel te spelen, of uberhaupt enige multiplayer game. Ook al verlies je, leer je er toch nog wat van en is het nog steeds leuk (voor mij dan). Anders lekker tegen bots spelen ofzo, kan ook nog :p

• Limbeckx
(jarig!)
Er is toch een verschil tussen het gaat niet goed en in zit hier in mijn eentje een 3vs3 te spelen....

• Alberts

Alberts

Gezellig (B)

Snap niet waarom iedereen reageert op de fictieve ratio's e.d. laten we een wie-wa-raadsel houden...
quote:
ECiftci schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:33:
Er is toch een verschil tussen het gaat niet goed en in zit hier in mijn eentje een 3vs3 te spelen....
Ik speel af en toe 3v7 :D
Pagina: 1 ... 11 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.

Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op gotts.zapto.org met het wachtwoord tweakers

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Google Apple Games Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013