Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• seninha
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:50

seninha

god's right foot

quote:
Klojum schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:12:
[...]

De xbmc.log file bevindt zich in de /storage/.xbmc/temp folder, en is niet via Windows (Samba) te benaderen.
Log in via SSH op je OE-box en type (of plak) de volgende opdracht in:

[...]

Hiermee wordt de logfile geupload en krijg je een URL retour. Wel zo makkelijk voor iedereen bij het debuggen.
Dank je. Hier heb ik zeker wat aan.

iRacing Profile Flickr

• TheVulture
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-12 00:53
quote:
Mr_Blobby schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:53:
[...]
Hoe stream je die tv show?
Als die namelijk "gewoon" in de library onder tv-series staat, dan hoort het script aan mijn Bierdopje service door te geven dat het een tv-show betreft.
In de Bierdopje service van de add-on wordt niet gekeken of het een film of tv show is.
Dat doet het centrale deel van de subtitles add-on en die geeft het door aan de services van de add-on.

Kijk hier even hoe je video's van je netwerk kan toevoegen aan de XBMC library:
YouTube: XBMC tip: Adding your network video files to XBMC's library
Ik stream deze via MashUp addon. Dat is namelijk het probleem als ik hem "lokaal" heb zijn er geen problemen. Ik probeer even een versie update.

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 12:55
quote:
TheVulture schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:28:
[...]

Ik stream deze via MashUp addon. Dat is namelijk het probleem als ik hem "lokaal" heb zijn er geen problemen. Ik probeer even een versie update.
Je kan dit probleem het beste melden bij de maker van de MashUp addon: http://www.xbmchub.com/fo...rmerly-known-movie25.html

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• ozzykillbirdy
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11-10 22:15
Hallo, net een nieuwe laptop gekocht, Asus N550JV (full HD).
Als ik XBMC erop installeer, dan merk ik dat ik regelmatig blokjes krijg bij bepaalde weergaven.
Dit is ook bij de standaard skin. Ik heb inmiddels alle settings overlopen, maar kom er niet uit. Heeft iemand een idee?
Hier nog een screenshot gemaakt met de Aeon nox skin:
http://prntscr.com/1qfgny

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
ozzykillbirdy schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:23:
Als ik XBMC erop installeer, dan merk ik dat ik regelmatig blokjes krijg bij bepaalde weergaven.
Dit is ook bij de standaard skin. Ik heb inmiddels alle settings overlopen, maar kom er niet uit. Heeft iemand een idee?
Zou je het plaatje ergens anders kunnen uploaden?
Dit is echt tergend langzaam.

Aah, hij is eindelijk volledig geladen.
Dit ziet er imho uit als een videokaart-drivers bugje. Probeer eens je video-kaart drivers te updaten.

Smultie wijzigde deze reactie 10-09-2013 10:45 (11%)

MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- Nexus 5 --- Synology DS213 --- RPi met XBian --- Nexus 7 (2013)

• serhat
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08-12 21:03
quote:
Smultie schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:42:
[...]
Dit ziet er imho uit als een videokaart-drivers bugje. Probeer eens je video-kaart drivers te updaten.
Daar dacht ik ook inderdaad aan. Als dat niet werkt probeer eens een versie of 2 juist terug te gaan. Al is dat vaak niet gewenst, soms is het een recente fix die voor problemen zorgt.

• funkeey
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-12 15:02
Ik probeer de Sick Beard Custom te installeren op mijn Synology via de packages. Echter elke fork url die ik opgeef komt terug dat die niet goed is.

Kan iemand mij het juiste voorbeeld geven?

https, git en subversion al geprobeerd.. Ze blijven niet werken.

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:15

cypher21

Mazda CX-5 powered

quote:
ozzykillbirdy schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:23:
Heb ik op mijn PC met intel HD videokaart ook last van!
Met alle Gotham builds trouwens, zelfs de nightlies.

Die zelfde builds werken prima op mijn htpc met amd APU. Ook op de tablet geen last van.

Heb de videokaart drivers al geupdate, maar het probleem blijft. Heb nog geen topic kunnen vinden op xbmc.org hierover.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Smultie
  • Niet online
quote:
funkeey schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:21:
Ik probeer de Sick Beard Custom te installeren op mijn Synology via de packages. Echter elke fork url die ik opgeef komt terug dat die niet goed is.

Kan iemand mij het juiste voorbeeld geven?

https, git en subversion al geprobeerd.. Ze blijven niet werken.
Het lijkt me dat je dit beter in een ander topic kunt vragen :+

Overigens: git://github.com/mr-orange/Sick-Beard.git zou bijvoorbeeld moeten werken

Smultie wijzigde deze reactie 10-09-2013 11:34 (8%)

MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- Nexus 5 --- Synology DS213 --- RPi met XBian --- Nexus 7 (2013)

• funkeey
  • Laatst online: 19-12 15:02
quote:
Smultie schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:26:
[...]

Het lijkt me dat je dit beter in een ander topic kunt vragen :+

Overigens: git://github.com/mr-orange/Sick-Beard.git zou bijvoorbeeld moeten werken
Shit, verkeerde topic aangeklikt.. Thanks!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

quote:
cypher21 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:24:
[...]
Heb ik op mijn PC met intel HD videokaart ook last van!
Met alle Gotham builds trouwens, zelfs de nightlies.

Die zelfde builds werken prima op mijn htpc met amd APU. Ook op de tablet geen last van.

Heb de videokaart drivers al geupdate, maar het probleem blijft. Heb nog geen topic kunnen vinden op xbmc.org hierover.
Niet gevonden? Het is er wel maar misschien is de titel van het topic wat verwarrend omdat ze het over de beeldkwaliteit i.c.m. Intel hebben. Je komt daar ook ergens wat reacties van mij tegen. Op een HD 4000 GPU werken de laatste Beta drivers goed (bij mij dus, maar blijkbaar niet bij iedereen 100%), en anders degene die in dec 2012 (ja ja, al even geleden), zijn uitgekomen. Let wel, in een Windows omgeving. Voor Openelec zul je een andere oplossing moeten zoeken.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=172688&page=3

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=170817

https://communities.intel.com/thread/38686

Edit: die N550JV zou ook nog een nVidia GPU onboard hebben? Dan lijkt me dat de aangewezen GPU voor XBMC en zouden er geen issues mogen zijn onder XBMC.
  • Integrated Intel® HD Graphics 4600
  • NVIDIA® GeForce® GT 750M with 2GB/4GB DDR3 VRAM

hardware-lover wijzigde deze reactie 10-09-2013 12:30 (13%)

.. mijn handen begrijpen mijn gedachten niet ..

• cypher21

cypher21

Mazda CX-5 powered

Ik heb ook een hd 4000 en draai op windows, heb de laatste officiele drivers van intel geinstalleerd, weet zo 1-2-3 het versie nummer niet.
zal de beta eens proberen.

htpc werkt iig prima, en die wordt 95% van de tijd gebruikt. Op de pc klooi ik alleen een beetje met addons en dergelijke. tijdens het afspelen zijn er iig geen problemen.

damn, zit de topics door te nemen, en ook de thread op intel site.
Slecht zeg...

Ik kwam er laatst pas achter, dacht had toen ook geupgrade naar gotham, maar wist niet dat dit intel driver issue er al zo lang is...

cypher21 wijzigde deze reactie 10-09-2013 12:29 (58%)

• ChicaneBT
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Bij mij download XOT-uzg telkens de stream bijv van Uitzendinggemist.nl hoe kun je dit veranderen in puur streamen?

Edit: Al gevonden :). Bij instellingen.
quote:
GroteBozewolf schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:35:
[...]

Beide instellingen kan je via de add-on instellingen van XOT-Uzg.v3 doen. Deze vind je, net zoals bij alle andere add-ons onder het context menu. Je kunt het pad instellen en aangeven hoelang hij de files moet bewaren (in dagen). Zet die instelling op 0 dagen en hij streamt weer gewoon.

Je zult ze overigens echt gewoon moeten downloaden, aangezien de 12.1 en 12.2 XBMC's een bug bevatten die het streamen verhinderd.

ChicaneBT wijzigde deze reactie 16-09-2013 14:22 (78%)

....911....

• Anthirian
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20-12 23:54

Anthirian

In Trance We Trust

quote:
ChicaneBT schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:32:
Bij mij download XOT-uzg telkens de stream bijv van Uitzendinggemist.nl hoe kun je dit veranderen in puur streamen?

Edit: Al gevonden :). Bij instellingen.
Oh handig, ik wist niet dat je dat kon aanpassen. Ik veronderstelde dat het een nieuwe verplichting was dankzij een aanpassing van de NPO. Weer wat geleerd. Dank.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• Acolyte57
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:29

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik had ergens gelezen dat dit een stabiliteitskwestie was ivm nieuwe veranderingen aan de serverkant, en hij daarom op downloaden stond...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• ozzykillbirdy
quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:14:
[...]

Niet gevonden? Het is er wel maar misschien is de titel van het topic wat verwarrend omdat ze het over de beeldkwaliteit i.c.m. Intel hebben. Je komt daar ook ergens wat reacties van mij tegen. Op een HD 4000 GPU werken de laatste Beta drivers goed (bij mij dus, maar blijkbaar niet bij iedereen 100%), en anders degene die in dec 2012 (ja ja, al even geleden), zijn uitgekomen. Let wel, in een Windows omgeving. Voor Openelec zul je een andere oplossing moeten zoeken.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=172688&page=3

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=170817

https://communities.intel.com/thread/38686

Edit: die N550JV zou ook nog een nVidia GPU onboard hebben? Dan lijkt me dat de aangewezen GPU voor XBMC en zouden er geen issues mogen zijn onder XBMC.
  • Integrated Intel® HD Graphics 4600
  • NVIDIA® GeForce® GT 750M with 2GB/4GB DDR3 VRAM
Ik heb net de video drivers van de GeForce GT 750M geupdate en het probleem blijft nog steeds bij XBMC, hier nog eens een screenshot:

http://prntscr.com/1qjhut

Edit: ik merk ook net dat bij de systeem info van XBMC de intel HD graphics 4600 erbij staat ipv de Gforce 750M.

Edit 2:
Ik heb in het configuratiescherm van Nvidia ingesteld dat XBMC moet gebruik maken van de Nvidia kaart, nu is het opgelost.XBMC geeft wel bij systeem info niet de Nvidia kaart aan, maar het is wel in orde :)

ozzykillbirdy wijzigde deze reactie 11-09-2013 00:20 (12%)

• GroteBozewolf
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20-12 19:44
quote:
Acolyte57 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:22:
Ik had ergens gelezen dat dit een stabiliteitskwestie was ivm nieuwe veranderingen aan de serverkant, en hij daarom op downloaden stond...
Helemaal correct. XBMC 12.1/12.2 vinden de NPO.nl streams niet zo leuk. Vandaar de download optie. Heb er zelf enkel last van op rPi een ATV2.

XBMC Online TV: laatste versie 3.5.1. Meer info via Google+ of de Site.

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
aangezien netflix nu in NL beschikbaar is vroeg ik me af of er mogelijkheden zijn om het netjes te integreren in xbmc?

Zoekfunctie geeft verassend weinig resultaten.

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18:10
quote:
ozzykillbirdy schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:22:
[...]

Ik heb net de video drivers van de GeForce GT 750M geupdate en het probleem blijft nog steeds bij XBMC, hier nog eens een screenshot:

Edit: ik merk ook net dat bij de systeem info van XBMC de intel HD graphics 4600 erbij staat ipv de Gforce 750M.

Edit 2:
Ik heb in het configuratiescherm van Nvidia ingesteld dat XBMC moet gebruik maken van de Nvidia kaart, nu is het opgelost.XBMC geeft wel bij systeem info niet de Nvidia kaart aan, maar het is wel in orde :)
Mooi om te lezen :). Ik had ook ook wat hick-ups met de Intel HD Graphics, maar met een Nvidia kaartje geen problemen. Hoewel de Intel HD Graphics bij veel mensen wel goed werkt overigens. Wellicht ook daar een driver probleem geweest.

Panasonic 55VT60 | Marantz SR5007 | Boston Acoustics A225C | Boston Acoustics A25 x4 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Samsung BD-P1600 | Logitech Harmony One | Homeserver 12TB

• rb338
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-12 21:08
quote:
shoombak schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:00:
aangezien netflix nu in NL beschikbaar is vroeg ik me af of er mogelijkheden zijn om het netjes te integreren in xbmc?

Zoekfunctie geeft verassend weinig resultaten.
Dat verbaast me. Een google op "xbmc netflix addon" geeft als 1e resultaat:
http://wiki.xbmc.org/inde...Flicks_-_Netflix_for_XBMC

En op die pagina wordt gelinkt naar de thread op het XBMC forum.

• Acolyte57

Acolyte57

quote:
The plugin was only ever officially supported for US accounts. Some people were able to make modifications for Canadian accounts (netflix.ca). At this time support for anything other than US/Canadian accounts does not exist and you should expect it not to work.
Hmmmm... Dat stemt natuurlijk niet meteen positief :)

Acolyte57 wijzigde deze reactie 11-09-2013 10:36 (7%)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• manii
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:29
Momenteel gebruik ik een boxee... Maar eerlijk gezegd ben ik helemaal weg van Xbmc.

Ik zoek een systeem waar ik xbmc op kan draaien. Niet veel groter als een boxee. Iets wat ik op me tv kan aansluiten. Daarnaast wil dat het sabnzdb, couchpatato etc kan draaien, dit kan eventueel op een nas/laptop (liever niet) .Een raspberry ziet erg goed uit maar toch wat te traag volgens reviews. Heb ook al gekeken naar een Mac mini. Maar dat is toch erg duur.

Ik zoek iets van een htpc, mini pc wat niet te groot is en ongeveer 200euro max kost. Heeft iemand een idee waar ik naar kan zoeken?

• ozzykillbirdy
quote:
rb338 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:19:
[...]

Dat verbaast me. Een google op "xbmc netflix addon" geeft als 1e resultaat:
http://wiki.xbmc.org/inde...Flicks_-_Netflix_for_XBMC

En op die pagina wordt gelinkt naar de thread op het XBMC forum.
Ik heb XBMC flicks geprobeert, maar werkte toch niet zo handig, kan je net zo goed de browser gebruiken. IE gaf soms conflicten tijdens het opstarten van een film. Via de ps3 is toch wat handiger ;)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

quote:
manii schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:21:
Momenteel gebruik ik een boxee... Maar eerlijk gezegd ben ik helemaal weg van Xbmc.

Ik zoek een systeem waar ik xbmc op kan draaien. Niet veel groter als een boxee. Iets wat ik op me tv kan aansluiten. Daarnaast wil dat het sabnzdb, couchpatato etc kan draaien, dit kan eventueel op een nas/laptop (liever niet) .Een raspberry ziet erg goed uit maar toch wat te traag volgens reviews. Heb ook al gekeken naar een Mac mini. Maar dat is toch erg duur.

Ik zoek iets van een htpc, mini pc wat niet te groot is en ongeveer 200euro max kost. Heeft iemand een idee waar ik naar kan zoeken?
Ja, maar dan in dit gedeelte van het forum; Mediaspelers en HTPC's

• Dzine
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-12 22:10
quote:
Dzine schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:03:
Mijn XBMC setup is bijna compleet. Oude Win7 laptop is helemaal ingesteld als download & xmbc doos.

Nu was ik helemaal blij met Yatse als remote omdat WOL daarop goed werkt om de laptop op te starten. Nogmaals op de top bar in Yatse opent XMBC via een Yatse tool genaamd XBMC starter. Ideaal omdat ik niet altijd meteen XBMC wil openen.

Nu ben ik opzoek naar een iOS app die dezelfde functie heeft, de officiële remote heeft wel WOL maar die werkt niet met de starter... Any ideas?
Anyone, er moeten toch meer XMBC iOS remote gebruikers zijn :)

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• Jeltel
  • Laatst online: 16:22
Voor de iPad zijn er niet echt denderende remotes zoals Yatse. Maar ik gebruik Constellation. Alleen gebruik ik de WOL functie nooit, daar gebruik ik een harmony voor.

And the waning, northern summer light, reflecting in the freckle of your right eye.

• Impstoker
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12:11
Weet iemand of er een Netflix plugin is voor Xbmc Frodo die werkt met Nederlandse Netflix?

• Acolyte57

Acolyte57

quote:
manii schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:21:
De Zotac ID41 (of een van z'n duurdere, snellere broertjes) is een populair platform, in combinatie met OpenElec om XBMC te draaien. OpenElec heeft ingebouwd support voor sab/cp/sb als add-on.

pricewatch: Zotac ZBOX ID41
Zelf nog even RAM en HD aan toevoegen.

Acolyte57 wijzigde deze reactie 11-09-2013 15:05 (4%)

• Spam
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 14:11
quote:
ozzykillbirdy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:22:
[...]

Ik heb XBMC flicks geprobeert, maar werkte toch niet zo handig, kan je net zo goed de browser gebruiken. IE gaf soms conflicten tijdens het opstarten van een film. Via de ps3 is toch wat handiger ;)
Die XBMC flicks is idd niet meer supported. Mij verbaasd het me wel een beetje, gezien het grote aanbod van Netflix plugins: PS3, Xbox360, WII, Smart TV's, tablets, telefoons, boxee, Windows Media Center etc etc. Er zijn zelfs blue ray spelers die het ondersteunen... 8)7

Beetje vreemd dat XBMC achterblijft? :?
quote:
Impstoker schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:43:
Weet iemand of er een Netflix plugin is voor Xbmc Frodo die werkt met Nederlandse Netflix?
Nee dus...voor nu :/

Spam wijzigde deze reactie 11-09-2013 15:21 (15%)

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

quote:
Acolyte57 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:05:
[...]
De Zotac ID41 (of een van z'n duurdere, snellere broertjes) is een populair platform, in combinatie met OpenElec om XBMC te draaien. OpenElec heeft ingebouwd support voor sab/cp/sb als add-on.

pricewatch: Zotac ZBOX ID41
Zelf nog even RAM en HD aan toevoegen.
Dit bedoel ik dus. En dan komen ze ook nog met iets aangezet wat al helemaal niet meer van deze tijd is en waarvoor al prima alternatieven te krijgen zijn, ook in deze prijsklasse.

• Acolyte57

Acolyte57

:O

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

NFAT :+

• cypher21

cypher21

Mazda CX-5 powered

• seninha

seninha

god's right foot

Vraag me af hoe jullie Concert DVD's hebben ingesteld in XBMC.

Ik heb zelf nu een apart Folder aangemaakt waar al mijn Concert DVD's in gaan. Daarna heb ik Confluence Modified binnen gehaald.
Nu heb ik dus een Extra knop aangemaakt genaamd Concerten.

DVD laat ik scannen door Movieorgdb scraper. Dit gaat op zich goed.
DVD hoes en Fanart wordt binnen gehaald.

Alleen ik heb nu gemerkt dat concerten op Bestanden niveau wordt benaderd.

Als ik bv DVD Talk Talk aanklik dan wordt deze niet meteen opgestart maar krijg ik het bestand te zien (talk Talk Live at Montreal.iso)
Pas als ik op deze klik dan wordt DVD opgestart.

Liefst laat ik deze concert DVD's op de zelfde manier werken als met de films. Als ik op een Film kies dat deze dan gelijk opstart.

Iemand een idee hoe ik deze Concerten in Library mode kan krijgen?

iRacing Profile Flickr

• tijmeng
  • Registratie: december 2004
even een tip voor de win8 gebruikers: de app XBMC Commander op Windows 8.1, wat een verademing.

Heb hier een HTPC/server staan aangesloten op de versterker en zit achter mn pc te werken. Kan zo makkelijk en (gratis) mn muziek bedienen. Liep voorheen te klooien met mn telefoon app of die webinterface... Dit gaat stukken beter zo!

P990

• C.44
  • Laatst online: 09-12 11:06

C.44

TurboCharged Supra Driver

Heeft er mss iemand een idee waarom alleen iOS7 devices m'n XBMC 12.2's airplay niet meer herkennen als video device maar alleen nog maar als audio device? Naar alle andere video capable airplay receivers werkt 't gewoon naar behoren alleen naar XBMC niet. iOS6 heeft ook (waarschijnlijk) geen probleem met XBMC.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• cypher21

cypher21

Mazda CX-5 powered

quote:
tijmeng schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:37:
even een tip voor de win8 gebruikers: de app XBMC Commander op Windows 8.1, wat een verademing.

Heb hier een HTPC/server staan aangesloten op de versterker en zit achter mn pc te werken. Kan zo makkelijk en (gratis) mn muziek bedienen. Liep voorheen te klooien met mn telefoon app of die webinterface... Dit gaat stukken beter zo!
Je had ook naar via de browser naar je htpc kunnen gaan en het daar bedienen :)

Geen app nodig.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

quote:
ozzykillbirdy schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:22:
[...]

Edit 2:
Er zijn ondertussen nieuwe Intel drivers verschenen (11-09), met versienummer 15.31.17.3257 en 15.31.17.64.3257. Toch nieuwe drivers blijkbaar, het versienummer is hoger dan dat van mijn laatste Beta.

Intel(R) Graphics Driver: 9.18.10.3257
Intel(R) Display Audio Driver: 6.16.0.3112

32bit https://downloadcenter.in...Id=3720&DwnldID=23105

64bit https://downloadcenter.in...Id=3720&DwnldID=23106

hardware-lover wijzigde deze reactie 14-09-2013 00:11 (28%)

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

quote:
Impstoker schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:43:
Ik was ook opzoek, ik heb dan xbmc op windows 8 draaien, en daar is wel keurig een app voor, opzich is het voor een htpc niet eens zo een slecht os qua looks

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

• sverzijl
  • Nu online
quote:
Spam schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:20:
[...]

Die XBMC flicks is idd niet meer supported. Mij verbaasd het me wel een beetje, gezien het grote aanbod van Netflix plugins: PS3, Xbox360, WII, Smart TV's, tablets, telefoons, boxee, Windows Media Center etc etc. Er zijn zelfs blue ray spelers die het ondersteunen... 8)7

Beetje vreemd dat XBMC achterblijft? :?
[...]
Dat verbaasde mij ook nogal. En dan terwijl Netflix ook nog eens al jaren actief is in de US. Als het er nu niet (meer) is, dan ben ik bang dat het er ook niet snel gaat komen voor XBMC. Zie ook hier : http://forum.xbmc.org/sho...mp;pid=1081525#pid1081525

sverzijl wijzigde deze reactie 13-09-2013 21:20 (6%)

• seninha

seninha

god's right foot

quote:
Centropy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:57:
[...]

Ik was ook opzoek, ik heb dan xbmc op windows 8 draaien, en daar is wel keurig een app voor, opzich is het voor een htpc niet eens zo een slecht os qua looks
Geen optie om Netflix app via Advance launcher in XBMC op te starten?
ben erg benieuwd of dat wel werkt.

iRacing Profile Flickr

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18:41
Dat zou voor mij juist een plus zijn om ook Netflix te nemen, als het op XBMC zou werken. Of zeer simpel naast XBMC natuurlijk.

• Narc
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:21
quote:
Centropy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:57:
[...]

Jammer alleen dat de app niet met de afstandsbediening werkt!

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:17
OpenElec heeft hier zojuist de update automatisch geïnstalleerd. Instellingen menu bij het opstarten werd alleen niet goed weergeven, en zodra ie eenmaal opgestart was, was het niet vooruit te branden... Hopelijk is een complete herinstallatie niet nodig... Wacht morgen nog maar even af.

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb even getest en ik heb een mogelijkheid gevonden om de Windows 8 Netflix app in XBMC te openen:

Jammer genoeg draai ik op mijn HTPC geen Windows 8 ;(

Werkwijze is erg simpel.
Als eerste heb ik een launcher gedownload, welke hier te halen is http://www.itsjustwhateve...ws-8-metro-app-launchers/

Daar heb ik Metrolauncher1 binnen gehaald.Deze uitpakken en Metrolauncher.exe hernoemen naar Netflix.exe

Dan deze netflix.exe in Advancelauncher aanmaken.
Als deze klaar is dan gewoon netflix in je favoriten plaatsen.

Sommige skins laten je dan een Favorite in je menu zetten.

seninha wijzigde deze reactie 15-09-2013 19:05 (53%)

iRacing Profile Flickr

• sverzijl
  • Nu online
Ik geloof best dat je het op kan starten maar is het dan ook nog goed met ab te bedienen ?

• seninha

seninha

god's right foot

Dat kan ik niet testen omdat ik geen ab heb op mn PC.

Ik heb XBMC hier alleen maar geinstalleerd om bv Skins te testen enz. Daarom toch even gekeken of er een mogelijkheid was om Netflix via XBMC te starten.
Meer niet.

PS: ik heb hier een air-mouse met toetsenbord en die werkt perfect.

seninha wijzigde deze reactie 15-09-2013 19:23 (13%)

iRacing Profile Flickr

• Bachatero
  • Laatst online: 30-11 22:54
Ik heb een AnySee N2/TC module gekoppeld aan XBMC. Maar als ik nu Live TV kijk krijg ik bij Nederlandstalige programma's ondertiteling in beeld.

Ik probeer dit uit te schakelen, maar dit lukt niet.
Weet iemend hoe je deze ondertiteling kunt uitschakelen ??

Ik heb het geprobeerd door teletekst uit te schakelen, maar zonder resultaat. verder kan ik nergens iets vinden waarmee ik het kan uitschakelen.

Johan

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
quote:
sverzijl schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:10:
Ik geloof best dat je het op kan starten maar is het dan ook nog goed met ab te bedienen ?
Navigeren werkt redelijk met mijn harmony. Echter heb pauze en stop nog niet kunnen vinden.

• sverzijl
  • Nu online
quote:
shoombak schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:08:
[...]
Navigeren werkt redelijk met mijn harmony. Echter heb pauze en stop nog niet kunnen vinden.
Klinkt goed (als is pauze/stop toch wel redelijk essentieel). Zal ik dan toch nog een keer over moeten op Windows(8 ) voor m'n HTPC? Vooralsnog voldeed OpenElec meer dan prima, maar Netflix op m'n Samsung ziet er echt niet uit (de App dan, beeld is prima).

• joppe113
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20-12 22:54
toch wel heel jammer dat er geen xmbc netflix app is. waarom zou dat zijn?

• inVision
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:18

inVision

Marcel

quote:
Bachatero schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:02:
Ik heb een AnySee N2/TC module gekoppeld aan XBMC. Maar als ik nu Live TV kijk krijg ik bij Nederlandstalige programma's ondertiteling in beeld.

Ik probeer dit uit te schakelen, maar dit lukt niet.
Weet iemend hoe je deze ondertiteling kunt uitschakelen ??

Ik heb het geprobeerd door teletekst uit te schakelen, maar zonder resultaat. verder kan ik nergens iets vinden waarmee ik het kan uitschakelen.

Johan
Bij audio (tijdens het kijken) ondertiteling uit zetten en dat opslaan als standaard voor alle video's.

one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:01
quote:
joppe113 schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:06:
toch wel heel jammer dat er geen xmbc netflix app is. waarom zou dat zijn?
Die vraag is al zovaak gesteld. Netflix moet een addon uitbrengen. En dat willen ze niet voor het XBMC platform. maar goed, Netflix is (naar mijn mening) ook een dooie mus. Wordt je niet blij van hoor, als je de hype ff vergeet en het aanbod checkt.
Het is nog altijd geen alternatief voor de bestaande methodes waar de meeste XBMC users gebruik van maken (torrents of nieuwsgroepen).

1.12 Why is this all so difficult? Why can't XBMC simply code a native Netflix player that includes remote control

Short answer is Digital Rights Management (DRM), Design Philosophy, Time, and Money (probably in that order). Long answers can be found:

http://forum.xbmc.org/sho...mp;pid=1081525#pid1081525

and

http://forum.xbmc.org/sho...mp;pid=1087713#pid1087713

(be sure to read the follow-up posts as well).

• Frank-NL
  • Niet online
Misschien dat Netflix meer interesse krijgt voor XBMC als platform zodra de mogelijkheid er is om binary addons te gebruiken. Volgens mij wordt dit ontwikkeld voor Gotham.

Binary addons geven de maker natuurlijk veel meer opties tot controle, en de player van XBMC moet gewoon via een API te benaderen zijn.

• Pinin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:04
wtf, er is blijkbaar een nieuwe versie van openelec, en ik MOET bepaalde stappen doorlopen en ik moet alles opnieuw instellen en er is geen annuleren knop. hoe kan ik de installatie beëindigen? er is geen toetsenbord aangesloten. Ik heb net zo zin om ff een serie te kijken en nu moet ik eerst alles configureren :)

edit: nou echt niet normaal :o alles is gewoon weg, mag elke app weer configureren en downloaden incl sabnzbdsuite :( F*CK

raar, dat er niet eens de mogelijkheid is tot annuleren

Pinin wijzigde deze reactie 16-09-2013 20:50 (23%)

There is no such thing as too much coriander.

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Da's omdat je automatisch updaten hebt aanstaan?

Got Leenucks? | Debian Jessie x86_64 | OpenWRT: Empower your router | Blogje

• FabianNL
Heb hem hier na de automatische update ook maar compleet opnieuw geïnstalleerd... Af en toe bleef OpenELEC onverklaarbaar traag reageren. Soms ging ie ook weer even soepeltjes, even later stortte de snelheid weer compleet in. Nu werkt ie gelukkig weer zoals het hoort!

• Pinin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:04
quote:
Borromini schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:15:
Da's omdat je automatisch updaten hebt aanstaan?
Ja, maar bij vorige updates instaleerde hij dat gewoon en bleven instellingen gelijk.
Dit staat ongeveer gelijk aan een service pack van windows en dan een volledig schone installatie als je smorgens op je werk je pc aanzet.
Echt, van maker van zulke fraaie software waar alles vrijwel perfect is, is dit gewoon bezopen. 8)7
Het enige wat nog wel bewaard is gebleven zijn de skins? maar belangrijke settings en apps zij n weg

There is no such thing as too much coriander.

• Andrehj
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14-12 13:41
Geluid via Airplay steeds op 43% (veel te zacht).

Steeds als we iets vanaf de Ipad (2) willen afspelen in XBMC (op Win 7 x64) staat het geluid op 43%, wat bijna onhoorbaar is. Ik kan dan op het luidsprekertje klikken en het geluid naar 0 dB zetten. Vervolgens kies ik ervoor om dit als standaardinstelling op te slaan, maar dat helpt niet, want bij het volgende wat we met de Ipad af willen spelen staat het geluid weer op 43%.

Hoe zorg ik ervoor dat ook vanaf de Ipad het geluid gewoon op 100% staat?

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:21

Nnoitra

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
Pinin schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:25:
[...]

Ja, maar bij vorige updates instaleerde hij dat gewoon en bleven instellingen gelijk.
Dit staat ongeveer gelijk aan een service pack van windows en dan een volledig schone installatie als je smorgens op je werk je pc aanzet.
Echt, van maker van zulke fraaie software waar alles vrijwel perfect is, is dit gewoon bezopen. 8)7
Het enige wat nog wel bewaard is gebleven zijn de skins? maar belangrijke settings en apps zij n weg
Apart...
Ik heb niet het idee dat ik na de auto-update settings en apps mis..
Moest alleen DHCP weer terugzetten naar een statisch IP maar verder qua settings niets.

Wat overigens wel knap klote is, is dat het systeem nu tijdens het serie kijken gewoon at random blijft hangen!
Na een minuut klapt ie terug naar het vorige menu en is de TV share pleite! :(

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• seninha

seninha

god's right foot

Mijn Asrock ION systeem met Openelec hangt via HDMI aan mijn Plasma TV en via Optical aan mijn versterker.

Nou heb ik op mijn Harmony Remote twee knoppen: HTPC en HTPC Optical.
Tweede optie wordt gebruikt als we een Concert DVD bekijken of muziek willen luisteren.

Nou is het zo dat sinds ik Openelec gebruik , ik moeite heb om Optical gelijk goed aan de praat te krijgen.
Probleem is dat als ik alles zo instel dat ik via Optical geluid heb, dat ik dan als ik dan een film kijk welke geluid via de TV moet komen vaak ik niets meer hoor.

Door alles weer naar default te zetten heb ik weer geluid via TV (HDMI). Met als resultaat dat Optical dan geen geluid geeft.

Hiervoor gebruikte ik altijd XBMCfreaks DVD's en deze stelde mijn systeem gelijk goed.
Daar had ik de optie: "plug:both" welke ik nu niet meer tegenkom.

Weet iemand welke instelling ik moet hebben om dit dus goed te laten werken zonder dat ik alles elke keer anders moet instellen?

Op dit moment heb ik :

Audio Output: Analoog
Speaker: 2.0
verder alles uit
Audio output device: default
Passthrough: staat uit

het gaat dus om een Asrock ION 330 (eerste versie)

seninha wijzigde deze reactie 17-09-2013 21:20 (5%)

iRacing Profile Flickr

• Miss_80
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-12 16:05
Ik twijfel ff of ik mijn issue nu in de juiste thread zet, maar goed, dat horen we gauw genoeg :-)

Ik heb thuis XBMC draaien die wij momenteel op 3 verschillende manieren bedienen":
- iPhone (xbmc remote)
- iPad (xbmc remote)
- Android tel (Yatse)

Alle drie werken naar behoren maar nu is er nog een BB10 tel bij gekomen. De tool die gebruikt wordt (XRMT) wil gebruiken maken van poort 9090 ipv 8080.
Leek me geen probleem, dus ik heb de poorten in zowel de settings van XBMC aangepast van 8080 naar 9090 als die van de apple toestellen en voila, ik kon gebruik maken van de BB10 remote.
Downside, mijn iPad en iPhone deden het mooi niet meer -O- . Er kon geen connectie meer gemaakt worden met XBMC. Android heb ik trouwens niet geprobeerd. Die had ik al weggeven aan iemand.
Draaide ik alles weer terug, deed alles het weer behalve BB10.

De poort van XRMT kan niet aangepast worden dus het moet 9090 worden, maar dan is de vraag, hoe krijg ik het voor elkaar dat de XBMC remote daarop werkt. Wat zie ik over het hoofd hier? Ik dacht eerst aan portforwarding, maar als dat noodzakelijk is, dan zou de BB op dit moment ook geen connectie moeten kunnen maken want ik heb daar nog geen aanpassingen in doorgevoerd. Iemand enig idee?

• HyperBart
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20-12 12:44

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Deze keer heeft OpenELEC / XBMC me echt teleurgesteld. Ik heb een MS-TECH MC1200. Die emuleert blijkbaar eigenlijk een toetsenbord en niet echt een IR HID. Losstaand daarvan: OpenELEC update'de automatisch, maar sinds de laatste versie werken standaardtoetsen zoals play of stop niet meer.

Python-dudes gezocht voor een cleane ZFS web interface!

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:18

schumi2004

quote:
HyperBart schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:44:
Deze keer heeft OpenELEC / XBMC me echt teleurgesteld. Ik heb een MS-TECH MC1200. Die emuleert blijkbaar eigenlijk een toetsenbord en niet echt een IR HID. Losstaand daarvan: OpenELEC update'de automatisch, maar sinds de laatste versie werken standaardtoetsen zoals play of stop niet meer.
Volgens mij heb ik daar een issue voorbij van zien komen op github maar kan deze niet zo snel meer vinden. Anders maak een nieuw issue aan of deel dit even op irc.

• Elect
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
Ik heb ook de MC1200 en sinds de laatste stable hetzelfde probleem. Ik verwacht binnenkort wel een update..

• Nnoitra

Nnoitra

quote:
Risico van het automatisch updaten :+
En het is een bekend probleem, ga maar ff op het OE forum kijken.

Leer er mee leven tot er een update komt of zet 3.0.6 weer terug ;)

• Exocet
  • Niet online
Openelec 3.2 laadt mijn aangepaste keymap ook niet meer. In de xbmc.log zie ik ook niks hiervan terugkomen.

• HyperBart
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20-12 12:44

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Ja ik weet dat er een probleem mee is, maar het is gewoon ruk :D . ik was heel hoge kwaliteit van XBMC + OpenELEC gewend ;) .

Python-dudes gezocht voor een cleane ZFS web interface!

• DrNizeGuy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16:07
Met de nieuwe openelec heb ik een netwerk probleem.
situatie:
Htpc via bekabeling verbonden met NAS (geen internet)
Htpc via wifi verbonden met router (internet)

Dit werkte altijd prima. Nu geeft openelec opeens de ethernet "voorrang" op de wifi.
Dus, de htpc is wel verbonden met de router en heeft internet; is zichtbaar in het netwerk, en als ik de verbinding tussen de htpc en de nas verbreek werkt het gewoon. Maar zodra ik dus verbinding maak met de nas via ethernet dan wordt internet onbereikbaar (het is er wel, maar wordt niet beschikbaar gesteld door openelec).

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-12 02:12

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Miss_80 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:51:
De poort van XRMT kan niet aangepast worden dus het moet 9090 worden, maar dan is de vraag, hoe krijg ik het voor elkaar dat de XBMC remote daarop werkt. Wat zie ik over het hoofd hier? Ik dacht eerst aan portforwarding, maar als dat noodzakelijk is, dan zou de BB op dit moment ook geen connectie moeten kunnen maken want ik heb daar nog geen aanpassingen in doorgevoerd. Iemand enig idee?
Bijna goed : Port tunneling :)

Je kan namelijk bijvoorbeeld met SSH een lokale poort naar een andere lokale poort "tunnelen" maar ik weet niet of beiden dan bereikbaar zijn dus dat zal je zelf moeten testen helaas.

Zoiets moet je hebben dan : http://www.debianadmin.co...mote-port-forwarding.html

Disclaimer : Ik bedenk dit net 1,2,3 en ik heb geen idee of dit daadwerkelijk de oplossing is, maar het is in ieder geval iets dat ik zelf zou proberen dus "Give it a go!" en alvast veel succes!

HELP GoT TO THE TOP
(V&A) Heb je toevallig een Praetorian kast die je niet gebruikt ??

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online
quote:
DrNizeGuy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:19:
Met de nieuwe openelec heb ik een netwerk probleem.
situatie:
Htpc via bekabeling verbonden met NAS (geen internet)
Htpc via wifi verbonden met router (internet)

Dit werkte altijd prima. Nu geeft openelec opeens de ethernet "voorrang" op de wifi.
Dus, de htpc is wel verbonden met de router en heeft internet; is zichtbaar in het netwerk, en als ik de verbinding tussen de htpc en de nas verbreek werkt het gewoon. Maar zodra ik dus verbinding maak met de nas via ethernet dan wordt internet onbereikbaar (het is er wel, maar wordt niet beschikbaar gesteld door openelec).
:/ Huh?! Ik snap je setup niet, en je probleem ook niet?
Hangt je HTPC via UTP direct aan de NAS zonder router/modem en dus zonder Internet?
en bovendien is je HTPC via Wi-Fi verbonden met je router/modem en zo wil je kunnen Internetten?

Dat OE de voorkeur geeft aan bedraad vind ik een logische keuze, dit is in de meeste gevallen de snelste verbinding en het meest geschikt voor het streamen van multimedia.

@Miss_80
Helemaal begrijpen doe ik het niet, maar het lijkt erop dat je gewoon 9090 moet aanhouden.
En in XBMC en Yatse gewoon 8080 moet laten staan. :?
http://forums.crackberry....7/index5.html#post8603432
http://forums.crackberry....7/index5.html#post8604463

Volgens mij is er een verschil tussen de webserver en de remote control interface:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Settings/Services
De webserver is standaard 8080, maar voor XRMT moet je die niet hebben.
Die maakt gebruik van een andere interface; heb je die optie voor 'Remote Control' ook aanstaan:
'Allow programs on other systems to control XBMC'?

• DrNizeGuy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16:07
De htpc zit rechtstreeks op de nas via utp. Geen internet. De htpc heeft wifi, dat verzorgd de internet voor de htpc. Met de nieuwe update heb ik geen internet zodra ik de utp van de nas in de htpc stop. Dus de wifi verbinding word niet meer gebruikt. Bij een downgrade naar 3.0. Werkt het wel, dus er is iets veranderd.

• Miss_80
quote:
RudolfR schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:17:
@Miss_80
Helemaal begrijpen doe ik het niet, maar het lijkt erop dat je gewoon 9090 moet aanhouden.
En in XBMC en Yatse gewoon 8080 moet laten staan. :?
http://forums.crackberry....7/index5.html#post8603432
http://forums.crackberry....7/index5.html#post8604463

Volgens mij is er een verschil tussen de webserver en de remote control interface:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Settings/Services
De webserver is standaard 8080, maar voor XRMT moet je die niet hebben.
Die maakt gebruik van een andere interface; heb je die optie voor 'Remote Control' ook aanstaan:
'Allow programs on other systems to control XBMC'?
Uiteraard ken ik het crackberry thread. Daar ben ik eerst gaan lezen voordat ik hier de vraag ging stellen aangezien men hier niet zo van de 'google eens eerst'- vragen zijn 8) .

Ik heb nu nog een keer zijn opmerking gelezen over 'deprecated webserver' en nogmaals de site van xrmt erbij gepakt + de FAQ in de app zelf en dan kom ik toch weer tot de conclusie dat ook deze remote het out of box had moeten doen mits ik beide opties aangevinkt heb onder de remote settings (waarvan ik zeker weer dat dat het geval is, maar zal het nogmaals checken als ik thuis ben vanavond). Side by Side met de remotes op ipad en iphone alleen via een andere connectie methode.

Dan blijft de vraag waarom dat ding de melding blijft geven dat hij geen connectie kan maken. Ik zal eens een berichtje sturen aan de persoon op crackberry die het wel voor elkaar heeft gekregen.

• ReyZa
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:08
quote:
seninha schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:34:
Vraag me af hoe jullie Concert DVD's hebben ingesteld in XBMC.

Ik heb zelf nu een apart Folder aangemaakt waar al mijn Concert DVD's in gaan. Daarna heb ik Confluence Modified binnen gehaald.
Nu heb ik dus een Extra knop aangemaakt genaamd Concerten.

DVD laat ik scannen door Movieorgdb scraper. Dit gaat op zich goed.
DVD hoes en Fanart wordt binnen gehaald.

Alleen ik heb nu gemerkt dat concerten op Bestanden niveau wordt benaderd.

Als ik bv DVD Talk Talk aanklik dan wordt deze niet meteen opgestart maar krijg ik het bestand te zien (talk Talk Live at Montreal.iso)
Pas als ik op deze klik dan wordt DVD opgestart.

Liefst laat ik deze concert DVD's op de zelfde manier werken als met de films. Als ik op een Film kies dat deze dan gelijk opstart.

Iemand een idee hoe ik deze Concerten in Library mode kan krijgen?
Ik zelf had het probleem om mijn eigen films en die van de kinderen te scheiden. Na een tip op dit forum maak ik nu gebruik van profielen zie. Je moet dan wel steeds omschakelen naar ander profiel maar het werkt voor mij erg goed.
Het is helaas niet mogelijk om in een profiel de bibliotheek te scheiden.

ReyZa wijzigde deze reactie 20-09-2013 15:07 (5%)

• seninha

seninha

god's right foot

Profielen heb ik al een tijd in gebruikt. Werkt perfect.
Kids weten gewoon welke ze moeten hebben.

Wat Concerten betreft, ik heb nu de Skin Confluense Modified.
Die heeft standaard al een Muziek DVD knop in het hoofdmenu, heb alleen geen idee hoe ik daar mijn DVD;s aan moet koppelen.

Daarom heb ik nu zelf een knop aangemaakt, kan via de Skin instelling.
Aan deze knop heb ik de map Concert DVD's gekoppeld.
Werkt perfect.

Jammer genoeg staan deze DVD's ook tussen mn film bibliotheek. Gene idee hoe dat kan .
Heb namelijk de Concerten folder nooit toegevoegd als bron voor mijn films.Die hebben een eigen bron (los folder genaamd film)

iRacing Profile Flickr

• Nnoitra

Nnoitra

quote:
seninha schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:50:
Jammer genoeg staan deze DVD's ook tussen mn film bibliotheek. Gene idee hoe dat kan .
Heb namelijk de Concerten folder nooit toegevoegd als bron voor mijn films.Die hebben een eigen bron (los folder genaamd film)
Dat komt omdat beide de "movie" scraper gebruiken. Dat beide bronnen een andere movie scraper gebruiken doet er niet toe, ze vallen beide onder "movie".
De standaard "movie/film" knop/shortcut filtert daarop.
Als je films en concerten apart wil hebben, dan moet je 2 smart-playlists aanmaken op basis van de de share of directory waar ze in staan. Die smart-playlist kun je dan (iig met Aeon Nox) aan je menu toevoegen en net zo benaderen als nu "movie/films".

• Miss_80
+1 zo heb ik ook gedaan. Smart playlisten voor kids, cabaret, concerten en overige films

• ReyZa
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:08
quote:
Nnoitra schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:17:
[...]

Als je films en concerten apart wil hebben, dan moet je 2 smart-playlists aanmaken op basis van de de share of directory waar ze in staan. Die smart-playlist kun je dan (iig met Aeon Nox) aan je menu toevoegen en net zo benaderen als nu "movie/films".
Dat is interessant die smart-playlist kende ik nog niet. Dat ga ik ook eens proberen. d:)b

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:05

TRaSH

#Anime-Supreme

als je concerten als music video's toevoegt dan komen ze ook niet in je films/movies,
teminste niet bij mij

Koffie ?

• seninha

seninha

god's right foot

Dat was mijn bedoeling ook maar als ik de standaard Music Video Scrapper gebruik dan worden veel DVD's niet gezien.

iRacing Profile Flickr

• Sjoerten
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
Ik heb een probleem waar ik zelf na twee avondjes zoeken toch niet helemaal uit kom. Ik maak gebruik van openelec met de MQ3 skin.

Ik heb een tweetal smartplaylists aangemaakt, 1 voor Movies en 1 voor Concerts. Ik heb deze gekoppeld aan het home menu zodat ze hier in menu verschijnen.

Dit werkt op zich voortreffelijk alleen ben ik in het home menu mijn widget van recently added en mijn fan art kwijt. Ik krijg nu alleen een standaard achtergrond te zien.

Mijn vraag is, is het in MQ3 mogelijk om in het home menu de widget en de fanart te laten zien bij een gelinkte smart playlist?

One more shot, one more line, one more fix and I'll be fine

• W.Zijlstra.
  • Laatst online: 15:02

W.Zijlstra.

altijdslimmer.nl

Nou, sinds OpenElec 3.2, is mijn Asrock ION330 htpc super traag en buggy :(

Het wás al onstabiel. Zelfs na vervanging geheugen en debug van de rest van de pc denk ik dat de setup zijn beste tijd gehad heeft.

Ik zoek eigenlijk een passief gekoelde htpc, die vloeiend XBMC kan draaien (niet zoals die atom dingen die nét eventjes te weinig power hadden), die kan streamen via gigabit (t/m 1080p lijkt me niet zo'n hoge eis), en die klein is. En daar gaat het nou al snel de mist in.

Je ziet bij openelec best veel van die kleine boxjes zoals Zbox, met een mini-atx bordje, klein cpu-tje, klein kastje en een ssd, dat is me eigenlijk teveel. Ik heb niet zo'n zin meer in een 'desktop'. Ik hou niet van lawaai van cpu koeling & voeding :)

Dan zat ik te zoeken naar een alternatief (zoals Ouya), maar daar heb ik nog niet echt een goede optie tussen gevonden.

- Snel
- Klein
- Stil
- Ethernet
- Hdmi
- USB (voor de usb dac die ik nu aan m'n htpc heb hangen) > Dit word standaard ondersteund door openelec & android.

Tips iemand?

Edit: Blijkbaar hier niet gewenst.

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

ciris

http://31gaming.nl

• Eric-B
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 18:28
Vandaag mijn HTPC opnieuw geinstalleerd (windows8 plus xbmc), omdat ik er een SSDtje in heb gezet.
Het gekke is dat ik nu mijn Synologie NAS niet meer kan bereiken vanuit XBMC (voor de nieuw installatie werkte het perfect).

In windows is het geen probleem, dan wordt de NAS gewoon gevonden
Maar in XBMC (met SMB) vind hij hem niet

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

• FabianNL
quote:
W.Zijlstra. schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:08:
Nou, sinds OpenElec 3.2, is mijn Asrock ION330 htpc super traag en buggy :(

Het wás al onstabiel. Zelfs na vervanging geheugen en debug van de rest van de pc denk ik dat het moederbord zijn beste tijd gehad heeft.

*knip*
Heb je al een compleet schone installatie van OpenELEC geprobeerd? Na de update was mijn HTPC niet meer vooruit te branden en werkte de interface maar halve bak... Na een schone installatie werkt ie weer als een speer!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

quote:
FabianNL schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:27:
[...]
Heb je al een compleet schone installatie van OpenELEC geprobeerd? Na de update was mijn HTPC niet meer vooruit te branden en werkte de interface maar halve bak... Na een schone installatie werkt ie weer als een speer!
"Het wás al onstabiel. Zelfs na vervanging geheugen en debug van de rest van de pc denk ik dat het moederbord zijn beste tijd gehad heeft."

• W.Zijlstra.
  • Laatst online: 15:02

W.Zijlstra.

altijdslimmer.nl

quote:
hardware-lover schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:06:
[...]

"Het wás al onstabiel. Zelfs na vervanging geheugen en debug van de rest van de pc denk ik dat het moederbord zijn beste tijd gehad heeft."
Inderdaad, misschien is een nieuwe instalatie (i.v.m. traagheid) nog wel even een mooie tijdelijke oplossing.

Mijn HTPC heeft écht vreemde dingen, deze dingen gebeuren regelmatig:

- Tijdens het afspelen van een YouTube clip > soms als je een andere clip aan wil zetten > Crash
- Tijdens het afspelen van een YouTube clip > Bij het stoppen van een clip > Crash, reset nodig.
- Bij het starten van een stream, komt kort een loading schermpje in beeld > Crash, reset nodig.
- Spotify applicatie > at random , freeze, crash, reboot nodig.
- Web interface houd er spontaan mee op, remote werkt niet meer.
- Terwijl een video draait , een audio bestand starten > soms crash.
- Random door een menu'tje heen bladeren > Crash naar X-server > Vervolgens start XBMC weer automatisch terug op > afstandsbediening werkt niet meer (lirc word ook niet opgestart)
- Na de 3.2 update kom ik niet meer bij het 'OpenElec' settings scherm
- Display in de kast is na de update spontaan opgehouden met werken |:(

Al met al, ik wil wel wat nieuws :P Op zoek!

W.Zijlstra. wijzigde deze reactie 23-09-2013 14:25 (12%)

• StarWing
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17:46

StarWing

Huh ?!?

quote:
Eric-B schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:29:
Vandaag mijn HTPC opnieuw geinstalleerd (windows8 plus xbmc), omdat ik er een SSDtje in heb gezet.
Het gekke is dat ik nu mijn Synologie NAS niet meer kan bereiken vanuit XBMC (voor de nieuw installatie werkte het perfect).

In windows is het geen probleem, dan wordt de NAS gewoon gevonden
Maar in XBMC (met SMB) vind hij hem niet

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ja, er is wat veranderd op de manier waarop xbmc met smb omgaat.
Indien je je oude cfg file nog hebt, kan je die gebruiken. Indien niet moet je alles manueel instellen.

Zoek maar eens op het xbmc forum, er lopen daar enkele threads over.

Page intentionally left blank.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
Zojuist eens OpenELEC gedownload (de versie van pulse eight HDMI-CEC) nadat ik regelmatig vast lopers had met XBMC 12.2 op een windows 7 install deze maar eens geprobeerd. Alles lijkt goed te werken ook de SMB shares met de NAS. Enige wat ik niet aan de praat krijg is de officiële microsoft remote met ontvanger. Bij devices in XBMC staat alleen de HDMI-CEC adapter, ik kon op google zo gauw geen antwoord vinden. Tevens is mijn kennis van Linux en SSH niet zo groot.

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• schumi2004

schumi2004

MQ5 nog niet gereleased? Jammer, zou wel moeten zijn ;)

• Acolyte57

Acolyte57

Heeft er iemand hier ooit een MCE keyboard werkend gekregen met OpenELEC? Ik heb wel threads gezien waar over het probleem met die dingen gepost werd (repeating keypresses als je 1x drukt), waar oa schumi in gepost heeft, maar de oplossingen daarin zijn geloof ik voornamelijk voor mensen die hem als device in hun Harmony remote willen gebruiken. Ik heb een echt MCE keyboard liggen van een oude windows media center install, en zou het fijn vinden als ik die als draadloos toetsenbord kon gebruiken.

• schumi2004

schumi2004

Iets later dan verwacht ;)

[RELEASE] Skin Aeon MQ 5

@Acolyte57
Als het een gewoon keyboard is zie ik geen enkel probleem wil je een MCE Keyboard aan je Logitech Remote toevoegen icm OpenELEC is/was het een probleem weet niet of dat nog zo is.

schumi2004 wijzigde deze reactie 29-09-2013 15:21 (65%)
Reden: url was niet publiek, nu wel.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

quote:
Deseja se registrar? | Esqueceu sua senha? :o

Deze link? http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=174501

Of direct: https://drive.google.com/...2TFU&usp=sharing#list

Dit is dan een publieke RC1 release.

hardware-lover wijzigde deze reactie 29-09-2013 15:01 (25%)

• schumi2004

schumi2004

quote:
Ook goed, was in de veronderstelling dat topic waar ik naar linkte open voor niet geregistreerde was.

Kleine mod (als het die naam hebben mag) voor de fonts in de skin.
Als je zoals ik de skin gebruikt op een wat kleiner scherm in bv slaapkamer is het lastig tde tekst goed te lezen.
Met deze aanpassingen kun je in de skin kiezen voor een grotere font (Massive)

Font.xml
http://pastebin.com/Hs60s5xK

En eventueel in language folder bij betreffende taal in strings.po dit onderaan plaatsen zodat je in selectie menu ook kunt zien hoe het heet.

msgctxt "#40000"
msgid "Massive"
msgstr "Massive"

schumi2004 wijzigde deze reactie 29-09-2013 15:03 (3%)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

Loopt lekker vlot op een Atom systeempje. De skin lijkt ook erg compact met zijn grootte? De basis van MQ5 ligt blijkbaar bij Ace en dat verklaart de soepele werking. Ik ga deze zeker eens uitgebreid aan de tand voelen en vergelijken met Ace.

• schumi2004

schumi2004

quote:
hardware-lover schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:16:
Loopt lekker vlot op een Atom systeempje. De skin lijkt ook erg compact met zijn grootte? De basis van MQ5 ligt blijkbaar bij Ace en dat verklaart de soepele werking. Ik ga deze zeker eens uitgebreid aan de tand voelen en vergelijken met Ace.
Is op basis van Ace ja enige wat je niet hebt is vertical menu maar wel weer een hoop andere extra's die teveel zijn om op te noemen. Draai al vanaf het begin van ontwikkeling MQ5 en geen enkel moment gedacht terug te gaan naar Ace :P

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

Verticale hoofdmenu-bediening is me nooit als logisch overgekomen dus dat mis ik zeker niet ;)

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
quote:
Acolyte57 schreef op zondag 29 september 2013 @ 13:53:
Heeft er iemand hier ooit een MCE keyboard werkend gekregen met OpenELEC? Ik heb wel threads gezien waar over het probleem met die dingen gepost werd (repeating keypresses als je 1x drukt), waar oa schumi in gepost heeft, maar de oplossingen daarin zijn geloof ik voornamelijk voor mensen die hem als device in hun Harmony remote willen gebruiken. Ik heb een echt MCE keyboard liggen van een oude windows media center install, en zou het fijn vinden als ik die als draadloos toetsenbord kon gebruiken.
dat heb ik dus volgens mij ook. Al simuleer in mce keyboard met de harmony one. Maar krijg helemaal geen response

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• Acolyte57

Acolyte57

Oeh leuk, MQ5, zo even uitproberen!
quote:
schumi2004 schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:46:
Als het een gewoon keyboard is zie ik geen enkel probleem wil je een MCE Keyboard aan je Logitech Remote toevoegen icm OpenELEC is/was het een probleem weet niet of dat nog zo is.
Hmmm, maar hoe krijg ik de MCE keyboard dan herkend? Nu doen alleen de MCE remote knoppen het, de alfanumerieke niet. Ik vernam in de threads erover dat er een commando is dat je moet geven om het MCE kb weer in de herkende protocollen op te nemen, maar dat doet bij mij in een 3.2.0 install iig niks.

• schumi2004

schumi2004

quote:
Acolyte57 schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:20:
Oeh leuk, MQ5, zo even uitproberen!

[...]

Hmmm, maar hoe krijg ik de MCE keyboard dan herkend? Nu doen alleen de MCE remote knoppen het, de alfanumerieke niet. Ik vernam in de threads erover dat er een commando is dat je moet geven om het MCE kb weer in de herkende protocollen op te nemen, maar dat doet bij mij in een 3.2.0 install iig niks.
echo +mce_kbd > /sys/class/rc/rc0/protocols

Echter de laatste keer dat ik het probeerde met recente builds werkte die niet meer.

Nog meer uitleg en info enz enz https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/356
Pagina: 1 ... 95 ... 132 Laatste

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True