Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• van D
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:58
quote:
T-8one schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:07:
[...]

In openelec doet sudo of apt-get het niet.
volgens het bierdopje forum zijn de oudere versies van de subtitle addon geblokkeerd.
http://www.bierdopje.com/...ierdopje-ondertitels/last

Maar nu vraag ik me af hoe ik de nieuwe versie van de subtitle addon installeren. de addon verwijderen en dan opnieuw installeren werkt helaas niet, dan wordt nog de oude versie geinstalleerd.

Ik lees her en der ook wat over auto update functionaliteit voor addons, is dat een optie die ik bij de add-on kan aanzetten en is dat per addon afhankelijk of die functionaliteit is ingebouwd?

ik draai momenteel OpenELEC 1.0 (1.0.2) [XBMC-Dharma]
Ik heb precies hetzelfde "probleem". De subtitle add-on dient inderdaad ge-update te worden om weer gebruik te (mogen) maken van de service van bierdopje.

Krijg hem ook niet geupdate, heb wel de nieuwe versie van de subtitels Add-on (versie 3.0.3). Deze installeer ik dan via de zip file in het add-on menu. Maar vervolgens krijg ik bij het selecteren van ondertitels tijdens het spelen van een video: fout in script:error: script: script.xbmc.subtitles. Erg vreemd vind ik ook dat je met Openelec niet de updates van de add-ons binnen krijgt of kan forceren.

• Sneezydevil
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:01
Al eens geprobeerd de oude te verwijderen voor de nieuwe te installeren?

• van D
quote:
Sneezydevil schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:00:
Al eens geprobeerd de oude te verwijderen voor de nieuwe te installeren?
Jazeker, ik deinstalleer ("verwijderen") eerst de geinstalleerde (oude) versie. En dan installeer ik de nieuwe. Heb het ook al geprobeerd met een reboot na het deinstalleren.

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:05
quote:
van D schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:24:
[...]

Jazeker, ik deinstalleer (verwijderen) eerst de geinstalleerde (oude) versie. En dan installeer in de nieuwe. Heb het ook al geprobeerd met een reboot na het deinstalleren.
Upgrade eens naar de nieuwe "Eden" prerelease versie (beta) van OpenELEC:
http://openelec.tv/get-openelec

Je kan anders ook eens proberen om de inhoud van alleen dit bestand in de addon:
script.xbmc.subtitles/resources/lib/services/Bierdopje/service.py
te vervangen door:
https://raw.github.com/am...ices/Bierdopje/service.py

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• van D
quote:
Mr_Blobby schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:55:
[...]

Je kan anders ook eens proberen om de inhoud van alleen dit bestand in de addon:
te vervangen door:
Ik heb de tweede optie gebruikt. Ik heb van de huidige geinstalleerde versie de service.py aangepast met de code die in jou link staat. En het werkt weer! Ik wil je even bedanken voor je snelle reactie en de oplossing.

Ligt het nu aan mij of is deze werkwijze (nog) niet bekend, en dien je normaal gesproken altijd gewoon de add-on te updaten (alleen gaat dat niet altijd met openelec blijkbaar).

• Mr_Blobby
quote:
van D schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:17:
[...]

Ik heb de tweede optie gebruikt. Ik heb van de huidige geinstalleerde versie de service.py aangepast met de code die in jou link staat. En het werkt weer! Ik wil je even bedanken voor je snelle reactie en de oplossing.

Ligt het nu aan mij of is deze werkwijze (nog) niet bekend, en dien je normaal gesproken altijd gewoon de add-on te updaten (alleen gaat dat niet altijd met openelec blijkbaar).
XBMC zorgt er normaal gesproken voor dat automatisch de addons worden ge-update.
Misschien dat de subtitles addon niet meer voor de oude Dharma versie wordt bijgewerkt :?
Ik weet dat de update functie in OpenELEC wel werkt met de beta Eden versies (want die draai ik zelf).

• van D
quote:
Mr_Blobby schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:21:
[...]
XBMC zorgt er normaal gesproken voor dat automatisch de addons worden ge-update.
Misschien dat de subtitles addon niet meer voor de oude Dharma versie wordt bijgewerkt :?
Ik weet dat de update functie in OpenELEC wel werkt met de beta Eden versies (want die draai ik zelf).
Ja, dat dacht ik namelijk ook. Kom er ook op deze manier achter. En de update knop bij add-ons is ook "greyed out". Hopen dat OpenELEC 2.0 binnenkort uit de beta komt.

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:00

schumi2004

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Voor diegene die zelf hun OpenELEC compilen voor test doeleinde of wat dan ook. Dit is wellicht handig voor jullie

1step_installstick

Met dit script hoef je niet elke keer een fresh install te doen maar staat OE al direct op een spare usb flash drive, plug-in en testen maar.

Handig als je niet meteen je setup wilt upgraden maar eerst wil weten of er daadwerkelijk verbeteringen zijn.

schumi2004 wijzigde deze reactie 27-07-2012 18:46 (12%)

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:48
Voor diegenenen met een RPi. Ik zie op Github net langskomen dat libCEC support voor de RPi nu af is en er dus gevraagd wordt om de nodige wijzigingen door te voeren. Echter is hierbij de nieuwste libCEC 1.8 nodig, die nog niet officieel uit is, en een nieuwe firmware voor de RPi, die ook nog niet uit is. Voor zover ik kan zien zullen beide echter ergens volgende week uit komen. Rond die tijd zal als alles goed is dus ook xbmc-rpi geupdate worden, en voor OpenELEC staan de wijzigingen ook al klaar.

Met de ondersteuning voor libCEC voor de RPi is de, AFAIK hacky, rpi-cecd dus ook niet meer nodig. Dat is dus dat achtergrondprogrammaatje wat buiten XBMC om de CEC commando's van de TV deed afvangen en via de API van XBMC deed uitvoeren. Met libCEC zit de CEC ondersteuning dadelijk in in XBMC ingebakken. En libCEC heeft AFAIK ook uitgebreidere ondersteuning voor (quirks van) de verschillende merken TVs.

• schumi2004

schumi2004

Is er iemand die een manier gevonden heeft de diverse Olympic streams op XBMC te kunnen bekijken?

• schumi2004

schumi2004

quote:
Sneezydevil schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:56:
[...]

Weet je toevallig waar het fout gaat? Ik heb in deze thread lopen spitten, maar je post vrij veel >:) .

Ik heb even lopen zoeken, en als ik het goed begrepen heb is sinds kernel 3.1 mod-mce niet meer nodig. Aangezien ze bij openelec op dit moment op 3.2.23 zitten, zou je zeggen dat het mogelijk moet zijn om het aan de gang te krijgen, zonder mod-mce.

In de kernel config zie ik ook staan:

CONFIG_IR_MCE_KBD_DECODER=y

Kun je eens testen of er wel output komt als je het volgende commando op de console uitvoert:
code:
1
ir-keytable -t

En vervolgens op de toetsen van het keyboard drukt.

Mijn excuses als je dat al geprobeerd hebt, maar er zijn ook zoveel posts in dit topic.
Was het bijna vergeten maar heb het geprobeerd maar er komt geen output, blijf alleen dit zien:

root ~ # ir-keytable -t
Testing events. Please, press CTRL-C to abort.

Zowel met keyboard verbonden met usb/bluetooth als een mce keyboard geprogrammeerd op mijn harmony, beide gevallen niks.

Ik zie IR reciever wel reageren op commando's van de harmony maar ik kan er nergens enige vorm van output mee naar voren toveren.

Edit:
Volgens mij denk ik veelte moeilijk. Aangezien mceusb nu in de kernel zit hebben we lirc niet meer nodig dus zou niet meer moeten opstarten tijdens boot dan alleen nu nog voor elkaar zien te krijgen dat mceusb in kernel ook de daadwerkelijk ir keyboard commands herkend of iig iets mee doet.

Edit2:
Is er een Linux goeroe hier toevallig?

Ik zit de kernel config van OpenELEC te bekijken en ik zie een aantal RC gerelateerde items enabled met Y en sommige beantwoord met M? Iemand enig idee wat dat inhoud?

Een voorbeeld:
Enable IR raw decoder for the RC6 protocol (IR_RC6_DECODER) [M/n/?]

Laden als een module dus.
quote:
To configure the kernel, change to /usr/src/linux and enter the command make config. Choose the features you want supported by the kernel. Usually, There are two or three options: y, n, or m. m means that this device will not be compiled directly into the kernel, but loaded as a module. Drivers needed for booting the system must be integrated into the kernel with y. Press Enter to confirm the default settings read from the file .config. Press any other key to view a brief help text about the respective option.
Zo zie ik bv ook staan de volgende optie in de kernel config van Linux
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
config IR_LIRC_CODEC
 113        tristate "Enable IR to LIRC bridge"
 114        depends on RC_CORE
 115        depends on LIRC
 116        default y
 117
 118        ---help---
 119           Enable this option to pass raw IR to and from userspace via
 120           the LIRC interface.

Ik heb geen idee wat m inhoud maar als dat gelijk is of lijkt op No dan ben ik wel eens benieuwd wat er gebeurt als ik deze enable. Voor die het niet begrijpen waar ik heen wil, ik wil IR Keyboard enabled hebben in Kernel aangezien mceusb van lirc naar de kernel verhuist is.

Zo ziet de huidige config eruit in OpenELEC
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
CONFIG_RC_CORE=y
CONFIG_LIRC=y
CONFIG_RC_MAP=y
CONFIG_IR_NEC_DECODER=y
CONFIG_IR_RC5_DECODER=y
CONFIG_IR_RC6_DECODER=y
CONFIG_IR_JVC_DECODER=y
CONFIG_IR_SONY_DECODER=y
CONFIG_IR_RC5_SZ_DECODER=y
CONFIG_IR_MCE_KBD_DECODER=y
# CONFIG_IR_LIRC_CODEC is not set
CONFIG_RC_ATI_REMOTE=m
CONFIG_IR_ENE=m
CONFIG_IR_IMON=m
CONFIG_IR_MCEUSB=m
CONFIG_IR_ITE_CIR=m
CONFIG_IR_FINTEK=m
CONFIG_IR_NUVOTON=m
CONFIG_IR_REDRAT3=m
CONFIG_IR_STREAMZAP=m
CONFIG_IR_WINBOND_CIR=m
# CONFIG_RC_LOOPBACK is not set

schumi2004 wijzigde deze reactie 28-07-2012 20:53 (51%)

• goosjuh
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17-09 19:21
Ik heb vorige week XBMC bijgewerkt vanaf de laatste beta van 11 naar de officiŽle 11 versie (subtitle plugin etc werkte niet meer...).

Alles werkt perfect alleen heb ik bij het afspelen van mkv's soms het probleem dat er bij een scene overgang blokjes van de scene ervoor zichtbaar blijven (ik weet niet of dit een naam heeft).

Bij de beta versies heb ik daar geen last van gehad.

Iemand bekend met dit probleem? Is er een oplossing voor bepaalde video settings?

• T-8one
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 11:50

T-8one

take it easy, take a sisi

quote:
Mr_Blobby schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:55:
[...]

te vervangen door:
Ik heb mijn service.py vervangen met de service.py uit jouw link. Helaas levert dat een andere error op, iets over regel twee in dat script. Na verwijdering van de subtitles addon en herinstallatie krijg ik weer de oude melding dat bierdopje niet gevonden kan worden.

Is de eden beta release van openelec al stabiel genoeg om normaal te gebruiken zonder crases of vage foutmeldingen? Ik wil xbmc gebruiken als mediacenter, ik heb geen zin en tijd om te gaan lopen debuggen.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Trestry
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
quote:
T-8one schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:33:
[...]Is de eden beta release van openelec al stabiel genoeg om normaal te gebruiken zonder crases of vage foutmeldingen? Ik wil xbmc gebruiken als mediacenter, ik heb geen zin en tijd om te gaan lopen debuggen.
Dat hangt denk ik van je eigen setup af. Zo zorgt het afspelen van 10-bit video voor een crash bij mij, maar voor de rest draait hij prima hier! Je kunt het altijd proberen lijkt me, als het je niet bevalt kun je zo weer terug

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:00

kraades

Guru Meditation

quote:
RobertMe schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:17:
Voor diegenenen met een RPi. Ik zie op Github net langskomen dat libCEC support voor de RPi nu af is en er dus gevraagd wordt om de nodige wijzigingen door te voeren. Echter is hierbij de nieuwste libCEC 1.8 nodig, die nog niet officieel uit is, en een nieuwe firmware voor de RPi, die ook nog niet uit is. Voor zover ik kan zien zullen beide echter ergens volgende week uit komen. Rond die tijd zal als alles goed is dus ook xbmc-rpi geupdate worden, en voor OpenELEC staan de wijzigingen ook al klaar.

Met de ondersteuning voor libCEC voor de RPi is de, AFAIK hacky, rpi-cecd dus ook niet meer nodig. Dat is dus dat achtergrondprogrammaatje wat buiten XBMC om de CEC commando's van de TV deed afvangen en via de API van XBMC deed uitvoeren. Met libCEC zit de CEC ondersteuning dadelijk in in XBMC ingebakken. En libCEC heeft AFAIK ook uitgebreidere ondersteuning voor (quirks van) de verschillende merken TVs.
Ik ben benieuwd of het op mijn 5 jaar oude Philips TV ook gaat werken. Daar zou ook "HDMI Control" zoals het toen heette ook op moeten zitten. Tot nu toe geen positief resultaat i.c.m. rpi-cecd. Het is mij een beetje onduidelijk wanneer libcec support precies beschikbaar is, maar ik ben wel benieuwd!

V&A | Synology DS211 | HP ZBook 15 i7-4700MQ | iPhone 5S | iPad Air | Raspberry Pi | Philips 55PFL8008 | Onkyo HT-S9405THX

• fungi
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08-09-2012
hoe krijg je het voor elkaar dat xmbc automatisch de films verwijderd die je niet meer in je map hebt staan?
alle oude meuk die ik al lang gedeleted hebt staat er nog :S

• Dannisi
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20:10
library clean doen in opties. Is ook een addon voor die dat automagisch elke N uur doet.

There is no place like 127.0.0.1

• troxx
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 28-12-2013

troxx

Heineken, da dutch pride

Zit met een probleem. Heb een syno ds 212+ NAS en een Macbook op OS X. Ik heb op OS X XBMC geinstalleerd en nu wil ik de files van mijn NAS in de bibliotheek hebben.

http://wiki.xbmc.org/inde...ia_sources#Adding_sources

Deze stappen heb ik allemaal gevolgd. Voor wat betreft muziek is alles keurig netjes geindexeerd. Echter, voor wat betreft series en movies lukt het niet. Heeft iemand een idee?

Ik heb zowel AFP, SMB als FTP geprobeerd om de bestanden te benaderen. Ik zie de bestanden ook wel staan maar als ik dan 'inhoud toewijzen' en aangeef om wat voor bestanden het gaat en aangeef dat er automatisch gescand moet worden (zoals in dat stappenplan op de site van de link) dan gebeurt er verder niets.

Heineken, da dutch pride

• witchdoc
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online

witchdoc

Dť Belg

Hoe zorg ik er eigenlijk voor dat XBMC een film met 2 discs fatsoenlijk krijgt?
Mijn couchpotato faalt en gebruikt maar 1 disc dus dacht't even manueel in de juiste mappen te zetten maar hoe moet dat precies?

't gaat om 1 film gespreid over 2 DVD9 met DVD structuur (video_ts).

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:42
quote:
troxx schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:34:
Deze stappen heb ik allemaal gevolgd. Voor wat betreft muziek is alles keurig netjes geindexeerd. Echter, voor wat betreft series en movies lukt het niet. Heeft iemand een idee?
Zoals ik ook al in het andere topic zei. Vertel eens wat meer.
Welke opties heb je dan exact aangevinkt. Hoe zit de directory structuur eruit (dus welke mappen, welk niveau, etc)?

• Mr_Blobby
quote:
witchdoc schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:26:
Hoe zorg ik er eigenlijk voor dat XBMC een film met 2 discs fatsoenlijk krijgt?
Mijn couchpotato faalt en gebruikt maar 1 disc dus dacht't even manueel in de juiste mappen te zetten maar hoe moet dat precies?

't gaat om 1 film gespreid over 2 DVD9 met DVD structuur (video_ts).
Zet ze om in iso's en plaats ze als volgt in een map met de naam van de film:
FilmTitel\disc1.iso
FilmTitel\disc2.iso
Het zijn dan "stacked" films: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=File_stacking

• schumi2004

schumi2004

Gisteren ook XBMC Frodo op mijn Fusion systeem out-of-the-box aan de gang gebracht maar er is enige twijfel of ik Frodo als hoofd systeem wil gaan gebruiken of blijf bij Eden. Het heeft gisteren avond perfect zonder issues gedraaid, ook Live TV en killa sample deden niet moeilijk. Geen artifacts gehad waar dat voorheen wel eens gebeurde. Net zoals Sneezydevil had werkte het direct en ben ik zelf nog geen problemen tegen gekomen.

Even nachtje over denken of ik de switch zal maken ja of nee.

• troxx

troxx

Heineken, da dutch pride

quote:
job schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:49:
[...]

Zoals ik ook al in het andere topic zei. Vertel eens wat meer.
Welke opties heb je dan exact aangevinkt. Hoe zit de directory structuur eruit (dus welke mappen, welk niveau, etc)?
Ok:

het volgende heb ik bijvoorbeeld geprobeerd.
Heb via NFS de volgende locatie toegevoegd: nfs://ip/volum1/video/movies (de series staan in /video/series)
Hierin staan mappen met de naam: filmtitel (jaar) en daarin staan de filmbestanden, veelal als filmnaam (jaar).avi

als ik klinkt op de bovenstaande nfs link dan zie ik in xbmc dat de gehele mappenstructuur wordt geladen.
Ik kies op de 'movies' map voor 'inhoud toewijzen', selecteer de volgende opties:

speelfilms, via themoviedb.org
automatisch scannen aan
films staan in aparte folders die overeenkomen met titels film: aan
ook onderliggende mappen scannen aan

de rest uit.

als ik vervolgens de vraag krijg: wilt u de info verversen voor items binnen dit pad met ja beantwoord dan gebeurt er niets.

Heineken, da dutch pride

• Acemath
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 29-06 13:29
De VT50 die we sinds woensdag hebben, vindt xbmc wel, maar vindt niet alle series? Hij ziet maar de helft van de series die ik op de bestandslocatie heb aangeduid? Ik heb een intelligente afspeellijst gemaakt met alle series, die mooi iedere x update als ik XBMC opstart, maar ik weet niet hoe ik die intelligente lijst moet vinden op de tv.

• job
quote:
troxx schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:34:
als ik vervolgens de vraag krijg: wilt u de info verversen voor items binnen dit pad met ja beantwoord dan gebeurt er niets.
Kan je de films wel afspelen via het video menu, en dus handmatig de directory in en het juiste bestand selecteren? Zonee, (of als je ze niet kan benaderen) dan is de toevoeging van de sources niet goed gegaan.
Probeer het anders eens met smb.

Wil je toch met nfs aan de gang, heb je dit gevolgd? http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS (en dan een stuk naar beneden scrollen specifiek voor synology).

job wijzigde deze reactie 29-07-2012 17:36 (37%)

• troxx

troxx

Heineken, da dutch pride

dit heb ik allemaal gevolgd. ook met SMB werkt het niet dus ik denk eerlijk gezegd dat hier het probleem niet in zit.

ik zie de bestanden ook staan en kan ze starten in XBMC, het systeem weigert echter alleen op de verwachte wijze een bibliotheek aan te leggen voor wat betreft series, films en afbeeldingen. Alleen voor muziek, waar ik volgens mij niks anders heb gedaan, werkt het wel.

Iemand nog een suggestie, ik ben ten einde raad.

Heineken, da dutch pride

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:48
quote:
kraades schreef op zondag 29 juli 2012 @ 09:33:
[...]

Ik ben benieuwd of het op mijn 5 jaar oude Philips TV ook gaat werken. Daar zou ook "HDMI Control" zoals het toen heette ook op moeten zitten. Tot nu toe geen positief resultaat i.c.m. rpi-cecd. Het is mij een beetje onduidelijk wanneer libcec support precies beschikbaar is, maar ik ben wel benieuwd!
Volgensmij is net OpenELEC op Github geupdate naar support hiervoor. Je zou dus een gokje kunnen wagen en zelf compilen, of anders even wachten totdat er een nieuwe precompiled versie is waar dit allemaal in zit.

Qua support durf ik niet veel te zeggen. Ik heb zelf een 3 jaar oud Sony toestel met de losse USB-CEC adapter van Pulse-Eight (wat dus de makers van libCEC zijn). De media toetsen (play/pause etc), d-pad en die toetsen werken allemaal goed, alleen kan ik de nummers en channel up/down niet gebruiken omdat de TV geen zin heeft om die door te sturen. Ik denk dat o.a. afhankelijk van de leeftijd van de TV er dus ook meer en meer niet zal werken. Daarnaast heb je nog kans dat de CEC standaard veranderd is en/of de maker van de TV niet standaard aanpassingen gedaan heeft in CEC waardoor het alleen werkt met hun eigen apparatuur.

• superbig91
  • Laatst online: 19-09 16:33
quote:
troxx schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:04:
dit heb ik allemaal gevolgd. ook met SMB werkt het niet dus ik denk eerlijk gezegd dat hier het probleem niet in zit.

ik zie de bestanden ook staan en kan ze starten in XBMC, het systeem weigert echter alleen op de verwachte wijze een bibliotheek aan te leggen voor wat betreft series, films en afbeeldingen. Alleen voor muziek, waar ik volgens mij niks anders heb gedaan, werkt het wel.

Iemand nog een suggestie, ik ben ten einde raad.
Toevallig hier ook mee bezig.

1. Centrale DB heeft geen problemen en werkt zoals moet.
2. SMB i.c.m. pathredirect werkt niet. Dat lijkt een bug te zijn die ook nog niet in versie 12 is opgelost. Je zal dus met symlinks moeten werken wil je dit op linux stabiel krijgen.

• schumi2004

schumi2004

Door al dat geneuzel met het beperkt zijn in mijn mogelijk heden qua buttons op mijn Harmony remote voor XBMC dacht ik het volgende.

Als ik nu het meest complete profiel laad voor XBMC en dat is volgens mij Windows Media Center EU en ik laad in mijn andere Harmony andere profielen die ook werken met XBMC of eigenlijk OpenELEC dan leer ik de ontbrekende buttons op mijn hoofd remote gewoon in en dan ben ik al een heel eind. Zo heeft mijn cheap-ass MCE remote die bij de IR reciever zat toch al weer 2 buttons meer die in MCE EU missen (daarin tegen mist hij er ook weer wat).

Aangezien je bij Logitech nergens een overview kunt vinden van de mogelijk opties qua remotes die je kunt invoeren vraag ik het hier maar of iemand wat tips en suggesties heeft voor mogelijke profielen die OpenELEC/XBMC accepteert?

Note: Ik weet dat het meer neigt naar het Harmony topic maar leek me toch het handigste het onder de XBMC gebruikers te vragen.

• Sneezydevil
Zover ik weet gebruikt openelec v4l-utils zijn ir-keytable om de infrarood signalen om te zetten in signalen die lirc begrijpt, en openelec gebruikt dan weer event-lirc.

De profielen die je bedoelt zijn van remotes toch?

Misschien heb je dan wat aan deze lijst:
http://git.linuxtv.org/v4...utils/keytable/rc_keymaps

De m bij de kernel stond trouwens voor module.

y = driver wordt meegebakken in de kernel
m = driver komt als module beschikbaar

Ik kan me dus voorstellen dat event-lirc eerst uitgeschakeld moet worden voor dat je gebruik maakt van de lirc die in de kernel zit, aan de andere kant zou je zeggen dat ir-keytable wel de signalen zou moeten zien.

Ik ben dagelijks met linux bezig, maar dat hele lirc, is toch een verhaal apart.

Als je ir-keytable zonder iets anders erachter draait ziet hij je ir-ontvanger dan trouwens wel?

------

Nog even over frodo, ik heb er nog steeds geen problemen mee, ik twijfel wel nog of ik zou alles al zal omzetten.

• schumi2004

schumi2004

quote:
Sneezydevil schreef op maandag 30 juli 2012 @ 08:34:
Zover ik weet gebruikt openelec v4l-utils zijn ir-keytable om de infrarood signalen om te zetten in signalen die lirc begrijpt, en openelec gebruikt dan weer event-lirc.

De profielen die je bedoelt zijn van remotes toch?

Misschien heb je dan wat aan deze lijst:
http://git.linuxtv.org/v4...utils/keytable/rc_keymaps

De m bij de kernel stond trouwens voor module.

y = driver wordt meegebakken in de kernel
m = driver komt als module beschikbaar

Ik kan me dus voorstellen dat event-lirc eerst uitgeschakeld moet worden voor dat je gebruik maakt van de lirc die in de kernel zit, aan de andere kant zou je zeggen dat ir-keytable wel de signalen zou moeten zien.

Ik ben dagelijks met linux bezig, maar dat hele lirc, is toch een verhaal apart.

Als je ir-keytable zonder iets anders erachter draait ziet hij je ir-ontvanger dan trouwens wel?

------

Nog even over frodo, ik heb er nog steeds geen problemen mee, ik twijfel wel nog of ik zou alles al zal omzetten.
Thanks voor de uitleg. Ik snap zelf de ballen van Linux maar kom al wel een heel eind met de basic dingen.
Ik zie met ir-keytable wel de ontvanger dus dat zit goed, IR_LIRC_CODEC aanzetten haalde niks uit. En als ik naar de mogelijke opties kijk dan lijkt alles wat met IR te maken heeft enabled te zijn. Wellicht dat het gewoon weg niet mogelijk is aan gezien in het verleden er ook een mod voor nodig was om het werkend te krijgen.

Wat Frodo betreft denk ik toch dat ik de gok wagen ga, zo nu en dan heb ik wel eens last van kleine dingetjes op mijn Fusion systeem dus dat kan niet veel meer worden met Frodo. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik in dagelijks gebruik ook doe en dat ging tot op heden perfect. 1x heb ik gehad dat hij uit slaapstand zwart scherm bleef houden maar meer niet, zoiets zou ik op mijn huidige Eden ook gehad kunnen hebben.

• Sneezydevil
Ik denk dat ik dat ook maar doe, en mocht het alsnog mis gaan, dan sync ik mijn watched database wel via trakt ofzo.

Maar hoe zit het nou met de harmony, werkt het wel redelijk met xbmc? Ik wou er eigenlijk 1 gaan halen, zodat ik niet 4 afstandsbediening meer nodig had.

• Mystic Spirit
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:08
Ik ondervindt geen problemen met mijn Harmony remote (ik heb al een wat oudere (885 meen ik) en alle basis functies doen het prima op mijn AD10. Ik moet zeggen dat ik hem weinig meer gebruik als het op het bedienen van XBMC / OpenElec aankomt. Dat doe ik toch meestal via Maracino of de remote app op de telefoon.

Switchen tussen builds doe ik trouwens ook regelematig. Dat is geen enkel probleem. Ik haal gewoon het ene SD kaartje eruit en doe de ander erin. Ik heb de database, tumbs en belangrijkste configs allemaal centraal op de NAS staan met path substitution. Hoef je je ook geen zorgen meer te maken over het syncen van wat er wel en niet gekeken is.

Ben trouwens wel benieuwd naar jullie (SneezyDevil en Schumi's) build van de Fusion Frodo Openelec. Staat die ergens in een dropbox?

Mystic Spirit wijzigde deze reactie 30-07-2012 09:32 (9%)

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
quote:
Sneezydevil schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:15:
Ik denk dat ik dat ook maar doe, en mocht het alsnog mis gaan, dan sync ik mijn watched database wel via trakt ofzo.

Maar hoe zit het nou met de harmony, werkt het wel redelijk met xbmc? Ik wou er eigenlijk 1 gaan halen, zodat ik niet 4 afstandsbediening meer nodig had.
Ik heb de Harmony One al een aantal jaren, en ik zou niet meer zonder willen. De standaardfuncties werken prima met XBMC/OpenElec, de discussie hier gaat over het finetunen/mierenneuken om alles op 100% te krijgen. :)

Koop gerust een Harmony, en je zult er geen spijt van krijgen!

• Sneezydevil
Ik was inderdaad naar de one aan het kijken :).

Het probleem met het switchen tussen Eden en Frodo is, dat de 1 nog de video60 database gebruikt en Frodo de video67? database gebruikt, als ik dan dingen in Frodo kijk, kan ik dit niet terug vinden in Eden.

De mijne staat niet online, maar ik kan er vanavond wel 1 online zetten.

• schumi2004

schumi2004

quote:
Sneezydevil schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:15:
Zo ga ik dat ook doen.
quote:
quote:
Mystic Spirit schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:29:
Ik ondervindt geen problemen met mijn Harmony remote (ik heb al een wat oudere (885 meen ik) en alle basis functies doen het prima op mijn AD10. Ik moet zeggen dat ik hem weinig meer gebruik als het op het bedienen van XBMC / OpenElec aankomt. Dat doe ik toch meestal via Maracino of de remote app op de telefoon.
quote:
mrwolf schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:45:
[...]

Ik heb de Harmony One al een aantal jaren, en ik zou niet meer zonder willen. De standaardfuncties werken prima met XBMC/OpenElec, de discussie hier gaat over het finetunen/mierenneuken om alles op 100% te krijgen. :)

Koop gerust een Harmony, en je zult er geen spijt van krijgen!
Je kunt idd rustig een Harmony kopen. Probleem is alleen als je geen originele remote hebt voor bedienen van XBMC dan ben je beperkt in de mogelijkheden van button configuratie. Zeker met OpenELEC. Een aantal functies in de Lircmap heb je gewoon niet tot je beschikking met de MCE remote profile van Logitech, of bepaalde buttons doen het zelfde, teletekst bv geeft subtitles aan als je IRW doet, KEY_TV is er gewoon niet, KEY_EJECT ook niet enz. Als je een beetje wil spelen met custom functies dan ben je al snel aangewezen op een 8 tal toetsen waar je het mee moet doen zonder verlies van huidige functies. Dat vind ik een nadeel. Ga het oplossen met elke remote die ik vinden kan en daar de IR codes van in te leren. Andere profielen laden in een andere harmony gaat hem niet worden aangezien Logitech gewoon profielen cloned. NCE Remote en MCE Remote EU zijn bv gewoon het zelfde. XP Windows media center is ook een clone daarvan.
quote:
Switchen tussen builds doe ik trouwens ook regelematig. Dat is geen enkel probleem. Ik haal gewoon het ene SD kaartje eruit en doe de ander erin. Ik heb de database, tumbs en belangrijkste configs allemaal centraal op de NAS staan met path substitution. Hoef je je ook geen zorgen meer te maken over het syncen van wat er wel en niet gekeken is.

Ben trouwens wel benieuwd naar jullie (SneezyDevil en Schumi's) build van de Fusion Frodo Openelec. Staat die ergens in een dropbox?
Ik zal eens een kaart bij kopen denk, USB is toch iets of wat te traag. Mijn build ben ik aan het uploaden, zal zo linkje plaatsen.

schumi2004 wijzigde deze reactie 30-07-2012 10:28 (5%)

• jacobras
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:10

jacobras

Developer

quote:
schumi2004 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:20:
[...]
Je kunt idd rustig een Harmony kopen. Probleem is alleen als je geen originele remote hebt voor bedienen van XBMC dan ben je beperkt in de mogelijkheden van button configuratie. Zeker met OpenELEC. Een aantal functies in de Lircmap heb je gewoon niet tot je beschikking met de MCE remote profile van Logitech, of bepaalde buttons doen het zelfde, teletekst bv geeft subtitles aan als je IRW doet, KEY_TV is er gewoon niet, KEY_EJECT ook niet enz. Als je een beetje wil spelen met custom functies dan ben je al snel aangewezen op een 8 tal toetsen waar je het mee moet doen zonder verlies van huidige functies. Dat vind ik een nadeel. Ga het oplossen met elke remote die ik vinden kan en daar de IR codes van in te leren. Andere profielen laden in een andere harmony gaat hem niet worden aangezien Logitech gewoon profielen cloned. NCE Remote en MCE Remote EU zijn bv gewoon het zelfde. XP Windows media center is ook een clone daarvan.
Ik heb een Logitech Harmony One. Toen ik voor het eerst OpenElec startte (half jaar geleden denk ik), werd het ding out-of-the-box herkend en werkte bijna alle knoppen prima. De Harmony stond ingesteld als MCE Remote (of Keyboard of mix, weet niet meer precies) en kon elke knop op de Harmony mappen naar wat ik wilde, ook gedaan.

Tijdje terug geŁpdate (clean install) naar OpenElec 2 beta en niets werkte meer. Binnenkort maar eens de instellingen in XBMC nog eens nalopen.

Mijn portfolio | Piano video's: http://www.youtube.com/jacobras | Notities voor Android :)

• schumi2004

schumi2004

quote:
jacobras schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:40:
[...]

Ik heb een Logitech Harmony One. Toen ik voor het eerst OpenElec startte (half jaar geleden denk ik), werd het ding out-of-the-box herkend en werkte bijna alle knoppen prima. De Harmony stond ingesteld als MCE Remote (of Keyboard of mix, weet niet meer precies) en kon elke knop op de Harmony mappen naar wat ik wilde, ook gedaan.

Tijdje terug geŁpdate (clean install) naar OpenElec 2 beta en niets werkte meer. Binnenkort maar eens de instellingen in XBMC nog eens nalopen.
Waarschijnlijk bedoel je MCE Keyboard? Er stata mij namelijk ook iets van bij dat dat in het verleden wel werkte, met Keyboard als profile zijn de mogelijkheden eindeloos, met Remote profile heb je een issue.

Hier is overigens link naar mijn Frodo build, moet er wel bij zeggen dat dit een PVR versie is :(
https://www.dropbox.com/s...0727200630-r11661.tar.bz2

Weet iemand hoe je makkelijk kan zien in welk window XBMC zit behalve via debugging en logging? Maakt het aanpassen van je keymap een stuk makkelijker namelijk als ik precies weet wanneer ik in welk venster zit. Meeste namen spreken wel voor zich maar enkele kan ik niet plaatsen.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:32
Als je geen lirc maar ir-keytable gebruikt kun je wel zo goed als alles mappen; zolang de keypresses maar opgepikt door de receiver en er in XBMC een knop of macro bestaat voor de actie die je wilt doen.

Zelf gebruik ik de Onkyo RC-801M en ik kan daarmee gewoon XBMC op mijn HTPC, mijn receiver, mijn TV, STB en mijn Xbox 360 bedienen. Ik kan me niet voorstellen dat dat met andere fatsoenlijke universal remotes niet werkt.

HarmoniousVibe wijzigde deze reactie 30-07-2012 11:17 (35%)

• schumi2004

schumi2004

quote:
HarmoniousVibe schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:13:
Als je geen lirc maar ir-keytable gebruikt kun je wel zo goed als alles mappen; zolang de keypresses maar opgepikt door de receiver en er in XBMC een knop of macro bestaat voor de actie die je wilt doen.

Zelf gebruik ik de Onkyo RC-801M en ik kan daarmee gewoon XBMC op mijn HTPC, mijn receiver, mijn TV, STB en mijn Xbox 360 bedienen. Ik kan me niet voorstellen dat dat met andere fatsoenlijke universal remotes niet werkt.
En hoe pak ik dat aan lirc uitschakelen en ir-keytable activeren?

Wellicht dat dat het probleem is.

• Sneezydevil
Misschien dat het probleem ontstaan is doordat het nu in de kernel zit, want ik had inderdaad verwacht dat ir-keytable output had gegeven, maar dat die niet gemapped waren.

En dan was een patch geschrijven voor openelec geen probleem geweest.

@schumi2004
Kun je eens kijken of lsmod onder openelec werkt? en dan misschien die mceusb module blacklisten.

//edit eigenlijk zou je die mce_keyboard eruit willen maar dat is geen module.

Sneezydevil wijzigde deze reactie 30-07-2012 11:40 (10%)

• superbig91
quote:
En nu vraag ik mij af hoe jij pathsubstituion gebruik. Ik krijg dat i.c.m. smb namelijk niet aan de praat. Ik heb op het XBMC forum gelezen dat dat een bug is maar kan mij dat eigenlijk niet voorstellen. Kan jij je config delen?

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Ik gebruik nfs voor path substitution (Synology NAS), werkt prima!

• schumi2004

schumi2004

quote:
Sneezydevil schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:32:
Misschien dat het probleem ontstaan is doordat het nu in de kernel zit, want ik had inderdaad verwacht dat ir-keytable output had gegeven, maar dat die niet gemapped waren.

En dan was een patch geschrijven voor openelec geen probleem geweest.

@schumi2004
Kun je eens kijken of lsmod onder openelec werkt? en dan misschien die mceusb module blacklisten.

//edit eigenlijk zou je die mce_keyboard eruit willen maar dat is geen module.
Output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
##############################################
# OpenELEC - The living room PC for everyone #
# ...... visit http://www.openelec.tv ...... #

OpenELEC_PVR Version: devel-20120710145758-r11532
OpenELEC_PVR git: 26f27350440faf3c90f6317e21abc2700b854307
root ~ # lsmod
Module                  Size  Used by
rfcomm                 31587  0 
bluetooth             144478  3 rfcomm
fglrx                2610984  67 
snd_hda_codec_realtek   191630  1 
snd_hda_codec_hdmi     22801  1 
snd_hda_intel          22179  4 
snd_hda_codec          72638  3 snd_hda_intel,snd_hda_codec_hdmi,snd_hda_codec_realtek
snd_hwdep               5484  1 snd_hda_codec
snd_pcm                63796  5 snd_hda_codec,snd_hda_intel,snd_hda_codec_hdmi
snd_timer              17702  1 snd_pcm
mceusb                 12767  0 
snd                    47622  13 snd_timer,snd_pcm,snd_hwdep,snd_hda_codec,snd_hda_intel,snd_hda_codec_hdmi,snd_hda_codec_realtek
cdc_acm                15668  2 
snd_page_alloc          6721  2 snd_pcm,snd_hda_intel
xhci_hcd               76140  0 
uvesafb                20908  1 
root ~ # ir-keytable
Found /sys/class/rc/rc0/ (/dev/input/event3) with:
        Driver mceusb, table rc-rc6-mce
        Supported protocols: NEC RC-5 RC-6 JVC SONY other 
        Enabled protocols: RC-6 
        Repeat delay = 500 ms, repeat period = 125 ms
root ~ #

• Sneezydevil
quote:
schumi2004 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:48:
[...]

Output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
# OpenELEC - The living room PC for everyone #
# ...... visit http://www.openelec.tv ...... #

OpenELEC_PVR Version: devel-20120710145758-r11532
OpenELEC_PVR git: 26f27350440faf3c90f6317e21abc2700b854307
root ~ # lsmod
Module                  Size  Used by
rfcomm                 31587  0 
bluetooth             144478  3 rfcomm
fglrx                2610984  67 
snd_hda_codec_realtek   191630  1 
snd_hda_codec_hdmi     22801  1 
snd_hda_intel          22179  4 
snd_hda_codec          72638  3 snd_hda_intel,snd_hda_codec_hdmi,snd_hda_codec_realtek
snd_hwdep               5484  1 snd_hda_codec
snd_pcm                63796  5 snd_hda_codec,snd_hda_intel,snd_hda_codec_hdmi
snd_timer              17702  1 snd_pcm
mceusb                 12767  0 
snd                    47622  13 snd_timer,snd_pcm,snd_hwdep,snd_hda_codec,snd_hda_intel,snd_hda_codec_hdmi,snd_hda_codec_realtek
cdc_acm                15668  2 
snd_page_alloc          6721  2 snd_pcm,snd_hda_intel
xhci_hcd               76140  0 
uvesafb                20908  1 
root ~ # ir-keytable
Found /sys/class/rc/rc0/ (/dev/input/event3) with:
        Driver mceusb, table rc-rc6-mce
        Supported protocols: NEC RC-5 RC-6 JVC SONY other 
        Enabled protocols: RC-6 
        Repeat delay = 500 ms, repeat period = 125 ms
root ~ #

Oh als ir-keytable ook gebruik maakt van die driver, is het toch niet zo'n goed idee om die te blacklisten.

De mce keyboard decoder uit de kernel halen, lijkt mij dan een beter idee.

• schumi2004

schumi2004

Dat zou ik kunnen proberen maar wordt het dan automatisch hersteld naar een mogelijke andere driver/decoder of dat dan weer niet ?

Edit:
Sinds het naar de kernel verhuisd is is de documentatie hier over ook minimaal geworden. Kan er niks over vinden terwijl het mijn inziens niet zo moeilijk moet zijn.

schumi2004 wijzigde deze reactie 30-07-2012 12:10 (40%)

• Thc_Nbl
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-09 16:17
quote:
Lowhorn schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:11:
Dag allemaal,

Ik heb een vraag over xbmc live 11.0. Ik heb nieuwe films, hd films, disney films en nl films.
Kan ik deze in het hoofdmenu een apart mapje maken?
Want nu staat er films en HD films, Maar zou dus ook NL Films en disney films willen.
Is dit te maken en hoe?

Alvast bedankt
grz Lowhorn
Hai,

kijk hier eens, deze is wel duidelijk om uit te voeren.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW-TO:Install_XBMC_on_Ubuntu_with_AMD_GPU

vanaf stap 11 moet je gaan lezen.. ;)
Step 11: Configure your Video Media Library and Home access screens using Smart Playlist

Thc_Nbl wijzigde deze reactie 30-07-2012 12:25 (9%)

ehhh.. noppes

• Sneezydevil
quote:
schumi2004 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:06:
Dat zou ik kunnen proberen maar wordt het dan automatisch hersteld naar een mogelijke andere driver/decoder of dat dan weer niet ?

Edit:
Sinds het naar de kernel verhuisd is is de documentatie hier over ook minimaal geworden. Kan er niks over vinden terwijl het mijn inziens niet zo moeilijk moet zijn.
Documentatie is inderdaad minimaal, ik vraag me af waarom ze lirc uit de kernel nog mee compileren, ik dacht toch echt begrepen te hebben dat ze event-lirc in combinatie met ir-keytable gebruikten.

Ik zal vanavond eens wat dingen testen met verschillende kernels, ik heb wel al verschillende meldingen gevonden waar het met recente kernels niet meer werkt.

• Mystic Spirit
quote:
superbig91 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:39:
[...]

En nu vraag ik mij af hoe jij pathsubstituion gebruik. Ik krijg dat i.c.m. smb namelijk niet aan de praat. Ik heb op het XBMC forum gelezen dat dat een bug is maar kan mij dat eigenlijk niet voorstellen. Kan jij je config delen?
Mijn advancedsettings.xml ziet er zo uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<advancedsettings>
  <videodatabase>
    <type>mysql</type>
    <host>$HOST$</host>
    <port>$PORT$</port>
    <user>$USER$</user>
    <pass>$PASS$</pass>
  </videodatabase> 

<musicdatabase>
    <type>mysql</type>
    <host>$HOST$</host>
    <port>$PORT$</port>
    <user>$USER$</user>
    <pass>$PASS$</pass>
  </musicdatabase>

<pathsubstitution>
  <substitute>
    <from>special://masterprofile/Thumbnails/Video/</from>
    <to>smb://$USER$:$PASS$@$HOST$/$PATH$/</to>
  </substitute>
</pathsubstitution>
</advancedsettings>

Enige waar ik af en toe last van heb is dat af en toe mijn mediasource.xml bestand niet goed wordt opgepakt voor de zaken die ik niet in de library heb zitten. Verder werkt het prima.

• superbig91
Hmm, dan zal het wel aan OSX liggen ben ik bang :(
Ik heb het nu op deze manier opgelost:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>xxxxx</host>
        <port>3306</port>
        <user>xxxxx</user>
        <pass>xxxxx</pass>
    </videodatabase> 

<musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>xxxxx</host>
        <port>3306</port>
        <user>xxxxx</user>
        <pass>xxxxx</pass>
    </musicdatabase>

<pathsubstitution>
  <substitute>
    <from>special://masterprofile/Thumbnails/</from>
    <to>/Users/pim/Shares/XBMC/userdata/Thumbnails/</to>
  </substitute>
  <substitute>
    <from>special://masterprofile/playlists/</from>
    <to>/Users/pim/Shares/XBMC/userdata/playlists/</to>
  </substitute>
  <substitute>
    <from>special://masterprofile/addon_data/</from>
    <to>/Users/pim/Shares/XBMC/userdata/addon_data/</to>
  </substitute>
  <substitute>
    <from>special://masterprofile/keymaps/</from>
    <to>/Users/pim/Shares/XBMC/userdata/keymaps/</to>
  </substitute>
  <substitute>
    <from>special://masterprofile/sources.xml</from>
    <to>/Users/pim/Shares/XBMC/userdata/sources.xml</to>
  </substitute>
  <substitute>
    <from>special://masterprofile/mediasources.xml</from>
    <to>/Users/pim/Shares/XBMC/userdata/mediasources.xml</to>
  </substitute>
</pathsubstitution>

</advancedsettings>

• Sneezydevil
quote:
superbig91 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:30:
code:
1
...

En dit werkt niet?

Ik heb het werkend gekregen op Windows, OpenElec en RaspBMC

• schumi2004

schumi2004

Alweer een min puntje gevonden inXBMC, je kunt geen custom button names gebruiken in je Lircmap.xml en/of Keymap.xml

Dit gaat dus niet werken:
Lircmap.xml
code:
1
2
3
4
5
6
<lircmap>
  <remote device="devinput">
     <series>KEY_TV</series>
     <movies>KEY_DVD</movies>
  </remote>
</lircmap>

Keymap.xml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<keymap>
<Home>
    <remote>
        <series>ActivateWindow(Videos,TvShowTitles,return))</series>
        <movies>ActivateWindow(Videos,MovieTitles,return))</movies>
    </remote>
</Home>
</keymap>

Je bent verplicht de namen te gebruiken welke xbmc al kent of hardcoded zijn. Nu dus een meest complete lijst gaan zoeken van de beschikbare button names :(

• Mystic Spirit
quote:
superbig91 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:30:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<advancedsettings>
  <substitute>
    <from>special://masterprofile/mediasources.xml</from>
    <to>/Users/pim/Shares/XBMC/userdata/mediasources.xml</to>
  </substitute>
</pathsubstitution>

</advancedsettings>

Je zou nog kunnen proberen om "<to>/Users/pim/Shares/XBMC/userdata/mediasources.xml</to>
" te vervangen door het daadwerkelijke smb adres dus "smb://USER:PASS@IPADRES//Shares/XBMC/userdata/mediasources.xml" OSX zou met dat adres overweg moeten kunnen omdat het uiteindelijk ook unix based is.

• superbig91
quote:
Mystic Spirit schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:03:
[...]

Je zou nog kunnen proberen om "<to>/Users/pim/Shares/XBMC/userdata/mediasources.xml</to>
" te vervangen door het daadwerkelijke smb adres dus "smb://USER:PASS@IPADRES//Shares/XBMC/userdata/mediasources.xml" OSX zou met dat adres overweg moeten kunnen omdat het uiteindelijk ook unix based is.
Dat dacht ik ook maar dat werkt dus niet. Mijn huidige gepost oplossing werkt wel maar is niet echt zoals ik het wil.

• Amelandbor
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:39
quote:
schumi2004 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:52:

Je bent verplicht de namen te gebruiken welke xbmc al kent of hardcoded zijn. Nu dus een meest complete lijst gaan zoeken van de beschikbare button names :(
https://github.com/xbmc/x...nput/ButtonTranslator.cpp

Die kun je volgens mij hiero vinden.

• schumi2004

schumi2004

quote:
Die was ik ook tegen gekomen maar die genoemde namen komen niet helemaal overeen met het geen ik in de systeem key- en lircmap vind. Maar heb een andere oplossing gevonden.

[LINUX] HOW-TO use all custom buttons of your remote control with LIRC

Nu alleen even uitzoeken hoe en wat want samen voegen lukte niet :P

• Amelandbor
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:39
Heb je wel helemaal naar beneden gescrollt? Die eerste lijst is het namelijk niet.

• schumi2004

schumi2004

quote:
Amelandbor schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:30:
Heb je wel helemaal naar beneden gescrollt? Die eerste lijst is het namelijk niet.
* schumi2004 hides 8)7

Iets anders misschien weet je dit ook. Hoe kan ik globaal deinterlace activeren?
Nu moet ik per kanaal (PVR versie) die aan zetten maar kan dat niet ergens globaal voor alles?

La maar, onderaan (buiten beeld) set default for all |:(

schumi2004 wijzigde deze reactie 30-07-2012 21:47 (7%)

• superbig91
Heeft iemand een stabiele versie die dezelfde versie heeft voor OSX / ATV met PVR functionaliteit?
Zelf vind ik enkel 12.0 Alpha versies.

superbig91 wijzigde deze reactie 31-07-2012 12:56 (16%)

• Convoy
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:27

Convoy

g44p

quote:
superbig91 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:56:
Heeft iemand een stabiele versie die dezelfde versie heeft voor OSX / ATV met PVR functionaliteit?
Zelf vind ik enkel 12.0 Alpha versies.
Misschien @ http://mirrors.xbmc.org/ ?

XBOX live | Destiny | Twitch.tv

• schumi2004

schumi2004

Was gisteren beetje aan het spelen met Live TV en opnames en vroeg me af hoe je nu een opname kunt stoppen? Ik kan hem wel verwijderen maar stoppen lukte me niet, iemand anders die wel weet hoe dat moet/kan?

• superbig91
quote:
Ik post niet als ik zelf eerst gezocht heb ;-) Nee de meeste mirrors zijn bij mij bekend maar de enige PVR mirror die ik ken is http://xbmc.picmania.org/index.php en daarop staan alleen maar alpha releases.
Het is belangrijk dat ik van zowel OSX als IOS als WIN dezelfde versie heb i.v.m. centrale DB! Ik had mij rot gezocht waarom mijn ATV niet de films zag die ik op OSX wel zag en dat lag dus aan een verschillende versie ...
Ik heb nu de laatste 12.0 Alpha4 versie draaien maar op OSX draait die alles behalve stabiel :(
quote:
schumi2004 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:13:
Was gisteren beetje aan het spelen met Live TV en opnames en vroeg me af hoe je nu een opname kunt stoppen? Ik kan hem wel verwijderen maar stoppen lukte me niet, iemand anders die wel weet hoe dat moet/kan?
Ik wou het testen maar zoals je bovenstaand ziet werkt mijn XBMC op dit moment alles behalve lekker stabiel ;-) Welke backend gebruik je? TVHeadend? MythTV? Iets anders?

• schumi2004

schumi2004

@superbig91
Gebruik TVHeadend en wat ik ervan terug kan vinden is dat ik op betreffende kanaal nogmaals op record moet drukken maar dan start hij een tweede opname.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:04
Bestaan er ook add-ons voor spotify dat je geen premium-account nodig hebt, maar gewoon kunt werken met de gratis spotify?

• Firesphere
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:20

Firesphere

Drop dead cynical

Dat kan alleen via Wine. Maar een embedded spotify-build is zeker de moeite waard als je't mij vraagt hoor :)

XBMC en Wine is volgens mij niet een werkende combo, dus dan moet je vanuit een non-XBMC systeem gaan draien, met XBMC als overlay.

I don't have OCD. I have CDO. It's the same, but with the letters in the right order.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 23:04
XBMC is toch altijd een overlay? Ik draai het zelf op Win7.

• funkeey
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-09 16:58
quote:
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:24:
Bestaan er ook add-ons voor spotify dat je geen premium-account nodig hebt, maar gewoon kunt werken met de gratis spotify?
Nee, want dat wordt niet ondersteund door de gratis spotify. Dat is een van de features van het premium-account.

• schumi2004

schumi2004

Weet iemand de naam van dit ventser en waar ik deze kan terug vinden in de keymap?

http://i.imgbox.com/ablYnnPE.png

• job
quote:
schumi2004 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:22:
Weet iemand de naam van dit ventser en waar ik deze kan terug vinden in de keymap?

[afbeelding]
Heb je hier iets aan?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=119788

• schumi2004

schumi2004

quote:
Die kende ik al ja maar nu wil/moet ik mijn keymap aanpassen zodat terug naar vorige scherm kan ipv hoofdmenu, het kan wel maar ik kan maar niet gevonden krijgen hoe dat scherm heet in de keymap file. debug logging helpt er ook niet echt aan mee.

• Acemath
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 29-06 13:29
Nogmaals mijn vraag: IXBMC wordt zowel gevonden door mijn VT50 als mijn LG cheap homecinema. Doch ik vind maar 2 folders op beide toestellen. Music en Video folders. Als ik dan die folders open dan staat er dus acteurs, jaar, genre etc. Als ik dan op titel kijk, ziet hij maar de helft van de series die ik effectief heb staan. Ik heb na veel zoeken een intelligente afspeellijst kunnen maken, die mooi update wanneer ik XBMC opstart, maar ik vind die lijst dus niet terug op TV/ LG?

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:45
DLNA sucks, learn to live with it :P

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Snippo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:21
quote:
schumi2004 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:11:
[...]

Die kende ik al ja maar nu wil/moet ik mijn keymap aanpassen zodat terug naar vorige scherm kan ipv hoofdmenu, het kan wel maar ik kan maar niet gevonden krijgen hoe dat scherm heet in de keymap file. debug logging helpt er ook niet echt aan mee.
Je moet in de skin zelf (in addon.xml) debugging activeren om te zien welk window actief is.
(debugging="false" veranderen in "true")

• schumi2004

schumi2004

quote:
Snippo schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:21:
[...]

Je moet in de skin zelf (in addon.xml) debugging activeren om te zien welk window actief is.
(debugging="false" veranderen in "true")
Top _/-\o_
Daar heb ik iets aan

• birdie25
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 01:21
Voor in mijn XBMC media-pc ben ik op zoek naar een gigabit ethernetkaartje, in een Low-Profile uitvoering. Aangezien mijn htpc-case alleen low-profile slots heeft en mijn moederbord alleen 100Mbit heeft. Ik heb flink hard gezocht, maar bestaat er uberhaupt wel zoiets?

Edit: PCI, geen PCI-e

birdie25 wijzigde deze reactie 01-08-2012 17:23 (4%)

http://specs.tweak.to/18230

• nero355
  • Nu online

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Fire69 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:45:
DLNA sucks, learn to live with it :P
+1 :)

DLNA is iets heel moois wat helemaaaaaal verkeerd is uitgewerkt door de verschillende merken/fabrikanten :/ Lekker ver weg vandaan blijven !!

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

• serhat
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12-09 13:38
quote:
birdie25 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:14:
Voor in mijn XBMC media-pc ben ik op zoek naar een gigabit ethernetkaartje, in een Low-Profile uitvoering. Aangezien mijn htpc-case alleen low-profile slots heeft en mijn moederbord alleen 100Mbit heeft. Ik heb flink hard gezocht, maar bestaat er uberhaupt wel zoiets?
pricewatch: Dell Low-Profile PCI-E netwerkkaart

• birdie25
quote:
Het moet PCI zijn, geen PCI-e. Ik heb mijn post even ge-edit.

• nero355
  • Nu online

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
birdie25 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:23:
Het moet PCI zijn, geen PCI-e. Ik heb mijn post even ge-edit.
http://www.update.nl/NL/C...detail&artcode=EM4028

Zat van die meuk te vinden ;)

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

• Convoy
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:27

Convoy

g44p

quote:
birdie25 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:14:

Edit: PCI, geen PCI-e
http://tweakers.net/price...YX05k3SgYFgFS1vLHG1VlXpYX

enjoy 8)

XBOX live | Destiny | Twitch.tv

• birdie25
Volgens mij is dat allemaal geen Low-Profile.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

quote:
birdie25 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:02:
Volgens mij is dat allemaal geen Low-Profile.
De kaartjes zelf meestal wel, enkel de bevestiging niet maar dat is zo met een beetje zaag- en buigwerk op te lossen.

.. mijn handen begrijpen mijn gedachten niet ..

• birdie25
quote:
hardware-lover schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:08:
[...]

De kaartjes zelf meestal wel, enkel de bevestiging niet maar dat is zo met een beetje zaag- en buigwerk op te lossen.
Ja, hier had ik hier dus ook al aan gedacht, maar dacht het eerst op de minder ruige manier op te lossen door gewoon een nieuw kaartje te halen. Maar goed, dan ga ik dat maar eens proberen, ik heb al een full-height kaartje liggen thuis dus dat komt wel goed. Thanks

• WoutF
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:37

WoutF

Redacteur
quote:
Lowhorn schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:02:
Eindelijk! Ik heb een goeie ir ontvanger voor mijn HTPC. Gewoon de Konig Mediacenter Afstandsbediening gekocht en zat een ontvanger bij!! Heb nu mijn logitech harmony helemaal ingesteld en alles naar wens, behalve dat ik mijn htpc nog niet aan en uit kan zetten met de afstandsbediening.
Bijna alles naar wens dus. Welke instellingen moet ik doen om dit voor elkaar te krijge?

HTPC: Zotac hd-nd22
XBMC: Xbmc live 11.0 beta
Ir Ontvanger: Van de konig afstandsbediening

Grz Lowhorn
Heb je de afstandsbedienig van KŲnig ook nog geprobeerd? Werkt 'ie goed? Kan je de knoppen eventueel remappen?

• HarmoniousVibe
Je kunt er toch gewoon een low-profile bracket opschroeven. Hoef je niets te zagen en te buigen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

quote:
HarmoniousVibe schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:17:
Je kunt er toch gewoon een low-profile bracket opschroeven. Hoef je niets te zagen en te buigen.
Als die standaard wordt meegeleverd dan lijkt mij dat ook de meest logische aanpak. Als....

• spuis
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:46
Recentelijk heb ik mijn installatie van XBMC (op OS X) vernieuwd. Ik had een add-on erop staan genaamd NOS journaal. Daar stond niets anders op dan het laatste journaal en het laatste 8 uur journaal. (Dit is dus een andere dan de NOS add-on) Ik kan die nergens meer vinden. Iemand tips?

• schumi2004

schumi2004

Toch de gok genomen Frodo op mijn Fusion systeem te zetten als main en kom me nu toch een vervelend issue tegen waardoor ik geneigd ben terug te switchen.
Niet zo zeer voor mezelf maar meer voor de kids.

Als er een DVD afspeelt en deze gaat naar volgende aflevering/hoofdstuk dan is geluid weg. Zwaar irritant. Verder werkt het als een banaan behalve dat dan.

• T-8one

T-8one

Omdat de subtitle add-on het niet meer deed in Openelec 1.0, heb ik besloten te upgraden naar Openelec 2.0 beta 5. Alles is prima verlopen, enkel kan ik geen add ons meer installeren, de repositories zijn leeg. Een beetje googlen leert mij dat er meer personen zijn met dit probleem, maar ik kan nergens een oplossing oid vinden.
Iemand hierzo hier ervaring mee?

• Acolyte57
  • Registratie: februari 2000

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Heb je al force refreshed? Het wil nog wel eens gebeuren dat de repositories niet meteen na installatie gevuld zijn.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• T-8one

T-8one

quote:
Acolyte57 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 03:52:
Heb je al force refreshed? Het wil nog wel eens gebeuren dat de repositories niet meteen na installatie gevuld zijn.
Yup, dat heb ik al meerdere keren geprobeerd.

• HarmoniousVibe
Grmbl. Ik heb toch wel een beetje een hekel aan die onverwachte updates van skins. Zojuist kreeg ik een Aeon Nox update binnen die mijn XBMC deed crashen, of op z'n minst zonder te vragen XBMC heeft gerestart. Na de vorige update zag Aeon Nox er ineens heel anders uit. Niet slechter ofzo, maar zoiets doe je toch niet automatisch :s
quote:
hardware-lover schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:52:
[...]

Als die standaard wordt meegeleverd dan lijkt mij dat ook de meest logische aanpak. Als....
Dan koop je die toch :s. Lijkt me nogal voor de hand liggend als je een low-profile case hebt.
quote:
nero355 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:19:
[...]

+1 :)

DLNA is iets heel moois wat helemaaaaaal verkeerd is uitgewerkt door de verschillende merken/fabrikanten :/ Lekker ver weg vandaan blijven !!
DLNA is met opzet gecrippled door/onder invloed van de (content)industrie. Moet je voorstellen dat je zomaar die DRM-loze MKV's zou kunnen afspelen. The horror!

HarmoniousVibe wijzigde deze reactie 04-08-2012 10:53 (57%)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

quote:
HarmoniousVibe schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:48:
Grmbl. Ik heb toch wel een beetje een hekel aan die onverwachte updates van skins. Zojuist kreeg ik een Aeon Nox update binnen die mijn XBMC deed crashen, of op z'n minst zonder te vragen XBMC heeft gerestart. Na de vorige update zag Aeon Nox er ineens heel anders uit. Niet slechter ofzo, maar zoiets doe je toch niet automatisch :s

[knip]

[knip]
Ben ik met je eens, een Skin_update zou aangekondigd moeten worden, maar het zal wel lastig te realiseren zijn omdat een skin volgens mij ook als een soort van plugin beschouwd wordt. Nu weet ik onderhand ook wel dat het op zwart springen van mijn beeld meestal te maken heeft met een update van de skin dus dan wacht ik maar rustig af tot het beeld weer vanzelf terugkomt. Overigens geen crash gehad na de auto_update naar Nox 3.5, alles draaide direct weer prima, maar niet elke XBMC installatie is hetzelfde of zal hetzelfde versienummer hebben, met alle gevolgen van dien.

• frans666
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 05-08-2012
Wie kan mij helpen?
Ik heb sinds een jaar of zo een Apple TV 2 met XBMC en gebruik daar nu V11-Eden op.
Ik heb veel filmfragmenten die ik continue wil laten afspelen. Daartoe heb ik een map aangemaakt op mijn NAS en daar de filmfragmenten in gezet. Dit zijn mp4's en apart zijn ze zonder problemen af te spelen.
Bij het aanmaken van de playlist kies ik voor films en dan pad en browse ik naar de map waar de fragmenten in staan en dat pad wordt ook ingevuld in de playlist. Naam geven en opslaan en dat zou het moeten zijn dacht ik.
Er gebeurt echter weinig, er opent een window met twee punten (voorgaande map) en daar blijft het bij.
Wat doe ik niet goed?

• Anthirian
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-09 13:34

Anthirian

In Trance We Trust

quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:16:
[...]

Ben ik met je eens, een Skin_update zou aangekondigd moeten worden, maar het zal wel lastig te realiseren zijn omdat een skin volgens mij ook als een soort van plugin beschouwd wordt. Nu weet ik onderhand ook wel dat het op zwart springen van mijn beeld meestal te maken heeft met een update van de skin dus dan wacht ik maar rustig af tot het beeld weer vanzelf terugkomt. Overigens geen crash gehad na de auto_update naar Nox 3.5, alles draaide direct weer prima, maar niet elke XBMC installatie is hetzelfde of zal hetzelfde versienummer hebben, met alle gevolgen van dien.
Ik had ook geen problemen met crashende XMBC's. Wat ik wel jammer vind is dat nu in de Episode view niet meer rechts van de thumbnail het afleveringsnummer te zien is. Weet iemand of dat bewust is weggehaald, of dat het later toch weer terugkomt?

Dat witte rondje met het aantal afleveringen is wel een leuke toevoeging overigens.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• Duddits
  • Niet online
Ik wil XBMC met een iOS app bedienen, maar ik krijg dit niet voor elkaar.
XBMC staat geÔnstalleerd op WHS 2011 met de stable Eden release en als ik met een app of via de webpagina wil inloggen geeft hij aan dat de user en/of ww verkeerd zijn. Beide zijn juist ingevoerd in zowel de app als XBMC.
Kan het zijn de de app eerst toegang moet krijgen van WHS?
opgelost: er was een ander programma ingesteld op die poort, wel vreemd dat de app om een wachtwoord vroeg.

Duddits wijzigde deze reactie 05-08-2012 20:16 (13%)

• EN-IS
  • Laatst online: 23:10

EN-IS

ChinaKorting.nl

Ik heb last van een stotterende XBMC installatie op Win7 64 bit. Situatue is als volgt, mediacenter pc weggedaan en daar zat Win7 32bit op, de hele map van XBMC gebackupt en vervolgens op een andere pc met win7 64 bit dus gezet.

Alleen stottert deze heel erg, de nieuwe pc is zelfs sneller en heeft een SSD, kan het door de backup komen of zijn er hier mensen die de situatie herkennen en tips hebben ? :)

ChinaKorting.nl - Bestellen uit China met Korting! | Couponcodes - Aanbiedingen - Reviews - Aankoop Tips

• schumi2004

schumi2004

quote:
EN-IS schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:17:
Ik heb last van een stotterende XBMC installatie op Win7 64 bit. Situatue is als volgt, mediacenter pc weggedaan en daar zat Win7 32bit op, de hele map van XBMC gebackupt en vervolgens op een andere pc met win7 64 bit dus gezet.

Alleen stottert deze heel erg, de nieuwe pc is zelfs sneller en heeft een SSD, kan het door de backup komen of zijn er hier mensen die de situatie herkennen en tips hebben ? :)
Bepaalde settings actief die nodig waren voor je oude systeem maar nu conflicteren met je nieuwe systeem?

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:45
Waarschijnlijk zit er iets in je guisettings.xml die niet goed is voor je nieuwe systeem?
Probeer die eens te renamen zodat hij een nieuwe aanmaakt, als het daarmee wel goed werkt, kan je gaan troubleshooten in de xml :P

Move along folks, nothing interesting to see here.

• T-8one

T-8one

quote:
T-8one schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:24:
[...]

Yup, dat heb ik al meerdere keren geprobeerd.
Om nog even terug te komen op mijn eigen probleem, het is inmiddels opgelost.

M'n OpenElec systeem had geen verbinding met het internet, wel met m'n lokale netwerk. Ik heb handmatig een DNS opgegeven van 8.8.8.8 en de router als gateway en nu werkt het wel.

Volgend punt, hoe herstel ik m'n sabnzb, coachpotato en sickbeard? Ik heb een backup gemaakt van m'n userdata folder, kan ik deze gewoon terugzetten. Kan OpenElec Eden omgaan met een userdata folder van een vorige versie (Dharma)?

T-8one wijzigde deze reactie 05-08-2012 22:04 (3%)

Pagina: 1 ... 50 ... 126 Laatste

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013