Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Stien
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16-12-2013
Naar mijn weten zijn schokkende zijwaartse beweging gelieerd aan interlaced beeld materiaal

• DutchNutcase
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Ik lees net op XBMC freak dat een paar devs een directe implementatie van XvBA hebben gemaakt voor XBMC op linux. Dan zou je op een linux bak met recente AMD videokaart alleen nog maar de closed source driver hoeven te installeren ipv de nogal gecompliceerde methode met VAAPI.

Zie: http://www.xbmcfreak.nl/xbmc-direct-xvba-interface-support/

Luctor et Emergo || specs

• Mar2zz
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-04 12:33

Mar2zz

{schoolplaza.net}

zijwaartse schokken komen dooe de manier waarop geencode wordt dus je moet de releasegroup dat kwalijk nemen.

Schoolplaza.net | Trakt.TV | Blogs
LaZy Admin

• YoG
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
M'n IMDB scraper werkt inmiddels alweer. Met de laatste build van Win32 Eden kon ik 'm enablen.

Maareh, tijdens het kijken van films wil 'ie wel eens vastlopen als ik veel heen- en terugspoel. Het geluid blijft doorlopen maar de GUI doet totaal niets meer. Kan het dan alleen beeindigen met taakbeheer.
Ben niet per se op zoen naar een oplossing, maar hebben anderen dit ook?

Een ander raar probleempje is dat ik met mijn afstandsbediening geen andere scraper kan kiezen bij "Change Content". De cursor schiet dan direkt weer terug naar het menuutje met o.a. "Run automated scan" enzo.
Alleen met mij keyboard kan het, maar dan moet ik wel weer steeds van m'n luie reet....

Wat betekent "Run Automated Scan" nou precies? Ongeacht ik het wel of niet aan zet begint ie altijd te scannen... :? Het spreekt dermate voor zich dat ik er niets zinnigs over kan lezen in de docs 8)7
quote:
Stien schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:22:
Naar mijn weten zijn schokkende zijwaartse beweging gelieerd aan interlaced beeld materiaal
Ik zou eerder denken aan Vsync probleempjes. Heb je dat wel aan staan? Met Nvidia drivers kun je Vsync "extra forceren" bij je beeldscherm-config. Maar bij mij is dat nooit nodig geweest. Is je videokaart wel krachtig genoeg?

YoG wijzigde deze reactie 15-12-2011 19:35 (19%)

spek pc, spek hifi, last.fm

• GroteBozewolf
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01-04 22:34
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.12 online gezet. Deze release bevat een aantal bugfixes voor kanalen en wat minor zaken in het framework zelf. Ook zou XOT-Uzg.v3 weer moet werken op een Apple TV.

Daarnaast is het moment dan toch aangebroken: mijn oude trouwe zwarte Xbox is uitgefaseerd. Sinterklaas heeft ons voorzien van een mooie Apple TV 2 en deze heeft de oude trouwe doos vervangen. Voor XOT-Uzg.v3 houdt dit in dat vanaf XOT-Uzg.v3.2.13 de Xbox niet meer tot de officieel ondersteunde systemen behoord! Dat betekent natuurlijk niet dat XOT-Uzg.v3 het niet meer zal doen op de Xbox of dat we het gaan vergeten (Bugs zal ik nog steeds proberen te fixen), maar de Xbox zal niet meer in het standaard test rijtje komen te staan en nieuwe features zich zullen richten op de andere platforms. De Apple TV 2 daar in tegen, wordt dus vanaf deze versie wel officieel gesupport.

Hier het volledige overzicht:

Changelog v3.2.12 - 2011-12-15
Works best with Dharma and later builds

Framework related
  • Fixed: reverted part of Environment check fix. The Unknown = 1 basically fixed it already.
  • Fixed: No ChannelUpdate for Xbox Plugin
  • Fixed: Do not cache downloads
  • Changed: ContextMenu missing method is now a warning
  • Updated: Added a real HEAD request method to UriOpener
  • Fixed: XBMC code has more Envirmonts and broke ATV2 support (Issue 293)
  • Added: SearchSite is now implemented in chn_class. Makes using it easier.
  • Added: Version class and comparisons
  • Removed: self.maxXotVersion from all channels
  • Fixed: logging of initialization error
  • Changed: Version is now check based on Addon.xml version
  • Changed: OutOfDate is no longer used
Skin related
  • None
Channel related
  • Added: NOS.nl channel (Issue 192)
  • Added: Download items from NOS Beta
  • Fixed: SVT SWF Url
  • Fixed: Exclude video's in SBS.nl streams (only show episodes)
  • Fixed: TV4 Did not show all episodes (Issue 290)
  • Fixed: No episodes for "Bonde s÷ker fru" (Issue 294)
  • Fixed: ViaSat Sport and TV6.lt did not play due to SWF Verification (Issue 290)
  • Fixed: BBC Iplayer Regex issues
  • Added: Search to NOS.nl channel
  • Fixed: TV4.se would not play (Issue 257)
  • Added: Premium label added TV4.se (part of Issue 257)
  • Fixed: Prefix clips with "Klipp" in Kanal5.se and Kanal9.se (Issue 291)

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

XBMC4Xbox
Er zit op dit moment een bug in XBMC4Xbox waardoor de plugin/script settings niet worden getoond vanuit het script. Je kunt ze echter wel gewoon benaderen voordat je het script start vanuit het context menu. Ook is het niet meer mogelijk om het iRTL kanaal af te spelen op de Xbox, het stream formaat wordt daar niet ondersteund. Daarom is dit kanaal uitgeschakeld op XBMC4Xbox.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is. Dit kanaal werkt echter niet onder XBMC4Xbox, wegens het niet ondersteunen van het video formaat.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

XBMC Online TV: laatste versie 3.4.0. Meer info via Google+ of de Site.

• BrcBas
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-04 16:23
Ik speel momenteel de laatste pre-build van xbmc op win 7. Nu heb ik mijn tv gedupliceerd met mijn hoofdbeeldscherm zodat alles wat erop gebeurd ook op mijn tv te zien is. Wanneer ik nu een film afspeel wordt hij op mijn monitor vloeiend weergeven maar op mijn tv zijn het alleen maar schokken. Hij past wel de verversingsfrequentie automatisch aan. Weten jullie hoe dit kan?

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

schumi2004

.PSN: whocarez-

Ik ben sinds een paar dagen over op nfs via autostart.sh in een OpenELEC pre-eden build.

Dit werkte tot vandaag perfect totdat er 1 mount problemen geeft als in het hangen van XBMC.

autostart.sh
[code]#!/bin/sh
(sleep 15; \
mount -t nfs 10.0.0.50:/volume2/movies /storage/videos -o nolock; \
mount -t nfs 10.0.0.50:/volume1/series /storage/tvshows -o nolock; \
mount -t nfs 10.0.0.50:/volume1/kids /storage/kids -o nolock; \
mount -t nfs 10.0.0.50:/volume1/kids /storage/kidz -o nolock; \
mount -t nfs 10.0.0.50:/volume1/music /storage/music -o nolock; \
mount -t nfs 10.0.0.50:/volume1/pictures /storage/pictures -o nolock; \
mount -t nfs 10.0.0.50:/volume1/public /storage/public -o nolock; \
\
)&[/code]

ls -l op xbmc machine (AD02)
[code]root ~ # ls -l
total 68
drwxrwxrwx 4 root root 4096 Dec 14 00:05 downloads
drwxrwxrwx 3 root root 4096 Dec 13 01:28 emulators
drwxrwxrwx 8 root root 4096 Nov 2 11:02 kids
drwxrwxrwx 2 root root 4096 Dec 15 23:26 kidz
drwxrwxrwx 2 root root 4096 Dec 13 01:28 logfiles
drwx------ 2 root root 16384 Dec 13 03:16 lost+found
drwxrwxrwx 8 root root 4096 Nov 1 14:29 music
drwxrwxrwx 4 root root 4096 Nov 14 23:44 pictures
drwxrwxrwx 7 root root 4096 Dec 14 21:57 public
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Dec 13 03:17 screenshots
drwxrwxrwx 33 root root 4096 Dec 14 05:49 tvshows
drwxrwxrwx 125 root root 12288 Dec 15 15:54 videos
root ~ # [/code]

Elke boven genoemde folder werkt behalve kids (kidz is een test, moet hem nog proberen) , als ik deze aanroep krijg ik de map structuur van die folder maar klik ik door dan hangt XBMC.
Iemand dit eerder gezien?

:update:
Heb na het testen van de nieuw aangemaakte folder "kidz" geen problemen meer, vaag.

Maar nu een ander probleem.
Ik heb een profiel aangemaakt kids. Wil ik echter addons downloaden dan zijn deze helemal leeg, er is geen enkele addon te downloaden.
Mis ik hier iets?

schumi2004 wijzigde deze reactie 16-12-2011 09:20 (39%)

• YoG
  • Niet online
quote:
GroteBozewolf schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:08:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.12 online gezet.
Bedankt man! Ik maak er regelmatig gebruik van.
Misschien is het handig om de achtergrond instelbaar te maken. Het plaatje dat je nu gebruikt maakt de tekst wat lastig leesbaar. Het liefst lees ik van een vlakke achtergondkleur of een gradient ofzo

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Heeft iemand enig idee waarom er na de 10e geen nightlies meer zijn gemaakt?

Ik kan me voorstellen dat ze dat stoppen nadat er een RC of officiele beta wordt gelanceert, maar die ben ik nog niet tegengekomen?

Website

• Seth_Chaos
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
quote:
Magic schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:03:
Heeft iemand enig idee waarom er na de 10e geen nightlies meer zijn gemaakt?

Ik kan me voorstellen dat ze dat stoppen nadat er een RC of officiele beta wordt gelanceert, maar die ben ik nog niet tegengekomen?
Men is druk bezig met het afronden van de Eden release. Deze wordt de 20ste verwacht.

• Chris12
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07-02 14:30
quote:
arjanmolenaar schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:34:
Als ik full HD films vanaf mijn NAS (QNAP TS219P) stream dan hapert XBMC, hij bufferd niet, maar hapert gewoon een paar seconden. Als ik die zelfde Full HD films vanaf de harde schijf van de HTPC afspeel loopt deze vlekkeloos.

Ik heb een UTP kabel vanaf mijn HTPC naar de router. Van mijn router naar de NAS (QNAP TS219P), loopt ook een UTP kabel.

kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?
Ik heb precies hetzelfde probleem.
HTPC zie hier: Chris12 in "[BBG aanschaf] HTPC"

Alles bedraad CAT5e (GBit) aangesloten, Windows7 Ultimate, NFS shares. Jumbo frames 4K over gehele netwerk. Netwerk verbindingen geven Gbit aan.

Hardware versnelling (dxva2) in XBMC staat aan. XBMC v10.1, MQ3 skin

Kopieren vanuit Windows 7 folder op PC naar folder op HTPC gaat met 25-30 MB/s. Waarbij het netwerkverbruik volgens taskmanager aan beide kanten niet boven de 30% komt, de CPU niet boven de 25%, en geheugen niet boven de 36%

heb al zitten spelen met de advancedsettings.xml en onderstaande toegevoegd, om de buffer op 50MB te zetten:

<network>
<cachemembuffersize>51200000</cachemembuffersize>
</network>

Toch zie ik net als Arjan dat het beeld af en toe (per film max 3x) even gedurende een sec stil staat, er is geen melding van buffering xx%. Ook geluid wil dan soms even stoppen.

Vragen waarmee ik zit:
- Is er ergens een overzicht van de meest ideale settings voor MQ3?
- En moet er in de bios nog iets aangepast worden om dxva2 zn werk te laten doen?
- Jumbo frames, hebben deze wel zin? Kan ik nog verhogen naar 8K
- wat zijn goede kopieerwaardes middels methode zoals ik hierboven doe. is 25-30MB/s Ok, of aan de lage kant? (NFS shares zullen wel sneller zijn)

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

quote:
Seth_Chaos schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:04:
[...]

Men is druk bezig met het afronden van de Eden release. Deze wordt de 20ste verwacht.
Ah, zou een leuk verjaardagscadeautje zijn :P Alhoewel de nightlies van de afgelopen maand ook probleemloos draaien :)

Website

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

quote:
[...]

Je bedoelt: een beta?

Ik kan me niet voorstellen dat ze de 20e al een stable willen uitbrengen...

Got Leenucks? | Debian Jessie x86_64 | OpenWRT: Empower your router | Blogje

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:00
quote:
Stien schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:22:
Dan zouden de bestanden welke ik afspeel dus geen 720P zijn... Is dit op enige manier te controleren, of een file interlaced of non-interlaced is?
quote:
YoG schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:33:
[...]

Ik zou eerder denken aan Vsync probleempjes. Heb je dat wel aan staan? Met Nvidia drivers kun je Vsync "extra forceren" bij je beeldscherm-config. Maar bij mij is dat nooit nodig geweest. Is je videokaart wel krachtig genoeg?
VSync ben ik niet bekend mee. Een losse videokaart heb ik niet in mijn systeem zitten, dus via Nvidia drivers gaat sowieso niet lukken. Speel alles met de onboard graphics van de Intel Core i3. Bluray's is geen probleem om af te spelen, draait allemaal lekker soepel. Alleen de bird-scene is lastig, maar daar staat die scene ook bekend om.

Chieftec | HTPC | Canon EOS 400D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF 100mm f/2.8 | Samsung LE32B650 | Onkyo TX-SR 508 | A 102 HCS 5.1

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

quote:
[...]
Waar heb je die datum vandaan? :) Ik zit namelijk zelf binnen teamxbmc en heb hier nog niets over gehoord.

http://www.xbmcfreak.nl/

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik heb nu een XBMC Live-installatie. Dus Live gedownload en die vanaf een USB-stick ge´nstalleerd.
Maar da's versie 10.1, geloof ik. En die wordt ook niet bijgewerkt (?)

Liever heb ik een bij-de-tijdse versie die ook regelmatig bijgewerkte wordt.

Ik word ook een beetje horendol van de biljoen XBMC-Linux versies/termen (XBMCLive, XBMCbuntu, Lubuntu, Openelec, Minimal Ubuntu+XBMC, etc.).

Hoe kan ik het het beste aanpakken?
Minimal Ubuntu en dan XBMC erop en af en toe apt-get upgrade doen? Krijg ik dan vanzelf (als de tijd rijp is) Eden? Of kan ik met de XBMCLive-installatie ook gewoon apt-get upgrade doen met zelfde effect?

anandus wijzigde deze reactie 16-12-2011 18:42 (7%)

Tweakers | We set technology on the taste

• remcoXP
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:07
Eden kan dus overweh met HD audio.
maar kan mijn hardware dat wel aan?

mijn hardware is als volgt:
point of view ion330 bordje waar ik met een hdmi naar een denon 1911 versterker ga (de 1911 kan dts- hd en masteraudio aan).

maakt het iets uit of wordt het toch gewoon doorgestuurd als XBMC het maar aan kan ??

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

quote:
remcoXP schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:32:
Eden kan dus overweg met HD audio.
maar kan mijn hardware dat wel aan?

mijn hardware is als volgt:
point of view ion330 bordje waar ik met een hdmi naar een denon 1911 versterker ga (de 1911 kan dts- hd en masteraudio aan).

maakt het iets uit of wordt het toch gewoon doorgestuurd als XBMC het maar aan kan ??
Nee, je ION 330 ondersteund het niet en geeft het maximaal als lpcm door. Je zult dus geen meldingen of brandende lampjes op je receiver krijgen als DTS-HD audio e.d. afgespeeld wordt. Met lpcm is verder ook helemaal niets mis hoor.

.. mijn handen begrijpen mijn gedachten niet ..

• GroteBozewolf
quote:
anandus schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:40:
Ik heb nu een XBMC Live-installatie. Dus Live gedownload en die vanaf een USB-stick ge´nstalleerd.

Ik word ook een beetje horendol van de biljoen XBMC-Linux versies/termen (XBMCLive, XBMCbuntu, Lubuntu, Openelec, Minimal Ubuntu+XBMC, etc.).

Minimal Ubuntu en dan XBMC erop en af en toe apt-get upgrade doen? Krijg ik dan vanzelf (als de tijd rijp is) Eden? Of kan ik met de XBMCLive-installatie ook gewoon apt-get upgrade doen met zelfde effect?
Je kunt de XBMC Live CD ook upgraden naar een nightly build: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=110570

• tboheeren
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16-04 09:43
Hey allemaal,

Ik ben nog een beetje een xbmc noob maar het begint me wel te lukken. Ten eerste bedankt voor deze superthread, veel problemen heb ik dankzij deze thread opgelost!

Ik heb namelijk sommige films in de volgende structuur staan:
- Movies/Harry Potter and the prisoner of askaban/hpatpoacd1/hpatpoacd1.avi
- Movies/Harry Potter and the prisoner of askaban/hpatpoacd2/hpatpoacd2.avi

Mijn 'normale' structuur is echter :
- Movies/Avatar/Avatarcd1.avi
- Movies/Avatar/Avatarcd2.avi

Bij de tweede structuur ondervind ik geen probleem. Maar bij de eerste structuur wordt de film helemaal niet gevonden in de library. Na opzoeken vond ik dat de optie 'Scan Recursively' moet aanstaan maar dit helpt niet...

Iemand suggesties?

HTC Desire HD | Asus Transformer TF101 | Synology DS211J | Intel Core i7 3770k | Crucial m4 SSD 128 GB | Sapphire HD5750 1GB | Scythe Mugen 2 rev. B | Fractal Design Define Mini | Gigabyte GA-Z77M-D3H

• remcoXP
Wat me zo aanspreekt aan openelec is een update functie en speciaal gerichte builds voor ion.
Ik wil dit dit weekend wel eens gaan testen maar vroeg me 1 ding af.

De stable build die nu verkrijgbaar is is nog niet met eden. is de update functionaliteit in staat om dharma te updaten naar eden als het zover is. of is er dan weer een nieuwe install nodig??

enige wat ik aan openelec dan zou missen is: spotweb en webmin (maargoed als alles naar behoren werkt is webmin ook niet zo nodig).

Ik zag ook al iets over het installeren van een browser, iemand daar ervaring mee?

• schumi2004
  • Nu online

schumi2004

quote:
remcoXP schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:58:
Wat me zo aanspreekt aan openelec is een update functie en speciaal gerichte builds voor ion.
Ik wil dit dit weekend wel eens gaan testen maar vroeg me 1 ding af.

De stable build die nu verkrijgbaar is is nog niet met eden. is de update functionaliteit in staat om dharma te updaten naar eden als het zover is. of is er dan weer een nieuwe install nodig??

enige wat ik aan openelec dan zou missen is: spotweb en webmin (maargoed als alles naar behoren werkt is webmin ook niet zo nodig).

Ik zag ook al iets over het installeren van een browser, iemand daar ervaring mee?
Updaten van Dharma naar Eden is geen probleem.

Browser in OpenELEC is nog iets wat ik mis, volgens mij is daar geen add-on of iets dergelijks voor.

• Snippo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18-04 19:26
quote:
anandus schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:40:

Voor zover ik weet wordt er voorlopig geen nieuwe officiŰle xbmc live cd uitgebracht.

Als OpenELEC alles doet wat jij nodig hebt zou ik zeker daar voor kiezen. Installatie is echt 3 seconden werk en daarna werkt alles out of the box. Enige nadeel aan OpenELEC is dat wanneer er iets niet werkt je dit ook niet zelf aan kan passen (op wat settings in xbmc zelf na).

Als je liever iets hebt op basis van Ubuntu zou ik wachten op een stable versie van xbmcfreak (Erhnam). Je zou ook idd ook zelf iets kunnen maken op basis van (L)ubuntu maar dat werkt helaas niet zo 1 2 3 (ik spreek uit ervaring :p). Ik heb ook geprobeerd Crunchbang (Debian) en Archbang (Arch linux) als basis te nemen, maar dat is nog veel meer werk om xbmc aan de praat te krijgen.

Wat betreft een browser voor OpenELEC: hier wordt aan gewerkt. Op het OpenELEC forum is een topic te vinden waar ze aan een Firefox add-on werken.

• remcoXP
inderdaad heb net de installatie gedaan. echt 5 min werkend :)
vordelen:
+shares enz allemaal al goed.
+snel
+logitech harmony werkt weer naar behoren
+auto updater
+geluid (ook in menu werkt super)
- nog geen browser
-+ geen spotweb (maargoed was ik meer aan het instellen dan dat ik het echt gebruikte)
ook geen webmin maar dat had ik alleen nodig om te updaten mounten en cronjobs voor spotweb te draaien. dus ook geen gemis!!

kortom: tot nu toe supers!!!!

• remcoXP

• Mar2zz
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-04 12:33

Mar2zz

{schoolplaza.net}

xbmc is te installeren vanuit een ppa, dus op buntu based systems is het kwestie van ppa repository toevoegen en je lift lekker mee op updates en dergelijke. Er zijn twee ppa's, stable en unstable.

Schoolplaza.net | Trakt.TV | Blogs
LaZy Admin

• GroteBozewolf
quote:
YoG schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 03:04:
[...]Bedankt man! Ik maak er regelmatig gebruik van.
Misschien is het handig om de achtergrond instelbaar te maken. Het plaatje dat je nu gebruikt maakt de tekst wat lastig leesbaar. Het liefst lees ik van een vlakke achtergondkleur of een gradient ofzo
Je kunt ze altijd vervangen in de XOT-Uzg.v3 skin folder. Ik zal eens kijken of ik het iets meer flexibel kan maken.

• Patrickker
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 07-11-2013
Momenteel ben ik aan t knutselen met mijn htpc en heb er xbmc met pvr ondersteuning op draaien.
Alles werkt super en ik vind het het beste softwarepakket voor een htpc dat ik tot nu toe tegen gekomen ben. Alles werkt verschrikkelijk soepel, geen vertragingen te vinden.
Alleen nu het punt: ik krijg mijn anysee dvb-c kaart (om te gebruiken met een ziggo smartcard) niet aan de praat in mediaportal. NED1 (Free to air) werkt wel via de smartcard, maar het ontsleutelen werkt niet. Ik heb hiervoor een handleiding gelezen waarin MDAPI met de splug.dll gebruikt werd. Zosnel ik deze plugin dr op gooi loopt de handel vast wanneer ik het tv gedeelte aanspreek.

Welke stap kan ik t beste nemen? Over stappen naar linux en daar xbmc op draaien icm tvheadend ? Of weet iemand hoe ik dit wel aan de praat krijg?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

quote:
Patrickker schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:41:
Momenteel ben ik aan t knutselen met mijn htpc en heb er xbmc met pvr ondersteuning op draaien.
Alles werkt super en ik vind het het beste softwarepakket voor een htpc dat ik tot nu toe tegen gekomen ben. Alles werkt verschrikkelijk soepel, geen vertragingen te vinden.
Alleen nu het punt: ik krijg mijn anysee dvb-c kaart (om te gebruiken met een ziggo smartcard) niet aan de praat in mediaportal. NED1 (Free to air) werkt wel via de smartcard, maar het ontsleutelen werkt niet. Ik heb hiervoor een handleiding gelezen waarin MDAPI met de splug.dll gebruikt werd. Zosnel ik deze plugin dr op gooi loopt de handel vast wanneer ik het tv gedeelte aanspreek.

Welke stap kan ik t beste nemen? Over stappen naar linux en daar xbmc op draaien icm tvheadend ? Of weet iemand hoe ik dit wel aan de praat krijg?
Je begint over XBMC met PVR ondersteuning en hebt problemen met TV kijken i.c.m. MediaPortal? Of probeer je Tv kijken met XBMC aan de praat te krijgen omdat dit in MediaPortal niet goed wil lukken?

• schumi2004
  • Nu online

schumi2004

quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 21:13:
[...]

Je begint over XBMC met PVR ondersteuning en hebt problemen met TV kijken i.c.m. MediaPortal? Of probeer je Tv kijken met XBMC aan de praat te krijgen omdat dit in MediaPortal niet goed wil lukken?
Volgens mij zegt ie dat het in Mediaportal wel werkte of deels en dat hij het nu onder XBMC werkend wil hebben. (althans zo lees ik het)

schumi2004 wijzigde deze reactie 17-12-2011 21:17 (6%)

• GroteBozewolf
quote:
GroteBozewolf schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:44:
[...]

Je kunt ze altijd vervangen in de XOT-Uzg.v3 skin folder. Ik zal eens kijken of ik het iets meer flexibel kan maken.
In de volgende versie van XOT-Uzg.v3 (3.2.13) zal je de achtergronden (2 stuks) zelf kunnen selecteren.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

quote:
schumi2004 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 21:16:
[...]

Volgens mij zegt ie dat het in Mediaportal wel werkte of deels en dat hij het nu onder XBMC werkend wil hebben. (althans zo lees ik het)
"ik krijg mijn anysee dvb-c kaart (om te gebruiken met een ziggo smartcard) niet aan de praat in mediaportal."

Dan zal ik die regel wel verkeerd begrepen hebben, excuus.

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18:49

FREAKJAM

"MAXIMUM"

quote:
tboheeren schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:47:
Hey allemaal,

Ik ben nog een beetje een xbmc noob maar het begint me wel te lukken. Ten eerste bedankt voor deze superthread, veel problemen heb ik dankzij deze thread opgelost!

Ik heb namelijk sommige films in de volgende structuur staan:
- Movies/Harry Potter and the prisoner of askaban/hpatpoacd1/hpatpoacd1.avi
- Movies/Harry Potter and the prisoner of askaban/hpatpoacd2/hpatpoacd2.avi

Mijn 'normale' structuur is echter :
- Movies/Avatar/Avatarcd1.avi
- Movies/Avatar/Avatarcd2.avi

Bij de tweede structuur ondervind ik geen probleem. Maar bij de eerste structuur wordt de film helemaal niet gevonden in de library. Na opzoeken vond ik dat de optie 'Scan Recursively' moet aanstaan maar dit helpt niet...

Iemand suggesties?
Het is azkaban. En waarom die extra subfolder? Dat heb je bij Avatar ook niet. Verder raad ik je aan om therenamer te gebruiken. Daarmee rename je tv-series en films op een dusdandige manier dat ze beter herkend worden door scrapers binnen XBMC.

FREAKJAM wijzigde deze reactie 17-12-2011 21:50 (12%)

My personal blog! (wip)

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Ik probeer nu bij een kameraad xmbc werkend te krijgen, maar het downloaden via de xmbc repo gaat zo megatraag. en dit heb ik al eens eerder meegemaakt bij vriendin op de laptop. iemand enig idee waar het aan kan liggen?

bv installeren van een skin. Ik klik op Install, popup verdwijnt en pas 20sec later ofzo komt de melding downloading 0%... en dan zijn we minuut of 2 verder voordat ie hem heeft gedownload. Internet snelheid is prima (1mb). Ik heb al verschillende nightly builds geprobeerd, incl de stable release

xmbc = xbmc :P

iMac 27 3,1ghz (2011)

• Snippo
quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 21:36:
[...]

"ik krijg mijn anysee dvb-c kaart (om te gebruiken met een ziggo smartcard) niet aan de praat in mediaportal."

Dan zal ik die regel wel verkeerd begrepen hebben, excuus.
Ik gok dat hij de MediaPortal back-end gebruikt om TV te kijken. Geen idee hoe het probleem op is te lossen maar misschien dat een andere back-end wel werkt? (4TheRecord?)

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:50

Phusebox

Level30.nl

Iemand die het al gelukt is hardware acceleratie te gebruiken met een i3 en de igp? Onder windows that is. Ik krijg het macroblocking probleem niet verholpen.

Level 30 : Games.Reviews.Retro | xbox live / psn / nintendo id: phusebox

• SaturN
  • Laatst online: 18-04 13:01
Hopelijk kan iemand me hier helpen. Ik gebruik al geruime tijd XBMC voor windows. Ik heb Dharma geinstalleerd op een Windows 7 HTPC. Na het updaten van de Intel HD graphics driver heb ik problemen met 24p output. Als ik "Adjust display refresh rate to match video" aanzet dan heb ik bij het afspelen van 24p content geen beeld. Mijn Samsung plasma blijft dan zwart beeld geven, alsof er geen input is op het HDMI kanaal. De video wordt wel gewoon afgespeeld omdat ik audio over m'n receiver hoor. Als ik de optie weer disable dan is het weergeven geen probleem omdat m'n TV dan niet hoeft te schakelen naar 24Hz.

Voorheen werkte deze optie altijd probleemloos. M'n TV schakelde netjes over naar de 24Hz modus. Als ik andere content afspeel die niet 24p is dan krijg ik dat ook gewoon te zien. Vreemd verhaal dit! Heb ook de oude versie van de Intel driver weer geinstalleerd maar helaas blijft het probleem.

What to do?

SaturN wijzigde deze reactie 18-12-2011 10:07 (6%)

If you don't know who I am, then maybe your best course would be to tread lightly.

• Patrickker
quote:
Snippo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:28:
[...]

Ik gok dat hij de MediaPortal back-end gebruikt om TV te kijken. Geen idee hoe het probleem op is te lossen maar misschien dat een andere back-end wel werkt? (4TheRecord?)
Juist. Ik wil in een andere tv back-end het ziggo gedeelte voor elkaar krijgen om te gebruiken in xbmc, maar in mediaportal krijg ik alleen de ongedecodeerde digitale kanelen aan de praat. Ned1 HD werkt dus prima, de rest absoluut niet ;) De koppeling met xbmc lukt mij dus wel! het probleem ligt dus in de tv backend. In WMC lukt tv kijken met de anysee en ziggo smartcard wel goed.

Iemand tips welke back-end te gebruiken onder windows, of hoe t aan de praat te krijgen in media portal ?

Patrickker wijzigde deze reactie 18-12-2011 11:45 (10%)

• GroteBozewolf
quote:
Patrickker schreef op zondag 18 december 2011 @ 11:44:
[...]

Juist. Ik wil in een andere tv back-end het ziggo gedeelte voor elkaar krijgen om te gebruiken in xbmc, maar in mediaportal krijg ik alleen de ongedecodeerde digitale kanelen aan de praat. Ned1 HD werkt dus prima, de rest absoluut niet ;) De koppeling met xbmc lukt mij dus wel! het probleem ligt dus in de tv backend. In WMC lukt tv kijken met de anysee en ziggo smartcard wel goed.

Iemand tips welke back-end te gebruiken onder windows, of hoe t aan de praat te krijgen in media portal ?
Volgens mij is Ned1 HD het enige kanaal bij Ziggo waarvoor je geen kaartje nodig hebt. Ik heb wel eens dat mijn decoder kaartje van de ziggo niet meer goed in de houder zit en dan kan ik enkel nog Ned1 HD kijken. Gok dus dat jouw probleem hier mee samen hangt.

• lowfi
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19-04 09:59
quote:
GroteBozewolf schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:44:
[...]

Ik heb de video addon toegevoegd als favoriet. Je hebt dan gewoon layouts van de skins tot je beschikking.

• rickysedai
  • Laatst online: 20:12

rickysedai

Feelin' blue

Ik heb al geruime tijd xbmc draaien op een pc met windows 7. Sinds een ongeveer een week heb ik ineens dat ik geen ondertitelingen meer kan downloaden bij series. Ook waren mijn custom achtergronden verdwenen en veranderd in de standaard achtergronden. En hij laat ook nog de IMDB informatie niet meer zien, maar speelt 'ie gelijk de films af.
Voor de rest heb ik wel gewoon mijn custom instellingen. Als ik kijk bij het toevoegen van apps, dan is de xbmc subtitle-app enabled.
Ik heb de confluence skin. Iemand enig idee wat er mis is gegaan of wat ik fout doe?

Mijn appartement is te klein voor mijn netwerk.

• Henkske
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-04 17:31
Ik ga volgende week maar es alles opnieuw installen.
Heb een nieuwe ssd gehaald en kwil er ubuntu server 11.10 erop gooien.

Als alles lukt zal ik hier ff een howto neerploffen

• martdj
  • Laatst online: 16-04 20:17
quote:
rickysedai schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:35:
Ik heb al geruime tijd xbmc draaien op een pc met windows 7. Sinds een ongeveer een week heb ik ineens dat ik geen ondertitelingen meer kan downloaden bij series. Ook waren mijn custom achtergronden verdwenen en veranderd in de standaard achtergronden. En hij laat ook nog de IMDB informatie niet meer zien, maar speelt 'ie gelijk de films af.
Voor de rest heb ik wel gewoon mijn custom instellingen. Als ik kijk bij het toevoegen van apps, dan is de xbmc subtitle-app enabled.
Ik heb de confluence skin. Iemand enig idee wat er mis is gegaan of wat ik fout doe?
Het zijn wel veel vreemde dingen, maar wat bij mij een hoop van dingen die jij noemt veroorzaakte was dat na een update, de content in mijn films directory niet meer als films werd aangemerkt, dus kijk eens in XBMC of je film dir nog steeds als content films wordt gezien.

• alexswart
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18-01-2012
ik heb iets vreemds met mijn xbmc systeem.
ik gebruik een ion 330 systeem en draai xbmc onder windows 7
de verbinding is via wifi
wanneer ik iets download op die pc via sabnzbd kan ik ongestoord naar radio streams luisteren.
maar als ik niet aan het downloaden ben valt de stream steeds uit of blijft hij hangen.
weet iemand waar dit aan kan liggen?

en is het inmiddels al mogelijk om met een ion 330 systeem en een anysee tuner oid hd tv te kijken en opnemen?

alexswart wijzigde deze reactie 18-12-2011 21:59 (13%)

• noodel1988
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-04 14:58
Weet iemand nog een eden-pre skin die goede integratie heeft met Trakt naast de ondersteunde skin Aeon Nox.
Info: http://trakt.tv/downloads/xbmc, http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=89151

Ik ben nu alles maar is aan het uitproberen:).

Trakt | Last.fm

• schumi2004
  • Nu online

schumi2004

quote:
noodel1988 schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:51:
Weet iemand nog een eden-pre skin die goede integratie heeft met Trakt naast de ondersteunde skin Aeon Nox.
Info: http://trakt.tv/downloads/xbmc, http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=89151

Ik ben nu alles maar is aan het uitproberen:).
Integratie in welke zin?

Als je Trakt gebruiken gaat pak dan Trakt Utilities en als skin bv MQ3.
Volgens mij werkt het met elke skin wel.

:update:
Trakt support is dus niks meer als Aeon NOX skin in Trakt plugin. Ik zou gewoon TU gebruiken welke zoiezo al als voordeel heeft 2-way sync.

schumi2004 wijzigde deze reactie 18-12-2011 20:23 (21%)

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:13

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hmmm, na een paar weken gezeur aan een stuk heb ik XBMC maar opnieuw ge´nstalleerd...naar wens ingericht en meteen een backup gemaakt van alles (bin en de profile gegevens).
Nu kan ik tenminste meteen reverten wanneer er weer een auto-update komt die alles om zeep helpt (net zoals de afgelopen weken :'( ).

Nu heb ik alles lekker aan de gang (ging gelukkig een stuk vlotter dan de allereerste keer alles opzetten).
Echter blijf ik problemen houden met het toevoegen van 1 TV Show aan XBMC.
De serie is prima te vinden op thetvb.com (http://thetvdb.com/?tab=series&id=79275), echter lijkt het niet te willen werken.

Mijn configuratie is als volgt:
Windows 7 Ultimate x64 SP1
XMBC Dharma (laatste nightly build) + Aeon Nox skin.

Mijn series zitten in de volgende folder:
F:\Series\Thundercats 2011 Season 1\
F:\Series\Dragonball GT 1996\Season 1\
F:\Series\Dragonball GT 1996\Season 2\
F:\Series\Dragonball GT 1996\Season 3\

De Thundercats serie wordt vlekkeloos herkent en opgenomen in mijn library... bij de Dragonball GT serie wil dit echter niet lukken. Filenames zijn allemaal netjes en hij is ook al eens handmatig gescraped met Ember Media Manager (.nfo erbij enzo... maar dat hielp ook niet).

Ook heb ik al geprobeerd om alle episodes (alle seizoenen) in de root folder te zetten (hier dus):
F:\Series\Dragonball GT 1996\
maar ook dat had helaas geen nut.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag! :)

Da_maniaC wijzigde deze reactie 18-12-2011 20:56 (6%)

Eclipse | PC Gallery | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Patrickker
quote:
GroteBozewolf schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:12:
[...]

Volgens mij is Ned1 HD het enige kanaal bij Ziggo waarvoor je geen kaartje nodig hebt. Ik heb wel eens dat mijn decoder kaartje van de ziggo niet meer goed in de houder zit en dan kan ik enkel nog Ned1 HD kijken. Gok dus dat jouw probleem hier mee samen hangt.
Welk programma gebruikt u om te decoderen? Ned1 is idd het enige waarvoor geen kaart nodig is. Ik heb t alleen nog niet aan de praat gekregen, terwijl hij in WMP wel functioneert. Ik zoek een windows oplossing om dit voor elkaar te krijgen te gebruiken in xbmc.

• GroteBozewolf
quote:
Patrickker schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:30:
[...]Welk programma gebruikt u om te decoderen? Ned1 is idd het enige waarvoor geen kaart nodig is. Ik heb t alleen nog niet aan de praat gekregen, terwijl hij in WMP wel functioneert. Ik zoek een windows oplossing om dit voor elkaar te krijgen te gebruiken in xbmc.
heb enkel ervaring met de Ziggo kaartjes in mijn CI+ TV.

• noodel1988
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-04 14:58
Heet iemand al pre eden werkend in combinatie met MySQL database.

Ik wil namelijk mijn 10.1 database exporteren en importeren in de pre eden xbmc (dit zou moeten werken). Helaas krijg ik bij elke connectie/database dan ook dat hij de database niet kan openen (bestaande database, nieuwe database et cetera. Echter zijn het gewoon werkende definities en volgens de documentatie zou het ook moeten werken. Wel is de SQL ondersteuning nog niet helemaal af zou dit een openstaande bug zijn op dit moment of doe ik iets verkeerd?

Ik had eerst de trakt utilities manier geprobeerd maar daarbij kreeg ik het syncen niet echt aan de praat, of ik heb iets over het hoofd gezien :X

Trakt | Last.fm

• YoG
  • Niet online
Argh... M'n XBMC crashte zojuist.. dat komt wel eens vaker voor. Maar dit keer had ie mijn Guisettings.xml weer ge-reset naar default. Bijna al mn instellingen waren weg! :'( Gelukkig heb ik met System Restore een backup van gisteren terug kunnen zetten, anders zat ik echt in diepe shit

De begingrootte van Guisettings is rond de 100 kb. Mijn eigen custom is 900 kb.. ik was dus aardig wat kwijt geweest, in het ergste geval..

Ik maak maar even een extra backuptaskje in Paragon..

• schumi2004
  • Nu online

schumi2004

Heb zojuist een update gedaan naar laatste nieuwe OE build pre-eden en krijg prompt artifacts in films, downgraden etc heb geen zin meer dus zal wel weer een reinstall worden.

• YoG
  • Niet online
quote:
schumi2004 schreef op maandag 19 december 2011 @ 02:24:
Heb zojuist een update gedaan naar laatste nieuwe OE build pre-eden en krijg prompt artifacts in films, downgraden etc heb geen zin meer dus zal wel weer een reinstall worden.
Je bedoelt de nightly van 10 december? Het valt me op dat die wat meer crasht dan de vorige.. maar artifacts heb ik nog niet gezien

Het is dus niet mogelijk om een oude nightly over een recentere heen te installeren?

• schumi2004
  • Nu online

schumi2004

quote:
YoG schreef op maandag 19 december 2011 @ 02:41:
[...]

Je bedoelt de nightly van 10 december? Het valt me op dat die wat meer crasht dan de vorige.. maar artifacts heb ik nog niet gezien

Het is dus niet mogelijk om een oude nightly over een recentere heen te installeren?
Mijn ervaring met updates op OE nightly's is dat het meer kapot maakt dan je lief is.

Je kunt beter een reinstall doen of gewoon blijven op wat je zit want het wordt 1 en al drama met uit een lopende problemen, skin die corrupt raakt als in bepaalde items die niet meer werken, keymaps die niks meer doen enz.

• YoG
  • Niet online
Wat is de makkelijkste manier om te re-installen met behoud van je eigen configfiles: De map in Program Files weg halen en een setup draaien? Of blijft er dan teveel troep in het register zitten?

Als ik een officiele uninstall doe, worden mijn eigen bestanden in C:\Users\gebruiker\AppData\Roaming dan ook weg gehaald?

• schumi2004
  • Nu online

schumi2004

quote:
YoG schreef op maandag 19 december 2011 @ 03:07:
Wat is de makkelijkste manier om te re-installen met behoud van je eigen configfiles: De map in Program Files weg halen en een setup draaien? Of blijft er dan teveel troep in het register zitten?

Als ik een officiele uninstall doe, worden mijn eigen bestanden in C:\Users\gebruiker\AppData\Roaming dan ook weg gehaald?
Durf ik je geen antwoord op te geven.

Ik heb iig de Userdata terug gezet maar merk al wel dat dat niet voldoende is.

Overigens heb ik er een nieuw probleem bij en dat is dat ik de harmony one niet werken krijg op kleuren buttons (rood, groen, geel en blauw) en andere shortcuts.
Keymap ervan heeft op de 525 altijd gewerkt maar lijkt nu niks meer te doen.

• YoG
  • Niet online
quote:
schumi2004 schreef op maandag 19 december 2011 @ 03:24:
[...]
Overigens heb ik er een nieuw probleem bij en dat is dat ik de harmony one niet werken krijg op kleuren buttons (rood, groen, geel en blauw) en andere shortcuts.
Keymap ervan heeft op de 525 altijd gewerkt maar lijkt nu niks meer te doen.
Ik heb de Harmony 700 i.c.m. met Eventghost en werkt dat erg goed. Alleen jammer dat het zo'n instabiel programma is, het crasht om de haverklap. Maar een programmaatje genaamd RestartOnCrash dat op de achtergrond meedraait is het toch goed te doen. Ik merk helemaal niets van de crashes als XBMC draait :)

Mn kleurenbuttons werken prima. Als XBMC sluit bind ie de buttons automatisch naar m'n Foobar, om muziek mee te luisteren

YoG wijzigde deze reactie 19-12-2011 04:47 (8%)

• schumi2004
  • Nu online

schumi2004

quote:
rickysedai schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:32:
hmm, ik zie veel mensen die sinds een korte tijd problemen hebben gekregen met xbmc. Is er een of andere automatische update voorbij gekomen waardoor ik ook ineens zit te klooien?

Zit inmiddels ook aan een reinstall te denken....
Ik heb ook het idee dat het er niet beter op geworden is.

Ik draai nu een schone OpenELEC r9286 (laatste versie) maar heb nu problemen met keymaps, straks even met irw, evtest kijken wat er nu gebeurt.

Had het idee dat het met r9260 een stuk beter en soepeler liep allemaal en dat de custom keymapping wel naar behoren werkte maar weet dit niet zeker aangezien ik geswitched ben van remote (van een 525 naar harmony one) en me niet goed kan herinneren of ik bijzondere keymappings gebruikt heb. r9260 draaide zoiezo lekkerder als r9286.

schumi2004 wijzigde deze reactie 19-12-2011 10:35 (73%)

• rickysedai
  • Laatst online: 20:12

rickysedai

Feelin' blue

hmm, ik zie veel mensen die sinds een korte tijd problemen hebben gekregen met xbmc. Is er een of andere automatische update voorbij gekomen waardoor ik ook ineens zit te klooien?

Zit inmiddels ook aan een reinstall te denken....

Mijn appartement is te klein voor mijn netwerk.

• Seth_Chaos
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
quote:
Erhnam schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:56:
[...]

Waar heb je die datum vandaan? :) Ik zit namelijk zelf binnen teamxbmc en heb hier nog niets over gehoord.
Van de milestone roadmap. Al is die datum inmiddels alweer verschoven naar de 29ste.

http://trac.xbmc.org/milestone/11.0

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Ik weet niet of jij de historie kent van roadmaps... :P

Daar zijn al veel traantjes bij gevloeid ;). Dharma was ook maanden later uit dan voorzien.

• Roeligan
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:45

Roeligan

Feyenoord

Iemand een snel antwoord op het volgende?

Ik draai openelec icm Harmony One. Ik heb geen custom keymaps oid ingesteld, zit er standaard een knop om van audio track te wisselen? Of moet ik een custom keymap daarvoor aanmaken?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• tboheeren
quote:
FREAKJAM schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 21:47:
[...]

Het is azkaban. En waarom die extra subfolder? Dat heb je bij Avatar ook niet. Verder raad ik je aan om therenamer te gebruiken. Daarmee rename je tv-series en films op een dusdandige manier dat ze beter herkend worden door scrapers binnen XBMC.
:-) askaban was een typo hier maar in de echte folder staat het juist.
Toch ligt het hier niet aan. Ik had hetzelfde probleem met:
/movies/Star Wars Episode VI Return of the jedi/AUDIO_TS
/movies/Star Wars Episode VI Return of the jedi/VIDEO_TS

De film werd helemaal niet gevonden. Nochtans hebben al de andere star wars films de exact zelfde structuur en geen enkele nfo in de subfolders. Ik had toen de folder gerenamed naar 'star wars episode VI THE return of the jedi/ en toen herkende xbmc wel opeens de film... Zeer vreemd

HTC Desire HD | Asus Transformer TF101 | Synology DS211J | Intel Core i7 3770k | Crucial m4 SSD 128 GB | Sapphire HD5750 1GB | Scythe Mugen 2 rev. B | Fractal Design Define Mini | Gigabyte GA-Z77M-D3H

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
quote:
tboheeren schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:00:
[...]

:-) askaban was een typo hier maar in de echte folder staat het juist.
Toch ligt het hier niet aan. Ik had hetzelfde probleem met:
/movies/Star Wars Episode IV Return of the jedi/AUDIO_TS
/movies/Star Wars Episode IV Return of the jedi/VIDEO_TS

De film werd helemaal niet gevonden. Nochtans hebben al de andere star wars films de exact zelfde structuur en geen enkele nfo in de subfolders. Ik had toen de folder gerenamed naar 'star wars episode VI THE return of the jedi/ en toen herkende xbmc wel opeens de film... Zeer vreemd
SW Episode IV heet 'A new Hope', episode VI is inderdaad Return of the Jedi. Wellicht ligt daar de oorzaak?

• neoeldex
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 24-08-2013
Hey,

Wij hebben nu een erg vaag probleem.
Als we bepaalde h264 films willen afspelen, krijgen we rare artifacts.

We hebben een amd brazos 350-e. Draaien op kubuntu.
XBMC draait met xvba via vaapi.

- Flickering ( Frames lopen door elkaar )
Het lijkt alsof er hier iets mis gaat met de deinterlacing, maar dan komen de frames niet bij elkaar uit de
buurt vandaan.
YouTube: XBMC Problems

- Blocky
Te zien bij de matrix, volgens mij ook weer een deinterlacing probleem, daardoor wordt alles blokkerig

- Frames blijven hangen.

- Een heel vaag probleem bij de matrix

Hebben jullie enig idee waar het hier fout kan gaan? Of in ieder geval pointers naar waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

neoeldex wijzigde deze reactie 19-12-2011 15:08 (38%)

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 20:31
quote:
neoeldex schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:00:
Hey,

Wij hebben nu een erg vaag probleem.
Als we bepaalde h264 films willen afspelen, krijgen we rare artifacts.

We hebben een amd brazos 350-e. Draaien op kubuntu.
XBMC draait met xvba via vaapi.

[...]
Nu, als in: vroeger hadden we het probleem niet en op dit moment wel?

Want volgens mij heeft het simpelweg te maken met de buggy ATI-drivers en een buggy implementatie van het XvBA-protocol. Je zou de build van FernetMenta kunnen proberen die XvBA direct gebruiken ipv via de VA-API abstraction layer.

Zie http://www.phoronix.com/s...=news_item&px=MTAyODU. Build is te vinden in dit repo: https://launchpad.net/~wsnipex/+archive/xbmc-xvba

Maar goed, over het algemeen is ATI gewoon een erg slechte keuze icm Linux.

HarmoniousVibe wijzigde deze reactie 19-12-2011 15:09 (7%)

• Erhnam
  • Laatst online: 17:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

quote:
HarmoniousVibe schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:08:
[...]

Want volgens mij heeft het simpelweg te maken met de buggy ATI-drivers en een buggy implementatie van het XvBA-protocol. Je zou de build van FernetMenta kunnen proberen die XvBA direct gebruiken ipv via de VA-API abstraction layer.

Zie http://www.phoronix.com/s...=news_item&px=MTAyODU. Build is te vinden in dit repo: https://launchpad.net/~wsnipex/+archive/xbmc-xvba

Maar goed, over het algemeen is ATI gewoon een erg slechte keuze icm Linux.
Ik heb hier een livecd met de packages uit de ppa en de juiste drivers. Mocht je geinteresseerd zijn:

http://www.xbmcfreak.nl/e...-support-preview-version/

http://www.xbmcfreak.nl/

• HarmoniousVibe
quote:
Erhnam schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:27:
[...]

Ik heb hier een livecd met de packages uit de ppa en de juiste drivers. Mocht je geinteresseerd zijn:

http://www.xbmcfreak.nl/e...-support-preview-version/
Tnx, maar Ik ben slim geweest (al zeg ik het zelf ;)) en heb gewoon voor Nvidia gekozen.

Het is niet alsof de slechte reputatie van AMD/ATI icm Linux ineens uit de lucht komt vallen.

HarmoniousVibe wijzigde deze reactie 19-12-2011 15:31 (10%)

• neoeldex
quote:
Misschien is nu een verkeerde woordkeuze, het is dat we er recent achter zijn gekomen, sommige h264 films werken wel, andere niet.
quote:
Het lijkt erop dat dit onze problemen niet gaat oplossen aangezien de dev aangeeft dat er nog problemen zitten bij h264 decoding.

• HarmoniousVibe
quote:
neoeldex schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:31:
[...]

Misschien is nu een verkeerde woordkeuze, het is dat we er recent achter zijn gekomen, sommige h264 films werken wel, andere niet.

[...]

Het lijkt erop dat dit onze problemen niet gaat oplossen aangezien de dev aangeeft dat er nog problemen zitten bij h264 decoding.
Dat gaat over H.264 L5.1 en interlaced stuff. Denk niet dat je die heel erg veel zult hebben :). Je hebt het wel steeds over deinterlacing-problemen, maar al die filmpjes waar jij naar linkt zijn gewoon progressive.

Je kunt het ook heel simpel testen door tijdens het afspelen van de video deinterlacing uit te zetten via het menu -> video -> deinterlacing off

HarmoniousVibe wijzigde deze reactie 19-12-2011 15:38 (21%)

• neoeldex
quote:
Dat gaat over H.264 L5.1 en interlaced stuff. Denk niet dat je die heel erg veel zult hebben :). Je hebt het wel steeds over deinterlacing-problemen, maar al die filmpjes waar jij naar linkt zijn gewoon progressive.
Waar kan je zien of het interlaced of progressive is? Ik kwam erop doordat wanneer we aan de interlacing settings zitten, er wel degelijk dingen veranderen.

• schumi2004
  • Nu online

schumi2004

Iemand een idee wat hier fout gaat.

Ik heb mijn vorige remote (harmony 525) vervangen door een harmony one, zelfde keymap gebruikt echter worden de toegewezen functies niet uitgevoerd.

Het lijkt erop dat de standaard keymap de mijne over ruled wat andersom zou moeten zijn!

met irw ov evtest krijg ik netjes de gebruikte button binnen, red, blue etc.

schumi2004 wijzigde deze reactie 19-12-2011 16:26 (12%)

• HarmoniousVibe
quote:
neoeldex schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:58:
[...]

Waar kan je zien of het interlaced of progressive is? Ik kwam erop doordat wanneer we aan de interlacing settings zitten, er wel degelijk dingen veranderen.
Als je het zeker wilt weten kun je altijd mediainfo draaien, maar encodes zijn eigenlijk altijd progressive. Zaken die interlaced zijn, zijn doorgaans 1:1 rips van TV (meestal .ts) of sommige directe rips van BR (m2ts) of DVD (vob). En voor DVD en BR geldt dat alleen als het op het originele schijfje ook interlaced was. Voor BR zijn die in ieder geval op ÚÚn hand te tellen (bwvs).

Al het reencoded materiaal is progressive. Dit wordt tijdens het encoden al gedeinterlaced (en gereverse telecined).

• Amelandbor
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:46
quote:
Roeligan schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:36:
Iemand een snel antwoord op het volgende?

Ik draai openelec icm Harmony One. Ik heb geen custom keymaps oid ingesteld, zit er standaard een knop om van audio track te wisselen? Of moet ik een custom keymap daarvoor aanmaken?
Die bestaat volgens mij niet standaard, dus daar zou je dan even een keymap voor moeten aanmaken.
Maar dat is zo gepiept. Hier een voorbeeldje waarbij je met de knop 1 een audio track kan wisselen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
  <FullscreenVideo>
    <remote>
      <one>AudioNextLanguage</one>
    </remote>
  </FullscreenVideo>
</keymap>

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Thx, alhoewel dit weer wat nieuwe vragen met zich meebrengt;

In de harmony software kan ik de knoppen + (Plus) en E (enter) vinden, en dus mappen, ik zoek echter de up/down knop welke tussen menu/exit en info/guide zit. Ook google en openelec/xbmc forum heeft me nog geen antwoord kunnen geven, iemand hier een idee?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• The Executer
Ik ben al een poosje op zoek om kinderfilms en mijn eigen series/films gescheiden te houden. Nadat ik een poosje op zoek ben geweest, ben ik meerdere malen tegenkomen dat een oplossing zou kunnen zijn om profielen te gebruiken.

Nu loop ik tegen enkele zaken aan:

- Profielen & snelkoppelingen: Ik wil in het startmenu een snelkoppeling maken naar de gewone XBMC en de XBMC met het profiel voor de kinderfilms. Moet ik, wanneer ik de normale XBMC start, altijd de mastercode ingeven, of start hij gewoon door zoals bij een standaard installatie het geval is? Het is niet zozeer dat kinderen in het verkeerde profiel terecht komen aangezien dit door mijn vriendin en mij gedaan wordt en we er op dat moment toch bij zitten. Gaat dus puur om het scheiden van de bibliotheken.

- Het instellen van de profielen: Ik ben bijna alle opties in XBMC doorgebladerd, maar kan de optie niet vinden. Heb de mastercode ingeschakeld, maar ook nu krijg ik geen mogelijkheid om een profiel in te stellen. Google gebruikt waarbij ik wel een oude een oude how-to vindt uit de tijd dat het op de eerste Xbox draaide. Deze informatie is al achterhaald en totaal niet meer relevant (wordt overigens op de wiki ook aangegeven, dat de info verouderd kan zijn).

XBMC versie 10.1, Confluence-skin, Windows 7

Chieftec | HTPC | Canon EOS 400D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF 100mm f/2.8 | Samsung LE32B650 | Onkyo TX-SR 508 | A 102 HCS 5.1

• Snippo
Ik word langzaam maar zeker helemaal gestoord van xbmc i.c.m. ubuntu :+ .
Hiervoor had ik 0,0 ervaring met linux en op internet staat het allemaal zo mooi uitgelegd... dan moet het alleen wel werken. Net ook weer, gister na een uur instellingen wijzigen en apps installeren eindelijk de audio aan de praat in xbmc. Wil ik net een film kijken.... je raad het al :X . Na een drie kwartier zoeken blijkt dat hetzelfde audio device in PulseAudio (desktop) en xbmc niet werkt na een reboot. De instellingen wijzigen en daarna weer terug zetten en het werkt weer... tot je de pc weer herstart. :/

Ook krijg ik de melding "Can't connect to remote server" als ik de library update. Waarom? Geen idee...

Ik ben voor mezelf een soort handleiding aan het schrijven om een werkende htpc te krijgen. Als hij af is zal ik hem hier wel een keer posten.
Ook veel van die simpele dingen, bijv: een driver installeren werkt alleen als root, niet met het commando sudo. Daar kom je dan na anderhalf uur achter :+

Snippo wijzigde deze reactie 19-12-2011 21:31 (5%)

• schumi2004
  • Nu online

schumi2004

quote:
Roeligan schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:17:
Thx, alhoewel dit weer wat nieuwe vragen met zich meebrengt;

In de harmony software kan ik de knoppen + (Plus) en E (enter) vinden, en dus mappen, ik zoek echter de up/down knop welke tussen menu/exit en info/guide zit. Ook google en openelec/xbmc forum heeft me nog geen antwoord kunnen geven, iemand hier een idee?
Wat voor openelec build draai je?

Ik heb namelijk problemen om mijn One werkend te krijgen met een custom keymap op een pre-eden build r9260

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Zal zo even kijken, nu even MI:III aan het koeken :+

RatPack #814

• schumi2004
  • Nu online

schumi2004

quote:
Roeligan schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:32:
Zal zo even kijken, nu even MI:III aan het koeken :+
Over die keys trouwens hoe deze in een keymap te mappen.
Dit kun je doen als je pre-eden draait in ssh het commando irw geven en dan de betreffende keys in toetsen. in je sessie zie je dan de keyname.
Anders evtest installeren (in addon repo) en deze gebruiken, ook ssh.

schumi2004 wijzigde deze reactie 19-12-2011 21:43 (9%)

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ok thx.

Versie kan ik zo snel nergens ontdekken. aeon mq3 laat alleen zien dat het een pre-eden is build 26 aug. Dacht wel eigenlijk dat ik in de tussentijd een update heb gedaan...

RatPack #814

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

quote:
The Executer schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:29:
Ik ben al een poosje op zoek om kinderfilms en mijn eigen series/films gescheiden te houden. Nadat ik een poosje op zoek ben geweest, ben ik meerdere malen tegenkomen dat een oplossing zou kunnen zijn om profielen te gebruiken.

Nu loop ik tegen enkele zaken aan:

- Profielen & snelkoppelingen: Ik wil in het startmenu een snelkoppeling maken naar de gewone XBMC en de XBMC met het profiel voor de kinderfilms. Moet ik, wanneer ik de normale XBMC start, altijd de mastercode ingeven, of start hij gewoon door zoals bij een standaard installatie het geval is? Het is niet zozeer dat kinderen in het verkeerde profiel terecht komen aangezien dit door mijn vriendin en mij gedaan wordt en we er op dat moment toch bij zitten. Gaat dus puur om het scheiden van de bibliotheken.

- Het instellen van de profielen: Ik ben bijna alle opties in XBMC doorgebladerd, maar kan de optie niet vinden. Heb de mastercode ingeschakeld, maar ook nu krijg ik geen mogelijkheid om een profiel in te stellen. Google gebruikt waarbij ik wel een oude een oude how-to vindt uit de tijd dat het op de eerste Xbox draaide. Deze informatie is al achterhaald en totaal niet meer relevant (wordt overigens op de wiki ook aangegeven, dat de info verouderd kan zijn).

XBMC versie 10.1, Confluence-skin, Windows 7
Zit toch al te klooien in de settings vsn openelec, daar vond ik in userdata de volgende config file (profiles.xml)
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<profiles>
    <lastloaded>0</lastloaded>
    <useloginscreen>false</useloginscreen>
    <nextIdProfile>1</nextIdProfile>
    <profile>
        <id>0</id>
        <name>Master user</name>
        <directory pathversion="1">special://masterprofile/</directory>
        <thumbnail pathversion="1"></thumbnail>
        <hasdatabases>true</hasdatabases>
        <canwritedatabases>true</canwritedatabases>
        <hassources>true</hassources>
        <canwritesources>true</canwritesources>
        <lockaddonmanager>false</lockaddonmanager>
        <locksettings>false</locksettings>
        <lockfiles>false</lockfiles>
        <lockmusic>false</lockmusic>
        <lockvideo>false</lockvideo>
        <lockpictures>false</lockpictures>
        <lockprograms>false</lockprograms>
        <lockmode>0</lockmode>
        <lockcode></lockcode>
        <lastdate></lastdate>
    </profile>
</profiles>

Misschien dat dit je iets verder helpt, check de install dir van XBMC (indien je geen openelec draait) en kijk of je deze kan tweaken oid.

RatPack #814

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Btw, vindt net via SSH de versie:

OpenELEC_EDEN Version: devel-20110826142221-r8009

IRW geeft het volgende aan:

Up key:
192 0 KEY_CHANNELUP devinput
192 0 KEY_CHANNELUP_UP devinput

Down key:
193 0 KEY_CHANNELDOWN devinput
193 0 KEY_CHANNELDOWN_UP devinput

+ key:
6f 0 KEY_DELETE devinput
6f 0 KEY_DELETE_UP devinput

De e key geeft echter niets weer, in de harmony software geeft hij aan dat + gemapped staat naar Clear en de e naar enter.

Roeligan wijzigde deze reactie 19-12-2011 22:14 (68%)

RatPack #814

• The Executer
Goed, door middel van bovenstaande een nieuw profiel aan kunnen maken. Deze deelt nog wel op dit moment de gewone userdatabase. Ik vermoedt dat ik het op de volgende manier op kan lossen:
code:
1
<directory pathversion="1">special://masterprofile/</directory>

Nu alleen nog achterhalen wat er ipv masterprofile moet staan. Heb mijn huidige profielmap in XBMC al gekopieerd, in de hoop die te gebruiken. Iemand die weet hoe ik dit verder in moet vullen?

Edit: Hele probleem is opgelost. Er blijkt onder settings een submenu te zitten. 1 druk op de pijltjestoets naar rechts zorgde er voor dat ik een optie kreeg met de naam profiles :P. Nu een aparte DB aangemaakt, nu nog zien te achterhalen hoe ik een profiel kan laden via de snelkoppeling.

The Executer wijzigde deze reactie 19-12-2011 23:50 (23%)

• YoG
  • Niet online
quote:
The Executer schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:48:
VSync ben ik niet bekend mee. Een losse videokaart heb ik niet in mijn systeem zitten, dus via Nvidia drivers gaat sowieso niet lukken. Speel alles met de onboard graphics van de Intel Core i3. Bluray's is geen probleem om af te spelen, draait allemaal lekker soepel. Alleen de bird-scene is lastig, maar daar staat die scene ook bekend om.
Beetje late reaktie van mijn kant.. Vsync kun je aan zetten bij je video-opties.. zet 'm op Always On voor beste beeldkwaliteit, als ie dat trekt tenminste.
Als ik jou was zou ik een los videokaartje erbij zetten

• schumi2004
  • Nu online

schumi2004

quote:
Roeligan schreef op maandag 19 december 2011 @ 22:10:
Btw, vindt net via SSH de versie:

OpenELEC_EDEN Version: devel-20110826142221-r8009

IRW geeft het volgende aan:

Up key:
192 0 KEY_CHANNELUP devinput
192 0 KEY_CHANNELUP_UP devinput

Down key:
193 0 KEY_CHANNELDOWN devinput
193 0 KEY_CHANNELDOWN_UP devinput

+ key:
6f 0 KEY_DELETE devinput
6f 0 KEY_DELETE_UP devinput

De e key geeft echter niets weer, in de harmony software geeft hij aan dat + gemapped staat naar Clear en de e naar enter.
In de harmony software heb ik beide keys gemapped naar * en #, misschien dat je dat een stuk verder op weg helpt?

Terug komend op mijn eerdere probleem, bleek dat er een openings tag in de keymap niet helemaal correct was met als gevolg dat hele keymap corrupt wordt/is.

• HarmoniousVibe
Kun je niet beter gewoon de in-kernelfunctionaliteit gebruiken via ir-keytable?

• Intru
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-04 11:02
Heb een Zotax Zbox ID41 besteld en draai er OpenELEC op. Tot nu toe bevalt het echt fantastisch. Bedien het geheel via de iPad, waarmee je heerlijk door je series en films heen kan bladeren.
Ik heb alleen uitzending gemist nog niet aan de praat, verder ben ik 100% tevreden over deze combo.

• Wimo.
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-04 13:56

Wimo.

Shake and Bake!

quote:
Intru schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:55:
Heb een Zotax Zbox ID41 besteld en draai er OpenELEC op. Tot nu toe bevalt het echt fantastisch. Bedien het geheel via de iPad, waarmee je heerlijk door je series en films heen kan bladeren.
Ik heb alleen uitzending gemist nog niet aan de praat, verder ben ik 100% tevreden over deze combo.
Exact dezelfde opstelling hier. Mocht je uitzending gemist wel aan de praat krijgen dan houd ik me aanbevolen. Enig wat ik nog mis is ambilight support...

• schumi2004
  • Nu online

schumi2004

quote:
Wimo. schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:20:
[...]

Exact dezelfde opstelling hier. Mocht je uitzending gemist wel aan de praat krijgen dan houd ik me aanbevolen. Enig wat ik nog mis is ambilight support...
Is er volgens mij wel en heet Boblight.

• Wimo.
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-04 13:56

Wimo.

Shake and Bake!

quote:
schumi2004 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:31:
[...]

Is er volgens mij wel en heet Boblight.
Die werkt niet onder openelec.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:50

Phusebox

Level30.nl

Niemand die nog een workaround heeft voor de i3 DXVA bug?

Level 30 : Games.Reviews.Retro | xbox live / psn / nintendo id: phusebox

• GroteBozewolf
quote:
Intru schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:55:
Kan je mij laten weten wat er niet werkt aan XOT-Uzg.v3? Wellicht een uzg.log/uzgplugin.log en xbmc.log op pastebin.com zetten. Ik heb zelf geen OpenElec om te testen (pas als het in een Virtuele Machine draaien kan, kan ik het gaan testen). Wellicht kan ik het en en andere snel fixen?

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

quote:
schumi2004 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:53:
[...]

In de harmony software heb ik beide keys gemapped naar * en #, misschien dat je dat een stuk verder op weg helpt?

Terug komend op mijn eerdere probleem, bleek dat er een openings tag in de keymap niet helemaal correct was met als gevolg dat hele keymap corrupt wordt/is.
Kun je jouw keymap misschien paste-bin-en?

RatPack #814

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 28-02 19:24
quote:
Ik heb het geprobeerd. Maar vindt het omslachtig werken omdat een iPad geen echte multitasking heeft. Dus XBMC besturen > mail checken > = weer opnieuw verbinding maken
Met android en blackberry gaat het besturen fijner als iOs, die houden de verbinding tenminste vast.

• Candymirror
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07-04 11:15
quote:
Wimo. schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:52:
[...]

Die werkt niet onder openelec.
Ik kwam vandaag bij toeval deze link tegen. gat ook over ambilight middels een custom addon voor xbmc misschien is deze bruikbaar.

Intel ION Openelec PVR frontend, Intel Atom Tvheadend Backend

• Marnix1988
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16-04 20:58
Hallo,

Ik ben sinds dit weekend bezig met de optimale settings te vinden voor mijn XBMC installatie. Ik heb de bbg HTPC gekocht en inelkaar gezet. Maar ik krijg het nog niet helemaal voor elkaar.

Ik heb dus een aantal vragen, aangezien de 1080P nog niet zo soepel loopt zoals ik het zo graag zou willen zien.

Wat zijn de optimale settings voor een amd a4-3400 m.b.t. tot het afspelen van 1080P?

Ik ben plex gewent, en daar had ik standaard een extra sectie met TV-shows er tussen, ik kan alleen niet vinden hoe ik dit kan regelen in XBMC.

Het zal ongetwijfeld niet heel erg moeilijk zijn, maar ben helemaal nieuw. Ik gebruik overigens windows 7 met de BBG HTPC met een SSD er in als opstart schijf.

Edit; Het lijkt wel als of ik heel veel CPU kracht gebruik, tijdens het afspelen staat mijn CPU op 60/70% load, maar mijn geheugen op 0%, en in XBMC zie ik ook maar 4GB in plaats van de 8GB die ik in mijn HTPC heb? Klopt dit?

Marnix1988 wijzigde deze reactie 21-12-2011 00:28 (13%)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Je draait een 64 bit-versie van Xbmc (en Windows)? En je dient VA-API in te schakelen.

• Sneezydevil
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:31
quote:
GroteBozewolf schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 12:41:
[...]

Kan je mij laten weten wat er niet werkt aan XOT-Uzg.v3? Wellicht een uzg.log/uzgplugin.log en xbmc.log op pastebin.com zetten. Ik heb zelf geen OpenElec om te testen (pas als het in een Virtuele Machine draaien kan, kan ik het gaan testen). Wellicht kan ik het en en andere snel fixen?
Ik heb een AD02 met OpenElec en gebruik XOT-Uzg.v3 al een tijdje zonder problemen. Vorige week netjes automatisch geupdate.

Erg mooie plugin _/-\o_

@Intru welke versie van openelec gebruik jij?
quote:
Marnix1988 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:56:....

Ik ben plex gewent, en daar had ik standaard een extra sectie met TV-shows er tussen, ik kan alleen niet vinden hoe ik dit kan regelen in XBMC.

...
Zodra je tvshows in je library hebt staan, kun je dit aanzetten bij de configuratie, standaard staat het verborgen volgens mij. Uit mijn hoofd onder het kopje appearance.

• tboheeren
quote:
mrwolf schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:27:
[...]

SW Episode IV heet 'A new Hope', episode VI is inderdaad Return of the Jedi. Wellicht ligt daar de oorzaak?
Damn weeral een typo. Excuses
Heb het nu aangepast. Het nummer van de episode was dus wel correct in de folderstructuur... Enkel een folder rename zorgde ervoor dat xbmc iets 'nieuws' zag en ging zoeken blijkbaar.

Pagina: 1 ... 15 ... 113 Laatste