Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• verleemen
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18:14
Je zou denken dat op zn minst een chinees op het idee is gekomen om een android of windows tablets met controllers uit te brengen. Dus verder een volledig tablet zoals we ze kennen met 3G en camera en al maar dan met triggers aan de voorkant, zo moeilijk is dat toch niet?

Hier een mockup van wat ik bedoel

http://i56.tinypic.com/2d9a29x.jpg

En ja we hebben de psp wel, maar das weer zon klein schermpje, Ik denk dat 7 inch hier ideaal in zou zijn maar daarnaast alle functionaliteit die een android of windows tablet heeft natuurlijk.
Het wii u tablet komt er nog t meest in de buurt, maar ja das te log en niet stand alone. Het mooie van een tablet is juist dat je dr alles op kan draaien, van emulators tot volwaardige games.
Iemand al zoiets gezien?

Misschien is t zelfs een ideetje om een controller te maken waar je je galaxy tab in kan schuiven, zoals hier.

http://i53.tinypic.com/j6l8ya.jpg

Misschien breng ik iemand op een idee, je weet maar nooit:)

verleemen wijzigde deze reactie 17-07-2011 16:58 (18%)

The freedom of saying E=MC3

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Sony Ericsson Xperia Play XL?

PSN: u4gReservoirDogs <+> http://vizioneck.com/ <+> www.psx-sense.nl

• verleemen
quote:
Bijvoorbeeld:)
Maar windows based zou ook niet verkeerd zijn, dr zijn nogal wat leuke games voor de pc die t nooit tot de console geschopt hebben...

• Nazanir
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:44

Nazanir

Is pappa!

Zijn die er niet al? Niet om zozeer bijdehand te doen, maar ik heb sinds kort een iPad 2 gekregen, en ik speel er al een aantal games met veel plezier op:

Dungeon Hunter 2:

Soort Diablo clone, veel loot, levelen en poppetje uitbouwen. Besturing kan met een vinger klik, alszijnde een muiklik (click to move), of met een virtuele stick die links of rechts onderin geplaatst kan worden. Skills gebruik je door icoontjes die dan ook op het scherm staan. Grafisch gezien ziet het er ook heel mooi uit, dingen zoals belichting zijn bijzonder goed gedaan. Tevens is er ook een online mogelijkheid, die zeker via Wi-Fi erg soepel verloopt, en veel fun biedt.

The Stettles HD:

Als mijn geheugen me niet in de steek laat, is dit gewoon Settlers 4. Ondanks dat je niet kan "rightclicken" hebben ze dit goed ondervangen. Je kan gewoon alles doen met 1 vinger. In/uitzoomen, gebouw plaatsen en laten bouwen, orders geven, etc. Het enige waar je 2 vingers voor nodig hebt, is unit selectie. Grafisch precies hetzelfde als de PC versie, zonder dat men compromissen heeft moeten sluiten. Alles is gewoon 1 op 1 overgenomen.

Infinity Blade:

Zonder twijfel de mooiste iOS game tot op heden beschikbaar. Qua gameplay niet super moeilijk, tis meer even de kneep erin krijgen. Wel heel uitgebreide character mogelijkheden door loot die je vind. Spannende 1 vs 1 gevechten, en het komt eigenlijk veel neer op slim spelen/reactie vermogen. Het hoeft niet perse je ding te zijn, maar het spel toont aan dat je op een Tablet zeker bijzonder mooie graphics neer kan zetten.

Shadow Era:

Soort van Magic The Gathering. Trading card game principe. Simpel te bedienen, erg mooie graphics. Zowel single als multiplayer meer dan genoeg te doen. Lekker kaarten ruilen, gevechten doen. Vooral de muziek is erg netjes verzorgd in een game. Verder niet zo heel veel over te vertellen, omdat de diepgang zit in de kaarten waarmee je speelt. En om die nou 1 voor 1 door te nemen.

Asphalt:

Mooie racing games, ook weer puike graphics, lekkere soundtrack. Keuze uit meer dan genoeg auto's. Besturing kan met accelo-meter of met een virtueel stuurtje. Goed gevoel van snelheid, lekker uitdagend. De besturing is niet helemaal mijn ding, waar met het virtuele stuurtje voor mij nog het prettigste werkt, mogelijk gewoon een kwestie van gewenning.

Order & Chaos:

Het is overduidelijk een WoW ripoff, graphics, classes, skills en omgevingen lijken gewoon te erg, om geen toeval te kunnen zijn. Dat neemt echter niet weg, dat het toch een hele goede game is. Grafisch ziet het er zeker knap uit voor zo'n tabletje. Er is meer dan genoeg te doen in de game, had wel iets uitdagender gemogen. Het enige probleem, is de besturing. Ook weer een kwestie van gewenning, maar van muis + tobo naar touch online, is best wel een omschakeling. Maar alles is mogelijk: scherm draaien terwijl je loopt, in/uit zoomen. En het is natuurlijk een MMO, de netcode is eigenlijk best nice gedaan.

Er zijn natuurlijk ook wat simpelere games, dingen als bordspelletjes, poker varianten en noem maar op. Maar er zijn ook meer dan genoeg serieuze games, die op zowel grafisch gebied, online gameplay, e.d. te bieden hebben. Ik denk niet dat er game specefieke tabletten gaan komen, maar dat is naar mijn gevoel niet nodig. De huidige SoCs zijn zeker al tot mooie dingen in staat, en in de toekomst word dit alleen maar verder ontwikkeld. De Nvidia Tegra doet het bijv. ook heel erg netjes als je kijkt wat die kan produceren.

Het mooie is, er hoeft niet specefieke hardware meer ontwikkeld te worden, die is er al. Het enige wat je echt gaat missen (tenzij je een hardware keyboardje gebruikt, maar dat gaat toch tegen het principe van Tablet gaming in, overal en altijd?) is tactiele feedback. Voor de rest, tablet gaming is er al volop zoals ik het zie.

Current favs: XboX360 - Borderlands 2/Dark Souls | PC - Hearthstone

• GetBack
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 04-10-2012

GetBack

Womanizer

Kan een 3rd party niet op de een of andere manier controllers voor Ipad maken? Dat zou het grootste game-probleem op de Ipad oplossen.

Gets all the ladies on their Backs.

• Manuel360
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 30-11-2011
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat mensen zien in een tablet als gaming platform. Ik ben echt nog geen game tegen gekomen waarvoor ik een tablet aan zou willen schaffen. Al zou de besturing met een controller zijn (om over de touch bediening maar te zwijgen), dan nog niet. Maar goed, ik ben dan ook volgens mij de enige mens ter wereld die niet begrijpt wat er zo leuk is aan Angry Birds. Begrijp me niet verkeerd, een tablet is een mooi apparaat, maar het gamen is mijns inziens slecht een leuke bijkomstigheid. Meer niet. Als het om mobiel gamen gaat kan je volgens mij beter wachten op de PS Vita. Die is echt voor gamen bedoeld. De gameplay van bijv. Uncharted kan geen tablet tegenop.

• LijkjeNL
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-10 20:43
voor de ipad is er de Fling een soort controlstick die je op je touchscreen plakt ik zoek ff een linkje voor je:

YouTube: ‪Fling Analog Joystick for iPad/iPad 2 (Review)‬‏ - YouTube

op deze manier kom je naar mijn mening aardig in de buurt van een game tab links met joystick rechts touch knoppen etc

LijkjeNL wijzigde deze reactie 18-07-2011 11:46 (18%)

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:03
quote:
Manuel360 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:40:
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat mensen zien in een tablet als gaming platform. Ik ben echt nog geen game tegen gekomen waarvoor ik een tablet aan zou willen schaffen. Al zou de besturing met een controller zijn (om over de touch bediening maar te zwijgen), dan nog niet. Maar goed, ik ben dan ook volgens mij de enige mens ter wereld die niet begrijpt wat er zo leuk is aan Angry Birds. Begrijp me niet verkeerd, een tablet is een mooi apparaat, maar het gamen is mijns inziens slecht een leuke bijkomstigheid. Meer niet. Als het om mobiel gamen gaat kan je volgens mij beter wachten op de PS Vita. Die is echt voor gamen bedoeld. De gameplay van bijv. Uncharted kan geen tablet tegenop.
BIjna iedere gamer snapt angry birds niet, maar de groep niet gamers is nog veel groter en die snappen het wel.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-10 03:53

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Postius schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:21:
BIjna iedere gamer snapt angry birds niet, maar de groep niet gamers is nog veel groter en die snappen het wel.
Dan sporen die gamers niet : Het is gewoon een "pisboog spelletje" zoals al die andere en dat is dan ook het enige wat er leuk/verslavend aan is net zoals al die andere games vroeger :)

Maar inderdaad : Koppel lekker een gamepad aan dat ding of zo... alle chipsets zijn hetzelfde en er is geen eene die beter is voor games (hoewel... Tegra 2 ?!) dus daarom zijn ze allemaal gelijk min of meer !!

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

• Lucky-Shirt
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-10 08:51

Lucky-Shirt

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Happy as a pig in shit

Ik denk dat het ligt aan het soort gamer. Als ik naar mijzelf kijk, voordat een tablet geschikt is voor het gamen wat ik doe (racen, RTS, FPS), is er geen sprake meer van een tablet.

Even de aaname dat de tablet dezelfde reken- en grafische kracht heeft als de PC (wat dus absoluut niet zo is), zou ik er een stuur / muis / tobo op aansluiten, een groter scherm willen, een degelijke stoel en bureau, kortom, alle voordelen van een tablet zouden ongedaan gemaakt worden.

De tablet is imo een heel ander soort gameplatform dan bijv. een console of een PC. Mobiel gamen doe ik persoonlijk niet aan, daar ik onderweg meestal in de auto zit.

Intel i5-2500K, GA-Z68XP-UD3, HD6970, 2x 4GB DDR3 1600, SB X-Fi XA, Samsung 830 Series 128GB, Samsung 24" TFT, Windows 7 64b

• Nazanir
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:44

Nazanir

Is pappa!

Lucky-shirt brengt een leuk punt naar boven. Als je inderdaad rand apperatuur gaat aansluiten, dan verslaat dat het idee van het mobiele gameplatform. Mijn iPad is zeker geen console/handheld, maar doet er tegen verwachting in, niet onder voor. Het is heerlijk om er 's avonds nog een uurtje mee op de bank te zitten, of half uurtje voor het slapen gaan in bed. Echter, toch zijn de games lang en groot genoeg, om als goed alternatief neer te zetten op een gewone console.

Dungeon Hunter 2, zit makkelijk een uurtje of 20 in, meer als je van alle poppetjes 1 wilt, eindeloos meer als je online gaat spelen. Vaak hebben games meer uren speel plezier dan een gemiddelde console game (die tegenwoordig tussen de 6-8 uur duren), en voor minder dan een fractie van de prijs (0.80 - 5.00), dus het geld zijn ze dubbel en dwards waard.

Ik zie de Tablets zeker als een heel sterk alternatief tegen handhelds als de PsP of de 3DS. Je kan gewoon demo's downloaden en spelen, games kopen vanuit je luie stoel. Ze zijn veel goedkoper en je kan ze dus testen voor je ze koopt. Daarnaast bied een tablet zelf, veel meer functionaliteit dan een handheld (internet, tekstverwerking, beetje grafisch misschien, VOIP, flims, muziek, etc) waar de handhelds voornamelijk voor gaming zijn. Tablets mogen dan wat duurder zijn, maar bieden wel heel veel meer voor hun geld. Plus, vergelijk de graphics van een Infinity Blade eens met een 3DS, die laat het apperaatje naar stof happen.

Current favs: XboX360 - Borderlands 2/Dark Souls | PC - Hearthstone

• verleemen
Ik heb op een van mijn tablets de palystation en n64 emulator draaien. Het is helaas nog een singlecore tablet, dus die emulaties redden t vaak maar net en soms net niet. Ik heb t dan over games als goldeneye, ocarina in time, ridge racer, alone int he dark, silent hill en fade 2 black. Op een dualcore tegra loopt dat helemaal vloeiend en op de quadcore die deze maand uitkomt komen we misschien zelf wel een keer een ps2 emulator tegen.

Native hebben die nieuwere tablets een betere kwaliteit dan de ps2, dat houd dus in dat games als half life en halo op een tablet mogelijk zijn. De reden waarom je ze nog niet echt ziet is omdat het medium nog zo jong is en t meestal een jaar of 5 duurt voor een game af is, dus de eerste games van die complexiteit zul je pas rond 2015 tegen gaan komen, tenzij iemand de oudere games converteert.

Het nadeel van een touchscreen op de ipad is dat als je op de bank of op de camping aan t gamen bent dat met hooguit 3 vingers het spel bestuurt. Meestal kan dat maar met je duimen. Rondlopen, rondkijken en schieten teglijk, wat je dus in een game als halo doet kan meestal niet, je kan of rondkijken terwijl je loopt of schieten terwijl je loopt en das de reden waarom veel van die games als nova en death space zo lame zijn. Ze kunnen eenvoudigweg niet meerdere enemies op je afsturen omdat je niet genoeg tijd hebt om te reageren. Daarnaast is dat richten ook nou niet je dat, de helfd van de tijd zit je naar je eigen handen te kijken als je precies wil zijn.

Nou heeft de psp vita die problemen niet, maar das weer geen tablet. Kan je met een psp bellen? Zit er een beetje video editor op om je youtube filmpjes op te editen? Hoe werk google maps op een psp?.

Maar ook wat gamen betreft vind ik 5 inch te weinig, alles wat ver weg staat is nog maar een paar pixeltjes. ik denk dat 7 inch de beste keuze is, kan je alles met een ding, gaat makkelijk overal naar toe, fijne batterijduur. Perfect voor mij.

Trouwens ik denk dat die controller tablet wel komt, ik wil t alleen wwer veel te snel...

En dan vergat ik onlive nog wat ook op een tablet werkt natuurlijk ( de htc flyer heeft er al een deal mee) dus dan heb je gewoon xbox 360 games als just cause en alan wake op je tablet.

verleemen wijzigde deze reactie 18-07-2011 18:49 (4%)

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
Je schaft een smartphone toch ook niet aan voor het internetten? Toch internet ik meer met m'n phone dan dat ik bel.

Gamen is gewoon een leuke bijkomstigheid. Wat de besturing betreft. Voor bepaalde spellen is een joypad idd beter. Maar sommige genres is touch weer helemaal perfect. Ik ben nu bv swords&soldiers aan het spelen en kan niet begrijpen hoe dat ooit met een joypad of wiicontroller gespeeld kan worden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Manuel360
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 30-11-2011
quote:
kmf schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:05:
[...]

Je schaft een smartphone toch ook niet aan voor het internetten? Toch internet ik meer met m'n phone dan dat ik bel.

Gamen is gewoon een leuke bijkomstigheid. Wat de besturing betreft. Voor bepaalde spellen is een joypad idd beter. Maar sommige genres is touch weer helemaal perfect. Ik ben nu bv swords&soldiers aan het spelen en kan niet begrijpen hoe dat ooit met een joypad of wiicontroller gespeeld kan worden.
Ja, maar dat is volgens mij ook precies wat ik schrijf toch ? ;) Gamen op een tablet is een leuke bijkomstigheid (maar meer ook niet). Althans, dat vind ik. En voor wat betreft het internetten. Hoe je het ook ziet, internetten gaat nog altijd lekkerder en soepeler op een gewone pc of laptop met muis en toetsenbord, ook al gebruik je een smartphone meer voor het internetten dan voor het bellen. Maar goed, een tablet is een uitstekend alternatief en ondanks dat ik vooral een gewoon toetsenbord mis is internetten prima te doen op een tablet. Dat is ook waar ik mijn Iphone het meeste voor gebruik. Voor gamen zijn er echter wel degelijk veel betere alternatieven als het om mobiel gamen gaat. De PS Vita belooft heel wat ! Nogmaals, dat is mijn idee. Ik zie, als hardcore gamer, echt niet wat er leuk is aan gamen op een tablet of smartphone. Ik heb al jaren een Iphone, maar het kan me echt niet bekoren, hoe graag ik ook zou willen en hoe vaak ik het ook heb geprobeerd. Het probleem is voor mij namelijk dat de games die ik echt vet vind niet werken met die touch bediening en dat de games die juist heel goed werken met deze bediening en/of specifiek daarvoor zijn ontwikkeld games zijn waar ik geen reet aan vind. Laat ik het zo zeggen; als ik straks Uncharted op de PS Vita heb is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om één of ander touch screen spelletje op een tablet of smartphone te gaan spelen.

Ik vind een tablet overigens enorm gave apparaten en vind een heleboel dingen goed aan die dingen, maar ik zie het niet als gaming platform.

Manuel360 wijzigde deze reactie 19-07-2011 11:05 (10%)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Nazanir schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:08:
Ik zie de Tablets zeker als een heel sterk alternatief tegen handhelds als de PsP of de 3DS. Je kan gewoon demo's downloaden en spelen, games kopen vanuit je luie stoel. Ze zijn veel goedkoper en je kan ze dus testen voor je ze koopt. Daarnaast bied een tablet zelf, veel meer functionaliteit dan een handheld (internet, tekstverwerking, beetje grafisch misschien, VOIP, flims, muziek, etc) waar de handhelds voornamelijk voor gaming zijn. Tablets mogen dan wat duurder zijn, maar bieden wel heel veel meer voor hun geld. Plus, vergelijk de graphics van een Infinity Blade eens met een 3DS, die laat het apperaatje naar stof happen.
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe PSP gaat worden, maar de huidige serie kan al aardig wat meer dan de 'vroegere handhelds'. PSP had zelfs al een navigatiekit, films en muziek zijn standaard, internet en chat optioneel. Het is leuk dat je wat spelletjes kan doen op een tablet, maar een handheld is er voor gemaakt en blijft daarin (danwel niet altijd in graphics) toch de betere.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• verleemen
quote:
Vanaf nu dus niet meer, want, onlive is nu eindelijk uit voor android! Weliswaar officieel alleen in de USA en UK, Maar ondertussen heb ik de client app al van een forum geplukt. Zie hier mijn filmpje op de asus transformer.

Dus strakjes Assasins creed revelations, MW2, Battlefield en Crysis op je tablet, in xbox kwaliteit wel te verstaan. Nou hebben ze wel voor een aantal games zoals de racer split second een on screen Gui, maar daar ga je dus never nooit AC revelations mee spelen. Nou hebben de wappies van Onlive bedacht dat je dan maar een bluetooth gamecontroller er bij kunt gebruiken, ik zie me er al mee op een stoeltje in de bus zitten:P Niet echt dus...
Alleen al een aanraakgevoelige bezel om daar de vuurknoppen te hebben voor je wijsvingers zou al fijn zijn, maar ja, wie ben ik..

Ik lees trouwens net ergens dat de Psvita ook android games gaat ondersteunen, maar of ze daarmee ook onlive op hun handheld toelanten... Das namelijk een directe concurrent. Maar wie weet, maken ze wel een deal...

Vreemd detail, toen ik dit filmpje maakte was er helemaal niets over de onlive player client te vinden op youtube en dat terwijl t nieuws al meer dan een dag oud was. (De enige filmpjes waren uit mei met de beta vieuwer, waar je dus nog niet in kon spelen). Ook mijn filmpje is de eerste 8 uur maar 2 keer bekeken. Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste was, en al helemaal niet dat niemand dat opgezocht heeft, dat riekt naar censuur...

Newsflash! Zeg Verleemen, bedoelde je dit?
[/video]

Dat bedoelde ik dus.
Draait android 2.2 800Mhz
zit alleen pot dicht, maar is een begin, kost rond de 100 dollar..

verleemen wijzigde deze reactie 21-12-2011 20:02 (19%)

Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Assassin's Creed UnityFIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013