Godfather Bodybuilding topic reeks :) | Mod @ http://forum.dutchbodybuilding.com
Het grote Heroes of Might and Magic topic
Gerelateerde producten
Toon alle producten (8)
Ik heb nog last van een AI die geen handelingen verricht (in een tijdens 1.1 gestarte map) en een missend dynasty weapon. De kans bestaat dat deze problemen niet zouden optreden wanneer ik van begin af aan met patch 1.2 had gespeeld. Er schijnt een gigantische bug te zitten wanneer je je achievements vergelijkt met die van iemand anders, achievements zullen mij echter een worst zijn.quote:MrJ schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:37:
En is de game nu sinds deze patch er goed genoeg op vooruit gegaan om iedereen te pleasen?
Daarnaast nog geen grote problemen kunnen vinden, enkel redelijk wat kleine. Moet dus wel herhalen dat spelen zeer regelmatig volledig onmogelijk is doordat de Ubisoft DRM servers er om de haverklap uitliggen, heel veel kans om tegen bugs aan te lopen heb ik nog niet gehad.
-Edit: De grote bug waarin de AI zijn leger opsplitst, de helft plaatst in een fort/town en er zelf dom voor blijft wachten met de andere helft zit er nog steeds in. Elk moeilijk gevecht is eenvoudig wanneer je 2x 50% van een leger moet verstaan... Na het lezen van de patchnotes had ik verwacht dat dit zou zijn opgelost.
uqrax wijzigde dit bericht 02-01-2012 20:30 (15%)
Een tijdje geleden is ook patch 1.2.1 uitgekomen die het probleem met achievements moet verhelpen. Een bij-effect van de patch is bij mij het feit dat ik alle dynasty weapons heb gekregen die uit quests te halen zijn. Blijkbaar heeft Black Hole het toekennen van correcte dynasty weapons op het correcte moment voor oude accounts opgegeven
Zo had ik na patch 1.2.0 mijn verdwenen Iron Feather niet terug ondanks dat ik de quest ervoor al lang gedaan had (in tegenstelling tot de patchnotes dus). Nu heb ik hem wel in mijn inventory... Maar bijvoorbeeld ook het Sword of the Wolf, terwijl ik nog geen Stronghold level gestart heb.
Beetje jammer, het is leuker om de wapens zelf te verdienen. Aan de andere kant, liever dit dan dat ik de quests opnieuw moet doen.
Zo had ik na patch 1.2.0 mijn verdwenen Iron Feather niet terug ondanks dat ik de quest ervoor al lang gedaan had (in tegenstelling tot de patchnotes dus). Nu heb ik hem wel in mijn inventory... Maar bijvoorbeeld ook het Sword of the Wolf, terwijl ik nog geen Stronghold level gestart heb.
Beetje jammer, het is leuker om de wapens zelf te verdienen. Aan de andere kant, liever dit dan dat ik de quests opnieuw moet doen.
Reg. datum: 09 maart 2006
Mijn ervaringen met het spel zijn iets positiever, omdat ik het spelen heb uitgesteld tot patch 1.2.1. Ben dus nog maar een korte tijd bezig, en zit nu in de necro campaign. Afgezien van een klein aantal vervelende bugs, vermaak ik me enorm goed met deeltje 6. De AI vind ik best okay tot nu toe, de units en abilities zijn geweldig en het spel is, ondanks aanpassingen op meerdere vlakken, nog steeds behoorlijk tactisch en diepgaand. En het speelt een stuk minder omslachtig dan eerdere delen vanwege een aantal handige optimalisaties.
Voor mij de meest vervelende bugs op dit moment: De faction ability Necromancy werkt een beetje half (rank 1 werkt, rank 2 niet, 3 en 4 weer wel) en de spells regeneration en mass regeneration werken ook niet meer sinds een tijdje. Deze bugs doen zich alleen voor tijdens de necro campaign en het schijnt veroorzaakt te worden door de arena-gevechten die je kunt doen in twee van de maps. Gelukkig zijn deze abilities niet onmisbaar, maar ze zijn wel enorm handig om je verliezen te beperken. Op normal difficulty valt het alsnog allemaal erg goed bol te werken trouwens, ik zit haast te denken om de moeilijkheidsgraad ietsje op te schroeven.
Verder zijn niet alle spells en abilities even interessant, maar dat hou je toch een beetje. Nog een patch of twee erbij voor verdere afwerking is wenselijk, maar het spel is nu al wel een pareltje naar mijn mening.
Voor mij de meest vervelende bugs op dit moment: De faction ability Necromancy werkt een beetje half (rank 1 werkt, rank 2 niet, 3 en 4 weer wel) en de spells regeneration en mass regeneration werken ook niet meer sinds een tijdje. Deze bugs doen zich alleen voor tijdens de necro campaign en het schijnt veroorzaakt te worden door de arena-gevechten die je kunt doen in twee van de maps. Gelukkig zijn deze abilities niet onmisbaar, maar ze zijn wel enorm handig om je verliezen te beperken. Op normal difficulty valt het alsnog allemaal erg goed bol te werken trouwens, ik zit haast te denken om de moeilijkheidsgraad ietsje op te schroeven.
Verder zijn niet alle spells en abilities even interessant, maar dat hou je toch een beetje. Nog een patch of twee erbij voor verdere afwerking is wenselijk, maar het spel is nu al wel een pareltje naar mijn mening.
geert1 wijzigde dit bericht 22-01-2012 18:40 (4%)
Ik ben wel benieuwd naar wat tips en trucs. Ben nu inmiddels bezig met de naga campaign en heb mij tot nu toe al erg vermaakt. Ik speel op easy maar merk dat het soms gewoon erg snel lastig gaat worden. Ik durf mij dan ook niet aan normal te wagen.
Wat ik doe is veel punten stoppen in regeneratie en in healing. Die vind ik erg prettig werken om verliezen te beperken. Meestal heb ik 1 erg sterke hero die bijna nooit verliezen lijd (heb het idee dat ik dan beter wat mannetjes kan opsplitsen in mijn tweede of derde hero). Na 1.5 a 2 weken maak ik meestal een extra hero. Talents stop ik vaak in movement talents en die van extra dwellings en resources. Later heb ik die niet echt meer nodig en mis ik daar wat vitale talents. Dus die ga ik de volgende keer anders doen. Soms doe ik ook heel snel een hero maken en die laat ik met mijn main mee lopen om de mijnen en resources te pakken.
Recent heb ik "uitgevonden" dat ik gewoon in elke stad een hero moet/kan zetten met de talents van extra marktplaats en extra dwelling.
Wat ik doe is veel punten stoppen in regeneratie en in healing. Die vind ik erg prettig werken om verliezen te beperken. Meestal heb ik 1 erg sterke hero die bijna nooit verliezen lijd (heb het idee dat ik dan beter wat mannetjes kan opsplitsen in mijn tweede of derde hero). Na 1.5 a 2 weken maak ik meestal een extra hero. Talents stop ik vaak in movement talents en die van extra dwellings en resources. Later heb ik die niet echt meer nodig en mis ik daar wat vitale talents. Dus die ga ik de volgende keer anders doen. Soms doe ik ook heel snel een hero maken en die laat ik met mijn main mee lopen om de mijnen en resources te pakken.
Recent heb ik "uitgevonden" dat ik gewoon in elke stad een hero moet/kan zetten met de talents van extra marktplaats en extra dwelling.
Je vraagt om tips, en geeft er vervolgens zelf een flink aantal, dat zie ik graagquote:thewizard2006 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:29:
Ik ben wel benieuwd naar wat tips en trucs. Ben nu inmiddels bezig met de naga campaign en heb mij tot nu toe al erg vermaakt. Ik speel op easy maar merk dat het soms gewoon erg snel lastig gaat worden. Ik durf mij dan ook niet aan normal te wagen.
Wat ik je aan kan raden, is om je held te levellen met een combi van vaardigheden: Ik kies het grootste deel op basis van wat ik tijdens gevechten nodig heb, en daarnaast een aantal voor het overstijgende (creature growth, economische dingen, enz). Een aantal sterke spreuken (regeneration, time stasis, lightning bolt / implosion, weakness, stoneskin, enz) en een hoge might / magic power / defence helpen enorm, net als een aantal might abilities zoals reinforcements, rush, en alles wat extra aanvals- of verdedigingskracht (of health) geeft aan je units. Verder uiteraard de special abilities van je units optimaal gebruiken en zoals je aangeeft je verliezen beperken (liefst tot nul).
Denk eraan dat je vroeg in elke map jezelf niet bottlenecked qua gold en resources (doe ik zelf nog veel te vaak). Dus zorg dat je eerst een aantal mijnen krijgt, en je stad verstandig uitbreidt qua economie. Andere neutral creatures in de omgeving kun je soms beter wat later afmaken, als die toch geen resources prijsgeven. Later in een map heb je vaak weer teveel geld en resources, daarom geef ik mijn main hero meestal weinig tot geen economische skillups. Secundaire helden in steden zetten voor extra creature growth en gold is inderdaad handig.
Waar ik zelf altijd moeite mee heb (sinds HOMM3 al) is het verdelen van mijn units over meerdere helden. Ik heb, net als jij aangeeft, altijd liever al mijn units bij elkaar zodat elk gevecht zo efficient mogelijk verloopt. Daardoor wordt ik vaak voorbij gelopen door de secundaire helden van anderen. En als ik mijn units dan wel eens verdeel, wordt er toevallig weer één van beide afgemaakt en ben ik mijn halve leger kwijt. Ik denk trouwens wel dat de town portal functionaliteit van deel 6 enorm kan helpen om je helden te transporteren en in veiligheid te brengen wanneer nodig.
geert1 wijzigde dit bericht 23-01-2012 15:45 (4%)
Door de opzet van HOMM6 is het belangrijker dan ooit om snel en aggressief op pad te gaan. De grootte van het leger van je main hero is nog belangrijker dan voorheen, op pagina 7 heb ik daar een aantal redenen voor genoemd. Het gevolg is dat het spel gebalanceerd moet worden op spelers die snel en aggressief extra towns veroveren. Waarvan het gevolg weer is dat het spel snel of te eenvoudig wordt, of juist te lastig/onmogelijk, afhankelijk van je speelstijl en de ingestelde groei van creatures.
De hoeveelheid creatures die je als speler per week kan huren neemt namelijk explosief toe voor aggressieve spelers. Verover meer towns --> huur meer creatures --> verover nog meer towns --> huur nog meer creatures... Opsplitsen van je leger is weinig nodig omdat je toch als een gestoorde kan teleporten als je wordt aangevallen.
Dat splitsen niet verstandig is, geldt niet voor de verschillende creature stacks binnen je main hero! Vaak is het nuttig om je creature stacks op te splitsen als je nog geen vol leger hebt. Meerdere keren aan kunnen vallen met ranged attacks kan heel erg nuttig zijn. Maar de abilities ook! Hierboven werd sanctuary genoemd. Splits je Coral Priestesses in twee (of drie, vier, vijf...) stacks. En plotseling heb je een meervoud aan regeneration spells ter beschikking. Je kunt meerdere vijandelijke stacks aanvallen per beurt, goed voor de sancuary faction ability. Hele kleine stacks kan je weer gebruiken om vijandige creatures te blokkeren met minimale slachtoffers. Etc, etc.
In veel campaign mappen start je met een secundary hero. Laat die onmiddellijk al zijn troepen aan je main geven. Laat die secondary vervolgens verkennen, resources ophalen, troepen transporteren. Je main hero moet onmiddellijk op zoek gaan naar de ore en wood mines die in de buurt liggen. Tenzij je die niet kunt bereiken zonder grote verliezen te lijden. Sowieso moet je belangrijke gevechten (mines, towns, 'hekkensluiters' voor nieuwe area's) weinig uit de weg gaan. Ideaal verlies je geen troepen, een paar verliezen is niet erg als het je helpt bij het huren van extra creatures. De vuistregel is als je main hero niets aan het doen is, dan heb je meestal iets verkeerd gedaan!
De AI haat overigens bepaalde creatures in je leger en probeert die zoveel mogelijk aan te vallen. Vaak creatures met laag HP als cerebri (?). Als je eenmaal weet om welke creatures het gaat, speel daar op in. Cast reinforcements zodat ze niet permanent doodgaan, regeneration, etc.
Ik heb op geen enkele van mijn campaign main hero's support skills gekozen (creature growth, resources). Dat is zonde, daar zijn secondary heroes voor! (reskillen is mij tenminste nog nooit gelukt, bug of feature?) Zeker laat in de campaign kan je might heroes van level 15+ kopen, en die onmiddellijk alle support skills laten kopen. Je main hero kan zich concentreren op de meer krachtige skills. Retaliation, cleave, reinforcements voor might heroes. Voor magic heroes crowd control als stasis, blind, alles wat die gevaarlijke stacks uit het gevecht houdt in het begin van een gevecht, en zorgen dat je in alle rust je creatures kan genezen aan het eind van een gevecht. Toen ik laatst een magic hero speelde was meditation nog gigantisch kapot en zorgde ervoor dat je 2x je current mana terugkreeg in plaats van wat in de beschrijving stond. Met andere woorden, als je op de helft van je mana of hoger zit bij gebruiken van meditation, krijg je al je mana terug.
Pressed attack is overigens erg krachtig voor might heroes, alhoewel dit pas echt merkbaar wordt op hogere levels. Met pressed attack valt jouw hero een stack aan, op het moment dat het creature waarop je de skill hebt gebruikt aanvalt. Dat is vooral in de campaign erg krachtig, waar je hero steeds sterker wordt maar ook 3x een nieuwe map met nieuwe slappe creatures start! Vaak mag jij een paar keer aanvallen voordat je tegenstander aan de beurt is. In dat geval, probeer dan pressed attack pas te gebruiken als een creature high morale heeft. 2x je hero laten aanvallen (of 3x, met cleave), en mogelijk je special ability vol laten lopen, is erg krachtig. Destemeer omdat, raad het maar, pressed attack buggy is en meer damage doet dan een normale hero attack.
Koop zo snel mogelijk de skill fanatic met je credits of hoe het ook heet. Erg krachtig. Ik raad aan de inferno campaign pas te beginnen als je die skill hebt. Alhoewel inferno tegenwoordig mogelijk wat makkelijker is nu critical hits daadwerkelijk iets doen.
Niet echt een tip om het spel makkelijker te maken, maar hopelijk wel nuttig: De default skills die je heroes in de campaign krijgen zijn naar mijn mening meestal SAAI SAAI SAAI. Probeer eens te kijken wat de custom heros van je factie allemaal kunnen krijgen, wellicht zit daar wat leukers tussen. Ik ben vooral fan van abilities die je creatures verbeteren. Extra AOE range voor tormentors, movement voor harpies, dat soort zaken. Ik raad wel aan het type van de default hero aan te houden. Als die might was, blijf dan might met je custom hero.
Hopelijk zaten hier wat nuttige tips tussen.
De hoeveelheid creatures die je als speler per week kan huren neemt namelijk explosief toe voor aggressieve spelers. Verover meer towns --> huur meer creatures --> verover nog meer towns --> huur nog meer creatures... Opsplitsen van je leger is weinig nodig omdat je toch als een gestoorde kan teleporten als je wordt aangevallen.
Dat splitsen niet verstandig is, geldt niet voor de verschillende creature stacks binnen je main hero! Vaak is het nuttig om je creature stacks op te splitsen als je nog geen vol leger hebt. Meerdere keren aan kunnen vallen met ranged attacks kan heel erg nuttig zijn. Maar de abilities ook! Hierboven werd sanctuary genoemd. Splits je Coral Priestesses in twee (of drie, vier, vijf...) stacks. En plotseling heb je een meervoud aan regeneration spells ter beschikking. Je kunt meerdere vijandelijke stacks aanvallen per beurt, goed voor de sancuary faction ability. Hele kleine stacks kan je weer gebruiken om vijandige creatures te blokkeren met minimale slachtoffers. Etc, etc.
In veel campaign mappen start je met een secundary hero. Laat die onmiddellijk al zijn troepen aan je main geven. Laat die secondary vervolgens verkennen, resources ophalen, troepen transporteren. Je main hero moet onmiddellijk op zoek gaan naar de ore en wood mines die in de buurt liggen. Tenzij je die niet kunt bereiken zonder grote verliezen te lijden. Sowieso moet je belangrijke gevechten (mines, towns, 'hekkensluiters' voor nieuwe area's) weinig uit de weg gaan. Ideaal verlies je geen troepen, een paar verliezen is niet erg als het je helpt bij het huren van extra creatures. De vuistregel is als je main hero niets aan het doen is, dan heb je meestal iets verkeerd gedaan!
De AI haat overigens bepaalde creatures in je leger en probeert die zoveel mogelijk aan te vallen. Vaak creatures met laag HP als cerebri (?). Als je eenmaal weet om welke creatures het gaat, speel daar op in. Cast reinforcements zodat ze niet permanent doodgaan, regeneration, etc.
Ik heb op geen enkele van mijn campaign main hero's support skills gekozen (creature growth, resources). Dat is zonde, daar zijn secondary heroes voor! (reskillen is mij tenminste nog nooit gelukt, bug of feature?) Zeker laat in de campaign kan je might heroes van level 15+ kopen, en die onmiddellijk alle support skills laten kopen. Je main hero kan zich concentreren op de meer krachtige skills. Retaliation, cleave, reinforcements voor might heroes. Voor magic heroes crowd control als stasis, blind, alles wat die gevaarlijke stacks uit het gevecht houdt in het begin van een gevecht, en zorgen dat je in alle rust je creatures kan genezen aan het eind van een gevecht. Toen ik laatst een magic hero speelde was meditation nog gigantisch kapot en zorgde ervoor dat je 2x je current mana terugkreeg in plaats van wat in de beschrijving stond. Met andere woorden, als je op de helft van je mana of hoger zit bij gebruiken van meditation, krijg je al je mana terug.
Pressed attack is overigens erg krachtig voor might heroes, alhoewel dit pas echt merkbaar wordt op hogere levels. Met pressed attack valt jouw hero een stack aan, op het moment dat het creature waarop je de skill hebt gebruikt aanvalt. Dat is vooral in de campaign erg krachtig, waar je hero steeds sterker wordt maar ook 3x een nieuwe map met nieuwe slappe creatures start! Vaak mag jij een paar keer aanvallen voordat je tegenstander aan de beurt is. In dat geval, probeer dan pressed attack pas te gebruiken als een creature high morale heeft. 2x je hero laten aanvallen (of 3x, met cleave), en mogelijk je special ability vol laten lopen, is erg krachtig. Destemeer omdat, raad het maar, pressed attack buggy is en meer damage doet dan een normale hero attack.
Koop zo snel mogelijk de skill fanatic met je credits of hoe het ook heet. Erg krachtig. Ik raad aan de inferno campaign pas te beginnen als je die skill hebt. Alhoewel inferno tegenwoordig mogelijk wat makkelijker is nu critical hits daadwerkelijk iets doen.
Niet echt een tip om het spel makkelijker te maken, maar hopelijk wel nuttig: De default skills die je heroes in de campaign krijgen zijn naar mijn mening meestal SAAI SAAI SAAI. Probeer eens te kijken wat de custom heros van je factie allemaal kunnen krijgen, wellicht zit daar wat leukers tussen. Ik ben vooral fan van abilities die je creatures verbeteren. Extra AOE range voor tormentors, movement voor harpies, dat soort zaken. Ik raad wel aan het type van de default hero aan te houden. Als die might was, blijf dan might met je custom hero.
Mooie samenvatting. De meeste tips maak ik ook gebruik van. En inderdaad nooit je main hero economics geven maar altijd offensief / nuttig.quote:uqrax schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:01:
Ik heb op geen enkele van mijn campaign main hero's support skills gekozen (creature growth, resources). Dat is zonde, daar zijn secondary heroes voor! (reskillen is mij tenminste nog nooit gelukt, bug of feature?) Zeker laat in de campaign kan je might heroes van level 15+ kopen, en die onmiddellijk alle support skills laten kopen. Je main hero kan zich concentreren op de meer krachtige skills. Retaliation, cleave, reinforcements voor might heroes.
En verder speel ik meestal met het idee "zorg dat de vijand bezig is met loze acties" ik hou er dus van om spul te summonen waar de vijand mee bezig is, ten eerste neemt je summoned (earth elemental bijvoorbeeld) creature de retaliation weg zodat je eigen troepen niets verliezen, en met een beetje geluk houdt het ook de vijand op afstand. Je kan schutters blokkeren met zo'n troep, immers als de vijand naast je staat is ranged attack disabled, afhankelijk van de creature is er ook "petrified spreuk" of "freeze" spreuk (water elemental) beschikbaar. Dit is natuurlijk alleen mogelijk met een mage gezien die elementals pas lvl 15+ zijn. Je kan natuurlijk ook 1 enkele creature die veel movement heeft ervoor gebruiken, maar dan offer je ze dus wel op, en je hebt kans dat de enemy hero ze dan 'one-shot'.
Wat betreft die reskill optie, daar heb je precies 2 momenten voor: De eerste keer als je blood of tears kiest bij 250 punten, en je raad het al, de tweede keer als je de 1000 punten variant kiest van blood of tears. Dat eerst moment kan wel handig zijn aangezien het meestal eind eerste map / begin tweede map zit. Het tweede moment komt mijns inziens weer redelijk laat. Liever had ik gezien dat je meer kan reskillen met een goud prijs, die hoger is naar mate je meer skillpunten hebt.
Een hoop goede tips hier!
Wat ik me afvraag: Hebben jullie dezelfde bugs ondervonden tijdens de necro campaign, met het onbeschikbaar worden van bepaalde spells? Het schijnt veroorzaakt te worden door de arena's die je kunt bezoeken (waar je een gevecht moet winnen in ruil voor +2 might power / defence). Daarna (soms direct, soms een paar beurten later) is ineens een spell niet meer beschikbaar. In mijn geval zijn mass life steal, regeneration en necromancy II hierdoor uitgeschakeld, hoewel ik mass life steal nog terug heb kunnen halen door een oudere savegame. Herkennen jullie dit?
Ik heb nu nog een aantal arena's gevonden op de eilanden van map 3 van de necro campaign, maar ben nogal huiverig om deze te gaan bezoeken. Ik loop liever een paar stat points mis, dan dat ik opnieuw abilities kwijt raak. Echt veruit de meest vervelende bug die ik tot nu toe ben tegen gekomen, met voor zover ik weet geen echte fix of work around.
Zal ik nu alsnog die arena's bezoeken, of toch maar niet? Of met een secundaire held misschien?
Wat ik me afvraag: Hebben jullie dezelfde bugs ondervonden tijdens de necro campaign, met het onbeschikbaar worden van bepaalde spells? Het schijnt veroorzaakt te worden door de arena's die je kunt bezoeken (waar je een gevecht moet winnen in ruil voor +2 might power / defence). Daarna (soms direct, soms een paar beurten later) is ineens een spell niet meer beschikbaar. In mijn geval zijn mass life steal, regeneration en necromancy II hierdoor uitgeschakeld, hoewel ik mass life steal nog terug heb kunnen halen door een oudere savegame. Herkennen jullie dit?
Ik heb nu nog een aantal arena's gevonden op de eilanden van map 3 van de necro campaign, maar ben nogal huiverig om deze te gaan bezoeken. Ik loop liever een paar stat points mis, dan dat ik opnieuw abilities kwijt raak. Echt veruit de meest vervelende bug die ik tot nu toe ben tegen gekomen, met voor zover ik weet geen echte fix of work around.
Zal ik nu alsnog die arena's bezoeken, of toch maar niet? Of met een secundaire held misschien?
geert1 wijzigde dit bericht 24-01-2012 15:54 (4%)
Necro campaign is voor mij wat lang geleden. Ik kan me bugs herinneren met necromancy, de details weet ik niet goed meer. Bugs waardoor ik spells niet kon casten kan ik me echter totaal niet herinneren toen ik necro speelde voordat patch 1.2 uitkwam.quote:geert1 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:11:
Een hoop goede tips hier!
Nog meer problemen met Ubisoft DRM te verwachten: http://games.slashdot.org...games-wont-work-next-week
Uiteraard heeft HoMM 6 ook weer last van deze problemen.
Uiteraard heeft HoMM 6 ook weer last van deze problemen.
Bedankt voor de tips. Een hoop gebruik ik inderdaad al wel. Andere heb ik nog nooit genomen (bijv stoneskin). Waar ik sinds kort erg grote fan van ben is dat je de eerste beurten als eerste mag aanvallen als een enemy stack jou gaat aanvallen. En nog een talent (weet al die namen niet uit mijn hoofd) dat je een extra keer mag aanvallen als je een stack dood maakt.
Ook merk ik dat zodra is die phoenix kan summonen het begin erg makkelijk wordt. Ik neem wel vaak de talents dat je +3 movement points hebt en 50% reduction on rough terrain en meer movement op zee. Hierdoor kan je meer aanvallen en resources pakken + het help wel heel erg icm je townportals. De AI lijkt precies te kunnen zien wat voor units etc je hebt dus hij gaat je vaak uit de weg terwijl ik liever heb dat hij mij gewoon aanval
Als ik hem dan toch nog kan inhalen is dat wel zo prettig.
Weet iemand toevallig hoe het zit met de items die je collect. Vaak zit ik helemaal vol met items maar als ik dan het volgende veld ga doen heb ik er een hoop verloren blijkbaar. Ik dacht eerst dat ik de epics (paars) zou houden maar dat is niet het geval.
Ook merk ik dat zodra is die phoenix kan summonen het begin erg makkelijk wordt. Ik neem wel vaak de talents dat je +3 movement points hebt en 50% reduction on rough terrain en meer movement op zee. Hierdoor kan je meer aanvallen en resources pakken + het help wel heel erg icm je townportals. De AI lijkt precies te kunnen zien wat voor units etc je hebt dus hij gaat je vaak uit de weg terwijl ik liever heb dat hij mij gewoon aanval
Weet iemand toevallig hoe het zit met de items die je collect. Vaak zit ik helemaal vol met items maar als ik dan het volgende veld ga doen heb ik er een hoop verloren blijkbaar. Ik dacht eerst dat ik de epics (paars) zou houden maar dat is niet het geval.
thewizard2006 wijzigde dit bericht 10-02-2012 14:28 (13%)
Enkel items die onderdeel van een set zijn kan je meenemen naar de volgende map. Dat, en dat moon disc ding dat je krijgt bij het zoeken naar de Tear of Asha.quote:thewizard2006 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:25:
Ik heb 't al een tijdje niet gespeeld, dus misschien heeft de patch wat veranderd, maar ik moest eerst óók die set-items zoveel mogelijk op m'n main character dragen anders verdwenen ze alsnog. Verder klopt het wel, alléén set-items gaan mee. De normale items raak je meteen kwijt bij een nieuwe-volgende map.
Ok, duidelijk.
Vanmiddag maar beginnen aan de laatste campaign. Ben benieuwd
Vanmiddag maar beginnen aan de laatste campaign. Ben benieuwd
Trouwens, kan je de final campaign ook voor alle characters spelen? Heb nu voor de undead gekozen maar zou ook graag de andere heroes proberen.
Het is wel redelijk makkelijk nu (op easy) aangezien mijn spreuken zoals bijv chain lightning vaak het hele leger gelijk plat leggen
Edit: Ben al wat verder en gaat nu wel lastiger worde. Mijn redding is nu voornamelijk mass regeneration + mass life drain + healing van de racial gauge (healing) + healing van mijn spectres die mij er goed doorheen krijgt. Wel jammer dat je niet meer kan levelen in het laatste level als je in de campaign daarvoor dus al level 30 was geworden. Had best nog wel wat leuke puntjes weten te verdelen en dat maakt het wat nuttiger om packs aan te vallen die verder weinig tot geen resources verdedigen.
Het is wel redelijk makkelijk nu (op easy) aangezien mijn spreuken zoals bijv chain lightning vaak het hele leger gelijk plat leggen
Edit: Ben al wat verder en gaat nu wel lastiger worde. Mijn redding is nu voornamelijk mass regeneration + mass life drain + healing van de racial gauge (healing) + healing van mijn spectres die mij er goed doorheen krijgt. Wel jammer dat je niet meer kan levelen in het laatste level als je in de campaign daarvoor dus al level 30 was geworden. Had best nog wel wat leuke puntjes weten te verdelen en dat maakt het wat nuttiger om packs aan te vallen die verder weinig tot geen resources verdedigen.
thewizard2006 wijzigde dit bericht 15-02-2012 10:05 (47%)
Gisteren de game aangeschaft via de Ubi shop, EUR 49.99 lichter en geen content. Ik werd na de online bank transfer redirected naar ubishop met een internal server error. Toen maar is de forums doorgelezen op ubisoft. Man man wat zijn daar een hoop klachten en kwade mensen actief. Ik hoop dat ik m`n geld terug zie. Eerst maar is de demo bekijken, heeft iemand een linkje voor me?
Je kan de demo via Steam downloaden. Overigens is ¤49.99 zo lang na de release wel erg veel. Je kan 'm waarschijnlijk bij je plaatselijke game-boer of elders online goedkoper krijgen.
Veel succes met het ubi-shop drama, ik heb er ook veel slechte dingen over gehoord, dus ik ben benieuwd wat ze doen voor je.
Veel succes met het ubi-shop drama, ik heb er ook veel slechte dingen over gehoord, dus ik ben benieuwd wat ze doen voor je.
Reg. datum: 06 januari 2000
Reg. datum: 06 januari 2000
Heeft er iemand nog een linkje naar een mega map pack voor HOMM 3 ? Ik weet dat er vroeger eentje was maar kan hem nergens meer vinden...
Je kan nog zo'n 830 individuele maps downloaden op www.celestialheavens.com (moet je eerst hommIII selecteren en dan rechts op 'maps' klikken) maar een optie tot mappack weet ik zo snel niet.
Black Hole Entertainment is officieel dood en kan dus niet meer werken aan HOMM6, patches, DLC of add-ons. Erg treurig, op het officiele forum stond of staat een post waarin een ex-werknemer gequoot wordt in een verhaal dat niet bepaald positief is over Ubisoft. Ubi maakt weinig vrienden.
Het Duitse Limbic Entertainment werkt nu verder aan dit deel van de serie. Details, evenals de volledige patchnotes voor patch 1.3, zijn hier te vinden. Het is zo te zien een kleine patch gebleven, ik wacht weer een paar maanden langer voor ik opnieuw de laatste campaign missies probeer.
Het Duitse Limbic Entertainment werkt nu verder aan dit deel van de serie. Details, evenals de volledige patchnotes voor patch 1.3, zijn hier te vinden. Het is zo te zien een kleine patch gebleven, ik wacht weer een paar maanden langer voor ik opnieuw de laatste campaign missies probeer.
Oei dat is wel schokkend nieuws, en ik dacht nog wel een gerucht gelezen te hebben ergens dat er een expansie (add on) in de maak was.
Een uitbreiding zou nog steeds kunnen, maar dat zal dan door Limbic Entertainment moeten zijn. Ik verwacht dat al dit gedoe er de oorzaak van is dat we niet al tonnen aan DLC hebben gezien (zou ook een zegen kunnen zijn...)quote:rockhopper schreef op woensdag 18 april 2012 @ 03:01:
Oei dat is wel schokkend nieuws, en ik dacht nog wel een gerucht gelezen te hebben ergens dat er een expansie (add on) in de maak was.
Ik beschouw mezelf toch als redelijke die-hard fan van de serie, maar deel 6 weet me niet zo te boeien als de vorige delen. Misschien is het wel omdat er die stomme online functie in zit, ik weet het niet. En eigenlijk wacht ik vooral op de RandomMapGenerator. Zonder die faalt dit deel.
Ik ben echt niet te beroerd om voor DLC te betalen, maar fan ben ik er zeker niet van. En gezien het tempo en de bugs van 6 zou ik toch de kat uit de boom kijken.
Ik ben echt niet te beroerd om voor DLC te betalen, maar fan ben ik er zeker niet van. En gezien het tempo en de bugs van 6 zou ik toch de kat uit de boom kijken.
Nog een interessante post op de homm 6 site. Het is een Community Q&A. Natuurlijk een hoop blabla, maar weer nieuwe communicatie geeft me hoop dat het spel niet is opgegeven. Zeker na al die doodse stilte.
Interessante opmerkingen:
Interessante opmerkingen:
- De town screens zijn nog in ontwikkeling, en zullen 2D worden en op die van Heroes 3 lijken. Ze worden interactief en alle gebouwen en upgrades zullen erin verwerkt worden! 2D had ik eigenlijk al verwacht, de 3D town screens uit Heroes V zijn legendarisch maar schijnen ontzettend veel gekost te hebben. 2D is wat mij betreft prima.
- Blijkbaar wordt er gekeken naar differentiatie tussen rassen en onderling Might en Magic heroes. Hoera! Als dit niet in een patch kan, wat mij betreft is een add-on prima.
- De focus ligt voornamelijk op singleplayer, niet multiplayer. Jammer voor de multiplayer liefhebbers onder ons, wat mij betreft prima. Turn-based multiplayer is niets voor mij.
uqrax wijzigde dit bericht 04-05-2012 19:48 (15%)
Nieuwe piepkleine patch 1.4 uitgekomen:
- Added the Custom Map Exchange feature, allowing players to download missing maps in the lobby, from the host.
- Added the Archipelago map, previously available only during the Christmas event, in Skirmish mode (solo and multiplayer)
- Added features in the map editor:
o Help Files: Added tutorials in the Map Editor
o Initial Map Setup: Set a trigger to set up the initial structure allowing to save a map right after creation
o Unified Object Behavior: Implemented unified behavior for all affected objects (e.g.: object selection, scaling, rotation handling, etc.)
o Mini map: Removed the non-functional mini map from the Map Editor
Wat mij betreft een grote who cares, zeker gezien de Diablo 3 launch gisteren.
- Added the Custom Map Exchange feature, allowing players to download missing maps in the lobby, from the host.
- Added the Archipelago map, previously available only during the Christmas event, in Skirmish mode (solo and multiplayer)
- Added features in the map editor:
o Help Files: Added tutorials in the Map Editor
o Initial Map Setup: Set a trigger to set up the initial structure allowing to save a map right after creation
o Unified Object Behavior: Implemented unified behavior for all affected objects (e.g.: object selection, scaling, rotation handling, etc.)
o Mini map: Removed the non-functional mini map from the Map Editor
Wat mij betreft een grote who cares, zeker gezien de Diablo 3 launch gisteren.