Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Stevie-P
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
quote:
J.gabro schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:36:
Hoeveel geld kun je hiermee eigenlijk verdienen ?
Ik begrijp dat je er niet van kan leven maar een extra is nooit verkeerd.
Ohja ik huur een appartement en de elektriciteit is gratis voor mij ( nouja gratis ik betaal 75 euro voor water.elektro/gas onbeperkt)

Ik heb een amd 4870 en een intel e8400@ 3.8.
Zo'n 4 a 5 euro per maand als je je pc 24/7 laat minen.

Minolta MC/MD: 28mm f/2.8 | 45mm f/2 | 50mm f/1.7 | 58mm f/1.2 | 35-70mm f/3.5 | 70-210mm f/4 | 135mm f/2.8 | 500mm f/8 | 300-S 2x tele converter
Voigtländer: super wide-heliar 15mm f/4.5
Sony: Nex 5n | 18-55 f/3.5-5.6

• komkommer
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 28-10 10:53

komkommer

Koffie

quote:
Whuzz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:32:
[...]

Je bedoelt dat verhaal van die bitcoin bank die geen bank was, maar met een bank samenwerkte, die ook geen bank was maar een payment service provider, waardoor het enige resultaat eigenlijk is dat je als bitcoingebruiker je anonimiteit opgeeft zonder er iets voor terug te krijgen dat eerder niet al kon met bitcoin?

Ja, echte vooruitgang was dat! :')
In all fairness, het geld staat bij de PSP waardoor het gedekt wordt door de bankgarantie. Mocht de exchange failliet gaan, dan krijg je het geld dat bij de exchange staat tot 100.000 euro terug van de overheid.

Snel en makkelijk bitcoins kopen via iDeal: Bitonic.nl
Snel en makkelijk bitcoins accepteren in een webshop: Bitonic.nl/merchant

• godofal
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

quote:
Whuzz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:32:
[...]

Je bedoelt dat verhaal van die bitcoin bank die geen bank was, maar met een bank samenwerkte, die ook geen bank was maar een payment service provider, waardoor het enige resultaat eigenlijk is dat je als bitcoingebruiker je anonimiteit opgeeft zonder er iets voor terug te krijgen dat eerder niet al kon met bitcoin?

Ja, echte vooruitgang was dat! :')
dat verhaal ja :)
maakt vrij weinig uit dat het eigenlijk niks inhoud, het feit dat bitcoin met een "echte bank" geassocieerd wordt is gewoon een enorme positieve invloed
dat zie je ook terug in de koers; die ging net daarvoor een beetje omlaag maar gaat sindsdien gestaag omhoog

Ik. laat. je. langzamer. lezen. met. punten. lekker. puh.

• J.gabro
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 03:19
quote:
Stevie-P schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:23:
[...]

Zo'n 4 a 5 euro per maand als je je pc 24/7 laat minen.
Inmiddels meer over gelezen en het klinkt wel leuk als een leuke extra. Ik heb mijn ogen gezet op bitforce jalapeno. Die haalt 4500 en omdat ik geen energie hoef te betalen klinkt dat best gunstig.
Volgens mij zit ik dan op 5-6 euro per dag.
Of maak ik het allemaal te makkelijk ?
En stel ik heb nu 1000 btc kan ik die direct inleveren voor cash of moet ik nog een koper zien te vinden ?

• IceStorm
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:38

IceStorm

This place is GoT-like!!!

quote:
Henk007 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:52:
Heeft van jullie iemand wel een geld laten overschrijven vanuit MtGox naar een Nederlandse bankrekening en zo ja hoe lang duurde dat ?
Ik heb vorige week een bedrag laten overschrijven maar ik vind het wel lang duren eigenlijk.
Ik heb dat een hele tijd geleden gedaan, duurde toen 12 dagen voor het op mijn rekening stond als ik me niet vergis.

• Gerco
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:40

Gerco

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Professional Newbie

quote:
J.gabro schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:36:
Hoeveel geld kun je hiermee eigenlijk verdienen ?
Met minen als een individu, weinig. Je kan er je stroomkosten uithalen (nu ja, voor de halving kon dat iig. Of dat nog steeds kan weet ik niet), maar je moet niet verwachten er serieus geld aan over te houden. Er staan overal online calculators om uit te rekenen hoeveel je er aan gaat verdienen.

Met investeringen kun je goed geld verdienen, maar je kan het net zo goed (en waarchijnlijker) ook verliezen. Zie het als een hobby en investeer alleen datgene wat je kwijt kan raken zonder problemen te krijgen. Ga er ook van uit dat alle geld wat je erin stopt bij voorbaat verloren is, dan kan het alleen maar mee vallen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10! | Huis te koop in Barendrecht!

• Whuzz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:18

Whuzz

Dodgeball!

quote:
godofal schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:08:
, het feit dat bitcoin met een "echte bank" geassocieerd wordt is gewoon een enorme positieve invloed
Nee, dat is het niet. Het hele idee achter bitcoin was juist dat je geen traditionele banken nodig had. Hoe meer bitcoin met banken wordt geassocieerd wordt, hoe minder voordelen het zal hebben t.o.v. die traditionele bank. Ik heb geen bank nodig, die heb ik al, met meer dan 10 rekeningen voor het gezin, creditcards, een hypotheek, internetbankieren, een rits aan passen en alles wat er bij hoort.
Ik heb een anonieme, snelle, goedkope, flexibele en gemakkelijke manier van internationaal betalen nodig. En in het begin leek het er even op dat bitcoin dat zou kunnen gaan worden, maar dat idee is inmiddels wel in de kiem gesmoord :(

Bitcoin is niet meer anoniem (tenzij je er excessief veel moeite voor wil doen)
Bitcoin is niet snel (en zeker niet als je het goedkoop wilt hebben)
Bitcoin is in de basis goedkoop, maar als je het veel en snel wilt gebruiken duur
Bitcoin is zeer zeker niet gemakkelijk.

Whuzz wijzigde deze reactie 13-12-2012 16:49 (13%)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• komkommer

komkommer

Koffie

quote:
Whuzz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:46:
[...]

Nee, dat is het niet. Het hele idee achter bitcoin was juist dat je geen traditionele banken nodig had. Hoe meer bitcoin met banken wordt geassocieerd wordt, hoe minder voordelen het zal hebben t.o.v. die traditionele bank. Ik heb geen bank nodig, die heb ik al, met meer dan 10 rekeningen voor het gezin, creditcards, een hypotheek, internetbankieren, een rits aan passen en alles wat er bij hoort.
Ik heb een anonieme, snelle, goedkope, flexibele en gemakkelijke manier van internationaal betalen nodig. En in het begin leek het er even op dat bitcoin dat zou kunnen gaan worden, maar dat idee is inmiddels wel in de kiem gesmoord :(
Sorry hoor, niemand belet je om bitcoin te gebruiken zonder banken. Het probleem zit er gewoon in dat je bitcoins wil kopen met geld uit het oude systeem.

Bitcoin is nog steeds een snelle, goedkope, flexibele en gemakkelijke manier om internationaal waarde over te maken.

• J.gabro
  • Laatst online: 03:19
quote:
Gerco schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:34:
[...]

Met minen als een individu, weinig. Je kan er je stroomkosten uithalen (nu ja, voor de halving kon dat iig. Of dat nog steeds kan weet ik niet), maar je moet niet verwachten er serieus geld aan over te houden. Er staan overal online calculators om uit te rekenen hoeveel je er aan gaat verdienen.

Met investeringen kun je goed geld verdienen, maar je kan het net zo goed (en waarchijnlijker) ook verliezen. Zie het als een hobby en investeer alleen datgene wat je kwijt kan raken zonder problemen te krijgen. Ga er ook van uit dat alle geld wat je erin stopt bij voorbaat verloren is, dan kan het alleen maar mee vallen.
Oke stel ik doe het volgende.
Koop een

BFL BitForce Jalapeno Mhash/s =4500
Stroom is gratis voor mij. En ik laat dat ding 1 maand draaien.
Volgens de calc heb ik mijn verlies binnen 20 dagen binnen. In andere woorden 7.5 euro per dag. Klinkt te mooi om waar te zijn.

• Gerco
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:40

Gerco

Professional Newbie

quote:
J.gabro schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:16:
BFL BitForce Jalapeno Mhash/s =4500
Stroom is gratis voor mij. En ik laat dat ding 1 maand draaien.
Volgens de calc heb ik mijn verlies binnen 20 dagen binnen. In andere woorden 7.5 euro per dag. Klinkt te mooi om waar te zijn.
Is het ook:
1. Het is een ASIC, wanneer en of die geleverd gaan worden is nog onduidelijk.
2. Wanneer je hem binnen krijgt heeft de rest van de wereld ook hun ASIC binnen en is druk aan het minen. De difficulty zal enorm stijgen dus de opbrengsten gaan evenredig omlaag.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10! | Huis te koop in Barendrecht!

• godofal
  • Niet online

godofal

quote:
Whuzz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:46:
[...]

Nee, dat is het niet. Het hele idee achter bitcoin was juist dat je geen traditionele banken nodig had.
je begrijpt me verkeerd
helemaal met je eens dat dit niet echt het originele idee achter bitcoin is en dat het eigenlijk heel weinig échte invloed heeft op het systeem enzo

waar het wél flinke invloed op is is de algemene opinie
elke keer word er weer bewezen dat de media iets kan maken of breken, elk nieuwsitem beinvloed de mening van minder ingelezen individueën enorm
"bitcoin, dat enge drugs betaalmiddel" was het eerst, maar als er nieuws komt dat er een officiële bank met bitcoin zaken doet enzo verandert die mening langzaam maar zeker en komen er meer gebruikers en blijft bitcoin groeien

financiële dingen zijn bijna nooit gebaseerd op feiten, eerder op hoe de mens de feiten interpreteert
quote:
Gerco schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:33:
[...]

Is het ook:
1. Het is een ASIC, wanneer en of die geleverd gaan worden is nog onduidelijk.
2. Wanneer je hem binnen krijgt heeft de rest van de wereld ook hun ASIC binnen en is druk aan het minen. De difficulty zal enorm stijgen dus de opbrengsten gaan evenredig omlaag.
even over de jalapeno's en ASIC's in het algemeen; iedereen wilt ze en niemand heeft ze (nog)
iedereen maakt op dit moment dat soort berekeningen en rekent zich rijk, terwijl je van geluk mag spreken als je die cijfers ook maar 1 dag lang volhoud

je moet long-term kijken, en dan gok ik dat je naar huidige cijfers moet kijken
ipv de hashes/seconde te pakken moet je de europrijs/hash pakken

stel je kan nu 1megahash/s voor 1 euro kopen (complete onzin, gewoon als voorbeeld!)
met 1 megahash/seconde verdien je ongeveer 1 euro/halfjaar

die regel blijft opgaan zodra ASIC's uitgekomen zijn (min of meer dan) want iedereen zal daarop overstappen, er zal een enorme minderheid zijn die zijn graka nog laat zweten; het levert immers nauwelijks iets meer op

met ASIC's ga je niet ineens magisch méér verdienen, je gaat evenveel blíjven verdienen (long term iig, eerste paar weken zal het wel wat meer zijn)

godofal wijzigde deze reactie 13-12-2012 18:48 (41%)

• frennek
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:15
quote:
Michiel Arndts schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:53:
Ik moet bitcoins betalen voor nzbmatrix variant/ Geen probleem dacht ik.. Ik heb de bitcoin wallet gedownload en geïnstalleerd (mac mini 2011).
Ondertussen heb ik een bitcoin gekocht bij Bitonic. So far so good...
Nu is de mini al bijna 24u bezig om te synchroniseren met het netwerk. Is dit normaal de eerste keer? Misschien is de mini wel in slaapstand gegaan maar hij is wel verder gekomen dan gisteren.
Hij staat nu al een uur op ongeveer 89%. Moet ik nog iets doen of gaat het vanzelf?
Daarom ben ik gelijk voor de wallet van blockchain gegaan. De veiligheid is daar erg goed geregeld en de usability is echt top! Wallet aanmaken en direct gaan met legio backup mogelijkheden van je wallet.

• frennek
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:15
Als er een ASIC komt, zal je daar niet bergen geld mee verdienenen inderdaad. Ik hoop alleen dat als er daadwerkelijk ASIC's komen, niemand hier misbruik van gaat maken. De maker van ASIC's zou het hele bitcoin systeem omver kunnen werpen als ze het voor eigen winst zouden gebruiken.

Kans hierop is gelukkig niet zo groot. Eventuele ontwikkelaar zal hier ook wel over nagedacht hebben. Zodra iemand de overhand in het minen krijgt, zal de bitcoin devalueren en zijn de gevonden bitcoins ook niks meer waard.

• Ward Vr
  • Laatst online: 18-10 16:35
Zijn er nog mensen voor wie bitstamp.net offline is?

• ikbenwouter
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21-10 15:38
quote:
Ward Vr schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:36:
Zijn er nog mensen voor wie bitstamp.net offline is?
Werkt hier prima en kan gewoon op m'n account inloggen.

........................................................................................................................................................

• Ward Vr
  • Laatst online: 18-10 16:35
Net terug live blijkbaar, ik kan nog niet op m'n account helaas.
edit: fixed :)

Ward Vr wijzigde deze reactie 17-12-2012 16:10 (11%)

• Michiel Arndts
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 00:46
quote:
Michiel Arndts schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:53:
Ik moet bitcoins betalen voor nzbmatrix variant/ Geen probleem dacht ik.. Ik heb de bitcoin wallet gedownload en geïnstalleerd (mac mini 2011).
Ondertussen heb ik een bitcoin gekocht bij Bitonic. So far so good...
Nu is de mini al bijna 24u bezig om te synchroniseren met het netwerk. Is dit normaal de eerste keer? Misschien is de mini wel in slaapstand gegaan maar hij is wel verder gekomen dan gisteren.
Hij staat nu al een uur op ongeveer 89%. Moet ik nog iets doen of gaat het vanzelf?
Nu 5 dagen verder en nog steeds 89%... Ik vermoed dat Bitcoin telkens vastloopt om 1 of andere reden.
Ik heb 1 bitcoin gekocht die "overgemaakt" zou zijn maar omdat er niet volledig bijgewerkt is krijg ik die natuurlijk nog niet te zien.
Als ik Bitcoin opnieuw wil installeren in OSX hoef ik dan alleen maar het wallet bestandje te bewaren en die achteraf importeren.

Wat ik gevonden heb over die strings die je kan importeren is dat het meestal maar gaat tot ongeveer 190.000. Daar blijft die van mij telkens hangen.
Heeft iemand misschien nog een ander idee om dit op te lossen?

• Badpritt
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Je kan die transactie checken door je adres op http://blockchain.info/ in te voeren. In het begin bleef bitcoin.exe hier precies zo hangen. Heb 't steeds afgesloten en weer opgestart, duurde een eeuwigheid. Uiteindelijk in mijn router inbound poort 8333 tcp opengezet voor bitcoin.exe, en nu gaat updaten veel sneller, check net 18 connecties, waar ik eerder hooguit 8 kreeg. Je kan de blockchainfile ook als torrent downloaden. Dat wallet.dat bestandje moet je idd backuppen.

• komkommer

komkommer

Koffie

quote:
Michiel Arndts schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:48:
[...]

Nu 5 dagen verder en nog steeds 89%... Ik vermoed dat Bitcoin telkens vastloopt om 1 of andere reden.
Ik heb 1 bitcoin gekocht die "overgemaakt" zou zijn maar omdat er niet volledig bijgewerkt is krijg ik die natuurlijk nog niet te zien.
Als ik Bitcoin opnieuw wil installeren in OSX hoef ik dan alleen maar het wallet bestandje te bewaren en die achteraf importeren.

Wat ik gevonden heb over die strings die je kan importeren is dat het meestal maar gaat tot ongeveer 190.000. Daar blijft die van mij telkens hangen.
Heeft iemand misschien nog een ander idee om dit op te lossen?
Of private key exporteren en in andere client zetten.

• Henk007
  • Registratie: december 2003
quote:
Henk007 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:52:
Heeft van jullie iemand wel een geld laten overschrijven vanuit MtGox naar een Nederlandse bankrekening en zo ja hoe lang duurde dat ?
Ik heb vorige week een bedrag laten overschrijven maar ik vind het wel lang duren eigenlijk.
Het is nu bijgeschreven op mij rekening, ongeveer 10 werkdagen na de opdracht dus.

• Michiel Arndts
quote:
komkommer schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:32:
[...]

Of private key exporteren en in andere client zetten.
En welke client zou je dan aanraden? Ik heb gelezen dat er clients zijn die alleen het laatste stukje inlezen klopt dat?

• komkommer

komkommer

Koffie

quote:
Michiel Arndts schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:40:
[...]

En welke client zou je dan aanraden? Ik heb gelezen dat er clients zijn die alleen het laatste stukje inlezen klopt dat?
Ja, zogenaamde SPV-clients. die gebruiken alleen maar het deel van de blockchain dat voor jou van toepassing is.

Je zou Multibit kunnen proberen, maar die moet je wel goed instellen. De transactie-fee staat standaard op 1 bitcoin.

Iets anders wat ik wel interessant vind is de online wallet van http://blockchain.info.

Ik heb met beide manieren geen eigen ervaring moet ik er bij vertellen.

• Michiel Arndts
Ben nu bezig met blockchain. Ik heb hem al zichtbaar in mijn wallet maar moet nu nog proberen om de private key uit bitcoin te halen.
Dat zou moeten kunnen pywallet.py maar heb nog niet een duidelijke beschrijving gevonden hoe dat te doen. Volgens mij moet ik een .py bestand maken en daar iets mee doen. Kom er hopelijk wel!!

• komkommer

komkommer

Koffie

Ik gebruik zelf niet de bitcoin-qt client, maar volgens mij hoef je het niet meer via pywallet te doen. Je kan tegenwoordig de keys direct uit de client halen.

Volgens mij kan je in console "dumpprivkey <bitcoinadres>" doen.

Edit: als je je wallet encrypt hebt, dan moet je eerst "walletpassphrase <wachtwoord> 60" doen. Daarmee unlock je je wallet voor 60 seconden.

komkommer wijzigde deze reactie 18-12-2012 21:19 (24%)

• Rudy
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 30-10 14:13
Mag er hier ook bitcoins verhandeld worden Of elders op het forum? Ik zie ze niet tussen de V&A staan (misschien wel een goede plek)

Ik ben al erg lang geregistreerd (en redelijk actief) op dit forum, en ik wil eigenlijk graag bitcoins halen via normale bankoverschrijving, of paypal zonder al die extra fee's of whatever. Gewoon makkelijk 1:1 (dit is tevens mijn eerste bitcoin transactie).

• komkommer

komkommer

Koffie

quote:
Rudy schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:16:
Mag er hier ook bitcoins verhandeld worden Of elders op het forum? Ik zie ze niet tussen de V&A staan (misschien wel een goede plek)

Ik ben al erg lang geregistreerd (en redelijk actief) op dit forum, en ik wil eigenlijk graag bitcoins halen via normale bankoverschrijving, of paypal zonder al die extra fee's of whatever. Gewoon makkelijk 1:1 (dit is tevens mijn eerste bitcoin transactie).
Wat bedoel je met 1:1?

• Rudy
Dat ik iemand rechtstreeks geld overmaak (via paypal of bankoverschrijving), en ik daar bitcoins voor terugkrijg.

• Michiel Arndts
Dat zou je bv via Bitonic kunnen doen icm blockchain. Je betaalt natuurlijk iets van provisie maar deze kan je gewoon via Ideal betalen. Ging bij mij supersnel.

Mijn probleem is opgelost. Heb dus gewoon een nieuwe bitcoin aangeschaft en deze gebruikt. Hou nu wel een ongebruikte over maar die komt misschien ooit nog wel een keer van pas.

• komkommer

komkommer

Koffie

quote:
Rudy schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:31:
Dat ik iemand rechtstreeks geld overmaak (via paypal of bankoverschrijving), en ik daar bitcoins voor terugkrijg.
Paypal blijft ontzettend lastig omdat paypal alle chargeback-claims omtrent bitcointransactie honoreert. Oftewel, je zegt gewoon tegen paypal dat je je bitcoins niet hebt ontvangen en vervolgens haal paypal altijd je geld weer terug bij de handelaar. Er is niemand die paypal accepteert hierdoor.

Voor bankoverschrijvingen moet je uitgaan van een bepaald vertrouwen in een persoon. Immers, wie garandeert dat diegene ook daadwerkelijk je bitcoins verstuurd. Daarvoor bestaat Bitcoin-OTC, waarbij mensen elkaar een cijfer geven over hoe goed ze iemand anders vertrouwen. Vervolgens moet je wel goed controleren of de mensen die cijfers geven aan andere mensen niet stiekem de zelfde persoon is. Als je je daar op aanmeldt moet je je identificeren met een PGP-key.

Er zijn ook bedrijfjes die het makkelijk, betrouwbaar en supersnel aanbieden via iDeal ;) ;)

• Stevie-P
  • Niet online
quote:
komkommer schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:56:
[...]

Daarvoor bestaat Bitcoin-OTC, waarbij mensen elkaar een cijfer geven over hoe goed ze iemand anders vertrouwen.
Op bitcoin.de hebben ze ook een rating systeem vergelijkbaar met ebay. Daar heb ik goede ervaringen mee.

Minolta MC/MD: 28mm f/2.8 | 45mm f/2 | 50mm f/1.7 | 58mm f/1.2 | 35-70mm f/3.5 | 70-210mm f/4 | 135mm f/2.8 | 500mm f/8 | 300-S 2x tele converter
Voigtländer: super wide-heliar 15mm f/4.5
Sony: Nex 5n | 18-55 f/3.5-5.6

• Rudy
quote:
komkommer schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:56:
[...]

Paypal blijft ontzettend lastig omdat paypal alle chargeback-claims omtrent bitcointransactie honoreert. Oftewel, je zegt gewoon tegen paypal dat je je bitcoins niet hebt ontvangen en vervolgens haal paypal altijd je geld weer terug bij de handelaar. Er is niemand die paypal accepteert hierdoor.

Voor bankoverschrijvingen moet je uitgaan van een bepaald vertrouwen in een persoon. Immers, wie garandeert dat diegene ook daadwerkelijk je bitcoins verstuurd. Daarvoor bestaat Bitcoin-OTC, waarbij mensen elkaar een cijfer geven over hoe goed ze iemand anders vertrouwen. Vervolgens moet je wel goed controleren of de mensen die cijfers geven aan andere mensen niet stiekem de zelfde persoon is. Als je je daar op aanmeldt moet je je identificeren met een PGP-key.

Er zijn ook bedrijfjes die het makkelijk, betrouwbaar en supersnel aanbieden via iDeal ;) ;)
Ja natuurlijk, daarom vraag ik het ook hier. Ik heb meer vertrouwen in menig tweaker dan met vreemden via het bitcoin OTC kanaal. Niet te vergeten dat daar nog (via bank in ieder geval) kosten bijkomen omdat menig verkoper daar uit het buitenland komt.

Ik snap dat paypal achterhaald is wanneer het op bitcoins aankomt, daarom stelde ik ook beide mogelijkheden voor. Dat hele bitcoin OTC verhaal is natuurlijk wel een goede oplossing, maar voor mijn eenmalige transactie dacht ik, laat ik eens kijken of ik iets kan regelen met mijn mede-tweaker :) Ik heb ook bitonic gezien, die doet aan ideal betalingen. Maar die is toch wel een beetje aan de dure kant heb ik het idee...

Ik heb ook niet zo bar veel bitcoins nodig. Als het hier niet mag, of niemand is geinteresseerd moet ik dan toch maar bitonic overwegen..

• Shapeshifter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 27-10 21:25

Shapeshifter

Get it over with

Zoals ik al vaker heb laten doorschemeren verkoop ik ook gewoon bitcoins via rekening of cash ik heb een otc rating onder de naam bitsmith en doe ook veel op bitcoin.de. ik heb i middels duizenden bitcoins gekocht en verkocht en nog nooit klachten gehad. Als je geinteresseerd bent moet je naar dmen. Bitonic is overigens van een oud studiegenootje van me. Nog een beetje mee gekletst tijdens de laatste bitcoin meetup...

HP EliteBook 8530w

• deredding
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 25-08 07:15
Via bitmarket.eu kan je ook person-to-person handelen zonder dat hier provisies betaald hoeven te worden. Hier heb ik al een aantal keer zeer goede deals gemaakt in het verleden. Soms zijn er mensen die gewoon wel tot een dollar onder de huidige mtgox koers verkopen.

• incama
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 28-10 17:00

incama

Open Source Addict

Je kunt ook bij je in de buurt kijken naar lokale bitcoin handelaren. Kun je met cash betalen. https://localbitcoins.com/

Btc Snuisterijen Webwinkel http://www.btc-winkel.nl

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
quote:
incama schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 06:44:
Je kunt ook bij je in de buurt kijken naar lokale bitcoin handelaren. Kun je met cash betalen. https://localbitcoins.com/
Ik begrijp dat niet helemaal. Ik ben helemaal nieuw met bitcoins, maar wil het voor een nzb site gebruiken.

Nu wil ik 12 dollar aan bitcoins doneren aan die site, ik moet dus denk ik een 0.88674821 bitcoins kopen. Op die site zie ik bijvoorbeeld staan: Price/BTC en daaronder bedragen in euro's (bijv 11,27 euro).

En dan krijg ik als ik het goed begrijp van die site een adres en moet ik naar die persoon toe? Dan lijkt het mij handiger iemand hier op tweakers aan te spreken uit dit topic of de link hierboven te gebruiken (betalen met ideal) als je amper gebruikt maakt van bitcoins?

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 21-12-2012 09:21 (16%)

• komkommer

komkommer

Koffie

Zoals gezegd hangt het kopen van bitcoins nogal af van het vertrouwen tussen de kopen en verkoper.

Localbitcoins probeert dat op te lossen door mensen in contact met elkaar te brengen. Ik vind het meer een oplossing als je voor grote bedragen bitcoins gaat kopen.

Al moet ik zeggen dat mensen regelmatig bij ons het maximale bedrag besteden.

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
ik heb met mijn bitcoin wallet (die nog aan het opbouwen is) 8 connecties, ik wil er graag meer (omdat ik denk dat het bouwen dan sneller gaat). Hoe krijg ik meer connecties? Moet ik een poort in de firewall openzetten ofzo?

Het vreemde is dat het begin heel snel ging, maar hoe verder ik richting de 100% kom, hoe trager hij wordt. Nu nog maar 1% per uur ofzo.

• ThinClientQ
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:00
Iemand enig idee waar ik een fors aantal Bitcoins kan kopen, en dat er een factuur bijzit?

(Medio ¤ 3000,-)

• Shapeshifter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 27-10 21:25

Shapeshifter

Get it over with

quote:
ThinClientQ schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:38:
Iemand enig idee waar ik een fors aantal Bitcoins kan kopen, en dat er een factuur bijzit?

(Medio ¤ 3000,-)
Vriend van me heeft een KvK inschrijving voor bitcoins, denk dat hij je wel verder kan helpen. Heb je een DM gestuurd...

HP EliteBook 8530w

• komkommer

komkommer

Koffie

quote:
Dikkiedikdik schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:27:
ik heb met mijn bitcoin wallet (die nog aan het opbouwen is) 8 connecties, ik wil er graag meer (omdat ik denk dat het bouwen dan sneller gaat). Hoe krijg ik meer connecties? Moet ik een poort in de firewall openzetten ofzo?

Het vreemde is dat het begin heel snel ging, maar hoe verder ik richting de 100% kom, hoe trager hij wordt. Nu nog maar 1% per uur ofzo.
De client downloadt maar van 1 peer tegelijk, dus meer connecties zal over het algemeen niet helpen. Daarbij is vaak het doorberekenen van de blockchain de bottleneck.

De blockchain bevat aanzienlijk meer transacties hoe verder hij komt, dus zal het ook steeds langer duren voordat hij de transacties helemaal heeft nagekeken.

Edit: poort 8333 trouwens.

• komkommer

komkommer

Koffie

quote:
Shapeshifter schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:40:
[...]

Vriend van me heeft een KvK inschrijving voor bitcoins, denk dat hij je wel verder kan helpen. Heb je een DM gestuurd...
Je hoeft natuurlijk niet bij de KVK inschreven te staan om een factuur mee te geven, dus je kan dat ook prima zelf doen :)

Ik weet niet of het voor de BTW-teruggave is, maar over het algemeen wordt er 0% BTW gerekend over de bitcoinverkopen doordat de margeregeling wordt gebruikt.

komkommer wijzigde deze reactie 24-12-2012 01:55 (5%)

• aCiDcHaOZ
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 29-10 12:13
Sinds eergisteren begonnen met bitminen, ik vind het echt een leuke bezigheid :) Ik zat samen met een vriend van me te kijken hoe we aan goedkoop stroom kunnen komen, we kwamen met het idee om bij vakantieveiling een kamer voor 3 dagen te huren voor een prikkie en daar massaal gaan minen met meerdere pc's, of op het werk ergens in een systeemplafond een mining-rig plaatsen :)

Op het internet zie je ook een hoop start-up projecten van allemaal professionele hardware die een paar GigaHashes/sec kunnen doen voor een relatief kleine stroomopname. Mochten dat soort apparaten de markt bereiken denk ik dat dat het einde is voor de huis-tuin-keuken miners omdat ze de block-difficulty dan gaan verhogen.

Ik vraag me af of het een goede investering is om nu massaal bitcoins in te slaan. Ik las dat over ongeveer tien jaar het maximum aan bitcoins is bereikt, namelijk iets van 22.000.000. Ik ben geen econoom maar het lijkt me dat de waarde van een bitcoin dan gigantisch stijgt, iemand hier een idee over?

Nobody steals our chicks .... and lives!

• MrRobin
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23:12
quote:
aCiDcHaOZ schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:56:
Sinds eergisteren begonnen met bitminen, ik vind het echt een leuke bezigheid :) Ik zat samen met een vriend van me te kijken hoe we aan goedkoop stroom kunnen komen, we kwamen met het idee om bij vakantieveiling een kamer voor 3 dagen te huren voor een prikkie en daar massaal gaan minen met meerdere pc's, of op het werk ergens in een systeemplafond een mining-rig plaatsen :)
Ik kan me niet voorstellen dat je werkgever daar blij van wordt...

• aCiDcHaOZ
Die paar watt mist ie niet ten opzichte van het aantal gigawatt wat we gebruiken denk ik :)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator SWS

Front verplichte underscores

quote:
Moraalridder-alert: uhuh, net zoals een bankmedewerker best wat geld kan meenemen omdat op miljarden een paar tientjes best gemist kan worden. Als het niet uitmaakt, doe het dan gewoon thuis. Als het wel uitmaakt, doe het dan niet op andermans kosten.
Dat soort zaken kunnen, als je niet oppast (lees: vooraf schriftelijke toestemming), IMHO reden zijn voor als je geluk hebt enkel ontslag (vanwege de diefstal van stroom, vanwege het in gevaar brengen van de data door zomaar wat machines in het netwerk te hangen, en/of vanwege brandgevaar oid) ;)
quote:
Ik vraag me af of het een goede investering is om nu massaal bitcoins in te slaan. Ik las dat over ongeveer tien jaar het maximum aan bitcoins is bereikt, namelijk iets van 22.000.000. Ik ben geen econoom maar het lijkt me dat de waarde van een bitcoin dan gigantisch stijgt, iemand hier een idee over?
Idd. Met geluk kan je heel goed verdienen, ook zonder diefstal van stroom. Kans is helaas (?) alleen niet-nul dat er tussen nu en 2022 iets gebeurt dat bitcoins volledig waardeloos maakt. (Then again, de kans is ook niet nul dat een huis minder waard wordt, of cash devalueert).

-

Reden dat ik reageer: laten we maar niet dit forum gebruiken om te bespreken hoe het beste stroom te gebruiken op andermans kosten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

• aCiDcHaOZ
Hier nog een aantal werkende links voor gratis(!) bitcoins:

Websites bezoeken:
http://www.bitvisitor.com/
http://www.bitcoin4you.net/
http://earnfreebitcoins.c...48qGHaYaPj5Ss2iLE33r6NSkM

Tv Kijken:
http://www.cointube.tv/?r...48qGHaYaPj5Ss2iLE33r6NSkM

Random meuk:
http://www.coinreaper.com/

Het is trouwens mogelijk om via TOR, proxy of andere middelen in combinatie met een 2e wallet de websites meerdere malen te gebruiken.

aCiDcHaOZ wijzigde deze reactie 02-01-2013 09:52 (16%)

• Intercity
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 26-10 17:26
De vraag is natuurlijk hoeveel je daarmee per dag (extra?) kan verdienen als je al dat soort links automatiseert en laat doen op je mining-computer ;-) (Logischerwijs zitten ze onder een hele bult aan captcha's en je moet dus kijken of het meer oplevert dan dat je aan processorkracht inlevert!)

• aCiDcHaOZ
Het overgrote deel wordt inderdaad met captcha's gedaan, toch is het wel leuk om te doen tijdens het luisteren van een MP3'tje ofzow, het is inderdaad geen main source van BTC's.

• Wekkel
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 26-10 00:42

Wekkel

De downloadkoning

quote:
Ik vraag me af of het een goede investering is om nu massaal bitcoins in te slaan.
In één zin: het is EEN GROTE GOK, maar m.i. een betere dan de Staatsloterij.

In één plaatje:
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://img6.imageshack.us/img6/7319/028trillions.png

leuke bijdrage? je kan mijn tippen met Bitcoin: 1PdsGbeRm5ijJkNEfz5FYQV3vhgxaNAp7v

• aCiDcHaOZ
Bovenstaande plaatje laat wel zien dat er zat ruimte is om te groeien voor bitcoins :-)

Op http://www.bitcoinspot.nl/wisselkoersen.html kan je ook mooi zien dat de waarde langzaam maar zeker groeit. Ik denk dat naarmate de populairiteit stijgt de deflatie ook steeds groter wordt omdat steeds meer mensen op hun BTC's gaan zitten waardoor ze nog meer in de waarde omhoog gaan. Enigste risico hieraan is dat er geen geld meer stroomt waardoor de economie stikt.

• kumquat
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-08 10:20
quote:
Ik vraag me af of het een goede investering is om nu massaal bitcoins in te slaan. Ik las dat over ongeveer tien jaar het maximum aan bitcoins is bereikt, namelijk iets van 22.000.000.
21 miljoen, en pas over ± 130 jaar.

Al gaat het wel asymptotisch, de helft van die 21 miljoen coins zijn inmiddels in omloop, over vier jaar is er 3/4 in omloop, over nog eens vier jaar 7/8ste, enzovoort.
quote:
Ik ben geen econoom maar het lijkt me dat de waarde van een bitcoin dan gigantisch stijgt, iemand hier een idee over?
Niemand weet het natuurlijk zeker. Maar ik zie genoeg potentie in Bitcoin om er flink wat geld in te steken (wat ik dus ook gedaan heb). Daar komt nog bij dat ik de toekomst voor de euro en de dollar ook niet al te rooskleurig zie.

• Neyluzz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 30-10 16:31

Neyluzz

Ik heb een hoop stof om nog door te lezen, maar kan iemand mij uitleggen waar ik, hoeft niet eens anoniem, enkele coins kan kopen om zo aan de slag te gaan? Minen met m'n MBP met nVidia 650M gaat nou niet echt snel..

Thanks!

Is dit een regel of hebben we dit afgesproken?

• gnaoot
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07-10 10:36
quote:
Niels L schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:04:
kan iemand mij uitleggen waar ik, hoeft niet eens anoniem, enkele coins kan kopen om zo aan de slag te gaan?
Je kunt het makkelijkst/snelst aan bitcoins komen via https://bitonic.nl :)

gnaoot wijzigde deze reactie 07-01-2013 14:51 (82%)

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 30-10 03:26

TWeaKLeGeND

Wat een apart geurtje hier.. Aaah ik ruik het al.. ingeblikt varkensvlees ;-)

Let op:
Wellicht ten overvloede, maar het plaatsen van referals naar eigen accounts of sites is niet toegestaan. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft van spam.

TWeaKLeGeND wijzigde deze reactie 07-01-2013 14:15 (57%)

• komkommer

komkommer

Koffie

quote:
TWeaKLeGeND schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:15:

Let op:
Wellicht ten overvloede, maar het plaatsen van referals naar eigen accounts of sites is niet toegestaan. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft van spam.
Ik moest er serieus lang over nadenken voordat ik door had wat je bedoelde. :)

Maarja, is het echt spam als je antwoordt op een relevante vraag? (Ik ben overigens niet de poster, het is geen clone oid en ik hield me in om te antwoorden ;))

• gnaoot
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07-10 10:36
quote:
TWeaKLeGeND schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:15:

Let op:
Misschien was het niet duidelijk dat het niet bedoeld was als Smac maar als specifiek antwoord op de vraag erboven. Heb er een quote van gemaakt ;)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:46
Behalve de abominabele beeldkwaliteit, was hetgeen dat mij voornamelijk opviel dat ze dus nog geen eens een demo model van de ASICs konden laten zien. Leuk hoor dat ze hun PC software naar android hebben geport, maar hadden die ASICs niet al lang geleden er moeten zijn? Die bet moet iig al uitbetaald zijn naar degene die het een hoax noemde, gezien het daar erom ging of het voor 2013 zou worden geleverd.

• harmpie21
  • Laatst online: 20:39
Ik wil dit ook eens gaan proberen alleen hij zegt dat ik geen Device heb... Heb de software van ATI al wel geïnstalleerd (Catalyst).
  • Core i5-2500 Sandy Bridge.
  • Sapphire Radeon HD 6850.

harmpie21 wijzigde deze reactie 09-01-2013 11:26 (13%)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• Grouver
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 24-07 09:23
BFL beweerd dat ze alles in huis hebben behalve de chips.
Dit is in mijn optiek ook zo aangezien ze hun warehouse hebben laten zien waar inderdaad hondertallen dozen en zakken liggen met alle onderdelen voor de boards en casings.
Nu lgit dit dus bij de fabrikant waar van zij nu dus in de eerste batch afhankelijk van zijn.

• Sissors
quote:
Grouver schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:26:
BFL beweerd dat ze alles in huis hebben behalve de chips.
Dit is in mijn optiek ook zo aangezien ze hun warehouse hebben laten zien waar inderdaad hondertallen dozen en zakken liggen met alle onderdelen voor de boards en casings.
Nu lgit dit dus bij de fabrikant waar van zij nu dus in de eerste batch afhankelijk van zijn.
Ik dacht dat ze eerst nog claimde dat die er al waren maar dat het nog inelkaar gezet moest worden.

Anyway alles hebben behalve je chips is hetzelfde als niks hebben. De chips zijn juist het bijzondere, de rest kan iedereen zo maken, overdreven gezegd is het een middagje met Eagle kloten. Oké dat is redelijk overdreven, maar echt dat is niet het problematische gedeelte.

Dat het nog bij de fabrikant ligt betekend dus gewoon dat hun ontwerp te laat is opgestuurd (hadden ze misschien ook geen pick and place machines hoeven te kopen maar hadden ze dat gewoon kunnen uitbesteden). In de technologie waarbij hun zullen werken (uitgaande van eisen/oplage enzo) is het al zo mature dat de fabrikant echt geen significante delays zal hebben.

• godofal
  • Niet online

godofal

quote:
furby-killer schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:03:
[...]

Ik dacht dat ze eerst nog claimde dat die er al waren maar dat het nog inelkaar gezet moest worden.
laatst zeiden ze dat de fabrikant problemen maakte, iets dat die fabriek de chips driedubbel wou checken zodat ze het niet overnieuw hoefden te doen
beetje vaag verhaal, net zoals alle andere uitstel verhalen

waar staan die foto's van hun warenhuizen vol onderdelen? ik heb die niet gezien/kunnen vinden

mijn order van 2 jalapenos heb ik al een tijdje terug gecanceled, geld teruggekregen en ik ga wachten tot ze daadwerkelijk leveren/niet leveren voordat ik bestel
dan heb ik wat minder winst de eerste X tijd maar dan heb ik ook geen verlies mocht het allemaal een scam blijken te zijn

overigens, ik heb ff zitten rekenen en ik verwacht dat de difficulty tussen de 10 en 20x hoger word zodra iedereen ASIC's heeft
mocht de koers hetzelfde blijven dan duurt het zoiezo minder dan een jaar om je ASIC's terug te verdienen inclusief stroomkosten

• godofal
  • Niet online

godofal

quote:
vind ik nou niet echt heel erg overtuigend, als het een scam is kost het ze een dagje werk en een verwaarloosbaar bedrag om die foto's te maken
ik zeg niet dat het 100% een scam is, maar het lijkt er steeds meer op en ik heb niks gezien wat mij overtuigd van het tegenovergestelde

vind het nog steeds vaag dat er nog steeds geen community representative is langsgekomen zoals ze beloofden (tenzij ik iets heb gemist)

• Intercity
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 26-10 17:26
Is de fabrikant of producent niet gewoon zelf even nog een paar maandjes aan het minen voor het op de markt te brengen voor de consument? Ik had ergens op zo'n forum gelezen (is me even ontschoten welke) dat een van die bedrijven dat zou doen zodat ze voldoende cash hadden om ook een tweede batch te maken/produceren ofzoiets.

Aardig lucratief is het, als je als enige over zulke chips beschikt!

• Grouver
Er is op het forum ook aangekondigd door een grote groep mensen dat zij hun order zullen cancellen als zij 1 Februari nog niks hebben mogen ontvangen.

• Sissors
quote:
godofal schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:30:
[...]

laatst zeiden ze dat de fabrikant problemen maakte, iets dat die fabriek de chips driedubbel wou checken zodat ze het niet overnieuw hoefden te doen
beetje vaag verhaal, net zoals alle andere uitstel verhalen
Een IC fabrikant checkt niks van jouw chip, je levert hun een file aan (GDS2 standaard), met een paar vragenlijstjes ingevuld, ze produceren het, en ze sturen het naar je op. Checken of het werkt is voor de klant, die heeft als het goed is daarvoor mogelijkheden in hun chips ingebouwd. Er zitten verspreid over de wafer nog wel wat teststructuurtjes, maar dat kost echt niet meer dan een dag om die te triple-checken.

Uberhaupt kunnen ze er bijzonder weinig aan checken, wat moeten ze doen, met een elektronenmicroscoop elke verbinding gaan bekijken?

Maar goed, hun checken het, en als het dan fout blijkt te zijn, dan moeten ze het toch alsnog opnieuw produceren? En ze zullen echt niet in 22nm het laten maken, dus dan is de kans dat een run echt fout gaat bijzonder klein.

Dus ik ben het met je eens, bijzonder vaag, en nogal twijfelachtig.

Sissors wijzigde deze reactie 09-01-2013 17:58 (3%)

• godofal
  • Niet online

godofal

quote:
Grouver schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:14:
Er is op het forum ook aangekondigd door een grote groep mensen dat zij hun order zullen cancellen als zij 1 Februari nog niks hebben mogen ontvangen.
als het een scam is dan gaan we het wss 1 februari (of paar dagen erna)
want als ze dus zoveel mogelijk geld willen zullen ze nu nog de eventuele cancels (zoals die van mij) gewoon terugstorten zodat er geen gedoe ontstaat
zodra er ineens een grote groep (zeg meer dan 5%) hun geld terugvraagt gaat het lastig voor ze worden

tenzij het allemaal gewoon legit is natuurlijk, dan krijgen ze hun geld terug en worden een paar dagen/weken/maanden later de ASIC's geleverd aan degenen die het niet cancelden

word steeds meer groter risico, maar ook een steeds grotere beloning
goed voor de gokverslaafden onder de bitminers :+

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:20

Dacuuu

raspberrypihelp.net

Iemand ook problemen met mtgox? Ik voer mijn username + password in. Incorrect..hoe kan dit? Gebruik keepass.. Klopt altijd. password vergeten aangeklikt, mail adres ingevoerd. mail gehad, pass reset gedaan. Maar kom er gewoon niet meer op, ook niet met mijn nieuwe password.

Raspberry Pi Tutorials!

• Henk007
Zojuist ingelogd op mijn mtgox account, geen enkel probleem.
Dan zou ik in jouw geval toch maar snel contact opnemen met de customer service

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:20

Dacuuu

raspberrypihelp.net

quote:
Henk007 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:22:
Zojuist ingelogd op mijn mtgox account, geen enkel probleem.
Dan zou ik in jouw geval toch maar snel contact opnemen met de customer service
Ondertussen gedaan, nu weer proberen in te loggen, werkt het nu wel. Wazige zooi..

Raspberry Pi Tutorials!

• Henk007
quote:
Mtgox lijkt op zich een solide bedrijf, maar garanties heb je absoluut niet. Als opeens je account leeg is of de hele website is weg, is het erg moeilijk om achter je centen aan te gaan.
Daarom heb ik er 'niet veel' geld staan, in de orde van hooguit ¤100

• hasangb
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 06-02 21:59
Bitcoins beginnen steeds meer mijn interesse te trekken, een aantal dingen zijn echter nog niet helemaal duidelijk. Onlangs kwam ik dit bedrijf tegen: http://www.butterflylabs.com/products/ dat ook eerder in dit topic word genoemd.

Volgens de calculator op: https://bitclockers.com/calc zou een BitForce Jalapeno ter waarde van 149 dollar van het bovenstaande bedrijf zijn break-even punt binnen 2 á 3 weken moeten bereiken.
Dus (verdiensten met bitcoins - elektriciteits kosten ) = profit
profit * 2 á 3 weken = 149 dollar.

Ik moet er bij vertellen dat ik de informatie, zoals de prijs van de bitcoin en difficulty, van de meest recente data heb overgenomen en in de calculator heb ingevoerd.

Zie hieronder de ingevoerde data:
http://i.imgur.com/TdGeQ.png
http://i.imgur.com/qInsB.png

Het klinkt allemaal té mooi om waar te zijn, heb ik ergens is fout gemaakt?

• godofal
  • Niet online

godofal

quote:
hasangb schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:05:
yup
je rekent met de huidige difficulty, en die gaat énorm omhoog zodra de ASIC's uitkomen
mijn schatting is dat de difficulty 10 tot 20 keer hoger gaat worden zodra ASIC's er zijn
gebaseerd op wat de huidige prijs/hashpower is

gooi een difficulty van 10 tot 20 hoger dan het huidige in die rekenmachine, dan krijg je veel betrouwbaardere cijfers (al blijft dat nog altijd een "educated guess")

• hasangb
quote:
godofal schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:11:
[...]
gooi een difficulty van 10 tot 20 hoger dan het huidige in die rekenmachine, dan krijg je veel betrouwbaardere cijfers (al blijft dat nog altijd een "educated guess")
Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de difficulty 10 keer hoger gezet en hij komt (logischerwijs) op ongeveer 22 weken uit (de break-even). De net revenue is na 1 jaar $303 - 149 = $154 (de netto winst nadat je de kosten van zo'n apparaat en elektriciteitskosten er vanaf hebt gehaald).

Is dit geloofwaardig? Want het klinkt nog steeds best mooi in de oren. 10 van zulke apparaten ergens in de hoek van de kamer en na 1 jaar heb je een winst van 1540 dollar. Ongeveer 1175 euro. En dat als we uitgaan van een difficulty die gemiddeld over dat jaar 10 keer hoger is dan op dit moment.

• godofal
  • Niet online

godofal

quote:
hasangb schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:19:
[...]

Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de difficulty 10 keer hoger gezet en hij komt (logischerwijs) op ongeveer 22 weken uit (de break-even). De net revenue is na 1 jaar $303 - 149 = $154 (de netto winst nadat je de kosten van zo'n apparaat en elektriciteitskosten er vanaf hebt gehaald).

Is dit geloofwaardig? Want het klinkt nog steeds best mooi in de oren. 10 van zulke apparaten ergens in de hoek van de kamer en na 1 jaar heb je een winst van 1540 dollar. Ongeveer 1175 euro. En dat als we uitgaan van een difficulty die gemiddeld over dat jaar 10 keer hoger is dan op dit moment.
het is imo het beste wat je redelijkerwijs mag verwachten
realistisch gezien zal het eerder 3 kwartalen zijn, maar zoiezo minder dan een jaar
aannemend dat de koers hetzelfde blijft natuurlijk, er zijn een hoop factoren waardoor het langer/korter/onmogelijk lang kan duren

het blijft altijd een gok, maar risico betaalt :)

• Sissors
Het hangt er ook vanaf wat de BTC prijs doet, wat niemand kan voorspellen. Difficulty is niet meer dan een gok, en er is een niet verwaarloosbare kans dat het één grote scam is.

• godofal
  • Niet online

godofal

quote:
furby-killer schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:29:
Het hangt er ook vanaf wat de BTC prijs doet, wat niemand kan voorspellen. Difficulty is niet meer dan een gok, en er is een niet verwaarloosbare kans dat het één grote scam is.
precies, je moet goed opletten en ff flink inlezen in butterfly labs voordat je bestelt
er zijn een hoop uitstellingen van leveringen en andere verhalen waardoor het zaakje nogal stinkt
persoonlijk wacht ik op bericht dat er geleverd is en dat het allemaal werkt voordat ik bij butterflylabs bestel (of andere ASIC makers)

• hasangb
quote:
godofal schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:33:
[...]

precies, je moet goed opletten en ff flink inlezen in butterfly labs voordat je bestelt
er zijn een hoop uitstellingen van leveringen en andere verhalen waardoor het zaakje nogal stinkt
persoonlijk wacht ik op bericht dat er geleverd is en dat het allemaal werkt voordat ik bij butterflylabs bestel (of andere ASIC makers)
Ja ik ben momenteel mijzelf aan het informeren en ik ben niet van plan om überhaupt iets te kopen wat nog niemand heeft ontvangen. Een bestelling plaats ik dus pas wanneer er op zijn minst enkele betrouwbare mensen (/tweakers) zijn die zo'n apparaat hebben ontvangen na een bestelling.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

quote:

Ja, de veronderstelling dat er daadwerkelijk BTC-asics gaan komen ;)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Grouver
quote:
Whuzz schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 01:01:
[...]

Ja, de veronderstelling dat er daadwerkelijk BTC-asics gaan komen ;)
http://betsofbitco.in/item?id=906
Jij bent toch zo zelfverzekerd van je eigen gelijk? :)

• Sissors
4x zoveel mensen zijn het daar met hem eens dan oneens. En we kunnen die wel blijven doen, maar we hebben al een hele reeks gehad:
http://betsofbitco.in/closed_search?q=Butterfly Labs

• Zoijar
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

quote:
En wat hebben we vroeger daarover geleerd, te mooi klinken om waar te zijn en 'gratis' geld? :)

Ik heb hier nog wat machines waar je echt geld mee kan drukken. Je hebt de aanschaf per machine er in een week of drie uit, als je de enige blijft, en vanaf dan maak je elke 3 weken opnieuw je geld, maar ik verkoop hem eigenlijk liever aan jou, want het is zoveel werk om ze zelf in het stopcontact te steken.

Zoijar wijzigde deze reactie 11-01-2013 14:46 (35%)

• godofal
  • Niet online

godofal

quote:
Zoijar schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:42:
[...]

En wat hebben we vroeger daarover geleerd, te mooi klinken om waar te zijn en 'gratis' geld? :)

Ik heb hier nog wat machines waar je echt geld mee kan drukken. Je hebt de aanschaf per machine er in een week of drie uit, als je de enige blijft, en vanaf dan maak je elke 3 weken opnieuw je geld, maar ik verkoop hem eigenlijk liever aan jou, want het is zoveel werk om ze zelf in het stopcontact te steken.
op een puntje na: je hebt de machines niet staan maar je hebt de bouwtekeningen ervoor
om de machines daadwerkelijk te maken heb je geld nodig
ff naar de bank voor een lening voor machines waar je geld mee gaat drukken werkt waarschijnlijk niet :z

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

quote:
godofal schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:19:
ff naar de bank voor een lening voor machines waar je geld mee gaat drukken werkt waarschijnlijk niet :z
Als je ze een solide business plan overhandigt waarbij je na 4 weken break-even draait? Zie niet in waarom niet.

• godofal
  • Niet online

godofal

quote:
Zoijar schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:50:
[...]

Als je ze een solide business plan overhandigt waarbij je na 4 weken break-even draait? Zie niet in waarom niet.
bij een hoop andere bedrijven enzo zou je gelijk hebben, maar ik zie geen bank iets financieren dat ze potentieel overbodig maakt
banken willen dus dat bitcoin faalt, en als het faalt en zij hebben een investering erin zitten dan verliezen ze terwijl ze winnen
en andersom ook; als bitcoins slaagt krijgen ze de lening+rente maar verliezen ze de markt

als ze die lening verstrekken gokken ze dus eigenlijk gewoon op hun eigen ondergang

natuurlijk is het niet zo zwart-wit; het zal nog lang duren voordat bitcoin een impact kan hebben op grote banken en één lening (of een paar) van een paar miljoen zal ze verre van de das omdoen
maar in principe is het bovenstaande waar, zei het minder extreem

• hasangb
quote:
Zoijar schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:42:
[...]

Dat is ook precies mijn gedachte na een aantal uur mijzelf over dit bedrijf geïnformeerd te hebben. De winst stijgt progressief en in theorie hoeft er maar geïnvesteerd te worden in 1 apparaat. Na 2 weken kan je er nog 1 kopen, na 4 weken 2 enzovoort. Het geld om er direct 100 te maken kan zelfs uit eigen zak betaald worden. De smoes die butterfly labs gebruikt is: We willen niet dat Bitcoin ten val raakt. Volgens mij waren het juist de Amerikanen die het vaak eens konden zijn met: iemands(/iets) dood > andersmans brood :+

De tijd zal het leren, ik ben in ieder geval niet een van de users die een pre-order heeft geplaats mocht dit een grote scam zijn ;) .

• Sissors
quote:
godofal schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:21:
[...]

bij een hoop andere bedrijven enzo zou je gelijk hebben, maar ik zie geen bank iets financieren dat ze potentieel overbodig maakt
banken willen dus dat bitcoin faalt, en als het faalt en zij hebben een investering erin zitten dan verliezen ze terwijl ze winnen
en andersom ook; als bitcoins slaagt krijgen ze de lening+rente maar verliezen ze de markt

als ze die lening verstrekken gokken ze dus eigenlijk gewoon op hun eigen ondergang

natuurlijk is het niet zo zwart-wit; het zal nog lang duren voordat bitcoin een impact kan hebben op grote banken en één lening (of een paar) van een paar miljoen zal ze verre van de das omdoen
maar in principe is het bovenstaande waar, zei het minder extreem
Behalve dat je post nogal veel alluminium bevat, is het zelfs als banken zo bang waren van BTCs nog pure onzin. Simpelweg omdat het succes van BTCs compleet los staat van ASICs. (Sterker nog, volgens mij zijn ASICs slecht voor het succes van BTCs).

Iets verkopen dat je terug zou verdienen door 3-4 weken een stekker in het stopcontact te steken slaat gewoon helemaal nergens op.

• godofal
  • Niet online

godofal

quote:
furby-killer schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 09:32:
[...]

Behalve dat je post nogal veel alluminium bevat, is het zelfs als banken zo bang waren van BTCs nog pure onzin. Simpelweg omdat het succes van BTCs compleet los staat van ASICs. (Sterker nog, volgens mij zijn ASICs slecht voor het succes van BTCs).

Iets verkopen dat je terug zou verdienen door 3-4 weken een stekker in het stopcontact te steken slaat gewoon helemaal nergens op.
asic's zijn idd niet van belang van het succes van BTC, maar dat is mijn punt ook niet en is van geen belang
als BTC (en dus asic's) slaagt dan krijgen banken een concurrent, faalt het dan verliezen ze de lening
het is een beetje hetzelfde als aankloppen bij een bank voor een lening om je eigen bank te beginnen, ook iets waar ze niet aan zouden beginnen (gok ik iig)

ff simpel rekensommetje:
huidige hashing power is maximaal 25.000 Ghash/s
om net zoveel hashing power neer te zetten met ASIC's ga je zo'n 500k moeten uitgeven (17 bitforce minirigs)
dan heb je dus 50% van de totale hashing power en verdien je zo'n 12.5 BTC per 10 minuten of 1800BTC per 24 uur
dat is zo'n 26k per dag en duurt het zo'n 19 dagen om je investering terug te verdienen

maar bitcoins zijn oa gebaseerd op het feit dat niemand er controle over heeft, als jij als bedrijf zoveel ASIC's neerzet dan gaat de difficulty als een pijl omhoog
de community merkt dat, en doet 1+1
als er vermoed word dat iemand met gemak een 51% attack kan uitvoeren dan valt het hele concept om waardoor bitcoins waardeloos worden

in theorie zou je het kunnen doen, maar het is een gok of en wanneer de community erachter komt
zodra dat gebeurt zakt alles in elkaar en zit je met 500k aan waardeloze apparatuur en een X hoeveelheid waardeloze bitcoins (als je elke dag zo'n 1800 BTC cashed dropt de waarde natuurlijk ook als een gek)

en dat vergroot de gok voor de bank ook nog eens; het is echt alles of niets voor ze
als ik zo'n lening zou moeten verstrekken zou ik het iig niet doen, teveel risico en je helpt een potentiele concurrent

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

quote:
godofal schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:21:
Banken hebben werkelijk niets te vrezen van bitcoin :) Er wordt vaak snel overheen gepraat, maar bitcoin is geen legal tender. Banken hebben netzoveel van bitcoin te vrezen als van postzegelverzamelaars, pokerstars credit, of magic the gathering boosters.
quote:
godofal schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:44:
als ik zo'n lening zou moeten verstrekken zou ik het iig niet doen, teveel risico en je helpt een potentiele concurrent
Gelukkig maar dat ze zo voorzichtig zijn met leningen verstrekken. Stel je voor dat je zo maar een geld voor een huis zou kunnen krijgen dat je eigenlijk niet kan betalen :+
quote:
hasangb schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 00:46:
De smoes die butterfly labs gebruikt is: We willen niet dat Bitcoin ten val raakt. Volgens mij waren het juist de Amerikanen die het vaak eens konden zijn met: iemands(/iets) dood > andersmans brood :+
Dat is wel nobel. Waarschijnlijk is dat een les die de man achter de schermen in de gevangenis heeft geleerd toen hij vast zat voor oplichting en fraude. Maar het is natuurlijk logisch dat als je alleen zelf die dingen gebruikt bitcoin valt; je kan er dan beter duizenden verschepen aan de hele community.

Zoijar wijzigde deze reactie 12-01-2013 17:45 (43%)

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 30-10 03:26

TWeaKLeGeND

Lijkt erop dat er het een en ander in elkaar aan het storten is wat betreft ASIC's.....

Ik was best bereid zo een ding te kopen, niet eens om de coins te maken, maar om mijn deel bij te dragen aan het netwerk om btc te laten slagen zonder dat het me zoveel electriciteit kost als met mijn GPU rigs back in the days.

TWeaKLeGeND wijzigde deze reactie 13-01-2013 17:17 (57%)

• hasangb
Actueel: https://www.btcfpga.com/f...opic=1041.msg3093#msg3093

BTCFPGA, leverancier van een ASIC heeft onlangs bekend gemaakt dat het waarschijnlijk nooit de producten zal leveren. Al snel wordt er gesproken over dat het één grote scam is. Dat betekent natuurlijk niet dat het ook zo is met andere leveranciers zoals ButterflyLabs maar geeft wel aan dat iedereen extra attent moet zijn.

ButterflyLabs heeft ook nog geen harde bewijzen dat ze ooit nog gaan leveren maar waren wel te zien op CES, al dan niet met een case + fans. De chips moeten nog geleverd worden aldus BFL.

http://i.imgur.com/fcma3.jpg

hasangb wijzigde deze reactie 13-01-2013 19:12 (23%)

• Sissors
Voor mij toch weer het standaard verhaal van ja het kan, maar het blijft twijfelachtig.

Ze hebben dus besloten van QFN naar BGA over te gaan, op het laatste moment (danwel na het laatste moment). Hiervoor moesten blijkbaar nieuwe chips gemaakt worden (goed mogelijk, normaal heb je andere connecties voor QFN dan voor BGA). En dus hebben ze richting een half jaar vertraging geaccepteerd om te zorgen dat er niet mogelijk het probleem zou kunnen zijn dat in warme omgevingen ze iets trager zouden gaan werken? Dan had ik toch echt gewoon die dingen verscheept en was ik voor versie 2 overgestapt naar BGAs.

En bij QFN zeggen ze dat het ongewenst is dat de hitte naar de groundplane zou kunnen gaan, maar dat is juist specifiek hoe QFN gedesigned is, hitte naar zijn groundplane afvoeren (dat kan dan ook bijzonder weinig kwaad, wel zorgen dat je groundplane zijn hitte weer kwijt kan, maar dat is niet echt een probleem).

• hasangb
Beide mogelijkheden van handelen in het opzicht van het bedrijf lijkt mij zijn voor en nadelen te hebben maar ik snap hun keuze (als we er van uit gaan dat het geen scam is). De QFN zou dus slecht werken in warme omgevingen en zorgen voor slechte feedback/image/reputatie van BFL. Ik snap hun keuze daarom om een half jaar vertraging te hebben maar wel uiteindelijk goede producten te leveren.

Het topic ( https://forums.butterflyl...sic-status.html#post10249 ) heb ik zojuist gelezen en mocht je ongeveer rond 13 januari(gisteren) hebben besteld, dan zou je de ASIC in maart (of eerder) ontvangen. De mensen die al maanden van te voren hebben besteld krijgen hem in februari als ik de anouncement in het topic moet geloven.

Nu maar afwachten of er echt geleverd gaat worden, mocht dat het geval zijn dan overweeg ik een ASIC.

hasangb wijzigde deze reactie 14-01-2013 12:33 (6%)

• Sissors
quote:
hasangb schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:32:
Beide mogelijkheden van handelen in het opzicht van het bedrijf lijkt mij zijn voor en nadelen te hebben maar ik snap hun keuze (als we er van uit gaan dat het geen scam is). De QFN zou dus slecht werken in warme omgevingen en zorgen voor slechte feedback/image/reputatie van BFL. Ik snap hun keuze daarom om een half jaar vertraging te hebben maar wel uiteindelijk goede producten te leveren.
Ja dat is het verhaal al bijzonder lang, alle vertragingen maar om een 'goed product' te kunnen leveren, alsof die maanden vertraging geen imagoschade is.

De QFN zou misschien in warme omgevingen als je pech hebt met de productie corner iets langzamer kunnen draaien dan spec, en daarmee nog steeds heel veel sneller dan de concurentie. En in plaats van wat je PCB hitte afgifte te verbeteren of er wat betere fans in te gooien, kies je ervoor om compleet nieuwe chips te gaan produceren?

• ernie379
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22-01-2013
Hallo, goede uitleg, maar ik begrijp het nog niet helemaal.
GUIMiner version: v2012-12-03
Video card NVIDIA geoforce gtx 650

Als ik op start mining klik gebeurt er niks. En welke miner moet ik maken? (opencl, cg, cuda, ufasoft cpu,...?)
Als je me kan helpen starten met minen gaat de eerst bitcoin zowiezo naar jou

• godofal
  • Niet online

godofal

ik ga je aanraden om of niet te gaan minen, of een andere videokaart te regelen
Nvidea is gewoon niet lekker minen, ik ben niet heel bekend met Nvidea kaarten maar een GTX 670 doet zo'n 110 Mhash/s, ik geloof dat dat een betere kaart is, dus je zal op z'n best op de 100Mhash zitten
100 Mhash gaat je minder dan een halve BTC per maand opleveren, ongeveer 5 euro
de energiekosten zullen een stuk hoger liggen dan dat

GUIminer word al een tijdje niet meer onderhouden
hoe het precies zit met minen met een Nvidea kaart weet ik ook niet, je moet zoiezo een andere miner regelen dan voor AMD kaarten
zoek op het forum voor een Nvidea miner, er zal er vast een tussen zitten met een uitleg

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:47
De B$ staat nu op ¤12.9, ik heb er ooit nog 5 gekocht toen ze nog aan ¤4.3 stonden, dus dat is al een verdriedubbeling van mijn geld, leuk :) Nu, ik zie die dingen nog veel hogere toppen scheren. Logisch, als je weet dat ze ooit ¤30 stonden.

stel dat ik voor ¤250 insla, is het dan realistisch te denken dat iemand aan mij erkoopt voor ¤12.5 / 1B$ als ik zo'n offer maak op Mt.Gox? Moet ik hoger gaan? Kan ik lager gaan?

ctrlaltdelbe wijzigde deze reactie 22-01-2013 23:32 (35%)

Pagina: 1 ... 29 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013