"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie en Adriaan
Studeren in the States: My Destiny
Wat ik mij afvraag; ik heb een MacBook Air met beperkte schijfruimte als ik muziek in mij library zet en die laat uploaden in iCloud en daarna verwijder ik de muziek van mijn Air, blijft de muziek van beschikbaar via iCloud?
67890
Volgens mij kan je niet zomaar a la Dropbox bestanden kan uploaden. iTunes Match gebruikt geen ruimte van iCloud.quote:xiD schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:04:
Apple heeft inmiddels een overeenkomst met Buma/Stemra voor het gebruik van iTunes Match in Nederland. (zie frontpage)
Wat ik mij afvraag; ik heb een MacBook Air met beperkte schijfruimte als ik muziek in mij library zet en die laat uploaden in iCloud en daarna verwijder ik de muziek van mijn Air, blijft de muziek van beschikbaar via iCloud?
Ik weet echter niet of je al je muziek lokaal kan verwijderen en dan kan streamen vanuit de cloud.
Macbook Pro 13'' Late 2011: 2,8GHz i7, 16GB DDR3, Crucial M4
@RnB - Het gaat mij ook om nummer die gematched worden. Al kunnen nummers die niet gematched worden inderdaad ook gewoon geupload worden.
67890
Slasher wijzigde dit bericht 10-01-2012 19:21 (7%)
Volgens Macrumors kan ik die het beste gebruiken voor iCloud, maar dan moet ik een ander @me.com-mailadres aanmaken en dat wil ik niet.
Ja. Alle muziek die je in iTunes Match zet kan je weer binnenhalen als je alles kwijt raakt.quote:Slasher schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:57:
Maar kun je nu ook iTunes in the Cloud gebruiken om (aangekochte) muziek alleen maar te backuppen?
Maar dat betekend dus dat ik die 25 euro per jaar moet betalen?quote:Muthas schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:39:
[...]
Ja. Alle muziek die je in iTunes Match zet kan je weer binnenhalen als je alles kwijt raakt.
Jup. Zodra dat weg is zal de pointer naar jouw nummers verdwijnen denk ik.quote:Slasher schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:43:
[...]
Maar dat betekend dus dat ik die 25 euro per jaar moet betalen?
Toch wel super handig. Hele handige, en vooral goede, geïntegreerde oplossing om zo mijn muziekcollectie in de cloud te zetten. 25/jaar vind ik in ieder geval geen geld.
In de states kan dat, hier niet omdat de instanties dwars lagen, maar als die nu akkoord zijn met Match, lijkt me dat we onze aankopen ook mogen downloaden.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...
I hope so. Maar kan dat nu dan ook niet gewoon in iTunes dan?quote:Spike_wolf schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:36:
Maar kunnen we straks zonder Match ook eindelijk nummers die we via iTunes gekocht hebben nogmaals downloaden (dus niet de gehele bibliotheek syncen, maar alleen de aankopen) net als we met boeken en Apps kunnen?
In de states kan dat, hier niet omdat de instanties dwars lagen, maar als die nu akkoord zijn met Match, lijkt me dat we onze aankopen ook mogen downloaden.
Met muziek toch niet?quote:The Great HooD schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:47:
[...]
I hope so. Maar kan dat nu dan ook niet gewoon in iTunes dan?
Alles wat je hebt gekocht kan je hopelijk toch wel nog een x downloaden als je dat bent kwijtgeraakt, door een formattering?quote:
Macbook Pro 15" - 2.66GHz - 8GB DDR3 - Plextor 256MP2 SSD
In principe downloadt je iPhone nummers naar je device. Ik geloof dat je kunt streamen terwijl hij downloadt, maar als de download klaar is gaat hij gewoon verder met het gedownloade nummer. Heb zelf geen iTunes Match, dus weet niet of het inderdaad zo werkt, maar heb gehoord dat het wel zo werkt.quote:nicow101 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:52:
Ben ik aan het hardlopen met muziek via m'n iPhone vanuit de iCloud in m'n oren, valt de verbinding weg. Zucht. Het idee is leuk, maar de praktijk is anders...
"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie en Adriaan
Studeren in the States: My Destiny
Alleen werkt dit ook niet helemaal naar behoren nog, soms download ie maar een deel van een nummer of download ie helemaal niet..
Macbook Pro 13'' Late 2011: 2,8GHz i7, 16GB DDR3, Crucial M4
Punt is, je bent afhankelijk van je dataverbinding, logisch natuurlijk, maar die is nu eenmaal niet betrouwbaar. Daarmee is het hele concept iCloud dus niet betrouwbaar.quote:Alleen werkt dit ook niet helemaal naar behoren nog, soms download ie maar een deel van een nummer of download ie helemaal niet..
Reg. datum: 28 september 2006
Tenzij je natuurlijk via wifi ofzo van te voren even rekening houdt met wat je wil gaan luisteren.... dan heb je wel 'als cache' die nummers beschikbaar. Tenminste, ik neem aan dat dat de bedoeling is? Wat moet je anders op vakantie in het buitenland??quote:nicow101 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:26:
[...]
Punt is, je bent afhankelijk van je dataverbinding, logisch natuurlijk, maar die is nu eenmaal niet betrouwbaar. Daarmee is het hele concept iCloud dus niet betrouwbaar.
Ik snap je redenering, en bij gebruik in het buitenland is dit zeker aan te raden. Maar voor muziek luisteren binnen de Nederlandse grenzen kan het toch niet de bedoeling zijn om van tevoren je muziek te moeten downloaden om deze zonder probleem te kunnen luisteren onderweg?quote:smeerbartje schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:33:
[...]
Tenzij je natuurlijk via wifi ofzo van te voren even rekening houdt met wat je wil gaan luisteren.... dan heb je wel 'als cache' die nummers beschikbaar. Tenminste, ik neem aan dat dat de bedoeling is? Wat moet je anders op vakantie in het buitenland??
Daar hebben we toch geen iCloud voor aangeschaft? dat kan ook heel goed zonder iCloud, gewoon ff synchroniseren met iTunes zoals voorheen.
Je gaat toch ook niet klagen bij Sony als je geen TV op je Sony TV kunt kijken omdat de stroom is uitgevallen?quote:nicow101 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:30:
Daar hebben we toch geen iCloud voor aangeschaft? dat kan ook heel goed zonder iCloud, gewoon ff synchroniseren met iTunes zoals voorheen.
"Als een rommelig bureau staat voor een rommelige geest, waar staat een leeg bureau dan voor?" - Albert Einstein
Relaxt... dan werkt messaging (iMessage) dus via een ander account. Relaxt voor als je twee iPhones onder één Apple ID hebt. De APPS (en de matched music) werken dan op beide iPhones (eenmalige aanschaf) terwijl je wel kunt messagen e.d. op twee verschillende accounts.quote:dcl! schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:48:
Het account dat je hebt ingesteld voor je aankopen (iTunes/apps) wordt gebruikt. En dat kan inderdaad een ander account zijn dan voor iCloud (ik heb ook 2 verschillende).
Nou, ik denk dat Apple er wel belang bij heeft dat we als gebruikers van hun apparaatjes en diensten hier gewoon gebruik van kunnen maken, denk je ook niet? Ik erger me kapot als de muziek onderweg uitvalt.quote:Exirion schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:41:
[...]
Je gaat toch ook niet klagen bij Sony als je geen TV op je Sony TV kunt kijken omdat de stroom is uitgevallen?Mobiel Internet is nog verre van stabiel ja, maar dat is niks nieuws en daar kan Apple weinig aan doen.
Dan moet je ook niet streamen. Ik luister weleens internetradio op mijn iphone, dat werkt thuis (wifi) uitstekend, bijvoorbeeld in een ipod dock, maar onderweg in tram/bus/trein hapert het zeker.quote:nicow101 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:53:
[...]
Nou, ik denk dat Apple er wel belang bij heeft dat we als gebruikers van hun apparaatjes en diensten hier gewoon gebruik van kunnen maken, denk je ook niet? Ik erger me kapot als de muziek onderweg uitvalt.
Aan de implementatie van iTunes Match is ook te merken dat het niet bedoeld is om elk nummer wat je luistert te streamen: Als je een nummer opent dat niet op (bijvoorbeeld) je iPhone staat, dan begint hij met downloaden en spelen. Het nummer blijft daarna gewoon op je iPhone staan en kan dus daarna 'net als vroeger' gewoon beluisterd worden zonder dataverbinding.
Ik zie het als een handige manier om je hele muziekbibliotheek mobiel toegankelijk te hebben, maar zeker niet als oplossing om live muziek te streamen. Daar zijn de mobiele netwerken nog lang niet klaar voor en dat weten ze bij Apple ook wel
iMac 24" C2D 2.8Ghz, Nikon D5000 (18-200VR+35mm 1.8), Nikon FA (28mm 2.8 series e, 50mm 1.8 series e, 35-105 nikkor, 80-205 panagor), iPhone 4 16GB
iMac 24" C2D 2.8Ghz, Nikon D5000 (18-200VR+35mm 1.8), Nikon FA (28mm 2.8 series e, 50mm 1.8 series e, 35-105 nikkor, 80-205 panagor), iPhone 4 16GB
smeerbartje wijzigde dit bericht 02-02-2012 20:21 (27%)
Yep, same here. Irritant!quote:smeerbartje schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:20:
Een ander -voor mij- GROOT probleem is het niet synchroniseren van playcounts. Zie ook deze thread op de Apple fora: https://discussions.apple.com/thread/3495653?start=0&tstart=0. Meer mensen hier problemen mee? Bij mij werkt het niet.
Verwacht je dat Apple dit op gaat lossen? Ik kan eerlijk gezegd niet zonder de playcount/last-played informatie. Echt 90% van mijn playlists maakt gebruik van deze infoquote:
Ik denk eigenlijk van wel: het is voor Apple toch echt een geheel nieuwe aanpak en iTunes Match biedt een totaal ander beheermodel dan voorheen met het syncen. Ik vind het op de iphone nog best wel buggy: muziekspeler loopt soms vast, speelt verkeerde tracks af en het is lastig tracks van je iphone te verwijderen. Dit is echt iets wat Apple moet gaan verbeteren.quote:smeerbartje schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 08:32:
[...]
Verwacht je dat Apple dit op gaat lossen? Ik kan eerlijk gezegd niet zonder de playcount/last-played informatie. Echt 90% van mijn playlists maakt gebruik van deze info.
Wat een rare redenering. Dus iCloud, de "centrale hub" zoals het door Apple genoemd wordt, is volgens jou leuk op papier, maar in de praktijk moeten we er voorlopig maar niet te veel van verwachten?quote:Metten schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:21:
[...]
Dan moet je ook niet streamen. Ik luister weleens internetradio op mijn iphone, dat werkt thuis (wifi) uitstekend, bijvoorbeeld in een ipod dock, maar onderweg in tram/bus/trein hapert het zeker.
Aan de implementatie van iTunes Match is ook te merken dat het niet bedoeld is om elk nummer wat je luistert te streamen: Als je een nummer opent dat niet op (bijvoorbeeld) je iPhone staat, dan begint hij met downloaden en spelen. Het nummer blijft daarna gewoon op je iPhone staan en kan dus daarna 'net als vroeger' gewoon beluisterd worden zonder dataverbinding.
Ik zie het als een handige manier om je hele muziekbibliotheek mobiel toegankelijk te hebben, maar zeker niet als oplossing om live muziek te streamen. Daar zijn de mobiele netwerken nog lang niet klaar voor en dat weten ze bij Apple ook wel
Ik vermoed dat Apple hier niet vrolijk van wordt, als blijkt dat het niet lekker werkt.
Dat je het ook kunt gebruiken als streamservice is mooi meegenomen, en als je op WiFi zit werkt dat ook prima, maar via 3G loop je gewoon tegen een beperking aan waar Apple weinig aan kan doen.
Op de achtergrond kan je muziek prima binnen halen via 3G en maakt het niet uit als de verbinding even weg valt, wil je het gelijk afspelen dan heb je een stabiele verbinding nodig. Die heb je via 3G gewoon niet en daarom heeft Apple het denk ik bewust niet als dienst in de markt gezet om onderweg muziek te streamen
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoordenquote:Muthas schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:44:
Lees nou eens goed wat hij schrijft. Apple is zich er van bewust dat mobiel internet verre van stabiel is, en daarom is iTunes Match niet in de markt gezet als streamservice. Aldus Apple is het een dienst waarmee je de muziek op al je apparaten gesynchroniseerd houdt.
Dat je het ook kunt gebruiken als streamservice is mooi meegenomen, en als je op WiFi zit werkt dat ook prima, maar via 3G loop je gewoon tegen een beperking aan waar Apple weinig aan kan doen.
Op de achtergrond kan je muziek prima binnen halen via 3G en maakt het niet uit als de verbinding even weg valt, wil je het gelijk afspelen dan heb je een stabiele verbinding nodig. Die heb je via 3G gewoon niet en daarom heeft Apple het denk ik bewust niet als dienst in de markt gezet om onderweg muziek te streamen
-Mijn iPhone reageert nu iTM geactiveerd is niet goed op de iPod aansluiting in de auto (dat is er een van het type die de complete bediening van de muziek app overneemt)
-Verschillende bugs bij het afspelen van een geselecteerde track, of deze nou op mijn iPhone staat of niet
-Alle playlists die ik in iTunes op mijn Mac heb worden weergegeven op mijn iPhone nu. Dat zijn er veel te veel!
-Het matchen werkt niet goed waardoor heel veel tracks geupload moeten worden: Bij mij ongeveer 3500 van de totaal 5500 tracks. En dat heeft meerdere dagen geduurd! Het uploaden ging dan ook best traag had ik het idee.
Desalniettemin vind ik het erg handig om al mijn muziek te kunnen benaderen met mijn iPhone, zo kan ik een veel beperktere selectie erop laten staan en heb ik meer ruimte voor apps en foto's
Reg. datum: 17 oktober 2005
Kan even niet terugvinden op de FP waar je nieuws kan inzenden. Blijkbaar hebben ze gewonnen op het concept dat IMAP een push kan doen...
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 6,2. Cams: Canon EOS350D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPod 160GB, iPad 64GB 3G, iPhone 3GS 16GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Lees nou eens goed wat Apple zelf schrijft:quote:Muthas schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:44:
Lees nou eens goed wat hij schrijft. Apple is zich er van bewust dat mobiel internet verre van stabiel is, en daarom is iTunes Match niet in de markt gezet als streamservice. Aldus Apple is het een dienst waarmee je de muziek op al je apparaten gesynchroniseerd houdt.
"Je materiaal wordt automatisch in iCloud bewaard, zodat het altijd beschikbaar is op je iPhone"
"Dus wanneer je thuis op je iPad een nummer koopt in iTunes, kun je er op weg naar je werk op je iPhone naar luisteren, zonder dat je hoeft te synchroniseren"
Ze spiegelen iCloud wat mij betreft mooier voor dan het is, ik lees op hun site niets over hoe ze het in de markt zetten..
nicow101 wijzigde dit bericht 05-02-2012 13:12 (4%)
Ze beschrijven uitdrukkelijk dat je het kan gebruiken om muziek via iCloud op al je devices te krijgen, en het vervolgens vanaf je device af te spelen. Hoewel het wel kan, wordt nergens gerept over het feit dat je geen storage voor muziek meer nodig hebt, omdat je alles in theorie gewoon kan streamen.
Reg. datum: 09 februari 2012
Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Ik ben nu al een paar avonden zoet met zoeken maar vind maar geen oplossing hiervoor.
Alvast bedankt,
Bert
Do you want to merge contacts with iCloud?
Your information on this Mac will be uploaded and merged with the contacts stored in iCloud.
En Dat wil ik dus niet. Ik heb gekeken wat er gebeurt als je dit toestaat (bij bookmarks) en dan krijg je een mengelmoes van oude en nieuwe bookmarks wat ik dus absoluut niet wil.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat alles wat in de iCloud staat op mijn mbp komt? Alles gegevens moeten vervangen worden met de gegevens van de iCloud (wat erop is gekomen via mijn iPhone).
Wellicht heel simpel, maar ik krijg het niet voor elkaar en op google vind ik geen antwoord
Reg. datum: 30 augustus 2003
Waarom dan niet al je contacten op je mbp verwijderen en dan syncen met iCloud.quote:Paul NGC schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:33:
...
Hoe kan ik ervoor zorgen dat alles wat in de iCloud staat op mijn mbp komt? Alles gegevens moeten vervangen worden met de gegevens van de iCloud (wat erop is gekomen via mijn iPhone).
Niets over bekend.quote:Bartjeee schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:54:
Iemand al enig idee of Apple ook 3rd parties toe gaat laten op de Photostream? Het zou geniaal zijn als mijn toekomstige ILC of DSLR automatisch bij WiFi alles synced.
MacBook Pro | 27" LED Cinema Display | Mac mini Server | AppleTV 3 | AirPort Extreme | AirPort Express | iPod touch 8GB | iPod shuffle | iPhone 4 16GB | iPad 3 32GB WiFi + 4G ::::: Sony 55EX720 | PlayStation 3 | Xbox360 | Logitech Z-5500
Bedankt voor je antwoord. Ik heb het geprobeerd en het werkte. Wel eerst alle contacten geëxporteerd.quote:ZiSE schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:33:
[...]
Waarom dan niet al je contacten op je mbp verwijderen en dan syncen met iCloud.
Bij iCal kun je niet alle kalenders verwijderen. Daar heb ik 1 nieuwe account aangemaakt met niks erin en de andere kalenders verwijderd. En daarna met de iCloud 'mergen' en het beide worden nu goed gesynced met de icloud op de iphone en mbo
Ben nog steeds van mening dat het niet duidelijk is wat er gebeurd als je een device toevoegt aan de iCloud waar al data op staat. Dat moet apple veel duidelijker maken.
https://discussions.apple...25?ac_cid=142432#17680225
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Reg. datum: 23 juni 2008
Ik gebruik de agenda in Firefox en met mobileme kon je gewoon 2 weken inloggen. Is er een manier om met icloud hetzelfde te bereiken ?
Reg. datum: 03 januari 2006
ik heb het volgende probleem met iCloud:
als ik een nieuwe afspraak in mijn iCloud agenda zet (in Office) dan kan ik geen tijds herinnering ''automatisch'' meer toe laten voegen!!
Hij stond standaard op 15 min voor de afspraak. Nu staat hij standaard op geen!
Ik heb in de opties van de agenda de herinnering op 15 min staan. Toch werkt dit niet bij iCloud!!
Ik heb Windwos 7 (64b) > Office 2010 > iCloud > iPhone 4S.
Voorheen (toen ik nog geen iCloud gebruikte) was het zo dat wanneer je een nieuwe afspraak in je agenda plaatste, je dan automatisch een tijds herinnering toegevoegd kreeg van 15 min.
Dit hield in, dat je 15 min voor dat je de afspraak had, je met een geluidsmelding werd herinnerd.
Dit kwam door op je bureaublad en op je iphone.
Wil ik deze dan op (bijvb) 15 min zetten dan geeft hij aan dat:''hij zich in een map bevindt waaraan geen ondersteunig wordt verleend''.
Dit is zéér zéér irritant.
- Is er iemand anders met dit probleem?
- Heeft iemand hier een oplossing voor?
Met vriendelijke groet, en alvast bedankt voor de hulp en tips,
Demazelen
Ja de afspraak kan ik online terug zien in de iCloud kalender, alleen kloppen de datum en tijd echt voor geen ene meter. Om een voorbeeld te noemen:
Ik maak een afspraak in mijn iPhone op 4 juni 2012 om 08:15 24h.
Vervolgens komt die afspraak in mijn iCloud kalender te staan op 3 june 2012 om 11:15 PM.
Ik neem aan dat het probleem ligt bij onze 24 uur klok en het AM/PM systeem.
Maar hoe fix ik dit?
Opgelost, stomme fout. Had mijn Time-Zone helemaal verkeerd staan...
Wootism wijzigde dit bericht 25-05-2012 21:54 (6%)