Reg. datum: 08 augustus 2005
.. mijn handen begrijpen mijn hoofd niet ..
Forum » Consumentenelektronica » Mediaspelers en HTPC's » Foxconn nT-A3500 als eenvoudige HTPC
Je zit niet helemaal goed in dit topic, dit gaat specifiek over de Foxconn nT-A3500 en niet algemeen over de AMD E-350. Ik denk dat je beter je weg kunt vinden in onderstaande topics.quote:gangkill13 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:09:
Ik wil graag een e-350 aanschaffen voor een htpc en er linux + xbmc op draaien. Omdat er op het internet nogal verschillende berichten zijn die aangeven dat niet alles goed werkt, maar het wel steeds beter word. Dit word mijn eerste htpc en mijn vraag is wat jullie ervaring hiermee is. (kan wel werken met terminal, maar wil liever niet met halfbakken/lastige oplossingen het geheel laten werken)
Ik zie zo snel ook niet wat er anders is maar is zie wel het volgende interessante type in het overzicht.quote:alie786 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:39:
Iemand die mij het verschil tussen de FoxConn NT-A3500 en de FoxConn NT-A3550 kan vertellen, ik zie wel deze twee producten in verschillende lijsten (b.v. NT-A3550) maar ik zie geen verschil.
hardware-lover wijzigde dit bericht 03-01-2012 16:20 (16%)
alie786 wijzigde dit bericht 03-01-2012 16:56 (5%)
alie786 wijzigde dit bericht 10-01-2012 11:37 (11%)
Ja bestaan: zaten/zitten bij creative mp3 spelers.quote:alie786 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:35:
Vandaag de FoxConn NetDVD binnengekregen (via Alternate), wat een mooie combinatie zeg en werkt echt goed.
Beetje jammer vind ik de lange USB kabel die je mee krijgt is echt niet nodig net als je adapter die je mee krijgt wat ook niet nodig is aangezien je alleen maar de USB kabel nodig hebt voor zowel voeding als aansluiting
Een kabel van 5 cm zou al voldoende, iemand enig idee of zoiets bestaat ?
Temperatuur kun je aanpassen door enkele gaatjes in het deksel te boren, boven de CPU. Ik heb er een template voor die je kunt uitprinten en foto's van het eindresultaat, als je wil. Scheelt je zo 10 graden op de temperatuur.quote:Rich040371 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:17:
hardware-lover bedankt voor je beschrijving om weer leven in het apparaat te blazen. kreeg het een beetje warm na de bios upgrade via windows 7 zelf. Batterij er uit gehaald en precies zoals je beschreven hebt bios updaten via een dos opstart usb. nieuwste versie 07 staat erop. Thanx
Kleine krachtpatser die alles afspeelt en dit zonder haperen (win 7 en mpc hc 64x versie)
Vind alleen de temperatuur van de CPU vrij fors, momenteel 65 C (zonder afspelen van hd inhoud)
Bij het afschroeven van de deksel dropt de temeratuur meteen 15 graden naar 50 C.
Nu heb ik een seagate hd in het apparaat met 5400 toeren en alleen die al geeft een temperatuur aan van 44 C.
Zal het nu veel gaan schelen als ik de hd vervang door een ssd?
Iemand die temperatuur kent terwijl er een ssd in zit?
Heb in het begin flink veel bsod schermen gehad waarbij een mogelijke oorzaak het overhitten van de processor was. Was toen bezig met newsleecher en youtube en op de achtergrond draaide itunes.
SSD heb ik in beide Foxconn's zitten en de temp's zijn;quote:Rich040371 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:17:
[knip]
Vind alleen de temperatuur van de CPU vrij fors, momenteel 65 C (zonder afspelen van hd inhoud)
Bij het afschroeven van de deksel dropt de temeratuur meteen 15 graden naar 50 C.
Nu heb ik een seagate hd in het apparaat met 5400 toeren en alleen die al geeft een temperatuur aan van 44 C.
Zal het nu veel gaan schelen als ik de hd vervang door een ssd?
Iemand die temperatuur kent terwijl er een ssd in zit?
Heb in het begin flink veel bsod schermen gehad waarbij een mogelijke oorzaak het overhitten van de processor was. Was toen bezig met newsleecher en youtube en op de achtergrond draaide itunes.
hardware-lover wijzigde dit bericht 25-01-2012 15:47 (0%)
Reden: typo's
C.i.P: Exo-S: WINNER for Mod of the Month May-11: EXO-S
quote:Mystikal schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:14:
Ik zou toch graag willen weten, hoe goed presteert dit apparaat nu met windows 7 icm Mediaportal?
[knip]
hardware-lover wijzigde dit bericht 25-01-2012 16:21 (27%)
C.i.P: Exo-S: WINNER for Mod of the Month May-11: EXO-S
Wortelstok wijzigde dit bericht 30-01-2012 21:07 (8%)
Als je de oude BIOS versie (met AFUwingui) download (B11F1P04) dan zit daar ook een gebruiksaanwijzing bij (AFUWINGUI Tool Flash BIOS Procedure.doc).quote:mohawk0618 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:41:
Ik wil de nieuwste BIOS istalleren maar mis de windows uitvoer bestanden die je bij de vorige versies wel had. Nu denk ik dat ik gewoon de executable van een oude versie neem en gewoon vervang voor de nieuwe ROM file?
Welke vinkjes moet ik gebruiken?>
Heb er nu een tweede bij gekocht met een ssd. Maakt in de temperatuur niks uit.quote:Mystikal schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:14:
Ik zou toch graag willen weten, hoe goed presteert dit apparaat nu met windows 7 icm Mediaportal?
Ik zoek nog iets voor mijn thuisbioscoop in de kelder (als het goed is, ga ik dat dit najaar doen..). Ik heb nu ook een pc staan in de woonkamer, maar die wil ik niet kwijt, aangezien mijn tv daar blijft staan. Mijn beamer verplaats ik dan naar de kelder, waar een dedicated bios-ruimte komt.
Via de Bios Windows software bijgewerkt en geen problemen gehad. Ik merk zo niets wat er eventueel veranderd is, er is ook geen changelog bijgeleverd. De nieuwe nT-A3700 gebruikt blijkbaar hetzelfde bios?quote:netman schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:00:
Er is een nieuwe BIOS versie uit:
nT-A3500 BIOS B11F1P08 1.08MB 8 feb 2012
http://www.foxconnchannel...rebone&U=en-us0000087
Ben zelf nog in afwachting van mijn foxconn. Heb deze BIOS dus nog niet kunnen testen
Redah (of anderen) welk kaartje heb je gebruikt om je wifi probleem op te lossen?quote:redah schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:05:
Ik had hetzelfde probleem, dat is bij mij opgelost met een ander WiFi kaartje er in (300mbps). Hoewel 150mbps ook genoeg zou moeten zijn om een leuke snelheid te halen, lukte me dat niet. En dat terwijl ieder ander draadloos apparaat in huis het wel lukte.
Ik heb er nu een Atheros kaartje in zitten, AR5B93 of AR5B97 geloof ik. Weet niet meer precies welke, maar alle laptops/netbooks in huis hebben Atheros kaartjes en die doen het allemaal prima op 300mbpsquote:mpx200_05 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:50:
Redah (of anderen) welk kaartje heb je gebruikt om je wifi probleem op te lossen?
1) Restore on AC Power Loss This item is used to set which state the PC will take with when it resumes after an AC power loss.quote:traders schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:30:
Vraagje: Heeft deze Foxconn A3500 een boot on power failure BIOS optie ???
Ik wil deze mini-PC gaan gebruiken als server, maar dan is een start-on-power-failure wel handig.
Vraag 2: Foxconn biedt BIOS updates aan in de vorm van een DOS-executable, image en autoexec.bat. kan dat BIOS niet de file direct lezen vanaf een FAT USB stick? Anders moet ik ergens eerst nog een DOS implementatie vandaan halen, deze op de USB stick zetten en dan maar hopen dat dat werkt met die Update DOS Executable.
Met de nadruk op "lijkt", je zou hem er zelf in kunnen modden, het is eigenlijk gewoon ruimte voor een sticker!quote:hardware-lover schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:44:
Dat laatste stukje is heel erg interessant, die fanless versie lijkt ook een IR oog te hebben?
Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."
Waarschijnlijk probeer je vanaf de USB3 aansluitingen aan de voorkant te installeren, daar kan de setup niet tegen, probeer het eens met de USB2 poorten aan de achterkant!quote:crashoverride schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:10:
Ik heb sinds vandaag ook een A3500 in m'n bezit, alleen als ik Win 7 probeer te installeren, loop ik direct in de setup tegen een probleem aan;
Ik moet een driver installeren volgens de setup, echter geeft hij niet aan voor welk apparaat....
Dit gebeurd bij zowel x32 als bij x64
Doh!quote:mgeevers schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:14:
[...]
Waarschijnlijk probeer je vanaf de USB3 aansluitingen aan de voorkant te installeren, daar kan de setup niet tegen, probeer het eens met de USB2 poorten aan de achterkant!
Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."
Nee, ik zie toch duidelijk de reflectie van het oog, het zou ook een redelijk logische toevoeging zijn gezien de toepassingen waarvoor dit apparaat eigenlijk bedoeld is. Maar de tijd zal het leren.quote:mgeevers schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:04:
[...]
Met de nadruk op "lijkt", je zou hem er zelf in kunnen modden, het is eigenlijk gewoon ruimte voor een sticker!
hardware-lover wijzigde dit bericht 20-04-2012 17:12 (3%)
Ik geef toe,hij zou er best in kunnen maar hij is er nietquote:hardware-lover schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:12:
[...]
Nee, ik zie toch duidelijk de reflectie van het oog, het zou ook een redelijk logische toevoeging zijn gezien de toepassingen waarvoor dit apparaat eigenlijk bedoeld is. Maar de tijd zal het leren.

hardware-lover wijzigde dit bericht 20-04-2012 21:29 (7%)
Inmiddels geïntroduceerd in India als AT-5300 en AT-5600 op basis van een Intel Atom D2700 en AMD E-450.quote:mgeevers schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:23:
Ik had het zelf op zich ook een leuke toevoeging gevonden...
Info klopt, bezorgen kan ik niet aan beginnenOverigens krijgen we hier ook geen voorraad, alleen samples en RMA.

hardware-lover wijzigde dit bericht 25-04-2012 18:58 (4%)
Maar waarom nu weer die VGA poort en geen DVI?quote:Connections and Expansion
Two USB 3.0 ports
SD/SDHC/MS/MS Pro/MMC 5 in 1 Card Reader
Audio line in 3.5mm jack (digital/analog)
Headphone 3.5mm jack
Gigabit LAN port
Four USB 2.0 ports
Audio line out 3.5mm jack (digital/analog)
HDMI port support up to 1920x1080 resolution
VGA port
Communications
802.11n Wi-Fi wireless networking ; Support IEEE 802.11 b/g/n
10/100/1000BASE-T Ethernet (RJ-45)
EOS 300D + Grip / EFS 10-22 / 28 -135 IS / 75 - 300 IS / Kitlens / EX580 II
De VGA is alleen bij het Intel model, het AMD model heeft wel een DVI poort en wordt geleverd met DVI>VGA adapter net zoals de nT-A3500.quote:tazmaniankoala schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:47:
Op zich wel leuke specificaties
[...]
Maar waarom nu weer die VGA poort en geen DVI?![]()
Voor de rest weer heel mooi.
Nu al heel erg tevreden met de prestaties van de nT-A3500, deze zal alles nog net wat vloeiender kunnen doen.
Ik ben dan wel niet de product-expert maar ik reageer toch maar even.quote:hardware-lover schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:12:
...probleem...
Enig idee waar ik het moet zoeken en wat ik mogelijk zou kunnen proberen om de verstoring weg te krijgen?
De Foxconn is via HDMI aangesloten, van de overige beeld/geluid aansluitingen wordt geen gebruik gemaakt.
\\ Baloo \\ www.onlydutch.nl \\
Dat is moeilijk te zeggen, ik weet niet wat de beeld- en geluidskwaliteit van zo'n mede8er is. De nT-A3500 geeft gewoon goed beeld en geluid maar het is natuurlijk mede afhankelijk van de XBMC software, zo ondersteunt XBMC volgens mij nog geen DTS-HD en Dolby TrueHD.quote:MikeVM schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:11:
momenteel gebruik ik een Mede8ter 500x2 als mediabox op mijn slaapkamer,
hoewel het toestel prima alles afspeelt wat ik hem voorschotel, zou ik graag overschakelen naar xbmc.
daar ik met xbmc makkelijk subtitles kan instellen en met de mede8ter niet, ook livestreams en dergelijke zijn met de mede8ter niet mogelijk, kortom. met deze pc niets dan voordelen.
zal deze dezelfde beeld en geluidskwaliteit bieden als mijn kleine 500x2?
(al mijn data staat op een homeservertje)
Dat werkt inmiddels wel via aangepaste versies, wordt officieel meegenomen met de volgende versie (12?) van XBMC. Werkt op dit moment ALLEEN onder Windows.quote:mgeevers schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:59:
[...]
[knip], zo ondersteunt XBMC volgens mij nog geen DTS-HD en Dolby TrueHD.
Ik maak gebruik van openelec 2.0 beta 3. Of zal ik toch gebruik moeten maken van 1.0?quote:hardware-lover schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:06:
Zou je even aan willen geven welke versie van OE je gebruikt? Ik herken de problemen die je aanhaalt helemaal niet namelijk, zonder ook maar iets los te hoeven maken in de Foxconn.
- Die instelling zit bij mij in de TV, zwart of grijze balken bij 4:3 weergave.quote:MarVanOs schreef op zondag 13 mei 2012 @ 09:43:
[knip]
Ik zit nog met een tweetal punten:
- als ik 4:3 video kijk zijn de balken aan de zijkant donkergrijs. Kun je deze ook als zwart instellen?
- de processor wordt nu zo'n 74 graden. Is dit een probleem. Mij lijkt het hoog. Ik zag al een format voorbij komen om er gaatjes in te maken. Hoe zou je dat het beste aan kunnen pakken?
hardware-lover wijzigde dit bericht 13-05-2012 13:06 (3%)
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: