Zelf nu een paar dagen de U2312HM in bezit. Prachtig schermpje en erg tevreden. Heb het scherm niet 1 op 1 met een ander IPS-scherm kunnen vergelijken, maar qua bouwkwaliteit iig stukken beter dan de wat goedkopere IPS schermpjes die ik in de computerzaak zag staan.
Vergeleken met m'n laptopschermen een wereld van verschil, al valt me ook op hoe gemakkelijk je ogen voor de gek gehouden worden. In het begin leek het scherm erg warm, maar nu lijkt het scherm van mijn laptop weer koud als ik daar naar kijk.
Omdat ik ook met foto/video/design-dingen bezig ben en simpelweg geen idee heb in hoeverre de kleuren nou afwijken heb ik maar een Spyder 3 Express calibratieding aangeschaft die ik morgen binnen krijg. De prijs van 80 euro is relatief veel vergeleken met een monitor van 200, maar aan de andere kant heb je er ook niks aan als je 80 euro meer uit zou geven aan een monitor en vervolgens nog steeds met hetzelfde probleem zit van een ongecalibreerde monitor.
Zal in ieder geval mijn bevindingen hier plaatsen en kijken in hoeverre het afwijkt van de standaard instellingen. Ik hoop zelf dat het goed te zien is, anders heb ik voor lul 80 euro uitgegeven

.
Heb nog geen dode pixel gezien trouwens. Ga geen testjes draaien, want mocht ik er wel eentje vinden, dan blijf ik me daar voortaan eindeloos lang aan storen.
BarôZZa wijzigde deze reactie 18-10-2011 02:31 (8%)