Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kladblokje
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Volgens de officiele rpi twitter wordt er vandaag gesproken met zowel rs als farnell. Hopelijk krijgen we later vandaag wat betere info.

• EN-IS
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-12 19:43

EN-IS

ChinaKorting.nl

quote:
Daantjuhh14 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:06:
Je kunt hier ook bestellen. Welliswaar pre-order.
quote:
LeVortex schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:06:
Zover ik weet kan het bij RS gewoon echt niet. Die willen perse een kvk nummer.

Bij Farnell zou het alleen per email kunnen, dat is ook wat op hun site staat. Dit blijkt of niet meer te kunnen of niet mogelijk te zijn. Bij Farnell zou het kunnen zijn omdat ze gewoon op zijn en dat je pas kunt bestellen als ze weer leverbaar zijn.

Ze zijn alleen leverbaar bij deze 2 shops. Misschien dat dit later nog uitgebreid wordt. Het is inderdaad uitgelopen op een behoorlijke faal launch. Ze hadden betere afspraken moeten maken met deze bedrijven.
Beiden thanx! Nu weet ik tenminste hoe en wat, en zal ik de websites in de gaten houden, in ieder geval ga ik proberen in te schrijven bij Farnell en ik ben het absoluut met je eens dat ze betere afspraken hadden kunnen maken!
quote:
kladblokje schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:15:
Volgens de officiele rpi twitter wordt er vandaag gesproken met zowel rs als farnell. Hopelijk krijgen we later vandaag wat betere info.
Ben benieuwd :)!

EN-IS wijzigde deze reactie 05-03-2012 18:57 (15%)

ChinaKorting.nl - Bestellen uit China met Korting! | Couponcodes - Aanbiedingen - Reviews - Aankoop Tips

• theMob
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18-12 21:02
Er zullen binnekort wel goedkope Chinese clones verschijnen >:)

Heb me net ingeschreven bij RS (heb bedrifje), dus misschien rond kerst of zo.

Maar wat ik nog niet begrijp; de RPI werkt met een ARM waar de linux distributies speciaal voor moeten worden aangepast. Maar hoe zit het nu met de packages? Moet/kan je zelf alles daarvoor compileren of werkt dat op de een of andere manier gewoon via de installer? Kan je alle Linux software aan de praat krijgen?

Thanks.

• Huntertje-37
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 22:05
Niet alle Linux-software zal werken, programma´s die normaal gesproken gebruik maken van bepaalde (lowlevel) instructies van de x86-architectuur zullen niet werken, omdat ARM die niet heeft. Ik neem aan dat verder alleen de kernel aanpassingen nodig heeft, en dat er binary blobs/firmware in de te downloaden images zit.

Debian heeft gewoon repo's voor de ARM-architectuur, voor Arch Linux is er ook een repo. Je binary packages kun je daar dus gewoon downloaden met pacman en apt-get voor respectievelijk Arch en Debian.

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

GekkePrutser

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
Dacuuu schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 07:55:
Kreeg vannacht een mail van farnell, staat mijn order op week 20! vorige week na bestelling stond er nog week 17..
Idem voor mij :-( En het is vast niet de laatste keer... Ik denk dat ze de belangstelling enorm onderschat hebben.

Maar inderdaad, op de Ierse site, waar ik besteld heb, kan je nu ook niet meer bestellen, maar alleen interesse aangeven. Ben benieuwd hoe veel orders ze al binnen hebben voor ze de bestelknop weggehaald hebben. Veel denk ik :)

GekkePrutser wijzigde deze reactie 06-03-2012 10:36 (25%)

• Ryan1981
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17-11 17:27

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik ben erg nieuwsgierig naar de 1080p/30Hz playback. Ik heb onlangs een Acer K330 gekocht en deze kan helaas een hoop van het internet geplukte videobestanden niet (vloeiend) weergeven (ondanks dat hij beweerd het zelfde te kunnen:1080p/30Hz.)

Ook is het zo dat mijn Galaxy S2 de meeste films wel goed afspeelt, maar b.v. 15 gb grote blu ray rip kan hij niet vloeiend afspelen (LOTR). Dit kan natuurlijk zijn omdat ik te veel troep op me telefoon heb staan maar het is natuurlijk wel een dual core 1.2Ghz CPU met 1GB ram, echter weet ik niet hoe de grafische chip van de Pi in verhouding staat met die van mijn S2. Helaas kan de S2 niet en van een HD lezen en tegelijk HDMI output geven.

Ik moet het nog maar zien of die 1080p vloeind werkt of zijn 15Gb blu ray rips soms 60 hz?

Ryan1981 wijzigde deze reactie 06-03-2012 13:28 (12%)

Systeem Specs - Diablo III Wizard

• berties
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-12 20:09
quote:
Ryan1981 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:22:
Ik ben erg nieuwsgierig naar de 1080p/30Hz playback. Ik heb onlangs een Acer K330 gekocht en deze kan helaas een hoop van het internet geplukte videobestanden niet (vloeiend) weergeven (ondanks dat hij beweerd het zelfde te kunnen:1080p/30Hz.)

[...]
Als ik naar je review kijk dan gaat het volgens mij om een beamer waarbij de beamer zelf voor de decodering moet zorgen omdat je afspeelt vanaf een sd-kaart of usbkey in de beamer, klopt dat? Zo ja dan vind ik het niet gek dat ie geen 1080p/30 speelt.
quote:
Ik moet het nog maar zien of die 1080p vloeind werkt of zijn 15Gb blu ray rips soms 60 hz?
Daar hoef je je weinig zorgen om te maken denk ik. Op youtube is al te zien dat met een alpha board xbmc draait en 1080p vloeiend wordt afgespeeld. En dan moet de softwarematige optimalisatieslag voor dit ARM bordje nog plaatsvinden! Dit lijkt me voor jouw opstelling dan ook een prima aanvulling om je beamer mee aan te sturen!
Als je echt zeker wil zijn kun je natuurlijk het beste even afwachten tot ze wat beter hun weg naar de markt gevonden hebben. Dan zal de RPi xbmc community ook wat toenemen en dan zien we vanzelf hoe goed het nu echt in de praktijk werkt.

• Mr.Jingles
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-12 11:02
Ik ben trouwens erg benieuwd wanneer T.net een preview of iets dergelijks van de RPi gaat publiceren. Het zal waarschijnlijk een kwestie van tijd zijn, aangezien de redactie ook aan het wachten is op een exemplaar.

Edit: The Guardian heeft een korte video gepost met de RPi in actie:
http://www.guardian.co.uk...pberry-pi-developer-video

Mr.Jingles wijzigde deze reactie 06-03-2012 14:24 (26%)

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-12 15:15

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
berties schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:07:
Als je echt zeker wil zijn kun je natuurlijk het beste even afwachten tot ze wat beter hun weg naar de markt gevonden hebben. Dan zal de RPi xbmc community ook wat toenemen en dan zien we vanzelf hoe goed het nu echt in de praktijk werkt.
Sja ikzelf wil er 3 hebben :D

1x Bij dochterlief ( XBMC Toepassing )
1x Bij zoonlief ( XBMC Toepassing )

1x Speeltje vaders :+

Ik heb hier namelijk in de woonkamer al een volwaardige HTPC staan, en die bordjes krijgen mooi XBMC erop zodat de kids hun disney films ook lekker in hun slaapkamer kunnen bekijken via XBMC :D

Diablo3--LoL--Twitch Stream

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-12 17:45
Farnell heeft wel een voordeel verpakking staan op de site.

http://downloads.element14.com/raspberryPi1.html

En op Ebay zie ik inmiddels ook de eerste case. 360439722964 en voor de serieuze knutselaar: 320861041887

Wijnands wijzigde deze reactie 06-03-2012 16:09 (32%)

Fotoalbum op flickr

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:28

Dacuuu

raspberrypihelp.net

quote:
Wijnands schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:00:

En op Ebay zie ik inmiddels ook de eerste case. 360439722964 en voor de serieuze knutselaar: 320861041887
Leuk Bakje!

Raspberry Pi Tutorials!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
Zeker weten, in feite zou je met de acryl iedere kant op kunnen die je maar wilt.

ShadowBumble wijzigde deze reactie 06-03-2012 16:23 (19%)

• dimako_
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:52

dimako_

Vogel

Inderdaad wel leuk, heb zelf liever niet doorzichtig.

Maar waarschijnlijk zullen er nog vele raspberry pi behuizingen volgen :)

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Muts!

quote:
dimako_ schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:24:
...
Laat eerst de inhoud maar volgen.. Zover ik kan zien ben ik ergens in mei/juni aan de beurt :')

:+

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Muts!

quote:
Mr.Jingles schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:33:
[...]

Waarschijnlijk is dat niet het geval, op twitter hebben ze zojuist gemeld dat de laatste mail van Farnell een fout is.
Bron: http://twitter.com/#!/Raspberry_Pi/status/177047238441308162
Bron: http://www.element14.com/...2/?CMP=SOM-TW-e14RasPiFAQ
Ik sta op de interested lijst helaas.

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

@Berties

Hoi Berties, bedankt voor je antwoord. Ja dit klopt idd, ik speel de films direct af van een 2.5inch HDD. En wonder boven wonder doen sommige 1080p films het goed. De Fabrikant beloofd ook dat de beamer zelf 1080p/30Hz kan afspelen met bepaalde encoderings profielen. Er is ondersteuning volgens de specs voor H264 e.d.

Ik wist voordat ik hem kocht dat hij de helft al niet kon afspelen en dat er problemen waren (had het AVS forum gelezen). Wat ik me meer afvraag is, dat blijkbaar de ene 1080p niet de andere 1080p is en zijn b.v. verschillende compressie gradaties die er voor zorgen dat b.v. de sterker gecomprimeerde 1080p niet meer vloeiend afgespeeld kan worden op een gelimiteerde CPU/GPU. Ik ga er bijna vanzelfsprekend vanuit dat deze PI ook niet alle van internet geplukte mkv bestanden vloeiend af kan spelen. De vraag is echter, hoeveel procent van deze bestanden kan hij niet aan.

Voor het geld kun je je geen buil vallen maarja, om er nu een aan te schaffen die hetzelfde kan als de chip in mijn beamer is natuurlijk ook weer niet de bedoeling hehe :P De tijd zal het leren. Ik blijf voorlopig wel effe bestanden splitten in 4GB en zet ze op mijn S2, die speelt de meeste op die ene 15GB file na vloeiend af.

Ryan1981 wijzigde deze reactie 06-03-2012 16:55 (5%)

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
Ryan1981 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:52:
De vraag is echter, hoeveel procent van deze bestanden kan hij niet aan.
Hoeveel % kan niemand je natuurlijk vertellen maar waar jij op duid heeft vaak te maken met de Audio tracks die er wel of niet (un)compressed in de mkv's zitten. Ik denk dat ik je gerust kan vertellen dat alle mkv's met een DTS track of beter hij vast wel problemen mee zal hebben.

• GekkePrutser
  • Niet online

GekkePrutser

quote:
Mr.Jingles schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:33:
[...]

Waarschijnlijk is dat niet het geval, op twitter hebben ze zojuist gemeld dat de laatste mail van Farnell een fout is.
Bron: http://twitter.com/#!/Raspberry_Pi/status/177047238441308162
Bron: http://www.element14.com/...2/?CMP=SOM-TW-e14RasPiFAQ
Maar hij was al 1x eerder opgeschoven, welke datum is dan de echte? Op die FAQ staat dat ook niet duidelijk.

Ik heb de volgende data lang zien komen in update mailtjes van Farnell: 16/4, 23/4, en 14/5 :) Ik gok nu maar op 23/4 :)

• Wijnands
quote:
dimako_ schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:24:
Inderdaad wel leuk, heb zelf liever niet doorzichtig.

Tempo waarin het nu gaat ben ik op z'n vroegst begin April voorzien van zo'n ding. Kan ik mooi op de vrijmarkt op 30 april rondkijken naar een leuk sigarenkistje ofzo.

Fotoalbum op flickr

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

@ShadowBumble

Hoi ShadowBumble, Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, ik heb zelf nog niet direct op audio gelet eigenlijk. Ik weet wel dat omdat LG tv geen dts ondersteund ik alle dts naar ac3 geconverteerd heb. Ik ga eens kijken of ik AAC ook kan omzetten naar AC3 ofzo, of misschien andersom en dan eens kijken hoe hij ze afspeeld.

Ik ga ook eens kijken of hij ze wel vloeiend afspeeld zonder audiostream :P

Ik ga er vanuit dat er ongetwijfeld een MediaCentre linux distributie uitkomt voor de PI. Eingelijk is dit een apparaatje dat je voor de prijs als tweaker gewoon moet hebben :P

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
Ryan1981 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:06:
Ik ga er vanuit dat er ongetwijfeld een MediaCentre linux distributie uitkomt voor de PI. Eingelijk is dit een apparaatje dat je voor de prijs als tweaker gewoon moet hebben :P
Er is al een werkende XBMC versie die geschreven is voor een Alpha bordje van RPi, dus ik denk dat we zeker kunnen verwachten dat het XBMC team er iets mee gaat doen.

• FrankTM
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-12 15:50

FrankTM

LowLow Army

quote:
Wijnands schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:57:
[...]

Tempo waarin het nu gaat ben ik op z'n vroegst begin April voorzien van zo'n ding. Kan ik mooi op de vrijmarkt op 30 april rondkijken naar een leuk sigarenkistje ofzo.
Hmm.. dat is nog wel een vrij toffe casing idd :P

Sometimes the same is different... But mostly it's the same...

• LeVortex
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
quote:
ShadowBumble schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:08:
[...]

Er is al een werkende XBMC versie die geschreven is voor een Alpha bordje van RPi, dus ik denk dat we zeker kunnen verwachten dat het XBMC team er iets mee gaat doen.
XBMC team is niet van plan om speciaal voor de raspberry pi een versie te gaan ontwikkelen, dit is dan ook gedaan door een derde.

Bron: http://www.raspberrypi.org/archives/604

• WeaZuL
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 09:16

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik had de volgende case in gedachten ....

http://www.acmesystems.it/www-public/TUXCASE/tuxcase_views.jpg

NSLU2, SheevaPlug & Pogoplug addict

• GekkePrutser
  • Niet online

GekkePrutser

quote:
WeaZuL schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:12:
Ik had de volgende case in gedachten ....

[afbeelding]
Hah, die is geniaal! Jammer dat hij niet voor de raspberry pi is.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 06-03-2012 20:57 (12%)

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:58

franssie

Save the albatross

Dat valt te casemodden natuurlijk op tweakers!
Mooie oplossing voor een mediacenter naast de TV

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• Bartske
  • Laatst online: 19-12 19:04

Bartske

Valar Morghulis

Leuk, maar wat lastig te realiseren aangezien de Pi aan meerdere kanten aansluitingen heeft.

"A tale is never so good that beer won't make it better."

• franssie

franssie

Save the albatross

-O- dan gebruik je toch kabeltjes?
sorry maar echt, koop een sigarenblikje of een speelgoed tux ergens en jij verwacht dat het snap past?

franssie wijzigde deze reactie 06-03-2012 21:18 (85%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• GekkePrutser
  • Niet online

GekkePrutser

quote:
Bartske schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:11:
Leuk, maar wat lastig te realiseren aangezien de Pi aan meerdere kanten aansluitingen heeft.
Het zou juist wel grappig zijn als er midden onderop de voorkant een USB kabel uit komt steken :+

• Ferret
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-12 19:19

Ferret

Mok, mok, mok...

Ik speur elke dag allerlei fora en sites af maar ik lees nog nergens dat iemand de Pi al in bezit heeft. Ik kan dat begrijpen voor de mensen zoals wij hier (wij staan imeers allemaal op de wachtlijst) maar ik had al lang verwacht dat sites als Tom Hardware Guide en Hardwareinfo of ZDNet een exemplaar ter review zouden hebben ontvangen.

Iedereen zit te wachten op artikelen en reviews met daarin wat de Pi kan (en niet kan).

Ben ik de enige die dit raar vind?

• WeaZuL

WeaZuL

inderdaad is dat bijzonder opmerkelijk 8)7

• Raling
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-12 15:55
Mwoah, meestal wordt zoiets juist gedaan om het product onder de aandacht te brengen. En dat lijkt mij een beetje overbodig nu.. :9

• Ferret

Ferret

Mok, mok, mok...

quote:
Raling schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:49:
Mwoah, meestal wordt zoiets juist gedaan om het product onder de aandacht te brengen. En dat lijkt mij een beetje overbodig nu.. :9
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Wat weten we nou van de kracht van de Pi? We weten dat het enorm gehyped wordt maar kan-ie nou zoals de halve wereld denkt (hoopt) ingezet worden als volwaardige HTPC (met Openelec of RaspBmc) of zijn er bijvoorbeeld toch al ergens beperkingen die als teleurstelling kunnen worden gezien?

Ik wil de Pi gewoon ergens op een testbank, dat doen ze met alle hardware dus waarom niet met dit? Tuurlijk, het zijn de kosten niet maar zelfs juist daarom ben ik benieuwd naar gefundeerde resultaten en prestaties.

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 02:53

XanderDrake

Genetics is the key

Zo de eerste cases zijn te vinden op ebay *O*

http://www.ebay.nl/sch/i....amp;_trksid=p3286.c0.m283

Hephaistos Game PC
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:00

Perkouw

Moderator SF/AK
quote:
quote:
Wijnands schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:00:

;)

Check hier mijn vraag en aanbod advertenties!

• -DarkShadow-
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
quote:
Ferret schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:02:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Wat weten we nou van de kracht van de Pi? We weten dat het enorm gehyped wordt maar kan-ie nou zoals de halve wereld denkt (hoopt) ingezet worden als volwaardige HTPC (met Openelec of RaspBmc) of zijn er bijvoorbeeld toch al ergens beperkingen die als teleurstelling kunnen worden gezien?
Is een willekeurige 700Mhz single core Android telefoon snel genoeg als HTPC? Nee, totaal ongeschikt. Ik denk dat 80% van de gebruikers die de RaspberryPi willen inzetten als HTPC het na een paar weken nooit meer aanraken.

Vacature PHP programmeur
Soldeerstations
Labvoeding

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 06:47
quote:
-DarkShadow- schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:36:
[...]

Is een willekeurige 700Mhz single core Android telefoon snel genoeg als HTPC? Nee, totaal ongeschikt. Ik denk dat 80% van de gebruikers die de RaspberryPi willen inzetten als HTPC het na een paar weken nooit meer aanraken.
Ik ben zelf bang dat de doorvoersnelheid nog lang niet genoeg is om volwaardig enig kwaliteit aan materiaal op te laten draaien. Daarnaast kan ie prima 1080p decoderen maar wordt Youtube of een normale xvid al problematisch.

• Fantasma
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 07-10 15:59

Fantasma

Just a ghost.

quote:
Megamind schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:39:
[...]

Ik ben zelf bang dat de doorvoersnelheid nog lang niet genoeg is om volwaardig enig kwaliteit aan materiaal op te laten draaien. Daarnaast kan ie prima 1080p decoderen maar wordt Youtube of een normale xvid al problematisch.
Mijn atom 330 met ION had/heeft ook moeite met youtube / flash 1080P (Zelfs met laatste nieuwe drivers)
Via youtube plugin van xbmc gaat dit perfect.

• Huntertje-37
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 22:05
quote:
Fantasma schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:50:
[...]

Mijn atom 330 met ION had/heeft ook moeite met youtube / flash 1080P (Zelfs met laatste nieuwe drivers)
Via youtube plugin van xbmc gaat dit perfect.
Ik dacht dat Flash via de browser sowieso al out of the question was, omdat er geen flash player is voor Linux op arm.

• revertive
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18-12 23:34
quote:
Megamind schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:39:
[...]

Mijn oude HTC Wizard had geen enkele problemen met een normale Xvid af te spelen, en dat was een cpu van 200Mhz en 128MB geheugen. Oftewel deze CPU is minstens 8x zo snel en heeft 2x zoveel geheugen. Zolang er niet teveel programma's naast elkaar gedraaid gaan worden moet een filmpje kijken wel lukken.

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:24
quote:
Raling schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:49:
Ik denk vooral dat het niet helemaal strookt met de doelstellingen van de organisatie - namelijk een ontwikkelplatform voor kinderen en scholen. Dat het ook een toffe gadget voor nerds is is leuk meegenomen maar dat is niet waar de stichting voor staat.

zcflevo.nl

• franssie

franssie

Save the albatross

quote:
mcDavid schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:35:
[...]

Ik denk vooral dat het niet helemaal strookt met de doelstellingen van de organisatie - namelijk een ontwikkelplatform voor kinderen en scholen. Dat het ook een toffe gadget voor nerds is is leuk meegenomen maar dat is niet waar de stichting voor staat.
Ben ik wel je eens. Maar ook: die killer apps (niet XBMC maar andere) zullen toch door de nerds geschreven moeten worden om de kinderen te inspireren wat er met dat ding kan. "Hello World" is natuurlijk gaaf op de lagere school (en het zou al winst zijn als ze dat zouden leren) maar op de middelbare scholen (waar de Pi denk ik voor bedoeld is) hebben de toekomstige programmeurs/leerlingen andere eisen en willen wel domotica op hun eigen slaapkamer (ik wel 25 jaar geleden). Ergens moeten die libraries vandaan komen, en aangezien het een UK project is heb ik mijn twijfels over de verdere ondersteuning, al bieden ervaringen uit de bancaire wereld natuurlijk geen garanties voor de toekomst (ik hoop het niet tenminste).

• FrankTM

FrankTM

LowLow Army

quote:
mcDavid schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:35:
[...]

Het is wel een leuke manier om wat extra inkomsten en een hele sloot beta-testers te genereren.

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Om toch nog even in te haken op de 1080p discussie,

Ik kan er naast zitten aangezien ik geen verstand heb van architecturen, maar is het niet de GPU in deze arm soc die de 1080p gaat afspelen? Ik ga er vanzelfsprekend vanuit dat de 700mhz cpu onmogelijk 1080p aankan aangezien volgens mij de minimum eisen een core 2 duo zijn van X Ghz om dit te kunnen. Mijn Asus netbook (1005HA-H, Atom 270N (1.66Ghz),Intel GMA950) kan ook niet vloeiend 1080P afspelen. Mijn Galaxy S2 kan het meeste wel aan maar dat is volgens mij vanwege het GPU gedeelte.

Maargoed, misschien zal de volgende iteratie van de PI dit wel aankunnen.

Verder vind ik het ook heel vaag dat er nog zo weinig reviews zijn. Misschien zijn er niet genoeg mensen die met Linux om weten te gaan :P

• WeaZuL

WeaZuL

In het begin weet ik mij nog te herinneren dat ze een setup gemaakt hadden van 4 Pi's en vier beeldschermen welke ze gebruikten als 1 compleet scherm voor bijvoorbeeld videowall doeleinden. Is de Pi bijvoorbeeld inzetbaar als bijvoorbeeld een huis/tuin/keuken desktop of bijvoorbeeld kantoor doeleinden 3xPi (drie schermen naast elkaar) met een bepaalde Distro erop icm de nodige xtra hardware?

Maw ik wil ook reviews zien/lezen! :Y

WeaZuL wijzigde deze reactie 08-03-2012 11:07 (5%)

• Ferret

Ferret

Mok, mok, mok...

quote:
WeaZuL schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:06:

Maw ik wil ook reviews zien/lezen! :Y
Oh, nu wel?

;)

BTW; misschien ook binnenkort hier in de verkoop: http://www.liquid-cooling.nl/raspberry-pi-model-b.html

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
Hoe behulpzaam ook iedereen kent die link inmiddels wel, maar zolang ze niet kunnen leveren of er duidelijkheid is over reselling zal ik er niet bestellen, tot nu toe komt dit link gemiddelt per pagina ( per 100 posts ) wel een keer of 2 voor.

• WeaZuL

WeaZuL

quote:
Ferret schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:15:
[...]

Oh, nu wel?

;)

BTW; misschien ook binnenkort hier in de verkoop: http://www.liquid-cooling.nl/raspberry-pi-model-b.html
Die 8)7 was meer in de zin van mijn opmerking "bijzonder opmerkelijk", niet aangaande jou post

• Ferret

Ferret

Mok, mok, mok...

quote:
ShadowBumble schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:18:
[...]

Hoe behulpzaam ook iedereen kent die link inmiddels wel, maar zolang ze niet kunnen leveren of er duidelijkheid is over reselling zal ik er niet bestellen, tot nu toe komt dit link gemiddelt per pagina ( per 100 posts ) wel een keer of 2 voor.
Niet hier hoor. Als ik een search doe in dit topic op 'liquid-cooling' kom ik alleen mijn posting van hierboven tegen en de reacties.
Maar goed, als jij er niet blij mee bent ook goed....

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
Ferret schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:57:
[...]

Niet hier hoor. Als ik een search doe in dit topic op 'liquid-cooling' kom ik alleen mijn posting van hierboven tegen en de reacties.
Maar goed, als jij er niet blij mee bent ook goed....
vreemd zou toch zweren dat ik die link al tig keer voorbij heb zien komen. Zal me wel vergist hebben daarin dan sorry daarvoor.

• Mr_gadget
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-12 00:01

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het topic is op een bepaald moment gesplitst in een aankoop en een inhoudelijk topic. Vandaar dat je het niet meer kan vinden. Maar mededelingen over shops horen daar dus ook thuis en niet hier.

Zou overigens leuk zijn als wat meer communiceerden over de levering van nieuwe batches..

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Muts!

Het topic is afgesplitst he..

nvm :P

Krusher wijzigde deze reactie 08-03-2012 12:36 (14%)

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ah op die fiets dan is het duidelijk inderdaad begon al aan mijzelf te twijfelen

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

quote:
-DarkShadow- schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:36:
[...]

Da's ook waar ik me zorgen over maak. Xbmc kan dan best draaien en Full HD afspelen, maar er zit serieus wat marge in Full HD video - licht en zwaar, met en zonder toeters en bellen. De 1st gen AppleTV kan het ook maar met moeite aan met hardwaredecodering (CrystalHD), dus ik ben er skeptisch over - ik wacht wel tot ik de eerste gebruikerservaringen van xbmc erop met 1080p hoor :).

Got Leenucks? | Debian Jessie x86_64 | OpenWRT: Empower your router | Blogje

• FrankTM

FrankTM

LowLow Army

quote:
Mr_gadget schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:36:
Het topic is op een bepaald moment gesplitst in een aankoop en een inhoudelijk topic. Vandaar dat je het niet meer kan vinden. Maar mededelingen over shops horen daar dus ook thuis en niet hier.

Zou overigens leuk zijn als wat meer communiceerden over de levering van nieuwe batches..
Ze hebben voorlopig eerst te dealen met de eerste batch.
Zie ook: Mr.Jingles in "Raspberry Pi: aankoop&levering"

• Rctworld
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:40
quote:
Borromini schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:07:
[...]

Da's ook waar ik me zorgen over maak. Xbmc kan dan best draaien en Full HD afspelen, maar er zit serieus wat marge in Full HD video - licht en zwaar, met en zonder toeters en bellen. De 1st gen AppleTV kan het ook maar met moeite aan met hardwaredecodering (CrystalHD), dus ik ben er skeptisch over - ik wacht wel tot ik de eerste gebruikerservaringen van xbmc erop met 1080p hoor :).
Zelfs de iPad 1 kan 1080p afspelen via XBMC en de GPU van de Raspberry zou 4x sneller moeten zijn dan die van de iPhone 4S welke op zijn beurt stukken sneller was dan die van de 4 welke dezelfde A4 heeft als de iPad :P

Zou me er niet als teveel zorgen over maken ;)

• DeTjuk
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:06

DeTjuk

Pak alvast maar een biertje!

Kan ik al een keuze maken qua OS installatie uit een OS dat little endian ondersteunt?

PSN: DeTjuK

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Arch Linux en Fedora ondersteunen 't, en voor zover ik weet Debian ook? Toch drie grote keuzes...

• Mr.Jingles
  • Laatst online: 19-12 11:02

• Ferret

Ferret

Mok, mok, mok...

Ziet er goed en leerzaam uit. Nu nog de startguide voor de xbmc liefhebbers ;)

• tomk94
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-12 19:55

tomk94

Webdeveloper

Zo, besloten om bij de volgende batch er een te gaan bestellen, hopelijk niet al te lang wachten. Wil er een NAS van maken. Ideaal, laag stroomverbruik een gaan fan etc. Sickbeard, sabnzbd,couchpotato en samba erop en klaar;).

Wel effe kijken welke distro ik erop gooi en hoe ik er een kast omheen maak maar dat komt wel goed.

Mijn favoriete series & films [Trakt] | Tweakblog | Web development & Webdesign

• Mr_x007
  • Laatst online: 21:26
Als fatsoenlijke NAS is hij niet echt geschikt, de enige manier dat je er storage aan kan hangen is via USB en heeft maar een 100 Mbit verbinding, dat is voor fatsoenlijk nas gebruik als snel te traag

• tomk94

tomk94

Webdeveloper

quote:
Mr_x007 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:18:
Als fatsoenlijke NAS is hij niet echt geschikt, de enige manier dat je er storage aan kan hangen is via USB en heeft maar een 100 Mbit verbinding, dat is voor fatsoenlijk nas gebruik als snel te traag
Mwa, is prima voor mij. Internetsnelheid is bij mij maar 1,5MB/s binnen. En hij moet 720p kunnen streamen via de kabel. Denk dat het mogelijk moet zijn. En voor de prijs is het leuk om te kloten;)

• ovigo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-12 15:38
Ik wil m zelf ook als NAS-achtig dingetje gaan gebruiken, en daarnaast nog mn muziek laten verzorgen door m aan een stel boxen te hangen. Dan wil ik via uPnP vanaf mobiel en laptop de bibliotheek kunnen aanspreken en af laten spelen op de Raspberry. Je zou zeggen dat je daar zo progjes voor zou moeten kunnen vinden, maar of ik ben heel blind, of er zijn bijna alleen maar uPnP serverprogs. Iemand tips/suggesties/aanraders?

• citruspers
  • Laatst online: 19-12 15:13
quote:
Mr_x007 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:18:
Moah. Via USB haal je meestal zo'n 30 MB/s als maximum, via 100mbit netwerk zo'n 11 MB/s als maximum. Als je graag backups maakt is gigabit wenselijk, maar om media naar je TV te streamen (vanaf een centrale backend) is de 100 mbit van de Pi toch echt wel genoeg.

I'm a photographer, not a terrorist

• citruspers
quote:
ovigo schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:08:
Ik wil m zelf ook als NAS-achtig dingetje gaan gebruiken, en daarnaast nog mn muziek laten verzorgen door m aan een stel boxen te hangen. Dan wil ik via uPnP vanaf mobiel en laptop de bibliotheek kunnen aanspreken en af laten spelen op de Raspberry. Je zou zeggen dat je daar zo progjes voor zou moeten kunnen vinden, maar of ik ben heel blind, of er zijn bijna alleen maar uPnP serverprogs. Iemand tips/suggesties/aanraders?
Dus je wil eigenlijk een mediaspeler op je Pi, die je kan bedienen vanaf je telefoon?

Met VLC zou dat wel moeten lukken denk ik, en anders zijn er voor Banshee of Amarok vast ook wel remote mogelijkheden.

Zie ook: http://www.anewmorning.co...best-linux-audio-players/

EDIT: oeps, dubbelpost :o

• ovigo
Amarok lijkt me pure overkill. Sowieso zijn deze allemaal grafisch. Ik was niet van plan een grafische schil te gaan draaien. Wat ik wil is iets waar je puur vanaf het netwerk muziek naartoe kan slingeren, zoals gezegd het liefst upnp. Maar moet me geloof ik eerst maar eens in CLI-muziekspelers gaan verdiepen. Die hebben vast meer features dan ik denk, linux kennende.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Airplay werkt wel goed zo te zien:
http://www.raspberrypi.org/archives/564

• Wijnands
quote:
ovigo schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:08:
Ik denk dat we niet de enige zijn die dit soort dingen willen. Ik verwacht dan ook een aardige lading howtos zodra de eerste partij uitgeleverd is.

Fotoalbum op flickr

• Frank!in
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19-12 19:36
Ik wil de Raspberry gebruiken om aan een tv te hangen die een internetpagina laat zien met reclame, foto's, tweets en een agenda.

Heb dat op dit moment werkend met een windows pc. Maar eens uitzoeken of dit ook makkelijk met linux kan. Iemand ervaringen hiermee?

• Dacuuu

Dacuuu

raspberrypihelp.net

quote:
Frank!in schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:28:
Ik wil de Raspberry gebruiken om aan een tv te hangen die een internetpagina laat zien met reclame, foto's, tweets en een agenda.

Heb dat op dit moment werkend met een windows pc. Maar eens uitzoeken of dit ook makkelijk met linux kan. Iemand ervaringen hiermee?
Met de normale Fedora 14 Remix, kan je gewoon internetten. Dus ook een internet pagina laten zien etc.

Raspberry Pi Tutorials!

• GekkePrutser
  • Niet online

GekkePrutser

quote:

Ja de Internet Explorer Kiosk mode is erg handig voor dat soort dingen. Ik heb er op mijn werk allerlei informatieschermen mee draaien (met slim gebruik van Ajax merk je niet eens dat je naar een webpagina zit te kijken :) ). Eigenlijk het enige punt waarop ik Internet Explorer echt kan waarderen :)

Firefox heeft zo'n mode niet standaard maar er zijn wel fullscreen plugins voor, de vraag is wel of die ook voor de pi beschikbaar komen. Ik neem aan dat je ze gewoon kan crosscompilen.

• Dacuuu

Dacuuu

raspberrypihelp.net

quote:
GekkePrutser schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:31:
[...]

Firefox heeft zo'n mode niet standaard maar er zijn wel fullscreen plugins voor, de vraag is wel of die ook voor de pi beschikbaar komen. Ik neem aan dat je ze gewoon kan crosscompilen.
Kan je niet gewoon op F11 rammen met firefox?

Raspberry Pi Tutorials!

• Mr_x007
  • Laatst online: 21:26
Dat wel maar een kiosk mode doet meer, zorgt er voor dat je niet buiten de browser kan komen en niet naar andere sites als die je opgeef mag, maar als je er geen toetsenbord of muis aan heb hangen heb je die niet echt nodig

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 05:32

iMars

Formerly Known as webmail...

Alvast boot medium aangeschaft voor mijn toekomstige Raspberry Pi :)

http://www.ibood.com/nl/nl/

Canon EOS 7D + BG-E7 battery grip | Canon EOS 400D + BG-E3 battery grip | Canon 17-55 IS F2.8 | Canon EF 70-200 F2.8 L USM | Canon Speedlite 560 EXII & 430 EX | Stapeltje UV en Polarisatie filters

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Interessant dat je voor dat kaartje kiest, mooi koopje idd.

Ik vraag me nu opeens wel af, wat zou voor OS het beste zijn als OS disk? En ook, is de SD optie sneller dan de USB? Is een klass 4 kaartje beter of juist een class 10?

Jammer van die verkeerde ethernet poort, hoop dat het allemaal snel opgelost is :P

• Hoogie2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-12 12:15

Hoogie2004

Whohooooo

quote:
Ryan1981 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:05:
Interessant dat je voor dat kaartje kiest, mooi koopje idd.

Ik vraag me nu opeens wel af, wat zou voor OS het beste zijn als OS disk? En ook, is de SD optie sneller dan de USB? Is een klass 4 kaartje beter of juist een class 10?

Jammer van die verkeerde ethernet poort, hoop dat het allemaal snel opgelost is :P
Op de twitterfeed word geroepen Class 4 of Class 6 kaartjes, en dan niet te groot.
https://twitter.com/#!/Raspberry_Pi

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• GekkePrutser
  • Niet online

GekkePrutser

quote:
Hoogie2004 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:12:
[...]
Op de twitterfeed word geroepen Class 4 of Class 6 kaartjes, en dan niet te groot.
https://twitter.com/#!/Raspberry_Pi
Niet te groot? Ik vraag me af wat ze daar mee bedoelen. De fysieke grootte is standaard... Misschien bedoelen ze dat hij geen SDXC aan kan? Misschien kan de bootloader geen exFAT aan, dat zou het wel verklaren.

Maar je schijnt SDXC kaartjes gewoon om te kunnen formatteren naar FAT32.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 09-03-2012 17:24 (7%)

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 17-12 20:34
Zonet een mailtje had van RS Online (België). Ik heb de interest-page ingevuld toen ik kon op de launch.

Dear Customer

Congratulations! We’re pleased to let you know that you are in the first batch of our registrations for Raspberry Pi. This will mean you will be one of the first to place your order as we are offering Raspberry Pi boards on a first come first served basis and are limiting orders to one per customer. You will shortly receive an invitation to place your order so to help ensure you get your Raspberry Pi as quickly as possible we now require some further information on where you want your Pi delivered.

Please note: we will be accepting payment via Visa Mastercard (credit or debit cards included) or PayPal.

To get the latest updates on Raspberry Pi from RS, follow @RSElectronics on Twitter, or visit our FAQ pages at DesignSpark

Thank you for your continued interest and once again many congratulations.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

quote:
GekkePrutser schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:23:
[...]

Niet te groot? Ik vraag me af wat ze daar mee bedoelen. De fysieke grootte is standaard... Misschien bedoelen ze dat hij geen SDXC aan kan? Misschien kan de bootloader geen exFAT aan, dat zou het wel verklaren.

Maar je schijnt SDXC kaartjes gewoon om te kunnen formatteren naar FAT32.
Er zit een bug in de bootloader waardoor niet alle kaarten lekker werken:
quote:
SD cards

Note that manufacturers change their designs over time, even as the specs stay the same. (E.g. an ACME 8 GB class 4 card manufactured in 2011 might work, while one manufactured in 2012 might not.) For this reason, please specify product numbers in the lists below, when possible.
Working Cards

Adata Class 10 8GB (AUSDH8GCL10-R)
Dane-Elec 16Gb class 4
Kingston SDHC 8GB class 4
Kingstone SD 2GB (no class mentioned)
Kingston SDHC 8GB class 4
SanDisk Ultra 2GB Class 4 (15MB/s)
Sandisk Ultra II SD 2GB class 4
Sandisk 2GB (non sdhc but with a circle 2), writes at 3.5 Mb/s
Transcend SDHC 8GB class 6

Known good (and pre-loaded) cards will be available for sale from the RPi foundation at a later date (TBA).
Problem Cards

There are issues with most Class 10 SDHC cards, apparently due to a bug in the Broadcom bootloader.[1]

Patriot Class 10 8GB (PSF8GSDHC10)

The usual warnings against less reputable sellers (such as Ebay merchants) apply.
Benchmarks

http://www.sakoman.com/OM...fomance-test-results.html

• citruspers
quote:
ovigo schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:48:
Amarok lijkt me pure overkill. Sowieso zijn deze allemaal grafisch. Ik was niet van plan een grafische schil te gaan draaien. Wat ik wil is iets waar je puur vanaf het netwerk muziek naartoe kan slingeren, zoals gezegd het liefst upnp. Maar moet me geloof ik eerst maar eens in CLI-muziekspelers gaan verdiepen. Die hebben vast meer features dan ik denk, linux kennende.
Ah, dat haalde ik niet uit je eerste post. Qua command line opties denk ik meteen aan Mplayer.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

quote:
citruspers schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:14:
[...]

Dus je wil eigenlijk een mediaspeler op je Pi, die je kan bedienen vanaf je telefoon?

Met VLC zou dat wel moeten lukken denk ik, en anders zijn er voor Banshee of Amarok vast ook wel remote mogelijkheden.

Zie ook: http://www.anewmorning.co...best-linux-audio-players/

EDIT: oeps, dubbelpost :o
Niemand MPD hé... Dat is net gemaakt voor zo'n dingen. Gebruik het zelf op m'n server, er zijn meerdere frontends for Android.

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01:44
quote:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/r-kiosk/

• ovigo
quote:
Borromini schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:43:
[...]

Niemand MPD hé... Dat is net gemaakt voor zo'n dingen. Gebruik het zelf op m'n server, er zijn meerdere frontends for Android.
Kijk, dat is al een stuk beter in de richting van wat ik wil:) Alleen waarom werkt dat dan weer niet met Upnp?

• TehHermit
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 14-12 16:57
Zeg zou ik deze Touchscreen van de DS aan de raspberry kunnen modden? is dat mogelijk?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

quote:
ovigo schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:08:
[...]

Kijk, dat is al een stuk beter in de richting van wat ik wil:) Alleen waarom werkt dat dan weer niet met Upnp?
http://zachgoldberg.com/2010/02/15/mpd-upnp-media-serving/

Geen garanties evenwel, zelf nog nooit geprobeerd.

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Muts!

quote:
BBGMens schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:39:
Zeg zou ik deze Touchscreen van de DS aan de raspberry kunnen modden? is dat mogelijk?
Dat scherm zal wel een aparte controller nodig hebben vrees ik, zonder meer is het niet mogelijk.

• revertive
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18-12 23:34
quote:
ovigo schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:48:
Je zou kunnen kijken naar MPD (Music Player Daemon), hiermee is het mogelijk om muziek af te spelen via het netwerk.

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 17-12 20:34
Op de homepage van (R-pi en OpenElec) kan je vinden dat een eerste port van OpenElec uit is, dus voor iedereen met XBMC bedoelingen is dit langverwacht nieuws. Er staat een filmpje bij (wel op een alpha bord gemaakt) en het loopt behoorlijk vlot naar mijn mening. De interface draait beter dan het eerste XBMC filmpje dat we zagen. De overgang van 'schermlaag' naar 'schermlaag' laat nog het meest op zich wachten, maar scrollen en art tonen lijkt goed te gaan. Met wat verdere ontwikkeling is dit wat velen willen!

• tomk94

tomk94

Webdeveloper

Weet iemand of een iPhone/iPod charger ook een Raspberry Pi kan voeden? Heb even gezocht maar kan daar weinig over vinden. De gene die ik heb geeft 5V gelijkspanning en geeft 1A aan stroom. Ik geloof dat dan moet werken?

• ovigo
5V, 1A is genoeg. En bij Apple zooi durf ik er ook wel op te vertrouwen dat het aan de specs voldoet. Al was het maar omdat een iPad het daadwerkelijk niet voor minder doet... Je hebt natuurlijk wel een verloopsnoertje naar micro-USB nodig.

• Frank!in
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19-12 19:36
quote:
Deze plugin heb ik nu ook werkend op de windows machine, dus het zit wel goed denk ik zo.

• tomk94

tomk94

Webdeveloper

quote:
ovigo schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:35:
5V, 1A is genoeg. En bij Apple zooi durf ik er ook wel op te vertrouwen dat het aan de specs voldoet. Al was het maar omdat een iPad het daadwerkelijk niet voor minder doet... Je hebt natuurlijk wel een verloopsnoertje naar micro-USB nodig.
Ok bedankt voor je reactie. Kabeltje heb ik hier al liggen :*)

• Ferret

Ferret

Mok, mok, mok...

Ik ben alvast vooruit lopend op de Pi eens wezen spelen met XBMC maar wat is dat gaaf zeg! Ik kan nou helemaal niet wachten totdat ik zo'n boardje in handen krijg.

• Ferret

Ferret

Mok, mok, mok...

Update van prijzen van de Pi....

http://www.raspberrypi.org/archives/826

• C.Hariri
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-12 23:07
Vraag me af of het ooit goed gaat komen en ze gewoon te koop zullen zijn in winkels 8-). Heb wat aan zitten klooien met een kan en klaar 8051 bordje, leuk en aardig allemaal maar zou toch fijn zijn als je er een OS op zou kunnen draaien. Kijk al uit naar wanneer ze vrij te kopen zijn.
quote:
De gene die ik heb geeft 5V gelijkspanning en geeft 1A aan stroom. Ik geloof dat dan moet werken?
De adapter geeft constant 5V gelijkspanning, maar de stroom kan verschillen, afhankelijk van hoeveel het bordje trekt. P = U * I is het maximum wat een de adapter kan leveren , met U het aantal Volt, en I het aantal Ampere. 5W in dit geval dus, volgens mij trekt een raspberry pi maximaal 3 en half? Zal dus wel voldoende moeten zijn.

• Crazyanz
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19-12 08:13
ik draai nu xmbc incl sickbeard en couchpatato op mijn laptop. XMBC draait op de raspberry en ik kwam ook al etegn dat er van verschillende linux distributies uitgekleden versies zijn geport. Zouden sabnzb, sickbeard en couchpatato ook zonder problemen werken?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Ik denk dat je 'draaien' een beetje in perspectief moet plaatsen. Die CPU is ontworpen op zuinigheid, niet op prestaties zoals een x86 CPU.

• Crazyanz
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19-12 08:13
Dat is nou net waarom het zo interessant is om te gebruiken als download station ipv een laptop ;). En dan het liefst zo instellen dat ie snachts automatisch aanspringt om zijn ding te doen.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Ok - ik dacht dat je die dingen tegelijkertijd wou laten draaien :). Zolang Xbmc de CPU voor zich alleen heeft denk ik niet dat dat een probleem is.

Pagina: 1 ... 6 ... 42 Laatste

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True