Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ny-hardcore
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-07 15:56
quote:
thedark schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:24:
Ny-Hardcore

dat is perfeckt
ik zie graag iemend die wat utils wil plaatsen die wel werken.
krijg namelijk hoofdpijn van Adb die alleen maar zegt dat er geen device is.

edit:
pil ingenomen en kreeg een geniaal idee om het via wifi tedoen dit werkt dus wel.
nu moet ik nog weten waar die bootscreens staan :-)

ik heb deze maand plenty of tijd om es effe te kijken, maar ik denk dat cyanogen al aardig op weg is met hun distro voor de RK chip.

dit ding kan je bijna niet dood flashen...
De utils die nodig onder ubuntu hebt zijn (even uit mijn hoofd de volgende)

wine (installen via apt-get)
afptool.exe (zoeken op internet)
rkcrc (zoeken op internet)
mkcramfs (zit in ubuntu, anders via apt-get)
adb (downloaden van inet of google sdk gebruiken)

De bootscreens zijn er 3.
1 zit in de kernel (yarvik logo) is niet aan te passen
2e zit in de boot.img en heeft initlogo.rle (hiervoor moet je de rom image uitpakken)
3e zit in framework-res.apk en is de animatie (/system in mijn roms in read/write dus deze kun je aanpassen zonder de hele rom uit te pakken)

anders kijk hier nog eens voor meer info:
http://androtab.info/rockchip/howtos/customize-firmware
en hier
http://wiki.archosfans.co...m_and_create_a_custom_rom
en als je beetje scripting ervaring hebt kun je dit gebruiken als uitgangspositie voor je eigen kitchen:
http://wiki.archosfans.co...ple_script_for_custom_rom
(geen archos roms flashen, die werken niet op de yarvik)

ny-hardcore wijzigde deze reactie 26-10-2011 10:36 (7%)

cd /pub && more beer

• samjack
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 29-04 11:48
Nieuwe website aangemaakt voor alle yarvik tablets.
http://custom-yarvik.tk

Samen opgericht met enkele forumgenoten.

hier komen binnenkort alle custom roms op.
zowel van tab210 als andere yarvik tablets

• Colossus83
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 17:03
Ik heb gister mijn Yarvik 211 ontvangen. echter had ik problemen met de wireless. Thuis heb ik mijn router op B/G/N staan. echter als ik connect met mijn Yarvik dan trekt hij de router omver (Sitecom). de enige manier om dit te verhelpen was door mijn router op B/G te zetten. Wellicht ook handig voor iemand om te weten.

Heeft iemand anders nog een manier om dit te fixen op de Yarvik zelf? want ik kan uiteraard niet bij alle routers ;)

• Yarvikdummy
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20-11-2011
Bij 4Launch was de Yarvik 210 in de aanbieding, voor 7 tientjes toch maar 1 gekocht, moest toch ook een keer aan zo'n tablet.

Ik wou 'm voornamelijk gaan gebruiken als draadloze monitor voor m'n webcam, een Marmitek robocam 11. Die maakt een eigen webpgina waar je m.b.v.een Active-X programmaatje(?) de beelden kan bekijken.

Op de Yarvik kan ik de webpagina bekijken, zelfs de camera ook bedienen, alleen het beeld is er niet :(

Hoe kan ik zo'n Active-X programma op m'n tablet kunnen zetten ? Op een pc/laptop meld de browser dat ie 't nodig heeft, de browser van de Yarvik zegt niks...

m vr groet, Leo.

• Yarvikdummy
Na een beetje googlen ben ik er achter dat ActiveX niet werkt op een -Android- tablet, tenminste voor zover ik 't begrijp.

Zou er een slim stukje software bestaan wat het zelfde doet maar dan voor de browser van de Yarvik ???

m vr groet, Leo.

• Yarvikdummy
nondejuu wat ben ik toch slim ! heb IP Cam Viewer – Android erop gezet en had alles behalve beeld, weer die ActiveX toestand dacht ik....

was even vergeten dat het ondertussen donker was geworden en heb toen 't licht maar aangedaan in de kamer waar t cammetje staat: hey presto, BEELD !!!

ga zo'n tablet nog leuk vinden ook :-))

m vr groet, Leo.

• LeGato23
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

LeGato23

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Gisteren m'n Yarvik 210 binnengekregen.
Gelijk de V20 Lite ROM erop gezet.
Dit gaf gelijk het probleem dat het bovenste deel van het scherm niet meer reageerde op aanraking.
Meerdere malen opnieuw gekalibreerd, maar zonder resultaat.
Daarna opnieuw de V20 Lite ROM erop gezet, en na de eerste kalibratie werkte het gelukkig weer perfect.

Ik zag dat er zowel een V20 als een V20 Lite ROM is, maar ik kan geen complete lijst vinden van verschillen.
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen deze ROMS?

• heracles
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22-07 11:04
quote:
LeGato23 schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:24:
Gisteren m'n Yarvik 210 binnengekregen.
Gelijk de V20 Lite ROM erop gezet.
Dit gaf gelijk het probleem dat het bovenste deel van het scherm niet meer reageerde op aanraking.
Meerdere malen opnieuw gekalibreerd, maar zonder resultaat.
Daarna opnieuw de V20 Lite ROM erop gezet, en na de eerste kalibratie werkte het gelukkig weer perfect.

Ik zag dat er zowel een V20 als een V20 Lite ROM is, maar ik kan geen complete lijst vinden van verschillen.
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen deze ROMS?
De gewone V20 komt met meer standaardapplicaties voorgeinstalleerd dan de Lite versie. Vandaar de naam ook :P .

• marystar
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 26-01 08:39
over de boot animatie: installeer de app 'absolute system root tools' eens. Deze heeft de optie om je boot animatie te vervangen en biedt een hele bibliotheek waar je uit kan kiezen.

https://market.android.co...canvs2321.absolute.system

root=nodig :)

• RedT
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-03 14:46
Zoals een bovenstaande forumganger heb ook ik vorige week op de aanbieding van 4Launch gereageerd. Mijn tablet lijkt een probleem te hebben en ik wil even checken of dit vaker voorkomt of dat ik hiermee toch even terug moet...

De touchscreen blijft af en toe hangen. Dit wil zeggen dat hij ergens een aanraking registreert en dat ik dan de touchscreen dus niet of amper kan gebruiken. Als ik dan mijn ontgrendelingscode wil invoeren blijft hij verder naar het midden van het scherm trekken. Als ik een menu inga selecteert hij automatisch opties. En dan moet ik nog geluk hebben dat ik het menuscherm in kan komen, dat lukt dan alleen door regelmatig te drukken en te hopen dat hij hem even pakt.

Uitzetten en weer aan geeft meestal soelaas. Dit kwam overigens vooral voor als ik "bijzondere dingen" probeerde, als er bijvoorbeeld een USB stick in zat. Gisteren en vandaag heb ik vrijwel zonder problemen gewoon kunnen surfen, in de ongeveer 1,5 uur dat ik hem gisteren en vandaag gebruikte heeft hij maar 1x vastgehangen met de touchscreen.

Wat zeggen jullie? Terug naar 4Launch met het risico dat ik hem weer een tijd kwijt ben, of accepteren en met deze kleine ongemakken genoegen nemen (totdat het eventueel nog erger wordt en ik alsnog garantie kan claimen)?

Core i5 750 | MSI | 4x 2GB OCZ | Sapphire Radeon HD5850 (soon?!) | Samsung Spinpoint 1TB | Arctic Cooling Silentium T2

• zwerfkat
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17-02 12:59
Het zou natuurlijk kunnen dat als je er een (grote of trage) USB-stick in hebt zitten dat de media scanner daar erg druk mee is. Volgens mij staat er een icoontje als ie aan het scannen is. Je kan ook eens kijken welk proces op dat moment veel CPU power opvreet, dan wordt het meestal wel duidelijk wat er aan de hand is. Misschien een geïnstalleerde APP die af en toe honger heeft en lekker CPU cycli zit weg te vreten?

• RedT
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-03 14:46
Nee, ondertussen heb ik hem vandaag ook een aantal keer gebruikt, en blijkt hij toch ook gewoon te blijven hangen op een plaats.

Maar zoals bovenstaande gebruiker dacht is het toch niet. Het probleem is niet dat hij freezed, het probleem is dat de touchscreen iets registreert wat niet gebeurt. Hierdoor kan ik hem dus niet gebruiken af en toe, omdat hij mijn aanrakingen niet opmerkt omdat hij zogenaamd al ergens anders contact heeft.

(Je weet wel van vroeger bij de Photoplay automaten, dat flauwe geintje dat je net even de onderhoek aanraakte waardoor de andere speler even niks kon doen :P)

Core i5 750 | MSI | 4x 2GB OCZ | Sapphire Radeon HD5850 (soon?!) | Samsung Spinpoint 1TB | Arctic Cooling Silentium T2

• LeGato23
  • Niet online

LeGato23

Gisteren de V20 lite geinstalleerd, omdat ik de foutmelding met de browser in de V20 full version niet opgelost kreeg. Helaas in de lite zit geen app 'shelves'. Waar kan ik deze applicaties 'shelves' zoals geinstalleerd in de V20 full version vinden? De app heet 'Shelves' en heeft versie 0.2.6, maar ik kan 'm nergens vinden. Uiteraard staan er genoeg shelve applicaties in de market, maar dit zijn niet dezelfde.
Iemand een idee? Of is er wellicht iemand die V20 full heeft draaien en de shelves applicatie even kan 'backuppen' naar een APK?

• spiessed
  • Laatst online: 23-07 15:09
hey allen, als ik zo lees heb ik de indruk dat veel mensen terug naar de v20 versie teruggrijpen...
vermoedelijk zal ik dit in de nabije toekomst ook doen... tot heden was deze wel de meest gebruiksgemakkelijke versie... tenzij Ny hardcore nog es een laatste inspanning doet om een versie in elkaar te flansen, of iemand anders :)

groeten,
spiesse

• ny-hardcore
quote:
spiessed schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:49:
hey allen, als ik zo lees heb ik de indruk dat veel mensen terug naar de v20 versie teruggrijpen...
vermoedelijk zal ik dit in de nabije toekomst ook doen... tot heden was deze wel de meest gebruiksgemakkelijke versie... tenzij Ny hardcore nog es een laatste inspanning doet om een versie in elkaar te flansen, of iemand anders :)

groeten,
spiesse
haha..ben met het idee aan het spelen om nog een speciale cm7 versie te maken gebaseerd op fun_ zijn laatste release deze ondersteund usb gps dongles als ik het goed begrepen heb...

ny-hardcore wijzigde deze reactie 12-11-2011 11:54 (4%)

cd /pub && more beer

• zwerfkat
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17-02 12:59
quote:
ny-hardcore schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 11:50:
[...]
haha..ben met het idee aan het spelen om nog een speciale cm7 versie te maken gebaseerd op fun_ zijn laatste release deze ondersteund usb gps dongles als ik het goed begrepen heb...
Dat zou echt geweldig zijn, de mogelijkheid van een gps dongle!
(Ik gebruik nu de v2.0 rom met grote tevredenheid)

• heracles
quote:
ny-hardcore schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 11:50:
[...]

Begrijp ik dit nu verkeerd of heeft fun_ de videoacceleratie opgelost?! Dat zou een heel erg grote doorbraak zijn :D

http://forum.xda-develope...9343873&postcount=507

• ny-hardcore
quote:
heracles schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:11:
[...]

Begrijp ik dit nu verkeerd of heeft fun_ de videoacceleratie opgelost?! Dat zou een heel erg grote doorbraak zijn :D

http://forum.xda-develope...9343873&postcount=507
heb net youtube hq gekeken op de tab210 onder cm7 :D
lijkt erop dat hij het voorelkaar heeft ja...

als alles doorgevoerd is door hem maak ik wel eentje voor de tab210 om te downloaden...

cd /pub && more beer

• heracles
quote:
ny-hardcore schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:13:
[...]

heb net youtube hq gekeken op de tab210 onder cm7 :D
lijkt erop dat hij het voorelkaar heeft ja...

als alles doorgevoerd is door hem maak ik wel eentje voor de tab210 om te downloaden...
Ik heb hem ook geinstalleerd (xy reversed), werkt behoorlijk lekker. Geweldig Android 2.3 icm CM7 en videoacceleratie :D .

• wout267
  • Laatst online: 30-06 00:39
ny-hardcore,

Toch even een bedankje van mij! Je hebt echt een topprestatie geleverd. ben al een weekje bezig met de tablet.
speciaal voor jou maar een account aangemaakt haha!
ik draai nu op de V20, draait allemaal best soepel! is het de moeite waard om nu te upgraden cm7?
zal het grafisch dan ook soepeler beter worden kwa games, aangezien ik hierboven zie dat de videoacceleratie enabled is?

• ny-hardcore
quote:
heracles schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:22:
[...]

Ik heb hem ook geinstalleerd (xy reversed), werkt behoorlijk lekker. Geweldig Android 2.3 icm CM7 en videoacceleratie :D .
Mooi he?
Die fun_ is echt de man!

Ben benieuwd naar zn nieuwe build..

Draait bij jou alles soepel? Ik had nog veel last van lag etc in de launcher..

cd /pub && more beer

• heracles
quote:
ny-hardcore schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:37:
[...]

Mooi he?
Die fun_ is echt de man!

Ben benieuwd naar zn nieuwe build..

Draait bij jou alles soepel? Ik had nog veel last van lag etc in de launcher..
Ik gebruik Launcher Pro Plus (de betaalde versie) en die werkt prima en vloeiend eigenlijk? Is de 1e app die ik altijd installeer, dus kan weinig over ADW zeggen.

Schermcalibratie van 2.3 is trouwens ook beter dan 2.2. En 2.2 was al beter dan 2.1. Mooi meegenomen dus.

fun_ krijgt het idd maar weer mooi voor elkaar, en jij zorgt er altijd voor dat het op de Yarvik ook goed werkt! Dank daarvoor!

• spiessed
ny hardcore,

hoeveel tijd heb je nodig voor de cm7? :)
ik wil gerust wachten ;)

spiesse

• ny-hardcore
quote:
spiessed schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:40:
ny hardcore,

hoeveel tijd heb je nodig voor de cm7? :)
ik wil gerust wachten ;)

spiesse
Geen idee,heb weinig tijd tegenwoordig.
Misschien kan heracles zijn image ergens uploaden?

cd /pub && more beer

• heracles
quote:
ny-hardcore schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:39:
[...]

Geen idee,heb weinig tijd tegenwoordig.
Misschien kan heracles zijn image ergens uploaden?
Wil ik best doen maar ik ben nog aan het ruzie maken met gapps, krijg ik er maar niet in gepropt. Heb ze in de system.img gepakt en dat werkt niet (tablet boot niet eens, gaat gelijk in recovery) en heb ze al los proberen te installeren, dat werkt ook niet (Market installeert wel maar fc, rest van apps installeert helemaal niet).

Gelukt, hier de rom:
http://www.multiupload.com/6RM137KB7I

Hier hoe je voorbij de niet functionerende "touch the android to begin" ofzo kunt komen:
YouTube: Android Quick Tip: How to bypass the "Touch the Android to Begin" setup

Hier nog wat scripts voor gscript, weet niet of ze werken :P Nog niet getest.
http://www.multiupload.com/AB4ZQ4KZU0

Ik kan zelf geen bugs oplossen dus ik wacht netjes op de releases van de ontwikkelaars :) , ik kan alleen de roms uitpakken/inpakken zodat de Yarvik er ook mee overweg kan.

heracles wijzigde deze reactie 16-11-2011 23:36 (35%)

• ny-hardcore
quote:
heracles schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:49:
[...]

Wil ik best doen maar ik ben nog aan het ruzie maken met gapps, krijg ik er maar niet in gepropt. Heb ze in de system.img gepakt en dat werkt niet (tablet boot niet eens, gaat gelijk in recovery) en heb ze al los proberen te installeren, dat werkt ook niet (Market installeert wel maar fc, rest van apps installeert helemaal niet).

Gelukt, hier de rom:
http://www.multiupload.com/6RM137KB7I

Hier hoe je voorbij de niet functionerende "touch the android to begin" ofzo kunt komen:
YouTube: Android Quick Tip: How to bypass the "Touch the Android to Begin" setup

Hier nog wat scripts voor gscript, weet niet of ze werken :P Nog niet getest.
http://www.multiupload.com/AB4ZQ4KZU0

Ik kan zelf geen bugs oplossen dus ik wacht netjes op de releases van de ontwikkelaars :) , ik kan alleen de roms uitpakken/inpakken zodat de Yarvik er ook mee overweg kan.
Nice!
wbt de android setup;
je zou volgende aan de build.prop in /system kunnen toevoegen:
ro.setupwizard.mode=DISABLED
of
ro.setupwizard.mode=OPTIONAL (dan krijg je een skip optie erbij geloof ik)

Gebruik je linux voor het uit/in pakken?
Ik heb nog wat scripts die dit automatisch doen, kan ik wel tarren en uppen ergens

cd /pub && more beer

• samjack
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 29-04 11:48
Mijn tab210 net verkocht.
Is voor mij veel te lichte hardware.

• heracles
quote:
ny-hardcore schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:07:
[...]

Nice!
wbt de android setup;
je zou volgende aan de build.prop in /system kunnen toevoegen:
ro.setupwizard.mode=DISABLED
of
ro.setupwizard.mode=OPTIONAL (dan krijg je een skip optie erbij geloof ik)

Gebruik je linux voor het uit/in pakken?
Ik heb nog wat scripts die dit automatisch doen, kan ik wel tarren en uppen ergens
Ah ok dankje, zal ik de volgende keer er aan toevoegen. Draai nou trouwens alweer een aangepaste versie van die rom waar die setupwizard uitgesloopt is en waar de market etc het ook gewoon van doen.

Ik gebruik geen Linux, maar rkcooking voor het inpakken/uitpakken etc.

• LeGato23
  • Niet online

LeGato23

quote:
heracles schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:03:
[...]

Ah ok dankje, zal ik de volgende keer er aan toevoegen. Draai nou trouwens alweer een aangepaste versie van die rom waar die setupwizard uitgesloopt is en waar de market etc het ook gewoon van doen.
Is er toevallig al een 'hap-klaar' image om te installeren? Ben erg benieuwd naar die nieuwe versie!

• heracles
quote:
LeGato23 schreef op zondag 20 november 2011 @ 09:38:
[...]

Is er toevallig al een 'hap-klaar' image om te installeren? Ben erg benieuwd naar die nieuwe versie!
Nog niet een waarmee je fatsoenlijk kunt werken, hij blijkt toch iets langzamer en minder stabiel te zijn dan ik dacht. :P Ik houd xda in de gaten tot ze wat verbeteringen hebben gemaakt en dan ga ik er mee aan de slag weer.

Een paar dingen die niet werken sinds videoacceleratie geimplementeerd is:
-geen mediaplayer
-geen streamingmogelijkheden binnen browser
-reageert soms langzaam/niet
-force closed me nog iets te veel.
-usb host werkt niet en-usb naar computer als verwisselbare schijf werkt ook niet :P .

Wil je hem nog steeds proberen dan is de link die ik gaf nog steeds bruikbaar, maar voor de gebruikservaring of dagelijks gebruik hoef je het nog niet te doen ;) , dan zou ik nog even wachten tot ze wat van de kinderziektes eruit gehaald hebben.

heracles wijzigde deze reactie 20-11-2011 22:50 (4%)

• LeGato23
  • Niet online

LeGato23

quote:
heracles schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:50:
[...]
Wil je hem nog steeds proberen dan is de link die ik gaf nog steeds bruikbaar, maar voor de gebruikservaring of dagelijks gebruik hoef je het nog niet te doen ;)
Was erg nieuwsgierig en dus toch CMTab210v1.img erop gezet.
Wat een feest!! :9~
Ondanks dat misschien nog niet alles goed werkt, en er misschien nog bugs in zitten (waar ik tot nu toe overigens nog geen last van heb gehad) is het leuk om mee te spelen.
Het scherm is stukken beter te calibreren dan met de V20!

Mocht er een nieuw image komen, dan ben ik weer erg benieuwd!
Count me in!

LeGato23 wijzigde deze reactie 21-11-2011 23:41 (0%)
Reden: typo

• Janton4
  • Laatst online: 28-11-2011
Ik heb ook de Yarvik TAB210.
Sinds ik hem gisteren opstart geeft ie aan:

!Helaas
Het proces android.process.acore is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.

Ik krijg het er met geen mogelijkheid vanaf, blijft terugkomen en kan niks meer doen op de tablet.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

• heracles
quote:
Janton4 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:12:
Ik heb ook de Yarvik TAB210.
Sinds ik hem gisteren opstart geeft ie aan:

!Helaas
Het proces android.process.acore is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.

Ik krijg het er met geen mogelijkheid vanaf, blijft terugkomen en kan niks meer doen op de tablet.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!
Ja, heb dit ook eens gehad. Kreeg het alleen weg door de rom te reflashen :P .

• LeGato23
  • Niet online

LeGato23

quote:
heracles schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:03:
[...]
... Draai nou trouwens alweer een aangepaste versie van die rom waar die setupwizard uitgesloopt is en waar de market etc het ook gewoon van doen.
Mogen we deze ook eens proberen? Is het mogelijk dat je deze ergens upload?

• heracles
quote:
LeGato23 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:52:
[...]

Mogen we deze ook eens proberen? Is het mogelijk dat je deze ergens upload?
Die heb ik alweer verwijderd, heb vanavond deze in elkaar gepropt. Ik heb ook een programma bijgevoegd om van "usb-mode" naar "usb-host" te kunnen wisselen, dat is helaas nog niet geintegreerd in het instellingen-menu namelijk. Weet nog niet of die werkt want kan weer eens geen enkele usb stick vinden om te testen, altijd zo als je ze nodig hebt haha :P .

Ik vind ADW launcher trouwens niet echt snel, heb het gevoel dat LauncherPro veel lekkerder draait..

• LeGato23
  • Niet online

LeGato23

quote:
heracles schreef op donderdag 24 november 2011 @ 00:52:
[...]
Die heb ik alweer verwijderd, heb vanavond deze in elkaar gepropt. Ik heb ook een programma bijgevoegd om van "usb-mode" naar "usb-host" te kunnen wisselen, dat is helaas nog niet geintegreerd in het instellingen-menu namelijk. Weet nog niet of die werkt want kan weer eens geen enkele usb stick vinden om te testen, altijd zo als je ze nodig hebt haha :P .

Ik vind ADW launcher trouwens niet echt snel, heb het gevoel dat LauncherPro veel lekkerder draait..
Ik heb gisteravond jouw YarvikCM7v2.img geinstalleerd. Werkt nog beter dan de eerste versie!
Na het installeren kan ik goed calibreren, wat niet altijd het geval is met andere firmwares.
Ik ervaar soms ook wat 'lag' maar weet niet of dit aan ADW ligt of gewoon aan de geringe processorkracht.
Overigens ben ik nog op zoek naar de 'Shelves' applicatie zoals die in de standaard firmware van Yarvik zit.
Ik kan 'm op de market niet vinden en het zelf exporteren naar een apk is me tot nu toe niet gelukt. Iemand die even een 'aapeekaatje' kan maken van de Shelves 0.2.6?

• marystar
heb de image ook draaien, netjes gedaan :) Nog geen gekke dingen gezien, wel af en toe wat lag met typen maar daar valt uitstekend mee te leven

@NY, voel je het competitie element? ;)

marystar wijzigde deze reactie 26-11-2011 10:30 (0%)
Reden: typo

• LeGato23
  • Niet online

LeGato23

Ben al twee dagen aan het prutsen om de images uit te pakken.
Ik krijg het helaas niet voor elkaar om de system.img uit te pakken met unyaffs (Windows)
Ondertussen al vanalles geprobeerd.. meerdere versies van unyaffs, wunyaffs, meerdere system.img's (stock, v20, cm, etc)
Is het al iemand gelukt om deze system.img files uit te pakken vanuit Windows, of is het echt alleen mogelijk vanuit een linux omgeving?

• ny-hardcore
quote:
LeGato23 schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:01:
Ben al twee dagen aan het prutsen om de images uit te pakken.
Ik krijg het helaas niet voor elkaar om de system.img uit te pakken met unyaffs (Windows)
Ondertussen al vanalles geprobeerd.. meerdere versies van unyaffs, wunyaffs, meerdere system.img's (stock, v20, cm, etc)
Is het al iemand gelukt om deze system.img files uit te pakken vanuit Windows, of is het echt alleen mogelijk vanuit een linux omgeving?
Newtuxflash tools ofzoiets werkt ook..
of deze kitchen:
http://www.slatedroid.com...2818-kitchen-for-windows/

ny-hardcore wijzigde deze reactie 27-11-2011 20:21 (6%)

cd /pub && more beer

• LeGato23
  • Niet online

LeGato23

quote:
LeGato23 schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:01:
Het is deels gelukt! De applicatie 'Shelves' is geinstalleerd onder het draaiende YarvikCM7v2.img.

Wat heb ik gedaan en hoe?
1. Maak een directory unpack en subdirectory image
2. update.img uitpakken met AFPTool.exe (versie uit 2808 tools, de 2818 kan niet uitpakken)
commando: AFPTool.exe -unpack update.img unpack\
3. De system.img is nu echter nog encrypted, en kan dus niet uitgepakt worden. Eerst decrypten dus.
commando: rkDecrypt.exe system.img (rkDecrypt tool voor RK28xx te vinden met Google)
4. De unencrypted system.img openen met New Tuxbox Flash Tool (ny-hardcore, bedankt voor de tip!)
5. Kijk in cramfs\app voor alle applicaties. Kopieer RKEbookReader.apk en BooksProvider.apk naar SDcard
6. Plaats SDcard in Yarvik, en reboot
7. Application settings -> Allow installation of non-Market applications aanzetten
8. File Manager -> SDcard -> RKEBookReader.apk en BooksProvider.apk installeren

Helaas crashed Shelves bij het openen van een eBook met de foutmelding; java.lang.ExceptionInInitializerError at org.geometerplus.android.fbreader.
Dit moet nog verder uitgezocht worden. Morgen verder.

• heracles
quote:
LeGato23 schreef op maandag 28 november 2011 @ 00:39:
[...]

Het is deels gelukt! De applicatie 'Shelves' is geinstalleerd onder het draaiende YarvikCM7v2.img.

Wat heb ik gedaan en hoe?
1. Maak een directory unpack en subdirectory image
2. update.img uitpakken met AFPTool.exe (versie uit 2808 tools, de 2818 kan niet uitpakken)
commando: AFPTool.exe -unpack update.img unpack\
3. De system.img is nu echter nog encrypted, en kan dus niet uitgepakt worden. Eerst decrypten dus.
commando: rkDecrypt.exe system.img (rkDecrypt tool voor RK28xx te vinden met Google)
4. De unencrypted system.img openen met New Tuxbox Flash Tool (ny-hardcore, bedankt voor de tip!)
5. Kijk in cramfs\app voor alle applicaties. Kopieer RKEbookReader.apk en BooksProvider.apk naar SDcard
6. Plaats SDcard in Yarvik, en reboot
7. Application settings -> Allow installation of non-Market applications aanzetten
8. File Manager -> SDcard -> RKEBookReader.apk en BooksProvider.apk installeren

Helaas crashed Shelves bij het openen van een eBook met de foutmelding; java.lang.ExceptionInInitializerError at org.geometerplus.android.fbreader.
Dit moet nog verder uitgezocht worden. Morgen verder.
Ik had er ook al ff naar gekeken en kwam tot deze: http://www.multiupload.com/M02NGZB68A

Werkt alleen niet fullscreen met de resolutie die Yarvik gebruikt. Is dat wel de app die jij bedoelt?

• spiessed
hey mannen,

welke is nu de laatste, zeker aan te raden versie, die je op je tab210 kan installeren? :)

ik zit momenteel aan de versie net na de v20...

groeten spiesse

• heracles
quote:
spiessed schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:59:
hey mannen,

welke is nu de laatste, zeker aan te raden versie, die je op je tab210 kan installeren? :)

ik zit momenteel aan de versie net na de v20...

groeten spiesse
Of je leest de laatste pagina of 2 pagina's van het topic even door....

• heracles
Geweldig, een stel users van XDA hebben het voor elkaar gekregen om de meest actieve developer van de CM7 roms voor RK2818 weg te jagen van zijn eigen thread, die is nu gesloten. Zonder zijn thread op XDA zal de development er niet bepaald sneller op gaan. |:(

• ny-hardcore
quote:
heracles schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:14:
Geweldig, een stel users van XDA hebben het voor elkaar gekregen om de meest actieve developer van de CM7 roms voor RK2818 weg te jagen van zijn eigen thread, die is nu gesloten. Zonder zijn thread op XDA zal de development er niet bepaald sneller op gaan. |:(
yup.. erg zielig allemaal, valt me op dat dit steeds vaker op XDA gebeurd....

Maar nav
quote:
"so I decided to close this thread/project from this time. I'll ask moderators to close this thread asap."
vraag ik me af of fun_ nog wel überhaupt doorgaat met developen voor de rk2818

en die daremos is wat mij betreft echt een #%$^$

cd /pub && more beer

• heracles
quote:
ny-hardcore schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:05:
[...]

yup.. erg zielig allemaal, valt me op dat dit steeds vaker op XDA gebeurd....

Maar nav

[...]

vraag ik me af of fun_ nog wel überhaupt doorgaat met developen voor de rk2818

en die daremos is wat mij betreft echt een #%$^$
DaremoS is een "cook" en geen developer, dat is het probleem nu ook :P . Fun_ was 1 van de weinige(enige zelfs?) echte developers. DaremoS zegt ook dat Fun_ overgestapt is naar de RK2918 maar dat weet ik niet verder.

Ik heb trouwens dat mijn accu snel leeg is met de rom die ik het laatst in elkaar geprutst heb, hebben jullie dat ook? Vooral erg tijdens gebruik, standby lijkt hij niet zoveel te verbruiken.

• olafc
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 04-05-2012
Hoi, sinds een paar maanden ook Yarvik 210 eigenaar. Gisteren is het gelukt om mijn KPN-3G-dongle aan de praat te krijgen met de juiste instellingen, alles werkt ik heb contact, alleen in de browser lukt het mij niet om gewone www-adressen te typen, ik moet echt ip-adressen gebruiken. iemand een idee hoe ik dit moet oplossen, wat iets als DNS instellen lukt me niet. Ik gebruik de APN-instellingen voor Mobiel Internet van KPN. Moet ik daarin nog iets wijzigen??

Olaf

• thedark
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 31-05-2012
Ny-hardcore how did you fix the g-sensors and the rotation of the screen of the 210
i have the same trouble on the 211

HELP!!

• ny-hardcore
quote:
thedark schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:07:
Ny-hardcore how did you fix the g-sensors and the rotation of the screen of the 210
i have the same trouble on the 211

HELP!!
This is very difficult and requires smali / baksmali on the framework
see for more info here:

http://www.slatedroid.com...view__findpost__p__247058
and
http://www.slatedroid.com...view__findpost__p__247478

cd /pub && more beer

• krivapie
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08-01-2013
Ik heb nu een paar maanden een Yarvik tab211 en zou ook graag een ROM upgrade willen doen. Durf het vanwege mijn manco aan kennis (66jaar!) van tablets niet aan. Wie helpt mij in de buurt van Hoogezand, tegen vergoeding, op weg? Ben volledig verdwaald in het woud van upgrades, successen, valkuilen, teleurstellingen en manco's die menigeen tegenkwam.

Toch wil ik wel graag - gewoon - apps kunnen halen van de market. :)

Piet Vliegers

• thedark
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 31-05-2012
je zit op het verkeerde forums u moet zoeken op ervaringen yarvik tab211
daar komt u waarschijnlijk mij tegen
daar heb ik al eerder 2 tabs geupgrade via de telefoon

greetz
tonny

• spiessed
even een schietgebedje... heb de cm7 van een paar posts hierboven es geflashed... na de heropstart bleef hij effe hangen op het scherm van kalibratie. reboot gedaan en nu bezig met installen

wat me opvalt, en zeker positief is, is het feit dat azerty heerst over querty :p

hopelijk is dit een vlotte versie

groeten
spiesse

• spiessed
even laten weten dat deze versie, oftewel titanium backup, nog niet doet wat moet... wil mijn backup terugzetten en een deel van de apps worden niet geinstalleerd en dan doet de backup niet verder... moet dan rebooten en opnieuw proberen in de hoop dat ik er nog een paar apps kan terugzetten...

vrees dat ik opnieuw naar de v20 ga gaan...

wat zijn jullie bemerkingen of tips voor de backups???

groeten
spiesse

• sattertje
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 17-07 16:47
quote:
olafc schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:44:
Hoi, sinds een paar maanden ook Yarvik 210 eigenaar. Gisteren is het gelukt om mijn KPN-3G-dongle aan de praat te krijgen met de juiste instellingen, alles werkt ik heb contact, alleen in de browser lukt het mij niet om gewone www-adressen te typen, ik moet echt ip-adressen gebruiken. iemand een idee hoe ik dit moet oplossen, wat iets als DNS instellen lukt me niet. Ik gebruik de APN-instellingen voor Mobiel Internet van KPN. Moet ik daarin nog iets wijzigen??

Olaf
Hoi Olaf,

Hoe is het jou gelukt om een dongle aan de praat te krijgen op de TAB210?

• sattertje
Kan iemand aangeven of de slaapstand bug ook in v20 zit?
Is de enigste remedie om 'm altijd uit te schakelen en niet in slaapstand te laten komen of te zetten?

• heracles
quote:
sattertje schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:07:
Kan iemand aangeven of de slaapstand bug ook in v20 zit?
Is de enigste remedie om 'm altijd uit te schakelen en niet in slaapstand te laten komen of te zetten?
V20 is Android Eclair nog toch? 2.1? Zo ja, dan heeft die daar geen last van voor zover ik weet.

• sattertje
quote:
heracles schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:35:
[...]

V20 is Android Eclair nog toch? 2.1? Zo ja, dan heeft die daar geen last van voor zover ik weet.
Ja het is de Android Eclair:
V20_LITE VERSION: yarvik_eglide_rooted_v20_jithack_11082011_LITE.img

Zoals ik heb bekeken op dit forum, is dit de meest stabiele versie tot nu toe. Heb jij nog goede ervaring met een bepaalde Froyo versie?

• heracles
quote:
sattertje schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 07:30:
[...]

Ja het is de Android Eclair:
V20_LITE VERSION: yarvik_eglide_rooted_v20_jithack_11082011_LITE.img

Zoals ik heb bekeken op dit forum, is dit de meest stabiele versie tot nu toe. Heb jij nog goede ervaring met een bepaalde Froyo versie?
Zo foutloos als die V20 zijn de Froyo's nooit geworden en ook nooit zo stabiel :P .

• spiessed
ik ben ook terug naar de v20 gegaan en moet zeggen dat deze idd wel de meest leuke is om mee te werken!

de cm7 is wel knap qua uitzicht maar had probs met de backups terug te zetten...

nu effe bij de v20 blijven en hopen dat er nog goeie roms uitkomen!

groeten
spiesse

• LeGato23
  • Niet online

LeGato23

Na wat avontuurtjes met allerlei ROM's nu weer terug op V20 (full).
Deze werkt eigenlijk het fijnste van allemaal, behalve het calibreren, dat werkte op de CM7 beter.
De EbookReader werkt nu ook weer prima, en de batterij gaat weer een stuk langer mee.
De problemen die ik in deze ROM had met de Browser doen zich nu ineens ook niet meer voor!

Dus, nu met de donkere dagen even geen experimenten meer met ROM's, maar gewoon lekker op de bank even snel FB'en, nu.nl, email checken, keertje Angry Birds en vooral boeken lezen.
En uiteraard af en toe een filmpje voor de kids...

• sattertje
quote:
LeGato23 schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:11:
Na wat avontuurtjes met allerlei ROM's nu weer terug op V20 (full).
.......
En uiteraard af en toe een filmpje voor de kids...
Zijn er ook ervaringen met het streamen vanaf bijv. een NAS richting de Tab210 ?

Welke video player gebruiken jullie daarvoor?
Welke explorer tool of app gebruiken jullie om de share op te zetten?

• sattertje
Nog een vraagje betreffende de launcher op v20.

Volgens mij is ADW de standaard launcher op de v20 versies.

Gebruiken jullie deze of bevalt Launcher pro beter op de v20 versie?

• heracles
quote:
sattertje schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:54:
Nog een vraagje betreffende de launcher op v20.

Volgens mij is ADW de standaard launcher op de v20 versies.

Gebruiken jullie deze of bevalt Launcher pro beter op de v20 versie?
Is heel persoonlijk, in de roms die ik ge-"cooked" heb staat ADW. Simpelweg omdat dit gratis is. Het 1e wat ik installeer echter is mijn eigen Launcher Pro Plus (betaald), maar die mag ik natuurlijk niet in de roms verwerken zomaar :P .

Probeer ze gewoon beiden uit, ik moet wel zeggen dat Launcher Pro Plus (de betaalde versie) leuke voordelen bied tov de gratis versie, zoals het resizen van widgets en de widgets die LP zelf meelevert(vergelijkbaar met de Sense widgets van HTC)

• LeGato23
  • Niet online

LeGato23

Ik krijg het maar niet voor elkaar om in Angry Birds het scherm uit te zoomen.
Multi-touch pinch zoom-out, schuin sliden, dubbel tap... werkt allemaal niet.
Iemand een idee? Nu schiet ik maar een beetje lukraak in het onbekende ;-)

• birdibird
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:23
De tab is nu gratis te verkrijgen!
Typhone heeft een actie (wel alleen zakelijk, dus met kvk) met een KPN internet start abo die je gelijk kan opzeggen en waarbij je ook nog cashback krijgt.
http://www.telecomvergeli...abonnement-typhonenl.html

Ik heb de tab nu met CM7v2 en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben.
Ok, hij is trager dan mijn ZTE Blade en ik moest even wennen aan het touchscreen, maar het is een leuk dingetje!

Ik heb echter iets raars bij de gmail app op cm7: als ik een mail open om 'm te lezen springt ie steeds terug naar de inbox. Hebben jullie dat ook?

Ik krijg de host mode ook niet voor elkaar met CM7, jullie wel? Als ik het appje aanklik en dan een usb stick inplug die onder andere roms wel werkt wordt ie niet gezien in CM7

birdibird wijzigde deze reactie 13-12-2011 12:23 (12%)

• birdibird
is hier niemand meer?
de gratis tablet typhone actie loopt nog http://www.typhone.nl/tablet-actie-zakelijk

ik heb iets verder gepuzzeld met cm7
het lijkt alsof de browser de schuld heeft: deze crashed ook na enkele seconden
en als ik in gmail een mail open met alleen platte text crashed ie niet
iemand een idee?

• heracles
quote:
birdibird schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:26:
is hier niemand meer?
de gratis tablet typhone actie loopt nog http://www.typhone.nl/tablet-actie-zakelijk

ik heb iets verder gepuzzeld met cm7
het lijkt alsof de browser de schuld heeft: deze crashed ook na enkele seconden
en als ik in gmail een mail open met alleen platte text crashed ie niet
iemand een idee?
Ik kan wel gewoon een mailbericht met een url erin openen? Zodra ik echter de url aanklik springt hij terug naar mijn inbox, maar kan de mail gewoon lezen verder? Ik gebruik de stock browser niet meer btw, maar een andere.

Host mode werkt trouwens wel deels :P Zodra je een muis aansluit krijg je een cursor te zien (die vastzit in de linker bovenhoek en niet beweegt O-) ) Zodra de mensen die het ontwikkelen nieuwe problemen oplossen maak ik weer een nieuwe versie, kijk elke week wel ff naar beschikbaarheid van nieuwe versies :) .

heracles wijzigde deze reactie 15-12-2011 20:39 (19%)

• RaptorRVL
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 21:01
Mijn Yarvik wil ineens niet meer opladen. Ik kan zo snel niks vinden, maar is er misschien een trucje o.i.d. om dat opladen weer aan de gang te krijgen?

Kan hem aan de oplader nu wel aan doen etc, maar zodra ik de stekker eruit trek dan valt ie uit. En hij wil dus niet opladen, bij het uitdoen van het scherm is de scrollball ook niet meer blauw.

• catr
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
quote:
RaptorRVL schreef op zondag 18 december 2011 @ 00:37:
Mijn Yarvik wil ineens niet meer opladen. Ik kan zo snel niks vinden, maar is er misschien een trucje o.i.d. om dat opladen weer aan de gang te krijgen?

Kan hem aan de oplader nu wel aan doen etc, maar zodra ik de stekker eruit trek dan valt ie uit. En hij wil dus niet opladen, bij het uitdoen van het scherm is de scrollball ook niet meer blauw.
Probeer eens de app battery calibration. Die maakt een nieuw bestandje aan dat de accu gegevens bijhoudt.
Het kan ook een hardware probleem zijn, maar probeer dit eerst.

palmE2 i-pad HTC HD2 yarvik 211 xiron 8"

• heracles
quote:
RaptorRVL schreef op zondag 18 december 2011 @ 00:37:

Probeer eens op te laden via de usb poort?

• ny-hardcore
quote:
heracles schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:30:
[...]

Ik kan wel gewoon een mailbericht met een url erin openen? Zodra ik echter de url aanklik springt hij terug naar mijn inbox, maar kan de mail gewoon lezen verder? Ik gebruik de stock browser niet meer btw, maar een andere.

Host mode werkt trouwens wel deels :P Zodra je een muis aansluit krijg je een cursor te zien (die vastzit in de linker bovenhoek en niet beweegt O-) ) Zodra de mensen die het ontwikkelen nieuwe problemen oplossen maak ik weer een nieuwe versie, kijk elke week wel ff naar beschikbaarheid van nieuwe versies :) .
hmm... ik dacht dat fun_ (de ontwikkelaar achter CM voor rk2818) er mee opgehouden is nav de ruzie op XDA.
De thread op XDA is dicht, androtab.info zegt ook closed wbt onwikkeling.. zijn er dan nog andere mensen mee bezig ergens?

cd /pub && more beer

• catr
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
quote:
ny-hardcore schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:46:
[...]

hmm... ik dacht dat fun_ (de ontwikkelaar achter CM voor rk2818) er mee opgehouden is nav de ruzie op XDA.
De thread op XDA is dicht, androtab.info zegt ook closed wbt onwikkeling.. zijn er dan nog andere mensen mee bezig ergens?
Denk dat de 2818 toch wel een verouderde processor is, de ontwikkelaars stappen over op nieuwere processoren,
Fun_ is wel actief met de rk2918. Verder komt ICS op, en de vraag is of dat op de 2818 draait. Er komen in een snel tempo steeds snellere tablets uit.

palmE2 i-pad HTC HD2 yarvik 211 xiron 8"

• heracles
quote:
ny-hardcore schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:46:
[...]

Ik gebruik nu de roms van andere tablets (8,4" en 10" tablets) en er zijn nog wel een aantal cookers actief, zoals bijv van Archos (hvdwolf) of van de Nextbook tablets.

• birdibird
quote:
heracles schreef op woensdag 21 december 2011 @ 00:36:
[...]

Ik gebruik nu de roms van andere tablets (8,4" en 10" tablets) en er zijn nog wel een aantal cookers actief, zoals bijv van Archos (hvdwolf) of van de Nextbook tablets.
Hoe kan je die op de 210 zetten? Kan dat 1 op 1 of moet er iets getweakt worden?

• heracles
quote:
birdibird schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:48:
[...]

Hoe kan je die op de 210 zetten? Kan dat 1 op 1 of moet er iets getweakt worden?
Je moet de kernel, recovery en misc vervangen voor de orginele Yarvik versie, dan gaat het (meestal :P ) wel goed. Je kunt het ook proberen zonder de orginele Yarvik bestanden maar de kans dat je je tablet bricked is dan heeeel groot, dus nooit doen!.

• birdibird
hmm, dan waag ik me er maar niet aan :)
Heb jij een goeie werkende? Ik ga de CM7 toch maar ervanaf gooien

• heracles
quote:
birdibird schreef op donderdag 22 december 2011 @ 01:20:
hmm, dan waag ik me er maar niet aan :)
Heb jij een goeie werkende? Ik ga de CM7 toch maar ervanaf gooien
Ik draai nu weer een nieuwe testversie van CM7, die heel erg snel is, maar daar zitten nog wat fouten in. Mp3 werkt alleen met JukeFox bijvoorbeeld. Stabiel is hij verder wel, maargoed. Zodra er nog iets meer fouten uitgehaald worden zet ik hem online.

De meest stabiele en foutloze rom die ik ken blijft toch de Eclair Lite versie van ny-hardcore.

• marystar
Hoi,

Ben ook weer terug bij de eclair lite versie (deze: yarvik_eglide_rooted_v20_jithack_11082011_LITE.img)

blijft de fijnste die er is voor de tab210.

Beter gaat het niet worden, wel zwaarder (en dat is misschien mooier maar de hardware kan het net niet helemaal lekker aan)

• heracles
quote:
marystar schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:03:
Hoi,

Ben ook weer terug bij de eclair lite versie (deze: yarvik_eglide_rooted_v20_jithack_11082011_LITE.img)

blijft de fijnste die er is voor de tab210.

Beter gaat het niet worden, wel zwaarder (en dat is misschien mooier maar de hardware kan het net niet helemaal lekker aan)
Dat klopt niet, 2.2 is in theorie (en werkelijkheid) véél sneller dan 2.1, het heeft onder andere een veel betere memory management. De uitdaging is de rom echter geoptimaliseerd te krijgen en omdat er geen ondersteuning is van de fabrikanten is dat erg moeilijk. De 2.3.7 rom waar ik nu mee test is misschien nu al wel sneller dan de v20, echter zit er nog veel "bloat" in. HDMI, bluetooth etc moet er nog allemaal uitgehaald worden.

Het probleem is dat onze Yarvik een erg uitgeklede versie is in vergelijking met de andere RK2818 tablets waar de roms voor ontwikkelt worden, dus er is weinig animo om HDMI, bluetooth etc eruit te halen ;) .

Wist je dat in theorie zelfs ICS kan draaien op onze tablets straks? :) Dit omdat er simpelweg geen vereiste hardware is, dus veel zwaarder worden de roms niet.

• birdibird
kan je een linkje geven naar degene die jij nu uitprobeert? Ik wil er wel mee rommelen :)

• marystar
quote:
heracles schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:38:
[...]

Dat klopt niet, 2.2 is in theorie (en werkelijkheid) véél sneller dan 2.1, het heeft onder andere een veel betere memory management. De uitdaging is de rom echter geoptimaliseerd te krijgen en omdat er geen ondersteuning is van de fabrikanten is dat erg moeilijk. De 2.3.7 rom waar ik nu mee test is misschien nu al wel sneller dan de v20, echter zit er nog veel "bloat" in. HDMI, bluetooth etc moet er nog allemaal uitgehaald worden.

Het probleem is dat onze Yarvik een erg uitgeklede versie is in vergelijking met de andere RK2818 tablets waar de roms voor ontwikkelt worden, dus er is weinig animo om HDMI, bluetooth etc eruit te halen ;) .

Wist je dat in theorie zelfs ICS kan draaien op onze tablets straks? :) Dit omdat er simpelweg geen vereiste hardware is, dus veel zwaarder worden de roms niet.
Ik weet dat je in theorie gelijk hebt, hierbij je gelijk ;) Ik moet zelfs toegeven dat ik zeer gecharmeerd ben van de 2.2 en 2.3 cyanogen roms maar er is (tot nog toe) altijd nog wel iets mis mee...heb zelfs een van die eerste cyanogen roms gedraaid, best lang ook, omdat ie er zo kek uitziet maar...

aan het einde van de dag kom ik (voorlopig in elk geval) toch steeds weer terug bij de v20_lite, loopt ie naar mijn mening het lekkerst op

Met dank aan NY _/-\o_

• paulvdwal
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:10
Help Help!

Sinds afgelopen weekend reageert mijn Yarvik TAB210 niet meer op aanrakingen.

Ik heb hier het forum al even doorzocht, helaas, daar kon ik niemand vinden die dit ook al eens heeft meegemaakt.

Erg gek, de Tablet lag gewoon op tafel, uitgeschakeld, en zaterdag ochtend zette ik hem aan, maar ik kom niet verder dan het "ontgrendel scherm".
Hij reageert niet meer op aanrakingen.

Hij laad nog wel op.

Er staat de standaard firmware op, gewoon de Yarvik 2.1 Eclair.

Ik heb hem op 7 December overgenomen van een mede tweaker, deze zei toen dat er nog garantie op zit...

Wat adviseren jullie?
Kan dit ding een Factory Reset doen oid?

• tweakers-monkey
  • Laatst online: 03-07 15:59
Hallo beste Yarvik Tab tweakers,

Ik heb de Tab210 al een tijdje en een aantal ROM's geprobeerd. de V20 light bevalt mij tot nu toe het best.
Ook heb ik een CM7 geprobeerd :

http://files.androtab.inf...20111118/boot_usbhost.img
met deze:
http://files.androtab.info/rk2818/cm7/20111118/system_xy.img

Het goede niews is dat mijn USB GPS-dongel werkt!! Op Google maps en in andere programma's heb ik keurifg een positie. Nadeel is: geen Market. Hierdoor kan ik programma's als Navigon of Sygic maps niet proberen. Ik heb wel .apk's geprobeert te installeren, maar dat lukt steeds niet.

Is er een "tweaker of cooker" die de USB GPS functionaliteit in de V20 kan implementeren, dat zou geweldig zijn!!

Dat 2012 weer een mooi tablet jaar moge worden ( BB playbook kopen misschien nu ook in NL goedkoop ¤200)

Monkey

• heracles
quote:
tweakers-monkey schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:40:
Hallo beste Yarvik Tab tweakers,

Ik heb de Tab210 al een tijdje en een aantal ROM's geprobeerd. de V20 light bevalt mij tot nu toe het best.
Ook heb ik een CM7 geprobeerd :

http://files.androtab.inf...20111118/boot_usbhost.img
met deze:
http://files.androtab.info/rk2818/cm7/20111118/system_xy.img

Het goede niews is dat mijn USB GPS-dongel werkt!! Op Google maps en in andere programma's heb ik keurifg een positie. Nadeel is: geen Market. Hierdoor kan ik programma's als Navigon of Sygic maps niet proberen. Ik heb wel .apk's geprobeert te installeren, maar dat lukt steeds niet.

Is er een "tweaker of cooker" die de USB GPS functionaliteit in de V20 kan implementeren, dat zou geweldig zijn!!

Dat 2012 weer een mooi tablet jaar moge worden ( BB playbook kopen misschien nu ook in NL goedkoop ¤200)

Monkey
Als ik zou weten welke bestanden dat zijn zou ik ze wel kunnen kopiëren naar de V20 lite rom, maar dan mis ik nog de begeleidende delen code ervoor die zorgen dat die functionaliteit werkt. Verder betwijfel ik het ook of die code backwards compatible is. Ik heb te weinig kennis om te weten welke delen daarvoor nodig zijn, sorry.

Mijn laatste test-rom omdat iemand er om vroeg, supersnel maar nog wel een aantal bugs waar aan gewerkt word:

http://www.multiupload.com/4V5NFTI8TA

2.3.7 CM7 v5

Bugs zo even uit mijn hoofd:
- Youtube HD lijkt niet te laden, normale kwaliteit wel gewoon
- Niet elke mediaspeler voor mp3 werkt, tot zover werken alleen DoubleTwist, JukeFox en Mortplayer (zelf downloaden uit de market). Ik adviseer DoubleTwist of Mortplayer, dit omdat JukeFox relatief zwaar is.
- USB host nog niet volledig functioneel

Ik adviseer alle animaties uit te zetten zowel in de launcher instellingen, het standaard instellingen menu en het CM instellingen menu. Verder het lockscreen uit te schakelen (CM menu - Tablet tweaks), omdat die nog gebaseerd is op 100dpi ipv de 160dpi die word gebruikt in deze rom. Sowieso is het handig om na het flashen eerst alle settings na te lopen en zelf in te stellen naar eigen voorkeur.
\
De 1e boot na het flashen duurt best lang, dat is normaal en verwacht.

Btw, er is ook nog een probleem dat de tablet af en toe niet wil verbinden met de computer als verwisselbare harde schijf, dit is geen bug in onze roms maar in Android zelf. Rebooten verhelpt het probleem.

heracles wijzigde deze reactie 27-12-2011 22:10 (8%)

• heracles
quote:
paulvdwal schreef op maandag 26 december 2011 @ 09:53:
Help Help!

Sinds afgelopen weekend reageert mijn Yarvik TAB210 niet meer op aanrakingen.

Ik heb hier het forum al even doorzocht, helaas, daar kon ik niemand vinden die dit ook al eens heeft meegemaakt.

Erg gek, de Tablet lag gewoon op tafel, uitgeschakeld, en zaterdag ochtend zette ik hem aan, maar ik kom niet verder dan het "ontgrendel scherm".
Hij reageert niet meer op aanrakingen.

Hij laad nog wel op.

Er staat de standaard firmware op, gewoon de Yarvik 2.1 Eclair.

Ik heb hem op 7 December overgenomen van een mede tweaker, deze zei toen dat er nog garantie op zit...

Wat adviseren jullie?
Kan dit ding een Factory Reset doen oid?
De reset button verhelpt het niet? Misschien zit de kabel los, daarvoor zou je de behuizing moeten openen, maar dan verlies je je garantie. Verder kun je proberen de rom te reflashen, of hierbij je garantie vervalt weet ik niet.

• paulvdwal
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:10
De tweaker waar ik hem van kocht zei dat er nog garantie op zit.
Dus open maken is dan niet zo slim...

Helaas geeft die tweaker nu geen antwoord meer :(

Ik vrees het ergste...

• spiessed
hey guys,

stilte????

eerst en vooral mijn beste wensen aan het forum!

zijn er nog nieuwe vorderingen op het vlak van de tab?

ik gebruik momenteel de laatste cm7 versie en ben er tevreden van. enkel gebruik ik hem nog niet in volle glorie! moet nog es een film of zo op kaart zetten en bekijken, enz....

wat zijn zo de meest gebruikte programma's op de tab?

groeten
spiesse

• heracles
quote:
spiessed schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:44:
hey guys,

stilte????

eerst en vooral mijn beste wensen aan het forum!

zijn er nog nieuwe vorderingen op het vlak van de tab?

ik gebruik momenteel de laatste cm7 versie en ben er tevreden van. enkel gebruik ik hem nog niet in volle glorie! moet nog es een film of zo op kaart zetten en bekijken, enz....

wat zijn zo de meest gebruikte programma's op de tab?

groeten
spiesse
Bedankt en insgelijks!
Er is alweer een nieuwe versie van de 2.3.7 ROM uit, alleen heb ik die nog niet geschikt gemaakt voor de Yarvik 210

Programma's die ik zelf gebruik vooral zijn de browser natuurlijk, verder MortPlayer (muziekspeler), NU.nl app (voor tv gids), Ebuddy (msn) en Youtube. Allemaal nogal standaard dus :P .

Zodra ik de rom weer ff in elkaar heb gezet voor de Yarvik 210 zal ik hem wel weer uploaden en online gooien. Wist niet dat er nog mensen hier waren :P .

• sattertje
Goed om te horen dat er nog steeds aan updates voor de tab210 gewerkt word.
Als ie beschikbaar is, zal ik m er ook op knallen.

thanks heracles

• Sri Vlegel
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13-01-2012
Hallo,

Ik probeer mijn Yarvik 211 te flashen, maar loop serieus vast.
Wat ik ook doe, ik blijf in Recovery maar de melding "E:Can't mount /sdcard" krijgen... Weet iemand hoe ik dit probleem oplos?

• spiessed
iemand die een tab210 heeft, kan toch niet anders doen dan te kijken of er nog updates komen heracles? :)

mss es een vraagje rond de hardware... zou de mogelijkheid bestaan om het geheugen te vergroten? het is zo dat ik in een bedrijf werk waar we een afdeling klassieke en smd bestukking hebben van printplaten :) bij de bron dus... indien de mogelijkheid zou bestaan zou ik kijken om de tab te verzwaren van geheugen :) of van harde schijfcapaciteit...

groeten, spiesse

• Amazor
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18-07 23:24
quote:
spiessed schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:26:mss es een vraagje rond de hardware... zou de mogelijkheid bestaan om het geheugen te vergroten?
'k Denk dat zoiets moeilijk te realiseren is, en nog, de processor is ondertussen al zwaar verouderd. Persoonlijk zou ik het dan nog liever enkele maanden uithouden met een wat slomere tab, dan helemaal geen, en tegen de zomer iets kopen wat ICS draait. De specificaties stijgen en prijzen dalen enorm snel.
En ondertussen blijven hopen dat er soms nog eens een leuke rom verschijnt, al verwacht ik er niet zoveel meer van...

Korte OT: Je bent blijkbaar een concullega van mij, ik doe zelf smd-bestukking in West-Vlaanderen ;-)

• spiessed
lol amazor, concullega's :) ik zit aan de receptie van een groot bedrijf in Deinze waar ze oa klassieke en smd-bestukking doen...

ik ga morgen mijn tab es meedoen naar de verantwoordelijken, ze gaan kijken wat de mogelijkheden kunnen zijn... bij farnell kan je individuele componenten aankopen wist de aankoop me te vertellen :)

• spiessed
is dit forum zijn hoogtepunt voorbij? of liever de tab210???

spiesse

• birdibird
@heracles:
Kan je de nieuwe cm7 versie uploaden?
Die vorige die ik heb doet moeilijk met aansluiten aan de laptop via usb.

Of kan je misschien (hier of via DM) een tutorial maken, zodat ik zelf een nieuwe cm7 versie kan porten naar de yarvik 210?
thanx! :)

• hwbangma
  • Registratie: april 2010
  • Niet online
Ik volg dit topic nog wel, maar heb na de Eclair-Lite nog geen stabiele CM7 voor de tab210 voorbij zien komen. Dat zou ik nog wel willen proberen. anyone?

• spiessed
welke is de eclair lite versie?

• ny-hardcore
quote:
Ik neem aan dat ze deze bedoelen:
https://code.google.com/p..._LITE.img&can=2&q=

cd /pub && more beer

• spiessed
hey ny-hardcore,

long time no see :)

ik draai nu de cm7 (2e versie dacht ik)... zou ik hierbij blijven of naar de v20 terugvallen? Ik ben alleszins tevreden van batterijgebruik van de cm7...

voor de rest moet ik echt nog es kijken voor specifieke proggies te installen en die dan ook werkelijk te gebruiken :)

effe een vraag ivm films afspelen... moeten die een speciaal formaat hebben? kunnen die ook met afzonderlijke ondertitels spelen, of moet je die fusen met bv convert x 2dvd?

hopelijk een vlug en vlot antwoord :) van gelijk wie :) de stiefdochter wil es filmpje kijken op pluske zijne tab :)

greets spiesse

• spiessed
tiens tiens, ik kan geen verbinding krijgen met de pc als ik tab aansluit met mini usb... moet ik iets speciaals aanvinken? heb de cm7 op tab staan... usbmodeswitch aanvinken???
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Apple Games Politiek en recht Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013