Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Ik heb nu met stock na 24u nog 33% over! Ik ga ECHT niet meer naar een custom-rom voor die batterij-problemen opgelost zijn! :P

Deze namiddag wel een spontane reboot gehad. Maar ik heb geen pin, dus ben maar een minuutje onbereikbaar :+

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Frigolamptje
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10-07 15:33
Volledig stock is idd ook energiezuinig, cm7 mss nog een tikkeltje meer, maar ondertussen toch al weer wat te veel vastlopers gehad dus zal morgen ook wel weer op stock zitten. Een Vanilla stock rom zou het mekka zijn, ik weet niet wrm er altijd zoveel te doen is rond de Modaco roms want in mijn ervaring zijn ze niet tot amper sneller en verbruiken ze veel meer batterij....

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14:37
In FR18 is het batterijverbruik wel wat beter, maar het blijft nog steeds tobben. Wel minder reboots naar mijn idee, dus daar doe ik vooral voor. Batterijduur is leuk, maar ik kan in weze toch vrijwel altijd laden (thuis/werk/auto)

• ruud2all
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15-07 22:26
Ik heb met FR18 b2 ook geen problemen qua batterijverbruik, heb zelfs de OC op 1,2 ghz staan..... wat ik nu wel merk is dat de telefoon op het eind van de dag bij de 10% zit.... op standaard 1 ghz was dit altijd 20-25%....

Vastlopers heb ik nog niet veel gehad, wel afgelopen week (dus met FR18 b2) een spontane reboot, ik gooide het toestel van 2 mtr afstand op het bed..... dus of ik echt kan spreken van een spontane reboot...... :)

• Frigolamptje
quote:
Frigolamptje schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:23:
Volledig stock is idd ook energiezuinig, cm7 mss nog een tikkeltje meer, maar ondertussen toch al weer wat te veel vastlopers gehad dus zal morgen ook wel weer op stock zitten.
En zit nog niet op stock. Gisteren nog wat aangepast en getest en met opera en flash uitgeschakeld gaat alles echt goed! Geen extreme vastlopers in de browser (al voor een 150 mb gesurft), geen batterypull, net volledig opgeladen ook geen problemen, bellen enzo lukt ook,... Als je al op stock zit, veel snelheidwinst zal je er wellicht niet uithalen. Maar het is leuk en bruikbaar zo ;)

• Sheppie
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 24-06 22:08
Hmm, voor de mensen die op stock zitten: Hebben jullie wel van die fixes geinstalleerd of gewoon echt puur stock op 10A/B (eventueel die nieuwe 502)

• Korumera
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:19

Korumera

formerly known as: LordHades

Ik heb alleen sql fix en odex fix geinstalleerd (die laatste is zoiezo wel aanteraden).

• Sheppie
quote:
LordHades schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:49:
Ik heb alleen sql fix en odex fix geinstalleerd (die laatste is zoiezo wel aanteraden).
ja dat dacht ik al, welke baseband draai je?

• Fire69
  • Nu online
Zelfde als LordHades hier, met de 405 baseband.
Ik heb deze middag mijn batterij maar voor de helft kunnen laden, nu is ze al serieus gezakt...
Lijkt dus alsof het wel belangrijk is hem lang genoeg aan de lader te houden.

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

Heeft iemand de cameramod aan de praat gekregen? Zowel via Root Explorer \system\app op RW vervangen van de APK als via de .zip flashen blijft de Cam op 1.0

:+

• Fire69
  • Nu online
Versienummer is niet aangepast! :P
Staat ergens in het topic op Modaco of XDA. :D

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Fire69 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 00:57:
Versienummer is niet aangepast! :P
Staat ergens in het topic op Modaco of XDA. :D
Dus super fine in 1080p is de mod?

• Korumera

Korumera

quote:
Krusher schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 01:08:
[...]

Dus super fine in 1080p is de mod?
Dat klopt ;), er zijn verder geen indicaties op het scherm of wat dan ook dat het ook daad werkelijk actief is. Als je hem geflashed heb dan is het de juiste daar komt het eigenlijk op neer.

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
LordHades schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 01:21:
[...]

Dat klopt ;), er zijn verder geen indicaties op het scherm of wat dan ook dat het ook daad werkelijk actief is. Als je hem geflashed heb dan is het de juiste daar komt het eigenlijk op neer.
:F We zullen het zien als de zon weer aan is :F Vooralsnog een heerlijk toestel, alleen ben ik rechtshandig en het toestel is in mijn linkerhand beter te bedienen _O-

• Rick17
  • Laatst online: 20-01-2013
quote:
Sheppie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:38:
Hmm, voor de mensen die op stock zitten: Hebben jullie wel van die fixes geinstalleerd of gewoon echt puur stock op 10A/B (eventueel die nieuwe 502)
Nee, merk je verschil dan met die fixes?

• Fire69
  • Nu online
Ja, toch wel. Het wordt er allemaal iets vloeiender op. :)

• Frigolamptje
CM7 heeft ondertussen toch een serieuze sprong voorwaarts gemaakt. Gebruik het nu al twee dagen (laatste KANG), waar ik het vroeger geen twee uur uithield. Browser lagt soms wel nog op zware flashsites in desktopview, maar meestal surf je toch op mobiele sites... Verder geen nood meer gehad aan battery pulls, toestel laad op 's nachts zonder dat hij vastloopt en alarm gaat netjes af, batterij doet het goed, muziek spelen gaat zonder problemen icm lichte mobiele sites, als je die zware desktopview flashsites opent stottert de muziek wel nog, maar ik luister zelden muziek en dan zeker al niet icm het surfen naar zware desktopview flashsites :) .

• Sheppie
Hmmm, ik ben van CM7 terug gegaan naar stock via de methode die in de OP gegeven word. Maar omdat ik nooit kan kiezen wilde ik naar de FR17 fear edition gaan maar als ik via CWM dan ga flashen blijf ik een zwart scherm houden en de power knop doet niets of het LG logo blijft in beeld.
Ik heb het via verschillende versies ervan geprobeerd (zowel de MCR als de CMW) maar hij wil maar niet opstarten :?.

Een backup terugzetten van CM7 lukt bijvoorbeeld dan wel weer.

• Korumera

Korumera

quote:
Sheppie schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:56:
Hmmm, ik ben van CM7 terug gegaan naar stock via de methode die in de OP gegeven word. Maar omdat ik nooit kan kiezen wilde ik naar de FR17 fear edition gaan maar als ik via CWM dan ga flashen blijf ik een zwart scherm houden en de power knop doet niets of het LG logo blijft in beeld.
Ik heb het via verschillende versies ervan geprobeerd (zowel de MCR als de CMW) maar hij wil maar niet opstarten :?.

Een backup terugzetten van CM7 lukt bijvoorbeeld dan wel weer.
Heb je voor dat je terug gaat van stock naar FR17, wel een full wipe gedaan en ook dalvik cache? Zo niet probeer dat eens :) meestal is dat het probleem waarom hij niet verder dan het LG logo komt.

• Sheppie
quote:
LordHades schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:19:
[...]

Heb je voor dat je terug gaat van stock naar FR17, wel een full wipe gedaan en ook dalvik cache? Zo niet probeer dat eens :) meestal is dat het probleem waarom hij niet verder dan het LG logo komt.
Yep, beide keren gedaan. Ik zag ook dat je even (1 a 2 minuten) moest wachten omdat ie bezig is met dat dextop gebeuren maar blijft ook gewoon hangen.
Vorige keer(en) nooit last van gehad.

• justin_ti
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 05-02 21:01
Ik heb net voor het eerst een CM build erop gezet. De nieuwste, v31. Mijn eerste indruk is erg positief. Veel sneller, veel stabieler en de gesprekskwaliteit is ook erg goed te noemen in vergelijking met v10a.

Heb flink wat benches gedraait en hij komt nu kwa performance (op 1.0GHz) erg dicht bij de SGSII, soms zelfs beter. Quadrant geeft geen goed beeld, want hij is duidelijk veel sneller met opstarten, installeren en multitasken en noem maar op.

Eerste keer bellen lukte niet, kreeg geen geluid uit de speaker. Dit was verholpen met reboot. Benchmarken aan de lader gaat prima, zonder lader liep hij vast. Dit kan misschien komen omdat mijn accu bijna leeg is en het voltage wat hij afgeeft zo'n 12% lager ligt (3,6v ipv 4,1v).

Ik heb hem al aardig grondig getest. Angry Birds draait nog soepeler (ik wist niet dat dat kon). De fotocamera werkt ook erg goed, maar de videocamera heb ik bewust niet getest. Er is immers bekend dat deze er soms mee ophoudt, maar dat is voor mij niet belangrijk.

Als jullie nog willen weten of bepaalde dingen wel of niet werken, roep het maar en ik zal het voor jullie testen!

Wat vooral de gebruikerservaring prettig maakt is dat het lockscreen bijvoorbeeld meteen open ploeft als je op de powerknop drukt en dat de widgetlijst meteen verschijnt als je dr eentje wilt toevoegen. Zelf draai ik GoLauncher EX met het theme genaamd classic (gratis, echte aanrader).

FR17 kan wat mij betreft nog wel wat verbeteringen gebruiken, stock is hij zelfs sneller.

[edit]
Ik heb deze benches allemaal gedraaid:
reviews: Shootout: dualcore-smartphones tegenover elkaar

De scores zijn echt veel hoger dan in de review van tweakers, wat dus komt door een nieuwere android versie en / of andere drivers van CM.

justin_ti wijzigde deze reactie 30-05-2011 12:39 (24%)

• Frigolamptje
quote:
justin_ti schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:33:

Wat vooral de gebruikerservaring prettig maakt is dat het lockscreen bijvoorbeeld meteen open ploeft als je op de powerknop drukt en dat de widgetlijst meteen verschijnt als je dr eentje wilt toevoegen. Zelf draai ik GoLauncher EX met het theme genaamd classic (gratis, echte aanrader).

+1

FR17 kan wat mij betreft nog wel wat verbeteringen gebruiken, stock is hij zelfs sneller.

+1
Ben zelf erg te spreken over de #31 build. Maar ondertussen zijn er heel wat veranderingen die nog niet in een nieuwe build zijn gegoten, maar wel in een KANG zitten. De V8 java engine is oa geïmplementeerd. En echt waar, wat is die KANG weer een stuk sneller dan de #31 build! Browser is nu echt supersnel, java staat gewoon aan, geen freezes meer, voelt bijna aan als een stable! Het enige waar ik nog aan merk dat het geen final release is, is aan het feit dat muziek nog steeds stottert (wel enkel nog als je zware flashsites opent, icm mobiele sites ervaar ik geen tot amper gestotter). Maar de laatste KANG door Rusty is echt een aanrader!

En hier kan je de ontwikkeling op de voet volgen. Zoals je ziet is er al heel wat verwezenlijkt sinds #31, het is gewoon nog niet in een nieuwe nightly gegoten (aan het vroegere ritme zaten ze met al deze veranderingen al aan #35). Maar dankzij de KANG versie kan je al gebruik maken van alle nieuwe verwezenlijkingen. Als ik zie hoe het allemaal loopt hier en dat in verband probeer te brengen met het uitblijven van nieuwe nightlies gok ik er heimelijk op dat ze misschien de eerste RC aan het voorbereiden zijn :) .

Frigolamptje wijzigde deze reactie 30-05-2011 13:13 (13%)

• Korumera

Korumera

Ik gebruik al tijdje weer stock, maar miscshien moet ik die KANG editie ook maar weer eens testen.

• Frigolamptje
quote:
LordHades schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:38:
Ik gebruik al tijdje weer stock, maar miscshien moet ik die KANG editie ook maar weer eens testen.
Qua snelheid durf ik nu toch voor het eerst zeggen dat de telefoon merkbaar sneller is dan een froyo (custom) rom. Stabiliteit lijkt voorlopig ok, maar gebruik het nog maar twee uur. Maar nightly #31 en een latere KANG heb ik twee dagen gebruikt en in die twee dagen bleken ze stabiel en betrouwbaar, veronderstel dat dit nu weer zo zal zijn.

• justin_ti
Mooi van het webbrowsen, dat gaat idd nog niet zo lekker op deze! Ben m al aan het installeren. Gelijk eens zien of dat allemaal net zo makkelijk gaat als bij de MCR builds.

[edit]
Waar wordt de interne SD eigenlijk nog voor gebruikt? Ik zie dat alles naar de externe gaat. Eigenlijk wel beter want mijn kaartje is volgens mij sneller en beter dan de ingebouwde. Ik zie ook dat je met SDincrease je SD cache kan vergroten. Paul had dit al ingebakken in zijn roms, maar hier hangt hij nog op 128KB. Scheelt aanzienlijk wat MB/s bij het uitlezen.

justin_ti wijzigde deze reactie 30-05-2011 13:53 (52%)

• Fire69
  • Nu online
quote:
Frigolamptje schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:09:
[...]
met het uitblijven van nieuwe nightlies gok ik er heimelijk op dat ze misschien de eerste RC aan het voorbereiden zijn :) .
quote:
@CM_arceeRC

There's no magic upcoming release. The buildbot server just had a hard-drive meltdown and is being reinstalled. #CM #ConspiracyTheories
Niet dus :P

• Frigolamptje
Fair enough, het draait als een RC naar mijn gevoel dat is het belangrijkste :)

edit: Wat trouwens ook vlot werkt nu zijn flashfilmpjes en livestream op de website van openbare omroep in België (www.deredactie.be). Bij de vorige build stotterde het geluid nog dikwijls.

Frigolamptje wijzigde deze reactie 30-05-2011 14:17 (54%)

• justin_ti
Nou zo snel gaat het dus, ik heb in de tussentijd de KANG build erop staan. Webbrowsen met de standaardbrowser gaat nu echt perfect (ik vind m eigenlijk beter dan elke andere browser, kwa functies en ook hoe zwaar de app is).

Nog 2 aanmerkingen over CM#31 / KANG:
- Het touchscreen lijkt gevoeliger en beter bedienbaar. Het lijk bij mij tenminste anders dan MCR FR17 (hoewel ik totaal niet ontevreden was).
- WiFi heeft een iets minder sterk bereik, ik haal net 1 streepje naar mijn eigen router, met Paul's rom gewoon vol. Dit hoeft trouwens niet meteen te zeggen dat het bereik minder is, de streepjes kunnen ook gewoon anders ingedeeld zijn. Ik merk niet dat het internet trager gaat, maar benchmarks heb ik niet gedraaid. Ik zie het niet als een serieus minpunt. In windows zie ik ook wel eens alle streepjes staan terwijl ik me suf verbind om verbinding te krijgen.

• DeKoetsier
  • Laatst online: 05-05 15:50
Denk dat ik binnenkort ook maar weer eens een keer ga flashen naar CM7. Loop nu al een tijdje op stock, maar ben nog steeds tevreden.

• justin_ti
Er is echt niets mis met stock. Ik ben heel benieuwd hoe deze mij gaat bevallen na een weekje o.i.d.
Wel gek is dat ik eerst een 'reboot' toestel had (dagelijks, vele crashes en reboots), maar nu ineens sinds weken niet meer.

• Frigolamptje
quote:
justin_ti schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:30:
Er is echt niets mis met stock. Ik ben heel benieuwd hoe deze mij gaat bevallen na een weekje o.i.d.
Wel gek is dat ik eerst een 'reboot' toestel had (dagelijks, vele crashes en reboots), maar nu ineens sinds weken niet meer.
Gek en niet gek, toont eerder aan dat de problemen software gerelateerd zijn

edit: heb de vorkkernel nu geïnstalleerd en toestel draait nu op 1.3ghz. Heb voor iedere frequentie het voltage ook met 50mw verlaagd, dus overclocked verbruikt hij niet meer energie. De standaard cpu test een tijdje laten lopen en toestel kwam niet echt warm (cpu ergens max rond de 50) of instabiel, dus volgens mij kan die tegra het wel aan :)

Frigolamptje wijzigde deze reactie 30-05-2011 16:10 (29%)

• justin_ti
Ow gaaf! Ik wacht daar nog wel even mee, want ik ben benieuwd hoe hij alles regelt met terugklokken (of is dat instelbaar)? Ben benieuwd naar de accuduur.

• Frigolamptje
quote:
justin_ti schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:27:
Ow gaaf! Ik wacht daar nog wel even mee, want ik ben benieuwd hoe hij alles regelt met terugklokken (of is dat instelbaar)? Ben benieuwd naar de accuduur.
De standaard cm7 of tegra controller wordt gebruikt voor zover ik weet om het clocken te regelen. Op de accu zou het geen merkbaar verschil mogen hebben. Voltage is wat hoger op 1300 dan standaard 1000, maar op 1000 en alles daaronder is het wat lager dan het standaard voltage en je telefoon is toch meer idle dan volledig gestressed. Bovendien is de cpu sowieso een kleinverbruiker tov het scherm denk ik. Ter info, het gebruikte programma is pimp my cpu (via xda gratis te downloaden)

• justin_ti
Oke! Dat is mooi. Quadrant score is trouwens omhoog gegaan met die KANG build op 1.0GHz. Ik haal nu 2700.

• Frigolamptje
3700 hier voor wat het waard is...

• Korumera

Korumera

Het is maar goed dat ik die link van KANG van Frigo met chrome op mijn cloud had gezet, want die link is down ;) te veel verkeer hehe.

• Frigolamptje
quote:
LordHades schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:17:
Het is maar goed dat ik die link van KANG van Frigo met chrome op mijn cloud had gezet, want die link is down ;) te veel verkeer hehe.
Ah heb in het topic op xda een mirror gezet naar megaupload anders ;)

Edit: Hier de link: http://www.megaupload.com/?d=PEECH3TO

Frigolamptje wijzigde deze reactie 30-05-2011 18:28 (8%)

• Korumera

Korumera

Ok je kan hem ook hier vinden : http://db.tt/7MoDm2T

Ik zal hem straks even flashen en dan laat ik vannavond of morgen wel ff weten wat ik van die KANG build vind :) die heb ik nooit geinstalleerd eignelijk alleen de standaard builds

• Frigolamptje
quote:
LordHades schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:34:
Ok je kan hem ook hier vinden : http://db.tt/7MoDm2T

Ik zal hem straks even flashen en dan laat ik vannavond of morgen wel ff weten wat ik van die KANG build vind :) die heb ik nooit geinstalleerd eignelijk alleen de standaard builds
Mja ik weet niet of je het concept kent, maar in feite zijn kang builds gewoon de laatste nightly + de nieuwe zaken die ze al ontwikkeld hebben, maar die nog niet in een nightly zijn gegoten. Normaal is het een beetje zinloos omdat er toch iedere dag een nieuwe nightly is, maar nu die server al een paar dagen plat ligt is het wel handig dat er mensen zijn die die nieuwe ontwikkelingen zelf mergen en eigenlijk een eigen nightly maken. Wrm ze het KANG noemen heb ik verder ook geen idee van :9

• Korumera

Korumera

Yes, weet wat het zijn inderdaad, maar dat was meer luiheid van mijn kant :) maar goed zo meer eens testen heehe.

• Sheppie
Hoe kom je dan aan die KANG edities? Staan deze op een XDA topic of is het gewoon goed googlen.

Overigens wel leuk om te weten dat deze niet anders is dan de normale nighly builds, vroeg me al af wat hier zo speciaal aan was :$.

• Frigolamptje
quote:
Sheppie schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:03:
Hoe kom je dan aan die KANG edities? Staan deze op een XDA topic of is het gewoon goed googlen.

Overigens wel leuk om te weten dat deze niet anders is dan de normale nighly builds, vroeg me al af wat hier zo speciaal aan was :$.
Wel, ze lopen altijd wat voor op de laatste nightly. Overigens zijn er ook die hun KANG voorzien van een andere launcher denk ik, doet er verder niet zoveel toe. KANGs vindt je inderdaad op XDA in het CM7 forum (van de lg optimus 2x natuurlijk ;) ). Maar je moet wel wat doorheen de topic lezen om de post tegen te komen waar de KANG in staat, sommigen zetten het ook in hun sig, dat maakt het wat makkelijker. Maar met de link hierboven ben je alvast voorzien van de laatste!

• Rick17
  • Laatst online: 20-01-2013
Kang?
Nog niet van gehoord xd
Ik draai nu alweer stock omdat de andere custom roms nog slechter met de accu om gingen.Maar ik neem aan dat ik die KANG gewoon over stock heen kan flashen?

• Frigolamptje
quote:
Rick17 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:33:
Kang?
Nog niet van gehoord xd
Ik draai nu alweer stock omdat de andere custom roms nog slechter met de accu om gingen.Maar ik neem aan dat ik die KANG gewoon over stock heen kan flashen?
Zelfde procedure als CM7 als je dat geflashed hebt. Cache, dalvik cache en volledige wipe in recovery en dan zip installeren vanaf sd en die zip kiezen.

• Korumera

Korumera

Mijn telefoon houd niet van CM7 roms. Ik had al gelijk dat ik weer tussentijds me pincode in moest vullen (nou merk ik wel dat dat veel gebeurd als je simkaart tool gebeuren verwijderd).

Zo heb dat programmatje er maar ff op laten staan de rest wat er extra geinstalleerd word heb ik er afgegooid dat gebruik ik toch allemaal niet :) zal hem nu testen tot woensdag avond als ik er dan nog tevreden mee ben dan houd ik heb wel. Ik heb wel even de GPS fix europe er over heen gegooid. merkte met stock dat dat wel erg goed hielp.

Korumera wijzigde deze reactie 30-05-2011 22:00 (48%)

• Frigolamptje
quote:
LordHades schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:12:
Mijn telefoon houd niet van CM7 roms. Ik had al gelijk dat ik weer tussentijds me pincode in moest vullen (nou merk ik wel dat dat veel gebeurd als je simkaart tool gebeuren verwijderd).

Zo heb dat programmatje er maar ff op laten staan de rest wat er extra geinstalleerd word heb ik er afgegooid dat gebruik ik toch allemaal niet :) zal hem nu testen tot woensdag avond als ik er dan nog tevreden mee ben dan houd ik heb wel. Ik heb wel even de GPS fix europe er over heen gegooid. merkte met stock dat dat wel erg goed hielp.
Hmm ik heb hier geen simcard tool programma op CM7, of neem je dat via backup mee van een andere rom? Mss verliest de telefoon af en toe zijn netwerkverbinding en moet je daardoor je pincode opnieuw ingeven? Ik heb zelf geen pincode dus kan er verder niet veel ervaringen over delen.

• Korumera

Korumera

Nee, ik heb met stock echt prima verbinding hier altijd dus dat zou het probleem niet moeten zijn, en het komt ook niet mee met backups die ik installeer denk dat het door t-mobile simcard komt of iets dergelijks. Maar goed laat het wel even staan. Het staat niet in de weg ofzo.

Merk wel dat GPS fix echt stuk slechter is op CM dan op stock (met die changes)

Korumera wijzigde deze reactie 30-05-2011 22:21 (12%)

• Frigolamptje
Zal morgen eens een buiten test doen met de gps, maar had hem zaterdag plots nodig in de auto en zonder het echt te tellen leek die fix er toch redelijk snel te komen. Uit het gewone Optimus 2x topic:
quote:
Wat ik regelmatig heb en me echt begint te ergeren: uit het niets vraag om SIM PIN bij het uit standby halen. Alsof het toestel herstart is, maar als ik daarna bij uptime kijk blijkt hij dus niet herstart. Blik op running tasks bevestigd dat.
Is één van de laatste posts nu, weet niet of het related is, maar ik niet per definitie de CM7 build de schuld geven aangezien deze persoon wellicht geen CM7 geflashed heeft. (of hij post in het verkeerde topic :+ )

• Korumera

Korumera

quote:
Frigolamptje schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:48:
Zal morgen eens een buiten test doen met de gps, maar had hem zaterdag plots nodig in de auto en zonder het echt te tellen leek die fix er toch redelijk snel te komen. Uit het gewone Optimus 2x topic:

[...]

Is één van de laatste posts nu, weet niet of het related is, maar ik niet per definitie de CM7 build de schuld geven aangezien deze persoon wellicht geen CM7 geflashed heeft. (of hij post in het verkeerde topic :+ )
Nee maar met stock ROM heb ik er geen 1 keer last van gehad in een week, en ik flash CM7 en gelijk. En daar komt bij dat vanmorgen mijn telefoon dus gewoon uitstond. Moest batterij er uit halen om hem weer aan te krijgen. Ik heb gewoon wipe, dalvik cache geleegt en nog gebeurd het. Maar goed verder is hij wel snel en stabiel, maar gps zuigt gewoon in verhouding met stock + fixes. Als ik op me werk zit met stock dan geeft latitude binnen een paar minuten aan of ik in wil checken bij CM7 gebeurd dat gewoon helemaal niet.

• justin_ti
Gek dat jij daar last van hebt. Misschien toch een combi van simkaart + toestel of SDkaart + toestel (CM7 gebruikt de externe SD kaart als "standaard" ipv dat interne ding. Althans, als ik hem in installeer met SD erin. Heb geen idee wat er gebeurt als je hem installeert zonder.)

GPS fix heb ik tot nu toe supersnel gekregen, maar dat is bij de stock rom standaard soms ook en dan soms juist weer niet. Helaas kan ik bij CM7 niet zelf de suppl server aanpassen (nouja misschien in gps.conf, maar er is geen hiddenmenu en ik kan geen FasterFix vinden in de market.)

Hij heeft in de nacht ongeveer 15 procentjes gebruikt in 9 uur, best netjes volgens mij. Ik ga zo de accu stats wipen, misschien haalt het wat uit. Eerst het toestel even volladen.

• Korumera

Korumera

De accu doet het inderdaad prima daar zal ik verder niks over zeggen. Maar mijn SD kaart is gewoon een kingston geen slecht merk ofzo :) en simkaart is volgens mij wel aan de oude kant. maar goed. Ik zal vannavond nog even flashen naar 0502 baseband en morgen testen anders toch maar even terug naar stock weer.

Want ondanks dat de batterij van Cm7 veel langer mee gaat, vond ik stock toch verrassend stabiel.

• Frigolamptje
quote:
LordHades schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:57:
De accu doet het inderdaad prima daar zal ik verder niks over zeggen. Maar mijn SD kaart is gewoon een kingston geen slecht merk ofzo :) en simkaart is volgens mij wel aan de oude kant. maar goed. Ik zal vannavond nog even flashen naar 0502 baseband en morgen testen anders toch maar even terug naar stock weer.

Want ondanks dat de batterij van Cm7 veel langer mee gaat, vond ik stock toch verrassend stabiel.
Ik heb wel nog gelezen dat latitude een mogelijke oorzaak is van het freezen tijdens het laden. Anders moet je daar eens uitsignen.

• Korumera

Korumera

quote:
Frigolamptje schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:07:
[...]

Ik heb wel nog gelezen dat latitude een mogelijke oorzaak is van het freezen tijdens het laden. Anders moet je daar eens uitsignen.
Dat kan ik vannavond wel even doen als ik ga slapen, tis niet dat ik beweeg of ergens heen ga in mijn slaap :)

• Frigolamptje
quote:
LordHades schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:11:
[...]

Dat kan ik vannavond wel even doen als ik ga slapen, tis niet dat ik beweeg of ergens heen ga in mijn slaap :)
Ah en ik gebruik wel baseband 218, dat is mss ook nog een verschil. Zeker 405 lees ik niet zoveel goed over, 502 zou gelijkaardig zijn. Weet trouwens wel niet of mijn alarm afging deze morgen, deed mijn scherm aan en hij begon te tuuten,maar dat was 3 minuten nadat ik hem ingesteld heb dacht ik. Zal het straks nog eens testen dat.

• Korumera

Korumera

quote:
Frigolamptje schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:17:
[...]

Ah en ik gebruik wel baseband 218, dat is mss ook nog een verschil. Zeker 405 lees ik niet zoveel goed over, 502 zou gelijkaardig zijn. Weet trouwens wel niet of mijn alarm afging deze morgen, deed mijn scherm aan en hij begon te tuuten,maar dat was 3 minuten nadat ik hem ingesteld heb dacht ik. Zal het straks nog eens testen dat.
Ja vreemde is dat 405 met stock gewoon prima werkt verder. Dat is ook de grootste reden waarom ik beetje gestopt ben met het constant flashen enzo er zijn altijd dingen die net niet helemaal goed werken. Maar goed ik test het nog even en zie het wel, hij staat nu 4 uur aan en ben 7% kwijt dus het valt mee.

• Frigolamptje
quote:
LordHades schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:57:
[...]

Ja vreemde is dat 405 met stock gewoon prima werkt verder. Dat is ook de grootste reden waarom ik beetje gestopt ben met het constant flashen enzo er zijn altijd dingen die net niet helemaal goed werken. Maar goed ik test het nog even en zie het wel, hij staat nu 4 uur aan en ben 7% kwijt dus het valt mee.
Dat heeft iets te maken met de 'ril' ofzo. Bij cm7 is die standaard gebasseerd op de 218 baseband, er is ook een kang die gebasseerd is op de 502 baseband. Of het veel uitmaakt weet ik niet...

• theRich
  • Laatst online: 19-03 10:23
Heeft iemand een idee waar die GPS issues vandaan komen dan (En hoe deze eventueel te fixen??)
Ik draai nu ook weer CM7, lijkt nogal de goede kant op de gaan met de ontwikkelingen. Heb heel af en toe nog en pininvoeren als ik het toestel uit slaap haal, maar eigenlijk nooit meer rare vastlopers of zwarte schermen.

• Frigolamptje
Wat bedoel je met gps issues? Heb net even mijn telefoon uit mijn dakvenster gehouden en had na een kleine twee minuten een fix in gps status zonder verdere gps tweaks. Voor een 'koude' start vind ik dat best aanvaardbaar.

• Korumera

Korumera

quote:
Frigolamptje schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:08:
Wat bedoel je met gps issues? Heb net even mijn telefoon uit mijn dakvenster gehouden en had na een kleine twee minuten een fix in gps status zonder verdere gps tweaks. Voor een 'koude' start vind ik dat best aanvaardbaar.
Ja ok, maar met stock en patch heb ik een fix in 10 seconden ook binnen :) dus er zit wel degelijk veel verschil in.

• theRich
  • Laatst online: 19-03 10:23
quote:
LordHades schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:42:
[...]

Ja ok, maar met stock en patch heb ik een fix in 10 seconden ook binnen :) dus er zit wel degelijk veel verschil in.
precies, dat verschil doelde ik eigenlijk op.

• Frigolamptje
Ok, het is zeker nog voor verbetering vatbaar, maar voor outdoor navigatie is het dus zeker bruikbaar (ook al omdat de fix blijft en niet steeds wegvalt zoals ik met andere toestellen nog meegemaakt heb). Ondertussen weer wat veranderingen die in een kang gegoten worden:
quote:
Update prebuilt kernel and wireless (android_device_lge_p990)
Updated prebuilt rild (android_device_lge_star-common)
surfaceflinger: Less aggressive HDMI rotation on LGE star (android_frameworks_base)
Forward V8 to version 2.5.9.22
Lijkt me de moeite om nog eens te flashen straks, zal dan eerst de 502 baseband flashen aangzien idrn er positief over is icm cm7 en de batterij nog wat zou verbeteren. Daarna dan de kang van bhanvadia proberen, omdat die de RIL aan boord heeft van de 502 baseband.

• Korumera

Korumera

mmmm moet je hem dan weer eerst wipen, want dat vind ik zo gedoe haha.

• Frigolamptje
quote:
LordHades schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:27:
mmmm moet je hem dan weer eerst wipen, want dat vind ik zo gedoe haha.
Als je je baseband wijzigt wordt je toestel sowieso gereset dacht ik. Verder zal het wel niet noodzakelijk zijn om telkens te wipen als je binnen dezelfde build blijft, maar ik doe het wel altijd. Alles is snel gebackupped en terug gezet dmv een batch-opdracht in titanium backup.

• Korumera

Korumera

Ja doe i kook maar dat vind ik al te veel gedoe worden, maar goed dat kan ook aan mij liggen. Ik zal vannavond als ik die nieuwe KANG vkan vinden met die 502 ril ff er opzetten en baseband via smartflash updaten.

edit: Heb al weer een black screen of death gehad deed weer niks. Maar heb niet het gevoel dat het aan het kaartje ligt die doet namelijk niks.

Korumera wijzigde deze reactie 31-05-2011 15:21 (25%)

• Sheppie
Die 502 RIL is toch iets anders dan de 502 baseband?

Sinds ik weer op stock zit kijk ik wat minder vaak naar wat er bij CM7 gebeurt omdat ik weet dat 2.3 er nog is voor de O2x. Maar de 502 ril is toch gewoon via een zip op te zetten en hoef je toch niet alles te wipen?

• Korumera

Korumera

Ril is inderdaad wat anders :) als ik me niet vergis stuurt de ril de baseband weer aan, maar je hoeft hem niet te wipen helemaal dat is inderdaad niet nodig.

Merk ook dat uninstallen van dingen niet goed werkt meer met deze ROM ik ga gewoon weer lekker terug naar stock vannavond. Het zijn me toch allemaal net iets vervelende dingetjes die ik moet stock niet heb en ik weet eigenlijk wel voor 99% dat het niet aan het kaartje ligt, maar goed was toch van plan om keer een nieuwe te kopen dan kijk ik wel even hoe en wat.

oh en me batterij zuigt ook :) maar dat kan aan 405 liggen natuurlijk. Het is te hopen dat LG snel met 2.3.3 komt en dit keer gewoon geen screwups maakt.

Korumera wijzigde deze reactie 31-05-2011 16:03 (66%)

• justin_ti
Tot nu toe nog erg tevreden, alleen had ik het idee dat hij in het begin vloeiender scrolde met GoLauncher. Ik weet niet wat er gebeurd is, hij is nogal hakkelig. Maar hij is tot nu toe nog niet vastgelopen en de belkwaliteit is echt beter. Dat vind ik een goed punt. Snelheid is een stuk omhoog gegaan t.o.v. stock, maar dat komt omdat android 2.3.4 denk ik beter omgaat met dual core. De camera is ook lekker snel, maar filmen lukt bij mij nog niet.

[edit]

Ik heb nou al 2x gehoord dat ik heel hol klink aan de andere kant van de lijn. Ik hoor hun allemaal super zuiver (wat ik met stock rom niet kon zeggen, dat klonk alsof ze in een blik zaten)

justin_ti wijzigde deze reactie 31-05-2011 16:43 (18%)

• Korumera

Korumera

Zo ben thuis,

Ben op dit moment baseband aan flashen naar nieuweste en ben de versie van bhanvadia daarna aan het flashen :) deze is dat dus update-cm-7.1.0-O2X-HARSH-05312011-signed

Korumera wijzigde deze reactie 31-05-2011 17:16 (18%)

• Brawler
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20-07 19:43
Ach, ik ben nog altijd tevreden met Fear Editon 10 met FR 17. Geen zin op dit moment firmware te flashen . Ik wacht wel op GB. De enige mod die nog verder geinstaleerd is de Camera mod en werkt verassend goed.

• justin_ti
Ik heb net de nieuwe baseband en RIL geflasht maar doe toch iets niet goed. Hij boot niet meer en heb ook geen CWM meer :(

Iemand een idee hoe ik dit het snelst kan oplossen? Heb het volgende gedaan:

RIL voor baseband 405 via CWM erop gezet. Baseband 502 via smartflash geflasht. Toestel hing telkens bij het booten al > baseband 405 geprobeerd. Gaat beter maar toestel liep vast bij de setup en zit nu in een bootloop.

Ben nu v10b stock aan het downloaden om met NVflash erop te zetten. Is dat alleen niet een beetje omslachtig?

• Frigolamptje
Als je niet meer kan booten en ook niet in recovery kan, dan vrees ik dat de enige manier idd is om via nvflash terug naar stock te gaan...
quote:
Tot nu toe nog erg tevreden, alleen had ik het idee dat hij in het begin vloeiender scrolde met GoLauncher.
Heb dit ook al gemerkt. Denk dat ik eens go launcher opnieuw zal installeren ipv telkens te backuppen en restoren. Net even cache gecleared, maar helpt ook niet echt... Switchen tussen homescreens gaat wel nog altijd heel soepel.

Frigolamptje wijzigde deze reactie 31-05-2011 17:56 (56%)

• justin_ti
Gelukkig is dat wel gelukt! Zelfs gewoon met smartflash, had nog ergens op mijn hdd een stock rom (die uit de TS).

Het is dus wel aan te raden hier aan te denken: je kunt niet zomaar je baseband updaten als je CM7 draait. Althans, ik niet :P

justin_ti wijzigde deze reactie 31-05-2011 17:56 (36%)

• Korumera

Korumera

quote:
justin_ti schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:51:
Gelukkig is dat wel gelukt! Zelfs gewoon met smartflash, had nog ergens op mijn hdd een stock rom (die uit de TS).

Het is dus wel aan te raden hier aan te denken: je kunt niet zomaar je baseband updaten als je CM7 draait. Althans, ik niet :P
Dat ging hier eigenlijk wel prima verder, heb alleen de baseband geupdate tho, want met die HARSH editie daar zit de ril voor 502 al in namelijk dus dat is verder niet nodig. Heb nu alles weer terug gezet en zal hem weer eens even testen. Heb ook de gps.conf handmatig aangepast en schijnt wel iets te helpen (latitude checkte me redelijk snel. Verder wat apps die er bij zitten er afgehaald die ik toch niet gebruik :) en go launcher er weer op gezet.

• Sheppie
Is het nou zo dat je ril en baseband altijd gelijk moeten zijn? Of is het niet erg al is de ril versie hoger dan de baseband.
Is die nieuwe baseband goed of valt dat best mee. Moet zeggen dat de CM#32 build lang in ontwikkeling is maar de changelog ziet er wel lang uit :P. Hopelijk word ie nog sneller.

Over verschillende launchers gesproken, persoonlijk vind ik dat laucherPro voor mijn gevoel het meest vloeiend werkt. ADWlauncher schokt me iets te veel. Geen idee waardoor dat komt.

• Korumera

Korumera

Nee dat is niet verplicht maar het werkt wel het beste en het kan zijn dat het problemen geeft als je het niet doet. Ik heb op dit moment nog geen problemen gehad met mijn telefoon maar hij hangt nog aan mijn pc. Ik haal hem er zo vanaf dus kan morgen wat beter beeld geven als ie vannacht weer uitvalt dan is het gewoon klaar met CM7 op dit moment (overdag valt ie trouwens niet uit).

De reden waarom build 32 zo lang duurt is omdat de bots die de builds maken down zijn dus zolang geen nieuwe build (of je moet de kang versies gebruiken).

Ik vind persoonlijk Go Launcher en LauncherPro (Plus) het fijnst. Ik wissel beetje tussen die 2 ligt er aan in wat voor mood ik ben op dit moment is het al weer tijdje LPP.

• justin_ti
quote:
Sheppie schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:26:
Is het nou zo dat je ril en baseband altijd gelijk moeten zijn? Of is het niet erg al is de ril versie hoger dan de baseband.
Is die nieuwe baseband goed of valt dat best mee. Moet zeggen dat de CM#32 build lang in ontwikkeling is maar de changelog ziet er wel lang uit :P. Hopelijk word ie nog sneller.

Over verschillende launchers gesproken, persoonlijk vind ik dat laucherPro voor mijn gevoel het meest vloeiend werkt. ADWlauncher schokt me iets te veel. Geen idee waardoor dat komt.
In android gebruiken launchers e.d. nog geen GPU versnelling, het gaat dus allemaal met de processor. Erg zonde, want zo'n GPU is nou juist goed geschikt voor al die leuke animaties. LauncherPro gaat idd het mooist. Ik mis daar het horizontale menu, ik moet en zal dat hebben >:) Bij Go launcher kan je lekker horizontaal door je apps heen en deze gaat stukken vloeiender dan ADW. Daar ben ik trouwens ook al een tijd vanaf gestapt, vind er niks aan.

@LordHades

Als jij met die nieuwe baseband geen crashes meer hebt en ik juist wel snap ik er al helemaal niks meer van. Welke provider zit je trouwens op?

Ik ben weer terug naar stock, oftewel wij hebben ongeveer gewisseld van configuratie :P

justin_ti wijzigde deze reactie 01-06-2011 08:55 (10%)

• Korumera

Korumera

quote:
justin_ti schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:54:
[...]

In android gebruiken launchers e.d. nog geen GPU versnelling, het gaat dus allemaal met de processor. Erg zonde, want zo'n GPU is nou juist goed geschikt voor al die leuke animaties. LauncherPro gaat idd het mooist. Ik mis daar het horizontale menu, ik moet en zal dat hebben >:) Bij Go launcher kan je lekker horizontaal door je apps heen en deze gaat stukken vloeiender dan ADW. Daar ben ik trouwens ook al een tijd vanaf gestapt, vind er niks aan.

@LordHades

Als jij met die nieuwe baseband geen crashes meer hebt en ik juist wel snap ik er al helemaal niks meer van. Welke provider zit je trouwens op?

Ik ben weer terug naar stock, oftewel wij hebben ongeveer gewisseld van configuratie :P
Ik heb op dit moment met nieuwe baseband nog geen crash gehad en vanmorgen stond de telefoon ook nog gewoon aan, maar het geluid deed het niet meer moest hem echt rebooten om dat weer aan de praat te krijgen, maar goed zag dat er al weer nieuwe release dus die heb ik net even geflashed op mijn telefoon (alleen dalvik verwijderd).

• justin_ti
Oke, dat geluid had ik ook 1x. De eerste keer trouwens, na een herstart nooit meer gehad. Ik krijg er nu geen root op grrrr. Hij hangt op waiting for device en wil met geen van de tips die ze geven op internet geroot worden. Misschien even op een andere PC proberen.

• Korumera

Korumera

Ah, nou ja hopen dat het bij mij ook bij 1 keer blijft. Ik vind alleen dat GPS gewoon echt gaar werkt. Ik heb wel de GPS fix gedownload van ROM Manager en heb gps.conf zelf aangepast naar nokia servers (gister werkte hij wel ok maar vandaag weer niet).

maar goed hij is wel stabiel verder voor een nightlie dat valt me echt reuze mee.

Watbetreft het rooten. verwijder ff je usb drivers en installeer deze even opnieuw dat zou probleem op moeten lossen, of probeer een andere usb poort (dat werkte bij mij).

• justin_ti
Jup het is gelukt, met behulp van het tooltje PDAnet, opnieuw de drivers idd. :D

• Koriel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13-07 18:32
quote:
justin_ti schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:54:
[...]
Bij Go launcher kan je lekker horizontaal door je apps heen en deze gaat stukken vloeiender dan ADW. Daar ben ik trouwens ook al een tijd vanaf gestapt, vind er niks aan.
Ik draai nu 502, laatste kang, en probeer nu Go launcher Ex.. Wat ik van ADW zo fijn vond is dat ik verschillende app drawers had.. Een voor zeg maar frequent gebruik, en een waar alles nog in stond.. Dit is mij nog niet gelukt bij Go Launcher. Is dat ook mogelijk? ( Go Launcher draaid idd wel erg snel ). Een map maken in de launcher is niet wat ik zoek btw.

• Frigolamptje
quote:
LordHades schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:41:
Ah, nou ja hopen dat het bij mij ook bij 1 keer blijft. Ik vind alleen dat GPS gewoon echt gaar werkt. Ik heb wel de GPS fix gedownload van ROM Manager en heb gps.conf zelf aangepast naar nokia servers (gister werkte hij wel ok maar vandaag weer niet).

maar goed hij is wel stabiel verder voor een nightlie dat valt me echt reuze mee.

Watbetreft het rooten. verwijder ff je usb drivers en installeer deze even opnieuw dat zou probleem op moeten lossen, of probeer een andere usb poort (dat werkte bij mij).
Deze morgen mooi wakker geworden, dus geluid hier niet weggevallen. Voor de rest voorlopig erg stabiel (502 baseband en die KANG met ingebouwde 502 ril). Batterij-standy ook goed: kleine 8 uur geslapen, batterij stond nog op 100 of 99% (vliegtuigmodus). Zal eens kijken hoe het zit met die nieuwe kang, zal ook wel niet volledig wipen.

• Korumera

Korumera

Ik ben wel veel batterij kwijt al , maar heb al wel 5x reboot om dingen te flashen enzo van morgen (handig zo op mijn werk). maar goed 15% vanaf 7 uur vanmorgen het valt opzich wel mee met al die reboots. Verder voelt die versie van die duitse jongen/man wel erg fijn aan, wat ik ook fijn vind is dat hij gapps er al in zet hoef je niet apart te flashen.

• Sheppie
Zal ook maar eens kijken of de nieuwe baseband + RIL + nieuwe CM7 rom goed werk. De laatste versie van CM7 deed het redelijk maar op en gegeven moment kreeg ik iedere keer een zwart scherm na opladen in de ochtend. Vond ik niet zo fijn.

• Rosto
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08-07 21:15
hehe, na eerst CM7 build 31 te hebben geprobeerd... toch maar overstag gegaan voor MoDaCo ROM FR17 Fear edition... en zeker geen spijt. Helaas wel geen Gingerbread maar toch zeer fijn rommetje. Gisteren voor de grap eens een overclock gedaan naar 1400Mhz en over de 4000 quadrant gescoord.... Wel even de 64MB hack eruit gesloopt, niet handig met foto's anders. Batterij lijkt het ook goed te doen maar aangezien het nog maar 24 uur draait moet ik nog even afwachten hoeveel beter.

CM7 had me toch nog iets teveel vaagheden. Batterij was niet optimaal en snelheid ook nog niet. Ik ga 'm wel volgen. Wanneer deze stable wordt zal het vast een vette ROM worden.

--MacBook Pro 13" early 2011, 8GB, 750GB Momentus XT--

• justin_ti
Gaat bij jullie het scrollen door je bureaubladen van Go Launcher vloeiend? Bij mij alleen in het begin, na een paar uur ging het heel erg haperig. Verder perfect! Ging alleen mis toen ik nieuwe baseband 502 erop zette, omdat ik van iedereen te horen kreeg dat ik heel dof klonk aan de andere kant van de lijn.

Zit nu op stock en heb maar eens even alle LG features getest. Ben enthousiast over PC suite en on screen phone. Heel gebruiksvriendelijk allemaal en het ziet er gelikt uit.

Heb hem geupdate naar V10b via de PC en heb nu gewoon stock + root + performance pack. GGB was wel iets krachtiger. FR17 is echt super vreemd en niet lekker stabiel. Installeren van apps gaat traag, laden van widgets gaat niet lekker... Ik weet niet wat het is, maar ik denk dat het iets te maken heeft met de experimentele scheduler.

• Frigolamptje
quote:
justin_ti schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:47:
Gaat bij jullie het scrollen door je bureaubladen van Go Launcher vloeiend? Bij mij alleen in het begin, na een paar uur ging het heel erg haperig. Verder perfect! Ging alleen mis toen ik nieuwe baseband 502 erop zette, omdat ik van iedereen te horen kreeg dat ik heel dof klonk aan de andere kant van de lijn.
Nee en met baseband heeft het niets te maken want ik heb er zowel last van op 218 als 502. Weet ook niet waar het probleem zit, maar als jij het op de stock rom hebt en ik op CM7 dan lijkt het probleem me toch bij go launcher zelf te liggen...

• justin_ti
quote:
Frigolamptje schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:49:
[...]

Nee en met baseband heeft het niets te maken want ik heb er zowel last van op 218 als 502. Weet ook niet waar het probleem zit, maar als jij het op de stock rom hebt en ik op CM7 dan lijkt het probleem me toch bij go launcher zelf te liggen...
Nee ik bedoelde dat het bij mij onder CM7 zo hakkelde. Nu ik op stock zit en Go erop had gezet dacht ik meteem woow wat vloeiend. Maargoed misschien heeft het met het volgende te maken (ik kan de huidige CPU clock niet zien): het zou kunnen dat hij de clock speeds op CM7 laag houdt als je scrollt, terwijl hij hem bij stock misschien wel naar de 1GHz zet.

• Korumera

Korumera

CM7 past zelf geen snelheden aan volgens als je dat niet zelf aangeeft. Maar goed ik gebruik LPP en draait op dit moment allemaal als een zonnetje heb nog nergens last van vandaag :) hij is ook nog geen 1 keer uitgevallen. Wat ik wel even gedaan heb is pin van simkaart gehaald en lock pattern aangezet.

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Quadrant score van 4247

1.8 BlazingDragon, Pimp My Cpu 1.4, 1.3Ghz

• Korumera

Korumera

Tis alleen jammer dat die quadrant scores niet zoveel zegend zijn. Tis wel leuk maar al die benchmarks zijn toch net iets te synthetisch. Zag dat er weer nieuwe build was die zal ik even flashen.

• Frigolamptje
Zit ook op de nieuwe build, niet dat er zoveel verschil te merken is, alles ging al meer dan behoorlijk vlot. Geluid stottert nog steeds als je wat zwaardere sites laadt, soms browser die paar seconden vastloopt, maar dat is nu eerder uitzondering dan regel, geen freezes meer die je toestel volledig doen vastlopen, batterij doet het goed, wekker gaat af 's morgens,...

• Korumera

Korumera

Mijn wekker gaat smorgens niet af om de 1 of andere vreemde manier. Batterij is prima verder daar heb ik niks over te klagen. Heb net de laatste versie er over heen gezet en even dalvik cache leeg gegooid en we wachten morgen ochtend wel weer af (heb zoiezo een losse wekker gekocht haha)

• Frigolamptje
quote:
LordHades schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:23:
Mijn wekker gaat smorgens niet af om de 1 of andere vreemde manier. Batterij is prima verder daar heb ik niks over te klagen. Heb net de laatste versie er over heen gezet en even dalvik cache leeg gegooid en we wachten morgen ochtend wel weer af (heb zoiezo een losse wekker gekocht haha)
Hangt wel niet aan de lader bij mij, mss dat dat een verklaring is. Anders eens proberen met een andere wekker app.

• Korumera

Korumera

quote:
Frigolamptje schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:26:
[...]

Hangt wel niet aan de lader bij mij, mss dat dat een verklaring is. Anders eens proberen met een andere wekker app.
Ja hij hangt hier wel aan de lader, dat is zoiezo 1 verschil. Ik zal hem vannacht es van de lader af halen. (ik heb trouwens ook het gevoel dat de lader die je er bij krijgt niet goed is).

• Frigolamptje
Hmm dacht zal de standaard browser eens testen (gebruik standaard opera omdat het veel smoother scrolled), wat ik ook probeerde, ik kreeg de browser niet zover dat hij een paar seconden blokkeerde (wat meestal niet zo moeilijk is op zware flashsites). Dacht, zal eens testen met muziek die afspeelt, warempel, muziek stottert ook niet meer. Daarna weer opera geprobeerd, daar is alles nu ook ok in. Weet niet wat, maar de standaard browser heeft toch wat magisch gedaan :P

Edit: idem voor applicaties installeren icm muziek en scrollen: alles blijft smooth gaan, precies alsof plots vanzelf de tweede core geactiveerd is, waar het vroeger niet het geval was en multitasking beter dan ooit gaat. Hopelijk verdwijnt het allemaal niet even plots als het opgekomen is :+

En edit 2: Gestotter is ondertussen na een reboot terug, eens kijken of het er straks nog zit en iets met tijd na reboot te maken heeft of niet

Nu we toch bezig zijn, edit 3: Het is alsof de browser moet opwarmen: In het begin had ik dus weer dat de browser voor een seconde of 2-3 vast zat en ook de combinatie met muziek ging niet al te best. Heb toen gwn blijven scrollen op zware pagina's (niet mobiele sites van deredactie.be, phonedog.com). Daarop links aanklikken, de sites vernieuwen enz... Na een kleine vijf minuten: geen gestotter meer, browser staat niet meer stil,... Dus voor mij is dit blijkbaar een soort van fix :)

Laatste edit denk ik ;) : als toestel een tijd idle is komt het stotteren ook weer terug, dus zo'n fix is feitelijk niet aangezien je al een tijdje moet browsen eer het weg is... Voor de rest kan ik wel zeggen dat de browser zo goed als helemaal stable geworden is, aangezien ik hem het laatste halfuur nogal zitten stressen heb om dat gestotter te testen.

Frigolamptje wijzigde deze reactie 02-06-2011 13:07 (63%)

• CrimsoN72
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-07 19:42
Begint me wat te lang te duren tot de nieuwe cm7 nightly online komt :( Hoe zit dat precies met die KANG releases? Kan ik deze (aangezien ik cm7 nightly 31 draai) gewoon na het wissen van de Dalvik cache gewoon flashen? En waar staat de allernieuwste KANG, liefst met de inmiddels derde kernel update die op de changelog is te vinden?

meh...

• Frigolamptje
Kang is niets meer dan een nightly, maar door een user gecompiled ipv door de cm7 server. Je kan ze dus ook gewoon op een bestaande nightly flashen, aangezien het defacto nightly's zijn. Zoek in het topic even op 'bhanvadia'. Die heeft in zijn sig altijd een linkje naar de laatste kang staan.

• CrimsoN72
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-07 19:42
Ik weet wat een KANG is, 't is alleen dat ik niet weet hoelang we nog moeten wachten op de "officiële" nightly van cm anders zou ik die gewoon gebruiken... Even binnen dit topic gezocht naar bhanvadia zonder resultaat... Of moet ik binnen een ander forum zoeken? nevermind, heb het gevonden...

CrimsoN72 wijzigde deze reactie 02-06-2011 19:27 (6%)

meh...

• Frigolamptje
Ja op xda. Kan nog een paar dagen duren voor er weer nightly's komen. HD's waren kapot in de server, zijn nu nieuwe aan het testen ofzo.
Pagina: 1 ... 8 ... 45 Laatste

Populair: Vliegtuig Tablets Luchtvaart Samsung Crash Smartphones Microsoft Apple Games Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013