Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:50
What the hell, is er nu al een 606 uit ook!? :P
Ik kan niet meer volgen met flashen :+

Move along folks, nothing interesting to see here.

• BlackFlower
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 24-07 12:38

BlackFlower

Slaapgebrek

Hoe kan je die base band flashen? Of zit dat bij de cm7 rom ingebouwd? Het staat niet in de OP namelijk

Groetjes!

• newbreed
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:28
edit: download SmartFlash om basebands te flashen

newbreed wijzigde deze reactie 16-06-2011 14:27 (77%)

• Fire69
Euh, die basebands zijn altijd in smartflash-formaat?

Ik denk dat jij de RIL bedoelt, juist?

Fire69 wijzigde deze reactie 16-06-2011 14:13 (28%)

• newbreed
@fire69, my bad.

Je hebt gelijk.. komt in fls extensie voor SmartFlash

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Moderator Mobile / PowerMod / Nieuwsposter
Snapt iemand waarom die dingen altijd in dat formaat zijn? Ik vind het veel gemakkelijker om gewoon een zipje te flashen via recovery. Zo'n smartflash-ding sloopt al je data :/

Mijn razend interessante wetenschapsweblog!

• Fire69
Volgens mij is dat omdat die fls-files een ander type chip flashen.
Een gewone rom is eigenlijk gewoon een nand volschrijven.

• taz3d_nl
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 06-06 22:32
Dit soort dingen kun je prima zelf opzoeken.

RoD wijzigde deze reactie 16-06-2011 20:12 (88%)

Clevo X8100 - Core i7 920xm - 18,4" Full HD - 2x ATI 5870 1024mb ddr5 Crossfire - 2x 2gb Hynix 1333mhz - 60gb OCZ Vertex 3 - 500gb Seagate momentus XT - Intel Ultimate WiFi Link 6300 - TSSTCorp SN-S083c dvdrw - Logitech Marathon M705

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Fire69 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:32:
Volgens mij is dat omdat die fls-files een ander type chip flashen.
Een gewone rom is eigenlijk gewoon een nand volschrijven.
Zou het ermee te maken hebben dat de Tegra 2 geen radio-chip op de SoC heeft? Bij andere telefoons kan je namelijk wel gewoon een zipje via recovery flashen om de radio te updaten.

• Fire69
Geen idee, maar klinkt aannemelijk :P

• diaantje1973
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15-08-2011
quote:
Fire69 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:09:
What the hell, is er nu al een 606 uit ook!? :P
Ik kan niet meer volgen met flashen :+
ja ik was net van plan om de 502 te doen..of zou het beter zijn om de 606 te flashen?...
Wie heeft m al geprobeerd?...jullie zijn altijd zo snel ..* mijn helden! _/-\o_ *

• RoD
  • Niet online

RoD

Er staat een ervaringentopic op XDA ;)

• diaantje1973
kijk..weer zo'n held...waar zou ik toch zijn zonder jullie !
Ga ik gelijk even kijken..

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

#MH17

* Krusher aait z'n toestel O+

De accu is erg braaf momenteel, haal nu zo'n 3 dagen ermee :9

Wel overgestapt van SpeedDragon naar WGSpoelstra rom.

:+

• Sheppie
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 24-06 22:08
Ik heb vanmiddag de WGspoelstra rom (v49) geprobeerd maar om 1 of andere manier loopt deze bij mij constant vast :S. Heb echt geen idee waaraan dat ligt. Gebruik deze i.c.m. baseband 606.

Hierna heb ik dus een nieuwe rom geprobeerd, de JMcyanbreadmod. Deze heeft bij zijn rom ook linkjes geplaatst naar de verschillende RIL's die bij je baseband hoort. Vond ik een beetje apart omdat ik dacht dat bij je baseband ook je RIL geupdated word maar dat is blijkbaar niet het geval.

Tot nu toe loopt ie goed (zeker de batterij) alleen jammer dat ie een aantal standaard applicatie's erin heeft gezet waarmee ik niet prettig overweg kan (geen zin om ze te verwijderen O-) )

• Krusher
  • Niet online

Krusher

#MH17

Baseband, hmmm, volgens mij heb ik een niet zo recente: 1035.21_20110223.. Geen klachten overigens.

• Fire69
quote:
Sheppie schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:06:
[...]
Vond ik een beetje apart omdat ik dacht dat bij je baseband ook je RIL geupdated word maar dat is blijkbaar niet het geval.
[...]
De RIL is de softwarematige aansturing van je baseband (simpel uitgelegd...), dus deze zit in je rom verwerkt.

Ik heb net v10c erop geflashed. Ik krijg het maar niet voor elkaar om een normaal batterijverbruik te hebben.
Het is me 1x gelukt door de v10b te flashen, maar daarna met terug te gaan naar CM7 was het terug slecht :'(

Fire69 wijzigde deze reactie 16-06-2011 23:27 (23%)

• Sheppie
quote:
Fire69 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:25:
[...]

De RIL is de softwarematige aansturing van je baseband (simpel uitgelegd...), dus deze zit in je rom verwerkt.

Ik heb net v10c erop geflashed. Ik krijg het maar niet voor elkaar om een normaal batterijverbruik te hebben.
Het is me 1x gelukt door de v10b te flashen, maar daarna met terug te gaan naar CM7 was het terug slecht :'(
Kijk dat wilde ik weten, ik had al wel op XDA wat opgezocht, dingen zoals wat het precies was maar niet of het nou bij je baseband update zat of bij je rom update ;)

• justin_ti
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 05-02 21:01
quote:
Fire69 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:25:
[...]

Op welke manier is het slecht? Is het idle verbruik hoog of is het hoog op het moment dat je m gebruikt?

• Fire69
Beide...
Gemiddeld heb ik een idle verbruik van 2-3% per uur.
Daar kan ik wel nog mee leven. Dat zou uitkomen op 33u standby.

Maar als ik hem dan gebruik (licht gebruik, mailtjes/twitter/facebook eens checken), gaan de %'tjes er ook redelijk vlot vanaf.

Dus eind van de dag moet hij dan zeker terug aan de lader...

• Sheppie
quote:
Fire69 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:55:
Beide...

Maar als ik hem dan gebruik (licht gebruik, mailtjes/twitter/facebook eens checken), gaan de %'tjes er ook redelijk vlot vanaf.

Ik heb er al vrede mee dat ik de telefoon gewoon iedere dag aan de lader moet doen. Vind het ook niet erg want ik komt altijd wel de dag door tot aan mijn bedje toe. Dan doe ik m aan de lader.

• Frigolamptje
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10-07 15:33
quote:
Beide...

Ja alles hangt idd natuurlijk af van gebruik... in stand-by en vliegtuigmodus overnacht haal ik iets van 0 tot 1% drain in 8 uur ofzo, das voor mij het teken dat de telefoon eigenlijk niets onnodig verbruikt en dat drain overdag er enkel komt door scherm, 3g,....

• justin_ti
quote:
Beide...

Daar had ik gisteren ook last van. Ik dacht dat de accuduur redelijk was, maar ik zat in de trein en binnen 2 uur was mn accu van 85 naar 25 procent alleen door wat internetten en een spelletje. Hij verbruikt idle echt niets. En ik hoorde dat baseband 502 zo zuinig zou moeten zijn. Ik denk het niet...

• Fire69
quote:
Sheppie schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:59:
[...]

Ik heb er al vrede mee dat ik de telefoon gewoon iedere dag aan de lader moet doen. Vind het ook niet erg want ik komt altijd wel de dag door tot aan mijn bedje toe. Dan doe ik m aan de lader.
Ik zou er ook vrede mee kunnen hebben als ik van 's morgens tot 's avonds zou toekomen met de batterij.

Maar het probleem is dat ik door naar de stock-rom terug te flashen 2 weken geleden plots met gemak aan bijna 40u ben gekomen (incl. licht gebruik)

Dus ik weet dat het mogelijk is met het toestel, en daarom ben ik nu dus zeker niet meer tevreden als ik het maar tot 's avonds volhou! :(
quote:
Frigolamptje schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:19:
[...]

Ja alles hangt idd natuurlijk af van gebruik... in stand-by en vliegtuigmodus overnacht haal ik iets van 0 tot 1% drain in 8 uur ofzo, das voor mij het teken dat de telefoon eigenlijk niets onnodig verbruikt en dat drain overdag er enkel komt door scherm, 3g,....
Tja, vliegtuigmodus... ik zal het eens proberen, maar ik vind het wel idioot dat ik dat zou moeten gebruiken om aan een normaal verbruik te komen. :/

• justin_ti
Heb de TS wat aangepast in het kader van basebands en CM 7. Het is nu denk ik nog makkelijker voor mensen die de drempel te hoog vinden om over te gaan op CM 7. Ik had net nogmaals mijn accu gewiped (die al vol zat). Hij begon na 5 minuten ineens te laden vanaf 84%. Nu zit hij weer vol. Zou ik dr wat capaciteit bij hebben.

• Fire69
Direkt even een kleine opmerking maken :)

In het stukje over CWM zeg je:
quote:
Je kunt nu in de recovery komen via deze app door te klikken op reboot into recovery
Dit werkt inderdaad. Maar door één of andere rare bug krijg je dan je SD niet gemount, met als gevolg dat je niet kan backuppen/restoren of roms flashen.
Misschien beter even erbij zetten of gewoon weglaten?

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat werkt met de nieuwste versie van CWM (3.0.2.8 meen ik, als je gewoon via de app update, ik weet dat er ook een 4.xxx is) wel weer. Althans, ik had dat probleem ook met 3.0.2.7, maar ik heb em net geüpdated, en nu werkt het wel.

• Fire69
Ah, ok.
Never mind then :P

• Queros
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-07 20:29
- Download ROM manager (de gratis versie is voldoende) uit de market
- Klik op Flash ClockworkMod Recovery en kies voor de LG Optimus 2x

Bij deze stap.. loopt ie vast: An error occurred while attempting to run privileged commands... :(

• Mottebelke
  • Laatst online: 00:24

Mottebelke

Life is for living

quote:
Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:12:
- Download ROM manager (de gratis versie is voldoende) uit de market
- Klik op Flash ClockworkMod Recovery en kies voor de LG Optimus 2x

Bij deze stap.. loopt ie vast: An error occurred while attempting to run privileged commands... :(
Heb je wel je toestel geroot? Kun je de Superuser app zien in het menu?

Dell Venue 11 Pro (i5-4300Y, 8GB RAM, 256GB SSD), Windows 8.1

• Queros
Ik heb hem geroot..en zie een app: Superuser staan ja

• martynvs
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

martynvs

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Je zou de app Root check even kunnen gebruiken om te kijken of je Root Access goed werkt

• Fire69
Als je de recovery wil flashen, vraagt hij normaal gezien nog om de app rechten te geven (in zo'n doorschijnend poupje).
Heb je dat gekregen?

• Queros
Hmm, na opnieuw rooten en rebooten en een vastloper werkt ie!:P Nu backup gemaakt
op naar stap 4! Eerst een rom kiezen..

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik had hetzelfde probleem na het rooten. Een reboot zorgde er echter voor dat de app wel gewoon SU-rechten kreeg.

• Queros
Ik was al bang dat ik wat verkeerd deed ofzo.. Dat stappenplan is wel duidelijk moet ik zeggen..chapeau daarvoor!

Ik lees overal dat CM7 een goede rom is..heb je daar nog speciale versies van ofzo? Wat raad je me aan?

Bij cyanogenmod heb ik de keuze uit 3:
Stable Mod
Experimental Mod
Nightly Builds

Queros wijzigde deze reactie 17-06-2011 14:47 (17%)

• Fire69
Om nog even over dat batterij-gedoe verder te gaan...

Ik heb gisteren dus naar v10c geflashed, maar heb hem toen niet meer bijgeladen.

Na het flashen heb ik er helemaal niks meer mee gedaan, buiten de initiële Google-setup. Geen apps, geen wifi, niks.

Vandaag heb ik hem dus aan de lader gehangen en om 12u30 was hij vol en heb ik hem eraf gehaald.
Nu 2,5 uur later sta ik dus nog steeds op 100%! :P

• newbreed
@queros

Er zijn alleen nog maar nigthlies voor O2X.

• Queros
Hmm ok.. nja ik ben echt een newbie met rooting..dus ik zoek al een half uur naar het verschil tussen nightly en stable e.d. en waar ik dit soort updates voor CM7 kan vinden..wanneer weet ik dat het een stable mod is? Komt dat dan hier op tweakers..of hebben jullie er zelf een site voor?

• martynvs
  • Niet online

martynvs

quote:
newbreed schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:02:
@queros

Er zijn alleen nog maar nigthlies voor O2X.
Volgens mij niet. Zie de devices lijst of de LG Optimus 2X pagina

• speedme
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-07 21:55
quote:
Precies, alleen de nightlies pagina laat roms zien.
De rest is leeg.
M.a.w. er is nog geen stable versie of zelfs maar een RC (release candidate)

• Queros
Kan het zijn dat er geen Market in zit?!

• martynvs
  • Niet online

martynvs

quote:
speedme schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:16:
[...]

Precies, alleen de nightlies pagina laat roms zien.
De rest is leeg.
M.a.w. er is nog geen stable versie of zelfs maar een RC (release candidate)
Ah, ik had ff nog door moeten klikken dus 8)7 Ik kan me alleen herinneren dat de device een tijdje terug nog helemaal niet in de Devices list stond, dus ik dacht dat dat ook wel moest betekenen dat er een stable uit was. My bad

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:17:
Kan het zijn dat er geen Market in zit?!
Ik stel voor dat je je even wat meer inleest, want dit is toch wel erg basic :) Dit zit er inderdaad niet bij, maar je kan gewoon in de CM-draad de Google-apps vinden.

• speedme
Het klopt dat het CM team nog niet zo heel lang bezig is met ons toestel, maar de ontwikkeling gaat echt hard.
Ze zitten nu al op nightly versie .50 en ik denk dat het niet echt lang meer gaat duren voordat er een RC komt.

Ikzelf werk al ruim 1 week op .39 en voor dagelijks gebruik is deze versie echt goed.
Ik hoef zonodig niet terug naar Froyo hoor :9

• Queros
Nja ik merk wel dat de telefoon met normaal scrollen in het menu al wat sneller is..ben benieuwd!
en RoD, excuus.. zoals je merkt snap ik er nog niet zoveel van.. Google-apps staan in dit threadje?

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb net ook CM7 geïnstalleerd, aangezien ik een nieuwe baseband wilde en toch alles moest wipen :P En inderdaad, het is een flinke verbetering ten opzichte van Froyo (MCR, in mijn geval). Heb direct het idee dat alles soepeler draait. Tot nu toe ook lekker stabiel, maar dat vereist nog wat langer spelen voordat ik daar een definitief oordeel over kan vellen. Gaat overigens om nightly-versie 50.

Ben ook benieuwd of de batterij nu wat langer meegaat. Vandaag haalde ik met de 402-baseband en MCR nog niet eens het middaguur :/

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:23:
Nja ik merk wel dat de telefoon met normaal scrollen in het menu al wat sneller is..ben benieuwd!
en RoD, excuus.. zoals je merkt snap ik er nog niet zoveel van.. Google-apps staan in dit threadje?
Nee, op het XDA-draadje. Waarom ze er niet standaard bij zitten is met Google wel een verhaal over te vinden :)

• speedme
Ik vind juist de batterij-duur met CM beter dan met MCR.
Ik haal met gemak nu 24 uur (wel 's nachts in vliegtuig mode) met bovengemiddels gebruik (internetten, bellen, etc). Als ik het rustig aan doe, weet ik zeker dat ik 2 dagen kan halen op 1 lading.

• Queros
XDA-draadje..hier? :p vergeef me mijn onnozelheid..maar ik probeer dit al de hele dag zo'n beetje:p

• speedme
Heeft er trouwens iemand wel eens CM geupdate vanaf een eerdere CM versie ?

Ik heb nu dus .39 en wil wel naar .50.
Maar ik wil zeker niet wipen :9
(ik heb nu net alles zo lekker ingericht...)

• martynvs
  • Niet online

martynvs

quote:
Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:26:
XDA-draadje..hier? :p vergeef me mijn onnozelheid..maar ik probeer dit al de hele dag zo'n beetje:p
http://forum.xda-developers.com/ Daar moet je even zoeken

• Queros
Ik ga op zoek! Thanks:)

• Fire69
quote:
speedme schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:27:
Heeft er trouwens iemand wel eens CM geupdate vanaf een eerdere CM versie ?

Ik heb nu dus .39 en wil wel naar .50.
Maar ik wil zeker niet wipen :9
(ik heb nu net alles zo lekker ingericht...)
In principe mag je hem er gewoon overgooien.
Enkel als je echt bizarre dingen begint te ondervinden, kan je best eens wipen en clean flashen :)

• speedme
Ik ga het gewoon eens proberen :P

iemand trouwens ervaring met .50 en baseband 502 ?

• Cin-
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14-04 15:59
Ik zit momenteel op .50 & baseband 0606 en werkt perfect !

Btw, voor zij die willen weten wat er verandert (of gaat veranderen) bij de nightlies, hier is de changelog:

http://cm-nightlies.appspot.com/?device=p990

• Queros
Ik heb toch nog een vraag:) Ik heb dus CM7, ADW launcher zit erin..

Als ik op mijn home screen mijn vinger op het scherm druk..kreeg je normaal een schermpje voor widgets toevoegen..of een app slepen.. dit gebeurt niet.. weet iemand waar je dit kan instellen?

En mijn telefoonnummers zijn van mijn SIM gewist..is dit ook normaal?

Queros wijzigde deze reactie 17-06-2011 15:58 (12%)

• justin_ti
quote:
Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:53:
Ik heb toch nog een vraag:) Ik heb dus CM7, ADW launcher zit erin..

Als ik op mijn home screen mijn vinger op het scherm druk..kreeg je normaal een schermpje voor widgets toevoegen..of een app slepen.. dit gebeurt niet.. weet iemand waar je dit kan instellen?

En mijn telefoonnummers zijn van mijn SIM gewist..is dit ook normaal?
Hmm vaag.. Via de menu knop misschien? Ik vind sowieso dat ADW launcher hakelt en niet lekker draait. Ik gebruik Go Launcher EX uit de market (gratis, biedt een hoop leuke eigen widgets erbij).

En dat de telefoonnummers van de simkaart gewist zijn hoort niet. Ik zal even melden dat je de simkaart moet verwijderen voor het flashen. En nog even het stukje over google apps toevoegen, ook handig!

justin_ti wijzigde deze reactie 17-06-2011 16:05 (13%)

• Queros
En mijn simkaart leeg..ken je dat?

• justin_ti
quote:
Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:05:
Nee, dat ken ik helaas niet. Goed dat je het zegt. Daar valt waarschijnlijk niks aan te doen (of hij moet het niet goed lezen vanaf de sim, maar daar kom je alleen achter als je je simkaart in een andere telefoon test).

• Queros
Kun je mij een link geven van de stock rom? Ik krijg hem van pagina 1 hier niet gedownload..voor als ik hem straks toch weer naar LG rom wil zetten.. :)

• speedme
quote:
Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:08:
Kun je mij een link geven van de stock rom? Ik krijg hem van pagina 1 hier niet gedownload..voor als ik hem straks toch weer naar LG rom wil zetten.. :)
Staat op XDA, even zoeken (wel wat moeite doen he !)

• Queros
Ook de nederlandse versie zoals ik m origineel had staat daar??:o

• Dr0pSHoT
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 02-06 13:18
quote:
Weet je zeker dat ie leeg is? Misschien moet je ff bij je contacten kiezen voor "Importeren van SIM-kaart", dan pas laat ie ze zien.

• Queros
Dan zegt ie dat er niets op mijn sim staat

• speedme
quote:
Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:11:
Ook de nederlandse versie zoals ik m origineel had staat daar??:o
ja, ook de Nederlandse

*zucht* hier dan, omdat het vrijdag is :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1035041

• Queros
Wat ben je weer aardig vandaag:p Nou ik merk het al..dat geroot is niets voor mij:(

• speedme
quote:
Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:18:
Wat ben je weer aardig vandaag:p Nou ik merk het al..dat geroot is niets voor mij:(
Ik ben altijd aardig >:)
Maar we verwachten wel wat inzet van jouw kant om dingen uit te zoeken, voordat je kwakkeloos vragen hier gaat stellen. Dat ik de direkt link geef, blijkt wel hoe aardig ik ben 8)

Je moet eigelijk gewoon beginnen met lezen, de startpost is al een eerste goede richtlijn hoe je te werk moet gaan

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:18:
Zeg, we verwachten hier toch wel even wat meer eigen inzet dan wat je nu laat zien. We verwachten dat je eerst zelf het een en ander probeert, en niet hier na 5 minuten al weer aan komt kloppen. Als je wilt tweaken verwachten we ook wat zelfredzaamheid. Er zijn genoeg guides te vinden en Google is je vriend. Misschien verstandig om Het algemeen beleid even door te nemen.

En nu weer ontopic :)

• Queros
ik ben sinds vanochtend half 10 bezig mijn toestel te rooten..dat is nu gelukt..alleen.. ben ik dus al mijn nummers kwijt..en kan ik geen apps slepen

En ehm aangezien ik het best ''spannend'' vind dat rooten..en het al 2 keer mis ging vanochtend.. dacht ik dat ik mijn vragen hier wel mocht posten..excuus :)

Queros wijzigde deze reactie 17-06-2011 16:24 (35%)

• REDSD
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-07 11:28
quote:
Als je de google apps toevoegd aan je CM dan haalt google al je contacten op.
Zo heb je iig je contacten weer terug.

• REDSD
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-07 11:28
quote:
Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:22:
ik ben sinds vanochtend half 10 bezig mijn toestel te rooten..dat is nu gelukt..alleen.. ben ik dus al mijn nummers kwijt..en kan ik geen apps slepen

En ehm aangezien ik het best ''spannend'' vind dat rooten..en het al 2 keer mis ging vanochtend.. dacht ik dat ik mijn vragen hier wel mocht posten..excuus :)
vragen mag je wel posten, maar alle antwoorden staan al in dit topic, daarom zijn ze een beetje overbodig.

• newbreed
@queros

Rooten zou nooit een lege sim kunnen veroorzaken. Rooten is namelijk niets meer dan toegang genereren tot de root van je telefoon. Flashen naar een andere rom betekent wel dat je gegevens kwijt raakt. (SIM gegevens heb ik overigens nog niet van gehoord.) Mogelijk dat ze gewoon niet zichtbaar zijn wegens een instelling.

Misschien dat je terminologie niet helemaal juist is. Bedoel je niet dat je alles kwijt bent na een flash?

• Rick17
  • Laatst online: 20-01-2013
quote:
justin_ti schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:04:
[...]

Hmm vaag.. Via de menu knop misschien? Ik vind sowieso dat ADW launcher hakelt en niet lekker draait. Ik gebruik Go Launcher EX uit de market (gratis, biedt een hoop leuke eigen widgets erbij).

En dat de telefoonnummers van de simkaart gewist zijn hoort niet. Ik zal even melden dat je de simkaart moet verwijderen voor het flashen. En nog even het stukje over google apps toevoegen, ook handig!
Dat had ik laatst ook dat alles weg was.
Maar na dat ik me inlogde op gmail account. Zette die weer alles terug.

• Queros
Ik heb precies gevolgd wat op pagina 1 staat van dit draadje.. en toch staat er niets op mijn SIM volgens ''import van sim''

Hmm.. Als ik berichten open..en dan op nieuw bericht druk..en dan intik: Rens bijvoorbeeld..dan komt het contact en nummer naar boven!

Als ik dan importeer van SIM of SD..dan staan ze daar niet op..
Via google inloggen (PC) daar staan ze ook niet..
en in de telefoon via google contacts ook niet...

Queros wijzigde deze reactie 17-06-2011 16:55 (55%)

• martynvs
  • Niet online

martynvs

quote:
Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:50:
Ik heb precies gevolgd wat op pagina 1 staat van dit draadje.. en toch staat er niets op mijn SIM volgens ''import van sim''

Hmm.. Als ik berichten open..en dan op nieuw bericht druk..en dan intik: Rens bijvoorbeeld..dan komt het contact en nummer naar boven!

Als ik dan importeer van SIM of SD..dan staan ze daar niet op..
Via google inloggen (PC) daar staan ze ook niet..
en in de telefoon via google contacts ook niet...
www.google.com/contacts Daar ook niet?

• Queros
Hé! Daar zijn ze.. staat alleen onder '' all contacts'' en niet in een group ofzo..terwijl ik ze wel netjes had geordend :x

• Korumera
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:25

Korumera

formerly known as: LordHades

Zo, ik ben weer thuis, ik zal hem gelijk even flashen naar 606 baseband en zal de ril update ook even zoeken voor CM7, es kijken hoe hij het dan doet. Ik heb de laatste paar dagen wel dat hij uitvalt, maar ik begin steeds meer het tevoel te krijgen dat het door hitte komt van het leren hoesje, hij valt alleen dan uit als hij daar in zit en dan nog in mijn as (en die is ook zwart), dus toch maar eens wat anders verzinnen.

• diaantje1973
quote:
LordHades schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:25:
Zo, ik ben weer thuis, ik zal hem gelijk even flashen naar 606 baseband en zal de ril update ook even zoeken voor CM7, es kijken hoe hij het dan doet. Ik heb de laatste paar dagen wel dat hij uitvalt, maar ik begin steeds meer het tevoel te krijgen dat het door hitte komt van het leren hoesje, hij valt alleen dan uit als hij daar in zit en dan nog in mijn as (en die is ook zwart), dus toch maar eens wat anders verzinnen.
nouuuuuuuuuuuuu...heb dus ook een leren hoesje..en same problem...maar bij de gedachte of het daardoor kwam had ik gelijk zoiets van "nehhhh..zal toch niet?"..
Maar nu ik jou hoor/lees..is het dus helemaal niet zo'n gekke gedachte... :?

Heb m nu overigens op Nightly #50 draaien met een 502 baseband...
Zag trouwens iets over Ril update?? ......klinkt bekend maar eigenlijk geen idee wat het nu werkelijk inhoud...op naar XDA/Modaco maar weer O-)

• danielschut
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12-07 12:51
Ik wil graag updaten naar BIN_LGP990AT-00-V10c-EUR-XX-APR-16-2011+0
Krijg het alleen met geen mogelijkheid gedownload van de file servers waarin op XDA naar wordt verwezen, meer mensen hier last van?

• Korumera

Korumera

quote:
diaantje1973 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:53:
[...]

nouuuuuuuuuuuuu...heb dus ook een leren hoesje..en same problem...maar bij de gedachte of het daardoor kwam had ik gelijk zoiets van "nehhhh..zal toch niet?"..
Maar nu ik jou hoor/lees..is het dus helemaal niet zo'n gekke gedachte... :?
Ik heb hem vandaag hele dag niet in mijn tas gehad en alleen in het hoesje (maar dan is hij stuk minder warm en nergens last van, na dat ik thuis ben ook geen last van reboots gehad. Ik ga maar eens een ander soort hoesje er voor kopen want ik ben er 98% zeker van dat het niet de telefoon zelf is maar gewoon dat de batterij te warm word door een leren hoesje in samenwerking met nog in een tas en noem maarop.

• scorelord
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17:47
Ik heb v10c upgrade Baseband 1035.21_20110606 er opgezet. Daarna geroot en de clockworkmod er opgepeuterd. Nu wilde ik de camera-hack (froyo Camera-1.1.3.4_44-96.zip) er opzetten maar dat gaat niet via de clockworkmod. Camera blijft hetzelfde :( Met de hand met root explorer heb ik geen machtigingen om in system/app te schrijven. wtf? Ik heb nu onder system/app een extra mapje app waarin ik op een of andere manier de Camera.apk gezet heb. (eerst uninstall camera gedaan via titanium) Hij doet het nu wel maar hij hoort in system/app.

= readonly zegt es file explorer. Ook terminal emulator zegt dat. Zelfs met su. Ook AntTek explorer mag dat niet. (staat wel onder SuperUser)

Help

scorelord wijzigde deze reactie 17-06-2011 20:34 (5%)

• Fire69
quote:
LordHades schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:25:
RIL 606 voor CWM
quote:
danielschut schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:21:
Ik wil graag updaten naar BIN_LGP990AT-00-V10c-EUR-XX-APR-16-2011+0
Krijg het alleen met geen mogelijkheid gedownload van de file servers waarin op XDA naar wordt verwezen, meer mensen hier last van?
URL voor 606-baseband fls-file en ook de volledige firmware update (zip van 640MB!!! 8)7 )
quote:
scorelord schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:19:
[...]
Nu wilde ik de camera-hack (froyo Camera-1.1.3.4_44-96.zip) er opzetten maar dat gaat niet via de clockworkmod. Camera blijft hetzelfde :( Met de hand met root explorer heb ik geen machtigingen om in system/app te schrijven. wtf?
[...]
Versie wordt niet aangepast door de mod, dus het lijkt hetzelfde te blijven, maar de mod is effectief wel gebeurd ;)
Ik zou zeggen, film effe een stukje en je zal aan de filesize wel zien dat het werkt :P

• Krusher
  • Niet online

Krusher

#MH17

Hebben er meer mensen last van een crashende DSP Manager of Volume+?

• scorelord
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17:47
@Fire69

Dat heb ik dus gedaan. Ik heb met mediainfo gekeken en er was GEEN verschil. Nu ik hem in de \app\app folder heb en een keer geinstalleerd wél verschil. 96kb geluid en 17 mbit. Buiten dat. Het icoontje heeft een rooie lens bij de gemodde.

• Fire69
Ah, ok. Toen ik verleden week in het topic keek, was er nog geen verschil te merken. Blijkbaar hebben ze er nog wat werk aan gedaan :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Draaien hier nog mensen een overgeklokte kernel overigens? Ik heb em nu op 1,2GHz draaien met -50mAh, maar dat is nog altijd hoger dan de standaard stroomsterkte. Draait verder wel stabiel dus ik pruts nog even verder om te kijken hoe ver ik kan gaan :)

• Krusher
  • Niet online

Krusher

#MH17

Die van mij staat standaard op 800MHz ingesteld, alleen als ik bijv. m'n Amiga emulator draai gooi ik hem op 1,4GHz.

• Sheppie
Ik heb m nog gewoon op standaard voltage en GHz draaien (CM7 build 47) en vind het wel best zo. Deed het in het begin wel met set CPU maar nu er pimp my cpu gebruikt word heb ik er niet meer naar gekeken. Zag wel dat het handig was om m iets te undervolten voor betere batterijduur. Zal wel een paar posts terug lezen.

Ik kan niet zo snel de veranderingen vinden in de nieuwe rom versie (bedankt voor het posten van de link Fire69). Zal wel weer niet goed genoeg gezocht hebben ;). Zodra ik het vind zal ik t wel posten mocht iemand er interesse in hebben

• justin_ti
Ik ben weer van de VorkKernel afgestapt omdat hij niet lekker liep i.m.o. Ik merk overigens niet veel van die 200MHz extra want ik heb nog nooit wat gedraait wat te traag gaat op mn tel.

• Jay_Snake
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11-04 08:36
quote:
Sheppie schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:41:

Ik kan niet zo snel de veranderingen vinden in de nieuwe rom versie (bedankt voor het posten van de link Fire69). Zal wel weer niet goed genoeg gezocht hebben ;). Zodra ik het vind zal ik t wel posten mocht iemand er interesse in hebben
Ik draai nu nieuwe stock rom nu een tijdje:
- Snellere GPS fix
- Veel betere batterijduur, durf wel te zeggen dat het bijna verdubbeld is
- Stabieler (nog geen enkele vastloper, reboot gehad)
- MKV support, de videospeler kan nu .mkv afspelen
- Gesprekskwaliteit is naar mijn inziens ook verbeterd

• Sheppie
quote:
Jay_Snake schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:48:
[...]

Ik draai nu nieuwe stock rom nu een tijdje:
- Snellere GPS fix
- Veel betere batterijduur, durf wel te zeggen dat het bijna verdubbeld is
- Stabieler (nog geen enkele vastloper, reboot gehad)
- MKV support, de videospeler kan nu .mkv afspelen
- Gesprekskwaliteit is naar mijn inziens ook verbeterd
Dankje, dat is wel leuk om te weten. Worden deze fixes ook meegenomen in de CM7 versies of kan dat niet omdat dat 2.3 is?

• Korumera

Korumera

Zo eindelijk wat tijd gehad, heb nu build 51 draaien + 606 baseband en 606 rilupdate. Eens kijken hoe het nu gaat. Tot nu toe heb ik al een tijdje CM7 draaien als daily en het gaat eigenlijk best wel goed. Al ben ik stiekum ook wel benieuwd naar die FR19b3 ROM die gebaseerd is op de laatste update.

• Jay_Snake
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11-04 08:36
quote:
Sheppie schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:03:
[...]

Dankje, dat is wel leuk om te weten. Worden deze fixes ook meegenomen in de CM7 versies of kan dat niet omdat dat 2.3 is?
Ik denk dat je er van uit kan gaan dat deze fixes niet worden meegenomen, omdat deze voor Froyo zijn en niet voor Gingerbread. Die functies zullen waarschijnlijk pas naar CM7 gaan als LG Gingerbread uitbrengt.
quote:
LordHades schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:14:
Zo eindelijk wat tijd gehad, heb nu build 51 draaien + 606 baseband en 606 rilupdate. Eens kijken hoe het nu gaat. Tot nu toe heb ik al een tijdje CM7 draaien als daily en het gaat eigenlijk best wel goed. Al ben ik stiekum ook wel benieuwd naar die FR19b3 ROM die gebaseerd is op de laatste update.
Ik draai dus de FR19b3 Rom en ik ben er zeer tevreden over. Dit is naar mijn inziens Froyo zoals LG hem had moeten afleveren. Als mensen hem willen testen, let me know. Dan bak ik er 1.

• Rick17
Zou er ook een build komen van cm7 waarbij je WEL je intern geheugen kunt gebruiken?

• Korumera

Korumera

quote:
Rick17 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:41:
Zou er ook een build komen van cm7 waarbij je WEL je intern geheugen kunt gebruiken?
Je kan het interne geheugen gewoon gebruiken hoor, het staat alleen ergens anders. En volgens mij zit er zelf een optie om aan te passen waar hij dingen instelt. Je kan dat vinden bij de Cyanogen opties zelf. Maar goed ik heb het er niet meer opstaan even die nieuwe ROM testen :)

• Rick17
Ja die optie had ik al gevonden.
Maar op een of andere manier krijg ik toch niks op de interne sd kaart.
Telefoonz egt dat ik niet genoeg geheugen heb.
En als ik kijk bij opslag dan is er nog 5 GB vrij.

• Snuffert
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 24-07 06:38
quote:
LordHades schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:14:
Ook net geupdate naar build 51. Werkte bij jou root/su meteen goed? 2 keer geinstalleerd maar root werkte niet. Opnieuw gedaan via superoneclick

hmz...

• Korumera

Korumera

quote:
Snuffz0r schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:56:
[...]

Ook net geupdate naar build 51. Werkte bij jou root/su meteen goed? 2 keer geinstalleerd maar root werkte niet. Opnieuw gedaan via superoneclick
Nee root verdwijnt als je update naar 51 dat is een bug, en inderdaad met superoneclick even opnieuw rooten en het werkt weer. Ik heb nu even FR19b3 er op staan voor dag ofzo es ff kijken hoe dat werkt. Had al wel baseband geupdate naar 606, en anders flash ik gewoon heel 10c een keer :)
Pagina: 1 ... 12 ... 45 Laatste

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Apple Games Politiek en recht Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013