Reg. datum: 22 september 2005
Ja zeker (ook @Bitbron trouwens):quote:ChiMan schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:47:
[...]
DyStiC: ik probeer dezelfde posities te krijgen als jouw scherm voor FF.
Helaas lukt het niet. Kan je misschien uitleggen hoe jij het hebt gedaan?
Plaats het volgende in je userChrome.css:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| #appmenu-button-container{
position: fixed !important;
}
#toolbar-menubar{
padding-left: 110px !important;
margin-right: 110px !important;
padding-top: 8px !important;
margin-top: -30px !important;
}
#navigator-toolbox[tabsontop="false"] #nav-bar{
margin-left: 100px !important;
margin-right: 120px !important;
padding-top: 13px !important;
} |
Wel 'tabs on top' uitzetten anders gaat het niet goed.
specs: Core 2 Duo E6600 | Asus P5B Deluxe | 2x 1GB Kingston PC6400 DDR2, CL5 | GeForce 7600 GT (passief)
Is daar niet een mooie config variabele voor te vinden? Het liefst installeer ik zo min mogelijk addons.quote:Zookwick schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:19:
[...]
Kijk, dat is al een stuk beter. Dank voor de tip!
De link uit de OP voor Disable targets for Download lijkt overigens dood?
En dan nog als oplossing voor mijn klacht uit het vorige FF-topic: deze plugin maakt dat F6 gewoon weer de adresbalk selecteert.
Wie heeft een tip om de standaard witte achtergrond van nieuwe tabs in donkergrijs te veranderen in de userchrome?
Op http://lifehacker.com/#!1...irefox-with-userchromecss staan nog wat leuke tweaks.
@TS: http://www.extensionsmirror.nl/ doet het niet...
Had niet verwacht dat er nu al een oplossing stond in de TS, maar hij was natuurlijk ook al een tijd beta
Bananenspin wijzigde dit bericht 23-03-2011 11:40 (18%)
HOI.
Ik zou graag van de mouse-over afkomen.
Ik bedoel dus dat als ik me muis op een link zet zonder te klikken, dat balkje wat dan in beeld komt.
Ook zou ik graag me statusbalk terug hebben onderin me beeld.
Iemand die weet hoe ik dit instel?
Even googlen naar de "statusbar 4 ever" (of zoiets) addon.quote:Fable schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:29:
Sinds vandaag van ie9 overgestapt naar ff4 en het bevalt me goed maar,
Ik zou graag van de mouse-over afkomen.
Ik bedoel dus dat als ik me muis op een link zet zonder te klikken, dat balkje wat dan in beeld komt.
Ook zou ik graag me statusbalk terug hebben onderin me beeld.
Iemand die weet hoe ik dit instel?
Niet fullscreen browsen.quote:Bananenspin schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:29:
Kan iemand mij vertellen hoe ik die firefox knop hetzelfde krijg als op review pagina 3 plaatje 1? Bij mij zit de firefox knop op een zelfde regel met mijn tabs en dat neemt onnodig veel ruimte in..
mcDavid wijzigde dit bericht 23-03-2011 11:40 (27%)
Acties:
Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes. – Edsger Dijkstra (1930 – 2002)
De add-on statusbar 4 evar werkt wel goed
Fable wijzigde dit bericht 23-03-2011 11:44 (77%)
Thanks! Werkt perfect.quote:DyStiC schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:12:
[...]
Ja zeker (ook @Bitbron trouwens):
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16#appmenu-button-container{ position: fixed !important; } #toolbar-menubar{ padding-left: 110px !important; margin-right: 110px !important; padding-top: 8px !important; margin-top: -30px !important; } #navigator-toolbox[tabsontop="false"] #nav-bar{ margin-left: 100px !important; margin-right: 120px !important; padding-top: 13px !important; }
Werkende Pentium 920D - XP SP3 - HTC Sensation - ...........
Die toggelt alleen de addon-bar.quote:Cloud schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:39:
Die mouse-over weet ik zo niet, maar de statusbalk breng je terug in beeld met CTRL+/.
Is er ook zo'n CSS manier om de titelbalk te verwijderen? Ik heb mijn URL-bar namelijk zo geplaatst, dat die onder de titelbalk komt. Als ik klik op die navigator-toolbox, klik ik eigenlijk op de titelquote:DyStiC schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:12:
[...]
Ja zeker (ook @Bitbron trouwens):
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16#appmenu-button-container{ position: fixed !important; } #toolbar-menubar{ padding-left: 110px !important; margin-right: 110px !important; padding-top: 8px !important; margin-top: -30px !important; } #navigator-toolbox[tabsontop="false"] #nav-bar{ margin-left: 100px !important; margin-right: 120px !important; padding-top: 13px !important; }
(Edit: Mac OSX interface)
PV-installatie: 2250Wp; Gazelle Fuente fiets; MacBook Pro 13" Early 2010; 2,4GHz; 4GB; 250GB;
Acties:
Ah stom! Nu zie ik het inderdaad. Vandaar dat die mouse over ook blijft bestaan. Thanksquote:
Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes. – Edsger Dijkstra (1930 – 2002)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| #appmenu-button-container{
}
#navigator-toolbox[tabsontop="true"] #TabsToolbar{
padding-left: 80px !important;
padding-right: 102px !important;
padding-top: 2px !important;
min-height: 25px !important;
}
#navigator-toolbox[tabsontop="true"] #toolbar-menubar{
margin: -22px 0px 3px 112px !important;
}
#appmenu-button{
padding: 3px 5px 3px 5px !important;
height: 20px !important;
}
#titlebar-spacer {
display: none !important;
} |
Het was echt een rotklus om als "nieuweling" het zo te krijgen als ik wou.
De enige features die ik nu nog mis zijn:
* Google Instant vanuit de URL balk
* Een "new tab" á la Chrome en IE9 wat NIET bloatware is zoals new tab king.
Ik ben voornamelijk vanwege de hardware accelleratie en de naar mijn mening heerlijke font rendering naar FFX gegaan. Ik zat echt te twijfelen tussen de flexibiliteit van Chrome10 (qua addons) en de snelheid en renderperformance van IE9 (ik ben een van die mensen die subpixel rendering dus wel goed vind werken, of ik heb gewoon een goed scherm, weet niet welke) qua uiterlijk en snelheid. FFX is een goede balans van beiden, en dan neem ik de trage opstarttijd voor lief. Ook onder Android werkt Firefox heerlijk (vroeger wel eens met Fennec gespeeld wat niet naar SD-kaart kon en een onstabiel stuk bloatware was), en de sync en snelheid zijn meerwaarde boven de native Android browser, waar de renderkwaliteit van de fonts onder ffx mobile wel lager is, vooral bij pinch zoom duurt het even voordat alles weer van bitmap naar "native" is gerendert en plaatjes zijn sowieso lelijk als je zoomed.
Onder FFX Mobile/Android mis ik:
* Notificatiebalk uit kunnen zetten
* Nogal wat plugins (zoals adblock en de google analytics opt out), hoewel dat waarschijnlijk een kwestie van tijd is
* Flash 10.2
Edit:
Tri-browser vergeleiking.

Font rendering van Chrome vind ik echt stukken minder, vooral bij zwart-op-wit.
Umbrah wijzigde dit bericht 23-03-2011 12:10 (5%)
Deze post bestaat 100% uit gerecyclede elektronen.
Dit?quote:mastadizzy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:45:
[...]
Is er ook zo'n CSS manier om de titelbalk te verwijderen? Ik heb mijn URL-bar namelijk zo geplaatst, dat die onder de titelbalk komt. Als ik klik op die navigator-toolbox, klik ik eigenlijk op de titel.
(Edit: Mac OSX interface)

Zie Darkstone in "Firefox, wat vinden we ervan?"
Dell Studio 1555 | p8600 | 320GB + 80GB Postvile | 1080p | 4 jaar garantie | backlit tobo @ 20-9-2009
Reg. datum: 06 augustus 2008
Ik bedoel, verglijk Chrome en Firefox:

Cocytus wijzigde dit bericht 23-03-2011 12:16 (20%)
Reden: pic toegevoegd
Zit er al in sinds 3.5 geloof ik.quote:Umbrah schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:53:
De enige features die ik nu nog mis zijn:
* Google Instant vanuit de URL balk
Met bovenstaand script (van DyStiC) krijg ik dit resultaat:quote:
Met Darkstone:
Met DyStiC's stukje code kom ik dus al heel wat verder (heb ook wat gespeeld met pixels).
Misschien dat het niet te zien is op de screenshot's, maar die URL-balk staat nu onder mijn titelbalk. Heb eigenlijk die titelbalk toch niet nodig, en dat levert me nogmaals meer plaats op, op mijn 13" scherm
PV-installatie: 2250Wp; Gazelle Fuente fiets; MacBook Pro 13" Early 2010; 2,4GHz; 4GB; 250GB;
Had ik ook. (zie mijn verwijderde post hierboven ergensquote:Rudyyy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:03:
Heeft iemand een idee waarom ik mijn bladwijzers niet zie in de bladwijzerwerkbalk? In de bibliotheek staan ze wel keurig.
En nog een vraag, kan dat Firefox icoon linksboven ook weg? Stont irritant
Je moet even rechterklik, aanpassen doen. Dan bladwijzerbalk/menu naar je bladwijzerbalk slepen. Ik heb er ook even over gedaan om er achter te komen, het is niet echt logisch.
En dat de statusbar weg is, is echt nog steeds een groot gemis. De review op de FP had me op het verkeerde been gezet, aangezien daar stond dat het met CTRL + / kon, maar dat is (zoals gezegd) de add-on bar
Dus nee, sorry, jammer. Lelijke fontrendering, onlogische interface. Ik gebruik al Fx sinds het Firebird heette maar nu overweeg ik toch Opera te gaan gebruiken.
Cocytus wijzigde dit bericht 23-03-2011 12:36 (9%)
Hier.quote:IStealYourGun schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:40:
Iemand die weet hoe je onder Windows 7 de titelbar weer terug krijgt (zonder de tabs naar onderen te brengen).
Vind het zo een beetje irritant.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Zo ver was ik nu ook al -_-quote:
Het is niet de bedoeling dat het oude menu terugkomt.
Ondertussen is het me al gelukt met browser.tabs.drawInTitlebar in about:config.
Is nog niet wat ik 100% wou (de titels komen nog steeds niet terug), maar close enough.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2010 and counting. ♣ Game Import Grafiekjes ♠ De BSMFH Wiki! ★ Opera FTW
Dat kan wel, ik heb alleen geen idee welke addon dat nu precies voor mij doet, maar hier werkt het prima. Ik heb alles op 1 balk (app-tabs, tabs, browserknoppen). Daaronder de adres- en searchbalk. Neemt aanzienlijk minder ruimte in dat voorgaande versies.quote:Cocytus schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:34:
De adresbalk en knoppen kunnen blijkbaar niet naast die oranje knop
Yups, mis ik ook. Even F6 - tab was zoeken met googlen. F6 plus eerste karakter is naar website. Wat doen zequote:Cloud schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:50:
[...]
De vraag is of dat een probleem van Firefox 4 is of nietIk zag het zonet ook een paar keer voorbijkomen.
Zijn er ook mensen die, net als ik, het gebruik F6 missen? Normaal sprong je dan ideaal meteen naar de adresbalk en kon je gaan typen. Nu spring je naar je tabs (als je die bovenaan hebt staan). Andere sneltoetsen CTRL+L en ALT+D zijn veel lastiger vind ik.
When the bullet hits the bone
Acties:
Dat probeer ik me ook een beetje eigen te maken. Het probleem is alleen dat F6 in _alle_ browsers, gelijk staat aan het selecteren van de adresbalk. Waarom Firefox daar nu vanaf moet wijken is me echt een raadsel. Ze kunnen het niet over het hoofd gezien hebben, want het probleem is er al vanaf halverwege de bèta's (bug reports ten overvloede).quote:Tarabass schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:04:
[...]
Yups, mis ik ook. Even F6 - tab was zoeken met googlen. F6 plus eerste karakter is naar website. Wat doen ze
Reg. datum: 10 mei 2009
erm...quote:Bananenspin schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:29:
Kan iemand mij vertellen hoe ik die firefox knop hetzelfde krijg als op review pagina 3 plaatje 1? Bij mij zit de firefox knop op een zelfde regel met mijn tabs en dat neemt onnodig veel ruimte in..
Had niet verwacht dat er nu al een oplossing stond in de TS, maar hij was natuurlijk ook al een tijd beta
ik wil dit ook wel even weten, of heb je hiervoor movable firefox button nodig en dan kan je de tabbalk "loskoppelen"van de button...
Kan iemand hier misschien wat duidelijkheid in scheppen,m ik heb blijkbaar even het overzicht verloren...
excuses voor t ongemak..
Kan wel, alleen een aanpassing nodig in je userChrome.css.quote:Cocytus schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:34:
Ik vind de default interface opties ook niet logisch in elkaar steken. Als je 'tabs on top' uitschakelt, neemt de hele interface meer ruimte in. De adresbalk en knoppen kunnen blijkbaar niet naast die oranje knop, terwijl tabs dat wel kunnen.
Heb je wel de Menu Bar uitgeschakeld? Want als ik die bij mij inschakel krijg ik het zelfde als bij jou (de menu bar zelf wordt niet zichtbaar maar de titlebar wel).quote:mastadizzy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:10:
[...]
Met DyStiC's stukje code kom ik dus al heel wat verder (heb ook wat gespeeld met pixels).
Misschien dat het niet te zien is op de screenshot's, maar die URL-balk staat nu onder mijn titelbalk. Heb eigenlijk die titelbalk toch niet nodig, en dat levert me nogmaals meer plaats op, op mijn 13" scherm. Zou dus graag de titelbalk gewoon wegkrijgen.
specs: Core 2 Duo E6600 | Asus P5B Deluxe | 2x 1GB Kingston PC6400 DDR2, CL5 | GeForce 7600 GT (passief)
Maar daar was dus een add-on voor, he. Kijk even in dit topic.quote:Cloud schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:24:
[...]
Dat probeer ik me ook een beetje eigen te maken. Het probleem is alleen dat F6 in _alle_ browsers, gelijk staat aan het selecteren van de adresbalk. Waarom Firefox daar nu vanaf moet wijken is me echt een raadsel. Ze kunnen het niet over het hoofd gezien hebben, want het probleem is er al vanaf halverwege de bèta's (bug reports ten overvloede).
Oh ja, hier.
sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 23-03-2011 13:49 (8%)
Fotoblog: bnux.nl
Reg. datum: 14 november 2004
Reg. datum: 14 januari 2009
Op eerste pagina van dit topic staat dit:quote:Cocytus schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:01:
Die font rendering is echt verschrikkelijkHad gehoopt dat dit in de final beter zou zijn. Ik ben helemaal vóór Cleartype, maar je hoeft een rechte lijn niet te anti-aliassen
Ik draai Windows 7 en heb verder nooit last gehad van Cleartype rendering. Het lijkt wel alsof het nu dubbelop gebeurt, één keer door het OS en één keer door Fx. Bij kleine text is het overigens hinderlijker dan bij grote text. Cleartype tunen in Windows helpt wel iets overigens, maar doet niet wat ik wil.
Ik bedoel, verglijk Chrome en Firefox:
[afbeelding]
• Vraag Lettertypes zien er niet uit in Fx4 met dat harwarerendering? tJa dit probleem speelt al lang, de oorzaak is mij niet duidelijk, ik en de meesten hebben het wel mooi. Zet maar hardwarerendering uit :opties>> geavanceerd>> hardwareversnelling afvinken.
Misschien dat dat helpt voor jou?
Acties:
Straal overheen gelezen toen ik hier zocht. Bedanktquote:sjaakduhuuhl schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:49:
[...]
Maar daar was dus een add-on voor, he. Kijk even in dit topic.
Oh ja, hier.
Dat werkt bij mij alleen voor het eerste scherm dat ik open. Zo wil ik namelijk gmail en hotmail als apps gaan gebruiken, omdat ik die vaak open. Echter, als ik ze vastpin en ik heb 5 tabladen open bijv. en ik open een nieuw window en ik sluit dan die andere af met die 5 tabbladen en dan later dat nieuwe window en even later open ik weer firefox dan ben ik ze weer kwijt.quote:sjaakduhuuhl schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:20:
[...]
Die was ik ook even kwijt maar het blijkt dat je in de Options, in het stukje Startup "When Firefox starts" op "Show my windows and tabs from last time" moet zetten
Het zou beter zijn als ze weergegeven werden in alle vensters van firefox en dat niet uitmaakt in welke volgorde je het afsluit. Nu heb je er vrij weinig aan.
Ook zou ik panorama graag zien dat je je bladwijzers via die manier kan doen. Dan zet ik namelijk nieuwspagina's bij elkaar en dergelijke, maar als ik nu zo'n site afsluit (of firefox) dan ben ik ze weer kwijt.
Wat ik echter wilde proberen is mijn bladwijzer balk (bookmark toolbar) naast de adresbalk te zetten, zodat ik meer horizontale ruimte heb. Dit kan ook alleen neemt het dan zo'n 90% van de horizontale ruimte in beslag. Ik kan inderdaad wat inkorten in het aantal bladwijzers, of de trefwoorden korter / weg halen, maar zou toch willen weten of je dit niet gewoon kan aanpassen. Iemand die toevallig weet of en hoe dit kan?
Betaalbare (< ¤ 1000), lichte (< 2 kg) notebook met een hoog resolutie scherm (> 1366 × 768)? Wachtend sinds mei 2009...
Dell Studio 1555 | p8600 | 320GB + 80GB Postvile | 1080p | 4 jaar garantie | backlit tobo @ 20-9-2009
App tabs openen links die met hetzelfde domein beginnen in dezelfde pagina, maar sites met een ander (sub)domein worden in nieuwe (normale) tabs geopend. Zo zal, in het geval dat je tweakers' frontpage pint, een link naar een nieuwsartikel in de app tab openen, maar een link naar het forum in een nieuwe. (http://www.teakers.net vs. http://gathering.tweakers.net <- ander subdomein).quote:filipy23 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:53:
In de beschrijving van app tabs staat dat links zouden moeten openen in nieuwe tabs. Bij mij gebeurt dat niet wat de app tab eigenlijk een tab maakt die wat minder ruimte inneemt. Een totaal nutteloze feature dan. Iemand weet hoe ik dit aan kan passen?
Zelf ook nog een vraagje: klopt het dat de app tab van de frontpage niet oplicht bij een vers nieuwsbericht? Bij Google Reader, Facebook, Twitter en andere gebeurt dat namelijk wel. Is dat niet geïmplementeerd of is het een bug?
Anthirian wijzigde dit bericht 23-03-2011 14:43 (13%)
Of control-L en control-K, maar dat is even aanwennenquote:Cloud schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:05:
[...]
Straal overheen gelezen toen ik hier zocht. BedanktNu ben ik weer helemaal in m'n nopjes met Ffx. Nu het geheugengebruik nog fors omlaag en dan ben ik helemaal tevreden.
Acties:
Licht het tabje niet alleen op bij een wijziging van de title van een pagina? Dat is mijn vermoeden in elk geval.quote:Sudden schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:41:
[...]
Zelf ook nog een vraagje: klopt het dat de app tab van de frontpage niet oplicht bij een vers nieuwsbericht? Bij Google Reader, Facebook, Twitter en andere gebeurt dat namelijk wel. Is dat niet geïmplementeerd of is het een bug?
Misschien een ideetje?
Reg. datum: 25 december 2010
quote:Darkstone schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:16:
Als je nu even terugleest![]()
Darkstone in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel ve..."
#appmenu-button-container{
}
#toolbar-menubar{
padding-left: 110px !important;
margin-right: 110px !important;
padding-top: 8px !important;
margin-top: -30px !important;
}
#navigator-toolbox[tabsontop="false"] #nav-bar{
margin-left: 100px !important;
margin-right: 120px !important;
padding-top: 13px !important;
}
Daarmee komen de navigatieknoppen bij mij precies onder de oranje FF knop te zitten...
Edit: gelukt:

Pharminepulse wijzigde dit bericht 23-03-2011 16:46 (55%)
Als je meerdere vensters tegelijk af wil sluiten, moet je via Bestand -> Afsluiten gebruiken. Zo worden alle vensters bewaard.quote:Kyhfin schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:08:
[...]
Dat werkt bij mij alleen voor het eerste scherm dat ik open. Zo wil ik namelijk gmail en hotmail als apps gaan gebruiken, omdat ik die vaak open. Echter, als ik ze vastpin en ik heb 5 tabladen open bijv. en ik open een nieuw window en ik sluit dan die andere af met die 5 tabbladen en dan later dat nieuwe window en even later open ik weer firefox dan ben ik ze weer kwijt.
Het zou beter zijn als ze weergegeven werden in alle vensters van firefox en dat niet uitmaakt in welke volgorde je het afsluit. Nu heb je er vrij weinig aan.
[...]
sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 23-03-2011 15:34 (12%)
Ja, maar dat is meer een methode om dit te voorkomen. Soms ben ik met twee onderwerpen bezig: bijv. vakantie boeken en kijken welke films ik nog wil downloaden (ik noem maar wat). En dan denk ik nou hiermee ben ik wel klaar. Dan klik ik dat venster met tabbladen weg en als dat nou net de verkeerde is dan ben ik die apps ook kwijt. Misschien is het niet bedoeld voor die manier, maar ik zou het op die manier wel het fijnste vinden (ik heb nu gewoon gmail en hotmail watcher gedownload), maar ik zou het fijn vinden als ik bijv. tweakers als app kon toevoegen en dat hij dan ook gelinkt blijft aan 'tweakers.net'. Als je namelijk dan op een link klikt veranderd die app ook.quote:sjaakduhuuhl schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:33:
[...]
Als je meerdere vensters tegelijk af wil sluiten, moet je via Bestand -> Afsluiten gebruiken. Zo worden alle vensters bewaard.
[Signature]
Memory leak in firefox 3.6+
huidige work-around: adblock uitschakelen. Ik ben er nog niet achter waar deze bug precies optreed.
Ja, was bekend, maar in 3.6.x kwam ie in ieder geval niet voorbij de 800-900MBquote:Darkstone schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:38:
Dat is al bekend:
Memory leak in firefox 3.6+
huidige work-around: adblock uitschakelen. Ik ben er nog niet achter waar deze bug precies optreed.
woest85 wijzigde dit bericht 23-03-2011 15:39 (4%)
[Signature]
Nou we zijn een etmaal verder, en netaan de 7 miljoen is gehaald, volgens mij net geen record, maar supernetjes mag ik toch wel zeggen, denk ik.
is dit een GoT optie of een FF optie? Zou het graag niet willen hebben..
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
ik zat net op 1,4 GB na 5 uur gebruik met 16 tabs open , dat werkte niet meer zo fijn op mijn pc op het werk met 2 GB geheugenquote:woest85 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:36:
Damn, firefox 3.6.x vrat geheugen, maar 4 zit nu met 36 tabs open na zo'n 16 uur (1 uur CPU tijd) >1.2GB geheugengebruik
Klopt, zie Werk in uitvoering?.quote:Fable schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:44:
Is een GoT functie
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!
Reg. datum: 20 augustus 2008
Ik heb alleen 1 vraagje:
Bij heel veel screenshots van FF4 zie ik links boven naast "Firefox v" ook iets van twitter staan waardoor je direct tweets enzo kan plaatsen. Zou iemand mij kunnen vertellen wat dat precies is?
~Zuaro

Bron: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/tab-badge/
Dat is heerlijk!
Trouwens een leuke add-on, die Tab Badge.
sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 23-03-2011 16:50 (9%)
Ik had het niet gezegd, maar dit heb ik inderdaad gedaan. Maar het is natuurlijk geen oplossing maar een nogal botte bijl workaround.quote:Kyhfin schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:55:
[...]
Op eerste pagina van dit topic staat dit:
• Vraag Lettertypes zien er niet uit in Fx4 met dat harwarerendering? tJa dit probleem speelt al lang, de oorzaak is mij niet duidelijk, ik en de meesten hebben het wel mooi. Zet maar hardwarerendering uit :opties>> geavanceerd>> hardwareversnelling afvinken.
Misschien dat dat helpt voor jou?
Waarschijnlijk door de hardware acceleratie, helaas verkracht die ook je fonts, maar ik wacht geduldig op een nette oplossing zonder het uitvinken van de hardwareversnelling.
Lekker kort.
Ik wacht daar zeker niet op en zet hem voorlopig op disabled. Tekst lezen is voor mij veruit de belangrijkste bezigheid op het internet, 100 fps in de FishIE tank kan me weinig boeienquote:Hoite schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:06:
Waarschijnlijk door de hardware acceleratie, helaas verkracht die ook je fonts, maar ik wacht geduldig op een nette oplossing zonder het uitvinken van de hardwareversnelling.
Naar mijn bescheiden mening had dat ook de default moeten zijn..
- J.W. - wijzigde dit bericht 23-03-2011 17:34 (7%)
Beeld -> Werkbalken -> Bovenliggende tabbladen uitschakelenquote:Paquito schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:38:
Weet iemand hoe je die tabs weer aan de onderkant krijgt?
Mijn te koop staand non-ICT spul | Systeemspecs: Klik hier!
Daar heb je nu dan júist Panorama/Tab Groups voorquote:Kyhfin schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:36:
[...]
Ja, maar dat is meer een methode om dit te voorkomen. Soms ben ik met twee onderwerpen bezig: bijv. vakantie boeken en kijken welke films ik nog wil downloaden (ik noem maar wat). En dan denk ik nou hiermee ben ik wel klaar. Dan klik ik dat venster met tabbladen weg en als dat nou net de verkeerde is dan ben ik die apps ook kwijt. Misschien is het niet bedoeld voor die manier, maar ik zou het op die manier wel het fijnste vinden (ik heb nu gewoon gmail en hotmail watcher gedownload), maar ik zou het fijn vinden als ik bijv. tweakers als app kon toevoegen en dat hij dan ook gelinkt blijft aan 'tweakers.net'. Als je namelijk dan op een link klikt veranderd die app ook.
Dat snap ik, maar bij mij blijft hij dus niet staan. Ik ben nu op visite bij iemand en bij hem werkt het wel. Ik heb gewoon 4.0 gedownload van de firefox site en ik heb hem net weer verwijderd en opnieuw geinstalleerd.quote:Mad Marty schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:00:
[...]
Daar heb je nu dan júist Panorama/Tab Groups voor
Bij hem maakt het niet uit hoeveel vensters hij opent bij alle staat die vastgepinde tabladen. Bij mij komt hij niet in de nieuwe vensters en als ik die andere dus eerder afsluit dan is die bij mij kwijt. Dat werkt uiteraard niet zoals het zou moeten.
Reg. datum: 02 juni 2001
Thanks, volgende keer iets beter zoekenquote:Wildfire schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:45:
[...]
Beeld -> Werkbalken -> Bovenliggende tabbladen uitschakelen
Die optie om de Menu Bar uit te schakelen vind ik hier op mijn mac toch niet. Volgens deze website zou ik dat kunnen vinden onder een menu, maar dat menu heb ik niet + vind het niet terug in de andere menu's. (Rechtermuisklik op de werkbalk geeft die optie ook niet).quote:DyStiC schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:40:
[...]
Heb je wel de Menu Bar uitgeschakeld? Want als ik die bij mij inschakel krijg ik het zelfde als bij jou (de menu bar zelf wordt niet zichtbaar maar de titlebar wel).
Kijk ik er dan zo over?
Ik denk dat er iets niet goed gaat met de hardwareacceleratie. Misschien videodrivers updaten?quote:link0007 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:38:
Heel vaag, maar op verschillende sites (tweakers en NRC) krijg ik soms tijdens het scrollen dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand anders die dit heeft?
Als ik ver genoeg doorscroll dat het helemaal buiten beeld gaat, kan ik gewoon weer naar beneden scrollen en is het meestal weg.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Hmm ik zie in jouw screenshot ook de hele firefox knop niet. Normaliter kun je daaronder via Options de Menu Bar uit vinken. En anders inderdaad bijv. rechtsklikken op een stukje werkbalk en daar Menu Bar uit vinken.quote:mastadizzy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:39:
[...]
Die optie om de Menu Bar uit te schakelen vind ik hier op mijn mac toch niet. Volgens deze website zou ik dat kunnen vinden onder een menu, maar dat menu heb ik niet + vind het niet terug in de andere menu's. (Rechtermuisklik op de werkbalk geeft die optie ook niet).
Kijk ik er dan zo over?
Misschien moet je even je userChrome.css leegmaken om opnieuw te beginnen.
Mee eens. Ik vind het contraproductief, hardwareversnelde tekst-blur. Gelukkig kan het uitgezet worden.quote:desalniettemin schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:28:
Die vage letters komt door directwrite. Op false zetten, maar helpt niet. Letters blijven vaag. Heb het ook geprobeerd met truetype, maar helpt ook niet. En de oranjeknop wordt ook iets groter met hardware versnelling.
Heb het uit gezet. Ik kan er niet aan wennen en zie ook het nut ervan nog steeds niet
Firefox add-on werkt niet meer na update van Firefox? Permanente oplossing: Add-on Compatibility Reporter.
Bij de Mac-versie hebben ze die knop idd niet gestoken.quote:DyStiC schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:15:
[...]
Hmm ik zie in jouw screenshot ook de hele firefox knop niet. Normaliter kun je daaronder via Options de Menu Bar uit vinken. En anders inderdaad bijv. rechtsklikken op een stukje werkbalk en daar Menu Bar uit vinken.
Misschien moet je even je userChrome.css leegmaken om opnieuw te beginnen.
Is ook niet nodig omdat Mac OSX altijd een menu heeftquote:mastadizzy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:11:
[...]
Bij de Mac-versie hebben ze die knop idd niet gestoken.
mac:
menubalk
titelbalk
adresbalk
tab balk
windows:
verplaatsbare taskbar
tab balk + menu balk in een
adresbalk
Kortom, op de mac heb je een stuk meer balken. Iedereen die waarde hecht aan verticale resolutie heeft de taskbar in windows ook nog eens aan de zijkant staan waardoor je nog maar 2 balken hebt.
Ik had precies hetzelfde, kwam bij mij omdat ik de FF 4 RC had, en niet de final. Ik was iets te vroeg met downloaden. Misschien bij jou ook 'per ongeluk' gebeurd. Bij de final versie heb ik het nog niet gehad.quote:link0007 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:38:
Heel vaag, maar op verschillende sites (tweakers en NRC) krijg ik soms tijdens het scrollen dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand anders die dit heeft?
Nu worden beide profielen door dezelfde "pin" getoont, en kun je geen onderscheid meer maken tussen de profielen. Lekker handig, en wat mij betreft gewoon een showstopper.
Het zou te maken hebben met de AppID... https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=577867
Appartement te koop, zonnig, ruim en zo te betrekken! Oegstgeest.
Dit zocht ik dus! Bedanktquote:Joostje123 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:39:
Om je tabs op te slaan moet je deze stappen volgen:
One change in Firefox 4 is to by default stop Firefox displaying the warning message, but it can be turned back on by changing some preferences.
Type about:config into the location bar and press enter
Accept the warning message that appears, you will be taken to a list of preferences
Locate the preference browser.tabs.warnOnClose, if its value is set to false, double-click on it to change its value to true
Repeat this for these 2 preferences browser.warnOnQuit, browser.warnOnRestart
Starting with beta 12 there will be an additional preference that needs to be set to true - browser.showQuitWarning
Sony Vaio E-C1M | 17,3 inch LED, i3@2,13ghz., 4GB DDR3 RAM, 500GB HDD, ATi HD5470. Windows 7 Ultimate
When the bullet hits the bone
Missing, loving and wanna hug you my Sweety
The bottom line is money, nobody gives a FUCK!
Fourthousand hungry children leave us per hour from starvation,
while billions are spent on BOMBS, Creating DEATH showers!
Reg. datum: 12 oktober 2009
Als ik op school op het netwerk wil inloggen krijg ik een inlogpagina.
Sinds FF4 crasht de browser zogauw deze pagina geladen wordt en word er een error-report gestuurd.
Als ik via Safari eerst inlog kan ik wel gewoon surfen met FF en thuis werkt FF ook naar behoren.
Dit is de betreffende pagina https://1.1.1.1/login.html?redirect=
Iemand een idee? (in FF3.6 en Safari werkt het wel)
Dat IP-adres lijkt me fictief?quote:Stef_Venner schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:59:
[...]
Dit is de betreffende pagina https://1.1.1.1/login.html?redirect=
Iemand een idee? (in FF3.6 en Safari werkt het wel)
Controleer of de site plugins gebruikt als Java of Flash en check of die up-to-date zijn. Probeer het ook eens met een schoon profiel.
http://www.ghacks.net/201...-try-anti-aliasing-tuner/
Misschien dat het voor sommige helpt.
Als het niet moeilijk is, dan zal het wel makkelijk zijn
Reg. datum: 12 oktober 2009
Die pagina is inderdaad een interne doorverwijspagina, bij als je google intikt komt er te staan https://1.1.1.1/login.html?redirect=www.google.nl/ en wordt je doorverwezen naar de loginpagina, zogauw je geauthoriseerd bent wordt je dan doorgestuurd naar google.quote:sjaakduhuuhl schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:07:
[...]
Dat IP-adres lijkt me fictief?
Controleer of de site plugins gebruikt als Java of Flash en check of die up-to-date zijn. Probeer het ook eens met een schoon profiel.
Kan het nu allemaal niet controleren maar op die pagina word wel een beveiligingscertificaat gebruikt.
Check even via "Firefox-knop" -> Web developer (of menu Tools) -> Error console (Ctrl-Shift-J) of er geen JavaScript error ontstaat op het moment dat je op de Inloggen-knop drukt. Is dat wel het geval, kijk even of je hem kunt begrijpen en doe sowieso een Ctrl-F5 voor een totale refresh. Overigens, als je aangeeft dat dit soort 'pop-ups' op meer pagina's niet werkt, zal je daar ook twitter.com mee bedoelen?quote:NoxiuZ schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:30:
Wie heeft er nog meer last van met FF4 dat de popup op www.bierdopje.com niet tevoorschijn komt? Dit is een voorbeeld van een site waar registreren/inloggen niet werkt. Ik ken nog meer sites die als link 'javascript:(void)0' oid hebben en dat dergelijke code domweg niet werkt. Hoe vaak ik ook klik, niks gebeurt. Zeer frustrerend.
En, sowieso ook hier weer: Probeer eens een schoon profiel of denk aan de add-ons die je geïnstalleerd hebt staan.
Misschien wat ver gezocht maar ik gok ook maar een beetje raak met de weinige info die je geeft
Oh ben niet de enige blijkbaar
warhamstr wijzigde dit bericht 24-03-2011 09:11 (6%)
[GamePC] + [ThinkPad R500] + [ThinkPad 390X]
als ik in seamonkey iets begin te typen in de url-bar krijg ik, naast de matches op history en dergelijke, als onderste optie altijd 'Search Google for "<wat ik typ>"'. 1 keer pijlte omhoog is dan dus genoeg om te zoeken. iemand enig idee hoe ik dat terug kan krijgen ? ik heb al met allerlei opties in about:config gespeeld, maar het is me nog niet gelukt.
overigens weet ik dat ik met een keyword kan werken (g voor google en alike), maar dan werkt het zoeken in de history niet goed meer. ik weet ook dat ik gewoon return kan drukken en dan zoekt-ie in google, maar dat gaat bijvoorbeeld mis als ik op "str:tokenize" wil zoeken omdat ff denkt dat ik met "str:" een protocol bedoel. all in all gewoon niet zo fijn als de altijd aanwezige "Searcgh google for" optie die ik in seamonkey had...
as we move towards no end we learn to die / red tears are shed on grey
Gelukkig is daar ook een oplossing voor: Strata RELOADED. Fixt meteen wat andere issues met lelijke icons enzo, zodat hij tenminste (meer) op de Windows variant gaat lijken.
Heb deze ook op Windows gezet, aangezien die hem ietsje bijschaaft (kleinere tabs = meer viewspace)
Hier werkt het prima, met adblock en alles aan. Het inlogscherm krijg ik gewoon.quote:NoxiuZ schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:30:
Wie heeft er nog meer last van met FF4 dat de popup op www.bierdopje.com niet tevoorschijn komt? Dit is een voorbeeld van een site waar registreren/inloggen niet werkt. Ik ken nog meer sites die als link 'javascript:(void)0' oid hebben en dat dergelijke code domweg niet werkt. Hoe vaak ik ook klik, niks gebeurt. Zeer frustrerend.
Dikkiedikdik wijzigde dit bericht 24-03-2011 10:46 (3%)
Alleen ziet m'n toolbar + afbeeldingen er zo raar uit:

Is dit een bekend probleem? Ikk kan er niks over vinden.
Hardware accelaratie (gfx.direct2d.disabled;true) uitschakelen helpt niet.
M'n Oma is een site aan het haken. - 2 x Hitachi CML174SXW B @ 3.0GHz
It is possible to keep the bookmarks button on the navigation bar even when the Bookmarks Toolbar is active. Installing the add-on bug582139 will give you to ability to move and keep the Bookmarks button on the navigation bar. This can be done immediately after install, no Firefox restart is needed.
het werkt dan weer als vanouds
Arriving Somewhere but not here....
MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- HTC Desire --- iPad 3 16GB WiFi
Dat werkt inderdaad wel handig, maar heeft wel even geduurd voor dat er in zat (ik gebruik zelf chrome thuis), maar op mijn werk gebruik ik FF en moet zeggen dat 4 welgoed werkt. Deze functie is zekers handig voor pagina's die ik veel open.quote:Tarabass schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:22:
Ik vind de functie om tabbladen te pinnen (rechtermuisknop op tabblad) wel geniaal. Opent ff direct je meest bezochte websites
Ik vind het alleen erg irritant dat FF vervolgens onthoud waar je op de website bent gebleven. Ik startte altijd nrc.nl op in app-tablad, maar die stond dan nog op het artikel dat ik het laatst had bekeken. Daarom heb ik de app-tabbladen maar weggehaald, ik open het nu gewoon vanaf de favorietenbalk, nog sneller ook.quote:Tarabass schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:22:
Ik vind de functie om tabbladen te pinnen (rechtermuisknop op tabblad) wel geniaal. Opent ff direct je meest bezochte websites
Of weet iemand hoe je dat kan oplossen?
volgens mij is daar nog geen oplossing voor. Ik heb ze thuis nog wel actief, maar op het werk niet meer. Het geheugengebruik gaat na een halve dag naar 1,5 GB toe hier bij mij, dat heb ik thuis niet.quote:Chris7 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:02:
[...]
Ik vind het alleen erg irritant dat FF vervolgens onthoud waar je op de website bent gebleven. Ik startte altijd nrc.nl op in app-tablad, maar die stond dan nog op het artikel dat ik het laatst had bekeken. Daarom heb ik de app-tabbladen maar weggehaald, ik open het nu gewoon vanaf de favorietenbalk, nog sneller ook.
Of weet iemand hoe je dat kan oplossen?
Wat ik ook erg irritant vind is dat je niet met de middelste muisknop erop moet klikken. Dat gebruik ik vaak om een link in een nieuwe tab te openen en als je met de middelste muisknop op zo'n tab klikt is hij verdwenen (zal dan wel delete functie hebben) en dat overkwam me 5 keer per dag
Ik heb meer dan 1500 links. Dat gaat niet werken. Veel zijn voor het werk en die beginnen met een ip nummer en dan krijg ik ze niet terug als ik ze niet bookmark. Verder denk ik vrij gestructureerd , althans in mijn bookmark gebruik. Alles zit in mapjes en die mapjes weer in andere mapjes.quote:Smultie schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:17:
Waar gebruiken jullie de bookmark-knop eigenlijk voor? Ik begin gewoon te typen in de Awesome Bar en heb meestal na drie letters wel wat ik nodig heb!
Moet eigenlijk weer een tool hebben die mijn bookmarks beter kan beheren, maar dat moet ik denk ik buiten firefox zoeken omdat ik al jaren hierin niet kan slagen met de opties van de browsers (of het nu firefox of IE is).
Dikkiedikdik wijzigde dit bericht 24-03-2011 15:27 (28%)
Ja, dat gebruik ik ook vaak. Als je op een link ín de tab klikt werkt het wel, maar op de tab zelf inderdaad niet (bij gewone tabs werkt 't ook niet).quote:snoeki schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:25:
[...]
Wat ik ook erg irritant vind is dat je niet met de middelste muisknop erop moet klikken. Dat gebruik ik vaak om een link in een nieuwe tab te openen en als je met de middelste muisknop op zo'n tab klikt is hij verdwenen (zal dan wel delete functie hebben) en dat overkwam me 5 keer per dag
Dat is dus blijkbaar een nieuwe delete-functie. Overigens vind ik app-tabbladen nog niet werken zoals het moet (zie ook mijn vorige post). Er is weinig in te stellen, eigenlijk niets meer dan een tabblad zonder tekst.
Ja, ik had gedacht dat ze in FF4 wel de bladwijzers zouden vernieuwen, maar dat is helaas niet zoquote:Moet eigenlijk weer een tool hebben die mijn bookmarks beter kan beheren, maar dat moet ik denk ik buiten firefox zoeken omdat ik al jaren hierin niet kan slagen met de opties van de browsers (of het nu firefox of IE is).
ik vind de huidige interface erg rommelig, en gebruik m bijna niet.
Chris7 wijzigde dit bericht 24-03-2011 15:33 (32%)
kan je wel omdraaien, in het vorige deel staat hoe (ergens aan het einde).quote:MaZo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:32:
Ik moet nog even wennen aan het feit dat ze in het menu dat verschijnt als je een rechtermuisklik doet op een link, de "open link in new tab" en "open link in new window" omgedraaid hebben in V4 t.o.v. voorgaande versies.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last