Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Phyxion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:18

Phyxion

Treexy.com | _/-\o_

quote:
Demoterror schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:57:
Hoe krijg ik mn zwembad vol? :/
Heb vanuit alle hoeken geprobeert water er in te gooien maar verder dan 2 blocks hoog komt hij niet.
Kan dit uberhaupt?
Orginele bedoeling was om een lava bak te maken en er dan met 1 blok tnt een gat in te slaan en kijken hoe en wat dan maar dat lukte al niet en met water heb ik weinig meer succes.

[afbeelding]

En nog een vraag; is er een limiet aan een redstone/lever line?
Heb al meerdere malen gehad dat de lijn plots stopt met branden zonder aantoonbare reden, en als ik diezelfde line wat inkort doet hij het wel.
Eerst met bv modder een laag horizontaal vlak maken (1 blokje lager dan de top), dat opvullen met water en dan van onderen weghakken.

Treexy.com | Driver Fusion. Zegt deze applicatie je niks? Neem dan eens een kijkje op de website! | 'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Austin
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:49

Austin

Uit een boek

Het beste is om eerst een rij dirt neer te leggen zodat je zwembad 1 hoog/diep is.
Daarna zou je een schaakbord patroon kunnen aanleggen en vullen met water, daarna het patroon weghalen zodat alles vult en daarna de eerder aangelegde bodem van dirt verwijderen.

Wat betreft redstone; dat heeft een limiet van 15 blocks wil je verder moet je een repeater er tussen plaatsen.

Flickr Website

• Demoterror
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-05 21:43

Demoterror

Mascotte @ Skullcrusher

Ok bedankt voor de snelle reacties, straks maar eens aan de slag met poging 2 :*)
Zwembad 1 is helaas een pijnlijke dood gestorven door een overdosis tnt :9

Hate us when you see us, fear us when you dont.

• th4k1ck3r
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 03-04-2013
quote:
Demoterror schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:05:
Ok bedankt voor de snelle reacties, straks maar eens aan de slag met poging 2 :*)
Zwembad 1 is helaas een pijnlijke dood gestorven door een overdosis tnt :9
Kun je niet even een livestream doen van je voortgang?

Zit op t werk en ben toch niks aant doen ;)

• Bloemstukje
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:08
quote:
Camacha schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:01:
Niet strikt Minecraft related, strikt genomen, maar wel amusant:

[...]

Hehe, toch fijn als een ontwikkelaar zelf eens commentaar geeft op de onzinnigheid van het hele gebeuren.
En waar gaat dit over? :P

Bowers & Wilkins Freak

• Phyxion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:18

Phyxion

Treexy.com | _/-\o_

quote:
Scrolls.

Treexy.com | Driver Fusion. Zegt deze applicatie je niks? Neem dan eens een kijkje op de website! | 'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• th4k1ck3r
quote:
Waarschijnlijk het dagvaarden van Mojang door Bethesda

• Blackspot
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:51
Ik krijg helaas best vaak out of memory errors :(

• th4k1ck3r
quote:
Blackspot schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:20:
Delete Java en herinstalleer

• Nix_R
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:29
Weet iemand al wat die enderpearls doen ?

• AiChan
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 24-07 08:49

AiChan

Do Want!

Nog niks :)

• th4k1ck3r
quote:
Nix_R schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:24:
Weet iemand al wat die enderpearls doen ?
Ja, ze zorgen ervoor dat je een extra kist moet maken om ze in te stoppen. Voor de rest idd nog niks..

• xheroxkefx
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23-07 19:05
Wat is een leuke seed om mee te starten? ik heb minecraft niet meer gespeeld sinds 1.3 dus er zal een hoop zijn verandert..

-

• th4k1ck3r
quote:
xheroxkefx schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:32:
Wat is een leuke seed om mee te starten? ik heb minecraft niet meer gespeeld sinds 1.3 dus er zal een hoop zijn verandert..
Ligt eraan wat je wilt. Het hiervoor genoemde Shipwreck vraagt meer van je adventureskills dan van je creativeskills.

• Rainlife
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-10-2012

Rainlife

the Bunny Princess

quote:
xheroxkefx schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:32:
Gewoon, geen seed.
En dan zien wat je krijgt :)

• Semmy
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-07 02:08
quote:
th4k1ck3r schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:35:
[...]

Ligt eraan wat je wilt. Het hiervoor genoemde Shipwreck vraagt meer van je adventureskills dan van je creativeskills.
ik ben ook een stopper geweest vanaf 1.1 of 1.2 ofzo en onlangs weer het spel opgepakt

Shipwrecked laat je meteen in volle teugen van al het nieuws genieten

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:41

D4NG3R

Intel powered!

Nog maar even een laatste oproep:

Wanneer 1.9 uitkomt open ik deeltje 3 van het MC topic, zijn er nog mensen die een leuke toevoeging/suggestie hebben voor de TS?

Berichten in het topic ga ik waarschijnlijk mislopen, dus deze berichten negeer ik. DM me eventjes voor een eventuele suggestie.

Trotse bezitter van deze Signature! - Roccat Kone XTD Review door D4NG3R

• th4k1ck3r
Ik zou voor adventure suggesties gaan in de TS. Maar ik ga je daar niet over DM-en aangezien ik t niet alleen moet willen ...

• xheroxkefx
nog toffe mods of packs die mij nog blijer gaan maken als ik thuis kom? :)

-

• AiChan
  • Laatst online: 24-07 08:49

AiChan

Do Want!

Denk het niet, meeste mods zijn nog niet compatible met 1.8...

• Johnnelus
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:30
quote:
Blackspot schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:20:
Wat bij mij en een aantal vrienden heeft geholpen is handmatig java 7 64 bits te downloaden(mits je een 64 bits OS hebt uiteraard)
quote:
xheroxkefx schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:41:
nog toffe mods of packs die mij nog blijer gaan maken als ik thuis kom? :)
Deze gebruik ik, al een paar dagen geleden geüpdatet voor 1.8

http://www.minecraftforum...etherzipline-v081-120911/

Johnnelus wijzigde deze reactie 15-09-2011 14:30 (38%)

• Nix_R
Is iemand al opgevallen dat als je een zwaard vast hebt en rechtermuis knop in drukt dat je zwaard anders word vast gehouden!?

• Johnnelus
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:30
quote:
Nix_R schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:07:
Is iemand al opgevallen dat als je een zwaard vast hebt en rechtermuis knop in drukt dat je zwaard anders word vast gehouden!?
Daar kun je aanvallen mee blocken in survival

• xheroxkefx
quote:
prochopper91 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:08:
[...]

Daar kun je aanvallen mee blocken in survival
Ook wel "Parry" genoemd in meeste games

-

• Rainlife

Rainlife

the Bunny Princess

Nog een 'leuke' seed is Bunny Paradise

Klein eilandje, grote oceaan. Iets verderop is er nog een eilandje met welgeteld 1 boompje erop (je kan het eiland wel niet zien vanaf je spawn :) )

Uit miserie, want ik zat toch in creative mode een portal gemaakt.
Tripje door de nether gemaakt, wat verderop nog een portal neergepleurd.

Kom ik recht in een dungeon uit (yeej) die duidelijk speciaal voor mij was aangelegd: geen uitgangen te bespeuren. Dus recht naar boven graven en ... blublublublu nog steeds omring door oceaaaaaaaan :D

• Loev
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:25
quote:
Rainlife schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:50:
Nog een 'leuke' seed is Bunny Paradise

Klein eilandje, grote oceaan. Iets verderop is er nog een eilandje met welgeteld 1 boompje erop (je kan het eiland wel niet zien vanaf je spawn :) )

Uit miserie, want ik zat toch in creative mode een portal gemaakt.
Tripje door de nether gemaakt, wat verderop nog een portal neergepleurd.

Kom ik recht in een dungeon uit (yeej) die duidelijk speciaal voor mij was aangelegd: geen uitgangen te bespeuren. Dus recht naar boven graven en ... blublublublu nog steeds omring door oceaaaaaaaan :D
Dit vraagt om een grotere boot :D

• Semmy
quote:
Loev schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:07:
[...]

Dit vraagt om een grotere boot :D
hehe ja echt he.

of een zeilbootje of een redstone aangedreven boot

• Fixio
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:54
Misschien een gekke vraag, maar hoe verwijder ik minecraft in zijn geheel want de versie die ik nu heb is 1.8 maar wil terug naar 1.7.3 voor de mods

Elke keer als ik de gehele map .minecraft verwijder en 1.7.3 + mods terugplaats dan crasht het spel

Vergeet ik iets te verwijderen? Want al download ik de legale 1.8 dan nog krijg ik oude mappen terug te zien (Mods mappen)

Fixio wijzigde deze reactie 15-09-2011 16:59 (19%)

• Teutates
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19-07 15:51
quote:
Fixio schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:58:
Misschien een gekke vraag, maar hoe verwijder ik minecraft in zijn geheel want de versie die ik nu heb is 1.8 maar wil terug naar 1.7.3 voor de mods

Elke keer als ik de gehele map .minecraft verwijder en 1.7.3 + mods terugplaats dan crasht het spel

Vergeet ik iets te verwijderen? Want al download ik de legale 1.8 dan nog krijg ik oude mappen terug te zien (Mods mappen)
Heb je ook 1.7.3 nog om terug te zetten ?

• MsG
  • Laatst online: 21:38

MsG

Forumzwerver

Heb je de savegame nog wel van vóór 1.8? Lijkt me dat de savegame geconverteerd wordt voor 1.8 die niet zomaar terug is te laden?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• Semmy
Ze blijven leuk he zo je eerste nachtje 5 van die kornuiten voor je huisje...

Helaas was ik nog geen coal tegengekomen.
Klein eilandje 1 boom flinke heuveltjes ook op het eilandje weinig mee te beginnen.

Map lijkt beetje op shipwrecked maar dan met bloemetjes

http://img708.imageshack.us/img708/9471/20110915171450.png

• Alwinonline
  • Niet online
Shipwrecked is idd een uitdaging, ik ben nu aan het overleven op brood en zombie vlees. hebben andere al betere oplossingen gevonden voor het voedsel/hout tekort? bomen willen bij mij niet groeien

• Semmy
quote:
Alwinonline schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:54:
Shipwrecked is idd een uitdaging, ik ben nu aan het overleven op brood en zombie vlees. hebben andere al betere oplossingen gevonden voor het voedsel/hout tekort? bomen willen bij mij niet groeien
nee niet echt...
maar mijn bomen groeien gelukkig al 4 stacks met treelings liggen

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 08:22

Camacha

omdat het kan

quote:
Alwinonline schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:54:
Ik ben te laat begonnen met het planten van graan, dus ik probeer uit alle macht stukjes zombie te vinden en eten voor ik doodga. Ik probeer maar steeds spinnen te doden voor hun web (hengel), maar die verdwijnen om onduidelijke redenen vaak als ik dichterbij kom.

Dat bepalen wij wel.

• Djmaddox
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:27

Djmaddox

Stock Speed? wat is dat?

Ik heb bij ShipWreck van die ene boom meerdere saplings gekregen en die zo geplant. Nu heb ik daar helemaal een huisje en daaronder is een abandoned mineshaft met een spiderspawner, een skellyspawner en een zombiespawner. Al vaar je met je bootje 1200 blocks naar F=0 dan kom je daar ook een ander groot eiland tegen met bomen, dieren en flowers. :P

• Camacha

Camacha

omdat het kan

Maken hoofdletters eigenlijk nog wat uit als je een seed invoert, oftewel, maakt shipwreck, Shipwreck of ShipWreck nog iets uit?

Dat bepalen wij wel.

• Semmy
quote:
Djmaddox schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:18:
Ik heb bij ShipWreck van die ene boom meerdere saplings gekregen en die zo geplant. Nu heb ik daar helemaal een huisje en daaronder is een abandoned mineshaft met een spiderspawner, een skellyspawner en een zombiespawner. Al vaar je met je bootje 1200 blocks naar F=0 dan kom je daar ook een ander groot eiland tegen met bomen, dieren en flowers. :P
wat is f0 ???? 8)7 |:(

• Djmaddox

Djmaddox

Stock Speed? wat is dat?

quote:
Klik op F3 dan zie je daar F= staan, waarbij je 0,1,2 en 3 hebt welke Z O N en W aangeven. Ik weet echter niet welke wat is.

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:34

Kecin

^ = Baashaas!

Hoe kan ik 1.8 naast 1.7 draaien? iemand een idee?

Haat fabriceren sinds 1911. Kecin's tweakblog! - Kecin.com! Gentlemen, it's a nuclear device! T-T-Time is running out!
Trololol

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:15

ScrooLoose

-Gibberish-

quote:
Camacha schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:29:
Maken hoofdletters eigenlijk nog wat uit als je een seed invoert, oftewel, maakt shipwreck, Shipwreck of ShipWreck nog iets uit?
Je spawned dacht ik altijd op dezelfde plek dus je kan het zelf uitproberen :)

"You can tell the size of a man by the size of things that bother him"

• Alwinonline
  • Niet online
quote:
Camacha schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:29:
ja dit maakt uit, zorg er dus voor dat je "shipwreck"schrijft

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
Alwinonline schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:32:
ja dit maakt uit, zorg er dus voor dat je "shipwreck"schrijft
Shipwreck levert in ieder geval ook een eilandje op met één boom, dus misschien maakt het niet zó veel uit.

Dat bepalen wij wel.

• Djmaddox

Djmaddox

Stock Speed? wat is dat?

quote:
Kecin schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:25:
Hoe kan ik 1.8 naast 1.7 draaien? iemand een idee?
Hier een trucje van iemand van de TweakCraft community.
http://www.tweakcraft.net...php?topic=632.msg6603#new

• Camacha

Camacha

omdat het kan

Hee, vanuit de lucht in Creative zie ik nu ook dat er verschillende kleuren gras zijn. Waar het van moeras/bomenbiome in steppe overgaat wordt het gras valer en minder groen. Dit lijkt een soort gradient, geen scherpe lijn.
quote:
Camacha schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:35:
Shipwreck levert in ieder geval ook een eilandje op met één boom, dus misschien maakt het niet zó veel uit.
Hmm, grappig, SHIPWRECK en ShipWreck lijken ieder weer heel andere werelden te brouwen. Misschien verschillen Shipwreck en shipwreck weinig, maar wel een beetje. Op het oog kan ik zo snel geen verschil zien in ieder geval.

Dat bepalen wij wel.

• 1shot1kill
  • Laatst online: 13:23
Weet iemand of als je in de pre-release een wereld bent begonnen toen er dus maar 1 stronghold per wereld was je alsnog de andere 2 die er extra zijn toegevoegd erbij krijgt als er nieuwe chunks worden gecreëerd?

• Teutates
Weet iemand hier toevallig waar de /help gedefinieerd word in de server (bukkit)
Ik zou graag handmatig er wat functies bij willen zetten.
quote:
1shot1kill schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:02:
Weet iemand of als je in de pre-release een wereld bent begonnen toen er dus maar 1 stronghold per wereld was je alsnog de andere 2 die er extra zijn toegevoegd erbij krijgt als er nieuwe chunks worden gecreëerd?
Goede vraag.
Lijkt me het handigste om dit tevragen aan minecraft (notch) en hopen dat je een reactie krijgt.

Teutates wijzigde deze reactie 15-09-2011 20:06 (61%)

• djunicron
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:58

djunicron

*click-swoosh-thud*

quote:
1shot1kill schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:02:
Er wordt bij mij in het begin heel veel wereld gerenderd. Ik heb het vermoeden meer dan de straal waar de stronghold / holden in moeten liggen, dus ik denk dat je bij een prerelease versie er maar één hebt.

Ik kan die in mijn pre-release map nog niet eens vinden trouwens. Wel een mijn/ravijn combo, waarin ik dood gekegeld werd door een vallende zombie: die kwam iets van 60 blocks naar beneden gelopen uit z'n spawner, ik dood vanuit fullhealth.

Heb in een uurtje spelen nog geen endermen gezien trouwens... Of gifspinnen. Wel een spiderjockey, die eraan ging door een ontploffende creeper. Die staan ook iets gevaarlijker afgesteld heb ik het idee: ze sissen nog maar 1 seconden ipv 2 lijkt het wel. Ze zijn in ieder geval niet zo makkelijk meer neer te leggen met een diamanten zwaardje als eerst. (vrijwel altijd veilig om te doen)

• Crp
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-07 23:39
ik zit nu al een paar nachten (mc nachten ofcourse) shipwreck aan het spelen. wat zijn jullie al tegen gekomen ?

spoiler:
hebben anderen die deze seed ook gebruiken de grot bij/onder het eiland waar je begint ook al ontdekt ?

ik zit trouwens het andere kleine eilandje die er iets verder op ligt aan het plat maken en uit te breiden zodat daar hopelijk wat dieren spawnen :P

• Alwinonline
  • Niet online
quote:
Crp schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:17:
ik zit nu al een paar nachten (mc nachten ofcourse) shipwreck aan het spelen. wat zijn jullie al tegen gekomen ?

spoiler:
hebben anderen die deze seed ook gebruiken de grot bij/onder het eiland waar je begint ook al ontdekt ?

ik zit trouwens het andere kleine eilandje die er iets verder op ligt aan het plat maken en uit te breiden zodat daar hopelijk wat dieren spawnen :P
ik heb net mijn eerste diamant gevonden en ben verder gegaan op het eiland daar tegenover, ben nu vooral bezig met het aanleggen van voedsel voorraden (graan) en hoop spinnen tegen te komen voor wat web om een hengel te maken

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
Crp schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:17:

spoiler:

spoiler:
Bij mij zit er op een eilandje in de buurt een ingang naar het cavestelsel onder de zee. Mijn seed was Shipwreck.

Dat bepalen wij wel.

• Nix_R
Ik kan mijn eigen server niet connecten sinds de 1.8.1 update
het is gewoon de standaard minecraft client
iemand anders problemen daarmee ?

• Teutates
quote:
Nix_R schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:27:
Ik kan mijn eigen server niet connecten sinds de 1.8.1 update
het is gewoon de standaard minecraft client
iemand anders problemen daarmee ?
server bukkit ?

de server .jar up to date gebracht ?
ik verder geen problemen mee gehad ( ik draai nu laatste bukkit + minecraft client 1.8.1)

• daPet
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

daPet

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Ik heb ook de shipwreck seed gebruikt, en in het noordwesten van het eilandje ligt een groter eiland met een npc village erop en een gigantische verlaten mijn er onder met meerdere spider/skeleton spawners en veel spul in kisten.

Ik heb nu ongeveer 40 goud staven uit mijn-kisten :)
Stronghold nog niet gevonden, denk ik.

• Nix_R
quote:
Teutates schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:34:
[...]

server bukkit ?

de server .jar up to date gebracht ?
ik verder geen problemen mee gehad ( ik draai nu laatste bukkit + minecraft client 1.8.1)
Het is gewoon die .exe van minecraft.net (geen bukkit) het heeft voorheen altijd gewerkt een vriend en ik hebben beide problemen ermee

• FastFred
  • Laatst online: 24-07 13:33
Ik heb ben wat hier genoemde seeds aan het uit proberen, shipwreck doet vreemd bij mij. Ik krijg een groot rechthoekig eiland dat langs de randen gewoon lijkt te stoppen met generen.

Dit dus
http://tweakers.net/ext/f/7Q1nfp1fScfobBNzuvt1gViq/full.jpg

"Een ezel stoot zich in ´t gemeen, geen tweemaal aan dezelfde steen. Een ezelin, dat domme dier, dat stoot zich wel een keer of vier"

• Camacha

Camacha

omdat het kan

Ik moet zeggen dat die ravijnen soms wel erg random voorkomen. Die mogen van mij nog wel iets netter in het landschap gepast worden.

Dat bepalen wij wel.

• BenVenNL
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-07 22:03
Ik ben dus helemaal niet zo blij met die hele lighting situatie.
Ik heb mijn oude 1.7.3 wereld nu in 1.8 server lopen.
Heb ik gisteren net de laatste hand gelegd aan een immense ondergronds ruimte. Perfect cirkelvormig. Op bedrock niveau. Stond je aan de ene kant verdween de andere kant van de ruimte al in de mist. Met de hand uitgehakt, steen voor steen (duizenden bloks gemined).

Prachtig gezicht, bekroning op een paar weken werk. Uitgelicht met honderden torches aan tientallen kroonluchters.

Nu .... nu kan ik verdorie nog geen 3 meter ver kijken!!! Al dat werk van Jan met de korte achternaam!
:(

Alle chests doen trouwens ook raar, ze zijn allemaal dezelfde kant op georienteerd inees. De oriëntatie (hoe ze in 1.7.3 stonden) neemt hij niet mee. Kisten staan nu soms door de muur.

• FastFred
Daarom werd er ook aangeraden voor 1.8 een nieuwe map te beginnen ;)

"Een ezel stoot zich in ´t gemeen, geen tweemaal aan dezelfde steen. Een ezelin, dat domme dier, dat stoot zich wel een keer of vier"

• Loev
Ik heb een nieuw project. Een vesting op een grote rots met 2 natuurlijke ingangen.

Koninkrijk der Loevie :)

http://tweakers.net/ext/f/MLwd5f62Fr9fR7Nlc9e4FxhI/full.png
Een van de natuurlijke ingangen. De binnenplaats is omheind met rotsen.

http://tweakers.net/ext/f/wHA10zmtC2BIdfLNf9IYOlKu/full.png
Van bovenaf, mooi duidelijk beeld op de binnenplaats waar een kasteel komt.

http://tweakers.net/ext/f/AwOq05adYwh0jwceX40RNTHb/full.png
De rots. Hierop komt de muur en torens

http://tweakers.net/ext/f/CSE85E1jIwwCj609WaZORSF3/full.png
De binnenplaats vanaf de andere kant. De 2e ingang is hier zichtbaar.

http://tweakers.net/ext/f/Wue3NThzkT538wZ769DUzS6u/full.png
Zicht op de binnenplaats, de 1e ingang is goed zichtbaar. Daar achter ligt het moeras.

http://tweakers.net/ext/f/USu3DAfuGLcgj5o4gaiwsa9p/full.png
Aan de achterkant ligt de oceaan :D Hier komt een haven.

http://tweakers.net/ext/f/DespuZhNX6rFgBFFqYn0sWuB/full.png
Uitzicht op dennenbos met twee reeds gebouwde huisjes

http://tweakers.net/ext/f/m3PmF7O0qEWJoJNtNpAnAozO/full.png
Uitzicht op moeras.

Seed: -716594990666539555

Loev wijzigde deze reactie 16-09-2011 10:34 (8%)

• FastFred
quote:
FastFred schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:10:
Ik heb ben wat hier genoemde seeds aan het uit proberen, shipwreck doet vreemd bij mij. Ik krijg een groot rechthoekig eiland dat langs de randen gewoon lijkt te stoppen met generen.

Dit dus
[afbeelding]
Probleem komt ook voor bij andere maps merk ik nu. Draai ondertussen 1.8.1

@ Loev: ik vind die 2 huisjes daar heel gaaf, heb je daar een detail shot van?

FastFred wijzigde deze reactie 15-09-2011 23:26 (7%)

• Camacha

Camacha

omdat het kan

Mooi hoor, ik ben ook nog op zoek naar een dergelijke locatie voor mijn kasteelbouwsel. Het liefst uitkijkend op een mooie slingerende rivier, met hoge rotsen die met bruggen te verbinden zijn :Y

Ik ga maar eens een verse install doen om Minecraft weer goed aan de praat te krijgen :p

Dat bepalen wij wel.

• FastFred
Ik ben in mijn wereld nog niet eens rivieren tegen gekomen. Is een map van voor de 1.8.1 update, zou dat daar aan liggen?

FastFred wijzigde deze reactie 15-09-2011 23:30 (12%)

• Camacha

Camacha

omdat het kan

Nee hoor, ik had al rivieren in de pre :)

Dat bepalen wij wel.

• Loev
quote:
FastFred schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:25:
@ Loev: ik vind die 2 huisjes daar heel gaaf, heb je daar een detail shot van?
http://tweakers.net/ext/f/EzN7OQsBx2WxQHbRy1I5jSqN/full.png
Overzicht van woonhuis en opslag. Bomen moet nog anders, de vijver wordt een visvijver met steiger.

http://tweakers.net/ext/f/vEOTZkBXot3wGCiWk4tmUln2/full.png
Opslag, met graanveld voor voedsel

http://tweakers.net/ext/f/7tJ7a6MNJD9qD34zRhtKEn24/full.png
Woonhuis met graanveld en stukje rivier aan de achterzijde.

http://tweakers.net/ext/f/nFmdcwUhxw5BUFgQS56aFaL1/full.png
Woonhuis

http://tweakers.net/ext/f/9ZQK1be6533J4jhyIgdapTah/full.png
Daar komt mijn kasteel. Je kan alleen de torens en muur straks zien. Daar achter komt het kasteel op de binnenplaats zeg maar.

• Camacha

Camacha

omdat het kan

Hmm, ik heb wat meer verkend en helaas is het landschap niet heel bijzonder. Aardig, maar het zou voor het grootste deel zo uit 1.7 kunnen komen.

Hebben jullie overigens ook zo vaak dat er een groot stuk water of een rivier 1 block van een ravijn af zit? Ik heb dat nu al een paar keer gezien (bij beide ravijnen in deze map en op andere maps ook). Ik ze ook wat minder nette stukken in de wereld waar je een soort dithering met blokken krijg, steeds gaatjes in een volgende laag in plaats van gewoon mooie lagen zoals het hoort. Het zal wel door de nieuwe generator komen, maar dat vind ik wel iets minder.

Dat bepalen wij wel.

• embee
  • Laatst online: 19-07 14:43

embee

PSN: YuGung

quote:
BenVenNL schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:57:
Nu .... nu kan ik verdorie nog geen 3 meter ver kijken!!! Al dat werk van Jan met de korte achternaam!
:(

Alle chests doen trouwens ook raar, ze zijn allemaal dezelfde kant op georienteerd inees. De oriëntatie (hoe ze in 1.7.3 stonden) neemt hij niet mee. Kisten staan nu soms door de muur.
Ik had hetzelfde, gisterenavond. Maar door in de opties te gaan en met de rendering distance te spelen, lijkt het voor mij weer op de situatie van 1.7.3. Ik kan weer net de overkant van mijn ondergrondse zaal zien.

De verkeerd georienteerde kisten heb ik opnieuw geplaatst en nu staan ze zelfs beter dan voorheen. Dit was alleen nodig met grote kisten, trouwens.

Crusader: Gideon | Pokémon X: Yue-Gung 5343-8938-5992

• IStealYourGun
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:31

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

quote:
Loev schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:11:
Ik heb een nieuw project. Een vesting op een grote rots met 2 natuurlijke ingangen.

Koninkrijk der Loevie :)
Can I haz seed?
Ben nog geen nieuwe wereld begonnen, zal wachten worden op 1.9, hoewel ik vermoed dat die rond BF3 zal uitkomen. :(

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Arnlith
  • Laatst online: 18:08

Arnlith

PSN ID: Zhalix

Ik ben gisteren wat bezig geweest op de seed shipwreck, wat een epische seed :D

Het resultaat bij mij was 2 eilandjes dicht bij elkaar, in totaal maar 1 boompje. Boompje omgehakt en gelijk alle saplings geplant.

Vervolgens verder rondgekeken en bleek in de verre verte 2 kleine eilandjes te staan met nog een boompje. Ook maar gepakt! :D

Toen vlug terug gezwommen en een workbench gemaakt. Al snel kwam ik wat coal tegen waardoor ik al snel wat torches kon maken. En kort daarna Iron! :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'

• D4NG3R

D4NG3R

Intel powered!

@Loev

Net als IStealYourGun zou ik graag de seed hebben van die wereld, gave omgeving :O .

• Andiaen
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10-02 17:21
Ja Loev, goed idee om de seed "public" te laten gaan, want ik wil hem ook uit proberen! :*)

Ik vind je huizen ook erg mooi (zelf kom ik niet verder dan een Afrikaans grashuisje van modder en klei)
Zou je ook wat screens van de binnenkant kunnen posten? Beter goed gejat dan slecht bedacht toch? O-)

• Crp
quote:
Zhalix schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:34:
Ik ben gisteren wat bezig geweest op de seed shipwreck, wat een epische seed :D

Het resultaat bij mij was 2 eilandjes dicht bij elkaar, in totaal maar 1 boompje. Boompje omgehakt en gelijk alle saplings geplant.

Vervolgens verder rondgekeken en bleek in de verre verte 2 kleine eilandjes te staan met nog een boompje. Ook maar gepakt! :D

Toen vlug terug gezwommen en een workbench gemaakt. Al snel kwam ik wat coal tegen waardoor ik al snel wat torches kon maken. En kort daarna Iron! :D
ik ben gister nog met een bootje een heel stuk noord en zuid in geweest maar geen land te bekennen. kom alleen wat eilandjes tegen met wat bloemen en af en toe een boom. weinig hoop dat ik in deze seed een schaap zal tegen komen. :P wel heb ik al 2 hengels kunnen maken zodat ik kan vissen dus mn hungerbar kan al bijvullen. :)

• Rainlife

Rainlife

the Bunny Princess

Voor degene die het intresseert:

https://github.com/thedar...aft-Save-Seed-Reader/wiki

Dat is een proggie waar je de seed van de wereld kan opvragen, maar misschien nog beter: voor 1.8 wereld kan je switchen tussen Creative en Survival mode.

• Loev
De seed: -716594990666539555

Je begint in een swamp. Loop in de richting van F3/0 dan zie je vrij snel de rots en het begin van het dennenbos.
quote:
Andiaen schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:40:
Ja Loev, goed idee om de seed "public" te laten gaan, want ik wil hem ook uit proberen! :*)

Ik vind je huizen ook erg mooi (zelf kom ik niet verder dan een Afrikaans grashuisje van modder en klei)
Zou je ook wat screens van de binnenkant kunnen posten? Beter goed gejat dan slecht bedacht toch? O-)
De binnenkant is leeg dus niet de moeite waard :P

Loev wijzigde deze reactie 16-09-2011 10:39 (76%)

• Arnlith

Arnlith

quote:
Crp schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:44:
[...]

ik ben gister nog met een bootje een heel stuk noord en zuid in geweest maar geen land te bekennen. kom alleen wat eilandjes tegen met wat bloemen en af en toe een boom. weinig hoop dat ik in deze seed een schaap zal tegen komen. :P wel heb ik al 2 hengels kunnen maken zodat ik kan vissen dus mn hungerbar kan al bijvullen. :)
Mijn doelstelling is om ondergronds een soort van farm te maken, zodat ik minstens wat schapen/koeien/biggen heb. Vereiste hiervoor? Een bootje en flink wat tijd :+ toen ik dit probeerde op de multiplayer server waar ik rondzwerf, duurde dit ongeveer 4 dagen voordat het op het niveau was waar ik het wou hebben.

• Alwinonline
  • Niet online
nu al een tijdje in shipwreck bezig en vooral onder de grond al een groot stuk uitgegraven. Is het jullie ook opgevallen dat er ontzettend veel clay in de buurt is? ik heb nu 7 stapels bricks, 3 stapels sapplings, kist vol met hout. 14 diamond, 5 stacks staal en nog een heleboel andere meuk uit de grond.. het enige wat ik niet krijg zijn mobs dus heb nog steeds geen spinnenweb. wel ben ik nu bezig het begin eiland groter te maken en ik ga straks naar het eilandje in de buurt met de grote grot om te mob hunten :). prachtige seed

• Crp
onder het eiland waar je begint zit een grot vol mobs (bij mij tenminste) en het kleine eilandje die er in de buurt ligt spawnt zo af en toe wel wat. en dan die grotere die verder op zit lopen bij mij snachts ook wel een stuk of 4 rond.

• Faberge
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:04
Ik ben nu al enige tijd bezig met de seed gimmeabreak. Hier spawn je in een dorpje met vlakbij een bos en een begin voor een eventuele mijn. In deze mijn heb ik nog niet heel veel kunnen vinden en ben daar ook even afgehaakt. Ben nu bezig met een soort van geheime doorgang in de put die verbonden is met de kerk. Erg leuk! Verder heb ik een diepe mijn onder de put gemaakt waar veel goud te vinden is.

Erg leuke seed!

• Arnlith

Arnlith

quote:
Crp schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:05:
onder het eiland waar je begint zit een grot vol mobs (bij mij tenminste) en het kleine eilandje die er in de buurt ligt spawnt zo af en toe wel wat. en dan die grotere die verder op zit lopen bij mij snachts ook wel een stuk of 4 rond.
Misschien moet ik even de difficulty minstens op easy zetten :+ wil meestal eerst even een kleine basis opzetten voordat ik aan de creepers en zombies begin.

• harmen1987
  • Laatst online: 19:54
Hebben jullie ook problemen met het starten: Hij kan bij mij geen connectie maken en kan dus alleen offline spelen.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• Alwinonline
  • Niet online
quote:
harmen1987 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:08:
Hebben jullie ook problemen met het starten: Hij kan bij mij geen connectie maken en kan dus alleen offline spelen.
daar heb ik ook last van

• Jeebeekje
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 24-07 16:52
quote:
Ik ook al twee dagen lang. Ik wilde net vanavond proberen MC opnieuw te installeren

• Bananenspin
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20:43

Bananenspin

Omdat het kan

Ik had die problemen ook, de oplossing? Een nieuwe minecraft.exe downloaden, dat was echt alles!

HOI.

• Fixio
Zou wel fijn zijn als ze deze mods zouden implementeren in de volgende update:

Superslopes mod: kan je hoekblokken mee maken, lekker huisjes bouwen
Minecolony: Mensen inhuren om dingen te doen (grote village's bouwen)
Millénaire: NPC village's waarmee je kan traden zodat je meehelpt hun dorp op te bouwen

• harmen1987
  • Laatst online: 19:54
quote:
Bananenspin schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:16:
Ik had die problemen ook, de oplossing? Een nieuwe minecraft.exe downloaden, dat was echt alles!
Prima, bedankt. Werkt weer perfect!

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• Raxious
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19-07 20:43
quote:
Fixio schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:19:
Zou wel fijn zijn als ze deze mods zouden implementeren in de volgende update:

Superslopes mod: kan je hoekblokken mee maken, lekker huisjes bouwen
Minecolony: Mensen inhuren om dingen te doen (grote village's bouwen)
Millénaire: NPC village's waarmee je kan traden zodat je meehelpt hun dorp op te bouwen
die laatste 2 waren ook het idee van de Adventure Update, alleen hadden ze bepaalde problemen met de NPC's, vandaar dat die er in 1.8 nog niet inzitten, als het goed is zou 1.9 ze wel moeten bevatten.

• Fixio
quote:
Raxious schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:21:
[...]

die laatste 2 waren ook het idee van de Adventure Update, alleen hadden ze bepaalde problemen met de NPC's, vandaar dat die er in 1.8 nog niet inzitten, als het goed is zou 1.9 ze wel moeten bevatten.
Dat zou mooi zijn, dan heb je tenminste wat te doen.. dan in plaats een megahuis voor jezelf te maken :P

• Semmy
zou vandaag niet de update komen waarbij er 3 dungeons per map spawnen?

ik zou graag namelijk een shipwreck map op zo'n locatie willen spelen d-;

• Teutates
quote:
Friday is turning into "new terrain features" day here at Mojang. Jens is working on nether stuff, I'm working on exploration stuff. :
@jeb
http://i.imgur.com/vQ6MV.jpg

@notch
http://i.imgur.com/7DCvy.png

• Andiaen
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10-02 17:21
De geboorte van Toad? Notch is erg goed met paddestoelen zie ik.
Ik kan zo niets uit het eerste plaatje halen behalve de bestaande Nether, maar ik zal wat over het hoofd zien.

Hier nog een leuke tornado mod (1.8.1)
Ziet er best leuk uit om eens los te laten op de Tweakcraft server :*) (Geen idee waarom dingen kapot maken zo leuk is)

• Teutates
quote:
Andiaen schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:46:
De geboorte van Toad? Notch is erg goed met paddestoelen zie ik.
Ik kan zo niets uit het eerste plaatje halen behalve de bestaande Nether, maar ik zal wat over het hoofd zien.

Hier nog een leuke tornado mod (1.8.1)
Ziet er best leuk uit om eens los te laten op de Tweakcraft server :*) (Geen idee waarom dingen kapot maken zo leuk is)
In het midden van de screenshot staat een gebouw/toren die een net iets andere texture heeft als de rest van de nether :)

• Arnlith

Arnlith

quote:
Teutates schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:47:
[...]

In het midden van de screenshot staat een gebouw/toren die een net iets andere texture heeft als de rest van de nether :)
Heeey nu zie ik het ook :) mijn gok op de naam is Netherbrick!

• D4NG3R

D4NG3R

Intel powered!

Kleine preview van de 1.9 TS:

http://tweakers.net/ext/f/tQK0tjNVejc1C74CSlGTwHaS/full.png

http://tweakers.net/ext/f/rVyPngAB6EVnUl1FuzEnD7Vw/full.png

Minecraft is een sandbox game gemaakt door Markus Persson
De game is compleet freeroam, en dus kan je doen wat je wilt, zoals een mijn graven, als een huis maken, bomen platbranden of met zombies vechten om je mijn te verdedigen.
  • Ontwikkelaar: Markus Persson (Mojang Games)
  • Uitgever: Markus Persson (Mojang Games)
  • Platformen: Windows/Linux/OSX
  • Genre: Sandbox, Freeroam, Adventure
  • Spelmodi: Singleplayer, Multiplayer
  • Muziek: Daniel Rosenfeld
  • Website: http://www.minecraft.net/
  • Minecraft is op het moment in de Beta stage beland, voorheen koste het ¤9,95. Maar dit is nu verhoogd naar ¤14,95! Vanaf het moment dat het spel uit de Beta stage gaat, kost het ¤19,99.
  • Minecraft is compleet in java geschreven, zodat het op zowel Windows, Linux en OSX werkt.
  • Minecraft maps zijn oneindig groot, telkens als je bij de rand van de huidige map komt wordt er een stuk bij gegenereerd, de maps zijn dus altijd verschillend.
  • Minecraft staat momenteel geplanned om op 11-11-11 uit de Beta te gaan. De laatste Beta update hiervoor zal de zogenaamde "Adventure" update zijn, welke quests en NPC's zal toevoegen aan het spel.
Singleplayer

De Singleplayer van Minecraft legt de nadruk op je fantasie, je kan doen en laten wat je wilt. Of dit nou het bouwen van een fort, het ontdekken van de wereld of het verslaan van monsters is. Je kan doen en laten wat je zelf wilt, en hebt hiervoor een hele hoop tools beschikbaar. Je zult in het begin eerst hard opzoek moeten naar hout, steenkool en een schuilplaats. Hierover staat een klein stukje hieronder!

Korte uitleg:
Wanneer je in Minecraft een nieuwe wereld start, zul je op een willekeurige locatie beginnen. Afhankelijk van waar je je op dat moment bevind, moet je eerst opzoek naar wat hout. Om je 1e gereedschappen te maken.

Survival Multiplayer -SMP in het kort- is een onderdeel van Minecraft, hierin kan je online met anderen dingen gaan bouwen en doen. In de orginele SMP werd er vaak (pixel)art gemaakt.

Net als de Singleplayer, heeft de Multiplayer geen specifiek doel. Je kan net als de singleplayer lekker doen wat je wilt, alleen nu kan je dit doen samen met anderen! Bouw een fort, of ga op reis naar het midden van de aarde. Verdedig je fort of ontdek de bouwwerken van anderen.

Momenteel word er door een aantal medeTweakers een server gehost, hierover vind je meer aan het einde van deze TopicStart!

De Vijanden

Wanneer je in Minecraft op een moeilijkheidsgraad van Easy of hoger speelt, zullen er 's nachts en in donkere grotten vijanden -ook wel Mobs genoemd- verschijnen, deze zullen proberen jouw karakter aan te vallen. Hier zijn een aantal mobs welke je vaak tegen zult komen:
http://tweakers.net/ext/f/70MQCU9wGB4mUDWrnuqC7OrW/full.png

Zombie
http://www.minecraftwiki.net/images/thumb/c/c3/Zombie.png/200px-Zombie.png
Deze simpele vijand is voor de meeste Minecraft spelers geen grote tegenpartij, maar wanneer ze in groepen aanvallen. Of wanneer je niet doorhebt dat er eentje aankomt, kan hij veel schade doen! Gelukkig kan je een zombie van afstand horen aankomen doordat hij luid gromt.

Wanneer de Zombie verslagen word, kan deze 0 tot 2 rotten flesh laten vallen.
Een Zombie zal langzaam doodgaan wanneer hij in direct zonlicht staat.

Skeleton
http://www.minecraftwiki.net/images/2/23/Skeleton.png
Deze wandelende knakenkast kan een grote last zijn wanneer je geen boog bij je draagt. Dit wandelende skelet kan zeer snel rennen, en zal ook in een enigsinds ontwijkend patroon lopen. Het grootste probleem is dat hij je van afstand kan aanvallen door pijlen af te vuren!

Wanneer de Skeleton verslagen word, kan deze 0 tot 3 botten. En 0 tot 2 Pijlen laten vallen.
Een Skeleton zal langzaam doodgaan wanneer hij in direct zonlicht staat.

Spider
[img=150,108]http://www.minecraftwiki .net/images/thumb/8/84/Spider.png/200px-Spider.png[/img]
Spiders zijn zeer snelle mobs, overdag zullen ze je speler in de meeste gevallen met rust laten. Maar wanneer de zon onder gaat, zullen ze je razendsnel volgen! Aangezien deze spinnen sneller kunnen rennen als jouw karakter, en zelfs de mogelijkheid hebben om muren te beklimmen zijn het lastige vijanden! Als je geen wapens bij je hebt, kan je het beste rennen.

Wanneer de Spider verslagen word, kan deze 0 tot 2 stukken touw laten vallen.
Spiders zullen zich overdag in de meeste gevallen passief gedragen, tenzij je te dichtbij komt of ze aanvalt.

Creeper
http://tweakers.net/ext/f/8hGRCQ7MWD9pOXp4rYyibuuH/full.png
Een van de meeste gehate vijanden is nog wel de Creeper, zoals zijn naam al aangeeft. Maakt de creeper bijna geen geluid, maar het ergste is nog dat hij zichzelf zal opblazen wanneer in jouw buurt komt! Dit doet grote schade aan jouw en je omgeving.

Wanneer een Creeper verslagen word, kan deze 0 tot 3 hoeveelheden Gunpowder droppen.
Wanneer een Creeper word neergeschoten door een Skeleton, is er zelfs een kleine kans dat deze een Record zal droppen.
Overdag blijft een Creeper vijandig. Opgepast dus!

Enderman
http://www.minecraftwiki.net/images/2/28/Enderman.png
De Enderman is een nieuw toegevoegde mob in Minecraft 1.8.
Deze mob is generaal gezien neutraal, maar zodra je je cursor over hem heen haalt zal hij gaan staren in jouw richting en agressief worden. Zodra je je cursor van hem afhaalt zal hij naar je toe rennen/teleporteren en word hij zeer lastig te raken!

Wanneer je een Enderman killed zal hij een Enderpearl droppen, deze hebben momenteel nog geen use. Maar zullen in een toekomstige update waarschijnlijk nut krijgen!

Een Enderman zal langzaam doodgaan in zonlicht, ook water doet extra schade!

Er zijn nog een aantal vijanden, maar deze zul je gedurende je speeltijd in Minecraft vanzelf wel tegenkomen!

Interessante links:
Wallpapers

http://tweakers.net/ext/f/ECCIaypOtQVhtVcrc1F5WUaf/full.png http://tweakers.net/ext/f/R8eJxSKQtJEOG7jAkfwQ9gpV/full.jpg

http://tweakers.net/ext/f/yz7N2SFzbrwBSqPS1vN7Yiym/full.png http://tweakers.net/ext/f/PJSSTMd9OitGopoQVscfjp8g/full.jpg

Videos

Fanmade trailer
X Adventures EP1 (Aanrader!)
Minecraft Interstate
Charming Pixels

Multiplayer Servers

Een aantal users hier op GoT heeft zijn of haar eigen server gehost. Hieronder vind je een lijst met een aantal actieve servers!

http://www.tweakcraft.net/template/images/logo.png
De Tweakcraft server is opgezet op 14 september door Technicality voor de leden van het Tweakers.net forum. Door de grote populariteit raakte Technicality al snel door z'n datalimiet heen en besloot vistu een week later het beheer over te nemen. Later is Technicality gestopt met spelen en heeft vistu Grumm en GuntherDW toegevoegd als server-admins. Zij nemen tot op heden het beheer van de server op zich.

Door de toenemende drukte ontstond er opnieuw een noodzaak de server te upgraden. Na een inzamelingsactie is er door de verschillende leden genoeg geld bij elkaar gelegd een eigen dedicated server te kunnen huren. Deze server verzorgd sinds begin november de Tweakcraft gameserver en deze bijbehorende website. Inmiddels zijn er meer dan 350 actieve leden waarvan er dagelijks ruim 100 meespelen!

Server stats:
  • Processor: Intel Core i7-980X Hexa-Core
  • RAM: 24GB DDR3
  • Verbinding: 100/100
  • Max Players: 75
  • Uptime: 24/7
  • Adress: 213.239.201.38 / tc.tweakcraft.net / mc.grum.nl
Bezoek onze website op: www.tweakcraft.net

http://tweakers.net/ext/f/1Jh9Hk7RqplJa9fjca66n2iX/full.png
De ProjectMC server heeft al een lange geschiedenis achter de rug. Het begon als een kleine server voor een aantal vrienden (oktober 2010) maar groeide al snel uit tot een volwaardige server met hey0 server mod. De server stond eerst bekend als "keilame minecraft" maar dat domein was van een ander persoon en deze heeft het domein "teruggepakt". De naam ProjectMC is pas sinds mei 2011 vastgesteld, een 'relatief' jonge server dus.

De server wordt al vanaf het begin beheerd door Mattie(112). Bijgestaan door het admin team wordt geprobeerd een gezellige sfeer te creëren voor elke speler.

Server stats:
  • Processor: E2220 2.4GHZ Dual Core
  • RAM: 4GB
  • Verbinding: 100/100
  • Max Players: 20
  • Uptime: 24/7
  • Adress: 91.205.213.105 / mc.projectmc.nl / mc.mattie-systems.nl
Bezoek ons op: www.projectmc.nl

Vorige Delen:
http://tweakers.net/ext/f/16cztde2UuzKfY8kctGQw08Z/full.png?nohitcount=1

Dingen die nog komen:
- Mods
- Texturepacks
- Lijstje met populaire seeds.

<iframe width="528" height="298" src="http://www.youtube.com/embed/r0Sf9ZfzGCM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

D4NG3R wijzigde deze reactie 16-09-2011 19:18 (4%)

• Semmy
nice nice kudo's

• Invisible_man
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:03
Voor in de ts: de zombie dropt nu geen veren meer, maar rotten flesh.

• Djmaddox

Djmaddox

Stock Speed? wat is dat?

Ziet er goed uit!

• Toppertje
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:46
quote:
Invisible_man schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:00:
Klopt, en de Silverfish kan ik niet terugvinden bij de Mobs.

• D4NG3R

D4NG3R

Intel powered!

quote:
Invisible_man schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:00:
Ah goed punt.

• Semmy
misschien de kleine hints bij de mobs in een spoiler gooien...

• FastFred
quote:
Semmy schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:44:
misschien de kleine hints bij de mobs in een spoiler gooien...
Oh boy, daar gaan we weer XD

Pagina: 1 ... 28 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Apple Games Politiek en recht Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013