Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• glennvho
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17:46
Dat las ik juist ook via jouw link :)

Maar wat ik mij nu afvraag, ik heb nu dus 5.0 met tetherd jb en bijbehorende tweaks. Kan ik dan gewoon via de iphone zelf de over the air update installeren of moet ik hem aan itunes hangen om te upgraden? En als ik dan upgrade over the air, ben ik dan al mijn cydia tweaks kwijt en moet ik dit dan allemaal opnieuw installeren?

Game-pc | Gamertag: Lanceke

• me_mrtn
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:08
quote:
glennvho schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:22:
Dat las ik juist ook via jouw link :)

Maar wat ik mij nu afvraag, ik heb nu dus 5.0 met tetherd jb en bijbehorende tweaks. Kan ik dan gewoon via de iphone zelf de over the air update installeren of moet ik hem aan itunes hangen om te upgraden? En als ik dan upgrade over the air, ben ik dan al mijn cydia tweaks kwijt en moet ik dit dan allemaal opnieuw installeren?
Hoe het met FOTA gaat, geen idee, maar beste lijkt mij gewoon updaten via iTunes. Hoewel de servers van Apple het nu flink lastig hebben volgens mij. :P Daarna zul je opnieuw moeten jailbreaken. Maar er zijn applicaties die ook je Cydia content backuppen.

me_mrtn wijzigde deze reactie 27-12-2011 12:23 (7%)

PSN:

• glennvho
quote:
me_mrtn schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:23:
[...]

Hoe het met FOTA gaat, geen idee, maar beste lijkt mij gewoon updaten via iTunes. Hoewel de servers van Apple het nu flink lastig hebben volgens mij. :P
Maar dan zal ik terug alles kwijt zijn en moet ik alle tweaks opnieuw installeren toch? En welke tweak is nu het beste om op ios5 al je cydia programma's te back-uppen?

• me_mrtn
quote:
glennvho schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:24:
[...]

Maar dan zal ik terug alles kwijt zijn en moet ik alle tweaks opnieuw installeren toch? En welke tweak is nu het beste om op ios5 al je cydia programma's te back-uppen?
OpenBackup is van de week nog uitgekomen, daarnaast heb je xBackup, pkgBackup en nog wat. Als je toch al iCloud draait onder iOS5, dan kun je net zo goed OpenBackup doen, want die slaat het automatisch op naar iCloud.

PSN:

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:07
Zo. en nu nog een stap voor stap uitleg hoe te upgraden van 4.x JB'ed naar 5.01 JB'ed ZONDER ook maar iets van mijn gegevens op apps te verliezen.

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:24

DaMarcus

Moderator Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by 

• Reservekopie maken met iTunes
  • Updaten naar 5.0.1
  • Jailbreaken
  • Reservekopie terugzetten
Geloof dat het niet makkelijker kan :)

• me_mrtn
quote:
maartend schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:33:
Zo. en nu nog een stap voor stap uitleg hoe te upgraden van 4.x JB'ed naar 5.01 JB'ed ZONDER ook maar iets van mijn gegevens op apps te verliezen.
En wat heb je er zelf al voor gevonden dan? Het is heel simpel als je niet afhankelijk bent van een simunlock en dat is Cydia backuppen, syncen, updaten, jailbreaken en Cydia backup terugzetten.

PSN:

• PBP
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:27

PBP

Zojuist mn iPad1 van tethered naar untethered gejailbreakt. Alles lijkt goed gegaan.

EDIT: iBooks lijkt niet te werken

PBP wijzigde deze reactie 27-12-2011 12:38 (18%)

• maartend
quote:
DaMarcus schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:35:
  • Reservekopie maken met iTunes
  • Updaten naar 5.0.1
  • Jailbreaken
  • Reservekopie terugzetten
Geloof dat het niet makkelijker kan :)
Ik heb juist mischien teveel gelezen en dan lijkt het juist zo verschrikkelijk lastig. Want ik begreep dat via de gewone backup de cydia toosl niet worden meegenomen (en daar heb ik nu dus ook een ap voor) en meer van dat spul.

• me_mrtn
quote:
PBP schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:36:
Zojuist mn iPad1 van tethered naar untethered gejailbreakt. Alles lijkt goed gegaan.

EDIT: iBooks lijkt niet te werken
Is een fix voor, in Cydia geloof ik.

PSN:

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Voor de duidelijkheid: deze JB werkt dus niet op de iPad 2 en iPhone 4S he?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
quote:
Atlas schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:47:
correct.

• PBP

PBP

quote:
Atlas schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:47:
Nee nog niet. Alleen voor iDevices met een A4 processor. iPad2 en 4S hebben een a5 processor.

• me_mrtn
Ik hoop dat er ook snel iets bekend wordt over de jailbreak van de Apple TV2, want die wil ik ook graag op iCloud hebben.

PSN:

• PBP

PBP

quote:
me_mrtn schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:54:
Ik hoop dat er ook snel iets bekend wordt over de jailbreak van de Apple TV2, want die wil ik ook graag op iCloud hebben.
Zal wel niet heel lang op zich laten wachten neem ik aan, aangezien het ook een a4 device is. Voor mijn gevoel is 5.0.1 unteterhed smoother 8)7 of het is het bekende placebo effect :+

• me_mrtn
Even voor de zekerheid, mijn iPhone 4 draaide met ultrasn0w (is een AT&T model) op 4.3.3, nu heb ik mijn baseband preserved via redsn0w en draait hij op 5.0.1 op 01.59.00. Om nu te jailbreaken, moet ik nu weer jailbreaken via Redsn0w -> jailbreak en dan mijn no_BB ipsw selecteren, toch?

PSN:

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
Als je IOS 5.0.1 al tethered is dan is dit de makkelijkste manier:

YouTube: NEW Jailbreak Untethered iOS 5.0.1 iPhone 4/3GS iPod Touch 4G/3G iPad - Corona Tweak

Ike. wijzigde deze reactie 27-12-2011 13:34 (49%)

• Donnie
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:59

Donnie

AKA DonCorleone

Zodra ik voor de optie install cydia klik valt redsnow uit, wat doe ik verkeerd?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• me_mrtn
quote:
Donnie schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:33:
Zodra ik voor de optie install cydia klik valt redsnow uit, wat doe ik verkeerd?
Welke redsn0w draai je en op welk platform.

PSN:

• Robberto
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22:07
Uitleg over de nieuwe jailbreak + how to: YouTube: How to Jailbreak iOS 5.0.1 Untethered on iPhone iPod iPad

Robberto wijzigde deze reactie 27-12-2011 13:35 (33%)

Abonneer je nu gratis: AppleTips.nl op YouTube

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

quote:
me_mrtn schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:35:
[...]

Welke redsn0w draai je en op welk platform.
Redsn0w 0.9.10b1, windows 7 64 bit

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• me_mrtn
quote:
Donnie schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:37:
[...]

Als administrator?

Mij is het overigens gelukt, iPhone 4 op 5.0.1 untethered met ultrasn0w.

PSN:

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Wel handig dat Corona. Werkt goed ;)

• yassiro
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:36
Is het nou ook mogelijk om mbv jailbreak mn iphone sim-lockvrij te maken? Gebruik nu een GEVEY kaart en ik als ik naar IOS5 ga, dan krijg ik een andere baseband erop.

• me_mrtn
quote:
yassiro schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:45:
Is het nou ook mogelijk om mbv jailbreak mn iphone sim-lockvrij te maken? Gebruik nu een GEVEY kaart en ik als ik naar IOS5 ga, dan krijg ik een andere baseband erop.
Nee, als je al een Gevey gebruikt dan zit je al te hoog qua baseband updates. Basebands zijn niet meer te downgraden sinds iPhone 4 en hoger. Je kunt neem ik aan wel je Gevey blijven gebruiken bij het preserven van je baseband.

PSN:

• Anthirian
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 02-09 21:06

Anthirian

In Trance We Trust

Ik kan nog steeds niets downloaden
quote:
We're sorry, but we were unable to locate the attachment you requested.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• Ryceck
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 22:37

Ryceck

Constants and Variables

quote:
Sudden schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:48:
Ik kan nog steeds niets downloaden

[...]
Blijven proberen, ik kwam er ook ineens tussendoor :)

Nu bezig te syncen; backuppen en dan 5.0.1 erop knallen :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Royz
  • Laatst online: 23:09

Royz

Kleurenblind!!

quote:
[...]

Hiermee is het mij ook gelukt. Zelfde config. Overigens heb ik erg weinig pakketten in cydia, maar zal wel doro de drukte komen ;)

Portfolio | Foto-series

• glennvho
Moet je voor redsnow nu een 5.0.1 ispw file hebben of kan ik gewoon die gebruiken die ik nog staan heb voor de tethered jb van 5.0?

• PBP

PBP

quote:
glennvho schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:13:
Moet je voor redsnow nu een 5.0.1 ispw file hebben of kan ik gewoon die gebruiken die ik nog staan heb voor de tethered jb van 5.0?
5.0.1 gebruiken

• glennvho
Dus dan kan ik gewoon het ispw bestand gebruiken die itunes gedownload heeft toch?

• timbosie
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 06-08 04:13
http://pastie.org/3078869

aangezien de redsnow site nog steeds niet is bijgewerkt maar dit zijn de werkende links ( net gebruikt en toegepast werkt als vanouds :P )

timbosie wijzigde deze reactie 27-12-2011 14:27 (73%)

• PBP

PBP

quote:
glennvho schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:20:
Dus dan kan ik gewoon het ispw bestand gebruiken die itunes gedownload heeft toch?
Ja ;)

• glennvho
quote:
Bedankt, nu kan ik beginnen met backuppen, updaten, jailbreaken & alles terugzetten! :)

• scorpie
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:29

scorpie

Supra Addict

Jeuj, leuk after kerst cadeautje :)
Net klaar met syncen, backuppen, updaten. Nu backup restoren en dan redsnow'en :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Eikkie
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 03-09 12:00
Jippie, ga ik vanavond even doen!

ps Wel even appsync gebruiken natuurlijk.

Eikkie wijzigde deze reactie 27-12-2011 14:52 (40%)

It's me

• walterworld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:27
Om mijn Cydia applicaties te backen gebruikte ik altijd AptBackup. Ik weet dat er ook andere applicaties zijn Cydia applicaties te back-uppen maar zijn deze beter/fijner?

• Royz
  • Laatst online: 23:09

Royz

Kleurenblind!!

Voor lockinfo nog steeds de beta repo toevoegen? Of staat die inmiddels gewoon in de normale repo van modmy?

Portfolio | Foto-series

• glennvho
quote:
walterworld schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:52:
Om mijn Cydia applicaties te backen gebruikte ik altijd AptBackup. Ik weet dat er ook andere applicaties zijn Cydia applicaties te back-uppen maar zijn deze beter/fijner?
Bij de vorige upgrade heb ik ook aptbackup geprobeerd maar dit zonder succes, hij zei altijd dat de back-up succesvol was maar eenmaal dat ik dus geŁpgraded had naar iOS 5 en aptbackup terug geinstalleerd had via cydia toen kon hij de back-up data niet vinden en mocht ik toch nog alles terug zelf installeren...

Nu heb ik openbackup gebruikt wat de data ook upload naar iCloud dus ben eens benieuwd. Is nu nog bezig met udaten naar iOS 5.0.1...

• Greveldinges
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:21

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Heb net mn iPod Touch 4g untethered gejailbreakt met redsn0w, maar ik was helemaal geen ispw nodig? :D Jailbreak werkt overigens perfect. Vond tethered niet erg, maar toch heb ik liever untethered.

Hackintosh-Addict | LG Nexus 5 - Newman N2 - Star V1277 - HTC Kaiser | PSP E1000 | PS3 Superslim 500GB | Nintendo Gamecube | Eee 900 Linux | Dingoo A320 | iPod Touch 4G 8GB | Macbook Pro 2012 i7 2.3GHz High-res | i5 3570k 8GB HD7950 |

• TecHHeaD
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-08 15:37

TecHHeaD

Cult of Vi

quote:
[...]

probeer in plaats van redsn0w eens BlackRa1n :)

Hacker & Cracker /// Editor of the beast, Vi-Vi-Vi /// Overclock until it hertz! UNTIL IT MEGAHERTZ! /// Sometimes I go full-Duplex

• glennvho
Mijn iPhone 4 heeft nu 5.0.1 met untethered jailbreak! :)

Ik heb openbackup gerbuikt om alle cydia tweaks te back-uppen. Dat is echt wel een goede back-up app, hij heeft mooi alles terug gezet zoals het stond, inclusief alle instellingen van elke tweak. Echt een aanrader en veel beter als aptbackup als je het mij vraagt! :)

• glennvho
Nu heb ik een wel heel raar probleem! In cydia heb ik dus ifile willen installeren, de installatie is vlekkeloos verlopen zonder foutmeldingen, dan kwam erop terug naar cydia, dus ik druk daarop en hij gaat terug naar cydia.

Als ik nu op de homeknop duw om cydia te sluiten werkt dit niet. Ook de powerknop werkt niet. En ik kan ook niet in notifation center komen om via sbsettings de iphone te resetten... :( Wel kan ik alles nog doen in cydia zelf, al gaat het wel heel traag allemaal.

Kan iemand mij helpen want dit is toch wel een redelijk groot probleem! De homeknop, slaapknop en notifaction center werken dus niet meer.

Edit: Probleem opgelost, ik heb even de slaapknop en de homebutton samen ingedrukt zodat hij reset en dit werkte gelukkig wel nog, nu is hij dus aan het heropstarten. Een pak van mijn hart! :+

Edit 2: Nu hij heropgestart is kwam hij wel met de melding dat sprinboard gecrasht was maar dat het niet door mobile substrate kwam. Dan even op restart gedrukt en het probleem is (voorlopig) opgelost. ifile is goed geÔnstalleerd en werkt goed trouwens.

glennvho wijzigde deze reactie 27-12-2011 16:24 (26%)

• kthxbye
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22:33
Wat zijn handige tips / dingen die je niet moet vergeten als je van een iPhone 4 met 4.3.1 (gejailbreakt) naar 5.0.1 gaat inclusief jailbreak?

Ik ga mijn Cydia apps backuppen met xbackup of openbackup (welke is beter?), nog andere dingen die ik niet moet vergeten?

• glennvho
quote:
kthxbye schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:24:
Wat zijn handige tips / dingen die je niet moet vergeten als je van een iPhone 4 met 4.3.1 (gejailbreakt) naar 5.0.1 gaat inclusief jailbreak?

Ik ga mijn Cydia apps backuppen met xbackup of openbackup (welke is beter?), nog andere dingen die ik niet moet vergeten?
Niet vergeten eerst ook nog eens een reservekopie maken in itunes als je dit nog niet gedaan hebt.

Voor de cydia apps te backuppen heb ik openbackup gebruikt, maar ik weet niet als dit ook goed werkt als je van iOS 4 komt.

• me_mrtn
quote:
kthxbye schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:24:

OpenBackup werkte prima bij mij, vanaf 4.3.3 reeds tweemaal gedaan, iPad is nu bezig vanaf 4.2.1 en ik heb nog een iPhone met 4.3.1 die ik moet doen. Daarnaast niet je foto's vergeten, et cetera.
quote:
glennvho schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:26:
[...]

Niet vergeten eerst ook nog eens een reservekopie maken in itunes als je dit nog niet gedaan hebt.

Voor de cydia apps te backuppen heb ik openbackup gebruikt, maar ik weet niet als dit ook goed werkt als je van iOS 4 komt.
Ja.
quote:
glennvho schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:19:
Nu heb ik een wel heel raar probleem! In cydia heb ik dus ifile willen installeren, de installatie is vlekkeloos verlopen zonder foutmeldingen, dan kwam erop terug naar cydia, dus ik druk daarop en hij gaat terug naar cydia.

Als ik nu op de homeknop duw om cydia te sluiten werkt dit niet. Ook de powerknop werkt niet. En ik kan ook niet in notifation center komen om via sbsettings de iphone te resetten... :( Wel kan ik alles nog doen in cydia zelf, al gaat het wel heel traag allemaal.

Kan iemand mij helpen want dit is toch wel een redelijk groot probleem! De homeknop, slaapknop en notifaction center werken dus niet meer.

Edit: Probleem opgelost, ik heb even de slaapknop en de homebutton samen ingedrukt zodat hij reset en dit werkte gelukkig wel nog, nu is hij dus aan het heropstarten. Een pak van mijn hart! :+

Edit 2: Nu hij heropgestart is kwam hij wel met de melding dat sprinboard gecrasht was maar dat het niet door mobile substrate kwam. Dan even op restart gedrukt en het probleem is (voorlopig) opgelost. ifile is goed geÔnstalleerd en werkt goed trouwens.
Probeer eens een hard reset: home+power.

PSN:

• kthxbye
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22:33
Hoe kun je je foto's backuppen dan? Gaat dat niet automatisch met iTunes als je em aansluit?

• glennvho
quote:
kthxbye schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:31:
Hoe kun je je foto's backuppen dan? Gaat dat niet automatisch met iTunes als je em aansluit?
Foto's gaat inderdaad niet automatisch en muziek ook niet dacht ik maar dat weet ik niet zeker. Je kunt gewoon je foto's backuppen door je iphone aan te sluiten en ze dan gewoon te kopieren naar de pc en na de update gewoon terug te zetten naar de iphone.

• me_mrtn
quote:
kthxbye schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:31:
Ligt er maar net aan, ik ben het wel eens vergeten.

PSN:

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 04-09 11:01
tja de upgrade naar 5.01 ging goed. Restore ook. Echter het jailbreken ging mis. Hij gaat nu niet meer aan. Wat nu??

Bing

• Jwlb
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 04-09 11:16
quote:
bing69 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:41:
tja de upgrade naar 5.01 ging goed. Restore ook. Echter het jailbreken ging mis. Hij gaat nu niet meer aan. Wat nu??
Waarschijnlijk zit je vast in DFU Mode. Probeer the power & home button voor ongeveer 15 seconden in te houden. Waarschijnlijk start ie daarna weer op.

___

Ik zit echter ook weer met een probleem. Bij mij crashed de Redsn0w app telkens nadat ik de drie stappen heb doorlopen om in DFU mode te komen.

Indien ik express niet de DFU mode activeer geeft deze gewoon een foutmelding dat DFU mode niet actief is.
Volg ik echter de stappen met succes, zie je dat deze naar de volgende stap (volgende pagina in de redsn0w app waar ik een progress balk zie) en komt er een foutmelding van Windows 7 dat het programma niet meer reageert.

Iemand ervaring?

Jwlb wijzigde deze reactie 27-12-2011 16:47 (39%)

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 04-09 11:01
quote:
bing69 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:41:
pffffft hij loopt en de jailbreak wordt nu ook uitgevoerd....

Bing

• me_mrtn
quote:
FireCore @firecore
A Seas0nPass update that includes @pod2g's iOS 5 untether is in the works and will be available soon. Stay tuned...
https://twitter.com/#!/firecore/status/151690808452595712

PSN:

• glennvho
quote:
Jwlb schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:45:
[...]

Waarschijnlijk zit je vast in DFU Mode. Probeer the power & home button voor ongeveer 15 seconden in te houden. Waarschijnlijk start ie daarna weer op.

___

Ik zit echter ook weer met een probleem. Bij mij crashed de Redsn0w app telkens nadat ik de drie stappen heb doorlopen om in DFU mode te komen.

Indien ik express niet de DFU mode activeer geeft deze gewoon een foutmelding dat DFU mode niet actief is.
Volg ik echter de stappen met succes, zie je dat deze naar de volgende stap (volgende pagina in de redsn0w app waar ik een progress balk zie) en komt er een foutmelding van Windows 7 dat het programma niet meer reageert.

Iemand ervaring?
Probeer eens uitvoeren als administrator?

• ExPLoDa
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23-02 16:50
Ik probeer telkens opnieuw om 5.0.1 op mijn iphone 4 te installeren, maar elke keer krijg ik na het maken van de reserve kopie de melding dat de server eruit ligt. Meer mensen die hier last van hebben?

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ik heb hetzelfde probleem, start ook maar niet door. Werkt blackra1n dan ook met de niewue versie al dan?

• YouriF
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23-05-2013
Mn iPad 32GB Wifi net met redsn0w gejailbreakt, en hij werkt (tot zo ver) super!
hier een site met een goede duidelijke uitleg (http://www.limera1n.cc/20...ethered-iphone-4-3gs.html)

• vDR
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 03-09 13:36

vDR

Bij mij had hij alle stappen doorlopen inclusief zogezegd het installeren van cydia, enkel wanneer hij dan boot is er nergens een cydia icon te bespeuren ? nog iemand dit probleem?

• me_mrtn
quote:
vDR schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:46:
Bij mij had hij alle stappen doorlopen inclusief zogezegd het installeren van cydia, enkel wanneer hij dan boot is er nergens een cydia icon te bespeuren ? nog iemand dit probleem?
Al opnieuw geboot?

PSN:

• vDR

vDR

quote:
Ja ik heb al enkele malen geboot. Is het noodzakelijk om te booten via redsnow ? nee toch ? Ik ga nog eens een poging wagen om opnieuw te jailbreaken.

• ExPLoDa
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23-02 16:50
Net mn laptop aangeslingerd om te proberen om ios 5.0.1 erop krijgen. Nu blijkt dit wel te gaan likken, terwijl het op mijn PC niet ging. Raar dit..

• vDR

vDR

nog een maal geprobeerd en nu ging het precies beter ;) Cydia installed.

• RonG
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:55
Inderdaad lijkt iBooks niet te werken, er wordt hier gezegd dat er een fix staat in Cydia, maar waar vind ik dat? Of is er een andere oplossing? Op internet kom ik alleen maar oude fixes tegen...

• me_mrtn
quote:
RonG schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:03:
Inderdaad lijkt iBooks niet te werken, er wordt hier gezegd dat er een fix staat in Cydia, maar waar vind ik dat? Of is er een andere oplossing? Op internet kom ik alleen maar oude fixes tegen...
Dat was ik, er is nog geen fix voor het probleem met iBooks onder 5.0.1, maar ze zijn er wel mee bezig.

https://twitter.com/#!/xvolks/status/151370335969751041
quote:
@xvolks
I've managed to make iBooks work on iOS 5 jailbroken device. I'm working with @pod2g to improve the process since it's a ugly hack for now.
Op de Xsellize repo schijnt wel een fix te staan voor "iBooks for iOS5", maar dan moet je nog handmatig met iFile aan de slag. Deze fix schijnt ook nog geen syncen te ondersteunen tussen iTunes en iOS-devices.

me_mrtn wijzigde deze reactie 27-12-2011 19:14 (14%)

PSN:

• ADDG
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:35
quote:
RonG schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:03:
Ik had het probleem ook, heb het even wat rond gegoogeld en kwam op het volgende wat voor mij werkte:

1 uninstall ibooks app
2 cydia.xsellize.com install "ibooks fix for ios 5"

Hierbij hoef je niet handmatig te werk gaan met ifile, die fix had ik ook gevonden maar ifile crashte ook bij mij.

ADDG wijzigde deze reactie 27-12-2011 19:20 (10%)

• RonG
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:55
quote:
ADDG schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:17:
[...]

Ik had het probleem ook, heb het even wat rond gegoogeld en kwam op het volgende wat voor mij werkte:

1 uninstall ibooks app
2 cydia.xsellize.com install "ibooks fix for ios 5"

Hierbij hoef je niet handmatig te werk gaan met ifile, die fix had ik ook gevonden maar ifile crashte ook bij mij.
Mmm... thanks voor de info, installeren lukt allemaal maar iBooks crasht vervolgens bij het openen. Ik ga volgende week op vakantie dus misschien dan toch maar even herstellen naar origineel als er voor die tijd geen fix komt. Ik heb alle untethered JB's gehad sinds de iPad uitkwam, en dit is voor het eerst dat ik tegen een probleempje aanloop, toch netjes!

• ADDG
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:35
quote:
RonG schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:41:
[...]

Mmm... thanks voor de info, installeren lukt allemaal maar iBooks crasht vervolgens bij het openen. Ik ga volgende week op vakantie dus misschien dan toch maar even herstellen naar origineel als er voor die tijd geen fix komt. Ik heb alle untethered JB's gehad sinds de iPad uitkwam, en dit is voor het eerst dat ik tegen een probleempje aanloop, toch netjes!
Je kan proberen nog een paar keer te installeren want de eerste keer werkte het bij ook niet en sloot iBooks zich direct weer bij het openen maar daarna werkte het uiteindelijk wel en dat was geloof ik na de derde poging.

Edit: ik bedenk me net dat ik nog een stap extra had uitgevoerd, die ik vergeten was er bij te vermelden geen idee of het echt een verschil maakt maar wie weet:
quote:
@all that have crashing.

I tried everything and it crashed or did not work until I install SBSettings. I had Xsellize's "iBooks fix for iso 5" installed first, it crashed. I then install SBSettings and all is good.
Op deze site had ik het gelezen over de iBooks fix: http://www.limera1n.cc/20...books-crashing-issue.html

ADDG wijzigde deze reactie 27-12-2011 20:49 (27%)

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 00:22

Kecin

^ = Baashaas!

Momenteel zit mijn iPhone 4 16gb op IOS 4.2.1

Kan ik gewoon updaten naar 5.0.1 en dan jailbreaken of moet ik nog blobs ofzo bewaren? (Geen idee hoe dat werkt!)

Haat fabriceren sinds 1911. Kecin's tweakblog! - Kecin.com! Gentlemen, it's a nuclear device! T-T-Time is running out!

• glennvho
quote:
Kecin schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:55:
Momenteel zit mijn iPhone 4 16gb op IOS 4.2.1

Kan ik gewoon updaten naar 5.0.1 en dan jailbreaken of moet ik nog blobs ofzo bewaren? (Geen idee hoe dat werkt!)
Enkel als je nog terug zou willen naar een oudere versie eenmaal je 5.0.1 erop hebt gezet heb je die blobs nodig geloof ik.

• Kecin

Kecin

^ = Baashaas!

quote:
glennvho schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:56:
[...]

Enkel als je nog terug zou willen naar een oudere versie eenmaal je 5.0.1 erop hebt gezet heb je die blobs nodig geloof ik.
Oke, dat ben ik dus in dit geval niet. Kan iemand met zekerheid zeggen dat ik nu gewoon kan updaten? Wil namelijk echt niet graag mijn JB verliezen :)

Haat fabriceren sinds 1911. Kecin's tweakblog! - Kecin.com! Gentlemen, it's a nuclear device! T-T-Time is running out!

• me_mrtn
quote:
Kecin schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:58:
[...]

Oke, dat ben ik dus in dit geval niet. Kan iemand met zekerheid zeggen dat ik nu gewoon kan updaten? Wil namelijk echt niet graag mijn JB verliezen :)
Syncen, alles opslaan wat je wilt, updaten, redsn0wen, klaar.

Bedenk wel dat Cydia nu echt zwaar onder vuur ligt en het allemaal heel erg traag gaat na je jailbreak.

PSN:

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb mijn 3GS gejailbreakt, en heb mijn oude vertrouwde SBSettings geinstalleerd. Nu crasht deze de helft van de tijd bij het opstarten, en wordt Springboard gereset. Hebben meerdere mensen dit (en is het dus even wachten op een fix)?

Overigens is Cydia erg traag, en geeft iedere keer timeouts bij installeren van apps of het refreshen van repo's....

• Martinus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:06
quote:
Kecin schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:58:
[...]

Ja, vanmorgen zat ik op 433 jb en nu 501 jb... All the same en saved blobs.

no comment

• Kecin

Kecin

^ = Baashaas!

Dankjulliewel allemaal, ik ben nu de nieuwe iOS aan het downloaden. Straks even installen :)!

• navlim
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 00:55
Ik heb mijn Iphone 4 versie 4.3.3 untethered gejailbreaked met redsnow. Nu is mijn baseband 04.10.01 geloof ik, volgens de site van redsnow is alleen de 01.59.00 te jailbreaken. Kan ik mijn iphone nu wel of niet jailbreaken voor 5.0.1?

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• me_mrtn
quote:
navlim schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:13:
Ik heb mijn Iphone 4 versie 4.3.3 untethered gejailbreaked met redsnow. Nu is mijn baseband 04.10.01 geloof ik, volgens de site van redsnow is alleen de 01.59.00 te jailbreaken. Kan ik mijn iphone nu wel of niet jailbreaken voor 5.0.1?
Dat betreft alleen als je afhankelijk bent van een simlock, dus ultrasn0w moet gebruiken.

PSN:

• C.QL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 27-08 22:40
Ik heb nu examens (nog een hele maand) en geen tijd om te updaten en wat te puzzelen etc.
Ik zit nu nog op 4.3.3 of 4.2.1 geloof ik.

Is het mogelijk om de update naar 5.0.1 te downloaden zonder meteen al toe te passen op mijn iPhone 4?
Dit om te voorkomen dat ondertussen latere versies zouden uitkomen van Apple waardoor ik niet meer kan updaten naar 5.0.1 en hem dus niet meer kan jailbraiken. Of hoef ik me hier geen zorgen om te maken en zal dit binnen een maand ook nog perfect kunnen als je nu nog 4.2.1 / 4.3.3 draait?

Hartelijk dank!

• navlim
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 00:55
quote:
me_mrtn schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:15:
[...]

Dat betreft alleen als je afhankelijk bent van een simlock, dus ultrasn0w moet gebruiken.
Ok, dan ga ik me er eens aan wagen.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• me_mrtn
quote:
C.QL schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:24:
Ik heb nu examens (nog een hele maand) en geen tijd om te updaten en wat te puzzelen etc.
Ik zit nu nog op 4.3.3 of 4.2.1 geloof ik.

Is het mogelijk om de update naar 5.0.1 te downloaden zonder meteen al toe te passen op mijn iPhone 4?
Dit om te voorkomen dat ondertussen latere versies zouden uitkomen van Apple waardoor ik niet meer kan updaten naar 5.0.1 en hem dus niet meer kan jailbraiken. Of hoef ik me hier geen zorgen om te maken en zal dit binnen een maand ook nog perfect kunnen als je nu nog 4.2.1 / 4.3.3 draait?

Hartelijk dank!
Je zou in ieder geval je SHSH-blobs kunnen opslaan. Het updaten van iOS hoef je echt niet bij te gaan zitten hoor, dat is even klikken en iTunes doet de rest. Datzelfde geldt voor de jailbreak, dat neemt ook geen uren in beslag. Als je een halfuurtje over hebt (en dat lijkt mij heus wel ;) ), dan zou ik het even doen.

PSN:

• Qunix
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 03-09 02:29

Qunix

Vuurwerk O+

Hallo,

Ik heb een iPhone 4 met 4.3.1 en Redsn0w.app 0.9.10b1. Behoud van de baseband is niet van toepassing.
Kan ik eerst upgraden naar de officiŽle 5.0.1 zonder TinyUmbrella open te hebben met zijn TSS server en dan de 'jailbreak' uitvoeren van Redsn0w? Ik heb wel alle blobs opgeslagen, inclusief 5.0.1.

Bvd.

• me_mrtn
quote:
Qunix schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:44:
Hallo,

Ik heb een iPhone 4 met 4.3.1 en Redsn0w.app 0.9.10b1. Behoud van de baseband is niet van toepassing.
Kan ik eerst upgraden naar de officiŽle 5.0.1 zonder TinyUmbrella open te hebben met zijn TSS server en dan de 'jailbreak' uitvoeren van Redsn0w? Ik heb wel alle blobs opgeslagen, inclusief 5.0.1.

Bvd.
Als baseband niet het probleem is, heb je TinyUmbrella niet nodig. Gewoon syncen, updaten, redsn0w, cydia -> blobs.

PSN:

• maartend
quote:
me_mrtn schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:27:
[...]

Je zou in ieder geval je SHSH-blobs kunnen opslaan. Het updaten van iOS hoef je echt niet bij te gaan zitten hoor, dat is even klikken en iTunes doet de rest.
Ja, en dan blijkt hij op 5.1 te staan en is er geen JB.

• glennvho
Wat mij nu eigenlijk vooral opvalt sinds ik op 5.0.1 zit met de untethered jailbreak is dat mijn iPhone 4 heel veel sneller geworden is en op alles sneller reageerd. Ook is GTA 3 nu redelijk goed speelbaar geworden, uiteraard af en toe nog wel eens een dipje maar veel minder als toen ik nog op 5.0 zat met tethered jailbreak.

Voorheen als ik notifaction center opende terwijl ik in een app zat dan ging de animatie nog redelijk schokkerig met momenten maar nu is dit totaal niet en reageert het supersnel allemaal. Ben echt tevreden over deze jailbreak! :)

• PBP

PBP

quote:
glennvho schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:22:
Wat mij nu eigenlijk vooral opvalt sinds ik op 5.0.1 zit met de untethered jailbreak is dat mijn iPhone 4 heel veel sneller geworden is en op alles sneller reageerd. Ook is GTA 3 nu redelijk goed speelbaar geworden, uiteraard af en toe nog wel eens een dipje maar veel minder als toen ik nog op 5.0 zat met tethered jailbreak.

Voorheen als ik notifaction center opende terwijl ik in een app zat dan ging de animatie nog redelijk schokkerig met momenten maar nu is dit totaal niet en reageert het supersnel allemaal. Ben echt tevreden over deze jailbreak! :)
Dat gevoel heb ik ook op de iPad1. Alles lijkt net wat soepeler te reageren. Ben dus niet de enige :+

• IronMan
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Mooi! Ga NU mijn iPod en iPad (1) JB'en, ben zťťr benieuwd, zal wel een
verschil zijn t.o.v. 4.3.3/4.3.4.

• STIMPPYYY
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:00
Benam 4.3.2 naar 5 gegaan. Nu geeft cydia steeds de melding pakket niet vindbaar bij bv mywi. Hoe kan dit? Is op de 3gs

• glennvho
quote:
STIMPPYYY schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:30:
Benam 4.3.2 naar 5 gegaan. Nu geeft cydia steeds de melding pakket niet vindbaar bij bv mywi. Hoe kan dit? Is op de 3gs
Heb ik vandaag ook al een paar keer gehad. Denk dat het komt omdat het momenteel redelijk druk is omdat er veel mensen juist hun iOS device hebben gejailbreakt met de untethered jailbreak. Gewoon even later of morgen opnieuw proberen en dan zal het wel lukken.

• me_mrtn
quote:
maartend schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:02:
[...]

Ja, en dan blijkt hij op 5.1 te staan en is er geen JB.
Ik zeg, SHSH-blobs opslaan just in case dat hij ťcht geen tijd heeft. Dan kan hij altijd nog naar 5.0.1 updaten.
quote:
Het is druk gewoon.

me_mrtn wijzigde deze reactie 27-12-2011 22:35 (30%)

PSN:

• STIMPPYYY
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:00
Thnx heren vandaar ook de reden dat er steeds staat bad Url

• me_mrtn
Bah, ik heb wel problemen met FaceTime en iMessage op ťťn iPhone 4, welke niet geactiveerd willen worden. Dit betreft wel een AT&T-model, maar een ander AT&T-model heeft hier geen last van net zoals een simlockvrije 4. Ik ga morgen maar eens kijken hoe en wat.

PSN:

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18:48
Morgen ook maar eens proberen.

Firmware: 4.2.1 met Greenpoison JB.
Modemfirmware: 03.10.01

Telfort simlock denk ik ( Heb hem bij Telfort abbo, Iphone 4, sinds april denk ik).

Wat is het beste? Aangezien hij niet simlockvrij is (denk ik) en ik hier verhalen hoor dat hij simlockvrij moet zijn of niet?

Ik hoor ook dingen over TinyUmbrella. Backuppen hoeft allemaal niet. Ik doe hem gewoon aan iTunes en Cydia apps download ik opnieuw.

Gewoon updaten in iTunes en dan Redsn0w gebruiken is toch voldoende?

RedHat wijzigde deze reactie 27-12-2011 23:26 (7%)

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 4

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:46
Mijn hemel, ik probeer te updaten van 4.3.3 naar 5.0.1 maar dat backuppen gaat de hele nacht nog wel duren met dit tempo. Doe ik iets fout?

• Riiccardo
  • Laatst online: 15:01
Kom maar niet in DFU met mijn iPhone 4 -_-

• Punkbuster
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23:25
goed uitzetten en je precies aan de seconden houdenn

• Riiccardo
  • Laatst online: 15:01
quote:
Punkbuster schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:00:
goed uitzetten en je precies aan de seconden houdenn
Doe ik, elke keer als ik dan DFU probeer dan hoor ik 2x kort een geluidje. Doet me denken aan error als je usb apparaat probeer te connecten.

• Punkbuster
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23:25
reboot je pc maar eens, werkt 9 van de 10 x

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Redsn0w blijft bij mij crashen (win 7 64 bit) zodra ik bij de stap install cydia kom stopt hij er direct mee. Heb al alle compatibiliteitsmodussen geprobeerd en als admin gerund maar ho maar :(

Nog andere suggesties?

• IronMan
  • Niet online
Antivirus ofzo even uitschakelen? Ander USB poortje? Geherstart?

(noem ook maar wat ik zo nu- en dan lees :))

• IronMan
  • Niet online
quote:
Ik heb overal problemen mee in Cydia :( . Jailbreak an sich is echt top, zo ook 5.0.1.
Echter krijg ik bij mijn gekochte apps in de Cydia Market meldingen dat het niet kan
worden gevonden en ook bij de normale apps. Am I doing something wrong?
Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods

LG Nexus 5X Apple iPhone 6s FIFA 16 Microsoft Windows 10 Home NL Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Gear S2 Skylake Samsung Galaxy S6 edge+

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True