Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• thaan
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:07
quote:
wvexeltweakers schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:32:
[...]

Idd moet 4.3 zijn.
Jammer dat dit nog niet kan.
Nog maar even geduld, dan.
Zie het als je eerste les bij het jailbreaken, nooit zomaar updaten. Bij een update ben je altijd je jailbreak kwijt, en mogelijk ook de gehele keuze om te jailbreaken.
Daarnaast raad ik je aan je SHSH's op te slaan met TinyUmbrella.

• timowouters
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:11
Jongens ik be helemaal uit de jailbreakscene sinds ik al een tijd geen iPhone meer heb.
Heb al vanaf de launch een ipad, en heb die gejailbreakt met di online JB tool. Ben naam kwijt. Deze draait op 3.2.

Graag wil ik upgraden naar 4.2.1, de JBable is met greenp0ison. Heb een 4.2.1 gedownload en pobeer via shift-restore de firmare op 4.2.1 te krijgen, maar na het uitpakken krijg k een 1394 foutmeding en stopt de update.
Het zal vast een bekende fout zijn, dus kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos?

iPad 16GB 1g
iOS 3.2
Windows XP
iTunes 9.2.1.5

• jjbstolk
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:35
quote:
timowouters schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:00:
Jongens ik be helemaal uit de jailbreakscene sinds ik al een tijd geen iPhone meer heb.
Heb al vanaf de launch een ipad, en heb die gejailbreakt met di online JB tool. Ben naam kwijt. Deze draait op 3.2.

Graag wil ik upgraden naar 4.2.1, de JBable is met greenp0ison. Heb een 4.2.1 gedownload en pobeer via shift-restore de firmare op 4.2.1 te krijgen, maar na het uitpakken krijg k een 1394 foutmeding en stopt de update.
Het zal vast een bekende fout zijn, dus kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos?

iPad 16GB 1g
iOS 3.2
Windows XP
iTunes 9.2.1.5
Kan het zijn dat Apple 4.2.1 niet meer signt waardoor je hem niet kan installeren?

• timowouters
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:11
Er stond inderdaad checking apple ofzoiets. En daarna geeftie de foutmelding.

• EnderQ
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:50
Custom 4.3.1. thethered Jailbreak guide gevonden, werkt dit?

Ik ben een aantal blog posts tegen gekomen die deze methode noemen ik zie nog niet veel bevestigingen of het werkt. Als ik het goed begrijp kan het ook met een niet unlockbare baseband versie om je standaard ge-unlockte iPhone 4 te jailbreaken d.m.v. een upgrade custom firmware van 4.3 naar 4.3.1?

Hij is nog wel thethered.

Guide voorbeeld.
Jailbreak iOS 4.3.1 iPhone 4, iPad, iPod touch Using PwnageTool 4.3.1 [How To Guide] | Redmond Pie

EnderQ wijzigde deze reactie 26-03-2011 23:03 (9%)

• DFVonkerman
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 28-08 20:37
quote:
wvexeltweakers schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:23:
Voor mij is het jailbreaken nog helemaal onontdekt gebied. Ik heb me hier al wel wat ingelezen, maar blijf met de volgende vraag zitten: ik heb een iPadG1 met firmware 4.3. Begrijp ik goed dat het (nog) niet mogelijk is om met deze firmware een jailbreak uit te voeren?

Dank voor advies.
_/-\o_
Er is net een tethered jailbreak uitgekomen voor 4,3,1 las ik net op twitter
Edit staat hierboven ook

• GameSpel
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16:25
quote:
EnderQ schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 23:02:
Custom 4.3.1. thethered Jailbreak guide gevonden, werkt dit?

Ik ben een aantal blog posts tegen gekomen die deze methode noemen ik zie nog niet veel bevestigingen of het werkt. Als ik het goed begrijp kan het ook met een niet unlockbare baseband versie om je standaard ge-unlockte iPhone 4 te jailbreaken d.m.v. een upgrade custom firmware van 4.3 naar 4.3.1?

Hij is nog wel thethered.

Guide voorbeeld.
Jailbreak iOS 4.3.1 iPhone 4, iPad, iPod touch Using PwnageTool 4.3.1 [How To Guide] | Redmond Pie
Heb net voor 1 dag een Apple Ipad2 en nooit een Apple product gehad, behalve voor in de fruitschaal :). Kan ik deze ook gebruiken voor de Ipad2?

smartphonekopen.nl

• magnifor
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:37
Vorige week mijn iOS 4.3 iPhone 3GS (oude bootrom) untethered gejailbreaked met sn0wbreeze 2.3 beta 4.

Dus iOS 4.3 op een oude bootrom 3GS valt prima untethered te jailbreaken. :)

Mijn toestel loopt prima en geen problemen tegengekomen :)

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator NOS

There can be only one Legend

quote:
magnifor schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:28:
Vorige week mijn iOS 4.3 iPhone 3GS (oude bootrom) untethered gejailbreaked met sn0wbreeze 2.3 beta 4.

Dus iOS 4.3 op een oude bootrom 3GS valt prima untethered te jailbreaken. :)

Mijn toestel loopt prima en geen problemen tegengekomen :)
iDevices met de oude bootrom zijn untethered for life. Het is de nieuwe bootrom die tethered veroorzaakt. Dus tenzij Apple het opstarten op een andere manier weet te regelen voor de 3G en 3Gs (en bijbehordende iPod Touch versies), zal je altijd een untethered JB hebben.

Spekkies | Commandline FTW

• Tharulerz
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 30-08 22:46
Ik hoop dat jailbreakme.com 3.0 vandaag nog uitkomt als comex wakker wordt... ijdele hoop vrees ik :(

• HeyDude
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 05-06 10:22

HeyDude

Blijven lachen!

quote:
A few hours ago famous iOS developer CHPWN has tweeted that Jailbreakme 3.0 is just a rumor and nothing like that is coming in near future. In his tweet he also confirmed that Comex might not be working on Jailbreakme 3.0 at all right now.

Originally Posted: http://thetechjournal.com...irmed.xhtml#ixzz1HoQwUAHa
Ik denk het niet dus...

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• Ruubster
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:30
quote:
timowouters schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 22:03:
Er stond inderdaad checking apple ofzoiets. En daarna geeftie de foutmelding.
Dat komt omdat je geen SHSH-sleutels hebt. Als je daar meer over wil vinden, er staat iets over in de topicstgart en googelen kan ook nog. Deze sleutels kan je niet kunstmatig of zo maken helaas. Dus je kan alleen naar 4.3.1 (misschien ook nog 4.3, maar dat zal ook snel afgelopen zijn verwacht ik).

• thaan
quote:
timowouters schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:00:

iPad 16GB 1g
iOS 3.2
Windows XP
iTunes 9.2.1.5
Wat hierboven wordt gezegd, 4.2.1 is helemaal geen optie voor jouw, dat had je eerder moeten doen.
Als je wilt updaten heb je enkel en alleen de mogelijkheid om naar 4.3.1 te gaan, en daar is geen jailbreak voor.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator NOS

Er is een kans om toch 4.2.1 te draaien, en dat is via PwngTool. Maak een custom IPSW en probeer hiermee te restoren. Als het goed is, is de SHSH check er uit gehaald en kan je alsnog de firmware draaien. Maar let wel: je moet waarschijnlijk instellen dat de firmware al van tevoren is geactiveerd, anders zit je alsnog met het SHSH signature probleem.
Dit is niet gegarandeerd dat het werkt, maar niet geschoten is altijd mis.

• thaan
quote:
Hero Of Time schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:04:
Er is een kans om toch 4.2.1 te draaien, en dat is via PwngTool. Maak een custom IPSW en probeer hiermee te restoren. Als het goed is, is de SHSH check er uit gehaald en kan je alsnog de firmware draaien. Maar let wel: je moet waarschijnlijk instellen dat de firmware al van tevoren is geactiveerd, anders zit je alsnog met het SHSH signature probleem.
Dit is niet gegarandeerd dat het werkt, maar niet geschoten is altijd mis.
PwnageTool kan de SHSH check niet verwijderen hoor, dat gebeurt namelijk niet in de IPSW zelf, maar dat doet iTunes.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator NOS

quote:
thaan schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:36:
[...]

PwnageTool kan de SHSH check niet verwijderen hoor, dat gebeurt namelijk niet in de IPSW zelf, maar dat doet iTunes.
Misschien, maar ik heb m'n iPhone eens hersteld met een custom IPSW toen 3.1.3 allang uit was en zonder aanpassing aan m'n host file ging de restore als een zonnetje. Dus zoals ik al zei, niet geschoten is altijd mis.

• Excelb-boy
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-08 11:31

Excelb-boy

The MOOVMNT

Goed nieuws, ik las net dat er een beta van de untethered jailbreak voor iOS 4.3.1 is overhandigd aan het iPhone Dev Team en dat ze deze gaan implementeren in een jailbreaktool naar keuze.
Bron:
http://www.iphoneclub.nl/...phone-dev-team-jailbreak/

http://transformer-discount.tumblr.com

• thaan
quote:
Hero Of Time schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:40:
[...]

Misschien, maar ik heb m'n iPhone eens hersteld met een custom IPSW toen 3.1.3 allang uit was en zonder aanpassing aan m'n host file ging de restore als een zonnetje. Dus zoals ik al zei, niet geschoten is altijd mis.
Zeker weten ;)

Dan is er in jouw geval toch iets gebeurd, of de servers van Apple lieten een restore toe, of je had toch de SHSH blobs opgeslagen en gebruikte de Cydia server. Zomaar downgraden is namelijk niet mogelijk met een apparaat dat SHSH blobs checkt, ook niet 'uit het niets' in 'bijzonder gevallen'.

• fixma
  • Laatst online: 21-04-2012
Ik heb een iPhone 4 met IOS 4.0.1 en met JB. Ik wil graag naar een niewere versie gaan (4.2.1 is de beste volgens mij). Maar hoe doe ik dat op een goede manier? Uiteraard kan die die 4.2.1 niet meer van Apple krijgen. Dus wat is dan de goede weg. Heb al veel door gelezen en alles gaat over JB maar niet hoe je kan upgraden met JB (of ik heb dat gemist)..?

• Step
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11:13

Step

step@tweakers.net#

Ik ben er nog niet achter hoe je foto's kunt herstellen (recovery) als je nog geen backup gemaakt hebt.

Ik heb al van alles geprobeerd, van applicaties op de computer die je iPhone als harddisk mount tot aan het maken van een img file van je iPhone en daar recovery tools op los laten. Weet iemand anders nog iets?

Google komt met aardig wat resultaten, waarvan ik nu 95% toegepast heb en geen werkt. Iemand anders dit al eens geprobeerd?

Het gaat dus om foto's van de camera roll op de iPhone 4 waar nog geen backup van was gemaakt maar welke wel zijn verwijderd. :(

~Step @ Mac Mini, 2,3 Ghz i5 - 8 GB DDR3 1333 RAM - 160 GB SSD & MacBook Pro, 2.3 GHz i7 - Retina - 8 GB DDR3 RAM - 256 GB SSD

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:47
quote:
fixma schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:54:
Ik heb een iPhone 4 met IOS 4.0.1 en met JB. Ik wil graag naar een niewere versie gaan (4.2.1 is de beste volgens mij). Maar hoe doe ik dat op een goede manier? Uiteraard kan die die 4.2.1 niet meer van Apple krijgen. Dus wat is dan de goede weg. Heb al veel door gelezen en alles gaat over JB maar niet hoe je kan upgraden met JB (of ik heb dat gemist)..?
Heb je de shsh-blobs voor 4.2.1?
Zo ja, dan moet je gewoon de ipsw afhalen (http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/) en met shift-restore in iTunes die op je iPhone zetten.
Zo nee, dan heb je pech denk ik.

Move along folks, nothing interesting to see here.

• fixma
quote:
Fire69 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:52:
[...]
Heb je de shsh-blobs voor 4.2.1?
Mmh je kan alleen shsh-blobs maken als je ook dat IOS op je iPhone hebt? Nope. heb versie 4.0.1. Dus dan moet ik wachten totdat 4.3 JB is en dan eerst updaten via Itunes dan JB?

Edit: zie dat Cydia heeft de SHSH-blobs.. Dus dan zou het moeten willen?

Edit. en heb ze download met TU. Dus eens kijken of het nu wil. Bedankt..

Na restore kreeg ik unknown error 1013 maar na 6 keer probberen kon ik niet 4.2.1 op krijgen maar versie 4.1. Alleen op het einde kreeg ik de error 3194 en die krijg ik nu telkens als ik een restore doe:-(

fixma wijzigde deze reactie 30-03-2011 14:36 (39%)

• Fire69
  • Laatst online: 19:47
Yep, als ze in Cydia staan, moet het gewoon lukken :)

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Excelb-boy
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-08 11:31

Excelb-boy

The MOOVMNT

quote:
fixma schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:44:
Na restore kreeg ik unknown error 1013 maar na 6 keer probberen kon ik niet 4.2.1 op krijgen maar versie 4.1. Alleen op het einde kreeg ik de error 3194 en die krijg ik nu telkens als ik een restore doe:-(
Je kunt ook alvast naar 4.3.1 updaten en dan een dag of 1 Š 2 wachten en dan jailbreaken aangezien de jailbreak van 4.3.1 deze week wordt verwacht ;)

http://transformer-discount.tumblr.com

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-04 21:41

Underworld

+1 Inzichtvol

quote:
Excelb-boy schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:21:
[...]

Je kunt ook alvast naar 4.3.1 updaten en dan een dag of 1 Š 2 wachten en dan jailbreaken aangezien de jailbreak van 4.3.1 deze week wordt verwacht ;)
Yup! That's a fact!

http://twitter.com/GeohotUS/status/53021410012041216

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Tharulerz
Alleen stom dat comex te ijdel is om een jailbreak uit te brengen voor 4.3 (ipad 2).

Hij heeft een exploit die daarop werkt, maar hij wil er eentje die ook werkt op 4.3.1... Ondertussen is er dus nog altijd geen jailbreak voor niemand :(

• KL643
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13:27
Het is jammer ja maar hij ons niets verplicht. Uiteindelijk zal er wel iets komen voor de iPad2...geduld dus.

• jenskanis
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 07-05 11:39
Waar ik niet tegen kan is als mensen boos worden als er geen exploit of jailbreak is uitgekomen binnen een week. Ze doen het geheel vrijwillig en steken hun vrije tijd er in. Zonder hun had je helemaal geen jailbreak, dus ga niet klagen.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator NOS

quote:
fixma schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:44:
[...]

Mmh je kan alleen shsh-blobs maken als je ook dat IOS op je iPhone hebt? Nope. heb versie 4.0.1. Dus dan moet ik wachten totdat 4.3 JB is en dan eerst updaten via Itunes dan JB?

Edit: zie dat Cydia heeft de SHSH-blobs.. Dus dan zou het moeten willen?

Edit. en heb ze download met TU. Dus eens kijken of het nu wil. Bedankt..

Heb je ook je hosts file aangepast zoals in de TS?
quote:
thaan schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:08:
[...]

Zeker weten ;)

Dan is er in jouw geval toch iets gebeurd, of de servers van Apple lieten een restore toe, of je had toch de SHSH blobs opgeslagen en gebruikte de Cydia server. Zomaar downgraden is namelijk niet mogelijk met een apparaat dat SHSH blobs checkt, ook niet 'uit het niets' in 'bijzonder gevallen'.
Geen idee hoe het bij mij was, voor hetzelfde geld kon ik toch herstellen naar dezelfde firmware. Hoe dan ook, ik heb de SHSH bij Cydia, maar gebruikte ze niet. Van iemand anders hier begreep ik dat de SHSH check eruit gehaald was, ondanks dat de activatie niet geforceerd was (ging alsnog via iTunes).

• Tharulerz
quote:
jenskanis schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:14:
Waar ik niet tegen kan is als mensen boos worden als er geen exploit of jailbreak is uitgekomen binnen een week. Ze doen het geheel vrijwillig en steken hun vrije tijd er in. Zonder hun had je helemaal geen jailbreak, dus ga niet klagen.
Ik ben helemaal niet boos op 1 van hun, je zou eens tweets moeten zoeken op 'comex' hoeveel mensen hem flamen dat er geen jailbreak is.

Vind het gewoon jammer dat hij een working exploit heeft voor 4.3, en die (voorlopig) niet wil gebruiken omdat hij beter wil doen dan Apple en dus de laatste versie wil jailbreaken.

En ergens koop ik toch wel mijn iPad 2 omdat ik weet dat ik hem ga kunnen jailbreaken, maar ik zou er bijv geen problemen mee hebben om daarvoor te moeten betalen aan comex oid.

• fixma
quote:
Hero Of Time schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:51:
[...]

Heb je ook je hosts file aangepast zoals in de TS?
Yep. kan 4.1 erop installeren maar 4.2.1 wil echt niet :( maar ok eerst maar even op 4.1 totdat de JB voor 4.3.1 is

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator NOS

quote:
Tharulerz schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:40:
[...]

Ik ben helemaal niet boos op 1 van hun, je zou eens tweets moeten zoeken op 'comex' hoeveel mensen hem flamen dat er geen jailbreak is.

Vind het gewoon jammer dat hij een working exploit heeft voor 4.3, en die (voorlopig) niet wil gebruiken omdat hij beter wil doen dan Apple en dus de laatste versie wil jailbreaken.

En ergens koop ik toch wel mijn iPad 2 omdat ik weet dat ik hem ga kunnen jailbreaken, maar ik zou er bijv geen problemen mee hebben om daarvoor te moeten betalen aan comex oid.
De reden dat hij wacht vind ik prima. Leuk als hij een tool uitbrengt voor 4.3, maar dan krijgt hij weer duizenden tweets en andere boze berichten dat het niet werkt op 4.3.1 omdat mensen te stom zijn om te lezen. Sorry, maar als ik hem zou zijn, zou ik de mensen die nu zeuren om een 4.3 JB een lange vinger geven. Liever 10 die zeiken over 4.3 dan 100 die lopen te flamen dat 't niet werkt op 4.3.1.
Dit is precies dezelfde situatie toen 4.2 uit was en de tools pas kwamen toen 4.2.1 uit was. Hier hebben de heren Jailbreakers ook mee gewacht, anders was er weer een exploit gefixt, want gegarandeerd dat Apple 4.2.1 een dag of twee uitgesteld zou hebben als er 4.2 tools waren voor een JB.

IMHO is teleurgesteld hetzelfde als boos, de reactie is nagenoeg hetzelfde (zeuren waarom er geen tool is).

• Tharulerz
quote:
Hero Of Time schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:34:
[...]

IMHO is teleurgesteld hetzelfde als boos, de reactie is nagenoeg hetzelfde (zeuren waarom er geen tool is).
Dit slaat echt nergens op... Waar is dat drogredenen topic als je het nodig hebt? 8)7

• LeBrun
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-08 13:45
Heren, een vriendin van me heeft een iPhone 4 (4.2.1) uit de V.S. meegenomen met een AT&T simlock.

Is het hiervoor al mogelijk om deze simlock vrij te maken?
Zo ja zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij te verwijzen naar een het tooltje? :)

• Herr Flicker
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 30-08 20:19
Heb je de beginpost al gelezen toevallig?

Het echte verschil tussen gratis en voor niks: Ik ben gratis naar school geweest, jij voor niks.

• LeBrun
Ja ik heb hem doorgelezen, maar raak een beetje verdwaald tussen het jailbreaken, unlocken e.d.

Zelf heb ik alleen ervaring met het jailbreaken van ipod/ipad, en heb nooit een iphone gehad.

http://www.greenpois0n.us/search/label/Unlock
Toen ik hier het nieuws las leek het me nog niet mogelijk, maar ik hoop dat ik me vergis :)

• LeBrun
Sorry als ik wat ongeinformeerd overkom, en ik begrijp dat voorkennis hier ook vereist is.
Dus ik hoef geen hapklare uitleg, ik hoop alleen op een verwijzing naar waar ik vind wat ik zoek
Of een simpel: nee, dat is nog niet mogelijk ;)

LeBrun wijzigde deze reactie 31-03-2011 13:53 (0%)
Reden: typo

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:35

alex3305

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

MARIO! Not the plumber.

Gister een iPhone van een vriend gered... Wat een klote dingen kunnen dat toch zijn. Maar voor de mensen die er nog hulp bij nodig hebben; hier het verhaal:

Hij had een T-Mobile simlocked iPhone (3GS, old bootrom) tweedehands gekocht welke inmiddels al van een jailbreak en unlock was voorzien. Deze gebruikte hij met iPhone OS 3.1.2 met zijn Telfort sim. Toen hij echter op internet las dat het mogelijk was elke T-Mobile iPhone te unlocken, heeft hij zelf geŁpdatet naar iOS 4.2.1. Dit liep echter compleet in de soep met een iPhone die niet meer wilde opstarten.

Deze had ik toen opnieuw geÔnstalled met een custom rom van redsn0w. Dit werkte verrassend genoeg met de iPad baseband. Hij was hier echter niet tevreden over (want de batterijduur en GPS zouden minder zijn geworden) en wilde daarom updaten naar 4.3. Toen was er echter nog geen jailbreak en ik heb hem dit toen ook afgeraden.

Uiteindelijk was hij zo eigenwijs om toch te updaten naar iOS 4.3 met als gevolg dat z'n iPhone niet meer opstartte. Hij bleef in recovery mode hangen. Nu had ik gister geprobeerd om met Tiny Umbrella de iPhone uit recovery te schoppen (met Exit Recovery en Fix Recovery), maar beiden waren niet succesvol. Daarom heb ik uiteindelijk zijn iPhone opnieuw geflashed met sn0wbreeze custom 4.3.1. Dit ging perfect, waarna zijn iPhone gelukkig weer opnieuw opstartte.

Dus voor de mensen die momenteel nog vastzitten. sn0wbreeze is IMHO momenteel het tooltje voor 4.3+.

• thaan
quote:
alex3305 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:42:
Gister een iPhone van een vriend gered... Wat een klote dingen kunnen dat toch zijn. Maar voor de mensen die er nog hulp bij nodig hebben; hier het verhaal:

Hij had een T-Mobile simlocked iPhone (3GS, old bootrom) tweedehands gekocht welke inmiddels al van een jailbreak en unlock was voorzien. Deze gebruikte hij met iPhone OS 3.1.2 met zijn Telfort sim. Toen hij echter op internet las dat het mogelijk was elke T-Mobile iPhone te unlocken, heeft hij zelf geŁpdatet naar iOS 4.2.1. Dit liep echter compleet in de soep met een iPhone die niet meer wilde opstarten.

Deze had ik toen opnieuw geÔnstalled met een custom rom van redsn0w. Dit werkte verrassend genoeg met de iPad baseband. Hij was hier echter niet tevreden over (want de batterijduur en GPS zouden minder zijn geworden) en wilde daarom updaten naar 4.3. Toen was er echter nog geen jailbreak en ik heb hem dit toen ook afgeraden.

Uiteindelijk was hij zo eigenwijs om toch te updaten naar iOS 4.3 met als gevolg dat z'n iPhone niet meer opstartte. Hij bleef in recovery mode hangen. Nu had ik gister geprobeerd om met Tiny Umbrella de iPhone uit recovery te schoppen (met Exit Recovery en Fix Recovery), maar beiden waren niet succesvol. Daarom heb ik uiteindelijk zijn iPhone opnieuw geflashed met sn0wbreeze custom 4.3.1. Dit ging perfect, waarna zijn iPhone gelukkig weer opnieuw opstartte.

Dus voor de mensen die momenteel nog vastzitten. sn0wbreeze is IMHO momenteel het tooltje voor 4.3+.
Bedenk wel dat je hem nu met een iPad baseband hebt opgescheept, terwijl dat helemaal niet nodig was. Als hij hem officieel had laten unlocken, had jij hem op 4.2.1 kunnen zetten en die kunnen jailbreaken.
Dit soort mensen btw altijd aanraden om er met hun fikken vanaf te blijven, heb het letterlijk nog nooit goed zien gaan als iemand die er geen verstand van heeft, z'n iPhone gaat lopen jailbreaken/unlocken of lopen kloten met de baseband terwijl hij afhankelijk is van een unlock.

thaan wijzigde deze reactie 31-03-2011 17:47 (7%)

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

Creature with Amethyst Gem

Men heeft het ook totaal niet door hoe ingewikkeld het is met de vijfenzeventig verschillende manieren om te jailbreaken en unlocken, allemaal met andere eisen en voorwaarden... Iemand die niet technisch aangelegd is en geduld heeft moet er niet aan beginnen.

Waar was de tijd dat je de iPhone kon unlocken door een plaatje op je SIM kaart te plakken...

Een forum dient om te discussiŽren, waar er meningsverschillen zullen zijn.
Voel je niet direct aangevallen als er meningen verschillen.

• thaan
quote:
Phuncz schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:09:
Men heeft het ook totaal niet door hoe ingewikkeld het is met de vijfenzeventig verschillende manieren om te jailbreaken en unlocken, allemaal met andere eisen en voorwaarden... Iemand die niet technisch aangelegd is en geduld heeft moet er niet aan beginnen.

Waar was de tijd dat je de iPhone kon unlocken door een plaatje op je SIM kaart te plakken...
Helaas denkt iedereen dat het enorm makkelijk is tegenwoordig, mede door alle tutorials op bijv. iPhoneclub. Groot deel vd mensen lukt het dan toch niet en doen vervolgens iets waardoor ze maanden moeten wachten op een unlock of nieuwe jailbreak.

Tegenwoordig houd ik maar gewoon van alle iDevices die ik in m'n handen krijg alle SHSH's bij, wat me ondertussen al een hele collectie van allerlei firmwares heeft opgeleverd.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator NOS

quote:
Tharulerz schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 00:21:
[...]

Dit slaat echt nergens op... Waar is dat drogredenen topic als je het nodig hebt? 8)7
Het uitbrengen van een JB tool voor een firmware waar je geen zak meer mee kunt wel dan? Leuk dat er een tool is voor 4.3, maar daar hebben de nieuwe gebruikers niets aan, want ze kunnen geen 4.3 meer draaien door het uitkomen van 4.3.1 (heeft denk iets met SHSH te maken ofzo). En als je een JB wilt houden, blijf je toch op 4.2.1. Wil je met je 4.3 een JB, dan gewoon lekker wachten totdat 4.3.1 klaar is.

Werkelijk, ik snap je probleem niet echt. Het is altijd al zo geweest dat als je een JB wilt, je moet wachten met updaten. Doe je 't toch, jammer voor je, dat wordt wachten.

Deze post kan wat grof klinken, maar ik heb het gehad met mensen die lopen te zeuren om JB tools. Als je een tool wilt, maak 'm dan zelf of houd je mond.

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-04 21:41

Underworld

+1 Inzichtvol

quote:
Hero Of Time schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:14:
[...]

Deze post kan wat grof klinken, maar ik heb het gehad met mensen die lopen te zeuren om JB tools. Als je een tool wilt, maak 'm dan zelf of houd je mond.
Eens, ik ben allang blij dat er straks weer een nieuwe versie komt en ik mijn iPhone dan weer kan customizen. Dit blijf ik toch wel het mooiste lockscreen vinden, beter dan de standaard, en krijg er veel reacties op

Underworld wijzigde deze reactie 31-03-2011 20:37 (4%)

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• LeBrun
Zou iemand a.u.b. mijn bovenstaande vraag willen beantwoorden?

Zelf kom ik er niet uit, simlock vrij maken is voldoende, ze wil hem gewoon gebruiksklaar krijgen.
Jailbreaken is dus niet nodig

• magnifor
quote:
LeBrun schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:57:
Zou iemand a.u.b. mijn bovenstaande vraag willen beantwoorden?

Zelf kom ik er niet uit, simlock vrij maken is voldoende, ze wil hem gewoon gebruiksklaar krijgen.
Jailbreaken is dus niet nodig
Een jailbreak is in dit geval nodig omdat je hier in Nederland niet op een officiŽle manier een amerikaanse iPhone kan unlocken.

• LeBrun
quote:
magnifor schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:04:
[...]

Een jailbreak is in dit geval nodig omdat je hier in Nederland niet op een officiŽle manier een amerikaanse iPhone kan unlocken.
Bedankt voor je antwoord!

Jailbreaken was ik ook niet van plan.

Wat betreft unlocken kom ik regelmatig die GEVEY unlock tegen (http://www.iphoneclub.nl/...-ios-4-3-jailbreakunlock/)

Dat soort dingen gaan me iets te ver, maar aangezien die methode nodig is kan ik er vast van uitgaan dat er geen andere mogelijkheid is..

Wel een beetje zuur, 400+ dollar betalen voor een iphone 4 en er dan alleen mee kunnen whatsappen en internetten :P

• magnifor
quote:
LeBrun schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:46:
[...]

Bedankt voor je antwoord!

Jailbreaken was ik ook niet van plan.

Wat betreft unlocken kom ik regelmatig die GEVEY unlock tegen (http://www.iphoneclub.nl/...-ios-4-3-jailbreakunlock/)

Dat soort dingen gaan me iets te ver, maar aangezien die methode nodig is kan ik er vast van uitgaan dat er geen andere mogelijkheid is..

Wel een beetje zuur, 400+ dollar betalen voor een iphone 4 en er dan alleen mee kunnen whatsappen en internetten :P
Die unlock in je post is geen goede oplossing:

1. Het kan makkelijk geblokkeerd worden door Apple dmv een firmware of carrier update
2. Je moet verbinding maken met 112 wat dus simpelweg not done is.

Om het toestel te kunnen unlocken moet je eerst jailbreaken zodat je een unlock kan toepassen. Omdat de iPhone op 4.2.1 draait kan je prima jailbreaken. Unlocken gaat wat lastiger omdat er geen unlock uit is voor de 4.2.1 baseband op de iPhone 4.

• monnick
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18:07

monnick

[-] m-nus

Waar kan ik als complete leek zijnde goede informatie vinden over het jailbreaken van mijn iPad? Heb natuurlijk al gegoogeld en wat dingen gevonden, maar nog niet echt "dť" site denk ik. Ik heb mijn iPad overigens recent geŁpdatet naar 4.3.1, is dit al te jailbreaken?

Work to make yourself happy!

• magnifor
Nope, in ieder geval niet op een al te simpele manier. Heb je trouwens de iPad 1 of 2?

• dtech
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23-08 21:32

dtech

SC2: Foobar#820

quote:
monnick schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:00:
Waar kan ik als complete leek zijnde goede informatie vinden over het jailbreaken van mijn iPad? Heb natuurlijk al gegoogeld en wat dingen gevonden, maar nog niet echt "dť" site denk ik.
iphoneclub.nl heeft altijd wel redelijk up-to-date en begrijpbare handleidingen. 4.3.1 is nog niet te jailbreaken.

dtech wijzigde deze reactie 01-04-2011 01:39 (11%)

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 30-08 18:35
quote:
dtech schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 01:32:
[...]

iphoneclub.nl heeft altijd wel redelijk up-to-date en begrijpbare handleidingen. 4.3.1 is nog niet te jailbreaken.
Dat is wel jammer, maar goed. Ik ben zo stom geweest om vanaf 4.2.1 (JB) naar 4.3 (zonder JB) te gaan. Ik heb het wel nog voor elkaar gekregen om er een tethered JB op te zetten, maar toen ik hem zonder erbij na te denken ging herstarten verloor ik die jailbreak weer. Het programma iBooty liep vast, dus daarmee kon ik niets.

Omdat ik m'n blobs had opgeslagen met TinyUmbrella probeerde ik hem weer naar 4.2.1 te herstellen, maar toen gaf iTunes een fout (1600, geloof ik). Heb je TinyUmbrella eigenlijk nog nodig om te downgraden? :?

• LeBrun
quote:
magnifor schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:37:
[...]

Die unlock in je post is geen goede oplossing:

1. Het kan makkelijk geblokkeerd worden door Apple dmv een firmware of carrier update
2. Je moet verbinding maken met 112 wat dus simpelweg not done is.

Om het toestel te kunnen unlocken moet je eerst jailbreaken zodat je een unlock kan toepassen. Omdat de iPhone op 4.2.1 draait kan je prima jailbreaken. Unlocken gaat wat lastiger omdat er geen unlock uit is voor de 4.2.1 baseband op de iPhone 4.
Dit was de info waar ik naar op zoek was :)

Het is dus wachten op de unlock van de baseband voor 4.2.1 iPhone 4
De laatste vooruitgang zou dit moeten zijn:
http://www.greenpois0n.us...k-baseband-21004-and.html

• KL643
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13:27
quote:
syltheboy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:59
Omdat ik m'n blobs had opgeslagen met TinyUmbrella probeerde ik hem weer naar 4.2.1 te herstellen, maar toen gaf iTunes een fout (1600, geloof ik). Heb je TinyUmbrella eigenlijk nog nodig om te downgraden? :?
Volgens mij moet je eerst de hostfile aanpassen voordat je kan downgraden...

• randje
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

redsn0w en pwnagetool kunnen elk moment uitkomen :D
untethered 4.3.1 voor alle devices m.u.v. iPad2!

ik merk dat we in het topic niet erg consequent zijn met het vermelden van huidige JB statussen.
zoals
quote:
dtech schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 01:32:
[...]
4.3.1 was al redelijk snel te JB-en met pwnagetool en sn0wbreeze, alleen was het een tethered JB waarin je device met de computer in JB state moest booten.

Ook zijn nieuwe FW's vaak al wel te JB-en maar zijn de tools of mod-files er simpelweg nog niet voor uit gebracht.

ik versta onder 'nog niet te JB-en' dat er nog gezocht wordt naar exploits in de FW om root toegang te verkrijgen.
quote:
KL643 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:33:
[...]

Volgens mij moet je eerst de hostfile aanpassen voordat je kan downgraden...
Tinyumbrella kan dat ook voor je doen. Geniaal programma

• syltheboy
Nou, ik zit inmiddels weer op een jailbroken iOS 4.2.1. M.b.v. TinyUmbrella is het me toch gelukt.

• dtech
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23-08 21:32

dtech

SC2: Foobar#820

quote:
randje schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:34:
[...]

4.3.1 was al redelijk snel te JB-en met pwnagetool en sn0wbreeze, alleen was het een tethered JB waarin je device met de computer in JB state moest booten.
Die had ik gemist, danku. Wist wel dat er een untethered aan het komen was.
quote:
Ook zijn nieuwe FW's vaak al wel te JB-en maar zijn de tools of mod-files er simpelweg nog niet voor uit gebracht.

ik versta onder 'nog niet te JB-en' dat er nog gezocht wordt naar exploits in de FW om root toegang te verkrijgen.
Mhaw dat vind ik meer een definitiekwestie, voor consumenten (tweakers) betekent het dat hun device niet te jailbreaken is, maar misschien is het beter om "nog niet uitgebracht" te zeggen.

• AjDuLion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:01
is het nu al mogelijk om een ipad 4.3.1 untethered te jailbreaken ? lees veel over tether jailbreaken maar niet helemaal duidelijk of het ook zonder kan..

Facebook - Twitter - Renderbeast

• tarlitz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:39
quote:
angel00008 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 18:32:
is het nu al mogelijk om een ipad 4.3.1 untethered te jailbreaken ? lees veel over tether jailbreaken maar niet helemaal duidelijk of het ook zonder kan..
Nee. Alleen tethered op het moment. Dit is de laatste tijd ook al behoorlijk vaak genoemd en als de jb er is dan merk je het echt wel.

• AjDuLion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:01
quote:
tarlitz schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:23:
[...]

Nee. Alleen tethered op het moment. Dit is de laatste tijd ook al behoorlijk vaak genoemd en als de jb er is dan merk je het echt wel.
ik heb me scheelgezocht maar kan nergens een tethered 4.3.1 jailbreak vinden ? greenpoisen doet het niet pawnagetool niet..

Facebook - Twitter - Renderbeast

• tarlitz
quote:
angel00008 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:17:
[...]

ik heb me scheelgezocht maar kan nergens een tethered 4.3.1 jailbreak vinden ? greenpoisen doet het niet pawnagetool niet..
Je hebt sn0wbreeze nodig. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je je scheelgezocht hebt. Als ik google op 'jailbreak 4.3.1' of 'tethered jailbreak 4.3.1' krijg ik toch voldoende relevante resultaten, inclusief een link naar sn0wbreeze.

tarlitz wijzigde deze reactie 02-04-2011 13:59 (27%)

• wvexeltweakers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-02 09:42

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

quote:
randje schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:34:

Ik begrijp het nadeel niet zo van een tethered JB. Je hoeft dat toch maar 1 keer te doen (dat booten, terwijl je device aan je computer hangt) of is hij de JB weer kwijt als je niet meer aan de computer hangt??
:9

iPad3 64GB 3G, Samsung Galaxy S3, Win7 x64, Synology DS110j

• randje
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

quote:
wvexeltweakers schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:32:
[...]

Ik begrijp het nadeel niet zo van een tethered JB. Je hoeft dat toch maar 1 keer te doen (dat booten, terwijl je device aan je computer hangt) of is hij de JB weer kwijt als je niet meer aan de computer hangt??
:9
De JB ben je niet kwijt, het is alleen dat je tethered JB iDevice niet in staat is om zelf de JB code te injecteren.

het nadeel is dat als je je telefoon moet of wilt rebooten, hij zonder computer niet meer in JB-state wordt geboot. Zodra je hem aan een computer hangt kan je hem weer in JB-state zetten met bijv. pwnagetool.

Opzich hoe vaak reboot je je iDevice nou..?
ik ong. 1x in de 2-4 weken. Maar die ene keer dat je reboot, is het toch wel fijn dat je niet afhankelijk ben van een computer om in JB-state te komen.

Zelf vind ik het ook niet zo'n fijn idee dat als mijn apparaat moet rebooten, ik mijn computer nodig heb om hem weer in JB-state te brengen.

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 05-02 09:42

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

quote:
randje schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 17:29:
[...]
De JB ben je niet kwijt, het is alleen dat je tethered JB iDevice niet in staat is om zelf de JB code te injecteren.

het nadeel is dat als je je telefoon moet of wilt rebooten, hij zonder computer niet meer in JB-state wordt geboot. Zodra je hem aan een computer hangt kan je hem weer in JB-state zetten met bijv. pwnagetool.

Opzich hoe vaak reboot je je iDevice nou..?
ik ong. 1x in de 2-4 weken. Maar die ene keer dat je reboot, is het toch wel fijn dat je niet afhankelijk ben van een computer om in JB-state te komen.

Zelf vind ik het ook niet zo'n fijn idee dat als mijn apparaat moet rebooten, ik mijn computer nodig heb om hem weer in JB-state te brengen.
Duidelijk. Ik wil een JB op mijn iPad1 toepassen, en die heb ik in 8 maanden 1 keer gereboot, dus dat is voor mij geen probleem....

iPad3 64GB 3G, Samsung Galaxy S3, Win7 x64, Synology DS110j

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 20:14

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Het schijnt dat de untethered jailbreak voor 4.3.1 uit is, alleen heeft de zipfile een password ?

Lees hier verder

• new_born89
  • Laatst online: 08-02 12:41
quote:
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 03 april 2011 @ 08:32:
Het schijnt dat de untethered jailbreak voor 4.3.1 uit is, alleen heeft de zipfile een password ?

Lees hier verder
Die zipfile was gewoon om de trolls te feeden. De verschillende dev-teams krijgen zoveel commentaar en vragen over ETA's, soms zelfs doodwensen omdat er nog geen i4 unlock is. Dit was meer een (1 april) grapje van i0n1c.

i0n1c heeft de zijn exploit vrijgegeven aan het DEV-Team, en die zijn nu vrij om te doen wat ze er mee willen. Of een van de komende dagen releasen ze untethered jailbreak 4.3.1 zonder iPad 2 support, of ze wachten wat langer en brengen de jailbreak inclusief iPad 2 support. Zoals gewoonlijk, afwachten! ;)

• tarlitz
quote:
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 03 april 2011 @ 08:32:

Lees hier verder
Die site lijkt me een scam. Maar het lijkt erop dat er inderdaad een untethered jb voor 4.3.1 beschikbaar is. Je kan er verder niks met die zip file als je niet weet wat je doet... Ik zou nog even wachten op de officiele release van redsn0w voor Mac/Windows.

• new_born89
En die release komt vandaag!

Musclenerd: "@mickius we're just doing normal testing across all devices + configs (unlocked vs. legit). Everything is on track for a Funday (USA time!)"

Musclenerd: "A nerdy new option in today's redsn0w lets you boot custom kernel+devicetree (for kernel hackers like @comex and @i0n1c)"

• DannyBevers
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:17
quote:
new_born89 schreef op zondag 03 april 2011 @ 11:35:
En die release komt vandaag!

Musclenerd: "@mickius we're just doing normal testing across all devices + configs (unlocked vs. legit). Everything is on track for a Funday (USA time!)"

Musclenerd: "A nerdy new option in today's redsn0w lets you boot custom kernel+devicetree (for kernel hackers like @comex and @i0n1c)"
Mag hopen dat je gelijk hebt dat zou perfect zijn! Hoop alleen wel dat de iPad 2 ertussen zit.

• new_born89
quote:
DannyBevers schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:04:
[...]

Mag hopen dat je gelijk hebt dat zou perfect zijn! Hoop alleen wel dat de iPad 2 ertussen zit.
Vandaag as in US Time, dus kan ook aankomende nacht zijn. iPad 2 zit er helaas niet tussen!

Musclenerd: "@adiazrulnizam redsn0w+PwnageTool using @i0n1c's 4.3.1 untether (except iPad2) are on track for Funday release (USA time)"

Sunday = Funday

new_born89 wijzigde deze reactie 03-04-2011 12:20 (20%)

• syltheboy
MuscleNerd has confirmed that we will see redsn0w today, which means a public untethered iOS 4.3.1 jailbreak (timezone: PDT = GMT-8).

Weet niet hoe laat dit in Nederland precies is. Kan iemand dat vertellen?

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20:03

DaMarcus

Moderator Harde Waren / Consumentenelektronica