Reg. datum: 04 december 2001
Distributed computing : DC-Vault statistics - Project statistics - DPC detailed project statistics
Forum » Softe goederen » Dutch Power Cows » DC-Vault Topic - Deel 6
Het top team de afgelopen maand deed dik 30 miljoen, dus een miljoen per dag. Een fiks aantal teams zaten rond de half miljoen per dag.quote:VictordeHolland schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:35:
Even een vraagje tussendoor:
Hoe is verhouding cpu/gpu bij Einstein? Heeft het daar wel zin om mee te doen met alleen cpu?
Distributed computing : DC-Vault statistics - Project statistics - DPC detailed project statistics
Thanks, dat beantwoordt mijn vraag inderdaad wel. Laat dat project wel even links liggen tot ik een NVIDIA gpu heb. Doe wel een maandje NFS, Sztaki en Enigma mee =)quote:DigiK-oz schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:28:
[...]
Het top team de afgelopen maand deed dik 30 miljoen, dus een miljoen per dag. Een fiks aantal teams zaten rond de half miljoen per dag.
Een GTX480 krijgt zo te zien een dikke 500 punten per uur
CPU-only vond ik een AMD athlon X2 3800 die een 30 punten per uur kreeg.
Ik denk niet dat het veel zin heeft met CPU's daar (qua punten dan, voor de pure science zijn daar ook gewoon CPU's nodig omdat niet alle applicaties daar geschikt zijn voor GPU).
VictordeHolland wijzigde dit bericht 02-06-2011 20:43 (51%)
Hollandse Krachtvoerkoe || Gewoon een jonge zeur ;)
Tae Bo, da's pas zinloos geweld!
It never hurts to help
PSP-PRP is heeeeele lange adem ja. GIMPS daaentegen valt op zich mee, en we gaan daar binnen 2 weken 80 punten verliezenquote:iconized schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:40:
Wat ideeën voor de langere termijn over twee projecten waar we het laagste staan, GIMPS en PSP-PRP. Een maandje gimpen op termijn lijkt me geen slecht plan. Helaas niet een motiverend project daar je de behaalde puntjes per dag imaginair met 500 moet vermenigvuldigen.
PSP-PRP, we staan 4e en dreigen plaatsen te verliezen op termijn, dat mag niet gebeuren uiteraard. Anderzijds stijgen naar de 3e plaats kan wel eens een kwartaal gaan duren. Wellicht een idee om de komende maanden wat resources op PSP-PRP te zetten om langzaam aan naar een aanvalspositie te klimmen. Wat betreft een 2e of 1e plaats daar, hetzelfde als bij Wieferich, de Noren en AT zullen het niet toestaan.
Of we proberen de 12e plek voor biologische en medische projecten te verbeteren maar dat vergt ook langdurig kraken ben ik bang.
Stamgast bij het subteam Los Alcoholicos
Kijk eens op sportinterviews.nl voor interessante... sportinterviews!
Nee, ik denk het eerlijk gezegd ook niet. Op een gegeven moment weet je niet meer waar je kunt reageren zodat het toch gelezen wordt.quote:Xaverius schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:36:
Er is inderdaad geen facebookpagina van DPC, zou dit een toegevoegde waarde hebben buiten dit forum, onze website en het twitteraccount? Op dit moment zie ik het zelf meer als een versplintering...
Cruncht tegenwoordig meestal vault projects
Ik heb nog wat getallen lopen vergelijken maar in de categorie mathematische projekten kunnen we wel wat punten verliezen (zoals bij GIMPS), we staan 4k+ voor op KWSN.quote:DigiK-oz schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:06:
[...]
PSP-PRP is heeeeele lange adem ja. GIMPS daaentegen valt op zich mee, en we gaan daar binnen 2 weken 80 punten verliezen
Choices, choices. Voorlopig kunnen we dat verlies wel compenseren @ SZTAKI en Spinhenge. Maar weer eens een maandje GIMPS-en ontkomen we niet aan denk ik, 28 punten per plek is een heleboel....
Please run...so we can hunt you down!
Join Stampteam Docks Ouwe!, we hebben bier.
Cpt00kirk wijzigde dit bericht 21-06-2011 09:51 (5%)
__-=Team NGS=-__ #1 DPAD - #1 Primegrid - #1 Collatz - #2 Milkyway - #3 SoB - #6 F@H
Een eerste plaats daar is heel ver weg, er zijn maar 4 overige projecten: Dimes, Majestic-12, SZTAKI en yoyo. Een tweede plaats in die categorie is wel te doen, zo als het nu gaat 2 à 3 weken SZTAKI en we staan 2e, dus kan er makkelijk even bij. Op het moment delen NFS en SZTAKI mijn CPU.quote:VictordeHolland schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:40:
Er zijn eigenlijk teveel mogelijkheden. Met Sztaki erbij kunnen we een heel eind komen in de overige categorie, misschien daar ook wel een eerste of tweede plaats. Lastig, lastig.
iconized wijzigde dit bericht 22-06-2011 09:23 (12%)
Het laatste wat ik wil is een ruzie veroorzaken.quote:Bold_Seeker schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:49:
ok, ik zie nu wel erg veel langskomen waaraan meegedaan kan/moet worden.
De vraag is nu: wat gaan we doen?
Ik stel voor om eerst effe op NFS tot de 10 miljoen door te gaan en daarna om en om het laagst staande
BOINC en dan niet BOINC project te doen. (GPU-projecten laat ik even achterwege, behalve als we ooit aankomen bij Milkyway en Cosmology, dan wil ik m'n 3 4850's nog wel eens aangooien.)
Dus zometeen eerst effe ABC, daarna PSP, daarna Docking, GIMPS, etc, etc.
Hoeveel stijgen per project weet ik niet, maar max 1 maandje in ieder geval.

Qazwaplol wijzigde dit bericht 22-06-2011 19:39 (60%)
NVidia's doen het niet slecht, maar het is één van de weinige projecten waar ATI kaarten veel punten kunnen halen. Van de top 20 computers gebruiken er 18 ATI/AMD kaarten.quote:ERBrouwer schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:33:
En doen NVidia's het daar heel slecht, of alleen 'slechter'
Er stond ooit een verhaaltje in de DPC Wiki. Maar als ik die Wiki-pagina wil openen krijg ik een of andere database-foutmeldingquote:Qazwaplol schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:12:
Bij mij draait alles ook versplintert op 't moment (Aqua, Cosmology, Einstein(GPU's), NFS, Yoyo)
Wat is PRP trouwens een lekker vaag project? Denk zal eens kijken wat die client van hun inhoud, maar dan wordt je van de ene forum topic naar het andere geleid. Om vervolgens weer naar een compleet andere forum te moeten gaan. Aahh... wat is er mis met gewoon een simpele/duidelijke pagina?
Stamgast bij het subteam Los Alcoholicos
Kijk eens op sportinterviews.nl voor interessante... sportinterviews!
Auts!quote:Cow_tipping schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 07:57:
Wizang van Ars is een 1-mans stampede begonnen bij yoyo. Hij doet in z'n eentje meer dan 300.000 per dag!
http://stats.free-dc.org/...p;proj=yoy&name=16779
Het is uiteindelijk gelukt, draait nu 1 bak op PSP, ben benieuwt.quote:DigiK-oz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 07:30:
[...]
Er stond ooit een verhaaltje in de DPC Wiki. Maar als ik die Wiki-pagina wil openen krijg ik een of andere database-foutmeldingKan iemand van de crew/WDO dit even checken?
Maar dat is ook gelijk één van de redenen dat dit project zo "klein" blijft. Dát, plus het ontbreken van support voor proxy, offline crunchen én, wat DPC betreft, de enorme achterstand op plek 3 (en die achterstand wordt alsmaar groter).
Ik heb met enige moeite 1 client op een offline systeempje gemikt om weer eens te kijken hoe of wat. Eventueel kan ik wel een verhaaltje bakken met een installatiehandleiding. Maar eerst eens kijken of het uberhaupt werkt (totaal nieuwe versie van de client).
Overigens is er inmiddels ook een CUDA (Nvidia) versie van de client, misschien onze redding? (of uiteindelijke ondergang)
iconized wijzigde dit bericht 23-06-2011 22:45 (16%)
Arjant2 wijzigde dit bericht 23-06-2011 22:28 (25%)
Tsja verlies is nooit leuk maar in de categorie wiskundige projecten hebben we een enorme buffer in punten.quote:VictordeHolland schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:26:
GIMPS doet vandaag wel pijn met 27 Vault punten verlies. )=
Zou je willen kijken naar de AQUA CUDA wu's? Ik vraag me af hoe efficient die zijn en of ze CPU-kraken op AQUA overbodig maken. Overigens ligt het project er al dagen uit op het moment.quote:Arjant2 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:24:
Hier is een GTX580 beschikbaar in geval van noodZet hem graag in voor de Vault.
Maar dan wel op een plek waar het zin heeft natuurlijk.
iconized wijzigde dit bericht 24-06-2011 01:29 (19%)
Daar was ik wel mee begonnen, maar het valt vies tegen om dat te bepalen op basis van de gegevens die de BOINC-projekten beschikbaar stellen (wordt lastig door systemen die zowel CPU als GPU crunchen, systemen met meer dan 1 GPU etc). Zal er binnenkort nog eens een blik op werpen.quote:VictordeHolland schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:34:
@DigiK-oz
Nu dat het toch over GPU performance gaat, was jij niet bezig met het samenstellen van een tabel met daarin de performance van de meest gebruikte GPUs per project?
Arjant2 wijzigde dit bericht 24-06-2011 17:26 (25%)
Ik hoop dat meer mensen Spinhenge@Home joinen binnenkort, Project is erg gul met punten (200 fixed per WU). Het wordt een erg leuke kraak met mogelijk 15+ plaatsen stijging.quote:I'm Neo on the AQUA@home forum. Unfortunately, I ran a maintenance
script in the wrong directory on the AQUA@home server (on Monday, I
think), which then deleted a few critical BOINC config files instead of
the old files it was supposed to delete. After that, pretty much
everything slowly stopped working, and I didn't figure out what had
happened until the next day. To avoid more problems, we've turned the
server off until Boinc Admin gets back from vacation on Monday. He'd
probably (hopefully) know enough of what was in those configuration
files that we can start from a very old backup and make the necessary
updates to those. If not, there's very small chance that we can recover
the deleted files.
Morals of the story:
* Don't assume that there are recent backups
* Scripts that delete files en masse should require the user to specify
the directory or use an absolute address instead of assuming the current
directory
Hopefully we can recover, and hopefully people aren't too angry at us.
Sorry for the inconvenience.
Sincerely,
Neil
iconized wijzigde dit bericht 27-06-2011 18:32 (91%)
Ik denk al gauw meer dan 10k per dag.quote:VictordeHolland schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:33:
Wat halen 3 cores van een 2500k daar ongeveer? (4de core is gereserveerd voor MW@home GPU)
Aight!quote:
VictordeHolland wijzigde dit bericht 28-06-2011 12:03 (37%)
DPCKippie wijzigde dit bericht 28-06-2011 21:26 (57%)
DigiK-oz wijzigde dit bericht 28-06-2011 23:15 (12%)
Daar kwam ik idd ook net achter. Bij Sztaki lijken die eveneens te ontbreken, of zijn ze er wel maar duurt het een lange tijd voordat je er een bereikt? Na 6x dezelfde wu's van vooraf aan te hebben gestart heb ik besloten de laptop even uit de vaulthunt te halen.quote:DigiK-oz schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:14:
Hmmm, Spinhenge = geen checkpoints? Dus niet echt ( of echt niet) geschikt voor systemen die maar een paar uur per dag aan staan?
Confirmed; Spinhenge heeft geen checkpoints, Sztaki wel dus Sztaki it isquote:ongekend41 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 01:02:
[...]
Daar kwam ik idd ook net achter. Bij Sztaki lijken die eveneens te ontbreken, of zijn ze er wel maar duurt het een lange tijd voordat je er een bereikt? Na 6x dezelfde wu's van vooraf aan te hebben gestart heb ik besloten de laptop even uit de vaulthunt te halen.
Geen checkpoints betekent dat het onmogelijk is om die in te bouwen, of zijn de devvers aldaar gewoonweg nog niet zover?
It never hurts to help
Qazwaplol wijzigde dit bericht 29-06-2011 13:50 (5%)
Cpt00kirk wijzigde dit bericht 29-06-2011 14:04 (46%)
__-=Team NGS=-__ #1 DPAD - #1 Primegrid - #1 Collatz - #2 Milkyway - #3 SoB - #6 F@H
Qazwaplol wijzigde dit bericht 29-06-2011 14:51 (3%)
Wat een gedoe zeg, IMO weer een tekortkoming in BOINC. Als PC-eigenaar zou de prioriteit per project in te stellen moeten zijn. Erg handig ook voor PC's die alleen maar crunchen 24/7.quote:Qazwaplol schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:26:
Zucht, stelletje prutsers daar... (http://www.gpugrid.net/forum_thread.php?id=2545)
WU's zijn de 13de geupdate (en ik was toen net op dat moment geswitcht naar einstein, dus niet gemerkt tot nu dus)
Het briljante idee om te gaan klooien met prioriteiten, dat doet andere zoals einstein ook. Maar anders dan bij einstein waar de prioriteit van idle naar 'below normal' is gegaan. Is bij GPUGRID de prioriteit van idle naar 'above normal' gegaan (of te wel een hogere prio dan alle processen, op wat OS meuk na dan).
En hoewel dat een 10% verhoging van performance oplevert voor hun wordt het systeem voor de gebruiker niet bruikbaar.
iconized wijzigde dit bericht 29-06-2011 17:48 (4%)
werk je lokaal of remote op het systeem?quote:ERBrouwer schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:23:
Ik draai al weken GPUGrid. Toto op heden helemaal niks gemerkt van de prestatie van het systeem. Alles werkt net zo snel als vroeger
iconized wijzigde dit bericht 29-06-2011 20:02 (75%)
Lokaal,quote:Qazwaplol schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:58:
Maar ja, het is mogelijk om de prioriteit terug te zetten (wat dan weer iedere keer opnieuw moet) maar ik vind het nogal ver gaan dat een project resources claimt in plaats van het restant te gebruiken.
Al draai ik alleen GPUGRID en speel ik met winamp een 256kb MP3 internet stream af, voor de rest geen CPU load.
* Met 'above normal' prio: stotter muziek
* Met 'below normal' prio: perfect geluid
Overigens niet geprobeerd wat er gebeurd als ik winamp minimaliseer (heeft ie geen scherm updates te doen)
Is ook alleen met 2 gpugrid tasks. draai ik gpugrid op gpu1 en einstein op gpu2 is er ook geen probleem.
[...]
werk je lokaal of remote op het systeem?
http://www.altes-beckhaus...anel/shoutbox_archive.phpquote:A bit more detail -- server failure/offline started 7:30AM PDT (about 90 minutes ago) - night time on-site -- probably tomorrow before we see a response
Vanaf vanmiddag dus weer Spinhenge blazenquote:Sorry for the late respond. One room with switches from our main it is dead. They will fix it this noon. No server or air conditioning problem.
ERBrouwer wijzigde dit bericht 30-06-2011 18:13 (8%)
Aqua geeft volgens mij nog steeds geen werk uit.quote:iconized schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:37:
Spinhenge is weer in de lucht, ook AQUA doet het.
Ik krijg ook niks : got 0 new tasks, server has no work available. En inderdaad, de client weet ook niet meer dat ik bij DPC hoor. Even afwachten maar, SZTAKI is er blij meequote:ERBrouwer schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:34:
Nee ook niet bij handmatig updaten. Wat me trouwens ook opvalt is dat onder 'projecten' in de kolom 'mijn team' Dutch power cows niet meer staat. Dit in tegenstelling tot alle andere projecten. Onder mijn account op de Spinhengee website staat natuurlijk wel dat ik member ben van DPC. Vreemd
Maar krijgt iemand wel nieuw werk binnen dan??
Het wordt waarschijnlijk toch al een rommelige maand, aangezien mensen op vakantie gaan of door de warmte hun koeien binnen laten staan. Mij maakt het niet zoveel uit. Docking geeft ook best veel punten, Enigma heeft nu veel taken (wat niet heel gebruikelijk is) en Sztaki kan ons de 2de plaats in overige opleveren.quote:DigiK-oz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:32:
Hmmm, dit wordt een hunt met een valse start zo te zien. Spinhenge heeft nog problemenWat doen we? Even afwachten, ieder wat andere projectjes aanpakken tot spinhenge weer up is? Of kiezen we een ander project?
Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 31 32 33 34 last
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: