de taken op mijn 980 duren namelijk wel eeeeerrrrrrg lang ongeveer 10% per dag met ht aan
amberjr wijzigde dit bericht 02-02-2012 14:06 (51%)
Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren
Stamgast bij het subteam Los Alcoholicos
Kijk eens op sportinterviews.nl voor interessante... sportinterviews!
Ik heb gister nog even die test herhaalt (2^332192831-1) met Prime95. Prime95 is trager!
iconized wijzigde dit bericht 02-02-2012 14:50 (3%)
En over welke GTX460 hebben we het dan ? Ivm de lange graastijd.quote:iconized schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:37:
Er staan 3 van die long runs in dat overzichtje.
Ben zelf nog aan het vogelen of ik die computing errors kan oplossen.
M'n GTX460SC768 verorbert zo'n standaard wu sneller dan m'n GTX460FTW1024 maar krijgt ook minder credits zie ik net.
Bij de longrun wu is het andersom maar dan zijn de wu's wel verschillend.
FTW - Nathan/1:53/21.27% (glt=8:50uur) tegen SC - Gianni/5:07/29.08% (glt=17:50uur)
We zien wel.
MAB The Frisian wijzigde dit bericht 02-02-2012 22:12 (27%)
Maar gewoon proberen, zolang een longrun binnen de 24 uur klaar is heeft het voordeel. Wat langer kan ook, maar zit je tegen de 30 uur aan dan leveren de korte wu's meer op.
Qazwaplol wijzigde dit bericht 02-02-2012 21:27 (25%)
Terwijl die van mij nu lopen op 920 ipv 850 en 845 ipv 763 zonder voltage verhoging.quote:iconized schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 00:44:
De computing errors bij GPUGRID kunnen ook worden veroorzaakt door een te hoge (fabrieks)overklok. Mijn 560 Ti heeft standaard een 900 Mhz core clock, volgens standaard specs is 822 MHz de norm. Ik laat het eens een paar dagen op 800 Mhz lopen met 1600 MHz shader clock.
Zorg er wel voor dat ze niet te heet worden, max. 70°.
En BAM, berekeningsfouten !
Zag dat het geheugenverbruik ineens boven de 800MB stond terwijl dat normaal rond de 400MB is.
Dus even herstarten en daar komen de berekeningsfouten.
http://www.gpugrid.net/results.php?userid=84577
Zit nu steeds boven de 800MB terwijl de SC mooi op ruim 400MB blijft. Klopt dat wel ?
Zou de FTW daarom sneller dan de SC zijn omdat ie wel die 800MB+ heeft ?
Die FTW doet er eerst 4 goed, met een longrun en dan is het gebeurd ?
MAB The Frisian wijzigde dit bericht 03-02-2012 08:32 (35%)
Reg. datum: 04 december 2001
Enigzins getest, maar met 1 GPU. Feedback gezocht van multi-GPU systemen. Verder nog lang niet af, maar het begin is er. Suggesties welkom. Het ding is hier te vinden.

Distributed computing : DC-Vault statistics - Project statistics - DPC detailed project statistics
Overigens nog geen berekeningsfouten tegengekomen (nog nooit eigenlijk volgens mij).
@DigiK-oz: Werkt die ook voor mfaktc?
iconized wijzigde dit bericht 03-02-2012 10:35 (4%)
Nog niet, hij start specifiek een mfakto proces. Daarnaast heb ik geen idee hoe de output van mfaktc er uitziet. Als je de output van het command-window kan DM-en (vanaf start tot ongeveer 10 minuten later) kan ik het ding ook wel voor Mfaktc geschikt maken.quote:iconized schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:33:
@DigiK-oz: Werkt die ook voor mfaktc?
Distributed computing : DC-Vault statistics - Project statistics - DPC detailed project statistics
De hoefijzer geeft CPU-gebruik aan?

De namen van de executables:
mfaktc-win-32.exe
mfaktc-win-64.exe
De checkpoint file:
M57931693.ckp
57931693 is de exponent. Mfaktc maakt elke minuut een checkpoint (default).
iconized wijzigde dit bericht 03-02-2012 11:04 (13%)
Standaard WU (FTW) doet zo'n 2100/uur en de verlengde ruim 4150/uur. Bijna een verdubbeling.
Bij de SC is het ruim 1390/uur tegen ruim 3200/uur. Dikke verdubbeling.
MAB The Frisian wijzigde dit bericht 03-02-2012 11:16 (62%)
Ok, verse versie online, kiezen tussen mfaktc/mfakto.Niet getestquote:iconized schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:01:
Ik heb de mfaktc executable even hernoemt naar mfakto-x64.exe. En het werkt grotendeels al.
De hoefijzer geeft CPU-gebruik aan?
Hoefijzer zou de processing-rate moeten zijn. Heb jij een beest van een GPU draaien dat het ding 200+ M/sec draait? Mijn oude gebakkie doet 75M/seconde) of is de output van mfaktc wat de rate betreft anders?
En met meerdere GPUs, moet je mfaktc dan ook bijvoorbeeld "-d 2" als parameter geven om de 2e GPU te gebruiken?
DigiK-oz wijzigde dit bericht 03-02-2012 11:39 (9%)
Ik heb je alsnog even de output gedm-ed. Er gaan hier nog wat dingen fout. De opstelling:

In 1 staat Mfakto, in 2 Mfaktc, ik heb een ATI en een Nvidia in mijn systeempje.
Zo willen echter geen van beide starten (met laatste GUI-versie) en beide tegelijk starten is ook leuk.
Voor het geval dat mensen meerdere Nvidia GPU's in een systeem hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Usage: mfaktc-win-32 [options]
-h display this help and exit
-d <device number> specify the device number used by this program
-tf <exp> <min> <max> trial factor M<exp> from 2^<min> to 2^<max> and exit
instead of parsing the worktodo file
-st run builtin selftest (1557 testcases) and exit
-st2 run builtin selftest (all testcases) and exit
-v <number> set verbosity (min = 0, default = 1, max = 2)
options for debuging purposes
--timertest run test of timer functions and exit
--sleeptest run test of sleep functions and exit |
-d 1 voor GPU0 en -d 2 voor GPU1...
Edit: Als ik alle PSP-testen even uitzet haalt de Nvidia 560 Ti 230+ M/s. Met een snellere CPU zou dat nog verder omhoog kunnen. De bottleneck is de CPU, geldt ook voor alle Nvidia kaarten die nog sneller zijn.
iconized wijzigde dit bericht 03-02-2012 12:35 (9%)
Een verse versie online, met een soort van autodetect per directory. Als het ding mfakto vindt, gebruikt hij die. Zo niet gebruikt hij mfaktc (hoop ik, kan het niet testen). Versienummer niet gewijzigd. Please try again.
Ja, de verdere werking van mfakto en mfaktc is in mijn ervaring gelijk, Je kunt zelfs (zoals ik als eens eerder melde) door gebruik van subdirs(alla psp) meerdere taken per gpu starten.quote:DigiK-oz schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:22:
En met meerdere GPUs, moet je mfaktc dan ook bijvoorbeeld "-d 2" als parameter geven om de 2e GPU te gebruiken?
Wel mooi dat je daar mee bezig bent

In deze opstelling zijn 3 volledige cores bezig de GPU's van werk te voorzien.
Eerste is Mfakto, tweede en derde Mfaktc. De checkpoints worden gemist bij Mfaktc.
Mfaktc maakt geen gebruik van de backup feature dat Mfakto wel heeft (M57931693.ckp.bu).
Maar al wel prachtig resultaat.
Mfakto geeft een melding in de output als er een checkpoint wordt geschreven, daardoor wordt het gedetecteerd. Kennelijk doet mfaktc dit niet (of net weer een iets andere melding?).
Anyhow, blij dat het nu redelijk werkt. Ga er niet meer verder aan sleutelen nu, tijd om weekend te vieren
Ja weekend, even wat bier in huis halen...
POEM heeft deze week al even geen WU'tjes binnengehaald voor mijn GPU misschien dat ik zondag even overschakel naar iets anders. Tja, dan zit ik pas weer achter mijn PC...
Daarnaast iets gelezen over SWAN_SYNC value: 0 .
Iemand iets zinnigs daarover vwb effect etc. ?
Voor de test SWAN maar even toegevoegd. Afwachten wat het reslutaat wordt.
Sjips, bijna klaar en dan weer een berekeningsfout "Energies have become nan".
De FTW maar even op MW@H gezet, de SC gaat prima terwijl ook die een aardige OC heeft.
MAB The Frisian wijzigde dit bericht 03-02-2012 17:52 (41%)
Ik heb overigens niet het idee dat mijn gputaken langzaam draaien ofzo.
Ik krijg momenteel alleen maar NATHAN units binnen en die draaien allemaal rond de 14.000seconden per unit en tevens foutloos.
Arjant2 wijzigde dit bericht 03-02-2012 14:50 (21%)
@amberjr: Wil graag een kiekje zien van je 3 x 570 rig met MfaktGUI.
iconized wijzigde dit bericht 03-02-2012 18:18 (15%)
2x 550ti. gui in een map, 2 submappen met beide mfaktc.
Als ik aangeef dat ie 1 GPU mag gebruiken start ie beide clients op, bij 2 GPU's start ie maar 1 client.
Als ik ook kijk, start hij met mfaktc met "-d 1" denk dat ie de 2de client start met -d 2. Dit zou echter 0 en 1 moeten zijn (0=eerste GPU, 1=tweede GPU).
Stel ik heb een snelle 6-core Intel (no HT), met bovenstaand voorbeeld (6750 + 590) wil ik 2 cores zetten op de 6750 en 2 cores voor GPU0 van de 590 en 2 cores voor GPU1 van de 590. In totaal 2 Mfakto en 4 Mfaktc processen.
Heb m'n FTW weer op stock (850) gezet - voor m'n gevoel maakt het ook niet echt veel uit kwa produktie - , SWAN_SYNC=0 en een core volledig vrijgemaakt om de produktie verder zoveel mogelijk te optimaliseren.quote:iconized schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:36:
MAB ik hou het vooralsnog op een te hoge OC. Vermoedelijk is GPUGRID minder vergefelijk dan andere projecten voor (te) hoge OC's. Hun apps zijn ontwikkeld met CUDA 3.1 en dat is ook niet de meest stabiele versie.
@amberjr: Wil graag een kiekje zien van je 3 x 570 rig met MfaktGUI.
De SC graast nog steeds lekker op 835.
MAB The Frisian wijzigde dit bericht 03-02-2012 19:55 (3%)
Reg. datum: 11 maart 2010
Je moet denk ik nog steeds zelf werk toevoegen in de worktodo.txt file neem ik aan?!
Stef42 wijzigde dit bericht 03-02-2012 21:51 (22%)
Momenteel zit er nog niks slims in. Als je aangeeft 2 GPUs te willen gebruiken, start het ding de eerste directory met GPU1, de tweede met GPU2, eventueel derde weer met GPU1, etc. Wil ik nog even wat slimmers op verzinnen voor degenen met zowel ATI en Nvidia in 1 systeem. Maar ik moet nog even kijken hoe ik het beste de GPUs kan detecteren.quote:Stef42 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:47:
Die MfaktGUI lijkt me wel interessant. Maar hoe begrijpt het programma welke GPU die moet gebruiken (d 1 en d 2)? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar...
Je moet denk ik nog steeds zelf werk toevoegen in de worktodo.txt file neem ik aan?!
Bijhouden van worktodo en results nog steeds handmatig, ja. Kan ik wel inbouwen, maar de ontwikkelaars van mfaktc/mfakto zijn hier ook mee bezig, en verwachten op korte termijn automatisch ophalen/versturen te implementeren.
Ik start inderdaad vanaf -d 1. Zal morgenavond het ding vertellen dat-ie vanaf 0 moet beginnenquote:Qazwaplol schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:05:
Ook de mfaktgui even gedraait,
2x 550ti. gui in een map, 2 submappen met beide mfaktc.
Als ik aangeef dat ie 1 GPU mag gebruiken start ie beide clients op, bij 2 GPU's start ie maar 1 client.
Als ik ook kijk, start hij met mfaktc met "-d 1" denk dat ie de 2de client start met -d 2. Dit zou echter 0 en 1 moeten zijn (0=eerste GPU, 1=tweede GPU).
DigiK-oz wijzigde dit bericht 04-02-2012 15:24 (40%)
Kan in de readme/forums niets vinden over hoe die GPU's telt. Want buiten het verschil mfakto/mfaktc om, haalt ie een lijst op met alle GPU's of alleen degene die compatible zijn?
In het geval van ATI/Nvidia door elkaar, krijg je dan "-d 0" en "-d 1" (of 1 en 2) of moet het dan 2 keer "-d 0" (of 1) zijn.
Of gewoon de user zelf de -d laten kiezen middels een dropdown box ofzo.
De stand is nu 8 - 15. Niet al te best.
De SC ook maar even naar stockspeed.
Dan heb ik nog een boinc vraag : Als ik op mijn account pages geen beperkingen opleg aan m'n gpu en daarna de lokale voorkeuren wis geeft berichten toch "suspend work if non-boinc cpu load exceeds 25%" aan.
Snap ik dus niet.
MAB The Frisian wijzigde dit bericht 04-02-2012 22:45 (49%)
Dat is bij mfakto zo, mfaktc zou ik dan even moeten testen of ook daar deze telling van toepassing is.
Stef42 wijzigde dit bericht 04-02-2012 22:31 (58%)
Mfakto: GPU1=1, GPU2=2
Mfaktc: GPU1=0, GPU2=1
Lekker handig dat ze niet beide op dezelfde manier tellen...
code:
1
2
3
| C:\GIMPS\MfaktGUI\1>mfakto-x64 -d 2 ... Select device - Error: Only 1 devices found. Cannot use device 2 (bad parameter to option -d). |
code:
1
2
3
4
| C:\GIMPS\MfaktGUI\2>mfaktc-win-64 -d 1 ... cudaSetDevice(1) failed cudaGetLastError() returned 10: invalid device ordinal |
code:
1
2
3
4
5
6
| C:\GIMPS\MfaktGUI\2>mfaktc-win-64 -d 0 ... CUDA device info name GeForce GTX 560 Ti compute capability 2.1 ... |
Good old offset conflict.
Overigens zowel "mfakto-x64 -d 0" als "mfakto-x64 -d 1" starten de ATI op.
iconized wijzigde dit bericht 05-02-2012 08:17 (8%)
Vergeten hier op te reageren maar beter laat dan nooit.:quote:DigiK-oz schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:13:
Met de naderende stampede zouden we naar mijn idee alleen Docking moeten voordragen als kandidaat-project. BOINC, dus makkelijk, en veel te halen voor ons.
Ik weet niet hoe de crew het wil gaan aanpakken. Hopelijk beginnen ze snel met de aanloop. Geschikte projecten lijken me nu: PSP-PRP, Docking, yoyo, NFS, ABC, QMC en Cosmology
http://www.digik-oz.nl/dcVaultStats.aspx
Van bovenstaand lijstje levert PSP-PRP de meeste punten op voor de Vault, Docking is een goede tweede. PSP-PRP en NFS zijn de twee projecten waar een eerste plaats te behalen valt (ook leuk). Afwachten of we idd een project kunnen voordragen of dat alle geschikte Vault-projecten gaan meedingen in een stemmingsronde.
Er kunnen dus theoretisch systemen zijn met 2 x ATI en 2 x Nvidia? Waarbij het een soort van "random" is welke GPU welk nummer krijgt? En zelfs bij 1 x Nvidia en 1 x ATI is niet duidelijk welke nummers ik moet gebruiken (als in, is de ATI de eerste of de Nvidia)?
Na ja, dan moet ik maar GPUs gaan detecten. In ieder geval,voor degenen met meerdere Nvidia kaarten heb ik vast een versie gebakken die voor Nvidia met 0 begint te tellen. Alleen nog wat verzinnen voor degenen met 2+ kaarten en mixed-brand. Hoop dat die wel in de minderheid zijn
DigiK-oz wijzigde dit bericht 05-02-2012 17:30 (17%)
Buitenom MfakGUI kwam ik erachter dat zodra ik mfaktc/mfakto aanzet op de Nvidia GPU/AMD GPU het internet totaal niet meer werkt. Mfaktc/Mfakto uit en het werkt meteen weer. Ik heb WiFi via een usb stick. Ik snap er niks van. Pingen van website's lukt met 25/50% packetloss..
Waarschijnlijk is het moederbord de limiterende factor (P8P67 vanilla). Officieel heeft ie een PCI-e x16 2.0 en een PCI-e x16 x1 1.1 slot. Wanneer ik USB3 en de twee PCI-e x1 sloten uitschakel wordt het als volgt:
PCI-e x16 2.0 @x16
PCI-e x16 1.1 @x4
Misschien door het beperkte aantal lanes dat de WiFi dongle niet meer werkt, terwijl muis/toetsenbord (beide USB) nog gewoon werken.
Stef42 wijzigde dit bericht 05-02-2012 18:26 (49%)
Lijkt me dat de nummering wordt bepaald door de slots waarin de kaarten steken. Opvallend in mijn testje dat de Nvidia niet werd gedetecteerd door Mfakto terwijl het wel OpenCL compatibel is. In Stef's geval:quote:DigiK-oz schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:28:
Er kunnen dus theoretisch systemen zijn met 2 x ATI en 2 x Nvidia? Waarbij het een soort van "random" is welke GPU welk nummer krijgt? En zelfs bij 1 x Nvidia en 1 x ATI is niet duidelijk welke nummers ik moet gebruiken (als in, is de ATI de eerste of de Nvidia)?
Als de 5970 de primaire adapter is (PCI-e slot 0) en de 460 de secundaire:quote:Ik heb momenteel nog de AMD 5970 en een GTX460. Dus GPU1 (AMD), GPU2 (AMD) GPU3 (NVIDIA).
GPU0 Mfakto -d 1
GPU1 Mfakto -d 2
GPU2 Mfaktc -d 0
Ik begin liever te tellen bij 0. Theoretische gevallen met 4 of meer GPU's zijn in het bezit van mensen die Folding doen.
Alhoewel keek vanochtend nog even bij de GPUGRID-topcomputers:
http://www.gpugrid.net/top_hosts.php
Edit: Je kan ook een andere benadering hanteren. Het programma start op, het scant de folders voor executables. Daarna creëert het een overzicht met Mfaktc- en Mfakto-clients en biedt het de gebruiker de mogelijkheid om zelf de d-waarde in te vullen en de clients afzonderlijk op te starten of te stoppen.
Overigens om eerlijk te zijn lijkt me die CP-check niet echt zinvol maar een functie die aangeeft hoeveel taken je nog in de worktodo.txt hebt, voordat je nieuwe taken moet aanmaken, wel.
iconized wijzigde dit bericht 07-02-2012 05:41 (26%)
De CP check kan je gebruiken als je de boel gaat stoppen, mfakto doet maar eens in de 5 minuten een checkpoint, dus als je ziet dat dat 4.5 minuten geleden is kan je besluiten even te wachten
Aantal taken in worktodo.txt en results.txt ga ik toevoegen.

Met instelling 2 GPU's:

Instelling 3 GPU's gaf hetzelfde resultaat als 2.
Eerste is Mfakto, 2 en 3 zijn Mfaktc.
Die delayed stop, ik neem aan dat SendSignal dat voor de PSPrunner doet?
@MAB: Ik ben nog verder aan het testen op GPUGRID. Zoiets van schone installatie geloof ik niet zo in. Maar gister heb ik de fanspeed op manual gezet en wat verhoogt zodat de temp nu niet boven de 67 °C komt, was 69-70 °C. Vooralsnog geen computing errors sindsdien maar ik wacht af. Lijkt me toch raar dat 2 graden verschil de stabiliteit verhoogt. Deze GPU-chip moet tot 100 °C kunnen in theorie.
Nog een mededeling van huishoudelijke aard, ik heb ook een nieuw speuleding gekocht. Met een beetje geluk is die sneller binnen dan Bold_Seeker's.
@digik, 2x Nvidia 550Ti werkt nu perfect

wel handmatig nog de cpu affinity vast gezet, bij de default doe maar wat van windows varieerde gpu load tussen de 80% en 94%. bij vast zetten bleef het constant 94%
disclaimer: gpuload zit er niet in, zelf in de screenshot gezet zodat het plaatje zo klein mogelijk kan. Voordat iemand gaat zeggen "hey, bij mij laat ie de gpu load niet zien" zegt
Qazwaplol wijzigde dit bericht 07-02-2012 19:25 (27%)
Argh, die versie stond nog niet online toen ik checkte maar wel een nieuwere versie van 0.1.1 (39k ipv 37k)quote:Qazwaplol schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:21:
@icon, das de oude versie.
Toevoeging:
Met 1 GPU:

Met 2 GPU's kreeg ik deze error:

Na herstart met 2 GPU's:

De score van de ATI is gehalveerd, ik geloof niet dat dat waar is (GPU load was 97-99%).
Laat me het weten als dat beter getest moet worden.
Edit: Oorzaak was een rogue Mfakto-client die niet was afgesloten.
iconized wijzigde dit bericht 09-02-2012 15:27 (54%)
Iemand een lijstje waarop ik kan checken wat de diverse kaarten aan credits bijeen grazen ?
Zat zelf te denken aan een 5770 of een 6850/6870.
Zou misschien nog kunnen als ik de vrouw lief aankijk.
MAB The Frisian wijzigde dit bericht 08-02-2012 00:32 (60%)
Op overclock.net staat onder BOINC een zeer complete lijst waarin verschillende GPU's zijn verwerkt met puntenaantallen etc. Hier is de link: http://www.overclock.net/...c-cpu-gpu-wu-times-pointsquote:MAB The Frisian schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:20:
Wil, naast m'n beide GTX460's, nog een ATI kaart aanschaffen voor ATI-gerichte projecten maar mag niet teveel centen kosten.
Iemand een lijstje waarop ik kan checken wat de diverse kaarten aan credits bijeen grazen ?
Zat zelf te denken aan een 5770 oid.
Uhm
iconized wijzigde dit bericht 08-02-2012 14:48 (112%)
In de tussentijd wat meer info over de ATI 7970 gelezen. Het is een fantastische kaart, zeker voor gaming. Snelste single GPU op het moment, lager stroomverbuik dan een GTX 570 maar absoluut geen leuk prijsje op het moment. Haantje de voorste zijn is nooit verstandig.
Voor DC zijn er wel wat nadelen. ATI/AMD hangt de CAL-support in de wilgen, deze kaart ondersteund enkel OpenCL. OpenCL is in vergelijking 30% trager dan CAL. Ik vermoed dat die compilers nog verder geoptimaliseerd moeten worden want 30% is teveel trager. Maar zoals je bij GIMPS kan zien een top ATI met OpenCL legt het af tegen een middenmotor Nvidia met CUDA. Evengoed de toekomst is dus de platformonafhankelijke OpenCL-standaard.
Edit: De stand van zaken wat betreft DC-projecten:
- POEM gebruikt OpenCL dus dat moet werken.
- GIMPS gebruikt OpenCL, zelfde verhaal.
- CC heeft al een aparte executable klaargezet voor de 7970 die via een app_info.xml moet worden gerund.
- Milkyway heeft ook een app_info.xml-oplossing.
- Folding schijnt te moeten werken.
iconized wijzigde dit bericht 09-02-2012 15:28 (12%)
Welke projecten hebben nu eigenlijk ondersteuning voor de 79xx serie?
Edit: zie hierboven
VictordeHolland wijzigde dit bericht 09-02-2012 15:39 (9%)
@ambjerjr: Ehh ben bang dat ze bedoelen dat je je ATI's voor GPUGRID moet inzetten om bitcoins te genereren die naar hun gaan.
http://www.gpugrid.org/forum_thread.php?id=2839
Met CAL-support had ik de 7970 wel graag willen hebben. Zonder, hmm het gaat op zijn minst een jaar duren voordat OpenCL volwassener wordt (eerder jaren) en onderwijl doen de topkaarten uit de 5000 en 6000 series het beter op de ATI-projecten.
Edit: Om nog maar niet te praten over hoe lang het gaat duren voordat de diverse projecten goede OpenCL-code hebben ontwikkeld.
iconized wijzigde dit bericht 09-02-2012 17:51 (18%)
Zouden een paar mensen die zo'n mixed config hebben mijn progsel clinfo even willen downloaden, runnen, en de output naar mij DM-en (of hier posten, maar het wordt een beetje topicvervuiling zo), samen met een beschrijving van je GPU config? Als dit allemaal werkt kan ik mfaktgui ook op lastige configuraties goed laten bepalen welke GPU er gebruikt moet/kan worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Platform : NVIDIA CUDA
Detected devices :
GeForce GTX 560 Ti=8961504
Platform : AMD Accelerated Parallel Processing
Detected devices :
Juniper=474447296
Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz=490642272 |
Edit: Het zou me niet verbazen als ik de enige ben met een hybride GPU-PC binnen DPC.
Eh oef ik ben Stef vergeten. o.O
iconized wijzigde dit bericht 09-02-2012 18:26 (17%)
Ben nu ook nieuwsgierig naar configs met meerdere ATI-kaarten, en met dual-GPU op 1 kaart.
ATI 5770 (single), deze kaart heeft codename "Juniper"
Bij de topcomputers van CC (http://boinc.thesonntags.com/collatz/top_hosts.php) zie je ook voornamelijk dat soort namen staan: Cypress (58xx), Cayman (68xx of 69xx)
Uit de series nummering kun je helaas ook niet achterhalen om welke kaart het gaat. Juniper duidt zowel de 5750 als de 5770.
Edit: Anderzijds ik geloof dat elke dubbel uitgevoerde GPU een benaming laat zien (in BOINC-server overzichten) van de enkel uitgevoerde GPU x 2, zie Stef op POEM:
http://boinc.fzk.de/poem/hosts_user.php?userid=42480
Edit2: En dan vind ik weer een uitzondering, ERBrouwer's nieuwste speeltje:
http://www.gpugrid.net/show_host_detail.php?hostid=115950
iconized wijzigde dit bericht 09-02-2012 19:10 (37%)
Reinstall van drivers heeft het verschil gemaakt. Milkyway taken begonnen namelijk opeens computation errors te geven.
Hier de output:
code:
1
2
3
4
5
| Platform: AMD Accelerated Parallel Processing
Detected devices :
Cypress=454190912
Cypress=453396000
Intel<R> Core<TM> i5-2500K CPU @ 3.30GHz=466507856 |
Stef42 wijzigde dit bericht 09-02-2012 19:31 (74%)
code:
1
2
3
4
| Platform : NVIDIA CUDA Detected devices : GeForce GTX 550 Ti=451139552 GeForce GTX 550 Ti=451139632 |
Wat is eigenlijk die waarde achter de device? veranderd bij iedere keer dat je het draait.
Thanks. De waarde is.....geen idee, ik hoopte op een device identifierquote:Qazwaplol schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:48:
Bij mij een makkelijke config, maar toch.
code:
1 2 3 4 Platform : NVIDIA CUDA Detected devices : GeForce GTX 550 Ti=451139552 GeForce GTX 550 Ti=451139632
Wat is eigenlijk die waarde achter de device? veranderd bij iedere keer dat je het draait.
@Stef, ik heb een nieuwe versie neergezet, kun je die even opnieuw downloaden en kijken of je nu wat info krijgt?
code:
1
2
3
4
5
| Platforms found : 1
Platform 0 : AMD Accelerated Parellel Processing
Cypress with driver version CAL 1.4.1664 (VM)
Cypress with driver version CAL 1.4.1664 (VM)
Intel<R> Core <TM> i5-2500K CPU @ 3.30GHz with driver version 2.0 |
Overigens, ik weet nog of dat bekend was, de gtx460 was al uit het systeem. Door een gebrek aan lanes liep het niet snel en was de internetverbinding constant dood bij gebruik van mfaktc.
Stef42 wijzigde dit bericht 09-02-2012 21:38 (28%)
"GPU lacks necessary double precision extension"
Nou BOINC, mijn 6950 heeft mooi wel DP, dus niet zeuren.
Nu zag ik op het fora van MW dat er een nieuwe app is, wat waarschijnlijk de oorzaak van het hele probleem is.
De app kun je niet los van de MW pagina downloaden, maar wel via:
http://www.arkayn.us/foru...downloads;sa=view;down=59
Nu alleen nog een geschikte app_info....de vorige heb ik per ongeluk weggegooid toen ik geupgrade heb naar BOINC v7.0.3 .
Edit: het werkt inmiddels alweer, er zat gewoon een werkende app_info in de zip file
14 februari 16:00 - 15 februari 04:00 (UTC +1) dubbele credits op MW
http://milkyway.cs.rpi.edu/milkyway/forum_thread.php?id=2761
VictordeHolland wijzigde dit bericht 09-02-2012 22:48 (14%)

Wat gebruik jij voor de -d parameters als je de drie (of 6) handmatig start?
Zit je wel bij DPC op MW? Ik zie je namelijk niet in de stats van DigiK-oz staan.quote:Stef42 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:09:
Milkyway taken begonnen namelijk opeens computation errors te geven.
http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=50824
iconized wijzigde dit bericht 10-02-2012 09:32 (25%)
"Factor=FAC6888371C5FA3EB8F136F1501B8C64,56680831,71,72" levert een "todo" op van 1, maar ik je kan deze taak ook als "Factor=56680831,71,72" schrijven (todo = 0).
Zojuist even de nieuwe geheugenmodules geïnstalleerd (al een tijdje geleden geRMA-ed). Daarna geeft systeem aan dat de HDD kaduuk is. Nog een keer opstarten, geen beeld meer en systeem komt niet door het bootproces.
Klopt, ik wil niet steeds de file openen om het aantal regels te bekijken, dit zit dan mogelijk mfakto in de weg, of jou als je regels wilt toevoegen. Dus het is maar een grove schatting.quote:iconized schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:45:
Over MfaktGUI 0.1.3: Alles werkt goed hier. Ik neem aan dat de "todo" prognose zich baseert op de bestandsgrootte van de worktodo.txt?
"Factor=FAC6888371C5FA3EB8F136F1501B8C64,56680831,71,72" levert een "todo" op van 1, maar ik je kan deze taak ook als "Factor=56680831,71,72" schrijven (todo = 0).
De WU die ik kreeg, heeft al 3x "Fout tijdens bewerking"
http://boinc.med.usherbro...workunit.php?wuid=1671374

EDIT: Volgens mij heeft MfakGUI nog niet helemaal door wanneer de taken klaar zijn. Ze blijven beide (wanneer klaar) staan op 99,89 en 99,94. Mfakto-x64.exe is dan allang afgesloten.
Stef42 wijzigde dit bericht 10-02-2012 17:58 (45%)
Heb ook wel eens gekeken naar leuke nieuwe toevoegingen aan de Vault want de tendens de laatste tijd is een verarming.quote:VictordeHolland schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:17:
NRG moet nog wel even aan stabiliteit van hun app werken, mochten ze kans willen maken om in de Vault te komen.
Heb 4 projecten in het vizier:
http://aerospaceresearch.net/constellation/
http://svahesrv2.bioquant.uni-heidelberg.de/correlizer/
http://boinc.med.usherbrooke.ca/nrg/ (reeds bekend)
http://dg.imp.kiev.ua/slinca/
Edit: Alle BOINC, hmm een niet BOINC alternatief:
http://euler.free.fr/faq.htm Euler, wordt al gewrapped door Yoyo@home.
iconized wijzigde dit bericht 10-02-2012 19:03 (9%)
Vind het lastig om te bepalen welke projecten geschikt zouden zijn voor de Vault, heb vandaag een berg projecten toegevoegd, maar sommige geven giga WUs.quote:iconized schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 18:22:
[...]
Heb ook wel eens gekeken naar leuke nieuwe toevoegingen aan de Vault want de tendens de laatste tijd is een verarming.
Heb 4 projecten in het vizier:
http://aerospaceresearch.net/constellation/
http://svahesrv2.bioquant.uni-heidelberg.de/correlizer/
http://boinc.med.usherbrooke.ca/nrg/ (reeds bekend)
http://dg.imp.kiev.ua/slinca/
Edit: Alle BOINC, hmm een niet BOINC alternatief:
http://euler.free.fr/faq.htm Euler, wordt al gewrapped door Yoyo@home.
Slinca: 32 uur+ ?
Test4Theory: 24 uur ?
Vandaag de bedoeling m'n intel atom systeem te upgraden met een I5-655k die ik over had nadat ik m'n hoofdpc geupgrade had. Oude systeem helemaal uit elkaar gesloopt, wil ik het nieuwe gaan inbouwen maar ging niet. Even vergeten dat m'n atom in een mini-itx kast zat en dat hoe graag je het ook wilt daar geen atx moederbord in kwijt kunt.
Had nog wel een 19" 1U server behuizing liggen en met wat modificaties paste alles daar wel in

Wel weer een extra machine op PSP
En de Q9300 heeft ook nog een tweede leven gekregen hierquote:Qazwaplol schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:29:
Hmm... soms draaf ik wat door...
Vandaag de bedoeling m'n intel atom systeem te upgraden met een I5-655k die ik over had nadat ik m'n hoofdpc geupgrade had. Oude systeem helemaal uit elkaar gesloopt, wil ik het nieuwe gaan inbouwen maar ging niet. Even vergeten dat m'n atom in een mini-itx kast zat en dat hoe graag je het ook wilt daar geen atx moederbord in kwijt kunt.![]()
Had nog wel een 19" 1U server behuizing liggen en met wat modificaties paste alles daar wel in
[afbeelding]
Wel weer een extra machine op PSP
[offtopic]
Heb niet zoveel tijd gehad voor OC-en, ik stoot tegen een muur op bij meer dan 350MHz bus (333 standaard) op het mobo. Voltages verhogen, dingen uitzetten in de bios, maakt allemaal niets uit. Dus dat geeft max CPU van 2.625Mhz (2.500 standaard). De 8800GTS overclocken ging beter, van 513-792-1188 (core-mem-shader) naar 702-1026-1782 Link screenhot, stabiel genoeg om 3Dmark05 te draaien. Inmiddels zit er een 9800GTX+ in, die de afgelopen week op PG heeft gegraasd Link, weliswaar niet zo interessant voor de Vault, maar natuurlijk beter dan verstoffen op een zonder.
11 MILLOEN VOOR ÉÉN WU. OMG!!
Ze geven aan op de site dat het een foutje is en volgende week omlaag zal gaan. Ik ga er ook eentje proberen te pakken
Het bleek uiteindelijk het mobo te zijn die de BSOD's veroorzaakte.
Zit nog steeds te wachten op m'n 7970....*zucht*'
Nou ja, in ieder geval wel weer extra power op POEM en 6 extra cores voor PSP erbij!
Please run...so we can hunt you down!
We gaan hier toch geen AQUA praktijken krijgen mag ik hopen....quote:Stef42 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:54:
Check dit even heel snel: credits poem
11 MILLOEN VOOR ÉÉN WU. OMG!!
Ze geven aan op de site dat het een foutje is en volgende week omlaag zal gaan. Ik ga er ook eentje proberen te pakken
Hij gebruikt versie 7.0.3. Overigens zijn er maar twee die dit puntenaantal krijgen. Ik kreeg er net één die wel 2x zoveel punten gaf: ±4600.
NRG kan ik het nut niet van bepalen (ik heb er de expertise niet voor, project kan heel nuttig zijn.) maar dat project was al onder de aandacht gebracht.quote:VictordeHolland schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:20:Vind het lastig om te bepalen welke projecten geschikt zouden zijn voor de Vault, heb vandaag een berg projecten toegevoegd, maar sommige geven giga WUs.
Slinca: 32 uur+ ?
Test4Theory: 24 uur ?
Constellation, lijkt allemaal nogal vaag. Die trackjack-app mag iemand anders zich over uitspreken.
Maar zoiets als dit: YouTube: 28c3: Building a Distributed Satellite Ground Station Network - A Call To Arms
Of dit: http://aerospaceresearch....n/forum_thread.php?id=154
Correlizer lijkt nuttig maar ook hier heb ik geen expertise. De keren dat ik checkte, hadden ze altijd voldoende werk en ze publiceren de resultaten. Is een Nederlands project overigens van de Erasmus universiteit.
SLinCA moet duidelijk nog een en ander vertalen en toevoegen. Ze hebben werk, ze publiceren en ook hier mag iemand anders zich uitlaten over het wetenschappelijke nut.
@DigiK-zo: Ik geloof dat verversing van de stats stil staat, overigens staat dit ook aan voor ufluids.
iconized wijzigde dit bericht 12-02-2012 18:10 (16%)
Ik hoop nu nog dat ze de credits van afgelopen dagen snel terug veranderen, 391.981.673 credits (team Cruncher Junkies) in één dag op POEM is natuurlijk niet normaal.quote:Switching to fixed credits
As we discovered an overgranting for our resent workunits, we decided to change our credit system to fixed credits on Monday. All overestimated credit points will be normalized.
We apologise for the trouble caused.
The credits will be set as follows:
firstdrug: 80.8275865915366
gpucrystal: 2925.23047140266
rigiddock: 113.608330044946
barrelcompare: 20.6341535290809
Kreeg ik de 22e gemiddeld nog bijna 80K voor een 4850, nu is dat gezakt naar
74.5K
Vind ik nog steeds bizar veel voor 1 dagje crunchen met een verouderde GPU
Correlizer is o.a. van het Erasmus MC, laat ik nu student aan de Erasmus zijnquote:iconized schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:10:
Maar toch een hernieuwde vraag, wat is jullie mening over:
- Correlizer?
- SLinCA?
Zijn de projecten al uit alfa/alpha-fase? Zolang de WU's maar stabiel komen en het project ook stabiel lijkt kan je altijd een topic starten.
Yup, zag ik ook net. Working on itquote:Stef42 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 17:23:
Looking good so far:
EDIT: Volgens mij heeft MfakGUI nog niet helemaal door wanneer de taken klaar zijn. Ze blijven beide (wanneer klaar) staan op 99,89 en 99,94. Mfakto-x64.exe is dan allang afgesloten.
Zal van genoemde projekten eens kijken of ze stats leveren....ja dus, we staan 175e en 60e
Correlizer : vrij korte WU's, checkpoint iedere minuut
SLinCA : WU's van dagen doorlooptijd, checkpoints werken (nog) niet, zie ook hun forum
DigiK-oz wijzigde dit bericht 12-02-2012 21:49 (17%)
MfaktGUI begint wel correct met tellen wanneer meerdere units in het worktodo.txt bestand staan.quote:DigiK-oz schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:51:
[...]
Yup, zag ik ook net. Working on it
Zal van genoemde projekten eens kijken of ze stats leveren....ja dus, we staan 175e en 60e
#175 op Correlizer, daar ga ik maar eens iets aan doen
Staan ze weer netjes onder ons
Maar die gaan we waarschijnlijk vlot weer inleveren door Prime-Piepen, die er 1x in de zoveel dagen aardig wat uitgooit
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
Reg. datum: 26 december 2011
kjelddy1 wijzigde dit bericht 13-02-2012 16:29 (15%)
lotro 75 LM en }:O
Pagina: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 last