Hoofdcategorieën
Device Settings
Topicacties

DC-Vault Topic - Deel 6 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 31 32 33 34 last

Reageer Nieuw Topic
Rabbit PowerT
Reg. datum: 05 april 2005

DC-Vault Topic

Algemeen
De DC-Vault is een stats-project van Team Ninja en is een soort van Hall of Fame in de DC-wereld. Je kunt er zien hoe je als team presteert ten opzichte van je concurrenten, je kunt ze taunten dat je het beter doet en de standen vergelijken op meer dan 40 projecten.

Momenteel staan wij als Dutch Power Cows op een 2e plaats, waarbij we al een aardig eind zijn opgeklommen dankzij de aandacht in het eerste draadje over de DC-Vault, het succesvolle vervolg in het tweede draadje en de blijvende aandacht in Deel 3, Deel 4 en nog recentelijker Deel 5. Het doel is natuurlijk om nog hoger te komen, misschien uiteindelijk zelfs de eerste plek!

Je krijgt punten gebaseerd op je plaats in de stats bij ieder project. De hoeveelheid punten is afhankelijk van het aantal geregistreerde teams in dat project. Het maximale aantal punten is 10.000 punten per project voor de eerste plaats. Niet-Vault-teams worden genegeerd bij de berekening van de Vault-statistieken. Bij een aantal projecten is het aantal punten wat je krijgt bij een stijging in de ranglijst dus hoger dan bij andere projecten, afhankelijk van je positie en het aantal teams wat daar meedoet.

De huidige Top 10
  1. Team Norway
  2. Dutch Power Cows
  3. Ars Technica
  4. The Knights Who Say Ni!
  5. [H]ardOCP
  6. Free-DC
  7. Rechenkraft.net
  8. AMD Users
  9. XtremeSystems
  10. Ukraine

Projecten
Er zijn diverse projecten om aan mee te doen en voor het gemak zijn die opgedeeld in twee categorieën. De BOINC-projecten en de andere projecten. BOINC-projecten zijn vaak gemakkelijk in het gebruik, doordat ze gebruik maken van hetzelfde BOINC-platform. Je kunt daardoor eenvoudig meerdere projecten toevoegen aan één client en draaien als service of als gewone client.

Andere projecten zijn vaak veel lichter en kunnen eenvoudig als tweede project naast een ander gedraaid worden.

BOINC-projecten
BOINC is een open-source initiatief van de universiteit van Berkeley en is een methode om diverse distributed computing programma's te kunnen draaien van verschillende makers. Eén client volstaat om tientallen verschillende projecten te kunnen doen. BOINC vind je hier.

ABC@home
ABC@Home is wetenschappelijk project waar over het abc-vermoeden; dit is een idee waarvan wiskundigen denken dat het waar is, maar wat ze nog niet hebben kunnen bewijzen. Het vermoeden zelf is voor iedereen te begrijpen.

Climate Prediction
Climate Prediction onderzoekt hoe het klimaat zou kunnen veranderen in de volgende eeuw krachtens een uitgebreid aantal verschillende scenario's.

Correlizer
Correlizer doet onderzoek middels genetische informatie op basis van gnomen en bekijkt het resultaat van evolutionaire replicatie, mutatie en selectie om een medicijn / oplossing te vinden voor verschillende ziekten.

Cosmology@home
Zoektocht naar het model die het universum het beste beschrijft en naar een verzameling modellen die voldoen aan de beschikbare astronomische en fysische deeltjes data.

Docking@home
Docking@Home is een project dat wetenschappelijke berekeningen uitvoert om nieuwe of verbeterde medicijnen te vinden. Voordat nieuwe medicijnen in het laboratorium getest kunnen worden, creeren onderzoekers moleculaire modellen en simuleren ze interacties om te zien of er mogelijke kandidaten tussen zitten voor effectieve medicijnen. Deze simulaties noemen we Docking.

Einstein@Home
Einstein@Home is een programma dat uw computers idle-time gebruikt om te zoeken naar gravitatiegolven van rondtollende neutronensterren (ook wel pulsars genoemd) met behulp van gegevens uit de LIGO gravitatiegolf detector.

Enigma@Home
Enigma@Home is een wrapper tussen BOINC en Stefan Krah's M4 Project. "Het M4 Project is een poging om 3 originele Enigma berichten met behulp van distributed computing te kraken. De signalen werden onderschept in de Noord-Atlantische Oceaan in 1942 en zijn van mening te zijn ongebroken. Heeft onregelmatig werk, grab it while you can.

GPUGRID - NVidia only
Houden biometrisch onderzoek in het veld maar gebruiken dezelfde gegevens via BOINC op de GPU om moleculaire simulaties uit te voeren.

The Lattice Project
Nadere informatie volgt

Milkyway@home
Een project dat onderzoek doet in het modelleren en determineren van de evolutie van ons melkwegstelsel. WU's verschillen in crunchtijd, soms zijn ze na 9 uur crunchen (P4 1.5GHz) op 50 procent en dan binnen een minuut klaar. Dit project ondersteunt ook GPU's, waarmee je de WU's zeer snel kunt berekenen.

NFS@home
NFS@Home is a research project that uses Internet-connected computers to do the lattice sieving step in the Number Field Sieve factorization of large integers. As a young school student, you gained your first experience at breaking an integer into prime factors, such as 15 = 3 * 5 or 35 = 5 * 7. NFS@Home is a continuation of that experience, only with integers that are hundreds of digits long.

PrimeGrid
CPU&GPU-project. GPU alleen statstechnisch gezien interessant voor Nvidiakaarten. Vergelijkbare Ati-kaarten zijn een factor 3 langzamer.

Yoyo@home
Dit is een schil voor reeds bestaande DC-projecten zodat gebruikers van BOINC geen andere client hoeven te installeren. Momenteel kan met hun schil worden meegedaan aan Muon, Wieferich, evolution@home en OGR. DPC heeft daar ook eigen teams, dus het is zaak de DPC-teams niet in te halen (meestal geen groot probleem).

Poem@home
POEM@home bestudeert de signaalverwerkingmechanisme wanneer eiwitten interactie met elkaar hebben en de relatie van niet-functionele eiwitten met ziekten.
Client

QMC@home
Nadere informatie volgt

RNA world
Nadere informatie volgt

SIMAP
Nadere informatie volgt

SZTAKI desktop Grid
Nadere informatie volgt

Overige projecten
PSP-PRP
PSP-PRP DPC-wikipagina
Het zoeken naar speciale priemgetallen die "proth numbers" heten in de formule k*2^n+1. Specifiek waarin k een priemgetal is in k*2^n+1. Er is bewezen dat er oneindig aantal k priemgetallen zijn zodat k*2^n+1 nooit een priemgetal kan zijn, deze k's worden "prime sierpinski numbers" genoemd waarvan het kleinste bewezen getal 271129 is. PSP-PRP zoekt naar k-priemgetallen onder dit getal. WU ongeveer 20-100 uur.
Client
Hier doorgeven dat je bij DPC hoort.
Instellen client
Vergeet niet de juiste poorten in te stellen:
quote:
// The following servers are from the Prime Sierpinski Project
// These servers are external to PrimeGrid.
server=pspfp:100:1:www.psp-project.de:8100
server=PSPdc:0:1:www.psp-project.de:8101
DigiK-oz heeft een controller voor de windows-gebruikers gemaakt waardoor de client niet meer in (een) console(s) in je taakbalk blijft staan. Ook zitten er wat andere handigheidjes in verwerkt. Je kan deze controller downloaden vanaf: http://www.digik-oz.nl/dcPSP.aspx. Linux heeft meegeleverde multistarters.

Majestic-12
De grote Google-concurrent, of althans, dat is de bedoeling van bedenker/chief-project Alex. Door jouw computer internetlinks te laten spideren, en de resultaten te verwerken, bouwt hij langzaam maar zeker een zoekmachine. Dit project vreet dus bandbreedte, en als je em 10Mbit voert, ook CPU. Project niet gegarandeerd non-profit.
Client - vereist wat tweakjes en instellingen voor maximale werking, vooral spelen met aantal crawlers en buckets is aanbevolen.

Dimes
Dimes is een gedistribueerd project met als doel de structuur en de topologie van het Internet in kaart te brengen. Dit is een DC-project dat nauwelijks CPU-tijd of bandbreedte vraagt en daarom perfect naast je huidige dc-project kan draaien. Het enige wat het programma doet, is via PING- en TRACEROUTE-commando's de netwerken in de buurt van je eigen computer in kaart proberen te brengen. Het programma kan ook als service geïnstalleerd worden.

Dimes werkt onder Windows, Linux en Mac OS X. De optimale instellingen van het programma zijn:
* Delay between measurements: 15 sec.
* Standard protocol: UDP
* File Transfer Rate: maximaal (51 kb/sec).
Website

GIMPS
Jij kunt een van de meest begeerde ontdekkingen in de wiskunde doen - een nieuw Mersenne priemgetal. Er zijn er nu al tien gevonden. Doe mee met dit leuke maar toch ook serieuze onderzoeksproject. Er is voor DPC nog veel te winnen hier, hoewel we inmiddels goed op weg zijn.
Client
GPU clients:
Nvidia : versie 0.18 http://www.mersenneforum.org/mfaktc/
ATI/AMD: versie 0.10p1 http://mersenneforum.org/...=283147&postcount=288

GPU-projecten
Hieronder volgt een voorlopige lijst van projecten die ook gebruik kunnen maken van de grafische kaart:

Tips & Trucs
Er zijn diverse projecten in de DC-Vault waarin zeker verbetering te behalen valt en sommige van die projecten kun je zelfs naast elkaar draaien. Hier is een top 10 te zien waar DPC het meeste kan behalen

Tevens zijn er verschillende stats-sites waar me per project de stats van kan opvragen. Gebruik de volgende links om deze te bekijken. elteor.nl, digik-oz.nl, tadah.mine.nu en stats.free-dc.org

Dimes is een project dat vooral je netwerk gebruikt. Daarom kun je er makkelijk een ander project naast draaien zoals Collatz, een BOINC-project of PSP-PRP.

Bij Dimes is het per pc mogelijk om 1 maal dimes te installeren. Als er veel geheugen in de computer zit bestaat de mogelijkheid om de score fors te verhogen door middel van VMware's virtuele omgevingen. Een beproefde methode is om een Windows 2000-installatie te maken en deze te klonen. In elke kloon wel apart Dimes installeren en niet een installatie van Dimes-klonen. Zie dit topic op het forum van Xtremesystems voor meer uitleg.

Geeft PSP-PRP een ?% ipv een echt percentage? Kijk dan hier voor de oplossing.

Wieferich@Home heeft een stabiele client maar de 2.1.0.10 beta multicore versie heeft vooral op quadcore processoren en i7's een zeer hoge output en het aantal te gebruiken cores/threads valt door het aanpassen van de launcher.ini naar eigen wens aan te passen als je anderen projecten er naast wilt draaien.

BOINC ondersteund naast het rekenen op de CPU ook berekeningen op de GPU, hiervoor moet je een compatible ATI (2xxx-serie en hoger) of Nvidia (8-serie en hoger) kaart hebben. Hier is een lijst terug te vinden met projecten die je op je GPU kunt draaien, dit kan meestal prima naast een CPU-project.

Links

Prestatiegrafiek DPC
http://www.digik-oz.nl/tempimages/DPCVault.png

Changelog
• 31-03-2006Topicstart Deel 1
• 25-09-2008Topicstart Deel 2
• 19-02-2009Topicstart Deel 3
• 20-09-2009Topicstart Deel 4
• 19-11-2009Topicstart Deel 5
• 20-02-2011Topicstart Deel 6

Cpt00kirk wijzigde dit bericht 25-04-2012 08:21 (139%)

__-=Team NGS=-__ #1 DPAD - #1 Primegrid - #1 Collatz - #2 Milkyway - #3 SoB - #6 F@H

Rabbit PowerT

Zo deel 6 is gemaakt, verder vandaag passen we de gegevens aan mbt de projecten en de laatste tips en trucks.

heb je opmerkingen / aanpassingen laat het me even weten.

__-=Team NGS=-__ #1 DPAD - #1 Primegrid - #1 Collatz - #2 Milkyway - #3 SoB - #6 F@H

...ehh.......Mooh?!?
Reg. datum: 12 februari 2000

Bedankt!
Een link naar deel5 onder 'Algemeen' en in de 'Changelog' zou handig zijn.

Redheads :9~

quote:
Crack schreef op zondag 20 februari 2011 @ 11:33:
Een link naar deel5 onder 'Algemeen' en in de 'Changelog' zou handig zijn.
Beat you to it, staat nu namelijk al in het changelog ;)
DPC
Reg. datum: 11 februari 2011

quote:
Cpt00kirk schreef op zondag 20 februari 2011 @ 09:15:

SoB-Sieve
Elimineert factoren voor Seventeen or Bust (waar we nog 2de staan). Werkt samen met PSP-sieve, maar het nadeel van dit onderdeel is dat je pas punten krijgt als je werkelijk SoB-werk bespaart, wat in de meeste gevallen nog lang niet zover is. Ergo nu investeren is over jaren terugzien.
We staan toch eerste op SoB?

...ehh.......Mooh?!?

Ja, de lijst klopt niet helemaal. Onvolledig en de projecten Superlink en RCN zijn inmiddels geschrapt.

De OP zou kunnen volstaan met de actuele projecten en eventueel slechts een beschrijving van het project waarop dat moment de 'hunt' gehouden wordt.

Xaverius

quote:
SoB-sieve is een tweede project met eigen statistieken dus het is een ander project dan Seventeen or Bust.
Zie onderaan de link met actieve projecten: http://stats.free-dc.org/...team=Dutch%20Power%20Cows
Persoonlijk vind ik al die wiskundige programma's erg op elkaar lijken maar dat zal waarschijnlijk komen door mijn erg beperkte inzicht in de materie...
quote:
Crack schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:38:
Ja, de lijst klopt niet helemaal. Onvolledig en de projecten Superlink en RCN zijn inmiddels geschrapt.

De OP zou kunnen volstaan met de actuele projecten en eventueel slechts een beschrijving van het project waarop dat moment de 'hunt' gehouden wordt.
Ik heb er vandaag al eentje uitgeknikkerd en wil de komende dagen nog wel even neuzen welke projecten wel of niet thuishoren in de OP.

Stamgast bij het subteam Los Alcoholicos
Kijk eens op sportinterviews.nl voor interessante... sportinterviews!

DPC @ DC-vault
Reg. datum: 28 juli 2007

Ik zou graag wat aan de OP knutselen en als mede-auteur toegevoegd willen worden. Kan dat?

Xaverius

Iemand heeft je toegevoegd. :)

On the run
Reg. datum: 10 oktober 2001

Sob sieve staat ook niet meer in de Vault hoor. Zie deze link voor de actuele projecten.
http://www.dc-vault.com/projects.php

De volgende Boinc projecten moeten worden toegevoegd aan OP:
Collatz Conjecture
Cosmology@home
Docking@home
Einstein@home
GPUgrid
Leiden Classic
Malariacontrol
NFS@home
Primegrid
QMC@home
Rosetta@home
Seti@home
Simap
Spinhenge@home
Sztaki desktop grid
Lattice project
ufluids@home
world community grid

en de niet boinc projecten:
rc5, ogr, dpad

misschien kan iemand nog de tabel van DigiK-oz tevoorschijn halen waarin alle projecten worden getoond met kleurtjes en de power die nodig is om teams in te halen?

Tae Bo, da's pas zinloos geweld!

On the run

Misschien wel handig om bij de strategy ook te zien wat GPU's toe kunnen voegen.
GPU grid bv doet niks met CPU's en GPU's zouden bij sommige projecten een grotere impact kunnen hebben dan 4 genormaliseerde CPU's.

DPC

quote:
Xaverius schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:26:
[...]

SoB-sieve is een tweede project met eigen statistieken dus het is een ander project dan Seventeen or Bust.
Zie onderaan de link met actieve projecten: http://stats.free-dc.org/...team=Dutch%20Power%20Cows
Persoonlijk vind ik al die wiskundige programma's erg op elkaar lijken maar dat zal waarschijnlijk komen door mijn erg beperkte inzicht in de materie...

[...]

Ik heb er vandaag al eentje uitgeknikkerd en wil de komende dagen nog wel even neuzen welke projecten wel of niet thuishoren in de OP.
Wat één post al niet teweeg brengt.

Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben die niet helemaal begrijpt welk programma, wat precies doet. (hoop dan ook dat de wiki weer snel online komt, iemand enig idee over de voortgang?)
quote:
Handige site!

@Cow_tipping : Een lijst voor GPU's lijkt mij een goed plan, eentje voor ATI/AMD en eentje voor NVIDIA misschien?

VictordeHolland wijzigde dit bericht 21-02-2011 00:20 (8%)

Xaverius

Ik heb in mijn middagpauze vast wel even tijd om wat meer op te schonen, dan kan ik de teksten van de projecten die misschien weer terugkomen ergens op een kladblokje bewaren. In inderdaad zou er ook wat andere informatie in de OP kunnen passen. :)

Met de wiki zijn we inmiddels weer wat verder gekomen, ik weet de exacte status nu niet maar zover ik heb meegekregen kregen we in een lokale versie al weer wat werkende pagina's te zien.

On the run

Op Ars forum ben ik een pagina tegen gekomen met daarin de projecten die ondersteund worden met GPU's.
http://arstechnica.com/phpbb/viewtopic.php?f=18&t=36189
Volgens mij is er nog een verandering geweest bij Primegrid of bij Sieving dat hier ook ondersteuning is voor GPU's maar kan ik niet bevestigen.

DPC @ DC-vault

Ik heb wat verwijderde projecten naar het onderdeel 'projecten uit vault verwijderd' verplaatst. Verder lijkt het me niet nodig om alle Vault-projecten in de OP te behandelen, maar alleen degene waar het meeste te winnen valt voor de vault.

On the run

Daar zou DPAD nog wel bij mogen, totdat we de eerste plek hebben bereikt.
En dan nog is het misschien wel handig om te weten wat het criterium is waarbij projecten als interessant worden aangemerkt of niet. Misschien dan ook projecten laten zien waar veel te verliezen is bijvoorbeeld.

Wat gaan we in maart doen? DPAD in de verlenging? Weer eens een BOINC project? Iets anders? Ieder voor zich een maandje?

De stampede komt er ook weer aan vermoed ik (april), en daar is DPAD ook weer één van de mogelijke projecten. We staan daar op 50 dagen, maar als we de spaarpot van UC meetellen op een dag of 20 a 25 gok ik. Maar sowieso is het zonde als wij in maart een project gaan hunten wat in april gestampt wordt....
Mooooh!
Reg. datum: 01 mei 2006

Ik zou DPAD voorlopig even links laten liggen, als we er al niet op 1 komen (iets doet me vermoeden dat er wat gevulde uiers aanwezig zijn) is het een stampede-kandidaat, en om er nou 3 maanden lang te grazen lijkt mij wat veel van het goede.
Daarnaast is er de wens om weer eens een BOINC-project te doen, en er is genoeg keus wat dat betreft.
In je eigen statistiekitool (als ik em 100 CPUs geef) komen Enigma, GIMPS, NFS, Lattice en Yoyo als groen (+100 vaultpunten) uit de bus. Daar moet toch wat leuks tussen zitten (Gimps is non-boinc, dat laat er 4 over) :)

Hollandse Krachtvoerkoe || Gewoon een jonge zeur ;)

Agreed. NFS lijkt nipt de meeste punten op te leveren, gevolgd door Enigma, yoyo en Lattice. Ik heb nog 1 bakje waar BOINC niet op kan, die gaat dan terug naar Wieferich.

Mocht DPC op DPAD niet #1 worden, en er wordt niet op gestampt, kunnen we later dit jaar altijd nog een rerun doen.
Reg. datum: 27 februari 2008

Eigenlijk moet Lattice standaard in het lijstje staan, want daar komt maar zo weinig werk vandaan dat alles wat uit de server komt is meegenomen.

Vault hunter & RAID-er
Reg. datum: 06 februari 2002

quote:
ERBrouwer schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:38:
Eigenlijk moet Lattice standaard in het lijstje staan, want daar komt maar zo weinig werk vandaan dat alles wat uit de server komt is meegenomen.
Lattice heeft toch van die wu's die mega-veel geheugen vergen?
Of is dat nu niet meer zo?

Zo niet dan wil ik Lattice wel in de achtergrond draaien met hoge prioriteit en als er dan wat werk los komt, dan gaat dat voor.
Verders vind ik alle BOINC projecten wel ok.
Nu staan we met yoyo het laagste, dus die wil ik wel doen, maar iets anders is ook goed!

Please run...so we can hunt you down!

Geen flauw idee of ze veel geheugen vergen. Maar meestal krijg je er toch maar 1 of 2 binnen max. Nu zit ik al ruim een week weer zonder een unit. Er is dus wel wat te winnen hier.

DPC

quote:
Cow_tipping schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:04:
Op Ars forum ben ik een pagina tegen gekomen met daarin de projecten die ondersteund worden met GPU's.
http://arstechnica.com/phpbb/viewtopic.php?f=18&t=36189
Volgens mij is er nog een verandering geweest bij Primegrid of bij Sieving dat hier ook ondersteuning is voor GPU's maar kan ik niet bevestigen.
Ik kan bevestigen dat Primegrid een AMD 6950 kan gebruiken in combinatie met 1 CPU. Ongeveer 4000 credit per Wu (van iets meer dan een uur). Ik weet niet hoe dit bij andere kaarten van ATI of NVIDIA zit.

Xaverius

Ik heb even snel een start gemaakt met een hoofdstukje GPU-projecten, deze is dus nog (lang) niet af. Als iemand info heeft over iets wat er nog niet in staat kan je dat hier posten, zelf aanpassen (alleen TEAM-leden >:) ) of DM'en. :)

A.k.a Nexxis
Reg. datum: 31 oktober 2004

Bij GPU-projecten hoort ook nog Einstein bij. Sinds de kerst wordt daar goed gebruikgemaakt van de Nvidia kaarten. Waar het in het verleden totaal geen nut had om je gpu bij einstein aan te slingeren.

Vault hunter & RAID-er

Binnen 1 maand gaat ARS ons voorbij op Wieferich en is alle moeite die we daar gedaan hebben om dikke punten binnen te halen voor niets geweest.
Ik ga in ieder geval per direct over naar Wieferich om daar te redden wat er te redden valt.

Campzone here we come....

ik heb ook een client aangemaakt.
maar was het niet zo dat als de ene week weinig wu inleverde dat ze de andere week meer punten waard waren?
dan zou je de ene week wiefrich en de andere week dpad kunnen draaien, zoals het er voor stond bij dpad was het nog ongeveer 25 dagen voordat er weer iets van 180 vault punten erbij.

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

DPC @ DC-vault

Die 25 dagen is dus nog 2 maanden als je maar 2 weken per maand op DPAD zit...

Ik maak het DPAD-feestje nog even af tot eind februari. Daarna minstens 1 bakkie op Wieferich, we moeten Ars even laten zien dat we niet van plan zijn de plek daar weer in te leveren, dan druipen ze wel af hoop ik.

Wat betreft de punten per WU bij Wieferich, hoe meer Wu's er worden ingeleverd per deelnemende core gemiddeld, hoe hoger de scores de week daarna zijn.
Reg. datum: 11 oktober 2009

Ik ben Bold_Seeker alvast aan het versterken op Wieferich, mijn AMD bakte er toch niets van op DPAD.

Edit: Ik zie trouwens dat de KWSN ook meer gas geven op W@H.

iconized wijzigde dit bericht 24-02-2011 12:27 (24%)

PrimeGrid primaboinca DstRTgen
Reg. datum: 27 juli 2008

Ik versterk de troepen van DPC op Enigma@Home.

Voortaan werken mijn CPU's voor Enigma en mijn GPU voor PrimeGrid.

Debosschere wijzigde dit bericht 24-02-2011 12:39 (17%)

Weg met RC5! Weg met AQUA@home!

e^(i*pi ) +1 = 0
Reg. datum: 08 maart 2009

Ik ga nog een week dpad draaien denk ik en dan schakel ik terug over of Wieferich, hopelijk kan ik dan al profiteren van het opgedreven gemiddelde door Bold_Seeker en dus meer punten per wu :p

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

DPC

Ik heb de link naar BOINC GPU projecten gevonden:

http://boinc.berkeley.edu/wiki/GPU_computing

Stampûh, wreed uit je dak!

Zo, na een tijdje afwezig te zijn geweest heb ik maar weer eens Wieferich geinstalleerd :-) Moooo!

Join ..:: DPC~Team~Switch ::..
~ Het switchersleven!!
If you have a problem, if no one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the strategical flushers!

Vault hunter & RAID-er

^^ You made the right switch! Welkom bij Wieferich --> morgen worden de nieuwe week-punten bekend gemaakt en ik gok erop dat het aantal puntjes per ingeleverde wu aardig omhoog zullen gaan :)

Het doel van AT is om de Noren in te halen:
http://arstechnica.com/ci...ic.php?f=18&t=1136155

Iets anders, het is me opgevallen dat /5 geheel geindexeerd wordt door Google. Is dit wenselijk?

On the run

Welkom terug klungel. :)
Het werd tijd dat er weer iemand ging spammen op ons forum.

Xaverius

OMG, djklungel is terug! :o

Vault hunter & RAID-er

OMG! Wat ben ik een vreselijke prutser!! |:(
Heb ik net m'n eerste 2600K in elkaar gezet, met 8 Gb geheugen erin, blijkt dat ik een 32-bit OS erbij besteld heb :F
Nou ja, Wieferich draait er voorlopig (totdat ik de juiste 64 bits OS-en binnen heb) wel goed op.
De 2 andere builds gaan dus effe in de wacht.

Ach kan mij ook overkomen alleen bestel ik niet zo vaak 3 nieuwe PC's. :)

Als je W7 retail versies hebt gekocht kun je de x64 install met de 32 bits key gewoon starten. Even DVD'tje ergens lenen zou prima moeten gaan.

Morgen de PC met Q8200 eens uit elkaar schroeven en kijken waarom deze BSOD's geeft, aan de praat krijgen en eindelijk Wieferich op zetten :P

Wiethoofd wijzigde dit bericht 28-02-2011 01:27 (33%)

On the run

of even dvdtje downloaden...

Reg. datum: 11 juni 2007

even een vraagje voor DigiK-oz: Er gebeurt af en toe iets vreemds met de GIMPS stats op je site. Bepaalde users -zoals bijv. BigBrother en MB113- jojoën nogal heen en weer qua punten. Dus de ene dag verliest hij/zij 1200 punten en de volgende dag komt dit er weer bij. Is dit iets vreemds bij mersenne.org, of zit een bugje in de stats? Zie bijvoorbeeld de stats van vandaag.

Mocht het nodig zijn, dan kan ik ook wel even 18 cores overzetten naar Wieferich, maar ben nu wel lekker bezig op GIMPS. Tis redelijk rustig daar, maar zo verliezen we iig niet snel een plek. Ik zag dat Ars en Norway ook aan het strijden zijn op NFS, dus als daar de storm geluwd is dan wordt er waarschijnlijk nog veel meer overgezet naar Wieferich.

Z.E.T. = (i2e(-iπ))2

De stats van GIMPS worden op 2 mogelijke manieren van de site van mersenne gepeuterd. De eerste manier vraagt gewoon de "echte" cijfers op, maar geeft regelmatig gewoon geen output (probl;eempje bij mersenne).

Als dat gebeurt, doet mijn statsbaksel een fallback naar een andere pagina op mersenne, maar daar zit nogal wat verschil in met de "echte", die ik dan hardcoded corrigeer. Daar lijkt iets niet happy te gaan (want die correctie is voor BigBrother een dikke 1200 inderdaad dacht ik), ik zal er vanmiddag eens een blik op werpen of ik daar iets aan kan doen.

EDIT: Het is een probleem bij mersenne zo te zien. Ook de fallback-pagina die ik gebruik laat soms delen van de stats achterwege (onder andere 1265 punten bij BigBrother, wat overeenkomt met zijn ge-jojo). Niet iets wat ik simpel kan fixen dus. Heb op mersenne forum maar weer eens wat gemopperd, maar vorige keer is daar niets positiefs uit voortgekomen :'(

DigiK-oz wijzigde dit bericht 01-03-2011 15:16 (24%)

DPC @ DC-vault

Even tussendoor: ik begrijp dat het RAID-team nu Wieferich draait, maar wat wordt het hunt-project voor maart? Of misschien meerdere (BOINC-)projectjes? Er is een aantal mensen dat niet na een maand terug wil naar Wieferich en bovendien gaat het RAID-team door ook weg als de dreiging weg is.

Broken, Beat and Scarred

quote:
Noordvogel schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:52:
Even tussendoor: ik begrijp dat het RAID-team nu Wieferich draait, maar wat wordt het hunt-project voor maart? Of misschien meerdere (BOINC-)projectjes? Er is een aantal mensen dat niet na een maand terug wil naar Wieferich en bovendien gaat het RAID-team door ook weg als de dreiging weg is.
NFS@Home is op dit moment het project wat de points/position geeft.

:-: DPC :-: Boonanza :-: Steam :-:

Vault hunter & RAID-er

NFS klinkt prima voor de hunt van maart! d:)b
Ik zie nu dat Steinrar (=Norway) wakker is geworden, dus maar eens kijken
hoe lang ARS nog door blijft gaan met hun inmiddels redelijk kansloze actie op Wieferich :P

Reg. datum: 04 april 2009

Hoewel ik onbewust enigszins de aanstichter ben van dit topic begrijp ik niet helemaal hoe het werkt.
Wat ik uit de diverse reacties opmaak, is dat het mischien zinvol is om een groepje, enkele fanatieke DC-Vault grazers, samen te stellen welke een lijstje samenstellen waaraan men kan zien welk project grazers nodig heeft, wanneer en hoe lang.
Klopt dat enigzins ?

Ben zelf nog wel even bezig op F@H en WCG, maar als een ander project aan de beurt is, is het misschien zinvol om even te kunnen checken waar DPC hulp nodig heeft.

...ehh.......Mooh?!?

quote:
MAB The Frisian schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:09:
[...] dat het mischien zinvol is om een groepje, enkele fanatieke DC-Vault grazers, samen te stellen welke een lijstje samenstellen waaraan men kan zien welk project grazers nodig heeft, wanneer en hoe lang.
[...]
Daar heeft Digik-oz al een pagina voor gemaakt.

quote:
Crack schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:00:
[...]

Hele mooie kleurtjes maar ik heb totaal geen idee hoe dat te interpreteren.

...ehh.......Mooh?!?

De statistieken zijn gebaseerd op een standaard CPU Intel Q6600 @ 2.4 GHz, die continu aan staat (genormaliseerde CPU's). Om je eigen hoeveelheid genormaliseerde CPU's te bepalen kan je deze pagina gebruiken.
Door het invullen van het aantal genormaliseerde CPU's bovenaan de pagina kan je de impact bepalen.
Het DPC-vaultteam levert ca. 100 van die genormaliseerde CPU's.

Broken, Beat and Scarred

quote:
Crack schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:00:
quote:
Crack schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:27:
Gerekend met 100 CPU's is NFS nog steeds het Boinc project dat in 1 maand de meeste vault punten op gaat leveren (~140).

quote:
Crack schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:27:
De statistieken zijn gebaseerd op een standaard CPU Intel Q6600 @ 2.4 GHz, die continu aan staat (genormaliseerde CPU's). Om je eigen hoeveelheid genormaliseerde CPU's te bepalen kan je deze pagina gebruiken.
Door het invullen van het aantal genormaliseerde CPU's bovenaan de pagina kan je de impact bepalen.
Ergo : Ik vul 8 cores maal 1,25813600 = 10, 2 x Phenom II X4 945, in en dan kan ik het beste de donkergroene (met een zo hoog mogelijk cijfer) projecten joinen. Daarna wordt het 1 tint en twee tinten lichter groen en dan ook nog eens letten op de gewenste periode.
Op dit moment dus NFS, Lattice en dan Enigma.
Lees ik het zo goed ?

Maar er staan twee kolommen naast elkaar en dan is mijn vraag waarom ?

MAB The Frisian wijzigde dit bericht 01-03-2011 23:07 (4%)

nope:

geel, oranje, rood: project gaat DC-Vault punten verliezen
licht tot donker groen: project gaat DC-Vault punten winnen

quote:
iconized schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:08:
nope:

geel, oranje, rood: project gaat DC-Vault punten verliezen
licht tot donker groen: project gaat DC-Vault punten winnen
Dus ik moet rood, oranje of geel joinen in die volgorde ?

Dan snap ik Frentik in "DC-Vault Topic - Deel 6" niet.

MAB The Frisian wijzigde dit bericht 01-03-2011 23:12 (12%)

On the run

quote:
Mclighter schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:29:
even een vraagje voor DigiK-oz: Er gebeurt af en toe iets vreemds met de GIMPS stats op je site. Bepaalde users -zoals bijv. BigBrother en MB113- jojoën nogal heen en weer qua punten. Dus de ene dag verliest hij/zij 1200 punten en de volgende dag komt dit er weer bij. Is dit iets vreemds bij mersenne.org, of zit een bugje in de stats? Zie bijvoorbeeld de stats van vandaag.

Mocht het nodig zijn, dan kan ik ook wel even 18 cores overzetten naar Wieferich, maar ben nu wel lekker bezig op GIMPS. Tis redelijk rustig daar, maar zo verliezen we iig niet snel een plek. Ik zag dat Ars en Norway ook aan het strijden zijn op NFS, dus als daar de storm geluwd is dan wordt er waarschijnlijk nog veel meer overgezet naar Wieferich.
De battle tussen Ars en Norway gaat volgens mij nu ook bij Wieferich losbarsten, en DPC zit daar midden tussen.
Toch maar eens kijken wat die Sandy Bridge pc's van bold seeker doen, dan kan ik de x2 4400 van m'n vriendin ook eens upgraden. (en heeft m'n broer ook weer eens wat nieuws) :)

Mooooh!

Yep, de Slag om Wieferich gaat zo echt los, en ondertussen zijn we ook op DPAD bezig ;) Het 'vervelendste': het gaat om honderden punten (180 per plaats), en is dus best interessant voor Vaultistics. Als het goed is kunnen we op Wieferich iig die 2e plek houden, en wellicht als de Noren het eerder opgeven ze nog even goed schrik aanjagen.

e^(i*pi ) +1 = 0

De Noren schrik aanjagen zie ik nog niet zo snel gebeuren, aan het einde van de januari/december hunt hebben ze hun spierballen toch wel laten zien vond ik :p

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

On the run

En Ars is ook het team niet om na een push snel op te geven. Ze zijn niet voor niet eerste in de vault.
Ik ben bang dat zij nog lang op Wieferich zullen blijven pushen. Langer dan wij willen verdedigen.

Vault hunter & RAID-er

Of we het nu doen of later...ooit komt het moment dat we de ware strijd met AT en de Noren aan moeten gaan. Waarom wachten tot een later moment? Misschien moeten we gewoon effe door de weerstand heen.
TA en de Noren zijn gewend dat ze "hun zin" kunnen afdwingen, maar wat nou als de ander niet van opgeven weet? Ik zie het een beetje hetzelfde als die Tjechen die ons op Wieferich iedere keer achter de broek aan zaten. Om de zoveel tijd moet je dan weer "gas bijgeven" ten koste van andere projecten.
Als AT nou effe stopt op Wieferich en de Noren elders gaat opjagen, dan komen ze in de knel en moeten ze keuzes gaan maken.

Rabbit PowerT

^^ bovenstaande strategie gebruikt ARS nu om de noren op wieferich te pakken, ze geven weerstand op NFS@Home en op Collatz en proberen daarmee wieferich naar hun handje te zetten. Ze zijn alleen vergeten dat ze DPC voorbij moeten en dat Bold Seeker en consorten hier een stokje voor steekt >:) ( ga zo door allemaal op wieferich )

Precies, even volhouden hier tot AT hun poging opgeeft. Dan is onze 2e plek hier veilg, en bovendien gaan de puntjes nu dusdanig hard dat we ook het gat met de nummer 4 enorm uitbreiden, zodat we daar voorlopig geen last van hebben.

De enige reden om Wieferich te verlaten voordat AT het opgeeft is wat mij betreft de stampede :) Degenen die niet naar Wieferich kunnen/willen kan ik het BOINC-project NFS aanraden, eventueel met Lattice als backup project (heeft niet vaak werk).

* DigiK-oz vertrekt vrijdag voor een weekje zon en zee, dus output zal tijdelijk wel inkakken
On the run

Ik las op het KWSN forum dat ook zij overwegen een push te doen bij Wieferich.
Kan dus leuk worden.

Rabbit PowerT

Wordt nog gezellig daar xD

DPC

BOINC haalt bij mij geen Milkyway@home GPU WU's meer binnen en blijft doorgaan op Collatz en dat terwijl Collatz minder dan 1% resource heeft en MW@home 90%

2-3-2011 11:36:40 Milkyway@home Sending scheduler request: To fetch work.
2-3-2011 11:36:40 Milkyway@home Requesting new tasks for GPU
2-3-2011 11:36:42 Milkyway@home Scheduler request completed: got 0 new tasks
2-3-2011 11:36:42 Milkyway@home Message from server: No work sent

Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan is of hoe het verholpen kan worden?

Mooooh!

Dat Milky er weer eens uitligt ;) De servers daar willen wel eens braque zijn, hoewel het al beter is dan afgelopen herfst...

quote:
DigiK-oz schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:15:
De stats van GIMPS worden op 2 mogelijke manieren van de site van mersenne gepeuterd. De eerste manier vraagt gewoon de "echte" cijfers op, maar geeft regelmatig gewoon geen output (probl;eempje bij mersenne).

Als dat gebeurt, doet mijn statsbaksel een fallback naar een andere pagina op mersenne, maar daar zit nogal wat verschil in met de "echte", die ik dan hardcoded corrigeer. Daar lijkt iets niet happy te gaan (want die correctie is voor BigBrother een dikke 1200 inderdaad dacht ik), ik zal er vanmiddag eens een blik op werpen of ik daar iets aan kan doen.

EDIT: Het is een probleem bij mersenne zo te zien. Ook de fallback-pagina die ik gebruik laat soms delen van de stats achterwege (onder andere 1265 punten bij BigBrother, wat overeenkomt met zijn ge-jojo). Niet iets wat ik simpel kan fixen dus. Heb op mersenne forum maar weer eens wat gemopperd, maar vorige keer is daar niets positiefs uit voortgekomen :'(
De jongens van GIMPS hebben de member-stats pagina gefixed d:)b Het gejojo van sommige members zou dus tot het verleden moeten behoren!

DigiK-oz, alvast een fijne vakantie toegewenst. :)

Vault hunter & RAID-er

Die rakkers van ARS zijn nou niet echt briljante strategen... :N
Als je nou ziet dat wij op Wieferich de Noren het vuur aan de schenen leggen, dan zou je
denken dat ARS hetzelfde doet op NFS.
Op die manier dwing je die Noormannen om te kiezen en kiezen = verliezen.

Mja...vervelend is dat zolang ARS blijft hakken op Wieferich, ik mee moet blijven doen aldaar.
Ik hoop dat ze nog eens wakker worden in Amerika, of moeten we een aliantie opzetten met ze,
om die Noren het leven zuur te maken? :P

On the run

Liever een alliantie met Norway om Ars het leven zuur te maken.
Maar dat is misschien omdat ik regelmatig pm's uitwissel met Opyrt :)

quote:
iconized schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:47:
DigiK-oz, alvast een fijne vakantie toegewenst. :)
Thanks. Ik ga de vrieskou verruilen voor 20+.Tot over een dikke week allemaal! :w
Xaverius

20+°C, dat is het hier op kantoor ook! :+

:w

Vault hunter & RAID-er

Zo dan, drie nieuwe turbo charged koetjes dartelen in de wei :)

Ik kan niet anders zeggen dan dat Intel zeer goed werk verricht heeft met die Sandy Bridge processors.
Ze draaien op 4,4 Ghz, onder full load en dan meet ik qua stroomverbruik voor het complete systeem slechts 165 Watt 8)7 Dat is ook wel terug te zien in de warmte-ontwikkeling...deze schommelt zo tussen de 58 en 65 graden.
Kortom: de core i7 6500K proc's zijn zeer aan te bevelen mocht je nog op zoek zijn naar iets nieuws d:)b

Rabbit PowerT

goed om te horen, kijken wat ze doen de aankomende dagen!

DPC Stampede #10 - planning
En de projecten waaruit te kiezen is:
* DPAD
* RC5-72
* Leiden Classical
* Malariacontrol
* PrimeGrid
* SETI@Home

Waar hebben we voor de DC-Vault het meeste baat bij om veel crunchers/stampers/flushers te hebben?
Xaverius

Er is een aardige discussie gaande op de DC-vault over Majestic-12. Voor de mensen die het nog niet kennen, dit is een project die, simpel gezegd, een zoekmachine aan het maken is. Dit is een kostbaar gegeven want je hebt talloze servers nodig en ook veel cawlers.

Majestic-12 heeft, zo ver ik het snap, op dit moment een gedeeltelijk commercieel karakter. Het heeft een commerciele kant die gegevens verkoopt, maar die opbrengsten daarvan worden gebruikt om personeel te bekostigen en de onkosten te vergoeden.

Ja, het is een bedrijf die geld genereert maar zoals ik het begrijp alleen maar om kosten te dekken. Eenieder moet maar kijken wat ze er van vinden om het project met bandbreedte te steunen.

De discussie is hier te volgen: http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=48856

Vault hunter & RAID-er

quote:
Wiethoofd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 23:13:
DPC Stampede #10 - planning
En de projecten waaruit te kiezen is:
* DPAD
* RC5-72
* Leiden Classical
* Malariacontrol
* PrimeGrid
* SETI@Home

Waar hebben we voor de DC-Vault het meeste baat bij om veel crunchers/stampers/flushers te hebben?
Nou, eigenlijk staan we voor alle projecten wel aardig hoog binnen de Vault.
Ik vind het erg jammer dat de Stampede zich alleen beperkt tot "officiele projecten".
Een stampede op GIMPS, Docking of NFS bijvoorbeeld zou pas echt zoden aan de dijk zetten :Y

Bovendien maak je van de Stampede dan een wat breder "kijk eens in de keuken van een ander" gebeuren.

Maar ja.... Prime Grid zou voor nu het meeste baat hebben voor de Vault.
Ik weet niet of ik mee doe dit jaar; ik kijk eerst wel effe wat er gestemd wordt en dan bepaal ik of het zinnig is en of ik uberhaupt wel mee doe. Als "Vault-RAID-er" moet je natuurlijk wel 24x7 beschikbaar blijven om direct in te kunnen grijpen op projecten die onder vuur liggen :P

On the run

Ik doe dit keer niet mee met de stampede.
Ik vind zelf de projecten te karig worden en ik zal mijn effort naar eigen inzicht indelen.

Rabbit PowerT

quote:
Cow_tipping schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:59:
Ik doe dit keer niet mee met de stampede.
Ik vind zelf de projecten te karig worden en ik zal mijn effort naar eigen inzicht indelen.
Ik ben het met Cow Tipping eens

Switcher!
Reg. datum: 11 oktober 2005

Ik ga ook niet meedoen met deze stampede.
Op DPAD kan het zijn dat we tegen dan 1ste staan, RC5-72 staan we eigenlijk eerste, Leiden Classical gaan we ons belachelijk maken, primegrid is gewoon niet eerlijk voor cpu-only members, SETI@home is ook een druppel op een hete plaat en tja malariacontrol :?

Alea iacta est

Ik vind het wel leuk een jaarlijkse grote stampede, de projectkeuze is helaas armoede. Ook geen van alle interessant voor de DC-Vault. Als ik 1000 genormaliseerde CPU's invul op de DC-Vault strategiepagina beginnen mijn ogen te glimmen bij GIMPS en PSP-PRP. Ik stel de beslissing over deelname nog even uit, wellicht moet ik mijn stem intrekken.

Vault hunter & RAID-er

Als we echt willen vlammen, dan stellen we een stampede voor op Wieferich!
De punten die je nu krijgt zijn al historisch hoog..stel je voor dat er nog tig keer zoveel
power bij komt vanuit de stampede B-)
Dan sturen we ARS en TN huilend de hoek in >:)

2 the resQ
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
iconized schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:52:
Ik vind het wel leuk een jaarlijkse grote stampede, de projectkeuze is helaas armoede. [...]
De discussie over de projectkeuze (of het gebrek eraan) was sowieso al gaande binnen de crew, los van wat er nu in de stampdraadjes door de community wordt gezegd. Mijn gok is dat de stampede volgend jaar er heel anders uit kan gaan zien kwa opbouw. De kans op grote wijzigingen voor de komende stampede is echter klein, omdat we wat betreft organisatie sowieso al kortdag zitten. Nu bijvoorbeeld uitstellen kan nare gevolgen hebben voor de productie tijdens zo'n stampede, i.v.m. vakanties e.d.

PC Specs | Nikon D60 18-55 VR kit | Nikon AF 50mm f/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #3

Tsja het is begrijpelijk. Maakte de opmerking hier daar ik geen domper wilde zetten op de stampedeplanning.

iconized wijzigde dit bericht 07-03-2011 20:17 (6%)

2 the resQ
Reg. datum: 01 juni 2001

Waarvoor dank. :)

Ik begrijp de discussie die in dit topic loopt ook heel goed, wat dat betreft. Er is een flinke pool aan projecten waar we veel aan kunnen hebben om daar een stampede op te zetten, in tegenstelling tot sommige van de keuzes die er nu liggen. Zeker voor de mensen die actief met de Vault bezig zijn (en dus al regelmatig van project wisselen om te kijken waar een grote impact gewenst is) is er nu een erg schrale keuzemogelijkheid.

Anderszijds zijn er bij de huidige projecten ook genoeg mensen die daar erg aan verknocht zijn, en iedere keer de stampede naar een ander project dan dat van hun zien gaan. En dat is dus net een van de belangrijkste redenen dat we (in ieder geval tot nog toe) alleen officiële projecten mee lieten doen, en ieder project ook maar 1 keer, om er zodoende voor te kunnen zorgen dat (vrijwel) alle projecten een keer aan de beurt kunnen komen.

PC Specs | Nikon D60 18-55 VR kit | Nikon AF 50mm f/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #3

Met de huidige projecten, zal ook ik niet mee doen aan de stampede

Vault hunter & RAID-er

quote:
ERBrouwer schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:58:
Met de huidige projecten, zal ook ik niet mee doen aan de stampede
Kom je anders gezellig op Wieferich stampen?
De beer is echt helemaal los daar en we kunnen wel een ervaren jager erbij gebruiken om
dat beertje te wassen :P :+

On the run

Inderdaad. Het is schandalig dat ik daar 2e sta. ;)

Maar ik had begrepen dat Wieferich niet jouw favoriete project is, dus zal niet meehelpen te pushen. O-)

Broken, Beat and Scarred

Misschien moet iemand McLighter ff inseinen ;)
quote:
Mclighter schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:29:

Tsja de Noren and AT zijn met een psychologisch spelletje bezig.

quote:
Bold_Seeker schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:39:
[...]

Kom je anders gezellig op Wieferich stampen?
De beer is echt helemaal los daar en we kunnen wel een ervaren jager erbij gebruiken om
dat beertje te wassen :P :+
Zal morgen ff een paar machines overzetten

Vault hunter & RAID-er

quote:
ERBrouwer schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:47:
[...]

Zal morgen ff een paar machines overzetten
Beters! _/-\o_
Wij moeten ons natuurlijk niet laten "koeioneren" door die bullebakken uit Noorwegen en USA B-)

Reg. datum: 11 juni 2007

quote:
Frentik schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:37:
Misschien moet iemand McLighter ff inseinen ;)

[...]
ack!

Z.E.T. = (i2e(-iπ))2

Vault hunter & RAID-er

^^ Bring it on!
Net de mannen van ARS maar effe ingeseind dat wij onze #2 blijven verdedigen...ik hoop
dat ze de hint begrijpen :P

Jouw koetjes kunnen het verschil gaan maken Mclighter, we staan erg dicht bij elkaar op Wieferich.

Ik zal vandaag nog wat WCG units wegwerken en daarna ook helpen op Wieferich (zie dat ik nogsteeds op plaats 29 sta in de users overall.)

Vault hunter & RAID-er

Welkom terug dan maar Lightluke :w
Met de hoeveelheid punten per wu die je nu krijgt op Wieferich, kun je nog flink stijgen in
de stats de komende periode :Y

De RAID-actie (Rapid Assistance In Distress) op Wieferich is zeer succesvol!
Wij laten ARS en Team Norway zien dat we niet zomaar op ons rug rollen als zij iets van
plan zijn --> cudo's voor alle DPC-erts die bijdragen aan dit succes d:)b

Bold_Seeker wijzigde dit bericht 10-03-2011 18:31 (43%)

On the run

En het gaat lekker gelijk op nu:

http://www.upl.co/uploads//168625wief.gif

e^(i*pi ) +1 = 0

Gelijk opgaan is leuk, maar de eerste plek pakken in de daily (liefst met veel voorsprong) zou nog veel leuker zijn :Y) >:)
Met de nieuwe versterkingen kunnen we misschien wel die eerste plek nemen, close is het in ieder geval al elke dag de afgelopen weken!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 31 32 33 34 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011