Hoofdcategorieën
Device Settings
Topicacties

Orange Monte Carlo / ZTE Skate

Tags

Pagina: 1 2 last

Reageer Nieuw Topic
omdat het kan

Op de MWC heeft ZTE de Skate aangekondigd. Een van hun vorige modellen, de ZTE Blade, kon ondanks dat hij niet in Nederland verkrijgbaar is al op grote aandacht rekenen vanwege de lage prijs, goede specs en grote modbaarheid. Het lijkt erop dat ZTE nogmaals een prijsvechter neer wil zetten met volwaardige specificaties.

Vooralsnog is de telefoon alleen aangekondigd en is niet bekend of de telefoon in Nederland uitgebracht gaat worden. De prijs die genoemd wordt ligt zo rond de 200 euro.

http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1297784047.jpeg

Specificaties
# Android 2.3 Gingerbread
# Onbekende 800MHz processor
# Adreno 200
# UMTS 900/2100 MHz
# GSM 900/1800/1900 MHz
# HSDPA/UMTS
# 5 megapixel camera with flash (?)
# 4.3" WVGA (800x480) TFT capacitief touchscreen
# WiFi
# Bluetooth
# FM radio
# GPS
# Accelerometer
# Digital compass
# 120g

Tweakers heeft een preview geschreven van de Skate op het MWC.

Camacha wijzigde dit bericht 18-02-2011 17:44 (5%)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

Reg. datum: 14 september 2008

Ik gok trouwens voor de processor op een MSM7227 (zoals in de Blade), maar dan geclockt op 800mhz. ;)

Because I'm a potato

Oeh, ik ben zeer benieuwd. Zou wel een nice toestel wezen met die specs... Snellere processor, hogere resolutie dan de meeste andere goedkope Androids :)
Joa, tegen Mei ben ik vast wel weer toe aan een upgrade ;)

RTFM | Google is your friend | Don't fix it if it ain't broken | En ja mijn Nederlands zuigt.
Reageer ik niet meer in 'n topic? Dan ben ik 't vast alweer vergeten! Stuur me even een DM om me wakker te schudden :)

omdat het kan

quote:
JHdD schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:28:
Ik gok trouwens voor de processor op een MSM7227 (zoals in de Blade), maar dan geclockt op 800mhz. ;)
Daar ben ik dus best benieuwd naar. De MSM7227 heeft volgens de websites die ik kan vinden een maximum clock van 600 MHz, dus of ZTE vindt het allemaal wel prima en doet een stock overclock, of het moet een andere processor zijn (of de data die ik kan vinden is verkeerd O-) ).

Dat is een erg mooie vervanger.Voor mijn T-mobile Vairy Touch of wel de ZTE X760

AMD Athlon 64 3500+/1GB DDR3500 Level 2 Mushkin/ATI Radeon 200 128MB/2x S-ATA 250GB MaxtorMaxLine Plus II/Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum Pro/

Reg. datum: 21 december 2006

Als hij uitkomt: ikke wil! :D Binnenkort zal er wellicht meer over vinden zijn, maar de specs zijn alleszinds niet slecht.

Somewhere in Texas... there's a village missing an idiot - Specs

omdat het kan

Ik lees net iets over een mogelijke concurrent, de Touchstone van Yuhua Teltech. Even groot scherm en twee camera's, alleen over de processor kan ik zo snel even niets vinden.

Die Chinese fabrikanten gaan ervoor geloof ik. Ik kan het niet erg vinden als ze de A-merken en elkaar het leven zuur gaan maken, daar wordt de consument alleen maar beter van.

Edit: de Touchstone heeft helaas maar 256 MB RAM. Jammer, want voor de rest ziet het er goed uit.

Camacha wijzigde dit bericht 16-02-2011 00:21 (17%)

Reg. datum: 11 augustus 2010

Is er al wat bekend over de RAM/ROM geheugen van de skate? Google gaf mij geen antwoord.

Zit er wel sterk aan te denken om mijn HTC Legend te verkopen en dan deze te nemen totdat ik in november weer een nieuwe mag kiezen :)

Ook wel leuk is om te vermelden dat het scherm volledig multi-touch ondersteunt! Bron

Cobesz wijzigde dit bericht 16-02-2011 01:46 (24%)

omdat het kan

quote:
Cobesz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 01:43:
Is er al wat bekend over de RAM/ROM geheugen van de skate? Google gaf mij geen antwoord.
Nee, daar zat ik ook al naar te zoeken, maar aangezien deze een stapje boven de Blade zou moeten staan ga ik in ieder geval uit van 512 MB. Meer zou leuk zijn natuurlijk, maar daar heb je gezien de processor misschien niet zoveel aan.

Ik ben eigenlijk benieuwder naar de exacte processor. Als het hetzelfde ding is als de Blade heeft deze telefoon wat meerwaarde, als het een Snapdragon is gelijk wat meer.

Reg. datum: 17 januari 2011

Toptelefoon voor cheap. Dat is wat de consumenten willen. Gelukkig luisteren sommige fabrikanten nog naar de klant.

Reg. datum: 05 september 2000

Ziet er nog goed uit ook, mooier dan de Desire HD vind ik..

quote:
Camacha schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 02:01:
[...]

Ik ben eigenlijk benieuwder naar de exacte processor. Als het hetzelfde ding is als de Blade heeft deze telefoon wat meerwaarde, als het een Snapdragon is gelijk wat meer.
Is die van de blade niet dezelfde als in de HTC Legend? ik weet dat die over te clocken is tot maximaal 864 mb, dus het zou in principe mogelijk moeten zijn dat het dezelfde processor is.

Al hoop ik zelf op een snapdragon!
Als dit zo is is het instant win voor ZTE en hebben ze een goudmijn te pakken ;)

Hongarije is mooi !
Reg. datum: 21 maart 2004

quote:
Cobesz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:50:
[...]
ik weet dat die over te clocken is tot maximaal 864 mb, dus het zou in principe mogelijk moeten zijn dat het dezelfde processor is.
:+ _O- ;)

Interests ; Mijn gezin / Hongarije / Landrover / PPO / iPhone3G & iPad1 3G / Air rifles / ....

Ik doelde daarmee dat die processor dus in de Skate kan zitten he ;)

Reg. datum: 14 juni 2004

Eerste video's druppelen binnen.
Doebstap.
Reg. datum: 09 september 2009

Wauw, ziet er mooi uit, en zeker voor die prijs.
Ik heb een LG GT540 en het enige dat ik echt mis is een capacitief touchscreen. Dit ziet er een leuke vervanger uit.

HTC Legend - Android 2.3.7 : Cyanogenmod 7.1, OC'd tot 806 Mhz ...

Lekker Boeiend ?!?
Reg. datum: 16 mei 2002

Wat een laggy ding zeg, dat je ermee op een beurs durft te staan zo :$

E6600 @ 3600Mhz | Asus P5B Deluxe | 4GB OCZ Urban Elite | 2x WD Raptors S-ATA Raid-0 2x 500GB Spinpoint | ASUS EAH 4870 D5 Glaciator| CPU-Z Validate

Hopen dat ze de software inderdaad nog wat verbeteren, want mijn HTC TyTN 2 uit het jaar stilletjes scrolt soepeler. Maar daar heb ik eigenlijk wel vertrouwen in, wellicht zullen er ook custom ROMs verschijnen zoals bij de huidige Blade.

Game of Thrones FTW!!!
Reg. datum: 05 januari 2010

Kan me niet voorstellen dat dit het uiteindelijke product is. Het toestel moet een stuk soepeler kunnen draaien dan dat het nu doet. Ze hadden er misschien wel bij moeten zetten dat dit nog "in development" is oid, dan komt het wat beter over. Nu lijkt het inderdaad een draak van een telefoon, zo laggy.

Speciale vaardigheid: Kan "1 minute rice" koken in 58 seconden

aka "Species5618"
Reg. datum: 05 januari 2002

Mijn Blade is een stuk soepeler dan wat je in dat filmpje zag. Het lijkt me dan ook sterk dat het toestel in het filmpje al helemaal af is. Het ding is niet voor niets gepland voor midden 2011 en niet voor volgende week.

I want to be the minority! - Olympus E-3, 9-18, 14-45, 40-150, 70-300

Reg. datum: 09 februari 2004

In het filmpje ziet het erg laggy uit, dat ze durven dat ding daar te showen :P

Maar goed, ik ga ervan uit dat het allemaal gefixed is in de final versie. Ze hebben nog 3 maanden om het te fixen :P

Maar dat is tevens de reden waarom ik nog mijn twijfels heb bij chinese toestellen, alle chinese merken die ik heb gekocht (Niet alleen telefoons maar ook mp3 spelers, denk aan meizu me) zijn het allemaal net niet. Of de software is brak, of de afwerking van de hardware is brak of de support (software updates) is brak.

magnifor wijzigde dit bericht 16-02-2011 17:24 (44%)

Reg. datum: 03 oktober 2006

Dan rest nog de vraag of die uberhaubt nog wel in nederland komt...

kon de blade in Frankrijk orange voor ¤149,- met prepaid kaartje kopen (heet daar Tacticle internet 2)
maar heb het niet gedaan omdat je voor je garantie dan weer naar Frankrijk moet...

voor dat zelfde geld heb je ook een leuk 2e handsje

gram501 wijzigde dit bericht 16-02-2011 17:26 (5%)

Die Live Wallpaper draagt nou ook niet echt bij aan de snelheid van het toestel. Mijn Blade is inderdaad ook sneller, maar nou moet ik zeggen dat je het verschil tussen een (goede) custom ROM en de stock ROM (die hier getoond wordt) ook daadwerkelijk merkt. Bovendien is Launcher Pro ook een stuk vlotter/vloeiender dan de stock launcher, dus ik zou me er niet al te druk over maken.
quote:
magnifor schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:14:
Maar dat is tevens de reden waarom ik nog mijn twijfels heb bij chinese toestellen, alle chinese merken die ik heb gekocht (Niet alleen telefoons maar ook mp3 spelers, denk aan meizu me) zijn het allemaal net niet. Of de software is brak, of de afwerking van de hardware is brak of de support (software updates) is brak.
* Freekers mompelt iets over een dubbeltje en een eerste rij

RTFM | Google is your friend | Don't fix it if it ain't broken | En ja mijn Nederlands zuigt.
Reageer ik niet meer in 'n topic? Dan ben ik 't vast alweer vergeten! Stuur me even een DM om me wakker te schudden :)

omdat het kan

quote:
Freekers schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:54:
Die Live Wallpaper draagt nou ook niet echt bij aan de snelheid van het toestel. Mijn Blade is inderdaad ook sneller, maar nou moet ik zeggen dat je het verschil tussen een (goede) custom ROM en de stock ROM (die hier getoond wordt) ook daadwerkelijk merkt. Bovendien is Launcher Pro ook een stuk vlotter/vloeiender dan de stock launcher, dus ik zou me er niet al te druk over maken.
Inderdaad, met een nette custom ROM en Launcher Pro heb je op de Blade een heel andere ervaring. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat die 200 MHz extra niet ook uit de verf komt met die combinatie.

Ja, ik weet het, MHzen zijn niet zaligmakend of alleszeggend, we moeten eigenlijk weten welke processor er nou gebruikt wordt.

Camacha wijzigde dit bericht 16-02-2011 23:01 (4%)

Acties:

RoD
Moderator Mobile / PowerMod / Nieuwsposter
Reg. datum: 14 september 2004

Het fijne van Android-toestellen is dat de software, voor ons Tweakers althans, niet per se af hoeft te zijn. Voor een goedkoop toestel met interessante specs krijg je in de meeste gevallen wel een levendige custom-ROM-scene. Zal hier ook wel weer het geval zijn, aangezien ik niet verwacht dat ZTE de boel dicht gaat timmeren, en de hardware is ook niet zo exotisch dat de devs er moeite mee zullen hebben, verwacht ik.
omdat het kan

quote:
RoD schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:06:
Het fijne van Android-toestellen is dat de software, voor ons Tweakers althans, niet per se af hoeft te zijn. Voor een goedkoop toestel met interessante specs krijg je in de meeste gevallen wel een levendige custom-ROM-scene. Zal hier ook wel weer het geval zijn, aangezien ik niet verwacht dat ZTE de boel dicht gaat timmeren, en de hardware is ook niet zo exotisch dat de devs er moeite mee zullen hebben, verwacht ik.
Het enige dat ik me de laatste dagen ben gaan afvragen is of er wel custom ROM's uitgebracht kunnen worden voor toestellen waarvan de oorspronkelijke ROM niet beschikbaar is. Als ZTE nu besluit dat 2.2 of 2.3 wel netjes genoeg is voor dit toestel en de Blade, is het dan nog steeds wel redelijkerwijs mogelijk om bijvoorbeeld 3.0 naar deze toestellen te brengen (uitgaande dat de telefoon het qua hardware wel aankan)?

/androidn00b

Acties:

RoD

Devs hoeven niet per se hun custom ROMs te baseren op de originele ROMs. Je hebt ze ook die gewoon gebouwd zijn met de opensource-code die Google beschikbaar heeft gesteld. Daarnaast worden wat algemene tweaks (apps2sd, quicksettings in de notficatiebalk, performancetweaks, etc) vaak van elkaar geleend, en geschikt gemaakt voor andere apparaten.

Geen enkele fabrikant stelt overigens de ROM zomaar beschikbaar. Doet HTC bijvoorbeeld ook niet. Maar toch zijn er devs die de ROM weten te verkrijgen, en er vervolgens op voortborduren.

Dus ik zou me er niet al te veel zorgen om maken :)

quote:
Freekers schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:54:

[...]

* Freekers mompelt iets over een dubbeltje en een eerste rij
Ach, krijgen we dat weer. Als ik iets koop dan verwacht ik dat het product werkt. Ik verwacht geen super kwaliteit, maar als ik voor een update naar een super vage chinese site moet dan krabbel ik toch even achter mijn oren. Of als de firmware half chinees en half engels is...

omdat het kan

quote:
magnifor schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:22:
Ach, krijgen we dat weer. Als ik iets koop dan verwacht ik dat het product werkt. Ik verwacht geen super kwaliteit, maar als ik voor een update naar een super vage chinese site moet dan krabbel ik toch even achter mijn oren. Of als de firmware half chinees en half engels is...
Dat is bij de Blade allemaal niet aan de orde. De bouwkwaliteit vind ik okay, niet superdeluxe maar naar mijn gevoel ook niet het goedkoopste van het goedkoopste. Als ik bijvoorbeeld een Galaxy S in mijn handen heb voelt dat goedkoper en meer plastic. Wat betreft de software hoef je je geen zorgen te maken, juist die goedkopere telefoons worden omarmd door de modcommunity en er zijn dus ook bakken met custom ROM's te vinden. Zoals RoD vermeldt kan daar zelfs voor ontwikkeld worden als ZTE de telefoon laat vallen.

quote:
Camacha schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:59:
[...]

Dat is bij de Blade allemaal niet aan de orde. De bouwkwaliteit vind ik okay, niet superdeluxe maar naar mijn gevoel ook niet het goedkoopste van het goedkoopste. Als ik bijvoorbeeld een Galaxy S in mijn handen heb voelt dat goedkoper en meer plastic. Wat betreft de software hoef je je geen zorgen te maken, juist die goedkopere telefoons worden omarmd door de modcommunity en er zijn dus ook bakken met custom ROM's te vinden. Zoals RoD vermeldt kan daar zelfs voor ontwikkeld worden als ZTE de telefoon laat vallen.
Oke, ik ben benieuwd. :)

Vers van de pers!

Merk en type
Merk ZTE
Productserie Skate
Toestel
Telefoonmodel bar
Invoermethode touchscreen
Besturingssysteem Android
Versie besturingssysteem Android 2.3
Beeldscherm
Schermresolutie 800x480
Schermdiagonaal 4,3"
Schermtype lcd
Camera
Cameraresolutie 5 megapixel
Resolutie video-opname onbekend
Verbindingen
Wlan 802.11b/g
Bluetooth-versie
Bluetooth 2.1
Technische kenmerken
Chipset Qualcomm MSM7227
Processorsnelheid 800MHz
Werkgeheugen onbekend
Extern geheugen Secure Digital Micro

Van de Tweakers frontpage, de processor is nu dus bekend ;)

Misschien handig op het linkje ineens in de topic start te zetten: reviews: MWC: ZTE Skate: groot scherm, kleine prijs

Acties:

RoD

Conclusie is dus: de software is ontzettend gaar en bijna niet bruikbaar. Het is dus nog even afwachten tot de release, om te kijken of het dan beter is.

Maar in hoeverre is dat erg?

Eerste wat ik zou doen is er een custom ROM opgooien, hoef al die provider meuk niet.

omdat het kan

quote:
Ik zal hem er bij zetten, al vind ik de conclusie welke processor in de telefoon zit wat voorbarig.
quote:
Cobesz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:10:
Maar in hoeverre is dat erg?

Eerste wat ik zou doen is er een custom ROM opgooien, hoef al die provider meuk niet.
Precies, zo lang er geen hardwareissues zijn vind ik software eerlijk gezegd een kleine zorg, zolang het ding niet daadwerkelijk kapot uit de doos komt.

Prijs vind ik eerlijk gezegd veel relevanter. Voor 150 euro is het een killer, voor 200 een interessant ding, maar voor 250 vind ik 'm eerlijk gezegd al rap minder interessant worden.

The Alchemist of Happiness
Reg. datum: 03 mei 2008

De release zou in mei zijn, gaat de Skate dit halen? En is de prijs al bekend?

Floccinoccinihilipilification

Telefoon komt nu wel iets te laat ben ik bang.... hij had nu toch wel al uit moeten komen dan om succesvol te zijn denk ik

Mo Chuisneoir
Reg. datum: 17 juni 2003

quote:
Wu Sa, Director of mobile device operations for ZTE (UK), confirmed that the ZTE Skate will be available in the UK in the “early” second half of 2011. Although dates are yet to be confirmed, some time around July might be good guess, or soon thereafter.
Bron: http://www.pocket-lint.com/news/39148/zte-skate-lands-summer-2011

veels te laat naar mijn mening :S dan is menig dualcore telefoon al uit. Hij mag dan wel goedkoop worden, maar dan hoop ik wel voor de tweakers onder ons dat er nog heel wat uit de processor te halen valt. Als overclocken tot zo'n 1.2ghz mogelijk gaat zijn dan is het opeens weer een ander verhaal uiteraard ;)

Die Adreno 200 GPU die erin zit is wel een patsertje als ik het goed heb toch?

Cobesz wijzigde dit bericht 19-03-2011 03:42 (11%)

omdat het kan

quote:
Cobesz schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 03:40:
veels te laat naar mijn mening :S dan is menig dualcore telefoon al uit. Hij mag dan wel goedkoop worden, maar dan hoop ik wel voor de tweakers onder ons dat er nog heel wat uit de processor te halen valt. Als overclocken tot zo'n 1.2ghz mogelijk gaat zijn dan is het opeens weer een ander verhaal uiteraard ;)
Het is dus nog even de vraag welke processor er nou precies in komt. Als het een 7227 is, net zoals de Legend, dan is 800 MHz eigenlijk al een fabrieksoverclock. Ik vraag me dan echt af hoeveel er daarna nog in zit, praktisch (met acceptabel verbruik) en uiterlijk (maximum). Er bestaat natuurlijk ook nog de kans dat het een heel ander ding is dat aan elkaar gebakken is.

Maargoed, op zich denk ik inderdaad dat de telefoon aanzienlijk kansrijker was geweest als hij een paar maanden eerder uit was gekomen, al zou het afhankelijk van de prijs alsnog wel een budgetklapper kunnen worden. Het moet alleen echt niet meer dan 200 euro gaan kosten, anders is een rappere telefoon maar nauwelijks duurder.
quote:
Wat bedoel je met patsertje?

They'll never get caught.
Reg. datum: 29 december 2001

Mooi design van het toestel. Dat ontbreekt vaak bij deze merken. Ik denk niet dat hij hoeft te concureren met de dualcores (gezien de prijs moet hij concureren met de budgettoestelen met 600 mhz processor, hoewel de marge erg ruim is als ze het hebben over tussen de 150 en 300 euro in het artikel op tweakers).

☻/ Elwood: What kind of music do you usually have here?
/▌ Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Patsertje, als in krachtpatser :P

omdat het kan

quote:
Cobesz schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 12:00:
Patsertje, als in krachtpatser :P
Ik denk dat deze quote het aardig samenvat:
quote:
Although Adreno 200 performs quite decently, it has been grossly outperformed by the likes of PowerVR SGX540, which is included as part of Hummingbird chipset used by Samaung's Galaxy S series phones. To a lesser extent, it is also outperformed by PowerVR SGX530, which is used by the phones such as Droid X, Droid 2 and iPhone 4(rumor).
Bron

Niet rampzalig slecht dus, maar ook geen enorme performance.

Ah, dan had ik het dus fout. Ik dacht dat het ook in de DHD gebruikt werd :P

Al wat nieuws rond de Skate? Kijk érrúg uit naar deze phone!

Ik eigenlijk niet meer. Ik ben heel tevreden met mijn ZTE Blade, maar mijn nieuwe telefoon wordt een dualcore.

Reg. datum: 01 maart 2010

Ik ben ook heel tevreden met mijn ZTE Blade. Zo tevreden zelfs dat ik eigenlijk het liefst ook een Skate wil bestellen zodra het kan. :X Maar toch ga ik dat niet doen want op de iets snellere processor en het grotere beeld na biedt de Skate niet zo heel veel nieuws ten opzichte van zijn voorganger.

Wel ben ik heel benieuwd naar de Skate. Je hoort er maar weinig van maar in aanloop van de releasedatum is geen nieuws, goed nieuws zullen we maar denken! :)

TomAtTweakers wijzigde dit bericht 30-04-2011 23:06 (22%)

Reg. datum: 29 juni 2004

Ben benieuwd of de ZTE Skate net zoals de ZTE Blade (san francisco) bij mobistar te koop zal zijn en aan welke prijs.

Zie overal dat de Skate 250 euro gaat kosten wat ik dan toch wel een tegenvaller ga vinden.

Reg. datum: 30 maart 2010

Zo te lezen is hij gereviewed in Griekenland, hier komt ook die schatting van 250 euro vandaan.

http://www.gsmarena.com/f..._euro_price-news-2625.php

Reg. datum: 29 juni 2004

Das spijtig, is gewoon te duur voor de specs. Blijf dan wel bij men Blade.

omdat het kan

Die 250 euro is nu echt te veel. Voor 200 was het een leuk toestel geweest en voor 150 een klein monstertje, maar ik denk dat mensen dan liever een relatief kleine meerprijs betalen voor een echt high-end toestel (of een high-end van een half jaar oud).

Die 250 euro komt écht hard aan.. Spijtig.. voor 200 was het echt te doen!!

Jammer... Ik had er echt op gehoopt dat ZTE de concurrentie echt eens wakker ging schudden met lage prijzen voor goede smartphones. Maar hier worden HTC, Samsung en de rest niet echt bang van denk ik.

Ik wil niet zeggen dat de Skate een slechte prijs heeft maar het scheelt gewoon niet zoveel meer met de budget smartphones van de grote merken. De HTC Wildfire S bijvoorbeeld is gelijk aan de prijs van de Skate en is niet eens heel veel slechter. De eerste Wildfire daarentegen was veel duurder en bovendien een stuk minder goed dan de Blade.

Ik weet niet precies hoe het zit met garantie als je iets via ebay koopt maar voor ongeveer dezelfde prijs als een HTC Wildfire S krijg je wel wat meer smartphone.

800MHz tegen een 600MHz processor
4.3" tegen een 3.2" scherm
800x480 tegen een 480x320 resolutie

In ieder geval wacht ik tot de ZTE Skate en de Huawei U9000 IDEOS X6 beide beschikbaar zijn voordat ik er een koop.

omdat het kan

Vooral die resolutie is toch wel een gigantisch verschil, want als ik nu een winkel inloop en een Wildfire o.i.d. vergelijk met mijn huidige Blade kan ik me toch echt niet voorstellen daar naar terug te gaan. Het scherm in de Blade kan zich goed staande houden tussen het high-end geweld en ik gok dat ze dat bij de Skate weer proberen.

Camacha wijzigde dit bericht 16-05-2011 04:50 (23%)

Reg. datum: 26 februari 2010

Weet iemand al of de zte skate al uit is in UK??

Het is akelig stil rond de Skate.
De Huawei Ideos X5 begint steeds aantrekkelijker te worden. Aangezien je die gewoon in Nederland kan bestellen.
Of zelfs de X6 voor wat meer euro's (alhoewel die ook maar niet in het Europees daglicht wilt verschijnen).

Reg. datum: 16 december 2002

quote:
wtrdg schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:27:
Het is akelig stil rond de Skate.
De Huawei Ideos X5 begint steeds aantrekkelijker te worden. Aangezien je die gewoon in Nederland kan bestellen.
Of zelfs de X6 voor wat meer euro's (alhoewel die ook maar niet in het Europees daglicht wilt verschijnen).
De Huawei Ideos X5 is ook aantrekkelijker qua CPU en daardoor flash-ondersteuning. De Skate ziet er goed uit, maar gaat hem door de ARMv6 voor mij echt niet worden.

Nintendo® gaming 24:7

Reg. datum: 06 juli 2010

Is er al meer over dit toestel bekend?
als die uitkomt in ned? of is ie al uitgebracht in andere landen?
en anders, wanneer komt die uit? aangezien mei al voorbij is...
lijkt me trouwens een super phone! als die voor een prijs van 200 komt, mooi groot scherm!

Zoiezo was de Skate al uitgesteld tot juli.
Laatste inhoudelijk nieuws wat ik heb gevonden is: http://www.unwiredview.co...-less-than-e200-sim-free/

Eerst werd er op een Griekse website verteld dat hij tussen 200-300 euro ging kosten, maar nu minder dan 200 euro in frankrijk.

Reg. datum: 30 november 2001

Ik ga binnenkort mijn eerste smartphone kopen en ben me daarom aan het orienteren op budget smartphones, bijv. de Samsung Gio, ZTE Blade en ook de Skate.

De specs van de Skate zijn nog niet bekend, maar het lijkt er op dat de telefoon geen 802.11n heeft voor Wifi. Is dit een gemis?

In je eigen huis met (dikke) muren/vloeren/plafonds, wil je niet meer dan één antenne installeren voor een optimale dekking. In een huis is 802.11n dus wel handig, maar juist daar zal je niet zo snel internetten vanaf een smartphone.
Anders is het in openbare ruimtes zoals stations, overdekte winkelcentra of parken. Daar zal je vaker gebruik gaan maken van internet op je smartphone, maar juist daar zal toch gebruik zijn gemaakt van meerdere antennes.

Ik weet niet of die 802.11n-functionaliteit zo veel toevoegt aan een smartphone (nooit Wifi gebruikt buiten mijn eigen huis). Ervaringen van anderen zijn welkom!

quote:
Cobesz schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 03:40:

hoe kom je er eigenlijk aan? als je bij die review kijkt staat er bij specificaties gewoon Qualcomm MSM7227.
of is dit een veronderstelling?

Dodelijk blond!
Reg. datum: 28 maart 2009

Ziet er netjes uit. Alleen jammer dat ie zo lagt. Hopelijk weten ze dat nog te verbeteren. Mijn ervaringen met de Blade zijn in ieder geval goed.

Software is like sex, it's better when it's free

omdat het kan

quote:
anoniem1 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:22:
hoe kom je er eigenlijk aan? als je bij die review kijkt staat er bij specificaties gewoon Qualcomm MSM7227.
of is dit een veronderstelling?
Zoals al te lezen viel in mijn reactie op zijn post zijn (voor zover ik weet) alle meldingen van het type chip aannames gebaseerd op de combinatie van specs. Het is dan ook waarschijnlijk dat het een 7227 wordt/is, maar zeker is het niet.

Reg. datum: 20 april 2002

@Camacha
Wat betekent het dat het een Qualcomm 7227 is? Ook geen flash op de ZTE Skate?

Reg. datum: 13 juni 2011

Hij komt begin juli uit in Frankrijk en gaat minder dan 200¤ kosten!

http://www.gpsandco.com/articles/newsitem.php?id=6766

Reg. datum: 20 april 2002

Ah, thanks mccoyvdv. In dat franse artikel staat dat Flash wel draait op deze SoC, de MSM7227 @ 800MHz

Reg. datum: 10 april 2011

Hij is gelanceerd:
Ze noemen de telefoon de Orange Monte Carlo

http://www.blog.best-mobi...e-orange-monte-carlo.html

Reg. datum: 30 november 2001

quote:
Moeten we daar naar het buitenland voor gaan of via eBay, of gaan ze ook in NL verkocht worden?

quote:
Moeten we daar naar het buitenland voor gaan of via eBay, of gaan ze ook in NL verkocht worden?
Dat is nog niet zeker. Er staat wel op verschillende sites dat hij naar Europa gaat en misschien ook naar Nederland. Ik hoop dat hij wel naar Nederland komt.
Hier is de link naar de Orange shop waar hij al in staat.

http://shop.orange.co.uk/mobile-phones/orange-monte-carlo

Orange brand? Dus we moeten het eerst nog simlockvrij maken.. wat nog meer? Zijn zulke dingen lastig voor een newbie?

Ja het is zo goed als zeker Orange branded. Maar als je kijkt bij het forum van de Orange San Francisco, dan kom je er al snel achter dat het niet zo moeilijk is voor een 'newbie'.

Reg. datum: 28 september 2003

quote:
Jan.. schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:48:
Ja het is zo goed als zeker Orange branded. Maar als je kijkt bij het forum van de Orange San Francisco, dan kom je er al snel achter dat het niet zo moeilijk is voor een 'newbie'.
met wat geluk komt ie hier uit bij mobistar, net zoals de san francisco, veel minder gedoe :p

if it is not broken, don't fix it!

Reg. datum: 01 november 2010

Dat ie maar rap uitkomt! Deze heeft grote kans mijn eerste smartphone te worden (aangezien gsm met toetsen tegenwoordig oftewel rommel zijn oftewel 20 euro gsm's zonder extra's).

Stel nu dat ik die in Frankrijk zou bestellen en een custom rom op zet. Merk ik er dan nog iets van dat die uit Frankrijk kwam (overblijfselen van de software ofzo) of is het volledig afhankelijk van de ROM? Ik heb nog 0,0 ervaring met smartphones, vandaar.

Reg. datum: 04 januari 2010

quote:
Vnze schreef op maandag 11 juli 2011 @ 08:31:
aangezien gsm met toetsen tegenwoordig oftewel rommel zijn oftewel 20 euro gsm's zonder extra's).
Waarom zou een gsm met toetsen rommel zijn? Wel eens een HTC met toetsenbord in je handen gehad? een Motorloa Milstone gezien? Is zeker weten geen rommel hoor ;)

En het is inderdaard van de ROM afhankelijk, deze overschrijft alle (of bijna alle) software dingen die er door de fabrikant/provider zijn opgezet, en mochten deze dan nog niet weg zijn kan je ze altijdn og zelf eraf halen :)

Reg. datum: 01 november 2010

@AktiveHate:
Oké rommel was een overstatement, er zijn er wel degelijk nog goede op de markt maar in de winkels waar ik ben geweest voelde praktisch iedere gsm met toetsen cheap aan. Die modellen die jij opnoemt zien er nice uit maar die waren niet in die winkels. Oftewel heb ik pech gehad dat ze er net niet waren maar ik krijg echt de indruk dat ze touchscreen gsm's een beetje opdringen hier. In de phonehouse waren er welgeteld twee gsm's met toetsen die ik doenbaar vond (een nokia en een blackberry), maar die spreken mij op zich niet zoveel aan.

En thanks voor de info over de ROM's!

Reg. datum: 04 juni 2011

hij komt in september..?

http://allaboutphones.nl/...in-Europa-aangekomen.html

al moet ik wel zeggen dat de prijs me teleur stelt. ;(

Reg. datum: 01 december 2009

quote:
Lenty schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:23:
hij komt in september..?

Idd. Is bijna net zo duur als de oude Galaxy S nu is.

omdat het kan

Die genoemde prijzen zijn met de toch inmiddels wat outdated processor in het achterhoofd (uitgaande van de 7227) in mijn ogen veel te hoog. Het is voor een goede prijs nog steeds een zeer capabele chip, maar je merkt wel dat hij niet zo rap is als de nieuwere high-end (of inmiddels net niet meer high-end) toestellen. Dan vind ik het een erg gedurfde prijs.

Ik denk eerlijk gezegd dat het een introductieprijs is en dat de daadwerkelijke prijs lager zal liggen. Als dat niet het geval is en er zit ook geen andere chip in zie ik de Skate geen evengroot succes als de Blade worden.

Reg. datum: 28 februari 2010

Bericht kan verwijderd worden, er is iets fout gegaan met het editen, daarom een dubbelpost!

Dennis.H wijzigde dit bericht 19-07-2011 11:29 (163%)

Reg. datum: 28 februari 2010

quote:
Lenty schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:23:
hij komt in september..?

quote:
In Engeland wordt gemeld dat het toestel op 19 september in de winkels komt te liggen. Nederland zal waarschijnlijk niet veel later volgen.
Ze zeggen dat het toestel niet veel later in Nederland wordt uitgebracht, ik meende dat dit niet gebeurde, althans ik heb een bericht gelezen dat hij niet meer in Nederland arriveerde.
quote:
In Engeland zal het toestel voor 250 pond (286 euro) worden verkocht, en dat is een prijsdoorbraak voor een toestel met zo'n groot scherm.
De prijs is ook niet interessant, in ieder geval niet voor ZTE.

Naar mijn mening duurde het te lang en gaat het waarschijnlijk te veel kosten voor wat het kan leveren. Daarom heb ik maar de Ideos X5 gekocht en ben ik daar al een paar weken heel erg blij mee :)

Reg. datum: 19 januari 2010

* sloth blaast het stof van dit topic af:

nieuws: MWC: ZTE brengt budgettoestel met Android 2.3 uit

Whoops, dat is het nieuwsbericht wat ik poogde te posten |:(

Reg. datum: 11 april 2000

Hopelijk komt die nou snel bij mobistar te koop net als zijn kleine broertje.
http://www.mobistar.be/nl...stellen/gsm/san-francisco

Ben nog aan het twijfelen aangezien ik een android phone voor erbij wil, wil ik niet echt veel meer dan 175 euro betalen. Ben erg benieuwd, als die door mobistar verkocht gaat worden, hoeveel die dan gaat kosten.

Reg. datum: 11 januari 2007

quote:
Dat is erg weinig geld! Je vraagt je haast af wat er mis mee zal zijn.. De specs zijn slechts een fractie minder dan de 300-400+ euro telefoons...

256K(arma)
Reg. datum: 24 oktober 2004

Niks mis mee, gewoon een ander merk wat ansich niet eens slechter is hoor... Zelf heb ik een ZTE Blade
en het is een geweldig telefoontje voor dat geld. Zoek je iets krachtigs en voor een cheapass price: take it!

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3720QM 3,6GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

Unboxing en first look:

Zoals jullie zien komt deze bij Orange onder de naam Monte Carlo uit. Daarom wellicht handig om de topictitle te veranderen zoals bij [Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade met beide namen in?

schit-te-rend!
Reg. datum: 23 november 2001

heeft nog niemand hem via import/vrienden uit de UK over laten komen? Ik zit erover te denken dat te doen, maar misschien wil ik ook wel gewoon wachten tot hij hier uit komt. Is daar al zicht op?

|Asrock 4CoreDual-SATA2|Intel Core 2 Duo E6750|2 GB DDR2|Ati X1950 pro| 40 gb 7200|80 gb 7200| Iiyama 17'|NEC 3500|sb live 5.1| Panasonic FZ5

Op je vraag mbt beschikbaarheid in Nederland kan ik je geen antwoord geven. Wat ik wel weet is dat er een sim lock op zou zitten die AFAIK tot op heden nog niet gekraakt is..

Volgens mij wordt de Skate vanaf volgende week verkocht door de ALDI 8)7 hier in België.

Zoals gewoonlijk gerebrand door Medion als MD98910, maar 100% zeker de Skate. Inclusief navigatie-nap voor in de auto, exact dezelfde oortjes en oplader als bij de Blade. :)

Petervanakelyen wijzigde dit bericht 08-10-2011 15:55 (16%)

quote:
Petervanakelyen schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:40:
Volgens mij wordt de Skate vanaf volgende week verkocht door de ALDI 8)7 hier in België.

Zoals gewoonlijk gerebrand door Medion als MD98910, maar 100% zeker de Skate. Inclusief navigatie-nap voor in de auto, exact dezelfde oortjes en oplader als bij de Blade. :)
Wow, ziet er niet verkeerd uit, die navi app en dan nog zon houder voor in de auto erbij ook, ziet er goed uit! nu maar hopen dat die binnenkort zo ook in nederland bij de aldi te verkrijgen is :9

Edit: zie trouwens dat er alleen maar wifi b/g, op zit en geen wifi n. Zit daar veel verschil tussen?
Edit2: Weet iemand toevallig ook als deze phone een eigen forum krijgt op xda?
Edit3: Op veel site's, zijn de afmetingen anders dan bij de aldi, ook bij orange:
dimensions
depth:10.4mm
length:125.9mm
width:67.8mm (deze komen van orange)
126 x 68 x 12 mm(deze van aldi,) dan klopt de hoogte toch niet?
edit4: de home knop is trouwens ook anders
sorry dat ik zo veel vraag, ben gewoon nieuwsgierig

anoniem1 wijzigde dit bericht 10-10-2011 22:14 (27%)

Your life is as you narrate it
Reg. datum: 15 december 2000

199 is het dubbele voor wat je voor de ZTE blade betaald .. bij belcompany 99 euro. Niet de dubbele specs... Wel grappig dat aldi daar mee begint..

Reg. datum: 27 juni 2011

Zo weinig reactie? Hier hebben toch veel mensen op zitten wachten tot de Skate in belgie te koop is..
Ik wil hem mss de zaterdag gaan halen, na veel plezier beleefd te hebben van mijn Blade

Frenkman wijzigde dit bericht 11-10-2011 18:06 (31%)

quote:
Frenkman schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:06:
Zo weinig reactie? Hier hebben toch veel mensen op zitten wachten tot de Skate in belgie te koop is..
Ik wil hem mss de zaterdag gaan halen, na veel plezier beleefd te hebben van mijn Blade
Waar ga je de skate halen dan?
Zelf wil ik deze misschien ook wel maar woon een eind van de grens, en de skate ligt hier (nog) niet in de winkel :( Die weinige reacties komt denk ik doordat ZTE toch nog niet zo heel bekend is.

Dat lijkt me niet. De ZTE Blade was al lang voordat hij in Nederland en België te koop was een populair toestel onder de Tweakers hier. Hij werd volop geïmporteerd vanuit de UK. Zo ben ik ook aan de mijne gekomen.

Wat henkleerssen een paar post hierboven zegt heeft er volgens mij meer mee te maken: de Skate is veel duurder dan de Blade maar je krijgt er niet veel extra voor terug. De prijs/features-verhouding is gewoon slechter en daarom slaat de telefoon hier op Tweakers niet aan. En niet alleen hier, ook op MoDaCo is het akelig stil rondom de Skate.

Reg. datum: 26 februari 2009

hier verkopen ze hem nu in den aldi :D (vanaf 15okt)

staat medion label op (huismerk van aldi, handig voor garantie) voor 199¤ (komt zelfs met carhouder en 4gb kaartje :p)

www.diskidee.be/2011/10/1...ne-lijkt-goede-deal/22544/

Pagina: 1 2 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011