Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• F0nz0
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 06-06 12:21
Ah, vandaar. Ik heb een Defy met groene lens en jij dus een rode.

• Okasha
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
Fotogravinnetje schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:06:
Voor het wat sneller je apps terug kunnen zetten: gebruik titanium backup, maar restore/herstel GEEN systeem apps!
Ik lees net in een andere post van jou dat de DEFY+ nooit de echte ICS kernel kan draaien, maar altijd op een soort van tussenversie draait, met een gemodde Kernel. Wat is hier nu precies het nadeel van? Misschien dat het ik het hele ROM verhaal nog maar even uitstel, voor nu weinig tijd en dan toch wachten tot het wat robuuster verhaal word.

Maar grappig je hier tegen te komen Wilma na al die jaren ;)

Origin: OkashaOsaka

• F0nz0
^ Zowel Defy als Defy+ hebben in ICS een Froyo of een Gingerbread kernel. Dat heeft met Motorola's locked bootloader te maken.

• DaRace
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-06-2013
Bij mij op een defy+ met gb 2.3.4 werkt deze Cyanogen Mod ROM (White Rabbit) super, erg makkelijk te installeren ook.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1510063

Let op, ik kreeg hem wel alleen aan de praat door eerst 1x de Pickachu ROM van dezelfde developper te installeren, dit is door meerdere mensen met 2.3.4 gemeld.

Zorg in ieder geval dat je niet update naar 2.3.6 als je het voorkomen kan. Dat maakt custom roms installeren een stuk ingewikkelder.

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 02:05
quote:
DaRace schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:13:
[...]

Zorg in ieder geval dat je niet update naar 2.3.6 als je het voorkomen kan. Dat maakt custom roms installeren een stuk ingewikkelder.
Vertel mij wat... Een tijd terug zat ik ook helemaal vast, en heb toen in mijn onwetendheid de 2.3.6 SBF's geflashed, waardoor ik een stuk minder opties heb.

Gelukkig draait CM9 GB probleemloos op 2.3.6

• Okasha
  • Niet online
quote:
DaRace schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:13:
Bij mij op een defy+ met gb 2.3.4 werkt deze Cyanogen Mod ROM (White Rabbit) super, erg makkelijk te installeren ook.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1510063

Let op, ik kreeg hem wel alleen aan de praat door eerst 1x de Pickachu ROM van dezelfde developper te installeren, dit is door meerdere mensen met 2.3.4 gemeld.

Wat is nu precies het voordeel dat jij ervaart met deze rom ten opzichte van de standaard 2.3.4?

• F0nz0
Quarx Defy ICS CM9 120308 nightly rom met hardware acceleratie is uit:

http://quarx2k.ru/cm9-nig...HTLY-120308-Defy(hwa).zip

F0nz0 wijzigde deze reactie 08-03-2012 18:54 (6%)

• 2fish
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 02-09 10:48
quote:
F0nz0 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:50:
Quarx Defy ICS CM9 120308 nightly rom met hardware acceleratie is uit:

http://quarx2k.ru/cm9-nig...HTLY-120308-Defy(hwa).zip
Hij draait al behoorlijk soepel hier. :) De hwa is wel nog gedeeltelijk. De Android interface is nu ondersteund maar apps als Chrome werken nog niet. Dat zal wel snel veranderen.

Wel even een korte waarschuwing: de rom is nog niet stabiel te noemen. De telefoon loopt nog regelmatig vast om daarna automatisch een hot reboot uit te voeren. Hoewel de rom verder prima werkt, weet dus waar je aan begint!

Fijn hoor ICS op m'n smartphone. En het feit dat de devvers op xda de camera aan de praat hebben gekregen bewijst hoe kundig ze zijn. Motorola zal ook wel raar kijken nu blijkt hoe goed ICS al op de telefoon draait die volgens hen te langzaam zou zijn. M'n Defy kan er weer een jaartje tegenaan en mogelijk zelfs twee. Heb geen enkele behoefte om nu al mee te doen aan die multi-core gekte voor telefoons en ik verwacht niet dat dat snel verandert. 1 GHz single core volstaat vooralsnog prima. De Defy is nog steeds ruim bemeten in RAM en ROM en alles inclusief 3D games draait nog als een trein.
quote:
Okasha schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:52:
Ik lees net in een andere post van jou dat de DEFY+ nooit de echte ICS kernel kan draaien, maar altijd op een soort van tussenversie draait, met een gemodde Kernel. Wat is hier nu precies het nadeel van? Misschien dat het ik het hele ROM verhaal nog maar even uitstel, voor nu weinig tijd en dan toch wachten tot het wat robuuster verhaal word.
quote:
F0nz0 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:58:
Zowel Defy als Defy+ hebben in ICS een Froyo of een Gingerbread kernel. Dat heeft met Motorola's locked bootloader te maken.
De bootloader accepteert alleen zogenaamde signed kernels. Die kernels zijn gesigned door Motorola en alleen Motorola heeft de tools om een kernel zo te signen dat de bootloader deze accepteert. Dit heeft als gevolg dat custom kernels weliswaar gemaakt kunnen worden maar simpelweg niet werken. Tot dusver lijkt dit geen gevolgen te hebben. De linux kernel versie zegt weinig over het OS. Linux is dan ook geen OS maar slechts de kernel waar het OS omheen gebouwd wordt. Als mensen zeggen dat ze Linux draaien op hun pc dan bedoelen ze GNU/Linux. Op de Defy draait Android/Linux en blijkbaar werkt Android 4 prima met een oudere kernel. Maar misschien krijgt de Defy+ een officiële upgrade naar ICS en kan de normale Defy daarvan mee profiteren. Of misschien geeft Motorola alsnog de bootloader een keertje vrij en kunnen de devvers alsnog custom kernels compileren.

2fish wijzigde deze reactie 09-03-2012 18:16 (48%)

• Fotogravinnetje
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07:30
Ik gebruik Apex launcher en die bleef maar restarten, zodat ik m'n telefoon op die manier niet kon gebruiken. Zodra ik op andere delen dan in de launcher zat, liep het inderdaad erg soepel. Ik wacht nog even af tot ook de launchers (of in ieder geval Apex) er soepel op draaien, dan durf ik het wel aan om de versie met hwa te gebruiken. Ik blijf nu dus nog even op de versie van 5 maart. Ben uiteindelijk toch naar de froyo-kernel overgestapt. Heb daarmee op dit moment betere batterijduur dan met de gingerbread-kernels (zowel de CM9 als die van Walter geprobeerd). Ik mis alleen nog de mogelijkheid om m'n barcode-scanners te gebruiken in deze build. Camera werkt daar niet goed mee. Zou in de versie van 3 maart beter zijn volgens sommigen, maar ik heb geen zin om het uit te proberen. Ik wacht nu wel even op een nieuwe versie

• 2fish
Met Go Launcher EX heb ik nergens last van. Liefst zou ik Launcherpro blijven gebruiken maar die is nog niet geschikt gemaakt voor ICS. Als dat al ooit gebeurt want de dev'er van dat project is behoorlijk low-profile op zijn eigen site. Go Launcher EX heeft praktisch dezelfde functionaliteit maar Launcherpro draaide bij mij al met CM7 vele malen soepeler. Wat mij betreft dé launcher. Trebuchet - de stock ICS launcher - vind ik erg karig van opzet. Jammer want met een tikje meer functionaliteit zou ik geen andere launcher nodig hebben.

• vankja
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20-06 22:57
Ik heb een probleem met mijn Motorola Defy+,

Ik heb gisteren CM9 geïnstalleerd, alles werkte perfect, totdat de batterij op 20% stond.
Ik heb hem dan ingestoken, maar na een uur bleek dat de batterij niet aan het laden was. Ik trok hem dus uit het stopcontact, en toen startte hij opnieuw op, gaf 5 seconden het motorola logo en direct daarna krijg ik een volledig zwart scherm met één grote batterij, met daarin een groot vraagteken.
Als hij in deze status is, dan brandt het rode LED licht vanboven en zijn de 4 android-toetsen constant aan.

Als ik hem in de pc steek, dan gebeurt er niets, de gsm geeft alleen een wit LED licht vanboven. De pc herkent mijn defy dan ook niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik zou graag terug naar stock gaan omdat ik mijn Motorola Defy+ wil gaan verkopen.

Alvast bedankt!

• Fotogravinnetje
Batteryfix al geflasht via recovery?

@AgentSmith Daarom gebruik ik de Apex Launcher. Die is gebaseerd op Trebuchet, maar met wat meer mogelijkheden. Enige wat ik er nog mis (maar niet eens heel erg) is de mogelijkheid om apps in folders op je homescreens te zetten

Fotogravinnetje wijzigde deze reactie 09-03-2012 22:55 (76%)

• vankja
  • Laatst online: 20-06 22:57
quote:
Fotogravinnetje schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:45:
Batteryfix al geflasht via recovery?
Nee nog niet, moet ik hier iets voor downloaden?

Ik kan niets meer op mijn gsm zetten, hij start niet volledig op + pc herkent mijn defy niet meer? :(

• Fotogravinnetje
Eerst zorgen dat je batterij wat verder opgeladen is. Dus of via iemand anders met een Defy+ (of batterij lenen natuurlijk), of via macGyver-methode. Via een kaartlezer kun je de batteryfix ook op je sd-kaartje zetten. Gewoon even zoeken op xda, dan kun je als het goed is alles wel vinden

Als je toch terug naar stock wilt: zorg voor een opgeladen batterij en flash met RSD-lite de gewenste stock rom.

Fotogravinnetje wijzigde deze reactie 10-03-2012 09:18 (16%)

• Syzzer
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 24-08 10:56

Syzzer

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Die-Hard Pruts0r

quote:
vankja schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:26:
Ik heb een probleem met mijn Motorola Defy+,

[...]

Als ik hem in de pc steek, dan gebeurt er niets, de gsm geeft alleen een wit LED licht vanboven. De pc herkent mijn defy dan ook niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik zou graag terug naar stock gaan omdat ik mijn Motorola Defy+ wil gaan verkopen.

Alvast bedankt!
Zoiets heb ik ook gehad, om de boel weer aan de praat te krijgen zonder 2e Defy(+): knip een USB kabel doormidden, strip de +5V en GND kabeltjes wat af en vrot tussen de + en - polen van de batterij (staan gemarkeerd op de batterij) en de telefoon. USB kabel in je PC en je telefoon heeft weer prik. Het is even pielen maar als het eenmaal zit kun je je telefoon opstarten en updates installeren etc.

Edit: voor de duidelijkheid, dit moet je dus doen met een extra USB kabel, zodat je je micro-USB kabel nog gewoon kunt gebruiken als datakabel. Tijdens het fixen van de boel heb je dus 2 USB kabels nodig.

De link waar ik het idee vandaan had:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=892026

Syzzer wijzigde deze reactie 10-03-2012 12:15 (29%)

• Fotogravinnetje
De methode die Syzzer beschrijft is dus de MacGyver-methode ;)

• 2fish
Vankja, als je je Defy wilt verkopen flash dan gewoon een stock sbf. Dan is de telefoon weer in zijn oorspronkelijke staat. En geen paniek want de Defy is praktisch niet te verpesten met software. Lees zorgvuldig dit topic en anders op XDA wat je moet doen. Als je batterij bijna leeg is en de telefoon wilt niet meer laden dan zul je inderdaad of een andere batterij moeten zien te regelen of de macgyver methode moeten toepassen.

De battery fix kun je op XDA vinden mocht je toch nog willen proberen. Natuurlijk kun je altijd iets rechtstreeks op de SD-kaart zetten met je pc/laptop. Op die manier kun je altijd via het bootmenu software flashen buiten Android om. Alle instructies staan online.

• DaRace
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-06-2013
quote:
Okasha schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:39:
[...]

Wat is nu precies het voordeel dat jij ervaart met deze rom ten opzichte van de standaard 2.3.4?
Veel sneller, meer te configureren en niet meer al die blur rommel en motorola processen die op de achtergrond blijven lopen (ondanks dat ik hem ge-deblurred had)

DaRace wijzigde deze reactie 14-03-2012 11:16 (20%)

• 2fish
Even een leuke mededeling. Ik heb gekeken hoe lang ik de Defy met de laatste CM9-build (0308) op standby kon laten. Dit met wifi en google sync constant aan. Best aardig:

http://img.tapatalk.com/b4b45f32-69e1-25cd.jpg

http://img.tapatalk.com/b4b45f32-69e1-25cd.jpg

Dit heb ik met eerdere roms nog nooit gehaald. Natuurlijk heb ik de telefoon amper aangeraakt maar het is leuk om te zien dat ik met behoud van bereikbaarheid toch een tijdje zonder stopcontact kan als het moet. :)

2fish wijzigde deze reactie 14-03-2012 12:13 (7%)

• F0nz0
^ Gebruik je de standaard Vsel settings of heb je deze getweaked met SetVsel? Alleen op standby heb ik met de Vsel settings in mijn signature ongeveer 6 tot 7 dagen.

• 2fish
Stabiele settings voor mijn telefoon zijn 18/300, 30/500, 50/1000. Standaard voor CM7 en CM9 is 58/1000 (voor 300 en 600 MHz weet ik niet). Overigens heb je met Cyanogenmod Setvsel niet nodig. CPU settings kun je via het bootmenu aanpassen en vastleggen. Wel is Setvsel een goeie manier om eerst te checken welke voltages nog stabiel zijn voordat je deze in bootmenu vastlegt.

*edit*
Als je praktisch alle verbindingen uit zet dan gaat de Defy na verloop van tijd in deep sleep mode. Dat is een soort S3 standby waarbij veel hardware uitgeschakeld wordt. Dan kun je inderdaad makkelijk een week standby-tijd halen maar dan doet de telefoon dus eigenlijk helemaal niks meer dan een dumbphone.

2fish wijzigde deze reactie 15-03-2012 09:41 (29%)

• Goofvanb
  • Laatst online: 19-03-2012
Hallo
wie kan mij helpen. mijn Market is verdwenen op mn startscherm van de Motorola Defy +

Tevens kan ik hem nergens meer in mn telefoon vinden, kan iemand mij vertellen waar ik deze
weer kan opzoeken en kan plaatsen op mn startscherm?

Hoor t graag, bedantk

• guapper
Heb je ook geen Play Store? Da's de nieuwe naam voor Google Market

• Okasha
  • Niet online
Ben gisteravond eens wat begonnen met lezen op XDA, wil toch eens wat gaan beginnen met experimenteren met een andere ROM. Wat me vooral irriteert is dat mijn stock rom allerlei programma's heeft waar ik niet op zit te wachten (motoblur shizzle). Ook vind ik de camera erg traag starten. Daarnaast natuurlijk gewoon leuk er wat mee te nerden O-)

Gisteren maar eens begonnen mijn telefoon te rooten waardoor nu de backup applicaties ook werken. Eigenlijk vind ik vooral handig alle WIFI access points te bewaren maar dat heb ik tot noch toe niet gevonden :)

Eigenlijk heb ik 2 vragen:

Hoe kan ik nu definitief uitsluiten welke CG versie ik heb? Ik heb een Defy+ met rode lens (altijd het geval naar ik begrijp) dus het moet 6 of 7 zijn. Maar bij 7 zou ik niet kunnen downgraden. De kernel-versie is 2.6.32.9-gbad50c3 met build-nummer 4.5.1.-134_DFP-74.

Daarnaast zit ik veel naar ROMS te kijken, en vind het lastig eentje te kiezen. Mijn wensen zijn dus; kalere versie waarop ik zelf software keuzen kan maken, snellere camera software en zo mogelijk een betere muziekspeler (die van Motoblur is wel ERG basic). Liefst natuurlijk zo min mogelijk bugs (dus denk niet dat ik voor een ICS ga). Iemand een suggestie?

• F0nz0
^ Met Titanium Backup kun je je Wifi AP terugzetten. Betaalde app PowerAmp uit de Market als muziekplayer werkt erg goed. ICS CM9 van Quarx of Epsylon werkt bij mij eigenlijk perfect. Videocamera moet nog aan gesleuteld worden. Alle roms zijn min of meer deblurred.

• Fotogravinnetje
BL7 is (nog) niet rootable. Aangezien het jou wel gelukt is je defy+ te rooten, heb je dus maximaal BL6 ;)
Als je een echt stabiele goed werkende rom wilt gebruiken, zou ik op dit moment nog kiezen voor CM7.2. De ICS-builds doen het wel behoorlijk goed, maar de camera werkt nog niet echt helemaal zoals het moet.
Succes!

• Okasha
  • Niet online
Toch nog een vraagje. Je moet dus naast de ROM bij de Defy een soort stukje tussensoftware installeren? Of begrijp ik dat nu verkeerd, de fixed SBF?

Kun je er eentje gebruiken en daar dan verschillende ROMS overheen knallen? Of verschilt het per ROM? En welke SBF gebruiken jullie/zijn de ervaringen goed mee?

Ik lees dan over SBF's maar ook over RSD's. De RSD is de software om een ROM te installeren right? De afkortingen floreren sowieso op al die site's, je wordt er gek van. En binnen elke afkortingen zijn er dan weer 20 versies waartussen je kunt kiezen :) Wat dat betreft zou je haast naar IOS gaan :+

Ondertussen een site gevonden die deze adviseert: 3.4.2-179 CEE Deblur SBF, maar als ik HIER kijk dan blijkt dat een vrij oude te zijn (2.2.2). Dus mijn vraag blijft..

Ik zat zelf naar: Android 2.3.5 "Gingerbread" DEFY+ (4.5.1-134-DFP-125 - CEE LINK) te kijken, omdat het nieuwe versie is, maar wel downgradable, vervolgens kom ik dan op DEZE link, maar dat is weer een lijst van miljard versies :)

Okasha wijzigde deze reactie 22-03-2012 09:26 (31%)

• F0nz0
@Okasha
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik met RDS Lite een rom flashde. Ik heb nog steeds een oude rom als basis om Quarx' CM9 custom roms te flashen. Dat is verder ook de enige custom rom die ik gebruik.

Bij het installeren van (in ieder geval) een CM7 of CM9 custom rom maakt de versie van de basis rom (SBF) eigenlijk niet zoveel uit. Deze fixed SBF flash je m.b.v. RDS Lite, daarna moet je je telefoon rooten en dan kan CWM worden geflashed om de mogelijkheid te bieden om een custom rom te flashen over de basis rom. Vanuit CWM doe je eerst een Wipe Data/Cache/Dalvik om daarna de custom rom te flashen die je hebt gedownload en op je SDCard hebt gezet.

Als je daarna een nieuwe versie van deze custom rom versie wil flashen in CWM, dan hoef je geen SBF meer te flashen en root verkrijgen, want je kunt dan gewoon vanuit CWM de nieuwe custom rom versie flashen. In dat laatste geval is een Wipe Data niet meer nodig, dus je apps en instellingen blijven behouden. Alleen als de custom rom probelemen geeft, is een Wipe Data aan te raden.

Je ziet inderdaad door de bomen het bos niet meer. Je hebt een Defy+, dus je zou de CM9 roms van Quarx of Epsylon eens kunnen proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1432100

F0nz0 wijzigde deze reactie 22-03-2012 10:03 (50%)

• Okasha
  • Niet online
Ah dus als ik het goed begrijp is het hele SBF verhaal slechts een tussenstation tot het installeren van custom ROMS? dwz, daarná kun je doen wat je wilt en hoef je ook niet steeds je hele telefoon opnieuw te installen bij wisselen tussen ROMS?

En ik moet dus wel een backup maken van de staat zoals hij nu is voor eventueel back-to-stock-in-case-of-warrenty middel Nandroidbackup?

• F0nz0
@Okasha
Het installeren van een SBF is min of meer de basis waarmee je begint. Als je dat eenmaal hebt gedaan, kun je met CWM custom roms flashen.

Stel, je hebt nog de originele Eclair op je Defy staan, dan kan met RDS Lite een SBF Froyo worden geflashed. Check wel hoe het zit met downgradability naar de originele software, m.a.w. heb je de mogelijkheid om terug te flashen naar de originele fabriekssoftware in het geval dat de Defy voor reparatie terug moet. Nandroid backup maken is wel aan te raden. Ik heb dat zelf eigenlijk nooit gedaan.

• Okasha
  • Niet online
Oké dank, duidelijk

Als iemand nog een actuele tip heeft over welke SBF ik het voor mijn Defy+ het beste kan gebruiken houd ik me van harte aanbevolen.

• guapper
gebruik in elk geval NIET DEFYPLUS_U3_4.5.1-134_DFP-132_[...knip].sbf

Als je daarvan de originele versie gebruikt kun je niet meer terug naar een lagere versie.

>> De SBF's heb je alleen nodig als er wat mis is gegaan en je Defy niet meer wil booten.

• gms007
  • Laatst online: 21-05 08:07
ha allen,

eerste bericht op dit forum maar ook meteen een nare! sinds vandaag heb ik de defy plus, maar hij doet niet wat ie moet doen! hij start namelijk de hele tijd opnieuw op. ik heb ;m los gekocht en gebruik een abonnement van ben. iemand een idee? (ik vind het trouwens ook apart dat bij het opstarten ik een t-mobile logo te zien krijg...)

groeten!

• guapper
Bekijk het positief: hij start in elk geval op!

Ben maakt overigens inderdaad gebruik van het T-mobile netwerk.

• gms007
klopt ;) maar, hij herstart echt direct, 5 sec home screen en dan weg...

• gms007
hij doet dit alleen als ik m'n simkaart erin heb, zonder sim kan ik rustig m'n gang gaan...

• Okasha
  • Niet online
Vorige vraag is niet meer relevant, dus die heb ik weggehaald :)

Heb ondertussen CM9 draaien, een nightly build van 12 maart. Klopt het nu dat ik wanneer er een nieuwe build is deze er gewoon overheen kan flashen zonder dat ik een datawipe enzo hoef uit te voeren?

Het ging achteraf gezien allemaal erg simpel, enige probleem was dat met 2ndinit 0.6.7. de install van custom ROMS niet werkte met rare foutmelding. Met 1.0.7 ging het wel goed. Die SBF heb ik lekker gelaten. Mijn hele idee dat het noodzakelijk was de SBF te flashen voor de ROM te updaten wat een foute :)

2ndinit is een mooi programmatje. Ik had uiteindelijk 4 zips op mn SD gezet; CM9, CM9 kernel, Google-Apps en een of andere battery fix :) Verder bevalt het tot nu toe prima (CM9) vond het een nadeel dat hij onmiddelijk al mn apps van vorige versie ging herstellen, maar dat ik al die motorola apps kwijt ben is fijn.

Vind de Icons in CM9 trouwens niet bijzonder mooi, wat dat betreft vond ik 2.3.4 mooier om te zien.

Okasha wijzigde deze reactie 25-03-2012 19:55 (89%)

• bvanaerde
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-09 00:14
quote:
Okasha schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:04:
vond het een nadeel dat hij onmiddelijk al mn apps van vorige versie ging herstellen
Als ik me niet vergis, is dit de "fout" van Google: bij het instellen van je account wordt er gevraagd een restore te doen vanuit je Google account. Als je dit uitvinkt, zou het niet mogen voorkomen.

In't weekend heb ik de CM9 nightly geinstalleerd van Quarx op mijn Defy+. Moet zeggen dat ik er niet van onder de indruk was: alles was nog vrij laggy, veel crashes, ...
Na een half uurtje proberen had ik het al opgegeven, en heb hierna mijn CM7 backup dus gewoon teruggezet.

Ik vermoed dat het nog eventjes wachten is op een stabielere versie...

edit: uiteraard bedoel ik dit niet helemaal negatief als ik zeg dat ik niet onder de indruk ben. Ik vind het ferm dat men al zover is geraakt, maar voor gewone gebruikers is het nog iets te vroeg.

bvanaerde wijzigde deze reactie 26-03-2012 14:34 (12%)

• Okasha
  • Niet online
Ik ga ook weer terug :) Welke CM7 draai jij?

Bij mij veel gedoe met het wegvallen van de verbinding rond GSM/WIFI. Vaak valt de dataverbinding weg en WIFI herstelt niet altijd even goed. Ook had ik vanochtend toen ik hem aanzette (zet hem 's nachts altijd uit) liep hij compleet vast en moest ik een battery pull doen om hem op gang te krijgen..

Het is ook irritant dat er nog geen NL swype is. Mn contacten snappen er niets van, krijgen hele tijd engelse berichten

Okasha wijzigde deze reactie 27-03-2012 07:26 (15%)

• bvanaerde
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-09 00:14
quote:
Okasha schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:37:
Ik ga ook weer terug :) Welke CM7 draai jij?
CM7.2 nightly. Zie screenshot.
Had hier eerst wel een battery & camera fix moeten toepassen. Simpelweg een paar files vervangen, geen rocket science ofzo.

• Okasha
  • Niet online
quote:
bvanaerde schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:37:
[...]

CM7.2 nightly. Zie screenshot.
Had hier eerst wel een battery & camera fix moeten toepassen. Simpelweg een paar files vervangen, geen rocket science ofzo.
Met welke SBF draai je hem?

Heb toch het gevoel dat de CM9 zo instabiel is door de (stock) SBF die ik draai. Vanochtend duurde het 2 uur voordat hij goed aan ging, meerdere battery pulls later zit ik erin. Zet hem voorlopig wel niet meer uit, totdat er nieuwe software opzit :)

• Fotogravinnetje
Ik draai CM9 bovenop een van de nordic-sbf's. Bij mij is de 18-03-nightly van quarks er stabiel genoeg op voor dagelijks gebruik. Heb ook geen problemen met wifi/3G/2G

• Okasha
  • Niet online
Mijn batterij doet gek, telefoon gaat niet meer aan :( maar ding is natuurlijk aan alle kanten geroot enzo.

Iemand tips?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1569336

• Okasha
  • Niet online
Ja maar is dat een oplossing? Zij krijgen de melding "Battery low, cannot program" nadat ze met te weinig batterij een flash hebben laten crashen. Bij mij ging het terug flashen van mijn stock nandroid prima heb "succeeded" zien staan, en de batterij problemen waren blijkbaar al VOORdat ik hem terugzette.

Maar misschien is de mcguyver method een handige om alles terug naar stock te zetten en alle "traces" van custom roms te verwijderen..

• Okasha
  • Niet online
Nou ik heb lekker geprutst :) Rode op de plus, zwarte op de min, maar mn macbookpro schakelde de USB meteen uit omdat hij vond dat mijn batterij teveel prik trok. Op mn werklaptop ging het wel goed en kon ik rustig mn mobiel op gaan starten.

Nu alle custom rommel eraf gegooit (2ndinit, clockworkmod, titaniumbackup, terminalapp) en met superoneclick het apparaat ge-unroot. De stock Android staat er weer op, plakbandjes super voorzichtig losgetrokken om geen sporen op de accu achter te laten.

Maar wat er nu aan de hand is, is nog steeds een raadsel. Android blijft een "?" geven, maar hij is wel gewoon opgeladen, want staat nu aan.. Liefst zou ik voor 2 tientjes een accu bestellen als ik zeker wist dat hethet probleem zou oplossen, maar daar twijfel ik aan.

[ah crap, bootmenu staat er nog op. Keurig uninstall gedaan, maar blijkbaar niet goed gegaan. Als hij boot geeft ie wel de fout dat allerlei bestanden missen]

Okasha wijzigde deze reactie 28-03-2012 23:59 (9%)

• Fotogravinnetje
welke CM9-versie had je erop gezet? Als je een van de defy+ builds gebruikt hebt en niet de battery-fix gedaan hebt, dan herkent je telefoon de batterij niet meer goed, en wil dan ook niet opladen.... Als je echt helemaal terug wilt naar stock, zonder sporen van het rooten enzo, moet je een .sbf flashen via RSD-lite
Succes!

• El_Angelo
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12-09 21:56
Welke sbf zou ik flashen om mijn toestel terug te zenden in garantie?

• guapper
Ligt er nogal aan welk toestel je hebt. (MB525 of MB526?)
Branded versie van een provider? Waar komt ie vandaan?

• Okasha
  • Niet online
quote:
El_Angelo schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:36:
Welke sbf zou ik flashen om mijn toestel terug te zenden in garantie?
Bij voorkeur de SBF waarmee hij is aangeleverd, maar heb je geen nandroid backup gemaakt voordat je met ROMS ging kloten?
quote:
Fotogravinnetje schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:18:
welke CM9-versie had je erop gezet? Als je een van de defy+ builds gebruikt hebt en niet de battery-fix gedaan hebt, dan herkent je telefoon de batterij niet meer goed, en wil dan ook niet opladen.... Als je echt helemaal terug wilt naar stock, zonder sporen van het rooten enzo, moet je een .sbf flashen via RSD-lite
Succes!
Het was 20120318 van Quarx. Had alles verder volgens boekje gedaan, dus met de batteryfix, USB debugging aan etc. Heb mijn nandroid backup nu teruggezet, bootloaders zijn eraf, toestel is unrooted. SBF heb ik nooit gewijzigd, alles kon formeel met mijn standaard SBF.

Als iemand nog tips heeft rond mijn batterij kwestie dan graag reactie op XDA :)

Okasha wijzigde deze reactie 29-03-2012 16:51 (58%)

• MorosMyrddin
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 08:40

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

sinds de update naar 2.3.6 werkt men notification bar niet meer wanneer ik een mail krijg, ook bij berichten zijn de icoontjes van alle mailboxen weg. dan moet ik iedere mail box openen en de nieuwe mails lezen voordat alles terug "werkt"

factory settings terug gezet => geen oplossing

via RSD lite een volledige SBF van 2.3.6 terug gezet ==> zegt die na de reboot om op te starten terwijl die al is opgestart tijdens alle procerdures, opstarten helpt niet, wel opstarten via bootloader dan heeft die aan finished.
maar er is niets verander aan men installatie, alles staat zoals voordien....

via recovery mode "Delete Data/Delete Cache", dan keert die terug naar de eerste installatie maar het mail notifcation bar probleem blijft zich voor doen.
Sd kaart is ook gewist.

nadien nog eens geflashed ook zonder succes

iemand nog een idee??? want met zo'n gsm ben ik momenteel niets...
ik heb al enkele dagen zitten grasduinen bij XDA maar zonder succes... ook zoeken via google levert niet veel op

[SOLVED]
probleem momenteel opgelost, terug een Delete Data/Delete Cache en terug geflasht, dan speciaal niet ingelogd bij motoblur en men exchange accounts werkten blijkbaar dan wel.
Ik hoop dat het nu zo blijft duren

MorosMyrddin wijzigde deze reactie 02-04-2012 07:58 (10%)

Raspberry Pi - Dell M1330 - Dell XPS L502x - Motorola Defy+

• Okasha
  • Niet online
Mijn problemen zijn ook [SOLVED] zonder RMA

Eerst heb ik de laatste build van CM9 Quarx geflashed 20120330, waarna opeen de batterij het weer deed. Terug naar mijn nandroid backup werkte niet, batterij weer stuk. Conclusie: geen hardware probleem. Maar CM9 gaf weer allerlei rare problemen, dus die wil ik gewoon niet. Stabiliteit is belangrijk.

Daarna een goede SBF uitgekozen: 4.5.1-134_DFP-1321

Die werkt prima. Maar dan blijf ik met BLUR en andere bloatware zitten (cardotrainer anyone haha)
Maar daar bleek een oplossing te zijn, ik heb build.prop aangepast door de system te mounten als RW. de code staat gewoon op XDA. daarna full data/cache wipe. Reboot en tadaaa; deblurred!

Met titanium backup kun je vervolgens onzin software die standaard meekwam verwijderen.

Helemaal happy nu :)

• InFrA-WiZ
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 23:32

InFrA-WiZ

Huh wat?

Heeft er iemand nog recent geprobeerd een Defy te rooten?
Ik ben het sinds vanmiddag aan het proberen om CM te installeren, alleen de links voor rageagainstthecage-arm5 en su zijn dood.

(gepost in de tuturial op: http://wiki.cyanogenmod.c...a_Defy:_Full_Update_Guide)

ADB heb ik al wel aan het werk op mn pc, maar kan nu dus alleen niet verder omdat ik de Defy niet geroot krijg.

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

• guapper
SuperOneClickv2.3.3 en niet vergeten de handleiding te lezen.

• InFrA-WiZ

InFrA-WiZ

Huh wat?

quote:
guapper schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:04:
SuperOneClickv2.3.3 en niet vergeten de handleiding te lezen.
handleiding had ik al gelezen, dat helpt ook niet tegen dode links :P
heb nu superoneclick gedownload, alleen die hangt als ik op 'root' druk, dus dat schiet ook niet op.

Wel lastig dit, een custom ICS rom op mn TF101 zetten was makkelijker....

• guapper
Je hebt wel USB-debugging aan staan neem ik aan? (dat is waar ik op doelde met 'handleiding'..)

• InFrA-WiZ

InFrA-WiZ

Huh wat?

Ja, USB debugging staat aan.

• MorosMyrddin
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 08:40

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

1 van de de laatste versies met android 2.3.6 en de Build 4.5.1-134_DFP-231 is nog niet te rooten (of dit is sinds dit weekend veranderd)

best eens kijken welke versie je hebt en een svergelijken op XDA wat wel en niet lukt

Raspberry Pi - Dell M1330 - Dell XPS L502x - Motorola Defy+

• Auke
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Hallo

De Defy+ lijkt mij een mooie gsm qua formaat, 3.7 scherm en verdere specs. Ik wil hem echter wel kunnen rooten.
Vandaag ben ik mij wat aan het inlezen, en blijkt dat de laatste versie (nog) niet te rooten is. Is er een manier om in de winkel er achter te komen welke bootloader er opzit. Firmware weet ik in principe wel te vinden.

Of kun je stellen Firmware 2.3.6 betekent ook bootloader 7

• patrick1981
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 10-04-2012
Beste iedereen,

Omdat ik geen topic kan vinden(ben net nieuw hier) gooi ik mijn vraag maar op deze manier in de groep. Ik krijg binnenkort mijn Motorola Defy+ en wil deze als fiets navigatie gebruiken. Is het aan te raden om de telefoon alleen met een fiets-mount te gebruiken of is een beschermhoes tegen de regen aan te raden? Ik zal namelijk ook in de regen fietsen.....

Wie helpt mij verder?!

Alvast bedankt!!!

• F0nz0
Fietsmount is voldoende, de Defy is spatwaterdicht. Alleen als er regendruppels op het scherm zitten, werkt de touchfunctionaliteit niet zo best. Voor navigatie gebruik ik Co-Pilot.

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik gebruik de Defy ook als fietsnavigatie in combinatie met het programma Viewranger en OpenCycleMap. Je hoeft de Defy niet extra te beschermen bij regen, maar je moet wel eerst het scherm droog vegen om hem te bedienen want met een nat scherm reageert de Defy onvoorspelbaar op schermcommando's.

• VantageR
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01:11
Welke houder gebruiken jullie om de Defy aan de fiets te bevestigen?

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik gebruik deze spulletjes van Richter, onder meer te koop bij pdaplus.nl:

Richter bike holder 1569
Richter 1686 Secure Elastic
Richter universele houder (klein) 1230

Dat is dus een verstelbare stuurhouder met daarop een plaatje met een elastiek en daarop een universele houder; het elastiek gaat nog om de telefoon zodat die bij een val niet los schiet. Ik ben wel eens gevallen met de fiets en het geheel blijft zeer stevig zitten. Het enige nadeel is dat er twee elastiekjes over het scherm zitten, maar daar heb ik eigenlijk niet echt last van. De telefoon haal je makkelijk en snel uit de houder dus geen probleem als je even van je fiets weg gaat.

• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-09 19:51

StrongArmLance

StrongArmLance

-nvm-

StrongArmLance wijzigde deze reactie 10-04-2012 17:14 (97%)

• karnemelk
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 26-05 15:47
Ha allemaal,

Ik heb mijn Defy+ nu ongeveer 3/4 maand; erg mooi ding, prima prijs/kw verhouding!
Heb sinds ik hem heb er al heel veel mee "geprutst" . Dit ging , tot nu toe, altijd goed.
Nu heb geprobeerd ICS erop te zetten volgens dit filmpje YouTube: How To: Install ICS 4.0.3 Motorola defy/defy+.
Dit ging niet goed, hij starte naderhand helemaal niet meer. Heb van alles geprobeerd (reset to factory, wipe cache /dalvik etc. etc). Na een tijdje had de hoop opgegeven en heb ik hem geflashed naar DEFYPLUS_U3_4.5.1-134_DFP-139_VFBLUR_SIGN_SIGNED.sbf. Welke volgens XDA de beste was voor mij.
Dit ging in eerste instantie ook fout (batterij was leeg.... ). Dus heb ik die McGyver methode gebruikt. Toen ging alles goed. Alleen werd de batterij niet herkend... Na een tijdje ging mijn defy dus leeg en wilde ik hem opladen, hetgeen niet lukte .
Toen heb ik hem weer geprobeerd te flashen met de hiervoor genoemde SBF. Nu doet hij niks meer. Ik kan niet meer in het bootmenu komen noch normaal opstarten. ook niet met die McGyver methode.
Als ik hem aan mijn laptop hang krijg ik wel een wit led lampje en wordt hij ook gezien door RSD lite, Alleen flashen lukt niet (althans het lukt wel, maar hij boot niet. Terwijl RSD zegt dat het is gelukt).
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

karnemelk wijzigde deze reactie 10-04-2012 18:47 (3%)

• VantageR
quote:
prijk schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:30:
Ik gebruik deze spulletjes van Richter, onder meer te koop bij pdaplus.nl:

Richter bike holder 1569
Richter 1686 Secure Elastic
Richter universele houder (klein) 1230

Dat is dus een verstelbare stuurhouder met daarop een plaatje met een elastiek en daarop een universele houder; het elastiek gaat nog om de telefoon zodat die bij een val niet los schiet. Ik ben wel eens gevallen met de fiets en het geheel blijft zeer stevig zitten. Het enige nadeel is dat er twee elastiekjes over het scherm zitten, maar daar heb ik eigenlijk niet echt last van. De telefoon haal je makkelijk en snel uit de houder dus geen probleem als je even van je fiets weg gaat.
Ok, bedankt voor de tip! Ik ga er eens naar kijken.

• GE0RGE
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Hallo! Ik heb mijn Defy+ nu bijna zes maanden en hij bevalt heel goed.
Verstand van hardware heb ik wel: Van pentiums tot fietsen. :P
Maar van de software en firmware op mobieltjes heb ik 0,0% kennis.
Daarom mijn vraag: Is er een guide, methode of uitleg over het updaten van firmware op een veilige manier?
Zo ja, welke firmware versie draait het stabielst? En waar kan ik instructies vinden?

• Póg mo Thóin
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
quote:
GE0RGE schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 04:13:
Hallo! Ik heb mijn Defy+ nu bijna zes maanden en hij bevalt heel goed.
Verstand van hardware heb ik wel: Van pentiums tot fietsen. :P
Maar van de software en firmware op mobieltjes heb ik 0,0% kennis.
Daarom mijn vraag: Is er een guide, methode of uitleg over het updaten van firmware op een veilige manier?
Zo ja, welke firmware versie draait het stabielst? En waar kan ik instructies vinden?
De Defy is ook mijn eerste aanraking met Android en ik Ben ook benieuwd hoe ik het beste in upgraden. Ik geloof dat je het beste bij het XDA forum kan kijken. Maar het is niet eenvoudig! Ik heb al een beetje gekeken en het is redelijk gecompliceerd. Ik heb zelf ook geen idee hoe het aan te pakken.

Trouwens, een wat algemenere vraag: is het normaal dat hij af en te vastloopt en op 100% CPU? Ik heb de tel sinds een paar dagen maar vandaag werd hij geheel unresponsive.
De enige programma's die ik heb zijn: Facebook, whatsapp en iMapmyrun. Maar er zit zoveel andere rotzooi op mijn Vodafone branded toestel! Ik wil het er gewoon allemaal afflikkeren en met een schoon toetel werken.
Dus mijn doel is gingerbread er op te zetten + whatsapp, Facebook en mapmyrun. En hopelijk runt hij dan soepeler zonder alle onnodige meuk!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Taarmen
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11-09 15:36
quote:
karnemelk schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:30:
Ha allemaal,

Ik heb mijn Defy+ nu ongeveer 3/4 maand; erg mooi ding, prima prijs/kw verhouding!
Heb sinds ik hem heb er al heel veel mee "geprutst" . Dit ging , tot nu toe, altijd goed.
Nu heb geprobeerd ICS erop te zetten volgens dit filmpje YouTube: How To: Install ICS 4.0.3 Motorola defy/defy+.
Dit ging niet goed, hij starte naderhand helemaal niet meer. Heb van alles geprobeerd (reset to factory, wipe cache /dalvik etc. etc). Na een tijdje had de hoop opgegeven en heb ik hem geflashed naar DEFYPLUS_U3_4.5.1-134_DFP-139_VFBLUR_SIGN_SIGNED.sbf. Welke volgens XDA de beste was voor mij.
Dit ging in eerste instantie ook fout (batterij was leeg.... ). Dus heb ik die McGyver methode gebruikt. Toen ging alles goed. Alleen werd de batterij niet herkend... Na een tijdje ging mijn defy dus leeg en wilde ik hem opladen, hetgeen niet lukte .
Toen heb ik hem weer geprobeerd te flashen met de hiervoor genoemde SBF. Nu doet hij niks meer. Ik kan niet meer in het bootmenu komen noch normaal opstarten. ook niet met die McGyver methode.
Als ik hem aan mijn laptop hang krijg ik wel een wit led lampje en wordt hij ook gezien door RSD lite, Alleen flashen lukt niet (althans het lukt wel, maar hij boot niet. Terwijl RSD zegt dat het is gelukt).
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Terug sturen naar waar je hem gekocht hebt met de melding dat je niet weet hoe het komt maar dat hij niet meer opstart. Motorola is over het algemeen heel makkelijk hierin. Ik heb het zelfde gehad en had binnen 9 dagen mijn telefoon werkend terug.

• karnemelk
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 26-05 15:47
quote:
Taarmen schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:12:
[...]

Terug sturen naar waar je hem gekocht hebt met de melding dat je niet weet hoe het komt maar dat hij niet meer opstart. Motorola is over het algemeen heel makkelijk hierin. Ik heb het zelfde gehad en had binnen 9 dagen mijn telefoon werkend terug.
Bedankt voor de tip! Gisteren opgestuurd :) Ben benieuwd.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08-09 05:48
Ik snap er eigenlijk niets meer van.

Ik heb een Motorola Defy met CM7 op een Froyo Kernel.

Hoe moet ik nu CM9 installeren erop? Wat is het verschil tussen de Quarx en >de Epsilon versie? Zijn er alleen nightly builds? Geen release candidates? of zijn dat de MR1 versies? Waarvoor staat MR dan?

Zover ik het snap als ik de Epsilon versie wil (die is ook het laatst geupdate van 6 april) moet ik deze link nemen en de 6 april versie nemen
http://defy-cm.net/defy-cm9-nightly/
Wat is dan die md5sum dat erbij staat?

Dan moet ik deze tutorial volgen

How To Flash ICS(Defy Builds)

1:Head Over To Stable recovery
2:Wipe Data
3:Install ZIp from SD Card
4:Select ICS(Defy) .zip
5:Flash
6:Flash CM7 Kernel
7:Clear Cache and Dalvik Cache

FIrst Boot will take some time...

Wat bedoelen ze in stap 5 en 6? CM7 kernel?? Ik ben toch Cm9 op froyo aan het zetten?

Veel vragen ik weet het...

• Fotogravinnetje
Het verschil tussen quarkx en epsylon is dat quarks een defy met rode lens (bayar) heeft en epsy een defy met groene lens (SOC) heeft. Dat zijn twee verschillende camera-modules, en waar de ene werkt, werkt de andere niet of slecht. Overigens werken de camera's nog steeds niet optimaal, zeker niet in 3rd-party-apps.
Er zijn nog alleen nightly-builds, omdat de boel nog niet volledig stabiel is en er een paar serieuze bugs in zitten, zoals het ontbreken van 2D-hardware accellaration en het nog niet goed werken van de camera. We zitten dus zelfs nog pre-beta qua ontwikkeling.

Het hangt af van de camera in je telefoon welke versie je het beste kunt gebruiken. Als je een groene lens hebt, moet je je houden bij epsy's builds voor de defy zonder plus.
Als je een rode lens hebt (en geen defy+), dan kun je het beste voor een van quarkxs builds kiezen (regular of plus maakt niet zoveel uit, alleen moet je bij een plus-build de CM9-kernel of een andere compatible gingerbread-kernel flashen (via recovery, dus niet via RSD-lite), bij een regular heb je al de juiste kernel omdat je nu op CM7 zit), of voor epsy's plus-build (ook weer een gingerbread-kernel verplicht).
Als je een defy+ hebt, zul je voor plus-builds moeten kiezen en hoef je geen kernel te flashen.
De md5sum is een hulpmiddel om te bepalen of je download niet corrupt is. Is niet echt belangrijk: een corrupt .zip-bestand levert foutmeldingen tijdens het flashen. Dan moet je gewoon de download opnieuw doen.
De reden dat de CM7-kernel daar genoemd wordt, is dat er ook mensen zijn (vooral die met regular defy met rode lens) die switchen tussen de versies voor defy en de versies voor defy+. De gewone defy-builds zijn gebaseerd op froyo en hebben daarom de CM7-kernel (froyo) nodig. Defy's met een groene lens hebben geen werkende camera in een op gingerbread gebaseerde rom. De defy+-builds zijn gebaseerd op gingerbread en hebben daarom de CM9-kernel (gingerbread) nodig. Defy+ werkt niet goed met froyo-kernels.
Dus even heel kort: defy groene lens: epsy's builds voor defy, defy+: epsy's of quarkxs builds voor defy+, defy rode lens: vrije keus, alleen bij epsy's builds voor defy mogelijk helemaal niet-werkende camera.
Defy-builds hebben froyo-/cm7-kernel nodig. Defy+-builds hebben gb-/cm9-kernel nodig

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08-09 05:48
Hmm ok dan, ik wacht liever op wat stabielere builds dan, bij CM7 had ik ook eerst de beta's dan de RC en dan de stable mods geinstalleerd. Waar staat bij cm9 de MR1 versie dan voor (M..... Release 1 ??)

Ik heb een Red lens en een gewone Defy. Ik heb sinds een paar dagen ondervonden dat de wifi niet meer werkt of heel af en toe. ALs ik op scannen druk dan vind hij mijn draadloze server niet (terwijl mijn pc die wel vind). Ik dacht eerst dat het aan juice defender lag maar die heb ik gedeinstalleerd en nog werkt het niet.

Dan dacht ik aan een herinstall van CM7 maar nu CM9 er is dacht ik ineens die te installeren. Iemand een idee hoe ik de wifi terug werkend krijg? Zou het kunnen dat die door slijtage helemaal is stuk gegaan? Ik gebruik de wifi functie wel veel namelijk. 3G/Edge/H. werkt WEL.

UPDATE: Ik heb op aanraden van een ander forum, vliegmodus aangedaan voor 5 minuten, al de overbodige netwerken in de opgeslagen lijst gedelete en dan terug vliegmodus uit. Dan terug scannen en yep mijn netwerk is gevonden.

Cowboy_Henk wijzigde deze reactie 16-04-2012 20:32 (12%)

• oetspiek
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 20:49
Hallo,

Heb een andere vraag over de Defy,
Scherm is stuk gegaan en touchscreen vervangen door een orginele en heb een miui rom erop staan.
Nu reageert touchscreen niet naar behoren, kan ik ook scherm ook calibreren?

Jan

• franksetank
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 06-05-2012
ff een vraagje:

een vriendin van mij heeft een defy.
sinds vanochtend ging die niet meer aan. toen heeft ze ff de simkaart gewisseld en toen ging de telefoon wel weer aan maar gaf aan "geen batterij".
wisselt ze de simkaart terug doet hij het niet meer.

Weet iemand of dit een bestaande bug is?

• oetspiek
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 20:49
Heb je de defy al een langere tijd aan de oplader gehad?
quote:
franksetank schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:25:
ff een vraagje:

een vriendin van mij heeft een defy.
sinds vanochtend ging die niet meer aan. toen heeft ze ff de simkaart gewisseld en toen ging de telefoon wel weer aan maar gaf aan "geen batterij".
wisselt ze de simkaart terug doet hij het niet meer.

Weet iemand of dit een bestaande bug is?

• franksetank
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 06-05-2012
hij werkt nu weer volgens haar.
heel vaag dus, kan het een defecte accu zijn?

• VantageR
In 3 weken tijd zijn er al twee lampjes van de touch-knoppen overleden bij m'n Defy :'(
http://i.imgur.com/AcPSq.jpg
Het begon met het zoekknopje, en nu sinds gister werkt die van de optieknop ook niet meer. Op een disassembly filmpje zie ik dat de ledjes onderaan in het scherm verwerkt zitten. Iemand enig idee of dit betekend dat je dan heel het scherm moet vervangen?

• guapper
is dat met de originele ROM, of draai je ook iets anders?

Bij de mijne wil het linkse knoppie al een hele tijd niet meer fel branden, maar ik denk niet dat ik daarvoor het hele scherm ga vervangen, ook niet als het er meer zijn die uitvallen...

• Regeneration
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Ik heb hetzelfde, met stock 2.2. Het meest linkse touch-knopje werd steeds minder fel en nu is deze zo goed als uit. De "terug-knop" begint is nu ook al minder fel dan de overige twee. Wel een beetje jammer na pas een jaar gebruik, maar ik ben verder niet van plan het te gaan vervangen ofzo.

Regeneration wijzigde deze reactie 31-05-2012 21:28 (8%)

• VantageR
Als het niet eenvoudig te repareren is (waar het dus op lijkt), dan ga ik er ook niks aan doen. Het hele scherm vervangen is veel te kostbaar en solderen is ook niet te doen bij die kleine ledjes. Het is inderdaad de stock rom. Heb er nog nooit wat aan gedaan softwarematig. De telefoon is nu precies een jaar oud, dus ik vind het wel vrij snel dat de ledjes ermee ophouden. Hopelijk vallen de andere twee ook snel uit, dan valt het niet meer zo op. ;)

• guapper
valt dat niet onder de garantie dan?

• F0nz0
In de laatste build van CM9 van Epsylon3, en misschien ook wel in eerdere en die van Quarx, kan de Helderheid van de buttons worden aangepast in Settings --> Advanced --> Button Brightness. Geeft dat verschil?

• guapper
Bij mij gaat dat ene ledje dan niet harder branden; ik kan wel de andere dimmen... (CM9 Quarx build)

• F0nz0
^^
Problem solved. :)

• VantageR
Er zit toch maar een jaar fabrieksgarantie op de defy? Dan zou het er dus net buiten vallen. Misschien dat ik binnenkort nog wel een custom rom erop ga zetten, zodat ik de andere twee ledjes kan uitzetten.

• guapper
normaal gesproken heb je 2 jaar fabrieksgarantie dacht ik. Mijn leverancier geeft dit ook aan.
quote:
Garantie
Op alle telefoons van xxxxxxxxxx zit een fabrieksgarantie van 2 jaar mits anders wordt aangegeven.
[...]

Motorola
Helpdesk:
Bel voor technische ondersteuning de Motorola helpdesk op: 020-2015034.
[...]

guapper wijzigde deze reactie 01-06-2012 13:43 (64%)

• Regeneration
  • Niet online
Ja, maar hoe lang ben je dan je telefoon kwijt? Zeker een week denk ik. Voor mij weegt dat niet op tegen een kapot / zwak ledje. Uiteraard had ik gehoopt dat het ledjes gewoon bleven doen.

• GCT-Zen
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17-09 18:00
heb net een ad geplaatst wil toch terug naar een defy+ ipv HTC one S

Monster Phone

• HighLander
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 24-07 14:36

HighLander

One day you will see

frustratie...
Na een krap jaar had mijn Defy, die prima werkte voor als na de officiele upgrade eindelijk het speakerprobleem. Vooruit, nog binnen de garantie dus de deur uit.
Net vandaag teruggekregen, met nieuwe speaker.....
en met een nieuwe rom, inclusief motoblur die ik ervoor dus niet had... oftewel hmmmm.
Systeemversie: Version.43.177.3.MB525.Retail.en.GB Android: 2.2.2
En jawel binnen 5 uur de eerste volledige vastloper, en was nog niet eens op een kwart van alle software die ik vaak gebruikte.

Dus dan maar redelijk onvrijwillig ook aan de gang met custom roms...
Maar de vraag is, welke versie heb ik nu :P

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

• MaDLiVe
  • Laatst online: 19-09 21:24

MaDLiVe

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

.-Observer-.

quote:
HighLander schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:10:
frustratie...
Na een krap jaar had mijn Defy, die prima werkte voor als na de officiele upgrade eindelijk het speakerprobleem. Vooruit, nog binnen de garantie dus de deur uit.
Net vandaag teruggekregen, met nieuwe speaker.....
en met een nieuwe rom, inclusief motoblur die ik ervoor dus niet had... oftewel hmmmm.
Systeemversie: Version.43.177.3.MB525.Retail.en.GB Android: 2.2.2
En jawel binnen 5 uur de eerste volledige vastloper, en was nog niet eens op een kwart van alle software die ik vaak gebruikte.

Dus dan maar redelijk onvrijwillig ook aan de gang met custom roms...
Maar de vraag is, welke versie heb ik nu :P
De defy die je hebt valt makkelijk te rooten. Eerst rooten met super one click (zie google) dan clockwork recovery en je kunt aan de slag met custom roms :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria en andere geweldige Avonturen

• HighLander

HighLander

One day you will see

quote:
MaDLiVe schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:20:
[...]

De defy die je hebt valt makkelijk te rooten. Eerst rooten met super one click (zie google) dan clockwork recovery en je kunt aan de slag met custom roms :)
mja maar vooralsnog heb ik nog niet echt een overzicht of overtuiging dat ik het hele do's en don'ts door heb. :P

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

• guapper
zolang je geen SBF bestanden gaat flashen zit je redelijk veilig ;)

Verder eerst veel lezen op xda. Als je ergens over twijfelt kun je altijd gerichte vragen stellen, waar je meestal prompt een helder antwoord op krijgt.

• HighLander

HighLander

One day you will see

Wat is nou de makkelijkste manier om een image te maken van os+alle installed apps?
Als in "lekker makkelijk terugzetten na het spelen als de custom tegenvalt"

En ik zou eik mijn huidige ook sowieso apart willen zetten om terug te kunnen duwen. Hij doet het onderhand namelijk ietsje beter. En gek genoeg doen een heleboel dingen het opeens wel, zoals bv de 3g hotspot die in eerder nooit werkend kreeg.

• guapper
ClockWorkMod (CMW) is precies daarvoor gemaakt.

• Jacket
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 29-08-2012
Beste,

Ik heb mijn defy nu 1 maand. Plotseling valt mijn 3g netwerk uit en krijg ik hem niet aan de praat. Alles geprobeerd heeft jemand een idee.nheel af en toe doet hij het als ik hem aan en uut zet of de vliegtuig modus aan en uit doe. Ik heb ooit iets gelezen om via een code in een menu te komen waar ik het een en ander in kan stellen"

Bdankt alvast

• Regeneration
  • Niet online
quote:
Jacket schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:23:
Ik heb mijn defy nu 1 maand. Plotseling valt mijn 3g netwerk uit en krijg ik hem niet aan de praat.
Ik heb zelg weinig ervaring met 3G, maar staat de 3G nog goed? (Menuknop --> Instellingen --> Gegevensbeheer --> Levering van gegevens --> Gegevensroaming inschakelen)

Is het verder misschien zo dat je gewoon geen bereik hebt?

Regeneration wijzigde deze reactie 01-07-2012 13:16 (6%)

• Jacket
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 29-08-2012
Instellingen zijn goed, net als mijn bereik. Maar wel bedankt.

• Regeneration
  • Niet online
Heb zelf dan eigenlijk de stap gewaagd om een custom mod op mijn Defy te zetten en met succes! Ik krijg ook een toch wel het gevoel alsof het een nieuw en verbeterd toestel is en ben er erg blij mee. :) Ik heb het verder zo simpel mogelijk willen houden. Ik had de officiele update naar 2.2 al eerder uitgevoerd en naar mate ik er langer mee werkte hoe meer kleine probleempjes ik kreeg, zoals vastlopers, spontane reboots en websites die niet of maar half wilde laden of maar bleef laden zonder verder te gaan. Ik had me goed ingelezen en hoewel je hier en daar wat bij elkaar moet zoeken is alles in principe wel te vinden. Ik dacht eerst dat je bij rooten alles kwijt zou raken maar dat is dus niet zo. Dus na rooten kon ik met de gratis Titanium backup een backup van mijn apps maken. Met 2nd init alles verwijderd (wipe data/factory reset en wipe cache) en CyanogenMod 7.2 stable geïnstalleerd. Alles verliep soepel en zonder foutmeldingen.

Eenmaal met CM 7.2 zitten daar gelijk al wat kleine maar nuttige features bij. Zo kan je een van de volume knoppen instellen als foto knop. Intensiteit van soft touch knoppen instellen. Weergave accuduur in in 1% i.p.v. 5%. Een app gelijk starten als je het toestel uit standby haalt. De CPU is standaard iets overgeclocked naar 1000 MHz i.p.v. 800 MHz en de laagste kloksnelheid staat ingesteld op 300 MHz. Ik weet niet zeker of de oude Defy ook automatisch downclocked*, als dat niet zo was zou dit accuduur kunnen verlengen. Ook leuk vind ik de theme chooser, erg leuk om de vele user made themes uit te proberen. :P Het toestel voelt verder wat responsiver aan en internetten lijkt nu ook soepeler te gaan, Ik heb eigenlijk tot nu toe geen een keer gehad waar ik een halve web pagina laad, iets wat de laatste tijd heel vaak gebeurde. Ook het opstarten en afsluiten van de telefoon gaat een stuk sneller ook de reboot is een handige optie. Ik heb nu pas maar 1 dag ervaring en uiteraard komt een deel vast ook doordat je gewoon een verse installatie hebt gedaan, maar ik ben voorlopig erg tevreden. Ik ben nu nog meer benieuwd naar (een stabiele) CM9. :)

* Dat deed de Defy dus al wel, zie bijvoorbeeld http://androidunderground...k-and-undervolt-your.html. Daarin staat dat er gewisseld wordt tussen 300 MHz, 600 MHz en 800 MHz.

Regeneration wijzigde deze reactie 03-07-2012 12:04 (14%)
Reden: nog wat toegevoegd

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneApple iOS 8

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013