Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• OkkE
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:33

OkkE

twitter.com/okke29

Kwam dit tegen, leek me wel relevant voor in dit topic: http://underscores.me/
quote:
Hi. I'm a starter theme called _s, or underscores, if you like. I'm a theme meant for hacking so don't use me as a Parent Theme. Instead try turning me into the next, most awesome, WordPress theme out there. That's what I'm here for.

In-browser notepad? Paste this into address bar: data:text/html, <html contenteditable>
Security tip: encrypt your passwords using rot13(). For extra security, encrypt twice.

• Foamy
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15:33

Foamy

Fulltime prutser

quote:
De_Bastaard schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:11:
Hebben jullie al eens externe php ge-include, zoja, hoe ging dat?
In plaats van een antwoord heb ik wel een wedervraag voor je: waarom wil je gebruik maken van externe scripts? WordPress heeft een hele mooie database klasse die je kunt gebruiken om je database aan te spreken.

blub

• UniversalXS
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 06-12-2012
quote:
De_Bastaard schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:11:
[...]

Oké, ik loop tegen iets heel raars aan :-)

Ik heb er even voor gekozen om geen aparte plugin te gebruiken of aan te schaffen om een form te maken. Nu ben ik aan de slag geweest om op een static page een form te maken (gewoon HTML code erop gezet via de editor), en in dat form een losse PHP file op te roepen om de data in SQL te krijgen.

Nu heb ik alleen het probleem dat de data niet in SQL terecht komt. Wanneer ik op Submit klik dan geeft Wordpress aan 'oops, problem, cannot find page' maar wanneer ik dezelfde code toepas op een pagina die niet in Wordpress valt (formtest.php), dan werkt het prima.

Ik heb op de page template uiteraard al een include gedaan, maar het enige wat er gebeurt is dat de ID's in SQL wel worden opgehoogd maar dat er geen data wordt gezet in die kolommen.

Hebben jullie al eens externe php ge-include, zoja, hoe ging dat?
Waarom niet gewoon gebruik maken van de gratis plugin Contact Form 7 (in combinatie met de "to database"-plugin)? Hij is niet perfect, maar daarin kun je ook gewoon het formulier opmaken met HTML/CSS en scheelt jouw een hoop werk.

• dread
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22-04 15:43
Ik zit met een simpel probleem dat we maar niet opgelost krijgen.

Ik zit met een WP installatie die niet geupdate wil worden. Niet het CMS (WP 3.4.1) noch de plugins.

Steeds komt hij met de fout:
WordPress bijwerken
Downloaden update van http://nl.wordpress.org/wordpress-3.4.2-nl_NL.zip…;

Download mislukt.: De doelmap voor het streamen van bestanden bestaat niet of is niet schrijfbaar.

Installatie is mislukt

Je zou denken dat het om een rechtenprobleem gaat.

Alle rechten op de folders wp-content en daaronder de plugins folder staan op 777.

Ook de provider heeft geen idee meer wat er aan de hand is.

Wat kan het probleem zijn?

MyTwitter

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:54

Get!em

Oh die ja!

.htaccess bestanden nagekeken?

• sky-
  • Registratie: november 2005
  • Niet online

sky-

Fresh J's

Dan staan toch je rechten niet goed hoor. Waarschijnlijk is je tijdelijke directory niet schrijfbaar.

PS, (0)777 wil je niet. 0755 is meer dan genoeg.

in meinem Kopf getäuscht

• dread
Ik heb het nu nagekeken. Staat op 644 en bevat qua informatie niets schokkend (zelfde als mijn andere wp sites)

MyTwitter

• dread
quote:
sky- schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:44:
Dan staan toch je rechten niet goed hoor. Waarschijnlijk is je tijdelijke directory niet schrijfbaar.

PS, (0)777 wil je niet. 0755 is meer dan genoeg.
Welke directory wordt tijdelijk gebruikt?

MyTwitter

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:12

TheNephilim

Wtfuzzle

wp-content en wp-content/upgrade dacht ik

Last.fmTwitch.tvVILF Gaming

• dread
Ja dacht ik ook. :) begon opeens te twijfelen.

Dus vanaf wp-content staan alle rechten op 777 (later zet ik ze terug op folders 755 en bestanden 644) maar nu geeft hij dus aan:

WordPress bijwerken
Downloaden update van http://nl.wordpress.org/wordpress-3.4.2-nl_NL.zip…;;

Download mislukt.: De doelmap voor het streamen van bestanden bestaat niet of is niet schrijfbaar.

Installatie is mislukt

Ik heb danig de indruk dat er iets anders speelt aangezien de rechten zeker goed staan.

Provider is er ook mee bezig maar tot nu toe geen oplossing.

dread wijzigde deze reactie 02-10-2012 16:22 (5%)

MyTwitter

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Handmatig de WP update via ftp doen? Misschien dat het daarna wel lukt met de plugins.

1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004, 2011, 2012, 2013

• Foamy
  • Laatst online: 15:33

Foamy

Fulltime prutser

Probeer anders eens tijdelijk alle bestanden en mappen schrijfrechten te geven. Vaak wil dat dit soort wazige rechten issues nog wel omzeilen. Vergeet niet hier direct na alles weer correct in te stellen ;)

blub

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18-04 17:39
Ik begon met veel enthousiasme met WordPress, maar dat enthousiasme wordt wat getempert doordat het niet mogelijk lijkt mijn site in te richten zoals ik dat wil.

Wat ik wil is het volgende:

Homepage
> Categorie die op domein.nl/categorie een statische pagina toont en de bij de categorie behorende subcategorieën weergeeft in de sidebar
>> Subcategorie Wederom statische hoofdpagina met verhaaltje over de categorie, posts die in de categorie horen in de sidebar gelinkt.

Ik kan namelijk wel een Page maken. Zodat ik een statische pagina kan hebben op domein.nl/pagina maar daar vallen (iets wat ik heel onlogisch vind) geen categorieën en posts aan te koppelen zodat de sidebar van de pagina alleen aan het onderwerp van de pagina relevante dingen toont.

Iemand een oplossing die niet inhoud dat je zoveel eigenhandig html, css, php etc moet schrijven dat je net zo goed dat van scratch had kunnen doen ipv WordPress installeren? Heb al een uur gezocht via Google, maar kom er nog niet uit.

Hertog_Martin wijzigde deze reactie 11-10-2012 17:57 (3%)

• m19
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20:45
Een categorie is geen statische pagina, lijkt me logisch want anders zou het geen categorie zijn.

Je hebt wel plugins dat je per pagina widgets kan instellen, je kan dus per pagina een widget area maken waarin je alleen categorieën van dat onderwerp toont, dit zul je wel handmatig moeten doen.

• Hertog_Martin
quote:
m19 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:59:
Een categorie is geen statische pagina, lijkt me logisch want anders zou het geen categorie zijn.

Je hebt wel plugins dat je per pagina widgets kan instellen, je kan dus per pagina een widget area maken waarin je alleen categorieën van dat onderwerp toont, dit zul je wel handmatig moeten doen.
Hm ja zo'n plugin heb ik gevonden.

Ik snap waar een categorie voor dient, ik vind het alleen jammer dat er geen mogelijkheid is om op de beginpagina van de categorie een algemene tekst kwijt te kunnen die de categorie beschrijft en introduceerd.

Wil bijvoorbeeld voor meerdere landen pagina's over studeren in het buitenland.

Dan wil ik als categorie Nederland en daaronder posts over bijvoorbeeld de universiteiten in Nederland.
Maar als je dan domein.nl/nederland hebt, waarmee je op de categoriepagina uitkomt, zie je alleen de laatste post over universiteiten terwijl ik eerst een tekst wil laten zien over Nederland in het algemeen (historie, cultuur, klimaat etc)

Edit: Ik heb uiteindelijk maar een post toegeweid aan de beschrijving van de categorie en in die post gelinkt naar de andere onderwerpen in de categorie. Werkt opzich hetzelfde, en met plugin om sidebars anders te hebben per post kan ik ook daarin nog voorzien.

Hertog_Martin wijzigde deze reactie 12-10-2012 01:43 (10%)

• m19
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20:45
Het probleem wat jij beschrijft heb ik in sommige theme's wel opgelost gezien. Maar daar is inderdaad geen standaard wordpress oplossing voor.

• Nedra
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:34
quote:
Hertog_Martin schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:56:
Ik begon met veel enthousiasme met WordPress, maar dat enthousiasme wordt wat getempert doordat het niet mogelijk lijkt mijn site in te richten zoals ik dat wil.

Wat ik wil is het volgende:

Homepage
> Categorie die op domein.nl/categorie een statische pagina toont en de bij de categorie behorende subcategorieën weergeeft in de sidebar
>> Subcategorie Wederom statische hoofdpagina met verhaaltje over de categorie, posts die in de categorie horen in de sidebar gelinkt.

Ik kan namelijk wel een Page maken. Zodat ik een statische pagina kan hebben op domein.nl/pagina maar daar vallen (iets wat ik heel onlogisch vind) geen categorieën en posts aan te koppelen zodat de sidebar van de pagina alleen aan het onderwerp van de pagina relevante dingen toont.

Iemand een oplossing die niet inhoud dat je zoveel eigenhandig html, css, php etc moet schrijven dat je net zo goed dat van scratch had kunnen doen ipv WordPress installeren? Heb al een uur gezocht via Google, maar kom er nog niet uit.
Leesvoer:

http://codex.wordpress.org/Conditional_Tags
http://codex.wordpress.org/Template_Hierarchy
http://codex.wordpress.org/Class_Reference/WP_Query

Je bijv. een pagina kunnen maken voor de categorie, geef die pagina zijn eigen page template (zie template hierarchy), maak in je sidebar een conditional statement die bestaat uit 'wanneer je op pagina x bent, laat het volgende zien - dat volgende kan of een dynamische sidebar widget zijn, of je kan zelf een wp query maken waarmee je alle posts uit categorie x oproept.

Dit is één van de vele wegen naar Rome, je kan dus zeker bereiken wat jij in gedachten hebt. succes

• Loadichus
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-04 14:59

Loadichus

J4 Supporter

quote:
Hertog_Martin schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:56:
Probeer het volgende eens in je htaccess bestand
code:
1
2
3
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule /. /index.php [L,QSA]

Om URL rewriting (Permalinks) te activeren in Wordpress kan je klikken naar Permalinks -> 'Custom Permalinks Structure' aanklikken en als waarde /%postname%/ opgeven.

Zo kan je in ieder geval de category als "statische" page gebruiken.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Mijn tip:
Combinatie van plugins en wat eigen php programmeer werk:
Plugins:
-Hide pages
-htaccess control
-Page links to
Aanpassing php
-category.php van je eigen template

Met htaccess control kun je de category base weghalen uit je shortlinks
dus van <siteurl>/category-base/categoryname ga je naar <siteurl>/categoryname

Met "page links to" kun je een POST aanmaken binnen een bepaalde categorie (je hoofdcategorie) deze post kun je dan linken naar een categorie binnen je site (categorie moet dan wel al bestaan).
Open je nu je hoofdcategorie in je site, dan zul je de zojuist aangemaakte POST terugvinden. Klik je hierop, dan zul je doorgelinkt worden naar je subcategorie die je ingevuld hebt.

Deze gelinkte post zal echter ook in je blogpagina terugkomen. Gebruik hiervoor "hide post" functies door de post dus te "hiden" op je mainpage.

Om je description van je categorie terug te zien, zul je in je category.php van je template moeten programmeren. Je zult hier (zoek even op in de wordpress reference) een aantal regels moeten toevoegen om je category-description bovenaan de lijst van posts te krijgen.

Al deze acties (behalve de category-description) heb ik ook op mijn eigen website in praktijk gebracht.

• SpitfireNL
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:22
Ik heb een probleem met mijn wordpress installatie.

Deze Wordpress blog heb ik geinstalleerd op mijn nieuwe NAS synology diskstation die als webstation dienst doet. Hij is te benaderen via mijn IP adres en door poort 80 open te gooien in mijn router is de webstation en dus wordpress bereikbaar van buitenaf via internet.

Mijn wordpress kan ik perfect benaderen van buitenaf. Maar wanneer ik naar een andere "page" ga op mijn blog dan laat hij plotseling mijn internte IP zien in de adresbalk voor bezoekers van buitenaf en kan de pagina niet worden geladen. Dus alleen de "home" pagina is te benaderen. Terwijl alle paginas toch allemaal binnen de directory van mijn wordpress map staan in mijn webstation.

Ik hoop eigenlijk dat hier een simpele fix voor is. Ik heb zelf maar 0,0 kennis van programmeren php/mysql enzo.
En nu hoop ik dat iemand mij de juiste richting in kan wijzen want ik heb zelf echt geen clue. Iemand?

SpitfireNL wijzigde deze reactie 14-10-2012 21:31 (3%)

- Mijn PC -

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

quote:
SpitfireNL schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:29:

Deze Wordpress blog heb ik geinstalleerd op mijn nieuwe NAS synology diskstation die als webstation dienst doet. Hij is te benaderen via mijn IP adres en door poort 80 open te gooien in mijn router is de webstation en dus wordpress bereikbaar van buitenaf via internet.

Mijn wordpress kan ik perfect benaderen van buitenaf. Maar wanneer ik naar een andere "page" ga op mijn blog dan laat hij plotseling mijn internte IP zien in de adresbalk voor bezoekers van buitenaf en kan de pagina niet worden geladen. Dus alleen de "home" pagina is te benaderen. Terwijl alle paginas toch allemaal binnen de directory van mijn wordpress map staan in mijn webstation.

Ik hoop eigenlijk dat hier een simpele fix voor is. Ik heb zelf maar 0,0 kennis van programmeren php/mysql enzo.
En nu hoop ik dat iemand mij de juiste richting in kan wijzen want ik heb zelf echt geen clue. Iemand?
Kijk eens in je WP-Config.php en pas je siteurl en homeurl aan, of gebruik een van de andere methoden die genoemd worden op deze pagina.
http://codex.wordpress.org/Changing_The_Site_URL

Mogelijk moet je voor intern gebruik wel even je domeinnaam mappen naar je interne IP adres. In de meeste gevallen kun je namelijk niet bij je eigen voordeur aankloppen van binnenuit :)
Dat zal dan iets worden in je hosts file:

internIP domeinnaam

• iApp
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online

iApp

 Apple

Weet iemand of je je Wordpress installatie automatisch kan updaten naar de nieuwste versie van Wordpress? Als zo'n plugin er is, gratis of betaald, heb ik er zeker belang bij!

Telkens al mijn website's per stuk updaten is ook geen pretje.
Ik had al gezocht op Google, maar kon helaas niets relevants vinden.

Alvast bedankt! :)

 MacBook Pro 15'' Retina |  iPad Air |  iPhone 5 |  Apple TV3 | Desktop: i7 920 / 285GTX / 128GB SSD / 12GB DDR3

• Coach4All
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Bulk FTP-en en daarna alle wp-upgrade URLs een keer aanroepen?

--- Spreuk van de dag --- Voedselintolerantie ---

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16:56
quote:
SpitfireNL schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:29:

Ik ben ook pas begonnen met wordpress en ik had het zelfde probleem.
Het is heel simpel, ga naar settings -> general en pas daar je interne ip adressen aan naar de externe or de url.
Let op dat je dan inderdaad er nog wel bij kan van binnenuit zoals Get!em al zei.

• Hertog_Martin
Nedra, Loadicus en Get!em.. bedankt!
Ik ga me verdiepen in de voorgestelde adviezen en ermee aan de slag :)

• ApOE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20-04 08:20
Ik heb eigenlijk het zelfde probleem.
Ik draai een webserver op mijn Raspberry Pi, deze zit aan mijn thuis netwerk.

Als ik wordpress installeer werkt het allemaal prima en zijn alle pagina's zichtbaar/bewerkbaar.
Echter als ik de website van buiten mijn netwerk benader (KPN ip adres) is de cmd/admin pagina niet beschikbaar en wordt de gewone pagina zonder opmaak en plaatsjes geladen.

Als ik site adres en url aanpas is alles weer zichtbaar behalve de "plaatjes" welke ik heb geüpload vanuit mijn thui snetwerk. Ook is dan de cms/admin pagina niet beschikbaar tot dat ik de site adres en url weer aanpas (waarna het probleem zich herhaald).

Is hier een fix voor? Ik vind wordpress fijner dan bijv. Joomla (welke probleemloos werkt) maar op deze manier wordt het erg lastig..!

Diablo 3 | Xbox Live: Amunya

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Zie de link die ik hieronder al heb gepost.

@allen, denk even aan het doel van dit topic: discussie over wordpress zelf en geen helpdesk :) , just to remind everybody.
quote:
ApOE schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:31:
Ik heb eigenlijk het zelfde probleem.
Ik draai een webserver op mijn Raspberry Pi, deze zit aan mijn thuis netwerk.

Als ik wordpress installeer werkt het allemaal prima en zijn alle pagina's zichtbaar/bewerkbaar.
Echter als ik de website van buiten mijn netwerk benader (KPN ip adres) is de cmd/admin pagina niet beschikbaar en wordt de gewone pagina zonder opmaak en plaatsjes geladen.

Als ik site adres en url aanpas is alles weer zichtbaar behalve de "plaatjes" welke ik heb geüpload vanuit mijn thui snetwerk. Ook is dan de cms/admin pagina niet beschikbaar tot dat ik de site adres en url weer aanpas (waarna het probleem zich herhaald).

Is hier een fix voor? Ik vind wordpress fijner dan bijv. Joomla (welke probleemloos werkt) maar op deze manier wordt het erg lastig..!

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16:56
Alle plaatjes hebben nog het local IP adres.
Deze moet je nu dus handmatig aanpassen.
Alleen dan gaan ze zichtbaar worden.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

W3total cache plugin --> "modify attachment URLs" button

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Goed, even discussie opstarten.

Welke features missen we nog in WP, of welke zijn hard toe aan verbetering?

De bekende Media Library natuurlijk, maar dat is al een langer project. Wat zou je juist hieraan verbeterd willen zien?

• dread
quote:
dread schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:21:
Ja dacht ik ook. :) begon opeens te twijfelen.

Dus vanaf wp-content staan alle rechten op 777 (later zet ik ze terug op folders 755 en bestanden 644) maar nu geeft hij dus aan:

WordPress bijwerken
Downloaden update van http://nl.wordpress.org/wordpress-3.4.2-nl_NL.zip…;;

Installatie is mislukt

Ik heb danig de indruk dat er iets anders speelt aangezien de rechten zeker goed staan.

Provider is er ook mee bezig maar tot nu toe geen oplossing.
Provider lijkt dit dus niet te kunnen oplossen en geeft aan dat ze niet bekend zijn met wp en raden aan de oplossing na te vragen bij de makers van de software. hmm lekker.

Nog even een samenvatting van het probleem:
Updaten van wordpress en plugins werkte niet vanuit wordpress.
Foutmelding:

Installatie is mislukt

De provider heeft de wp installatie in directwadmin in installatron geïmporteerd. Via directadmin zijn we erin geslaagd om de wp instalatie te upgraden.
Via ftp ben ik er ook in geslaagd om een plugin te updaten.

Vanuit managewp of vanuit de wp installatie zelf lukt het nog steeds niet om plugins te updaten.

Alle rechten staan op 777 vanaf de wp-content map.

Andere 'rare' dingen:
de contactformulieren werken ook niet meer. Zowel die van de theme zelf als die van contact form 7. Na een tijdje werken ze niet meer. Er wordt in ieder geval niets meer ontvangen. Aangezien ik meerdere sites heb die van contact form 7 gebruik maken bij dezelfde provider, ga ik ervan uit dat de problemen ook te maken hebben met de problemen.

Ik weet echt niet meer wat de oplossing kan zijn.Iemand nog een oplossing?

MyTwitter

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Dan maar de grove manier?
Backup je database, backup je plugins en media.
Delete je gehele wordpress site en installeer op nieuw volgens de handleiding.

Dat verplaatsen is niet al te moeilijk, heb ik al 3x gedaan naar verschillende providers. Enige is dat je even goed in de gaten moet hebben welke afhankelijkheden er zijn. :)

• P-Nut
  • Laatst online: 13:53
Hallo tweakers...

Ik heb een wordpress website. Op XAMP dus offline werkt hij zoals het moet. Echter online word er op de homepage de projecten verkeerd ingeladen.

zeghetvoordt(punt)nl word eerst upgeloaden project weergegeven en niet het laatst upgeloaden project.

Als ik naar de portfoliopagina ga (die hetzelfde is opgemaakt) word de volgorde wel goed weergegeven.

Hoe kan het zijn dat offline omgeving wel correct werkt en online niet? Wat zorgt voor het verschil.

• Fried
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22-04 15:04
Hoi, ik ben nieuw met wordpress maar ben een nieuwe pagina voor onze scoutingvereniging aan het maken.
voorheen gebruikten we joomla, maar dat blijkt voor leken heel lastig te zijn om bijvoorbeeld eenvoudig nieuwsberichtjes te plaatsen.

Wordpress lijkt hiervoor gebruiksvriendelijker te zijn. ik ben al een eind op weg en zit wat te rommelen met posts/pages/categoriën en plugins.

Op het moment zit ik met het volgende te stoeien:

Ik heb als 'home' pagina een sticky post met: welkom blablabla. daaronder wordt AL het nieuws weergegeven. dit is in principe prima voor een homepagina.

nu wil ik op andere pagina's (bijvoorbeeld per speltak 1) ook een 'statisch' stukje, en daaronder al het betreffende nieuws in die categorie ook weergeven.
met andere woorden; je klikt op 'welpen' in het menu en je komt op een nieuwe pagina 'hallo blabla *meer info over welpen*' en dan daaronder worden alle posts weergegeven die 'welpen' als categorie hebben meegekregen.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? wellicht een tutorial online die ik nog niet heb gevonden?

• hostler
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:17

hostler

Vervelend

quote:
P-Nut schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:47:
Hallo tweakers...

Ik heb een wordpress website. Op XAMP dus offline werkt hij zoals het moet. Echter online word er op de homepage de projecten verkeerd ingeladen.

zeghetvoordt(punt)nl word eerst upgeloaden project weergegeven en niet het laatst upgeloaden project.

Als ik naar de portfoliopagina ga (die hetzelfde is opgemaakt) word de volgorde wel goed weergegeven.

Hoe kan het zijn dat offline omgeving wel correct werkt en online niet? Wat zorgt voor het verschil.
Omdat je waarschijnlijk niet het zelfde OS draait op je webserver, de PHP versie is anders etc. etc.
quote:
Fried schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:22:
Hoi, ik ben nieuw met wordpress maar ben een nieuwe pagina voor onze scoutingvereniging aan het maken.
voorheen gebruikten we joomla, maar dat blijkt voor leken heel lastig te zijn om bijvoorbeeld eenvoudig nieuwsberichtjes te plaatsen.

Wordpress lijkt hiervoor gebruiksvriendelijker te zijn. ik ben al een eind op weg en zit wat te rommelen met posts/pages/categoriën en plugins.

Ik heb als 'home' pagina een sticky post met: welkom blablabla. daaronder wordt AL het nieuws weergegeven. dit is in principe prima voor een homepagina.

nu wil ik op andere pagina's (bijvoorbeeld per speltak 1) ook een 'statisch' stukje, en daaronder al het betreffende nieuws in die categorie ook weergeven.
met andere woorden; je klikt op 'welpen' in het menu en je komt op een nieuwe pagina 'hallo blabla *meer info over welpen*' en dan daaronder worden alle posts weergegeven die 'welpen' als categorie hebben meegekregen.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? wellicht een tutorial online die ik nog niet heb gevonden?
Je kan in je template een lap tekst plaatsen, of een post ID definen in je template.
http://www.tipsandtricks-...press-php-code-example-44

Gebruikt er hier iemand W3Total cache icm. een cookie wetgeving plugin? De W3 plugin cached ook de cookie plugin, dus als je op accepteren klikt kom hij vanzelf weer terug. Iemand een oplossing?

hostler wijzigde deze reactie 14-11-2012 14:00 (53%)

www.alterwebs.nl

• analogue
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20:44
quote:
Fried schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:22:

Ook al is dit geen helpdesk-topic...

Je kan iedere hoofdpagina aanmaken als pagina, daar geef je via de editor de statische info in. Je koppelt vervolgens een templatefile, bijvoorbeeld welpen.php, daar query je posts met als categorie "welpen".

Succes!

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

quote:
analogue schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:19:
[...]

Ook al is dit geen helpdesk-topic...

Je kan iedere hoofdpagina aanmaken als pagina, daar geef je via de editor de statische info in. Je koppelt vervolgens een templatefile, bijvoorbeeld welpen.php, daar query je posts met als categorie "welpen".

Succes!
Beter is om het als volgt te doen:

Download een template of edit je huidige template zodat de Category description getoond wordt bovenaan de lijst van posts op de category page.
Vervolgens binnen je adminpagina's de description aanpassen bij de categories, zodat de tekst overeenkomt met wat je wilt.

Dus: category.php aanpassen zodat daarin de category description altijd bovenaan de lijst getoond wordt.

Referentie, met wat zoeken in google kom je er ook wel:
http://wordpress.org/supp...ay-category-description-1
http://wordpress.org/exte...in-category-descriptions/
http://wpmu.org/how-to-di...escription-in-your-theme/

Veel succes..

• analogue
quote:
Get!em schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:06:
[...]

Beter is om het als volgt te doen:
Mag ik vragen waarom dat beter is? Ik zie persoonlijk het voordeel er niet van in, ik zie wel dat het een andere manier is om hetzelfde te bereiken.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

quote:
analogue schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:10:
[...]

Mag ik vragen waarom dat beter is? Ik zie persoonlijk het voordeel er niet van in, ik zie wel dat het een andere manier is om hetzelfde te bereiken.
Je wilt niet voor elke category een nieuwe .php bestand aanmaken om binnen die php de inhoud en description van je category neer te zetten. Je wilt inhoud en template gescheiden houden, zoals het hele wordpress systeem nu ook is.

Dus inhoud van ( je description ) gewoon in je database houden en deze middels de juiste tag in php ophalen.
je houdt dan maar 1 category.php over zoals het nu ook is, en je hebt toch voor elke category een nette beschrijving bovenin staan.

• analogue
quote:
Get!em schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:14:
[...]

Je wilt niet voor elke category een nieuwe .php bestand aanmaken om binnen die php de inhoud en description van je category neer te zetten. Je wilt inhoud en template gescheiden houden, zoals het hele wordpress systeem nu ook is.

Dus inhoud van ( je description ) gewoon in je database houden en deze middels de juiste tag in php ophalen.
je houdt dan maar 1 category.php over zoals het nu ook is, en je hebt toch voor elke category een nette beschrijving bovenin staan.
Ah, oke. Ik begrijp je standpunt, en het is inderdaad een manier om de zaken af te wikkelen. Echter in mijn voorbeeld gebruik komt er geen content in het .php bestand hoor, je hebt alleen twee queries, één om je pagecontent aan te roepen, in dit geval de vaste "statische" content en vervolgens een loop om je posts uit de DB te trekken.

Jouw versie is iets eleganter, mijn versie geeft je wellicht iets meer controle mocht je dat nodig hebben.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

quote:
analogue schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:35:
[...]

Ah, oke. Ik begrijp je standpunt, en het is inderdaad een manier om de zaken af te wikkelen. Echter in mijn voorbeeld gebruik komt er geen content in het .php bestand hoor, je hebt alleen twee queries, één om je pagecontent aan te roepen, in dit geval de vaste "statische" content en vervolgens een loop om je posts uit de DB te trekken.

Jouw versie is iets eleganter, mijn versie geeft je wellicht iets meer controle mocht je dat nodig hebben.
Jouw extra controle over het uiterlijk klopt, dat maakt jou versie weer mooier. Ahja, dit zijn de leuke discussies en beiden geven dus een goed antwoord :9 :9 .

Dit zijn overigens wel de discussies die ik hier verwacht en ook informatief vind. Zo is jouw oplossing weer een mooie voor een van mijn vrienden sites.
Mijn eigen oplossing was ik al mee bezig in mijn eigen site (slechts voor de helft uitgevoerd nu).

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Je kunt het ook nog combineren zit ik net te verzinnen.

Maak een categorie aan met naam X
Maak een page aan met naam X
Zet in je category.php dat de eerste getoonde text altijd uit een page komt die overeenkomt met de categoryname.

(wel even zorgen dat je permalink structuur voor page en category elkaar niet dwars zitten)

Of......

En dan de laatse oplossing, haal je category posts op in een specific page. Gelukkig heeft iemand daar al een plugin voor gemaakt:
http://wordpress.org/extend/plugins/blog-in-blog/

Die laatste lijkt mee een prima oplossing voor de niet techneuten ;) ;)

Get!em wijzigde deze reactie 19-11-2012 11:38 (31%)

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Is er een plugin beschikbaar die de website , bij het laden op een mobiele telefoon , laadt op een specifieke ( laten we zeggen de contact pagina ) laadt?
Of als dat er niet is , het menu laat zien op mobiele apparaten?

Lijkt me wel handig nl. Omdat je bij bepaalde websites , wanneer je die mobiel bezoekt , vaak snel het nummer wilt weten.

www.borduurstudio-zigzag.nl

• Keiichi
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
Ik ben voor wordpress eigenlijk naar een niet-standaard manier van inloggen.

Ik ben van plan wordpress te gebruiken voor een online CV. Hierbij wil ik niet dat alle personalie natuurlijk gemeld staan. Dit is natuurlijk met een login wel af te schermen, maar ik vind het aanmaken van een account, verifieren en vervolgens inloggen voor iemand teveel gedoe.

Zijn er ook mogelijkheden/plugins welk als het ware met vouchers werken? Op het moment dat een unieke code (die ik eerst aangemaakt zou hebben) ingevoerd wordt, dat er dan als het ware ingelogd wordt en dat vanaf dat moment een X-periode nog gebruik gemaakt kan worden van deze code.
Eigenlijk een zelfde idee als je met wifi netwerken in hotels vind.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Wary87
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 05-03 20:34
Ik heb een vraag over classes toevoegen op posts die via de Wordpress admin aangemaakt worden. Op dit moment heb ik dit stukje code gebruikt:

Buiten de loop in blog.php (custom template post pagina):

$style_classes = array('first','second','third');
$styles_count = count($style_classes);
$style_index = 0;

In de loop heb ik deze code verwerkt:
<div class="<?php $k = $style_index % $styles_count; echo "$style_classes[$k]"; $style_index++; ?>">
<?php get_template_part( 'content', get_post_format() ); ?>
</div>

Er wordt nu een div om elke post heengezet die netjes de goede class mee krijgt. Maar om de code netjes te houden wil ik in .content.php die wordt opgeroepen in de PHP het tweede deel van de code verwerken tussen de andere classes van de post div.

Als ik de hele code in content.php zet dan werkt de counter niet meer en krijgt alles de class first. Dit komt volgens mij omdat de variablen niet in de loop mogen staan. Maar als ik het los van elkaar zet: dus de variablen in blog.php en de code om het op te roepen in .content.php krijg ik een error en werkt het niet.

Wat doe ik hier verkeerd?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Noisiv-2446

• iApp
  • Niet online

iApp

 Apple

Heeft iemand een idee hoe je zo'n advertentie bovenaan de pagina noemt?
Ik wil een driehoekige foto op mijn Wordpress website plaatsen (bovenaan [header] rechts), en zoek daar een plugin voor. Iemand enig idee of daar een plugin voor is?

iApp wijzigde deze reactie 04-12-2012 18:58 (11%)

 MacBook Pro 15'' Retina |  iPad Air |  iPhone 5 |  Apple TV3 | Desktop: i7 920 / 285GTX / 128GB SSD / 12GB DDR3

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Banner?

• iApp
  • Niet online

iApp

 Apple

Nee, de bedoeling is dat er een banner bovenaan de pagina komt; maar het idee opzich heeft volgens mij een andere naam.

Ik heb even gegoogled en vond deze foto van een website:
http://www.bloomberg.com/apps/data?pid=avimage&iid=iQTYUZLNlskg

Hier rechts bovenaan de pagina zie je een foto / advertentie / banner, die op iedere pagina te zien is.
Dit wil ik ook op mijn Wordpress website implanteren, maar weet niet hoe zo'n plugin / HTML code heet. Iemand een idee?

• hostler

hostler

Vervelend

quote:
iApp schreef op donderdag 06 december 2012 @ 01:41:
Nee, de bedoeling is dat er een banner bovenaan de pagina komt; maar het idee opzich heeft volgens mij een andere naam.

Ik heb even gegoogled en vond deze foto van een website:
[afbeelding]

Hier rechts bovenaan de pagina zie je een foto / advertentie / banner, die op iedere pagina te zien is.
Dit wil ik ook op mijn Wordpress website implanteren, maar weet niet hoe zo'n plugin / HTML code heet. Iemand een idee?
In je profiel op tweakers staat dat je ervaring hebt met HTML, CSS en PHP. Ik neem aan dat je het zelf dus ook wel kunt programmeren...

Beetje HTML en CSS in je template lijkt me voldoende in dit geval.

Overigens, ik quote:
"Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. Het WordPress topic is primair bedoeld als discussieplatform, niet als vraagbaak en quickfix desk."

www.alterwebs.nl

• iApp
  • Niet online

iApp

 Apple

Fixed. :)

• degroot
  • Niet online
3.5 is uit :)

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Inderdaad, ben benieuwd naar de media library. Morgen eens proberen :).

1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004, 2011, 2012, 2013

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Update hier succesvol.

Wel jammer dat de wordpress.com website sinds kort voor de gratis versie reclames laat zien overigens. Dit heeft natuurlijk geen relatie met de wordpress.org, maar ik gebruik bij .com ook nog 2 websites...

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:04

Joopieboy

Petrolhead

Ik hoop ook niet dat dat gaat komen, zou heel erg jammerlijk zijn! Hoewel veel klanten van mij dat wel zouden betalen maar toch vind ik het niet echt nodig. :P

• hostler

hostler

Vervelend

Update ging hier goed. Uiteraard eerst in een test omgeving geprobeerd. Daarna de site tijdelijk op 'zwart' gezet, backups gemaakt van bestanden en databases en toen de update gedraaid.

All is well, gelukkig. Ik kneep hem wel even omdat het een custom thema is maar alles werkt nog :)

www.alterwebs.nl

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

quote:
Joopieboy schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:29:
Ik hoop ook niet dat dat gaat komen, zou heel erg jammerlijk zijn! Hoewel veel klanten van mij dat wel zouden betalen maar toch vind ik het niet echt nodig. :P
Het is er al op wordpress.com. Op mijn websites staat het al tussen de foto's en blogposts. Alleen door te betalen er weer vanaf. Ook als je ingelogd bent, zie je ze niet, maarja, meeste bezoekers zijn geen wordpress.com gebruikers.
quote:
hostler schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:53:

All is well, gelukkig. Ik kneep hem wel even omdat het een custom thema is maar alles werkt nog :)
Zolang het geen major update is (2.x naar 3.x bijv), blijven de meeste themes gewoon werken. Zo niet, dan heb je een bagger theme, of zelf aanpassingen gedaan die niet conform richtlijnen zijn.

Get!em wijzigde deze reactie 13-12-2012 10:12 (5%)

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Ik dacht dat de standaard Media pagina ook aangepast was, maar dat is dus niet zo. Vind dat nog steeds een nadeel. Op een beetje blog heb je zo een tiental pagina's met media bestanden. Toch eens kijken of daar wat aan te doen is, zoals mappen e.d.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

quote:
Vos schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:06:
Ik dacht dat de standaard Media pagina ook aangepast was, maar dat is dus niet zo. Vind dat nog steeds een nadeel. Op een beetje blog heb je zo een tiental pagina's met media bestanden. Toch eens kijken of daar wat aan te doen is, zoals mappen e.d.
Klopt, is niet aangepast.
Ik zit zelf met 1700 foto's in wordpress ook al op een heel aantal pagina's.

Maar ik moet zeggen, ik gebruik de library eigenlijk nooit op die manier. De foto's manage ik per POST, en zodoende kan ik vrij makkelijk mijn foto's terugvinden, editen en verwijderen.

Mocht het nog een keer nodig zijn, dan activeer ik deze plugin:
http://wordpress.org/exte...ry-assistant/screenshots/

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Ja dat is ook weer zo, maar op een gegeven moment komt er wel 'rotzooi' tussen te zitten. En zeker met meerdere beheerders.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

quote:
Vos schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:19:
Ja dat is ook weer zo, maar op een gegeven moment komt er wel 'rotzooi' tussen te zitten. En zeker met meerdere beheerders.
Klopt, rotzooi is de grootste ergernis. En dit ontstaat doordat de library niet echt uitblinkt in overzichtelijkheid.

Voor opruimen van zooi zou het handig zou zijn om:
  • Overzicht van ongebonden foto's (is al aanwezig)
  • Overzicht van ongebruikte, maar wel aan post gebonden foto's (nu niet mogelijk)
  • Overzicht van gebruikte fotos die in meerdere posts voorkomen (nu niet mogelijk)
  • Overzicht van gebonden fotos die alleen in een andere post gebruikt zijn (niet mogelijk)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik had hoop voor een slice/crop functie. Dat je bij bepaalde image sizes zelf de crop kunt doen, of in ieder geval nabewerken.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

quote:
TheNephilim schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:08:
Ik had hoop voor een slice/crop functie. Dat je bij bepaalde image sizes zelf de crop kunt doen, of in ieder geval nabewerken.
Eh, dat zit er al tijden in.

Ga naar edit image --> sleep een rechthoek over je image heen en klik op de knop: crop.

:) :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Maar niet specifiek voor één 'image size'...

Oef en ook is het niet meer mogelijk om te zien welke afbeeldingen je bij één post geupload hebt. Dat was eerder makkelijk bij (bijv.) een fotoalbum. Gewoon afbeeldingen uploaden bij een post en klaar... Ah.. gevonden in het select menutje.

TheNephilim wijzigde deze reactie 13-12-2012 16:32 (78%)

• ScSi
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:24

ScSi

Belgische vouwgarnaal!

Ik ben op zoek naar een goede backup oplossing voor WordPress, en dan voornamelijk een backup oplossing voor ik naar een hogere versie migreer.

Ik meen mijn ooit te herinneren dat ik in een commentaar van een user hier op tweakers een post had gelezen van een backup oplossing waarvoor je per backup diende te betalen (dus geen monthly of yearly fee, maar per backup). Helaas vind ik deze post niet meer terug.

Wie heeft ervaring met een goede online (!) backup oplossing? Offline maak ik zelf wel, maar het is nuttig een alternatief te hebben..

edit: heb de post toch teruggevonden, het bleek om volgende service te gaan;
http://myrepono.com/

Ik dacht, ik vermeld het even ;)

ScSi wijzigde deze reactie 17-01-2013 11:33 (11%)

Join Los Alcoholicos! Rondjes aan de bar, kroeggebrabbel en rondjes aan de bar!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wellicht is WP Remote een oplossing. Zelf ook al eens mee lopen klooien, al zijn we hier hard op weg naar een eigen oplossing die ook meteen de Wordpress installaties in de gaten houdt, backups trekt, updates uitvoert en dergelijke.

• dread
quote:
dread schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:23:
[...]

Provider lijkt dit dus niet te kunnen oplossen en geeft aan dat ze niet bekend zijn met wp en raden aan de oplossing na te vragen bij de makers van de software. hmm lekker.

Nog even een samenvatting van het probleem:
Updaten van wordpress en plugins werkte niet vanuit wordpress.
Foutmelding:

Installatie is mislukt

De provider heeft de wp installatie in directwadmin in installatron geïmporteerd. Via directadmin zijn we erin geslaagd om de wp instalatie te upgraden.
Via ftp ben ik er ook in geslaagd om een plugin te updaten.

Vanuit managewp of vanuit de wp installatie zelf lukt het nog steeds niet om plugins te updaten.

Alle rechten staan op 777 vanaf de wp-content map.

Andere 'rare' dingen:
de contactformulieren werken ook niet meer. Zowel die van de theme zelf als die van contact form 7. Na een tijdje werken ze niet meer. Er wordt in ieder geval niets meer ontvangen. Aangezien ik meerdere sites heb die van contact form 7 gebruik maken bij dezelfde provider, ga ik ervan uit dat de problemen ook te maken hebben met de problemen.

Ik weet echt niet meer wat de oplossing kan zijn.Iemand nog een oplossing?
quote:
Get!em schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:32:
Dan maar de grove manier?
Backup je database, backup je plugins en media.
Delete je gehele wordpress site en installeer op nieuw volgens de handleiding.

Dat verplaatsen is niet al te moeilijk, heb ik al 3x gedaan naar verschillende providers. Enige is dat je even goed in de gaten moet hebben welke afhankelijkheden er zijn. :)
Dit heb ik dus gedaan:

De site stond eerst bij antagonist.Zij konden het probleem niet oplossen. Dus een backup gemaakt en bij hostgator ondergebracht en daar een nieuwe wp installatie aangemaakt en de backup geïmporteerd.
Kon nog steeds niet wp zelf en de plugins updaten. Ook contact gehad met de helpdesk van hostgator (super service) maar ook zij konden het probleem niet oplossen en verwijzen me door naar wordpress zelf.

Ik update nu via manage-wp mijn websites. Alleen deze moet ik handmatig updaten via ftp :(

Ben een beetje einde raad hier. Jullie vast ook maar ik wou toch nog één poging wagen.

MyTwitter

• Frank!in
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:30
Ik gebruik gewoon Installatron dat bij direct admin zit om mijn Wordpress sites te installeren en te updaten. Dat werkt altijd prima.

Of is dit een rare beginners feature? :P

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Heb je het wel stap voor stap gedaan? Eerst schone installatie. Daarin geprobeerd om wordpress zelf en/of plugins te installeren en te updaten? daarna pas je backup eroverheen?

Even modulair het volgende uitproberen:
-alle plugins uit en standaard theme kiezen (twentyeleven/twelve/thirteen)
-1 voor een plugin activeren en theme activeren

Middels de Re-install button op de update pagina moet het lukken om het gedrag te testen.

Lukt het daarna toch niet: Misschien handmatig toch even de read/write permissions en ownership checken?
http://codex.wordpress.org/Changing_File_Permissions
http://codex.wordpress.org/htaccess_for_subdirectories

http://wordpress.org/supp...tic-upgrade-not-working-2

Misschien kan Wordfence nog een probleem vinden?
http://wordpress.org/extend/plugins/wordfence/

En als laatste: vul je ftp gegevens in de wp-config, zodat autoupdate via ftp gaat ipv via normale manier:
Zie halverwege deze handleiding:
http://digwp.com/2011/04/wordpress-auto-updates/
en daar hebben ze dus een plugin voor gemaakt :)
http://wordpress.org/extend/plugins/ftp-upgrade-fix/
Zou niet meer van toepassing moeten zijn sinds 3.2

Get!em wijzigde deze reactie 29-01-2013 12:08 (22%)

• dread
quote:
Get!em schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:42:

Even modulair het volgende uitproberen:
-alle plugins uit en standaard theme kiezen (twentyeleven/twelve/thirteen)
-1 voor een plugin activeren en theme activeren

Middels de Re-install button op de update pagina moet het lukken om het gedrag te testen.

Lukt het daarna toch niet: Misschien handmatig toch even de read/write permissions en ownership checken?
http://codex.wordpress.org/Changing_File_Permissions
http://codex.wordpress.org/htaccess_for_subdirectories

http://wordpress.org/supp...tic-upgrade-not-working-2

Misschien kan Wordfence nog een probleem vinden?
http://wordpress.org/extend/plugins/wordfence/

En als laatste: vul je ftp gegevens in de wp-config, zodat autoupdate via ftp gaat ipv via normale manier:
Zie halverwege deze handleiding:
http://digwp.com/2011/04/wordpress-auto-updates/
Die laatste handleiding heeft het gedaan. Dank je voor de info!!

dread wijzigde deze reactie 08-02-2013 15:19 (48%)

MyTwitter

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

super! dat hoor ik graag.

• E.r.w.i.n
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 29-03 14:59
quote:
ScSi schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:27:
Wie heeft ervaring met een goede online (!) backup oplossing? Offline maak ik zelf wel, maar het is nuttig een alternatief te hebben..

edit: heb de post toch teruggevonden, het bleek om volgende service te gaan;
http://myrepono.com/

Ik dacht, ik vermeld het even ;)
Codeguard.com maakt back-ups van mijn website. :)

Live from Rotterdam

• Obiter dictum
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Noem me een idioot, maar ik om er écht niet uit hoe ik een bepaald hoekje van mijn site alléén toegankelijk kan maken voor door mij goedgekeurde gebruikers. Iemand een opzetje waarvan ik gebruik kan maken?

Edit; een béétje te kort door de bocht. Wat ik bedoel is dat ik twee soorten gebruikers wil; één kan zelfstandig accounts aanmaken, de andere groep heeft mijn goedkeuring nodig. Groep 1 kan content zien bedoeld voor groep 1, groep 2 kan content zien voor groep 2. Elkaars content kunnen ze niet zien. Hopelijk is dit wat duidelijker :).

Obiter dictum wijzigde deze reactie 16-03-2013 20:23 (45%)

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

quote:
Obiter dictum schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 20:15:
Noem me een idioot, maar ik om er écht niet uit hoe ik een bepaald hoekje van mijn site alléén toegankelijk kan maken voor door mij goedgekeurde gebruikers. Iemand een opzetje waarvan ik gebruik kan maken?

Edit; een béétje te kort door de bocht. Wat ik bedoel is dat ik twee soorten gebruikers wil; één kan zelfstandig accounts aanmaken, de andere groep heeft mijn goedkeuring nodig. Groep 1 kan content zien bedoeld voor groep 1, groep 2 kan content zien voor groep 2. Elkaars content kunnen ze niet zien. Hopelijk is dit wat duidelijker :).
Je hebt verschillende plugins waarmee je dit kunt doen, maar de door mij bekeken plugins waren allemaal erg bloated en erg onduidelijk.

Nu weet ik niet helemaal wat jij wil; 'gebruikers aanmaken' of bedoel je misschien 'registreren'?

Wat wel mogelijk is, is om een custom post type aan te maken die alleen zichtbaar en bewerkbaar is voor een bepaalde groep. Echter heb ik gemerkt dat je er vreselijk veel voor moet doen om dat een beetje mooi te krijgen. Standaard de permissions goed zetten is nog maar de helft van het verhaal, over blijft dan; posts van anderen zien, media van anderen zien, published posts en nog heel veel andere zaken.

Het heeft mij ontzettend veel tijd gekost om het allemaal voor elkaar te krijgen, echt netjes is het allemaal nog steeds niet.

• thijsverhoeven
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-03-2013
quote:
TheNephilim schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:23:
[...]

Je hebt verschillende plugins waarmee je dit kunt doen, maar de door mij bekeken plugins waren allemaal erg bloated en erg onduidelijk.

Nu weet ik niet helemaal wat jij wil; 'gebruikers aanmaken' of bedoel je misschien 'registreren'?

Wat wel mogelijk is, is om een custom post type aan te maken die alleen zichtbaar en bewerkbaar is voor een bepaalde groep. Echter heb ik gemerkt dat je er vreselijk veel voor moet doen om dat een beetje mooi te krijgen. Standaard de permissions goed zetten is nog maar de helft van het verhaal, over blijft dan; posts van anderen zien, media van anderen zien, published posts en nog heel veel andere zaken.

Het heeft mij ontzettend veel tijd gekost om het allemaal voor elkaar te krijgen, echt netjes is het allemaal nog steeds niet.
Je kunt dit het eenvoudigste oplossen door bezoekers zich te laten registreren op de website en ze vervolgens een permissie toe te wijzen. Die permissies geef je vervolgens toestemming om sommige pagina's wel of niet te zien.

Nog makkelijker, maar misschien niet helemaal werkbaar is door pagina's te voorzien van een wachtwoord. Dat wachtwoord geef je dan alleen aan groep a en een ander wachtwoord aan groep b etc. etc.

Nederlandstalige WordPress Handleiding voor ¤17,50 vind je op http://www.wphandleiding.net

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

quote:
thijsverhoeven schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:20:
[...]

Je kunt dit het eenvoudigste oplossen door bezoekers zich te laten registreren op de website en ze vervolgens een permissie toe te wijzen. Die permissies geef je vervolgens toestemming om sommige pagina's wel of niet te zien.

Nog makkelijker, maar misschien niet helemaal werkbaar is door pagina's te voorzien van een wachtwoord. Dat wachtwoord geef je dan alleen aan groep a en een ander wachtwoord aan groep b etc. etc.
Bij een grote website ga ik niet alle bezoekers apart een rol aanwijzen, dat moet natuurlijk automatisch gaan. Permissies en rollen zijn twee verschillende dingen. De eerste beschrijft een 'ik mag dit' en de tweede beschrijft 'ik behoor tot deze groep en deze groep heeft die permissies'.

Het probleem is een beetje dat je zelfs al zou je losse permissies aanmaken, je deze alsnog aan de pagina moet koppelen en dat kan al teveel werk zijn. Liever dus een systeem waarbij je aangeeft welke groep een bepaalde pagina kan bekijken ja of nee.

Met alleen bekijken zijn we er trouwens nog niet, hoe zit het met bewerken of een nieuwe pagina maken? Kortom, het is niet zo heel erg simpel, als je meerdere rollen en meerdere custom post types hebt die je moet combineren.

• Bananenplant
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:38

Bananenplant

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Jammie, ananas!

Zijn er hier mensen die OpenID aan de praat hebben gekregen? Ik ben op XAMPP aan het spelen, maar wil graag in de grote boze wereld liever niet plaintext passwords over de lijn sturen als er straks daadwerkelijk een site online staat en een SSL-certificaat voor m'n persoonlijke gebruik vind ik wat te duur ;) .

Hoe hebben jullie dat opgelost? Ik ben momenteel nog wat aan het klooien om het hier werkend te krijgen, gaat helaas nog niet helemaal zo gladjes als ik gehoopt had :P .

Burgerinitatief: strafbaarstelling prostitueebezoek. Second Love? No!.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

quote:
Bananenplant schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:38:
Zijn er hier mensen die OpenID aan de praat hebben gekregen? Ik ben op XAMPP aan het spelen, maar wil graag in de grote boze wereld liever niet plaintext passwords over de lijn sturen als er straks daadwerkelijk een site online staat en een SSL-certificaat voor m'n persoonlijke gebruik vind ik wat te duur ;) .

Hoe hebben jullie dat opgelost? Ik ben momenteel nog wat aan het klooien om het hier werkend te krijgen, gaat helaas nog niet helemaal zo gladjes als ik gehoopt had :P .
Dat ligt maar net aan de website. Bij de meeste gangbare websites is inloggen via SSL helemaal niet nodig. Gewoon een sterk wachtwoord is vereiste nummer één. Die kans dat die ene beheerder gesniffed word is namelijk niet zo groot.

Overigens kun je Wordpress beheren via SSL met wat aanpassingen. Een SSL certificaat is helemaal niet zo duur meer, volgens mij een tientje per maand ofzo. Dan zit er nog wel verschil in certificaten natuurlijk, maar er zijn mogelijkheden!

• Bombtrack
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-04 12:23
Hey mede-tweakers!

Ik heb een website die voornamelijk bestaat uit video (en wat foto). Nu is ziet dat er op zich allemaal prima en leuk uit, maar voor SEO is dat niet optimaal. Een video-sitemap zou hierbij kunnen helpen. Nu is het echter zo dat mijn Theme vooral gebruik maakt van custom page types, iets wat de meeste Video-sitemap plugins niet ondersteunt. Normale sitemap is geen probleem, die heb ik en die werkt.
Nu ben ik dus op zoek naar een plugin die video sitemaps kan maken en custom page types meeneemt in de sitemap.

De videositemap plugin van YOAST bijvoorbeeld doet dit - en zo had ik er nog ééntje gevonden. Helaas zijn deze echter betaald. Nu vind ik het niet perse een ramp om ervoor te betalen, maar als het gratis kan zou ik hier het liefst eerst even mee aan de slag gaan en zien in hoeverre het effect heeft voor mijn website.

Iemand enig idee of dit soort plugins bestaan, het liefst gratis?
Verder nog tips voor een website met vrijwel alleen video?
Neem anders even een kijkje op de website zelf - alle hulp is welkom:
http://cropped.nl

Thanks!

• hostler

hostler

Vervelend

quote:
Bombtrack schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:03:
Hey mede-tweakers!

Ik heb een website die voornamelijk bestaat uit video (en wat foto). Nu is ziet dat er op zich allemaal prima en leuk uit, maar voor SEO is dat niet optimaal. Een video-sitemap zou hierbij kunnen helpen. Nu is het echter zo dat mijn Theme vooral gebruik maakt van custom page types, iets wat de meeste Video-sitemap plugins niet ondersteunt. Normale sitemap is geen probleem, die heb ik en die werkt.
Nu ben ik dus op zoek naar een plugin die video sitemaps kan maken en custom page types meeneemt in de sitemap.

De videositemap plugin van YOAST bijvoorbeeld doet dit - en zo had ik er nog ééntje gevonden. Helaas zijn deze echter betaald. Nu vind ik het niet perse een ramp om ervoor te betalen, maar als het gratis kan zou ik hier het liefst eerst even mee aan de slag gaan en zien in hoeverre het effect heeft voor mijn website.

Iemand enig idee of dit soort plugins bestaan, het liefst gratis?
Verder nog tips voor een website met vrijwel alleen video?
Neem anders even een kijkje op de website zelf - alle hulp is welkom:
http://cropped.nl

Thanks!
Ik weet niet zeker of je dit los kan instellen, maar misschien is sitetree iets voor je?

Site ziet er leuk uit ;)

www.alterwebs.nl

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Je bent zelf hydrofiel.

quote:
Bombtrack schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:03:
Ik heb een website die voornamelijk bestaat uit video
Het zou fijn zijn de video te kunnen pauzeren of muten.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• Bombtrack
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-04 12:23
quote:
CodeCaster schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:50:
[...]

Het zou fijn zijn de video te kunnen pauzeren of muten.
Ben ik helemaal met je eens. Dat kon ook, tot ik de laatste update van het theme installeerde. Ik ben samen met de ontwikkelaar druk bezig deze functie te herstellen :)

• Obiter dictum
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Hmm. Ik gebruik de Layerslider en hij bevalt goed. Ik wil nu alleen twee buttons naar Google Play en de Apple app store toevoegen. Wat ik in gedachten had is dat deze knoppen gedurende de layer voor ongeveer 1/3e zichtbaar zijn, en alleen bij een mousehover volledig zichtbaar worden. Weet iemand hier een mooie oplossing voor?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Martinspire
  • Laatst online: 16:09

Martinspire

GoTLive.nl Xbox community

quote:
Obiter dictum schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:49:
Hmm. Ik gebruik de Layerslider en hij bevalt goed. Ik wil nu alleen twee buttons naar Google Play en de Apple app store toevoegen. Wat ik in gedachten had is dat deze knoppen gedurende de layer voor ongeveer 1/3e zichtbaar zijn, en alleen bij een mousehover volledig zichtbaar worden. Weet iemand hier een mooie oplossing voor?
Opacity 0.3 met :hover 1.0? Gaat prima voor divjes of images.

Hier trouwens ook een fervent Wordpress gebruiker. Op dit moment een aantal sites ermee gemaakt en het bevalt me prima. Templates werken echt zoveel makkelijker dan de meeste andere cmssen waardoor aanpassen prima gaat.

Wel zit ik nog met sites die behoorlijk wat geheugengebruik hebben voor het genereren van 1 pagina. Voornamelijk omdat alle plugins geladen worden. Nou had ik daar wel Cleanerpress voor maar die werkt blijkbaar niet meer. Ook de ervaringen met Plugin Organizer zijn erg wisselend (over het algemeen prima maar soms laadde die gewoon een plugin niet). En om nou bij elke plugin de hooks te gaan zoeken om die te disablen vind ik ook weer wat. Of het aanvinken wat een bericht/pagina gebruikt is ook niet echt user-friendly. Zeker voor sommige gebruikers niet.

Bij 1 site zit ik bv al rond de 100mb voor een enkele pagina. Hierdoor was het voldoende om de server plat te brengen door simpelweg te f5-en of wat pagina's snel te laden. Inmiddels al wel wat meer geheugen in de server en wat meer optimalisatie, maar ik vind 70mb per pagina nog best veel. Caching hielp wel wat, maar ook dat bracht weer wat problemen. Gebruikers die een verkeerde weergave krijgen zoals bv bij Super Cache (dat ze ingelogd lijken te zijn), caching die niet wordt opgeschoond (w3tc), caching die alleen werkt voor bezoekers en niet voor ingelogde gebruikers, etc. Hypercache lijkt wel te werken, maar ik heb niet het idee dat die echt goed cached. Bij elke f5 kan de pagina er anders uit zien waardoor ik me afvraag of ie nou wel iets doet. DB Cache Reloaded doet het ook niet verkeerd, maar verminderd de load ook niet erg en het optimaliseren van de htaccess voor meer client-caching gaf ook niet een grote winst.

Ook bleek dat de site blijkbaar wat vaker werd aangevallen en door dus vaak de loginpagina te misbruiken liep het geheugen vol en ging de server plat. Inmiddels is dat wel over door Better WP Security, maar het duurde ook wel even voordat we dat doorhadden.

Dus als iemand nog wat ideeën heeft om een relatief zware site met aardig wat plugins wat beter te kunnen managen, graag. Vooral het geheugengebruik per paginaload mag wel omlaag.

Martinspire ; GoTLive Xbox Community ; Tweakers Blog

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Voor de security gebruik ik Wordfence. Hierin zitten meerdere beveiligingen, waaronder ook knocking op de inlog pagina.
W3TC bevalt mij juist wel goed, behalve de minify optie.
Het cachen van pagina's voor ingelogde gebruikers is compleet te regelen via de opties onder Page Cache.
Ook het purgen van cache is te regelen bij bepaalde acties: bijv new page, new comments etc...

Het is trouwens altijd goed om eens een review door je plugins te houden. Sommige zijn verouderd en te vervangen door verbeterde versies en sommige kun je soms weglaten qua functionaliteit.
Veel plugins tegelijk in je site zullen inderdaad je hele website vertragen.

Mocht je ook nog clientside wat willen optimaliseren: ik ben redelijk tevreden over Autoptimize.

• Martinspire
  • Laatst online: 16:09

Martinspire

GoTLive.nl Xbox community

quote:
Get!em schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:51:
Voor de security gebruik ik Wordfence. Hierin zitten meerdere beveiligingen, waaronder ook knocking op de inlog pagina.
W3TC bevalt mij juist wel goed, behalve de minify optie.
Het cachen van pagina's voor ingelogde gebruikers is compleet te regelen via de opties onder Page Cache.
Ook het purgen van cache is te regelen bij bepaalde acties: bijv new page, new comments etc...

Het is trouwens altijd goed om eens een review door je plugins te houden. Sommige zijn verouderd en te vervangen door verbeterde versies en sommige kun je soms weglaten qua functionaliteit.
Veel plugins tegelijk in je site zullen inderdaad je hele website vertragen.

Mocht je ook nog clientside wat willen optimaliseren: ik ben redelijk tevreden over Autoptimize.
Wordfence of Better WP Security lijken op het oog niet veel te verschillen. Het zal misschien wat anders werken, maar ook BWPS heeft de mogelijkheid om meerdere logins te blokkeren. Erg handig, want ik heb al een paar keer een mail erover gehad.
W3TC deed het over het algemeen wel goed (ook hier ging de minify de hekken in) maar ondanks het cachen van userpages werkte dat toch niet even goed. Ook het purgen van de cache zou vaker moeten gebeuren, maar dat deed het dus niet waardoor er na verloop van tijd gewoon geen nieuws leek te verschijnen. WP Cron draaien hielp niet, waardoor ik maar een andere keuze heb gemaakt. Misschien dat het inmiddels wel weer werkt, maar ik vond de plugin zelf ook wel wat zwaar. Ook andere caching plugins hadden last van het probleem dat ie gewoon niets op wilde ruimen.

Maar goed, ik heb nu alles wel up2date en diverse pagina's wat kleiner gemaakt of dingen weggelaten. Maar sommige plugins die ik gebruik zijn gewoon wat zwaar.
Types voor het beheren van meerdere custom post types.
Gravity forms voor mooie formulieren
Advertentieplugin
Redelijk uitgebreid thema
Diverse member-gerelateerde plugins
SlideDeck
Autoposter voor Social media
En verder nog wat andere plugins.

Het is voor het managen van een site voor een voetbalclub, dus daar kwam aardig wat bij kijken.

Maar ik zeg al, ondertussen draait ie in ieder geval weer stabiel en trekt ie niet de server uit de lucht. Toch blijf ik het irritant vinden dat alle plugins standaard altijd worden geladen. Een slidedeck voor de homepagina hoeft niet bij elk nieuwsbericht te staan. Ook een formulierplugin zoals Gravity Forms hoeft bij mij niet op de homepagina te laden, etc.

Voor het opzetten van een nieuwe site is wordpress wel weer erg mooi. Ook veel gratis plugins en thema's waar je prima iets moois mee kunt maken (of vanuit verder kunt bouwen). Op dit moment worden ze wel echter al snel trager als je wat meer wilt dan een simpele blog. Het begint soms bijna Joomla-praktijken aan te nemen en dat is toch niet echt gewenst.

Martinspire ; GoTLive Xbox Community ; Tweakers Blog

• Nedra
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:34
quote:
Martinspire schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:08:
[...]

Maar ik zeg al, ondertussen draait ie in ieder geval weer stabiel en trekt ie niet de server uit de lucht. Toch blijf ik het irritant vinden dat alle plugins standaard altijd worden geladen. Een slidedeck voor de homepagina hoeft niet bij elk nieuwsbericht te staan. Ook een formulierplugin zoals Gravity Forms hoeft bij mij niet op de homepagina te laden, etc.
edit: nou had ik over 't hoofd gezien dat je onderstaand verhaal waarschijnlijk al wist. Toch zou ik zeggen, waarom niet? En om alle hooks te vinden is ook weer niet zo moeilijk. Iets als:
code:
1
2
global $wp_scripts;
var_dump( $wp_scripts );

zou de truc moeten doen (niet getest)

Het mooie van Wordpress is dat je daar zelf iets aan kunt doen. Een beetje degelijke plugin gebruikt wp_enqueue_script() / wp_register_script() (of style) voor het oproepen van scripts en stylesheets. Wat daar zo fijn aan is, is dat je deze in je theme (of evt. via een eigen plugin) ook weer kan dequeuen. Dmv conditional statements kan je zo voorkomen dat scripts van plugins worden geladen tenzij ze echt nodig zijn. Kan een hoop requests schelen. Overigens kan je het ook afvangen met W3 total cache maar vind dit zelf een fijnere manier.

Zie hier een artikel over het laden van stylesheets in Wordpress, en bekijk de comments voor bovenstaand verhaal. http://www.paulund.co.uk/...d-javascript-in-wordpress

Hier nog een goede tutorial over het juist laden van scripts en stylesheets in Wordpress: http://wp.tutsplus.com/ar...press-themes-and-plugins/

Nedra wijzigde deze reactie 26-04-2013 14:37 (8%)

• ockhausen
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20-06-2013
Ik wil de samenvatting van een pagina weergeven in mijn dienstoverzicht. Nu laat het de lange omschrijving zien maar dan afgekapt met een lees meer link.

Ik wil juist meer grip hebben voor de SEO door de samenvatting functie van een post in te laden

Iemand een suggestie/code? :)

• Putyah
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 07:38
quote:
ockhausen schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:49:
Ik wil de samenvatting van een pagina weergeven in mijn dienstoverzicht. Nu laat het de lange omschrijving zien maar dan afgekapt met een lees meer link.

Ik wil juist meer grip hebben voor de SEO door de samenvatting functie van een post in te laden

Iemand een suggestie/code? :)
http://codex.wordpress.org/Excerpt en voor Page kan je de volgende code gebruiken http://www.wpbeginner.com...-your-pages-in-wordpress/

Putyah wijzigde deze reactie 31-05-2013 11:32 (12%)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

Jack + Pot = JackPot

buddypress activatie werkt nie
buddyrpess support forum: http://buddypress.org/sup...vate-account/#post-168581
Probleem: buddypress activatie mail, activeerd account niet!
  1. gebruiker kan http://rootgamer.com/register account registreren
  2. activation mail wordt verstuurd (en ontvangen) Thanks for registering! To complete the activation of your account please click the following link: http://rootgamer.com/acti...68df3543d98a53sdfasdfasdf
  3. men klikt de activatie link ...
  4. account will not be activated! ook bij handmatig key ingaven.
Work around: 'user_status' corrigeren van 2 > 0 in sql db
buddy press 'ask for support' vragenlijst
  1. Which version of WordPress are you running? WordPress 3.5.1
  2. Did you install WordPress as a directory or subdomain install? Directory
  3. If a directory install, is it in root or in a subdirectory? nope it’s in root
  4. Did you upgrade from a previous version of WordPress? If so, from which version? clean and fresh
  5. Was WordPress functioning properly before installing/upgrading BuddyPress (BP)? e.g. permalinks, creating a new post, commenting. yes, nothing out of the order
  6. Which version of BP are you running? Buddypress Version 1.7.1
  7. Did you upgraded from a previous version of BP? If so, from which version? No, clean fresh installation
  8. Do you have any plugins other than BuddyPress installed and activated? If so, which ones? plenty, only one is relevant; Social Login Version 4.0 | By Claude Schlesser
  9. Are you using the standard BuddyPress themes or customized themes? Custom theme
  10. Have you modified the core files in any way? core… had to modify the /members/index and other files as described in custom bp theme instructions. no other files are modified
  11. Do you have any custom functions in bp-custom.php? don’t have
  12. If running bbPress, which version? Or did your BuddyPress install come with a copy of bbPress built-in? don’t have
  13. Please provide a list of any errors in your server’s log files. all i can see in hosts provided log files is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Line 1327:  - - [08/May/2013:08:55:59 -0400] "GET /activate HTTP/1.1" 200 12640 "-" "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0"
    Line 1328:  - - [08/May/2013:08:56:01 -0400] "GET /wp-content/plugins/simple-lightbox/themes/default/layout.html HTTP/1.1" 304 - "http://rootgamer.com/activate" "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0"
    Line 1331:  - - [08/May/2013:08:56:01 -0400] "GET /how-to/install-steam-windows-ver-on-linux HTTP/1.1" 200 12995 "http://rootgamer.com/activate" "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0"
    Line 1332:  - - [08/May/2013:08:56:05 -0400] "GET /wp-login.php HTTP/1.1" 200 1551 "http://rootgamer.com/activate" "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0"
    Line 1333:  - - [08/May/2013:08:56:12 -0400] "POST /wp-login.php HTTP/1.1" 200 1615 "http://rootgamer.com/wp-login.php" "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0"
    Line 1336:  - - [08/May/2013:08:56:34 -0400] "GET /activate/?key=fd68df3543d98a53108946asdfasdfasdfasd HTTP/1.1" 301 20 "-" "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0"
    Line 1337:  - - [08/May/2013:08:56:35 -0400] "GET /activate HTTP/1.1" 200 12642 "-" "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0"
    Line 1338:  - - [08/May/2013:08:56:37 -0400] "GET /wp-content/plugins/simple-lightbox/themes/default/layout.html HTTP/1.1" 304 - "http://rootgamer.com/activate" "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0"
    Line 1339:  - - [08/May/2013:08:56:38 -0400] "GET /how-to/install-steam-windows-ver-on-linux HTTP/1.1" 200 12996 "http://rootgamer.com/activate" "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0"
    Line 1340:  - - [08/May/2013:08:56:40 -0400] "GET /activate?key=fd68df3543d98a53108946asdfasdfasdfd&submit=Activate HTTP/1.1" 301 20 "http://rootgamer.com/activate" "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0"
    Line 1341:  - - [08/May/2013:08:56:41 -0400] "GET /activate HTTP/1.1" 200 12632 "http://rootgamer.com/activate" "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0"
    Line 1342:  - - [08/May/2013:08:56:42 -0400] "GET /wp-content/plugins/simple-lightbox/themes/default/layout.html HTTP/1.1" 304 - "http://rootgamer.com/activate" "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0"
    Line 1343:  - - [08/May/2013:08:56:43 -0400] "GET /how-to/install-steam-windows-ver-on-linux HTTP/1.1" 200 12996 "http://rootgamer.com/activate" "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0"
15. Is your server running Windows, or if Linux; Apache, nginx or something else?
Linux

iemand suggesties? tips? shit wat ik kan controleren/debuggen etc? ik snap 't nie meer

*O* fixed: na lang speuren -eindelijk- probleem verholpen. Wat bleek; 404 url catcher/forwarder herkend de ?key=asdfasdf niet. Hierdoor kwam je in een soort loopje terecht die herhaaldelijk terug verwees naar de activatie pagina (zonder key). die code aangepast (exclude toegevoegd) en werkt :P

█▀ RootGamer.com ☆ WIN LINUX GAMES
▀ $Profile
Steam Desura Origin
WANTED 3D Modeler

• larsbosma
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 05-12-2013
Ik heb een vraagje over een widget. Ik wil een widget hebben die alleen zichtbaar is als je niet bent ingelogd, en andersom... Is hiervoor een css code die ik kan gebruiken, of heeft iemand zo'n widget?

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

quote:
larsbosma schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:49:
Ik heb een vraagje over een widget. Ik wil een widget hebben die alleen zichtbaar is als je niet bent ingelogd, en andersom... Is hiervoor een css code die ik kan gebruiken, of heeft iemand zo'n widget?
http://wordpress.org/plugins/dynamic-widgets/
http://wordpress.org/plugins/restrict-widgets/

Get!em wijzigde deze reactie 13-11-2013 15:02 (6%)

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Wat heb je zelf al gevonden?

Is toch niet zo moeilijk... http://wordpress.org/plugins/widget-logic/ ? Of gewoon via een stukje php code.

• larsbosma
He top... Thnx

• larsbosma
quote:
Vos schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:01:
Wat heb je zelf al gevonden?

Is toch niet zo moeilijk... http://wordpress.org/plugins/widget-logic/ ? Of gewoon via een stukje php code.
Tof bedankt voor de reactie.. Ik was ook meer op zoek naar een php code, ben er alleen zelf niet heel erg in thuis.. Gaat om een bestaande widget die ik wil aanpassen zodat hij alleen zichtbaar is wanneer je niet ingelogd bent... Weet jij zo'n code?

• degroot
  • Niet online
Ik lees hier even de topic warning , maar toch ga ik mijn vraag erin gooien.

Hoe staan bij jullie de rechten op jullie webserver? Heel mijn WP installatie heeft 755 rechten. Draait op mijn eigen webserver ( ubuntu ) en daar bovenop draait openpanel.
Voorheen kon ik mijn websites niet updaten ivm rechten problemen. Ik had geen zin om de websites de 777 rechten te geven. Nu kwam ik gisteren op de bugtracker van Openpanel iemand tegen die hetzeldfe probleem had.

Voorheen hadden mijn websites als user:group hetvolgende: openpanel:openpanel. Beide dus hetzelfde.
De persoon in de bugtracker had de gebruiker gewijzigd naar www-data. Dan word het dus www-data:openpanel-admin qua gebruiker/group.

Op deze manier kan WP dus inderdaad updaten ( ook plugins etc). Maar mijn vraag is, hoe groot is dit security risk? ga ik daar serieus problemen mee krijgen als de user nu www-data ( mijn apache dus ) is , ipv de user openpanel-admin ?

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

quote:
larsbosma schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:20:
[...]

Tof bedankt voor de reactie.. Ik was ook meer op zoek naar een php code, ben er alleen zelf niet heel erg in thuis.. Gaat om een bestaande widget die ik wil aanpassen zodat hij alleen zichtbaar is wanneer je niet ingelogd bent... Weet jij zo'n code?
Google eens op 'wordpress if logged in' ;). De 1e hit is http://codex.wordpress.or...ference/is_user_logged_in

• marcblomwp
  • Laatst online: 25-11-2013
Beste wordpressers,

herkent iemand het volgende:

Ik heb wordpress geïnstalleerd op mijn synology en tevens de jetpack plugin om een contactformulier te kunnen maken. Het maken van het formulier is gelukt, echter bij het publiceren van de pagina krijg ik de code te zien en niet het contact formulier. Dit gebeurt in zowel wysiwyg als text modus.

De link naar de pagina is *snip*. Voor mijn gevoel heb ik al van alles geprobeerd, maar werk pas een weekje met wordpress. Ik vermoed dan ook dat er nog wat mogelijkheden open liggen... :-)

Bedankt alvast voor het meedenken!

Groet,
Marc

Creepy wijzigde deze reactie 25-11-2013 11:37 (2%)

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:00

P_Tingen

omdat het KAN

Ik denk dat je de shortcode hebt ingevuld in het "wysiwyg" gedeelte van je pagina-editor. Kijk even goed rechtsboven je tekstvlak:
http://i.imgur.com/Ap4M22P.png

Als je shortcodes invoert moet je dat doen in de tekst-tab en niet in de wysiwyg-tab.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste